Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Krul wordt opvolger van Cillessen onder lat bij Ajax

Laatste update:

Tim Krul zal zich spoedig speler van Ajax mogen noemen. De Telegraaf weet dat de komst van de doelman naar Amsterdam een zekerheid is, nu Ajax en Newcastle United een akkoord hebben bereikt. Krul wordt bij Ajax de opvolger van de naar Barcelona vertrekkende Jasper Cillessen en laat zich voor een seizoen verhuren door zijn huidige werkgever Newcastle.

/

Voordat hij het vliegtuig naar Nederland pakt zal Krul zijn handtekening zetten onder een nieuw contract bij Newcastle, tot medio 2018. The Magpies voorkomen op deze manier dat de doelman volgend jaar transfervrij de deur uitwandelt. Krul, die volledig is hersteld van een kruisbandblessure, hoopt bij Ajax zijn plek in het Nederlands elftal terug te kunnen veroveren.

Ajax speelt woensdagavond in de play-offronde van de Champions League tegen FK Rostov en de verwachting is dat Cillessen in Rusland gewoon zal gaan keepen. Vervolgens zal hij waarschijnlijk donderdag of vrijdag medisch gekeurd worden bij Barcelona, waar hij de opvolger moet worden van Claudio Bravo. Er ligt een vijfjarig contract klaar voor Cillessen in het Camp Nou.

De 28-jarige Krul kan bij Ajax zijn debuut in de Eredivisie gaan maken. De doelman verruilde ADO Den Haag al op jonge leeftijd voor Newcastle en werd verhuurd aan Falkirk en Carlisle United, voordat hij in het seizoen 2010/11 eerste doelman werd bij de Engelse club. Hij speelde tot dusver 160 competitiewedstrijden voor Newcastle, dat in het afgelopen seizoen degradeerde uit de Premier League. Vanwege zijn knieblessure speelde Krul in het afgelopen jaar maar acht competitieduels.

Tim Krul is een goede opvolger voor Jasper Cillessen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Is er bekend of er een optie tot koop bedongen is?

24 augustus 2016 om 07:10

Wat ik hoorde is dat het zonder optie is

24 augustus 2016 om 08:19

geen optie, maar dacht wel als Newcastle niet terugkeert naar de PL, dan mogen ze hem definitief overnemen, stond gisteren ergens te lezen, maar ja wat is waarheid in de media?

24 augustus 2016 om 08:34

ook als Newcastle wel terugkeert naar de PL, kan Ajax hem gewoon kopen. Hij heeft dan immers nog maar een éénjarig contract en als hij weigert te verlengen, zal Newcastle hem gewoon moeten verkopen als men hem niet gratis de deur uit willen laten lopen. In feite bepaalt Krul uiteindelijk zelf of hij bij Ajax of bij Newcastle wil blijven, of naar een andere club vertrekt.

24 augustus 2016 om 09:49

Voorwaarde was dat Krul met 1 jaar zijn contract zou verlengen. Mocht hij in de zomer weer terug keren dan kan er altijd nog naar een oplossing worden gekeken. Het gaat er puur om dat Krul niet transfervrij de deur uit loopt bij Ncu.

24 augustus 2016 om 10:28

Gewoon een dramatische deal. Volgend jaar weer op zoek naar een nieuwe keeper hoogst waarschijnlijk. Waarom nu niet kopen en volgend jaar wel?

24 augustus 2016 om 10:34

Wie zou je nu willen kopen dan? Je hebt nu een jaar de tijd om rustig te scouten ipv een paniekaankoop te doen (tegen waarschijnlijk veel te veel geld)

24 augustus 2016 om 11:07

Noem een keeper van het niveau Cillessen/ Krul die je nu nog kan kopen,
voor een enigszins realistisch prijs en die ook wil komen.

24 augustus 2016 om 11:33

Van wie hoorde je het. Bij de mensen van Ajax of Newcastleu?

24 augustus 2016 om 12:16

Hansje ben het wel ergens met je eens. Deze deal lijkt er op alsof er geen plan was en men niet heeft geanticipeerd (het afgelopen jaar) op een mogelijk vertrek vn Cilissen.. Duidelijk dat men dus geen vertrouwen heeft in Onana. Althans dat maak ik er uit op. Ben verder wel blij met Krul, want het is een goede keeper. Alleen mag je vragen stellen over zijn fitheid.

Het is iig een vreemd verhaal waarin ik benieuwd ben naar de motivatie van Ajax.

24 augustus 2016 om 12:33

@ajaxmind

of juist wel het vertrouwen in Onana, maar is het nog net te vroeg voor hem om eerste keeper te zijn. Maar hebben ze het vertrouwen dat hij er volgend jaar kan staan.

24 augustus 2016 om 07:16

Wellicht.. maar of ze dan het complete salaris willen betalen voor Krul? Neem aan dat hij niet 3x zo weinig wil verdienen als hij goed presteert. Dat zou plafond van ajax zijn.. En als hij het niet goed doet dan wil Ajax niet verder?

24 augustus 2016 om 07:16

Newcastle zou hem gewoon willen houden, wanneer zij promoveren. Wie weet lukt het hen niet en dan zou Ajax een bod kunnen doen.

24 augustus 2016 om 07:24

Als Newcastle promoveert zal hij inderdaad terugkeren aangezien hij net bijgetekend heeft en bij Newcastle 4x zoveel verdient.
Als ze niet promoveren zal hij naar een club gaan die hem eveneens minimaal 3,5 miljoen per jaar betaald.
Langer bij Ajax lijkt me uitgesloten.

24 augustus 2016 om 07:49

Krul gaat samen met zoet strijden voor een basisplaats bij het Nederlands elftal, cillessen wordt derde

24 augustus 2016 om 08:13

Omdat Cilessen gaat keepen bij barca. Staat idd lager aangeschreven dan Ajax en psv. Heel logisch

24 augustus 2016 om 08:38

Krul en Zoet gaan dit seizoen keepen. En dat wordt toch belangrijker geacht.

24 augustus 2016 om 08:43

Cillesen zal ook zeker weten aan zijn wedstrijden gaan komen. En hoezo niet gewoon eerste doelman? Terstegen vind ik ook maar een koekenbakker. Cillesen doet 't echt niet minder.

24 augustus 2016 om 08:44

Als cillessen beker en cl gaat keepen staat hij er alsnog zo twintig keer in.. dat zal toch ook wel voor iets tellen.

24 augustus 2016 om 08:48

Die gaat de CL niet keepen. Copa del rey zal die het mee moeten doen.

24 augustus 2016 om 08:50

Cilessen zal heus wel zijn wedstrijdjes meepakken in de copa. Waarom zou Cilessen in eens niet meer kunnen keepen. Hij behoud zijn kwaliteiten en traint zelfs dagelijks met swerelds beste voorhoede. Daarnaast is bij een keeper ervaring doorslaggevend. Onnodig om te passeren naar mijn mening.

24 augustus 2016 om 09:21

Omdat het gewoon niet de beste keeper is wat iedereen beweerde. Hij wordt geen basisspeler bij Barca en mag hooguit Meissie zijn nagels lakken.

24 augustus 2016 om 10:01

Jij hebt het over CR die zijn nagels lakt. Hoe dan ook. Afwachten maar hoe Cil het daar gaat doen. Volgens mij kan hij best verrassen en eerste keep worden

24 augustus 2016 om 11:55

Ter Stege een koekenbakker ???? Ter stege is 5 jaar jonger dan Cillesen en heeft al tal van prijzen gewonnen en doet het gewoon goed bij barca anders hadden ze gewoon voor Bravo gekozen. hij is de toekomst van barca dus wat je nu allemaal zegt is onzin.

24 augustus 2016 om 08:18

Volgens mij is de optie dat hij gekocht kan worden indien Newcastle niet promoveert. Nadeel is wel z'n salaris. Dat kan Ajax nooit betalen dus zal hij dan wel behoorlijk wat water in de wijn moeten doen.. Maar niet ondenkbaar dat indien hij dat accepteert bijv. wel bedingt tegen een relatief laag bedrag weer weg te mogen..

24 augustus 2016 om 08:55

Als newcastle niet promoveert is krul transfervrij. Volgens mij was het zo afgesproken

24 augustus 2016 om 08:57

Vind hem eigenlijk beter dan Jasper, heeft iig 1 ding waarin hij echt goed is... Pingels stoppen onder zware druk! De PL ervaring die hij heeft is echt super waardevol! Alleen maar 8 games afgelopen seizoen is wel weinig. Hoe fit hij momenteel is weet niemand. Wij hebben iemand nodig die er nu staat...vanavond al eigenlijk

24 augustus 2016 om 11:30

1 ding waarin hij echt goed is, is pingels stoppen onder zware druk..

Dat valt best wel een beetje mee. Ja, hij kwam erin bij de strafschoppen serie, maar was dat zware druk? Hij kon het niet verkeerd doen. Stopt hij er niet 1, is er niemand die het hem kwalijk neemt. Verder is zijn statistiek qua strafschoppen nog slechter dan van Cillessen.

24 augustus 2016 om 09:08

Krul voetbalt al zijn gehele leven in Engeland, met bijpassend Engels salaris. Hij komt langzaam op een leeftijd waar hij echt top kan zijn, denk je dan werkelijk dat hij ook maar er over nadenkt om langer dan een jaar bij Ajax te blijven? Die wil minuten maken na zijn blessure, en daar gaat het om, na dit jaar is hij weg.

25 augustus 2016 om 08:21

Precies, daar ga ik ook van uit. In principe is dat een prima tijdelijke oplossing maar dan moet Ajax zich wel serieus orienteren op een vervanger want Onana kan gewoon niet..

Bij Ajax lijken ze wel met allemaal 18/19 jarigen te willen spelen omdat ze die nog zo lekker door kunnen verkopen.. Maar je as moet gewoon wat meer ervaring hebben wil je serieus meedoen om de prijzen..

Hoop dat ze door de echt verschrikkelijke wanvertoning van gisteren eens beter gaan nadenken..

24 augustus 2016 om 13:46

Als Newcastle niet promoveert kan Ajax Krul kopen na volgend jaar. Das de deal.

Prima aanwinst voor ajax toch een keeper die jarenlang 1e keeper was bij een grote club

24 augustus 2016 om 10:01

Ik vind dit wel tegenvallen. Krul is een echte lijnkeeper opgeleid in het engelse voetbal. Heel anders dan wat in NL en zeker bij Ajax verwacht wordt. Daarbij is huren voor 1 jaar geen lange termijn oplossing en kost dit zeker een paar miljoen.

Maar echt raar vind ik dat niemand het heeft over wat een ontzettend wanbeleid dit van Ajax is.
Ajax moet ten eerste zelf zn keepers opleiden, en had op Cillessens 27e gewoon een opvolger van 23 moeten hebben klaarstaan! En niet lompe Diederik van 35 of blunderaar Onana van 20.
Ze hebben de afgelopen jaren Bizot, Padt, vd Hart, Groothuizen enz weggestuurd. En niemand opgeleid of gekocht om op termijn Cillessen te vervangen. Dat kan niet bij een club als Ajax.

24 augustus 2016 om 10:22

Hoezo zou dat niet kunnen? Ajax haalt nu een keeper die normaal gesproken nooit gehaald kan worden door de Nederlandse top. Krul is een uitstekende keeper met PL ervaring. Daarnaast is Onana wel degelijk een uitstekende keeper hij zal alleen wat vaker moeten gaan keepen in Ajax 1 om wat constanter te worden. Zeker als krul gekocht kan worden straks is dit een uitstekende oplossing.

24 augustus 2016 om 11:14

Cillessen is toch ook gekocht?

De spelers die je noemt zijn allemaal minder dan Krul. Ja, Ajax had misschien eerder moeten handelen, maar er was geen verkoop in zicht. Die is er nu wel, als de competitie al gestart is. Dus dan is Krul nu halen als tussenoplossing toch fantastisch gereageerd. De keepers die ze hadden waren gewoon ook niet goed genoeg naar mij idee.

Ajax betaald dacht ik geen huursom en maar een klein deel van zijn salaris, dus het kost ajax niet veel. Het is ook niet een lange termijn oplossing, maar een korte termijn. Ajax heeft nu een jaar de tijd om voor volgend jaar een goede keeper op te kunnen stellen. Nu wordt er eens gekeken naar het huidige seizoen ipv naar de seizoenen ervoor, is het weer niet goed.

Een speler met veel kwaliteiten en veel ervaring, daar riep toch iedereen om.

24 augustus 2016 om 11:42

Als er geen goede keeper tussenzit in de opleiding kan je weinig doen. Hoe goed je opleiding ook is, als het talent ontbreekt, kan je daar niets aan doen.
Alles dat de laatste jaren als keeper uit de opleiding komt is troep. Dus dan moet het maar zo lijkt me.

24 augustus 2016 om 11:58

volgens mij kun je daar dan op inspelen door te kopen. Het is 1 positie, die ook wel belangrijk is. Je weet dat een Cillessen op een gegeven moment ook verder wil. Daar speel je als topclub op in. |zeker als je een typische speelstijl hebt, waar weinig keepers bij passen.
Hierboven ook, er wordt lyrisch gedaan over Krul omdat ie bij Newcastle 160 wedstrijden heeft gespeeld. Dat zegt vooral of ie goed is in hoge ballen, goied is op de lijn en om kan gaan met druk. Dat zegt niks over of hij in het ajax spelletje meekan als keeper bij Ajax. Daar worden ook andere kwaliteiten gevraagd.
Betekent dat dan dat je a;ls keeper van Ajax meer moet kunnen dan in de Premier league?
JA JA en JA. Een keeper als Dorus de Vries is geweldig in Engeland, in NL was het niks.

24 augustus 2016 om 16:00

Jarenlang 1e keeper "is" bedoel je.

Lijkt mij een waardige vervanger, misschien zelfs wel een betere keeper dan Cillessen (mits fit).

24 augustus 2016 om 07:31

Weet ik wel zeker. Alleen geen meevoetballende keeper, wat Ajax toch het liefst wel heeft. Vind Krul prima 1 op 1 maar bij afstandsschoten en hoge ballen soms wat zwak.

24 augustus 2016 om 08:46

Obv wat een betere keeper? Cillesen heeft te vaak bewezen wel heel vaak op de juiste plek te staan, waardoor hij als lui wordt bestempeld. Kijk alleen al naar de seizoenen dat hij onder de lat stond

24 augustus 2016 om 09:13

Die krijgen ze toch zelden tegen. En Krul stopt ze vooral voor Oranje.

Is hij al 100% fit? Of schuilt er nog een addertje onder het gras? Contract verlengt en dan volgend jaar definitief kopen is nog geen slecht idee

24 augustus 2016 om 07:16

Over een maand wedstrijd fit heb ik begrepen van andere lezers op deze website.

24 augustus 2016 om 07:20

Na de interlandperiode zal hij 100% fit zijn dus tegen Vitesse of Zwolle zal hij wel zijn debuut maken

24 augustus 2016 om 07:43

Zal Ajax hem gelijk voor de leeuwen gooien? Zal hij niet eerst wat ritme op moeten doen bij jong Ajax?

24 augustus 2016 om 08:00

Want? Doet Ajax dat altijd met nieuwe spelers?

24 augustus 2016 om 08:14

Ja meestal wel, Westermann en die verdediger uit Colombia hebben hun debuut voor jong Ajax al gemaakt.

24 augustus 2016 om 08:44

Sanchez kwam op vrijdag terug uit Colombia, Ajax 1 speelde op zaterdag. Hierdoor werd gekozen om hem maandag met Jong Ajax te laten spelen. Puur zodat die gewoon lekker potje kon spelen.

24 augustus 2016 om 08:46

Sanchez had 1 keer getraind volgens mij en speelde daarna een potje bij jong-ajax. Wedstrijd daarna basis en daar gaat hij niet meer weg ook gok ik.
Westerman maakte zijn debuut bij Ajax gewoon, maar is nu teruggezet naar zijn eigen niveau.

24 augustus 2016 om 09:00

Maakt niet uit op welke dag die kwam, de vraag was of Ajax nieuwe spelers vaak laat "debuteren" in jong Ajax. En ja dat is 9 van de 10 keer het geval dus Krul zullen we ook nog wel in de JL aan het werk zien.

24 augustus 2016 om 09:09

Mss wel zo handig aangezien ie van een blessure terugkomt. Voel je niet zo aangevallen joh, hij zegt niets raars over je club toch?

24 augustus 2016 om 09:52

Hij kan ritme op doen tijdens de interland periode .

Een prima tijdelijke fix. Ben benieuwd waar ze voor volgend seizoen op het oog hebben.

Je basis is toch je keeper heeft die vertrouwen heeft je verdediging het ook meer.
Met Krul haal je natuurlijk een partij ervaring binnen en geloof best dat deze jongen genoeg vertrouwen heeft.

Goede zet van ajax snel schakelen en niet achteruit gaan op je keeper. Overbruggubgsjaar door te huren en volgend jaar een goede kopen. Misschien ruiter van Utrecht wel?

24 augustus 2016 om 07:24

Ik gaf je net een plusje, maar Ruiter lijkt me niet zo handig.
Is Vorm geen optie?

24 augustus 2016 om 08:00

Voor deze huidige transfer periode niet. Lloris is net geblesseerd geraakt, ligt er een maand uit. Vorm speelt dus sowieso tot midden September.

24 augustus 2016 om 08:07

Waarom ruiter niet?
Ik denk dat hij alleen nog beter kan worden de beste jaren voor een keeper is eind 20.
Eigenlijk in de winterstop aantrekken kan hij half seizoen als tweede keeper fungeren waar je nu 2 middelmatige keepers heb. Waar ik Ruiter zeker een klasse beter vind.

24 augustus 2016 om 12:13

Ruiter? Krijgt wekelijks 2 a 3 om de oren waarbij echt lijkt dat hij niet vrij uit gaat! Nee aub geen ruiter... dan vorm!

Prima keeper, ik vind hem beter dan Cillissen. Hoop wel voor Ajax dat hij snel fit wordt. Goeie deal voor Ajax, al moet er wel nog wat creativiteit bij, anders wordt het geen titel dit jaar.

Ik denk dat Ajax hier een goede zet doet. Vind Krul een betere keeper dan Cilissen.

Straalt veel meer rust uit en denk dat hij ook op coachend gebied vele malen verder is ontwikkeld dan Jasper.

24 augustus 2016 om 09:13

hoeveel wedstrijden heb jij gezien van hem?

Veel mensen weten nog zn wereld wedstrijd van al weer 3 seizoenen geleden, maar verder valt het allemaal wel mee hoor.

Laat vaak genoeg een steekje vallen en is niet zo betrouwbaar als Cillessen normaal gesproken is.

En voor t geval je illusies hebt....sinds 2012 heeft Krul al een strafschop meer tegen gehouden voor Newcastle...en ze krijgen er genoeg tegen.

24 augustus 2016 om 11:24

Sterker nog, dat zijn volgens mij de enige twee penalty's die hij ooit heeft gestopt in een reguliere wedstrijd. Toen hij inviel en iedereen hem als penalty killer zag op WK, moest ik daar ook bijzonder hard lachen. 2 van de 35 strafschoppen gingen er niet in. De statistieken van Jasper zijn zelfs beter als je puur kijkt naar Benut of Onbenutte strafschoppen.

(In normale wedstrijden, strafschoppenserie niet meegerekend)

In eerste instantie was ik sceptisch en over zijn fitheid ben ik dat nog steeds een beetje. Zo'n knieblessure is niet niets en het is altijd afwachten hoe een speler eruit komt. Helemaal omdat het zijn eerste serieuze blessure is en hij pas net weer aan het trainen is. Bij zulke blessures merk je vaak dat het een minstens een half jaar tot een jaar duurt alvorens zo'n blessure uit je systeem is, zowel mentaal als fysiek. Blijf het dus een risico vinden voor Ajax.

Anderzijds, met deze tijdelijke oplossing haal je wel een doelman met de nodige ervaring binnen. Zorgt er in elk geval voor dat Ajax niet wanhopig opzoek moet naar een vervanger en uitkomt bij een middenmoot doelman als Eloy Room, want laten we eerlijk zijn; leuke doelman maar verder dan subtop eredivisie gaat het niet komen voor die jongen.

Beter dat Ajax nu minstens een half seizoen de tijd heeft om een vervanger te vinden voor volgend jaar. Blijf ook hopen dat Ajax voor Predrag Rajkovic gaat van Bosz' zijn oude club Maccabi. Boomlang, geweldige lijnkeeper én kan goed voor zijn goal keepen / meevoetballen. En heeft als voordeel dat hij pas 20 jaar is. Geweldig talent.

Op papier zal Ajax zelfs beter kunnen worden, maar we moeten afwachten of het een succes gaat worden. Hoe dan ook ben ik tevreden vooral omdat Krul meer ervaring heeft dan bijvoorbeeld Room.

24 augustus 2016 om 08:49

Ben algemeen ook erg te spreken over Krul, maar ik denk dat hij een snelcursus meevoetballen zal krijgen de komende weken. De manier waarop Cillessen de ballen aanneemt en weer doorspeelt lijkt simpel, maar voor een keeper die gewend is om de ballen naar voren te rossen, zal dit even wennen zijn. Desalniettemin denk ik wel dat ie zal slagen.

24 augustus 2016 om 08:16

Noem eens een paar die beter zijn dan de (2?) gehuurde spelers, te koop zijn voor een marktconform bedrag en betaald worden binnen het salarisplafond?

24 augustus 2016 om 08:22

Ze kunnen wel kopen voor dat bedrag maar het salarishuis is een ander verhaal. Of denk je dat de Gea voor 1 mil komt ballen bij Ajax ?

24 augustus 2016 om 08:23

Als je je keeper op het laatste moment kwijtraakt, dan is het toch geen schande als je een andere topkeeper op huurbasis binnen kan halen? Ook Traore, waar je dan ook op doelt, is gewoon het hoogst haalbare voor een eredivisieclub die nog niet zeker is van Champions League. Er staan 2 goede spitsen achter die nu niet met die druk hoeven om te gaan.

Natuurlijk heb je het liefst altijd een optie tot koop, maar als je spelers haalt die 3, 4 keer zo veel verdienen als wat ze bij Ajax kunnen, dan is dit gewoon een prima oplossing voor beide posities.

24 augustus 2016 om 08:36

Helemaal mee eens. Veel kortzichtige reacties lees je hier. Men vergeet dat de eredivisie voor veel speler geen optie is om definitief naar toe te gaan. Elk geval niet de categorie spelers die Ajax "zou moeten kopen" volgens sommige hier.

24 augustus 2016 om 08:48

Wat is er mis met huren? Dat heeft bij Milik uitstekend uitgepakt. Je kunt een speler een jaar lang beoordelen en daarna beslissen of je hem definitief overneemt. Als een speler definitief aantrekt en hij blijkt achteraf niet voldoen, levert dat niet zelden meteen een miljoenenstrop op. En dat geld kun je m.i. beter gebruiken om de selectie te versterken, desnoods dmv huur. Ik zou er een voorstander van zijn om iedere grote aankoop eerst een jaar te huren. Daarmee verminder je niet alleen de financiële risico's, maar je kunt ook een jaar langer van de speler profiteren als je hem een vijfjarig contract laat tekenen.

En wat maakt het uit of Ajax nu of volgend jaar met een definitieve oplossing voor het vertrek van Cillissen komt, als er dit seizoen een uitstekende doelman onder de lat staat? Misschien moet je eens over je reactie nadenken voor je hem plaatst, want deze is volstrekt inhoudsloos en komt volgens mij rechtstreeks uit je onderbuik.

24 augustus 2016 om 08:50

Huren Huren Huren... Ajax raakt op laatste moment 2 spelers kwijt, welke ze vooraf in de selectie hadden gerekend. Welke spelers hadden ze kunnen kopen die hetzelfde niveau zouden halen?
Traore kan je niet kopen, maar Dolberg en Cassiera zijn er nog niet klaar voor. Cillessen ga je geen vervanging voor vinden nu meer van hetzelfde niveau, maar die heb je met Krul nu wel. Ook eentje die wedstrijden voor je kan winnen.

ik zie het probleem niet zo heel erg. 2 spelers huren lijkt me niet zo'n ramp. PSV huurt spelers, Feyenoord huurt, Vitesse huurt, Twente huurt..

Als het je elftal sterker maar en je zo'n speler niet met een te koop bord om zijn nek ziet lopen, wat is het probleem?

24 augustus 2016 om 11:10

Door te huren koop je feitelijk een jaar tijd om te zoeken naar geschikte spelers die wel te betalen zijn..
Of nog beter Onana en Dolberg klaar te maken voor een basisplaats.

24 augustus 2016 om 11:20

Ja, ik snap het wel hoor. Ik ben ook voor huren, als je op dat moment geen beter alternatief hebt.

24 augustus 2016 om 09:23

Huren, huren en huren? Ajax heeft uit mijn hoofd slechts 2 spelers gehuurd. Of kan jij die andere opnoemen? Dit omdat er geen gelijkwaardige spitsen of keepers op dit moment te koop zijn.

Hopelijk zit hier wel een optie tot koop bij. Ik las eerder dat Newcastle hem misschien wil houden als ze gelijk weer promoveren, maar dan zou ik toch een optie tot koop er in zetten met die voorwaarde. Het is zonde spelers te huren en in de etalage te zetten voor andere clubs.

24 augustus 2016 om 08:53

Dat wil Newcastle toch zelf niet, dan houdt het dus op. En als Krul zichzelf in de etalage zet, ben ik alleen maar blij, dat betekent dat hij het goed heeft gedaan.

Ik hoop dat na dit seizoen alle grote clubs voor Traore voor de deur staan bij Chelsea.
Dit zijn jongens die je haalt om kwaliteit, daar huur je ze voor. Dat doe je voor 1 seizoen, niet voor lange termijn. Mocht er een mogelijkheid ontstaan, prima. Maar daar moet je geen rekening mee houden.

Mooi dat hij bijgetekend heeft.
Als we volgend jaar terugkeren in de Premier League hebben we weer de beschikking over een topkeeper. En anders zijn we nog verzekerd van een transfersom.

Ajax gaat er met Krul beslist niet op achteruit. De interlandperiode komt op een geschikt moment, want Krul is alweer volop in training en kan misschien daarna gelijk al keepen voor Ajax.

Good luck in Amsterdam Tim !!

Daar hoeven ze in Amsterdam niet van te balen. Krul zou imo ook altijd op doel mogen in het NL elftal.

24 augustus 2016 om 09:16

hij straalt misschien meer rust uit, maar cillessen houdt meer ballen tegen (behalve deze seizoensstart dan even).

Ik snap niet waarom iedereen denkt dat Krul zo'n wereldkeeper is.
Hij speelt niet voor niets al jaren degradatievoetbal.

Voor nu op de korte termijn is het zeker geen slechte oplossing voor ajax, maar je gaat er echt niet op vooruit.

Of denk je dat ook alle bondscoaches het verkeerd zagen met Cillessen boven Krul?

24 augustus 2016 om 17:29

Wat de bondscoaches vinden doet niks af aan mijn mening. Ik vind Krul de betere keeper. Volgens jouw redenatie zou Wijnaldum ook geen goede voetballer zijn omdat Newcastle gedegradeerd is. Lijkt me ook onzin.

Zeker met een toernooi heb je een keeper nodig die er ook staat tijdens een penaltyreeks, aangezien de kans dat je daarin terecht komt vrij groot is.

Zoals je zegt gaat Ajax er weinig op achteruit, dus vind jij ze ook aan elkaar gewaagd.

Een prima vervanger, die bijna wedstrijd fit is. Ik hoop op een optie tot koop en anders ben ik heel benieuwd wie volgend jaar het stokje over gaat nemen.

Topdeal. Jammer dat het alleen huur is. Mocht Newcastle niet direct promoveren zal Overmars toch wel een eerste keuze tot koop hebben?

24 augustus 2016 om 08:55

Ik vind het juist een goede deal! Krul zou een vermogen hebben gekost, terwijl Ajax voor hetzelfde geld een ervaren middenvelder zou kunnen kopen; iets wat op dit moment ook een prio is. Nu heeft Ajax een jaar lang te tijd om eventueel verder te zoeken naar een geschikte opvolger voor Cillessen terwijl er een, relatief goedkope, keeper in het doel staat.

24 augustus 2016 om 09:24

@rnncrew

Dat is misschien voor jou een prio, maar niet voor Ajax. En die gaat daar volgens mij over. Zowel Overmars als Bosz hebben volgens mij luid, duidelijk en zonder dat daar een woord Chinees aan te pas kwam, gecommuniceerd dat Ajax een overschot aan middenvelders heeft en dat er derhalve geen meer bij komt. Ik ben dan ook benieuwd hoe jij erbij komt dat daar een prioriteit zou liggen. Die ligt er bij een buitenspeler en daarom heeft de club daar naar NL en Ajax begrippen heel veel geld voorover. Dat is beleid voeren: niet kopen om het kopen, maar alleen kopen waar een gebrek aan is.

24 augustus 2016 om 11:15

Precies.. En laat ervaring nou net iets zijn wat Ajax nu nodig heeft. Heb je de laatste paar wedstrijden gezien; met name Willem 2?? Op het moment dat men achterkwam, gingen alle koppies omlaag en niemand (zelfs Klaassen niet) die de boel opzweepte. Je kunt 80 middenvelders hebben in een selectie, maar dat zegt genoeg over jouw perceptie mbt kwantiteit vs kwaliteit. En ervaring mijn is een enorme pré voor Ajax dit moment. Zeker als men Rostov verslaat en de CL ingaat. Ik weet trouwens niet eens waarom je begint over 'het kopen om het kopen', want dat ik heb ik niet gezegd. In mijn optiek heeft Ajax er goed aan gedaan om een keeper zoals Krul te huren en met het geld dat men op de bak heeft een ervaren speler halen. Ik zou persoonlijk kiezen voor een speler op het middenveld omdat middenvelders de grootste rol spelen in het spel van Ajax. Maar blijf je vooral vasthouden aan een vol middenveld met Sinkgraven (vorig seizoen niet gezien), Bazoer (denkt soms er al te zijn) en Gudelj (een bruikbare speler maar nog niet volwassen genoeg).

Prima keeper voor ajax. Hij kan alleen niet echt meevoetballen maar dat heeft de rest van ajax gelukkig ook niet echt momenteel. ;-). Ben benieuwd hoe snel hij 100% fit zou zijn.

Ik weet niet wat ik moet verwachten van Ajax dit seizoen. Het zou een wonder zijn als Krul dit seizoen
goed keept, omdat hij is gedegradeerd met Newcastle vorig seizoen en Ajax wil (neem ik aan) kampioen worden.

24 augustus 2016 om 09:17

Krul heeft vorig jaar 8 wedstrijden gespeeld...dus de degradatie lag niet echt aan hem.

Ze gaan er niet op vooruit ten opzichte van Cillessen. Maar t is helaas wel 1 van de best beschikbare opties op zo'n korte termijn.

24 augustus 2016 om 09:39

Helaas omdat jij niet wilt dat Ajax een goede vervanger haalt? Of helaas dat Krul (ondanks blessure en huurvorm) de beste optie is?

24 augustus 2016 om 10:05

helaas omdat we er niet beter op worden maar op achteruit gaan.
Maar verder niet ontevreden met Krul hoor. t is voor de Nederlandse competitie zeker een degelijke keeper

24 augustus 2016 om 10:38

Of Ajax er wel of niet op vooruit gaat, is maar net hoe je het bekijkt. Cillessen is heel goede keeper, maar zit nu niet bepaald in de vorm van zijn leven. In feite heeft hij zich niet ontwikkeld sinds het WK. Als je de huidige vorm van Cillissen als uitgangspunt neemt, is het nog maar zeer de vraag of Ajax er op achteruit gaat. Ik vind een dergelijke opmerking bovendien ook nogal voorbarig zolang Krul nog geen wedstrijd onder de lat heeft gestaan bij Ajax. Zolang dat nog niet het geval is, is ieder oordeel een vooroordeel.

Op zich de best denkbare vervanger. Maar een jaartje huur zonder optie tot koop terwijl hij langdurig en nog steeds niet fit is? En een goede keeper gaat de andere problemen ook niet oplossen.

Ik vind Krul niet een mindere keeper dan Cilissen.

25 augustus 2016 om 22:23

Ik vind Krul zelfs een betere keeper dan Cillessen! Met Krul in het doel staat er ook echt iemand in het doel en bij Cillessen heb ik dat eerlijk gezegd niet zo.

Natuurlijk is hij fit,ze zijn bij Ajax niet achterlijk.
Ze halen hem voor de lol,is het nou lekker.
Ze hebben heus wel dokters rapporten gezien hoor, dat
het goed zit met die knie, ze gaan geen risico lopen,dat
hij 8 maanden aan de kant staat.

Prima keeper voor ajax....masr het feit dat krul eerst bijtekent geeft denk ik wel aan dat hij volgend seizoen gewoon weer naar newcastle gaat, en er dus wel wat betaald dient te worden om hem over te nemen. Erg slim van newcastle, ook gezien het feit dat ajax meebetaald aan zijn revalidatieproces aangezien hij pas over een maandje inzetbaar is?.

24 augustus 2016 om 15:56

Had Krul niet bijgetekend en Ajax zal na de huurperiode ook nee zeggen dan was Krul werkloos (transfervrij) geweest.

Nu is het een kwestie van goed afstellen deze motor voordat hij op volle toeren zal draaien.

Deze slechte reeks in het begin van het seizoen maakt mij gelukkig niet snel nerveus zoals de meeste hier.

Al zal Krul volgend jaar terug keren, dat geeft ons dan weer de mogelijkheid van pakweg een jaartje om dan de juiste keeper te vinden.

En waar blijft de rest!?!? Twee spelers gehuurd weer binna 50 miljoen binnengeharkt en niks gekocht. Het houdt gewoon een keer op met mark netto. Gewoon stadion leeghouden tot ze is gaan luisteren.

Tim Krul Beste keeper in mijn ogen van nederland, al is iedereen zoet geil enzo en wat ik me wel kan voorstelle want hij speelt harstikke goed en ontwikkeld zich geweldig maar Krul is voor mij een totaal keeper en waarom altijd dat gehuur gedoe alsof krul het geld niet waar is om te kopen ? Gewoon kopen die handel in plaats van huren ze hebben geld zat! Geld moet op het veld staan nou zeg ik niet dat ze meteen alles over de bank moete smijte maar ze mogen best wellis 2 a 3 kwaliteit spelers kopen in plaats van elke keer kwantiteit!

Wat hebben we allemaal en kort geheugen. Ajax heeft zelden haar eigen keepers opgeleid . DE meeste kwamen van buiten . Gert Bals (ec 1 finale in 1969) kwam van Vitesse. Heiz Stuy , de enige keeper die 3 foutloze EC 1 finales keepte , kwam van Telstar. Piet Schrijvers kwam van Dws...van der Sar kwam van Noordwijk en vervolgens Stekelenburg en Vermeer waren eigen kweek .

Onbegrijpelijk dat Ajax niet al lang een vervanger klaar had staan, zeker voor een club die zo prat gaat op haar opleiding. Cillessen vertrekt wat mij betreft nog laat, dus de club had hier veel beter op kunnen anticiperen. Dit is lapwerk en een klap in het gezicht van je tweede keeper en de jeugd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren