Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Depay is Van Gaal niet extra dankbaar: 'Dat was toch wel gelukt'

Laatste update:

Louis van Gaal nam Memphis Depay mee naar het WK in Brazilië en haalde hem een jaar later voor veel geld naar Manchester United. Het eerste seizoen in Engeland viel echter vies tegen voor de voormalig PSV’er, die in de Premier League maar twee keer wist te scoren. Zaterdag ontbrak hij in de wedstrijdselectie van United voor de finale van de FA Cup, die met 1-2 werd gewonnen.

/

Dit zat Depay behoorlijk dwars, maar hij hoeft het er niet meer over te hebben met Van Gaal, die maandag werd ontslagen. “Een haat-liefdeverhouding? Dat weet ik niet”, zei de aanvaller in gesprek met De Telegraaf. Hij was nuchter over het vertrek van de coach: “Zo gaan dingen in de voetballerij, in het leven. En daar leer je van en word je sterker van.”

Depay is niet van mening dat hij dankzij Van Gaal in de Premier League speelt: “Dat was toch wel gelukt”, benadrukte de Oranje-international. “Dat zeg ik omdat ik in mezelf geloof en hard werk.” José Mourinho wordt waarschijnlijk de nieuwe hoofdtrainer van United en Depay is ervan overtuigd dat de trainerswissel geen consequenties voor hem zal hebben; hij gaat ervan uit dat hij komend seizoen nog gewoon bij United zal spelen.

De Engelse tabloids pakken dinsdag natuurlijk massaal uit met het nieuws over het vertrek van Van Gaal en The Times schrijft dat de coach had afgezien van een afkoopsom als de club wat netter was omgesprongen met zijn ontslag. Van Gaal baalt nu echter als een stekker van de manier waarop alles is verlopen en schijnt ruim 5,8 miljoen euro mee te krijgen als ‘oprotpremie’.

Denk je dat Memphis Depay het nog gaat maken bij Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kom op, Van Gaal was diegene die je haalde en je 46 wedstrijden de kans gaf om te knoeien op het veld.

Geen enkele andere trainer had aan dit nontalent gedacht en geen enkele andere trainer had hem 46 wedstrijden laten staan. Ik heb nooit iemand zoveel 1/10 en 2/10 wedstrijden zien spelen in heel mijn leven. Indrukwekkend.

Tegen de derde rechtsback van Brugge kan je wel ballen, en tegen Eredivisieamateurs. Maar in de PL zit je toch wekelijks in de broekzak van een matige verdediger. Dit niveau is veel te hoog gegrepen voor hem.

Laat hem maar eerst eens proberen Frank van der Struijk te dribbelen. Dit lijkt me al lastig genoeg nu.

24 mei 2016 om 09:16

hij kon ook naar bijv bayern en psg, dus is niet echt zo dat hij een nederlander als kruiwagen nodig had dan he ..

24 mei 2016 om 09:23

En na 2 of 3 kansen zat hij daar wekelijks in de tribune. Hij mag op zijn knieën van Eindhoven naar Groningen om Louis te bedanken.

24 mei 2016 om 09:33

Wat een onzin. Er zijn zat spelers die minder spelers en toch kansen krijgen. Kijk bijv hoe lang ivanovic al ah blunderen is voor chelsea, om maar eens iemand te noemen.

Bovendien heeft hij gewoon met een goed seizoen bij psv en een aardig wk, en bovenal een verstandig carrierepad (niet weggaan bij de eerste kans) een grote transfer afgedwongen. Daar hoeft hij niemand voor te bedanken, hooguit zn moeder of zn zaakwaarnemer.

24 mei 2016 om 09:34

memphis depay was beste speler van NL en was al opgevallen op een wk. Met onze historie in het topvoetbal ga je dan altijd naar een topclub. Hij zal best een kansje extra gekregen hebben. Maar als iemand van Gaal dankbaar zou mogen zijn, dan is het Daley Blind. Goede voetballer hoor, maar in normale omstandigheid nooit goed genoeg als verdediger bij een club als United.
Ik denk fiodor dat jij ook nog weleens raar kan gaan opkijken als onder Mourinho Blind naar de tribune gaat en Depay een revival meemaakt en doorbreekt....

24 mei 2016 om 09:35

Ivanovic speelt erg slecht, maar wel nog twee niveaus beter dan Depay. Ik ken niemand in de voetbalwereld, ook door de jaren heen, die zo slecht speelt als Depay en toch blijft/bleef staan.

24 mei 2016 om 09:37

Misschien is van Gaal wel de reden dat hij niet kon uitblinken. Dus wie weet had hij het misschien geweldig gedaan bij PSG of Bayern. Hij heeft in ieder geval genoeg talent.

24 mei 2016 om 09:45

Onzin. Ivanovic kostte op een gegeven moment gewoon punten. Depay scoorde niet, maar dan deed iemand anders het wel. De 1e helft vh seizoen toen hij de meeste minuten kreeg wonnen ze namelijk nog aardig wat.
Bovendien is het helemaal niet vreemd dat een jonge dure aankoop een hslf seizoen de kans krijgt zich te bewijzen. Kijk hoe lang benzema matig speelde toen hij net bij real kwam.

24 mei 2016 om 09:49

Zonder Depay werd United gewoon derde volgens mij. Dus ik ben Depay dankbaar.

24 mei 2016 om 09:52

Ivanovic heeft ook evenveel doelpunten en meer assists dan Depay dit seizoen in de PL.

24 mei 2016 om 09:54

Oh kun je dit onderbouwen? Ik ben benieuwd naar je cijferwerk en bovendien mogen loze oneliners hier niet van de mods

24 mei 2016 om 10:03

Hoi autothumb maar die heeft er ook 10+ doorgelaten en depay maar 2 of 3 :D en het was trouwens niet t punt. Je doet net of spelers uit vorm gelijk de bank opgaan, maar en zijn zoveel voorbeelden van sprlers uit vorm die veel spelen in de hoop dat ze hun vorm weer vinden ..

24 mei 2016 om 10:21

Gaan we serieus ivanovisch en depay met elkaar vergelijken? Wat ivanovisch voor chelsea heeft betekent kan depay op dit moment alleen over dromen, al gun ik het hem van harte want heb toch een sympathie voor die gozer.

24 mei 2016 om 10:40

Dat was het punt toch niet? ik zocht even een speler die heel slecht in vorm was en toch bleef spelen. En we kunnen niet ontkennen dat ivanovic aan die omschrijving voldoet

24 mei 2016 om 10:56

dat kwam mede door een zeer goed WK en at was mede dankzij van gaal anders was hij denk ik niet bij die top clubs terecht gekomen.

24 mei 2016 om 11:09

Als het door van gaal kwam dat depay een goed wk speelde, komt het dan ook door van gaal dat depay dit jaar bij united slecht speelde?

24 mei 2016 om 11:09

Ga je nu ivanovic vergelijken met depay? Ivanovic speelt al jarenlang bij chelsea op een voortreffelijk niveau. Natuurlijk schrijf je zo iemand niet direct af als het niet loopt, waarbij het ook nog eens niet duidelijk is of het aan de speler zelf ligt of aan het hele team, want die liep dit seizoen ook voor geen centimeter. Ivanovic heeft jarenlang crediet opgebouwd, depay komt net om de hoek kijken.

24 mei 2016 om 11:19

Fiodor. Wat kan jij ongelofelijk overdrijven. Kritiek hebben op Depay terwijl je eigen club clowns in de verdediging haalt zoals Mangala voor een godsvermogen.

24 mei 2016 om 11:35

Precies dezelfde vraag werd hierboven gesteld en ik heb er antwoord opgegegeven. Maar ok duidelijke uitleg. Een talent waar je net 35 miljoen voor heb betaald schrijf je dus wel gelijk af na een paar slechte wedstrijden ..
Misschien had ik beter benzema als voorbeeld kunnen gebruiken met dit overgevoelige publiek. Speelde in het begin bij real ook slecht maar bleef toch kansen krijgen. En zo zijn er vast nog zat op te noemen.

24 mei 2016 om 11:43

@dante, Ivanovic is ook gewoon een tijdje geweldig belangrijk geweest voor Chelsea, die heeft krediet opgebouwd. Wat heeft Depay gepresteerd?

24 mei 2016 om 11:58

blijft iedereen nou gewoon hetzelfde zeggen? Ik heb die vraag nu al 2x beantwoord en jij stelt hem doodleuk nog een keer.

24 mei 2016 om 13:08

Waar komen joun fabels weg. Bayern of psg kopen echt geen eredivisie spelers. Depay was altijd al slecht. Alleen als je 20 scoort in nl. Denkt iedereen dat je een wereld topper bent. En met een feyenoord plaatje kan je ook beter stoppen met een mening geven.

24 mei 2016 om 13:14

Ivanovic heeft een minder seizoen gekend daarvoor was die een van de sterkhouders van het elftal .
Als je tijdenlang presteert verdien je krediet.

Vergelijk Depay met Martial.
Martial kostte 30 miljoen meer, maar daar gaat zoveel meer dreiging van uit.
En heeft niet de duurste auto waar die ondanks waarschuwingen van medespelers naar de club blijft.
En de untouchable-gimmick, hij denkt nog net niet dat die god is.

24 mei 2016 om 13:36

Dat heeft hij zelf gezegd ..

25 mei 2016 om 11:58

Martial? Haha! 80 miljoen! Dat is ruim 45 mil meer. In de buurt van de 94 van cr7 die het prima laat zien bij real en wel een iets hoger niveau heeft dan martial

26 mei 2016 om 14:15

Martial was 65 toch, alleen door bonussen kan het oplopen .

26 mei 2016 om 14:38

49 miljoen. Maar kan oplopen tot 80 miljoen, afhankelijk van de prestaties.

24 mei 2016 om 09:39

Wat een onzin dat niemand aan dit nontalent had gedacht .. Bijna iedere topclub had interesse in hem. En verder blijft het nog een talent die gewoon een slecht seizoen draait. Maar ik zie hem nog steeda uitbloeien tot een geweldige speler. En dan kan jij denken dat ik gek ben, maar dat is mijn mening.

24 mei 2016 om 11:02

Wat zeg jij nou weer voor onzin hij kon naar ongeveer elke premier league club naar bayern naar italie naar psg.... Echt hoe kom je in godsnaam bij nontalent?
Hij had een jaar eerder al voor 25 miljoen naar tottenham gekund

24 mei 2016 om 11:12

Hoe durf je hem een nontalent te noemen? Zeg je nou werkelijk waar dat Bayern, United en PSG verkeerd hebben geoordeeld, en allemaal voor niks rond de 30 miljoen wilde uitgeven? Ronaldo, net zoals veel andere creatieve buitenspelers, hebben moeite tijdens het eerste jaar in een andere competitie. Ook bij Ronaldo zag je maar af en toe vlagen van de genialiteit. Depay komt er vanzelf.

24 mei 2016 om 13:12

Ronaldo legde in zijn eentje wel even man u op de pijnbank met sporting. Daarna is hij gelijk over genomen door man utd. Jullie moeten stoppen door die oranje bril te kijken. Van depay hoor je straks niks meer van.

24 mei 2016 om 11:56

het susteem wat lvg wilde voetballen werkte niet voor de spelers van manu en ook niet voor memphis.in bijna elk systeem zou het wel een goed huwelijk kunnen zijn maar lvg wilde weer het tikkie terug voetbal laten spelen waar de meeste spelers van manu vooruit wilde maar werden tegen gehouden door lvg .ja ik ben blij dat lvg ontslagen is en hoop dat memphis onder de nieuwe trainer /maneger wel kan laten zien waarom hij zo duur was

Arrogant ventje! 'Dat was anders toch wel gelukt' wees eens dankbaar voor je talent en de kans die van Gaal je geboden heeft en probeer niet alleen een bank warm te houden.

24 mei 2016 om 09:25

Het is geen arrogante opmerking. Hij heeft gewoon het volste gelijk in dat hij sws in premier league speelde. Naast Man U hadden onder andere ook Southampton en Liverpool interesse!! Zelfs Vilhena kan in PL terecht. En Lex Immers als hij promoveert met Cardiff. Dus het is gewoon belachelijk om hem arrogant te noemen!!

24 mei 2016 om 09:27

Met alle respect voor van Gaal maar als die hem niet had gehaald dan had hij nu bij PSG of Bayeren gezeten en dat bedoelt Depay er mee te zeggen.. Ja LVG heeft Depay kansen gegeven maar die had hij elders ook gehad.

Het probleem dat Depay heeft is de Engelse media, hij kan de druk van de nieuwe nummer 7 van United duidelijk niet aan. Depay kan beter naar naar een club als Liverpool gaan of de premier league helemaal verlaten.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Depay het in zich heeft, maar niet bij United, maar wie weet dat Mourinho hem kan helpen want talent heeft ie genoeg.

Di Maria speelde ook de pannen van het dak bij Real en nu bij PSG maar kwam totaal niet uit de verf bij United, en Falcao is ook zon verhaal, wel typisch dat zulke getalenteerde spelers op de een of andere manier niet presteren in Manchester, ik ben echt van overtuigd dat dit met de media te maken heeft, de druk bij de grootste club ter wereld is moordend en voor een speler als Depay is het extra lastig omdat ie uit een kleine competitie komt en meteen wordt binnengehaald als die nieuwe Ronaldo.

24 mei 2016 om 09:35

Als je eerlijk bent is het niveau verschil van de eredivisie naar de PL veel te groot hier kan je uitblinken kijk maar naar Martial die het wel waarmaakte en zelfs 2 jaar jonger is daar mag Depay de veters nog niet van strikken die jongen is vreselijk goed , en dat geeft helemaal niet ik bedoel te zeggen dat Depay zo goed niet is en ook niet zal worden zoals de meeste dachten .

24 mei 2016 om 09:45

Ben je gek? Depay is veel beter dan Cristiano Ronaldo op zijn leeftijd. Je hebt hier te maken met de beste speler ooit! Dat hij steeds opnieuw in de broekzak zit van matige verdedigers en terug verlangt naar die amateurrechtsbacks van de Eredivisie is gewoon toeval. Ook na 46 wedstrijden voor United. Groetjes, de gemiddelde Nederlander.

24 mei 2016 om 09:48

Het probleem van Depay is zijn instelling, dat heeft weinig met de Engelse pers te maken.

24 mei 2016 om 09:52

Je hebt gelijk dat het niveau verschil enorm groot is maar Depay heeft vaak genoeg laten zien dat hij een topspeler in wording was, zelfs toen hij individueel een slecht seizoen draaide werd hij topscorer en maakte hij PSV kampioen en ook op het WK speelde hij geweldig waarbij hij werd verkozen tot een van de grootste talenten van dat toernooi.

Ik denk dat het niveau verschil in combinatie met de enorme druk, het grote geld en de hoogst irritante media in Engeland er voor gezorgd heeft Depay niet uit de verf komt, dat geeft ook aan dat hij mentaal toch niet zo sterk is als veel mensen dachten.

Een speler als Daley Blind lukt het bijvoorbeeld wel om zich staande te houden maar ik denk dat we het er toch wel mee eens zijn dat Depay meer talent heeft dan met alle respect Daley Blind.

Ik2

24 mei 2016 om 10:01

Idd de gemiddelde nederlander .. net of je discussie voert met de cassiere bij albert heijn ..
Depay heeft geen best seizoen, maar jij overdrijft heel zwaar. Waarom haat je hem zo? Omdat hij rijk is of omdat hij een kleurtje heeft of omdat hij een hoed draagt of omdat hij een rolls heeft? Of van alles een beetje?

24 mei 2016 om 10:04

@marvvliet,

Geef dan eens een paar concrete voorbeelden waardoor jij er van overtuigd bent dat Depay niet de juiste mentaliteit heeft?

Rare hoeden dragen of met je autos pronken zijn geen goede voorbeelden, ik ken genoeg wereldkampioenen en topsporters die het zelfde doen.

Ik heb Depay als Psver heel dichtbij gevolgd en ik vond juist dat hij een uitzonderlijke mentaliteit had, hij was na de verplichte trainingen altijd nog op het veld te vinden om vrije trappen te oefenen, zijn techniek bij te schaven en in het krachthonk te vinden.

25 mei 2016 om 12:00

46 wedstrijden? Hij heeft hooguit 20 wedstrijden de kans gekregen

26 mei 2016 om 16:41

hij heeft er 45 op zn naam staan, al vermoed ik wel dat zeker de helft als invaller geweest is.

Ik krijg met de dag minder respect voor dit kind. Een egoïst pur sang die voor zich zelf speelt en dit seizoen een van de redenen is dat van Gaal zijn doelstelling niet gehaald heeft.

24 mei 2016 om 11:00

Inderdaad, arrogantie druipt ervan af. Totaal geen zelfreflectie, denkt nog steeds dat hij een fantastische voetballer is die het met 80% inzet gaat halen. Houdt zich teveel bezig met randzaken en is daarvoor, buiten Van Gaal, ook door andere assistent trainers en begeleiders binnen MU gewaarschuwd. Daarbij heeft hij dit seizoen meer dan 40 wedstrijden de kans gehad om te bewijzen dat hij daar thuis hoort maar het was allemaal zeer teleurstellend wat hij liet zien (op 3-4 wedstrijden na). Zijn mindset is totaal verkeerd, dat mag hij eerst eens gaan veranderen. Je kan niet altijd teren op 1 goed seizoen bij PSV en een paar leuke invalbeurtjes op het Wk..

Zelfs Bayern en PSG hadden interesse in Depay dus daar heeft hij een punt.

Kijk eens naar Blind. Die speelt wel puur bij United door van Gaal. Kan zn koffertje ook alvast gaan inpakken nu.

24 mei 2016 om 09:18

Blind heeft, in vergelijking met Depay, natuurlijk wel nog redelijk gepresteerd. Depay heeft echt 0,0 gepresteerd het afgelopen jaar.

24 mei 2016 om 09:21

Met als verschil dat Blind al twee jaar redelijk tot goed presteert.
Depay heeft niet meer dan een handvol (misschien 2 handen) wedstrijden goed gespeeld maar is wel veel kansen blijven krijgen.

Mee eens dat hij een grote transfer sowieso had gemaakt, daar had hij Louis niet voor nodig. Echter het aantal spelminuten/kansen heeft hij wel aan LvG gehad en was bij PSG en ook Bayern een stuk minder geweest.
En ook onder Mourinho kunnen we er gerust vanuit gaan dat Depay harder zal moeten werken voor zijn kansen.

24 mei 2016 om 09:56

Kenissen van mij uit omgeving Manchester hebben ook een soort haat/liefde verhouding met blind..over het algemeen zijn ze van mening dat Manchester steeds verder verwijdert raakt van de top met zulke spelers in de basis en aan de andere kant speelt die toch redelijk stabiel..

24 mei 2016 om 10:04

Hebben ze wel een punt. Blind zou je niet bij de beste verdedigers van de wereld plaatsen. Man Utd wil bij die wereldtop horen, dus met Blind in de basis straalt je dat niet uit. Het is een goede speler, maar niet wereldtop. Enkel Smalling en de Gea zou je in de verdediging houden als je de rest invult met wereldtop.

24 mei 2016 om 14:19

Mrita Daley is 1 van de meest geliefde spelers op Redcafe. Dat zegt mij meer dan een paar kennissen. Ze willen hem heel graag houden in tegenstelling tot Depay die ze het liefst verkocht zien worden. Mourinho wou Martial zelf ook dus Depay zal onder hem Martial nooit uit de basis spelen op linksbuiten. Zlatan zal waarschijnlijk de nieuwe spits worden.

lucvz Smalling vind ik juist de minste. De rode kaart in de FA Cup was een logisch gevolg want hij had totaal geen grip op de aanvallers van Palace. Ik denk dat alleen DDG en Shaw echt zeker zijn. Darmian valt heel erg tegen en jammer genoeg voor Fosu-Mensah komt daar wellicht Renato Sanches voor in de plaats.

Wat een arrogante blaag, wat een figuur. Ga eerst eens presteren en het talent, dat hij echt wel bezit, tentoonspreiden alvorens je dit soort teksten roept.

Ach, met deze instelling speelt hij onder Mourinho amper tot niet bij MU. Volledig aan zichzelf te danken.

Ik hoop voor hem dat Mourinho net zo veel tijd in hem gaat investeren als Van Gaal. Anders lijkt het me einde verhaal en gezien Mourinho z'n werkwijze sluit ik dat allerminst uit.

Beetje nadeel deze dagen voor het Nederlands elftal... talenten die super hard werken er alles aan doen, maar waar de top er gewoon niet in zit en spelers als depay die talent genoeg hebben, maar het nogal verprutsen...

Hopelijk komt het nog goed, denk wel dat hij beter naar een subtop ploeg kan gaan.
Jaartje verhuren bijvoorbeeld.

Heel misschien kan hij over bepaalde onderwerpen beter zijn mond houden en proberen zijn voeten te laten spreken. Zowel van zijn lippen als voeten komt nu een lading wat ze op zijn Engels gewoon shit noemt.

Wellicht bij Stoke City of Watford, maar echt niet bij een topclub als Manchester United. Dat heeft hij echt volledig aan Van Gaal te danken, ook omdat hij zichzelf mocht laten zien op het grootste voetbalpodium ter wereld in Brazilië. Als hij het zonder hulp van een "vertrouwenspersoon" als trainer had moeten stellen, was hij net als Wijnaldum naar een club van het kaliber Newcastle vertrokken. Een seizoen topscorer worden in de Eredivisie is bij lange na niet genoeg om interesse van een topclub op te wekken, laat staan om dan ook nog direct in je eerste seizoen zoveel kansen als basisspeler te krijgen.

24 mei 2016 om 10:40

Uhu en daarom wilden Bayern en PSG hem ook hebben, is niveautje stoke toch?

24 mei 2016 om 11:12

Echter hadden psg en bayern hem na 3 wedstrijden naar de bank verwezen als hij zo speelt en meteen het jaar erop verkocht worden.

24 mei 2016 om 12:46

Ja bayern staat er bekend om monsteraankopen te doen en vervolgens te verkopen na 3 slechte wedstrijden. daarom hebben ze mario gotze bijvoorbeeld ook in de zomer van 2014 verkocht en staat kimmich nu ook op de transferlijst ..

24 mei 2016 om 13:32

Bij PSG en München had het een aankoop voor de breedte.
München heeft met dat geld Douglas Costa gehaald.
Bojan werd ook een wereldcarrière toebedeeld bij Barcelona en speelt nu bij Stoke.

24 mei 2016 om 13:35

Ja munchen koopt vaak spelers van 35 miljoen voor de breedte. Dat is duidelijk te zien aangezien hun duurste speler ooit 40m was. Hou nou toch eens op joh!

24 mei 2016 om 14:33

Dante je haalt zelf Gotze aan, een speler die voor veel geld is gehaald alleen maar voor de breedte blijkt nu want hij heeft heel weinig gespeeld en staat wel degelijk voor een vertrek deze zomer.

Dit had ook Depay kunnen gebeuren. Shaqiri heeft het ook niet gehaald en hij had veel meer hype toen hij werd gehaald. Ook bij PSG werd hem waarschijnlijk geen basisplaats beloofd en daarom was de keus ook niet moeilijk om voor van Gaal tekiezen (als dat al niet was).

24 mei 2016 om 18:35

Hij is helemaal niet voor de breedte gehaald. Maar hij heeft teleurgesteld, en toch 3 jaar lang kansen gekregen. Dat is toch een ander verhaal dan 3 wedstrijden en dan de bank op en zsm verkopen of niet? En daar reageerde ik op.
Bovendien heeft hij gisteren geloof ik aangegeven dat hij gewoon nog een jaar blijft.

24 mei 2016 om 19:46

Okay, maar we hebben ook bij bijvoorbeeld Benatia gezien dat Bayern wel degelijk spijt kan hebben bij dure aankopen.

Sammer heeft al laten weten dat Bayern bepaalt en niet Gotze. Als ze ervoor kiezen om hem geen nieuwe contract aan te bieden dan willen ze hem natuurlijk verkopen in de zomer. Ze gaan geen speler waarvoor ze bijna 40 miljoen hebben betaald gratis laten vertrekken volgend jaar.

24 mei 2016 om 20:36

Uiteindelijk ligt de macht bij hem, want hij kan gewoon zn poot stijf houden en zn contract uitzitten. kijk vilhena
Maar ik blijf maar meegetrokken in een discussie die ik helemaal niet wil voeren. Ik geef alleen aan dat ook als depay niet naar united was gegaan, hij waarschijnlijk best meer dan 3 wedstrijden de kans zou krijgen voor hij verkocht zou worden.
Ik heb het net even opgezocht, en ook benatia heeft 46 wedstrijden op zn naam staan. 3 en 46 vind ik toch iets anders.

''dream, believe, achieve'' was het toch? Wat is deze jongen de laatste jaren weggezakt zeg. Ongelofelijk. Zonder Van Gaal was hij allang verkocht geweest en ging het snel achterruit met hem. Voor deze jongen voorspel ik een Drenthe-scenario als hij zo doorgaat.

24 mei 2016 om 09:48

Je overdrijft het nogal, want hij speelt pas 1 seizoen in de PL en presteert daar niet, daarvoor was hij topscorer in NL dus dan kun je niet echt praten over wegzakken de laatste jaren. Daarnaast.. als van Gaal er niet was was hij allang verkocht zeg je? Hoe dan? Clubs verkopen investeringen van 30 miljoen niet na één seizoenshelft.

24 mei 2016 om 13:33

Nee, maar een van 75 miljoen wel.

24 mei 2016 om 14:24

Dat was na 1 seizoen, waarbij PSG ook nog eens 60 of 65 miljoen wilde betalen.

Wat loopt iedereen nou te zeuren joh? Er zaten veel clubs achter Depay aan. Uiteindelijk heeft hij zelf voor United gekozen. Arrogant dit, dat. Hij spreekt gewoon de waarheid.

Een jaar geleden had dat ook gekund, daar heeft hij gelijk in. PSG wilde hem ook hebben en op een gegeven moment wilde iedereen hem hebben, ook uit de Premier League.
Hij mag zich echter best een beetje bescheiden opstellen, want hij heeft er afgelopen jaar weinig van gebakken. Achteraf heeft PSV hem op het juiste moment verkocht. Talent heeft hij, maar ik begin toch aan zijn mentaliteit te twijfelen (terwijl ze bij PSV de laatste jaren erg content waren met zijn inzet).

Ik had meer verwacht van de wisselwerking tussen van Gaal en Memphis, jammer dat het zo is gelopen. Met Mourinho zie ik weer echt wel mogelijkheden dat dit gaat werken maar het moet natuurlijk vooral vanuit de speler komen.

Ik hoor heel veel dat Memphis aanpassingsproblemen heeft...
Toch geloof ik dat deze stap voor hem te hoog was of dat Man U niet het juiste elftal voor hem is.

Memphis hoort te voetballen in een goed draaiend elftal, waar hij net als Ronaldo veel kansen eist en waar er een paar ingaan. Dit was ook het geval bij Psv, waardoor het leek dat hij het heel goed deed.

Mocht hij in een CR7 ' vrije ' rol spelen onder Mourinho zie ik hem nog wel goed presteren.

Ik ben bang dat hij nu al mislukt is bij Manchester United. Hij heeft met arrogant gedrag het van Gaal extra moeilijk gemaakt. Hij heeft heel veel kritiek gehad in de Engelse pers en wordt beschouwd als een miskoop. Het eerste wat Mourinho gaat doen is goede aanvallers aantrekken die veel doelpunten gaan maken, want het grote probleem van Manchester United is dat er te weinig gescoord werd. Het gevolg zal zijn dat Depay weer verder achteraan komt in de rij en nauwelijks speeltijd zal krijgen. Mourinho zal bijvoorbeeld de Gea echt wel laten staan, die hoeft zich geen zorgen te maken. De achterhoede zal lang niet zo veel veranderen als de voorhoede omdat ze weinig tegengoals incasseren. Zelfs Blind zal nog wel speeltijd krijgen, hoewel mogelijk op een andere positie. Hij is een van de weinigen in dit elftal die een goede pass kan geven.

Heeft niet de mentaliteit voor de topsport. Het is jammer, want kwaliteiten heeft die wel. Ik kan me nog herinneren dat mensen zeiden dat die het niveau van Robben zal kunnen halen, maar dat zei ik een jaar geleden ook al, hij haalt nog geen veertig procent van Robben zijn kunnen.

Het is een nuchter en eerlijk antwoord, heeft weinig met arrogantie te maken.
Als een journalist hem vraagt of hij zonder van Gaal in Engeland had gespeeld dan is zijn logische antwoord dat dat vast wel zo zijn geweest. Nog wat journalistieke aanpassingen er bij en je hebt iets wat lijkt op arrogantie.

Die jongen gelooft gewoon in zichzelf en daar is niets mis mee!

Ga toch weg man. Depay zou wel in de bpl spelen maar zeker geen united. Hij doet nu wel vies van zonder hem blabla, je heb het aan jezelf te danken dat je een drama seizoen achter de rug hebt.

Voor mij is Depay een gevalletje Afellay 2.0. Te hoge dunk van zichzelf. Het feit dat je vaak in een krachthonk zit en extra vrije trappen oefent betekent niet dat het in je bovenkamer helemaal in orde is om een topsporter te zijn. Zelf oefen ik ook graag op vrije trappen, bijvoorbeeld. Maar na een maand in de PL zou je mij kunnen wegdragen want ik zou nooit bestand zijn tegen die druk van de media.

Aan de trainersopleidingen zou dat onderdeel wel mogen worden toegevoegd: mentale weerbaarheid (of een gebrek daaraan) bij spelers kunnen herkennen, en inschatten wat dat met de carrière zal doen. Kijk naar Zivkovic. Talent zat, maar wat presteert die jongen nou helemaal? En het lijkt erop dat iedereen al wel zo'n beetje klaar is met hem. Dat is knap om het zo te vergooien als je zo jong bent. En waarom speelt Maher niet elke week? Waarom mag Fischer weg bij Ajax? Genoeg talent maar oh die mentaliteit. En was dat nou echt niet in te schatten een paar jaar geleden? Zijn ze tijdens hun opleiding niet teveel ontzien en gepamperd?

Dus Depay, ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik vind de voortekenen niet zo gunstig. Trouwens, met Locadia zie ik hetzelfde gebeuren. Rijdt rond in een goudkleurige auto, dat is kennelijk belangrijk voor hem. Maar de "echte" voetballers die ergens gaan komen, die eten 24/7 voetbal en vinden het bij wijze van spreken zonde van hun tijd om naar de autodealer te gaan: die willen alleen maar video's kijken van Bergkamp of Maldini of wie dan ook, om op hun eigen positie elke dag weer een fractie beter te worden.

Tsja, wie weet of hij het dan had gered. Grote kans van wel, maar Louis is wel degene die mensen er van heeft overtuigd om je naar Man U te halen. Deze man heeft in ieder geval genoeg zelfvertrouwen. Nu het nog laten zien op het veld of je nummer 7 inleveren.

Hij heeft toch ook gewoon gelijk. Zonder van Gaal was die ook wel bij een topclub gekomen, want PSG en Bayern wilden hem ook hebben. Misschien zou hij het niet op deze manier moeten zeggen maar gelijk heeft hij wel.

Ik zie hem het volgend seizoen wel beter doen want Jose kan wel goed omgaan met types zoals Depay

Hahah PSG en München ? Volgens de Nederlandse media ja . Hij is puur alleen gehaald door Louie . Manchester is niks meer dan subtop club tegenwoordig .

Je had inderdaad misschien wel een stap kunnen maken naar de Premier League, maar dan was je terecht gekomen bij Watsford, Newcastle, Crystal Palace, degradatieclubs en ook dan had je vaak op de bank gezeten. Ik vind dat je te vroeg bij PSV bent vertrokken, met de gedachte van ik ben de beste speler uit de eredivisie geworden, dus ik ben wel toe aan een volgende stap. Had dat meerdere seizoenen achtereen laten zien en je had een mooie stap kunnen maken naar Tottenham of zo, nu ga je de boeken in als de slechtste nr. 7 die Utd. ooit gehad heeft, en daar ben ik het ook wel mee eens. 80%=talent, volgens iemand die dat wel weet te combineren, de rest wordt aangevuld met Mentaliteit en Samenwerking. Je hebt nog heel veel te leren, maar denken dat je ooit zo goed gaat worden als CR7 is onzin, en als je dat nu nog niet inziet, dan blijf je op dit niveau hangen.

Ik denk inderdaad dat de trainerswissel geen gevolgen voor Depay zal hebben. Hij speelde onder Van Gaal niet meer en zal dit onder Mourinho ook niet vaak spelen. Het wordt hoog tijd dat deze jongen een stuk zelfkritisch-er gaat worden en zich gaat beseffen dat zijn carriere op deze manier in het slop zal geraken en hij dezelfde weg als bijvoorbeeld Royston Drenthe zal gaan bewandelen. Zou ontzettend zonde zijn want talent heeft hij genoeg

Ik zie blind volgend seizoen niet in de basis staan en depay wel. Ondet louis hebben spelers niet echt de vrijheid, maar krijgen ze instructies mee het veld in. Dit is voor sommige spelers niet goed en ik denk dat het met depay en bijvoorbeeld di maria ook zo is gegaan. Creatieve spelers moet je de vrijheid geven en dat is onder louis van gaal moeilijk. Blind daarin tegen doet alles precies wat de trainer vraagt, alleen hij komt verdedigend zoveel tekort.. er zijn echt heel wat fouten gemaakt in de verdediging waar blind bij betrokken was. Die is niet voor dit niveau en ook niet voor het nederlands elftal. Depay zal onder mourinho gaan bloeien en met zlatan voorin kan dat een mooi duo vormen. Wayne rooney erachter en nog een andere snelle speler aan de zijkant. Een goeie verdediger erbij en je bent klaar

24 mei 2016 om 14:40

Jij denkt serieus dat Martial gaat banken voor Depay?

Mourinho gaat waarschijnlijk 3 meer controlerende spelers naast Martial en Rooney op het middenveld stallen. De voorzetten moeten dan komen van de backs Shaw en Renato Sanches.

Je loopt naast je schoenen !!
Je bent een goede voetballer.maar de stap die je gemaakt heb is veels te groot.
Wel jammer

Hij heeft volkomen gelijk, ook zonder Louis van Gaal was hij waarschijnlijk wel in Engeland uitgekomen. Southampton, Liverpool en nog een paar clubs hadden verregaande interesse. Maar om dat juist nu op deze manier te verwoorden? Zeg dan gewoon "ja, dankzij Van Gaal speel ik in Engeland". Het is misschien niet helemaal waar, maar het staat wel netjes ten opzichte van de man die zijn nek uitstak om jou naar United te halen.

Kijk maar eens naar zijn blik in die ogen.
Belachelijk dat iemand zoveel geld krijgt.

Heb net de de cijfers van ronaldo gezien bij man u en die waren de eerste jaren ook niet best pas de laaste 3 jaar bij man u waren goed en werdt die pas echt een wereldster begrijp niet waarom depay naar een jaartje al weer kan vetrekken gun hem wat tijd net zo als bij ronaldo

Als hij vertrouwen krijgt en elke week speelt, dan komt het allemaal wel goed met Memphis. Maar de Trainer is belangrijk hierin, hij zal moeten knokken voor een plek.

24 mei 2016 om 14:25

Maar dat heeft hij gehad.. hij heeft als debutant in de PL juist veel vertrouwen gekregen en zelfs nadat hij weken achter elkaar niet presteerde en letterlijk niets liet zien mocht hij aanvankelijk blijven staan..hoeveel vertrouwen wil je hebben?

'Dat was toch wel gelukt' klinkt laconiek zoals zijn houding lijkt te zijn. 'Ik geloof in mezelf en werk er hard voor' is een steengoede vaardigheid. Maar luistert hij ook naar andere, neemt hij kritiek aan of slaat hij deze in de wind.... Waarom heeft hij het nog niet gemaakt, !?Technisch gezien moet het aankunnen maar zijn mentaliteit laat waarschijnlijk te wensen over. Het totaalplaatje klopt (nog) niet voor in de top van de wereld.

In de Premier League komen was wel gelukt denk ik, maar bij Manchester United spelen niet. Dat heeft hij toch wel aan Louis te danken. Het eerste jaar van Depay bij United is geen groot succes te noemen. Laten we hopen dat hij onder Mourinho weer opleeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren