Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord doet ook komend seizoen niet serieus mee om de landstitel’

Laatste update:

Feyenoord is na de jaren van financiële problemen weer terug aan de top, al wachten de Rotterdammers nog altijd op de eerste landstitel sinds 1999. De supporters van Feyenoord smachten naar de Coolsingel, maar bezoekers van Voetbalzone denken niet dat de stadionclub komend seizoen tot het einde gaat meedoen om het kampioenschap.

/

Op de vraag ‘gaat Feyenoord komend seizoen wel serieus meedoen om de landstitel?’ gaven meer dan 12.000 bezoekers een antwoord. Minder dan een derde, 29 procent, denkt dat Feyenoord inderdaad een gooi gaat doen naar de titel. De rest, 71 procent, verwacht dat het team van Giovanni van Bronckhorst ook komend voetbaljaar voortijdig af zal haken.

Qua selectie lijkt Feyenoord de zaken in ieder geval goed op orde te hebben voor komend seizoen. Spelers als Dirk Kuyt, Karim El Ahmadi, Tonny Vilhena en Kenneth Vermeer hebben een nieuw contract ondertekend, terwijl er in de persoon van Nicolai Jörgensen een goede spits lijkt te zijn aangetrokken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met Nicolai Jörgensen wel een goede transfer gemaakt, maar de ploeg is nog altijd zo inconsistent als maar kan. Van Beek is daarin het mooiste voorbeeld. Begon het seizoen aardig, maar zakte wedstrijd op wedstrijd ver door de ondergrens heen.

4 juli 2016 om 13:57

Qua Jorgensen: hoop doet leven, maar als Fey supporter zijn we toch langzamerhand wat voorzichtiger met uitspreken dat iemand een goede aankoop is. De enige die dat de afgelopen jaren heeft waargemaakt is Kuyt...

4 juli 2016 om 14:48

Volgens mij wel wat meer toch. Pelle was ook een goede aankoop. Guidetti een goede huur.. El Ahmadi voldoet prima toch. Immers heeft z'n waarde gehad. Vermeer bleek een goede aankoop. Ook Botteghin en Toornstra krijgen nog wel het voordeel van de twijfel..

4 juli 2016 om 13:57

Jorgensen gaat wel een enorm verschil zijn ja. Vorig jaar was de spitspositie gewoon erg matig ingevuld met Kazim, Kramer en Achahbar.

Waar we eindigen zien we aan het einde dan wel weer.

4 juli 2016 om 14:00

Ik geloof ook wel dat één man alle verschil kan maken en zeker op die positie. Kijk naar een Guidetti en een Pelle die het hele team hebben laten renderen met hun aanwezigheid. Maar dan moeten o.a. Elia, Bilal, Toornstra, Vejinovic en n Tapia beter presteren.

4 juli 2016 om 14:52

Zeker ja. De spitspositie is gewoon erg belangrijk. In de eredivisie kom je al ver met een goede spits.

4 juli 2016 om 15:54

als je goede spits hebt, zorg je er al voor dat de tegestander minder aanvallend kan spelen. dat was bij Feyenoord gewoon een groot probleem afgelopen seizoen. verdedigers waren niet bang van kramer enz.. waardoor de verdediging mee durfde op te komen. als dat allemaal beter gaat zal onze verdediging ook niet zoveel gaten laten valen.

4 juli 2016 om 14:00

Er is ook niet genoeg kwaliteit om het Ajax en PSV echt lastig te maken. Dat is ook geen schande gezien het verschil in financien.

4 juli 2016 om 14:10

In principe hoef je het Ajax en PSV ook niet direct lastig te maken. Zelfs als je 2x tegen beide clubs verliest, heb je nog steeds een goede kans om kampioen te worden.

Het is van belang dat de ondergrens bij Feyenoord omhoog gaat. Als je er in slaagt om geen/nauwelijks punten meer te verspelen tegen de andere, kleinere tegenstanders, dan kan je in Nederland een heel eind komen.

Echter, ik zie Feyenoord dit seizoen weer niet meedoen voor de titel, helaas. Aan het scorend vermogen op het middenveld is niets veranderd, terwijl onze grootste kracht (kuyt) ook alleen maar ouder wordt. Hij zal dus komend seizoen niet beter zijn dan afgelopen seizoen...

4 juli 2016 om 14:34

Ik doelde niet op de onderlinge wedstrijden, maar op het algemene niveau. Feyenoord heeft niet genoeg kwaliteit in de selectie om net zo weinig punten te verspelen als Ajax en Psv. Beide clubs kunnen 5x zoveel uitgeven aan jaarlijkse transfers en hebben al veel sterkere selecties.

Martin van Geel zei het al goed. Feyenoord kan alleen incidenteel kampioen worden de komende jaren en kan pas echt concurreren met Ajax en PSV als het financieel een veel sterkere positie in kan gaan nemen. Ik denk echter dat Feyenoord die kans had bij de goede generatie talenten en dat het nu nog wel even kan gaan duren voordat ze echt weer aansluiten bij de top 2.

4 juli 2016 om 14:58

Sirius over het gedeelte van Feyenoord ben ik het zeker met je eens.

Alleen het stukje ajax ben ik zeker bang voor. Zolang ajax op dit beleid blijft zullen ze niet elk jaar zo lang met psv mee blijven doen.

Ja ajax heeft goede spelers echter qua kwaliteit komt hety te kort op psv. Ajax zal echt eens moeten gaan investeren in verstrkingen en niet in spelers die jong zijn en er een jaar over doen om mee te kunnen.

4 juli 2016 om 15:20

En toch is Ajax de laatste 6 jaar 4x kampioen geworden en afgelopen seizoen zaten ze er heel dicht bij. Het kan dan toch niet zo zijn dat het beleid echt beroerd is. Daarbij hebben ze een enorm eigen vermogen (voor NL begrippen) en een jonge talentvolle selectie.

Feyenoord zie ik niet als kanshebber. Die hebben te weinig scorend vermogen op het middenveld en de consistentie is nog altijd niet in orde.

4 juli 2016 om 15:59

ik weet dat het verschil nog redelijk groot is tussen ajax, PSV en feyenoord. maar het verschil is nie zo groot mee in de begrooting,
Ajax Amsterdam 65 mlj
PSV Eindhoven 63.3 mlj
Feyenoord Rotterdam 50 mlj

edit: dit was 2015/2016

4 juli 2016 om 16:11

Een begroting zegt niet zoveel over de financiele mogelijkheden als het eigen vermogen en daarin loopt Feyenoord heel erg ver achter. Feyenoord kan geen 7 miljoen euro betalen voor een speler, terwijl Ajax en PSV dit makkelijk minstens 2x per seizoen kunnen.

4 juli 2016 om 16:19

Het gtta met name om het beschikbare salarispotje voor de spelers.
Dat is bij Feyenoord ong 18-19 mln. Bij PSV 35 en bij ajax 35.

Dat zijn de verschillen die tellen. De totale begroting zegt niet zo heel veel.
In theorie zou je een broting kunnen hebben van 200 Mln maar als je 199mln aan stadionhuur zou betalen kan je nog niet veel.

4 juli 2016 om 16:58

Remcob dat is toch het probleem. Eigen vermogen is natuurlijk prima maar je kan het ook investeren.
Je had als Ajax 4 kampioenschappen voorsprong op Ajax. Je haalde meeste geld binnen in de cl en toch haalde PSV , ajax in. Ik vind dat echt met beleid te maken heeft. Had PSV afgelopen jaar minder cl gespeeld ben ik er van overtuigd dat het gat groter was geweest.

Ja Ajax heeft zeker een talentvolle ploeg leuk voor de eredivisie maar dat is het ook. Feyenoord heeft er ook 2 keer dicht bij gezeten maar wil niet zeggen dat het beleid goed is. Ik durf gerust te zeggen dat er bij Feyenoord nog genoeg mis is.

Ik kan me echter niet voorstellen dat er veel Ajacieden heel tevreden zijn met het voetbal van de laatste jaren en het transferbeleid. En eigenlijk met het feit dat PSV , Ajax gewoon voorbij is gegaan.

Een gaurdado een propper een van ginkel zulke spelers haalt Ajax niet.

4 juli 2016 om 18:28

Serius

Tapia en jorghenson hebben samen zon 6 milj gekost. Dus onzin wat je zegt

Nog zo eentje die maar blijft roepen dat Feyenoord geen geld heeft voor bepaalde transfers!!!

Ik zie al lange tijd telkens deze opmerking... Ondertussen zijn kuijt, elia, kea, kramer, Bilal, toornstra, botteghin, van de Heijden, tapia, jorghenson bijgekomen!!!

Ajax heeft ook geen geld en barce en real zijn bijna failliet. Fijne dag nog he

5 juli 2016 om 11:06

Oke, jouw reactie slaat kant nog wel en zit vol onjuistheden.

Allereerst heeft Ajax een eigen vermogen van meer dan 100 miljoen euro. Vanwege het beleid geven ze niet bijster veel uit, maar zouden dat bedrag volledig uit kunnen geven als ze dat zouden willen.

Ten tweede: Barca en Real hebben schulden, maar hebben ook gigantische inkomsten en via de Spaanse banken krijgen ze leningen met een zeer gunstige rente-deal.

En ten derde: Ik zeg niet dat Feyenoord geen geld heeft. Ik zeg dat het absoluut niet kan concurreren met Ajax en PSV op financieel gebied. Begrijpend lezen de volgende keer...

4 juli 2016 om 14:30

Volgens mij heeft elke talent z'n terug val want het seizoen er voor was hij juist een van de beste. De Vrij heeft hetzelfde meegemaakt dus ik wil jou na het seizoen wel horen over van Beek.

4 juli 2016 om 14:36

Klopt, kijk ook maar naar Veltman. Alleen maakten Veltman/de Vrij slordige foutjes, terwijl van Beek gewoon compleet wordt zoek gespeeld in sommige wedstrijden. Dat hadden Veltman en De Vrij ook weer niet.

Ligt er aan wat Jorgenssen gaat brengen. Zie ze op dit moment helaas niet als titelkandidaat maar misschien met een paar goede aankopen wel.

4 juli 2016 om 14:07

Ik zeg niet dat ze mee gaan doen. Maar Vilhena gaat dit jaar waarschijnlijk een stuk constanter spelen. Jorgensen lijkt een aardige aankoop. Van Beek heeft zijn zwakke seizoen gehad. Karsdorp kan alleen maar beter leren verdedigen. Er komt nog een nieuwe vleugelspeler. Misschien laat Vejinovic nu eindelijk zien wat hij kan.
Op die rare 7 wedstrijden na was vorig seizoen niet slecht. Ik denk dat door de groep bij elkaar te houden er volgend seizoen een stuk stabieler gespeeld gaat worden. De focus lijkt eindelijk te liggen op échte versterkingen. Het zal in ieder geval beter worden dan dit seizoen.

In het begin gaat feyenoord leuk meedoen om de titel tot dat de druk te hoog wordt dan haken ze weer af.

Ik vraag me af waarom dit elk begin van het jaar en elke winterstop weer geplaatst wordt?

Geen enkele Feyenoord fan heeft de afgelopen jaren de ilusie dat Feyenoord meedoet om het kampioenschap. Plek drie is de doelstelling en hoger is leuk maar niet realistisch.

Wij hebben geen geld en onze jeugdspelers lopen allemaal weg naar waar het geld te vinden is. We moeten het doen met spelers die op de retour zijn, spelers die mislukt zijn bij andere clubs en de jonge spelers die willen blijven omdat ze het leuk vinden om te spelen i.p.v. geld te vangen.

We missen bijvoorbeeld al jaren het geld om een redelijke back te kopen waardoor misschien wel onze beste verdediger op LB wordt gezet en een aanvallende middenvelder op Rb.

We hebben veel fans en voor de eredivisie best een leuk team maar op het moment is het niet meer dan dat.

4 juli 2016 om 17:06

Geen enkele feyenoord fan?

Ik ken er wel een paar hoor haha.

4 juli 2016 om 23:04

Nee er is denk ik geen enkele Feyenoord fan die serieus gelooft dat Feyenoord op korte termijn kampioen kan worden.

Ik word er persoonlijk een beetje moe van dat hier maar in het algemeen geroepen wordt dat Feyenoord fans de laatste jaren van de woorden en niet de daden zijn, terwijl volgens mij geen enkele Feyenoordfan serieus gelooft in een kampioenschap en dat ook nooit zo zal uitspreken. Ik zie hier op voetbalzone ook eigenlijk nooit iemand roepen dat Feyenoord een serieuze titelkandidaat is.

Ik lees wel een hoop realistische reacties die erop neerkomen dat Feyenoord in het meest positieve geval een outsider zou zijn, maar dat top 3 gewoon het doel moet zijn en dat we zo lang mogelijk bovenin mee willen blijven doen.

Ik ken in mijn vriendenkring werkelijk niemand die overtuigd roept dat Feyenoord kampioen gaat worden.

5 juli 2016 om 05:43

Je ziet vaak wel reacties na inkomende transfers in de trant van 'Mooi nu nog X weg en een goede Y erbij en dan doet Feyenoord weer mee om de titel'. Er is vaak hoop maar zelden vertrouwen inderdaad.

5 juli 2016 om 15:27

Haha ja maar dat ze in jouw vriendengroep niet zitten betekent niet dat ze niet bestaan. Het hoofdkantoor van mijn bedrijf zit in de regio hagelanden dus bijna iedereen is Feyenoord fan. Daarvan gelooft echt een bizar groot deel van elk jaar weer dat het dit jaar kan gebeuren. Dat was zo toen Kuyt terugkwam en ik zie het nu ook weer gebaseerd op die Jorgensen. Die jongen kan vast goed voetballen maar zoals mijn collega's er over praten zou je denken dat ze messi hebben binnengehaald.

Ik geloof ook wel dat de meeste redelijke Feyenoord fans geloven dat Feyenoord alles mee moet zitten willen ze kampioen worden maar dat neemt niet weg dat er een (redelijke) groep supporters is die dat zeker wel geloven.

5 juli 2016 om 15:36

Om nog even op jouw reactie in te haken:

We moeten het doen met spelers die op de retour zijn, spelers die mislukt zijn bij andere clubs en de jonge spelers die willen blijven omdat ze het leuk vinden om te spelen i.p.v. geld te vangen.

Je beseft wel dat ik exact hetzelfde over Ajax had kunnen schrijven he. Onze basisopstelling bestaat uit spelers die mislukt zijn bij andere clubs (milik, Younes) en jonge spelers die willen blijven omdat ze het leuk vinden om te spelen i.p.v. geld te vangen (tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer, Klaassen en El ghazi).

De enige aankopen in de basiself zijn Cillessen (3.2 miljoen, had Feyenoord ook kunnen betalen) en Gudelj (die was dan misschien te duur geweest voor jullie, geloof dat de laatste gehaalde speler die zoiets kostte El ahmadi was de eerste keer).

Onze jeugdspelers worden ook aan de lopende band weggehaald, anders hadden we bijvoorbeeld bouy en Fosu Mensah nog aan de selectie toe kunnen voegen. Ajax heeft misschien wel meer geld maar dat is niet echt waardoor het verschil in kwaliteit in de selectie bepaald wordt.

Een van de grootste problemen lijkt in ieder geval opgelost te zijn: de spits. Het ligt er nu vooral aan of de rest van de groep intact blijft en of spelers zoals Elia een fatsoenlijk niveau halen gedurende het hele seizoen. Mocht dit zo zijn, verwacht ik zeker dat het verschil kleiner is en Feyenoord niet minder dan 10 punten achter Ajax/psv zal eindigen. (voorstelling gebaseerd op de selecties van Ajax/psv nu)

Tja, wat is "een gooi om de titel doen"? Vorig jaar stonden ze kort voor de winterstop eerste en de seizoenen daarvoor hebben ze ook gewoon goed gepresteerd maar was het nooit kiele kiele zoals met PSV en Ajax dit jaar. Ik verwacht als Feyenoordsupporter gewoon weer een goede aanval op de eerste twee plekken, maar geen kampioenschap. Is het verschil in budget gewoon te groot voor.

Feyenoord moet gewoon met kongolo centraal gaan spelen en woudenberg of aankoop als linksback dat staat de verdediging op ze best ik denk dat je op middeveld niks teklagen heb in vind wel dat er een buitenspeler bij mag komen voor de breedte

4 juli 2016 om 14:19

Ja en nee ik zie Woudenberg als een nieuwe Nelom. In de eredivisie is er niet veel te halen voor de LB. Haps misschien van AZ maar die kost waarschijnlijk 20 miljoen.

We hadden nu mooi die jongen die naar Man U is gegaan als backup buitenspeler kunnen gebruiken.. Maar misschien is Rashaan Fernandes toe aan wat speelminuten? Om er nou 1 te kopen als Elia en Kuyt lucratieve contracten hebben daar weet ik niet hoe slim dat is. Misschien valt er iemand te huren bij een subtopclub uit Europa?

4 juli 2016 om 14:28

Haps Is nou ook niet echt een hoogvlieger hoor. AZ zal misschien wel 20 miljoen willen vragen voor Haps maar met 10% van dat bedrag mogen ze in hun handen knijpen. Woudenberg is niet minder dan Haps, misschien is Woudenberg geen hoogvlieger maar het voor de eredivisie zal hij zeker voldoen.

4 juli 2016 om 15:07

Voor 1 miljoen Nelom weg en voor 2 miljoen Haps erbij daar teken ik direct voor.

Ik vind Woudenberg van wat ik van hem gezien heb verdedigend goed maar hij voegt verder niks toe. Haps vind ik erg snel en dreigend bij AZ. Als hij bij Feyenoord leert iets slimmer te spelen kan het nog best eens iets worden.

Plus in mijn optiek zou je als je gaat voor het kampioenschap backs moeten hebben die wat toevoegen in aanvallend opzicht, maakt het een stuk makkelijker tegen de kleinere clubs. Maar misschien is dit mijn naieve Hollandse school instelling.

Moeten ze ook niet willen. Lekker fe komende jaren voor de derde plek spelen. Proberen financieel gezond te blijven en dan over een paar jaar proberen die stap te maken

Het Legioen moet haar verwachtingspatroon bijstellen, wanneer zij vindt dat Feyenoord voor het kampioenschap moet gaan. De financiële situatie is eindelijk weer rooskleurig. Hou de zuinigheid vast en dan is het soms mogelijk om een leuke aankoop te doen. Feyenoord heeft daarnaast vaak leuke jeugdspelers. Laat zij zich daar maar op focussen. Ik geloof dat Feyenoord uiteindelijk weer aan kan haken bij de top, maar nu komt de stap naar de top toch echt te vroeg. Hopelijk gaan de plannen voor een nieuw stadion eindelijk door, dan is de stap naar de top waarschijnlijk eerder gezet.

4 juli 2016 om 14:08

Het Legioen verwacht al jaren niks. Wat een onzin.

4 juli 2016 om 14:20

Sorry als ik jou met die aanname beledig. Ik ken een hoop Feyenoord-fans en van die groep gaan 9 v/d 10 mensen uit van een top-2 ranking. Aangezien ik me bewust ben van het feit dat niet iedere Feyenoord-supporter zo onrealistisch is, staat er het woord 'wanneer' bij de aanname. Blijkbaar was dit niet heel duidelijk. Daarom bied ik je mijn welgemeende excuses aan.

4 juli 2016 om 16:00

Ik denk dat je dan eerder moet denken aan 9/10 feyenoorders die een top-3 plek verwachten

4 juli 2016 om 16:13

Hier in Rotterdam denkt niemand eraan. We hopen het, maar je weet het: geen woorden maar daden.
De Feyenoordsupporters die je nu hoort zijn vaak tienerjochies die een club hebben uitgekozen om fan van te zijn maar nog niet weten wat het echt betekent om deel te zijn van het Legioen. Niks mis mee, want er is geen goede of foute manier om fan te zijn. Maar representatief is het zeker niet.
Je hebt me overigens niet beledigd

4 juli 2016 om 16:38

Waarom hebben mensen toch die behoefte om meningen die ze niet aan staan te diskwalificieren? Nu zijn fans die wel denken of vinden dat Feyenoord voor de titel kan of moet meedoen meer tienerjochies die geen echte fans zijn. Laat mensen toch gewoon in hun waarde joh.

4 juli 2016 om 16:39

Helemaal waar ! ..

Als ik vaak op Facebook enzo zie waar de mensen vandaan komen die de grootste mond hebben over kampioenschappen zijn het voornamelijk : Huismoeders met katten als plaatje, Oudere mensen met mislukte selfies als profile foto of mannetjes die nog niet eens oud genoeg zijn om zelfstandig een seizoenskaart te kopen .. De Rotterdammers zelf zijn vaak heel negatief dan dat ze roepen dat we kampioen worden . Helemaal als je Op Zuid in de cafe's zit hangt het Rotterdamse gezeik en geouwehoer over alles en iedereen in de lucht . Ze zien Feyenoord nog sneller degraderen dan kampioen worden .

4 juli 2016 om 17:26

@nahe.
Lees mn tekst nog een keer goed. Ik zeg letterlijk dat er niks mis mee is. Ik zeg alleen dat ze niet representatief zijn voor het Legioen.

Ik denk dat we mee gaan doen om de eerste twee plekken. Zeker omdat we nu eindelijk een Feyenoorder in het Amsterdamse kamp hebben zitten.

4 juli 2016 om 17:31

Bosz de spion..

Feyenoord mist gewoon nog scorend vermogen en creativiteit vanaf het middenveld. Misschien dat jorgensen wel iets brengt, maar dat alleen is niet genoeg. Er zal een goede rechtsbuiten bij moeten komen, dan wordt elia ontlast en zal hij wat meer ruimte ktijgen. Een echte topper op het middenveld zou ook goed zijn. Voorlopig is el ahmadi nog steeds je beste middenvelder. Dat kan niet als je kampioen wil worden.

6 juli 2016 om 11:26

Zou eerder voor een linksbuiten gaan. Op rechts heb Basacikoglu, Kuyt en Toornstra welke daar kunnen spelen. Op links heb je alleen Elia. Als hij geblesseerd raakt voor langere tijd heeft Feyenoord een serieus probleem. Daarnaast heb ik in tegenstelling tot velen wel vertrouwen in Basacikoglu. Als hij de ontwikkeling van afgelopen seizoen doorzet word dat nog een hele leuke speler.

misschien omdat 70 op Voetbalzone Ajacied is?

On: de ploeg is in ieder geval bij elkaar gebleven. Je moet ook niet vergeten dat naast die verschrikkelijke reeks van zeven wedstrijden vorig seizoen, Feyenoord het eigenlijk uitstekend heeft gedaan. Tot de winterstop was het eigenlijk nog een kampioenskandidaat. Maar die ploeg GIO die veel heeft geleerd van Advocaat Jørgensen kan echt wel kampioen worden.

4 juli 2016 om 17:14

En de rest zijn Feyenoorders? Wat een onzin reactie van jou. Dus 70 procent is Ajacied en die hebben bij voorbaat al ongelijk.

Nou ik ben ook Ajacied en als ik naar de afgelopen 15 jaar naar Feyenoord kijk en kijk nu naar hun huidige selectie en financiën dan kan ik concluderen dat Ajax en PSV meer kans hebben op de titel, waardoor ik dus ook nee heb gestemd.

Maar tja, wie ben ik? Ik ben maar een Ajacied.

4 juli 2016 om 17:53

Afgelopen 15 jaar? Is dat waar je naar kijkt?

Nee ik zeg die andere 30 procent zijn realistische mensen die ook gewoon kijken naar de huidige selectie! Niet naar die van 15 jaar geleden!
En die mensen zien dat de Feyenoord-selectie niet veel onder doet voor die van Ajax bijvoorbeeld.

En wat ik al zeg, vorig jaar ging het uitstekend tot de dramatische reeks van 7! DAT is mijn onderbouwing!! En wat ik ook al zei: Die ploeg van vorig jaar plus Jorgensen en plus een meer ervaren Gio!!

4 juli 2016 om 18:16

"en kijk nu naar hun huidige selectie en financiën....."

Nee, ik kijk niet alleen naar die laatste 15 jaar. Lezen!!!!

30 procent zijn realistische mensen? Dus dan zijn 70 procent geen realistische mensen, omdat het Ajacieden zijn. Man man man, wederom onzin van je.

Maar na één seizoen ervaring erbij, maakt je club nog lang niet een titel kandidaat. Uiteindelijk draait het om kwaliteit. Kijk bijvoorbeeld naar Ajax vorig seizoen. Na 2 seizoenen ervaring erbij, wisten ze nog steeds niet te overwinteren in de CL omdat ze juist tegen de op papier kleinere club Molde punten verspeelden. Verder werd Ajax in de EL door Rapid Wien uitgeschakeld. Deze Ajacieden hadden wel meer Interland en Europese ervaring, maar werden gewoon overklast.

Dus mijn conclusie is dat Feyenoord door gebrek aan kwaliteit en financiën gewoon niet gaan strijden om de titel.

Dat is dus mijn kijk op de realiteit van Feyenoord, want Ajacieden kunnen wel degelijk realistisch zijn als het om Feyenoord gaat.

Edit: Feyenoord is ook gewoon een subtopper en geen topclub. Dat is de realiteit.

4 juli 2016 om 18:22

De feyenoord selectie doet bijna 20 punten onder voor die van ajax.
Hoevaak is feyenoord boven ajax geindigt de laatste 15 jaar. Elk jaar hebben jullie praatjes maar elk jaar zijn het weer woorden maar geen daden.
Ze doen een deen als aankoop en denken dat ze zlatan hebben gehaald en nu kampioen worden.

Lachwekkend. Als alle feyenoorders als jou waren konden ze de slogan veranderen in '' alleen woorden geen daden'' want dat is het al 15 jaar.

4 juli 2016 om 19:04

Haha, Ajax is wel een topclub dan wou je zeggen?

Wat ik zeg: 70 procent zijn Ajacieden die Feyenoord graag zien falen, dus zeggen die dat Feyenoord geen kampioen wordt!

En het spijt me maar dat jullie in die Champions cup en Europa cup verliezen komt niet door gebrek aan ervaring, maar doordat jullie de tegenstanders zwaar onderschatten.

En ja, Leicester City is ook kampioen geworden toch? Waarom Feyenoord dan niet.
Ik zeg niet dat Feyenoord topfavoriet is voor de Schaal, maar dat Feyenoord zeker wel mee kan doen, dat is zeker wat anders.

4 juli 2016 om 20:14

Sorry, met topclub bedoelde ik eigenlijk top van Nederland. Of dacht je ook met subtop dat ik Feyenoord een subtop vind in Europa? Topclub en subtop bedoelde ik meer mee in de Eredivisie.

En dat Ajax de CL en de EL verloor kwam dus door gebrek aan kwaliteit, want ervaring hadden ze wel. Dat wilde ik jou dus uitleggen. Wellicht begreep je het dus niet zo goed. Want jij had het over dat Feyenoord ervaring rijker was geworden en ik haalde Ajax erbij om jou duidelijk te maken dat je met één seizoen ervaring erbij nog lang niet ver bent.

5 juli 2016 om 07:25

Kijk, ik ben het volledig met je eens wat betreft je net zegt, maat het enige wat ik eigenlijk bedoel is dat ik vind dat Feyenoord wel mee kan doen om de titel. Opzicht verwacht ik niet van Feyenoord dat ze de Eredivisie winnen, maar ik vind gewoon dat je met deze selectie mee moet kunnen doen. En dan heb ik het bijvoorbeeld over derde worden met 5 punten achterstand op de kampioen.

Wat Feyenoord mist is een technisch directeur of een scouting die talent herkent, het naar Feyenoord haalt en vervolgens voor een flink bedrag verkoopt. Volgens mij kunnen ze veel meer verdienen aan transfers. En ik zou stoppen met die halve aankopen als Bilal, Toornstra, Kramer etc. Koop iets fatsoenlijk of koop niets.

4 juli 2016 om 16:22

Je hebt niets aan scouting als je geen geld hebt.
Tegenwoordig krijg je als 15 jarige Peruaan een contract aangeboden als je een bal 5x kan hooghouden.
Ajax kan het zich bv veroorloven een 19jarige zuid amerikaan te halen voor 3,5 mln die nog niets gepresteerd heeft. fenoord heeft 3,5 miljoen beschikbaar voor een spits die er minimaal 20 moet gaan maken.

Ik als Feyenoorder ben niet erg hoopvol dat we dit jaar echt kunnen aanhaken. Wat ik wel denk is dat tegenwoordig het collectief overheerst. Kijk naar het huidige EK. individuele spelers die een team op sleeptouw nemen zijn er bijna niet.

Ik denk dat Feyenoord nog versterking nodig heeft alvorens mee te kunnen doen om de titel. Het middenveld is prima bezet, maar op de flanken is de spoeling dun. Elia is in principe onomstreden op linksbuiten, maar op rechts blijft het onzeker. Nu staan daar spelers die geen buitenspelers zijn, zoals Kuyt of Toornstra.

Basacikoglu komt echt tekort. Heeft in 2 jaar tijd vrijwel niets laten zien en mag wat mij betreft vertrekken. Ik zie graag Berghuis en nog een vleugelspeler komen. Als we dan geen last hebben van blessures en/of schorsingen en we hebben niet zo'n waardeloze reeks als afgelopen seizoen dan zie ik Feyenoord wel meedoen tot het einde.

6 juli 2016 om 11:29

Ik zou Basacikoglu nog niet afschrijven maar juist vertrouwen geven. Hij speelde de laatste wedstrijden van afgelopen seizoen gewoon goed. Beter dan een Toornstra of Kuyt op rechts welke beide geen flankspeler zijn.

Feyenoord heeft dit jaar wel de belasting door Europese wedstrijden dus lopen ze ook meer risico op puntverlies in de competitie.
Het zou slim zijn om nog even niet over een titel en de Coolsingel te praten. Sta je er in februari goed voor, dan kun je voorzichtig eens die kant op gaan denken. Helpt wellicht ook om de druk op de selectie iets te verminderen.
De transferwindow is nog lang niet dicht, maar zoals het er nu voor staat denk ik dat het zoals zo vaak weer tussen PSV en Ajax gaat.

Feyenoord heeft het team bij elkaar gehouden en er is waarschijnlijk een goede spits bijgekomen. Verder kunnen een aantal aankopen van vorige jaar zich gaan revancheren zoals Elia, Gustafson, Vejinovic en Botteghin. Daarnaast is het met Berghuis al deels rond en zal hij augustus aansluiten.

Wat een onzin artikel.
Zo vroeg in de voorbereiding valt er nog niets te zeggen maar gezien het verschil in begroting mag je er niet eens van uitgaan dat Feyenoord een gooi naar de titel doet. Welke onbenul met deze stelling komt mag zich ook wel eens achter de oren krabben of de persoon probeert provocatie op te wekken want meer bereik je niet met een dergelijke stelling op dit moment in de voorbereiding.
Misschien vertrekt het halve elftal nog wel of komen er nog aanzienlijke versterkingen, er valt nu simpelweg nog niets over te zeggen.
Juist door dergelijke artikelen denken de niet Feyenoord supporters weer dat Heel Feyenoord heeft geroepen dat ze wel even kampioen worden dit seizoen worden.
Welke achterlijke organisatie houd deze stellingen? Deze moet je niet meer serieus nemen ik kan dit niet anders lezen dan provocatie. Waarom zou je Feyenoord nu als kanshebber noemen terwijl ze afgelopen seizoenen niet eens meededen om de titel.
Waarom is gaat deze stelling dan niet over PSV of Ajax gezien hun de ploegen zijn welke er wel aanspraak op maken.


4 juli 2016 om 17:05

Tot nu toe lees ik geen provocaties, dus ik denk dat jij jezelf even achter je oren moet krabben.

6 juli 2016 om 10:10

Ik vind het nu al spreken over een mogelijk kampioenschap voor Feyenoord al een provocatie. Waar is dit op gebaseerd? Begroting is niet vergelijkbaar. Het verleden geeft geen enkele basis om dit te zeggen. Enige versterking is Jorgenssen maar niemand kent deze speler goed. Dus dit argument is gebaseerd op gebakken lucht en daarmee zie ik dit als provocatie.
Vorig seizoen precies hetzelfde. De media spreekt zich uit en als dan gedurende het seizoen het minder gaat word Feyenoord weer belachelijk gemaakt dat ze over een kampioenschap spreken terwijl dit van de media vandaan komt. Let maar op dat gaat dit seizoen weer gebeuren.

6 juli 2016 om 16:41

EJens,

Na mijn weten is voetbalzone een website waar leden hun meningen kun uiten/delen.

Als jij deze stelling ziet als een provocatie dan zal je aan jezelf moeten afvragen of Voetbalzone wel iets voor je is.

Diegene die hier hebben gestemd delen gewoon hun mening over waarom ze ja of nee hebben gestemd. En dat was juist de bedoeling van zo'n stelling, gewoon je mening delen.

Feyenoord heeft nu inderdaad een erg goede spits erbij en hoop dat we een goed seizoen gaan krijgen ook europees gezien

Ik ben feyenoord supporter en kan nu al zeggen dat zij niet mee gaan strijden. Misschien ovwr een paar jaar

Terug aan de top?
Feijenoord is al 30 jaar geen top.
Nederland heeft 2 topclubs, ajax en psv.
Als je na de laatste 20 jaar kijkt zijn bijv AZ en Twente (voor het financiele fiasco) eerder top.

Feijenoord heeft wel een topstadion met idem supportersaantallen.
Maar qua resultaten is het maximaal best of the rest.

4 juli 2016 om 15:39

Iedereen heeft zijn eigen definitie voor "topclub". Ik vind Feyenoord nog steeds een topclub gezien de grote trouwste achterban, het stadion, onlangs nog groepswinst EL en bekerwinst. Kunnen niet veel andere "top"clubs zeggen.

Daarnaast is de uitslag van de poll niet verassen natuurlijk gezien de anti-Feyenoord sfeer die hier hangt.

4 juli 2016 om 16:26

complete onzin. Pak de laatste 5 jaar eens. dan is Feyenoord 2x2e 2x3e en 1x4e geworden.

Wie van AZ en Twente heeft dat beter gedaan.
De laatste 20 jaar is Feyenoord netzo vaak kampioen geworden als AZ en Twente maar hebben ze daarnaast ook nog een Europa cup gewonnen en wat meer Knvb bekers gewonnen.
Feyenoord is gewoon een top3 club.

maar waarschijnlijk vind jij op de olympische spelen ook alleen de goud en zilver winnaars de "top" en stellen de bronzen medaillewinnaars niets voor.

Achterin is eigenlijk nog wel een leider nodig.
Van Beek en Karsdorp hebben een dip gehad en hopelijk zijn of komen ze daar snel uit.
Ik mis functionele diepgang en technische vaardigheid op het middenveld. Veel te statisch.
Ook voorin staat elke speler vaak te vast op zn plek.
Er is veel meer op elkaar afgestemde beweging nodig om tegenstanders echt uit elkaar te spelen. Fey is gewoon te makkelijk te verdedigen.

Het gat zal in ieder geval aardig gedicht worden denk ik. PSV en Ajax presteerden in de competitie beiden erg stabiel afgelopen seizoen. De vraag is of ze dat nog een keer gaat lukken. Daarnaast verwacht ik niet dat Feyenoord nóg een keer zo'n dip mee gaat maken. Een punt 10 á 12 meer moet gewoon haalbaar zijn. Of je daarmee kampioen wordt? Ik denk net niet. Maar het verschil zal niet meer zo groot zijn.

Het is gewoon heel simpel; de betere jonge spelers moeten gewoon weer wat stappen maken, de oudere garde moet constant blijven presteren op een aanvaardbaar niveau, Vermeer moet een stabiel seizoen draaien en de spits moet 20-25 goals maken. Indien dat alles positief uitvalt dan doet Feyenoord mee, zo niet dan worden ze 3e of 4e.

Dat geldt anderzijds natuurlijk ook voor ajax en Psv. Het blijft bovendien ook nog afwachten hoe die selecties nog gaan transformeren als de carrousel dadelijk echt op gang gaat komen. Zoveel kwaliteitsverschil zit er namelijk niet tussen de Nederlandse top 3.
Wat Feyenoord wel nog echt nodig heeft is een winger van boven gemiddelde kwaliteit. Een Berghuis is natuurlijk een absolute aanwinst, maar of zo iemand haalbaar is?

Inpricipe word feyenoord nooit meer landskampioen, maar zeg nooit nooit de bal is rond. Vergelijk feyenoord vaak met hsv stuttgart en koln allemaal grote volksclubs die waarschijnlijk nooit meer landskampioen zullen worden.

4 juli 2016 om 17:36

Nogal voorbarige uitspraken van je die eigenlijk kant noch wal raken. Je weet helemaal niet hoe het gaat lopen, hoe het straks bijvoorbeeld is als het nieuwe stadion er eindelijk is. Wie had ooit gedacht dat AZ in 2009 kampioen zou worden? Of FC Twente in 2010 (ook al is dat nu in een iets ander daglicht komen te staan)? Feyenoord kan zeker wel weer eens kampioen worden. In 2012 scheelde het al maar 6 punten en in 2014 zelfs maar 4 punten. Wie weet hoe het afgelopen seizoen gegaan zou zijn als Feyenoord die enorme inzinking niet had gehad? Feyenoord moet stabiel blijven doorgaan op de financieel goede weg die ze zijn ingeslagen en dan gaat de achterstand t.o.v. Ajax en PSV vanzelf verdwijnen, resulterend in een kampioenschap, daar ben ik van overtuigd.

Vreemd 'nieuws' bericht. Wanneer deed Feyenoord wel mee voor de titel, dat is toch vijftien jaar geleden voor het laatst. Normaal gesproken gaat het gewoon weer tussen Ajax en Psv. Feyenoord heeft zo p het eerste gezicht met Jørgensen een goede speler binnen gehaald. Ambitieuze transfer om de beste speler uit de Deense competitie te halen. Maar als ze echt serieus mee willen doen zullen ze de nodige middelmatige spelers moeten verkopen en nog een stuk of drie of vier aankopen moeten doen, en dan echte versterkingen halen. Ik zie dat echter niet gebeuren omdat Feyenoord een ambteloze club blijft die meer tijd steekt in het zoeken naar excuses om te niet presteren dan daadwerkelijk een poging te wagen wel mee te doen voor de prijzen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren