Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Wegen van ‘top-target’ Overmars en Ajax lijken te gaan scheiden’

Laatste update:
/

De naam van Marc Overmars duikt vrijdag, niet voor de eerste keer deze maand, in de Britse kranten op. De directeur spelersbeleid van Ajax zou namelijk nog steeds in beeld zijn bij Everton, dat op zoek is naar een director of football, een technisch directeur. Overmars zou volgens onder meer de Daily Mail nu het nummer één-doelwit van Everton zijn.

In de vrijdageditie van De Telegraaf komt de interesse van Everton in Overmars ook aan bod: the Toffees willen een Europees model, waarbij een directeur en niet de trainer (‘manager’ in Engeland) gaat over aan- en verkopen, invoeren. Overmars werd vijf dagen geleden al als één van de kandidaten genoemd, maar zou volgens de laatste berichten nu het top-target van de Premier League-club zijn.

Everton wil een directeur en een trainer die in Europa talenten kunnen opsporen en ontwikkelen, om tegenstand te kunnen bieden tegen het financiële geweld van andere Premier League-clubs. Brits-Iraanse miljardair Farhad Moshiri heeft als grootaandeelhouder zeggenschap in de komst van een trainer en directeur voetbalzaken. Het is nog niet duidelijk wie de nieuwe trainer van Everton wordt, na het congé van Roberto Martínez, maar de interesse in trainers als Frank de Boer en Ronald Koeman wijst erop dat Moshiri een liefhebber is van de Nederlandse stijl.

Denk jij dat Marc Overmars spoedig bij Ajax vertrekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan het me nauwelijks voorstellen maar wellicht dat ie dan de Boer meeneemt. Kunnen ze samen in de PL laten zien wat ze waard zijn.

27 mei 2016 om 07:32

de boer is veel waard maar overmars, die heeft nooit zo veel bewezen. dit jaar toch 2 redelijke aankopen maar vooral miskopen gedaan.

27 mei 2016 om 08:08

Wat een onzin. Overmars is ook verantwoordelijk voor de ommekeer bij Ajax. Geen overbodige aankopen, geen jaarlijkse verliezen. Daarnaast wel titels gewonnen en bijzonder veel geld verdient voor de club. Wat moet een TD nog meer doen?

27 mei 2016 om 08:31

Wat dacht je van voor meer kwaliteit gaan, dan kwantiteit beste Joost. Just saying...

27 mei 2016 om 08:35

Inderdaad. Ajax kwam sportief en financieel uit een netelige positie. Uiteraard is het nu niet allemaal goud dat er blinkt maar De Boer en Overmars hebben zeker een goede basis gelegd voor een financieel solide toekomst, wat de komende jaren moet uitmonden in een (incidenteel) Europees succesje en een wat attractievere speelstijl.

27 mei 2016 om 08:45

Sulejmani,

Volgens mij doe jij alsof het heel makkelijk is om kwaliteit naar Ajax te halen. Huntelaar wilt al niet komen die een grote voorliefde heeft voor Ajax. Laat staan een buitenlandse topper.

We waren hiervoor altijd kritisch dat we jeugd niet de kans gaven, spelers als Delorge haalde etc. Vervolgens doen we die dingen is er weer volop kritiek.

Daarnaast is dit Ajax nog zo slecht niet, je mist alleen ervaring. Op iedere positie heb je nu een goede speler lopen met veel potentie. De vraag is alleen of het eruit komt.

27 mei 2016 om 09:08

Ajax kan ook eens een keer niet in uitersten werken. Het is niet alleen jeugd of alleen aankopen, je moet een mix hebben. En hoezo hebben ze nu geen overbodige aankopen meer? Sinkgraven vergeten? Duarte? Sanogo?

27 mei 2016 om 09:13

Ik denk dat de kritiek komt doordat er nog steeds "delorge's" worden gehaald, of ben jij Sana, Zimling, Sanogo bijvoorbeeld al vergeten ?

@joostfan

Geen overbodige aankopen ?
Nou die 3 hierboven zowiezo, maar ook Sinkgraven voor 8!!! miljoen terwijl vdbeek en Nouri eraan komen en later ook nog Frenkie de Jong halen.
Ik zeg overigens niet dat Sinkgraven een slechte speler is maar het is met die andere 3 wel zo dat ze jonger zijn, zeker zoveel talent hebben en niets kosten.
Duarte nog zo'n voltreffer!

Laat ik Viergever en Vdhoorn er buiten laten die hebben nog serieus nut gehad.

27 mei 2016 om 09:19

Tsja, elke club heeft wel eens van dit soort miskopen! Wat dacht je van de 45 miljoen voor Benteke van Liverpool. Of de 40 miljoen voor Torres' van Chelsea toen...

27 mei 2016 om 11:11

Djf??

Hoezo alleen uitersten?
In de tijden van overbodige aankopen braken er ook altijd spelers uit de jeugd door. En nu in de tijden van de eigen jeugd staan er ook gewoon aankopen op het veld. Milik, Younes, Gudelj, van der Hoorn.. Zijn nu niet bepaald de uitsersten die jij probeert te schetsen.

27 mei 2016 om 16:29

@djablacka

Idd weleens, bij Overmars zijn alleen Gudelj, Milik en Younes aankopen die de basis hebben gehaald, de rest bank/tribune zitter nu of geweest.

27 mei 2016 om 10:21

Strik er om heen.... misschien ook een afkoopsom als zijn contract nog loopt of is hij gewoon in vaste dienst met een opzegtermijn..

Als opvolger zou ik eens naar Nijkamp van Pec kijken. Jaarlijkst zet hij een goed team neer door gerichte aankopen en huurconstructies met o.a. Ajax...... Hij is echt goed met nu nog minimale middelen,, kun je nagaan wat hij kan met een volle portemonaie....

Alternatief is Rijkaard of misschien zelfs Louitje al weet ik niet of de combi met Bosz zou gaan werken

27 mei 2016 om 10:48

dit zou een opluchting voor ajax moeten zijn en tja als everton dan gelijk de boer aanneemt kunnen ze dalijk newcastle achter naar

Mocht Overmars daadwerkelijk naar Everton gaan dan lijkt mij het aantrekken van de Boer een een-tweetje

27 mei 2016 om 07:14

Hij mag soms wat ongelukkig zijn met aankopen maar hij heeft wel mede gezorgd dat Ajax en financieel bovenop kwam en nu een grote buffer heeft dus zo slecht heeft hij tot nu toe niet gedaan hoor .

27 mei 2016 om 07:15

Opzich haalt hij prima transferbedragen binnen en heeft hij bijv. met Younes en Milik prima koopjes binnen weten te halen. Natuurlijk waren niet alle aankopen succesvol... maar dat zijn ze bij Chelsea, Barca, Bayern of United ook niet.

Dan heb je natuurlijk nog het Marc Netto verhaal... wat iedereen een stoere uitspraak vindt... maar grote aankopen (duur) Mocht hij niet doen van de Rvc... valt hem dus niet kwalijk te nemen.

Al met al levert hij gewoon prima werk imo. Geen topper, maar zeker geen slechte.

27 mei 2016 om 07:23

Wat hij fout deed was de vinger op de knip terwijl dat niet eens broodnodig was.
Aankopen? Meer foute dan die koopjes die je noemt!
oa al die AZ spelers die gekocht zijn voldoet alleen maar Gudelj en kreeg in het begin van de Ajax supporters ook veel kritiek!
Nee als Overmars wat meer (durfde) te investeren was Ajax europees ook wel verder gekomen ipv achteruit gehold!

27 mei 2016 om 07:32

De rvc bepaald hoeveel er gespendeerd mag worden. Dus je vinger op de knip reactie kun je al zien als onzin. Jij denkt dat overmars ff zelf bepaald hoeveel euro hij uit kan geven aan een bepaalde speler? Ben je serieus zo onwetend? Al die az spelers die de coach oa wilde hebben ja.

27 mei 2016 om 07:48

Dit bepaalde Overmars wel zelf. Totdat hij voor 15 miljoen aan bankzitters had gekocht. Logisch dat je dan beperkingen opgelegd krijgt.

27 mei 2016 om 08:00

Nogmaals die de boer graag wilde. Is gewoon in overleg met de trainer gebeurd en nog meer mensen. Mensen geven overmars de schuld van miskopen maar geven hem amper tot geen krediet voor het aantrekken van milik en younes bijvoorbeeld. Milik gaan we misschien wel voor het tienvoudige van de aankoopprijs verkopen. Dat is dan opeens wel de verdienste vd scouting, maar het aantrekken van Sana en zimling is bijvoorbeeld puur overmars? Bye!

27 mei 2016 om 08:15

Als je als Td/tm zoveel troep binnenhaalt, lijkt het me vanzelfsprekend dat je als RVC op een gegeven moment de knip erop houdt.

27 mei 2016 om 09:17

Precies J0rnnn,

Ze vergeten, even dat er tot dit jaar alleen bank/tribune zitters zijn gehaald, dus dat de RVC dan de boel tegenhoud vind ik niet zo gek.

27 mei 2016 om 12:51

Dus jij claimt dat Marc vanaf dag 1 zomaar mocht spenderen en men later het vertrouwen in hem verloor? Lol ga heen met je onzin. Vanaf dag1 is het 't zelfde.

27 mei 2016 om 16:34

Weet niet of je het tegen mij hebt, maar er is toch voor bijvoorbeeld Sinkgraven minimaal 8 miljoen betaald en die speelt toch nooit ? Dus als je als RVC het rijtje Zimling, Viergever, Vdhoorn, Sana, Duarte, Sanogo, Sigtorson al hebt en daar dan als klapper Sinkgraven bij ziet komen, en je hoort ook nog eens de scouting klagen dat er nooit word geluisterd, er zelfs Scouts stoppen en/of weggaan.

Nee dan zou ik ook wel wat minder scheutig zijn met de centjes, anders is Ajax in no time weer in de tij waarin het bij failliet was.
Pure logica dus

27 mei 2016 om 07:28

Aub zeg. Overmars zal een zegen zijn voor bijvoorbeeld jouw club. Doet amper onverantwoorde dingen. Ik denk dat mensen zijn functioneren flink onderschatten. Alsof het alleen zijn schuld is dat de scouting met bijvoorbeeld een zimling komt aankakken. Of dat de boer perse Sinkgraven wilde halen in de winter. Men geeft overmars amper krediet voor het feit dat nagenoeg iedere belangrijke speler een langdurig contract heeft. Dat we financieel stabiel zijn, dat we spelers voor aardig wat geld verkopen en ga zo maar door.

27 mei 2016 om 07:39

Go ahead had hij toch weer financieel gezond gekregen?

27 mei 2016 om 07:55

Yes die club ook.

27 mei 2016 om 08:03

Sinkgraven schrijf ik nog niet af hoor.

We gunnen hem deze overstap...

Het kaartclubje bij Ajax valt behoorlijk uiteen nu. Ben benieuwd, wie Ajax als opvolger van Overmars als directeur spelersbeleid zal benoemen.... Co Adriaanse ?

Dan zou van Gaal een goede opvolger zijn, zolang hij zich niet met het eerste bemoeid

27 mei 2016 om 07:50

Dat lukt hem niet. Die komt met zijn klapstoeltje langs het trainingsveld zitten.

Zou een mooie oplossing zijn

Prima werk geleverd! Natuurlijk soms wat ongelukkig in z'n aankopen maar die heeft iedere TD ertussen. Mag van mij persoonlijk vertrekken, de druppel was het accepteren van een bod op Bazoer afgelopen winter van Napoli.

27 mei 2016 om 07:49

Van gaal heeft nooit een goede kijk gehad , als het over aankopen gaat.

27 mei 2016 om 08:16

Haha, en Van Rhijn en Serero mochten niet weg afgelopen winter. Totaal ongeschikt.

27 mei 2016 om 09:04

Van Rhijn was nog wel logisch hoor, ja komt kwaliteit te kort, maar met de blessures van Tete en Riedewald, Vdhoorn die nog niks had laten zien, was het een logische keuze om vrhijn te behouden. Dat vervolgens Veltman het goed doet op rb, Vdhoorn redelijk presteerde, was in de winterstop niet te voorzien.

27 mei 2016 om 09:07

Dat zeg je nu, maar als Veltman ook geblesseerd was geraakt, dan had je blij geweest dat v. Rhijn er nog was. Als je kampioen wilt worden moet je in de breedte ook sterk zijn. Prima keuze van Overmars.

27 mei 2016 om 09:17

Ik vond het een logische stap nadat er zoveel jongens in de achterste linie geblesseerd waren dat je Van Rhijn aan boord houdt!

Want als er op een gegeven moment er maar 1 wegvalt had je al direct jeugd moeten inpassen of Bazoer een linie terug halen.

Overmars heeft veel goede dingen gedaan. Natuurlijk is hij er niet alleen verantwoordelijk voor maar financieel is Ajax nog nooit zo gezond geweest. Het enige waar niet zo goed in was waren de aankopen. Ook daar is hij niet alleen verantwoordelijk voor geweest, maar hij is daar wel de belangrijkste pion in. Ik zie Marc en Frank best nog met z'n 2en bij Everton zitten.

Zou eens slechte zaak zijn voor Ajax. Niet omdat Overmars nou zo goed, maar meer omdat je naast de hoofdtrainer ook nog eens de TD verliest. Je levert dan meteen flink in op stabiliteit van de club.

Mocht ie gaan zou ik Jordi Cruijff wel een mooie vervanger vinden. Of dit mogelijk is me alle geschiedenis vooraf weet ik niet, maar ik zou het wel toejuichen. Of Lingg zie ik ook nog steeds als een goeie TD.

27 mei 2016 om 10:03

Op basis waarvan wordt er toch zo vaak om de naam van Jordi Cruijff geroepen? Heeft dat niet vooral met zijn vader te maken? Ik vond het beeld van Jordi, Bosz en Johan in Israël ook wel mooi, maar het lijkt wel alsof er wordt verwacht dat met Jordi opeens Cruijffiaanse successen naar Amsterdam gaan komen. Heeft hij überhaupt al zo veel bewezen?

27 mei 2016 om 10:50

@ Lekiam

Naar mijn mening zou het juist heel goed zijn als hij zo snel mogelijk bij Ajax van het toneel verdwijnt. Hij heeft vanaf het begin af aan bewezen niet capabel te zijn, niet te vertrouwen is, geen fatsoenlijk netwerk heeft, het scouting apparaat zijn bloed wel kan drinken en de raad van commissarissen ook geen vertrouwen in hem heeft. Wat dat betreft is hij een bron van onrust, dus voor de stabiliteit en het welzijn van Ajax is het het beste dat hij zo snel mogelijk verdwijnt.

Mark Overmars, heeft het nooit, maar dan ook nooit alleen voor het zeggen met aankopen.
Denk dat ze 2 weken vergaderen over een aankoop, en daar is iedereen bij betrokken.
Laten we blij zijn dat alles weer op de rails staat bij Ajax.
Geld genoeg,maar de laatste 4 jaar verdiend, dus Frank en Mark hebben het geweldig gedaan.
Het enige smetje,(nou ja, smetje)is het mis gelopen kampioenschap,wat een zeper is dat geweest zeg.
Verder boert Ajax toch harstikke goed??

27 mei 2016 om 10:58

Klopt, Marc is vaak de kop van jut met kreten als 'marc Netto'.

Maar alle aankopen worden volkomen breeduit besproken en beoordeeld door het gehele Technische Hart.
Dus aankopen/versterkingen à la Duarte, Sinkgraven, Zivkovic, Sanogo, Zimling etc mogen we hen allen aanrekenen.

Ajax heeft de slag enkele jaren terug gemist. Toen zijn niet er niet goede aankopen gedaan. Anders had Ajax sportief een enorme voorsprong opgebouwd. Nu gaan de CL-miljoenen voor het 2e jaar naar Psv. Wil Ajax echt doorstoten, dan zullen ze het banksaldo moeten aanspreken voor 2-3 goede aankopen !

27 mei 2016 om 13:44

De slag is helemaal niet gemist, de slag is namelijk in de opleiding gemaakt en dat zie je met Cerny, Muric, Dolberg, Nouri, van de Beek, Tete, Riedewald, Bazoer, El Ghazi nu terug, ook is er op commercieel vlak geinvesteerd.

Ajax heeft op gebied van opleiden een enorm arsenaal aan talenten klaar staan.

27 mei 2016 om 16:02

De slag is wel degelijk gemist !!

Europees is Ajax een nobody geworden.
Het voetbal onder De Boer was erg moeizaam en ronduit saai

Ondanks 4 titels is men over het algemeen blij dat De Boer vertrokken is. Als 3 jaar terug wel goede investeringen voor het 1e waren gedaan, had De Boer 6 uit 5,5 gehaald met leuk voetbal en met Europese overwintering. Plus financieel had je dan ook de CL-miljoenen binnengesleept en was concurrent PSv nog koortsachtiger op zoek gegaan om het gat te dichten....

Qua jeugd is er goed gehandeld. Tete en Riedewald zijn de voorlopers en de anderen die jij noemt zullen spoedig volgen.

Laten we het hopen dat Everton zo gek is om hem een aanbod te doen, waar hij dan vervolgens direct op ingaat. De afgelopen jaren heeft hij aangetoond totaal niet capabel te zijn voor de functie die hij bekleed dus ik hoop dat dit snel rond komt.

Overmars mag liever vandaag dan morgen vertrekken. Door zijn toedoen zijn er ook veel toptalenten vertrokken bij Ajax uit de jeugd. Bovendien haalt hij geen goede voetballers voor Ajax. En blijkbaar heeft hij ook niet de motiveringskracht om die spelers te kunnen halen. Elke keer huilen dat RvT niet instemt met transfers. Ligt meer aan de bestuurder die blijkbaar geen goed verhaal heeft.

Alhoewel ik voorstander van een vertrek ben, is het toch schandalig dat deze mensen, die een hart voor de club zouden hebben, de club voor de eerste beste kans weer verlaten. Voor wie zit Overmars eigenlijk daar? wat nou clubmens

Ik hoop het niet, ik wil heel graag dat hij blijft. Hij heeft uiteraard wat fouten gemaakt, zoals elke TD zou doen, maar vooral heel veel goed gedaan. Juist nu hij de tijd heeft gehad om te leren van zijn fouten moeten we hem koesteren, een nieuwe TD, betekend nieuwe fouten en dan begin je eerste weer met een jaar of 5 opbouwen. Nu oogsten van de opgedane ervaring en hem niet laten gaan.

Jordi Cruijff opvolger van Overmars bij Ajax?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren