Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Twente wil snel duidelijkheid: ‘Nu hebben we niets om uit te geven’

Laatste update:

Hakim Ziyech heeft zijn zinnen gezet op een transfer en vorige week werd bekend dat er op dit moment vier clubs serieuze belangstelling hebben. Dat maakt een overgang nog niet zeker, want Twente vraagt vijftien miljoen euro voor de middenvelder. De vraag is nu of de geïnteresseerde verenigingen bereid zijn om dit bedrag op tafel te leggen voor de Marokkaans international.

/

Het Engelse Burnley zou veel geld overhebben voor Ziyech en eerder werd AS Roma al genoemd. Jan van Halst, technisch- en commercieel directeur van Twente, is duidelijk over het standpunt van de Tukkers: “Het liefst houd je zulke mooie spelers hun hele leven lang bij FC Twente, maar zo werkt de markt nu eenmaal niet”, zegt hij tegen de NOS. “Maar we zijn nu financieel wel redelijk in evenwicht, dus we kunnen wel een iets andere positie innemen.”

“We hoeven niet elk bod te accepteren, dat is toch wel prettig”, maakt Van Halst duidelijk. “Wat hij moet opleveren? Rond de vijftien miljoen ongeveer." De 23-jarige Ziyech heeft er nu twee seizoenen bij Twente op zitten en zijn contract in Enschede loopt nog twee jaar door, tot de zomer van 2018.

Update 10 augustus 10.10 uur: Twente wil snel duidelijkheid: ‘Nu hebben we niets om uit te geven'
Hakim Ziyech draagt nog altijd het shirt van FC Twente, maar daar zou binnen afzienbare tijd wel eens verandering in kunnen komen. Technisch directeur Ted van Leeuwen denkt namelijk dat er snel meer nieuws komt over een transfer van de spelmaker, die vijftien miljoen euro moet kosten: “Ik verwacht eind deze week, begin volgende week duidelijkheid”, vertelt hij aan Voetbal International. Een vertrek van Ziyech is ook voor de club van belang: “Nu hebben we helemaal niets om uit te geven.”

Vijftien miljoen euro is teveel geld voor Hakim Ziyech

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het schijnt dat AS Roma het bod van 8 naar 10 mln heeft verhoogd. Dat lijkt me toch meer dan genoeg.

3 augustus 2016 om 11:51

Opzich misschien wel, maar dat Twente nog wacht is natuurlijk wel te begrijpen. Dit is het kroonjuweel van Twente, de enige speler die ze nog voor vele miljoenen kunnen verkopen.

3 augustus 2016 om 14:09

Eens, maar de uitspraak van Val Hast is natuurlijk volkomen flauwekul. Vorige week riep hij nog dat ze blij waren dat alle spelers in een tenue op het veld konden staan omdat er gebrek aan geld was. En nu zouden ze ineens 'financieel in evenwicht zijn'...

Nee meneer Van Halst, slapen doen we 's nachts. Maar leuk geprobeerd om de prijs hoog te houden.

4 augustus 2016 om 08:28

@suc6magnet
Je haalt twee zaken door elkaar.. Er is weinig te besteden, maar dat verhaal over de tenues had niks met geld te maken maar met levertijd (tenues waren laat besteld omdat er lange tijd onduidelijkheid was)..

3 augustus 2016 om 11:52

als Milik al voor 32 miljoen de deur uit gaat zouden ze bij wijze van spreke voor deze speler ook 40 miljoen kunnen vragen. ik hoop dat hij naar ajax of psv gaat. financieel is het mogelijk maar ik betwijfel of een van deze clubs het neer wil leggen.

3 augustus 2016 om 12:09

Alleen ajax heeft geld op de bank en twente niet dus zullen ze sneller een lager bod moeten accepteren

3 augustus 2016 om 12:17

Daarbij heeft ziyech het laten zien bij met alle respect twente, terwijl milik het bij een topclub in Nederland heeft laten zien. Ik moet nog zien of ziyech met de druk zou kunnen omgaan. Is toch heel anders om onder druk te presteren!

3 augustus 2016 om 12:26

Het is maar hoe je het bekijkt. Ziyech heeft een kwakkelend team op sleeptouw genomen bij een club met veel onrust, Milik heeft het redelijk goed gedaan bij een team dat stond bij een club waar redelijke rust was.

Ik vind dat Ziyech beter heeft gepresteerd onder moeilijkere omstandigheden.

3 augustus 2016 om 12:27

Hey Ramon,

Zou je op basis van kwaliteiten inderdaad kunnen stellen. Er is wel een verschil op te merken. Milik heeft op het EK zijn kunsten kunnen laten zien, Ziyech niet. Dit betekent dat er met zijn transfer minder perswaarde vertegenwoordigd.

Ik zou eigenlijk graag zien dat Ajax hem haalt, maar denk niet dat ze dit voor hem gaan betalen.

3 augustus 2016 om 12:31

Blablabla... komen ze weer met onder druk presteren... Zelfs een kip zonder kop kan inzien dat Zyech afgelopen seizoen met afstand de beste speler was van de eredivisie!

3 augustus 2016 om 12:38

Als Ziyech bij Ajax speelde was dat een realistisch bedrag ja.

3 augustus 2016 om 12:46

1. Twente is geen topclub
2. Ziyech heeft 0 Internationale ervaring
3. Nog nooit een eindtoernooi gespeeld
4. Twente moet hem in principe verkopen

Los van het feit dat je ze niet kunt vergelijken; zeg ik niet dat Ziyech kwalitatief slechter is dan een Milik, maar zo werkt het nu eenmaal in het top voetbal. Internationaal gezien is Ziyech een nobody vergeleken bij Milik.

40 miljoen gaat dus geen enkele club voor hem betalen, en 32 miljoen ook niet.
Ik verwacht dat het met een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen wordt afgetikt, en wellicht kan Twente er nog een doorverkoop percentage uit slepen.

3 augustus 2016 om 12:49

Mensen die Ziyech vergelijken met Milik en denken dat Ziyech meer moet opleveren zijn echt niet serieus te nemen.

Milik heeft internationaal aanzien, Ziyech totaal niet. Die heeft nog niks op internationaal niveau laten zien, en in Nederland alleen bij een middenmoter/degradatiekandidaat (wat al helemaal weinig zegt als je kijkt naar meerdere talenten die het leuk doen als ze lekker zonder druk en in een vrije rol kunnen ballen onderin de Eredivisie, maar de stap naar de top van de Eredivisie opeens een stuk moeilijker blijkt).
Als technische speler bij kleinere clubs zoals Twente uitblinken is in verhouding veel makkelijker dan bij topclubs, waar er veel meer gevraagd wordt en je ook veel minder ruimte krijgt (kijk bijv Andersen die het goed deed bij Willem II maar tekort kwam voor Ajax)
Bovendien is het spel van Ziyech ondanks zijn mooie statistieken (waar iedereen direct op afgaat) soms zeer matig.
Daarnaast is Milik een spits waar vaak meer voor betaald wordt dan een middenvelder.

3 augustus 2016 om 13:19

Als je naar Milik zijn prijzenkast kijkt kun je ook concluderen dat presteren onder druk niet tot zijn kwaliteiten behoort.

3 augustus 2016 om 14:00

Wat heeft hij daar dan laten zien? Zat. de helft van de tijd op de bank, geen kampioen, europees nix laten zien.....

3 augustus 2016 om 14:11

5. Ziyech heeft een grote mond en als hij zijn zin niet krijgt valt hij zijn club en medespelers af.

Ook dat nemen clubs mee in hun overwegingen om een speler te halen.

3 augustus 2016 om 14:13

In de kwalificatie voor Euro2016 heeft Milik het echt heel goed gedaan hoor. Volgens mij zelfs meer gescoord dan Lewandowski.

Maar ben het met je eens dat Ziyech natuurlijk meer voetbal in zijn kleine teen heeft dan Milik in zn hele lijf.

3 augustus 2016 om 16:35

@bram1282, dat Milik onder meer druk heeft gepresteerd vind ik een kul-argument. Als allebei de clubs een normaal seizoen zouden spelen dan zou dit inderdaad opgaan, maar de druk bij Twente was dit seizoen juist hoog door een ongekende en onophoudelijke onrust (en dit werkt zeker door naar de spelersgroep). Ziyech heeft bewezen onder deze druk te kunnen presteren en bepalend te kunnen zijn met zijn eigen spel. Milik heeft om moeten gaan met de druk van een kampioenskandidaat en laten we eerlijk zijn, hij heeft dan wel veel gescoord maar op het moment dat hij er moest staan, heeft hij het laten afweten. Ik denk dat Ziyech bewezen heeft beter om te gaan met druk dan Milik.

3 augustus 2016 om 18:05

Juist wel. Hij scoorde bijvoorbeeld een zeer belangrijke goal tegen PSV (die eigenlijk had kampioenschap had moeten beslissen...) en was tegen het einde van het seizoen heel erg op dreef. Dat hij er in de kampioenswedstrijd tegen De Graafschap voortijdig uit wordt gehaald door De Boer, kan hij niet veel aan doen.

4 augustus 2016 om 11:52

Zonder twijfel met zeeeer grote afstand de beste speler van de eredivisie het afgelopen seizoen! Een klasse apart!!

3 augustus 2016 om 13:02

Altijd hetzelfde gereutel over wat een speler wel of niet waard zou zijn. De markt beslist, ik vind cillessen ook geen topkeeper maar omdat hij bij Ajax zit brengt hij vast een mooi bedrag op.
Ziyech maakt in z'n eentje Ajax met gemak kampioen, Ajax mag zijn vingers aflikken bij zo'n speler, komt van Twente dus ja iedere Ajax supporter zegt 4 Mio max als het Ajax betreft.
Ik denk dat Ziyech met goede spelers om zich heen zal gaan vlammen.
Ziyech, een lust voor het oog, een parel voor elke voetbalfan en van mij mag hij in Nederland blijven. We hebben helaas nog zo weinig van dit soort spelers in de eredivisie.

3 augustus 2016 om 15:43

Wordt niet eenvoudig om een bedrag van meer dan € 10 miljoen voor deze speler te ontvangen. Ziyech had het zich gemakkelijker kunnen maken door destijds voor het NL elftal te kiezen i.p.v. het Marokkaanse. De nadelen hiervan zijn bekend. Nu zullen er veel topclubs afhaken.

Mocht hij naar een Nl-club gaan, dan hoop ik dat het Ajax wordt, want daar zou hij zeer goed tot zijn recht kunnen komen. En dan zou Ajax er zeer verstandig aan doen om eindelijk eens afscheid te gaan nemen van Anwar El Ghazi ! Wat een hopeloze voetballer is dat. Vorig seizoen heb ik mij al diverse malen in dezelfde bewoordingen over hem uitgelaten, maar ik vrees dat hij ook dit seizoen weer als stoorzender bij Ajax mag fungeren. Hoe is het toch mogelijk dat een club als Ajax, met zoveel topvoetballers en (ex-)topvoetballers in de geledingen zoveel boter op hun hoofd heeft!

10 augustus 2016 om 13:11

Halen Ajax

Dat word rond de 8 miljoen.anders heeft hij volgend jaar nog maar 1jaar contract en moeten ze met 4 al blij zijn

3 augustus 2016 om 11:50

Als clubs interesse tonen wordt dat echt geen 8 miljoen. De redenering dat hij anders volgend jaar voor 4 weg zou gaan slaat ook nergens op

3 augustus 2016 om 11:52

Ik vind het de beste speler in Nederland maar in het buitenland is hij gewoon wisselspeler van Marokko en en speler van de nummer 15 in de zwakke Nederlandse competitie

3 augustus 2016 om 11:55

4 miljoen voor deze speler is uiteraard te weinig ook al zou hij nog maar een 1jarig contract hebben. deze speler is op meerdere plekken functioneel en is het enige lichtpuntje bij dit donkere jaar voor twente.

3 augustus 2016 om 12:06

En hier is hij basisspeler van Brazilie en speler van Barcelona?
In het buitenland zien ze dat allemaal ja, plus dat ze ook zien dat hij de beste speler van Nederland is... maar dat vermeld je er niet bij omdat dat niet goed uit komt

3 augustus 2016 om 12:11

ik snap niks van jou reactie?

3 augustus 2016 om 13:56

Ik weet niet welke voetbal je kijkt maar hij is gwn basis bij Marokko hoor !!!

3 augustus 2016 om 14:07

omdat hij Twente op sleeptouw heeft genomen is hij opeens de beste speler van Nederland? sowieso niet, eventueel beste speler eredivisie, en misschien van Marokko, maar beste van Nederland zeker niet, we hebben gelukkig nog wel een paar internationals die erboven uitsteken...
Overigens moet hij het nog maar even laten zien bij een topclub. Hoeveel geweldige talenten hebben we wel niet gehad bij de diverse clubs in den landen? die het uiteindelijk bij een topclub niet klaarspeelden. vergeet niet dat bij Twente alles aan hem werd opgehangen en hij nogal een vrije rol had, dat zal bij topclubs anders zijn.

3 augustus 2016 om 14:10

ja en daar spelen de beste voetballers van de wereld...alleen de buitenlandse Marokkanen die in het grote buitenland niet gevraagd worden voor de nationale teams gaan met de staart tussen de benen dan maar voor Marokko spelen omdat er niets anders overblijft.
Het is heus niet dat ze allemaal zo vaderlandslievend zijn en hun hele leven al voor Marokko wilden uitkomen....meer als overblijvertje.

10 augustus 2016 om 12:35

Dat sloeg echt nergens op kijk maar naar benatie kon ook voor italie kiezen maar deed het niet wt jij zegt is echt onzin

Lijkt me een schappelijke prijs voor Ziyech. Denk ook wel dat Twente het voor elkaar gaat krijgen iets rond de 15 miljoen eruit te krijgen. Gun Ziyech verder een mooie club, al vraag ik me echt af welke clubs hij zelf ziet zitten. Ajax lijkt voor hem perfect te zijn, maar ik denk niet dat Ajax dit bedrag gaat betalen met de middenvelders zie ze al hebben.

3 augustus 2016 om 12:09

Ik denk dat die vraagprijs veel te hoog ligt. Twente moet zijn eigen positie niet overschatten, ze zijn ten dode opgeschreven geweest, hebben geen hoge klassering gehaald in de competitie en staan de clubs, ondanks de hoge verwachting, niet allemaal in de rij. Daarnaast moet van Halst niet roepen dat ze niet elk bod hoeven te accepteren, dat brengt hem nou juist in die positie dat andere clubs Twente als kansarme club zien. Gewoon stil blijven in de media, goede zaken doen en wie weet trek je er nog 10 miljoen uit. Dat zal de club een stuk verder helpen.

thanks voor de tip scH-volgert ;-)

3 augustus 2016 om 12:18

Dit is een speler die voor veel clubs interessant is en voor Twente de enige speler met significante transferwaarde. Daarbij is 15 miljoen echt niet absurd hoog, zelfs niet voor een speler in Nederland.

3 augustus 2016 om 12:24

Twwnte moet haar positie niet overschatten bedoel je in dit geval Ziyech is onder normale omstandigheden in deze markt wel 15 miljoen waard en daarom speelt Twente hoog spel. Men weet dat hij zeer zwaar op de begroting drukt met zijn salaris en dan hij zelf zeer nadrukkelijk weg WIL na afgelopen seizoen, dus het is interessant om te zien hoeveel geduld de geinteresseerde clubs hebben. De langer het duurt de meer pijn het gaat doen bij Twente. Roepen dat hij anders blijft is 1 ding, of het wenselijk is dat is een tweede.

3 augustus 2016 om 12:28

Natuurlijk is hij interessant voor veel clubs, maar verbaas jij je niet waarom hij nog niet gehaald is. Ik denk dat hij de beste speler was afgelopen seizoen in de Nederlandse competitie en toch zit hij er nog steeds... Mij verbaasd het, maar dat zal deels te maken hebben met de vraagprijs. Ajax en PSV zullen absoluut deze speler willen hebben, maar niet voor 15 miljoen en zij weten wel degelijk in welke positie Fc Twente zit. En andersom, Twente gokt op het buitenland omdat die wel meer dan 10 miljoen willen neerleggen.... tenminste... dat hopen ze. Maar nogmaals, hij zit er nog steeds.

3 augustus 2016 om 12:42

Dit is precies wat ik bedoel. Ik vindt Ziyech eigenlijk meer waard, maar ik denk dat Twente heel blij mag zijn als ze 10 miljoen ontvangen

3 augustus 2016 om 13:11

Maar uiteindelijk bepaalt de club wat het voor een speler vraagt en de kopende club wat het voor een speler betaalt. Als een club dus 13-15 miljoen euro voor Ziyech betaalt, ligt die vraagprijs niet te hoog. Vergeet niet dat er 5 clubs concreet zijn en daar komen vast nog wel 2 of 3 clubs bij naarmate het richting eind augustus gaat. Dan zou ik als club ook hoog in de boom gaan zitten, zeker met de huidige markt.

3 augustus 2016 om 18:07

Je kan makkelijk 15 miljoen vragen natuurlijk. We hebben immers nog een maand te gaan. Maar als straks op 31 augustus nog steeds niemand is langsgekomen die 15 miljoen wilt betalen, moet je misschien genoegen nemen met 5... Hoe langer je wacht als Twente zijnde, met hoe minder je genoegen moet nemen. Want ik denk niet dat de gemeente en geldschieters staan te springen dat hij transfervrij wegloopt.

Met de transfersommen van tegenwoordig snap ik dat FC Twente hoog inzet. Ik verwacht dat ze een bod van 10 miljoen uiteindelijk ook zullen accepteren. Grote buitenlandse clubs zullen nog enige twijfel hebben aangezien Ziyech ''maar in de Eredivisie'' speelt. Internationaal nog niet veel kunnen laten zien. Een stap naar Ajax of PSV zal voor zijn persoonlijke ontwikkeling het beste zijn. Ajax heeft met de verkoop van Milik de financiele middelen om Ziyech op te halen. De vraag is of ze er ook daadwerkelijk werk van gaan maken.

3 augustus 2016 om 11:53

Ze zullen misschien twijfel hebben, maar denk niet dat dat de reden is dat ze geen 15 miljoen neerleggen. Dat heeft ze ook niet tegengehouden met Janssen, Depay (oke, van Gaal) en Milik.

3 augustus 2016 om 12:01

Vincent Janssen heeft ook bij het Nederlands Elftal zijn doelpunten gemaakt oa tegen Engeland. Daarnaast heeft hij veel gescoord in de Europa League afgelopen seizoen. Ook Depay liet in europese wedstrijden nog wel is wat zien.

Milik heeft veel gescoord in Nederland, en is actief geweest op het EK als basisspeler bij Polen naast Lewandowski. Daardoor nemen buitenlandse clubs sneller de gok om een speler te kopen.

Wij weten wat Ziyech kan, maar omdat hij op een internationaal podium nog niet zijn kunsten heeft kunnen laten zien, verwacht ik dat de echte topclubs in Europa nog twijfels hebben.

3 augustus 2016 om 12:57

Niemand wilt ziyech. Geen club wil voor hem betalen.
Hij vindt zichzelf vooral heel goed.
Slechte instelling ook.
Speelt volgens jaar gewoon weer bij twente.
Net als vorig seizoen, toen was er precies hetzelfde verhaal.

3 augustus 2016 om 11:54

Milik en Janssen speelde ook 'maar' in de Eredivisie, en naar mijn mening heeft Ziyech evenveel als niet meer laten zien dan deze heren. Ik vind 15 miljoen schappelijk want ik schat Ziyech hoger in dan Milik, ook al spelen ze op andere posities.

3 augustus 2016 om 12:11

Nee Ajax heeft denk ik maximaal 15 miljoen te besteden met een 5-6 miljoen tekengeld, ze hebben al bijna 10 middenvelders, waarbij enkel grote talenten die Ziyech in de weg zou lopen. We hebben nu een spits en evt. een buitenspelers nodig, lastig genoeg binnen dit bedrag.

Dat is wel redelijk veel voor een speler van twente. Aan andere kant als je het kunt waarmaken, zou alleen maar mooi voor de club zijn. Gevoelsmatig hebben ze bij Twente niet zo een sterke kaart; zitten financieel niet sterk, speler wil zelf graag en contract loopt niet heel lang door.

Hier geloof ik niks van. Dit zeiden ze bij AZ destijds ook maar er waren grote tekorten en er moesten spelers verkocht worden. Twente staat er nog beroerder voor dan AZ toen. Ze kunnen niet eens spelers kopen of transfer binnenhalen. Zelfs Eghan een werkvergunning geven lukt niet. Dit zijn van die praatjes naar de buitenwereld toen om de prijs nog iets op te drijven. Iemand met gezond verstand trapt daar echter niet in.

3 augustus 2016 om 11:59

Helemaal mee eens Azalkmaar2, de geïnteresseerde clubs lezen ook de verhalen die ze zelf naar buiten brengen. Wat mij betreft ook niet zo slim, om aan de ene kant te zeggen dat je geen cent meer kan spenderen en voor Ziyech wil je de hoofdprijs. Die clubs kunnen gewoon afwachten.

3 augustus 2016 om 12:36

Dat hoeven ze niet te zeggen, dat weten de andere clubs ook wel. Het gaat er nu om wie de lang durft te wachten. De eerste die zijn geduld verliest, gaat er waarschijnlijk mee aan de haal en hoe langer dat gaat duren hoe minder hij gaat kosten.

3 augustus 2016 om 12:07

Tijd zal het leren. Ook Ziyech wil natuurlijk graag vertrekken. Eigenlijk zijn dit soort berichten ook nutteloos. De tijd dat we deze prietpraat voor zoete koek aannemen ligt al wel even achter ons.

3 augustus 2016 om 12:56

Onzin. De begroting van Twente is inmiddels door de Knvb goedgekeurd en er zijn dankzij het Twentse zakenleven geen acute liquiditeitsproblemen meer. Twente kan geen spelers kopen, zolang er geen spelers verkocht zijn, maar de club hoeft ook geen spelers meer te verkopen om het vege lijf te redden. Daarom hoeft de club geen genoegen meer te nemen meteen appel en een ei en kan rustig afwachten hoe de handel op de transfermarkt zich ontwikkeld. Zyech staat nog 2 jaar onder contract en brengt ook de komende transferperiode nog voldoende op. Dus gelijk heeft men.

http://www.fctwente.nl/blog/2016/07/fc-twente-zet-...
http://www.nu.nl/voetbal/4093297/knvb-keurt-tweede...

3 augustus 2016 om 13:10

Ondertussen is de selectie nog verre van op orde. Daarvoor is geld nodig, geld van de transfer van Ziyech. Anders bestaat er een reële kans dat je degradeert komend seizoen. Dan kun je leuk roepen dat alles stabiel is in Twente en rustig kan afwachten, maar andere clubs zitten ook niet stil. Dus als je nog iets wil, deze transferperiode, zal alles zo snel mogelijk in gang moeten worden gezet.

3 augustus 2016 om 13:54

Zouden ze met die transferinkomsten niet het zakenleven en of andere partijen moeten aflossen? De club heeft immers de transferinkomsten als onderpand gegeven aan zowel de gemeente als de ondernemers die zijn bijgesprongen. Behalve dat je geen 2 partijen hetzelfde onderpand kan geven, kun je volgens mij dan nog niks kopen.

http://www.tubantia.nl/sport/fc-twente/fc-twente-w...

3 augustus 2016 om 14:06

Het zou idd logisch zijn om eerst de schuldeisers af te betalen. De uitspraak van van Halst zal een slappe poging zijn om de prijs nog iets verder op te drijven. Kan me voorstellen dat als er een bod tussen de 7-10 miljoen binnen komt er behoorlijk wat druk zal worden uitgeoefend door mensen die nu geld in Twente hebben gepompt, om te accepteren]. De toekomst is natuurlijk nog allerminst zeker.

3 augustus 2016 om 14:13

Snap ook niet dat dit stukje VZ heeft gemist, is van 10 dagen geleden:

FC Twente moet mogelijk opnieuw met de gemeente Enschede onderhandelen over de voorwaarden waarop de club gebruik zou kunnen maken van een beoogde garantstelling van 32 miljoen euro. Dat schrijft wethouder Eelco Eerenberg in een brief aan de raad.

Of er nieuwe afspraken moeten worden gemaakt, hangt mede af van inkomsten uit transfers. De uit ondernemers bestaande garantgroep, die borg staat voor 12 miljoen euro, zou bij hoge transferinkomsten door bijvoorbeeld de verkoop van Hakim Ziyech in principe voor oktober al kunnen zijn ‘afgelost’. Als dat niet zo is, ontstaat er een andere situatie. Want óók de gemeente zou toekomstige inkomsten uit transfers als zekerheid krijgen. En hetzelfde onderpand verstrekken aan twee verschillende partijen, kan niet.

3 augustus 2016 om 14:57

De begroting van AZ is ook altijd goedgekeurd, dat zegt niks. Financieel heeft Twente het nog altijd heel krap en kan het elke cent goed gebruiken. Zoals gezegd is het niet voor niets dat ze zo weinig kunnen op de transfermarkt. Nog minder dan AZ toen. Maar het is verder geen verwijt. Zakelijk gezien is het gewoon logische berichtgeving.

3 augustus 2016 om 15:27

twente moet weer opnieuw in gesprek met de gemeente omdat ze idd nu aan twee partijen hetzelfde onderpand bieden en dat mag niet. grotendeels zullen ze gaan aflossen, echter moet de selectie ook op peil blijven want anders zijn alle partijen volgend jaar nog de sigaar

Het is maar de vraag of de ' droomclub' van Ziyech bereid is om het gevraagde bedrag neer te leggen. Ik denk niet dat Ziyech overal maar ja tegen zegt.

Als Engeland een optie voor hem was dan zou ik ook met 15 komen als ik Twente was maar er is geen club in Spanje, Italie, Frankrijk of Duitsland die dat bedrag op tafel gaat leggen. Rusland misschien maar daar betalen ze ook geen hele gekke bedragen meer. Zie hem zomaar naar Chine, Midden Oosten ofzo vertrekken en zo zijn hele carierre vernielen. Daarbuiten is hij na 1 goed seizoen bij Twente, natuurlijk geen 15 miljoen waard, maximaal 8-10.

3 augustus 2016 om 11:58

Juist ! Anders zo een assaiti of assaidi Boussoufa verhaal

3 augustus 2016 om 15:29

nee de woestijn heefft een aanbieding gedaan en dat wou hij niet omdat hij dan niet meer opgeroepen word voor marokko

“maar we zijn nu financieel wel redelijk in evenwicht, dus we kunnen wel een iets andere positie innemen.” Aldus Jan van Halst.

Je bent als club net langs de rand van de afgrond gelopen. Waarschijnlijk zegt hij dit op de marktprijs op pijl te houden maar het mag duidelijk zijn dat de 'ziyech miljoenen' heel hard nodig zijn.

Als het nou wel waar is wat er gezegd wordt door Jan van Halst dan zou alle poeha over faillissement bij degradatie ook smerig spel zijn geweest zeg.

3 augustus 2016 om 12:10

Je haalt de woorden uit m'n mond.
Echt een hele rare reactie van Van Halst:"financieel wel redelijk in evenwicht", laat me niet lachen!
Eerst jankend voor de camera's verschijnen als z'n cluppie kapot gaat, maar als er een speler verkocht gaat worden is er opeens niets aan de hand.

3 augustus 2016 om 12:12

Dus.. je hebt miljoenen hard nodig, dus neem je snel genoegen met een laag bod?

De transfermarkt is nog een lange tijd open en met clubs als Fenerbahce en AS Roma wordt al gepraat. Ook Burnley heeft interesse en het zal me ook niet verbazen wanneer Schalke aan gaat kloppen.

Die poeha over faillissement waar je over spreekt was met het JL-scenario waarbij garantstellingen kwamen te vervallen. Dat scenario is van tafel.

3 augustus 2016 om 12:23

Sorry, maar ik meen me te herrinderen dat Twente de laatste jaren veel spelers heeft verkocht waarvan de betaling in termijnen verliep. Krijgt Twente daar nog steeds geld van binnen, of is dat allemaal al afgelopen?

3 augustus 2016 om 12:32

Volgens mij is het meerendeel wel afgelopen. Zo krijgt Twente bijv. niets meer voor Tiote, zal Arnautovic geen transfer maken en vraag me ook af of doorverkooppercentages zijn afgesloten bij spelers als Tadic en Chadli bij een eventuele transfer.

3 augustus 2016 om 12:37

goeie vraag, denk dat de meeste termijnen ondertussen verlopen zijn. Misschien die van tadic nog niet maar de rest is al langer weg, zoals john de jong elia

3 augustus 2016 om 12:35

die laatste zin is complete onzin. Twente heeft een crediteurenakkoord gehaald met schuldeisers, een garantstelling met de gemeente en ook met het bedrijfsleven. Deze overeenkomsten waren vervallen bij een degradatie en dus is het gewoon waar. De begroting is verder teruggeschroefd en een aantal duurbetaalde spelers zijn tranfservrij vertrokken,

3 augustus 2016 om 12:40

Garantstellingen betekent nog niet dat de schulden worden kwijtgescholden. Twente zal nog een aanzienlijk bedrag aan schulden de komende jaren moeten wegwerken. Een miljoenensalaris als van Zyech werkt daarbij niet mee. Twente zal de komende jaren elk dubbeltje moeten omdraaien en ik denk dat de Knvb een tweede soap rond Twente niet gaat accepteren.

3 augustus 2016 om 12:45

klopt, maar men kan nu leningen afsluiten tegen een lagere rente en de leningen met hoge rente sneller aflossen met die garantstelling

We kunnen in ieder geval de nederlandse clubs uitsluiten! Ik dacht dat twente geld nodig had?

3 augustus 2016 om 12:22

Inderdaad... veeeeel geld!
Als AS Roma al 8-10 biedt, dan haken PSV en Ajax al snel af

3 augustus 2016 om 12:41

Tot dat soort bedragen zie ik Ajax nog wel meegaan, maar 15 miljoen gaan ze idd nooit betalen.

3 augustus 2016 om 12:54

Ik verwacht ook niet dat Twente er 15 voor zal gaan krijgen hoor. Zolang de clubs nog praten en er al over deze bedragen is gesproken, hoop/verwacht ik dat het zo'n 11 a 12 miljoen kan worden (misschien met doorverkooppercentage)

Zyech moet lekker zelf beslissen om na Ajax of PSV te gaan.speel je daar 2 jaar top word je op je 24 ste verkocht voor 40 miljoen aan goede Engelse club! Goed voor zyech en goed voor Ajax of PSV

3 augustus 2016 om 12:12

Ok misschien dat ziyech ff kan bellen met van halst dat hij vandaag voor niks naar ajax kan

3 augustus 2016 om 12:21

Voor niks slaat nergens op.maar voor rond de 8 is voor Twente goed met doorverkooppercentage .ik denk gewoon dat buitenlandse clubs ook geen 15 gaan betalen of zoeen China of woestijn club.en dan zie je hem over 5 jaar terug meetrainen met Heerenveen ofzo .kijk assaidi assati Boussoufa drente enz

Koopje en dus onbegrijpelijk. Kijk naar janssen en milik, poot stijf houden.

Toch denk ik dat Twente een bod van 11 a 12 miljoen never gaat weigeren als het een club betreft waar Ziyech graag wil spelen. Dan kun je financieel nog zo "redelijk in evenwicht" zijn, maar gezien het recente verleden is zo'n bod gewoon niet te negeren. En laten we eerlijk zijn, 12 miljoen zou voor Twente natuurlijk ook een enorm bedrag zijn.

3 augustus 2016 om 12:55

Ik denk dat als we 2 weken verder zijn en er is een club die 8-10 miljoen wil betalen en waar Ziyech zelf ook voor open staat dat ie ook weg is.

Er is geen club die 15 mln gaat neerleggen voor een speler die zich zelfs in de Nederlandse top nog niet heeft bewezen. Komt van Twente, vorig jaar onderin de competitie mee gevoetbald. Geen Europees voetbal. Pas kort international, en dan ook nog Marokkaans international, wat betekend dat die met de Afrikacup op geëist kan worden. Een speler die alles dus nog moet bewijzen is geen 15 miljoen waard. Nog niet eens 10! Ziyech is een zwaar overschatte speler. Snap heel goed dat de Nederlandse topclubs hem links laten liggen.

3 augustus 2016 om 17:25

De Nederlandse tobclubs kunnen hem niet betalen, dat is wat anders dan links laten liggen. Feyenoord wou hem niet voor niets hebben 2 jr geleden. Zijn stats liegen er niet om en ook bij Marokko inmiddels op dreef, maar vind hem gerust zwaar overschat

4 augustus 2016 om 09:54

Stats in Nederlandse competitie. Internationaal heeft hij 0 ervaring. 6 wedstrijdjes gespeeld als Marokaans international. Dat vind ik niet echt op dreef raken hoor....

ze zijn bang dat ze met m blijven zitten.

3 augustus 2016 om 12:23

Over 2 jaar transfervrij op te halen is hij pas 24 .

15 miljoen zou fantastisch zijn. Van wat ik heb begrepen heeft Heerenveen recht op 30% van de winst bij een transfer van Ziyech.

Ben Twente Fan maar dit is toch wel echt Teveelgevraagd Maar ja als milik voor 32 gaat dan zouden ze best 45 miljoen mogen vragen

Als Ajax zijnde zou ik hem kopen voor 10 tot 12 miljoen (denk dat dat wel genoeg is), om 2 redenen. Ze moeten het publiek tevreden stellen en met Ziyech gebeurt dat zeker en ze zijn er vanaf dat ze de portemonnee niet trekken. Reden 2: Mocht Ziyech niet slagen kunnen ze de komende jaren weer zeggen, nee we geven geen grote bedragen uit dat is geen garantie, kijk naar Ziyech.

Wat een grapjas die Van Halst, buhahaha.
Hoopt natuurlijk dat Twente net zo'n mazzel als Ajax heeft en er een stel gekke Italianen aankloppen.
Ziyech is een goede speler maar echt niet meer dan 8 a 9 mln. waard.
Kunnen we in ieder geval weer doorstrepen, net als Gomez en Januzaj, want die hebben ook al andere aanbiedingen op zak.
Hoop toch nog steeds op Rashica en Traoré.
Hebben al met Bos gewerkt dus lekker makkelijk ook.

nu wil ik niet zijn zoals veel mensen maar ik zeg het nu toch.
Ajax waar blijven jullie? met het geld dat je voor Milik hebt gekregen kan je Haller en Ziyech halen!
kom op Ajax durf eens wat geld uit te geven aan wat mooie versterkingen!!

Als er voor Milic 32mil word betaald..dan is Hakim meer waard
Minimaal vasthouden aan die 15mil dat is Hakim dubbel dwars waard

3 augustus 2016 om 12:51

Je hebt gelijk alleen Ajax moest niet en Twente ( neem dat maar van mij aan ) wel.

Wat een gezwets.....ik denk dat Twente het geld heel erg hard nodig heeft en dat dit slechts een "onderste uit de kan" praatje is van Jan.
Die weet precied hoe het allemaal werkt.
Gaat hij voor rond de 10 weg dan staan ze allemaal te dansen daar.

3 augustus 2016 om 12:50

ja idd, ze zetten zo hoog mogelijk in. De vraagprijs krijg je vaak niet, altijd minder. Het zou dom zijn om op 10 in te zetten want dan krijg je minder

Wat een onzinbedrag. Ten eerste omdat Twente dan wel op de vingers getikt zal worden door gemeente/schuldeisers etc. en ook omdat Twente Ziyech elk jaar ongeveer een maand kwijt is in verband met de Afrika Cup... Maakt een speler ook gelijk een stuk minder waard!

3 augustus 2016 om 13:29

Wat een onzinreactie... Ten eerste omdat de garantstellers/gemeente/schuldeisers belang hebben bij een zo hoog mogelijke opbrengst van Ziyech, Ten tweede is de Afrika Cup niet jaarlijks, maar om het jaar.

3 augustus 2016 om 17:49

Ja, behalve dat Ziyech niet verkocht gaat worden voor een te hoog bedrag. Plus ze willen zo snel mogelijk geld zien, dus Twente heeft weinig te willen. Feit is dat er aardig wat clubs zijn die ooit een statement hebben gemaakt niet in zee te willen gaan met een Afrikaanse voetballer vanwege de Afrika Cup

10 augustus 2016 om 12:41

Onzin wt jij zegt de helft van de spelers in premier leuage komen uit afrika of spelen de afrika cup dat is onzin wt je zegt

Denk wel dat er een Engelse club deze speler voor een bedrag rond de
10 miljoen wil komen halen. Vreemd dat Ajax zich nog niet heeft gemeld,
want het is duidelijk dat Zyech veel beter is dan de middenvelders van
het huidige Ajax, en onderscheidend is. Bovendien kan hij op rechts
in een vrije rol prima functioneren. Zo veel beter dan EL Ghazi, maar
Ajax kennende wil dat deksel van de geldkist alleen omhoog als er in
wordt gedoneerd; men heeft een broertje dood aan kwaliteit halen voor
de juiste prijs;-). Mie bent zunig, zei Marc O. Ajax is wel royaal met de
bonussen, dus waar zou Marc zich ook druk om maken...

Krijgen ze er niet voor...lijkt erop dat Twente het geld nog harder nodig heeft dan ze doen voorkomen....
Dan maar naar Burnley

3 augustus 2016 om 13:31

Lijkt erop dat je heel erg in je eigen waarheden gelooft.

Er zijn al meer seizoenskaarten verkocht dan vorig seizoen, terwijl er heel voorzichtig is begroot. Dat geeft toch echt financiële ruimte zou ik zeggen.

3 augustus 2016 om 13:48

Ik hoop het voor je...als ik de aankopen zie wordt ik niet enthousiast....
Denk dat ze elke euro nodig hebben dus Burnley zou financieel niet verkeerd zijn...

3 augustus 2016 om 14:54

Maar een hoger bedrag dan Burnley biedt heplt nog veel meer... Dus daar wachten we nog even op.

Natuurlijk wordt je niet enthousiast van de aankopen van Twente. Dat is er namelijk 1: Thesker, die vorig jaar was gehuurd.. De rest van de nieuwe spelers zijn gehuurd...

Als je denkt dat Ziyech meer dan 10 waard is hebben echt een bord voor hun kop. Twente heeft het voor zichzelf verziekt afgelopen seizoen door zwaar negatief in et nieuws te komen. Dan kan je speler nog zo goed zijn, als je op het punt van discussie wordt gesteld door de bond dan kan je dit soort bedragen als degradant gewon vergeten. Time to wake up.

3 augustus 2016 om 17:29

Wat een onzin reactie, alsof buitenlandse clubs die Ziyech graag willen hebben daarna kijken.... Daarnaast vertrok ene Musa destijds van VVV naar Rusland net als Honda. Voor miljoenenbedragen en wat was VVV, juist een degradatie kandidaat. Maar goed we zullen zien voor hoeveel die verkocht gaat worden

Sorry hoor maar wat voor slappe hap is dat van Twente?? Rond de 15 miljoen??
Ze sporen niet.. ze kunnen met gemak dubbele vragen. Oke miss is dat te veel haha...maar die lat mag toch wel hoger dan dat?

10 augustus 2016 om 10:38

Alle clubs zullen wel weten dat Twente in de problemen zit en ze eigenlijk ziyech geld nodig hebben om het seizoen financieel goed door te kunnen komen.

Woww Twente speelt een risivol spelletje door zo hoog in de boom te gaan zitten. Wat als straks geen enkele club bereid is om dit bedrag te betalen? Kan Twente die inkomsten wel missen? En Ziyech zal zich dan genaaid voelen door Twente.

Ik snap er nu helemaal niks meer van. Het ene moment is Twente bijna failliet en een week later 'hoeven ze niet zo nodig te verkopen'. Het begint een heel raar verhaal te worden. Mij lijkt dat Twente die centen keihard nodig heeft maar niemand gaat blijkbaar voor 15 miljoen Ziyech kopen. Die prijs zal zo wel naar beneden gaan waardoor uiteindelijk toch Ajax of PSV met hem aan de haal gaat voor maximaal 10 miljoen.

10 augustus 2016 om 10:37

Vermoed door de seizoenkaarten die zijn aangekocht Twente iets meer lucht heeft gekregen voor kort lopende problemen.

Ik zou dit als Feyenoord goed in de gaten houden. Twente had nooit concurrent mogen zijn toen. Nu vangen ze straks dik centen ik zou een deel opeisen wegens oneerlijke concurrentie van Twente, die een speler voor je neus wegkaapt die ze niet hadden mogen en konden kopen.

3 augustus 2016 om 14:57

Het lijkt mij beter dat je de feiten eens goed in de gaten houdt. Feyenoord bood Ziyech toen meer salaris, maar geen basisplaats op "10" omdat Rutten toen een systeem speelde met de punt naar achteren op het middenveld. Twente speelt met de punt naar voren en met een echte 10.

Daarom ging Hakim naar Twente, niet om het geld.

3 augustus 2016 om 15:49

Maakt niks uit. Twente beloofde een basisplaats op 10 met geld wat ze niet hadden. Zij hadden de middelen niet om Heerenveen tevreden te stellen. Door gesjoemel konden ze met Heerenveen een akkoord bereiken. Salaris was misschien minder. Maar feit blijft dat Twente niet eens had mogen bieden.

3 augustus 2016 om 17:32

Ken je feiten, Twente kreeg alleen een boete omdat het te vroeg handelde. De financiele middelen kwamen van de transfer van Tadic. Heeft niks met Feyenoord of met Heerenveen te maken dus. Heerenveen mag sowieso niet klagen met de uitstekende transfersom en doorverkoop percentage

3 augustus 2016 om 18:16

Ja en die transfer was ook niet zuiver. Al met al blijft het feit dat er gesjoemeld is en dat er nooit een bod vanuit Twente had kunnen komen als ze het eerlijk hadden gespeeld. Heerenveen zal het ook niks uitmaken nee.

allemaal blufpoker van Twente, iedereen die ook maar iets van Twente weet, weet dat het nog steeds niet roos-kleurig is.
Ja ze mogen dit jaar in de ED blijven, Maar een aantal jaar geen Europees levert alweer minder geld op. Het gedeukte imago van Twente levert ook nog eens minder sponsoring op plus het feit dat iedereen weet dat ze nog een behoorlijke schuldenlast hebben maakt de blufpoker nog duidelijker.
met nog een maand te gaan in de transferwindow snap ik dat ze het hoog spelen, maar naarmate de deadline dichterbij komt zul je zien dat de uiteindelijke prijs wel daalt. Heb namelijk het vermoeden dat het niet verkopen van Ziyech toch pijn gaat doen aan de begroting. Denk dat ze dit namelijk wel al een stukje ingecalculeerd hebben.

Idd 15 miljoen is hij zeker waard, als Janssen 22 miljoen waard is en Milik 34 mijoen...
Zou het trouwens sympathieker van Twente vinden (al zal het nooit gebeuren...) om als gebaar Ziyech een jaartje aan de Graafschap te verhuren. Dat balanceert i.m.o. een beetje wat er allemaal dit voorjaar is gebeurd, en goodwill is ook wat waard

Ik moet toch wel gniffelen om alle personen die het blijkbaar beter weten dan de directie van Twente, die momenteel toch wel uit mensen bestaat die hun sporen in het bedrijfsleven / voetballerij hebben verdiend.

Heel simpel, 15 miljoen is een schijntje voor een Premier League club. Dat kunnen we hier in Nederland veel vinden, in Engeland is het slechts een deel van de jaarlijkse televisie-inkomsten. Burnley pakt 100 miljoen per jaar aan alleen tv rechten....

Zowel Ajax als PSV hebben hem niet nodig dus zal het een buitenlandse club moeten zijn en blijkbaar staan die ook niet echt te dringen. Ziyech was de bepalende speler voor Twente maar dat wil nog niet zeggen dat hij het ook word bij de 2 clubs die ik genoemd heb.

Zo hoog mogelijk, kom maar op met die knaken.

3 augustus 2016 om 17:51

Yeps, ik meende dat er bij de transfer van Heerenveen een doorverkoop clausule was afgesproken. (Al durf ik het niet met zekerheid te zeggen) spek de kas maar zou ik zeggen.
Daarnaast had Twente hem volgens de berichten nog niet geheel afbetaald.

Haha die krijgen niet eens de helft. Twente verkeert in een goede financiële staat, wacht maar tot het eind augustus is, pff

Ajax heeft veel middenvelders, maar stel dat Twente 10 miljoen krijgt, hoeveel kunnen ze dan uitgeven aan spelers? Ergens zou je dan verwachten dat Ajax een deal voorstelt waarbij Sinkgraven en desnoods nog een jonge speler gehuurd mogen worden. Dan krijgen ze misschien minder cash maar wel 2 spelers erbij.
En dat zgn niet hoeven verkopen neem ik niet serieus, en klopt ook niet met wat ze nu zeggen. Maar goed, ze hopen dat de prijs natuurlijk beetje hoog blijft.

10 augustus 2016 om 11:32

Twente kan niets aan transferinkomsten herinvesteren. Wel komt er een stukje salaris vrij op de begroting waarmee moet worden gekeken naar opnieuw huurspelers of transfervrije spelers.

Was Ted van Leeuwen niet vertrokken

10 augustus 2016 om 11:13

Pas per oktober

Twente zal waarschijnlijk het liefst verkopen aan Burnley, die dan wellicht denken aan een Maghrez-scenario. Maar vermoed dat Zyech dit zelf niet wil. Dan komt denk ik Roma als goede tweede. Of Schalke moet zich alsnog melden en Twente de helpende hand toesteken, maar heb de indruk dat ze het daar financieel ook wat lastiger hebben gekregen.

10 augustus 2016 om 11:29

Ook schijnen Swansea en Everton nog interesse te hebben. Hoe concreet het allemaal is... geen idee.
Overigens is het hier geschreven als noodkreet om het een sensatiekop te geven. In het interview zelf was het niet meer dan een constatering (al kan ik me voorstellen dat het team/trainer smacht naar duidelijkheid).

10 augustus 2016 om 11:48

de zaakwaarnemer had tegen van leeuwen gezegd dat roma geen optie is. denk everton of swansea, everton bood al in de winter en het scheen dat hij in de tijd bij heerenveen al op de radar van everton stond. mahrez zou naar chelsea gaan mss, dus wellicht dat leicester ook nog komt( scheen ook al interesse te hebben.

Nou Overmars hap nu alsnog toe gewoon 10 miljoen bieden met Serero erbij en een jaar gratis Sinkgraven huren. Dan heeft Ajax een directe versterking erbij en Serero is weg die een andere club mag zoeken en Sinkgraven kan een jaar lang spelen en Twente heeft direct hun vervangers binnen zonder investering. Denk voor beide een win win situatie.

Die gaat voor hoogstens 7 miljoen naar een andere club. Twente moet verkopen. Ik zou hopen dat Overmars biedt, jeugd is er over 4 jaar pas klaar voor, Ajax heeft hem gewoon nodig. Anders wordt het weer een treurige boel in Amsterdam

10 augustus 2016 om 12:59

Heb je een bron waarin staat dat Twente vindt dat AS Roma en Fenerbahce te veel hebben geboden?

Ziyech is gewoon een topper maar dat nou het hele jaar alleen over Ziyech gaat vind ik wel overdreven.

Denk dat ie met Ted van Leeuwen meegaat naar fc Esjberg voor 20 miljoen...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren