Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Titelstrijd in Spanje ligt open na nederlaag Barcelona tegen angstgegner

Laatste update:

Barcelona heeft voor de derde opeenvolgende keer puntverlies geleden in de Primera División. Het team van Luis Enrique ging zaterdagavond met 1-0 onderuit bij Real Sociedad, dat al sinds 2007 niet meer van de Catalanen in Anoeta heeft verloren. De competitieduels van Barcelona met Villarreal (2-2) en Real Madrid (1-2) werden evenmin gewonnen. Door de nederlaag heeft de koploper nog maar een voorsprong van drie en vier punten, op respectievelijk Atlético Madrid en Real Madrid.

/

Een frustrerende eerste helft voor Barcelona en een zeer goed eerste bedrijf van Real Sociedad. De Basken voerden hun plan tot in de perfectie uit: achterin zeer compact spelen en toeslaan als men in de buurt kwam van het doel van Claudio Bravo. Na vier minuten stond de ploeg van José Mendilibar al met 1-0 voor: na voorbereidend werk van Xabi Prieto kopte Mikel Oyarzabal het leer in de bovenhoek.

Barcelona ging daarna op zoek naar een gelijkmaker, maar Real Sociedad vocht voor elke centimeter en stond achterin goed opgesteld. Pas na ruim een half uur spelen moest doelman Géronimo Rulli daadwerkelijk in actie komen. Na voorbereidend werk van Neymar werd een inzet van Arda Turan door Diego Reyes van richting veranderd, maar Rulli kon er nog zijn hand tegen zetten.

/

Na de onderbreking koos Luis Enrique ervoor om eerst Andrés Iniesta in het veld te brengen en daarna Jordi Alba, ten koste van Rafinha en Arda Turan. De als linksback spelende Sergi Roberto schoof een linie naar voren. Real Sociedad voelde in de tweede helft meteen de druk van Barcelona, dat via Messi en Iniesta goede mogelijkheden kreeg. Messi kwam echter niet tot een schot en Rulli verrichtte een uitstekende redding op een inzet van Iniesta.

Hoe Barcelona het ook probeerde, Real Sociedad verdedigde met man en macht de voordelige marge en slaagde erin om de voorsprong vast te houden. Dat de Basken als winnaar van het veld stapte, was voor een groot deel te danken aan Rulli. De doelman zette zijn hand tegen een goede inzet van Mess en keerde daarna ook een kopbal van zijn landgenoot. Zodoende kwamen de Catalanen voor het eerst in 23 wedstrijden niet tot scoren.

Denk jij dat Barcelona de landstitel prolongeert?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cijfers #rsofcb: Bravo: 5.5, Alves: 4, Pique: 5, Mascherano: 4, Roberto: 4.5; Arda: 3, Busi: 4, Rafinha 3.5; Munir: 3, Messi: 3, Neymar: 3

Cijfers zijn tekenend. Wat een belachelijke wedstrijd van Barcelona. Ik zal de spelers die écht door het ijs zijn gezakt even uitlichten. Allereerst Dani Alves. Verdedigend al zwak sinds 2012, maar kon het compenseren door zijn loopvermogen en offensieve kwaliteiten. Dit kan echt niet meer, ik hoop dat hij spoedig vertrekt en dat Hector Bellerin wordt gehaald. Ook Mascherano is niet meer wat het geweest is. Verdedigend kwetsbaar en opbouwend dramatisch. Gewoon inleveren, man.

Arda blijkt een dramatische aankoop te zijn. Grossiert in balverlies, sjokt over het veld alsof hij denkt dat hij Iniesta is en zijn handelingssnelheid is veel te laag. Nee, voor dat geld had je tien keer beter Ilkay Gündogan kunnen halen. Die zal namelijk echt wat toevoegen aan je team. Rafinha is ook niet van het niveau van Barça, nooit geweest en zal het ook nooit worden. Kan een balletje van a naar b spelen maar is niet exceptioneel, brengt niks extra's, zoals zijn broer.

Munir, Messi en Neymar waren dramatisch. Messi moet echt wat gaan doen, want dit is helemaal niks. Zelden meer explosief, ben ook bang dat het alleen maar minder zal worden. Neymar heb ik ook niks goed zien doen. Van Munir weten we dat hij niet beter kan.

Volgens mij is het transferbudget mager voor komend seizoen. Verkoop Rafinha, Arda, Munir, Adriano, Vermaelen, Bartra, Alves en Mathieu en investeer in drie of vier nieuwe spelers. Vul de gaten met de grootste talenten uit de jeugd of Barça B.

9 april 2016 om 22:25

Je kunt de 3 voorheen ook een 1,5 geven. Waren echt slecht vandaag. Keeper van Sociedad uitstekend vandaag!

9 april 2016 om 22:32

Luis Enrique is een matige trainer, die man is tactisch onbenul hij heeft een slechte wisselbeleid en kan zijn tactiek niet aanpassen aan een wedstrijd. Barcelona en Enrique zijn afhankelijk van Messi en die andere twee. Zo zie je maar dat iedere trainer voor 60% afhankelijk is van zijn spelersmateriaal..

9 april 2016 om 22:40

Reven dat is wel tipies wanneer het slecht gaat geef je de trainer de schuld ..... En wanneer het goed gaat zeg hij de beste is ??

9 april 2016 om 22:49

Is toch logisch? Hij wint alleen als msn in vorm zijn, wanneer ze dat niet zijn en de wedstrijd voor hem niet kunnen beslissen, kan die de wedstrijd niet met tactiek omgooien zoals guardiola,klop,mourinho etc. Ik heb hem tot op heden niet op een goede wisselbeleid of tactiek tijdens de wedstrijd betrapt, laat ik het zo zeggen.

9 april 2016 om 22:52

Is een feit. Hij denkt dat ie den filosoof is. Altijd met die aparte opstellingen die niemand verwacht in uitwedstrijden.

10 april 2016 om 01:10

Tipies? Ik hoop echt oprecht dat je een grapje maakt..

On: Barca was erg matig, maar goed dat kan toch wel eens gebeuren? Ze spelen al maanden de sterren van de hemel!! Ik ben wel teleurgesteld in Messi, hij lijkt weer in zijn vorm van april 2013 en dat was echt niet best.. Waar ik wel om moet lachen zijn van die Afrikaanse voetbalexperts op facebook en de kleine successupporter op deze site die heel hard skreeuwen dat Enrique ontslagen moet worden. De beste man wint alles wat er te winnen valt en laat prima voetbal zien maar als ze eens verliezen moet hij meteen weg? Zo vreselijk overtrokken..

10 april 2016 om 07:20

Daar ben ik het met je 100% mee eens.

9 april 2016 om 23:25

Lachwekkend hoe makkelijk er paniekerig wordt gedaan over Barcelona; de club gaat nog steeds met een redelijk veilige marge aan kop in La Liga, heeft goede stappen gezet in de Champions League en staat al in de finale van de Copa. Twee wedstrijden verliezen van twee tegenstanders waar men het altijd zwaar tegen heeft en plots moet het hele elftal omgegooid worden. Real Sociedad speelde vandaag gewoon weer ijzersterk en wonnen verdiend de wedstrijd; Barcelona miste diepgang in de eerste helft en hoge balcirculatie in de tweede helft. Kan gebeuren, geen reden tot paniek.

Waar de club zich wel zorgen om moet gaan maken, is de ontwikkeling van Arda Turan. Bij Atletico Madrid was hij één van de drijvende krachten en blonk uit met zijn creativiteit en werklust. In het elftal van Luis Enrique loopt hij er bij als volgevreten vedette en lijkt tot overmaat van ramp het systeem van Barcelona nog steeds niet te begrijpen. Gaat diep op momenten dat hij in de bal moet komen, in de omschakeling verdedigt hij niet mee terug en pakte vandaag weer een oliedomme gele kaart wanneer hij press moet zetten of achter z'n man aan moet lopen.

Overigens lachwekkend dat er nu al behoorlijke kritiek van je is op Rafinha, die jongen keert net terug van een maandenlange blessure. Natuurlijk is hij nog niet topfit en mist hij wedstrijdritme, dat hij zich dan nu vooral beperkt tot het spelen van 'veilige' passes is erg logisch. Overigens denk ik dat het stellen dat de gebroeders Alcántara 'niets extra's brengen' erg kortzichtig is en daarnaast onwaar.

Overigens ben ik het niet eens met je uitgaande spelers; Dani Alves laat (vooral in de grote wedstrijden) zien nog steeds van topniveau te zijn en denk niet dat je op dit moment een betere rechtsback aan kan trekken. Rafinha is een getalenteerde middenvelder die zich in z'n rol schikt, gewoon houden dus. Mathieu heeft zich dit seizoen bewezen als (vierde) centrale verdediger en kan in die rol nog makkelijk een seizoen verder. Als linksback is hij dramatisch, daar zou je hem nooit (maar dan ook echt nooit) meer moeten gebruiken.

Gewoon even afwachten of er een Chinese club met een belachelijk bod komt voor Arda, dan zou je hem weg kunnen doen en zijn transfersom investeren in een betere middenvelder. Of misschien zou je Arda kunnen ruilen met Óliver Torres, Atletico zou de Turk waarschijnlijk wel terug willen zien komen. Adriano, Vermaelen, Bartra (met terugkoopoptie), Song, Sandro, Halilovic (op huurbasis) en Tello zou ik deze zomer wel laten gaan. Daarvoor mogen Marquinhos, een getalenteerde linksback en Denis Suárez terugkomen. Afhankelijk van het al dan niet verkopen van Arda, zou je dat geld nog op kunnen sparen om in de zomer van 2017 een middenvelder van wereldklasse binnen te halen. Dan zouden Pogba, Koke, Thiago of Verratti bijvoorbeeld in beeld kunnen zijn.

10 april 2016 om 00:03

Denk je nou echt serieus dat Arda op deze leeftijd naar China wilt gaan. Arda is een vechter en ik zie hem gewoon blijven bij Barca en voor zijn plek vechten. En zoniet dan zal hij naar de Premier League gaan. Arda is een echte voetballiefhebber.

10 april 2016 om 00:41

Als er een club uit de Premier League meer dan 34 miljoen euro wil betalen voor Arda, graag. Lijkt me niet dat Barcelona zich laat weerhouden van de kans om hem zonder verlies te laten gaan.

10 april 2016 om 01:16

@Guaporta, ben het voor het grootste deel met je eens. Wat deze wedstrijd betreft denk ik dat Lucho beter had kunnen beginnen met Rakitic en Iniesta. Wellicht hadden ze er een of meer in kunnen prikken in de eerste helft en hadden beide spelers in de rust of kort daarna gewisseld kunnen worden. Wat betreft Rafinha... In mijn ogen is het een gevalletje dos Santos. Technisch goed, maar ook niet meer dan dat. Hij mist het inzicht die een speler op zijn posities moet hebben. Thiago vind ik dan vele malen beter. Het is jammer dat hij vertrok. Arda... Pffffff. De laatste week zeer slecht. Je zou denken dat hij de tactiek enigszins onder de knie zou hebben. Wat mij betreft ook; strik er om heen en weg ermee. Al met al denk ik dat deze nederlaag best goed uitkomt. Als ze volgende week of die daarna de titel hadden gepakt, zou dat de druk van de ketel gehaald hebben. Dat was vorig jaar en het jaar ervoor bij Bayern ook het geval. Nu zullen ze elke week, en vaak tweemaal per week, scherp moeten blijven en behouden ze een joker van drie punten.

10 april 2016 om 10:15

Guaporta, ik ben het met je eens over Arda. Echter, je zegt daarna dat Rafinha nu al gefileerd wordt na een maandenlange afwezigheid. Dat geldt ook voor Arda. Ten tweede, je moet je afvragen of Arda hier enige schuldige is. Hij maar ook de technische staf hebben maanden de tijd gehad om het Barca-systeem in zijn hoofd te branden. Wat hebben ze al die tijd gedaan dan? En om wat voor redenen hebben ze een 28/29 jarige speler gehaald? Geloof me, Barca heeft afspraken met grote Turkse sponsors en ze moeten hem redelijk vaak het veld insturen. Geld is macht, daarom wordt voetbal steeds minder leuk.

10 april 2016 om 11:25

Verschil is natuurlijk wel dat Arda Turan inmiddels alweer drie maanden weer mag spelen voor Barcelona, terwijl Rafinha z´n tweede wedstrijd na z´n blessure mag spelen (en moest ook niet verrassend vroegtijdig gewisseld worden). Overigens ben ik het wel met je eens wat betreft de technische staf, maar daar weten we gewoon dat daar een stel incapabele mensen zitten.

9 april 2016 om 23:50

Zogenaamde futbolwatcher.. ze waren idd niet goed. Maar nergens lees ik over hun vele wedstrijden en lange reizen afgelopen 2 weken. Ze hebben 2 loodzware wedstrijden gehad (real en atletico) en kwamen vlak daarvoor vanaf de andere kant vd wereld. Niet gek dat de dip er dan even in kan zitten.

9 april 2016 om 23:54

39 keer op rij niet verloren. Staan in de kwartfinale van de Champions League met 2-1 voor, bovenaan in de race om het kampioenschap, en in de finale van de copa del rey. En jij wilt het halve team even wegsturen?

Komt nogal overdreven over.

10 april 2016 om 00:48

4 voor Busi? Heb jij wel gekeken? Elk moment van dreiging werd ingeleid door Busquets voordat Iniesta en Rakitic erin kwamen.

10 april 2016 om 04:48

Gozer doe is niet zo paniekerig. Barcelona heeft de beste team qua spelers van het moment vriend. Real had vorig seizoen ook een vorm dip eind seizoen na 24 wedstrijden op rij gewonnen. Het kan gewoon gebeuren, niks.is blijvend ook hier komen ze boven op niet zo janken.

10 april 2016 om 11:39

@futbolwatcher

Veel clubs hebben op de back positie een probleem. Dit zie je nu ook bij PSV waar Arias de laatste tijd dramatisch speelt rechts achterin. Gisteren had hij nog een rode kaart gepakt en kon hij zich vervolgens niet meer beheersen (tikte een ruitje in).

Dani Alves is sowieso verleden tijd. Zijn aanvallende rushes camoufleren veel van zijn tekortkomingen op (voornamelijk) verdedigend gebied. Daarnaast heeft hij zijn leeftijd ook niet mee natuurlijk. Bellerin zou een uitstekende opvolger zijn maar daar moet je wel diep in de buidel voor tasten.

Anoeta, een plek waar Barcelona nooit wilt spelen. Voor de 7e keer op rij er niet weten te winnen en ook terecht ook.

Sociedad had het voor rust al af moeten maken via Bella o.a.

De Liga ligt weer open! Volgende week kijken wat Valencia kan in Camp Nou. Twee seizoenen terug Valencia ook in dramatische vorm maar wel een 2-3 zege toen.

Anders wachten nog wedstrijden in Riazor en in Bello vitoooo bij Betis. Ik ben echt benieuwd.

Held van de avond:Rulli!! Niet heel veel te doen gehad maar de momenten dat die moest redden stond die er.

Vamos vamos vamos sociedad.

9 april 2016 om 22:33

Hou je toevallig van elke team dat van barca wint of ben je gewoon anti-barca? Vraag ik me al een tijdje af.

9 april 2016 om 22:37

Gewoon anti barca

9 april 2016 om 23:13

Realistisch en niet achter de kudde aanlopen noem je dat.

10 april 2016 om 00:39

De mensen die niet achter de kudde aanlopen vormen ook een (kleinere) kudde. On: heb niks van deze match gezien maar klinkt als collectief falen c.q. psychologische dip. Denk dat het redelijk is om te stellen dat de top drie nog steeds dichtbij elkaar zit en dat eenieder voor zn plaats moet vechten. Opvallend: na cruijffs overlijden niet heel overtuigend, maar ook gewoon lastige potten. Toeval?

9 april 2016 om 22:59

Laligathomas

Hahah wat n grapjas. Als iemand recht had op een overwinning, dan was het barca wel. Dat soort dingen gebeuren gewoon en sociedad had niks te vertellen. Wat een pech, ongelooflijk. Sociedad speelde naar hun mogelijkheden, zoals real Madrid dat deed in het camp nou. Inzakken en wachten op een kleine kansje. Dus in dat opzicht was real Madrid net zo bang als sociedad!

Munir sorry, maar ga gewoon lekker naar huis. Die jongen heeft het gewoon niet. Messi is echt naar de klote met zijn gewandel. Voetbal is winnen en verliezen, maar Messi moet echt bij schakelen of terug naar Argentinië. Neymar was vandaag alleen, wAar je normaal Suarez hebt.

Dit is goed voor Barcelona, want nou moeten ze alles geven de laatste wedstrijden. Hierdoor komen ze in een betere ritme! Uit geen moeilijke wedstrijden meer en thuis pakken ze ook alles.

9 april 2016 om 23:14

Maakt mij geen flikker uit of Real bang was tegen Barca. Ben niet voor Real dus.

9 april 2016 om 23:23

Wat wil je nou zeggen ? dat teams op counter spelen nooit recht hebben op overwinning en bang zijn ???? waar heb je het over ?

10 april 2016 om 00:53

Wat ik wil zeggen is toch duidelijk!

Teams die counteren tegen barca spelen naar hun mogelijkheden, want zowel sociedad als real Madrid kunnen het spel niet maken. Voetbal is af en toe niet eerlijk, want barca was zowel vandaag als vorige week de bovenliggende partij. Ik weet dat er veel gehyped wordt en dat real blij is dat ze hebben gewonnen, maar dat was niet met mooi voetbal. Inzet was goed, maar real was gewoon slecht! Barca speelde ook niet goed, dat terzijde!

Met elf man verdedigen in jouw eigen 16 is gewoon laf en al helemaal van real Madrid. Hahaha

Real sociedad heeft gewoon heel veel geluk, want die doelpunt speelde hun in de kaart en Suarez heeft maar weer eens aangetoond hoe belangrijk hij is voor dit barca, want dan had barca zeker niet verloren.

Heb me kapot geërgerd aan Messi, arda en munir! Als je wil wandelen, dan blijf je maar thuis...

Oh, prima voor de spanning, ja.

We mogen Lucho bedanken voor dit belachelijke verlies !! Hoe kan je in godsnaam weer de belangrijke spelers op de bank zetten in zo'n belangrijke wedstrijd !! Die vent leert het serieus nooit !!

9 april 2016 om 22:28

Klopt. Maar sociedad moest het doen zonder 6 spelers.

9 april 2016 om 22:40

Jonge aub stil. BARCA speelde ongeloofelijk slecht, maar je doet alsof barca met de beste 11 speelde ze misten allebei spelers! Niet normaal jy jonge!

9 april 2016 om 22:31

Komen nog belangrijkere wedstrijden aan, dit verlies was min of meer ingecalculeerd. Nog 4 x winnen en we zijn kampioen. Met 3 thuis wedstrijden en niet echt lastige tegenstanders meer, dit gaat barca echt niet meer weggeven. Maar wel leuk voor de spanning en te tevergeefse hoop voor de rest. En de rest moet ook alles nog maar zien te winnen...

9 april 2016 om 22:53

4 x winnen kampioen? Mag ik je berekening zien? Zijn nog 6 wedstrijden te gaan hoor. En real heeft de makkelijkste programma, daarna pas Atleti en Barca.

9 april 2016 om 22:58

Hoe kom jij aan 4x winnen? Zit ik dan zo verkeerd? Ik dacht dat het nog 6 wedstrijden waren met een voorsprong van 3 punten? 1x verliezen is dus nog mogelijk dacht ik, niet?

9 april 2016 om 22:59

Ja my bad. Dacht nog 5 wedstrijden. En 3 thuis wedstrijden. Ja t wordt t niet makkelijker op maar nu moeten ze elke wedstrijd wel wel 130% gaan geven. Mss ook wel goed, anders krijgen we zoeen Bayern scenario dat ze aan t einde van t seizoen zo verslappen.

9 april 2016 om 22:34

Elke keer als Barca verliest is het de schuld van Lucho...

9 april 2016 om 22:36

Pfffffff wat word ik moe van hem met zijn domme opstelling

Heel erg jammer en zuur dit, waar was Messi, hij speelt al een paar weken onder zijn niveau, hij kan het verschil niet meer maken, geen dribbels, geen doelpunten, hoeveel man kwam hij voorbij vandaag.

9 april 2016 om 22:28

Niet te hard roepen anders krijg je de Messi fans op je dak. Je mag hem kennelijk niet afrekenen als hij matig speelt omdat hij zoveel heeft betekent voor de club. Maar de man is gewoon matig laatste 3 wedstrijden.

9 april 2016 om 22:29

Oei kijk uit, kritiek op Messi of msn kan echt niet...

Dit is absoluut goed nieuws voor real en voor het moraal, gewoon onze wedstrijden blijven winnen ( wat niet makkelijk zal gaan ) en dan met een schuinoog kijken naar Barcelona en natuurlijk atl madrid

9 april 2016 om 22:34

Messi is ook een mens en hij verdient gewoon kritiek te krijgen als hij slecht speelt. Nu is dat helaas niet een wedstrijd, maar 3 achter elkaar. Hij is duidelijk niet op zijn beste niveau in deze belangrijke fase en dat is erg zuur als Barca fan. Hiervoor waren Neymar en Suarez altijd aanwezig om dat probleem op te vangen, maar vandaag was Neymar ook totaal nergens te zien. Ze werden zo goed gedekt en hielden Barcelona goed uit hun spel. Beide Neymar en Messi verdienen niet hoger dan een 4 voor hun presentatie vandaag helaas.

Nu maar hopen dat ze in ATM dit rechtzetten!

Het ligt weer helemaal open! Laatste 3 wedstrijden zijn bijzonder slecht. In deze vorm vliegen ze eruit in de CL. Het wordt een spannend slot in La Liga. Zo zie je maar zodra 1 van msn geschorst of geblesseerd is speel je met een Munir die geen moer kan. Maar die Arda.. Wow wat een miskoop.

Kijken wie kampioen wordt.. Alle 3 evenveel kans in mijn ogen nu, ondanks dat Barca 3 punten voorsprong heeft.

9 april 2016 om 22:35

Barca heeft 3 thuis wedstrijden als die gewonnen worden zijn ze zowat kampioen. 4 x winnen of 3 x winnen 1 x gelijk en dan moet de rest alles nog winnen. Dit was een ingecalculeerd verlies, woensdag is veel belangrijker. Maar Messi mag wel weer even goed uitgaan slapen ja, doet me me denken aan net voor t wk zo als die nu speelt, te veel op t middenveld.

9 april 2016 om 22:38

1x verliezen in Riazor en Sevilla en je hebt een heel
Groot probleem. Teams kunnen dan in een vrije val raken. Thuis alles winnen geloof ik wel in ja. Valencia pakken ze wel. Maar Betis en Deportivo uit worden de sleutelwedstrijden..

9 april 2016 om 22:45

Ja je kan niet zeggen dat ze t een stuk spnneder gemaakt hebben, maar mss pakt t wel goed uit en we nu geen Bayern scenario krijgen, nu moeten ze gewoon echt weer 130% gaan geven. Dit barca kan niet op 80% spelen. Hopen dat ze dat nu weer beseffen.

9 april 2016 om 22:48

Sevilla is Finale voor de Copa dus denk dat je verkeerd hebt gekeken bij het programma.

9 april 2016 om 22:51

Denk dat jij beter moet kijken bro. De laatste keer dat ik keek kwam Real Betis namelijk ook uit Sevilla.

9 april 2016 om 23:02

Haha wel mooi hoe je probeert om te laten zien hoe goed je alles kent door Riazor en Sevilla te noemen, terwijl je weet dat 90% van de bezoekers hier dit niet weten.

Tja het wordt zeker spannender, maar denk en hoop dat Barca met de titel wegloopt

9 april 2016 om 23:11

Dat zijn de supporters van barca en real die de liga niet echt goed kennen en de stadion naam ook niet van verschillende clubs.

9 april 2016 om 23:22

Bijdehand doen. Zeg gewoon betis en niet sevilla. Elke fan van betis denkt er hetzelfde over al zijn dat er niet veel.

9 april 2016 om 23:24

Ah, en jij kent de stadionnamen van een pakweg Hertha BSC en Sassuolo natuurlijk ook? De gemiddelde VZ'er is een gemiddelde voetballiefhebber die af en toe een wedstrijdje kijkt en een reactie op VZ plaatst, zonder te weten wat alle steden en stadionnamen zijn. Heeft niets met de voorkeur voor een club (barca of real bijv) te maken.

Sterk gespeeld van Sociedad met uitstekend keepers werk van Rulli...
Krijg weer en beetje hoop...

Toch wel grappig dit. Zo zie je maar hoe bepalend Suarez is voor dit Barca.

9 april 2016 om 22:41

Yep de beste spits ! Mening!!

9 april 2016 om 23:10

Logisch. Het is de beste en de enige pure spits die ze hebben.

Tja dit kan gebeuren, puur pech meer niet.tegen madrid speelde barca op 60% met oog op de wedstrijd tegen atletico en vandaag geluk bij sociedad dat ze vroeg een kopbal scoren.

9 april 2016 om 22:31

Kan jij bewijzen dat ze op 60% speelde? tegen atletico was het ook weinig soeps en heb je geluk met die wel terechte rode kaart. Vandaag was het weer 3x niks.

9 april 2016 om 22:39

Dat vroeg ik me ook al af. Wanneer je drie keer achter elkaar puntverlies lijdt, en ook in de Champions League niet overtuigt, is er wel meer aan de hand, lijkt me.

9 april 2016 om 22:46

De welbekende Februari dip is dit jaar gewoon wat later gekomen. Het spel is tot de 16 goed. Maar die versnelling in de
Combinaties blijft uit, onnodig veel balverlies. Met name Messi en Busquets zijn slordig de laatste tijd. Iemand als
suarez miste je vandaag ondanks dat hij slecht speelt kan hij uit het niets scoren.


Barcelona is gewoon uit vorm en de fans moeten geen smoesjes zoeken. Alsof je in een clasico op 60% gaat spelen. Ik weet zeker dat de spelers dachten dat La Liga al binnen was. Lekker afgestraft die arrogantie. Nu moeten ze maar laten zien uit welk hout ze gesneden zijn en die landstitel alsnog
Prolongeren.

Luis Enrique rouleert altijd op de verkeerde momenten tegen verkeerde tegenstanders. Voor de rest kan hij er ook weinig aan doen dat de sleutelspelers matig tot slecht spelen. De enige die ik de laatste wedstrijden goed vind is Iniesta. Neymar de 2e helft tegen Atletico overigens ook.

9 april 2016 om 23:06

Dat de spelers dachten dat t al binnen was? Dat is een aannamen, en aannames zij the mother of all fuckup.

9 april 2016 om 23:28

Voor wie ben jij eigelijk?

9 april 2016 om 23:28

Het ligt nooit aan Barca. Ze hebben of pech of ze spelen maar op zoveel procent en ze hadden de scheids tegen maar het aller belangrijkste is....de tegenstander had geluk.

Het leek voorbij en ineens sta je op 3 punten .. Aupa atleti

9 april 2016 om 22:37

4 punten.

9 april 2016 om 22:51

Nee het zijn er 3. Sierd had het de hele tijd over 4 punten maar het zijn er echt 3.

9 april 2016 om 23:01

Ja maar onderling resultaat. Bij 3 punten staan ze gelijk en dan staat barca er boven.

9 april 2016 om 23:27

Dan staan ze toch nog altijd drie punten achter?

9 april 2016 om 23:30

Het zijn er 3. Real staat op 4 punten achterstand.....

9 april 2016 om 23:36

Ja daar heb je helemaal gelijk in, onderling resultaat geeft dan de doorslag maar ze krijgen daar geen punt voor.

Atletico heeft makkelijkste programma, Bilbao en Levante zullen wel lastig worden. Terwijl Real en Barca Valencia ontvangen. ik hoop dat Atletico kampioen word

Lekker dit, wordt nog een spannende ontknoping zo

8 punten verspelen in 3 wedstrijden. Van 11 punten voor naar 3 punten voor. De spelers van Barcelona mogen zich schamen en als de titel nog verspeeld wordt, dan is dat volledig de schuld van de spelers zelf. En haal Messi eens van dat middenveld af en duw 'm weer op de rechter vleugel. Man, man, man.

9 april 2016 om 22:42

Van 10 punten naar 4

9 april 2016 om 23:15

hehe de zoveelste, waar komt dat toch overal vandaan? Atletico volgt op 3 punten achterstand hoor? Real heetf nog een punt minder dan dat. Hhoeveel punten Barca enkele weken terug voorstond weet ik niet, 3+8 is 11 zoals floyd al zei maar volgens mij heet Atleti ook punten laten liggen in de 3 afgelopen weken of niet?

9 april 2016 om 23:46

@real8madrid, het heeft te maken met hoe je kijkt naar de scorebord. Atletico staat 3 punten achter, maar bij gelijke stand wordt dit 4 punten, want onderling resultaat in Spanje geeft voordeel aan de club die onderling er beter voor staat. In dit geval staat Barcelona positief voor tegenover Atletico en Real Madrid.

10 april 2016 om 13:04

Messi van het middenveld afhalen? Hij speelt gewoon rechtsbuiten, maar zakt uit zichzelf in als het niet loopt om de bal te komen halen. Dat zit gewoon in zijn spel. Als de ballen niet naar hem toekomen gaat ie ze zelf halen en probeert hij wat te forceren. Hij is nu alleen zelf ook uit vorm en dan lukt bij hem ook niet alles. Kan Enrique wel zeggen blijf rechtsbuiten staan, maar Messi speelt al jaren zo en gaat dat niet zomaar veranderen.

hier was ik al een tijdje bang voor. Kun je wel een mooie reeks neerzetten maar als je aan het einde van het seizoen niet in vorm bent koop je er niks voor. Zelfde verhaal als met real vorig seizoen.

10 april 2016 om 13:06

Precies, 20 wedstrijden op rij winnen en vervolgens niks winnen. Sindsdien kunnen al die records me echt niks meer schelen. Aan het einde moet je gewoon prijzen pakken. Verschil is wel dat deze dip nog geen grote gevolgen heeft voor Barcelona. CL en Beker zijn nog in leven en de voorsprong in de competitie is nog groot genoeg.

Leuk hoor. Real Sociedad heeft vooral verdedigd, maar met succes. Ze kwamen er ook een paar keer goed uit. Tweede helft zette Barcelona nog wel aan, maar het mocht niet baten.

Nu is de titelstrijd open. Volgende week komt volgens mij Valencia op bezoek in Barcelona, en dat is nogal een grillige tegenstander. Met drie keer puntverlies na elkaar, en een zware wedstrijd op woensdag, kun je zo weer tegen een zeperd aanlopen.

Real Sociedad is er in ieder geval een stuk op vooruit gegaan zinds Eusebio voor de groep staat. Knap dat ze al vanaf 2007 niet van Barca verloren hebben, want dat is zo'n beetje de gehele beste periode uit de geschiedenis van FC Barcelona.

Ongelooflijk real loopt gewoon 8 punten in,in 3 wedstrijden!

9 april 2016 om 23:29

Vergeet Atleti niet!

Ik heb echt hele seizoen nog geen 1 wedstrijd gezien waar Messi zo dramatisch speelde, vooral de eerste helft. Balverlies, slechte pasjes, geen voorzetten. Totaal niks. Over Munir hoef ik niet eens te beginnen..minuut 2 krijgt hij 1 op 1 tegen keeper en hij kon zo veel beter doen met de bal zoals laten staan voor Neymar die beter in de hoek zat.

Niemand haalde vandaag een voldoende qua inzet naar mijn mening. Bij Sociedad stonden ze goed achterin en loerden ze op counter. Dit doen ze al verdomme 7 seizoenen achter elkaar en het werkt ieder keer opnieuw in hun voordeel.

Enrique is deels de schuldige hier door zomaar helft van de team te wisselen..zet dan maximaal 2 spelers op bank die in basis stonden vorige match wtf waarom Alba, Iniesta en Rakitic banken.

Sociedad had 3 kansen en super efficiënt omgegaan, terwijl Barcelona dramatisch speelde en maximale haalbaar was 1 punt ugh.

Ik hoop toch echt dat de focus op ATM beter zal zijn dan dit anders kunnen we in 1 maand tijd 2 titels weggooien.

Ik roep het al maand of 2 toen we nog 9-10 punten voorstonden dat dit race pas op laatste dag gespeeld zal worden. Bal blijft rond en gekke dingen gebeuren nou eenmaal. Men verwachtte ook dat Real even Wolfsburg zou opeten met 4-0 ofzo uit, dat viel ook zwaar tegen ondanks dat ze knap in Camp Nou wonnen. Barcelona kan precies hetzelfde overkomen.

Nu hopen dat woensdag tenminste de CL titelrace niet verloren gaat en dan kan dit verlies snel vergeten worden.

Gefeliciteerd Real en ATM fans met de 2de week op rij weekend winnaars te zijn.

9 april 2016 om 22:36

Luis Enrique heeft niet geleerd van zijn fout vorig jaar ook in Anoeta. Hoe durf je Iniesta en Rakitic te banken voor een Arda die drama is en Rafinha die net terug is van een blessure?

Het is ook duidelijk dat een backup van MSN nodig is. Met Munir en Sandro speel je gewoon met een man minder. Of het een echte 9 moet zijn of een winger maakt me niet uit. Wordt het een winger dan kan je Messi weer als Trequartista gebruiken. Ik heb het al vaker gezegd: barca kan alleen strijden voor alle prijzen als de sterkste 11 spelen. Zo niet, dan kunnen ze overal punten verspelen. Wat dat betreft ben ik jaloers op de bank van Bayern.

9 april 2016 om 22:48

Precies dit. Enrique dacht vorige jaar liep het hier mis, maar dit keer zal het goed verlopen pfft. Nou niet dus! Ik denk dat hij het middenveld niet hoort te rouleren zoals hij dat nu doet. Vorige wedstrijd ook hele middelveld wisselen in 1 wedstrijd. IS dat shit überhaupt eerder voorgekomen?? Ik snap hem soms wel met oog op de zwaardere matches die nog moeten komen zoals nu ATM uit, maar kom op..de opstelling leek wel als of hij gewoon een bak met namen had gebruikt om een random selectie ermee op te richten.

Sowieso gewoonweg geniaal om met roberto op linksback te beginnen, rafinha basis met 0 ritme en arda die geen potten kan breken te gaan beginnen. Echt tactisch zeer goed uitgevoerd. Daarna zien dat het misgaat en de tweede helft maar te spelen met het team DAT HET HELE JAAR AL SPEELT. Maar als je tegen iemand speelt waar je al 7 jaar niet van kan winnen uit is het idd slim om iets nieuws te gaan proberen!

Nou ja, wordt wel weer lekker spannend zo...

Komende 6 wedstrijden mag Barcelona 1 keer punten verspelen in de wetenschap dat Atletico hun wedstrijden allemaal wint. Het wordt dus spannend want Barcelona moet nog op bezoek bij Betis, Granada en Deportivo. Thuis tegen Valencia, Gijon en Espanyol.

9 april 2016 om 22:37

Er moet 4 x gewonnen worden. Door het onderlinge resultaat in barcas voordeel mogen ze op gelijke hoogte komen met barca

9 april 2016 om 22:40

Ja en dat met 3 thuiswedstrijden, barca gaat dit niet meer weggeven.

9 april 2016 om 22:58

Voorsprong op Atleti is 3 punten. Barca zou dan 5 van de 6 moeten winnen. Een Barca in goede doen lukt dit uiteraard.

9 april 2016 om 23:03

Ja 4 punten met onderling resultaat. Mochten ze gelijk eindigen dan wint barca.

9 april 2016 om 23:13

Voorsprong is 4 punten. Veel hebben het over 3 punten maar het is toch echt 4 punten op atleti en 5 op real.

Die CL wedstrijden lijken dus toch hun tol te gaan eisen, net zoals ze dat bij PSV gedaan hebben. Wel mooi dit, de titelstrijd in Spanje ligt weer helemaal open.

Dit zag ik al aankomen, maar toch erg zonde dit. Enrique flikt het weer om de beste spelers op de bank te zetten en heeft dus niet geleerd van vorigjaar, toen het het ook 1-0 werd. De wedstrijd zelf was dus ook niet best en zowat iedereen speelde ondermaats. Nu ligt de titelstrijd weer helemaal open, van 9 en 10 punten voor op Atleti en Real naar nu nog maar 3 en 4. Het wordt nog erg spannend, met volgende week thuis tegen Valencia. Eerst maar kijken hoe ze het woensdag gaan doen in Vicente Calderon, ook die wedstrijd kan nog elke kant op en is beïnvloedbaar op het vervolg van de competitie.

Zonde maar ook wel weer inbegrepen punt verlies als je kijkt naar de afgelopen jaren. Barcelona kan zomaar eruit vliegen komende Woendag en dan moeten ze vol voor de La Liga gaan waar ze het zichzelf weer onnodig spannend hebben gemaakt. Wat wel opvalt Neymar uit vorm Messi hopeloos uit vorm en Suarez ondanks 2 goals tegen Atletico ook matig. Nu elke wedstrijd strijden voor een goed resultaat en proberen nu weer eens een goede overwinning in La Liga te pakken.

Het leuke is, smoesjes van de supporters. Je basiselftal kan niet elke wedstrijd spelen. De bank van Barca is Ontzettend slecht.
Messi speelt de laatste wedstrijden ook niet best. Ik zie Atletico met 2-0 weglopen

9 april 2016 om 22:50

Dat de bank van Barcelona niet sterk is is al jaren bekend. Deels ook de schuld van de beleid voerders. Die denken serieus dat je er voor back-up geen fatsoenlijke back-up nodig is. En Arda Turan? Had dan voor een Eriksen of Coutinho gegaan. Munir en Sandro zijn pure rotzooi. En dan zeggen mensen dat spelers als Pedro, Dybala etc te goed zijn om als back up te fungeren.

Coman, Ribery, Douglas Costa en Robben. Allen zouden ze basis moeten spelen waar dan ook, maar Pep weer ieder geval wel goed te rouleren dat is ook een kwaliteit van een coach.

9 april 2016 om 22:53

Voor msn geen fatsoenlijke back up hoorde het te zijn

Wat een matigenpot van barca. Munir en arda wat een drama!!! Zet arda dan op rechts en messi in de spits.

RS na de goal alleen goed tactisch gespeeld maar verder vrij weinig meer gezien dan dat ze streden voor elke cm.

Met een beetje geluk schopt arda of messi hem dr in maar t mocht niet.

Daarnaast viel me op dat de scheids zowel voor barca als rs een zeer marige wedstrijd floot. Het voetbal in spanje is vaak t beste wat er is, hoe kan t zo zijn dat ze zo'n drama scheidsrechters hebben. Beide teams maken hands, en niks... Vond de slijding van illaramendi op messi ook wel een rood randje hebben. Het beschermen van de sterren is er ook wel af.

Conclusie: rs vocht voor elke cm en hebben daardoor gewonnen. Gelijkspel gezien de doelpogingen was beter op zijn plaats geweest.

Ik heb van een vorm dip gehoord, maar dit is gaat wel ver. Vooral omdat Barça nu zeker gewoon op moet letten. Nog 1 verlies en dan kan het fataal worden. Ik heb geen idee wat Messi en Neymar de laatste tijd hebben, maar ik herken ze niet meer. Leuk geprobeerd Enrique....de kansen die Barça kreeg vandaag zouden allemaal gemaakt worden als deze wedstrijd twee maanden terug gespeeld zou worden. De kans van Neymar in het begin, Turan en Messi(twee keer).

De laatste 2 wedstrijden verloren dankzij Enrique blunder tegen real
En vandaag ook weer een vette blunder
Je speelt uit bij sosiedad waar het moeilijk is om te winnen en hij begint met Roberto arda en rafinha die net terug is van een zware blasure dom dom van Enrique.
Munir in de spits lachwekend.
souares werd zwaar gemist vandaag.
10 punten voorsprong op de ranglijst nu nog maar 3 p triest
allemaal Dank zij Enrique wat denk die wel niet wat hij is
dat barca sterk reeks heeft neer gezet was Dank zij msn
en niet Enrique tacktich zwak.
De meest ploegen weten nu Hoe ze barca moeten bestrijden bus parkeren en counteren.
want het is triest om te zien hoe veel ruimte barca weg geeft aan tegenstander gaten kaas achterin niet normaal

10 april 2016 om 03:04

Ik snap jou echt niet en normaal reageer ik ook niet op je comments, maar ik ben toch nieuwsgierig. Kijk dat je grammatica problemen hebt oke, dat heb ik namelijk ook erg vaak, maar hoe kun je in godsnaam de namen van spelers telkens opnieuw fout spellen? Souares? Ach..waar maak ik me ook druk ok..

Die Enrique moet gewoon met basis elf beginnen en niet als het al te laat is.
Vorige jaar persies het zelfde liedje was ook tegen sosiedad uit.

Als, ja ik weet als daar heb je niks aan, maar volgens mij vergeet voetbalzone hier de 3e minuut te vermelden. Barcelona scoorde hier een glaszuiver doelpunt die onterecht afgekeurd werd. Dan was het een heel ander potje geworden.... maarja achteraf kijk je een koe in de kony

zou wat zijn als barcelona de titel nog weggeeft. maar de sterke 3 spelen niet meer tegen elkaar dus acht die kans klein

April..het maand dat Barcelona zomaar 2 titels kan kosten als ze nu hun focus kwijtraken. Enrique moet echt niet zo veel risico's nemen en met name niet op het middenveld. Je kunt je middenveld in deze cruciale fase niet zo vaak rouleren. De ritme is totaal weg en Messi zakt helemaal terug laatste paar wedstrijden en dat pakt telkens slecht uit, want ik zie zijn geniale acties helemaal niet laatste 3 matches.

Tja, vorige keer dat Messi in verband werd gebracht met belastingfraude draaide hij zijn slechtste seizoen vd afgelopen jaren....

Het wordt wel erg opvallend dat Messi zo heel erg emotioneel is naar gelang hij in het nieuws komt naar gelang belastingzaken, je zou haast wat gaan verwachten. Die hele Panama papers zijn natuurlijk gelul want er zijn nog veel meer van die paradijsen en bureaus. Wat nu naar buiten komt is puur propaganda, benefits van degene die het naar buiten brengt. Als straks het derde land, achtste bureau naar buiten komt geeft niemand er iets meer om, helaas erkent de menselijke interesse slechts de eerste fase waarna ze interesse verliest. Deze mogelijkheden zijn al zolang bekent, iedere expat wordt bijna dagelijks benadert om zo'n oplossing te kiezen die bij default geen illegale handeling is mits opgegeven. Ieder normaal denkend mens probeert geld te besparen dus doe niet mee aan deze heksenjacht die niet oplevert, doe liever aan politiek en probeer statutair iets te veranderen dan achter je computertje gal te spuwen, althans als je echt meent dat je dat wilt

Ezels spelen de laatste tijd slechter en slechter net wnr het om de prijzen gaat ik hoop dat ze zich terug herpakken of dit komt niet goed

Heerlijk toch, de spanning is een beetje terug, hopelijk wint Atletico die titel en en daarmee de 2 koopploegen uit Barcelona en Madrid verslaan.

Ik heb de wedstrijd helaas niet kunnen kijken. Heb zojuist de samenvatting gekeken. Voor mijn gevoel (zo leek het op de samenvatting) was Barca wel goed, maar had een beetje pech... Kan iemand vertellen hoe het over de hele wedstrijd gezien was??

ik lees hier overal dat Lucho met de basiself had moeten beginnen maar Suarez was geschorst en alba komt uit blessure (was al twijfelachtig tegen atletico en dat zag je aan zn spel). Je kan hem niet elke keer oplappen, hij moet ook wel eens kunnen rusten en wie kan je dan linksback zetten met Mathieu en Adriano in de lappenmand? Juist, enkel Sergi Roberto nog. En met de zware terugmatch tegen Atletico (binnen 3 dagen al) snap ik wel dat Lucho Iniesta en Rakitic roteert.. Oké Arda opstellen: Arda moet een stamp onder zn kont krijgen - ipv van zich serieus voor te bereiden het eerste half jaar toen ie niet mocht spelen is ie dik en traag geworden. Maar als je hem als trainer deze match geen kans geeft moet je hem nooit meer gebruiken. En als de eerste onterecht afgekeurde goal wel valt win je deze match wel. Het enige waar je over kan discussieren of lucho niet Messi in de punt had moeten zetten ipv Munir maar wie zet je dan rechtsbuiten? Dit was de match waar ze Nolito nodig hadden ja maar 18 miljoen voor 1 of 2 matchen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren