Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Siem de Jong ondergaat zaterdagmiddag keuring in Eindhoven

Laatste update:

Siem de Jong is bijna PSV’er. De aanvallende middenvelder gaf in gesprek met het Algemeen Dagblad al aan dat hij graag verhuurde wilde worden aan de landskampioen en volgens De Telegraaf hebben PSV en Newcastle United daar nu een akkoord over bereikt. De Eindhovenaren zullen De Jong voor een seizoen huren, als hij door de medische keuring komt.

/

De 27-jarige De Jong meldt zich naar verwachting dit weekend bij PSV voor de gebruikelijke tests en als er geen problemen aan het licht komen, kan hij volgende week direct aansluiten bij de selectie van Phillip Cocu. De Jong is bijna hersteld van een hamstringblessure en zou volgende week de groepstraining bij Newcastle hervatten, dus met de keuring lijkt het wel goed te komen.

Eerder deze week versterkte PSV het middenveld al met Bart Ramselaar van FC Utrecht, maar De Jong komt er dus ook nog bij. De voormalig Ajacied gaf eerder deze vrijdag aan dat hij eerst zijn oude club Ajax had benaderd, maar de Amsterdammers zagen een hernieuwde samenwerking niet zitten. Vervolgens kwam PSV in beeld; bij die club gaat De Jong samenspelen met zijn broer Luuk.

Update 19 augustus 23.45 uur - Siem de Jong ondergaat zaterdagmiddag keuring in Eindhoven
In navolging van De Telegraaf meldt het Eindhovens Dagblad vrijdagavond laat dat PSV en Newcastle United tot een akkoord over Siem de Jong zijn gekomen. Volgens de informatie van het regionale dagblad ondergaat de middenvelder zaterdagmiddag een keuring in Eindhoven en sluit hij, als alle medische onderzoeken correct verlopen, zondag aan bij de selectie van trainer Phillip Cocu.

Siem de Jong is een aanwinst voor PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat worden lekkere wedstrijden dit jaar tussen Ajax en Psv. Als ie niet weer geblesseerd raakt zullen ze in Eindhoven nog wel veel plezier aan Siem hebben.

19 augustus 2016 om 12:21

Mits blessurevrij is Siem inderdaad gewoon een prima speler. Cocu heeft nu genoeg opties voor het middenveld. Afgelopen half jaar koos Cocu voor Pröpper-Guardado-Van Ginkel. Nu heeft hij de keuze uit Pröpper, Guardado, Hendrix, Ramselaar en De Jong (ik laat Maher bewust even uit dit rijtje). Dat zijn in mijn ogen allemaal volwaardige basisspelers, ben benieuwd wat Cocu daarmee gaat doen. Voor Hendrix is de komst van Ramselaar en De Jong wel erg zuur, zijn kansen op speeltijd slinken ineens wel.

19 augustus 2016 om 12:36

4-4-2

19 augustus 2016 om 12:37

Narsingh gaat.
Locadia naast luuk

19 augustus 2016 om 13:01

Te weinig snelheid in de basis en dat was toch 1 vd sterkte punten van psv, namelijk er snel uitkomen.

19 augustus 2016 om 13:28

Hahahaha de gebroeders de jong zijn de laatste 7 jaar kampioen geworden in nederland ! Nu gaan ze samen spelen. KAMPIOENEN !!!

19 augustus 2016 om 14:11

Ik hoop eigenlijk op guardado op lb.

19 augustus 2016 om 14:18

Is in nederlandse competitie niet erg

19 augustus 2016 om 12:24

Ik vraag met (zonder rancune) af of PSV niet een veel te grote selectie krijgt op deze manier. Je krijgt dan erg ontevreden spelers. Siem wil spelen en zal het niet accepteren als hij op de bank komt. Propper en Guardado zijn ook onomstreden. Betekent dus dat Ramselaar op de bank komt amen net als Hendrix...... Tja Hendrix accepteert dit ook niet lijkt me (zit in voorselectie NL elftal net als Ramselaar)...... Breedte van de selectie is belangrijk maar denk dat ze nu bij PSV zich zelf in de voet schieten. Hadden beter iemand voorin er bij kunnen halen. Narsingh en Locadia willen weg......

19 augustus 2016 om 12:40

Wellicht gaan ze 4-4-2 spelen met De Jong en Locadio voorin, of is dat geen optie. Ik ben verder geen PSV kenner maar zeker europees lijkt mij 4-4-2 een goede optie.

19 augustus 2016 om 12:50

Hendrix en Ramselaar krijgen nog één jaar om te rijpen bij PSV en zullen dan een vertrek van Pröpper en Guardado volgend jaar opvangen. Lijkt mij een prima beleid van Psv, aangezien ze ook dit jaar veel wedstrijden spelen.

19 augustus 2016 om 13:03

Vorig jaar hadden ze het toch ook opgelost. Schaars is al weg en Maher mag pleite. Nou 2 out, 2 in.

19 augustus 2016 om 13:20

Siem heeft niet veel te willen. Speelde niet eens altijd bij Newcastle. Hij mag echt blij zijn dat PSV voor hem langskomt

19 augustus 2016 om 13:59

Psv speelt in drie competities en zo kan je dus goed rouleren zodat je een speler ooit 6 dagen rust kan geven ipv drie keer in de week te laten spelen . Zoals bij ajax gebeurde dat klaasen tete riedewald allemaal tegelijk uitvielen

20 augustus 2016 om 01:34

Ik snap je punt heel goed. Alleen siem is natuurlijk een buitenkansje waar je als club en als supporters op hoopt

19 augustus 2016 om 13:51

Dit zullen we je niet in dank afnemen Siem.. Jij droeg onze aanvoerdersband.. Ajax is de club die jou groot heeft gemaakt! Ik wil het eigenlijk niet zeggen maar ik hoop op een jaar vol blessures! Deze doet echt pijn Siem

19 augustus 2016 om 13:57

Ach stel je niet aan, hij heeft wss niks met psv maar wil gewoon met luuk spelen. Als ajax weigert en psv wil graag zeg dan maar nee. Mooiste club waar hij kon belanden denk ik.

19 augustus 2016 om 14:01

Wat een.onzin, Siem is zelfs zo netjes geweest om zich eerst aan te bieden bij ajax. Ajax wil hem niet. Wat moet ie dan? Niet voetballen? Als je dan toch iets of iemand het kwalijk wil nemen is het je eigen club

19 augustus 2016 om 14:14

@Insane ik kan me niet herinneren dat hij bij Real heeft gespeeld. Als jij al zo'n succes supporter bent, waarom mag hij dan niet gewoon spelen waar hij wil? Bovendien heeft ie zichzelf in Amsterdam aangeboden.

19 augustus 2016 om 14:16

En ik hoop dat jij een flinke griep oploopt.. wat is dit voor waanzin? Hij heeft zelfs nog contact met ajax opgenomen, die hadden geen interesse. Hij wilde graag terug naar Nederland, gaat CL spelen en ook nog eens met zijn broer. Ajacieden kunnen hem helemaal niks kwalijk nemen.

19 augustus 2016 om 14:47

wouters, jonk, kieft, vanenburg, stam, koeman...... haat je hun ook voor hun overstap? en cruijf? speelde voor ajax en feyenoord. hou toch op met dat emotionele gedoe!

19 augustus 2016 om 18:33

Vindt, net als andere hieronder, je reaktie een beetje overdreven. Als Ajax hem had willen hebben en hij toch naar PSV was gegaan, had ik er anders over gedacht. Gun het Siem gewoon dat hij er fysiek gezien weer helemaal bovenop komt. Daarvoor heeft hij toch echt teveel voor Ajax betekend. Hoop natuurlijk wel dat hij in de twee grootste wedstrijden van het jaar in de eredivisie wel aan banden wordt gelegd .

19 augustus 2016 om 14:16

Lijkt me wel een bijzondere situatie, Luuk de Jong aanvoerder met zijn oudere broer onder hem!

Zo die kan een hels fluitconcert verwachten in de ArenA. Peroonlijke mening. Ik hoop dat siem zn vorm kan herpakken. Jaartje vorm behouden in de Eredivisie en daarna Newcastle (eventueel) premier league laten spelen

19 augustus 2016 om 11:29

Wat mij betreft niet. Ajax wilde niet, goede keuze van hem!

19 augustus 2016 om 11:32

Siem verdient geen fluitconcert. Hoe pijnlijk het ook voor Ajacieden is, Ajax zegt dat ze hem niet nodig hebben en Siem wilt gewoon voetballen. Dat dit nou net bij PSV gaat gebeuren is voor ons pijnlijk maar ik zou het beschamend vinden als de man van de derde ster uitgefloten gaat worden.

19 augustus 2016 om 11:45

Inderdaad, zou erg onrespectvol zijn! Ik vind een applaus meer dan terecht dan een fluitconcert. Het is alleen maar goed dat zo'n speler weer in de eredivise speelt. Als een ajacied begin ik toch steeds meer te vrezen voor psv, uitstekend beleid hebben ze. Zowel Ajax als Psv beginnen meer te roeren in de transfermarkt. Als ajax nou eens Rostov afmaakt en zich plaatst in de CL zou dat een enorme boost geven voor nederlands voetbal. Punten zou meer dan welkom zijn!

19 augustus 2016 om 11:56

Lijkt me dat beide supportersgroepen geen recht op klagen mogen hebben.

PSV-supporters kunnen blij zijn met een speler als Siem de Jong en kunnen erop vertrouwen dat hij als topsporter er alles aan zal doen om een wedstrijd te winnen (ook tegen Ajax) en Ajacieden mogen applaudisseren voor de bewezen diensten.

Maar goed, waarschijnlijk is dit een utopische gedachte.. en zullen er wel wat fluitconcerten richting De Jong gaan.

Ik denk trouwens dat iemand met Siem zijn kwaliteiten in dit Ajax toch best bruikbaar zou zijn? Vond hem altijd vervelend goed die Siem de Jong.

19 augustus 2016 om 11:58

Ja seedorf verdiende ook geen fluitconcert. Maar werd ook vreselijk behandeld en uitgevloten bij zijn terug keer in de arena. En was echt geen klein deel van de supporters. Over Vermeer maar niet te spreken .

19 augustus 2016 om 12:17

Je hebt er altijd eencellige tussen zitten. Dat bleek wel met de Vermeerpop. Maar als de supportersvereniging een ludieke actie opzet tijdens de thuiswedstrijd met PSV is de ban meteen gebroken. Dat zou ajax sieren.

19 augustus 2016 om 12:21

Hij verdient het inderdaad niet, maar wij weten beide dat het gaat gebeuren. Ik ga niks goed praten, maar ergens is het ook zijn eigen schuld. Als je jezelf zo als Ajacied neerzet en vak 410 etc bezoekt, weet je dat zo'n stap zeer gevoelig is, en dan weet je ook hoe er in de fanatieke vakken mee omgegaan wordt. Had hij zich neutraler op gesteld, was de commotie waarschijnlijk minder groot.
Ik weet natuurlijk niet wat zijn opties waren, maar hij kiest nu wel voor de meest gevoelige. Hij zal Ajax wel eerst gevraagd hebben om zijn keuze te verdedigen, dat is netjes van hem. Maar hij weet ook dat dit voor de harde kern geen zak uit maakt.
Nogmaals, ik praat niks goed, ben zelf meer van je eigen club supporteren ipv de tegenstander haten/uitjouwen.

19 augustus 2016 om 13:36

Misschien geen fluitconcert maar hij heeft bij mij erg afgedaan! Was een van mn favoriete Ajacieden die nu gewoon gaat spelen en juichen voor de grote rivaal.

19 augustus 2016 om 13:39

Die harde kern zijn inderdaad de grootste leeghoofden die in de Arena te vinden zijn, dus waarschijnlijk heb je gelijk. Ipv dankbaar te zijn dat zo'n speler je titels heeft gebracht en voor je club wil spelen, krijgt hij een fluitconcert. Omdat Siem CL wel spelen en niet naar Ajax kon, kiest hij voor psv. Logische keuze....

19 augustus 2016 om 14:12

Raar. Ajax wilde hem toch niet?

19 augustus 2016 om 14:16

@Lesley precies! Een volwassen en niet op emotie gebaseerde reactie. Vooral aangezien hij zichzelf aangeboden heeft bij Ajax. Hebben F-side Johan Cruijff ooit uitgefloten voor zijn titel met Fey?

19 augustus 2016 om 15:11

Mooie gesproken. Ik kan goed begrijpen dat Siem de Jong graag met zijn broer samen wil spelen. Ajax hoeft de Jong niet dan is het mooi dat hij bij PSV gaat voetballen. Lijkt me een slimme aankoop voor Psv, ook voor een brede sterke selectie. Ben voor Ajax maar zou het heel treurig vinden als hij uitgefloten zou worden. Zoals Vermeer is behandeld was al droevig genoeg.

20 augustus 2016 om 16:45

Dat was inderdaad een grote schande, had destijds vooral te maken met de perikelen rond Oranje en alle journalistieke gezeik eromheen. Helaas laten dan teveel gasten zich meeslepen door allerlei omgefundeerde vuilspuiterij.

Seedorf is een echte persoonlijkheid en gelukkig heeft hij later ook applaus gehad in de arena (het jaar dat Ajax en fc Twente CL speelden) toen is kreeg hij het applaus wat hij verdiende en ook duidelijk waardeerde.

Vermeer is een ander verhaal, die speelde het transferspel een beetje sneaky. Wat niet wegneemt dat de eencellige met die opgehangen Vermeer pop een idioot is. Maar de jong heeft het heel fair en eerlijk gespeeld en verdiend geen fluitconcert.

19 augustus 2016 om 11:32

Hij heeft zichzelf eerst aangeboden bij Ajax, maar die wilde hem niet. Als het Ajax publiek wil fluiten, moeten ze dat niet tegen Siem doen, maar tegen Marc Overmars

19 augustus 2016 om 12:16

Ajax heeft 8 middenvelders in de selectie. Dat zijn er al te veel. Dan hoef je nog niet naar de grootste concurrent te gaan. Er zijn zat clubs die een speler als de jong kunnen gebruiken maar hij wil zelf naar psv. Hij verwijdert zelfs 'ajacied' uit zijn twitter bio. Dan is het logisch dat er een hoop fans zijn die zich verraden voelen. Hij speelt 7 jaar bij ajax. Is het symbool voor de 30e landstitel, en dan gaat ie naar psv!

19 augustus 2016 om 12:20

Dit is wel een hele makkelijke gedachte. Zo werkt het toch niet? Het is een eenzijdige aanbieding vanuit de Jong.

19 augustus 2016 om 12:32

Maar die spelen niet allemaal CL en PSV wel. En dat verwijderen van tekst op Twitter is om hoe erg ook om geen gezeur in Eindhoven te krijgen. Hij heeft Ajax gevraagd die zegt nee, dus heeft hij er alles aan gedaan om eerst bij Ajax te komen. Dan hoort fluiten er niet bij, allen heb je ook in de Arena personen met 1 hersencel onder invloed van drugs, dus die fluiten waarschijnlijk wel.

19 augustus 2016 om 12:32

Maar die spelen niet allemaal CL en PSV wel. En dat verwijderen van tekst op Twitter is om hoe erg ook om geen gezeur in Eindhoven te krijgen. Hij heeft Ajax gevraagd die zegt nee, dus heeft hij er alles aan gedaan om eerst bij Ajax te komen. Dan hoort fluiten er niet bij, allen heb je ook in de Arena personen met 1 hersencel onder invloed van drugs, dus die fluiten waarschijnlijk wel.

19 augustus 2016 om 13:11

@wim_d

Siem de Jong is onbruikbaar en onnodig met de huidige selectie wat het heel logisch maakt om hem niet te contracteren en daarvoor moet Marc Overmars massaal worden uitgefloten?

Zelden zo onnozele conclusie gelezen..,

Bovendien is Siem de afgelopen twee seizoenen meer geblesseerd geweest en is zijn aantrekken daardoor een flinke gok.

Ik ben blij dat Siem en Luuk op deze manier hun grote jongensdroom alsnog kunnen waarmaken door samen in één top elftal uit te komen. Als lijkt me het raar om Siem als toch een echte Ajacied tegen onze club te zien voetballen. Desondanks hoop ik dat hij komend seizoen verschoond blijft van blessures en zijnoude niveau weer zal gaan benaderen.

19 augustus 2016 om 13:22

hij heeft zelf aangegeven ooit samen met luuk in 1 team te spelen . nu gaat het waarschijnlijk gebeuren en dat het nu bij psv is tja daar kan hij niets aan doen ajax wilde hem niet en psv kan hem gebruiken dus ajaxcieden die hier problemen mee hebben stop met zeuren en gun die jongen dat hij weer kan ballen en in vorm te komen

19 augustus 2016 om 13:42

Boehoe, wat een huilerij zeg. Zo werkt de wereld nu eenmaal. Je kunt je er beter aan aanpassen ivp te denken dat iemand die weer wil voetballen er voor kiest om psv (=CL=is wederom kampioen 2017= voetballen met zijn broer) af te slaan omdat hij Ajacied is geweest. Lekker naïef...

19 augustus 2016 om 13:50

Beste buitenspelval,

Als je goed had gelezen, zie je dat ik reageer op iemand anders. Bonnoz geeft aan dat Siem de Jong fluitconcerten kan verwachten in de Arena, omdat hij de overstap gemaakt heeft naar Psv. Ik reageer daarop door te zeggen dat ze dan beter Marc kunnen uitfluiten, in plaats van Siem, want Siem wilde wel terugkomen. Ik vind het zelf persoonlijk niet nodig om iemand uit te fluiten!

19 augustus 2016 om 14:45

Beste wim_d,

Het lezen ging goed naar mijn idee, het draadje omhoog had ik ook gevolgd. Maar dan nog snap ik niet waarom je oppert om Overmars i.p.v. Siem uit te fluiten, of is het ironisch bedoeld omdat Overmars wel vaker als de kop van Jut fungeert? Overmars valt gewoon niets kwalijk te nemen, de selectie is met 8 middenvelders al overvol. Waarom dan überhaupt iemand uitzoeken om uit te fluiten?
Misschien ontgaat me de ironie die je in je stukje stak en anders moet je het me nog maar een uitleggen. Ik vat 'm misschien gewoon niet, temeer omdat je stelt geen voorstander te zijn van uitfluiten.

19 augustus 2016 om 11:32

Waarom? Hij heeft zich eerst gemeld bij Ajax maar die wilde niet. Ik vind dat zeer netjes van hem. Het zou zeer bekrompen zijn van die supporters als ze hem gaan uitfluiten.

19 augustus 2016 om 12:33

Precies, Siem krijgt echt geen fluitconcert in de Arena, die krijgt waarschijnlijk een groter applaus dan de huidige Ajax spelers. Veel betekend voor de club. Ik hun hem het allerbeste bij Psv, leuk dat hij met z'n broer samen gaat spelen, en leuk dat hij zijn carriere een impuls kan geven. Hele mooie kans dit. Zou alleen wel zuur zijn als hij de winnende maakt tegen Ajax, maargoed, hij moet gewoon zijn best doen voor Psv.

19 augustus 2016 om 13:31

Dat eerst melden bij Ajax zegt hij natuurlijk ook alleen om zijn keuze te rechtvaardigen/verdedigen naar de Ajax supporters toe. Die jongen wist van te voren ook wel dat het middenveld van Ajax al overbezet is. Als ik dan lees dat hij "ajacied" weg heeft gehaald bij zijn twitter bio vind ik dat ook bijzonder. komt een beetje over als "sorry jongens, ik kan nu even geen Ajacied zijn, misschien volgend jaar weer". Ajacied zijn is toch een gevoel, dat zet je toch niet even uit voor een jaartje? Natuurlijk overdrijf ik nu een beetje, want hij gaat voor PSV spelen, maar hij maakt hiermee zelf wel de keuze.
Het is treurig, maar ik denk dat het toch al vast staat dat hij uitgefloten gaat worden. Zo werkt het helaas in de voetbalsport. En werd Kluijvert (die toch echt meer heeft betekend dan Siem) ook niet uitgefloten toen hij voor PSV speelde?

Overigens ben ik wel heel benieuwd hoe dit proces is gegaan. Kwam Siem zelf eerst naar Ajax en daarna naar Psv. Of benaderde PSV hem, ging hij vervolgens eerst naar Ajax en daarna alsnog naar Psv?

19 augustus 2016 om 11:34

Ikmdenk dat die fluiters maar even te rade moeten gaan hoe dit tot stand gekomen is dan... Als Siem door Ajax wordt afgewezen is het zijn goed recht de second best option te nemen.

19 augustus 2016 om 11:46

Het is zeker zijn goed recht. Echter niet vanzelfsprekend.

Als je ex je niet terug wil dan betekent dat niet automatisch dat je gelijk met haar beste vriendin er vandoor gaat

19 augustus 2016 om 11:53

Wel als die vriendin meer te bieden heeft ;-)

19 augustus 2016 om 11:53

Haha leuk vergelijk, maar ook bij dat voorbeeld zou ik voor die vriendin gaan..

Kan je ex zien wat ze laat gaan

Zo ook wellicht bij Siem, die heeft wellicht het gevoel dat hij zo nog kan laten zien wat Ajax laat gaan.

Daarbij zou het wel super chique van Siem zijn om (als psv echt na Ajax de beste optie zou zijn) toch de derde mogelijke optie te namen, alleen om de supporters van Ajax te plezieren..

19 augustus 2016 om 11:57

Maar PSV en Ajax zijn geen beste vrienden. Leuke vergelijking, maar die gaat hier simpelweg niet op.

Gefeliciteerd Siem! Mooie transfer. Ik hoop dat je je oude, goede vorm weet te herpakken (zeg ik niet als Ajacied, maar als voetballiefhebber).

19 augustus 2016 om 12:07

Als je ex je niet terug wilt waag je natuurlijk eerst een poging bij haar beste vriendin

19 augustus 2016 om 13:08

Maar met je ex haar grootste vijand is natuurlijk een prima zet wanneer je ex je niet meer terug wilt.

19 augustus 2016 om 14:31

@Ajaxwestham tsja misschien second best wat betreft club liefde, maar verreweg de beste selectie van de Eredivisie. Ik denk dat hij zich niet eens 1 seconde druk heeft gemaakt dat Ajax hem niet wilde. Ik denk juist dat hij blij was en zi gerechtvaardigd zag dat hij naar de kampioen gaat.

19 augustus 2016 om 15:54

Als hij eerst Ajax geprobeerd heeft, heeft hij zijn hart gevolgd en wilde hij als eerste naar Ajax. Wat daarna komt is second best.

Neither way, in mijn ogen heeft psv ook de beste selectie

19 augustus 2016 om 11:54

Totaal mee oneens. Hij heeft het netjes gedaan. Ajax wil hem zelf niet. Siem de Jong is in het verleden van grote waarde voor Ajax geweest, heeft zich altijd ingezet voor de club en een perfecte vertegenwoordiger van de club. Hij verdient een applaus bij zijn terugkomst in de Arena voor welke club hij ook speelt. Ik vind de vraag eerder gerechtvaardigd waarom Ajax hem niet heeft teruggehaald als het zo erg is dat hij voor PSV gaat spelen. Ik vind toch al dat Ajax laks om gaat met zijn oud-spelers. Ik vind het zonde dat Ajax er maar niet in slaagt om oud-spelers als Siem de Jong, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Maarten Stekelenburg, Klaas-Jan Huntelaar of Nigel de Jong terug te halen. Puur bedrijfseconomisch hebben dat soort spelers nauwelijks restwaarde maar ik vind de identiteit van club toch ook erg belangrijk. Het zijn wel vaandeldragers van je club.

19 augustus 2016 om 13:00

Financieel is het niet te doen om Siem te huren: hij is niet fit, zit de doorstroom in de weg, is geen typische spits voor het BOSZ-systeem, etc etc.. Vandaar dat ze hem terecht niet nodig hebben.

19 augustus 2016 om 12:26

Als er één man altijd sympathiek geweest is in Nederland dan is het Siem wel. Ik denk dat hij door nagenoeg geen enkele Ajacied uitgefloten zal gaan worden.

Het is jammer, en vreemd, om Siem in Nederland in een ander shirt dan het Ajax shirt te zien spelen maar ik hoop voor hem dat deze stap z'n carriere een nieuwe impuls kan geven. En dat hij vooral gewoon fit mag blijven.

19 augustus 2016 om 14:49

Aan de andere kant, moet PSV een speler willen die zich eerst bij de grote concurrent aanbiedt?

Nu hebben we opties op het middenveld, ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Pluspunt van Siem is dat hij ook nog eens in de spits kan spelen. Hopelijk blijft hij (redelijk) fit en kan hij wat toevoegen dit jaar. Nu alleen nog een buitenspeler, daar hoor ik maar weinig over.

19 augustus 2016 om 11:41

Je bent natuurlijk tijden lang doodgegooid met verhalen over Bruma (de Portugees). Het is nu even stil maar dat zegt mij wel dat ze nog bezig zijn met een buitenspeler.

19 augustus 2016 om 11:50

Er zal vast nog wel wat gebeuren, want er zijn nog ongeveer 2 weken. Toch zijn een paar geruchten hier en daar altijd wat fijner dan helemaal niets horen. Belangrijkste is ook om zonder puntverlies deze maand in ieder geval door te komen en dan met een complete selectie richting Champions League te gaan.

19 augustus 2016 om 11:43

Weet niet wat ik hiervan moet verwachten. In vorm is hij toch wel een directe versterking, maar afgelopen jaren toch mede door blessureleed niet veel laten zien.

Ben benieuwd of Psv klaar is of voor een aanvaller gaat, want ondanks de komst van Ramselaar en de Jong denk ik dat er voorin wel wat bij moet.

Ik verwacht dat Siem als mid-mid zal spelen in een aanvallende rol.

19 augustus 2016 om 11:31

Heb je het bericht gelezen of niet?
Ajax wou hem niet dus kun je eerder zeggen zo gaat Ajax met zijn ex-spelers om.

19 augustus 2016 om 11:32

Nee en de liefde van Ajax voor Siem de Jong bestond blijkbaar ook niet meer anders hadden ze hem wel aangetrokken nadat Siem eerst had aangegeven dat hij naar Ajax wilde voordat PSV aanklopte.

Liefde moet van 2 kanten komen.

19 augustus 2016 om 12:25

Liefde is eerlijk zijn

Ajax gaf aan dat hij niet aan spelen zou toekomen.

19 augustus 2016 om 14:48

@ Quincybrada

Je bedoeld eigenlijk dat Ajax hem niet eens wilde ipv dat hij niet aan spelen zou toekomen.
Dat is nogal een verschil. Ajax wil hem niet in de selectie hebben.

19 augustus 2016 om 11:34

Hallo, Ajax wilde hem niet.
Moet wel van 2 kanten komen toch?

19 augustus 2016 om 11:34

Nog veel meer hoor, De rossi,Hamsik,Srna,Buffon,Chiellini,Terry ect

19 augustus 2016 om 11:49

Maar je vergeet 1 heel belangrijk ding, die jongens verdienen ook X5 a X10 dan wat ze in Nederland betalen(en dan heb ik het over de top2). En leven in een betere belasting omgeving.
Dus, dan is de keuze ook een stuk makkelijker.

19 augustus 2016 om 12:28

Ruud2, goed punt. Dat vergeet men

20 augustus 2016 om 02:16

Hamsik, Srna en Chiellini hebben bij meer dan 1 club gespeeld

19 augustus 2016 om 11:40

@ryanmeers clubliefde is iets van supporters.

Logische keuze van Siem. kan hem niks kwalijk nemen

19 augustus 2016 om 11:41

Clubliefde is ook BS, het zijn professionals, geen supporters.

Gefeliciteerd Siem en PSV.
Wat mij betreft zingen we in december weer: Siem de Jong, wie kent hem niet, Siem de Jong, Siem de Jong is een echte ajacied!

19 augustus 2016 om 11:39

Haha hopelijk speelt hij dan!

19 augustus 2016 om 14:39

@SanMarcos, maakt niet uit. Wij zingen dan: wij staan bovenaan, ja wij staan bovenaan. XD

Naar het schijnt heeft hij eerst Ajax de optie gegeven om daarheen te gaan. Ajax wilde of kon hem niet halen, dus gaat hij naar PSV. Opzich keurig gedaan denk ik van Siem.

PSV heeft nu ongelofelijk sterk veelzijdig middenveld. Die kunnen nu lekker rouleren met 5 man. Zo komen ze die zware Europese wedstrijden wel door!

19 augustus 2016 om 11:36

Welkom Siem. Mooi UCL spelen en samen met Luuk voetballen. Pijnlijk voor de Ajacieden en ik snap hun frustratie ook wel, ik ben dan ook wel blij met Siem mits hij helemaal fit is.

Ik vind ons middenveld namelijk veel te verdedigend. Hendrix en Guardado met name. 1 van hen zou prima zijn. En dan Davy gekoppeld met Siem die dan iets verder vooruit speelt.
Het mag namelijk wel wat meer aanvallender bij PSV.
Grappig dat Ajax Siem niet terug hoefde. Vind dat hij een enorme staat van dienst heeft bij die club en ook daar kan hij best nog wat toevoegen. Vind Ajax haar middenveld namelijk ook veel te verdedigend met Gudelj en Bazoer.

Moet me heel erg denken aan Cesc Fàbregas die ook terug wilde naar Engeland en bij Arsenal niet welkom was, dus ging hij maar naar Chelsea.

19 augustus 2016 om 11:45

Al was daar wel het verschil dat Arsenal wel degelijk genoeg dezelfde spelers had op die positie, en Ajax nu eigenlijk niet. Siem de Jong is een beetje net als Davy Klaassen: iemand die geen echte 10 is maar meer een loper en een gevaar met zijn runs in de 16. Siem scoort veel voor een 10, net als Klaassen. Ik verbaas mij echter wel dat de huidige Nederlandse top (PSV en Ajax) maar weinig interesse tonen voor buitenspelers. Beide ploegen hebben in mijn ogen baat bij een goede flankspeler. Bij Ajax is El Ghazi niet in vorm, is Cerny nog een talent die af en toe mee doet en houd je als enige goede flankspeler Younes over. Bij PSV heb je Locadia die het naar kunnen doet maar eigenlijk gewoon een spits is, Narsingh die alleen handig is voor CL wedstrijden waar PSV zich ingraaft voor de counter, Josefzoon die zwaar tekort komt, Bergwijn die voor het eerst bij de A-selectie zit en Pereiro die nog wisselvallig is. Vrij apart dus in mijn ogen dat beide ploegen geen buitenspelers hebben aangetrokken.

Is een goede keuze voor Siem even lekker een seizoentje knallen in de eredivisie en daarna weer met Newcastle premier League spelen. Vraag me alleen af hoe het zit met Hendrix nu als hij weer moet banken zou ik me toch gaan afvragen of hij wel op de juiste plek zit daar. Enorm zonde voor een jongen met zoveel potentie.

19 augustus 2016 om 11:46

Newcatle United zie ik volgend seizoen nog niet terugkeren naar de Bpl.

Snap de aankoop niet. hij komt als vervanger van maher?
Maar maher speelde bijna niet meer dus dan gaat siem nu bank warm houden in plaats van maher.
Dan kon je net zo goed een jeugdspeler door laten breken.

19 augustus 2016 om 11:48

Maher gaat nu wel voor 80% zekerheid weg en dan houden ze 5 goede middenvelders over die in principe redelijk gelijkwaardig zijn. Ze kunnen dan lekker door rouleren en de Europese wedstrijden goed doorkomen. Daarnaast valt Guardado nog wel eens weg met een blessure dus op zich ben je 5 middenvelder wel nodig.

Op deze manier maak je je zelf enorm veel sterker dan de andere NL-clubs die niet zoveel sterke middenvelder hebben en het vaak moeten opvangen met Jeugd-spelers (lees Ajax).

19 augustus 2016 om 11:55

Het lijkt erop dat Cocu een ander systeem wilt gaan spelen. Het is nu weer akelig stil rondom een extra buitenspeler (die wel broodnodig is als Cocu een 433 wilt gaan spelen, maar het ziet er steeds meer naar uit dat Cocu een 442 of een variant daarvan wil gaan spelen. Anders kan ik de toch snelle komst van 2 mits fit basiswaardige middenvelders niet verklaren.

19 augustus 2016 om 12:07

Leek mij ook meest logische. Dan komt Locadia ook meer tot zijn recht als spits.

19 augustus 2016 om 13:46

Of een 4-4-2 waarbij Pereiro om De Jong heen mag zweven. Dan zorgen Siem de Jong en in mindere mate Pröpper als pendelaars op het middenveld voor aansluiting met de aanval. Dan heb je Hendrix, Guardado en Ramselaar nog voor de overblijvende posities op het middenveld!

Als Ajacied gun ik het Siem van harte. Alles leuk en aardig hoor maar als Ajax het echt zo erg vond hadden ze Siem moeten halen.

Hij kan nu mooi wedstrijden spelen bij PSV en dan ook nog CL spelen, hopelijk word het een mooie opsteker voor zijn carrière.

Ik heb gemengde gevoelens bij deze huur-overeenkomst. Aan de ene kant had Ajax te veel middenvelders om zijn komst te realiseren en zou hij de jeugd in de weglopen. Maar aan de andere kant Siem is wel een powerhouse voor eredivisie begrippen die goed van pas zou komen in belangrijke wedstrijden.

In ieder geval leuk om hem weer in de eredivisie te zien en ik hoop dat hij PSV kan helpen in de champions leaugue!

19 augustus 2016 om 11:43

Siem de Jong zou gezien zijn ervaring voor iedere club in NL een absolute versterking zijn. Ik snap ook niet echt dat Ajax niet wilde, volgens mij is hij ideaal om die jonge jongens bij de hand te nemen.

Niet normaal, als psv geen kampioen met de kerst weet ik het ook niet meer.
Dat middenveld Guardado-Propper-De Jong en dan nog daarachter Ramselaar-Hendricks-Maher

Duo de jong-de jong zal elkaar uitstekend aanvoelen.
Ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje jaloers ben op deze selectie.

19 augustus 2016 om 11:37

Dus gehuurde spelers verkiezen boven eigen jeugd , is een goede zet richting jeugd opleiding. Die zullen nu weer eerder vertrekken uit Eindhoven omdat er geen uitzicht op doorbraak is op deze manier.

19 augustus 2016 om 11:42

Met Zoet, brenet, vloet, de wijs, locadia, Willems, bergwijn en hendrix hebben toch genoeg spelers die doorgestroomd zijn via de jeugd de kans gehad de laatste 2 jaar. Er staan geen 6 jeugdspelers in de basis maar dat is ook niet reëel.

19 augustus 2016 om 11:51

Willems eigen jeugd ? Volgens mij komt die van sparta vandaan

19 augustus 2016 om 11:57

Hij is doorgestroomd vanuit de jeugd, hij speelt inderdaad niet vanaf zijn geboorte al bij psv maar hij is als ik het goed heb op 16 jarige leeftijd gehaald voor jong psv en is door nood heel snel ingestroomd bij psv 1.

19 augustus 2016 om 12:12

Willems serieus ? Locadia ? komop je gaat me niet vertellen dat je deze jongens als Eigen jeugd ziet ... Willems heeft zowiezo nooit in de jeugd van psv gespeeld !

19 augustus 2016 om 12:29

Willems werd op 16-jarige leeftijd gehaald van Sparta, maar had bij Sparta al aardig wat wedstrijden in het eerste gespeeld. Willems heeft daarom bij PSV ook nooit in de jeugd gespeeld maar is meteen bij Jong PSV gekomen. Volgens mij door blessures heeft hij snel zijn debuut in het eerste van PSV kunnen maken.

Maar in ieder geval: Willems heeft nooit in de jeugd van PSV gespeeld.

19 augustus 2016 om 11:39

Ik juist helemaal niet. een 'verdedigende' linksback kennen we niet en buitenspelers spelen niet als buitenspelers. Selectie is dus echt niet op en top. Ik ben eerder jaloers op de voorhoede van Ajax, die ziet er erg goed uit. middenveld bij PSV ben ik dan weer wel erg tevreden over, maar daar maak je de selectie niet mee compleet. Al met al weer een spannend seizoen waarin ook Feyenoord voor de dag komt met een complete en sterke selectie.

19 augustus 2016 om 13:33

Als PSV nu geen kampioen wordt is het systeem stuk. Sinds 2010 is er elk jaar een De Jong kampioen geworden. Dus dan zou dat betekenen dat het dit seizoen voor het eerst niet het geval is

19 augustus 2016 om 13:47

Kan je nagaan, met 2x De Jong in het elftal wint PSV de CL!

Gelukkig doet dat lelijke energie direct ding in geen enkel opzicht denken aan het PSV shirt, want daar zouden we Siem niet graag in rond zien lopen.

Deze stap is uit te leggen, vanuit Siem en Psv. Het is nu wachten tot de psv supporters die jaren hun best deden om Siem neer te zetten als middelmatige prutser, hun mening 90 graden bijstellen. Voor mij blijft het een meer dan prima speler, veelzijdige teamplayer, zeer bruikbaar. Hoop dat hij fit blijft, zie even niet waar PSV hem gaat gebruiken - zal niet voor de basis zijn lijkt me maar zo'n speler op je reservebank is pure luxe. Leuk voor de broertjes om samen te spelen,

Ik wens ze veel succes in europa...

19 augustus 2016 om 11:56

Lelijk is ie zeker maar het is toch echt een PSV shirt.

Overigens blijf ik van mening dat Siem eigelijk maar een relatief matige speler is. PSV had veel meer gehad aan van Ginkel en die zullen ze denk ik dan ook volgend jaar weer proberen te strikken als de huurperiode van 2e keus Siem afloopt.

Siem zal mits fit zeker zijn bijdrage gaan leveren en is voor de breedte een aanwinst (net als Schaars dat was) maar ik verwacht geen wonderen van hem, maar hij mag mij natuurlijk in positieve zin gaan verasssen.

Waar gaat die dan spelen bij psv? Hij kan wel op meerdere posities, dat is wel zijn voordeel. Maar wie gaat er dan af? Of komt hij zelf op de bank?

19 augustus 2016 om 11:43

Ik verwacht niet dat hij direct in de basis terecht zal komen nee. Stand-in voor zowel Luuk als Propper denk ik.

19 augustus 2016 om 11:55

Psv wil de beker winnen, de kwartfinale CL en kampioen worden. Nou geloof me dat er genoeg wedstrijden gaan komen als alle doelstellingen bereikt worden.

19 augustus 2016 om 11:58

Hij zal veel gaan rouleren met Hendrix denk ik. Vooral in de wedstrijden dat er wat meer aanvallend vermogen van het middenveld gevraagd wordt en minder controle kan Siem prima spelen naast Propper en Guardado er achter. Daarnaast zal Guardado meer rust nodig hebben rondom de CL wedstrijden.

siem is natuurlijk niks te verwijten ,heeft het netjes gespeeld door eerst ajax de kans te geven. keiharde nee ontvangen , dan lekker naar psv gaan. het ga je goed siem ,op naar de tweede plek

19 augustus 2016 om 12:25

Ik wens hem ook het beste. En hopelijk plek 2 of drie dat zou heel mooi zijn. Net als Vermeer naar Feyenoord en begrijpelijke stap. Al kan je als supporter niet altijd vatten dat Siem de Jong nu ineens tegen Ajax gaat spelen.
Succes toch van mij

19 augustus 2016 om 12:33

Het laatste wat je wil is dat PSV of Ajax op plek 3 terecht komt en zodoende een feyenoord, AZ of nog slechter team richting (voorrondes) CL gaat.. Dan weet je zeker dat je over 2-3 jaar Europees voetbal kunt afschaffen in NL. Dat je PSV onder Ajax ziet eindigen, kan ik begrijpen, maar Europees denken is voor veel clubsupporters nog een te grote stap.

19 augustus 2016 om 12:57

Ike nummer 2 dan:-)
Al zullen ze daar in r'dam zuid wel anders over denken

19 augustus 2016 om 13:26

Uiteraard

Mooi. Ik gun het deze held ontzettend dat hij samen met zijn broer gaat spelen. En als PSV supporter vind ik deze man toch echt een grote aanwinst. Hopen dat de blessures uitblijven.

19 augustus 2016 om 11:47

Haha, als PSV supporter vind jij Siem nu al een held?

19 augustus 2016 om 11:55

Ja, als voetballer heeft hij uitstekend gepresteerd voor de (nederlandse) clubs waar hij voor uit kwam. Met wat minder pech was hij ook een uitstekend international geweest. Dan ben je voetballend gezien in mijn ogen al een held. Correct.

19 augustus 2016 om 12:39

Maar precies die pech is de reden dat ik totaal niet begrijp dat hij in beeld komt. PSV wil graag de jeugd doorstromen, heeft nog een Maher die niet onder doet en waar je nog niet vanaf bent. Dan kom je toch niet met iemand die de bank niet kan warmhouden omdat hij alleen nog maar in de lappenmand zit? Volgens mij al maanden geen wedstrijd op niveau volgemaakt.

19 augustus 2016 om 15:21

En lekker makkelijk voor pa en ma De Jong, hoeven ze niet zo veel te reizen!

Ik vind het persoonlijk erg jammer als Ajacied zijnde. Maar ik neem de Jong niets kwalijk. Ik denk ook niet dat hij gek veel opties had. Mits hij fit blijft is het een prima speler voor Psv. Het zou wel heel erg bitter zijn om hem aan het eind van het seizoen wellicht met de schaal in de handen zien staan.

Waarom moest psv een ex ajacied middenvelder huren? We hebben een linksbuiten spelers nodig ipv middenvelders. Ik hoop dat siem ooit fit wordt en dat Hendrix niet wordt opgeofferd door siem.

Toch opvallend. Ik had verwacht dat PSV nog voor 1 middenvelder zou gaan, niet en Ramselaar en De Jong. Hoe gaan ze dit nou invullen? Guardado, Propper en De Jong als basis?
Hendrix gaat dan toch weer op de bank en Ramselaar wordt rustig gebracht. Al kan Ramselaar natuurlijk ook nog op de vleugels spelen.

19 augustus 2016 om 11:37

Door te rouleren? We hebben nu een enorm sterk middenveld. Dat is alleen maar ook met oog op de UCL alleen maar goed.

19 augustus 2016 om 13:37

Clubs zeggen vaak te rouleren, maar wanneer doen clubs het echt? Als puntje bij paaltje komt, spelen ze voor de competitie en CL toch het liefst met het sterkste elftal. En mogen breedte aankopen alleen in de beker zo nu en dan mee spelen of als wissel er in komen als de wedstrijd al bijna gespeeld is/op slot zit.

19 augustus 2016 om 11:38

Ik denk persoonlijk dat Cocu met 3 middenvelders blijft spelen, namelijk: Guardado Propper Hendrix. Ramselaar en de Jong worden gebracht wanneer er ruimtes komen. Slimme zet van PSV om deze 2 jongens binnen te halen. Mijn vraag is wel wat gebeurt er nu met Maher?

19 augustus 2016 om 11:42

Maher was al afgeschreven en nu des te meer. Ik denk dat 4 middenvelders wellicht ook wel eens voor gaat komen met Guardado - Hendrix en Pröpper - De Jong, met Ramselaar als back-up.

19 augustus 2016 om 11:46

Dan zou ik met De Jong als aanvallende middenvelder zetten, mooi achter z'n broer Luuk.
Hoop dat mijn club Maher een jaartje kan huren. Maar als ik AZ was zou ik deze kans niet laten liggen. Schaars en Maher zijn prima spelers voor AZ, alleen zijn ze met Schaars al te laat.

19 augustus 2016 om 12:00

Maher zou ook prima naar AZ kunnen maar dan moeten ze eerst Henriksen verkopen denk ik. Die is beter op het moment en het verrast me eerlijk gezegd dat die er nog is gezien de geruchten.

19 augustus 2016 om 11:43

Als ik kijk naar de spelers die PSV nu heeft voor het middenveld en de aanval, dan zou ik zeker overschakelen op 4-4-2.

Ajax wil hem niet dus is hij vrij om te gaan en te staan waar hij wil. Te blessure gevoelig en staat de ontwikkeling van jonge spelers in de weg dus ik kan me er wel in vinden.

Zou hem niet willen, fit natuurlijk voor elke ploeg in de ED een aanwinst en staat er bij de topwedstrijden maar hij is zo verschrikkelijk vaak geblesseerd dat ik niet snap waarom PSV dit aangaat.

19 augustus 2016 om 11:44

Geblesseerd op PL niveau ja. Dat is gewoon een niveautje te hoog geen schande. Ik kan me niet herinneren dat die bij ajax vaak geblesseerd was.(correct me if i am wrong) Met deze aanvulling erbij kan ik me niet voorstellen wie PSV van de titel gaat houden. Wel enorm jammer want een titelgevecht tussen drie ploegen tot het eind zou echt fantastisch zijn.

Brands doet goede dingen. Nou is het met veel geld en CL voetbal in het vooruitzicht natuurlijk wel makkelijker om zulke spelers over de streep te trekken.

Ik verwacht dat er nog wel iemand weggaat buiten maher om .locadia ofzo en dan hebben ze wel een uitstekende vervanger hoor . Omdat de jong op meerdere posities kan spelen

Goede speler en het maakt het middenveld van PSV nog flexibeler dan het al was. Spelers met diverse kwaliteiten en makkelijk rouleren zonder dat je er kwalitatief echt op achteruit gaat. Goede zet dus.
Wel een beetje sneu dat er nu al verwijten komen aan het adres van hem. Gelukkig lijken de meeste ajacieden het hier wel te begrijpen. Tsja, onderdeel van het voetbal zullen we maar zeggen, maar heeft weinig met emotie te maken als je het mij vraagt. Kan ook gewoon trots zijn op wat die speler via Ajax heeft bereikt. Dat is ook een emotie!

Hmm, daar gaan de titelkansen voor Ajax. Eén van de broertjes de Jong in het team is een garantie voor het kampioenschap. Dat was althans de afgelopen 6 jaar (!) het geval!

Wat moet hij dan, zijn carriere in het slop laten gaan voor wat gefrustreerde hooligans? Is en blijft een Ajaxheld. Siert hem dat hij eerst Ajax benaderde. Daarnaast krijgt hij de kans om samen met zijn broertje CL te spelen, dat is toch geweldig!

Pfoe ! Middenveld om je vingers bij af te likken!
Maher(?), Hendrix, Guardado, De Jong, Ramselaar en Pröpper..

Denk dat als De Jong medisch goedgekeurd wordt dat we een ware De Jong machine gaan krijgen op het veld! Heerlijk!
Is er trouwens een optie tot koop bedongen op De Jong?

19 augustus 2016 om 11:46

Helemaal mee eens. Maar ik noem het wel helaas, nou ben ik geen Psver. Maar met zon selectie hoop ik iet dat we Bayer M of PSG taferelen in NL krijgen. Met andere woorden al heel snel kampioen.

19 augustus 2016 om 11:48

Die gaan alleen natuurlijk nooit allemaal tegelijkertijd spelen dus ik ben benieuwd waar PSV mee bezig is. Je hebt nu allerlei verschillende type spelers maar een zware overbezetting op het middenveld terwijl je op de vleugels juist weer een matige bezetting hebt. Nu zou 4-4-2 misschien een optie kunnen zjin maar dan vraag ik me ook af hoe je dat wil gaan oplossen zonder echte diepgang op de vleugels. Voor 3-5-2 aan de andere kant heb je wel de backs maar juist weer niet voldoende centrale verdedigers.

Kortom, ik heb geen idee waar PSV op dit moment mee bezig is en naar toe aan het werken is....

19 augustus 2016 om 11:56

Er komt waarschijnlijk nog een vleugelspeler bij. Daarnaast is het hebben van een overbezetting op het middenveld onzin. Zeker gezien dat PSV afgelopen seizoen noujuist op dat gebied punten heeft laten liggen. Als je kijkt naar de Europese wedstrijden dan liet PSV vaak punten liggen in de wedstrijd daarna . Heeft te maken met vermoeidheid, dat probleem is dus met een brede selectie grotendeels opgelost.

19 augustus 2016 om 11:59

Misschien zo iets? Guardado is van origine een linkermiddenvelder en Pröpper kan dat denk ik ook wel redelijk invullen. Zou interessant zijn, zeker omdat ik dan Perreiro wel eens wil zijn als hij als valse 9 met Siem en Luuk voorin loopt.

Zoet
Arias
Schwaab
Moreno
Willems
Pröpper
Jorrit/Bart
Siem
Guardado
Per/Loc
Luuk
19 augustus 2016 om 12:03

Overbezetting op het middenveld is onzin? Je hebt met Guardado, Ramselaar, Pröpper, Maher, Henrix en De Jong 6 spelers die daar kunnen spelen en allemaal eredivisiewaardig zijn. Nu ga jij vast aanbrengen dat Maher mag vertrekken maar voorlopig loopt dit nog gewoon rond in Eindhoven. een brede selectie lost misschien problemen op maar zorgt ook voor problemen want al die spelers willen elke wedstrijd spelen en balen wanneer ze langere tijd niet spelen. Daarnaast zijn er maar 6 CL wedstrijden (de kans op de volgende ronde blijft gewoon vrij klein) dus is het probleem dat jij aankaart iets dat maar heel beperkt voorkomt. Ik ben ook wel benieuwd of je dan ook vindt dat PSV elke positie dubbel moet gaan bezetten met eredivisiewaardige spelers en hoe je dan doorstroom van jeugd voor je ziet.

De komst van Ramselaar vond ik een goede actie (misschien een beetje duur) en prima te verdedigen, maar wat is er mis met iemand als Paal of Lundvist te gebruiken als 6de man?

Niet dat het een wet van meden en perzen is, maar moet wel zeggen dat ik psv altijd wel erg doortastend en snel te werk vind gaan qua transfers.

Daar waar Ajax veel langer doet over eventuele aankopen en het altijd een lange weg is die afgelegd wordt, pakt psv het altijd adequaat aan en zijn er binnen twee weken twee goede versterkingen binnen gehaald.

19 augustus 2016 om 11:56

Vergeet de inkomsten van de CL niet, waar Ajax zuinig is op het geld en een dikke buffer heeft. Is Psv misschien wel aan het bluffen. En zetten alles op alles om die miljoenen weer te pakken van de CL. Blijft altijd gissen of dit op de lang termijn goed zal zijn.
En hoe Ajax hierop gaat reageren.
Neemt niet weg, dat Psv wel erg goed aan het doorpakken is en by far de beste selectie heeft van NL.

19 augustus 2016 om 13:39

Yep, ben het met je eens. Nu is het seizoen weer begonnen en PSV wordt alleen maar sterker waar Ajax juist weer een dragende speler dreigt te verliezen.

Grappig om te lezen dat mensen serieus denken dat PSV 433 blijft spelen. Alles wijst er op dat ze naar 442 gaan. Glorie tijden mee beleefd. Als je de armoede in NL aan buitenspelers kan je niet anders dan met een pareltje extra op het middenveld.

Jozefzoon mag weg, Narsingh mag weg.

19 augustus 2016 om 11:48

Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Maar hoe zie je dat dan voor je Siem en Luuk in de spits of Luuk en locadia. En waar ga je pereiro dan laten.

19 augustus 2016 om 11:50

4-4-2 zonder diepgang aan de buitenkant? Dat wordt een interessante instelling en ik vraag me af of dat nu echt de beste oplossing. En wat betekent dat dan voor iemand als Bergwijn?

@lekke bal
Pereiro maak ik me dan weer geen zorgen om; die kan juist in een 4-4-2 systeem en in de luwte van Luuk de Jong excelleren. De aanvoer naar de spitsen vanaf de vleugels zie ik eerder als een probleem

19 augustus 2016 om 12:04

Met Willems en arias heb je gewoon 2 aanvallend sterke backs die een goede voorzet kunnen geven. Ik zie persoonlijk een 41212 voor me met pereiro en de Jong voorin met pereiro die een beetje zwerft om de jong en S de jong erachter. Guardado en propper die met geweldige passjes lopen te strooien in het midden van het veld en hendrix erachter als slot op de deur. Ik gok/hoop dat Cocu daar heen wil.

19 augustus 2016 om 12:08

Als je Willems en Arias wil gaan gebruiken voor de voorzetten, zullen de middenvelders moeten gaan knijpen. Dan krijg je dus 4 centrale middenvelders en wordt voetballen daar haast onmogelijk. Daarnaast word je achterin kwetsbaar wanneer je maar twee man achter laat. En met passes strooien is een goed idee, maar op wie dan? Dat klinkt als een soort Barcelona voetbal zonder bezetting aan de vleugels en zonder diepgang. Ik zie dat geen succes worden....

En hoe dacht je dat er gevoetbal gaat worden tegen een tegenstander die zich ingraaft?ik zie niet heel veel spelers meer die een man uit kunnen spelen.....

19 augustus 2016 om 12:20

Met Arias en Willems heb je in principe 2 opkomende backs. Ik vraag me alleen of of het wel verstandig is om met 4 middenvelders te spelen en 2 spitsen(l. De jong en Pereiro) die snelheid te kort komen. Denk dat je met 1 of 2 buitenspelers toch voor meer gevaar kan zorgen. Je merkte laatst ook dat toen Naraingh erin kwam voor Pereiro er ineens veel meer dreiging was, want de Jong is imo toch echt een spits die bedient moet worden van de zijkanten, anders heb je niet veel aan hem.

19 augustus 2016 om 12:56

Denk niet dat cocu verandert naar 4-4-2.
Zou wel mijn invulling zijn.
Zeker in Nederland.
Europees zijn snelle uitvallen van de flanken wel heel praktisch

Iedereen blamed Overmars hiervoor maar komop jongens waar moet hij spelen? Hij heeft in 2 jaar tijd een handvol wedstrijden gespeeld.. Dit is een gok en we hebben al een overvol middenveld om niet te spreken over de spitspositie die ook druk bezet is.

19 augustus 2016 om 12:38

Precies! Tuurlijk, psv krijgt nu een erg sterk middenveld, maar voor ajax is er gewoon geen plaats voor hem. Met Van de Beek, Schone en Nouri heb je drie reserves die op zijn positie op het middenveld spelen. Sinkgraven heb je ook nog en Frenkie de Jong ook. Siem de Jong kan die ontwikkeling alleen maar in de weg zitten. Maar blijkbaar heeft psv niet zulke talentvolle middenvelders als back up dus dan snap ik dit wel.

Jammer dit Siem .. Voor ons ben je geen Ajacied meer maar slechts een speler die Ajax gespeeld heeft .. Je kan het mooi brengen door te zeggen dat je 1e optie Ajax was wetende dat je daar toch niet nodig bent . Je kon terug als spits in de winterstop maar dat wilde je niet . Alleen als middenvelder ... Dus die Ajax optie is gewoon jezelf indekken wetende wat het antwoord zou zijn .. En als je ook in Engeland verhuurd kan worden hoef je toch na te denken ? Ook al speelt psv ch.l,als echte Ajacied doe je zoiets niet en blijf je gewoon in Engeland .. Ook leuk voor de supporters van je nieuwe club die nu weten dat hun club jouw 2e keus is 😉😳

19 augustus 2016 om 12:29

@ Sandra Bouke Nourdin Arnhem

Dus al die andere ajax spelers die ooit bij PSV en Feyenoord hebben gespeeld zijn geen ajaxieden meer?
Vraag me af wat ik hier nu hoor spreken.

Als je zelf aangeeft dat je terug wilt, maar je jeugdliefde je niet wilt hebben dan kijk je verder en denk je aan je eigen carriere.
En met alle respect dan is spelen bij een landskampioen en verzekerd van het hoogste podium in Europa een hele goede reden om daar te gaan ballen als hun je wel willen hebben.

Tel daarbij dat hij in de onderkant van de BPL ook niet in de spotlights zal staan, dus de keuze snap ik wel.

Dat supporters (of moet ik zeggen de zogenaamde supporters) het niet snappen is omdat hun maar op 1 manier kunnen denken en dat is door die gekleurde bril ipv naar de mens Siem de Jong te kijken.

19 augustus 2016 om 12:45

Maar het punt is dat het met Siem heel dubbel is. Siem de Jong is geen doorsnee Ajacied...hij is de man die ons meerdere keren eigenhandig kampioen heeft gemaakt en die Ajax de legendarische 30e landstitel bezorgde. Dat in combinatie met zijn karakter en inzet voor Ajax maakt dat hij tot voor kort echt een held was voor de meeste Ajacieden. Ookal was De Jong misschien niet de allerbeste speler, hij heeft 'ons' wel de 30e bezorgd. En dan verwacht je niet dat die jongen ineens je grootste concurrent komt versterken en jou dwars komt zitten, terwijl Ajax juist al een paar jaar geen kampioen meer is geworden. Dat wringt. Maar aan de andere kant is Siem de Jong ook de eerste persoon die je zon stap zou gunnen, juist omdat hij zo belangrijk is geweest voor Ajax. Want nu kan hij met zijn broer spelen en zijn carriere redden. Maar toch, wat de beste man hierboven al aangeeft, ik kan me toch niet aan het gevoel onttrekken dat het label 'echte Ajacied', waarvan ik dacht dat die bij De Jong hoorde, niet meer om zijn nek hangt voor mij.

19 augustus 2016 om 12:58

Cruijff dus ook geen Ajacied meer.
Heeft voor feijenoord gespeeld

19 augustus 2016 om 13:04

Siem is geen doorsnee Ajacied dan had ie ook niet zo vaak zijn gezicht bij de fanatieke aanhang moeten laten .. Daar gaat het om hij heeft ons de 3e ster bezorgd .. Jij snapt het niet . Kijk als hij nou Jozefzoon heet is het wat anders dat is geen Ajax held .

19 augustus 2016 om 13:20

Cruijff is ook geen doorsnee ajaxied.
Dus je vergelijking gaat niet op als je zegt dat het voor jozefzoon anders is.
Pijnlijke conclusie

19 augustus 2016 om 13:46

En hoe zit dat met Jaap stam.
Wim jonk of willem kieft

19 augustus 2016 om 13:51

@martijnr12

volgens mij heeft Siem dan niet in zijn eentje gedaan en heeft hij dat samen met 10 andere gedaan in elke wedstrijd.

Dat het wringt snap ik wel. Maar je moet ook verder kijken, hij heeft Ajax ook die keuze gegeven voor hij met PSV in gesprek ging. En Ajax was heel duidelijk men hoefde hem niet.
Tja dan ga je als speler gewoon verder kijken. PSV wilde wel.

Stond er nog de wens van beide om ooit nog eens in 1 elftal te spelen in het betaald voetbal en die wens komt nu normaliter gewoon uit.

Dus het hele betoog het is geen echte ajacied meer, leeft meer in jullie hoofden dan in die van Siem. Hij zal zich ongetwijfeld echt nog ajacied voelen ondanks dat hij nu bij PSV gaat spelen.

@ Sandra Bouke Nourdinarnhem

Dat hij zijn gezicht vaak daar liet zien is verleden tijd en daar hoeft hij geen rekening mee te blijven houden natuurlijk. Dus zijn acties in het verleden zouden door deze move niets betekend hebben en dus een grove leugen zijn geweest.

Beetje een hele vreemde redenatie en het omdraaien van de feiten.

Ik snap het niet? Denk dat ik het heel goed snap omdat ik er vanuit menselijk en werk oogpunt tegenaan kijk en niet via de kokervisie van een supporter.

Ik blijf erbij dat Siem op zoek is naar eerherstel voor de 2 verloren jaren bij Newcastle. Hij had dit graag bij Ajax willen doen echter die wilde hem niet. Dan ga je als profspeler verder kijken en ga je dat doen waar je het beste gevoel/mogelijkheden krijgt. In dit geval is dat Psv.

@ jan tervoort

Beetje vreemd dat je Jaap Stam aanhaalt want de bewandelde namelijk de omgekeerde weg en ging via PSV naar AC Milan en toen naar Ajax.

Als je nu zegt Nielsen/vanenburg/koeman/lerby/kieft dan kan ik je nog volgen.

Cruijff was een wraakactie van Johan zelf om af te rekenen met een aantal mensen binnen Ajax toen destijds. Dat heeft hij verschillende keren uitgelegd hoe die move gezien moest worden.

19 augustus 2016 om 14:08

Ik haal stam aan als tegen voorbeeld.
Toen riepen psvers toch ook niet dat hij geen psver meer zou zijn

19 augustus 2016 om 14:20

@ jan tervoort

Ik snap die dramatiek sowieso niet. Het zijn allemaal broodvoetballers die zich na hun voetbalcarriere het liefst niet meer willen bezig houden met werken zoals wij dat kennen.

Nou als PSV hem die kans wel geeft en Ajax niet moet hij dan uit sentimentele overweging van een paar mensen die tamelijk niet helder kunnen denken dat maar moeten laten schieten?

De wens van zijn ouders en van beide (broers) om ooit in 1 elftal te spelen moet hij dan ook maar laten lopen (in de wetenschap dat die kans er misschien nooit meer komt)?

Zo kortzichtig allemaal. Ik zou zeggen koester je 3de ster en bedenk dat Siem de Jong er een belangrijk aandeel in had. Herdenk hem zo en geniet van zijn acties die je weer kunt zien op de Nederlandse velden.

19 augustus 2016 om 12:58

Cruijff dus ook geen Ajacied meer.
Heeft voor feijenoord gespeeld

19 augustus 2016 om 13:47

Cruijff kan je onmogelijk gaan vergelijken met Siem de Jong. Het verhaal/ de situatie is heel anders, de successen zijn niet te vergelijken(!!) en na zijn carrière heeft hij ook nog ontzettend veel voor Ajax gedaan.

Overigens hoop ik niet dat Siem uitgefloten wordt, maar je kunt niet ontkennen dat dit een gevoelige overstap is. Het is best begrijpelijk dat sommige supporters zich in de steek gelaten voelen. En ik heb het niet meegemaakt, maar zal dat bij Cruijff toen niet net zo zijn geweest? De eerste reactie is altijd wat overdreven, omdat mensen nog reageren uit emotie.

19 augustus 2016 om 14:05

@ Ronzie

En eigenlijk is dat juist vreemd omdat je gewoon de tijd hebt om na te denken en je ook tijdens het typen gewoon nog iets kan bedenken van mijn god van wat type ik nu toch allemaal weer.

Ipv gezond verstand te gebruiken laat men zich meevaren door hun eigen boosheid/emotie.

Ajax is gewoon een bedrijf dat winst wil maken.
Siem de Jong is gewoon een eenmans BV die zich in korte tijd onafhankelijk wil maken voor de rest van zijn leven.

Het zijn beide gewoon bedrijven die tot de conclussie kwamen dat ze elkaar niet nodig hadden.
En het bedrijf PSV zag wel toegevoegde waarde in de BV Siem de Jong.

Sentimenten zijn leuk voor supporters maar die spelen op dat niveau amper tot niet.
Het is gewoon keiharde buissiness

19 augustus 2016 om 14:21

Nee joh, zo werkt internet niet meer. Je merk het toch ook op Twitter en Facebook, hoe mensen zonder rem alles maar op internet gooien. Niet nadenken en gewoon typen. Die enter knop/verstuur knop indrukken gaat blijkbaar automatisch.

Wat betreft Bv's ben ik het helemaal met je eens, maar zoals jij zelf al in je laatste zin zeg, sentimenten en emotie spelen een (behoorlijke) rol bij supporters. En het zijn de supporters die via dit soort kanalen hun mening geven.

19 augustus 2016 om 15:04

@ Ronzie

Het werkt nog steeds zo alleen zijn het diezelfde hersenloze die het zo niet doen en wij lezen en reageren erop.
Het zijn diezelfde hersenloze die in een veld de supporters van die andere ploeg te lijf gaan.
Het zijn diezelfde hersenloze die walgelijke dingen doen en wij staan erbij en kijken er naar.
We tikken onze afschuw over de taferelen en gaan over tot de orde van de dag.

Eigenlijk zou men dit soort figuren aan de hoogste boom moeten opknopen, immers zij zijn het die zoveel verzieken voor zo vele.
Een mafkees die een pop met de gelijkenis van Kenneth Vermeer aan een touw in de Arena hangt en niemand die ingrijpt.
En dan zijn er hier nog mensen die dit soort acties nog toejuichen ook.

Ik kan er letterlijk met mijn hersens niet bij. Clubliefde ok. Geintje uithalen ok.

Maar dit soort dingen of gaan knokken in een stadion zodat een vader men zijn zoon niet normaal meer naar een stadion kan om een wedstrijd te bezoeken. Het is eigenlijk van de zotte.

Ik vind dit in en in triest.

19 augustus 2016 om 15:50

Ben het met je eens wat betreft de hersenloze.

Wat betreft online "wij lezen en reageren er op" kan ik alleen maar zeggen, kies je discussies zorgvuldig uit. Soms typ ik ergens eens een reactie op en denk ik voor ik enter druk, "nee laat maar, dit is het niet waard/heeft geen nut" en dan besluit ik niet op enter te drukken.

19 augustus 2016 om 12:59

Dan cruijff ook niet meer.
Die heeft voor feijenoord gespeeld

Verdomme Overmars, wat ben je ook een ongelooflijke drol. Waarom heb je Siem een NEE verkocht toen hij terug wou keren bij Ajax deze zomer? Argument was waarschijnlijk "we hebben al te veel middenvelders".... Siem is echt 3 klasse beter dan al die slapjanussen die er nu lopen. Siem is een echte killer en verzaakt nooit.

Ik ga dit waarschijnlijk nooit snappen... Begrijpelijke stap van Siem overigens, het is hem van harte gegund. Stiekem hoop ik nu ook dat hij weer terugkomt op z'n oude niveau en gaat vlammen aankomend jaar, want dan zal iedereen het Overmars kwalijk nemen dat hij Siem destijds niet terug wou halen.

19 augustus 2016 om 11:54

Siem wilde niet als spits terugkeren alleen als mdv ... Dus Ajax wil hem wel maar niet op de positie die hij wil .. Hoe dan ook zoiets doe je niet als je Siem de jong heet/bent

19 augustus 2016 om 14:37

Straks wordt tete ook nog verkocht.

Ik hoor allemaal positieve verhalen en dat snap ik enigszins wel, mocht Siem zijn vorm van Ajax weten te herpakken dan is het gewoon een directe versterking voor Psv. Maar dat hij op meerdere posities uit de voeten kan vind ik niet echt een voordeel. In mijn ogen is hij toch echt voor het middenveld gehaald, en dan bedoel ik ook als mid-mid, want in aanvallend opzicht kan hij meer brengen dan een Hendrix. Verder ben ik benieuwd hoe Cocu gaat rouleren, met Ramselaar hebben ze al ingespeeld op een eventueel vertrek van Propper, maar nu heeft hij, zeker voor eredivisie begrippen, 5 volwaardig basisspelers op het middenveld. Denk dat Guardado en Propper sowieso onbetwist zijn, dus Hendrix zal waarschijnlijk weer het kindje van de rekening worden. Jammer, maar ook wel begrijpelijk aangezien Psv in aanvallend opzicht gewoon meer heeft aan een type de Jong of Ramselaar dan Hendrix.

19 augustus 2016 om 12:07

Met 41212 zijn al de problemen van psv opgelost. Je haalt Locadia eruit die als een drol speelt, je laat pereiro op zijn favoriete positie spelen (zwervend om de spits) en je hebt 4 middenvelders waar je flink mee kan rouleren qua formatie.

19 augustus 2016 om 12:26

Met deze opstelling zou je Hendrix als verdedigende mid kunnen laten spelen en De Jong/ramselaar kort achter Pereiro (die een vrije rol heeft) en de Jong. Denk echter dat je dan niet veel aan Luuk zult hebben, want hij krijgt zo amper voorzetten van de zijkant en hij mist ook snelheid en imo ook voetballend vermogen om van waarde te zijn in deze opstelling.

Hij heeft het netjes gespeeld, Siem moet natuurlijk denken aan zijn carrière. Desalniettemin doet het toch een beetje pijn.

Meen je niet! Voor altijd ajacied zei tie... nou ik zie het overloper hoeft zich ook niet meer te vertonen in amsterdam denk ik

Alles wijst erop dat PSV richting een 4-4-2 gaat. Narsingh van de hand doen want die voegt echt helemaal niets meer toe en Jozefzoon mag ook vertrekken. En dan een middenveld met Hendrix, Guardado, Pröpper en Siem de Jong en Luuk en Locadia in de spits met op de bank Ramselaar die in het middenveld kan worden gezet en Pereiro als spits.

Snap niet dat Ajax Siem de Jong niet terug wil. Middenvelder met ervaring, toch? Talenten hebben we ondertussen wel genoeg. En dat van teveel middenvelders vind ik ook onzin, want PSV heeft nu toch ook een groot middenveld? En dat vind ik persoonlijk nu sterker dan dat van Ajax. Jammer.

Wel weer typisch Ajax. Eerst zeuren dat ervaren spelers niet terug willen komen of als ze wel terug willen komen, dat ze dan over the hill zijn. Nu biedt er zich een keer een ex-aanvoerder aan die 4x kampioen met je is geworden en dan zeg je dat je hem niet nodig hebt.

Siem gefeliciteerd maar ik gun het je niet!
Deze overstap doet voor mij gewoon teveel pijn en ik persoonlijk zou deze stap nooit overwegen ( maar goed ik snap dat je wilt voetballen en niet op de bank wilt zitten ).
Desondanks hoop ik dat je een goed seizoen draait en op een mooie 2e plaats achter de club die jou alles heeft gegeven ( en die jij ook zoveel hebt terug gegeven ) eindigt.
Ik zal voorlopig even niet op deze site gaan kijken want elke keer zie ik het artikel boven aan op de site staan en word ik weer verdrietig want ergens voelt het als verraad, ondanks dat ik je begrijp.
Mijn persoonlijke mening is dat je dit niet kan maken hoe netjes je ook naar Ajax bent geweest en ze de eerste optie hebt gegeven.

Dat deze flapdrol ook nog serieus naar PSV komt, oh nee! Brands was net zo goed bezig! Laat hem de waterzak maar dragen dan.

Logische keuze van Siem. Hij moet toch zijn carrière weer op de rails zien te krijgen en als je oude club dan geen interesse heeft ga je verder kijken. Dan speelt je broer ook nog eens bij die club en krijg je de kans om CL te spelen. Speelt hij goed bij PSV dan komt het Nederlands elftal ook weer in beeld.

Die jongen moet met applaus ontvangen worden in de Arena. Heeft altijd alles gegeven en belangrijke goals gemaakt.

Die gaat niet veel spelen... Zoveel middenvelders daar...

Leuke aankoop, maar heeft PSV niet wat veel middenvelders inmiddels. Zou zonde zijn als Hendriks en/of Ramselaar op de bank belanden.

Als de genoemde bedragen kloppen dan is het een juiste keuze van Ajax geweest om hem niet te huren.
1,5 miljoen voor een nog revaliderende speler 1 jaar huren, is belachelijk veel geld.
De argumenten/beredeneringen die ik elders lees vind ik niet relevant. Traore is misschien wel fit en blessure vrij, maar dient ook langzaam gebracht te worden, en creativiteit op het middenveld heeft Ajax toch al niet, dus kan Siem makkelijk tussen als harde werker..
Sportief gezien had ik het als Ajax zijnde wel gedaan, echter is het financiële plaatje ontoereikend voor een niet fitte revaliderende speler. Taore is misschien duurder, maar wel een echte spits en topfit..

Siem gaat zijn draai wel weer vinden hier in Nederland, en zijn bijdrage aan wederom een kampioenschap van PSV zal substantieel zijn. Als Ajacied baal ik enorm..

Denk dat dit al even speelde. Ook het feit dat Luuk de Jong nog even bijtekent.
Voordat Siem de Jong weg ging bij Ajax, hoopte ik dat Ajax Luuk zou ophalen bij Gladbach in de hoop dat dat voor Siem een reden was om langer te blijven. Helaas ging Luuk een maand later naar PSV en kende Siem nog een kwakkelaar.
PSV heeft hiermee en met rammelaar erbij de zaakjes wel heel goed voor elkaar op het middenveld

Dan mag Ramselaar het dit seizoen tegen zijn oude cluppie opnemen in de Jupiler League! Dan heb ik het uiteraard over Jong PSV vs Jong Fcu.

Zag laatst ergens een interview met Cocu dat hij commentaar had op het 4-3-3 In Nederland. Zou me niets verbazen als hij daarom een extra middenvelder erbij heeft gehaald, vooral omdat Siem lekker met pröpper dan op '10' kan staan.
Laatst speelden ze ook al even met 2 spitsen. Kan nooit kwaad om meerdere systemen te kunnen hanteren.

19 augustus 2016 om 12:42

Dat was echter geen groot succes. De Jong is toch veel beter in een 4-3-3 systeem. Daarnaast komt Pereiro snelheid te kort.

Tja, een leuke speler voor Psv. Helaas wel gebleken dat het ook weer zo'n jongen is waarvan het plafond toch echt in de Eredivisie ligt. Hij heeft geen uitzonderlijke kwaliteiten en het is maar de vraag hoelang hij fit blijft.

Weet je nog Siem, ik kwam jou tegen op 7 augustus bij benzinestation Leerdam.
Jij kwam binnen en ik dacht, hmm lijkt Siem de Jong! Even vragen en ja, dat was jij.
Hoe gaat het met je en kom je terug bij Ajax, jouw antwoord was gedecideerd nee..
Ik vroeg aan jou, ben je onderweg naar je ouders, nee naar mijn broertje. Ohh zei ik, welke? Ik heb er maar èèn...oké, die gisteravond onverdiend won van Utrecht? Waarop jij een beetje smalend om moest lachen..

Nu valt deze puzzel een paar weken later op zijn plaats vind je ook niet Siem.
Je had natuurlijk een afspraak met die club waar je nu zo graag met je broertje wilt gaan spelen!
Natuurlijk gun ik jou om weer lekker te gaan voetballen, maar dan ga je niet naar psv, die jij in jouw tijd bij Ajax zo verafschuwde!!

Nee Siem, jouw geloofwaardigheid is ver zoek en ik ben zeer teleurgesteld in jou.
Geef dat prachtige en mooie shirt en alles wat daarbij hoort terug aan ons alles Ajax a.u.b...

19 augustus 2016 om 12:55

Als hij zichzelf aanbiedt aan jou aller Ajax en die verkopen hem een nee, dan ga je verder kijken.

19 augustus 2016 om 13:06

Inderdaad wat een dom geleuter zeg als hij zich aanbied bij jou aller ajax en ze zeggen nee tegen hem wat wil jij dan?
Dat hij bij de hoofdingang op een krukje gaat zitten te bedelen of zoiets?want volgens jou mag hij alleen bij ajax zijn dus dan moet hij dat maar gaan doen vind je niet?!
Get al life dude,psv is net even een stukje slimmer dan ajax en is oppermachtig kwa bezetting nu.
No glory for ajax this year is guess...

19 augustus 2016 om 15:29

Ik denk dat Siem erg baalt dat je teleurgesteld in hem bent. Laat die jongen toch lekker voetballen bij een club waarvan hij denkt dat het goed is voor z'n carrière man. En over clubliefde gesproken.; hij gaat nu eindelijk eens een echt mooi shirt dragen!

Dat is grote miskoop om maar zo te noemen. Maher is op dit moment veel beter, dus die wordt nu ernstig benadeelt.

Na de komst van Ramselaar had ik deze transfer niet meer verwacht. Ik ben nu best jaloers op PSV. Een club met een technische staf die ervoor zorgt dat ze de sterkste selectie van Nederland hebben. Een selectie die zich ook in Europa staande moet kunnen houden. Overwinteren in de CL, mits er ook gunstig wordt geloot, is ook het doel van deze technische staf en dat is vrij ambitieus. PSV begint van derest weg te lopen.

Ajax heeft hier heel fout gehandeld, Siem moet je binnen halen al is het maar dat je cocurrent niet sterker maakt, daarbij is hij mits fit beter dan welke speler dat nu bij ajax op het middenveld staat. Echt balen dit Siem valt niets te verwijten. Psv had ook genoeg middenvelders maar halen wel binnen. En hebben een beter midden dan ajax. Echt om te janken het beleid van Ajax, een jongen van 19 voor 11 miljoen die Je voor 500.000€ 2 jaar terug kon halen, en de smoes van werkvergunning is bullshit, Chelsea koopt ze ook en stalt spelers ergens anders. Ajax wou gewoon geen salaris van 250.000 uitbetalen aan een jochie van
16 . Stelletje krenten.

Zal je zien dat hij nou topfit wordt allemaal leuk en aardig maar je gaat niet naar de grootste concurrent hij had zich ook in engeland kunnen laten verhuren bah nep ajacied

Logische stap van Siem, maar wat een stomme domme fout van Ajax. Als zo'n jongen zich aanbied moet je hem gelijk meenemen. Snap niet dat Ajax hem laat gaan naar hun directe concurrent. Echt schandalig!

Zelf ontzettend balen dat hij naar PSV gaat.

Maar waar moet hij anders spelen als hij naar Ajax was gegaan.
Nou ja, we zien het wel weer...
PSV verdient meer credits qua aankopen dan Ajax

4-4-2
Guardado en hendriks Pröpper en de Jong op het middenveld. Ramselaar als invaller
Luuk met Locadia of pereiro in de spits.
Willems slingert hem eventueel wel voor van links

Dom van Ajax dat ze dat laten lopen, was veel waardevoller geweest dan Traore die de ontwikkeling van jongeren alleen in de weg staat. Maarja, in AMS mogen ze fout op fout blijven stapelen en met dat veredelde jeugdteam weer falen. Dat is zon onderhgand Jong Ajax 1 en Jong Ajax 2. Dat beleid van PSV is zo goed, die staan straks weer met een mix van ervaring, kwaliteit en potentie op het veld, gaan het goed doen in Europa en worden kampioen, geen twijfel over mogelijk.

Nu Siem ik wens je succes in dat jaartje Psv. Mooi C.L spelen.
Maar ik blijf er bij Ajax had Siem moeten nemen die hebben hem harder,
nodig als Psv. Trouwens Ajax had hem ook kunnen huren is mijn mening.

19 augustus 2016 om 14:00

Op het middenveld is het te vol bij ajax , en in de spits wil hij niet meer voetballen. Vandaar dat hij niet is gekomen

20 augustus 2016 om 18:23

Aha zit het hem zo dank voor de informatie.

Fantasisch gedaan door Psv. Ze laten toch zien hoe je transfer beleid voert. Prima gedaan. In Eindhoven lijken ze de CL erg serieus te nemen. Nogmaals complimenten prima gedaan.

Prachtig dat zoveel mensen een mening hebben over het leven van iemand anders.

Dus van de bank in Newcastle naar de bank in Eindhoven... Het is maar wat je leuk vindt.

Ik had hem graag bij ajax gezien. Maar omdat jij niet in de spits wilde spelen hebben we idd geen plek voor hem. Ik gun heb deze transfer, lekker samen spelen met zn broertje. Zolang hij maar niet tot scoren komt tegen ajax (uit of thuis)

20 augustus 2016 om 00:34

Heb liever Traore dan de Jong

PSV krijgt zo wel een aardig brede selectie! Naar mijn mening goed voor de concurrentie en goed voor het lange seizoen! Als je het toch kan permitteren!

20 augustus 2016 om 00:27

Siem=judas mag
Cruijff= judas
Wordt door vz weg gehaald.
Dus van ajax naar feijenoord ben je geen judas.
Maar van ajax naar psv wel.
Leg dat maar eens uit

20 augustus 2016 om 03:41

Van Newcastle naar PSV

Nu worden we zeker kampioen boeren zijn de baas in Nederland

Ben benieued wat het gaat worden. Denk voornamelijk bank en af en toe een keer invallen of Hendrix gaat weer banken.

Weet niet zo goed wat ik hier van moet denken, ene kant is het een leuke, scorende aanvallende speler. Andere kant, hebben we al zoveel middenvelders, ben bang als Hendrix bijvoorbeeld niet speelt, die weg wilt straks en dat zou zonde zijn. Siem is leuk als pinchhitter op de bank ofzo. Maar voor de basis hoef ik hem eerlijk gezegd niet.

Meest aparte transfer die Brands gedaan heeft de laatste jaren. Gelukkig slechts een huurdeal! Siem moet gewoon als invaller zijn bijdrage leveren lijkt me. Dit is geen basismateriaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren