Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer haalt schouders op: ‘Straks is het weer een keer Lucky PSV’

Laatste update:

De strijd om het kampioenschap in de eredivisie tussen PSV en Ajax nadert zijn climax. Met nog drie wedstrijden voor de boeg staan beide ploegen in punten gelijk: 75. Bij gelijk aantal punten is het doelsaldo beslissend. Ajax heeft een doelsaldo van +54, PSV blijft op +48 steken. De stand had er echter heel anders uit kúnnen zien, als FC Utrecht zondag van Ajax had gewonnen.

/

Een goedkope strafschop stelde Arek Milik in staat om laat in de wedstrijd nog voor de 2-2 te zorgen. Daardoor heeft de Amsterdamse club de titelrace in eigen hand. Frank de Boer erkende dat hij zelf niet voor een strafschop zou hebben gefloten als hij de scheidsrechter zou zijn geweest. "En ik denk 9,5 van de tien mensen die je vraagt ook niet. Maar ik ben er blij mee.”

“Willem Janssen is echter de bal wel eerst kwijt en raakt Milik ook met zijn dijbeen.” Op basis van de laatste situatie wees Danny Makkelie naar de stip, zo gaf de scheidsrechter na afloop te kennen. “Aan het einde van de rit heb je net zo veel pech en geluk gehad als anderen, denk ik. Nu is het lucky Ajax, maar straks weer een keer lucky PSV of lucky FC Utrecht”, besloot De Boer, die aangaf dat Ajax in de vorige thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle ook een strafschop had moeten hebben na vijf minuten toen Mike van der Hoorn naar de grond ging.

"Dat we na een 2-0 achterstand weer gelijk komen, toont onze veerkracht", zei De Boer bij de NOS. "We hebben onze joker Mike van der Hoorn ingezet in de spits. Hij was bij beide goals betrokken. Het is fantastisch dat hij dat zo goed oppikt."

FC Utrecht was BOOS, HEEL BOOS, na het cadeautje van Danny Makkelie. Hoe boos, dat zie in je deze fotospecial (Y)

Geplaatst door voetbalzone op zondag 17 april 2016

Wordt Ajax kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien wordt het eens tijd om gewoon zijn fluitje af te pakken, hij kan er gewoon niet zoveel van. http://sportsxl.nl/2016/04/17/hoe-kan-het/

17 april 2016 om 16:08

Vanuit zijn hoek leek het inderdaad een penalty, geen zicht op de bal.

Ach ja, De Boer heeft 100% gelijk. Kijk maar eens naar de samenvatting van PSV - Heracles. De 2-0 is nog minder een penalty dan vandaag.

Soms zit het PSV mee, soms Ajax. Het voordeel van de topclubs. Al die selectieve huilers van Psv'ers op VZ is triester dan triest.

17 april 2016 om 16:19

Of de twee buitenspelgoals van PSV in Tilburg waardoor ze daar een punt pakten

17 april 2016 om 16:23

Die 2-0 was niet bepalend.... Voor de punten.... Dat is een verschil

17 april 2016 om 16:23

Bullshit, die laatste goal was een scrimmage in de 16 van Willem 2, dat kan nooit buitenspel zijn.

17 april 2016 om 16:38

Lucky PSV hebben we dit jaar al heel veel gehoord.
En vorig jaar nog veel vaker.
Kan me dit seizoen verder geen lucky ajax herinneren.
Degene die kampioen word heeft het zelf verdiend.
Na 34 potten staat de sterkste vovenaan.

17 april 2016 om 16:40

Pukkie.Het zit wel diep bij je he? Waar maak je je druk om. Het is en fout, nou en? Gebeurt ook bij jou club. Bovendien schiet je niets op met die teksten die vanuit frustratie en jaloezie zijn geschreven. Ajax heeft gewoon slecht gespeeld en een puntje meegepakt, gebeurt iedere club wel eens.

17 april 2016 om 16:46

Luukie05 doelpuntje tegen feyenoord waar de bal 10 cm over de zijlijn was geweest.

HectorMoreno die 2e was hinderlijk buitenspel voor de keeper dus een buitenspel goal. Zo kun je bij elke club nog een hele rits opnoemen.

17 april 2016 om 16:47

De term ''lucky Ajax'' stamt uit de jaren 70, toen Ajax er een handje van had om wedstrijden slechter te zijn en toch te winnen.

Ik begrijp de ergernis van mensen en erken dat het geen pingel was, maar gasten als jij en heel veel anderen slaan echt door in hun haat.

Ten eerste; die arbiter doet het niet expres, menselijke fout.

Ten tweede; het is bezopen om te beweren dat 'ajax altijd de arbiter mee heeft'. Ik kijk al meer dan 10 jaar alle wedstrijden van Ajax en geloof me, Ajax heeft de arbiter vaker tegen dan mee, hoogstens is het gelijk, ook dit seizoen. Er is NB een keer een onderzoek naar gedaan en toen bleek dat Ajax in 1 seizoen 12 punten door de neus was geboord ...!!!

Cruciale fout in ons nadeel dit seizoen; de arbiter die bij Roda uit een corner tegen geeft terwijl het een uittrap was, 1 minuut voor tijd.

Dat scheelde ons 2 punten, dit bezorgde ons 1 punt, dus per saldo nog steeds in de min.

17 april 2016 om 16:59

Lucky goal bij feyenoord uit? Eerst over de zijlijn en vervolgens via de kluts over Vermeer heen.

Uit bij Zwolle, een schot die door de wind over de keeper word heen geblazen.

En nog veel meer!

17 april 2016 om 17:13

Als die het niet ziet waarom zou je dan een penalty geven en het mooie is nog dat je alleen al kan zien aan hoe milik valt of het een penalty is hij viel echt heel fake

17 april 2016 om 17:17

Ja, de voltallige KNVB zat toen mee te blazen. Die willen alleen maar Ajax als kampioen, dat is duidelijk. Hahah.

17 april 2016 om 17:30

Edit: kan weg

17 april 2016 om 17:51

Zonder die 2-0 stonden ze nu 3 punten en 6 goals achter dus wel degelijk bepalend...

17 april 2016 om 18:28

Oh dus de wind zit nu ook in het complot? Wat ben jij een triest figuur zeg. Wat heeft de wind nu met arbitrale dwalingen te maken?

17 april 2016 om 18:31

Ik las ook dat PSV 2 buitenspel goals mee had uit tegen Willem 2. Ze scoorden een buitenspel goal thuis tegen FCT etc.

17 april 2016 om 21:35

Als de verschillen zo klein zijn staat de gelukkigste bovenaan.

17 april 2016 om 16:31

slecht geschreven column.

17 april 2016 om 16:03

Tja wat moet ie anders zeggen, Ajax kan er weinig aan doen.

Feit blijft wel dat Ajax enorm in het zadel is gehopen betreft het kampioenschap en dat Utrecht enorm genaaid is in de strijd voor europees voetbal door de fout van 1 enkel persoon die toevallig vandaag de leiding had.

PSV had gewoon 1 punt los moeten staan na vandaag en Utrecht verdiende 3 punten.

17 april 2016 om 16:07

Tja, of jullie nooit een penalty mee hebben. Nu is het in een cruciale ronde. Net of je nooit een penalty hebt gekregen zo makkelijk als dit. Maar zie al die mensen het op Makkelie of geven het is ook maar een mens. Had je maar camera beelden moeten inlassen als de Kvnb zijnde.

17 april 2016 om 16:09

Nooit is een ruim begrip, feit blijft dat Ajax gewoon 2e had moeten staan na vandaag en dat Utrecht 3 punten had verdiend.

17 april 2016 om 16:11

Panerai,

Denk dat wat voor Ajax geldt, ook van toepassing is op de scheids.

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.

Is gewoon zo´n geval van dat de Utrechtspeler de scheids in een situatie brengt, waarbij de scheids deze beslissing kan nemen.

Wat betreft Utrecht, als zij tegen Feijenoord zo spelen, zoals vandaag tegen Ajax maken ze een grote kans om de beker te winnen.

Wat betreft Psv, het is zuur voor deze supporters maar ze hebben het zelf laten liggen in Eindhoven.

Ajax was daar gewoon heer en meester.

17 april 2016 om 16:11

@panerai

Wat een onnozel gepraat overal. Deze punten zijn net zo duur als in speelronde 1 alleen dan boeit het niemand en praat niemand er zoveel over.

17 april 2016 om 16:13

@ajaxnr het gaat over vandaag.

Maargoed noem maar eens een voorbeeld waarbij Ajax dit seizoen overduidelijk punten heeft verspeeld door toedoen van een fout van scheidsrechter? Ik kan me niks herinneren namelijk.

17 april 2016 om 16:18

De hoekschop bij Roda JC die geen hoekschop was, daaruit viel een beslissend doelpunt.

17 april 2016 om 16:21

Iedereen heeft wel eens een penalty mee/tegen. Maar de ene penalty weegt minder zwaar dan een andere.
VB. Als een club 2-1 voor staat en vervolgens een penalty mee krijg heeft het minder waarde dan de de penalty die Ajax kreeg in een cruciale fase van de competitie. Of zie ik dat verkeerd?

17 april 2016 om 16:23

Panerai. Nee het gaat om een heel seizoen. Je kan niet zeggen dat Ajax na vandaag 2e had moeten staan. Want fouten worden in een heel seizoen gemaakt. Psv heeft het eerder in het seizoen ook al mee gehad waardoor ze eerder de punten hebben gepakt. Misschien komt het Ad in de zomer weer eens met een onderzoekje welke punten er wel of niet door arbitrale dwalingen zijn toegekend. Dan kan je pas kijken of je het mee of tegen hebt gehad.

17 april 2016 om 16:25

Roda Ajax, was geen corner maar een doeltrap, uit de corner scoort Roda de 2-2 in de blessuretijd. Is bijvoorbeeld een foute beslissing waar Ajax vlak voor tijd punten heeft verspeeld. Kun je misschien zeggen een penalty is anders dan een corner, feit blijft dat als Ajax gewoon de doeltrap had gekregen zij nu 2 punten meer hadden

17 april 2016 om 16:26

Een hoekschop is geen penalty, zit een groot verschil tussen. Ajax verdedigde gewoon slecht. Volgens mij gebeurd dat overigens elke wedstrijd wel een keer.

17 april 2016 om 16:44

een arbitrale fout is een arbitrale fout panerai. Ajax heeft bij roda 2 punten verspeeld door de abitrage, en krijgt er nu een cadeau. Resultaat is dat ze alsnog -1 punt hebben dankzij de arbitrage. Overigens is er ieder jaar weer een leuk onderzoek van het AD op arbitrale fouten en ieder jaar heeft ajax punten te weinig gekregen en PSV en met name Feyenoord te veel, dus rot lekker op met je lucky ajax

17 april 2016 om 16:50

Nee Oxxis dat is niet het zelfde.

Ja Ajax had een doeltrap moeten krijgen, maar kreeg een corner tegen. Dat Ajax vervolgens slecht verdedigd ligt aan hunzelf.

Utrecht daarentegen kreeg een penalty tegen, wat 9 van de 10 keer een goal is. Een corner is verre van altijd een goal.

17 april 2016 om 17:07

Maakt niet uit, feit is dat die corner een arbitrale fout was en uiteindelijk beslissend in blessuretijd is geweest voor het eindresultaat. Dat een penalty een grotere doelkans is maakt niet uit, allebei zijn het arbitrale fouten die het eindresultaat hebben beïnvloed

17 april 2016 om 17:08

@panerai

Je praat onzin. Roda kreeg in de dying seconds van de wedstrijd ook een cadeautje in de schoot geworpen, een corner die nooit had mogen worden gegeven door de scheidsrechter. Anders hadden ze nooit en te nimmer nog kans op de gelijkmaker kunnen hebben. Dan had Ajax de uittrap mogen nemen en rustig de seconden hebben weggetikt. Dat kostte Ajax twee dure punten. De penalty vandaag heeft dat weer geëgaliseerd en gecompenseerd. Zo gaat dat in een lopend seizoen.

17 april 2016 om 17:14

Je en we hadden ook een penalty moeten krijgen tegen jullie miss was de westrijd dan anders gelopen

17 april 2016 om 17:20

Ja, en twee rode kaarten. Dan was de wedstrijd ook weer anders gelopen. Jank toch niet zo over details. Over 34 wedstrijden kan je kampioen worden. Daar zitten altijd vier discutabele wedstrijden tussen.

17 april 2016 om 17:25

@611218

Zo heeft elke ploeg nadeel en voordeel door de menselijke waarneming van een scheidsrechter. En op het eind van de rit is het allemaal meestal weer tegen elkaar weg te strepen.

17 april 2016 om 19:18

Welk onderzoek mag geweest zijn?

17 april 2016 om 20:34

@ Panerai:
Je vraag is als volgt: Maargoed noem maar eens een voorbeeld waarbij Ajax dit seizoen overduidelijk punten heeft verspeeld door toedoen van een fout van scheidsrechter?

Antwoord: Roda JC, corner die geen corner was waaruit een doelpunt viel. Hoe is dit geen antwoord op je vraag? Dat jij ineens je vraagstelling uitbreidt doe je zelf, achteraf omdat je met de neus op te feiten bent gedrukt.

Afijn, jou club is in deze inderdaad zwaar benadeeld, valt niet te ontkennen. Ajax is bevoordeeld, valt ook niet te ontkennen. Diepe zucht en weer door. Slaap lekker voor zometeen en schrik vooral niet wakker badend in het zweet omdat je aan Makkelie denkt die Ajax een penal geeft.

18 april 2016 om 07:47

Janssen had die bal ook kunnen laten gaan. Je kan jezelf als team ook in benarde posities brengen, waardoor er discutabele beslissingen worden genomen.

On: die 1-0 van Utrecht was een prachtige voorzet, maar wat laat mike aka de zondebok zich weer te kijk zetten. Hij had een paar goede wedstrijden, maar uitgerekend tegen Utrecht gaat het op de cruciale momenten weer mis. Kinderlijk is het gewoon.

17 april 2016 om 16:03

Hij heeft toch gelijk? Men doet alsof Ajax alleen bevoordeeld wordt..... Kijk alleen die wedstrijd vs psv waar meerdere psv spelers gewoon rood hadden moeten krijgen. Zal de score vast wat opkrikken voor Ajax.

17 april 2016 om 16:05

Oh vergeet je ook de dingen die PSV tegen zaten en al die andere dingen waarbij Ajax is geholpen.

Heb je een selectief geheugen toevallig?

17 april 2016 om 16:07

Zoals je zelf aan aangeeft, soms zit het mee, soms zit het tegen. Dat is nou eenmaal voetbal. Precies zoasl de boer zegt.

17 april 2016 om 16:08

repen om het roepen?al die andere dingen? geef dan ook concrete voorbeelden aan beide kanten.nee dat doe je niet je roep liever maar wat.

17 april 2016 om 16:08

Wat heeft die wedstrijd met PSV hier nou weer mee te maken? Het gaat hier om een zwaar onterrechte penalty. Daarnaast waren die momenten waar jij het had discutabel en niet zo overduidelijk rood waard Daarnaast wil een rode kaart niks zeggen, PSV wint ook gewoon met 10 man.

17 april 2016 om 16:08

Nee, gebeurt gewoon zo vaak. Ajax, psv en Feyenoord worden over het algemeen bevoordeeld. Ook wel benadeeld. Maar vergeet ff dat psv ook gewoon is geholpen dit seizoen. Of heb jezelf een selectief geheugen????

17 april 2016 om 16:09

Jetro zijn tackle discutabel???? Scheer je weg man. Was zuiver rood!

17 april 2016 om 16:10

Lee probeer nou niks recht te lullen wat krom is. Jullie hadden na vandaag gewoon 2e moeten staan, wat er eerder dit seizoen is gebeurd doet er niet toe, het gaat om vandaag.

17 april 2016 om 16:14

Volgens mij bedoelt hij te zeggen dat dit niet de enige dwaling in de competitie is.
Je kunt daar dan beter geen voorbeelden bij noemen wellicht omdat iedereen zijn eigen waarheid heeft.

Dit was een belachelijke beslissing maar om nu te denken dat dit allemaal een complot is met het doel Ajax kampioen te maken. Dan ben je echt niet helemaal lekker in je bovenkamer.

PSV heeft het aantoonbaar beter gedaan in de CL dus zou de Knvb er alles aan moeten doen om PSV kampioen te maken. Dat zou logischer zijn toch. Alle PSV supporters zijn er immers stellig van overtuigd dat ze volgend seizoen weer fantastisch gaan presteren.

17 april 2016 om 16:29

Panerai. Je zit zelf krom te lullen vent. Wat eerder in het seizoen gebeurde telt niet? Haha natuurlijk wel. Die punten tellen toch net zo hard als de punten die nu worden uitgedeeld. Wat is dat nou voor kromme gedachtegang.

17 april 2016 om 16:39

Ik lul niks rechts. Alle 34 wedstrijden tellen even zwaar. Dat weet je zelf toch ook wel. Of het nou nu of eerder gebeurt maakt niets uit. En ja vandaag hebben we geluk gehad. Zal ik echt niet ontkennen hoor. Ik ben sowieso verbaasd dat het nog 2-2 werd.

17 april 2016 om 16:39

Ik zeg niet dat dat niet telt, ik zeg dat het daar nu niet om gaat.

Ik zeg dat Ajax na vandaag 2e had moeten staan en Ajacieden komen met smoesjes dat eerder het seizoen de rest in het zadel is geholpen, daar gaat de discussie dus helemaal niet over.

Nogmaals, feit blijft, Ajax had na vandaag 2e moeten staan maar door een grove fout van de scheidsrechter blijven ze 1e. En daarmee worden direct Utrecht en PSV genaaid.

17 april 2016 om 16:50

Het is geen feit dat ajax 2e had moeten staan. De rest van de wedstrijden tellen net zo hard mee. Feit is dat ajax nog steeds bovenaan staat.

17 april 2016 om 17:19

@panerai

Je reageert hier constant vooral uit frustratie. Face it, er is een penalty gegeven die Ajax een gelijkspel opleverde. PSV heeft dit seizoen ook wel eens geprofiteerd van een discutabele scheidsrechterlijke dwaling en dit keer was het de beurt aan Ajax. Accepteer het eens gewoon als een kerel. Zoals De Boer al zei: de volgende keer is het weer Lucky Psv.

17 april 2016 om 17:43

Heey Panerai zat je ook zo te zeiken na die gestolen punt van PSV vs Willem 2 in Tilburg? Of was de scheids na die onterechte goals voor PSV wel goed bezig. Ga heen man.

En hoe zo feit? Penalty was in de 89ste minuut. Voor hetzelfde geldt scoorde Ajax alsnog een minuut later. Weten wij veel.

17 april 2016 om 18:32

Link ?

17 april 2016 om 18:59

Hahahah yeah right. Kom maar op met een link die verwijst naar dat onderzoek. Geloof er namelijk niks van.

17 april 2016 om 19:08

Henkie je word bijzonder vermoeiend.

17 april 2016 om 19:35

Panerai, je kan simpelweg niet zeggen dat Ajax na vandaag 2e had moeten staan. Dan herstel je alleen die blunder van vandaag in de ranglijst, terwijl die ranglijst op wel meer blunders is gebaseerd. Op deze manier filter je alleen de beslissingen die in het voordeel van Ajax vallen er uit, zo werkt het natuurlijk niet.

17 april 2016 om 20:54

Spandoek, ik zou zeggen zet al die blunders eens op een rijtje, ben zeer benieuwd hoe de ranglijst er dan uit zou zien.

17 april 2016 om 16:04

Hij zegt hier toch niks verkeerds?

17 april 2016 om 16:10

Jawel hoor. Makkelie zou Utrecht geen penalty hebben gegeven als het aan de andere kant was gebeurd.

17 april 2016 om 16:15

Daar heeft De Boer het toch helemaal niet over?

17 april 2016 om 16:05

Ik geef je reactie helemaal gelijk.

Ten eerste heb ik van de Term "lucky Utrecht" tot op heden nog niet gehoord. Maar volgens mij de Boer, waren wij de Unlucky Utrecht vandaag.

Daarnaast is dit een mes in de rug naar je mede collega Ten Hag toe. Wetende dat je al op een onsportieve manier wint, en alsnog indirect ontkennen dat het wel een zuivere penal was.

17 april 2016 om 16:08

Volgens mij moet jij het nog een keer lezen. Je geeft aan elke uitspraak van De Boer zo'n rare draai...

17 april 2016 om 16:15

Jij probeert iedere uitspraak recht te praten dat kan ook.

17 april 2016 om 16:20

Recht te praten? Het is gewoon een kwestie van lezen.. Als je dit artikel leest, zit de lading die er in de bovenstaande reactie aan gegeven wordt niet in het artikel verwerkt. Kortom, die lading is zelf toegevoegd en onjuist.

Hmm. Ik vraag mij af of überhaupt een team een zo'n allesbeslissende beslissing in zijn voordeel zal krijgen. Dus nee.

17 april 2016 om 16:05

http://www.foxsports.nl/video/psv-heracles-almelo-...
2-0 PSV - Heracles. Is nog minder een penalty dan vandaag. Terwijl de 1-1 in de lucht hing en anders gevallen was.

Vandaag was twijfelachtig.

17 april 2016 om 16:10

Haha de 1-0 in de lucht hing?! PSV speelde zijn beste wedstrijd tegen Heracles en had al 4-0 kunnen voorstaan!!

17 april 2016 om 16:48

En jullie zelfs niet mèt hulp..

Tuurlijk, bagatelliseer maar weer.

Onderliggend probleem is dat sport niets meer met sportiviteit van doen heeft en dat is jammer,

17 april 2016 om 16:02

Overdrijven is ook een vak

Oeh Frank, dit valt me wel een beetje van je tegen. Nog geen twee maanden terug, de wedstrijd in Tilburg, toen was Blom volgens jou de hoofdschuldige. En nu een beetje quasi nonchalant de schouders ophalen. Als je je echt drukmaakt over het niveau van de scheidsrechters, wees dan consequent. Of nog beter, houd gewoon je mond over de scheidsrechter, dan ben je van al het gezeur af.

17 april 2016 om 16:23

@ Baardgrasmus

Houd toch alstublieft op met die populistische selectieve verontwaardiging, de Boer reageert niet anders dan welke andere trainer dan ook. Correct me if i´m wrong, maar ik heb nog nooit een trainer een scheidsrechter scherp horen veroordelen omdat zijn ploeg een cadeautje kreeg. In die andere gevallen maakte jij daar ook nooit zo´n ophef over zoals jij nu doet.

17 april 2016 om 16:45

Nee, daarom is het ook beter om er gewoon je mond over te houden als trainer, zeker als je elftal even daarvoor een wanvertoning op de mat legde.

17 april 2016 om 16:58

En dat doet geen enkele trainer. Dus kan jij er ook beter je mond over houden.

De Boer zegt toch dat het geen penalty is? Snap niet wat hij nou verkeerd zegt. Hij kan moeilijk boos worden of wel?

En zo is het Frank. In Eindhoven gebeuren ook vaak genoeg hele rare dingen. Scoren terwijl Luuk De Jong meter buiten spel staat, of een Arias die met zeer gevaarlijke tackels al minstens dit seizoen 3 keer rood had verdiend.

17 april 2016 om 16:07

Ach nee, dat mag. Alleen als het Ajax overkomt is het fout....

Precies Ajax had nu geluk maar het zeuren van mensen dat PSV de CL en velen miljoenen mislopen is natuurlijk onzin. Of je nu zo'n lucky iets in speelronde 1 of 31 krijgt maakt weinig uit. Dit kan alleen verholpen worden door een videoref en die is er nog niet.

Terecht gezegd. Hoe vervelend dit ook is op dit moment van de competitie, of dit nou was gebeurd in speelronde 3 of nu, het had hetzelfde gescheeld. Uiteindelijk is dit erg ongelukkig maar aan het einde van de rit hebben zowel PSV als Ajax pech en geluk gehad met scheidsrechterlijke beslissingen.

Ja, leuk voor je Frank dat je een penalty had moeten krijgen tegen PEC. Dan was het 4-0 geworden ipv 3-0 en had iedereen zijn schouders op gehaald. Deze foutieve beslissing kan tientallen miljoenen kosten en heeft enorme invloed op de titelrace. Ongeloof.

17 april 2016 om 16:05

Dat was een vergissing van Frank of van VZ, want hier wordt gedoeld op de wedstrijd tegen Cambuur. Toen had Ajax inderdaad een penalty moeten krijgen in minuut 5.

17 april 2016 om 16:09

Jij kaart precies het probleem aan met al die verontwaardigde reacties hier. Bij 3-0 haslt iedereen zijn schouders op maar oh nu mag hij nooit meer fluiten. Beslissingen die slecht zijn blijven slecht. Wat als Ajax het kampioenschap verliest op 1 doelpunt verschil? Dan mag je je schouders ophalen?

18 april 2016 om 01:22

Ja, dat is nou het vervelende van foutieve beslissingen: die kun je niet plannen.

Soms komt een foutieve beslissing op een cruciaal moment, soms op een moment dat een wedstrijd al gelopen is. Dat laatste vergeten we al snel, mede omdat het resultaat weinig veranderd. Maar het is feitelijk niet meer of minder rechtvaardig dan een foutieve beslissing in zo'n wedstrijd.

Tegen PEC en Cambuur kreeg Ajax hem ten onrechte niet, vandaag hadden we geluk en kregen we hem wel. Is dat op enige manier rechtvaardig? Nee, want er is geen verband tussen de niet gegeven strafschoppen in die duels en deze onterecht gegeven strafschop. Gewoon erkennen dat we geluk hebben gehad en zaak gesloten.

Lekker makkelijk de Boer. Wel begrijpelijk dat hij het zo aangeeft maar kom op. Die scheids mag wat mij betreft geen wedstrijd meer fluiten dit seizoen. Je benadeeld hier zowel Psv als Utrecht. Dit kan beide clubs miljoenen kosten. Hoop met oprecht dat ajax de komende wedstrijden verliest. En ja! De frustratie is hoog.

17 april 2016 om 16:13

Haha een beslissing kost twee clubs miljoenen? Man, doe eens normaal. Het hele seizoen zijn er al foutieve beslissingen gemaakt. Soms in het voordeel van een club, soms in het nadeel. Jij doet nu net alsof een beslissing in de laatste paar wedstrijden veel meer effect heeft dan een beslissing in het begin. Dat is absurd en onjuist. Stel je niet zo aan.

17 april 2016 om 19:39

Daar heb je helemaal gelijk in. Waar de meerderheid hier volgens mij op doelt is dat naarmate het einde van de competitie nadert, de uiteindelijke ranglijst het betrouwbaarst te beinvloeden is en dit is in de laatste wedstrijd natuurlijk helemaal het geval. Dit soort insinuaties over scheidsrechtersvoorkeuren vind ik verder hoogst verwerpelijk.

Utrecht had van het veld moeten stappen, de -3 moeten nemen, en vol voor de beker zijn gegaan.

17 april 2016 om 16:06

Dat was nog mooier geweest inderdaad maar ik mag niet klagen met een punt

Ja dat zal best met die penalty van vd Hoorn maar het verschil tussen een niet gegeven strafschop die er wel een had moeten zijn (of andersom) in die wedstrijd en deze wedstrijd is dat het beslissend is. En dat is heel vaak zo bij Ajax. Natuurlijk word iedereen wel eens bevoordeeld en ook wel eens benadeeld. En vast ook wel ongeveer evenveel. Het grote verschil is dat het bij Ajax altijd beslissend is in hun voordeel. Als je bij 4-0 voor een penal krijgt terwijl je die niet verdiend dan maakt dat niks uit maar dit is gewoon pure titelvervalsing

17 april 2016 om 16:13

Wat een trieste reacties allemaal . Kan dit seizoen zoveel strafschoppen opnoemen die onterecht waren en dan zegt iedereen ja aan het einde van de rit weegt het allemaal tegen elkaar af met foute beslissingen.

Kijk maar eens naar hoeveel strafschoppen ajax in totaal heeft gehad. AANZIENLIJK minder als PSV en Feyenoord.

Dus om hier alles aan te wijten is natuurlijk kolder. Het kan op een ongunstiger moment gegeven worden en ajax kruipt Door het oog van de naald. Maar vind de meeste reacties te triest. Kampioenschap win of verlies je over 34 wedstrijden en niet 1 penalty.

17 april 2016 om 16:30

Dat is een mooie stelling. Aangezien het volgens jou altijd gebeurt dat de fout van de scheidsrechter beslissend is voor de wedstrijd, kun je daar vast wel een handvol voorbeelden van geven. Het zal namelijk wel met mijn gebrekkige geheugen verband houden, dat ik me deze zo een twee drie niet voor de geest kan halen.

Oh, en werkt het bij Ajax ook andersom? Aangezien elke club volgens jou evenveel bevoordeeld als benadeeld wordt, is dat in het geval van Ajax dan ook altijd beslissend?

En dan de hamvraag: als Ajax statistisch gezien significant meer voordeel heeft van arbitrale beslissingen, is er dan sprake van een reusachtig complot. Zo eentje met intriges en gemeen spel achter de schermen enzo? En wie zit daar dan achter, en wie financiert dat allemaal???

17 april 2016 om 17:27

AZ Ajax in kampioens jaar az demystificeren de Zeeuw die inkomt met een gestrekt been en scoort.

Inderdaad, het zat Ajax vandaag geweldig mee met die onterechte strafschop, maar we moeten nou niet doen alsof Ajax de scheidsrechter altijd mee heeft. Ajax heeft dit seizoen al tal van momenten gekend waarop het wel een strafschop had moeten hebben en deze niet kreeg. Iedereen begint nu te klagen omdat dit in één van de laatste vier wedstrijden van het seizoen is gebeurd, maar als dit in de vierde wedstrijd van het seizoen was gebeurd had je er veel minder ophef over gehad. Aan het eind van de rit heeft iedereen evenveel geluk/pech gehad, zoals Frank de Boer al aangeeft.

@ Alwin

Wat is hier nu onsportief aan. Hij erkent toch gewoon dat ze gemazzeld hebben. Hij is alleen niet zoals jij en blijkbaar een heleboel anderen die voor het gemak alle voorgaande wedstrijden vergeten en net doen alsof de hele competitie staat of valt bij dit moment. Emotioneel en selectief gejank.

Uiteindelijk heeft inderdaad iedereen wel eens mazzel of pech.. Maar dan moet je er ook niet over zeuren als het in keer in je nadeel is. Scheidsrechters maken nu eenmaal geregeld fouten. Als je dat niet wilt, dan moet je er maar robots neerzetten in plaats van mensen.

17 april 2016 om 16:10

Precies dit geef deze man een groen randje. PSV had ook tegen Zwolle alles mee.hun hadden ook een penal moeten krijgen.

17 april 2016 om 16:17

Ik denk dat feyrus doelt op de gewoonte van Frank de Boer om juist wel naar de scheidsrechter te wijzen als het in het nadeel is van Ajax. Zie Willem II nog geen twee maanden terug, toen was Blom de gebeten hond voor Frank.

17 april 2016 om 17:01

Dat ben ik met je eens. Mensen moeten ook minder klagen over scheidsrechters, dat is gewoon niet sportief en vaak zijn het zure verliezers. Elke voetballer en trainer maakt zich hieraan schuldig, maar inderdaad: zo lang er geen robots staan moeten we accepteren dat er fouten worden gemaakt. Uiteindelijk heeft Ajax door deze fout 1 punt extra. Maar door de goede wedstrijd in Eindhoven hadden ze er 6 extra. Dus het gaat nog altijd om prestaties, niet of de scheids een keer mee of tegen zit, daar wordt je over een heel seizoen geen kampioen door. (maar het kan helaas wel echt vervelend zijn en oneerlijk aanvoelen zoals vandaag).

Inderdaad, gravy, en dat vanuit het Amsterdamse kamp, hadden we niet verwacht he?

Ajax zou ze toch wel even alle 4 winnen jongens? En PSV zou hun wedstrijden nooit met 3-0 verschil winnen dus qua doelsaldo komen ze niet in gevaar.

17 april 2016 om 17:03

Qua doelsaldo gaat Ajax ook niet in gevaar komen Ypuh. Want als het om doelsaldo gaat betekent dat dat zowel Ajax als PSV nu nog even veel wedstrijden winnen. Dan ga je nooit een verschil van zes doelpunten goed maken.

Het kan wel dat Ajax of PSV nu nog punten laten liggen, dan gaat het sowieso niet meer om het doelsaldo. Dus als het zo gelijk blijft is Ajax 100 zeker kampioen. (tenzij er iets heel raars gebeurt zoals een 9-0 ofzo).

17 april 2016 om 18:59

Uhm ajax 3x 1-0 is +9 dus 3x3 is genoeg en we krijgen nog vitesse cambuur thuis en pec uit. Tegen cambuur kan je flink aan je doelsaldo werken. Jullie nog heerenveen uit twente thuis De graafschap uit. Nou ga er maar voor staan. Die winnen ajax zowiezo niet allemaal.

Ja makkelijk gezegd meneer de Boer. Erg onsportief, maar dat heeft ongeveer elke coach/speler van een topclub. Waar is het fatsoen gebleven bij mensen om te gewoon te zeggen dat dit een penalty was die zwaar onterecht gegeven was. Dan kan je wel weer naar PSV wijzen, maar dat is totaal niet relevant. Het gaat om de wedstrijd van vandaag. Verder ben ik allang blij dat het Ajax slechts een punt oplevert, want het had me ook niks verbaasd als Ajax ook nog eens ging winnen. Uiteindelijk hoop ik dat PSV kampioen wordt, alleen al om die walgelijke arrogantie vanuit de hoofdstad. Als het Ajax een keer tegen zit dan hoor je Frank de Boer als eerste janken als een klein kind, walgelijk. Maar daar hebben wel meerdere Ajacieden last van.

17 april 2016 om 16:17

Bla bla bla. Huil huil huil. Hij zegt helemaal niks raars. Alleen dat het kwartje de volgende keer de andere kant op valt.

17 april 2016 om 16:24

Ja dus? Dat is totaal niet relevant. Het gaat erom wat er in deze wedstrijd gebeurt, dat staat helemaal los van andere wedstrijden

17 april 2016 om 17:25

Net hoe de wind waait. Vind de aandacht zwaar overdreven. Zeker met eerdere mazzeltje van andere teams in het achterhoofd.

De Boer heeft gelijk, maar niet Ajax-supporters zitten niet te wachten relativerende en genuanceerde reacties.

Als je onderzoek zou doen naar beslissingen in voor en nadeel, dan zul je zien dat in ieder geval de topploegen even vaak voor of benadeeld worden.

17 april 2016 om 16:28

@ Heista

Dan moeten ze dit soort artikels maar niet lezen toch ? Wat dat betreft beslis jezelf of je je hieraan blootstelt of niet.

Zwaar onterechte penalty, maar mij hoor je niet.
We hebben hem zovaak niet gekregen terwijl hij wel gegeven had moeten worden, en nu krijgen we hem terwijl er niets aan de hand is.
Overigens excuses voor de gekleurde bril, maar ik ben een tevreden supporter. (alleen over de uitslag want het spel was niet om aan te zien)

@usainbale

Hij zegt 9,5/10 mensen hem niet geeft. Dat is nagenoeg zeggen dat het idd geen penalty was. En dat je dit seizoen begint over arrogantie uit de hoofdstad, terwijl we al het hele seizoen moeten aanhoren dat PSV de internationale voetbal hoofdstad is van Nederland etc.

Calimero gedrag

Vind dat Klaassen en de Boer wel het goede voorbeeld geven door gewoon eerlijk te zijn. Dat siert hen. Ik hoop dat de beste ploeg in de slotfase van het seizoen kampioen wordt, en dat het niet beslist wordt op geluk of pech. Daarvoor is het een te spannend seizoen geweest.

Vind dat er wel weg overdreven wordt gereageerd. Als je de tackle de eerste keer ziet, niet in herhaling, dan ziet het er anders uit. Bovendien raakt Janssen Milik en speelt hij niet de bal, dus hij moet niet zeiken.

Ik dank Makkelie vooral voor het vern**ken van onze mogelijkheden in Europa.

Ajax met haar huidige spelersmateriaal en beleidsvoering gaat helemaal niks klaarspelen in Europa.

Nederlands voetbal is in general aan een hele nare periode bezig. We willen/ moeten allemaal politiek correct zijn, zoveel mogelijk sociaal wenselijk praten en vooral niet jezelf zijn.

Als er dan een wedstrijdje gewonnen wordt is het leuk maar het hoeft niet.

Over de hele linie is dit gewoon heel zonde. Het Ajax van jaren geleden was veel en veel sterker en verdiende de titel dus ook. Dat hij nu cadeau wordt gegeven is een symboliek van de teloorgang van onze competitie.

Fans van Feyenoord fluiten hun eigen spelers uit, terwijl dat voorheen werd geduid als het krachtige legioen. Spelers van verschillende clubs gaan liever naar de kroeg dan hun leven geven voor het trainen.

Excuus voor mijn onduidelijke niet samenhangende post. Er moet een hoop veranderen en ik vrees dat van Oostveen daar niet de juiste man voor is.

Idd Frank heeft gelijk. Soms zit het mee, soms zit het tegen. 2-2 was terechte uitslag, nu volle bak de laatste 3 wedstrijden.

Idd elke topclub heeft wel een keer de helpende hand van de scheids. Maar ik heb het idee dat supporters het erger vinden als het bij ajax gebeurd.

17 april 2016 om 23:34

Het heeft denk ik vooral te maken met de fase van het seizoen waar we momenteel inzitten. Als dit aan het begin van de competitie was gebeurd was er nooit zoveel heisa geweest.
Daarnaast is er nogal een verschil tussen een keer een buitenspelsituatie over het hoofd zien en op deze manier een penalty geven, dus ook daarom begrijp ik de verontwaardiging.

Wat een belachelijke beslissing van een angsthaas. Op deze wijze loopt psv waarschijnlijk vele miljoenen mis bah wat een ontzettende kater zeg.

Als je alle fouten van (met name) Ajax spelers optelt in deze wedstrijd valt die ene van Makkalie nog wel mee. Toen ik de overtreding gemaakt zag worden vond ik wel dat Janssen erg veel risico nam. In het strafschopgebied sliding van achteren; dat kan zomaar fout gaan, Weinig scheidsrechters hadden deze pingel gegeven, maar de eerste reactie van de scheids was niet zo'n heel gekke.
Dankzij alle camera's weten we dat er niets aan de hand was, maar totdat we video-scheids toelaten blijven dit soort incidenten gebeuren.

De Boer doet het enige wat ie kan doen: Schouders ophalen. Er worden ook wel beslissingen tegen Ajax genomen die discutabel zijn. Maar in een 3-0 wedstrijd valt niemand daarover.

Makkelijke reactie van Frankie en alle Ajax fans die op dezelfde manier reageren. Cruciaal moment dit. Hopelijk word Ajax kampioen en is dit doorslaggevend. Draagt in ieder geval bij aan de discussie om zsm 4 keer per jaar een video moment aan te vragen als coach. En als ik Ajax fan zou zijn zou die titel dan ook 0 waarde hebben.

17 april 2016 om 17:06

Doorslaggevend was de overwinning in Eindhoven. Een prachtige prestatie. Hopelijk wordt Ajax kampioen, draagt in ieder geval bij aan de waarde van die zespunter in Eindhoven waar Ajax het eigenlijk al besliste. Dan heeft de titel weer extra waarde voor mij als Ajax fan.

Ben wel met je eens dat de videoref een goed idee is.

17 april 2016 om 17:46

Tja maar hoeveel is die waard, een paar dagen na 120 minuten CL voetbal in Madrid?

17 april 2016 om 19:11

Is het met voetballiefhebbers al zo triest gesteld dat een winst na een europese wedstrijd gevoelsmatig geen waarde meer heeft?
Blijkbaar stelt het nederlands voetbal ook qua liefhebbers niet veel meer voor

Zolang je niet werkt met videobeelden bij penalty , doelpunt en rode kaart blijf je dit soort miskleunen houden en moet je niet zeuren. Tuurlijk baal je als Utrecht of PSV supporter en terecht. Maar dan moet je je maar richten op de KNVB of UEFA of FIFA om videobeelden te gaan gebruiken. Dan is het over, maar dat wil men kennelijk niet en ik vraag me af om welk motief. Wanneer je het alleen gebruikt bij bepalende momenten als het spel toch al stil ligt is het niet eens storend.

wanneer is dat strax boertje?als jij in CL speelt terwijl dat Psv zou moeten doen?jouw scheids pupillen hebben op het juiste moment geslaan, boertje

17 april 2016 om 18:30

Wat zeg je nou allemaal, moeilijk typen met tranen in de ogen?
Overigens ben ik helemaal voor de videoscheidsrechter, dan hebben we dit gezeik niet meer en was Ajax vorige week al kampioen geweest.

Hee ajaxieden, hou toch allemaal op!!.. Je krijgt de titel kado dit jaar. Als je in deze fase van het seizoen zo wordt geholpen dan mag je gewoon in de handjes wrijven...dus geniet er maar van😉 En dan die de boer over " volgende keer lucky psv"...staat die vent er wel bij stil dat utrecht vooral bestolen is.

17 april 2016 om 19:13

Het is ajacieden.
En wij staan op 1.

Frank de Boer heeft alleen voor wat betreft de arbitrage 100 gelijk!
Maar waarom niet gewoon starten met de basiself van laatste weken.
Dan kom je in de wedstrijd uiteindelijk 0-2 achter, mede door het
posteren van van der Hoorn in de spits - eindelijk een aanspeelpunt! -
maak je (gelukkig) gelijk, is Utrecht aan het wankelen, en moet
van der Hoorn weer naar achteren....wat een angsthazengedoe,
je ziet dat als de remmen los gaan, Ajax veel meer kan dan wat het
vanmiddag liet zien. Ten laatste zou ik de spelers de wedstrijd
Liverpool - Borussia Dortmund verplicht laten kijken. Dan heb je
het over inzet, met name van de kant van Liverpool!
Je speelt toch voor het kampioenschap???

Ik las hier afgelopen week veel reacties van Ajacieden dat De Boer niet zo met PSV bezig is...

Zoals Ajax vandaag weer speelde lijkt het net alsof ze de druk niet aankunnen. Vorige keer huis tegen NEC het niet kunnen waarmaken bij de kans om PSV voorbij te gaan en nu weer dramatisch spel tegen Utrecht.
De wedstrijden tegen Heerenveen en Twente zullen ze dan ook niet beide ongeschonden doorkomen. En de laatste wedstrijd tegen De Graafschap zal ook nog lastig worden.

Daarom ook volstrekt logisch de uitspraken van de Psv'ers eerder deze week. Nog drie keer winnen en PSV is kampioen. Echter moet er dan wel drie keer gewonnen worden. Ook nog een lastige opgave met onder andere Vitesse en PEC Zwolle op het programma.

Balen natuurlijk voor mij als PSV-supporter, maar laten we alsjeblieft ophouden met onzin als 'knjb'en dergelijke. Ik geloof wel dat er sprake is van een foutje van de scheids en het is enorm naar dat dit foutje zo cruciaal was voor de koppositie. Misschien nog wel lulliger voor Utrecht, omdat ze Ajax haast tot wanhoop leken te drijven. Tja, lucky Ajax vandaag. Zaak nu voor PSV om maximaal te scoren, want zo veel ppittiger vind ik het programma van PSV tov Ajax niet; Viteesse is volledig uit vorm, Cambuur is waarschijnlijk de toekomstige degredant en PEC moeten we ook kunnen hebben, tegenover Heerenveen, wat nog kan verrassen , FC Twente dat het PSV ook moeilijjk leek te maken en de Graafschap, waarbij het bijvoorbeeld in de Arena maar 1-0 voor Ajax werd. Alles ligt nog open, alles kan nog en die schaal kan zeker nog naar het Zuiden. Al met al was vandaag prima voor de spanning, maar slecht voor mijn nagels

Die reactie van de Boer is wel echt lulkoek trouwens. Het zou hem sieren als hij de waarheid vertelt en niet dit: 'dat we na een 2-0 achterstand weer gelijk komen, toont onze veerkracht'

Het heeft namelijk niets met veerkracht te maken. Die treffer van Klaassen was knap, maar valt compleet uit het niets. Als die penalty niet wordt toegekend, eindigt deze wedstrijd in 99 van de 100 gevallen in 1-2.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren