Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Fischer stapt van Ajax over naar Middlesbrough’

Laatste update:
/

Viktor Fischer is komend seizoen hoogstwaarschijnlijk actief in de Premier League. De aanvaller van Ajax gaat volgens clubwatcher Mike Verweij van De Telegraaf aan de slag bij het gepromoveerde Middlesbrough.

De 21-jarige Fischer heeft het trainingskamp van de nationale ploeg van Denemarken verlaten en dinsdag vliegt hij met zaakwaarnemer Sören Lerby naar Engeland om de laatste details te bespreken. Ajax en Middlesbrough bereikten eerder al overeenstemming over een transfersom van vijf miljoen exclusief bonussen, communiceert het dagblad.

Maandag gaf Fischer in een interview in de Deense media al te kennen dat hij waarschijnlijk zou gaan vertrekken bij Ajax. In Amsterdam had hij geruime tijd een basisplaats, maar de laatste periode viel hij buiten de boot. “Ik denk dat het ook de wens van Ajax is”, zei Fischer over een mogelijke transfer.

Middlesbrough is een mooie club voor Viktor Fischer

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie actie Fischer!
Als je het al niet red in deze competitie moet je vooral naar Engeland gaan!
Is de beste competitie ter wereld en hij zal snel op de bank belanden

24 mei 2016 om 11:44

Ho ho. Ik was geen fan van fischer bij Ajax. Maar dat betekent niet dat hij direct afgeschreven dient te worden. Het is wel een jongen met een goede kop en doorzettingsvermogen.

24 mei 2016 om 14:01

En met een magistraal talent. Hoe goed hij was bij z'n debuut zal ik niet vergeten. Dat niveau heeft hij na z'n blessures nooit meer aangeraakt. Gek genoeg was hij zijn grootste kwaliteit direct kwijt, zijn bijzondere rust voor de goal. Bijna ongelooflijk als je hem nu ziet spelen. Eeuwig zonde dat het er niet meer uitkomt, Ajax is en blijft de beste plek voor hem om terug te komen op niveau.

24 mei 2016 om 14:25

Er werdt na zijn blesure teveel van hem verwacht door de buitenwereld maar vooral door zichzelf. Voor zijn blesure noemde iedereen hem een top talent en zat half europa achter hem aan.
Daarnaast had hij geen enkele concurentie. En voetbal(kenners) zeide dat hij beter was dan erikson.
Dus hij kreeg een te grote ego en dacht waarschijnlijk dat hij alles zelf moest oplossen.

Zijn overstap naar de bpl kan wel eens goed voor hem uitpakken.
Ondanks dat middelsbrough een prachtige club is zal er weinig van hun verwacht worden.
En hij komt daar ook niet als een grote aankoop binnen. Dus kan hij rustig gaan rijpen tussen oudere ervaren spelers. Dus ik verwacht zeker niet dat dit zijn plafon zal zijn

24 mei 2016 om 19:14

Ik denk dat fischer kapot gemaakt is door de boer.
Toen het voor zijn blessure al een tijd niet lekker ging, had de boer in moeten grijpen en hem een poos rust moeten geven. Die jongen ging steeds meer tegen zichzelf vechten in plaats van vrij en onbevangen spelen. Helaas was er gewoon ook geen vervanger.
Na zijn blessure nooit meereen schim geweest van de veel belovende fischer van het eerste moment.

Ik wens hem veel succes

25 mei 2016 om 01:25

Raar he dat van Gaal hetzelfde heeft gedaan met Memphis. Zo zie je maar dat frank een zelfde trainer is als louie

25 mei 2016 om 06:01

Nee dat is niet hetzelfde vind ik. Fischer wilde te graag en het lukte niet. Die jongen was tegen zichzelf aan het vechten en raakte zwaar geblesseerd.
Depay is veel te veel bezig met randzaken en de vedette uithangen.

24 mei 2016 om 11:45

Beste competitie ter wereld Kevin..??
Dan moet je mij ff bijpraten, heb ik iets gemist?
Je kan spreken van de grootste competitie, maar al jaren behoort Engeland niet meer tot de beste competitie ter wereld.
De feiten spreken voor zich...

24 mei 2016 om 11:51

De top 5 van Spanje domineert de CL/EL.

Competitie gewijs gezien is de PL de leukste om naar te kijken.

24 mei 2016 om 11:56

Leuk is subjectief. Het technische aspect in Spanje is veel en veel beter. In Engeland bikkelen ze, in Spanje zijn ze qua positiespel veel en veel beter. Het positiespel van de Engelse top is bedroevend tot beschamend.

24 mei 2016 om 12:02

Tja, maar in Spanje hebben de clubs allemaal torenhoge schulden.. Hoe eerlijk zijn al die europese successen dan?

24 mei 2016 om 12:02

Het algemene niveau van Spanje, buiten de top 7/8 na, is pas bedroevend. Het is zeker waar dat het positiespel in Engeland, op Arsenal na, niet best is, maar als je het rechterrijtje afzet tegen dat van Spanje, is het een verademing. Niet alleen de (sub)topploegen bepalen het niveau van een competitie, maar alle teams en over het algeheel zijn ze beter.

24 mei 2016 om 12:03

Precies.. Het tempo is hoog in Engeland, maar als je meer van verfijndheid houdt ipv fysiek spel is Spanje juist weer aantrekkelijker.

24 mei 2016 om 12:07

@medelin; az is echt wel beter dan middlesbrough. Ik snap dat het t.o.v. ajax geen stap vooruit is maar daar kun je wel europees spelen en nu gaat hij degradatie voetbal bekijken op vanaf de bank

24 mei 2016 om 12:09

en in engeland hebben ze gigantische televisierechten opbrengsten, hoe eerlijk is dat dan tov de rest?

24 mei 2016 om 12:12

Competitief is het zeker de beste competitie in de wereld want in Spanje , Duitsland, Frankrijk, en ook Italie kun je de kampioenen van te voeren aanwijzen en dat is in Engeland niet dus ja het is de beste competitie in de wereld , maar dat houd inderdaad niet in dat er ook het best wordt gevoetbald maar ik kijk veel liever naar de engelse PL .

24 mei 2016 om 12:17

Ja ach, in Engeland krijgen ze weer bijna 500 miljoen per jaar meer aan tv geld, zo kan je bezig blijven. Spanje de beste, Engeland de leukste.
Dat is over een jaar of 5 weer andersom.

24 mei 2016 om 12:19

Elk groot bedrijf heeft schulden... Zelfs Philips, KFC, etc etc... Als je een hypotheek op je huis hebt heb je ook een schuld... Dus dan telt jou carrière ook niet?

24 mei 2016 om 12:23

Smk88

Dus jij denkt serieus dat een swansea zomaar ene Getafe oprolt? Haha grapjas!

Engelse teams bakken er helemaal niks van. Hebben de bekende namen en enorm veel geld, volle stadions, veel passie. Maar puur gekeken naar 'beter' als in sterk? Dan dolt heel Spanje Engeland, van nummer 1 tot 20. Tactisch is Engeland echt dieptriest, weten niet eens driehoekjes te gebruiken.

Als mensen Engeland als sterkste noemen en dan komen met woorden als: leuk, dan denk ik dat je definitie van sterk niet begrijpt.

Zag ooit een wedstrijd van getafe tegen rayo en swansea tegen Everton. Haha sorry maar Engeland moet naar Spanje kijken hoe men voetbalt, kunnen ze daar wat van leren.

Enige smet aan Spanje is dat theatrale gedoe van hun, heb ik een schijt hekel aan..

24 mei 2016 om 12:28

Tja er is toch echt een reden dat er in vergelijking tot de premier league geen dooie vlieg naar de spaanse competitie kijkt . En het is sowieso de zwaarste en meest onvoorspelbare competitie van allemaal!

24 mei 2016 om 12:38

De beste clubs komen uit Spanje. De competitie die over de gehele linie het hoogste niveau heeft is de Engelse.

24 mei 2016 om 13:01

Wel leuk altijd die beweringen over Spanje. Vroeger zeiden ze dat Spanje alleen Barca en Real hebben en voor de rest niets. Daarna kwam Atletico erbij en zeiden ze dat alleen de top 3 goed is. Nu de subtop van Spanje het zo goed doet in de EL( is al jaren zo maar mensen geven het nu pas toe) wordt er gezegd dat alleen de top 7 goed is.

Wat is de volgende stap lieve mensen? Top 10, top 15 of uiteindelijk de hele competitie? Als jullie beweren dat de buiten de top 7 de rest van de competitie niet zo veel voorstelt, waarom hebben de topploegen en met name subtopploegen het lastig genoeg gehad tegen het rechterrijtje dit jaar?

Kijk alleen Sevilla, die spelen Liverpool de tweede helft van een finale helemaal van de mat maar slagen er niet eens in om een uitwedstrijd te winnen dit seizoen? En ik weet dat het ook aan Sevilla ligt maar als die anderen zo slecht zijn, dan zou Sevilla toch op zijn minst 1 van die 13 uitwedstrijden moeten winnen?

Ik beperk me alleen tot het bovenste voorbeeld, het beste is om de onderlinge confrontaties van (sub)topploegen tegen de onderste 12 te meten. En dan pas een oordeel geven. Denken dat Bournemouth beter kan voetballen Las Palmas... Oh oh oh waar is onze objectiviteit gebleven.

24 mei 2016 om 13:03

Dan Las Palmas*

24 mei 2016 om 13:03

De schulden zijn te wijten aan de minder hoge televisie inkomsten.. De onderlinge tranfsersommen in de conpetitie maar bovenal omdat de stadia in spanje allemaal van de club zelf zijn en niet zoals hier dat het gehuurd wordt van de gemeente

24 mei 2016 om 13:32

Zijn niet meer de nummer 1. Maar hoor zeer zeer zeker nog bij de beste competenties hoor.

24 mei 2016 om 14:30

Buiten de top 5 is de BPL zoveel beter dan de liga. Je speelt iedere week een zware wedstrijd. In de liga heb je bijna om de week rust. Tegen wie speel je liever? Las palmas of everton?

24 mei 2016 om 14:31

Koekoek. Las palmas staat net als everton 11e. Tegen wie speel jij liever?

24 mei 2016 om 14:50

ik vind Duitsland sterker dan Spanje en de andere 3.

Is het Duitste voetbal niet het meest ontwikkeld en geld dit dus ook de Duitse clubs of zit ik er naast?

24 mei 2016 om 15:31

Smk, dat is totaal niet waar. Ook ploegen als Levante, Getafe, Gijon etc. spelen erg verzorgd goed voetbal en zijn daarbij ook tactisch zeer sterk.

24 mei 2016 om 15:33

Ik speel liever tegen Everton. Die Engelsen zijn altijd zo dom en rennen met zen allen naar voren. Ook tactisch vaak falend daar waar een club als Las Palmas tactisch slim zou spelen.

24 mei 2016 om 18:40

Mikie smalling

Die kwakkelende en matige Everton van dit seizoen? Ja, veel liever tegen hen dan tegen Las Palmas. Zo kun je wel verder doorgaan. Ik las ook op social media dat Newcastle Rayo zou wegspelen haha toen kwam ik niet meer bij.

24 mei 2016 om 18:42

SMK88 sorry maar dan volg je echt niet het rechterrijtje van La Liga. Ze spelen heel verzorgd voetbal zoals laligathomas ook aangeeft.

24 mei 2016 om 18:46

Camiel, de Bundesliga wordt ook zeker onderschat. Het Duitse voetbal heeft op technisch en tactisch gebied flinke stappen gemaakt de afgelopen jaren. Typerend zijn de prestaties van de Duitse elftal en Duitse trainers.

24 mei 2016 om 23:21

Thierryer,

Agh, in Engeland worden de televisiegelden tenminste nog eerlijk verdeeld. In Spanje strijken Real en Barcelona samen toch wel zo'n 40-50% op, is er ook nog een aardig percentage voor clubs als Sevilla, Valencia en Atletico, maar voor de rest krijgt elke club amper geld.

Tevens wordt er niet voor niets zoveel geld betaald aan de Premier League en niet aan La Liga, want de Premier League trekt wereldwijd gewoon veel meer mensen aan. In Spanje kan alleen El Classico aan de cijfers tippen en mogelijk nog Real - Atletico en Barca - Atletico, maar verder absoluut niet.

24 mei 2016 om 11:50

@kevin2003 beste competitie? De CL finale zitten 2 clubs uit spanje in. EL heeft een spaanse club gewonnen. Wat maakt engeland beter dan spanje of een ander land. kapitaal is het de grootste competitie maar ik mis wat als engeland de beste competitie is?

24 mei 2016 om 11:54

Hij heeft het over competitie, die bestaat uit meer teams dan 5. Denk over 20 clubs gezien dat Engeland beter is dus snap hem wel.

24 mei 2016 om 11:58

Nee dat roepen een hoop mensen maar dat is zo'n onzin, het verschil in tactiek en techniek tussen Spanje en Engeland is er zeker nog wel, ook bij de onderste ploegen. Die Engelse ploegen spelen zonder idee en visie, vandaar dat ze er de laatste jaren in Europa niets van bakken. En kom niet aan met het grote hoeveelheid wedstrijden want Barca, Real en Atletico spelen er net zoveel zo niet meer in een jaar!

24 mei 2016 om 13:05

De topploegen uit Engeland(wat Engeland niet eens heeft dit jaar) presteren gewoon heel mager. Logisch dat je dan moeite krijgt met iedereen.

24 mei 2016 om 13:10

Het is ook onzin om nog steeds te zeggen dat Engelse clubs zonder visie of tactiek spelen. Dit is een lange tijd geweest idd, maar de laatste jaren zijn ze voetballend toch echt aan het groeien. Ze moeten nog een eind, maar de meeste zijn op de goede weg.

24 mei 2016 om 14:07

Nou wat Liverpool liet zien in de EL finale was anders een mooi voorbeeld van hoe het niet moet, op alle fronten werden ze afgetroefd door de nummer 7 van Spanje! Op dat gebied loopt Engeland gewoon achter op Spanje, is gewoon een feit zie de resultaten in Europa.

24 mei 2016 om 11:55

Bojan was ook lang niet altijd geweldig bij Ajax, loopt nu toch lekker te ballen bij Stoke.

24 mei 2016 om 12:02

Dat was puur een motivatiekwestie. In de Eredivisie kon hij zich moeilijk motiveren, in de Champions League speelde hij veel beter.

24 mei 2016 om 13:11

Premier League*

24 mei 2016 om 14:46

Nee. Die twee wedstrijden die hij voor Ajax in de CL speelde, daar doel ik op. Daar was hij veel gemotiveerder aan het voetballen dan in de competitie.

24 mei 2016 om 17:00

Bojan vond ik juist bij Ajax erg goed, maar in Nederland zijn de 'kenners' gewoon veel te snel kritisch op zulke spelers. Erg jammer, Ajax had veel meer plezier van Bojan kunnen hebben.

24 mei 2016 om 11:59

Hahah van het hebben over een Transfer naar Real Madrid naar met alle respect Middelsbrough.. Mensen wilden er vorig seizoen nog 30 mil voor vragen. Rare mensen hier op vz

24 mei 2016 om 12:12

Voor 5 miljoen had Feyenoord hem moeten oppikken. Veel talent en op 10 een bruikbare speler.

24 mei 2016 om 12:38

Hahahahah echt... was wel wat geweest ja als Feyenoord dat had gedaan want die zijn gek op afdankertjes van Ajax

24 mei 2016 om 13:45

Op 10
Fischer is snel maar heeft totaal geen overzicht loopt altijd met z'n kop naar beneden en heeft absoluut geen steekpass. Leuk voor de middenmoot op de vleugel of bij een counterteam in de spits, als hij maar kan hollen. Een technisch beperkte speler zonder enig overzicht lijkt mij niet geschikt op de tien positie.

24 mei 2016 om 12:06

Ahja, net als dat alle andere Ajacieden het niet redden in Engeland?

Vrij recent maakten Vermaelen en Suarez daar furore. Nu zijn Fischer zijn oud-teamgenoten Eriksen, Vertonghen en Alderweireld de beste spelers van hun team en ook de competitie. Bojan, die het bij Ajax ook niet echt redde doet het prima, dus Fischer gaat heus wel slagen daar.

24 mei 2016 om 12:18

De spelers die jij opnoemt gingen weg als bepalende spelers en waren de beste spelers van de competitie. Over Bojan heb je een punt, maar dat is een uitzondering. Er zijn niet veel spelers die hier "falen" en het in engeland maken. Het is puur koffie dik kijken.

24 mei 2016 om 13:10

Wat jij doet is heel makkelijk. Je noemt spelers die wel geslaagd zijn en dat zijn toevallig ook gelijk hele goede spelers (geworden). Dan kan je net zo goed Zlatan noemen als je Suarez noemt..

Echter, de lijst met Ajacieden die niet geslaagd zijn is veel groter. Met als bekendste namen: Boerrigter, Stekelenburg, Siem de Jong. Waar de Jong en Stekelenburg op moment van vertrekken internationals waren en aanvoerder van Ajax.

Boerrigter heeft zowel bij Ajax als bij Celtic niet veel klaar gespeeld. Zoiets zie ik voor Fisscher ook weggelegd.

24 mei 2016 om 12:31

En Bojan dan beste kevin? denk dat het zelfs dezelfde type spelers zijn...

Het is uiteraard een gewaagde stap, maar wie weet......potentie blijft die hebben natuurlijk.

24 mei 2016 om 12:53

Het is leuk om te zien de PL maar zo goed zijn de meeste selecties niet eens

24 mei 2016 om 13:11

De selecties juist wel, allen het technische voetbalgedeelte is minder

24 mei 2016 om 14:36

Mooie ckub voor Fischer. Zal wel zeker een basisplaats hebben daar en dan lekker aan het niveau van de competitie, tegenstanders optrekken. Slimme zet Viktor!

Een keuze waar alle partijen blij mee zullen zijn. Younes heeft de plek van Fischer ingenomen bij Ajax. Zo'n jonge speler als Fischer moet gewoon kans hebben om te spelen. Ik heb weinig kennis over de selectie van Middlesbrough, maar het zou natuurlijk zonde zijn, als Fischer hetzelfde overkomt, als wat er met Berghuis is gebeurd!
Weet iemand al iets over de financiële afspraken, en over een mogelijke vervanger voor Fischer bij Ajax?

Edit: Ik zie dat de afspraak rond 5 miljoen is. Klinkt goed. Weten jullie of die Vince-Gino Dekker al rijp is om als back up van Younes bij Ajax rond te lopen? Of moet Ajax nog voor een back-up op de linksbuiten de markt op?

24 mei 2016 om 12:05

Gewoon Cerny en Muric als backup voor de flanken.

24 mei 2016 om 14:40

VG Dekker is nog niet klaar als back-up voor Younes. In die zin dat Wanneer Younes gebleseerd raakt Dekker een paar wedstrijden op die plaats kan spelen. Wel in de zin van dat Dekker een paar keer in kan vallen in de laatste 10 min van een wedstrijd die toch al gespeeld is om aan het niveau te wennen.

Jammer had Viktor graag zien verlengen want weet dat hij veel beter kan dan dat hij heeft laten zien laatste jaren Succes Viktor

24 mei 2016 om 11:53

Hij heeft beter laten zien in zijn eerste jaar. Mooie, belangrijke doelpunten gemaakt tegen topclubs. Maar daarna is het er nooit meer uitgekomen. Dat vrije was er helemaal af, misschien wel door Frank de Boer, maar hij heeft nu gewoon een nieuwe start nodig. 5 Miljoen is dan nog een mooi bedrag voor een speler die al 2-3 jaar niks laat zien. Hoop dat hij daar weer zichzelf wordt. Maar ben blij dat hij bij Ajax vertrekt.

Hmm, ik denk niet dat dat de juiste stap is. Ik denk dat hij net als Berghuis lekker op de bank gaat zitten daar. Zulke ploegen verdedigen veelal en daar passen zulke gasten gewoon niet tussen. Hij is daar niet snel genoeg voor. Had gehoopt dat in Nederland zou blijven, misschien wel bij AZ. Maargoed, hij zal wel rijk worden daar.

24 mei 2016 om 11:49

Berghuis zat onterecht op de bank, was altijd de beste man van het veld als ie inviel. De fans daar waren er erg boos over.

24 mei 2016 om 14:05

Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat hij vanwege het spelsysteem moest banken.

24 mei 2016 om 11:53

Az dat ging hij nooit doen. Is een stap achteruit in zijn carriere. Niet negatief bedoeld maar die stap zou niet kloppen,

24 mei 2016 om 14:07

Niet mee eens. AZ is inderdaad lager dan Ajax, maar ik vind het geen stap terug voor hem. Op de bank bij Ajax of wekelijks basis bij AZ, ik vind AZ dan hoger. Soms moet je het iets lager proberen en dan weer omhoog klimmen. Nu staat ie stil.

Boilesen weg, Fischer weg, spelers die in het verleden toch bekend stonden als grote Deense talenten maar die zich bij Ajax niet dusdanig hebben kunnen ontwikkelen. Misschien dat Andersen volgend jaar speeltijd krijgt, al denk ik dat Younes die positie blijft invullen. Ben wel benieuwd wat er met hem gaat gebeuren. Hij speelt nu zo lekker "vrij" bij Willem II, dat zal eventueel bij Ajax moeilijker worden.

24 mei 2016 om 11:49

Ik hoop dat Ajax inziet dat Andersen nog niet goed genoeg is en dat hij nog een jaar in Tilburg mag blijven!

24 mei 2016 om 11:55

Dit hoop ik echt het liefst ook. In de wedstrijden die ik ben gaan kijken kon ik Andersen vanaf de 1e ring wegblazen. Niet goed genoeg. Next

24 mei 2016 om 13:16

Alhoewel hij die playoff wedstrijd tegen Almere City best aardig speelde. Oké, 1 wedstrijd en wel tegen Almere City, maar 3 goals en eindelijk liet hij zien dat hij schotkracht heeft, dat had ik nog niet eerder bij 'm gezien.

5 miljoen voor een bankzitter van ajax. Goed gehandeld lijkt me

Wegwezen bij ajax prutser..

Met Younes, Cerny, El Ghazi en eventueel nog andersen hebben we genoeg buitenspelers. Fisher snel afscheid van nemen !

24 mei 2016 om 11:50

Doe normaal man, waarom hem een prutser noemen? Fischer heeft altijd hard gewerkt en nooit negatief gedaan, heeft ook wel veel belangrijke goals gemaakt. Geen enkele reden om zo over hem te praten.

24 mei 2016 om 11:56

Eens, wat respect graag voor deze jongen! Succes in de PL, Viktor!

24 mei 2016 om 13:05

Inderdaad kwam toch altijd wel over als een hardwerkende jongen. Helaas is het niet gelukt in Amsterdam. Succes in de Pl.

Ik moet wel zeggen dat ik het nog een mooie deal van Ajax vindt. Toch nog 5mil ex bonussen eruit kunnen halen.

24 mei 2016 om 15:17

Nee, hij was altijd een vies mannetje, nu kunnen we onze betere talenten gebruiken op links inplaats van een speler te gebruiken die nooit wilt luisteren.

24 mei 2016 om 15:35

Hij mag hem gewoon een prutser noemen. De laatste 2 jaar heeft die ook laten zien dat die een prutser is. Totaal geen overzicht en altijd voor zichzelf spelend.

5 miljoen is best veel geld voor een bankzitter van Ajax. Maar bedankt voor de mooie jaren Viktor, met mooie acties en goals zoals tegen PSV en NEC ( stift over Babos heen ). Het gaat je goed!

Vind het toch jammer. Soms werd je gek van hem omdat hij weer met z'n koppie omlaag aan het draven was, maar toch heb ik altijd een zwak voor deze jongen gehad. Etaleerde ook bij tijd en wijle zijn klasse, al was dat voornamelijk voor zijn blessure.

Het beste, Viktor!

24 mei 2016 om 14:19

Zonde dat hij nog zo'n relatief kortlopend contract had. Anders had je hem een jaar kunnen verhuren, want hij heeft volgens mij vooral weer ritme nodig. Na zijn lange blessure kwam het er niet uit en omdat Younes het goed doet zou hij nooit meerdere hele wedstrijden achter elkaar kunnen spelen.

Mooi bedrag! Alleen wel jammer dat hij nou net daarheen gaat. Die competitie ligt hem niet. Had beter naar een Bundesliga club kunnen verkassen..

Jammer dat Fischer zijn belofte nooit heeft kunnen inlossen.

In de tijd dat Kishna nog onder contract stond bij Ajax had ik het idee dat F. de Boer Fischer verkoos boven Kishna. Ik kan alleen maar gissen naar de argumenten; inzet, kwaliteit?

Gezien zijn contractduur en het feit dat 'het' er niet uitkomt denk ik dat het voor beide partijen beter is wanneer Fischer overstapt. Echter zou het mij niet verbazen wanneer door zijn overstap alsnog zijn kwaliteiten boven komen drijven. We hebben namelijk wel mooie acties en puike wedstrijden van hem gezien.

Is bekend of er iemand uit de jeugd uit de voeten kan als linksbuiten?

24 mei 2016 om 12:09

Die Kishna die net kwam kijken, veel te veel kansen kreeg zonder het te laten zien en er zelfs niet voor werkte? Terecht toch dat ie dan vaker voor Fischer koos, die wat harder werkt.

Fantastich nieuws dit! Boilessen ook out. Ik zou zeggen hoop dat ze door pakken met het opruimen van matige spelers met erger nog een nog slechtere mentaliteit. Als dit door Bosz komt scoort hij nu al punten bij mij!

Wow.... Ajax had hem moeten verkopen toen de hype er was voor veel meer.

24 mei 2016 om 11:54

Dit zeg je nu, maar wat als hij echt zo goed was geworden? Dit is achteraf praten, ajax heeft ook geen glazen bol

24 mei 2016 om 12:19

Weet ik maar je moet ook kijken wat zo'n type speler ooit max waard kan zijn.

Gaat Klaassen nog veel meer opleveren dan 18.5 miljoen euro?

24 mei 2016 om 12:52

Fischer had op dat moment de potentie om veel meer te bereiken dan wat er op dat moment voor hem geboden wordt. Ieder supporter zou op dat moment woedend gereageerd hebben mochten ze hem hebben verkocht.

24 mei 2016 om 13:27

@medellin, ja als hij met Ajax overwintert in Europa en regelmatig speelt bij Oranje.

OT: Ik vind het jammer dat hij weg is, was toch altijd wel fan van hem. Maar goed, zijn contract liep over een jaar af, dus het zat er aan te komen. 5 miljoen, exclusief bonussen, is ook een prima bedrag voor Fischer.

24 mei 2016 om 14:07

@medellin, je moet naar meer aspecten kijken. Speelt Klaassen een belangrijke rol in het team voor een eventueel kampioenschap met daarbij behorende CL. Zo ja, neemt zijn transferwaarde het komend jaar veel af (denk aan contractduur)? Als dat niet het geval kan hem men beter behouden om meer kans te maken op de CL en daarbij behorende mega inkomsten.

24 mei 2016 om 11:56

Ja achteraf wel maar kan jij in de toekomst kijken dan en weten dat hij na zijn blessure nooit meer zijn niveau haalde.

Ruimte maken voor de gewenste versterkingen is nu belangrijk. Rvc wil toch altijd dat er eerst spelers vertrekken voordat er nieuwe worden aangekocht. Mooi dat dat nu is vroeg in het seizoen gebeurd.
Met ook de groote kans dat Milik nog vertrekt mag de eerste aanvaller voor Ajax wel komen.
Doorpakken nu en zorgen dat je er alles aandoet om de cl voorronde te overleven.

Ongelofelijk jammer dat hij zo geweldig begon bij Ajax, maar na gesukkel met blessures verreweg nooit meer in de buurt van dat niveau is gekomen. Hopelijk weet hij bij Middelsbrough weer dat niveau aan te tikken, want dan is het gewoon genieten van Fischer.

Ik vind het jammer. Fischer moet je er wat mij betreft bijhouden. Groot talent, alleen is hij nu even voorbijgestreefd door Younes, maar die zal ook nog wel een mindere fase kennen en dan kun je Fischer goed gebruiken. Heeft toch een neusje voor de goal. Hij zal m.i. volgend seizoen toch nog zat minuten maken kunnen maken bij Ajax en zal de kans krijgen zich weer in de basis te spelen. Nu zal er waarschijnlijk een jeugdspeler doorstromen die toch nog van mindere kwaliteit zal zijn. Je wordt m.i. alleen als Ajax sterker als je de ploeg met jonge spelers langer bij elkaar houdt.

Damnn, hoe heeft Ajax dit voor elkaar gekregen? Echt bizar hoe ze hier gewoon even 5 miljoen uit trekken! Heeft toch wel veel met de naam Ajax te maken. Wat een force in 't buitenland terwijl wij hier in Nederland maar lopen te mekkeren

24 mei 2016 om 11:57

Ook wel met de naam Fischer, goldt jarenlang als wereldtalent en daar kan je wel even op teren (Krkic)

24 mei 2016 om 12:05

Zoveel is 5 miljoen nu ook weer niet voor zo'n Engelse club.

24 mei 2016 om 12:07

Mwahh niet mee eens. Kijk maar naar Adu. Was misschien een nog groter en bekender talent. Dat ging nog sneller en sterker omlaag. Als Fischer bij een feyenootd had gespeeld was dit never nooit 5 miljoen geworden. Snap je wat ik bedoel?

24 mei 2016 om 12:08

Nee zeker niet voor Engelse clubs. Maar hee we hebben het over Ajax en Ajax is een Nederlandse club! Daar is 5 miljoen nog een godsvermoge! Plafond van Ajax voor spelers die ze binnen de Nederlandse competitie aantrekken ligt op 5 miljoen!

24 mei 2016 om 14:43

@ maradungatje

5 miljoen is netjes, maar niet extreem veel. Fischer is nog jong, heeft op zich goeie statistieken en stond te boek als een groot talent. Niet zo heel vreemd dus dat er 5 miljoen wordt betaald, zeker niet voor een Engelse club. Waarom je zegt dat het voor Ajax veel is lijkt me niet relevant, die krijgen het en betalen het niet. Daarnaast ligt het plafond helemaal niet op 5 miljoen, aangezien Gudelj en Sinkgraven alleen al voor meer zijn gekomen.

Fischer maakt een goede overstap naar de PL. Fischer weet dat de kans groot is dat hij volgend jaar gaat degraderen met Middlesbrough gezien de kwaliteiten van dat team. Als Fischer volgend seizoen erg goed voetbalt bij Middlesbrough maar hij degradeerd toch dan weet ik zeker dat hij de overstap naar een subtopper in de PL kan maken.

Niet slecht, heeft bij Ajax zijn kans niet gegrepen.
Ajax kan nu doorselecteren, staat voldoende jeugd te trappelen.

Erg jammer, deze jongen is nog maar 21 en nog lang niet uitgeleerd. Wie hebben we nu nog op linksbuiten? Alleen Youness?

24 mei 2016 om 12:53

Younes echter kan cerny daar ook spelen

Ergens toch wel jammer. Hij heeft na zijn blessures te weinig speeltijd gekregen om weer in vorm te komen. Daarom weet ik niet hoe goed of hoe slecht hij eigenlijk was. Ik had hem een half jaartje Jong Ajax gegeven om zich weer in vorm te spelen. Maar zo kan het ook...

Leuk bedrag, nu volle bak voor Zyech gaan!

Goede stap voor hem.
Voor de twee beste competities is hij nog niet goed genoeg, en in deze competitie kan hij opvallen.
Fischer heeft altijd inzet en passie en ik hoop dat hij goed presteert daar.
5 miljoen voor een reservespeler van Ajax is trouwens nog een mooi bedrag ook.

Een club in de onderste regionen van Engeland is nooit goed voor een type speler als Fischer. Ben bang dat hem hetzelfde gaat overkomen als Berghuis. Domme zet had gewoon naar een subtopper in Nederland of België moeten gaan. Of misschien iets in Duitsland

Jammer dat hij de komst van de nieuwe trainer niet afwacht, wie weet had hij nog kunnen opbloeien. Aan de andere kant heeft ajax met Younes iemand die met veel meer dynamiek speelt en steeds lekkerder begint te draaien en kan Fisher bij middlesbrough waarschijnlijk meer verdienen, dus begrijpelijk. Ik gun hem in ieder geval veel succes daar.

Zouden ze niet even wachten met verkopen totdat er een nieuwe trainer is. Bovendien is 5 mln echt een koopje voor een engelse club. die krijgen iets van 80 miljoen als ze promoveren...
Bovendien was dit jaar een minder jaar voor fischer, om zo'n groot talent van voorheen voor zo weinig te verkopen. Je koopt niks terug voor dat geld.....

24 mei 2016 om 12:53

We hoeven ook niks terug te kopen. Cerny is niet minder dan fischer

Ik had verwacht dat ze hem nog een jaar de kans zouden geven. Vorig jaar zag ik eigenlijk een beetje als zijn hersteljaar. Jammer, het was ooit een groot talent en een dragende kracht en nu gaat hij door de achterdeur eruit. Hetzelfde met Boilesen en waarschijnlijk ook Andersen.

In alle eerlijkheid zat deze jongen de afgelopen seizoenen in mijn allergie-zone (wat dus iets over mij zegt en niet perse over Fischer). Ik miste overzicht bij deze jongen. Ging te vaak alleen, liep te vaak de drukte in en zag bijna nooit medespelers staan. Deze jongen stelt zulke hoge eisen aan zichzelf dat het bijna omslaat in zelfdestructie. Teveel met zichzelf bezig om beter te worden waardoor als een blind paard ging rondrennen.

De andere kant is dat het Ajax onder Frank de Boer niet vaak hoog druk zette. Fischer is wel iemand die veel energie in een wedstrijd legt en veel loopt en druk zet. Wanneer we nu een coach hebben die wat meer en hoger druk wil zetten zou deze jongen wel degelijk in het systeem kunnen passen. Engeland zou hij ook best nog wel kunnen verrassen. Daar wordt veel druk gezet en veel fysiek spel wat Fischer wel goed zou kunnen liggen. Ik hoop voor deze jongen dat zijn talent nog tot wasdom gaat komen. Want talent zit er genoeg in.

Op zich een prima deal, al zal ajax dan wel een goede backup/concurrent voor de linkerflank moeten halen. Want bijna geen concurrentie voor Younes lijkt me ook geen goede zaak, zeker niet als Ajax komend seizoen ook eens in Europa resultaten wil boeken. Of zullen ze denken dat Menig/becker goed genoeg is?

24 mei 2016 om 13:31

Ik denk dat Andersen en Younes samen veel clubs pijn kunnen doen. Beide hebben, in meerdere mate Younes, een onvoorspelbare dribbel. Hopen dat Andersen een vertrouwensboost heeft gekregen in Tilburg want voetballen kan hij echt wel!

Menig en Becker zie ik eerlijk gezegd niet zitten, dat is niet het niveau dat Ajax na wilt streven lijkt me.

Mooie stap toch nog voor hem en het is hem gegund, blessureleed heeft veel veranderd voor deze jongen, al was hij net voor zijn zware blessure ook al minder aan het presteren. Hij kan het heus wel en ik denk met wat meer vrijheid dat zijn kwaliteiten beter tot zijn recht komen. Zal je zien dat hij daar de pannen van het dak gaat spelen... Zal me niks verbazen als dat gaat gebeuren want onder de Boer zijn maar weinig spelers heel constant gebleven, volgens mij werden ze doodgegooid met tactische verhaaltjes.

Ik hoop dat hij daar een paar goaltjes maakt en dan misschien naar een club als Everton gaat. Zijn eerste jaar was waanzinnig en ook dit jaar heeft hij toch 12 goals gemaakt in alle competities.

Mooie transfersom, 5 miljoen exclusief bonussen. Heeft dit seizoen niet veel (kunnen) laten zien dus valt alleszins mee.

5 miljoen die engelsen zijn echt gek. Als dit soort matige bankzitters al 5 miljoen moeten kosten wat moet een basisspeler dan wel niet kosten.

24 mei 2016 om 14:50

Euh meer dan 5 miljoen euro? Luister 5 mln is zelfs voor een Engelse promovendus vrijwel niets en Fischer was dit jaar misschien veel bankzitter (ook zeker niet altijd) maar is nog jong, heeft redelijke statistieken en stond bekend als een erg groot talent. Niet heel gek dus.

Jammer dat het talent van Viktor er nooit helemaal is uitgekomen, de wisselvalligheid is hij nooit kwijtgeraakt. Een frisse start voor hem, ik wens hem het beste!!

Jammer dat een vormcrisis en een hele lange blessure ervoor hebben gezorgd dat hij het niveau van zijn debuutjaar slechts zelden heeft gehaald. Eerste seizoenshelft dit jaar begon er op te lijken, tot hij weer terugviel. Ik wens hem het beste in Engeland!

Voor Ajax een goede en begrijpelijke deal, 5 miljoen vangen die nog dit jaar in de boeken meegenomen kan worden is toch wel fijn als je als club een verlies over dit boekjaar verwacht.

Nooit het talent geworden waar op gehoopt werd. Misschien ook door zijn blessure van hem parte speelde.

ongelooflijk ik dacht dat hij het echt ging maken een aantal jaar terug. Maar op zijn eerste jaar na was het vrij vaak teleurstellend. Altijd dezelfde actie. Maar als hij het weer op de rit krijgt en ze vorm weet te pakken kan hij nog wel een goede speler worden. Hij is ook pas 21 he dat word welis vergeten.

Ajax heeft nog wat kunnen vangen en Fischer speelt P.l., iedereen gelukkig.

Gemengde gevoelens: was natuurlijk een heel groot talent dat een geweldige start kende. Daarna, mede door zijn blessure, was het veel minder. Kwam erg geforceerd over, ook juist omdat hij zo zelfkritisch was. Toch had hij nog prima statistieken en dan is het ook niet heel gek dat hij voor 5 miljoen de deur uit kan, ondanks dat hij niet verzekerd was van een basisplaats.

Ik was de hoop aan het kwijt raken dat zijn klasse er nog uit zou komen bij Ajax (iig onder De Boer), maar zou er nu ook niet gek van op kijken als hij elders helemaal weer opbloeit en Ajax voor gek wordt verklaard dat ze hem nu voor "maar" 5 mil weg doen... Iig altijd een goede mentaliteit gehad en hard gewerkt, dus ik gun hem het beste.

Hopelijk wordt zijn plek opgevuld door Andersen! dit heeft zich imo bewezen in de eredivisie. Met Younes, Cerny, Andersen en wellicht nog een aankoop zijn de flanken goed bezet.

Voor El Ghazi wordt het spannend, heeft laten zien vaker een 5 te spelen dan een 8.

24 mei 2016 om 14:20

Goed bezet? Naar mijn mening komt Andersen nog altijd te kort en zou nog een jaar verhuurd moeten worden. Cerny is jong en nog niet constant genoeg.om basisspeler te worden. Dan houdt je vrij weinig over. In de Eredivisie zijn ze weliswaar bruikbaar, maar Europees gaan ze je (nog) geen stuiver verder brengen.

Mooie prijs voor Fischer, dat kan Ajax direct weer herinvesteren in Ziyech en gaat Ajax er nog flink op vooruit ook. Ik zeg doen!!

Mooie stap. Goed voor zowel Ajax als voor Fischer. Hoop dat hij weer opbloeit in Engeland. Groot talent, maar het kwam er niet meer uit bij Ajax. Misschien helpt een nieuwe omgeving daarbij. Ik wens hem in elk geval veel succes!

Deze knul staat voor mij een beetje symbool voor het beleid van Ajax. Werd als zoveelste zogenaamd super talent voor bijna twee miljoen gekocht en heeft het helaas never nooit waargemaakt. Een leuke voetballer die zijn momenten heeft, niet meer en niet minder. Een glazen bol bezit niemand maar inmiddels is toch langzamerhand wel duidelijk dat er een eindeloze lijst met top/wereldtalenten is die de grote stap van junioren naar het eerste niet hebben kunnen maken, cq hun structurele meerwaarde hebben bewezen. Het is sympathiek dat je als club inmiddels jaarlijks incl. salariskosten rond de vijftien miljoen in de jeugdopleiding pompt maar het resultaat is uiterst mager.

Hopelijk pakt Ajax een keer echt door en halen ze de juiste mensen binnen.
Te beginnen met Van Gaal als trainer. Kan de hele club naar zijn hand zetten en de talenten naar grote hoogten stuwen. Dan Ziyech binnen halen als topaankoop voor slechts 4-5 miljoen. Klaassen mag dan verkocht worden voor 25 miljoen plus een doorverkooppercentage aan Napoli.
Dan nog Milik voor 20 miljoen plus een doorverkooppercentage verkopen. En Huntelaar transfervrij binnen halen. Dan nog Fosu Mensah huren die komt toch niet aan spelen toe bij United nu Mourinho komt. En Siem De Jong huren met optie tot koop van Newcastle United om tweede spits te worden.
Gaat Ajax er nog op vooruit ook.

Cillessen
Tete Veltman Riedewald Fosu Mensah
Bazoer Ziyech Gudelj
El Ghazi Huntelaar Younes

Reserves:
Boer
Owusu Vd. Hoorn Viergever Dijks
Vd. Beek Serrero Nouri
Schone S. De Jong Cerny

24 mei 2016 om 14:25

United zal Fosu Mensah of in Engeland willen verhuren of willen houden. Ziyech kan voor 4-5 miljoen naar veel betere clubs gaan. Huntelaar zal helaas niet komen. Siem de Jong is meer kwantiteit dan kwaliteit.

24 mei 2016 om 14:36

Hangt ervan af waar Ziyech zelf naartoe wilt gaan. Daar zal Twente niet om dwars liggen. Huntelaar heeft een Ajax clausule in zijn contract staan, misschien is er wat mogelijk. S. De Jong zou een prima tweede spits zijn. En misschien kan Van Gaal dan Fosu Mensah naar Amsterdam halen als goed gebaar van United richting Van Gaal toe.

24 mei 2016 om 15:05

@ Forzaholanda

Het gerucht gaat dat Huntelaar zo'n clausule heeft, is niet gezegd dat dat echt waar is. Daarnaast is het totaal niet zeker dat je Milik kan verkopen en zeker niet voor 20 mln euro, zelfde geldt voor Klaassen, die bovendien helemaal niet weg wilt. Ziyech moet je niet halen, dat is absoluut geen garantie voor succes. Mooie speler, maar nog niets op hoger niveau laten zien en lijkt bovendien naar het buitenland te willen. Siem de Jong als tweede spits is ook totaal onrealistisch; hij wilt niet op de bank zitten bij Newcastle en dus zou hij op de bank willen zitten bij Ajax? Lijkt me niet.

24 mei 2016 om 15:33

@jm87 Misschien is het wel waar dan is hij transfervrij. Milik is natuurlijk wel voor minimaal 20 miljoen te verkopen en voor Klaassen is Napoli bereid om 25 miljoen voor te betalen. En natuurlijk moet Ajax Ziyech wel halen voor een spotprijsje. En voor Siem is Ajax altijd een optie zegt hij.

24 mei 2016 om 15:40

@ Forzaholanda

Heb je hier ook argumenten voor? Of ga je gewoon op alles 'welles' zeggen? Waar baseer je namelijk op dat Milik voor - minimaal zelfs - 20 mln is op te halen? De paar geruchten die over hem gaan? En nogmaals Klaassen wil zelf niet weg en zeker niet naar Napoli, dat heeft hij benadrukt. Hoezo zou Ziyech volgens jou een garantie voor succes zijn, en waarom zou ajax hem voor een spotprijsje kunnen halen? De contracten van de spelers van FC Twente gelden gewoon en die gaan spelers als Ziyech echt niet in de uitverkoop doen. En ja, voor Siem de Jong is ajax altijd een optie, mooi politiek correct gezegd, maar het is nooit een optie als tweede spits natuurlijk.

Ik denk dat dit een mooie stap voor hem is. En andere omgeving zal hem goed doen. Hij is een talent maar hij heeft oudere spelers om hem heen nodig zodat hij niet het gevoel heeft dat hij de ster is en hij alles moet doen.
Terminste zo kijk ik naar hem.
Het was een top talent, maar omdat hij geen concurentie had moest het van hem lang komen. Te snel groot gemaakt en zelf te veel geeist na zn blesure.

Middelsbrough is een prachtige club, en misschien wordt dit wel een gevalletje Bojan.

Jammer voor ajax dat hij net als boillesen geen geduld hebben met de volgende stap. Ze komen allenbei van een zwaren blessure. fischer die dit seizoen kon herstellen en werken aan zijn vorm en volgend seizoen kon vlammen en zich belonen met een top transfer.

Wat heeft Ajax eigenlijk destijds betaalt voor Fischer ?

Ik denk dat Ajax heel blij moet zijn dat ze 5 miljoen krijgen voor hem, ondanks dat hij zeker wel talent heeft, vind ik het toch altijd een beetje een blind paard, die alles zelf wilde doen, waardoor goede acties uiteindelijk 0% rendement hadden. Ik denk dat Younnes , voor Ajax een veel betere buitenspeler is, ondanks dat Fischer misschien wel meer talent heeft.

24 mei 2016 om 14:59

Ik las vandaag ergens (dacht VI ) 1,3 miljoen..flink bedragje ook nog voor een 16 jarige.

24 mei 2016 om 16:56

Werd toen gezien als één van de grootste talenten van de wereld. Speelde bij Ajax in de A ook iedereen voorbij en begon goed. Helaas door zijn blessure niet meer zijn vorm gevonden. Maar 1,6 miljoen voor hem destijds was een goede aankoop, en ze maken er nu alsnog winst op.

Jammer voor viktor fischer had hem graag langer gezien bij Ajax succes bij je nieuwe club Middlesbrough hoop dat je nog eens terug komt en dat je mooie prijzen pakt

Geen matige voetballer, hij kan meer brengen dan een El Ghazi denk ik. Maar met Younes en Cerny heb je al twee erg goede buitenspelers voor volgend seizoen.

Een beetje een ren-je-rot voetballer met weinig rust. Middlesbrough is wel een stapje lager, misschien lukt het daar wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren