Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Nu hebben we er twee die niet voor elkaar onderdoen’

Laatste update:

Na zijn goede prestaties tegen Atlético Madrid kreeg Jeroen Zoet van verschillende kanten lof toegezwaaid. Willy van de Kerkhof zei ronduit dat hij Zoet beter vond dan Jasper Cillessen, maar daar dacht lang niet iedereen zo over. Nu de twee keepers beiden een oefeninterland achter de rug hebben bij Oranje wordt er opnieuw vergeleken. Arno Vermeulen vindt dat Zoet steeds dichter naar Cillessen toekruipt.

/

De chef sport van de NOS zegt dat hij Cillessen niet zo geweldig vond, vrijdag tegen Frankrijk. Het duel in Amsterdam ging met 2-3 verloren en twee dagen later brak Cillessen zijn neus tijdens de training van Oranje; zodoende mocht Zoet onder de lat plaatsnemen tegen Engeland. Hij hield zich goed staande op Wembley, constateert Vermeulen een dag later. “Ze zijn aan elkaar gewaagd en ik vind Zoet op dit moment wat meer uitstralen dan Cillessen.”

“Tot voor kort was Zoet niet eens zeker van een plek bij de eerste drie. Nu hebben we twee keepers die niet voor elkaar onderdoen”, vindt de journalist. “We hadden het idee dat er veel ruimte zat tussen Cillessen en de rest, Tim Krul, Kenneth Vermeer, Zoet. Over Stekelenburg hoeven we niet eens te praten. De verhoudingen zijn veranderd en dat heeft vooral te maken met die twee wedstrijden van PSV tegen Atlético Madrid”, aldus Vermeulen.

Wie vind jij beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oftewel ben je Ajax of Psv fan.

30 maart 2016 om 15:58

Of kijk je naar de verdedigers die ervoor staan. Dan zou ik blind voor Zoet kiezen, hij en Bruma hebben immers al een aantal seizoenen samengespeeld. Dat heeft veel voordelen.

30 maart 2016 om 16:05

Dan zou je ook voor ccllissen kunnen kiezen, hij heeft natuurlijk al enige tijd met Veltman , Tete, Riedewald en zelfs Blind gespeeld...
Nee de keeper die moet spelen is de keeper op dat moment t meest in vorm zoals joey hier onder zegt.

30 maart 2016 om 16:08

Veltman zie ik niet in de basis bij oranje als cv. Blind heeft destijds niet als cv samengespeeld met Cillessen. Tete is een rechtsback, minder belangrijk in de communicatie dan een cv. Riedewald is minder dan De Vrij en Van Dijk, hem zie ik nog niet zo snel in de basis spelen. Al weet je het met Blind als bondscoach nooit.

30 maart 2016 om 16:29

Zoet heeft na de wedstrijd tegen Atheltico veel zelfvertrouwen getankt en vindt hem nu meer een persoonlijkheid in het doel. Cilissen vind ik maar altijd zo als een mietje overkomen, vooral zijn houding.

30 maart 2016 om 16:32

Zoet is nu beter omdat ie 3 wedstrijden goed heeft gekeept? ! Waan van de dag noemen ze dat. Cillissen keept al 3 jaar constant en goed.

30 maart 2016 om 16:45

Hij keept constant, maar of hij goed keept? De gea keept goed, Cillissen keept gewoon voldoende.

30 maart 2016 om 17:12

je hebt gelijk benzema, daarom gaan er al maaaaanden lang constant geruchten over Jasper en verschillende (sub)topclubs. Ik ben blij dat een andere Nederlandse keeper het nu goed doet en ik vind ook echt dat hij het goed doet. Alleen zoals bram al zegt, laat het hem maar eens een paar maanden achter elkaar zien, dan pas ben ik overtuigd. Dat geldt niet alleen voor Zoet, maar met alle spelers die zo een goeie periode doormaken heb ik dat.
Of is Milik nu ook opeens geweldig..?

30 maart 2016 om 16:54

Ben geen van beide. Cillessen vind ik op dit moment nog een tikkie beter, maar Zoet wint snel terrein. Het zou voor Oranje fijn zijn als deze concurrentiestrijd ervoor zorgt dat beide heren flinke stappen gaan maken.

30 maart 2016 om 18:55

Vind ze allebei geen matige keepers maar ze hebben beide gewoon totaal geen uitstraling. Zoet ziet eruit als de perfecte schoonzoon en Jasper alsof hij een week niet heeft geslapen. Buiten dat hoop ik dat ze allebei op niveau blijven om mekaar beter te maken en scherp te houden.

Zoet oogt onrustig aan de bal , zag je gisteravond ook een paar keer met ballen op Willems. Dat er twee gelijk waardige keepers zijn is alleen maar goed voor het nl elftal , houden elkaar scherp.

30 maart 2016 om 16:53

Cilissen heeft niks bijzonders. Wint nooit een wedstrijd voor je. Het is een keeper. Meer niet.

30 maart 2016 om 17:12

Nee precies hoevaak zie je Cillessen zo'n bal redding als Zoet maken op die bal van Vardy? Als zo'n bal er in is het geen fout van keeper en dus valt het niet op, maar ik hem het idee dat Zoet er meer van zulke ballen uit houdt dan Cillessen. Bij die vrije trap van Griezmann bijvoorbeeld had Cillessen echt wel meer kunnen doen.

30 maart 2016 om 17:33

Haha, sommigen hier zijn echt lachwekkend!
Zoet is zich duidelijk aan het verbeteren, doet het prima en komt in de buurt van Cillissen.
Maar mensen hier die beweren dat Cillissen nooit punten voor je pakt zijn of aan het provoceren, vergeetachtig, of kijken nooit naar zijn wedstrijden.
Hij pakt heel veel ballen klem die andere keepers stompen en daardoor een rebound geven aan de tegenstanders. Daarin is hij by far de beste, nog steeds.

30 maart 2016 om 18:34

Ja het is echt lachwekkend dat mensenhier door simpele emoties al cillessen geen stuiver geven. Die man is jaarlijks persoonlijk verantwoordelijk voor een puntje of 10-15. Ik vind zoet er ook maar uitzien als een schooljongetje met een te grote onderkaak, maar moet zeggen dat ik blij bent dat hij beter wordt

30 maart 2016 om 18:35

Omdat Cilessen positioneel beter is dan Zoet, dan hoef je geen exceptionele reddingen te verrichten maar kun je dat soort ballen gewoon pakken. Cilessen is echt nog een klasse beter dan Zoet.

30 maart 2016 om 19:50

@jdw17 Wat zeg je nou? Cillessen pakt geen punten voor je? Jij kijkt sinds twee weken voetbal? Of je vergeet voor het gemak even dat Cillessen Ajax bijna eigenhandig kampioen maakte de laatste keer en wekelijks punten pakte? Ook vorig seizoen was Cillessen de enige die nog eens punten pakte voor Ajax, dat toen dramatisch uit vorm was. Ook op het WK heeft hij het gewoon goed gedaan.

Zijn enige minpunten zijn: penalties en meevoetballen dat soms tot slechte lange ballen leidt. Verder een zeer complete keeper die absoluut wel punten pakt voor je. Succes met je mening.

30 maart 2016 om 17:21

Dat onrustige aan de bal is inderdaad een verbeterpuntje, dat is op dit moment naar mijn mening zijn enige zwakke punt. Als hij daaraan zou werken is hij volgens mij een keeper die in alle opzichten gewoon er staat. En zoals mouserati ook al zei, Zoet wint wedstrijden voor je, Cillessen niet.

Zoet doet het erg goed de laatste weken maar was daarvoor altijd maar een zeer matige keeper. Goed genoeg voor Nederland maar verder zeker niet. Sterker nog, misschien had Pasveer wel vaker de kans moeten krijgen.

Cillessen keept al wat jaartjes langer op een hoger niveau en is daarom zeker de betere in mijn ogen.

30 maart 2016 om 16:01

Cillessen keept niet langer op een hoger niveau. Zoet heeft meer minuten gemaakt in de Eredivisie en is volgens mij 2 jaar jonger.

30 maart 2016 om 16:20

Cillessen kan even goed op een ander niveau of 'level' keepen.

Qua niveau in de zin van een hoge competitie keept hij sowieso al een aantal seizoenen wat hoger, want hij heeft een WK gespeeld en verder nog wat CL-wedstrijden. Dus op het gebied van ervaring (wat nogal een begrip is in de voetballerij) is Jasper Cillessen wat verder.

Qua niveau in de zin van hoe goed Cillessen keept, zit hij ook al een aantal jaar op een hoger niveau, want anders had Zoet wel op het WK gekeept.

Neemt niet weg dat ik ze op dit moment gelijkwaardig vind. Zoet keepte gister goed, Jasper vrijdag wat minder. Zeker bij die vrije trap van Griezmann stond Cillessen totaal verkeerd, wat elke keeper natuurlijk wel eens overkomt.

Ik vind dat Zoet ook erg gegroeid is dit seizoen en dat komt wellicht door de wedstrijden in de CL. Die zorgen er toch voor dat je meer ervaring op een hoger niveau op doet. Ook straalt Zoet momenteel veel meer zekerheid uit dan Jasper en is hij minder irritant als speler en persoon in het veld.
In potentie, en wellicht is ie het al, is hij een betere keeper.

30 maart 2016 om 16:35

In potentie. ...wat een onzin!! Cillissen is in alle opzichten beter. zoet doet het de laatste tijd goed, maar wat jij nu zegt!? Iedereen had op de grond gelegen van het lachen als je dat 3 maanden geleden had gezegd!

30 maart 2016 om 17:23

Misschien moet je de reactie van @psvchamps nog een keer lezen. Hij geeft aan dat Zoet dit seizoen gegroeid is, wat heeft 3 maanden geleden hiermee te maken? Als Zoet op dit moment beter is dan verdient hij het toch gewoon om te keepen.

30 maart 2016 om 17:39

Wat er drie maanden geleden gezegd had kunnen zij, dat geldt nu niet he....
Ik zie bij Cillissen gewoon geen steigende lijn meer... Dat kan zijn, omdat ie in de Eredivisie is uitgegroeid, maar ik zie het in Europa of bij het Nederlands Elftal ook niet...

Als Feyenoorder zeg ik: doe dan Zoet maar. We hebben in het verleden veel goede keepers gehad in het Nederlands elftal maar beiden horen nog niet in het rijtje grote keepers thuis. Daar krijgen ze de komende jaren de kans voor. Echter vind ik dit Cillessen de uitstraling heeft van een vervelend mannetje. Puur op basis daarvan mag wat mij betreft Zoet op doel. Mocht Cillessen er later alsnog bovenuit steken mag hij wat mij betreft weer op doel.

30 maart 2016 om 19:52

Natuurlijk zeg jij dat als Feyenoorder. Die hele uitstraling van een vervelend mannetje is zo uit de lucht gegrepen. Zette een paar keer zijn beste beentje voor in belangrijke wedstrijden. Kon Van der Sar ook wat van, maar die werd ook nooit om zo'n onzinnige reden ernaast gezet.

31 maart 2016 om 12:15

Natuurlijk ontken jij dat als Ajacied

Het is niet alleen tegen Atletico en deze interland waar ik Zoet sterk vind staan keepen. Laatste wedstrijden voor de winterstop viel het me al op dat hij zich steeds meer de baas voelt in de 16, hij zet iedereen op zijn plek en hij praat gewoon veel. Dat is in tegenstelling met de Zoet van vorig jaar een verademing waarin hij met regelmaat afwezig oogde en niet de baas in de 16 was. Het resultaat zie je terug in een paar geweldige reddingen.

Ik vind het jammer dat de poll geen optie heeft met geen mening. Als ik er dan toch een moet geven kies ik voor Zoet. Want die is op dit moment beter.

30 maart 2016 om 16:23

Als je geen mening hebt dan stem je toch niet? Haha ik zie het probleem niet.

30 maart 2016 om 16:33

Waarschijnlijk wil hij weten wat de andere mensen hebben gestemd, en dat gaat niet als je niet stemt op de pol.

30 maart 2016 om 17:32

Daarvoor kan je gewoon op stem klikken en dan krijg je de resultaten.

Mij lijkt het gewoon verstandig om degene in vorm op te stellen. Laat ze het maar bewijzen bij hun club wie er daadwerkelijk beter is. Zoet keepte zeer goed in de Champions League, maar Cillessen keept over het algemeen weer beter in de eredivisie. Ben erg benieuwd, vindt nog wel dat Cillessen een kleine voorsprong heeft op Zoet. Hopelijk kan een van hun zich ook bewijzen in een sterkere competitie.

Zoet heeft heel veel moeite met hoge ballen , tast vaak mis , lijkt wel Vermeer van laatste jaar Ajax.

30 maart 2016 om 16:05

Misschien moet je eens een wedstrijd bekijken in plaats van zomaar wat te roepen. Zoet had inderdaad altijd veel moeite met hoge ballen maar dit jaar in de Champions League heeft die dat uitstekend gedaan en ook gister tegen Engeland pakte hij alle hoge ballen.

30 maart 2016 om 16:12

Inderdaad, ik keek er gister ook van op. Zoet kwam gister met veel zelfvertrouwen uit en pakte alle hoge ballen. Tegen Atletico was hij erg goed, maar gister opnieuw. Duidelijk de man in vorm op dit moment en daarom zou ik als ik nu zou moeten kiezen voor Zoet gaan. Cillessen is niet echt minder, maar Zoet straalt even wat meer uit de laatste periode.

Bijzonder dat men Krul soms totaal lijkt te vergeten. Is sowieso te lang genegeerd maar hij is qua niveau zeker niet slechter dan Cillessen en Zoet.

Grote verschil is dat hij zich al jaren wekelijks staande houdt op een veel hoger niveau, terwijl de andere 2 dat nog maar moeten zien te doen.

Een paar grotere wedstrijden per jaar staat niet in verhouding met wekelijks op topniveau spelen natuurlijk.

30 maart 2016 om 16:06

Je kan niet ontkennen dat Zoet en Cillissen beter zijn dan Krul. Wel is Krul een echte leider in de 16, maar hij zit te vaak naast de bal.

30 maart 2016 om 17:24

Waarom kan ik dat niet ontkennen? Krul speelt al jaren tegen topspitsen en heeft daarin ook het nodige laten zien.

Zijn plafond qua prestaties ligt veel hoger dan die van Cillessen en Zoet, echter zakt Krul wel wat vaker door de ondergrens.
Krul heeft reddingen gemaakt die ik die andere 2 nog nooit heb zien maken.

30 maart 2016 om 17:27

Ik kan het wel ontkennen en dat doe ik ook. Krul is de beste keeper van Nederland, mits fit.

30 maart 2016 om 16:11

Inderdaad. Krul is denk ik de beste keeper die we hebben en zou standaard moeten spelen.

30 maart 2016 om 17:01

Krul is een aardige keeper maar niet meer dan dat. Zijn ze in engeland ook niet kapot van.

Had vorig jaar een wereld pot tegen spurs en is op basis van die wedstrijd zwaar overschat

30 maart 2016 om 17:27

Ze zijn er niet kapot van, daarom zou dit zijn zesde seizoen als basisspeler bij Newcastle zijn. Cillessen is net het derde seizoen basisspeler, nadat hij 2 jaar op de bank heeft gezeten.

Beetje raar om iemand overschat te noemen na een wereldpartij vorig seizoen, terwijl hij daarvoor ook al 4 seizoenen in de basis stond in een topcompetitie.

30 maart 2016 om 16:24

Als Krul geen blessure had gehad, dan zou Newcastle echt stukken hoger op de ranglijst staan. Het is geen topkeeper, maar wel een betrouwbare keeper die geen gekke dingen doet. Herinnerde me nog zijn eerste 2 interlands tegen Brazilië en Uruguay. Tegen Brazilië had hij echt fantastisch reddingen in hun huis en vooral die bal van Neymar hield hij heel erg goed tegen. Maar 27 jaar is nog relatief jong voor een keeper, hopelijk herpakt hij zich volgend seizoen (als Newcastle niet gaat degraderen).

30 maart 2016 om 16:47

Krul is al heel het jaar geblesseerd en word zeker niet gezien als erg goede keeper voor Newcastle. Ik zie Cillessen en zoet allebei zich ook wel staande houden bij een PL degradatiekandidaat.

30 maart 2016 om 17:31

Hij is al 6 seizoenen basiskeeper (waarvan dit seizoen helaas geblesseerd) bij Newcastle. Hoe kom je er bij dat ze hem daar niet als goede keeper zien?

Ze balen daar juist als een stekker dat hij langdurig geblesseerd is.

Feit is dat Krul zich daar 5 seizoenen al staande houdt en Zoet en Cillessen dat beiden nog maar te bewijzen hebben. Dat je denkt dat ze dat ook wel even kunnen wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is.

Tja het blijft toch een probleem die keepers in Nederland, redelijke keepers hoor, maar stijgen niet boven het niveau Mignolet of Fährmann uit, het lijkt wel of het na vd Sar niet echt meer lukken wil met de keepers in Nederland, terwijl er jarenlang toch behoorlijke keepers rondliepen, v Beveren, v Breukelen, Doesburg, Schrijvers, Jongbloed, toch keepers waarvoor men ontzag had en die ook nog goed konden keepen, nu is de keus Zoet of Cillessen, tja

30 maart 2016 om 16:25

Nu doe je steek flink tekort. Had geweldig gekeept tot zijn transfer.

30 maart 2016 om 16:34

Stekelenburg heeft zijn naam te danken aan een goed gekeept WK voor het WK en ook na het WK is die nooit boven het niveau van Europese middenmoot/subtop geweest, dus vergelijkbaar met het niveau van Cillessen en Zoet nu

30 maart 2016 om 17:01

Onzin. Ook voor het wk wist iedereen dat steek klaar was voor het buitenland. Steeg bij ajax al een tijd boven het niveau uit

30 maart 2016 om 17:13

Altijd sterk een andere mening onzin noemen. Stekelenburg was ook voor het Wk niet zo heel goed, maar als je in Nederland bij de beste club keept dan denken al veel mensen dat je dan ook goed bent, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Dat zegt alleen dat er op dat moment geen betere in Nederland is.

30 maart 2016 om 19:55

Stekelenburg was op zijn top absoluut beter dan Cillessen nu. Althans dat is mijn overtuiging. Als ajacied meen ik dat te kunnen zeggen, heb ze allebei natuurlijk meegemaakt en was meer onder de indruk van Steek. Die zag ik echt de nieuwe Van der Sar worden, had alles.

Is natuurlijk hopeloos tegengevallen in het buitenland, maar vond hem daarvoor echt briljant. Dat zijn zowel Cillessen als Zoet niet.

Eerlijk gezegd vind ik dat Vermeer ook voor geen één van beide onder doet. Je kan niet zeggen dat hij dit seizoen minder aan het keepen is dan deze twee.

30 maart 2016 om 16:11

Maar als ze alle drie gelijkwaardig zijn dan zou je met het oog op de toekomst voor Zoet moeten kiezen omdat er bij hem waarschijnlijk meer rek in zal zitten. Ik ben nog steeds van mening dat Hann de allerbeste is. Ik zie hem absolute top halen.

Dus deze man baseert dit op 2/3 potjes? Het is toch gewoon erg hoe veel mensen meegaan in de waan van de dag.. Wordt erg irritant.

Zoet heeft nog wel een weg af te leggen voordat hij naast Cillessen staat. hij is wel zeker gegroeid, maar een paar reddingen tegen Ateltico en één tegen Engeland zeggen niet zoveel. Elke hoge bal die een beetje lastig in de 16 komt is al gevaarlijk bij Zoet. Dit zag je tegen Atletico ook al een paar keer. Nee, die jongen moet zich echt nog verbeteren.

Vind trouwens Krul nog altijd de beste keeper van Nl.

30 maart 2016 om 17:33

Dat is dus gelijk wat mij opvalt, Zoet is erg gegroeid en de groei lijkt er bij Cillessen uit. Over hoge ballen die gevaarlijk zijn, in de wedstrijd tegen Engeland zag ik hem dit toch goed doen, echter begrijp ik wat je bedoeld. Het is wat er gezegd wordt, beide doen niet voor elkaar onder. Dus wanneer Zoet blijft groeien en Cillessen stagneert zie ik Zoet zeker wel keeper worden van het Ned. elftal.
Het is eigenlijk jammer dat er niet 1 keeper echt bovenuit steekt, want beide zijn geen absolute topniveau wat we kennen van vroeger.

30 maart 2016 om 17:41

Precies. Het is even afwachten hoe het gaat lopen. Cillessen zal sws nog wel de 1e keeper blijven in de Wk kwalificatie. Tijdens die kwalificatie en voor het Wk zullen we een beter beeld hebben van wie beter is.

Het is idd zonde dat we geen topper meer hebben, maar ik denk dat we met Cillessen, Krul en Zoet best aardige keepers hebben. Jammer genoeg hebben de toplanden 3 keepers die beter zijn dan onze eerste keeper.

30 maart 2016 om 17:40

Ik vond hem bij hoge ballen juist sterk tegen Atletico en ook gisteren tegen Engeland. Hij lijkt zich toch te verbeteren op dat vlak.

Maar Zoet of Cillessen haalt me niet zoveel uit. Ontloopt elkaar niet zoveel! Zoet is wellicht wel De man in vorm op dit moment!

30 maart 2016 om 17:42

Gisteren ging het wel idd, maar dat waren ook niet echt lastige ballen. Eén was er lastig en toen was het direct weer typisch Zoet. Half wegwerken met een slap handje. Tegen Atletico waren er toch een paar momenten waarbij het ook zo half half was en hij eigenlijk geluk heeft dat er geen tegenstander op die plek staat.

30 maart 2016 om 17:58

OK, misschien dat jij er dan meer kijk op hebt, maar is Cillessen zo geweldig bij hoge ballen dan?! Heeft in ieder geval ook niet de lengte hiervoor.

Maar hoe dan ook zie je Zoet nu wel meer uit z'n goal komen om ballen weg te slaan en om te vangen. Aan het begin van het seizoen bleef hij heel vaak staan. Uit bij Cska bijvoorbeeld de eerste tegengoal uit een corner die Musa zo op de doellijn kon intikken. Dat zie ik hem nu niet meer gebeuren.

Ja het blijft lastig, over Cillessen zeg ik altijd maar: Altijd constant, nooit spectaculair. Hij lijkt ook niet echt de volgende stap te gaan zetten. Zoet wordt steeds beter maar naar mijn idee zit hij nog niet op het niveau van Cillessen, helemaal meevoetballend zit er nog een aardig verschil tussen deze keepers. Waar Cillessen altijd rustig blijft onder het meevoetballen zie je Zoet heel paniekerig de bal meteen wegtrappen als er druk op hem gezet wordt. Op dit moment zou ik dus nog voor Cillessen kiezen maar het is zeker waar dat Zoet grote stappen vooruit maakt.

Dat mensen allemaal beginnen over Krul zeg, de laatste beelden die jullie hebben gezien zijn volgens mij van de strafschoppenreeks tegen Costa Rica. Krul keept 1 op de 5 wedstrijden spectaculair en dan houdt hij werkelijk alles tegen maar die andere 4 wedstrijden is het gewoon totaal niet constant en zitten er geregeld blunders bij.

30 maart 2016 om 17:09

Voetballend is Cillessen misschien beter ja, maar qua reddingen echt niet. Dan doet Zoet echt niet onder voor Cillessen echt is hij misschien zelfs wel beter, Zoet is vooral vaak eg goed in zijn goal kleiner maken. Komt razend snel van zijn lijn zoals bij die redding op het schot van Griezmann.

30 maart 2016 om 21:02

Ben ik het mee eens, ik zeg ook over Cillessen dat hij altijd constant is maar nooit spectaculair en dan bedoel ik met name met reddingen en reflexen etc. Ik vind dat Zoet ook meer wonderlijke saves verricht, jou voorbeeld ten opzichte van Griezmann is daar een goeie van. Maar voetballend is Cillessen niet misschien beter, hij is voetballend gewoon beter dan onze Jeroen. Ook zit Zoet er weleens helemaal naast en dat is bij Jasper weer minder.

Ach, ik vind het geen enkel probleem als Zoet nr. 1 wordt. Als Kenneth dan ook nog eens geselecteerd wordt, zodat Cillessen in Amsterdam kan blijven zal ik helemaal tevreden zijn. Vreselijk, die interlands in zo een belangrijke fase van de competitie. 3 belangrijke spelers van Ajax komen met pijntjes terug. Dat kunnen we niet gebruiken.

Cillessen kan goed meevoetballen maar voor de rest is hij echt niet speciaal. Niveau Zoet of misschien is Zoet eventjes beter. Lachen toch toen de media Cillessen van de zomer aan Man U linkte.. met Van Gaal weet je nooit maar het zou een drama geweest zijn voor de club.

30 maart 2016 om 17:17

Nee bij Cillessen hoor ik wel eens ja het is nooit spectaculair, maar dat hoeft ook niet. Dat vind ik onzin, het gebeurd gewoon zelden dat Cillessen een hele moeilijke bal nog net uit de kruising tikt. Van d

Zoveel heeft Zoet toch ook weer niet te doen gekregen om te constateren dat hij dichter naar Cillessen zou groeien? Vind het beide degelijke keepers voor de Eredivisie en iets daarboven, maar het zijn allebei geen wereldkeepers en gaan dat denk ik ook niet worden.

Ik ben geen ajax of psv fan, maar vind zoet op dit moment beter. Hij kwam gisteren constant goed uit z'n doel

30 maart 2016 om 17:14

Uitkomen is inderdaad een van de sterkste punten van Zoet. Dat viel vooral op tegen Atletico, maar ook eerder dit seizoen bijvoorbeeld uit bij NEC pakte hij een paar ballen door goed uit te komen.

Hopen dat ze in beeld komen bij een subtopper in Spanje, Italie of Duitsland of bij een team in Engeland en dan stappen kunnen blijven maken.

goede keepers (krul Zoet Cillessen Vermeer) redelijke verdedigers nu het aanvallend vermogen nog..

Dit seizoen is Zoet heel erg goed bezig, terwijl ik Cillessen niet zo indrukwekkend vind de laatste tijd. Flets.

30 maart 2016 om 16:49

18 tegendoelpunten in 28 competitiewedstrijden is misschien flets. Maar cleansheets zeggen genoeg over z'n kwaliteiten.

30 maart 2016 om 16:52

Je kan keepers natuurlijk niet afrekenen of toejuichen op basis van het aantal tegengoals. Dat doet een keeper lang niet alleen natuurlijk, dat doen alle 11 spelers samen.

Zoet piekt de laatste tijd vooral op de grote momenten, heb het idee dat in Europa hij behoorlijk op de radar staat en het niet lang duurt voordat hij een transfer maakt.

30 maart 2016 om 17:20

Nee precies. Als je twee keer in het Champions League elftal van de week staat en goed speelt op Wembley sta je al op de radar bij clubs. Ik weet niet of hij ook echt al toe is aan een transfer, maar het is wel duidelijk dat hij gewoon een prima ontwikkeling doormaakt.

Zoet speelt nu een paar goede wedstrijden. Maar Jasper speelt al seizoenen lang stabiel bij Ajax en Oranje. De laatste keer dat ik Zoet in Oranje zag was hij nog aan het stuntelen bij tegendoelpunten. Het lijkt alsof mensen dat hierboven al meteen zijn vergeten.
Ik zou altijd voor Jasper kiezen.

30 maart 2016 om 18:35

Joh, zo kun je van alles wat zeggen.. Bazoer en Janssen liepen vorig seizoen nog op een bijveldje te voetballen.. Maar gisteren waren Zoet, Janssen, vervolgens Bruma, Narsingh, Bazoer en Veltman de betere NL elftal spelers, en Depay en Wijnaldum de mindere, je moet naar het heden kijken.niet prestaties van twee jaar terug vergelijken

Qua keeperskwaliteiten is Cillissen een millimeter beter denk ik, maar op basis van persoonlijkheid, uitstraling, het leiden van de verdediging en als teamspeler zou ik ongetwijfeld voor Zoet kiezen. Een goede keeper doet in mijn ogen meer dan alleen de bal tegenhouden en zelfs daarin is Cillessen niet aanzienlijk beter.

30 maart 2016 om 17:47

Uitstraling? Zoet uitstraling? Die jongen vind ik echt totaaaal niets uitstralen. Cillessen ook niet heel veel, maar toch een stuk meer dan Zoetje. Het leiden doen ze beide goed en teamspeler vind ik lastig te beoordelen.

Op het moment is Zoet wat sterker misschien, maar dat komt omdat wij ook beïnvloed worden door die potjes tegen Atletico, daar waar we Cillessen helemaal niet hebben gezien. Puur qua keeperskwaliteiten doen ze niet veel voor elkaar onder denk ik, alleen vind ik Zoet in de lucht zwak en daarom heeft Cillessen sws een dikke streep voor.

30 maart 2016 om 20:02

Het wordt steeds gekker. Nu heeft Zoet opeens uitstraling. Dat hebben ze allebei niet echt.

Eigenlijk zeg dus: Cillessen betere keeper, maar Zoet heeft een lekker koppie of wat je ook vindt dat hij voor uitstraling heeft. Een leider is het niet namelijk.

Vind ze allebei wat bleu. Zoet is meer in vorm. Cillessen heeft wat meer klasse. Doen nu niet veel voor elkaar onder.

30 maart 2016 om 20:50

Ik probeer op een nette manier duidelijk te maken dat ik Cillessen, ondanks dat ie wel kan keepen, helemaal niks vind. Tot het irritante aan toe met z'n jongetjes kop en 'vingertje wijs' gedrag. Als ik die *en# hoofd* voor de camera zie begin ik meteen met zappen.

Edit: En het feit dat Zoet zijn defensie vorig jaar tijdens het kampioenschap en tegen Atletico en groepsfase gewoon uitstekend staande hield. Dat was niet te danken aan die 4 wereldsterren in de vorm van Bruma en co. Het heeft Zoet dan ook 2 uitverkiezingen in het CL elftal opgeleverd. Tevens vind ik dat Cillessen niet is gegroeid in de afgelopen 2 jaar en wanneer het een beetje tegenzat een verbittert ventje en absoluut geen team speler bleek te zijn.

Allebei wel aardige keepers zonder enige uitstraling en allebei totaal geen penalty Killers.
Maakt dus niet veel uit van de twee.

Zoet maakte gisteren een wereldredding op die inzet van Vardy.
Ik denk als iedereen topfit is dat Krul de nummer 1 keeper van Oranje moet zijn, Zoet de nummer 2 en Cillessen de nummer 3.
Ik vind Cillessen in Oranje onbetrouwbaarder dan bij Ajax eerlijk gezegd.

Zoet zie ik groeien waarbij Cilessen en Vermeer stil staan. Daarbij vind ik Krul en Stekelenburg van toegevoegde waarde bij dit Oranje

Mijn lijstje
1 Zoet
2 Krul
3 Cillessen
4 Vermeer
5 Stekelenburg / mits in vorm en elke week speelt bij een club is hij sowieso van vaste waarde in Oranje

30 maart 2016 om 17:30

Als je Vermeer stil vindt staan heb je niet gekeken. Hij is niet meer zo onzeker bij voorzetten en heeft nauwelijks blunders meer. Zijn reflex is nog steeds het beste van alle Nederlandse keepers.

Zoet z'n trap is nog heel matig, zeker onder druk. Komt te vaak niet over middellijn. Als ie dat verbeterd komt hij echt dichtbij

Vier jaar wachten en dan heb je Bijlow en Hahn die de dienst uitmaken Zijn wel twee echte talenten waar ik veel van verwacht.

Waarbij cillessen net echt grote sprongen heeft gemaakt, heeft zoet dat wel. (met name dankzij de cl wedstrijden, de ervaringen die cillessen al had).
Helaas vind ik beide keepers niet echt als potentiële top keepers voor bij grote clubs.

Kwalitatief doen ze niet veel voor elkaar onder. Zoet steekt momenteel in een betere vorm dan Cillessen, maar dat kan zo weer anders zijn. Als het erop aan komt vind ik beiden uitstraling missen om echt de top te bereiken. Zijn beiden goede clubkeepers en that's it, daar is verder ook niets mis mee.

Snap niet waarom iedereen van Cillissen af lijkt te stappen? Wat deed ie nou precies fout dan tegen Frankrijk? OK hij had wellicht wat meer kunnen doen bij die vrije trap van Griezman, maar hij was ook wel ongelooflijk hard en zuiver ingeschoten.

Cillissen maakt nauwelijks grote fouten, is erg zeker en betrouwbaar met hoge ballen, kan goed meevoetballen en is rustig aan de bal (ok, af en toe wilde hij het in het verleden té voetballend oplossen, maar tegenwoordig ramt ie 'm vaker naar voren als dat moet), positioneel in orde en pakt ook wel degelijk moeilijkere ballen.
Ja, misschien zijn Zoet en bijv Vermeer ietsjes beter met absolute reflexen (dus vrijwel onmogelijke ballen houden) maar dat neem ik maar voor lief voor zover het gewoon een degelijke, betrouwbare doelman is (want dat is al heel wat). Cillissen pakt echt wel punten voor je hoor, reflexen zijn ook gewoon prima.
Zoet moet het in mijn ogen nog wel even laten zien voordat ie als betrouwbaar kan worden bestempeld. Zag tegen Engeland iig een paar onzekere momentjes in de lucht.

Ach die vermeulen breuzelt wel meer ook bij studio voetbal

Beiden zijn redelijk. Geen topkeepers zoals voorheen, maar degelijk en betrouwbaar. Op het moment steekt Zoet in erg goede vorm en zou ik voor hem kiezen. Maar laten we eerst september afwachten, dan gaat het weer om de knikkers. Wie dan het best in vorm is moet dan keepen. De tijd van vaste keepers is voorbij.

Het is dat het er nu niet toe doet. Het is dus wachten op fouten van Jasper.
Hierna zal Zoet hem inhalen (wat hij in mijn en vele anderen z'n ogen al heeft gedaan) Dit scenario komt me bekend voor. Het is goed voor het Nederlands elftal maar daarnaast zal er 1 wel terug gaan vallen door onzekerheid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren