Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Janssen gaat het niveau van streekgenoot Van Nistelrooij nooit bereiken'

Laatste update:

Vincent Janssen leeft momenteel op een roze wolk. De spits van AZ schot na de winterstop alles kort en klein en eindigde een jaar na zijn overstap van Almere City naar Alkmaar als topscorer van de Eredivisie. Ondertussen debuteerde de jongeling in Oranje, waar hij in zijn eerste vijf interlands drie keer scoorde. Logisch gevolg: de (buitenlandse) interesse neemt steedss verder toe.

/

Het rechtvaardigt inmiddels de vraag hoe ver Janssen kan gaan komen. De goalgetter ontbeert natuurlijk het pure talent van Nederlandse oud-supersterren als Johan Cruijff, Marco van Basten of Dennis Bergkamp, maar de vergelijking met Ruud van Nistelrooij wordt vaak gemaakt. Ook hij groeide stap voor stap (Den Bosch, Heerenveen, PSV, Manchester United) toe naar de wereldtop. Leuk detail is dat beide spitsen uit dezelfde streek in Brabant afkomstig zijn.

De vraag: ‘Gaat Janssen het niveau van streekgenoot Van Nistelrooij bereiken’, zorgt voor verdeeldheid onder de bezoekers van Voetbalzone. Het merendeel (65 procent van de bijna 16.000 stemmers) verwacht echter niet dat de 21-jarige aanvaller het in zich heeft om de absolute top te halen. De overige 35 procent ziet wel een dergelijke carrière in het verschiet liggen voor Janssen.

Het is wel zeer de vraag of Janssen hetzelfde pad zal bewandelen als Van Nistelrooij. Van the Man maakte eerst nog een tussenstop in Eindhoven, waar hij international werd en om leerde gaan met de druk van het spelen voor de landstitel. Voor Janssen lijkt een Nederlandse topclub nu al een gepasseerd station: AZ verlangt naar verluidt minimaal vijftien miljoen voor de sterspeler en dat is zelfs clubs als Ajax en PSV te gortig. Zeker lijkt in ieder geval dat het Alkmaarse avontuur van de ex-jeugdspeler van Feyenoord er na één seizoen al op zit.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat deed van Nistelrooy op de leeftijd van 21 dan? Die speelde bij Heerenveen. Echt nutteloze uitspraken dit.

11 juni 2016 om 14:56

Echt he....mensen wijzen hier altijd op de glazenbol als er toekomst verhalen komen.
De manier waarop Janssen presteert met bijpassende insteeling en houding zegt mij juist dat hij het wel kan gaan maken, maar nogmaals, het is koffiedik kijken.

11 juni 2016 om 15:13

Ik vind dat van nistelrooij wel meer wapens had. Janssen is toch nog een ietwat beperkte voetballer, maar wel een echte spits. Makaay, huntelaar, hasselbaink ed waren ook geen geweldige voetballer, maar wel op t hoogste niveau. Ik schaar m een beetje in die categorie. In potentie dan. Hij heeft t pas een half jaar laten zien natuurlijk. We zullen wel zien.

11 juni 2016 om 15:44

Je moet hem natuurlijk wel vergelijken met de van Nistelrooy van Heerenveen, niet die van Man U. En Janssen speelde het eerste half jaar uitstekend bij AZ, had alleen wat onrust bij de afronding. Het is opvallend hoe gemakkelijk deze jongen steeds aanhaakt bij een hoger niveau. Iets wat een de Jong bijvoorbeeld niet doet, die heeft een duidelijk plafond.

11 juni 2016 om 16:01

In die tijd dat van nistelrooij bij Heerenveen speelde was de Nederlandse competitie een stuk sterker. Zonder een glazenbol kan ik je zeggen wanneer Janssen direct de stap naar de premier League gaat maken hij net zo bekoeld terug komt als Luuk de jong, bas dost, van wolfswinkel en fer. Dat zijn recente talenten geweest die in een keer de stap van subtop Nederland naar subtop Engeland hebben gemaakt. En dan reken ik de Spurs nog geen eens bij de subtop van Engeland. Wolfswinkel ging eerst naar Portugal maar heeft het ook niet gered.
Nee laat hem maar eerst een paar jaar spelen bij een Nederlanse champions League kandidaat om te rijpen. Van nistelrooij was al veel verder op deze leeftijd. Ouder toen hij weg ging bij PSV. Rijper na de ervaringen bij een Nederlandse topclub en meer bewapend van Vincent janssen.

Oja met zijn instelling is hij al teruggekomen maar dat zal hem niet helpen om aan te haken. Instelling en ervaring zijn twee verschillende dingen.

11 juni 2016 om 16:01

In die tijd dat van nistelrooij bij Heerenveen speelde was de Nederlandse competitie een stuk sterker. Zonder een glazenbol kan ik je zeggen wanneer Janssen direct de stap naar de premier League gaat maken hij net zo bekoeld terug komt als Luuk de jong, bas dost, van wolfswinkel en fer. Dat zijn recente talenten geweest die in een keer de stap van subtop Nederland naar subtop Engeland hebben gemaakt. En dan reken ik de Spurs nog geen eens bij de subtop van Engeland. Wolfswinkel ging eerst naar Portugal maar heeft het ook niet gered.
Nee laat hem maar eerst een paar jaar spelen bij een Nederlanse champions League kandidaat om te rijpen. Van nistelrooij was al veel verder op deze leeftijd. Ouder toen hij weg ging bij PSV. Rijper na de ervaringen bij een Nederlandse topclub en meer bewapend van Vincent janssen.

Oja met zijn instelling is hij al teruggekomen maar dat zal hem niet helpen om aan te haken. Instelling en ervaring zijn twee verschillende dingen.

11 juni 2016 om 15:17

Ja mooi hé, Janssen zijn record is veel meer indrukwekkender dan Ruudje was op die leeftijd.
Maar ja, objectief blijven is erg moeilijk. Verder zal de toekomst ons vertellen of Janssen een heel grote gaat worden.

11 juni 2016 om 15:38

Janssen heeft het alleen een beetje te hoog in zijn bol als hij denkt nu al het buitenland aan te kunnen. Hij mag dan goed gepresteerd hebben afgelopen half jaar, maar dat is dan ook alles!

11 juni 2016 om 15:51

Hoezo hoog in zijn bol?
Kijk of je blijft in NL, verdiend laat ik zeggen max 8 ton. (komt onze belastingdienst langs en je houdt niks meer over).
Of je vertrekt naar het buitenland, een leuke middenmotor eerst en verdiend laat ik zeggen 2 milj. (en geen belastingdienst die meer dan de helft opslokt).
Mag jij mij vertellen waar jij voor zou gaan kiezen.

11 juni 2016 om 16:55

Bram, hoezo hoog in zijn bol. Hij doet het geweldig. Scoort aan de lopende band bij AZ terwijl hij van Almere kwam. Ook bij Oranje scoort hij gewoon door. Maar dat pessimistische landje heeft zoveel goede kenners maar zitten er wel vaak naast. Jansen is een van de betere spitsen op zijn leeftijd. Is tweebenig en durft gard te werken. Is slim voor de goal en staat bijna altijd goed. Ja die komt er niet pfff

Als Janssen zo doorgaat kan hij zeker dat niveau bereiken.

11 juni 2016 om 17:22

Mee eens! Janssen kan in de toekomst een vaste waarde worden voor het NL elftal!

Eens! Ruud was een klasse apart en voor mij de beste Nederlandse spits die er ooit geweest is! We zijn je in Madrid nog lang niet vergeten Ruud!

11 juni 2016 om 15:00

Beter dan Van Basten? Hahahahahahahahaha.. Man, man.

11 juni 2016 om 15:16

Precies. Niet voor niks Voetballer van het jaar geweest

11 juni 2016 om 16:25

Van Basten won drie keer de Ballon D'Or.. Meerdere malen Europees en wereld voetballer van het jaar..

En dan ga je serieus beweren dat Ruudje beter was.. Haha

11 juni 2016 om 16:33

Niet serieus te nemen jullie, zelfs Kluivert vond ik niet onder doen voor van Nistelrooy

Goede spits Jansen, maar ik ken hem eigenlijk pas een half jaar. Laten we maar even afwachten voor we dit soort uitspraken doen

12 juni 2016 om 01:14

Dus omdat jij hem net kent moeten wij rustig aan doen?

12 juni 2016 om 01:31

Gelukkig volgen experts zo als jij hem jaren lang en hebben dit zien aankomen.

Doe ff normaal. Hij scoort opeens sinds een half jaar als een bezetene en wordt meteen op een voetstuk geplaatst naast grootheden als vbasten en vnistelrooij . Deze mannen hebben iets meer bewezen bij iets grotere clubs dan AZ. Dus inderdaad... even rustig aan... ik wacht op iets meer wapenfeiten

Janssen heeft nu ook al meer praatjes dan ruud op die leeftijd. Suggesties proberen te wekken dat atletico m wilt... zeggen dat balotelli zn mond moet houden ( waar ie overigens wel gelijk in heeft ) dat soort gedoe.

Ik gun t m van harte als ie slaagt. Maar ik heb n beetje het gevoel dat hij de boel boven az niveau onderschat..

Man man man, wat een onzin zeg. Van Nistelrooy ging op zijn 21e naar Heerenveen, een seizoen en dertien doelpunten verder naar PSV en drie seizoenen later op zijn 25e naar United. Zie daar flink wat seizoenen in Nederland. Die seizoenen bij PSV hebben hem doen klaarstomen om in Engeland te kunnen slagen. Hij was net als Janssen geen talent zoals Kluivert dit was, maar bereikte geleidelijk aan de Europese top. Janssen doet er goed aan om een zelfde traject te gaan doorlopen. Eerst naar Psv/ajax en dan pas naar de top van Europa. Daarnaast de eerste spits van het Nederlands elftal worden. Gaat hij nu al naar het buitenland, dan voorzie ik inderdaad een sombere toekomst voor hem in.

We zullen zien. Hij is nog jong dus kan nog heel erg goed worden

Dit soort polls slaan nergens op! Het enige goede antwoord stond er niet bij: we weten het niet!

Janssen presteert in een competitie die vele malen slechter is dan toen van Nistelrooij speelde. En idd de druk bij psv is groter dan bij az. Ik moet het nog zien of hij het redt.

Ik vind de vergelijking met van Nistelrooy nergens op slaan. Het zijn twee totaal verschillende spelers.

Vincent Janssen beschikt over een uitstekende topsport mentaliteit en over een goed overzicht. Daarnaast is hij lekker veelzijdig en is hij een speler die zonder te scoren ook van doorslaggevende waarde kan zijn voor het elftal. Hij is een spits die doelpunten kan maken maar ook andere in stelling kan brengen. Al hij er geen maakt verzorgt hij er in ieder geval voor dat iemand anders er wel maakt. Daarom gaat hij het redden in het buitenland.

11 juni 2016 om 15:55

En dit allemaal ontbrak bij van nistelrooy...?

11 juni 2016 om 17:36

Jij mist mijn punt. Ik zeg alleen dat Van Nistelrooy een compleet ander type spits was dan Janssen is. Verder ga ik niet in op wat van Nistelrooy wel of niet had. Ik ga wel in op waarom ik denk dat Janssen het gaat redden in het buitenland.

Met hard werken en een nuchtere mentaliteit kom je héél ver. Janssen is nu al een complete spits en moet gewoon doorgroeien. Het zijn spitsen als hem die in de top komen en dat weten de buitenlandse clubs ook.

Ohh
Dus de bezoekers van VZ denken dat Janssen het niveau van
Van Nistelrooy niet gaat halen , en ik dacht dat er een voetbal kenner deze uitspraak had gedaan.
Met andere woorden al die scouts zien het fout
Verdorie
Janssen heeft alles om een goede spits te worden
Bij.goede Europese cku

Wat snakken we in Nederland naar nieuwe talenten, echte talenten waar van je je enkel af vraagt of ze de echte top zoals real zullen halen of net iets daar onder.

Spelers als Janssen en eigenlijk iedereen in de eredivisie zijn nog niet te meten. Hij kan ze er bij een Southampton er net zo goed in leggen als volledig falen. De weg omhoog is nog zo lang, en de eerste trede van de trap is pas gezet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren