Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Topscorer Janssen eerste keus bij zowel Ajax als PSV'

Laatste update:

John van den Brom gaf zaterdagavond al aan dat hij denkt dat de kans klein is dat Vincent Janssen volgend seizoen nog bij AZ speelt, omdat de aanvaller met zijn vele doelpunten simpelweg veel te veel aandacht opeist. De clubs staan voor hem in de rij en volgens De Telegraaf is de belangstelling van titelconcurrenten Ajax en PSV zeer serieus.

/

Janssen, die uit de jeugdopleiding van Feyenoord komt, maakte er zaterdagavond nog vier tegen PEC Zwolle en staat dit seizoen al op 25 competitiedoelpunten. “Bij Ajax en PSV is de kersverse international eerste keus om Arek Milik of Luuk de Jong bij een eventueel vertrek op te volgen”, schrijft De Telegraaf. Het is niet bekend wat Ajax en PSV zouden willen betalen, of hoeveel AZ voor de topscorer van de Eredivisie vraagt.

Ajax denkt ook aan Sébastien Haller van FC Utrecht, maar vindt de vraagprijs van acht miljoen wel erg hoog. De Jong is de belangrijkste achtervolger van Janssen op de topscorerslijst, met 22 doelpunten, maar heeft er geen geheim van gemaakt dat hij het ooit nog in het buitenland wil gaan proberen. Milik staat dit seizoen op 19 goals voor Ajax en gaat komende zomer nog met Polen naar het EK, waar hij zich ook in de kijker kan spelen van buitenlandse topclubs.

Bij welke club zou Vincent Janssen beter passen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Az is achterlijk als het niet minstens 10 miljoen vraagt.

18 april 2016 om 09:50

Dat gaan ze ook doen Tarzan. En dat is precies de reden waarom Ajax m niet gaat halen. Natuurlijk kan hij de nieuwe van Nistelrooij worden. Maar Ajax wil niet meer dat soort grote bedragen uitgeven aan een speler. Zeker niet uit het binnenland.
Ik vind dat dit maar weer eens wijst op de grootste schande van de jeugdopleiding van Ajax. Dat ze sinds Kluivert al 20 jaar geen enkele spits hebben opgeleid. Dat kan 5,6,7 jaar gebeuren. Maar 20 jaar?? Dan gaat er iets mis.

18 april 2016 om 10:31

Als je redenering klopt dan vraag ik me af waarom ze dan wel een Sinkgraven halen voor meer als 7 miljoen. Speelde leuke wedstrijden bij Heerenveen hoor, maar ook niet meer als dat. Dus hebben ze voor een belofte meer als 7 miljoen neer gelegd. Dan zou je toch denken dat die 10 miljoen voor Janssen toch wel te doen moet zijn. Ja heeft maar een jaar eredivisie in de benen, maar iedereen kan wel zien dat hij er meteen kan staan...

18 april 2016 om 10:37

Ik denk dat jij een beetje vreemde verwachtingen hebt, jij denk dat er elke 3 jaar wereldtopper als Kluivert uit komt rollen ?

Ajax heeft best wel wat spitsen opgeleid, ze waren niet allemaal even goed, maar met Nando Rafael hadden ze natuurlijk pech dat er een statement gemaakt moest worden.
Babel heeft het prima gedaan, en nu hebben ze met een groot talent als Malen die overstapt weer pech.
Tussendoor heeft ajax natuurlijk Zlatan en Suarez gehad die toch geen mslukking waren en hop je bent zo 20 jaar verder.

18 april 2016 om 10:50

@henkyr: een aantal dingen: 10 miljoen is geen 7. En ik denk dat wat betreft spitsen Sulejmani, Machlas en Sigtorsson nog teveel in de hoofden meespeeln. 1 jaar uitblinken in de erediviusie wil echt niet zeggen dat je de druk van nr 9 bij Ajax zijn aankunt.

@albertino: lees jij wel of niet? Ik zeg letterlijk dat ik geen enkele topspits in 20 jaar niet begrijp?! Daarna kom jij ineens aan met een stelletje middelmatige gasten waarmee je mijn stelling alleen maar harder onderschrijft. babel, wat een loser. Ajax was blij dat ze de hoofdprijs voor m pakten na een lucky jeugd ek.
En nando rafael, kom zeg. De op niks gebaseerde legende van de ajax fanboys dat als deze spits had mogen blijven hij de nieuwe van basten was geweest... Oh my god, wat een onzin. Waarom heeft ie daarna dan op geen enkel niveau fatsoenlijk gepresteerd dan?
20 jaar is phiucking lang. en ik kijk vaak jeugd, er komt niks aan. Is gewoon een schande voor de 1 vd beste opleidingen in europa. Is geen vreemde verwachting. Is realiteit. basta.

18 april 2016 om 10:52

Welke Nederlandse club heeft de afgelopen 20 jaar de nieuwe kluivert opgeleid? ik geloof dat geen een club dat heeft gedaan.. Mensen in Nederland vinden het allemaal maar normaal dat er uit Nederland zoveel topspelers vandaan komen maar het talent moet er A) aanwezig zijn, en B) uitkomen. Het is inherent aan het Nederlandse voetbal want als je naar het Nederlands elftal kijkt spelen daar geen nieuwe kluivertjes of Bergkampjes. Heel Nederland krijgt dat niet meer voor elkaar.

Overigens hoop ik toch wel dat Ajax voor deze Vincent Janssen gaat in plaats van Sebastian Haller die ik gisteren geen bal goed zag raken. Totaal afwezig en niet voor de goal gezien. Wel een aantal goede passes maar daar heb je een spits niet voor. Barazite viel mij ook positief op maar Haller viel mij vies tegen, tegen de Ajax verdediging. Als je dan Europa in gaat kom je enkel nog maar sterkere verdedigers tegen.

18 april 2016 om 10:52

Dat zegt hij helemaal niet. Nando en rafael ken ik niet, maar babel was een vleugelspeler, Malen is iets van 18 dus daarvan moet je het nog zien. Suarez en Ibra waren aangekocht dusja 20 jaar. Ze moesten het doen met oa castillion.

18 april 2016 om 12:14

@clarkkent2

We zijn geen Brazilië of zo, zelfs geen Duitsland, Engeland of Frankrijk waar men met met vele miljoenen inwoners meer een grotere kans maken op uitzonderlijk talent dan in Nederland.

Het is sowieso een godswonder dat er de afgelopen decennia aanvallende spelers als Cruijff, Van Basten, Gullit, Van Nistelrooy, Bergkamp en Kluivert binnen onze landgrenzen zijn geboren.

Met 17 miljoen inwoners ben je afhankelijk van een portie geluk met wat er wordt geboren en vervolgens er zich vervolgens ontwikkelt. Ajax doet natuurlijk ook zijn best, maar zolang het klonen van mensen bij de wet verboden is, moet je het doen met het mindere talent en er het beste van proberen van te maken.

18 april 2016 om 12:34

wat een phucking onzin buitenspelval..met je godswonder. NL heeft zoveel sterren omdat er veel wordt gevoetbald in dit land, we een goede opleidings structuur hebben met vroeg voetballen in clubverband en ik denk ook een tot enkele jaren geleden buitenspeelcultuur.
Ik geloof niet in wonderen zoals jij. Ajax heeft iets verkeerd gedaan in het scouten of opleiden van haar spitsen. Anders ga je niet 20 jaar lang geen enkele topspits opleiden. En dan bedoel ik niet alleen de van Bastens maar ik was met niveau huntelaar ook blij geweest. Helemaal niks, of zoals die grapjas hiervoor trots is op Nando Rafael en Babel, is gewoon te karig. In die tijd heeft ajax namelijk wel genoeg wereldklasse verdedigers en middenvelders opgeleid. Daar gaat iets mis.

18 april 2016 om 13:20

Jij vergeet even voor je eigen gewin dat andere landen ook spelers opleiden. Spanje leidt op zoals Cruijff dat heeft aangegeven, zelfs Bayern Munchen is een aantal jaar geleden in de keuken bij Ajax gaan kijken betreft opleiden. Andere landen staan ook niet stil. Jij denkt zeker dat die spelers hebben die geen opleiding hebben genoten? Er is in andere landen ontzettend veel geïnvesteerd in jeugdopleidingen en zeker niet zonder resultaat.

Het talent dat er is moet er ook uitkomen. Kijk naar de generatie dat het EK won onder de 21. Slechts een handjevol van die jongens hebben het na dat EK ook daadwerkelijk gemaakt. Bij de rest moet je goed nadenken waar die jongens nu ook alweer spelen. Opleiden is 1 maar de spelers moeten het ook zelf waar maken. Als je een groep jongens hebt die je bij elkaar zet en ze worden Europees gezien kampioen onder de 21 kun je beter stellen dat de instelling van die jongens niet goed genoeg is. Want als je zo'n toernooi wint kun je enkel stellen dat dat niet aan een gebrek aan opleiden ligt. Je wordt immers opgeleid tot een bepaalde leeftijd en daarna zal je het zelf moeten doen met behulp van je instelling, medespelers en trainers. Als er dan niet wordt gepresteerd ligt dat in mijn optiek meer aan de instelling van de desbetreffende generatie. Wellicht hebben zij op een te vroeg moment een grote prijs gewonnen waardoor de honger naar prijzen werd gestild en ze gedacht zullen hebben dat ze er allemaal al zijn. Als je kijkt is die hele generatie naar de klote.

Nogmaals, je doet allemaal alsof het maar normaal is dat er hier maar wereldspelers vandaan komen maar hetgeen dat in de aanval loopt bij het Nederlands elftal loopt niet over van kwaliteit. Lopen er in het hele land dan geen betere aanvallers?

18 april 2016 om 15:02

@clarkkent2

Phucking onzin, zulk agressief taalgebruik ben ik niet van je gewend Clarkkent...

Ik geloof niet in wonderen, dat vertaal je ook compleet verkeerd. Sterker nog, ik ben overtuigd atheïst ter uwer informatie

ja, het is in mijn ogen een 'godswonder' (zo beter tussen aanhalingstekens?) dat er zoveel uitzonderlijk talent is geboren in ons bescheiden landje. Dat het talent de hulp krijgt zich te ontplooien is een tweede.

Nederland is een klein land dat relatief veel wereldvoetballers heeft voortgebracht door de goede organisatiestructuur van het voetballandschap. Dat ontken ik toch niet in mijn verhaal? Maar je moet wel potentieel jong toptalent hebben als voorwaarde.

In landen ten grootte van de onze gaat het afleveren van talent ook in golfbewegingen en is het ook afhankelijk van het potentiële talent wat er wordt geboren. Vergelijkbare landen kampen allemaal met hetzelfde manco. Soms is er een Van Basten, soms een Huntelaar en soms is het even weinig tot niets

Landen als België, Uruguay, Denemarken. Eens in de twintig, dertig jaar is er in dat soort landen plotseling een hele goede lichting. Terwijl ook zij constant hun best doen om talent te kweken.

Het is geen wetenschap clarkkent2. Je ben afhankelijk wat moeder natuur je voorschotelt en waar je vervolgens een mooie product van kan kneden. Maar dan moet je grondstoffen wel goed zijn. Zo niet, dan produceer je enkel b-, c of zelfs d-kwaliteit, wat je ook probeert.

18 april 2016 om 15:16

allemaal waar wat je zegt buitenspelval. Maar toch helemaal niet met je eens.
1. je theorie gaat op als je zegt, ik wil elke 2,3 jaar een goede nr 9 van wereldniveau. 20 jaar niks is echter raar. Zeker voor een club als Ajax die in de 30 jaar ervoor 5,6,7 Europese topspitsen voortbracht.
2. Ik zeg meermalen dat van basten best een uitzondering kan zijn. Echter een Kanu, Petterson, Huntelaar, Kluivert, van Nistelrooij. Dat moet mogelijk zijn. In plaats van nando rafael, babel, Zeefuik, poepon enz
Talenten worden geboren dat klopt. Maar niet 20 jaar lang helemaal niks. Je kunt ze scouten, opleiden en zorgen dat ze naar de europese top gaan.
Dat is wel een soort wetenschap en als je nu de opleidingsstructuur van het failliete belgie of 2e wereldland uruguay gaat vergelijken met NL. Dan neem je me echt niet serieus...

18 april 2016 om 20:38

@clarkkent2

Ik ben helemaal niet trots op Nando Rafael of Babel, ik zeg dat jij een beetje erg veel verwacht.
Maar nu ik al jou reactie's hier lees lijk je wel grotere problemen te hebben.

19 april 2016 om 07:41

@clarkkent2

Waarom er geen spitsen van niveau worden geboren weet ik ook niet, zover reikt mijn invloed niet. Dat jij talenten als Kluivert, Van Nistelrooy, Kanu geen bijzonder talenten vindt, die je 'gewoon' kan opleiden uit het niets tot een Europese topspits, dat vindt ik idd irreëel. Zelfs de kwaliteiten van een Huntelaar en Pettersson komen niet zomaar uit de lucht vallen, die werden daarmee geboren.

Als je vervolgens beweert, dat ik je niet serieus neem, omdat we van mening verschillen en omdat ik Nederland vergelijk met momenteel internationale toplanden als België en Uruguay, dan zijn we snel uitgepraat.

18 april 2016 om 13:08

Geen punt, gaat ook gebeuren.
Mocht Janssen vertrekken deze zomer, wordt dit een record voor AZ kwa bedrag.

Maar Psv en Ajax, willen die minstens 15 betalen dan?

18 april 2016 om 13:12

10? Gister nog gelezen dat Liverpool waarschijnlijk in de zomer een bod van 12 wilt doen. Ajax word em toch niet, die gaan nooit hoog voor een speler. PSV weet ik niet, die meestal ook niet zo hoog als dat Vincent nu waard is

"ajax denkt ook aan Sébastien Haller van FC Utrecht, maar vindt de vraagprijs van acht miljoen wel erg hoog."

Vraag me af wat ze voor Janssen denken te moeten betalen dan. Die zal toch echt niet voor minder weggaan met nog een contract tot 2019.

18 april 2016 om 09:22

Hahaha inderdaad. Vijf miljoen bieden voor Haller, voor hoeveel dachten ze Janssen te halen dan? Ajax betaalt niet meer dan zes miljoen voor een speler volgens mij.. Voor dat bedrag neemt Huiberts de hoorn niet eens van de haak. Begin met een bod van 10 miljoen en daarna valt er verder te praten.

18 april 2016 om 09:54

Memphis was topscorer en hij ging voor 30miljoen. Janssen kan ook voor zo een bedrag naar het buitenland

18 april 2016 om 09:55

@ Azalkmaar2

Zeker komende zomer is Janssen gewoon onhaalbaar voor zowel Ajax als Psv. AZ heeft het geld niet nodig en zal zeker niet onder de 8-9 miljoen gaan praten. Waarschijnlijk vragen ze 10-12 miljoen en komt het daar iets onder. Maar dat gaat Ajax niet betalen. PSV betaalde ook 8 miljoen voor Pereiro dus dat zou misschien kunnen. Maar ik ga er niet vanuit.

Snap persoonlijk ook niet echt waarom Ajax geinteresseerd is in Janssen/haller. Milik presenteert iets mindere cijfers weliswaar maar is wel al volledig gewend aan het hogere niveau, het team en de speelwijze. Iets wat bij zowel Janssen als Haller toch maar weer de vraag blijft.

Als je dan als Ajax zijnde rond de 10 miljoen uit gaat geven, probeer dan Huntelaar te halen. Die is met alle respect nog twee stappen verder dan elke spits in de eredivisie.

18 april 2016 om 10:56

Hahaha, Janssen voor 30 miljoen.

18 april 2016 om 10:59

Lijkt mij ook een betere optie. Dat is voor iedereen een gewin. Huntelaar doet het niet meer zo heel goed in Duitsland en die kan dan lekker weer in Nederland zijn goals gaan maken. Fans ook blij dat er weer een held bij de club speelt en een vacatuur in de spitspositie is weer opgevuld.

Ik denk dat niemand vreemd opkijkt wanneer Huntelaar pak'm'beet het dubbele aan salaris vangt bij Ajax ten opzichte van de rest van de selectie. Huntelaar heeft zich bijna overal waar hij de kans kreeg bewezen. Wanneer je hem voor 2 jaar een contract aanbied van 2.5 miljoen ben je goedkoper uit dan wanneer je Janssen haalt. Ook heb je dan meer kwaliteit in de groep en meer leiderschap. Alleen wanneer je Janssen haalt en hij rendeert bij Ajax kun je er uiteindelijk meer voor vangen dan je hebt uitgegeven. Maar spelers van AZ slagen lang niet altijd bij Ajax. Huntelaar is al gewend aan het spel en zal daar makkelijker zijn draai vinden.

18 april 2016 om 11:06

Memphis werd gezien als de nieuwe Ronaldo daarom was hij zo duur. Niemand gaat 30 mil betalen voor Janssen.

18 april 2016 om 11:32

Wat een lachwekkende reacties Janssen meer dan 10 miljoen. Komop zeg in een competitie waarin Melvin platje en Dimitri Bulykin ook topscorer zijn geworden. Als hij die doelpunten nou voor Ajax of Psv had gemaakt was ik het met jullie eens. Maar het is Az. Geen topclub geen internationale status. Wen er maar aan want jullie spelers gaan gewoon voor onder de 8 miljoen weg.

18 april 2016 om 12:27

@d-bergkamp

Ajax ziet in Janssen een mogelijke opvolger van Milik en dat begrijp ik ook goed. Ik vond Milik gisteren weer erg statisch voorin, terwijl er in de ewedstrijd behoefte was aan een beweeglijk aanspeelpunt in met ook nog wat diepte in zijn spel. Dat heeft Milik veel minder dan Janssen. Janssen is constant aan het sleuren en houdt verdedigers veel meer bezig dan Milik dat doet. Scoren kunnen ze beide.

Verder schijnt Milik goed in de markt te liggen en kan hij zich zomaar gaan profileren in Frankrijk. Als Ajax voor hem ettelijke miljoenen kan gaan vangen, dan zou ik dat investeren in het aantrekken van Janssen. Ik zie hem ook liever komen dan Haller, die in mijn ogen een stuk flegmatieker is.

18 april 2016 om 12:33

@tulpen

Dat is dezelfde competitie waar ook Suarez, Ibrahimovic, Van Nistelrooy en Huntelaar uitblonken in de spits.

Je voorbeelden Platje en Bulykin zijn makkelijk selectief gekozen en zeggen niet veel. Daarnaast zijn ze beiden geen topscorer van de eredivisie geworden hoor.

Janssen is denk ik geen eendagsvlieg en heeft met zijn kwaliteiten misschien de potentie om minimaal de Europese subtop te halen.

18 april 2016 om 09:55

Misschien hebben ze voor Janssen meer over. Ik heb liever Janssen dan Haller, en wat mij betreft worden daar ook wat extra miljoenen voor neergelegd. Janssen laat zien zich makkelijk te kunnen aanpassen aan een hoger niveau, wat wat mij betreft een hogere transfersom rechtvaardigt. Vergelijkbaar bijvoorbeeld met de transfers van Huntelaar en Suarez indertijd.

18 april 2016 om 09:59

@ Strandbal

Er zijn ook genoeg spelers die excelleerden bij een subtop club en de druk niet aan konden bij een grotere ploeg. Een mooi voorbeeld vind ik daar in Jens Toornstra, die pastte zichzelf ook makkelijk aan maar op een gegeven moment zat hij aan zijn max en kon hij het toch niet bij benen.

Voorlopig is Janssen voor mij hetzelfde als Vardy is, een one season wonder. Beiden nog niet laten zien over meerdere seizoenen te kunnen presteren en/of op een hoger niveau wat te hebben laten zien. Oftewel het blijft voor mij nog de vraag of ze beiden kunnen. Presteren op zowel een tweede seizoen en op een hoger niveau. En daarin valt 90% van de spelers terug.

Geef dan het geld uit aan Huntelaar, daarvan weet je in ieder geval zeker dat hij het hogere niveau aan kan. Brengt ook tegelijkertijd ervaring is meer zekerheid dan Janssen/haller.

18 april 2016 om 10:07

Huntelaar is überhaupt eerste keus vind ik. Dat is ongeacht wat er verder gebeurt op de transfermarkt komende zomer. Janssen of Haller is sowieso geen optie als Milik blijft.
Ik vind Janssen wel iets anders dan Toornstra trouwens. Je hebt gelijk dat Janssen het nu één seizoen laat zien. Echter is dat wel een seizoen waarin hij direct meer dan 20 doelpunten maakt en waarin hij in een interland ook gelijk een stempel drukt. Daarbij vind ik zijn kwaliteiten zichtbaar aanwezig, wat ook kwaliteiten zijn die bij Ajax goed van pas zouden komen. Hij kan zelf kansen creëren, is sterk aan de bal en heeft oog voor medespelers die hij ook weet te bereiken.

18 april 2016 om 10:08

Bergkamp

Ik ben het vaak met je eens maar in deze sla je de bal naar mijn mening mis.

Soms mag er ook wel eens een risico genomen worden. Janssen trekt zich overal waar hij komt op aan het niveau. Dit deed hij bij Jong Oranje waar hij aan de lopende band scoort, bij az in de europa league en in zijn debuutwedstrijd voor het Nederlands elftal. Wanneer Ajax de Champions League gelden kan opstrijken en Milik vertrekt moet je deze spits gewoon halen.

Huntelaar is inderdaad ook een optie maar echt niet beter dan Janssen. Verder zie je over het hoofd dat de kans groot is dat Janssen gewoon voor het dubbel de deur uitgaat bij Ajax. Dit is niet zo bij Huntelaar.

18 april 2016 om 10:25

@d-bergkamp. Hoe kun je nou al zeggen dat janssen en vardy een one season wonder zijn. Dit moet nog blijken. En vardy heeft het ook in het nationale team laten zien notabene tegen duitsland. En janssen presteert beter als luuk de jong in oranje. Als je zag hoe hy werkte voor elke bal. En ook nog scoorde. Zeker hij moet het volgend jaar maar nog eens laten zien, maar 25 goals maak je niet zomaar ookal zijn hier ook penaltys meegerekend. Hij is jong, ambitieus en iemand die hard werkt.

18 april 2016 om 10:38

Hoe kan je sowieso Janssen (pas 21) en Vardy (een laatbloeier) met elkaar vergelijken?

18 april 2016 om 14:17

@ Jlenders

Janssen heeft zich, voor het eerst, een seizoen lang laten zien bij een subtopper in Nederland. Even ter vergelijking, Janssen schiet bij AZ in 31 wedstrijden er 25 goals in.

Huntelaar
Heereveen: 22 wedstrijden - 20 goals
Ajax: 25 wedstrijden - 24 goals
Ajax: 51 wedstrijden - 36 goals
Ajax: 45 wedstirjden - 36 goals
Madrid: 20 wedstrijden - 8 goals
Schalke: 212 wedstrijden - 118 goals

Huntelaar is op het moment gewoon nog 2 klasses beter en verder dan Janssen. Heeft zich vele malen meer bewezen in 3 verschillende competities. Huntelaar heeft weinig restwaarde, dat is zeker waar. Tenslotte is hij 31 jaar oud. Maar niet alles hoeft restwaarde te hebben. in 95 had Rijkaard ook geen restwaarde meer over.

18 april 2016 om 14:19

@ Get Busy Livin

Lezen is schijnbaar lastig, ik heb het over voorlopig. En daar is geen woord aan gelogen. Het is zijn eerste seizoen in de eredivisie en hij heeft nog alles maar dan ook alles te bewijzen.

Uberhaupt de stelling: Janssen presteert beter dan Luuk de Jong in Oranje is natuurlijk lachwekkend. Hij heeft nauwelijks twee wedstrijden gespeeld in Oranje.

18 april 2016 om 16:02

@bergkamp
Wel goed vergelijken dan met Heerenveen, zijn eerste seizoen in de eredivisie.
31 wedstijden 16 goals.
En eigenlijk moet je daarvoor nog kijken Psv en de graafschap 0 goals. (1 en 9 wedstrijden gespeeld)
Maar goed verder gaat het nergens over, Huntelaar heeft zich aardig bewezen.
Janssen moet nog beginnen.

19 april 2016 om 08:32

@D-Bergkamp

"geef dan het geld uit aan Huntelaar, daarvan weet je in ieder geval zeker dat hij het hogere niveau aan kan."

Lijkt me een logische keus. Maar wil je dat als Milik weggaat, of sws? Want dan wordt het misschien nog lastig wie er moet banken. Afgezien van het geld wat hij Ajax zou moeten kosten (salaris), denk ik niet dat Huntelaar naar een club gaat waar hij zal moeten banken.

18 april 2016 om 09:56

Misschien dat ze bereid zijn voor Janssen meer te betalen. Anders hoeven ze niet te bellen en interesse te tonen. Waarschijnlijk hopen ze dat Janssen een arbritage zaak start ofzo!

18 april 2016 om 11:08

Onderbouw je mening eens waarom je dat denkt?

18 april 2016 om 11:29

Toe maar, een arbitragezaak nog wel en dat nog voordat een club zich gemeld heeft.
Dit lijkt er meer op dat je de klok hebt horen luiden maar geen flauw benul hebt waar de klepel hangt.

18 april 2016 om 13:09

Idd, mooi hé, wij/ AZ gaan een record vestigen voor AZ kwa transferbedrag.

Ow ow ow Feyenoord, en dan zie je die slungel lopen nu bij ons voorin die het ok doet maar niet in de buurt komt van deze jongen...

18 april 2016 om 08:58

Feyenoord heeft het achteraf verkeerd gezien en is achteraf oordelen erg makkelijk. Je moet niet vergeten dat Janssen pas drie maanden op top eredivisie niveau presteert voor de winterstop hoorde je veel AZ supporters mopperen op Janssen en vroegen zich af waarom hij in de basis stond.

18 april 2016 om 10:38

Ja dat heb ik zelf ook meerdere malen gezegd dat het achteraf makkelijk praten is, maar zo'n gozer als je ziet hoe die nu speelt dan kan je me echt niet vertellen dat er geen moment was waarbij ze gedacht moeten hebben hey dit kan wat worden?! Lijkt me erg sterk. Vind het gewoon raar gaan, flut speler na speler wordt aangetrokken maar eigen jeugd gaat steeds sneller weg bij Feyenoord.

18 april 2016 om 08:59

Ach ja, zo gaan die dingen, met Achahbar hadden we een talent dat zich internationaal al geweldig presenteerden. De ontwikkeling is niet altijd te voorspellen en soms moeten spelers gewoon een stap terugdoen om zich te ontwikkelen. Zie het liever als een compliment naar Varkenoord. Stel je voor dat we hem in de zomerstop hadden gehaald, hoe was er dan gereageerd op 'de opvolger van Guidetti en Pelle'? Bij AZ heeft hij zich in alle rust kunnen laten zien, bij Feyenoord staat er toch wat meer druk op de spits, dat is lastig om neer te leggen op een spits uit de Jupiler League.

18 april 2016 om 09:10

Misschien was Janssen ook wel nooit zo goed geworden als die bij Feyenoord was gebleven. Zullen het nooit weten.

18 april 2016 om 10:21

Inderdaad, ctgrave, sommigen hebben die mentale tik nodig om het maximale eruit te halen. Zie bijvoorbeeld een Huntelaar. Ook op jonge leeftijd weggestuurd bij PSV en zichzelf herpakt via AGOVV.

18 april 2016 om 09:30

PSV heeft ook die fout gemaakt met Huntelaar, het kan elke club overkomen.

18 april 2016 om 10:33

De fout van PSV was destijds inderdaad nog een stuk groter. Janssen is weg gegaan voordat hij überhaupt in de buurt kwam van het eerste. Huntelaar werd toen hij nog onder contract stond bij PSV topscoorder en speler van het jaar van de JL. Desondanks lieten ze hem vertrekken.

18 april 2016 om 11:16

@benzema08, PSV had toen ene Mateja Kezman rondlopen die er 30 maakte per seizoen.

18 april 2016 om 11:25

Ja feyenoord had toen ook redenenen (achahbar was een van de beste talenten toen in de spits, Guidetti en Pelle enz.)

18 april 2016 om 12:42

Huntelaar eiste een basisplaats en Guus Hiddink kon hem die niet geven. Niet meer dan logisch op dat moment. PSV heeft hem niet weggestuurd, hij ging zelf. Overigens aan Heerenveen verkocht, AGOVV was op huurbasis.

Als Ajax de vraagprijs van acht miljoen voor Haller te hoog vindt denk ik dat ze Janssen ook niet gaan halen. Janssen zal niet veel minder zo niet meer moeten kosten dan Haller. Beide een langlopend contract en interesse van buitenslandse clubs dat gaat de prijs van beide spelers niet naar beneden brengen.

18 april 2016 om 11:14

Persoonlijk vind ik Janssen wel iets meer waard dan Haller. Als ik Haller dan gisteren zo zie voetballen mag ik toch hopen dat Ajax voor Janssen gaat ipv Haller.

En je kunt je afvragen wat Ajax te hoog vindt aan een transferbedrag. De Boer roept natuurlijk al 100 keer dat transferbedragen van 10 miljoen of meer verleden tijd zijn maar dat moet hij natuurlijk ook wel zeggen. Als hij zegt dat Ajax gemakkelijk 10 miljoen euro betaald voor een speler denkt iedere Nederlandse club bij interesse van Ajax ook: Kassa! Je moet dat ook allemaal niet zo nauw nemen.

Maar 10 miljoen betalen voor een spits terwijl je al Miik hebt lijkt mij ietwat overbodig. Natuurlijk heb je twee goede spitsen nodig als je een seizoen lang op je top wilt zitten maar 10 miljoen Milik waarvan er dan een op de bank moet zitten lijkt me iets teveel van het goede. Alhoewel. Als je het geld toch hebt? iedere Europese topclub haalt spelers die in principe helemaal niet nodig zijn. Waarom zou Ajax dat dan niet doen met een vette bankrekening.

De beste komen dan toch wel bovendrijven..

Ajax wil hem niet betalen vermoed ik en PSV kan het in mijn ogen niet maken met Locadia. Mocht PSV het toch doen, dan zie ik Locadia heel graag naar Feyenoord komen. Die jongen verdient het om een kans te krijgen als eerste spits, en bij Feyenoord zie ik hem die kans wel grijpen.

18 april 2016 om 09:11

PSV is vooral bezig met de eigen performance. Als ik zie dat ze Van Ginkel halen, terwijl het middenveld met Hendrix meer dan prima was. Dan zie ik ze Janssen ook wel halen. Gewoon, om er beter van te worden. Locadia zal het dan met een buitenpositie moeten doen. Of inderdaad, vertrekken

18 april 2016 om 09:27

Dit was een hele goede versterking. Je kan guardado propper en hendrix zo rust geven want anders word het maher of schaars.....

18 april 2016 om 09:34

Zoveel wisselt cocu niet.

Ik denk niet dat Janssen bij Ajax past, want hij is sterk in de omschakeling. Hij is in ieder geval (nog) geen spits die telkens op de helft van de tegenstander moet voetballen met weinig ruimte. Daarom denk ik dat PSV hem beter zou liggen, omdat die toch net even wat anders spelen.

Apart dat Ajax Haller te duur vindt, maar Janssen niet. Vraag me af wat zij denken wat Janssen kost. Ik denk namelijk minimaal 9 miljoen.

18 april 2016 om 09:06

PSV heeft dit seizoen meer balbezit dan Ajax. Blijkbaar toch een beeld dat blijft hangen dat Ajax op balbezit speelt, terwijl Psv, Vitesse en zelfs Feyenoord meer balbezit hebben. Die wedstrijd toen in de Kuip (1:1) had Ajax bijvoorbeeld maar 24% balbezit, maar pakte wel een punt. Wat dat betreft zou Janssen ook gewoon bij Ajax moeten passen.

18 april 2016 om 09:23

24 procent! ? Waar haal je het vandaan, al die onzin?

18 april 2016 om 09:32

Ajax had in die wedstrijd 51 balbezit. Niet dat dat iets uitmaakt, maar zorg tenminste dat je cijfers kloppen als je wat zegt.

18 april 2016 om 09:38

http://www.transfermarkt.nl/eredivisie/ballbesitz/...

18 april 2016 om 09:41

waren de enige cijfers die ik kon vinden, maar als ze niet kloppen, mea culpa

18 april 2016 om 09:43

Vitesse laat zien dat balbezit geen reet uitmaakt, elke wedstrijd meer balbezit, alleen zonder doelpunten of punten. Janssen past in mijn optiek meer bij PSV dan bij Ajax. Alleen zou het heel jammer zijn voor Locadia. Zie Janssen en Locadia namelijk als de toekomstige spitsen van het Nederlands elftal, en niet de Jong of Dost.

18 april 2016 om 10:15

Je bent niet erg kritisch naar gegevens wanneer je echt gelooft dat Ajax 24% balbezit had.

18 april 2016 om 10:34

Ik vond het ook opmerkelijk ja, vandaar dat ik het er even bijzet, kunnen we meteen zien of die bron wel helemaal klopt. Wel zo handig.

18 april 2016 om 09:24

Hij kan juist wel prima op de helft van de tegenstander spelen. Hij is balvast en voetballend goed. Snelheid is juist weer niet zijn kracht maar dat heb je dan ook niet nodig

18 april 2016 om 10:01

Ik vind hem in de omschakeling beter, laat ik het zo zeggen. Tegen Heereveen speelden we op hun helft en toen was hij wat minder.

Veel zeggen inderdaad dat snelheid niet zn sterkste punt is, maar hij is vrij rap voor een spits.

18 april 2016 om 16:34

Werd heel strak gedekt tegen Heerenveen, daar lag t meer aan denk ik.

waarom word janssen zo overschat hier? leuke speler en niet meer dan dat.

18 april 2016 om 09:05

Precies dat. Milik en de Jong zijn een stuk beter dan Janssen, dus voor Ajax en psv is het geen noodzaak om Janssen te halen.

18 april 2016 om 09:06

De Jong vertrekt deze zomer. PSV heeft Locadia maar moet sowieso een nieuwe spits halen als de Jong vertrekt.

18 april 2016 om 10:35

Waar gaat die heen dan? Grote competities willen hem niet. Dan wordt het schotland of championship

18 april 2016 om 10:41

Denk niet dat de Jong weggaat, hij is juist perfect voor de Nederlandse competitie.

18 april 2016 om 11:08

@latigathomas,

Maakt toch niet zo veel uit waar die heen gaat, er is genoeg interesse volgens Brands.

@frgio

Wat jij denkt is niet zo relevant, de Jong geeft aan zelf naar het buitenland te willen en Brands geeft aan dat er interesse is.

18 april 2016 om 12:08

Misschien heeft PSV locadia wel laten weten eerste keus te zijn op linksbuiten voor volgend jaar. Omdat ze ook Lestienne niet lijken te verlengen. Dan zou het wel weer passen. Als locadia dat wil, en ik vind persoonlijk dat hij het prima invult.

18 april 2016 om 09:06

Hij is 21 en topscorer van de eredivisie in zijn debuutseizoen. En dat doet hij ook nog eens bij een club uit de subtop. Lijkt me toch een behoorlijke prestatie.

18 april 2016 om 09:26

Hij doet het prima ja. Maar hij word teveel gehypt op deze site. dat hij Topscoorder is in notabene de eredivisie betekend niet dat hij gelijk miljoenen waard is en een topspeler is. Zoveel spelers zijn de afgelopen jaren topscoorder geworden en compleet geflopt in een andere competitie. Janssen doet het pas een seizoen goed en nu al zie mensen zeggen dat hij een topper word... Dat zullen wel dezelfde mensen zijn die zeiden dat depay meer potentie had dan ronaldo HAHA

Mark netto moet knaken laten zien.

Hij past niet bij de cultuur van Ajax. Vind het een echt PSVer

18 april 2016 om 09:05

Hij is dan ook een Brabander, ik denk dat PSV aan het langste eind gaat trekken.

18 april 2016 om 09:22

Lijkt me de enige optie in Nederland zelfs. Het lijkt me sterk dat het bedrag dat AZ verlangd dusdanig laag is dat Ajax het wil betalen.

18 april 2016 om 09:48

Inderdaad een echte Brabo, past veel beter Bij Psv. Denk dat de meeste mensen dat niet weten en al die Ajacieden de poll zo in vullen waar ze hopen waar jansen volgend jaar speelt... Niet waar ze denken....

18 april 2016 om 10:30

Panerai

Ook wanneer Ajax kampioen wordt en Psv normaal gezien dus geen CL speelt? Dit wil zeggen dat Psv miljoenen misloopt en Janssen zich dus niet op het hoogste niveau kan presenteren.

Verder zie je een jonge talentvolle spits met de Naam Jurgen Locadia over het hoofd. Is hij echt heel het jaar op links gezet om dan het jaar erop een dure spits te kopen? Lijkt mij wanbeleid. Dus ik verwacht enkel dat hij naar Psv gaat wanneer Luuk verkocht wordt met als gevolg dat Locadia vertrekt.

Waar hij beter past zou ik niet weten. Als hij een Brabander is ligt Psv inderdaad meer voor de hand. Op basis van het spel dat beide ploegen spelen denk ik dat hij in beide systeem goed gaat draaien. Zoals ik eerder al aangaf is hij een spits die zich eenvoudig lijkt aan te passen.

Persoonlijk verwacht ik dat Janssen positief naar een binnenlandse transfer kijkt. Hij lijkt me een nuchtere bovengemiddeld slimme voetballer. Ik kijk enorm uit naar de stappen die hij gaat maken in zijn carriere!

18 april 2016 om 11:11

Nogmaal gezien geen CL speelt? Hoe kan je dat nou weten?

PSV knokte zich dit jaar zelfs door de groepsfase heen en hielt klap stand tegen een halve finalist en won er zelfs van 1 dus op basis daarvan denk ik dat een eventuele voorronde voor PSV verre van een gespeelde zaak zal zijn.

Ik ben er van overtuigd dat als er 1 club is die door de voorronde heen kan komen het PSV is.

18 april 2016 om 11:22

Je reageert enkel op het stuk over de Champions League. Je sluit je dus aan bij de rest?

Naar mijn mening is de kans gewoon klein dat een Nederlandse club die voorrondes doorkomt. Gewoon omdat je dan een kaliber Arsenal, Roma, etc. tegenkomt. De prestatie van Psv in de CL dit jaar is natuurlijk geweldig, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze dit structureel kunnen klaarspelen. Ik hoop natuurlijk van wel.

18 april 2016 om 11:24

Wie is trouwens die halve finalist waar Psv van won?

18 april 2016 om 13:26

@jlenders

Nee ik sluit me niet aan bij de rest.

Je hebt gelijk dat PSV Locadia heeft maar jij gaat er gemakshalve vanuit dat Locadia vast en zeker Luuk de Jong gaat vergeten en dat kan nog wel eens vies tegen gaan vallen.

Ik vindt Locadia op dit moment namelijk de zwakste schakel in de aanval van Psv, ik snap dat dit grotendeels komt omdat hij niet op zijn favoriete positie staat maar ik zou het enorm risico vinden als PSV al zijn pijlen op hem gaat zetten.

Het zou naar mijn mening juist slim zijn om een kwalitatief goede aanvaller te halen als de Jong vertrekt, je loopt hier inderdaad het risico dat dit individueel nadelig kan zijn voor Locadia maar zover ik weet draait alles uiteindelijk om hoe de club PSV presteert en niet hoe de ontwikkeling van het individu Locadia verloopt. Als Locadia nou een talent van wereld formaat was dan had ik het een ander verhaal gevonden maar dat is hij dus niet.

Noem het anti jeugdbeleid maar op deze manier neem je veel minder risico dan wanneer je een B-speler haalt die overduidelijk minder is dan Locadia en er vanuit gaat

18 april 2016 om 10:51

Jafio

Waarom past hij beter bij Psv?
Kan je me vertellen welk(e) aspect(en) van de cultuur bij Ajax niet bij Janssen passen?

Denk dat Ajax helaas geen kans heeft, PSV zal slagvaardiger en daadkrachtiger zijn om met de gewenste miljoenen over de brug te komen.

Ajax kennende willen ze voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en zoveel mogelijk van de vraagprijs af willen krijgen.

18 april 2016 om 10:20

Des te groter de prestatie wanneer ze hem binnen halen? PSV en Brands worden constant geprezen voor het transferbeleid, maar er wordt natuurlijk ook gewoon veel uitgegeven. Ik weet niet wat Perreiro heeft gekost maar volgens mij 3x zoveel als Younes. Ook voor Luuk de Jong geldt dit, minimaal 3x het bedrag voor Milik.

Zou zowel bij Ajax als PSV passen, denk ik. Ben benieuwd wat Janssen moet kosten, en of Ajax nu wel een bedrag van (ongeveer) 8 mio zou willlen betalen? Veel minder zal het niet zijn. Ajax betaalde iets van 8 mio voor Sinkgraven, vooralsnog niet bijzonder succesvol.
De laatste keer dat PSV een dergelijk bedrag betaalde was voor Maher. Wordt in Eindhoeven als miskoop gezien.
Om maar aan temgeven dat de stap naar de top voor grote talenten niet altijd gemaakt wordt. ( al kan Sinkgraven er nog wel komen)

Ik denk dat Janssen wel die stap kan maken. Sterke jongen, ook mentaal. Werkt hard, aanspeelpunt, scoort uit alle standen.
Komt wel goed,

Zou ie een voorkeur hebben? Is daar iets van bekend? Of droomt ie al van het buitenland.

18 april 2016 om 09:16

Hoe kom jij er bij dat Vincent voor rond de 8 weg kan?

18 april 2016 om 09:55

Voor een binnenlandse transfer is 8 mio een hoog bedrag. Hoe je het ook bekijkt. Een goede prestatie bij AZ is, met alle respect, nog niet hetzelfde als een goede prestatie bij de absolute top (in Nederland).
AZ zal meer interesse hebben in een transfer naar de PL. Zij zullen ongetwijfeld meer betalen. Geld zat.

18 april 2016 om 10:10

Als Az slim is gooien ze de poorten naar het buitenland open, want dan kan je toch zeker minimaal 15 mln vangen.
Iedereen ziet dat Janssen een topspits in wording is, daar durf ik zelfs grof op in te zetten.
Ik zou het doodsonde vinden als ik hem volgend jaar in Eindhoven of Amsterdam terug zie omdat ik weet dat Az dan veel te weinig heeft gekregen aangezien ze nooit verder zullen gaan dan 6 a 7.
Het is misschien wel beter voor zijn ontwikkeling, maar ik wil wel eens een keer goed geld voor een speler van Az zienplus dat ik het ze ook niet gun

18 april 2016 om 10:24

Ik denk dat 8 miljoen wel een mooi bedrag is wanneer AZ een hoog doorverkoop percentage kan bedingen. Anders zou ik eerder neigen naar 9-10miljoen. Ik zie ook niet waarom Ajax of PSV dit niet op tafel zal leggen wanneer de eerste spits vertrekt. Wanneer Psv dit doet zie ik wel Locadia vertrekken om eindelijk eens een keer als eerste spits te spelen.

18 april 2016 om 10:45

Geef me 1 reden waarom Az accoord zal gaan met minder dan 10 mln.
1. Langdurig contract (2019), 2. Topscoorder eredividie (mogelijk), 3. Topscoorder JongOranje, 4. Aanstormend A international, 5. Doorgroei potentie wekelijks laat zien.

18 april 2016 om 10:57

1. Volgend seizoen wordt het moeilijk om een debuutseizoen met 25 goals te evenaren/overtreffen.

2. Wanneer Az Europa niet ingaat.

3. Wanneer hij zelf aangeeft niet naar het buitenland maar naar Psv of Ajax te willen.

4. Wanneer de randbepalingen bij verkoop (zoals doorverkooppercentage) goed bedongen zijn door AZ.

5. Vergeet niet dat Az niet de top in de eredivisie is en dus minder stevig heeft m.b.t. dit soort transfers.

Ten slotte geef ik aan dat 8 miljoen met wat geluk moet kunnen. Maar later vermeld ik ook duidelijk dat ik een prijs rond de 10 miljoen realistischer vind.

18 april 2016 om 11:00

Edit: 5. Een minder stevige positie heeft

18 april 2016 om 09:24

In de zomer heeft psv nog 7 miljoen neergelegd boor peiro ( hoe je ook spelt).

Waarom gaan Ajax en Psv niet voor boymans?

Ben benieuwd met wat voor een bedragen ze gaan komen aangezien Janssen nog vast ligt tm 2019, hij topscoorder is van de eredivisie en Jong Oranje en tevens flink op dd deur heeft geklopt bij het grote Oranje.
Kan haast niet geloven dat een Ajax of een Psv boven de 10 gaat bieden.
Vergelijking; Depay ging na zijn eerste seizoen en tevens topscoorder voor ongeveer 25 mln weg, dus ik mag toch aannemen dat Vincent Janssen minimaal 20 waard is, hij is ook nog eens spits.

18 april 2016 om 09:21

Depay debuteerde al in 11/12 in de Eredivisie. 14/15 was dus verre van zijn eerste seizoen.

Daarbij gaat die vergelijking ook wel een beetje mank natuurlijk. Depay werd als een veel groter talent gezien en had tevens op het WK wat naam gemaakt. Daarbij is het bedrag van Depay zo hoog omdat het een Engelse club betreft die hem gekocht heeft.

Een realistische prijs voor Janssen lijkt me rond de 10 miljoen, waarbij ze de onderhandeling met ongeveer 12 miljoen moeten starten.

Ajax lijkt me sowieso uitgesloten wegens de vraagprijs, dus dan blijft PSV over. Vraag is hoeveel PSV voor de Jong kan krijgen en hoeveel ze dan willen investeren in Janssen. Janssen is natuurlijk wel een stuk jonger en daar zal dus nog rek in moeten zitten.

18 april 2016 om 09:24

Depay bleef juist na een topseizoen om topscorer en kampioen te worden. Ook had hij een goed wk gespeeld en zat hij daar bij de grootste drie talenten. Dus het is niet gek dat hij voor zoveel aan een buitenlandse club werd verkocht. Janssen speelt bij een mindere club en heeft er pas 1 seizoen opzitten. Dus dat wordt hooguit 10 miljoen voor een Nederlandse club of max 15 miljoen als een buitenlandse club ineens gek gaat doen.

18 april 2016 om 09:34

Nee dat is Janssen gewoonweg niet waard. Bij Depay spatte het talent eraf en hij had het laten zien op het WK. Janssen is 10-13 miljoen waard (mijn inschatting).

Liever heb ik milik, heeft maar 2 miljoen gekost en maakt bijna evenveel doelpunten en maar eentje uit een penalty

18 april 2016 om 13:18

2 penalties.

Ik vind Janssen beter dan Milik omdat hij buiten zijn doelpunten meer toevoegt. Echter vind ik het verschil niet groot genoeg om daar bedragen van rond de 10 miljoen voor te betalen. Voor Haller geldt eigenlijk hetzelfde. Alle 2 aanwinsten voor Ajax. Echter ook alle 2 te duur om het geringe kwaliteitsverschil te rechtvaardigen in mijn ogen.
Wanneer er een goed bod komt op Milik deze zomer kan de wereld er weer heel anders uit zien. Tot die tijd zie ik geen van beide heren naar Ajax gaan.

Dat zal lastig worden. De max. te bieden prijs voor beide clubs zal zo rond de 7 a 8 miljoen zijn schat ik in. Ik vraag me echt ten zeerste af of AZ hiermee akkoord gaat. Daar zal dan een fors doorverkoop percentage bij komen. Een club uit bijv. de PL zal moeiteloos het dubbele bieden als ze voor een Altidore al 10 miljoen betaalden. Liefst nog een jaartje bij ons in Alkmaar en dan voor een fors bedrag gelijk naar het buitenland.

Ajax zou hem alleen moeten halen als Milik weggaat, hetzelfde geld voor PSV met De Jong. Als Milik blijft zou ik bij Ajax een goede 2e spits zien, Milik draait nu goed, en het zou jammer zijn voor die jongen als hij moet banken door Janssen of Janssen banken door Milik. Ik zou als ik Ajax was gewoon kijken voor een ervaren 2e spits achter Milik, zelfde principe als Boer icm. Jasper. Iemand die het ook niet erg vind op de bank te zitten het merendeel van de wedstrijden.

Waar slaat dit allemaal op zeg? Ajax heeft een 2de spits nodig, iemand achter Milik. Je gaat Haller, Janssen en Milik niet op de bank laten zitten. Waarom vindt iedereen toch dat Ajax 1 van de deze spelers moet halen? Als we dat doen is het sowieso zonde voor 1 van deze geweldige spitsen. Ajax moet gewoon weer iemand halen zoals Sanogo. En dan bedoel ik niet iemand met diens kwaliteiten, want die had hij nauwelijks... Maar ik bedoel het idee erachter, iemand die bij een grotere club als Arsenal niet echt tot zijn recht komt en het dus ergens anders wilt proberen, dat is een ideale 2de spits in mijn ogen.

Ik lees hier dat De Jong weg zou gaan, maar dan ben ik toch wel benieuwd wie hem zou moeten halen. Hij is mislukt in Duitsland en Engeland. Dan houdt het toch wel een beetje op?

Meer dan 6 miljoen is hij niet waard. Pas als hij volgend seizoen ook zoveel scoort, dan kun je gaan denken aan 8 tot 12 miljoen.

Berghuis en Johannsson gingen bij az weg voor ongeveer 5 miljoen. Kan natuurlijk best dat Janssen ook zoiets in z'n contract heeft staan. Denk ook dat az sowieso zo'n bod niet kan afslaan.

Alles zit nu mee voor Jansen. Maar zo'n seizoen draait hij niet nog eens. Hype.

Als brands slim is hoeft janssen niet veel te kosten.'hij kan maher en schaars in de deal betrekken om de prijs te drukken.

18 april 2016 om 10:45

Doe maar Locadia dan. Aan twee nieuwe middenvelders hebben we minder. AZ heeft dan een spits nodig.

Lekker 25 miljoen vragen

18 april 2016 om 10:43

En 30 miljoen wanneer hij er nog 5 scoort? ;p

Jansen is beter als een Haller.

Ajax moet Milik verkopen na het EK, Milik is een leuke spits maar veel meer progressie gaat hij niet meer boeken bij Ajax.
Voor een 18/20 milj verkopen bij een goed EK
Ajax is een doorvoer haven voor de suptop en top van Europa.

Jansen lijkt minstens even goed te zijn, heeft het Nederlands elftal gehaald, minder dan 4miljoen zal Jansen nooit verkocht gaan worden bij Ajax. (Ala ijskonijn uit ijsland) mocht ook hij tegenvallen.

Mocht Jansen nog een stap kunnen zetten, dan spreken we over een subtopper een spits die voor een 20miljoen kan verkassen.

Ajax moet spelers ala Milik niet te lang houden, 2,3 jaar spelen en verkopen.

Het gaat AZ natuurlijk veel meer opleveren als ze hem aan een buitenlandse club verkopen

Na Janssen (1 goal per 99minuten) is Milik de meest effectieve topscorende spits: een goal per 117 minuten. De Jong (die Ajax toch niet gaat halen) scoort bijna net zoveel: eens in de 118 minuten. En Haller stokt een beetje met eens in de 151 minuten. Haller draagt denk ik alleen meer bij in vermogen voetballend/balvastigheid.

18 april 2016 om 10:48

Denk toch echt dat een Janssen voetballend meer brengt.
Kijk gerust eens een wedstrijd van Az en dan moet je eens oo Vincent letten buiten zijn goals om.

18 april 2016 om 10:54

Daarom denk ik dat Haller beter in hdt Ajax systeem past. Maar Ajax zal pas een van deze 2 halen bij vertrek van Milik.

18 april 2016 om 11:26

De vraag is alleen waarom Ajax Milik zou laten gaan. Ze hebben dus al een spits die zoveel scoort, onder de druk dat Ajax met zich meebrengt. Bedenk daarbij dat hij zich juist in de 2e helft van het seizoen ontwikkeld en dus alleen maar beter wordt. Ik zou lekker Milik behouden en proberen Huntelaar te halen voor de extra ervaring, met name op het Europese niveau.

18 april 2016 om 13:21

Alsof Huntelaar tevreden op de bank gaat zitten bij Ajax. Die komt alleen als absolute nummer 1. Zonder vertrek van Milik lijkt me dat helemaal geen optie.

Geen Ajax of Psv, houden niet van werkende en verdedigende spitsen en zeker niet die het hele veld kunnen belopen. Daarnaast ontbreekt Vincent verfijnde techniek, maar heeft wel een enorme explosie en snelheid van handelen. Ajax en PSV zijn niet ingesteld op voorhoede vechters. John van den Brom, maar ook met name Fred Grim hebben Vincent al het één en ander bijgeleerd, hetgeen Vincent heel snel opneemt. In het buitenland zijn er genoeg clubs en trainers die hem graag zien in hun systeem en hem ook nog heel veel techniek kunnen bijbrengen in het kader van zijn snel handelen. Wat ik probeer te zeggen is dat hij heel goed is in het creëren van kansen alleen het afmaken is zeker niet boven de 50.(al hoog hoor!) Op jonge leeftijd een pareltje, zeker 40 tot 50 miljoen waard.

Laat hem nog lekker een jaar bij AZ. Hij zit nu in een lekkere flow maar dat gaat wel is over, Als hij volgend seizoen weer zo presteert dan kunnen we praten.

Mocht Milik vertrekken zou ik zowel Janssen als Haller halen maar mocht Milik blijven zou ik 1 van de 2 zeker halen. En is het toch moeilijk kiezen ik vind beide spitsen goed. Janssen kan zeker wel wat met een bal. Maar Haller heeft dan weer de lengte, kracht en body wat ook wel belangrijk is. Dus moeilijke keuze als je 1 van 2 wil halen.

Maher 4 mil. Mooie deal gelijk doen

Als Ajax of PSV niet boven de 10 mil bieden doet een club uit Europa het wel.

18 april 2016 om 13:48

Precies, zo is het, Az heeft alle tijd en moet niets.

Als haller 8 miljoen kost, Janssen dan maar 15 miljoen. Janssen scoort meer in de eredivisie, EL en bij de jong selecties.

18 april 2016 om 14:37

Janssen zelf heeft ook wel wat in te brengen hoor. Als hij bijvoorbeeld persé naar Ajax wil en Ajax weet dat, dan zal er ook niet de hoofdprijs voor worden betaald. Zo gaat dat.

18 april 2016 om 16:43

Dan blijft hij lekker bij AZ, zo gaat dat.

Ik hoop dat PSV geleerd heeft van teveel betalen voor een speler, Janssen goede spits, zou bij ons passen maar echt niet voor 10 miljoen. Dan mag ajax hem halen.

Janssen moet lekker bij AZ blijven voor nog een seizoen minimaal. AZ zou niet handig zijn om hem te verkopen onder de 12 miljoen en voor Ajax en PSV is dat een veel te hoog bedrag voor een speler die nog maar een half jaar presteert in de eredivisie. Ook voor Janssen zelf zou nog even langer spelen bij een club waar hij onomstreden is goed zijn voor zijn ontwikkeling.

Psv moet Maher en Schaars aanbieden. Met nog een vergoeding waarschijnlijk.

Voor zo'n jonge speler met zo'n drive en zoveel scorend vermogen mag toch minimaal 12-13 miljoen vragen. Het lijkt me sterk dat Ajax of PSV dat gaan neerleggen.

Als er één club is waar Janssen met zijn speelstijl niet past is het Ajax wel. Het keurslijf van de Amsterdamse speelwijze zal allesbehalve goed zijn voor zijn ontwikkeling.

Daarbij: hij komt net uit de Jupiler League en doet het natuurlijk fantastisch in zijn debuutjaar. In zijn schoenen zou ik daarom juist voor een tweede jaar bij AZ opteren, zodat hij de gemaakte sprong in niveau kan borgen, zonder dat hij direct wordt afgerekend als het even wat minder gaat. Het tweede jaar is altijd moeilijker in dat opzicht.

Oftewel lekker nog een jaar bij AZ en dan verder kijken. Als hij dit niveau vasthoudt komen er betere clubs dan Ajax en/of Psv, kan-ie bv. de tussenstap in de Bundesliga maken (lijkt me de ideale aanvaller voor de Duitse competitie) en kan AZ meer vangen.

Helemaal mee eens, concurerende clubs niet sterker maken, voor ajax en psv zo wie zo te duur.
Volgend seizoen naar het buitenland.

Als haller met 8 miljoen al te duur is, hoe denkt Ajax dan de 15 miljoen van AZ te betalen?

5 miljoen plus Gudelj en Sinkgraven mag ook

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren