Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als je ziet hoe Ajax met die jonkies AZ even aan de kant zet...'

Laatste update:
/

PSV en Ajax strijden nek aan nek om de landstitel en het voorspellen van de uiteindelijke winnaar blijkt lastig. De koploper uit Eindhoven beschikt over meer ervaring, maar volgens oud-spits Danny Koevermans hoeft dat niet per se doorslaggevend te zijn.

“Dat wordt er vaak bijgehaald als het goed gaat”, zegt de viervoudig international in het Algemeen Dagblad. “Maar als je ziet hoe Ajax met die jonkies AZ even aan de kant zet. Ik denk echt dat het op de laatste speeldag gaat aankomen. Mooi toch, elk weekend lekker tegen elkaar opboksen?”

Beide ploegen hebben nog negen wedstrijden de tijd om het verschil te maken. Op 20 maart aanstaande kan dat worden gedaan in een onderling duel: dan brengt Ajax een bezoek aan het Philips Stadion. De eerdere ontmoeting tussen de twee kemphanen, in Amsterdam, eindigde in een 1-2 overwinning voor PSV.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Az is weer op zijn plek gezet. Hier zie je ook dat Psv en Ajax er bovenuit steken in onze competitie. Jammer dat er niet zo als in Engeland meerdere kanshebbers zijn op de titel.

1 maart 2016 om 10:05

Dit is de afgelopen jaren helaas teruggedrongen inderdaad! Rond 2008 leek het inderdaad erop dat AZ en Twente gingen aanhaken bij de traditionele top 3.

Verwacht wel dat AZ op de lange termijn zich hier tussen zal gaan nestelen, bijzonder knap wat zij hebben laten zien na het fiasco van Scheringa, alleen daarvoor hebben zij van mij de gunfactor. Echter zie ik ze geen kampioen meer worden voorlopig.

1 maart 2016 om 10:55

Er is geen top drie. Een top twee is het. We moeten stoppen met het rekenen van Feyenoord als een topclub.

1 maart 2016 om 11:02

Hoe je het went of keert. Feyenoord blijft een topclub. Zeker op basis van sentiment en historie. Je kan nooit een topclub zijn zonder deze dingen die Feyenoord wel heeft en psv en ajax ook hebben.

1 maart 2016 om 11:08

De enige reden in mijn ogen, en dat bedoel ik echt niet beledigend, waarom Feyenoord een "topclub" zou zijn is vanwege de gigantische achterban. Ze zijn in de laatste 40(!) jaar maar 3(!!!!) keer kampioen geworden. Met alle respect maar dan val je wat mij betreft niet in het straatje topclub. Dit is overigens echt niet bedoeld om te stoken oid!

1 maart 2016 om 11:08

Lijkt eerder alsof het steeds gewend en gekeerd moet worden om Feyenoord toch een topclub te laten lijken. Maar je kan nooit een topclub zijn zonder mee te doen in de top.

1 maart 2016 om 11:11

Het is maar net welke definitie je gebruikt voor een topclub. Als je qua achterban de 2e club bent van Nederland en een vooraanstaande rol hebt gespeeld in het Nederlandse voetbal in het verleden dan mag je toch zeggen dat Feyenoord een topclub is. Zeker als je kijkt naar de historie, achterban en media aandacht. Of tellen deze 15 jaar meer mee dan de grote historie?

1 maart 2016 om 11:21

Feyenoord blijft altijd een topclub. Jij mag dat niet vinden maar het maar blind roepen zonder argumenten behalve dan dat ze maar 3 keer kampioen zijn geworden in de afgelopen 40 jaar wil nog niet zeggen dat je geen topclub bent. Er kan er maar 1 kampioen worden en als je kijkt naar de afgelopen 40 jaar ids feyenoord vaker bij de top 3 geeindigd dan menig ander eredivisie clubje.

1 maart 2016 om 11:23

Dan mag je zeggen dat Feyenoord een topclub was, lijkt me. Als het om het verleden gaat...

Als de hoeveelheid supporters je een topclub kan maken is een Hertha BSC bijvoorbeeld ook een topclub. Zo zijn er nog een boel clubs te noemen die helemaal niet in de top spelen maar toch topclubs zijn volgens jou.

1 maart 2016 om 11:26

Psv is ons pas echt deze eeuw door financieel wanbeleid Feyenoord voorbij gestreefd. Daar hebben zij enorm goed van geprofiteerd, want rond de eeuwwisseling hadden ze beide 14 titels. Feyenoord heeft deze eeuw bijna 10 jaar lang deze schulden weg moeten werken. Nu ze weer gezond zijn duurt het wel ff voor ze weer kunnen wedijveren met die andere 2. Maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel weer gaat gebeuren.

1 maart 2016 om 11:28

Hertha BSC is echt geen grote club in Duitsland. Ook niet qua achterban. Dan kan je beter een club als Schalke als voorbeeld gebruiken. Grote achterban en een roemrucht verleden. Hetzelfde als Feyenoord dus. Maargoed, dan hebben wij een andere definitie van topclub. Ik blijf erbij, met al die dingen die ik heb opgenoemd zal Feyenoord altijd een topclub blijven.

1 maart 2016 om 11:45

Ik vind Feyenoord wel een topclub in NL, qua prijzen wellicht niet, qua achterban en ook europese prestaties wel, vergeet niet dat Feyenoord wel de laatste europese prijs won. Ik had Feyenoord als outsider voor de titel ingeschat, dat hebben ze niet kunnen waarmaken maar die club heeft veel potentie.

1 maart 2016 om 11:57

Op grond van wat? Het nieuwe stadion is nog steeds niet op de schema. Hoe in vredesnaam willen ze dan meedoen met Psv en Ajax.

1 maart 2016 om 12:06

Ik zeg ook niet dat het direct gaat gebeuren. Maar de schulden zijn weg en het nieuwe stadion gaat er echt wel komen. Dus ze gaan straks echt wel weer meedoen. Dat er wat betreft stadionplannen iets gaat gebeuren staat vast. Alleen wanneer is nog niet bekend.

1 maart 2016 om 13:08

Wel een topclub alleen al jaren geen concurrent meer. Het is jammer, ben zelf een Ajax fan, maar het is niet anders. Ik had liever gezien dat Feyenoord het beter had gedaan. Ik vind dat Feyenoord gewoon mee hoort te strijden om de prijzen. Dat zou ook goed voor Ajax en PSV zijn. Meer concurrentie maakt je scherper. Nu kijkt Ajax alleen naar PSV en andersom.

1 maart 2016 om 13:12

En toen werd Ajax "kampioen van de armoede" Toen waren Ajax en PSV niet goed genoeg. Nu zie je dat ze veel sterker zijn dan de rest van de eredivisie en dan is het ineens "helaas dat het niet zo is als in Engeland waar, er meer ploegen strijden om de titel".

1 maart 2016 om 10:06

Beter twee clubs die om de titel vechten en de rest er ver achter dan zoals in frankrijk. Daar steekt PSG er met kop en schouders boven uit. In onze eredivisie heb je dan nog een beetje spanning.

1 maart 2016 om 10:10

Toen dat gebeurde zei iedereen dat het om 'de kampioen van de armoede' ging. Het zou natuurlijk mooi zijn als anderen zich optrekken aan het niveau van Ajax en PSV. Maar het is eerder andersom. Zoals het gat tussen Engeland/Spanje/Bayern te groot is voor Ajax/PSV, is dat in de eredivisie weer op nationaal niveau. Je ziet aan Twente, Vitesse en AZ dat het gat niet makkelijk te dichten is. Bij een enkele uitschieter kun je de titel pakken, maar structurele toppers creëer je eerder in 20 jaar dan in 2 jaar.

1 maart 2016 om 10:17

Bij AZ hadden ze met Scheringa gewoon veel geld plus de beste coach van Nederland. Was in mijb ogen geen toeval. Ook bij Twente niet, maar die hadden het iets minder slim gedaan. Een Leicester zou ik wel een uitschieter vinden aangezien die het zonder het grote geld doen.

1 maart 2016 om 10:55

Alle credits naar Ajax maar wij leken wel verlamd op een of andere manier. Niet dekken, mannetjes laten lopen, dat heeft toch echt met het verzaken aan onze kant te maken. Maar zoals gezegd speelde Ajax gewoon. Zelfs al hadden wij een goede dag gehad had Ajax waarschijnlijk wel gewonnen.

1 maart 2016 om 10:56

Toen Ajax en PSV meer punten verspilden tegen de kleintjes (dat was de afgelopen jaren meer het geval dan nu) en er sprake was van "nivellering", werd dat ook negatief uitgelegd. Onze topclubs waren niet top meer en konden daarom ook niet meer mee Europees, volgens velen. Dat terwijl er in inderdaad Engeland vaak sprake is van het nivellerende effect, iedereen kan van elkaar winnen.

Maar nu er weer twee topclubs boven iedereen uitsteken is het ook weer niet goed. Want het denivellerende effect zorgt er zeker ook weer voor dat de clubs Europees niet meekunnen? PSV bewijst op dit moment aardig het tegenovergestelde. Daar waar Ajax mee moet met het niveau van Psv. Ik zie het dus als positieve ontwikkeling. Maar wanneer de subtop in Nederland ook veel weerstand biedt, zou het niet onprettig zijn voor de topclubs. Dan blijven ze scherp.

1 maart 2016 om 11:27

Het probleem is dat incidenten vaak als de norm worden gezien. Zoals jij nu Engeland als voorbeeld geeft, terwijl dit seizoen uitzonderlijk is. Normaal gesproken wordt de BPL gewonnen door United, City of Chelsea, simpelweg omdat die clubs de allergrootste begrotingen hebben. Als Arsenal, Liverpool en Tottenham, de clubs die daar struktureel achter zitten, willen aansluiten, dan moet de begroting struktureel omhoog. Ik noem Leicester bewust niet, want hun succes is vooralsnog incidenteel.

Je kan de vergelijking op elke competitie toepassen en je ziet overal dat budget bepaald wie er kampioen wordt. Bayern, dat twee keer zoveel te besteden heeft als Dortmund, Schalke, Wolfsburg en Leverkusen, Real en Barca in Spanje, Red Bull Salzburg in Oostenrijk, Dinamo Zagreb in Kroatie, Olympiakos in Griekenland, overal domineert het geld.

Als je op lange termijn kijkt is er eigenlijk nergens nivellering, zelfs in de VS niet waar ze met salary caps werken om het effect van het grote geld tegen te gaan, wat een illusie blijkt te zijn.

1 maart 2016 om 11:03

Ajax en PSV zullen altijd meedoen om de titel. Op termijn zal Feyenoord ook weer structureel meedraaien. Zodra Twente weer uit de schulden is zie ik je ze op termijn ook wel weer meedraaien met de subtop. In een heel goed jaar van Twente en slecht jaar van Ajax en PSV maken zij dan ook gewoon weer kans. Vitesse en AZ sluit ik ook niet uit dat zij binnen de 10 jaar ook een keer de titel pakken.

Ajax speelde inderdaad erg goed. Maar het valt me op dat AZ altijd slecht speelt tegen Ajax. In de thuiswedstrijd lieten ze zich ook als makke lammetjes aan de kant zetten. Desondanks ontvouwt zich een mooie titelstrijd. Jammer dat een bepaalde derde club afgehaakt is

1 maart 2016 om 10:10

Altijd? Az heeft vaak genoeg gewonnen van Ajax hoor, vorig seizoen nog volgens mij.

1 maart 2016 om 10:17

Az uit is inderdaad altijd lastig, en nu was een aantal jaar terug met dat incident van Esteban en die mooi goal van Altidore zo dat Ajax thuis een nederlaag leed. Maar Ajax thuis tegen AZ is een heel stuk makkelijker dan uit.

1 maart 2016 om 10:18


Maar 2x bij ajax waaronder vorig jaar

1 maart 2016 om 10:18

De laatste jaren wint AZ vaker van Ajax uit dan thuis en dan vooral in de beker.

1 maart 2016 om 10:14

Je kan ook zeggen dat Ajax AZ geen kans gaf om in de wedstrijd te komen. De Boer had daar zijn tactiek voor om Gudelj met de punt naar voren te laten spelen en dat pakte goed uit.

AZ werd in deze wedstrijd gewoon overklast door Ajax. Kijk maar goed naar de 1e en 2e doelpunt.
Zo werd Ajax overklast door PEC in de beker, toen sprak men ook niet echt over Ajax, maar over Pec. Ron Jans had daar tegenover ook gewoon zijn huiswerk gedaan. Qua tactiek, dacht van den Brom ook 'ik laat het zo staan, want het draait als een tierelier' Dus niet!!!!

1 maart 2016 om 10:41

Zoals Utrecht ook geen schim is tegen Feyenoord? Of gewoon omdat Feyenoord die dag beter was dan Utrecht evenals Ajax tegen AZ.

PSV is favoriet, veel meer kwaliteit in het eerste elftal, zeer stugge ploeg ook, laten ze zien in de CL en met Van Ginkel, Locadia, De Jong, Willems hebben ze zoveel klasse om elke wedstrijd gewoon een paar keer te scoren. Ajax heeft wel de voordeel van een makkelijker schema en de langdurige een wedstrijd per week programma, maar Ajax zal echt in vorm moeten raken wil het PSV blijven behouden. Verder kan de absentie van Riedewald, Ajax duur komen te staan.

1 maart 2016 om 11:41

Ik vind dat PSV niet veel meer kwaliteit heeft. Het lijkt wel zo omdat men gevestigde spelers heeft, maar de jeugdspelers van Ajax kunnen verassen en hebben veel meer potentie dan veel spelers in de PSV selectie. Moreno, Bruma, de Jong, Guardado zullen niet meer bij de absolute top spelen bv. Bazoer, El Ghazi, Milik en Klaassen zie ik dat wel doen. Willems die zie ik dat wel halen maar dat is dan een uitzondering.

1 maart 2016 om 12:05

El Ghazi en Milik bij de absolute top? Zijn daar absoluut niet goed genoeg voor, ben het wel met je een dat Luuk de Jong. Alleen in Nederland een topschutter is, en internationaal niks klaar speelt.

1 maart 2016 om 12:34

Bruma staat echt goed te verdedigen hoor. Hij is pas 23 of 24. Voor een verdediger een prima leeftijd om door te ontwikkelen. Kan zeker de top nog halen. El Ghazi vind ik te houterig voor een topcompetitie. Milik heeft het nog niet laten zien. Die moet zich eerst een lange tijd bewijzen.
Bazoer lijkt wel echt gemaakt voor de top. net als Tete. Maar vind de selectie van PSV meer potentie hebben.

1 maart 2016 om 14:16

Het gaat om de potentie, Luuk de Jong daar zal de absolute top bij twijfelen, maar kan het wel heel goed bij de subtop doen.

El Ghazi en Milik hebben de potentie om de absolute top te halen, noem mij eens een spits van 22 die op hetzelfde of hoger niveau zit? Martial en Lukaku geef ik je. Geldt ook voor El Ghazi, zoek eens naar goede 20 jarige rechtsbuitens, ik kan ze je niet zo noemen.

1 maart 2016 om 14:20

@feye88

Als je Bruma noemt.. Veltman is minstens zo goed. Dan heb je samenvattend, Milik, El Ghazi, Veltman, Klaassen, Cillessen, Bazoer, Tete, Riedewald en ik denk dat Van de Beek, Nouri, Cerny buitencategorie toptalenten zijn, maar daar kun je nu nog weinig over zeggen.

El Ghazi is net 20, ik kan weinig spelers met zijn niveau noemen op die leeftijd, jij?

Psv, Willems, Bruma, Propper? .... Pereiro?? met een heel dik vraagteken. Dan houdt het wel op en heeft de selectie van PSV meer potentie, verklaar je nader?

1 maart 2016 om 16:23

El Ghazi mist veel te veel voor een topspeler vind ik. Klaassen heeft geen uitzonderlijke kwaliteiten dus zal er ook niet belanden. Cillessen is toch lang niet een courtois en de gea? Kan natuurlijk nog ontwikkelen maar dan mag ie opschieten. Tete brengt aanvallend te weinig voor een topclub waar backs moeten aanvallen. Veltman laat het nu pas zien in de eredivisie, wacht eerst maar europa af. Voor zijn goede vorm wilde de meerderheid hem uit de basis. Bij PSV heb je Willems, Pereiro en ik ben zelf gecharmeerd door Hendriks. Als jij klaassen noemt, kan propper het ook, even oud en propper laat het zien in de cl.

1 maart 2016 om 17:49

@dfj

Klaassen is een speler die iedereen juist in de top wilt, zal wellicht niet de bepalende speler zijn maar is wel de perfecte dienende speler. Beetje opvallend maar ohzo belangrijk.

Cillessen zit niet ver van de Gea en Courtios af, net daar onder maar hoeveel keepers van het niveau Courtios en de Gea zijn er die niet op leeftijd zijn? Neuer staat daar overigens nog boven, beste keeper die er rondloopt.

Het gaat om potentie, ik zeg niet dat ze het halen, PSV heeft er daar minder van mede omdat sommigen al op leeftijd zijn.

Danny vergeet even dat AZ net zo'n jonge ploeg heeft. en de jonkies van AZ zijn veel minder ervaren dan die van Ajax...

1 maart 2016 om 10:22

Nu ineens is AZ minder ervaren? Tuurlijk gozer....

Daar hoorde we niemand over klagen en waarom zou je als zij alle euforie over zich heen kregen de laatste maanden en Ajax niet. Volgens mij miste Ajax een Guardado of een Kuyt, kregen wij te horen.

1 maart 2016 om 10:31

Dat valt toch wel mee met Vlaar, Wuytens, Hendriksen, Johansson, Rienstra, Murhen? En daarnaast een hele groep van 22 tot 24 jaar zoals Luckassen, Haps, Janssen, van Overeem, Jahanbakhsh, Rochet? Niet echt net zo'n jonge groep als Ajax heeft. De gemiddelde leeftijd van Ajax ligt een stuk jonger volgens mij.

1 maart 2016 om 10:49

Inderdaad. Ik heb net even opgezocht. Gemiddelde leeftijd bij Ajax is 23,3 jaar tegenover 23,8 bij AZ. Een minimaal verschil dus.

1 maart 2016 om 11:01

@nec4life1

Dat scheelt idd niet veel qua leeftijd. Gaat het hier overigens om de gemiddelde leeftijden van de hele selectie of van de elftallen die zondag op het veld stonden?

1 maart 2016 om 11:48

dat moet je aan de Forza-app vragen, dit waren inderdaad ook mijn cijfers. bij az waren zondag in de basis alleen rienstra wuytens en Vlaar ouder dan 26. maakt niet uit, maar om nou te zeggen dat Ajax zoveel jonger is dan az...

1 maart 2016 om 14:52

@karila

Ik ben toch al teruggekomen op die mening over het zoveel jonger qua gemiddelde leeftijd? Maar mijn mening over je koppeling tussen dezelfde jonge leeftijd in combinatie met even weinig ervaring blijft overeind staan. Drie spelers in de persoon van Wuytens, Vlaar en Rienstra, die aanzienlijk ouder zijn dan de meest ervaren spelers van Ajax, is toch ook meer ervaring op het veld dan jij doet geloven.

Dit is dus zo jammerlijk aan het beleid van Ajax. De jonkies doen het zeer goed (de 1 beter dan de ander) maar Ajax zou het beter hebben gedaan als ze net als Psv internationale ervaren spelers hadden binnen gehaald. Dat is o.a. de sleutel om ook Europees succes te kunnen halen. Maar Ajax heeft altijd het smoesje klaar liggen dat die spelers niet in de eredivisie willen spelen. Psv bewijst het tegendeel.

1 maart 2016 om 10:20

In Europa doet PSV het voortreffelijk, maar waar ik op een ander item ook al gewezen heb is het salarishuis en transferwaarde van uitblinkers van Psv. Mocht er een jaar geen CL worden gehaald is er financieel direct behoefde om de selectie in te krimpen. Moreno en Guardado zullen zwaar op de balans liggen. Het is nu 1,5 jaar hosanna in Eindhoven (en terecht) maar wat als het mis gaat?

En nu is het verschil tussen Ajax en PSV 1 punt, dus zo ontzettend veel beter zal PSV niet zijn. Als Ajax net zo speelt als tegen AZ gaan ze gewoon met 3 punten naar huis en staan ze mogelijk eerste.

1 maart 2016 om 10:29

Volgens mij hebben ze al 32 miljoen klaarliggen voor de selectie van volgend seizoen. Denk niet dat een Guardado, Lestiënne en van Ginkel, volgend seizoen nog bij PSV spelen.

Sowieso krijgen ze heel wat miljoenen uit de TV-gelden van de CL.

1 maart 2016 om 10:38

Fairplay, die 32 miljoen is dat het salarishuis? Want alleen Luuk de Jong, Guardado en Moreno zullen daar 4 misschien al 5 miljoen van opsnoepen.
Laat staan de rest van de spelers en staf.

En voor die jongens die je opnoemt zullen wel gelijkwaardige spelers gehaald moeten worden, tel daarbij op dat Willems weg wil (lees zwaar verbeterd contract), er voor Zoet genoeg interesse zal komen.
Maher, Narsingh en Bruma zullen ook een pittig salaris hebben.

Het geld wat er nu binnenkomt is hardstikke mooi, maar wat ik wil zeggen is dat ze nu boven de stand leven en mits ze een jaar CL missen er veel spelers weg zullen gaan.

1 maart 2016 om 10:54

Dat is weer een ander probleem bij Ajax. Bij Ajax worden de financiën belangrijker gemaakt dan de sportieve prestaties. Terwijl Psv met minder geld dan Ajax op de bank een CL waardige selectie kan samen stellen. En je weet ook wel dat Psv niet in de financiële problemen gaat komen als ze een jaartje geen CL halen. Gewoon BS wat je zegt.

1 maart 2016 om 11:30

Inderdaad, bovendien zijn er twee spelers gehuurd, leuk op de korte termijn maar het is eigenlijk een investering die je uitstelt plus dat je jeugdspelers in de wegloopt die dat gat kunnen opvullen.

Ajax is in mijn optiek gewoon gelijkwaardig maar heeft het contractueel, qua salarishuis en restwaarde veel beter voor elkaar. Bovendien blijkt ajax het laatste halfjaar met een negatief transferresultaat en zonder CL gewoon nog 2,2 miljoen winst te maken, dit zal wellicht omgezet worden in een klein verlies, dat betekend dat Ajax het maximale doet binnen de begroting op financieel gebied. Wel gaat een groot deel naar de opleiding maar dat is onderdeel van de strategie van Ajax. Gevolg is wel dat je niet zoveel dure salarisen kunt betalen, al kan dat nog komen als Ajax meer weet om te zetten structureel, dat gebeurd wel, want er is bv. al 3,5 miljoen extra sponsorgel binnen gekomen dit jaar.

1 maart 2016 om 11:37

@superfuture

Nee Ajax voert gewoon beleid, onderdeel daarvan is geen financiële risico's te nemen zoals het gedaan is voordat de revolutie kwam, in die periode wonnen we overigens geen prijzen maar zaten we financieel wel in de put.

Ajax heeft een begroting gebaseerd op EL en een jaarlijkse investering van ca. 12 miljoen in de opleiding. De opleiding is de levensader, dat was het plan en daar houdt men zich aan. PSV kan nu wellicht wat meer ervaring kopen maar uit de opleiding komt nauwelijks iets voort op dit moment, Depay, Willems, Zoet, Brenet, Locadia in inmiddels al weer een jaartje of 2-3 geleden.

Geen directe problemen wellicht omdat men nu veel CL geld binnenhaalt maar de salarissen kunnen wel flink doordrukken en afschrijvingen ook waardoor je flink verlies gaat draaien. Ik denk dat PSV dan toch wilt bezuinigen omdat het risicovol wordt en dan moet PSV terugvallen op de jeugd die weer een paar jaar geen perspectief heeft gehad, dat is geen consistent lange termijn beleid.

1 maart 2016 om 14:28

Superfuture, geniet nu van het succes dat PSV heeft (1 kampioenschap) en overwintering in de CL. Dat is hardstikke leuk voor de PSV fan.

Kan je die deal nog herinneren met de gemeente Eindhoven? Die nodig was nadat er jarenlang CL voetbal werd gespeeld en toen 2 jaar op rij niet? De begroting werd naar beneden geschroefd, spelers vertrokken en er werd nauwelijks geld uitgegeven aan binnenkomende transfers.

Dat resulteerde in de doorbraak van Hendrix, Depay, Brenet, Zoet, en moesten spelers als Rekik. Bruma en Guardado gehuurd worden. Pas na die deal konden er weer spelers gehaald worden.

Eenzelfde deal zit er niet meer in! Dus over een tijdje zal hetzelfde weer gebeuren en is er geen reddingsboei meer, want de jeugd krijgt nauwelijks een kans op dit moment (lees Guardado, Moreno en de Jong) staan nu die in de weg.

1 maart 2016 om 14:34

@west1988

Juist! Die deal is overigens nog niet afbetaald en zal nog jarenlang aan PSV blijven hangen. PSV gokt overigens nu weer ouderwets op CL, risicovol als je al eens een escape nodig had, zou het knap vinden als je je de parkeerplaats twee keer kunt verkopen

De opleiding is weinig waard bij Psv, alleen in noodgevallen wordt er op gebouwd maar niet structureel. Ze hadden ook voor Paal kunnen gaan nu, maar men kiest voor het huren van van Ginkel.

Achterin zou je ook kunnen kiezen voor de Wijs maar men kiest liever voor Isimat en op linksback wordt de positie opgevuld met Poulsen.

1 maart 2016 om 18:28

Het totale salarishuis ligt bij Ajax hoger dan bij PSV geloof ik. Alleen heeft PSV Luuk de Jong en Guardado die erboven zitten. Daar tegenover staat dat bij Ajax spelers als Bazoer, Muric, Cerny en nog een aantal anderen al voor zo'n 200-250.000 euro binnen kwamen. Ajax mikt op jeugdige spelers en die slokken een flink deel van het salarisbudget op. Waar Bazoer bij PSV 100.000 kon verdienen als hij tekende (overigens voor een jongen van 16 een behoorlijke prijs) ging hij bij Ajax meer dan het dubbele verdienen. Depay brak door bij PSV met een salaris van 2 ton, waar Bazoer dat bijvoorbeeld al op zijn 16de had. Dan wordt in het laatste jaar Depay ineens in de topschaal geplaatst, maar die ruimte is er dan ook en zo'n speler heeft bij zijn carriere bij PSV uiteindelijk minder verdient dan een vergelijkbare speler bij Ajax.

1 maart 2016 om 10:36

@superfuture

PSV doet het tot nu toe dit seizoen prima in Europa, maar de afgelopen jaren was het ook niet veel soeps met hetzelfde gevoerde beleid. Één zwaluw maakt nog geen zomer. Koevermans heeft gelijk als hij zegt dat er nu wordt gezegd dat de sleutel tot succes ervaring is/was. Dan heeft PSV toch heel lang de verkeerde sleutel aan ervaring gebruikt om de deur naar Europa te openen. Oppurtunisme ten top.

1 maart 2016 om 11:44

Één Zwaluw maakt de lente niet, definitie: één aanwijzing is onvoldoende voor een (definitief) besluit.

PSV is vorig jaar met een puntenrecord overtuigend kampioen geworden, staan op dit moment bovenaan in de eredivisie met nog 9 wedstrijden waarvan een wedstrijd thuis tegen Ajax. En ten slotte zijn ze overwinterd in de CL en hebben ze zelfs nog kans om een ronde door te gaan ook.

Niet echt een zwaluw lijkt me

1 maart 2016 om 12:27

Dank je voor je correctie bij het vogeltje in het juiste seizoen naar jouw idee en je bijbehorende beschrijving

Alleen als je me probeert te verbeteren en bijdehand wilt overkomen, dan moet je het wel goed en correct doen.

Speciaal voor jou onderstaand:

Één zwaluw maakt nog geen zomer (variant: Eén zwaluw maakt de lente niet)
Betekenis: het lijkt op een begin, maar dat zegt niets over het resultaat; Of: als 1 ding goed loopt, betekent het niet dat andere dingen ook zo goed gaan lopen.
(bron: https://nl.m.wikiquote.org/wiki/ Nederlandstalige_spreekwoorden)

Één kampioenschap na jaren, overwinteren plus een gelijkspelletje kan ik niet anders dan een zwaluw in bovengenoemd jaargetijde noemen.

Ben het met Willem Van Hanegem eens dat AZ werd gehyped net als FC Utrecht leuke clubs die het aardig doen. Maar als ze echt tegenstand krijgen zie je hoe kwetsbaar ze zijn denk trouwens wel dat PSV kampioen word. PSV heeft meer kwaliteit dan Ajax en PSV speelt thuis tegen Ajax met het publiek erachter zie ik ze makkelijk winnen. Ajax heeft het aardig gedaan maar heeft nauwelijks echt tegenstand gehad in de strijd om de titel. Alleen PSV is een echte uitdaging gebleken ook Feyenoord stelt teleur dit seizoen.

1 maart 2016 om 10:43

Ajax heeft nauwelijks tegestand gehad maar psv wel zeker?

1 maart 2016 om 11:06

@adiltaarabt

Ajax en PSV spelen in dezelfde competitie en hebben dezelfde tegenstanders in de strijd om de titel zoals je misschien wel weet. Hoezo zouden dezelfde teams aan PSV meer tegenstand bieden?

1 maart 2016 om 11:25

PSV heeft meer tegenstand gehad? Ik denk dat Ajax een moeilijker programma achter de rug heeft dan PSV en volgens mij spelen beide clubs aan het einde van het seizoen 2 wedstrijden tegen elke ploeg uit en thuis, kortom dat is echt een non argument.

PSV lijkt beter doordat je weet wat je aan een Moreno, van Ginkel etc. hebt, echter kan Ajax enorme stappen maken in de ontwikkeling, de talenten van Ajax kunnen zo maar gelijkwaardig of beter zijn dan de gevestigde spelers van PSV gedurende het seizoen.

Het is allemaal een kwestie van geld, de clubs met het grootste budget , staan bijna altijd bovenaan.

1 maart 2016 om 10:55

Juist om die reden moeten clubs rustig proberen te groeien. Geen gekke dingen doen. Iets wat teveel Nederlandse clubs afgelopen jaren hebben gedaan waardoor ze in grote problemen zijn gekomen. Veel kunnen volgens mij een voorbeeld nemen aan Heracles. Al jaren zie je deze club heel knap gestaag groeien zonder dat ze rare fratsen uithalen.

Inderdaad en daar komt bij dat jonge spelers juist enorm groeien in een seizoen. Ajax is vaak beter in de tweede seizoenshelft, omdat de talenten dan alweer stappen hebben gezet, Klaassen, Dijks en Veltman zijn steeds meer stabiele factoren. Gudelj, Younes en Milik zijn nu echt definitief ingepast in het ajax elftal en Bazoer, Riedewald, Tete, van de Beek, Cerny, Muric, El Ghazi hebben zich ontwikkeld, al gaat dat met up en downs.

Een Sinkgraven kan straks ook zomaar zijn waarde gaan laten zien en dan heb je er nog weer een extra goede speler bij.

PSV is op voorhand wellicht favoriet, ook omdat het gevestigde namen heeft, maar Ajax kan zich enorm snel ontwikkelen waardoor men onverwachts gewoon de betere kan zijn. Ik denk dat Ajax zich goed ontwikkeld.

1 maart 2016 om 12:01

Ajax ontwikkelt zich ieder seizoen ook wat. Helaas is de terugval in de zomer minimaal of vaker zelfs groter dan wat er gedurende het seizoen weer verbeterd wordt. Wil Ajax structureel stappen zetten moet het wel voorkomen dat het elk jaar leeg geroofd wordt.

Ik denk dat PSV momenteel een sterker elftal heeft en in een onderling duel met Ajax de grootste kans heeft. Maar waar PSV zich eerder zorgen om moet maken zijn de overige wedstrijden. PSV staat er dit seizoen echt in de grote wedstrijden (cl, eredivisie toppers), maar laat het tegen de mindere goden bewust of onbewust wel eens lopen. Vandaar dat ik Ajax zelfs wanneer ze niet winnen in Eindhoven niet kansloos acht voor de titel.

1 maart 2016 om 14:26

Daar ben ik het mee eens, plus dat de talenten er sneller moet staan, dat laatste gebeurd wel. Maar het zal wel zo blijven dat Ajax aan het einde van het seizoen aanmerkelijk beter zal zijn dan in het begin, we blijven toch een team met jeugdspelers maar het zou goed zijn als het gemiddelde van 21,5 richting de 23 jaar gaat en dat we ook een keer kunnen oogsten vanuit de opleiding. Ik zie wel een verbetering, talenten liggen lang vast, Klaassen verlengt bv. gewoon en Bazoer ligt ook gewoon 4,5 jaar vast. En voor het geld hoeven we het niet meer te doen.

Dat denk ik dus niet, ik ga daarbij uit van twee fitte selecties, PSV kan ook nog blessures krijgen. PSV heeft de namen, maar ajax de talenten, het zal vooral afhangen of de talenten van Ajax hun niveau halen of dat ze door het ijs zakken, dat kan positief en negatief uitpakken.

Resterende speelschema's Ajax en Psv:

Ajax:
Willem II (uit) - 15e Momenteel
NEC (thuis) - 8ste
PSV (uit) - 1e
PEC Zwolle (thuis) - 9e
SC Cambuur (uit) - 17e
FC Utrecht (thuis) - 5e (zonder uitpubliek?)
SC Heerenveen (uit) - 11e
FC Twente (thuis) - 12e
De Graafschap (uit) - 18e

Psv:
FC Groningen (uit) - 10e
SC Heerenveen (thuis) - 11e
Atletico Madrid (uit) Cl
Ajax (thuis) - 2e
AZ (uit) - 4e
Willem II (thuis) - 15e
Roda JC Kerkrade (uit) - 14e
Vitesse (thuis) - 7e
SC Cambuur (thuis) - 17e
PEC Zwolle (uit) - 9e

Allebei nog 4 tegenstanders uit het linker rijtje en 5 uit het rechter rijtje. Daarnaast speelt PSV nog een wedstrijd in Madrid voor de wedstrijd tegen Ajax. En laten we hopen daarna nog 2 wedstrijden in de CL maar dat zal wel niet.

Als ik op papier naar de tegenstanders kijk denk ik dat Ajax het gunstigere speelschema heeft tot het einde van het seizoen. Maar de wedstrijd in Eindhoven gaat echt alles bepalend worden. Als PSV daar wint worden ze waarschijnlijk kampioen. Maar als het gelijk spel wordt of winst voor Ajax vermoed ik dat Ajax met de schaal aan de haal gaat.

Het gaat hoe dan ook spannend worden.

1 maart 2016 om 13:57

Ik denk dat Ronald de Boer gelijk gaat krijgen. Als PSV van Ajax wint is de competitie gelopen, maar bij een gelijkspel wordt het een ander verhaal.

1 maart 2016 om 14:29

PSV heeft dus drie lastige uitduels, Zwolle, AZ en Groningen plus dat ze het tegen Roda ook altijd moeilijk hebben. Thuis zullen ze weinig problemen hebben al kan Vitesse nog wel eens onverwachts uit de hoek komen.

Ajax heeft PSV en Heerenveen nog uit en Utrecht kan nog lastig zijn thuis. Maar de kleintjes moeten we niet onderschatten.

Ik zie AZ wel als toekomstige topclub, alleen dan wel over een heel grote periode. Qua begroting komen ze natuurlijk te kort vergeleken met PSV Ajax en Feyenoord maar ik denk dat ze met hun goede jeugdopleiding wel steeds meer stappen in de goede richting kunnen gaan zetten. Laatste paar jaar hebben ze goeie deals gesloten met verkopen van bijvoorbeeld Maher, Altidore, Rasmus Elm, Berghuis, Johannsson, Gudelj etc.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren