Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind: 'Ik hoop dat het waar is, anders hebben we een groot probleem'

Laatste update:

Het Nederlandse voetbal moet uiterlijk in 2026 weer aan de top staan, zo vertelde directeur betaald voetbal Bert van Oostveen vorige week maandag. Bondscoach Danny Blind heeft er alle vertrouwen in dat die doelstelling behaald gaat worden, zo vertelt hij in een interview met ELF Voetbal Magazine.

/

“Er is altijd genoeg talent in Nederland, dat heeft Nederland door de jaren heen bewezen. Als de talenten er nu niet zijn in de categorie 17 tot 21 jaar, dan ga ik ervan uit dat ze er wél zijn bij de twaalf tot zestien jaar. Ik hoop dat het waar is wat ik zeg, anders hebben we echt een probleem”, aldus Blind, die ook impliceert dat het Nederlandse voetbal misschien iets boven zijn stand heeft geleefd.

“We moeten niet vergeten dat we een klein land zijn, hebben geen honderd miljoen inwoners. De Fransen en de Duitsers kunnen moeiteloos drie nationale ploegen opstellen. Wij niet. Zij hebben een veel grotere vijver om uit te vissen”, besluit Blind. De eerstvolgende interland van Oranje is die tegen Ierland op 27 mei.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is dit nu weer voor een kul? We hebben boven onze stand geleefd? Dat lijkt mij een logische uitspraak als Nederland een paar succesjaren had, maar Nederland doet het altijd goed, dus dat is onze stand. We leven nu dus juist onder onze stand. Als Blind dat niet gaat beseffen, wordt het niks meer met hem als coach.

30 april 2016 om 13:19

We hebben het als klein land uitstekend gedaan.

30 april 2016 om 13:23

Ja, dus? Dat betekent dat we het nu niet meer uitstekend moeten doen? Nederland is een voetballand. Elk dorp heeft een voetbalclub, hoe klein ook. Natuurlijk hebben andere landen meer mensen en dus meer voetballers, maar in een grotere vijver is het vaak ook lastiger vissen. Het gaat ook om de faciliteiten die Nederland heeft en die zijn altijd uitstekend geweest.

30 april 2016 om 15:47

Wat een onzin zeg. Hoe meer mensen hoe groter de kans dat er een goede voetballer in dat land worden geboren. Het is niet voor niks dat Brazilië en Duitsland de meeste Wk's hebben gewonnen. Dat komt omdat zij de meeste voetballers in hun land hebben wonen

En boven je stand leven kan echt wel. Als Zwolle op de 2e plek staat in de ED dan leven ze op dat moment boven hun stand en worden ze op termijn gewoon ingehaald. Zelfde dat Nederland 3e werd op het WK. Was erg leuk hoor die 3e plek maar er waren genoeg betere teams. Landen zoals Spanje, Portugal, België, Brazilië Frankrijk waren bijvoorbeeld lager dan ons geëindigd, maar waren ook toen al eigenlijk beter dan ons.

30 april 2016 om 21:52

Wat moet hij anders zeggen .
Flut bondscoach

30 april 2016 om 22:46

@finalvoetbal Ten eerste. Wil je leren in een discussie om de mening van iemand geen 'onzin' te noemen? Komt niet echt respectvol over.

Ten tweede. Brazilië en Duitsland ja... Zijn dat de grootste landen ter wereld? Ik snap dat je hier een punt wil maken, maar het komt niet echt over... Brazilië heeft met 198 miljoen mensen inderdaad een hoog inwoneraantal. Maar maakt dat dat ze vaak goed zijn? Of komt het door het type voetbal dat ze spelen?

Even wat landen die ook fanatiek tegen een bal aantrappen: Japan heeft 127 miljoen inwoners, Rusland 143, de VS 317 en China 1,3 miljard... Doen zij het zo goed? En Duitsland doet het wel goed inderdaad, maar dan valt Duitsland met 80 miljoen in het niet, toch?

Volgens mij gaat het niet om het inwoneraantal, maar de faciliteiten en de manier van voetbal. Nederland is uitvinden van het totaalvoetbal is altijd een voetballand geweest en is niet zoals Zwolle 'een keer tweede geworden'.

Nederland doet het gewoon altijd goed en heeft wel eens mindere momenten. Net zoals Spanje dat kansloos werd uitgeschakeld afgelopen WK. Hebben die dan boven hun stand geleefd? Italië, Frankrijk, Spanje, Engeland. Ze hebben allemaal wel eens een EK of WK gemist. Hebben die dan boven hun stand geleefd?

Nee, @finalvoetbal. Dat zijn grote voetballanden. Net zoals Nederland dat is. Hoe klein het land ook is, we blijven een groot voetballand. Als ik dan een bondscoach hoor zeggen dat we misschien boven onze stand hebben geleefd, dan mag die bondscoach wat mij betreft meteen zijn spullen pakken. Nee, Nederland wordt niet elk WK derde. Maar bij de laatste acht horen ze gewoon te zitten. Dat zijn ze aan hun stand verplicht!

30 april 2016 om 13:27

Wat Blind zegt klopt gewoon, jaren 80 hadden we ook jaren lang een mindere periode gehad voordat we de EK wonnen.

30 april 2016 om 13:36

De vijver van bijvoorbeeld België is nog kleiner, en kijk wat voor spelers daar rondlopen...

30 april 2016 om 14:05

Ja maar dat was 5 jaar geleden ook nog anders... Misschien hebben wij over 5 jaar ook weer een prachtig elftal staan...

30 april 2016 om 16:47

Binnen zijn gewandeld, lijkt wel alsof België geselecteerd heeft op voetballers.

30 april 2016 om 18:27

Zoals nec al aangaf heeft België ook al jarenlang een dip gehad, sterker nog na het WK van 2002 tot aan het WK 2014 hebben ze geen enkele eindtoernooi meegemaakt gehad.

Zoiets kan ons ook weer overkomen, alleen laten we het hopen van niet.

30 april 2016 om 22:53

Tja @aegrath. Een mindere periode. Maar dat betekent niet dat we daarvoor boven onze stand hebben geleefd. Ik heb het idee dat velen hier niet beseffen hoe groot Nederland is qua voetballand.

30 april 2016 om 13:47

Oz81,

En met welke spelers moet het Nederlands Elftal Spanje of Duitsland kunnen verslaan? Heb je wel de kwaliteiten die wij op het veld hebben vergeleken met de Spaanse en/of de Duitse competitie? Blind heeft hierin gewoon gelijk.

Welke Nederlandse speler kan de kwaliteiten bezitten van Robben, Sneijder, Van Bommel, Cocu, Bergkamp, Van Persie, Stam.......? Het verschil tussen de huidige spelers en de grote namen van het Nederlands Elftal is zo groot dat we in de huidige generatie niet de spelers daarvoor hebben.

30 april 2016 om 14:06

Als je leest wat ik schrijf, zie je dat ik het heb over de opmerking van Blind dat we boven onze stand hebben geleefd. Ik zie in jouw reactie geen enkele zin die daar aan refereert, dus wat wil je dat ik zeg? Dat we inderdaad nu minder presteren en zoals je wilt; minder kwaliteit hebben? Dat zie ik ook wel, maar dat is onder onze stand. Dus niet zoals Blind het zegt, toen we het goed deden, dat dit boven onze stand was.

30 april 2016 om 15:30

Doe maar een beetje rustig, denk aan je hart. Misschien is de woordkeuze niet handig maar het is wel waar. Net zoals Portugal is Nederland maar een klein land, minder inwoners en dus minder mensen om uit te putten. Nederland was tot de jaren zeventig helemaal niks. Daarna van 1980 tot 1988 ook niks eind jaren 80 begin jaren 90 tot 2004 lichting na lichting goede voetballers gehad. Nu is het even niks. Daar refereert blind aan en dat is gewoon normaal. Voetballand of niet, het is voor ons kleine landjes gewoon een feit dat we geluk moeten hebben.

30 april 2016 om 22:51

Mijn hart functioneert prima, Benficaajax1. Maar ik verbaas mij toch over dit soort reacties. Ook die van jou. Echt. Even copie/paste van wat ik hierboven heb geschreven:

'even wat landen die ook fanatiek tegen een bal aantrappen: Japan heeft 127 miljoen inwoners, Rusland 143, de VS 317 en China 1,3 miljard... Doen zij het zo goed? En Duitsland doet het wel goed inderdaad, maar dan valt Duitsland met 80 miljoen in het niet, toch?

Volgens mij gaat het niet om het inwoneraantal, maar de faciliteiten en de manier van voetbal. Nederland is uitvinden van het totaalvoetbal is altijd een voetballand geweest en is niet zoals Zwolle 'een keer tweede geworden'.

Nederland doet het gewoon altijd goed en heeft wel eens mindere momenten. Net zoals Spanje dat kansloos werd uitgeschakeld afgelopen WK. Hebben die dan boven hun stand geleefd? Italië, Frankrijk, Spanje, Engeland. Ze hebben allemaal wel eens een EK of WK gemist. Hebben die dan boven hun stand geleefd?

Dat zijn grote voetballanden. Net zoals Nederland dat is. Hoe klein het land ook is, we blijven een groot voetballand. Als ik dan een bondscoach hoor zeggen dat we misschien boven onze stand hebben geleefd, dan mag die bondscoach wat mij betreft meteen zijn spullen pakken. Nee, Nederland wordt niet elk WK derde. Maar bij de laatste acht horen ze gewoon te zitten. Dat zijn ze aan hun stand verplicht!'

Dus Benficaajax1. We zijn geen klein landje wat betreft het voetbal. Qua clubvoetbal worden we minder inderdaad, qua spelers hebben we nu misschien een mindere lichting, maar we blijven groot. Zo worden wij ook gezien.

30 april 2016 om 14:34

Ik denk echter dat voor ons het WK een heel nieuw begin is van een nieuw Oranje. Er zijn overigens al veel nieuwe jongens binnen ons elftal en die hebben stuk voor stuk veel kwaliteit en talent. Ik zie een toekomstig beeld met: Memphis - Janssen - (voor nu nog robben) Promes, Wijnaldum - Bazoer, Blind, Riedewald - De Vrij - Bruma - Janmaat. Dit lijkt me toch wel een heel goed team, die in de toekomst nog wel eens groots kan uitpakken.

30 april 2016 om 15:17

Je vergeet Fosu-Mensah

Daar heb je gelijk in Danny, maar gelukkig hebben we in de categorie van spelers rond de 20 aardig wat talent rondlopen, dus eerder dan 2026 graag.
Depay, Willems, Kongolo, Hoedt, Tete, Bazoer, Janssen en Klaassen om er een paar op te noemen en dan zijn er ook nog heel wat 23+ gasten die het kunnen maken.

30 april 2016 om 13:23

Maar wat versta jij onder 'talent'? Ik zie in Depay Willems Kongolo Hoedt Klaassen geen toekomstige spelers in de categorie Robben Sneijder

We hebben boven onze stand geleefd. We hebben geen 100 miljoen inwoners, dus hebben we een kleinere vijver om in te vissen. Maar we moeten wel in 2026 weer aan de top staan. Want we hebben veel talenten in die kleine vijver. Anders spreek je jezelf gewoon keihard tegen bij het enige interessante wat je te melden hebt in de persconferentie. Pff..

30 april 2016 om 13:44

Dus je erkent dat wij niet de middelen hebben om het Nederlands Elftal en de Eredivisie naar de top te halen? Dus al dat kritiek van vele VZ-leden op Blind was eigenlijk onterecht, want wij hebben met dit generatie gewoon niet de spelers die landen als Spanje of Duitsland kan verslaan. Of wel dan?

30 april 2016 om 14:00

Spanje of Duitsland misschien niet maar Turkije en Tsjechië? Absoluut.

30 april 2016 om 14:12

Sorry hoor, maar volgens mij hebben zelfs Ajax, PSV en Feyenoord moeite om clubs als Zenit, Estoril, Panathinaikos, Besiktas, HNK Rijeka, Dnipropetrovsk of Rapid Wien uit te schakelen. Dus waarom zouden we moeten winnen tegen landen als Turkije of Tsjechie?

30 april 2016 om 14:16

Er is toch wel een duidelijk verschil tussen die landen verslaan, en ons niet eens kwalificeren voor een Ek.

Als je beter wilt worden, moet je harder trainen en slimmer zijn dan andere. Niet calimerogedrag gaan vertonen.

We hebben sinds 1988 altijd meegedaan op het Ek.
het land is niet kleiner geworden, dus het argument is gewoon niet sterk

Dit was gewoon een makkelijke groep. Als je het dan nog niet haalt, faal je gewoon.

Uiteraard zijn die er. In Van Oostveen we trust...

Echt, ongelofelijk! Hoe kan je nou zeggen: 2026, dan moet het gebeuren! 10 jaar! 10!! Je moet je niet afvragen wanneer het zichtbaar moet zijn, maar hoe!!!?? Hoe gaan we realiseren dat het niveau omhoog gaat. En dan is het niet belangrijk of dat 2020 is, of 2027, als het maar goed is!

30 april 2016 om 13:33

Precies! Ben het helemaal met je eens. Om nu te roepen dat we er in 2026 is wel heel gemakkelijk. Op deze manier dekt de Knvb (v. Oostveen, Blind) zichzelf lekker in tegen komende tegenvallers. Een beetje ambitie mag wel, heren!

Ineens komt het besef als een mokerslag binnen, we gaan met Danny Blind ook de volgende kwalificatie in. Ergens wist ik het wel, maar ik besefte het nog niet helemaal dus. Hopelijk zijn zijn woorden niet bedoeld om zich alvast in te dekken, en dat hij mag blijven zitten totdat er wel een goede lichting is. Al heeft hij wel gelijk in dat we altijd goed hebben gepresteerd naar bevolkingsomvang. Maar we zijn lang niet de beste, kijk naar Uruguay, daarbij verbleekt onze prestatie toch behoorlijk.

30 april 2016 om 13:42

Ik denk dat Danny Blind daar weinig aan kan doen, we hebben te maken met een zeer zeer matige generatie waarbij ook veel jonge jongens verkeerde keuzes hebben gemaakt door vroeg naar het buitenland te gaan.

Vergelijking met Uruguay gaat niet helemaal op vind ik. Die hebben een compleet andere voetbalfilosofie en leunen vooral op de klasse van Suarez, Cavani en Godin. Naast die drie staan er acht vechtersbazen in het veld die door elkaar voor het vuur gaan. Een temperamentvol karakter dat wij niet echt bezitten. Uruguay zal ook weer mindere perioden gaan kennen zodra voornamelijk Suarez en Cavani op leeftijd geraken.

Vergeet niet dat wij fantastische generaties hebben gehad, nu is het even wat minder, dat kan gebeuren, elk land heeft daar wel eens last van. Hoe vaak is Spanje of Frankrijk wel niet afgegaan op een groot toernooi? Argentinie en Brazilie idem. Zelfs Duitsland heeft zijn mindere generaties en blamages gehad. Of Belgie, jarenlang was het niets, nu staat er een bijna gouden generatie.

We moeten de situatie accepteren zoals deze nu is en absoluut de vinger aan de pols houden, voornamelijk zorgen dat onze talenten de juiste keuzes maken. En niet denken dat ze na een half jaar presteren in de Eredivisie naar het buitenland kunnen, en daar ligt denk ik direct de grootste zorg. Maar geheid dat ook wij weer een hele talentvolle generatie zullen krijgen, de vraag is alleen wanneer ... misschien duurt het inderdaad wel even dit keer. Dat zou best kunnen.

Meneer blind als je nu gewoon de beste spelers selecteert en ze op de groede plek zet hebben we een bast aardig elftal hoor. niet voor de top 10 in de wereld maar in de top 15/20 zitten we nog echt wel. vind dat hij veel verkeerde keuzes maakt

Nederland is het 10e land in Europa qua inwoners, voor België, Portugal en Griekenland om maar wat te noemen. In Nederland heeft vrijwel elk jongetje of meisje de kans om met goed materiaal en trainers te werken. Je kunt dus een paar landen noemen waar we op achterblijven, maar dit mag natuurlijk nooit een excuus zijn om niet bij de eerste 24 voetballanden van Europa te horen.

30 april 2016 om 16:47

Onze topsportmentaliteit is aan het verdwijnen.Dat is het probleem.De talenten groeien op als watjes.Kuyt is de norm die niemand haalt,ondanks veel meer talent

Ik houd niet van deze slappe houding, ik wil horen dat we ons gaan redden, ook met mindere middelen, maar dat we sowieso weer terugkomen. Waar is de gogme gebleven? Hele land wordt kapot gemaakt met deze slappe houding en politiek correct washandjes retoriek.

En zorg gewoon dat we weer gaan draaien Knvb, ga van mijn part de clubs kredietmogelijkheden geven, sinds wij als enige in Europe het braafste jongetje van de klas moesten zijn is het hier bergafwaarts gegaan, en landen zoals Spanje die wel regels aan de laars lapten hebben een spurt gemaakt, met ons voetbal ook nog!

Wie neemt hem nog serieus, er is genoeg jeugd! Hij en zijn voorganger h hebben er een puinhoop van gemaakt. Van Gaal zag onze klasse maar ook de minpunten in, had vervolgens een plan. Deze trainers leven met de dag, laten zich leiden door het verleden (de achterhaalde Hollandse school) en de pers.

Niet alleen is Nederland het tiende land qua inwoneraantal in Europa maar de organisatiegraad van het voetbal op clubniveau is veel groter als in veel andere landen.

Ik denk dat we wel wat zuiniger op onze talenten moeten worden. Veel jonge spelers spelen nu al te veel wedstrijden. Daarnaast moeten ook nog 2 jeugdploegen gevuld worden voor 2 tournooien deze zomer. Nu door het internationale voetbal onze Nederlandse clubs meer jonge spelers moeten opstellen krijg je hier steeds meer problemen mee. Jongere spelers die in de zomer een tournooi hebben gespeeld moeten dan weer te snel meedoen bij hun club, zowel in (voorrondes) CL en EL als in de competitie. Uiteindelijk leidt dat tot vormverlies, blessures en uiteindelijk stilstand in ontwikkeling.

Uitschakeling kan een keer gebeuren, alleen leek de manier waarop net als voor het WK 2002 zo totaal onnodig. Je zult zien dat we straks de oefenduels met EK-gangers met twee vingers in de neus winnen.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren