Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

België klopt Ieren en neemt optie op knock-outfase

Laatste update:

De nationale ploeg van België heeft zijn eerste driepunter op het EK te pakken, want Ierland werd zaterdag met 3-0 verslagen. Romelu Lukaku scoorde twee keer. België kan plaatsing voor de knock-outfase van het toernooi in Frankrijk nu woensdag afdwingen, want dan speelt men tegen Zweden.

/

Marc Wilmots voerde drie wijzigingen door ten opzichte van het duel met Italië, want Thomas Meunier, Yannick Ferreira Carrasco en Moussa Dembélé stonden in de basis. De Rode Duivels domineerden in de eerste helft het balbezit in Bordeaux, maar de eerste serieuze kans werd pas na twintig minuten gecreëerd. Eden Hazard volleerde de bal centimeters over na een afgeweerde voorzet van Kevin De Bruyne. Na 25 minuten leek België even op 1-0 te komen via Ferreira Carrasco, maar er was sprake van buitenspel.

In de bij vlagen harde eerste helft bleef België de bovenliggende partij, maar men had de grootste moeite om de muur van Ierland te breken. Toby Alderweireld kwam na een hoekschop van De Bruyne niet tot scoren, Darren Randolph kon een rollertje van De Bruyne oprapen en een omhaal van Jan Vertonghen ging ruim voorlangs. Het was veelzeggend dat België maar twee keer binnen het kader wist te trappen.

/

Na rust ging het beter met de nummer twee van de FIFA-wereldranglijst, want binnen drie minuten werd het 1-0: na een afgeweerde Ierse vrije trap ging het pijlsnel naar de overkant en kon Lukaku na een goede actie en pass van De Bruyne raak schieten. Het was pas de eerste doelpoging van de aanvaller van Everton in de wedstrijd. Ierland drong hierna even aan en kreeg een schietkans via Robbie Brady, maar na een uur was het duel goeddeels gespeeld.

Axel Witsel knikte op aangeven van Meunier raak en zette België op rozen. Twintig minuten voor tijd werd het ook nog 3-0: Meunier veroverde de bal en zette Hazard aan het werk, die op zijn beurt Lukaku in staat stelde om te scoren. Lukaku werd daarmee de eerste Belg sinds Marc Wilmots in 1998 die twee keer in één toernooiduel heeft weten te scoren. Invaller Dries Mertens had er tien minuten voor tijd nog 4-0 van kunnen maken, maar hij volleerde naast.

Denk jij dat België de poule wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verdiende owerwinning op basis van de 2e helft

18 juni 2016 om 18:17

Niks op af te dingen inderdaad. Vond Belgie erg sterk ogen maar vooral in de omschakeling. Vrees dat ze tegen een ploeg die ze aan de bal laat hun waterloo vinden. Maar in ieder geval stukken frisser dan tegen de Italianen.

Precies de manier waarop Belgïe hun eerste en derde doelpunt maakten, zo zie ik ze het liefste voetballen. Verovering bal achterin, versnelde pass naar voren op DeBruyne, DeBruyne met zijn goede overzicht een pass geven en Lukaku die afrondt.

Alleen op deze manier zie ik dit elftal ver in het toernooi komen, mede omdat ze zo alle krachten van hun spelers benutten.

Dat eeuwen rond spelen, tempo "ongemotiveerde postbode", is zeer inefficiënt. Er zit dan totaal geen tempo en verassing in het spel, waardoor ze makkelijk te verdedigen zijn door de tegenstanders. Ook Lukaku rendeert veel beter in een team dat op de counter speelt. Diepe ballen achter de verdediging of de hoek in, dan is hij op zijn sterkst.

Ik hoop van harte dat Wilmots wat aanpassingen zal maken in zijn spelopvatting, want nogmaals, alleen zo zie ik België ver in het toernooi komen.

18 juni 2016 om 16:54

Bij het 3e doelpunt was het Hazard met een mooie rush en een goede assist de Bruyne kwam overigens hard aanstormen mooie counter!

18 juni 2016 om 16:59

Ja ik bedoel ook niet dat het specifiek moet gaan via de spelers die ik net opnoemde, het was slechts een voorbeeld. België heeft met spelers als Lukaku, Carrasco, DeBruyne, Hazard etc. ideale spelers voorin die op de counter kunnen spelen. Daarnaast hebben ze ook jongens op het middenveld en in de verdediging die een goede pass naar voren kunnen geven.

18 juni 2016 om 16:55

Inderdaad. We proberen het al jaren, maar we kunnen het spel niet maken. We zijn eigenlijk gewoon een counterploeg. En op die manier moeten we proberen te spelen. Daar hebben we ook de spelers voor.

18 juni 2016 om 18:49

Ik heb Lukaku afgebroken vandaag, net omdat hij niet rendeert in een balbezit spelend team, en als je ziet wat ze op de counter kunnen is Lukaku wel degelijk een wapen, zo speelt hij al jaren in de PL, alles op die snelle omschakeling en knallen.

18 juni 2016 om 20:25

Everton speelt ook wel op balbezit meestal en daar rendeert hij toch wel, maar hij is inderdaad gewoon beter als hij de ruimte heeft en in de omschakeling. Snel omschakelen als ploeg is de boodschap, want daar liggen ook duidelijk onze kwaliteiten.

18 juni 2016 om 17:03

En als mijn oma ballen had dan was ze mijn opa......

18 juni 2016 om 17:12

Maar wat hij zegt zou kunnen. Wat jij zegt niet. Leuk geprobeerd.

18 juni 2016 om 17:12

Prima tweede helft tegen een erg zwak Ierland. Belgie is met ruimte achter de verdediging sterk maar landen die met hun kont in de eigen 16 spelen zijn lastig voor de Belgen.

18 juni 2016 om 17:07

Ja stroopwafel jij gelooft zeker ook ik kabouters...

18 juni 2016 om 17:10

Spannende poule dus nog. Was sowieso al de leukste poule natuurlijk. Verwacht toch belgie en italie door.

18 juni 2016 om 17:12

Vind Slowakije Poule leuker

18 juni 2016 om 17:28

Hoezo natuurlijk, lijkt mij dat het voor iedereen anders is, persoonlijk kijk ik graag naar technisch en verzorgd voetbal, dus voor mij is een poule met Spanje en Kroatie met afstand de favoriete poule

Wordt er trouwens geen overtreding gemaakt op Long voor de cruciale openingsgoal van Lukaku?

18 juni 2016 om 17:15

Ik vond het een strafschop, hij werd door twee Belgen in het gezicht/in de buurt van het gezicht getrapt.

18 juni 2016 om 17:25

Zou kunnen, maar die Long had er ook allang af gemoeten, met zijn smerige trap op Vermaelen die al een rode kaart is en dan met zijn studs op Carrasco.

18 juni 2016 om 17:27

Ach ja, Long had er misschien ook al af gemoeten na die charge op Carrasco in de eerste helft.

Je kunt het een beetje als gerechtigheid zien. ;-)

Gefeliciteerd België, namens een 'Hollander'

Nu nog een puntje tegen Zweden en dan ben je zeker door! Alleen één cliché: één zwaluw maakt nog geen zomer! België heeft pas 45 minuten goed gespeeld op dit EK!

18 juni 2016 om 16:57

Zweden is minder dan Ierland hoor, ook dazr moeten we gewoon van winnen. Domme poll trouwens, denk je dat België de groep nog wint?

Uiteraard niet, Italië is 100 procent zeker van groepswinst door onderling resultaat met Belgie.

18 juni 2016 om 17:00

Haha, VZ slaap weer eens! Italië altijd groepswinnaar inderdaad.

18 juni 2016 om 17:26

Goede tweede helft van de Belgen, al is Ierland wel erg zwak hoor. België weet mij nog niet bepaald te imponeren, de eerste helft was vandaag ook erg zwak. Nee ik denk dat België geen hoge ogen gaat gooien dit toernooi. We hebben tegen Italië gezien dat je aan alleen de Bruyne niet genoeg hebt tegen een topdefensie!

Prima wedstrijd op naar de volgende en weer resultaat behalen ook het doelsaldo ziet er nu een stuk beter uit

Wat is Ierland toch ongelooflijk zwak en daarnaast ook nog naïef. Drie goals kado voor de Belgen. Moet veel beter tegen Zweden willen ze de poule nog doorkomen.

18 juni 2016 om 17:00

Het Zweden dat nog geen enkel schot binnen het doelkader heeft? Zweden is zwakker dan Ierland.

18 juni 2016 om 17:13

Maar niet zo naief als Ierland

18 juni 2016 om 19:23

Zweden wordt ook gewoon afgemaakt door die Belgen. Er zijn maar een vijftal ploegen die kunnen winnen van de Belgen.

Mooie wedstrijd. Terechte overwinning van de Belgen. Hopen dat ze deze lijn weten door te trekken. Opstelling zag er vandaag een stuk beter uit. Zal wel nog beter moeten, maar dit is een mooi begin!

Leuke poll, want volgens mij kan Belgie de poule niet eens meer winnen... Immers hebben ze in onderling duel verloren van Italie.

18 juni 2016 om 16:59

Klopt helemaal, rare poll.

18 juni 2016 om 17:10

Idd, VZ is slecht op de hoogte van EK regels. Wel vind ik het belachelijk dat op het EK de onderling resultaat voor gaat op doelsaldo. Hierdoor krijg je veel snellere beslissingen in poules, waardoor het minder spannend wordt en meer kans op competitie vervalsing.

Eindelijk een overwinning voor de Belgen,maar dat moest natuurlijk wel met zoveel goede spelers in je elftal.

Leuk voor Belgie, maar ik hoop dat Ibrahimovic nog voor een verrassing kan zorgen

18 juni 2016 om 17:16

Haha wat een haters joh. Geef gewoon toe dat Belgie er verdiend bij is en Zweden zal wegspelen.

18 juni 2016 om 17:20

Ze verdienden het ook, ik hoop alleen wat meer te zien van Ibra, ondanks Zweden een hele matige ploeg heeft.

18 juni 2016 om 17:26

Ik hoop dat zlatan gaat scoren en ik heb niks tegen België.

18 juni 2016 om 17:47

Haha Zlatan gaat niets doen, Alderweireld en Vermaelen zullen die lange met zijn wijvenkapsel aanpakken.

18 juni 2016 om 18:04

Ook niet overdrijven jij haha

18 juni 2016 om 18:14

Hoezo overdrijven😂. Oke een beetje misschien, maar Toby en Thomas zullen hem wel dimmen.

18 juni 2016 om 18:44

Net zoals ze Pelle in dimde, ibra is t zelfde formaat, alleen 10 x beter. Als je Pelle niet kan houden, die goed speelde tegen belgië, wat als Ibra dan goed speelt tegen de Belgen?

18 juni 2016 om 19:00

Pelle deed niets tegen Belgie buiten dat doelpunt,
Plus Dembele en Meunier speelde niet en de tactiek stond vandaag beter.

18 juni 2016 om 19:01

Zlatan is veel ouder dan Alderweireld, toen Zlatan bij Ajax speelde was Toby nog niet eens bij Ajax. Zlatan is overschat

18 juni 2016 om 19:21

Omdat Ibra zweden achter zich heeft met een guidetti als beste speler na Zlatan. Italie heeft de rossi, motta etc. Heel wat beter. Waarom zijn jullie toch zo kort door de bocht steeds? @stroopwafel. Alderweireld en vertonghen speelden toen nog niet bij Ajax. Ze schillen 7-8 jaar. Nice logic bro.

19 juni 2016 om 17:06

Inderdaad, gelukkig kan het ook anders: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-0...

Die Wilmots is een slimme man. Heeft precies gespeeld zoals ik het zei. Witsel als controlleur aka verdediger en Dembélé naast hem. Kevin op 10. Hazard en Carrasco links-rechts en Lukaku 9. Zo win je mijn vriend, blijf luisteren naar deze Heer.

18 juni 2016 om 17:01

Haha, wat ongeveer 90% van heel Nederland zei ook wel. Precies deze opstelling heb ik overal langs horen komen. Nou maar hopen dat Wilmots niet weer teruggaat naar een defensief systeem tegen Zweden

18 juni 2016 om 17:02

Jij moet deze eer op eisen bro. Misschien moet jij bondscoach worden.

18 juni 2016 om 17:58

Thanks, start jij een site op voor umad? for manager of Belgium dan regelen we samen wat mensen die voor mij stemmen... ik denk dat ik het zo win en tijdens dit EK nog voor de groep sta. Die Wilmots is een koekenbakker 1e klas.

18 juni 2016 om 18:22

Dan moet ik een ict expert voor regelen. Maar ik denk dat je helaas na de EK coach mag worden. Maar als jij de WK wint, dan word jij de legende voor de belgen

18 juni 2016 om 17:05

Dembele is een beest en wint bijna iedere duel. Zon persoon moet standaard basis staan. Jammer dat hij veel blessures kent, anders wad hij simpelweg top

Geweldige overwinning!
Wel jammer dat België niet zo goed met de kansen om ging.
Het kon ook 5-0 of 6-0 staan voor België, maar 3-0 is zeker een goede uitslag!
Ik gun onze zuiderburen het meest, maar de EK-Titel gaat (denk ik) toch wel naar Frankrijk of Duitsland.

Jammer, terechte zege voor de Belgen maar ook vandaag zat er denk ik toch meer in. De eerste helft was België beter maar echt veel uitgespeelde mogelijkheden kregen zij niet. Zelf geen kans gecreëerd, wel twee corners maar vooral een stuk of drie gevaarlijke situaties maar dan spelen we het slecht uit. Tweede helft beginnen we aardig maar dan die domper bij de eerste beste kans een tegengoal is erg jammer. Daarna kropen we uit ons schulp maar dan krijg je nog twee keer een goals tegen en was het gespeeld. Als we langer de nul hadden kunnen houden had er misschien nog wel iets ingezeten, maar we missen toch vooral voorin de creativiteit en stootkracht om iets te doen. Als je iets beter doet win je tegen Zweden en speel je vandaag gelijk en zou je zo maar in de volgende ronde kunnen belanden. Nu nog een keer alles geven tegen de Italianen, in ieder geval zorgen dat we met opgeheven hoofd kunnen vertrekken.

De vraag is nu: is België nou zo goed? Of is Ierland nou zo slecht?
Ik meen te zeggen het 2e te zeggen. Ik vind het voetbal van "deze gouden generatie Belgen" we erg pover. In de omschakeling zijn ze prima. Maar er zijn niet zoveel bijzondere spelers in dit team. Terwijl iedereen elkaar napraat. De Bruyne krijgt iedere keer alle lof, waarschijnlijk vanwege zijn ideale schoonzoon-uitstraling. Maar we zijn betere voetballers dan hij op het toernooi. Mijn felicitaties aan onze Belgische vrienden. Hopelijk maken ze het af tegen de Zweden. Ook een team waar Nederland totaal niet onder hoeft te doen dat Zweden ( al is Nederland ook niet minder dan België, zeker wanneer een ieder weer helemaal fit is)

18 juni 2016 om 16:59

Het tempo is veel te traag, zeg ik ook altijd. Maar wat verwacht je met een Witsel of Fellaini midden in de as?

18 juni 2016 om 17:01

Antwoord: België was de tweede helft goed en Ierland onthutsend zwak!

Belgie speelde goed, maar ook wel tegen een zwak Ierland. De opstelling was nu veel beter en de de man of the match was Vermaelen en Meunier. Onbegrijpelijk dat Meunier de eerste wedstrijd niet speelde net als Dembélé. Komaan Belgieee

18 juni 2016 om 17:03

Inderdaad onbegrijpelijk maar Ciman is een lieveling van Wilmots. Ik moet ook nog zeggen, Meunier was nog niet lang fit, hij is nog maar een week of zo fit, eind mei liep hij een scheurtje in de dij op. Maar dat zal de reden niet geweest zijn waarom hij niet speelde, Meunier moet er gewoon in.
Ciman of Denayer voegen niets toe.

18 juni 2016 om 17:10

Die fout zal Wilmots echt niet meer maken hoor.
Meunier is een topper en veel mensen vergeten dat we het zonder Engels, Kompany doen. We missen veel verdedigers.

18 juni 2016 om 17:19

Lombaers moest natuurlijk altijd mee.

18 juni 2016 om 17:24

Lombaerts, Engels, Kompany worden allen gemist.

18 juni 2016 om 17:36

Ciman deed het gewoon degelijk tegen Italië. Ik ben ook wel voorstander van Meunier maar ik wil het allemaal nog wel zien als hij een Ronaldo of een echte vleugelspeler tegen zich heeft.

18 juni 2016 om 17:46

Ciman was medeverantwoordelijk voor de tegengoal en bracht aanvallend niéts. Echt nul komma nul.

Meunier geeft een assist, de 3e goal komt er ook via hem, hij kan een man passeren, hij trekt een mannetje naar zich toe waardoor Carrasco meer ruimte krijgt en speelt vooruit itt Ciman die naar Courtois of Alderweireld speelt.

Natuurlijk is hij beter. Daarnaast is hij sneller dus kan hij beter counters neutraliseren, hij kan een mannetje terughalen. Meunier zou het moeilijk hebben tegen Ronaldo, Martial en zo maar wie niet? Ciman zou het nóg lastiger hebben, Ciman is niet beter in 1 tegen 1.

18 juni 2016 om 18:01

Ciman is toch een centrale verdediger? Wat verwacht je van hem dat hij net als Marcelo aanvallend en in balbezit super veel toevoegt? Overigens vind ik Vertonghen ook maar slecht als full-back bij Belgie. Weinig voorzetten komen aan; hij krijgt de bal niet eens in de lucht en het slechtste van allemaal; als hij paast over een afstand van langer dan 5meter, dan kijkt hij nog geen eens. Hij schopt de bal en hoopt dat god hem goed plaats.

Zeer matig die Vertonghen de afgelopen 2 wedstrijden.

18 juni 2016 om 18:08

Kijk, Ik zie Meunier ook veel liever spelen maar je bent bent veel te streng voor Ciman. Het feit dat je Brugge supporter bent, geeft al meteen de verklaring. Ciman geen aanvallende inbreng? Helemaal niet mee eens.
Ik heb hem een hele hoop verticale passes zien geven als rechtsachter. En hij ging ook soms mee naar voor. Ciman aanpakken voor 1 foutje waar Alderweireld en Radja evenveel schuld aan treffen is makkelijk. Meest onderschatte verdediger bij België. Daarentegen had Meunier tegen die Ieren Enorm veel hulp van zijn teammaats. Op een bepaald moment stonden ze hem met 3 te helpen aan zijn kant.

18 juni 2016 om 18:14

Vertonghen is zwak bezig, dat klopt. Vermaelen speelt wel sterk.autoritair.

Ciman is inderdaad een CV maar als je hem op de flank zet, verwacht je wel iets, uiteraard. Aanvallend noch verdedigend geen meerwaarde dus hopelijk blijft hij lekker op de bank.

18 juni 2016 om 18:20

Alsof ik niet objectief kan oordelen, tja. Ik ga nooit beweren dat Meunier een nieuwe Lahm is. Van mij mag Meunier gerust weg om Dion Cools te gebruiken, iemand die ik in de toekomst hoger inschat.

Overigens, Ciman heeft ook een verleden bij ons dus ja... Op deze manier heeft deze discussie weinig zin.

Ik zeg ook medeverantwoordelijk en niet verantwoordelijk, hij was niet de enige maar had er wel schuld in. Een neen, aanvallend gezien was het huilen met de met op. Het feit dat zijn 'beschermheer' Wilmots hem heeft geslachtofferd, zegt genoeg.

Ciman zijn positiespel is wat beter, en dat is het.

18 juni 2016 om 17:04

Mooi gezegd..thxs

18 juni 2016 om 17:05

Waarom is die Tom Egberts een hater? Als hij een rood shirt aan had getrokken, dan zou je toch ook niet zeggen dat hij Ierlans haat?
NOS geeft in mijn optiek juist ietwat te vee aandacht voor de Rode duivels. Want niet heel Nederland kijkt rijkhalzend uit naar de wedstrijd van België. Er zijn namelijk mooiere ploegen, met goed voetbal, op het toernooi. Die krijgen veel minder aandacht

18 juni 2016 om 17:10

Tom Egberts is een hater, kijk alles maar terug van Studio France.

18 juni 2016 om 17:11

Je kan ook naar belgische kanaal kijken natuurlijk. Ik vond het wel prettig, belgie is nog weinig waard gebleken qua voetbal en als team dus vrijwel elk team is dan leuker om naar te kijken en krijgt de voorkeur.

haha het blijft toch onvoorstelbaar dat landen als Ierland wel op het EK zijn en wij niet. Die gasten kunnen er echt helemaal niks van...

18 juni 2016 om 17:06

Mee eens, Danny Blind zal zich achter de oren krabben momenteel

18 juni 2016 om 17:13

Hoezo Danny Blind? Mensen geven Van Oostveen en Blind de schuld van alles. Als je de schuldige wil aanwijzen moet je de spelers en Hiddink aanduiden.

18 juni 2016 om 17:19

Ja klopt. Maar Nederland stond in september jl nog in pole position. Het is faliekant mis gegaan daarna.
Met de huidige selectie zou Nederland ook ver komen op dit tot nog toe matige toernooi.
Cillisen
mensah. Bruma. Van dijk. Willems
Strootman
Wijnaldum Pröpper
Robben. Janssen. Depay

18 juni 2016 om 17:25

Nederland is terug aan het komen geloof me, en zeler in fysiek opzicht met spelers als Tete, Mensah, Bazoer, Van Aanholt etc

18 juni 2016 om 17:34

Depay moet eerst zijn oude vorm vinden voordat hij bij oranje mag meedoen. Ik verwacht dat de Vrij voor van Dijk zijn plaats neemt. De rest zijn oké, alleen hoop ik dat ze een beter talentvolle keepers doorbreken, want ik vind cillesen niet erg goed als leno en oblak.

18 juni 2016 om 18:18

Wel als je turkey en IJsland nog krijgt en je weet dat een normaal Nederlands elftal beter is dan de desbetreffende landen. Teveel blessures hebben ons genekt

18 juni 2016 om 19:22

En het slechte veldspel of een waardeloze teamspirit natuurlijk niet.

18 juni 2016 om 17:16

Nederland kan geen eens winnen van Ierland!!, dus hoezo Ierland niet en Nederland wel??? Nederland is gewoon terecht niet op het EK! Vooral met dank aan Bert van Oostveen die eerst Hiddink en dan Danny Blind aanstelt als Bondscoach! Met Ronald Koemand als Bondscoach was Nederland erbij geweest op het EK.

18 juni 2016 om 18:16

Houd eens op met dat gelul. De landen die er nu bij zijn hebben het verdiend en wij simpelweg niet! Niet gaan doen alsof wij de kwalifactie fantastisch hebben gespeeld en door ongeluk niet door zijn. Wij zijn nog slechter dan al die kleine landen, want technisch zijn we heel leuk (mythe), maar we worden alleen al op passie afgetroeft.

Eindelijk goed nieuws voor de Belgen!
Maar werkelijk waar, wat kregen ze de doelpunten cadeau zeg...

Ierland speelde zo ontzettend naïef en stond positioneel helemaal verkeerd opgesteld, waardoor elke counter raak was. Daarnaast zit er totaal geen voetbal in die ploeg. Overigens waren de Belgen ook niet echt van topniveau, al verbloemt het resultaat dit enigszins.

Bovendien ben ik absoluut niet overtuigd van de zogenaamde topspits Lukaku. Ja hij is sterk en snel op de lange afstand, maar zijn aanname is echt van een dramatisch niveau. Daar doet die 3e goal niets aan af omdat hij daar volledig vrij staat voor de keeper. In mijn opinie is Jan Vertonghen de enige die echt uitblinkt vooralsnog dit toernooi bij de Rode Duivels.

18 juni 2016 om 17:07

Klopt, het was de slechtste ploeg van het toernooi tot op heden. Met tevens een zeer amateuristische keeper. Maar wel verdiend gewonnen natuurlijk. Maar zelfs een ploeg als Roda JC wint van dit Ierland

19 juni 2016 om 00:10

Als Ajax nog niet kan winnen van Molde dan wint Roda JC zeker niet van Ierland.....

Mooi voor Belgie. Heb samen met mijn zoontje hen toegezongen (technisch gezien heb ik alleen gezongen, mijn zoontje is 6 maanden). Ik vond Belgie aardig. Vooral fijn dat de Bruyne op 10 stond. Vond ik nogal een verschil.

18 juni 2016 om 17:10

De Bruyne heeft toch niet veel bijzonders gedaan? Hij had meer balverlies dan dat hij er iets goeds meedoet. En dat tegen een ploeg dat misschien wel de minste van alle landen op het toernooi is

Met dank aan de scheidsrechter die voor de 1-0 een overtreding in de 16 op Long niet bestraft.

Desondanks is België gewoon een betere ploeg. Die zullen Zweden zet ook wel kloppen, want dat is ook helemaal niks.

Ware kracht zullen we zien in ronde 2.

18 juni 2016 om 17:17

Dat had een penalty moeten zijn. Maar die scheidsrechter heeft zand in zijn ogen. Zweden zijn ook afhankelijk van zlatan, maar ze hebben ook spelers als kallstrom en berg die iets toevoegen. Alleen hadden ze beter sam Larsson kunnen meenemen voor dreiging in de vleugel.

Goed dat België heeft gewonnen. Wat ik raar vind van wilmots, is dat hij benteke voor lukaku inbreng. Hij heeft nauwelijks de halve seizoen gespeeld.

18 juni 2016 om 17:08

Vond ik ook. De snelheid van Origi leek me logischer. Maar goed misschien is wat vertrouwen aan Benteke geven als je 3-0 voorstaat geen slecht idee

18 juni 2016 om 17:12

Mee eens, maar er zijn genoeg spelers die meer bewezen dan benteke.

18 juni 2016 om 17:24

Geef dan vertrouwen aan onze beste spits, Batshuayi... Maar nee, zijn lievelingetjes mogen weer spelen.

18 juni 2016 om 17:26

Schande dat Benteke invalt. Moest ik Batshu zijn, zei ik ik vertrek van hier en ik speel niet meer zolang Wilmots hier zit. Hoezo Benteke laten invallen, die jongen speelde heel het jaar niets bij Liverpool terwijl Batshu er 18 inschoot in Frankrijk bij Marseille.

18 juni 2016 om 17:27

Ik ben zo benieuwd naar die batshuayi. Iedereen hier blijft maar over hem praten, maar ik heb hem nog nooit zien spelen.

18 juni 2016 om 17:51

Kijk maar is op Youtube,
Is echt een toppen word hier en der vergeleken met Aguero

18 juni 2016 om 18:17

Schande dat Benteke mag invallen en Batsman maar achterwege wordt gehouden. Ik kan heel slecht tegen dit soort blinde idiote coaches.

18 juni 2016 om 17:25

Ik denk dat hij dat idd deed omdat ze toch al gewonnen hadden. Dit was zijn kans om benteke wat minuten te geven. Die andere jongens zal hij inbrengen als hij echt iets moet bereiken.

18 juni 2016 om 17:40

Denk ik ook. Alleen denk ik dat wilmots een beetje hypocriet, want hij heeft beloofd dat hij spelers selecteert die meer spelen bij zijn clubs. Maar benteke en misschien Vermaelen verdienen niet om mee te gaan. Ik ken ook batshuayi ook niet, maar ik hoop dat hij meer speelminuten zal krijgen om meer te zien waarom hij in de basis moet.

18 juni 2016 om 17:42

Een benteke in vorm is imo spits nummer1 in het systeem van Wilmots. Kan als de beste kaatsen en koppen van alle spitsen van België. En dat is wat de spits van België eigenlijk hoeft te doen. Wilmots wou waarschijnlijk Benteke minuten geven omdat hij weet dat een Benteke een vorm handiger kan zijn als een Batshuayi en Origi, die qua presence en fysieke kracht een pak minder zijn ondanks hun technische vaardigheden.

Gelukkig alleen 2de helft eerste half uur gezien waarin alle doelpunten vielen. Zo wil je gewoon de goals gezien perfecte counters met als eindstation Lukaku. Eerste keer dat ik mee zo vermaakt heb dit EK in 30 minuten (en dan niet in de blessuretijd) Het zag er wel een beetje nep uit hoe ze steeds naar de trainer liepen, weet bijna zeker dat dit in de kleedkamer is besproken.

18 juni 2016 om 17:46

Bij de eerste goal loopt lukaku naar zijn broer maar komt Wilmots eerst tegen :-)

België zal tegen een sterke tegenstander het nog zwaar krijgen. Ierland stelt natuurlijk niet veel voor. Maar toch creëerden ze wat kansjes. De verwachting is dat België tegen Portugal moet, ervan uitgaande dat Portugal groepswinnaar wordt. Dan wil ik het nog wel zien.

18 juni 2016 om 17:52

Kansjes? Welke kansjes? Redelijk blijven he, Ierland creeërde nul komma nul kansen. Zwak team

18 juni 2016 om 17:59

Die ene kansje waarbij Alderwereld een blok zette en daar had je nog wat meer van. Dat waren kansjes, maar zelfs daar gingen ze niet goed mee om.

18 juni 2016 om 18:02

Kom op man, als je dat een kans noemt? Hahaha! Redelijk blijven, Alderweireld verdedigde daar gewoon
Goed.

18 juni 2016 om 18:03

Hebben maar 1 schot gehad en 1 kopbal. Dat is t, een schot op alderweireld is geen kans. Onze keeper heeft geen bal moeten pakken, dus welke kansjes?

Ik zie Ierland nog wel winnen van het geplaatste Italië. Zlatan kan ook makkelijk winnen van België. Dan is België er gewoon uit

18 juni 2016 om 17:43

Dan moeten ze maar eens beginnen met een keer tussen de palen te trappen. Daar zijn ze dit tornooi nog niet in geslaagd, just sayin. ;-)

Nee, met alle respect, de match tegen Zweden zal nog een heel karwei worden als je ze zag spelen tegen de Italianen.

18 juni 2016 om 17:43

Zlatan kan makkelijk winnen van Belgie, die kerel raakte tegen Ierland al geen bal man.. Objectiviteit is ver te zoeken bij die Nederlanders.

18 juni 2016 om 17:53

Nederlanders kunnen het gewoon niet verdragen, but who cares? Het maakt ons Belgen alleen maar sterker!

18 juni 2016 om 17:57

Bizar toch? En dan zitten ze hier te zeggen dat NL achter België staat. Zie meer haters dan objectieve Nederlanders hoor. Zoals ik hierboven al las, dat het NL van nu dat niet eens gekwalificeerd is dit België zou wegspelen. Ga toch weg man.

18 juni 2016 om 18:04

Maar gelukkig ken ik meer Nederlanders die Belgie steunen dan andersom. Maar jaloers zijn ze zeker wel en zeggen dat ze beter zijn dan Belgie? Haha in hun dromen en dat gaan we weer eens bewijzen de November die eraan komt. Want Belgie speelde vriendschappelijk in Amsterdam tegen Nederland.

18 juni 2016 om 18:19

Ik bedoel speelt tegen Nederland

Jammer.... Ik had op een stunt van de Ieren gehoopt maar krachtsverschil was te groot. Belgie duidelijk een maatje groter.

Ierland toch niet onderschatten: gewonnen en gelijk gespeeld tegen de Duitsers en ook Bosnië verslagen...lepe ploeg maar niet zo slim als die Italianen.

Zoals het nu loopt meteen een klapper in de knock-out fase tegen Ronaldo!! Onze angstgegner!!! Belgie kan wellicht volgende week al naar huis.

18 juni 2016 om 19:36

Angstgegner van Nederland he, moet het dan toch niet automatisch ook van Belgie zijn?? Wij pakken die cup! Belgieeeee

Slechte poll, dat kan niet eens meer. Italie zal op basis van onderling resultaat altijd boven Belgie blijven en is dus al zeker van de groepswinst!

Deze ploeg gaat minstens de halve finales bereiken.

Terechte overwinning voor de Belgen. Ierland speelde erg zwak wat ik eerlijk gezegd niet van ze had verwacht. Belgie speelde het slim vandaag en wint verdiend. Ben blij voor Lukaku dat hij nu weer wat vertrouwen heeft kunnen winnen. Ben ook benieuwd wat de Belgen nog tegen Zweden gaan laten zien, hoop wel dat dat spannender wordt als vandaag 't geval was.

Belgie wint 1 keer en de frustratie bij menig Nederlander zit al aan het kookpunt. Stel je ns voor dat Belgie kampioen wordt, dat gaat nog wat geven bij die vele Nederlanders.

Wat jammer dat Ierland verloren heeft, ik gun de Ierse fans dat hun ploeg doorgaat naar de tweede ronde. Beste, sympathiekste fans van het toernooi. Zij waren het toch die hun eigen troep gingen opruimen onder het zingen van "clean up for the boys in green". Unieke actie.

Vooral in zo'n toernooi waar fans van Rusland en Kroatië zich zo hebben misdragen, zijn de Ierse fans een verademing. Ik ga de volgende wedstrijd keihard duimen voor Ierland.

Oh ja, en de Ierse fans zongen tegen Zweden ook: "go home to your sexy wives".

Hup Ierland! Misschien speelt Italië wel met een B of C elftal de volgende wedstrijd en doet Italie het lekker rustig aan aangezien ze toch al geplaatst zijn.

Wat een wedstrijd! België heeft zich mooi herpakt, maar we zijn er nog niet. Om een resultaat neer te zetten tegen sterkere teams moeten we toch effe gaan realiseren dat we Spanje noch Barça zijn. Gewoon ophouden met dat 'wannabe tiqui-taca' en dat eindeloos gebrei rond de zestien van de tegenstander. We hebben de spelers om efficiënt te zijn bij balverlies van een tegenstander met ruimte in hun rug (getuige de twee doelpunten van Lukaku tegen Ierland). Nu eerst afrekenen met zweden, of de koffers kunnen gemaakt worden. Hier een opstelling om enkele spelers wat te laten ruste en toch een resultaat neer te zetten tegen Zlatan en co.

Courtois
Meunier
Alderweireld
Vermaelen
Vertonghen
Nainggolan
Witsel
Carrasco
Hazard
Mertens
Benteke

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren