Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Twente kan marktconform bod niet weigeren, dat is een groot bedrijfsrisico'

Laatste update:
/

FC Twente verwacht een vertrek van Hakim Ziyech, maar vooralsnog is de spelmaker nog altijd speler van de club. De Enschedeërs kunnen het geld goed gebruiken, al zegt technisch directeur Ted van Leeuwen dat een verkoop niet per se noodzaak is. Het lijkt er echter op dat de club wil wachten tot geïnteresseerde partijen tegen elkaar opbieden.

"We staan niet met de rug tegen de muur en hebben genoeg liquide middelen", zegt Van Leeuwen in de Volkskrant. Zaakwaarnemer Louis Laros is echter van mening dat de Tukkers daarmee een vorm van blufpoker spelen. "Ik kan me voorstellen dat Twente een marktconform bod op Ziyech niet kan weigeren, gezien de positie waarin de club zit. Dat zou een te groot bedrijfsrisico zijn", weet hij.

Wanneer FC Twente té lang wacht, bestaat het risico dat geïnteresseerde clubs hun aandacht verleggen. "Clubs schakelen op een gegeven moment door. Ziyech is niet de enige goede voetballer die rondloopt", stelt Danny Hesp, voorzitter van de spelersvakbond VVCS. Van Leeuwen maakt zich echter geen zorgen. "Je hebt een transfer van 50 miljoen of meer nodig om de markt in lagere segmenten op gang te krijgen. Het is het verhaal van de steen in de vijver; de golf rolt zich langzaam uit."

Hakim Ziyech is meer dan tien miljoen euro waard

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

''al zegt technisch directeur Ted van Leeuwen dat een verkoop niet per se noodzaak is''

Dat kan hij wel zeggen maar ik kan je verzekeren dat er als er een officeel bod binnen komt op Ziyech van pak en beet 8 miljoen dan is ie zo weg. Dit zegt ie alleen maar om geen paniek te zaaien.

14 juli 2016 om 10:09

@panerai
Zie je in Ziyech geen aanwinst voor PSV (mocht van Ginkel niet meer komen) ?

Ikzelf zou hem wel graag zien komen, mocht van Ginkel niet meer haalbaar zijn.

14 juli 2016 om 10:19

Ziyech voor 8 miljoen zou ik als PSV altijd doen. Jammer dat Ajax al genoeg middenvelders heeft, anders had ik hem sowieso gehaald. Wel blijft het de vraag hoe hij presteert in een team waar het niet alleen om hem gaat. Volgens mij is een behoorlijk deel van het Twente publiek ook erg kritisch op zijn egoïstische acties, maar kunnen ze niet zeuren omdat hij de enige is die punten voor de club kan pakken.

14 juli 2016 om 10:22

Zeker een goede aanwinst, alleen niet meer dan 8 miljoen voor betalen alles daarboven is te veel.

Overigens vrij kansloos denk ik want het lijkt me stug dat er geen grotere club voor hem gaat komen uit een grotere competitie en met meer geld.

Als dat niet gaat gebeuren hebben scouts enorm zitten slapen. Ziyech is hét koopje van NL op dit moment en kan makkelijk een niveau hoger aan.

Zelfs bij een club als Dortmund zou hij nog meekunnen denk ik.

14 juli 2016 om 11:28

Hoop alleen niet dat het een mahertje is. Speelt nu ook in een team waar hij de beste is en dat alles om hem draait. Vind het persoonlijk ook een zeer goede voetballer maar dat vond ik maher ook in zn tijd bij az. Bij psv komt er toch een andere druk bij van het moeten winnen en meerdere wedstrijden in de week voetballen. Ook moet hij met de andere spelers samenspelen en de ballen inleveren bij de spits als die er beter voorstaat.

14 juli 2016 om 12:14

Vind Ziyech al wel veel verder dan Maher was in zijn tijd bij AZ. Sowieso heeft hij al meer ervaring en presteert hij veel constanter, en dat ook nog bij een veel slechter draaiend elftal. 8 miljoen? Meteen doen.

14 juli 2016 om 12:18

het eerste halve seizoen was hij toch ook niet geweldig . ik heb nog behoorlijk wat twijfels over die jongen

14 juli 2016 om 12:47

vraag mij af of dortmund voor zoveel geld dat risico neemt. ziyech heeft een groot ego en hij verdedigd niet mee, daar moet je als club rekening mee houden.

14 juli 2016 om 10:43

En dat is nou precies de reden waarom ik zo graag op Voetbalzone kijk.
Er zijn niet alleen mensen die lukraak hun mening verkondigen maar ook mensen die zo diep in de materie zitten, of sterk zitten qua bronnen, dat ze ons (de bezoekers van deze website) dingen kunnen verzekeren.
Waar vind je dit nog tegenwoordig?

14 juli 2016 om 10:46

Precies. En nu maar wachten tot hij met de cijfertjes over de brug komt. Kan niet wachten.

14 juli 2016 om 11:04

Voor 8 laten ze hem echt niet gaan. Ze hebben het over marktconform. Dat is 8 niet

Ik hoop dat PSV stiekem gewoon kei hard toeslaat en Ziyech binnen haalt.

14 juli 2016 om 10:19

Juist, dan blijft het geld en de speler binnen de competitie

Tja wat vind twente marktconform .
Ik vind hem echt 1 van de beste spelers van de eredivisie . Ik zou hem graag bij psv zien en dan geen van Ginkel.
Mocht hi 10 miljoen kosten heb ik echt het idee dat hij zich dubbek en dwars terug gaat verdienen.

14 juli 2016 om 14:00

Ik denk dat marktconform nog niet de 6 miljoen is die Fenerbahce wil betalen.

Twente zal uiteraard akkoord gaan met een marktconform bod, het is alleen afwachten of deze komt. Maar ik denk dat 12 miljoen redelijk marktconform voor Ziyech is, en dat Twente gezien haar positie ook al wel genoegen neemt met 9 a 10 miljoen aangezien er snel meerder posities zijn die versterkt moeten worden. Laros zal dus behoorlijk save zitten met zijn uitspraak, haha.

Blijft raar dat deze jongen zo weinig interesse krijgt, een man die zijn team op sleeptouw nam en een geweldige techniek heeft. Zou deze man zo graag bij ajax zien want o wat kan deze jongen goed voetballen. En zeker nu als je dit bericht leest snap niet dat ajax en psv zich niet melden zo duur is hij niet meer !

14 juli 2016 om 12:16

Ik vind het niet raar.
Bij twente presteren is 1 maar er ook staan tegen de "grotere" clubs is wat anders.
Ik verwacht niet dat er clubs zijn die hun spel gaan afstemmen op een Ziyech.
Bij andere clubs zal hij ook andere taken moeten uitvoeren dan alleen zijn momentjes kiezen.

14 juli 2016 om 12:49

jij snapt het, hij is bij een grotere club in een grotere competitie niet de grote meneer die hij wil zijn. je moet een verdedigende middenvelder aan het opofferen en wil hij dat voor elkaar krijgen zou hij zich eerst bij een kleinere club in een grotere competie moeten bewijzen.

Ajax pak aan, top speler en meerwaarde binnen de selectie.

Waar bemoeien die Laros en met name Hesp zich mee. Een beetje de positie van Twente in dit verhaal onderuit schoffelen. Van die zaakwaarnemer kan ik het me nog voorstellen, maar die Hesp. Misschien wat oud zeer richting de club na dat gezeik van de laatste tijd.

Opvallend dat er zo weinig (lees: geen) interesse is in Ziyech, volgens toch veel mensen de beste speler van de eredivisie. Te meer ook omdat hij door de situatie van Twente relatief goedkoop op te halen is, wat Van Leeuwen ook zegt. Misschien hebben de clubs meer in de gaten dat niet alles aan hem hosanna is. Ik ben ook sceptisch over zijn toekomst bij een topclub. Daar draait niet alles om hem, wordt zijn egoïsme niet op prijs gesteld en dan sta je er zo naast. Bij dat soort clubs voetballen wel wat meer baasjes als bij Twente, die pikken dat niet als hij vaak voor zichzelf gaat. Bovendien vraag ik me af of hij fysiek sterk genoeg is voor met name de Premier League, ik denk van niet.

14 juli 2016 om 12:51

hesp was voorzitter van de spelersraad die negatief stemde over de uitspraak van de lc, bij zijn toelichting heeft hij geen sneer uitgedeeld dus dat zal het niet zijn. ze zijn er wellicht beide naar gevraagd, anders kan ik het niet verklaren want laros is niet de zaakwaarnemer van ziyech. ik vraag mij ook af of hij wel zoveel kan bij een topclub, hij moet ergens de baas zijn en niet mee hoeven verdedigen en dat krijgt hij niet voor elkaar bij een dortmund.

Ik zou bijna zeggen, laat Klaassen maar voor 15 milj vertrekken en haal Ziyech in de plaats. Maar ja Klaassen gaat niet weg, dus blijft dromen.
En Twente kan wel hard roepen, maar die gaan gewoon akkoord met elk normaal bedrag. 10 milj weigeren kunnen ze niet.

14 juli 2016 om 13:27

Zijn al biedingen van 20 miljoen afgewezen op Klaassen, eerder het dubbele dus. Daarnaast ons middenveld is nu goed bezet, Ziyech is compleet overbodig.

Hier was inderdaad makkelijk doorheen te prikken. Twente moet verkopen, en gaat waarschijnlijk niet de hoofdprijs krijgen voor Ziyech. Het enige wat van Leeuwen probeert is met bluf de schade zoveel mogelijk te beperken. Zal lastig worden want de schrijnende situatie waarin Twente zich momenteel bevind is bij elke club bekend.

14 juli 2016 om 09:56

Maar door die bluf kan hij ook een modderfiguur slaan als Ziyech niet voor de hoofdprijs weg gaat. Want verkopen moeten ze hem toch in de situatie waarin in ze nu zitten, anders halen ze nooit cat2 bij het volgende meetpunt.

14 juli 2016 om 14:02

Kun je dat onderbouwen met cijfers en voorwaarden voor categorie 2?

14 juli 2016 om 15:42

Nee, alleen wordt het al sinds de winterstop gezegd dat ze Ziyech moeten verkopen omdat ze anders niet in Cat 2 komen. Denk niet dat Twente in 1x zoveel geld binnen geharkt heeft dat ze ze Ziyech niet meer hoeven te verkopen

Wat weet Laros nu van de economische situatie waar Twente op dit moment in verkeerd..? Van Leeuwen zal er toch wel n iets betere kijk op hebben? Grappig altijd dat soort uitspraken

14 juli 2016 om 10:15

Je zit niet 8 meetmomenten in cat 1 als je er financieel super voorstaat.

14 juli 2016 om 10:21

Laros zegt volgens mij niet dat hij precies op de hoogte is van de situatie bij Twente. Hij zegt alleen dat clubs verder gaan kijken als Twente te veel vraagt. Laros wil natuurlijk zelf zoveel mogelijk verdienen aan de transfer van Ziyech.
Ik vind 10 miljoen aan de hoge kant voor een speler die zich alleen bij een middenmoter in de eredivisie bewezen heeft. Het is voor Twente te hopen dat er een lage middenmoot club uit de PL komt buurten die weten van gekkigheid niet wat ze met hun tv ponden moeten doen. Het is echter de vraag of Ziyech onderin de middenmoot van de PL wil spelen.

14 juli 2016 om 11:32

Nee absoluut niet beter maar het bedrag wat voor Sinkgraven is betaald zegt meer over het onnozele beleid van Ajax als over de kwaliteiten van Sinkgraven.
Ajax betaald graag te veel voor matige ( jonge) voetballers. Zivkovic Sinkgraven zijn beide middelmaat waar Ajax veel te veel voor betaald heeft.

14 juli 2016 om 14:05

Volgens mij is Laros helemaal niet zijn zaakwaarnemer, dus verdienen doet hij er niet aan...

14 juli 2016 om 12:52

van leeuwen bluft, ziyech gaat echt wel weg al is het maar voor 8 mln

Het is maar net wat je onder marktconform verstaat. Persoonlijk ben ik van mening dat € 15 a € 20 miljoen een marktconform transferbedrag is voor een speler van het kaliber Hakim Ziyech. Zeker als je leest dat Tottenhem Hotspur bereid is ruim € 20 miljoen neer te tellen voor Vincent Janssen. Die ik, met alle respect, voetbaltechnisch en -taktisch toch wat lager inschaal als Hakim Ziyech.

14 juli 2016 om 15:51

Dat is een non vergelijking. AZ is kern gezond en verkoopt de topscorer van Nederland. Twente is aangeschoten wild en moet verkopen. Dat drukt de waarde enorm.

14 juli 2016 om 17:30

@diablo73. Dat mag je uiteraard vinden. Mij persoonlijk zal de financiële situatie van welke club dan ook eigenlijk worst zijn. Ik beoordeel de transferwaarde van een professionele voetballer puur op zijn voetbaltechnische kwaliteiten. En vind dat de transferwaarde van b.v. Vincent Janssen en Hakim Ziyech niet ver uit elkaar zou mogen liggen. Ik zou het liefste zien dat Ziyech behouden blijft voor het Nederlandse voetbal. Omdat het een speler is waar ik als voetballiefhebber voor naar het stadion kom.

Ziyech kom AUB naar Fenerbahce!!!!!!!
De fans staan met open armen te wachten om jou te verwelkomen.
Een topclub in Turkije die altijd voor de prijzen speelt in Turkije en een middenmoter in Europa die elke jaar El/cl speelt.
Kan niet wachten totdat we Hakiiimmmmmmm Ziyegggg horen door de grote speakers in Sukru Sarac Oglu.

Ziyech is echt heel erg goed. Ik weet nog die 2-3 overwinning bij Willem II. Willem II verloor niet van Twente maar ze verloren van Ziyech. Werkelijk waar alles kwam van hem.

Ik kan me niet voorstellen dat Twente hem niet zou moeten verkopen, volgens mij is het geld hard nodig. Alleen al om weer andere spelers van te kunnen bekostigen. Als ik lees dat een transfervrijespeler als Gouriye al te duur is, maar vervolgens wel bij Cambuur tekent, dan is dat financieel geen goed teken.

14 juli 2016 om 11:40

@giraf85, het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de technische staf van FC Twente niet overtuigd is van de meerwaarde van Ninos Gouriye voor FC Twente.

14 juli 2016 om 12:02

@palko. Zeker kan dat, ik hoop voor Twente dat dit idd de reden is.

Zit er zelf totaal niet in hoor, ik lees alleen wat er in de diverse media wordt geschreven en daarin wordt vermeld dat Twente de financiën niet had voor Gouriye. ;-)

Ik zou als ik van Leeuwen was Ziyech voor 7 miljoen verkopen en dan dooronderhandelen op doorverkoop percentages. En graag PSV (of AZ) maar sowieso in de Eredivisie. Wat een heerlijke voetballer is het. En dan nog in een beter team.

De situatie bij Twente is op een aantal punten gewijzigd t.o.v. een aantal weken geleden. Twente had toen acuut geld nodig voor de liquiditeit, Uiteindelijk zijn niet schulden, maar een gebrek aan liquide middelen altijd de oorzaak van een faillissement. Die liquide middelen zijn op dit moment door het sponsoring, megaverkoop van jaarkaarten en leningen vanuit het bedrijfsleven gedekt. Daardoor beschikt Twente nu over een langere adem als het gaat om problemen in de operationele bedrijfsvoering en hoeven ze Zyech niet onder druk voor een te laag bedrag te verkopen. Dat is waar van Leeuwen op doelt denk ik. Een ander verhaal is de financiële ruimte om de selectie te versterken. Twente wil geen geld in transferwaarde steken op dit moment en moet dus nieuwe spelers bekostigen uit het salaris wat na vertrek van Zyech vrijvalt. In die zin hebben ze wel haast om hem te verkopen. Maar als hij in het ergste geval niet vertrekt, hoeven ze ook minder spelers aan te trekken, want dan behouden ze de kwaliteit van Zyech en daarmee kun je ook overleven in de Eredivisie is gebleken.

14 juli 2016 om 12:33

Wat heb je aan een speler die helemaal niet wil blijven bij Twente?
Geloof me Ziyech pusht het bestuur ook voor zijn verkoop. Hij kan bij ons met bonussen net 2mil per jaar krijgen..

14 juli 2016 om 12:55

twente moet geld ophalen uit transferopbrengsten voor de garantstelling, daarbij is de voorhoede zo zwak dat het met ziyech erbij ook erg lastig word. ze kunnen ook echt geen geld steken in een som op dit moment, gouriye konden ze niet eens betalen. voor categorie 2 is het ook niet verkeerd als er wat extra geld is.

Van leeuwen krijgt het een beetje benauwd....dat goudmijntje Ziyech is toch een stuk minder waard als gedacht...
Op basis van die paar geweldige wedstrijden willen clubs geen vermogen neerleggen....Laros kon wel eens gelijk hebben....
Dan moeten Dik wessels en de borgstellers toch maar echt de knip trekken...Denk niet dat ze dan nog zo enthousiast zijn...Gelukkig kunnen ze Onno Jacobs dan niet meer de schuld geven...
Wordt een moeilijk seizoen voor Twente

Ik zit denken dat Ajax wel eens een bod op Ter Avest kan doen, linksbacks is wat mager in de opleiding (bakboord groot talent overigens) zeker nu Savastano een beetje stilstaat door blessures. Leuk talent us dat die we wellicht goedkoop kunnen oppikken, misschien wel met een directe verhuur in eerste instantie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren