Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘FC Utrecht zet toch door: Ajacied onderging al medische testen’

Laatste update:

Richairo Zivkovic werd in de wandelgangen in verband gebracht met FC Utrecht, maar directeur Wilco van Schaik van de club uit de Domstad sprak zijn verbazing uit over die verhalen. Volgens Voetbal International komt een transfer van Zivkovic naar FC Utrecht er mogelijk tóch.

/

Het weekblad meldt dat de bij Ajax overbodige aanvaller al medische testen in het Universitair Medisch Centrum van Utrecht heeft ondergaan. Een akkoord tussen FC Utrecht en Ajax is er nog niet, maar dat is mogelijk een kwestie van tijd.

Zivkovic werd door Ajax in juli 2014 weggeplukt bij FC Groningen, maar in Amsterdam lukte het de negentienjarige spits niet een grote doorbraak te forceren. Door de aanwezigheid van Kasper Dolberg, Matteo Cassierra en sinds kort ook Bertrand Traoré hoeft Zivkovic ook helemaal nergens op te rekenen.

Richairo Zivkovic zou een goede spits zijn voor FC Utrecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop dat Ajax besluit hem te verhuren, het is een jongen die ongetwijfeld talent heeft, maar het komt er nog niet uit.

Nog een jaar JL is wel het laatste wat hem goed zal doen. Denk dat Utrecht een goede club voor hem zal zijn, maar hij zal daar ook geen basis staan op de spits positie.

16 augustus 2016 om 10:00

Waarom zou ajax hem nog houden? Met Dolberg en Cassiera hebben ze de komende 2-3 seizoenen een spits.

16 augustus 2016 om 10:06

Voor het geval dat Zivkovic zich flink ontwikkeld en Dolberg en Cassiera niet misschien?

16 augustus 2016 om 10:33

Nu is hij max 1,5 miljoen waard,
bij een verhuur en doorbraak kan hij mogelijk voor 6 a 15 miljoen weg bij Ajax.

Hij heeft een grote naam internationaal, top clubs denken nog altijd dat het een groot talent is.

16 augustus 2016 om 11:01

Zijn die clubs dan niet in de war met die andere Zivkovic die net van Partizan naar Benfica is gegaan?

16 augustus 2016 om 11:29

Mag hopen dat scouts wel weten welke Zivkovic waar speelt.

16 augustus 2016 om 11:36

Ach, als scouts in nederland aankomen met mensen als Atouba dan verbaast niks me meer. Maar inderdaad, verhuur zou fijn zijn met oog op de toekomst, al weet ik niet of utrecht dat zou willen. Terugkoopclausule op zn minst.

16 augustus 2016 om 10:31

Het gaat niet alleen om talent maar ook om instelling. Deze jongen lijkt het mentaal niet in zich te hebben om de top te bereiken.

16 augustus 2016 om 10:47

Ja, het mentale vlak lijkt hem op te breken. Als ik verhalen hoor over Dolberg, dat hij alleen maar bezig is met beter worden en dan afgelopen zondag een prima wedstrijd heeft, dan doet Zivkovic het niet geweldig. Natuurlijk heeft ieder mens een eigen ontwikkelcurve, maar instelling is wat je nodig hebt om het te halen in topsport.

16 augustus 2016 om 10:55

Ik vind dat we allemaal wel erg makkelijk praten hebben terwijl wij niet in het zelfde situatie zitten. Zivkovic had gewoon een basisplaats bij Fc Groningen en begon daar een beetje het mannetje te worden, ineens wordt hij opgehaald door Ajax en moet hij het daar in Jong-Ajax laten zien? Zou bijna het zelfde zijn dat als je bijvoorbeeld Vincent Jansen naar Ajax haalt en hem 1 jaar lang in jong-ajax laat vertoeven, die gaat echt niet de motivatie opbrengen om het zogenaamd elke week te laten zien. Hoewel het een scheve vergelijking is omdat Zivkovic nog jong is en zichzelf dient te motiveren is dit op mentale vlak gewoon moeilijk. Ik zie een hoop wedstrijden van jong-Ajax en ik kan zeggen dat er nog een hoop mis gaat bij Zivkovic, maar dat zag ik ook bij Bzoer, Dolberg, El Ghazi, Klaassen etc. Je gaat nergens een spits vinden die het mannetje was bij een eredivisie club en die doodleuk week in en week uit zichzelf gaat motiveren om dagelijks uit te blinken bij een Jong-Ajax. Kortom het geeft elke jong speler een boost om in Ajax 1 te spelen en dan zie je ook het beste van ze naar boven komen. Zivkovic heeft in het seizoen 2014/2015 27 doelpunten in 40 wedstrijden gemaakt voor jong-ajax, alsnog heb je die zuurpruimen die zeuren dat zijn spel niet goed genoeg is maar geloof me elk ander jeugd product van Ajax met zelfde statistieken was allang al voor de leeuwen gegooid.

Beste beslissing die Zivkovic nu voor zichzelf kan nemen is weggaan bij Ajax want hij zal met Traore, Casiera, Dolberg en wellicht zelf El Ghazi die ook in spits kan spelen nooit echt de kans krijgen dit seizoen. Heb het idee dat die jongen al sinds zijn komst bij Ajax vast zit in zijn ontwikkeling terwijl er echt wel een goed spits in hem zit. Ajax moet hem gewoon verkopen met een terugkoop clausule voor het geval dat.

16 augustus 2016 om 10:59

Ben ik met je eens, de instelling is een aspect wat belangrijk is voor het te kunnen maken bij de topclubs. Wel ben ik persoonlijk van mening dat er rekening gehouden moet worden dat die jongen nog 19 is, bijna 20.

16 augustus 2016 om 11:06

Dat dacht men bij Letschert ook. Misschien gedijt hij in Utrecht straks wel, hij is nog jong.

16 augustus 2016 om 12:03

Mentale problemen zijn vooral bij topclubs een uitdaging zo lijkt het. In de kleinschaligheid van de subtop is menig voetballer alsnog opgebloeid.

16 augustus 2016 om 12:04

Een bekende van mij heeft een zoon die hem uit de jeugd nog kent, en die zegt ook dat de mentaliteit zijn valkuil is. Talent heeft hij zat, de echte wil om er alles voor opzij te zetten helaas niet.

16 augustus 2016 om 14:54

Neem aan dat toen hij naar Ajax werd gehaald, er aan hem is verteld dat hij voor de toekomst (letterlijk en figuurlijk) werd gehaald, tenzij hij direct beter zou blijken dan de andere spitsen. Lijkt me niet dat het een verrassing was dat hij met Jong Ajax mee moest spelen.

16 augustus 2016 om 11:22

Ik denk dat hij wel voor basis wordt gehaald hoor. Op dit moment speelt Rubio Rubin naast Haller, maar hij doet het niet goed. Rubin werk hard maar kan het niveua niet aan lijkt het. Naast Rubin hebben we nog 1 spits en dat is Gyriano Kerk. Een 20 jarige spits die net terug is van jaartje in de JL. Hij moet het ook nog maar laten zien. Zivkovic komt als vervanger van Boymans en ik denk dat zeker kan opbloeien bij ons!

Zou wel eens een goed huwelijk kunnen zijn. Is in mijn ogen complementair aan Haller, met zijn snelheid en diepgang een ideale speler in een 442.

Dit is wel een grote gok. Hij mislukt niet voor niets bij Ajax en Willem II. Als Utrecht zijnde zou ik hier zeker niet de hoofdprijs voor betalen!

16 augustus 2016 om 10:04

Maar hij slaagt ook niet voor niets bij Groningen.

16 augustus 2016 om 10:19

Is nooit geslaagd bij Groningen, stond vrijwel nooit basis ook.

16 augustus 2016 om 10:50

Dat hij nooit in de basis stond is een beetje een onnozele opvatting, vindt je niet?

Die jongen scoorde zijn eerste goal in de openingswedstrijd van seizoen 13/14 en toen was hij pas 16 jaar oud. Natuurlijk heeft een 16-jarige jongen nog geen basisplaats in de Eredivisie. Met zo'n jonge en fragiele jongen moet je zorgvuldig omgaan.

De laatste 7 wedstrijden van dat seizoen had hij wel degelijk een basisplaats en toen schoot hij er ook even 5 in. Niet gek voor een jongen die op dat moment nog maar 17 jaar is.

Het zal me zeker niet verbazen dat hij het heel goed kan gaan doen bij Utrecht. Daar is het allemaal wat kleiner en persoonlijker en dat zal hem ten goede komen.

Het is wat te makkelijk om het allemaal op zijn mentaliteit af te schuiven. Het was op zijn minst ook vreemd te noemen dat er bij Ajax de vreemdste spelers in de spits mochten spelen, terwijl Zivkovic er bij Jong Ajax 18 in 25 wedstrijden in schoot.

Bij Ajax 1 heeft hij 2x langer dan 20 minuten mee mogen spelen en toen gaf hij ook direct een goal en assists. Ik vind het niet onlogisch dat het zo'n talent niet ten goede komt als je gewoon goed presteert bij Jong en vervolgens Lasse Schone nog eerder in de spits gezet wordt dan jij.

16 augustus 2016 om 10:55

Niet geslaagd bij Groningen? Die jongen was 17 en scoorde 15(??) keer? Heeft ongeveer de helft van de wedstrijden basis gestaan. en nogmaals. Destijds was hij 17(!!!)

16 augustus 2016 om 11:33

Bij Willem II werd Zivkovic als grote jongen binnengehaald, maar daar heeft hij ook niet kunnen overtuigen. Hoe verklaar je dit dan?

16 augustus 2016 om 11:39

Zat niet lekker in zn vel. Mentale aspect moet nog groeien bij een jonge speler, en dat is lastig als je eerst het grote talent bij groningen wordt, dan met te hoge verwachtingen naar ajax wordt gehaald en dan als een soort speelbal van jupiler league naar willem 2 gaat. Snap best dat je daar niet van in vorm raakt. Zivkovic heeft baat bij rust nu.

16 augustus 2016 om 10:24

Vindt hem een vergelijkbaar risico als Ramselaar...zou zeggen voor 8 milj mag Utrecht aankloppen.

16 augustus 2016 om 11:20

Alleen Ajax en PSV mogen hoofdprijzen incasseren!
Beetje vreemde reactie ramselaar is klasse beter!

16 augustus 2016 om 13:33

Ramselaar heeft op het hoogste niveau ook nooit wat laten zien en zivkovic heeft er bij Groningen een prima seizoen opzitten.

Prima zaak voor Ajax. Zivkovic is spits nummer 4 en gaat dus nooit spelen.

16 augustus 2016 om 10:07

Benieuwd wat ze voor zivkovic vragen, zou gewoon 4 miljoen vragen

16 augustus 2016 om 10:29

En dan krijg je niks. Utrecht gaat echt geen 4 miljoen neerleggen

16 augustus 2016 om 10:39

Dan ook geen zivkovic.

16 augustus 2016 om 10:59

4 miljoen voor een speler die de afgelopen jaren hopeloos heeft gefaald, is niet reel. Zijn mentaliteit is ook niet al best.

16 augustus 2016 om 10:59

Dan ook geen Zivkovic? Wel vreemd dat die dan al gekeurd is Ik kan je op een blaadje geven dat er geen 4 mil voor hem betaald gaat worden!

16 augustus 2016 om 11:01

Haha nee dat snap ik maar dat moeten PSV en Ajax voortaan gaan vragen voor dit soort spelers want kennelijk wordt dat als marktconform gezien.

16 augustus 2016 om 11:08

Lol, wat denk je zelf. Ajax mag z'n handen dichtknijpen met iets boven het miljoen... Er zijn 2 nieuwe spitsen gehaald, dolberg is hem voorbij, grappenmaker

16 augustus 2016 om 11:13

Tja, dat vind jij. Ik vind dat Ajax en PSV hun spelers niet voor een appel en een ei moeten wegdoen aan clubs uit de eredivisie. Ajax heeft het geld niet nodig dus waarom zouden ze niet wat meer vragen.

16 augustus 2016 om 11:21

Nee
Maar wel
Ramselaar
Voor een schijntje op willen pikken!

16 augustus 2016 om 12:11

Nouja, wat heeft ajax aan een zivkovic die niet weg gaat en op de bank wegkwijnt en salaris vangt? Denk dat als ze hem voor 1,5 miljoen wegdoen met terugkoop clausule van 2 miljoen ofzo, dat het een oke deal is. Gun zivkovic ook wel eens speeltijd.

16 augustus 2016 om 12:15

Het is juist andersom. Clubs als Utrecht beginnen nu met vragen van hoge transfersommen voor talenten die nog niets hebben bewezen. Dan kunnen PSV en Ajax ervoor kiezen meer te vragen voor spelers die al in de top van Nederland hebben gepresteerd maar waarbij het er niet uitkomt. Mocht hij het maken bij Utrecht kunnen ze hem voor 10+ verkopen aan het buitenland. Lijkt me gewoon goed.

16 augustus 2016 om 13:24

Hypocriet. Fcu mag vragen wat ze willen maar Ajax en Psv niet. Die moeten hun spelers verkopen voor wat de subtoppers willen? Hoeveel spelers die het bij Ajax niet hebben gered spelen tot veel genoegen nog in de ED? Duarte gratis naar Heracles. Ado wil geen 2 ton betalen voor Becker(?) betalen...

16 augustus 2016 om 13:31

@claro

Precies!! Laat die clubs lekker betalen joh. Ben beetje klaar met dat gratis weggeven. Zelf willen ze voor alles de topprijs, maar willen zelf lekker gratis alles overnemen. Bah bah

16 augustus 2016 om 13:41

Psv er, roerend mee eens! Wij moeten ook altijd, en voor iedereen de hoofdprijs betalen.

Ik hoop wel dat dit een tijdelijke overgang is.
Die jongen is pas 19. Wat had men dan verwacht? Hij overtuigt nog niet helemaal, maar een spits van 17 kopen om hem vervolgens 2 jaar later te verkopen omdat hij nog geen basisspeler in Ajax 1 is vind ik wel wat voorbarig.
Traore is er voor een jaar en dan heb je Dolberg en Cassiera over. Is het al zeker dat zij hun potentie waarmaken? Nee 3 spitsen is heel niet gek, wanneer de oudste 21 is.

16 augustus 2016 om 10:03

Ronzon, met alle respect, maar ben het totaal niet eens met je. Dolberg heeft met zijn 20 jaar meer bewezen dan Zivkovic in zijn hele periode bij Ajax en zijn verhuur bij Willem II. Talent heeft hij zeker, maar mentaliteit niet. Als je op 19 jarige leeftijd niet aan de verwachtingen bij Ajax kan voldoen, geef ik ze groot gelijk om hem dan te verkopen.

16 augustus 2016 om 10:06

Zivkovic scoorde op zijn 17e al een keer of 15 in de eredivisie...in welk universum heeft Dolberg meer laten zien?

16 augustus 2016 om 10:17

Zivkovic scoorde er 10 op zijn 17e en vervolgens ging het mis Als je goed leest geeft ik hierboven aan, bij zijn periode bij Ajax en Willem II. Dus de afgelopen jaren heeft hij zich niet goed ontwikkeld om eerste spits te zijn bij Ajax. Daarnaast verwacht je dan toch juist meer van een 19 jarige??

16 augustus 2016 om 10:55

'vervolgens ging het goed mis'.

Ja, want als je 18 goals scoort in 25 wedstrijden bij Jong Ajax dan is het goed misgegaan? In 7 invalbeurten met in totaal 113 minuten bij Ajax 1 was hij betrokken bij 2 doelpunten (1 goal, 1 assist). Hij heeft 2x langer dan 20 minuten mee mogen doen en in beide wedstrijden was hij dus betrokken bij die doelpunten.

Het is gewoon ongelooflijk dat hij niet gewoon eens de kans kreeg toen Ajax compleet zonder spitsen zat. Hij heeft bij Groningen laten zien dat hij kan scoren, hij heeft het bij Jong Ajax laten zien. Waarom heeft zo'n jongen dan in godsnaam geen kans gekregen? Waarom koop je zo'n speler dan in vredesnaam, als hij blijkbaar totaal geen speler is die je kan gebruiken?

16 augustus 2016 om 11:12

18 goals bij Jong Ajax in 2014?? Vervolgens de kans gekregen bij Willem II 16 wedstrijden gespeeld, daar de trainer ook niet kunnen overtuigen. Wil jij mij echt zeggen dat de De boer en Streppel het verkeerd hebben. Je haalt steeds feiten uit het verleden van hem. Ik kijk liever naar het heden. Na zijn periode bij Groningen zoals jij aangeeft met 10 goals, heeft hij vervolgens geen potten kunnen breken in de eredivisie. Kan jij mij vertellen waarom hij het niet heeft gered bij Willem II? of heeft hij daar 3 wedstrijden op rij geen kans gekregen in de basis?? Daar was zijn kans om te grijpen en zichzelf weer te bewijzen dat hij het waard is om eerste spits te worden bij Ajax. Ik gun hem van harte, wie weet is de stap naar Utrecht de juiste voor hem om weer op te bloeien, We zullen het zien.

17 augustus 2016 om 11:05

koeli,

Je mag het oneens zijn.
Maar wat heeft Dolberg precies bewezen? Weer lekker ophemelen van een talent wat 3 goeie wedstrijden gespeeld heeft?

Ja, Dolberg is en onwijs leuke voetballer. Zeker weten. Maar ook Dolberg gaat zijn dip krijgen.
Daarbij is hij nog altijd ouder dan Zivkovic en heeft laatst genoemde toch al wat meer ervaring.

Als je alleen maar jonge spitsen hebt, heb je er meer dan 2 nodig. Dat is wat ik zeg.
Inmiddels is duidelijk dat het om een verhuur gaat, dus ben ik blij. Dat 'kanon' gaat Ajax toch niet kopen.

Mentaliteit kan altijd nog veranderen bij iemand op die leeftijd.

16 augustus 2016 om 10:22

Soms heb ik het vermoeden dat Ajax hem alleen maar kocht om PSV af te troeven, terwijl ze hem helemaal niet nodig hadden. Er word altijd wel geroepen dat voor jeugdspelers Ajax de beste club zou moeten zijn, maar velen vergeten dat meer dan 95% van de spelers die Ajax aantrekt het gewoon niet haalt in het eerste. Tijd dat spelers dat ook eens gaan beseffen en in sommige gevallen niet beter bij hun club blijven of een ander traject kunnen kiezen. Zivkovic was de man bij Groningen op die leeftijd, althans als talent zijnde, hij speelde eredivisie, werd gerespecteerd, waren geen signalen van onprofessioneel gedrag totdat hij naar Ajax ging. Ajax is niet altijd de beste weg, er zijn laatbloeiers en spelers die een andere aanpak/begeleiding nodig hebben.

Voor elk talent wat bij Ajax is doorgebroken vraag ik mij af hoeveel talenten er niet doorbreken die het ergens anders met een andere aanpak/begeleiding misschien wel gemaakt hadden.

Ben benieuwd; huur of koop... Zivkovic groot talent bij groningen jammer dat het er bij ajax nog niet echt uit kwam. Hopelijk weet Ten Hag de juiste snaar bij m te raken

16 augustus 2016 om 10:56

waarom niet he? lukte bij letschert ook

Ik denk dat de speelwijze van Utrecht wel bij hem past.
Benieuwd of ze hem willen kopen of huren.

Ik zou hem verkopen voor 2,5 miljoen en dan terugkoop optie van 8 miljoen. Als hij zich dan echt ontwikkeld kan je hem voor een goede prijs terughalen. En anders een doorverkoop van 15-20% bedingen. De kans is groot als hij zich ontwikkeld dat hij met wist verkocht gaat worden.

16 augustus 2016 om 10:19

Klinkt leuk, maar dat gaat hem vast niet worden Utrecht lapt niet zomaar 2.5 mil voor zo'n speler.

16 augustus 2016 om 10:20

Prima constructie, maar terugkoop van € 8 miljoen bij een verkoop van € 2,5 miljoen is wel erg hoog.

16 augustus 2016 om 10:41

Ik denk dat Utrecht er anders niet mee akkoord zou gaan als je hem voor bijvoorbeeld 5 terug zou kunnen kopen. En 2,5 miljoen is aan de ene kant veel geld, maar ze gaan er waarschijnlijk van uit Haller nog te verkopen voor 8 miljoen.

16 augustus 2016 om 10:56

Ajax zou wel gek zijn als ze hier in mee gaan.

Laat utrecht maar lekker 4 miljoen betalen met 20 procent bij doorverkoop.

Komt genoeg geld binnen van Ramselaar en haller.

Ajax kan hem dan beter nog een jaartje verhuren.

16 augustus 2016 om 11:11

Hoe denken jullie dat 4 miljoen realistisch is voor een jongen die geen vaste waarde is? Wat dacht je van 1 a 1,5 miljoen met doorverkoopclausule en terugkoopoptie? Is dat niet heel veel realiatischer in zijn situatie?!

16 augustus 2016 om 11:20

Zo is dat Leeuw. Utrecht wil wel de hoofdprijs vangen maar zelf voor een dubbeltje op de eerste rij. Hmm wat moet ik daarvan denken.

16 augustus 2016 om 11:21

Hij is inderdaad geen vaste waarde maar voor Utrecht zou het een vaste waarde kunnen worden en ramselaar kost 7 tot 8 dus lijkt mij 4 miljoen vrij marktconform.

16 augustus 2016 om 13:30

Klinkt heel wrang deze woorden, teleurgesteld dat Ramselaar niet voor 3 miljoen gekocht kan worden??

Utrecht heeft vooralsnog 4 miljoen ontvangen voor Boymans en Letschert, wellicht de helft voor Zivkovic maar ik lees overal dat ze hem huren dus het is sowieso een non-discussie

Het talent is er zeker wel, maar bij Willem II ging hij voordat hij ook maar één minuut gespeeld had al de grote vedette uithangen. Met die mentaliteit gaat hij het ook bij Utrecht niet redden, dus het is noodzakelijk dat hij de knop in zijn hoofd omzet en zich volledig in gaat zetten. En niet meteen gaan miepen als hij eens een wedstrijdje op de bank zit. Hij blijft tenslotte Richairo Zivkovic, het talent dat na een paar leuke wedstrijden bij Groningen naar Ajax ging, en is niet Messi of Ronaldo.

Dat gezegd hebbende is Utrecht wel een club die goed voor hem zou zijn. Gezien zijn prestaties bij Jong Ajax is hij duidelijk klaar voor een stap hogerop, maar hij lijkt niet klaar om bij Ajax in het eerste te spelen. Zodoende is Utrecht als ploeg die vrijwel altijd om Europees voetbal strijd een goede stap. Sowieso lijkt Ten Hag mij wel het type dat Zivkovic in het gareel kan houden.

Goede zaak! Denk dat Ten Hag deze jongen wel weer in het gareel krijgt. Ben benieuwd of het huren met optie tot koop wordt of meteen kopen. Ik zie hem graag komen!

Ik denk dat Zivkovic echt nog wel kan opbloeien, hij is alleen zo grillig als de pest, al is dat op zijn leeftijd niet gek. Voor een miljoentje of drie en een flink doorverkoop percentage moeten de clubs er wel uitkomen lijkt me.

Vraag me alleen af of hij de opvolger van Haller moet worden (houdt FCU rekening met een vertrek?), wordt Zivkovic tweede spits of gaan ze 4-4-2 spelen met Haller en Zivkovic?

16 augustus 2016 om 10:38

Denk je echt dat Utrecht 3 miljoen voor hem neer gaat leggen?

Verwacht dat hij naast Haller gaat spelen. Als die vertrekt, komt er nog een vervanger.

Ayoub - Barazite - Ramselaar - Zivkovic - Haller. 5 spelers die je aanval voorzien. Denk dat menig clubje uit de eredivisie daar Jaloers op is. Hoort zeker bij de beste 5 ploegen van de eredivisie.

Zivkovic komt als extra spits dus niet voor Haller

Deze jongen hoort gewoon een kans te krijgen geef hem een paar basis plaatsen in ajax 1 en dan krijgt hij zelf meer vertrouwen dit kan echt wel wat worden. Anders bij utrecht deze kans grijpen.

Hoop op een tijdelijke overgang. Zo niet, dan minimaal 3-4 miljoen vragen. Utrecht schroomt ook niet om meer te vragen dan de waarde van zijn spelers, zeker als Ajax aanklopt. Daarnaast een terugkoop clausule van max. 1.5x de transferwaarde die Utrecht heeft betaald. Als Utrecht dit teveel vindt, jammer dan. Zivkovic is in potentie nog steeds een geweldige spits. Utrecht mag dit niet zomaar in de schoot worden geworpen en Ajax moet zorgen dat ze hier geen spijt van krijgen.

16 augustus 2016 om 10:39

Je stelt het nogal hard, maar het schijnt al zo goed als rond te zijn en zeker niet voor de bedragen die jij noemt

16 augustus 2016 om 11:13

Het is echt stuitend wat men verwacht voor een jongen die al 2 jaar geen basisspeler is in de Eredivisie en wegkwijnt. Realiteitszin is ver te zoeken

16 augustus 2016 om 11:25

Spelers die een half jaar of ren jaartje leuk presteren bij een subtopper zijn ook geen 8 miljoen waard, maar dat is tegenwoordig nou eenmaal de prijs in het huidige voetbal.

Gewoon een terugkoopclausule toevoegen. Toch jammer dat het zo druk is in de spits bij Ajax. Verhuur zou ik ook niet doen, want dan krijg je geen basisplaats.

Heet gewoon beleid voeren...

Utrecht laat zich echt niet gek maken...
Door niemand niet.. Tijden zijn voorbij..

Brands kan betreffende Ramselaar hoog de boom in en Ajax kan met Zivkovic in de maag blijven zitten maar dat willen ze niet en dat weet zowel utrecht als Zivkovic...

Die jongen heeft zelfs keurig gewacht tot dat Utrecht er uit zal komen met Ajax
En heeft meerdere clubs afgewezen

16 augustus 2016 om 11:36

Dat is nieuws; Ajax zit zivkovic in zijn maag??

Volgens mij doet hij het prima bij jong Ajax, en hoeft hij helemaal niet zo dringend weg.

Ajax moet gaan samenwerken met Twente en Zivkovic, Cerny en Nouri daar stallen voor een jaar met de intentie voor een tweede jaar, in ruil voor Ziyech + 6 miljoen

16 augustus 2016 om 11:14

Onbegrijpelijk dat Ajax nog steeds geen werk heeft gemaakt van Ziyech!

16 augustus 2016 om 11:37

Ajax kan hem niet kopen op het moment, er is extreem weinig ruimte op de begroting

16 augustus 2016 om 12:25

Piranha,

Er zijn twee stromingen binnen Ajax, de ene had hem allang binnengehaald en de ander heeft grote twijfels.

Lijkt er tot nu toe op dat ze er niet uitkomen, maar er is nog voldoende tijd.

Ook is één van de problemen dat Ziyech mogelijk niet aan de buitenkant wil lopen, we zullen het afwachten.

Druk ligt ook een beetje bij Twente want er zijn al een aantal spelers in de verhuur( o.a. Zivkovic) en ook een paar al bijna verkocht( o.a. Muric).

Dus voor Twente is ook enige haast geboden.

Benieuwd hoeveel we betalen, hopelijk onder een miljoen.

Goede vervanger voor Boymans, kan die concurreren met Rubio Rubin voor een plaats naast Haller. Bij Jong Ajax bewijst die het te kunnen, bij Willem II minder goals. Hopelijk kunnen we ook Serero (al zou die niet bij ons willen voetballen) overnemen. Geweldige middenvelder voor de Eredivisie en kan een eventuele transfer van Ramselaar opvangen.

FC Utrecht heeft aan De Telegraaf bevestigd dat Richairo Zivkovic een jaar wordt gehuurd van Ajax. Vanaf 10.30 uur deze ochtend wordt de spits medisch gekeurd in het Umc. Wanneer zich daar geen problemen voordoen, is de presentatie van Zivkovic in de Domstad slechts een kwestie van tijd. Volgens Voetbal International vindt de presentatie al om 12.00 uur plaats.

16 augustus 2016 om 11:59

Optie tot koop?

16 augustus 2016 om 16:41

denk het niet

Zat 2 dagen geleden in het vondelpark pokemons te vangen zie ik opeens zivkovic naast me zitten kon er wel om lachen hij speelde zelf ook

Zou goed zijn voor hem, groot talent nog steeds die moet wennen aan echte topsport, moet buiten zijn talent ook leren omgaan met hard werken en uberhaupt de keiharde top. Ik geloof in hem dus hoop dat het gaat om verhuur of verkoop met optie tot terugkoop met doorverkooppercentage. Kan zeker van waarde zijn voor Utrecht.

Kan hij eindelijk bewijzen wat hij waard is

16 augustus 2016 om 13:38

Alweer bewijzen bedoel je...kans heeft hij bv bij Willem 2 al gehad

Lijkt me beter voor hem om niet meer uitgeleend te worden. Verkopen en met eventuele terugkoop optie. Wat Zivkovic nodig heeft is gewoon veel wedstrijden in de eredivisie. Elke keer veranderen omgeving is ook niet best.

Deal rond,ajax verhuurd hem voor één jaar aan Fc Utrecht.

Let op doen ze hem naar fcu schiet hij de 1 naar de andere erin. Die jongen moet gewoon nog een beetje rijpen. Als je hem in de juup bezig ziet die kan heeft echt wel een mooie techniek!

Nou gelukkig alleen maar huur want de jongen heeft veel potentie. Jammer dat hij jaren verloren heeft in Ajax 2 want hij had al veel verder kunnen zijn, met dank aan de Boer.

Als hij naar Utrecht gaat dan moet hij haller voor zich houden. Gek dat Ajax zo'n jonge jongen al zou verkopen. Denk zelfs dat hij meer kans maakt bij Ajax op dit moment dan Utrecht.

16 augustus 2016 om 13:28

Waarom? Ik denk dat Zivkovic eerder met Barazite moet concurreren. Haller is meer een power man, target man en Zivkovic zie ik niet in die rol. Joosten wordt wel is naast Haller gezet maar is eigenlijk meer een flankspeler als je kijkt naar zijn spel al vormt hij wel meer richting een spitsenrol.

Zivkovic huren zonder optie tot koop vind ik een waardeloze deal, je hebt 1 jaar plezier er van en maakt die knul beter en hij keert dan lekker terug naar zijn club. Utrecht moet juist een speler nu gaan binden aan de club waar we weer opnieuw mee kunnen bouwen. Koch is ook al gehuurd en zal weer vertrekken straks.

16 augustus 2016 om 14:11

Dat klopt ja maar haller is gewoon de spits van Utrecht, de nummer 9 en dat is dezelfde positie als zivkovic. En misschien kan je zivkovic op de plek van Barazite zetten maar eerlijk gezegd vind ik Barazite ook beter dan zivkovic. Dus staat zivkovic niet in de basis en dat is wel nodig voor iemand van zijn leeftijd en al helemaal als je plan is om op termijn in ajax1 in te spelen.

Met grote verbazing lees ik hier de berichten van voornamelijk ajax en psv fans. Over de hoofdprijs vragen want dat moet ajax ook betalen . Lijk wel of ze een plaat voor de kop hebben. ze klagen dat zij altijd de hoofdprijs moeten betalen terwijl ajax voor een doorsnee spits 35miljoen binnen harkt .En psv voor depay { kennen we hem nog } 30 miljoen tja

16 augustus 2016 om 16:52

Tja, dus als Ajax en PSV hun aanvallers kunnen verkopen voor meer dan 30 miljoen euro, dan hoeven andere clubs niet te verwachten dat Zivkovic voor een habbekratsje kan gaan. Zo is eenmaal de marktwerking.

De waarde van jou woning wordt ook in eerste instantie bepaald door verkoopprijzen van omliggende woningen in dezelfde wijk.

En spelers die afkomstig zijn van clubs als Ajax en\of PSV kosten nou eenmaal meer dan spelers afkomstig van bijv. FC Utrecht.

Echter is het vaak ook zo, zodra Ajax of PSV een flinke portemonnee hebben door verkopen van hun spelers, de andere clubs meteen denken dat hun spelers meer waard zijn.

Maar sorry hoor, maar als ik bijvoorbeeld als een miljonair een huis wil kopen in een achterstandswijk, dan wilt dat niet meteen zeggen dat dat huis meteen het dubbele waard is. Dus als Ajax met een dikke portemonnee een aanvaller bij bijvoorbeeld Roda JC wilt kopen, dan wilt dat nog niet zeggen dat deze aanvaller ook meteen 10 á 20 miljoen waard moet zijn.

En dat is dus waar menig PSV- en Ajaxfans zich zo druk om maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren