Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vijf genomineerden voor eretitel Trainer van het Jaar bekend

Laatste update:

Op initiatief van het vakblad De Voetbaltrainer wordt jaarlijks de Rinus Michels Award uitgereikt, de prijs voor de beste trainer in het prof- en het amateurvoetbal. In het profvoetbal ging de award vorig seizoen naar PSV-trainer Phillip Cocu en hij is opnieuw genomineerd, zo meldt persbureau ANP.

/

Ajax-trainer Frank de Boer, die de prijs in 2014 en 2013 won, is eveneens genomineerd. De andere trainers die een nominatie ontvingen zijn Erik ten Hag, Ron Jans en John Stegeman. Ten Hag presteert fantastisch met FC Utrecht en hij bereikte de bekerfinale, Jans doet het opnieuw uitstekend met PEC Zwolle en Stegeman doet met Heracles Almelo brutaal mee om de vierde plek op de ranglijst.

De prijs wordt op 6 mei uitgereikt in het stadion van PEC Zwolle. Dat is opmerkelijk genoeg twee dagen voor het competitieslot, waarin pas de beslissing valt in de Eredivisie. Voor het kampioenschap is het een nek-aan-nekrace tussen Ajax en PSV; beide clubs hebben momenteel 78 punten.

Bij de amateurs lijkt Wilfred van Leeuwen de favoriet. In de zondagafdeling van de Topklasse doet VVSB mee om het kampioenschap en de grootste prestatie leverde de club uit Noordwijkerhout in de KNVB Beker. VVSB versloeg onder meer FC Emmen en FC Den Bosch en werd pas in de halve finale uitgeschakeld door FC Utrecht.

Wie verdient de Rinus Michels Award?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou Stegeman kiezen dit jaar. Cocu en de Boer hebben hem al gewonnen en ik vind niet dat zij dit jaar zo presteren dat zij deze titel verdienen. Vind het jammer dan van Bronkhorst niet eens op de shortlist staat, maar die zou het ook niet meer verdienen dan Stegeman. Jans en ten Hag vind ik ook niet voldoende presteren dit jaar.

25 april 2016 om 15:15

Van Bronkhorst is een grapje, toch? Voor dat negatieve record dat ie behaald heeft?

25 april 2016 om 15:22

Ik zou hem ook niet kiezen, maar hij heeft wel een prijs gewonnen en dat telt voor iets. In mijn ogen verdiend hij eerder een nominatie dan Jans en Ten Hag. Maar ik zou hem sowieso niet bij de top drie hebben hoor. Maak je geen zorgen.

25 april 2016 om 15:48

Een prijs waar je 6 keer voor moet winnen. Die reeks is korter dan de 7 nederlagen op een rij.

Beker winnen is knap, maar die reeks nederlagen was met zo'n selectie misschien zelfs knapper.

25 april 2016 om 15:59

Bronkhorst, die Dick Advocaat nodig had voor hulp met coaching, moet in de short list staan van coach van het jaar???
Wow

25 april 2016 om 16:27

Heeft toch als onervaren trainer in zijn 1e seizoen een prijs gewonnen en de 3e plaats. Wat heeft ten Hag dan gepresteerd of Jans'?

25 april 2016 om 16:27

En toch er beter voor staan dan de rest van de clubs op de twee beste na

25 april 2016 om 16:32

Dus als Ten Hag de beker gisteren had gewonnen dan verdiende hij de nominatie wel?

25 april 2016 om 16:49

@ Leopart

Ten Hag heeft met een club met een veel mindere begroting de beker finale behaald. Staat met FC Utrecht netjes op plaats 5 en gaat straks ook gewoon europees voetbal halen.

Dat vind ik persoonlijk knapper dan met 8 nieuwe ervaren spelers (feyenoord) de beker winnen en 3e worden met slechts 7 punten voorsprong op Utrecht. De prestatie van Giovanni is toch wel behoorlijk beroerd te noemen.ruim 10 miljoen investeren in je selectie en 21!!! punten achter staan op de nummer 1 en 2.

26 april 2016 om 08:03

@snoekje. Ja!

25 april 2016 om 15:19

Stegeman moet inderdaad de winnaar worden met minimale middelen mooie voetbal gespeeld en ook een tijdje er hoog gestaan.

25 april 2016 om 15:23

Ja en dan is het eigenlijk ook meteen een mooie beloning voor vorig jaar. Waar hij na het dramatische begin de ploeg op de rails kreeg en deze mooie club behield voor de eredivisie!

25 april 2016 om 15:23

Jans is gek inderdaad. Ten Hag heeft het gewoon uitstekend gedaan in zowel de beker als competitie, ik mis alleen Faber op deze lijst.

25 april 2016 om 15:39

Ten Hag en Jans verdienen het meer dan van Bronckhorst. Vlak voor de winterstop stortte alles ineens bij Feyenoord en werd er 7 keer op rij verloren. PEC Zwolle doet het al een paar seizoenen prima onder leiding van Jans die met PEC Zwolle altijd attractief en aanvallend probeert te voetballen ondanks de talloze blessures dit seizoen. Ten Hag doet het met FC Utrecht uitstekend en is favoriet voor de play offs. Ook Stegeman heeft dit seizoen met Heracles Almelo een heel erg goed seizoen gedraaid maar waarschijnlijk zal de Boer of Cocu worden gekozen afhankelijk van wie er kampioen wordt.

25 april 2016 om 15:57

De druk bij Feyenoord ligt wel iets hoger. Das ook niet makkelijk. Als Jans zijnde kan je prima wegkomen met 2x verlies op rij, dat is wel anders... Jans is een top gozer, maar dit seizoen niet bijzonder gepresteerd. Geen beker prestatie en mogelijk minder punten dan vorig jaar.

25 april 2016 om 16:04

De druk bij feyenoord is hoger maar de selectie is ook beter. Als je 3e wordt en de beker pakt is dat gewoon oke voor feyenoord, niet bijzonder.

25 april 2016 om 16:31

En als je straks 2e wordt en geen prijzen pakt? Dan verdien je wel een nominatie?

25 april 2016 om 16:33

Toch heeft het 8 jaar geduurd voordat de beker weer omhoog gehouden mag worden en sinds laatste kampioenschap in 99 maar 3x hoger geindigd. Daarnaast moet je niet vergeten dat Jans meer ervaring heeft. De prijs reflecteerd trainer van het jaar, niet beste trainer ooit. V Bronckhorst heeft tot aan de winterstop ook nog meegestreden om de titel.

25 april 2016 om 16:34

Cocu mag je dan weer meegeven dat hij gepresteerd heeft op het hoogste niveau in Europa.

25 april 2016 om 17:05

Bij Feyenoord kan je wegkomen met 7x op rij verliezen?

25 april 2016 om 17:35

Zeker niet. Maar een heel seizoen afrekenen op 7 wedstrijden is het zelfde als men zegt dat je maar 7 wedstrijden hoeft te winnen voor de beker.

Maar goed was een slechte reeks, met wedstrijden ertussen die ook een Koeman niet wist te winnen. (ajax, PSV en AZ)

25 april 2016 om 15:52

Stegeman verdient het het meest vind ik. Veruit de laagste begroting in deze nominatielijst en bij vlagen fantastisch gespeeld met jongens uit de regio! PEC heeft een vrij anoniem seizoen ook al staan ze wederom vrij hoog. Jans heeft de waardering niet nodig, daarvan weten we allemaal dat hij goed is. Nee Stegeman, die verdient dit om te laten zien dat hij uitstekend op weg is, en blijft sympathiek vind ik.

Geen Faber ? Hij staat in het linkerrijtje met nec wat net gepromoveerd is. Dat vind ik best een knappe prestatie.

25 april 2016 om 15:22

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Maakt telkens domme keuzes na de winterstop maar staat wel in het linkerrijtje met NEC. Appiah, een rechtsback, in de aanval zetten, Bikel uit de basis halen zonder reden, van Eijden laten staan terwijl hij uit vorm is en Golla stabieler en beter is. En dan nog niet over het wisselbeleid gesproken... Of zoals tegen Utrecht met 5 verdedigers spelen en geen aanspeelpunt voorin waar NEC nergens de bal kwijt kon en erg afwachtend speelde, en dan een week ervoor met goed voetbal, passie en strijd en in een 433 tegen Vitesse waarin het vrij dominant speelde, totaal geen idee waarom hij het omgooide... Ja hij staat in het linkerrijtje, maar dat betekent niet direct dat hij als coach ook de juiste keuzes en beslissingen maakt.

25 april 2016 om 15:29

@ -NEC_

Hoezo rare keuzes? Hij staat harstikke hoog door deze keuzes dus ze werken lijkt me? Wanneer hij volgens jou andere keuzes had gemaakt had hij nog hoger gestaan denk je?

25 april 2016 om 15:34

Dat zeker. Na 20 wedstrijden stond NEC 4e/5e en dat hadden ze makkelijk vast kunnen houden. Maar na zoveel rare keuzes en onnodig puntverlies (Cambuur, Graafschap enzovoorts) zakten ze steeds verder weg. Nu mag je nog blij zijn met de 8ste plek, waar je alleen staat op basis van de goede start. Als je de afgelopen wedstrijd tegen PEC Zwolle bekijkt, dat is niet eens Eredivisie-waardig.

25 april 2016 om 15:49

Wanneer hij andere keuzes had moeten maken?

Thuis tegen PSV bijvoorbeeld speelde hij met 5 verdedigers, iets wat NEC nooit doet in principe, omdat Van Eijden, die 5 weken niks gedaan had, per se moest spelen. Dit krijgt een ander gezicht als je weet dat beide heren dezelfde zaakwaarnemer hebben. Gevolg is dat NEC door de ondergrens zakt en kansloos met 0-3 verliest.

Uit tegen Heerenveen moest Van Eijden weer spelen waardoor Faber met de krankzinnige oplossing komt om Golla op het middenveld te zetten, wat natuurlijk niet werkt. Ook zet hij een rechtsback rechtsbuiten. Dit doet hij tegen Excelsior wederom. Resultaat: met wonder boven wonder een punt gehaald in Heerenveen dankzij een uitmuntende keeper en een nederlaag bij Excelsior.

Tegen Heracles, ADO en Ajax passeert hij volkomen ten onrechte Golla ten faveure van Van Eijden. Golla is beter, jonger en ligt langer vast, terwijl Van Eijden transfervrij vertrekt. Maargoed, zelfde zaakwaarnemer.

Tegen ADO speelt ie zonder Bikel, een van z'n beste spelers, zonder spits en met Appiah weer rechtsbuiten. Resultaat: onnodige nederlaag.

Tegen Utrecht speelt ie pardoes weer eens met 5 verdedigers, terwijl hij de dag ervoor nog gezworen had dat niet te doen. Ook speelt ie weer zonder spits. Resultaat: weer een nederlaag.

Thuis tegen het praktisch gedegradeerde Cambuur vind hij het nodig om met 7(!) verdedigend ingestelde spelers te spelen. Cambuur is te zwak om echt te profiteren maar het werd totaal onnodig nog billenknijpen.

In Zwolle, een wedstrijd waar de play-offs gehaald hadden kunnen worden, begint ie weer met Appiah op rechts en wisselt ie bij 2-0 achter z'n beste speler en een belangrijke middenvelder.

Nu zullen er wel opmerkingen komen in de trend van 'als je het zo goed weet, doe het dan lekker zelf', maar dat zou makkelijk zijn. Trainer van NEC zijn is echt niet moeilijk, daar bedoel ik mee dat de opstelling echt geen grote legpuzzel is. Hier en daar een accent verleggen kan, en voor mij bestaat er ook geen vaste 11(wel 9 of 10 spelers die imo altijd moeten spelen), maar Faber bakt er na de winter eigenlijk vrij weinig van. Hij is echt de weg kwijt. Jongens die beter zijn dan het concurrenten kwamen op de bank waardoor dus niet de beste 11 in het veld stonden. Zonder spits spelen is ook maar iets wat je als ploeg moet beheersen, NEC beheerst het i.i.g. voor geen meter. Met 5 verdedigers spelen terwijl het de ploeg overduidelijk voor geen meter ligt.... Het slaat gewoon nergens op.

Voor de winter was het logisch met alle goeie gevolgen van dien. Maar na de winter heeft het ons gewoon echt punten gekost. Hard maar waar. Waarom Faber het doet blijft gissen, maar ik vermoed sterk dat sommige beslissingen niet volledig genomen zijn op puur voetbaltechnische redenen.

Tis opzich wel een goeie trainer denk ik, maar als persoon vind ik dat er het nodige op hem aan te merken is(zacht uitgedrukt).

25 april 2016 om 16:36

@roekeloos, en waar stond heracles met de winterstop? Die zijn toch net zo ver weggezakt?

25 april 2016 om 16:41

Helemaal met je eens. Met name de wedstrijden tegen Ado, Excelsior en De Graafschap had je punten moeten pakken. FC Utrecht-uit mag je verliezen, alleen de manier waarop is onnodig. PEC-uit was dramatisch. Als je Ado, Utrecht en PEC je eigen spel blijft spelen pak je waarschijnlijk een punt. Doe je dat tegen Excelsior en De Graafschap pak je waarschijnlijk 3 punten. Dat zijn toch 8 punten extra en dat betekent een vierde plaats op dit moment. Dit is natuurlijk wel erg rooskleurig, maar zijn niet onmogelijk. Faber heeft het de eerste seizoenshelft uitstekend gedaan, maar de tweede seizoenshelft heeft hij het laten lopen. De redenen waardoor dit komt zijn bekend.

25 april 2016 om 17:05

Maar zo opvallend knap is het niet om met NEC in de middenmoot of in het linkerrijtje te komen hoor. Die waren twee jaar geleden 'per ongeluk' gedegradeerd. Dat seizoen was incidenteel slecht (aangezien NEC normaal gesproken altijd rond plek 10 eindigt), alleen ging het toen wel heel erg mis. Vergelijkbaar met de degradatie van Villarreal een paar jaar geleden.

Vreemd dat ie weer al zo vroeg wordt uitgereikt. Je kunt hem dan bijna al niet aan De Boer of aan Cocu geven, want als Ajax of PSV dan geen kampioen wordt, slaat die prijs nergens op. Persoonlijk vind ik dat Jans hem verdient, want die presteert al een aantal jaar goed met Pec.

25 april 2016 om 15:21

Ten Hag verdient hem toch gewoon. Staat heel goed met Utrecht en de finale van de beker gespeeld. Dat vind ik meer een prestatie dan play-offs met PEC.

25 april 2016 om 15:36

Ja, heb je gelijk in, valt ook wat voor te zeggen.

25 april 2016 om 15:21

Als PEC nog punten pakt tegen Psv, gaat die prijs naar Jans Hoop ik.

25 april 2016 om 16:38

Pec speelt pas na de uitreiking tegen PSV

Wat mij betreft gaat die dan naar Stegeman. Fantastisch wat die heeft laten zien met Heracles. Daarnaast speelde die ook nog eens leuk voetbal, iets wat ik bij met name Utrecht nog wel eens miste. Jans (pec) kan ook, maar dat is toch wat minder bijzonder geworden doordat hij het al een aantal jaar op rij doet, wat niet minder knap is.

Raar dat vd Brom niet genomineerd is. Heeft toch een goedlopend elftal neergezet.
Vind dat Cocu door zijn prestaties in de CL meer recht heeft op die prijs dan de Boer i.i.g.

25 april 2016 om 16:42

Eigenlijk heeft AZ pas sinds de winterstop goed gedraaid. Door die overwinningsreeks van ongeveer 8 wedstrijden klommen ze van de 11de plek naar de 3de? Maar dat kwam vooral omdat de subtop heel veel punten liet liggen (denk aan feyenoord). Daarnaast vind ik dat je dat succes ook meer aan de vorm van Janssens kan wijden dan vd Brom zijn kunnen (daar kunnen natuurlijk meningen over verschillen en kip en ei discussie over hebben).

25 april 2016 om 16:43

Heracles verloor veel punten (veel gelijk/verlies). Groningen veel verlies. PEC matige resultaten. Vitesse verlies van Peter Bosz en daardoor verlies/gelijke spelen.

25 april 2016 om 16:49

Ik vind het eigenlijk wel mee vallen bij Heracles ...

Off: Best raar dat Rob Maas niet genomineerd is.

On: Ron Jans verdiend het absoluut. Keer op keer zo goed presteren met een middelmatig team is echt bijzonder knap. De andere trainers hebben het natuurlijk ook heel goed gedaan maar als Cocu of Frank de Boer kampjoen word is dat geen uitzonderlijke prestatie. Stegeman en ten Hag hebben het natuurlijk ook fantastisch gedaan maar Ron Jans presteert dit nu al een aantal jaar en volgens mij worden zijn prestaties erg onderschat.

25 april 2016 om 15:47

Ik mag toch hopen dat Rob Maas puur sarcastisch bedoeld is ?

25 april 2016 om 16:06

Haha natuurlijk, slechtste trainer van de eredivisie misschien.

Ik vind ten Hag een zeer goede trainer, maar hij verdiend hem nu helaas (nog) niet. Wat Stegeman dit jaar bij Heracles doet is knap. Hij is de enige die hem echt verdiend!!

Stegeman of Ten Hag mag hem van mij wel winnen en verdienen hem ook.

De Boer voor mij niet wat ajax laat zien is niet echt bijzonder en de prestatie ook niet.
Cocu heeft natuurlijk met psv in de cl laten zien dat er wel wat staat.

Duidelijk Cocu, heeft laten zien dat hij tactisch vooruit is gegaan. Vooral in de CL heeft hij het team een paar x omgegooid en zo te tegenstanders afgebluft.

25 april 2016 om 16:56

Dat kan ook tegen je werken, zie psv-ajax. Daar pakte de Boer Cocu juist op tactisch gebied

25 april 2016 om 17:35

Nou volgens mij was het meer zo dat het tactisch plan van Cocu na 1 minuut al de prullenbak in kon door de goal van Ajax. Ajax moest die wedstrijd komen omdat ze paar punten achter stonden, ik neem aan dat Cocu op basis daarvan ook een tactisch plan heeft opgesteld.

Verder speelde PSV na 1-0 eigenlijk gewoon een goede eerste helft. De tweede helt werd alleen minder door vermoeidheid en na de 1-0 stond het inderdaad achterin bij Ajax gewoon goed.

Buiten dat ik geen objectief persoon ben binnen deze discussie wie de beste trainer van de eredivisie is, zou ik toch voor Ron Jans kiezen. Hoewel hij best wel vaak vage beslissingen neemt en met rare opstellingen komt, heeft hij met een kleine provincieclub als PEC de afgelopen drie jaar tot tweemaal toe de bekerfinale gehaald, daadwerkelijk de beker gewonnen, de Johan Cruijff Schaal gepakt, de beste klassering in de geschiedenis van de club behaald en is nu hard op weg om dat kunstje met een door blessures uitgekleed en best wel matige selectie te herhalen. Die man verdient een oeuvreprijs voor zijn verdiensten voor PEC en dat vind ik een stuk knapper dan Stegeman en Ter Hag die één seizoen hebben waar alles meezit wat maar mee kan zitten of De Boer en Cocu, die gewoon de prestatie leveren wat gezien hun budget en selectie van hen wordt verwacht.

25 april 2016 om 16:11

Begrijp wat je bedoeld, maar deze prijs is natuurlijk voor 2015/16 bedoeld. Wat betreft je argumenten heb je verder volkomen gelijk, Ron Jans heeft werkelijk een prestatie van formaat geleverd in Zwolle. Had eigenlijk in 2014 de prijs moeten krijgen, maar helaas. Misschien komt er nog eens een moment, want dit jaar gaat de aandacht meer uit naar Heracles (en in mindere mate naar FC Utrecht).

Ik kijk natuurlijk met een zwart-witte bril, maar ondanks dat vind ik dat Stegeman de nummer 1 is die hem mag ontvangen.

Stegeman is vorig jaar een futloos elftal binnen gestapt, zonder enige ervaring als hoofd trainer. Hij heeft wissels in het team door gevoerd (tannane, Bel Hassani, Fledderus, Zomer, Te Wierik, Castro) en daarmee het maximale talent van enkele jongens naar boven gehaald.

Het trio achterin met ervaren Castro, een centrum daarvoor met Zomer en Te Wierik die elkaar enorm aanvullen is in mijn ogen de beste zet geweest. Te Wierik was altijd al een centrale verdediger, maar kreeg er nooit de kans, of had niet de juiste persoon naast hem staan. Dit seizoen hebben we in tegenstelling tot andere jaren maar heel weinig doelpunten tegen. Veel ploegen hebben het lastig tegen ons te scoren.

Bel Hassani en Tannane die onder De Jonge nauwelijks de kans kregen, of misbruikt werden op verschillende posities, heeft Stegeman enorm goed verandering in gebracht. Daarnaast heeft hij van Bruns een complete speler gemaakt, haalt hij het maximale uit Weghorst en heeft ook Pelupessy als nummer 6 zich enorm ontwikkeld.

Stegeman verdient deze prijs eigenlijk maar om één reden, hij heeft Heracles als team, maar ook elke speler individueel beter gemaakt. En dat is in mijn ogen datgene wat van een trainer verwacht wordt.

Is dit alleen voor de eredivisie? Want eigenlijk vind ik dat Pastoor van alle trainers in het Nederlandse betaald voetbal de beste prestatie heeft geleverd door Sparta weer terug te brengen naar de eredivisie. Dat is toch geen gemakkelijke club waar altijd veel druk is voor de trainer. In de eredivisie vind ik het verder heel knap hoe Van Den Brom presteert met AZ. Zij verkopen elk jaar toch weer een hoop spelers, en hij heeft er toch snel een goed spelende leuke ploeg van gemaakt die toch redelijk bovenin meedraait.

Waarom de prijs zo vroeg uitreiken ? Cocu en De Boer kunnen nog een kampioenschap bijschrijven, FC Utrecht, Heracles en PEC nog Europees voetbal behalen.

Had de naam van Van der Brom op zichzelf ook wel op de shortlist gezet. Staat gewoon weer 4de met AZ, echt een klasse prestatie!

25 april 2016 om 17:40

Is AZ ook niet gewoon de club met 4/5de begroting? Zo super bijzonder is die prestatie toch niet? Vind wat Heracles en NEC laten zien knapper.

25 april 2016 om 17:48

Als je nagaat dat Poulsen, Hoedt, Gudelj, Estaban, Berghuis en Johansson vertrokken vind ik het wel degelijk een prestatie van formaat. Ook de manier waarop AZ voetbalt, met grote regelmaat zeer aantrekkelijk.

25 april 2016 om 22:25

Tja zo kun je ook zeggen dat bij PSV Memphis, Wijnaldum en Rekik vertrokken zijn. Elk team heeft toch last van spelers die vertrekken. Verschil is juist dat clubs met een grotere begroting ook weer geld hebben om goede vervangers te halen.

van Bronckhorst mis ik toch echt wel een beetje in het rijtje genomineerde.
Hij heeft inderdaad een negatieve reeks van 9 wedstrijden, maar had ook de beste seizoensstart van de afgelopen 20 jaar. En wint in zijn eerste jaar de beker tegen allemaal eredivisieclubs. Maar goed ik zeg niet dat hij hem moet winnen, maar genomineerd mag zeker wel.

25 april 2016 om 16:54

@ Gertjuhh

Met ruim 10 miljoen aan investeringen en de 3e begroting van Nederland is de prestatie van Giovanni niet zo bijzonder. In de competitie staat hij 21 punten achter op de nummer 1 en 2 van de competitie. Oftewel (heel) ver beneden wat benodigd moet zijn. Als je dan ook bedenkt dat er nog een recordreeks tussen zat van slechte wedstrijden. Dan is het logisch dat hij er niet bij zit. Daar doet een beker winst niet voldoende voor compenseren.

Een Ten Hag staat met Utrecht 7 punten lager en ook in beker finale.
Een Stegeman staat met Heracles 7 punten lager in de competitie.
Cocu/de Boer staan met een straatlengte voor op alles en iedereen.

25 april 2016 om 17:29

Wat maakt Cocu/de Boer het dan zo speciaal wanneer zij 2e worden? Qua begroting niks bijzonders en 1 vd 2 geen prijs. Het is gewoon vreemd om nu al te kiezen wanneer niet alle prijzen zijn uitgedeeld. Heracles/utrecht kan zomaar nog 10e worden en pissen ze naast alles.

25 april 2016 om 17:34

@ Gertjuhh

Omdat Cocu/de Boer bij clubs werken met veruit de meeste druk qua verwachtingen. Wanneer je dan met 21 punten los staat op de concurrentie (7 gewonnen wedstrijden opbasis van 34 wedstridjen) heb je het gewoon heel goed gedaan.

Het is inderdaad raar dat men nu al genomineerd word. Maar het is wel heel goed te onderbouwen dat Giovanni er niet tussen staat. Tenslotte mag je het absoluut geen goed seizoen noemen voor Feyenoord.

25 april 2016 om 17:58

Ik weet niet naar welke prestatie hier wordt gekeken, Maar de groepsfase van de CL overleven en Atletico bijna uitschakelen lijkt me toch een vrij speciale prestatie hoor.

Vind het vooral vreemd dat nu al de nominatie zijn. Is het zelfde als doelpunt van jaar in november. (terwijl Zlatan nog even een wereldgoaltje maakte met zweden)

de Boer en Cocu worden nu genomineerd terwijl 1 vd 2 straks 2e wordt en geen prijzen pakt. Dat zie ik niet als een goede prestaties als je titelkandidaat bent.

Ik stem voor Philip Cocu die met PSV heeft overwinterd in de CL Ennn tot het laatst gewoon een hele goede (zo niet de beste) kans maakt op de titel. Ja Ajax heeft een beter doelsaldo maar met het niveau van de laatste tijd gaan ze zeker punten verspelen tegen Twente. Althans dat is mijn gevoel. Trainer Utrecht ook super. Maar toch een lichte voorkeur voor Philip.

Jans had evengoed vervangen kunnen worden door Faber of Van den Brom. Vind PEC namelijk t.o.v. voorgaande seizoenen minder presteren, maar aan de andere kant staan ze wel opnieuw in het linkerrijtje en dat is zeker ook de verdienste van Ron Jans. De Boer en Cocu presteren naar behoren qua selectiemateriaal en begroting. Ten Hag en Stegeman doen het veel beter dan verwacht door naast resultaten te boeken ook mooi, goed voetbal te spelen. Ik ga voor Stegeman. Vorig seizoen met Heracles nog 14e en nu meedraaien in de subtop. Een hele knappe prestatie!

Is er ook een 'prijs' voor de meest geflopte coach van het jaar? In dat geval zou ik Rob Maas graag willen opgeven.

Als je in 5.5 jaar 4 titels 1 keer 2e en nu in de race voor de 52 titel dan word het eens tijd dat Frank hem krijgt.

25 april 2016 om 17:38

Ben je vergeten hoe de vorige titels tot stand zijn gekomen. Er zaten een aantal bij waarbij ik mij als coach zou schamen voor het voetbal dat gepresenteerd is. Ik ben geen fan van PSV, maar die kunnen met trots en recht zeggen dat ze vorig jaar kampioen zijn geworden.

Als Cocu de prijs niet ontvangt, dan kan deze prijs wat mij betreft gelijk worden opgeheven. Dat mensen De Boer noemen -die jaar in jaar uit een modderfiguur slaat in Europa, en het Nederlandse voetbal alleen maar punten gekost heeft door de verliezen van clubs uit Noorwegen en Schotland- zijn niet goed bij hun paasei.

Jan Vreman of Ernst Faber hebben de beste prestatie geleverd. NEC is van promoveren een middenmoter geworden en Vreman doet het onmogelijk door niets rechtstreeks te degraderen. Stegeman vind ik ook nog wel een goede optie. De overige trainers doen het naar behoren, maar blinken niet uit. Kortom, wat een waardeloze verkiezing is dit.

25 april 2016 om 19:09

Ach komop. Vreman doet het na de winter idd erg goed, maar je hebt natuurlijk ook te maken met een Cambuur dat in mekaar is gestort. Niet om iets af te doen aan de prestatie van Vreman en co, die is gewoon goed, maar trainer van het Jaar is weer het andere uiterste.

En Faber... Komt misschien omdat ik het wat meer volg dan de rest en er daarom anders naar kijk, maar heb altijd al gevonden dat zijn aandeel schromelijk overschat wordt. Hij kwam in een gespreid bedje terecht. Brood had een uitstekende basis gelegd en voor bijna elke speler die in de zomer van 2015 vertrok kwam een (veel) betere speler terug. Het heeft dus ook met beleid te maken, want er staat een elftal dat qua kwaliteit imo goed genoeg is om rond plek 9 te spelen. NEC is eigenlijk alleen in naam een promovendus want het elftal verdient die titel niet. Zelfs in de winter kreeg Faber met Jones en Dumic twee spelers erbij die 3 klassen beter waren dan hun voorgangers. Niet dat het nou een koekenbakker is, hij heeft het de 1e seizoenshelft gewoon erg goed gedaan, maar na de winter is het eigenlijk maar matig. Spel wordt slechter en spelers worden niet beter. Het lijkt me best een goeie trainer maar soms wordt er net gedaan of het een kruising tussen Klopp en Simeone is, terwijl ik alleen al in de Eredivisie toch al wat betere trainers zie.

Ik vind Ten Hag, Jans en Stegeman dan ook (veel) betere trainers. Spelen met hun ploegen over het algemeen attractief, leuk voetbal, spelers worden beter en er wordt ook nog eens resultaat geboekt vanuit een bepaalde visie. 1 van die drie mag het worden wat mij betreft.

Geef hem maar aan Jans. Die presteert al jaren met relatief minder materiaal altijd boven verwachting, en is wat mij betreft de meest sympathieke van deze heren.

Alex Pastoor ontbreekt. Hij is toch met ruime voorsprong kampioen van de eerste divisie geworden.

Ik mis hier toch de naam van Hake. Die man heeft echt geweldig werk verricht met Fc.Twente. Vind dat De Boer en Cocu de titel niet verdienen. Ze presteren beiden niet bovengemiddeld met het elftal wat zij hebben. Jans Stegeman, Faber, Hake en Vreeman hebben hier dan toch het meeste recht op vind ik. Ze zorgen allemaal voor goede prestaties met een matig elftal.

Wat mij betreft ten Hag. PSV heeft, met volgens velen de beste selectie van Nederland, veel steken laten vallen. De Boer heeft op tactisch vlak niet laten zien iets te hebben opgestoken.

Doen de trainers van de Jupiler divisie niet mee?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren