Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ziyech is de beste, maar dat waren El Hamdaoui en Maher ook’

Laatste update:

Hakim Ziyech stond afgelopen zondag, voor de camera van FOX Sports voor het eerst weer de pers te woord. De aanvallende middenvelder had eerder vanwege enkele ‘slechte ervaringen’ besloten om niet meer met media te spreken en journalist Sjoerd Mossou schrijft in zijn column voor het Algemeen Dagblad dat hij vooral benieuwd is ‘wat er precies áchter die houding schuilgaat’.

/

“Ofwel: hoe groot en onvoorwaardelijk is de ambitie van Ziyech? Wanneer gaat hij eens fatsoenlijk aan zijn fysiek werken? Botst zijn ambitie ooit ergens op een gevoel van verongelijktheid, of op een sluimerende hang naar 'respect'? Wil Ziyech straks het ongelijk van anderen bewijzen, of groot geld verdienen, of revanche nemen op Marco van Basten en Danny Blind?”

“Of wil hij gewoon de beste Marokkaanse voetballer aller tijden worden, en verder helemaal niets? Ik hoop heel erg het laatste.”, aldus Mossou, die schrijft dat Ziyech mogelijk ‘als lichtend voorbeeld voor een complete generatie’ kan gelden. “Want goede en erg goede Marokkaanse voetballers hebben we volop. Ze zijn er met bosjes tegelijk, de ene nog begaafder dan de andere. Ziyech is de beste van de Eredivisie, maar dat waren Mounir El Hamdaoui, Adam Maher en Ibrahim Afellay ooit ook. Onomstreden wereldtop zoeken we. Geen bloem die knakt in de knop.”

Denk jij dat Hakim Ziyech uitgroeit tot wereldtop?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Hij heeft wel een punt ben zelf Marokkaan, maar de echte Marokkaans Nederlandse topper heb ik nog niet voorbij zien komen. Ik zie wel een andere Marokkaanse Topper bij Lille genaamd Bouafal en hij zou wel eens een echte topper worden, Ziyech zal denk ik net als Afellay het schoppen tot subtop Europa.

13 april 2016 om 09:44

Ja...jammer eigenlijk dat marrokkaanse apelers die stap niet kunnen maken en voem kunnwn behouden. Ik hoop heel erg op : zyech en Nouri. Een ander punt is waarom spelen er wel marikkaanse nederlanders in nl elftal en geen turkse nederlanders? Leeft het voetbal veel.minder in marokko?

13 april 2016 om 09:47

Turkse Nederlanders hebben toch meer trotst dan de Marokkaanse plus Turkije speelt op het EK en Marokko de Afrika cup want veel spelers zien als een nadeel omdat ze 6 weken er niet bij zijn bij hun club.

13 april 2016 om 09:57

Daarnaast zijn er ook geen Turkse Nederlanders die echt goed genoeg zijn om op te roepen voor Oranje

13 april 2016 om 10:23

Ozyakup had gekund, verder kom ik ook niet zo snel..

13 april 2016 om 10:23

Nederlandse Marokkanen zou je moeten vergelijken met Duitse Turken. Zo kiezen vele Duitse Turken voor Duitsland en niet de minste spelers.

13 april 2016 om 13:23

Turkije zou echt een mooie ploeg hebben dan:
Emre Can
Mesut Ozil
Gundogan
Inler

13 april 2016 om 11:18

Ontzettend eens met Sjoerd Mossou. Echt een goede beargumenteerde colmn die niet gericht was op de onderbuik.
Mijn theorie is altijd geweest dat als Alegrijnen wereldtoppers kunnen voortbrengen (bezema, Zidane) dan moeten Marokkanen dat zeker ook kunnen. Helemaal in combinatie met de geweldige Nederlandse voetbalopleiding. Jammer dat het negativisme rondom Marokkanen dit nu echt aan het verpesten is.
Mijn conclusie: ik verwacht van Ziyech echt niet de wereldtop. Dan zou die alles moeten doen voor zn sport en dat doet ie niet. Nouri zou kunnen, wel een super talemnt. Maar zoalwel de voorbeelen Kuyt als Naybet en Beatia en Fellaini bewijzen., het gaat echt niet alleen om talent. Voor de wereldtop is vooral een wereld mentaliteit nodig!

13 april 2016 om 12:18

Waarom denk je dat Ziyech niet alles voor de sport overheeft?
Overigens mooi dat je Naybet nog kent. Je zou hem bijna vergeten.

13 april 2016 om 15:14

ken wat mensen rondom m. maar je ziet het ook in het filpmje bvan andy vd meijde.

13 april 2016 om 13:11

Positief dat je het zo benoemt. Marokkaanse spelers hebben over het algemeen een goede frêle bouw voor een voetballer. Persoonlijk denk ik beter dan Turkse spelers, die wat geblokter zijn. Dat mentaliteitsdingetje en die verongelijktheid moeten ze toch echt zelf overwinnen. Net als vroeger mensen van het platteland door stedelingen steevast als domme boeren werden bestempeld moeten Marokkanen niet alles zo letterlijk nemen, dat maakt het al een stuk gemakkelijker. Wat denk je hoe vroeger de Groningse boertjes Arie Haan, Jan Mulder en Klaas Nuninga in Amsterdam binnenwandelden?

Waarom altijd dat gezeur om zijn fysiek? Sommige spelers hebben geen fysiek nodig zoals een Ozil. Nou is Ziyech niet zo goed als Mesut, maar ook hij heeft geen fysiek nodig. Als hij aan kracht e.d. zou gaan werken, kan dat ten nadeel zijn voor de kwaliteiten die hij nu heeft.

13 april 2016 om 10:50

Omdat je het waarschijnlijk niet helemaal begrijpt. Ziyech en ook Ozil hoeven helemaal geen brede klerenkasten te worden Deze spelers moeten juist zo veel mogelijk uit de duels blijven. En dat doe je door meer en beter te bewegen.zowel Ozil en Ziyech zouden gebaat zijn met meer snelheid en loopvermogen.

13 april 2016 om 11:32

Ozil is fysiek nog wel redelijk. Tuurlijk het is geen Zlatan maar wel een stukje sterker dan Ziyech. Ik zie Ziyech de wereldtop ook niet halen. Wel de subtop. Niveau Valencia/Schalke. Niks verkeerd aan hoor want dat is al uitstekend natuurlijk.

Goeie speler! maar 1 van de beste gaat hij helaas niet worden....schat namen als: Veratti, Pogba, James R, Martial, Barkley,lukaku, varane enz, hoger in

13 april 2016 om 09:48

Er wordt toch ook niet gezegd dat hij 1 van de beste gaat worden? Bovendien, waarom noem je al die random namen op van spelers op totaal verschillende posities? Het lijkt me overduidelijk dat hij geen wereldtopper gaat worden, aangezien hij 'al' 23 is en het nog moet bewijzen op hoog niveau. Het kan nog theoretisch, maar de echte toppers spelen al eerder op topniveau.

13 april 2016 om 13:12

Ruud van Nistelrooy, Cocu ook allebei laatbloeiers. Kan dus zeker nog

13 april 2016 om 13:38

nee, maar ik hoor vaker dat hij een wereldtopper gaat worden, vooral in de kranten en op tv. Ik noem al deze namen om te bewijzen dat er meer dan genoeg wereldtalenten van zijn leeftijd rondlopen die al veel verder zijn. en dat ze op totaal verschillende posities spelen zegt mij weinig aangezien de beste speler ter wereld niet afhankelijk is van de positie. kijk maar naar de gouden schoenverkiezingen...

13 april 2016 om 15:28

Vardy ook een laatbloeier😉

13 april 2016 om 15:51

@ moewas

En hoeveel Vardy's denk je dat er rondlopen? Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar het komt minder voor.

Ik vind dat Moussou hier wel een goede vraag stelt. Ik vond het al zo'n raar verhaal dat hij de media niet te woord wilde staan. 'negatieve ervaringen' en 'respect' zijn allemaal mooie termen, maar als hij nu al niet tegen de druk van de media kan en 'respect' gaat eisen wordt het een zware kluif voor hem wanneer hij bij een topclub speelt, zelfs al bij een topclub in Nederland. Het is nu inderdaad zo ongeveer de beste van de eredivisie, maar nog steeds wel bij Twente en we hebben vaak genoeg gezien, inderdaad zoals bij Maher, dat een stap hogerop verkeerd kan uitpakken. Ik vrees echter een beetje dat er bij PSV of Ajax geen plek is op dit moment, en dat zou betekenen dat hij naar een subtopper of middenmoter in het buitenland zal gaan. Ik vermoed eerder het laatste, aangezien hij duidelijk talent heeft, maar wel bij een degradatiekandidaat speelt in Nederland.

Het draait allemaal om zelfreflectie, ongeacht afkomst. Zyech heeft dat niet. Zyech draagt nooit schuld. Het draait altijd om de ander.

13 april 2016 om 10:19

Zelf reflectie is heel belangrijk inderdaad. Als ik vragen mag: hoe weet jij dat Ziyech dat niet heeft?

13 april 2016 om 12:13

Zyech wil niet in de media komen en draagt daarin geen verantwoordelijkheid.

Hij is boos terwijl hij zelf gekozen heeft voor Marokko, maar eigenlijk niet wist dat hij al een definitieve keuze had gemaakt door vriendschappelijk te spelen.

Hij maakt Twente zwart in de krant.

Hij zeurt over strafschoppen na de wedstrijd

Hij geeft een trap na aan van Basten

Hij werkt niet aan zijn fysiek

Kortom, hij begrijpt gewoon niet wat er nodig is om in de top te spelen, om nederig te zijn en leert niet van zijn uitspraken.

13 april 2016 om 13:46

Jij maakt je zelf echt belachelijk. Net of jij een rechter bent die een bol kan kijken. Een mes snijd altijd aan twee kanten. Dat jij oordeelt over mensen die je niet kent en waar je niet bij bent betrokken zegt al meer over jou dan hakim. Maar of hij het of slecht doet ik gun em de beste. Gun factor is ook belangrijk.

13 april 2016 om 13:46

@markoesj, ben het deels met je opmerkingen eens. En heb je daarom toch een plusje gegeven. Toch wil ik een paar kanttekeningen plaatsen. Hakim Ziyech lijkt me geen notoire zeurder over niet gegeven strafschoppen. Alleen afgelopen zondag beklaagde Ziyech zich, mijns insziens terecht, over een niet gegeven strafschop. Ik zou dat ook gedaan hebben. Verder heeft Ziyech, wat mij betreft, helemaal niet aan zijn fysiek te werken. Zolang hij hogeschool voetbal speelt en conditioneel topfit is kan ik van zijn manier van spelen genieten. Fysiek gaat namelijk vaak ten koste van techniek. Dat hij FC Twente spelers in de Volkskrant bekritiseerde, kan ik juist waarderen. Dat was blijkbaar nodig want zij hebben zijn kritische noten na de winterstop prima opgepakt. Dat Ziyech tenslotte uitviel naar Marco van Basten vond ik een logische reactie. Van Basten kreeg daarmee zijn verdiende loon. Immers ongevraagd aangeven dat je Hakim Ziyech een domme jongen vindt, heeft totaal geen pas.

13 april 2016 om 15:40

Ik vind niet dat hij nederig hoeft te zijn, integendeel. Bovedien denk ik dat jij alles nu heel eenzijdig belicht.

14 april 2016 om 12:16

Mij wordt gevraagd mijn mening te onderbouwen. Dat doe ik dan.

Uiteraard ga ik ervanuit dat Zyech van vlees en bloed is. Ik kan hem alleen maar beoordelen op zijn gedrag en wat hij doet. Dat doe ik dan ook.

Als topvoetballer sta je in de schijnwerpers, dat is onderdeel van je taak.

Volgens mij heeft Ziyech afgelopen weekend Hans Kraaij eens duidelijk aangegeven waarom hij niet meer voor de camera verschijnt. Kraaij stond erbij als een mak lammetje, en vroeg eindelijk eens naar het voetbal (en niet zijn interlandkeuze of volgende club zoals elke verslaggever)

13 april 2016 om 13:42

Als meneertje Ziyech daar nu al moet van wordt, van zulke vragen..dan wordt het nog wat als hij in bijv. Engeland zou willen spelen.
Zijn interlandcarriere of volgende club hebben ook met voetbal te maken, met de persoon Ziyech! Dat zijn vrij normale vragen, maar meneertje wil dan opeens niet meer met de media te maken hebben?
Wil liever geen kritiek hebben of vragen die hem niet aan staan?
Jammer..het is een groot talent, maar nu al met zo'n instelling.
Denk trouwens dat hij het zou aankunnen in de middenmoot van Europa, veel hoger niet.

Voetballen kunnen vele Marokkanen zeker, maar velen falen met hun instelling en zelfreflectie.
Maar goed, hele goede speler voor in Nederland in elk geval.

13 april 2016 om 15:03

Hij is tot niets verplicht nu hij geen aanvoerder meer is, en hoeft van Twente ook geen interviews te geven. Het zijn niet per se vragen die hem niet aanstaan, maar waarom zou hij dan voor de 21ste keer de zelfde vraag beantwoorden? Zondag kon hij het eindelijk weer eens over de wedstrijd hebben en het gespeelde spel.
20 dezelfde vragen = Niet leuk voor speler, niet leuk voor kijker, niet leuk voor journalist = geen enkele winnaar.

Sjoerd, het klopt niet helemaal wat je zegt. Maher en El Hamdaoui waren weliswaar de besten bij hun team maar zeker niet de besten in de eredivisie in die jaren en al helemaal niet zo bepalend als dat Ziyech nu is. Daarnaast speelt Ziyech in een veel minder team dan die andere 2. Hij is dus echt wel van uitzonderlijke klasse!

Ik vind Ziyech een fijne speler om naar te kijken en absoluut één van de beste in de eredivisie. Maar ik heb tevens ook het idee dat zijn kwaliteiten lichtelijk worden overschat. Ziyech is inmiddels "al" 23. Verschrikkelijk jong voor internationaal voetbal. Maar al relatief oud voor een talent dat buiten de subtop in Nederland nog niets heeft laten zien. Het zou mij eerlijk gezegd heel erg verbazen als Ziyech de Europese top gaat halen.

13 april 2016 om 15:13

Ik wist niet dat hij "al" 23 was. Dan ben je idd een beetje talent af. Maar het blijft erg prettig om die gozer te zien voetballen, ook al is het "maar" in Nederland waar je zeeën van ruimte krijgt. Bovendien bestaat dit jaar FCT eigenlijk uit FC Ziyech, waarbij alle spelers de ballen bij hem inleveren en hij zo doorslaggevend is. Nog maar zien of dat bij een volgende club ook zo is. De volgende stap wordt een bepalende, het zal mij erg benieuwen. Verder ben ik het eens met je reactie.

Sjoerdje vergeet Ismail Aissati dat is voor mij toch wel de beste Marokkaanse voetballer geweest in de eredivisie

13 april 2016 om 12:14

Ik vind Chadli overigens wel een goed voorbeeld, ook al is het een belg. En vergeet Dries Boussatta niet!

13 april 2016 om 15:38

Beter dan dat Afellay en Ambrabat waren?

Ik vind persoonlijk Hakim Ziyech van een ander, beter voetbalniveau dan Mounir El Hamdaoui, Adam Maher en Ibrahim Afellay. Over de drie laatstgenoemde spelers heb ik altijd mijn twijfels gehad of ze de absolute top zouden bereiken. Mocht Ziyech in de toekomst bij een Europese (sub)topper terecht komen dan verwacht ik heel veel van hem. Vooral omdat hij dan komt te spelen met betere spelers dan bij FC Twente. Hopelijk komt zo'n club er binnenkort voor hem. En zorgt deze rasvoetballer er gelijktijdig voor dat de penningbeheerder van FC Twente breed- en voluit kan lachen. Want die kan best een steuntje in de rug gebruiken

13 april 2016 om 15:31

Nou Afellay speelde in zijn tijd bij PSV echt week in week uit gewoon heel erg goed had zelden een slechte dag.

Het enige wat er ontbreekt bij Ziyech is het fysieke en mediatraining. De manier hoe hij praat en wat hij zegt slaat soms echt nergens op.

Ik ben zelf Marokkaans en ik vind dat de enige Marokkaanse Nederlander die het echt heeft kunnen doen Afellay is. Erg jammer dat de vele blessures een heel groot impact hebben gehad op zijn carriere.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren