Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verbeek: ‘Overmars belde een week voor ons duel een van onze spelers’

Laatste update:
/

Directeur spelersbeleid Marc Overmars van Ajax ontkende maandag dat hij deze zomer contact heeft gehad met zowel Luuk de Jong als Bart Ramselaar. Collega Marcel Brands betichtte Overmars ervan, dat hij op het laatste moment nog spelers zou benaderen die op het punt staan om te tekenen of bij te tekenen bij PSV.

Overmars verzekerde dat hij nooit rechtstreeks met spelers communiceert, hooguit met zaakwaarnemers. Gertjan Verbeek zet daar grote vraagtekens bij. "Bij AZ heb ik persoonlijk zelf meegemaakt dat hij in januari, een week voordat wij tegen Ajax speelden, een speler van ons heeft benaderd om te zeggen dat ze belangstelling hadden", zo verzekerde de trainer van VfL Bochum bij Voetbal Inside.

"Het jaar daarop flikten ze dat aan het einde van het seizoen. (...) Dan gaat-ie net in die week een speler bellen. Waarom doe je dat dan niet in de week erna? Of drie weken eerder? Ik vind het niet netjes." Overmars liet weten ontstemd te zijn over de manier waarop Brands zijn kritiek heeft geuit. "Ik was hoogst verbaasd toen ik het hoorde. Als Marcel iets niet aanstaat dan kan hij mij gewoon bellen, dat hoeft niet via de media. Erg vervelend dit." Overmars en Brands zouden inmiddels via een telefoongesprek al de kou uit de lucht hebben gehaald, zo verzekert Voetbal International.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk dat bashen op Overmars, maar dit fenomeen is van alle tijden. Gebeurt al decennia lang en wellicht is Overmars zelf ook op zo'n 'tactisch' moment benaderd om voor Ajax te voetballen

29 augustus 2016 om 22:53

Meesten td nemen contact op met de zaakwaarnemer. Dat is toch wat netter. Spelers hebben niet voor niets een zaakwaarnemer.

29 augustus 2016 om 22:55

Heb jij onderbouwing waarom hij wel zou liegen. Je kan veel van verbeek vinden maar die man is integer. Het kwam te sprake. Waarom zou die coach een voorval van 3/4 jaar terug liegen. Sterker nog hij kon zich indentificeren im het voorval. Dat heel tekent is. Of het handelen van overmars wel of niet moreel is laat ik in het midden.

29 augustus 2016 om 22:55

@juvedeef

Dat heb je vast ook alleen van horen zeggen, of zit je in de eerste lijn?

29 augustus 2016 om 23:35

Je moet altijd kijken naar het belang wat mensen hebben... Wat is het belang van Verbeek om hierover te liegen? Waarom zou hij riskeren dat men kan bewijzen dat hij liegt?

Nee, ik geloof Verbeek en vind Brands ook altijd heel nuchter en realistisch overkomen.

29 augustus 2016 om 23:36

@blondkhowledge

Heb je het tegen mij? Zeg ik ergens dat ik denk dat hij zit te liegen dan? Of dat ik hem niet een integer karakter vindt hebben? Waarom zou ik iets moeten onderbouwen wat ik niet gezegd heb? Je legt me woorden in de mond en leest iet wat er niet staat.

Verder ben je vrij als Verbeek om te antwoorden of niet als iets te sprake komt. Je kunt je ook op de vlakte houden, ook al identificeer je je met een voorval of met Bramds.

30 augustus 2016 om 00:22

@blondknowledge

Verbolgen ben ik niet, verre van dat. Ik vroeg tottinec specifiek om onderbouwing, omdat hij in éën zin iets beweert, zonder dat hij ook maar een poging doet dat te onderbouwen. Dat vind ik persoonlijk vaag.

Dat jij niet te beroerd bent om het te onderbouwen is geen probleem, dat is prima. Al is het niet desgevraagd. Ik snap vervolgens allen niet zo goed waarom ik het tegendeel zou moeten bewijzen en verdedigen. Ik ben namelijk helemaal niet bezig met het feit of hij liegt of niet. Sterker nog, ik heb geen reden om me af te vragen of hij liegt. Waarom zou hij?

Waarom stel je mij dan in godsnaam die vraag terug of doe je voorkomen alsof ik de man in kwestie niet integer vindt? Waarom verwacht je dus dat ik zou reageren op een stelling die mij niet bezighoudt? Ik ben voornamelijk verbaasd over je vraag, maar verbolgen? Nee, niet echt.

30 augustus 2016 om 00:27

Nee dat is de normale gang van zaken. Zo doen de meesten td het. Die bellen niet direct naar de spelers toe. Maar bellen de zaakwaarnemers op. Als overmars dit doet dan is het niet netjes. Meesten spelers regelen hun zaken niet zelf maar laten dit regelen.

29 augustus 2016 om 22:40

Het begint vormen van een hetze tegen Overmaas te krijgen.wat hebben die Brands en Verbeek ineens tegen Overmars om hem zo publiekelijk aan te vallen? In ieder geval hetzelfde gezamenlijke AZ verleden. Zoals je ook al zegt is het van alle tijden, die manier van benaderen zonder eerst de club in te lichten, ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind dat Brands zich Roomser dan de Paus gedraagt. Hij heeft in het verleden al vaker hetzelfde gedaan. Kinderachtig die aanval via de media.

29 augustus 2016 om 22:55

Interessant inderdaad, allemaal met een AZ verleden en dit 1 dag nadat Az'er Vermeulen heeft gezegd dat Overmars maar moet vertrekken bij Ajax.

29 augustus 2016 om 23:04

Ja inderdaad, lijkt op een klef kliekje. Daarnaast leven er bij Brands denk ik nog altijd frustraties over het verlies van Bazoer destijds. Sindsdien vindt hij het ook heerlijk om in de media op het beleid van Ajax af te geven. Over het weinige geld wat werd uitgegeven, wat Ajax eigenlijk in de CL te zoeken had, en nu weer vermeend onheus handelen door Overmars. Vooral als Ajax in een mindere fase zit is hij haantje de voorste om zich ongegeneerd te uiten over de Amsterdamners.

29 augustus 2016 om 23:12

Er is geen sprake van een complot. Verbeek reageert enkel op het bericht van Brands. Was dat interview er niet geweest dan had Verbeek niets gezegd.

29 augustus 2016 om 23:26

Complot hoeft ook niet, opvallend is het wel. Maar duidelijk is dat Verbeek Brands in de rug dekt.

Verbeek reageert overigens op de ontkenning van Overmars, niet op het bericht van Brands. Even beter lezen.

Was het interview van Brands er niet geweest, dan had Overmars nooit hoeven reageren en dan had Verbeek zich niet geroepen hoeven voelen on zich ermee te bemoeien als vriendje van Brands.

30 augustus 2016 om 00:28

Er werd gewoon een vraag gesteld aan Brands, waarop hij antwoord geeft. Het was niet zo dat Brands hier uit zichzelf mee kwam. Dus heeft weinig met bashen te maken.

30 augustus 2016 om 00:48

Het was ook gewoon een duidelijk antwoord van Brands waarbij hij zelf koos om er op in te gaan in duidelijke woorden.

30 augustus 2016 om 07:08

Vermeulen komt dan wel uit Alkmaar, hij is echter de grootste hater van AZ dus zegt niets.

30 augustus 2016 om 08:23

toch vreemd dan want ik heb groningen utrecht en zwolle er ook eerder over gehoord en dat was ook in de week dat ze ajax troffen.
maar aan ajax ligt het natuurlijk nooit

30 augustus 2016 om 09:06

Alsjeblieft zeg, hou op hoor. Een Alkmaars kliekje dat een hetze tegen Ajax vormt, wat een trieste gedachte, voortkomend uit zelfmedelijden. Is toch al jaren bekend dat Ajax dit doet bij meerdere spelers. Hier klagen ze echt niet alleen in Alkmaar en Eindhoven over.

30 augustus 2016 om 11:18

@scrscr

Over een bewuste afgesproken Alkmaarse hetze tegen Ajax of Overmars spreek ik niet, dat is een brug te ver. Het is echter een publiekelijk geheim, dat men niet al te veel warme gevoelens voor de Amsterdamse club koestert.

Bekend zijn ook de geluiden uit vervlogen tijden in Alkmaar, dat Brands en Verbeek en zeker Verbeek, al hun ongenoegen lieten blijken over een vermeend benaderen van spelers door Ajax èn zijn er enkele ook naar Ajax verkast, al dan niet na persoonlijk benadering. Dat ongenoegen blijkt met de recente uitspraken nog steeds diep te zitten.

Verbeek dekt Brands in de rug na diens verwijtende opmerkingen aan het adres van Overmars. Dat vind ik kleffe kliek-trekjes hebben. Zeker niet specifiek Alkmaarse kliek. Dat Alkmaarder Vermeulen daags daarvoor ook al ongevraagd de kop van Overmars wilde zien rollen staat ook los van deze zaak, maar eveneens een aanval op de man en berust waarschijnlijk op toeval.

Daarnaast wordt er al een geruime tijd het aftreden door vele eigen aanhangers van de club geëist en is de Telegraaf al tijden bewust bezig met het bekritiseren van de TD. De omvang van het aantal mensen dat zich publiekelijk tegen Overmars keert en er niet voor schroomt dat in de (sociale-) media openlijk en onverbloemd te ventileren is groeiende en groeiende.

Dan mag je intussen naar mijn idee rustig spreken van een hetze tegen de persoon. Deze man is niet de enige technisch verantwoordelijke afgevaardigde van een club die spelers buiten medeweten van de werkgever vermeend benadert. Zelfs Brands heeft zo gehandeld in het verleden, ook bij Ajax-spelers. Zoals ik al zei: selectieve verontwaardiging.

30 augustus 2016 om 07:13

Het gaat niet zozeer om het fenomeen van spelers bellen, maar het feit dat Brands dit stelt en Overmars vervolgens meldt dat hij nooit spelers belt. Als daarna Verbeek ook aangeeft dat hij weet dat Overmars spelers heeft gebeld, is het duidelijk wie er aan het liegen is.

30 augustus 2016 om 08:38

Oh. ...Waarom dan wel? Omdat het 2 tegen 1 is of wat? Brands is gewoon een schijnheilig manneke. Maher en narsingh werden voor de neus van ajax weg gekaapt en nu hypocriet liggen doen omdat ajax informeert bij spelers waar psv in is geïnteresseerd. Brands is zelf net zo erg, zo is dat wereldje nou eenmaal, anders redt je het niet daar. Moreno en Guardado zijn echt niet gehaald Door te knuffelen en kusjes te geven hoor!

Nou ga je jezelf toch echt afvragen wie hier nu aan het liegen is. Overmars of Brands en Verbeek.....
Of is het de media die de boel opblaast? Voetbal is soms net politiek zo zie je maar weer. Als het klopt wat Verbeek zegt is dat wel erg triest en een soort manier van competitie vervalsing/ oneerlijk proberen te beïnvloeden.

29 augustus 2016 om 22:32

Kom op. We weten allemaal wie er aan het liegen is. Overmars zet zich totaal voor schut maar ziet geen andere uitweg dan het ontkennen. Ik vind het maar zielig hoor. Mensen vinden dit laf om via de media te spelen, maar als het (blijkbaar) constant gebeurt ben ik blij dat dit eindelijk eens naar buiten komt. Overmars was een goede voetballer, maar als technisch directeur is hij incapabel. De RvC van Ajax moet hem gewoon op zijn gedrag aanspreken en ervoor zorgen dat ie zich met Ajax bezig houdt en niet andere clubs zit te jennen.

29 augustus 2016 om 22:36

@brainfart Maar het is naïef om te denken dat Ajax de enige club is die dit doet. Overigens doet Ajax dit volgens mij ook redelijk vaak publiekelijk. Heb de Boer het vaak genoeg in persconferenties voor een wedstrijd horen zeggen dat ze "geïnteresseerd" waren in een speler.

29 augustus 2016 om 22:33

Het werkt wel blijkbaar...de jong miste kans op kans en een pingel...en iedereen maar schreeuwen dat overmars geen meerwaarde heeft voor ajax.

29 augustus 2016 om 22:34

Hij zei het op vi. Overig is het toendertijd ook naar buiten gekomen. Ook johan het nog een verhaal over Overmars met betrekking op haller

Is het de overmars bash week ofzo? Tjongejonge...

29 augustus 2016 om 23:12

Nou ja, vind dit ook als ajacied niet netjes. Heeft Ajax toch niet nodig joh.

29 augustus 2016 om 23:18

Ik vind het wel goed dat dit soort dingen naar buiten komen. En dat komt vooral doordat journalisten gericht vragen stellen over de kwestie.

Dat heeft hij idd met wat meer spelers gedaan. Of Frank zei dat ze intresse hadden in die speler.

Ik weet niet wat iedereen opeens tegen Overmars heeft op dit moment. Maar tot nu hoor ik van geen enkele club dat ze stappen hebben ondernomen omdat Overmars zich niet aan de regels houdt. Pure zwartmakerij dit. Blijkbaar kan hij niks meet goed doen op dit moment. Jammer hij verdient meer vooral deze transferperiode heeft hij aardig goed gehandelt.

29 augustus 2016 om 22:41

Er zijn geen regels omtrent dit, dus kan je er ook geen stappen tegen nemen. Het gaat hier om fatsoensregels dus is er niet echt een scheidslijn, maar des te meer emoties

29 augustus 2016 om 22:46

Dan waar hebben we het in vredesnaam nog over. Ajax is een grote club in NL, hebben clubs een goeie speler buiten Feyenoord en Psv om. Dan weet je dus dat Ajax interesse heeft.

29 augustus 2016 om 23:51

Klopt, en het is ook helemaal niet erg dat Ajax interesse toont in spelers van AZ of Psv. Wat wel jaarlijks een terugkerend dingetje is, is dat Overmars en de Boer precies in de week voor de wedstrijden tegen AZ opeens geïnteresseerd zijn in sommige spelers, waardoor die spelers worden afgeleid. Dat kan je ook best een week daarna doen, of 3 weken ervoor. Beetje zielig vind ik dat.

29 augustus 2016 om 22:43

Het lijkt er op dat hij krijgt de zwarte piet toegespeeld krijgt omdat de selectie nog niet gewend is aan het nieuwe systeem van Bosz. Beetje lullig maar zo werkt het, in voetbal vergeet men vaak de lange termijn en supporters praten tegenwoordig alleen maar de praat programma's en bladen na. En die zoeken weer sensatie omdat dat verkoopt.

Hij heeft het deze periode inderdaad niet verkeerd gedaan. Milik met heel veel winst verkocht, wat minder verwachte (maar hoopvolle) aankopen met Sanches en Cassiera + goede huurlingen met Traore en mogelijk Krul. En toch wordt hij afgerekend op Westerman. Ik vind wel dat de selectie in de breedte erg onervaren is (vooral in vergelijking met Psv), maar heb geen idee wat voor beperkingen hij vanuit het bestuur heeft. We missen naast de ervaring eigen alleen buitenspelers en een linksback.

29 augustus 2016 om 22:43

Grappig. Voor deze affaire waren het vooral ajax fans die aan het bashen waren. Geeft geen geld uit, koopt verkeerde spelers, koopt Ziyech niet, enz enz.

29 augustus 2016 om 23:01

Het is een beetje als het pesten van je kleine broertje. Als je het zelf doet is het prima, als een ander het doet is het heisa.

30 augustus 2016 om 08:48

Het mooiste is nog dat brands niets verkeerd kan doen. Voorbeeldje; overmars huurt een speler, dit is volgens vele verspilling en slecht beleid. Brands huurt een speler, dit is dan weer goed gehandeld!

Overmars praat niet met spelers, één dag geleden zei hij nog "wij hebben gesproken met Ziyech"...

29 augustus 2016 om 23:00

Dat is met toestemming van FC Twente, ik neem aan dat je dat verschil wel ziet.

29 augustus 2016 om 23:08

Ja, op een gegeven moment ga je natuurlijk ook met de speler zelf praten. Het ging erom dat de eerste contact(en) via de zaakwaarnemer gaan.

Verbeek lult uit z'n nek. De periode dat Overmars bij Ajax deze functie had en Verbeek bij AZ werkte speelde ze in januari helemaal niet tegen elkaar, maar in Maart. Bovendien heeft hij het over het eind van het daaropvolgende seizoen, welnu Overmars begon in juni 2012 bij Ajax en Verbeek vertrok in september 2013 bij AZ. Dan werkte hij er dus helemaal niet meer aan het eind van "het seizoen daarop".

Wat een stemmingmakerij van Brands en Verbeek, niet netjes van ze.

29 augustus 2016 om 23:10

Ze speelde in februari tegen elkaar. En stemmingmakerij van brands? Dit is niet de 1ste keer dat dit grapje gebeurt overmars heeft guardado ook proberen te verleiden. Toen PSV zo goed als zeker rond was met Maher kwam ajax ook opeens gauw bieden overmars weet zelf niet wat die doet en heeft totaal geen verstand van de positie die de bekleed.

30 augustus 2016 om 00:05

@jaspers1

Inderdaad, 27 februari 2013 voor de beker dus Verbeek zit er een maand naast. Maar wat hij zegt over ''een jaar later'' is correct, dat hij heeft hij nooit zelf meegemaakt

Aangezien hij tot 23 april 2014 trainer van FC Nürnberg was en die wedstrijd die Verbeek noemt als (tegen het einde van het seizoen) op 27 maart 2014 werd gespeeld (ook voor de beker). Dat aspect van het verhaal van Gertjan is volledig onjuist.

Met een beetje fantasie kan het ook zijn dat Verbeek het heeft over 2011-2012 toen Ajax en AZ elkaar wel degelijk in januari troffen. Echter was Overmars toen niet in dienst, dus kan het zijn dat hij zich ergerde aan Ajax en vergeten is dat Overmars er toen niet zat. En dat die ervaring van ''een jaar later tegen het het einde van het seizoen'' wel correct was en het een AZ - Ajax van 2012-2013 betrof.

Ook mogelijk , alleen maakt dat de kritiek aan het adres van Overmars weer onwaarschijnlijker en had hij de kritiek aan Ajax in het algemeen moeten adresseren. Maar ik denk dat het in dit geval toch specifiek om Overmars ging.

Maar dan blijft nog staan : het verhaal van Verbeek is op sommige punten niet correct.

Hier moest ik ook al aan denken op het moment dat Ajax liefhebbend VZ weer massaal alle verhalen afdeden als onzin. Hoe vaak heeft Ajax geen "interesse" gehad in een speler zodra ze tegen de club moesten spelen van de betreffende speler. Alles om iemand uit concentratie te halen, en nooit kwam het van een transfer.

29 augustus 2016 om 23:30

Nee, het kwam nooit van een transfer ... behoudens dat het telkens wel degelijk van een transfer kwam. Het voorbeeld wat Verbeek noemt ging over Adam Maher, een waarbij PSV uiteindelijk de voorkeur kreeg. Het seizoen erop toen Ajax weer zogenaamd zijn intresse louter toonde vlak voor een duel met AZ ging het om Viergever, waar PSV eveneens achteraan zat. Uiteindelijk werd Viergever nog geen twee maanden later vastgelegd door Ajax.

Jou laatste zin is dus incorrect.

Weet je eigenlijk maakt het ook allemaal niks uit wat hier van waar is. Het handelen van Ajax zal vast niet netjes zijn geweest. Ik heb namelijk geen enkele reden om te geloven dat ze dat wel zijn. Waarom, voetbal! Zo werkt deze, misschien wel verziekte wereld, nou eenmaal. Waar ik echter mijn vraagtekens bij plaats is dat een Brands of Verbeek niet vergelijkbare dingen zouden/hebben uitgehaald. Bij PSV en AZ weten ze ook dondersgoed hoe dingen werken en zolang er geen FC Twente praktijken plaats vinden wordt het allemaal geaccepteerd. Dus prima, nagel Ajax met alle plezier aan de schandpaal, waarschijnlijk hebben ze het in deze verdiend. Maar probeer geen mooi weer te spelen.

Ajax is wel de enigste club in Nederland die meerdere keren, vlak voordat ze tegen een club spelen opeens interesse heeft voor de sterspeler van die club.
De Boer deed het vaak en nu blijkt Overmars het ook te doen, apart.

"In januari, een week voordat wij tegen Ajax speelden". Er was maar 1 januari waarin Verbeek trainer was van AZ en Overmars td van Ajax. Dat was januari 2013. Ajax speelde op 27 februari 2013 voor de beker en op 17 maart 2013 in de Eredivisie tegen AZ. Geen van deze wedstrijden vond een week na januari plaats. De enige mogelijke transferwindow was in augustus 2013, toen Ajax en AZ in de Johan Cruijff Schaal en de Eredivisie tegen elkaar moesten. Dat zou wel kunnen, maar in dat geval twijfel ik heel erg aan de geloofwaardigheid. Als je januari en augustus door elkaar haalt, heb je de feiten denk ik niet op een rijtje...

Wat een gehuil allemaal zeg. Hier wordt een van de redenen pijnlijk duidelijk waarom het Nederlandse voetbal steeds verder achtergesteld raakt (en GJ Verbeek het in het buitenland niet heeft gered). Het gaat steeds vaker over de mentale weerbaarheid van professionele voetballers, maar in Nederland mag deze kwestie ook wel aangekaart worden onder trainers en bestuurders.

In de jaren 80 en 90 ging het heel misschien zo, dat je netjes momenten koos om een speler te benaderen of een uitlating deed in de media. Voetbal is veranderd sindsdien, het spel wordt net zo hard buiten het veld gespeeld als erop. Daarom baart de trend van oud-voetballers als trainers en bestuurders anno nu mijn zo'n zorgen. Ik ben bang dat ze teveel in het verleden leven en denken dat ze het wel zullen redden als ze dezelfde strategieën toepassen zoals die in hun tijd werkten.

Als ik Overmars wat verwijt dan is het dat hij niet slinkser is geweest dan hem hier wordt verweten. Van mij had hij een heel callcenter erop mogen zetten om een last minute deal te bewerkstelligen. Ook als de speler in kwestie bijna rond was met een andere club of verlenging bij zijn toenmalige club. Zo lang je betaald is het nooit diefstal en in overeenstemming met alle partijen.

Gebeurt altijd en overal. Niet zo piepen en dom inhakken op Overmars. Beetje zielig

Uit het artikel waarin Overmars reageerde op de uitspraken van Brands eerder vandaag:
De oud-aanvaller benadrukt dat hij nooit rechtstreeks met spelers communceert (typo van de auteur). "ik informeer bij zaakwaarnemers.”

Dat wordt nu dus door Verbeek ontkracht. Het lijkt me sterk dat Verbeek hierover gaat liegen. Hij staat hier neutraal tussen en heeft geen belang om Ajax en/of PSV te dwarsbomen of te begunstigen.
Dat wetende ben ik geneigd om te stellen dat sowieso Overmars eerder op de dag aan het liegen was of op z'n minst bewust niet de gehele waarheid vertelde. Of dat ook voor Brands geldt, dat valt alleen te stellen wanneer Luuk De Jong en/of Ramselaar en/of een van hun zaakwaarnemers hier een zegje over doet in de media.

29 augustus 2016 om 23:55

@bosche_bol

Verbeek geeft toch niet aan dat Overmars rechtstreeks contact met de betreffende speler heeft gehad ? Hij zegt dat hij heeft meegemaakt dat een speler van AZ destijds is benaderd door Overmars. Of dit direct of indirect is wordt niet gezegd in het artikel. Sowieso lijkt het me sterk dat Overmars de persoonlijke nummers van spelers van andere teams heeft. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de spelers in het telefoonboek makkelijk te vinden zijn. Terwijl zaakwaarnemers juist heel wat eenvoudiger te bereiken zijn en toch alles doorspelen aan de betreffende speler. Wat is de meerwaarde ervan om te praten met een speler die juist voor dit soort gelegenheden een zaakwaarnemer heeft aangesteld ?

Ik geloof zeker niet alles wat Marc zegt, maar op dit punt wel. Het lijkt me vele malen effectiever om contact op te nemen met een zaakwaarnemer. Dat hij bijvoorbeeld de laatste dagen voor de transfer van Ramselaar contact heeft opgenomen kan ik me dan weer goed voorstellen. Luuk de Jong daarin tegen lijkt me juist een stuk onwaarschijnlijker, de kans dat PSV hem zou laten gaan naar Ajax is toch zo minuscuul klein dat je daarvoor niet hoeft te bellen. Maar goed, het is slechts mijn inschatting. Ik denk trouwens dat navraag doen aan Luuk de Jong en/of Ramselaar weinig eerlijke antwoorden zal opleveren. Ze spelen immers bij Psv, waar Marcel Brands de TD van is. Kans lijkt me erg klein dat de perschef in Eindhoven het een goed idee vindt om spelers hun eigen TD tegen te spreken mocht dat de waarheid zijn. Mochten ze dus zich in de media hierover uitlaten is dat niet bepaald geloofwaardig.

Ik vraag me trouwens af waarom er eigenlijk zoveel ophef ontstaat over niks. Zelfs als Overmars dat gedaan heeft ? wat win je er dan mee om te zeggen dat het niet jou stijl is. Impliciet suggereren dat je moreel verantwoordelijker handelt ? wie geloof er in het hedendaagse voetbal nou werkelijk dat een TD over alles eerlijk en open is en louter transparant handelt ? Alleen naïeve mensen met een vastgeplakte clubbril geloven in de morele superioriteit van hun club.

Ach zo komt alles naar boven drijven opeens, ik ken nog wel meer verhalen over Overmars van binnen Ajax. Als dat nu uit zo lekken, zouden die verhalen waarschijnlijk de druppel zijn..

Gert-Jan Verbeek lijkt nu gewoon naar media aandacht te vragen. Als Ajax interesse heeft in een speler dan mogen ze dat toch gewoon laten weten? Als de speler in kwestie een professional is, zou dat helemaal niks uit moeten maken.

Dat AZ na de winterstop tegen Ajax moest kan dan ook gewoon toeval zijn. Stop is met zeuren over wanneer iemand gebeld wordt. En als het je dwars zit, BEL hem dan gewoon. Dit is een stijlloze actie in mijn ogen.

29 augustus 2016 om 23:59

Je snapt het duidelijk niet. Az heeft over het algemeen jonge jongens op het veld staan die vrij beïnvloedbaar zijn. Neem een Maher destijds. Telkens vlak voor de wedstrijd tegen AZ heeft Ajax opeens interesse in deze speler, of andere spelers van AZ. Zulke gasten voelen zich natuurlijk anders, want Ajax kijkt naar ze. Je snap toch zelf wel dat je jezelf dan meer druk op gaat leggen. Het is gewoon een zwak spelletje om de tegenstander uit de concentratie te halen. Overigens mag dit natuurlijk gewoon, maar ik vind het niet netjes, zeker niet omdat het al 5 jaar lang zo gaat.

30 augustus 2016 om 00:15

De Technisch Directeur van AZ heeft vast ook wel eens van dit soort situaties gehad. En dat die jonge jongens beïnvloedbaar zijn is toch niet het probleem van Overmars. Ik denk niet dat de Directie van Amsterdam dacht van: "hé! Over een week spelen we tegen AZ, wie zullen we vandaag eens eventjes gaan bellen?". Hoewel de timing inderdaad erg schimmig is, heeft Overmars niks fout gedaan.

Daarnaast gaan die jongens dan toch extra hun best doen om zich in de kijker te spelen? Want een club heeft niks aan een speler die de wedstrijd verprutst om een transfer mogelijk te maken. Dan ben je duidelijk geen prof, waardoor je in Amsterdam niks te zoeken hebt.

En de media loopt al genoeg te speculeren rondom de wedstrijden van Ajax. Dus zelfs als Overmars niet belt worden die jongens met al die vragen en interesse geconfronteerd voorafgaand aan de wedstrijd.

30 augustus 2016 om 07:39

Het gaat ook niet om het bellen, het gaat om dat de Boer en Overmars altijd in de week ervoor opeens spelers van AZ interessant vinden. Je kan er donder op zeggen dat dat dit seizoen niet anders is. Beter voetballen? Dat hoeft niet, je kan er ook gespannen van worden. Het is gewoon vreselijk irritant dat dit elk seizoen gebeurt.

30 augustus 2016 om 11:47

Dat is dan een zwakte van die spelers en AZ, niet het probleem van Ajax, wat een slap excuus. Je zou daarnaast net zo goed kunnen zeggen dat ze zich dan juist willen laten zien om zichzelf in de picture te spelen.

Ik vind het gezeur via de media vooral niet netjes, Overmars heeft een taak als TD om te informeren naar spelers.

31 augustus 2016 om 11:29

Ja dat is inderdaad een zwakte van de spelers van AZ, waar Ajax telkens weer gebruik van maakt. Dat is nou juist mij hele punt.. Ajax speelt altijd een zielig spelletje.

Lachwekkend gedrag van Brands en Verbeek. Van mij mag Overmars deze twee aanklagen voor smaad. Ik zou beide heren best gelijk geven als ze zelf ook schoon schip maken want ga mij niet vertellen dat PSV nooit met een speler praat achter de rug van welke club dan ooit. Kom op zeg, hoe naïef moet je zijn om dat te denken? Geloven de PSV fans dat echt? Kan me niet voorstellen....

Kom nu iedereen met een verhaal over Overmars, om zo een crisis aan te merken bij Ajax, stop eens met die Hetze tegen Overmars en Ajax. Doe jullie eigen werk en doe niet of jullie of jullie club dit niet doet.

Lijkt mij logisch, dat was rond de winterstop en in die tijd kun je wel eens spelers zoeken. Ik denk dat als je een speler haalt dat je, je eerst overal moet informeren over de vraagprijzen en interesses, dat is Overmars zijn taak zodat ze een goed beeld van de markt hebben en een wel overwogen beslissing kunnen maken. Grote kans dat daar een speler van de komende tegenstander bij zit, is dat ineens een probleem?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren