Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona gaat los na weer gemiste strafschop Messi

Laatste update:

Barcelona heeft zaterdagmiddag flink uitgehaald. De ploeg van Luis Enrique stuurde Getafe met een nederlaag van liefst 6-0 uit het Camp Nou. De score had nog veel hoger kunnen uitvallen: Lionel Messi miste namelijk opnieuw een strafschop. De Catalanen hebben nu liefst tien van de twintig strafschoppen dit seizoen, in alle competities, gemist. Messi was met een doelpunt en drie assists echter weer zeer belangrijk voor de lijstaanvoerder van de Primera División.

/

De ploeg van Luis Enrique legde in de eerste helft de basis voor de uitmuntende zege. Na acht minuten keken de bezoekers uit Getafe al tegen een achterstand aan. Juan Rodriguez probeerde een voorzet van Jordi Alba weg te werken, maar passeerde zijn eigen doelman: 1-0. Drie minuten later leek de 2-0 al te vallen, na een charge van Emiliano Velázquez op Neymar. Vicente Guiata raadde echter de intenties van Messi en stopte de strafschop van de Argentijn. De sterspeler miste liefst vier van de zeven strafschoppen in competitieverband dit seizoen.

Barcelona verdubbelde na twintig minuten spelen alsnog de voordelige marge: op aangeven van Messi kopte Munir El Haddadi de 2-0 binnen. Getafe kreeg voor rust nog twee tegendoelpunten om de oren. Na goed voorbereidend werk van Sergi Roberto en Messi nam Neymar de 3-0 voor zijn rekening en vier minuten voor de onderbreking ontving Messi de bal van Arda Turan en verschalkte hij Guiata; 4-0. Tussendoor raakte Gerard Piqué nog het aluminium.

In de tweede helft liep Barcelona nog verder uit. Al na enkele minuten verzilverde Neymar een pass van Messi en na nog geen uur spelen tekende Arda met een omhaal al voor de eindstand: 5-0 en 6-0. Luis Enrique gebruikte het laatste half uur om Sergi Samper, Thomas Vermaelen en Marc Bartra speeltijd te gunnen. De Catalanen wacht een belangrijke week, met krachtmetingen tegen Arsenal in de Champions League en Villarreal in competitieverband.

Op veler verzoek: de rake omhaal van Arda Turan!

Geplaatst door voetbalzone op zaterdag 12 maart 2016

Denk jij dat Barcelona de rest van het seizoen ongeslagen blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een heerlijke wedstrijd om voor een zware periode met wedstrijden tegen onder andere Villarreal, Real Madrid en Arsenal te spelen. Zonder Alves, Mascherano, Busquets en Suárez werd Getafe van de mat gespeeld. Naast de voordehand liggende namen als Neymar, Messi en Iniesta heb ik vooral een uitblinkende Munir gezien; uitstekende dribbels, zeker in zijn passing en had vandaag (als Neymar niet egoïstisch was geweest) twee keer kunnen scoren. Natuurlijk gaat het argument ‘dat het maar tegen Getafe was’ wel op, maar het doet me zeker twijfelen aan het feit of Barcelona wel een centrumspits zou moeten aantrekken komende zomer. Denis Suárez keert hoogstwaarschijnlijk terug en Alen Halilovic keet natuurlijk terug van zijn uitleenbeurt aan Sporting Gijon. Nu wordt de Kroaat waarschijnlijk nog een seizoen uitgeleend, maar met Denis Suárez en Munir als back-ups voor de voorste drie (met Rafinha en Arda die daar ook zouden kunnen spelen) is een aanvaller niet eens meer nodig. Geef dat geld maar uit aan een centrale verdediger, het liefst Alaba (waarschijnlijk niet haalbaar) of Marquinhos. Over centrale verdedigers gesproken; Mathieu speelde vandaag ijzersterk, die heeft zich definitief in de pikorde boven Vermaelen en Bartra gespeeld. Die laatste twee lijken op weg naar de uitgang in Camp Nou om plaats te maken voor een nieuwe stopper. Samper viel overigens ook nog in en speelde een degelijke wedstrijd, hopelijk sluit hij vaker aan bij het eerste elftal.

12 maart 2016 om 18:02

Laporte zou echt ideaal zijn voor barca, beter dan Marquinhos in my opinion

12 maart 2016 om 18:11

Dat vraag ik me dus af. De ontwikkeling van Aymeric Laporte lijkt een beetje op die van Iñigo Martinez; na een ijzersterke start heeft hij het dit seizoen regelmatig lastig. Hoewel ik hem nog steeds als één van de meest getalenteerde verdedigers ter wereld zie, denk ik dat je op dit moment (gezien zijn prijskaartje van vijftig miljoen euro) beter voor David Alaba of Marquinhos kan gaan. De vader van Alaba maakt het verlengen van zijn contract bij Bayern lastig door extreme eisen te stellen; daar zou Barcelona als de kippen bij moeten zijn. Hoewel ik hem niet zie vertrekken uit Beieren is het wagen van een poging natuurlijk geen slecht plan. Hetzelfde geldt voor Marquinhos, eveneens een zeer getalenteerde verdediger, die bij PSG eigenlijk op een dwaalspoor zit door stevige concurrentie van David Luiz en Thiago Silva. Mochten ze hem laten gaan, dan hoort Barcelona natuurlijk ook op de eerste rij te zitten. Met een budget van zestig miljoen euro (waar nog drie miljoen voor Denis Suárez vanaf gaat, plus nog de inkomsten uit de verkoop van spelers) zou dat mogelijk moeten zijn.

12 maart 2016 om 19:13

En het feit dat Alaba zowel cv als lb kan spelen maakt het extra aantrekkelijk. Barca oogt soms kwetsbaar met Alba.

12 maart 2016 om 20:17

Sterker nog, Alaba kan eigenlijk overal spelen, zolang 't maar niet op goal of in de spits is. Waanzinnige voetballer.

12 maart 2016 om 20:24

Precies. Dan hoef je geen back-up voor Jordi Alba meer te halen, daar kan Alaba natuurlijk ook uitstekend spelen. Vraag me alleen af hoeveel hij zou moeten kosten.

12 maart 2016 om 18:04

Zware Periode? Arsenal is al gespeeld. Real Madrid heeft de handdoek in de ring gegooid, Zidane heeft het kampioenschap op gegeven. Ik zie Barcelona, alle 3 aankomende wedstrijden winnen.

12 maart 2016 om 18:14

Arsenal thuis hoeft inderdaad geen lastige wedstrijd te zijn, maar wel een wedstrijd waarin je je beste centrale verdediger door een schorsing moet missen. Geen makkelijke wedstrijd. Villarreal in een uitwedstrijd in El Madrigal is natuurlijk ook geen makkie; zeker als je je bedenkt dat Barcelona het dit seizoen vaak lastig heeft in uitwedstrijden. Daarnaast mag je een Clásico natuurlijk nooit als een makkelijke wedstrijd beschouwen, dat is een wedstrijd op zich. Moet zeggen dat ik me erger aan de gemakzuchtige houding van sommige fans, gelukkig slaat dat niet over op de spelersgroep.

12 maart 2016 om 19:13

@ guaporta... Je weet dat pique die gele kaart expres gepakt heeft zodat hij in de kwart finales met een schone lei kan beginnen. Na de 0-2 liep hij naar Enrique en paar minuten later pakte hij zijn gele kaart.

12 maart 2016 om 19:15

Weet ik. Maar dat betekent niet dat hij niet gemist wordt.

12 maart 2016 om 19:37

Na de achtste finales worden gele kaarten sowieso kwijtgescholden toch? Tenzij je in de return tegen een schorsing aanloopt. Pique heeft dus eigenlijk alleen het zekere voor het onzekere gekozen, alleen was dit zeker geen 'must' om te doen. Hij kon de return prima spelen, zonder een gele kaart te riskeren.

12 maart 2016 om 18:06

Arsenal en villareal dat zijn geen moeielijken wedstrijden die vreet barca makkelijk op.
Real dat is wel een lastige wedstrijd

12 maart 2016 om 18:49

Villareal geen moeilijke? Iets gemist? Villareal is een topclub aan t worden. Niet alleen in de EL Napoli enso uitgeschakeld maar het maakt ook de topploegen in de Liga lastig. Spelen na barca het beste combinatievoetbal van de wereld. Echt ontzettend snel! Geen wonder dat Enrique met barca soms beslist om op de counter te gaan spelen tegen Villareal. Barca zaal waarsch winnen tegen Villareal maar word het makkelijk? Absoluut niet. Ik zie Villareal er zeker een punt uitslepen als ze op hun best zijn.

12 maart 2016 om 19:12

De wedstrijd tegen Villarreal zal moeilijker dan tegen Arsenal worden en misschien ook nog moeilijker dan tegen Real. Het is een uitwedstrijd en Villarreal speelt heel stug en geeft bijzonder weinig weg. Dat blijkt ook uit het aantal tegendoelpunten dit seizoen. Villarreal versloeg eerder in eigen huis Sevilla, Atletico, Valencia en Real. In die wedstrijden kregen ze slechts 1 doelpunt tegen. Daarnaast worden de rest van de thuiswedstrijden gewoon gewonnen zonder tegendoelpunten.

12 maart 2016 om 19:52

Daarentegen verloren ze enkele weken geleden ook gewoon thuis van Las Palmas met 0-1. Het zal moeilijk worden, maar ik denk lastiger voor Villarreal dan voor Barca.

12 maart 2016 om 19:02

Is de transferban van Barcelona al afgelopen? Ik vind Olcay Sahan van Besiktas trouwens ook een waardige opvolger voor Iniesta!

12 maart 2016 om 19:12

Sinds afgelopen januari mag Barcelona gewoon weer spelers aantrekken. Moet zeggen dat ik Olcay Sahan even moest opzoeken, maar zie dat hij alweer 28 jaar is en dus maar een jaar jonger is dan Arda Turan. Denk niet dat hij een waardige opvolger zou zijn (heb hem nog nooit zien spelen, maar op basis van zijn leeftijd kan je hem niet meer classificeren als 'opvolger`.

Zal wel een hele ophef komen over gemiste penalty's. Maar dat is gewoon onzin als je zoveel andere dingen goed doet..

12 maart 2016 om 18:10

Ja, maar mensen doen alsof Ronaldo er niets van kan omdat hij veel penalties maakt. Zo te zien is het toch een vaardigheid om penalties erin te schieten.

12 maart 2016 om 18:35

Dat vind ik niet erg goeie argument, Messi heeft zijn hele carriere bij barcelona maar liefst 8 penalties gemist in La Liga en 4 ervan gebeurde in dit huidige seizoen. Er is duidelijk iets aan de hand, maar ik weet verder niet wat het is.
Dat neemt niks weg van het feit dat Ronaldo een geweldige penalty killer is.

12 maart 2016 om 18:38

Ik zeg niet dat Messi er niets van kan. Enige wat ik zeg is dat het toch wel een vaardigheid is en niet een gratis doelpunt, zoals vele Ronaldo haters vaak willen laten lijken. En ik ben noch fan van Ronaldo als van Messi, ik erken gewoon hun skills.

12 maart 2016 om 18:38

Huh, waarom heb je het nu over Ronaldo? Daar gaat het toch helemaal niet over?

12 maart 2016 om 19:15

Penalties schieten is een vaardigheid maar zo moeilijk is het niet vergeleken met andere kwaliteiten.

12 maart 2016 om 19:22

Moyashi, je verkoopt onzin. Messi heeft in zijn carrière niet 8 penalties gemist, maar 19 (en dat is voor zover ik weet ook nog eens zonder penalty series). Hij is simpelweg geen geweldige penaltynemer. Zelfs Messi heeft gebreken.

12 maart 2016 om 20:17

@baloog

Wel relevant om daar ook bij te melden hoeveel Ronaldo er gemist heeft. Wat dat is namelijk hetzelfde aantal.

Sowieso raar om te praten over Ronaldo als penalty killer terwijl hij dit jaar alleen al 3 penalties heeft gemist, die Real Madrid ook nog punten hebben gekost.

12 maart 2016 om 20:34

@baloog, Misschien even beter lezen wat ik zeg voordat je heethoofd het overneemt? In La Liga heeft Messi voor zover ik weet 8 penalties gemist waarvan 4 dit seizoen. In totaal zou dat best 19 kunnen zijn of mijn part 100, maar ik zeg er letterlijk bij ''in La Liga''.

12 maart 2016 om 21:22

@woel ik zie niet echt waarom de statistieken van Ronaldo relevant zijn hier maar die schiet bijna 9 op 10 raak. Hij mist dus half zo vaak als Messi.

@moyashi, my bad beetje snelle reactie via telefoon. In la Liga zijn Messi statistieken zeker beter (misschien te maken met minder druk?).

13 maart 2016 om 00:27

Ronaldo zit inderdaad op 86% conversie en Messi zit op 72% conversie. Maar hij heeft er 14 gemist, niet 19.
Tevens ook relevant om te melden dat daar de opzettelijke Cruyff assist nog bij zit.

De reden waarom ik Ronaldo aangeef is omdat het daar in deze discussie weer over gaat, en wat ook belangrijk is is dat Ronaldo volgens mij 5-6 van zijn penalties (60% van zijn totale aantal gemiste) heeft gemist in het afgelopen jaar.

Lijkt me wel redelijk duidelijk dat Messi niet echt een penalty specialist is. Echter moet er wel opgelet worden dat het allemaal niet overdreven wordt. Zelfs een specialist als Ronaldo heeft over zijn laatste serie penalties niet een al te goede reeks.

En dan zeuren mensen dat Ronaldo teveel penalty's scoort..?

12 maart 2016 om 18:02

Dus Messi is slim genoeg om ze daarom zelf te missen

12 maart 2016 om 18:03

Ja dat snap ik wel. Messi heeft geen strafschoppen nodig om aan zijn doelpunten te komen. (Knipoog)

12 maart 2016 om 18:18

Messi: 4 gescoord en 3 gemist= 7.
Ronaldo: 6 gescoord en 2 gemist= 8.
Ligt gewoon aan Messi en niet aan Ronaldo

12 maart 2016 om 18:33

Heb je in de berekening ook dat de Cruyf penalty ook als een misser telt?

12 maart 2016 om 18:42

Ja. Hij heeft de penalty niet gescoord, dus is het een misser.

12 maart 2016 om 18:07

Ach gut, weer een Ronaldo fan die denkt dat Ronaldo tekort gedaan wordt.

12 maart 2016 om 18:32

Messi mist sinds dit seizoen aantal penalty's, maar gelukkig deed hij dat niet op beslissende momenten in zijn carrière zoals Ronaldo

12 maart 2016 om 19:54

Messi miste in 2012 in de halve finale van de CL tegen chelsea een penalty waardoor ze de finale niet haalde. Als messi die gescoord had stond het 3-1 en zou chelsea met een man minder nooit meer de finale hebben gehaald.

12 maart 2016 om 19:57

Achja een misser tegen Malaga, jammer nou. Het is allang duidelijk dat Barca kampioen word. Andere misser in de CL finale (United), won hij uiteindelijk wel. Kan je nog een belangrijke misser noemen? Op het EK van 2012 scoorde hij 'm namelijk wel en verprutste Bruno Alves het.

Uitstekende pot!! Getafe helemaal scheel getikt. Sergi speelde erg goed en Messi was weer fantastisch. Zolang de penalty's niet tot puntverlies lijden mogen ze allemaal gemist worden. Nog 19 punten voor kampioenschap. Visca El Barca!!

Dit Barca is de absolute nummer 1 club in de wereld. Wie kan Barca nog afhouden van de tweede treble op een rij? Alleen Bayern zou het Barca lastig kunnen maken.

12 maart 2016 om 18:03

Met een aanval op oorlogssterkte en een flinke dosis geluk kan bayern ze ervan afhouden

12 maart 2016 om 18:06

Als boateng weer op tijd terug is dan kan Bayern de beste spelers opstellen. Dan denk ik dat Bayern de enige ploeg is die barca van de tweede titel afhoudt

12 maart 2016 om 22:06

Zodat Boateng weer onder het gras duikelt met een passeer beweging van Messi?

12 maart 2016 om 18:36

Ik schat bayern hoger in op dit moment. Ze zijn stabieler op elk linie dan alleen in de aanval net als barca

12 maart 2016 om 20:17

Barca heeft de beste middenveld terwereld. Pique is de beste cb sinds 2015. terstegen is een geweldige keeper. Dus nee bayern is niet "stabieler"

Waarom neemt Messi nog steeds penalties? Tuurlijk heeft hij er genoeg raak geschoten, maar ook een aardig aantal gemist. Maar denk niet dat zijn medespelers dat snel tegen hem durven te zeggen.

12 maart 2016 om 18:08

Om eerlijk te zijn, doen Neymar en Suarez het ook niet beter. Van die 3 heeft Messi nog steeds het hoogste gemiddelde. Neymar zit zelfs op 50% bij Barcelona.

12 maart 2016 om 20:20

Rakatic misschien? Ik vind dat hij een mooie trap heeft, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij automatisch goede penalty's kan nemen, maar ik zou zeggen laat hem het maar eens proberen!

Het blijft raar dat de beste speler ter wereld vanuit alle hoeken kan scoren behalve 11 meter.

12 maart 2016 om 18:09

Tuurlijk kan hij het wel, tegen arsenal schoot hij hem feilloos binnen. Alleen hij kan ze ook wel eens missen schijnbaar.

12 maart 2016 om 19:09

Met om 4 gescoord en 3 gemist dit seizoen mogen ze wel eens een andere strafschoppenkicker overwegen. Wat denk jij nu, niet 'wel eens' vertaald is naar 3 van de 7 keer of 42% van zijn pogingen. Ik denk dat het uit een tactisch oogpunt misschien verstandig is om van penaltynemer te switchen.

12 maart 2016 om 20:00

Wie zou jij ze laten nemen dan? Suarez en neymar missen ook te vaak.

12 maart 2016 om 20:19

Gewoon 2 gemist hoor. Die Cruyff penalty telt ook als misser terwijl het een bewuste assist was.

Ook Ronaldo heeft er 3 gemist, en hij wordt toch gezien als penaltykiller. Niks veranderen dus, Neymar en Suarez doen het nog slechter.

12 maart 2016 om 19:22

Denk ook omdat Messi ze bijna puur om mentale kracht wil scoren. Hij ramt ze er niet in, maar probeert de keeper mentaal altijd slim af te zijn. Dat is lastiger en dat kan ook vaker fout gaan.

Wat een spel, heb weer enorm genoten.
Messi en Iniesta waren echt onbespeelbaar, ook Arda, Munir en Sergi Roberto verdienen lof.

Hoe doet Arda het ? Luxe wissel of echte basisspeler?

12 maart 2016 om 18:10

Luxe wissel. Hij doet het aardig goed, laat af en toe leuke dingen zien. We mogen al met al tevreden zijn met arda.

12 maart 2016 om 18:22

Speelde in de basis en had een uitstekende wedstrijd. Hij speelt steeds een beetje beter en hoop dat hij die lijn kan volhouden.

12 maart 2016 om 20:24

Toch zou ik voor Rakatic kiezen voor de basis, vind hem meer een Barca speler. Met Turan en Roberto heb je wel 2 hele goede stand-in spelers. Daarmee kan je gewoon lekker rouleren, iets wat een aantal jaar geleden niet echt kon

12 maart 2016 om 22:36

Ik verkies Rakitic ook boven Arda. Maar die speelt er dan ook al langer en is beter ingewerkt. De positie waarop Rakitic speelt vergt veel energie. Dus deze kan hopelijk in de toekomst regelematig reguleren met Arda.

We zitten nu in een gigantische flow, hopelijk kunnen we de Champions League prolongeren.
Overigens wederom gemerkt dat zodra Pique uitvalt, Vidal alweer helemaal door de mand valt. Wordt er telkens simpel voorbijgelopen aan die rechterflank. Pique moet zoveel van hem corrigeren, zodra hij eraf ging , begonnen de kansen voor Getafe te komen, met name langs zijn kant.

Verder ontzettend blij at we Samper hebben mogen zien spelen, het gemakden de rust waarmee die jongen speelt, Enigste reden waarom hij niet tot een speler van het kaliber Busquets zou kunnen opgroeien is speeltijd. Te jammer dat hij een speler van het kaliber Busi voor hem heeft.

12 maart 2016 om 19:58

Verhuur m dan aan Arsenal. Ook bij Atletico is hij welkom maar Arsenal heegt echt zo een speler nodig.

Het is werkelijk waar fantastisch wat Barcelona vandaag weer heeft laten zien. Neymar was ook weer helemaal terug. Suarez zal gebaald hebben dat hij vandaag niet heeft mogen spelen, kijkend naar de topscorerstitel. Wat de penalty's betreft, laat deze eens door een middenvelder of verdediger nemen.

12 maart 2016 om 18:48

Laat mascherano hem maar een keer nemen.

12 maart 2016 om 18:56

Ja precies, dan heeft hij ook zijn doelpunt voor Barcelona te pakken.

12 maart 2016 om 19:19

Is hem laatst gevraagd tegen Rayo dacht ik. Hij wilde niet, hij wilde per se een veldgoal maken. Heeft ie wel gelijk in

12 maart 2016 om 19:19

Rakitic is een goeie penaltynemer

12 maart 2016 om 19:32

Dat is inderdaad ook een goede optie, maar helaas speelde hij vandaag niet.

MSN doet alles op gevoel. Bij een strafschop moeten ze teveel nadenken, dan gaat het mis.

Heerlijke wedstrijd, enige nadeel was dat er weer een penal werd gemist maar voor de rest hebben we vandaag genoten. Messi speelde fantastisch met prachtige dribbles, passes, assists en een goal. Neymar, Iniesta, Munir en Roberto speelden ook zeer sterk. Neymar had wel vaker kunnen afleggen want Munir stond bijvoorbeeld 2x vrij. Turan speelde ook wel goed met een mooie volley, alleen moet hij vaker voor eigen succes gaan i.p.v. de bal weer proberen af te leggen.

Op naar woensdag, Arsenal maak je borst maar nat!

Goede pot van Barca. Munir speelde erg goed met goede loopacties en passes en Samper viel ook in zonder bijzonderheden. Neymar was lichtelijk egoistisch, zeker naar Munir toe, maar zal met de scoreverloop te maken hebben. Ik zou alle moeite steken in de verdediging voor de opvolger van Mascherano naast Pique, want Samper en Munir hebben laten zien prima back-up te zijn voor de overige linies. En anders toch een Nolito of Jonathan Soriano, al is de kans klein dat ze komen ondanks hun leeftijd. Ik hoop het in iedergeval wel, omdat ik echt een fan ben van het Barca B onder Luis Enrique met deze 2 als uitblinkers en echt hun waarde kunnen toevoegen imo door hun verleden bij Barca B en het systeem gewend zijn.

Hoppa! 6-0. En nu wachten op de periscope live sessie van Pique. =)

Zie je maar weer eens hoeveel strafschoppen Barcelona krijgt, 20 stuks in de competitie is echt abnormaal veel.
VZ laat altijd uitbundig weten hoeveel records Messi wel niet verbreekt, maar laat nu niet weten dan Messi de meeste strafschoppen ooit gemist heeft in de Primera Division.
Wat natuurlijk niet moeilijk is na zo'n 100 strafschoppen genomen te hebben als het er niet meer zijn.

12 maart 2016 om 19:02

Ja nou je het zegt. Is zeker heel veel. Toch raar dat een elftal dat de hele wedstrijd op de tegenstander zijn helft speelt en via combinaties in het strafschopgebied probeert te komen meer penalty's krijgt dan anderen. Je hebt gelijk

12 maart 2016 om 20:47

Ja en op misschien 1 na waren ze allemaal terecht vriend.

15 maart 2016 om 11:18

Schei toch uit man.
Zeker de helft is onterecht als je geen Barca bril draagt.
Maarja dat doet iedereen tegenwoordig sinds ze het beste team zijn ter wereld.
Successuporters.

Vond Dat Arda erg stroef was begonnen eerste wedstrijden, maar begint zijn plek aardig te vinden binnen het team.
Lijkt alsof hij zich aardig aan het Barca speelstyle heeft aangepast.
Wordt een succes lijkt, met name nu Iniesta langzaamaan gaat afbouwen

Kortom, hier kon weer gewerkt worden aan het doelsaldo. Ik heb kortom genoten van deze middag van dit team. Ik volg over het algemeen Barcelona wat minder, omdat ik meer fan ben van Bpl. Maar gezien dit spel zie je niet in de Bpl, al zou daar over het algemeen wat moeilijker niveau zijn.
Maar ja Luis Enrique moet zich nu niet gaan afvragen, of het nu wat relevanter is om iemand anders de strafschoppen te laten nemen.
En ook mooi, om te zien hoe Arda Turan zich zo gemakkelijk ontwikkeld. Dit gaat zeker in de loop van de toekomst een draaiende motor zijn bij Barcelona.

Ik kijk nu wel stiekem naar Woensdag, wanneer Arsenal op bezoek mag komen in Camp Nou. Ik verwacht een 3-0. Gezien Barcelona in een enorme vorm steekt, is dit team onmogelijk te verslaan. Maar ja, je weet het maar nooit in het voetbal.

Kan niet iemand anders dan Messi, suarez of neymar de penalties nemen? Sommigen hier doen net voorkomen alsof zij de enigen zijn van Barca die een strafschop mogen/kunnen nemen.

12 maart 2016 om 20:39

Dat willen sommige spelers zelf niet. Het is niet voor iedereen neergelegd om met de druk om te gaan en vooral niet als de penalty een grote waarde heeft. Eerst wou men dat Neymar ze overnam totdat hij ze ook begon te missen, vervolgens Suarez die het zelfde probleem had en ze hebben volgens Pique zelfs Macherano gevraagd, maar hij weigerde ze te nemen. Wie zal nu dan opstaan? Penalty keertje of 2 missen in een seizoen is niet erg, maar ze hebben 50% van de penalties om zeep geholpen dit seizoen.
Rakitic lijkt me een aardige kandidaat, maar ik anders ook geen echte penaltykiller in dit team.
Persoonlijk had ik gehoopt op Suarez die ze wel aardig in zou schieten, maar zelfs hij mist ze nu.
Misschien Balotelli halen voor penalties xD.

Arda Turan is 8.7 beoordeeld?? Ik heb de wedstrijd niet bekeken. Alleen zijn goal nog gezien. Hoe heeft hij wel niet gespeeld?

15 maart 2016 om 11:20

Die beoordelingen slaan echt werkelijk nergens op.

De discussie dat Messi niet de beste speler ooit is word tog wederom bevestigd door het missen van een penalty.

12 maart 2016 om 20:04

Ja want scoren van penalrys bepaald of je de beste bent.... als je denkt dat prnaltys nemen een grote invloed heeft in het bepalen van de beste speler kunnen we jou ook niet serieus nemen.

15 maart 2016 om 11:23

Alsof jij kan bevestigen dat Messi wel de beste ooit is.
Je hebt toch nooit de voetballers van vroeger gezien.
Toen ging het wel nog om alleen voetbal ipv geld en corruptie.

15 maart 2016 om 14:47

Nee dat kan ik inderdaad niet, maar voor mij is hij wel de beste die ik ooit heb gezien. Maar ik vind het wel achterlijk als mensen het missen van een pingel of het niet winnen van een wk of copa finale hem niet de beste (ooit) maken. Als mensen met valide argumenten komen prima, maar kom niet met die penalty onzin.

6-0 en dan spreken we hier over een Micky Mouse competitie wanneer we de uitslagen van onze eigen Eredivisie zien.

In Spanje lijkt het nog veel erger te zijn.

Ach ik heb het al vaker gezegd, het is beter als iemand anders de penalties neemt bij Barcelona. Messi mist nu over zijn carrière rond de 1 op elke 4 penalties. Dat zijn voor een vaste penaltynemer bij een topclub best beroerde cijfers. Er is ook niks voor hem mee te winnen om ze te nemen, die paar goals extra per seizoen heeft hij niet nodig, ze wegen mijn inziens in ieder geval niet op tegen de kritiek die hij krijg voor alle penalties die hij mist.

Een penalty meer of minder wat maakt het uit als je 3 assists geeft een een prachtgoal meepikt. MSN is onverslaanbaar. De skills van Messi zijn van ongekende hoogte.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren