Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cavani is als invaller goud waard tegen Chelsea

Laatste update:

Paris Saint-Germain is heel goed van start gegaan in het tweeluik tegen Chelsea in de achtste finales van de Champions League. De alleenheerser van de Ligue 1 boekte thuis een verdiende 2-1 zege op het team van Guus Hiddink: invaller Edinson Cavani maakte in de tweede helft heel snel na zijn komst het winnende doelpunt. Op 9 maart binden de twee weer de strijd aan, dan in Londen. Paris Saint-Germain hoopt vurig dat het dan de kwartfinales voor het vierde jaar op rij bereikt, terwijl Chelsea zal vechten om nog iets van het seizoen te maken.

/

Aangemoedigd door een volgepakt Parc des Princes ging Paris Saint-Germain meteen fel van start en in het eerste kwartier creëerden de Fransen meteen drie kansen. Marco Verratti dwong Thibaut Courtois tot een redding met slechts zijn linkerhand, na een venijnig schot van afstand. Even later joeg Lucas Moura de bal hard naast en Zlatan Ibrahimovic mikte iets te hoog met een vrije schop. Chelsea kwam zo meteen onder druk te staan en had moeite zich eronderuit te voetballen: de Engelsen trokken zich terug op eigen helft.

Halverwege de eerste helft werd Chelsea wel ineens levensgevaarlijk: Diego Costa kopte een voorzet op maat van Abdul Baha Rahman goed in en Kevin Trapp tikte de inzet tegen zijn lat. Daarna werd het wat rustiger en kwam Chelsea niet verder dan een schot in het zijnet van Branislav Ivanovic. Paris Saint-Germain bleef meer zoeken naar het doel, toonde meer agressie en had er meer zin in. Ibrahimovic kopte na een uitstekende voorzet van Marquinhos te veel naar de grond en zag een nieuwe kans verloren gaan.

/

Vijf minuten voor rust, nadat Ángel Di María nog eens ruim voorlangs had geschoten, kwam de 1-0 er en die was niet onverdiend. John Obi Mikel vloerde Lucas Moura in een aanval en werd beboet met geel en een vrije schop tegen. Ibrahimovic ging achter de bal staan en schoot die via de muur raak: een fortuinlijk doelpunt, want Courtois was kansloos. Toch ging Chelsea niet met een rotgevoel de rust in, want kort voor de pauze kopte Diego Costa een hoekschop goed door en kwam de bal zo bij Mikel, die raak trapte.

Vroeg in de tweede helft zag Hiddink hoe Chelsea intenser begon. Diego Costa dwong Trapp na een uitgekiende counter al snel tot een redding en the Blues lieten zien een resultaat te willen halen in Parijs. Paris Saint-Germain bleef ook naar hartelust aanvallen, hetgeen de amusementswaarde alleen maar verhoogde. Di María en Lucas bleven het proberen en Blaise Matuidi had, net als Mikel, de bal voor het intikken van vijf meter. Gary Cahill en Ivanovic wierpen zich echter samen voor de bal en voorkwamen zo de 2-1. Courtois stond even later paraat bij een vrije trap van Di María.

/

Met de laatste twintig minuten in aantocht beloofde er een mooie eindspurt aan te komen voor de thuisclub en die kwam er ook, maar er was wel een invaller voor nodig. Cavani, wiens vader eerder op de dag nog aangaf dat zijn zoon niet gelukkig is bij de club, mocht Lucas een kwartier voor het einde aflossen en had vier minuten later zijn doelpunt te pakken. Di María bediende hem met een briljant boogballetje en El Matador maakte het heel goed af met een schot door Courtois’ benen. Parijs barstte in juichen uit en Paris Saint-Germain hield de voorsprong vast tot het slot: bijna kwam er nog een derde goal, maar Courtois stond dat niet toe. Hiddink leed pas zijn tweede nederlaag ooit als (interim-) trainer van Chelsea.

Wie bereikt de laatste acht in de Champions League, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Courtois was heel goed. Vooral de redding in de 90ste minuut was pure klasse.

Het doelpunt van Cavani is moeilijk te beoordelen of Courtois in de fout gaat, blokte op zich wel goed met zijn lichaam maar de bal vond toch nog een opening die hij liet. Meer ongelukkig dan een fout vind ik.

16 februari 2016 om 22:40

Bij het doelpunt helaas niet, had het idee dat die hem had kunnen stoppen. Jammer van het verlies, maar wel verdiend!

16 februari 2016 om 22:46

Volgende keer is 1-0 voldoende. Maar heb me zo zitten ergeren in de 2e helft.onnodig achteruit lopen.

16 februari 2016 om 22:47

Cortouis had em inderdaad kunnen en moeten stoppen. Hij keept op zich wel goed, maar maakt altijd 1 foutje in de wedstrijd. Iedere wedstrijd. Hij moet zijn concentratie er gewoon bij houden. Voor de rest wel goed gedaan. maarja heel jammer

16 februari 2016 om 22:54

Valt Courtois hier niet veel te verwijten. Als de verdedigers gewoon met Cavani mee zouden lopen kon hij onmogelijk schieten.

16 februari 2016 om 23:22

Courtois moest gwn dichtbij staan en niet zo onzeker uit komen bij die goal. En dan was zijn poort ook nog eens open....

16 februari 2016 om 23:40

1-0 kan genoeg zijn. Maar ik zie Paris wel scoren.

17 februari 2016 om 01:18

Verdedigers hadden idd mee moeten lopen. Aan de andere kant had de keeper hem moeten hebben

16 februari 2016 om 22:40

Willian was ook niet verkeerd maar ik heb genoten van Di Maria

16 februari 2016 om 22:41

Bij die goal echter...maar dat is muggenziften. Hij was goed vandaag.

16 februari 2016 om 22:48

Vond ik nou ook wel mee vallen, hij was redelijk maar hij kan beter dan vandaag en helemaal beter dan tegen Newcastle bij de 5-1.

Dit Chelsea oogt zo ambitieloos.

16 februari 2016 om 23:10

Ik vond ze wel leuk spelen in de eerste helft. Hadden een paar goede kansen en deden niet zoveel onder voor Psg.

16 februari 2016 om 23:40

Ben je serieus? Heb je wel echt gekeken? Die uitslag verbloemt veel voor Chelsea. PSG was een klasse beter. Het positiespel is aanzienlijk verbeterd!

17 februari 2016 om 09:15

nee, ik heb zitten slapen

tuurlijk heb ik gekeken, de fase waarin Costa de lat raakte was voor Chelsea begrippen gewoon goed. Ik had namelijk hele andere verwachtingen van Chelsea maar ze speelde best wel aardig

17 februari 2016 om 11:36

Hij had het over de eerste helft. En daar waren de eerste 20/25 minuten voor psg maar daarna was chelsea een hele tijd dreigend. Zoveel minder was Chelsea de eerste helft niet, wel iets maar niet veel. 2e helft daarentegen had Chelsea weinig tot niets in te brengen

16 februari 2016 om 23:33

Pff kijk eens belangrijk Di Maria is gebleken! Hij is net even die speler die het verschil maakt! Net even die pass geven, perfect op maat, waardoor Cavani 1 op 1 staat. Als ze hem niet gekocht hadden zouden ze 1-1 spelen net als vorig jaar, het zou dezelfde soort koek zijn. Nu is Di Maria er die in zulke wedstrijs het verschil maakt en PSG echt naar een hoger niveau heeft getild. Tel hierbij de ontwikkelingen van Matuidi en Verrati op. Geweldige wedstrijd van PSG met vooral in t begin mooi voetbal!

Bij Chelsea haalde alleen Willian wederom zijn beste niveau. Di Maria zorgt echt dat PSG verder kan komen! Fantastische aankoop van Blanc!

Grappig hoe ze cavani afkraakte

Mooie wedstrijd, knap vab psg wat ze in de tweede hekft met chelsea deden.. 💪🏽

Voor een ploeg dat voor geen meter liep in de competitie had Chelsea nog aardige kansen

Eigenlijk is het voorspelbaar geworden; Zlatan Ibrahimovic faalt op het hoogste podium. Heb hem ook vandaag weer zien klungelen voor het doel en ondanks z’n (op een gelukkige manier van richting veranderde) vrije trap heeft hij weer weinig laten zien. Heb ondanks het uitblijven van een show van Zlatan wel genoten van het gebalanceerde middenveld van de Parijzenaren en het uitstekende verdedigen van César Azpilicueta. Wat me overigens wel pijn aan m’n ogen deed was Marquinhos, die alles probeerde te geven op zijn onnatuurlijke rechtsbackpositie en dat niet onverdienstelijk deed. Zo’n waanzinnig talent hoort altijd centraal te spelen, is minstens een klasse beter dan David Luiz op 21-jarige leeftijd. Als het voor Barcelona mogelijk is om hem weg te plukken zou dat fantastisch zijn; Marquinhos is in mijn optiek nu al één van de beste verdedigers van Europa en verdient een betere behandeling dan dit.

Uiteindelijk een verdiende 2-1 overwinning voor de Fransen, maar wel één die perspectief biedt voor Chelsea in de return. Met één doelpunt op Stamford Bridge zijn ze namelijk al door en vrees dat Ibrahimovic en co. het ontzettend lastig gaan krijgen, ondanks dat ze zonder twijfel de betere ploeg hebben.

16 februari 2016 om 22:49

Bij het plaatsen van mijn commentaar beneden dacht ik, ik ben vergeten te vermelden hoe zwak Ibrahimovic toch weer speelde. De eerste helft ging het nog, maar de tweede helft was opnieuw dramatisch.

Azpilicueta speelde inderdaad ook heel goed. Zoals hij dat eigenlijk altijd doet. In Spanje is het niet slecht gesteld met de backs. Azpilicueta, Carvajal, Jordi Alba, Monreal. Tsjonge.

16 februari 2016 om 22:53

Maak dat rijtje gerust maar even af. Hector Bellerín, José Gayá, Alberto Moreno, Juan Bernat, Mario Gaspar (in mijn optiek een zeer onderschatte rechtsback), Juanfran...

16 februari 2016 om 22:58

Ja, dat klopt. Er komt nog een hele groep avhteraan. Juanfran moest ik ook ff aan denken, en Gaya de back van Valencia. Het zijn er nogal eenpaar zeg.

16 februari 2016 om 22:50

@guaporta

Ik roep echt al jaren dat Zlatan gewoon zwaar overschat wordt. In alle voorgaande wedstrijden tussen PSG en Chelsea was Cavani stukken gevaarlijker en stelde Zlatan weinig voor. Dat bleek vanavond ook maar weer. (ondanks zijn goal waarbij veel geluk kwam kijken).

16 februari 2016 om 22:55

Denk dat het ook geen verrassing hoeft te zijn dat Ibrahimovic het niet laat zien op het allerhoogste podium. Nog steeds een waanzinnige spits, maar wel tegen spelers die hem voor fysiek proberen aan te pakken en daardoor ruimte laten liggen om met één beweging weg te draaien. Denk aan de fysiek sterke verdedigers in Frankrijk met de draaicirkel van een mammoettanker en de Italiaanse verdedigers die met de rug tegen de zestien staan te verdedigen. Tegen de snellere verdedigers in de Champions League heeft hij het lastig.

16 februari 2016 om 23:09

Je hebt het over verdedigen in verschillende competities, waar hij zijn voor- of nadeel heeft, maar houd ook rekening met zijn leeftijd.
Toen ik hem bij Inter zag voetballen, was hij explosief, snel, sterk. De beste man is nu 34 dacht ik, natuurlijk verliest hij zijn snelheid, dus moet ook hij zijn speelstijl aanpassen, want hij heeft ook niet meer de conditie die hij bij Inter had.

Verder op jou comment die jij hier onder nog geplaatst hebt tegen mij. Ballen terug leggen is ook goed spelen. Ook daar heb je de inzicht voor nodig. Had hij dat niet gedaan, dan zou iedereen weer roepen dat hij voor eigen succes gaat, want het is tenslotte een teamsport.

16 februari 2016 om 23:16

Natuurlijk heeft hij in moeten leveren de laatste jaren aan snelheid en explosiviteit, maar dat doet eigenlijk niets af aan mijn standpunt. Zlatan laat op het allerhoogste niveau (te) weinig zien; alleen al zijn miezerige zeven doelpunten in 37 wedstrijden in de knock-outfase van de Champions League zegt al genoeg. Zlatan geeft niet thuis in de grootste wedstrijden.

Overigens ben ik het gedeeltelijk met je eens. Natuurlijk is ballen terugleggen belangrijk, maar van iemand met de status van Zlatan mag je meer verwachten. Je bent spits van een club die uitspreekt het toernooi te willen winnen, dan moet je meer brengen in dit soort wedstrijden.

17 februari 2016 om 12:25

Hmm zlatan is de statische balvaste spits die met zijn techniek en fysiek voor gevaar zorgt.
Cavani is een type suarez die sleurt en strijdt.
Het is maar waar je van houdt.
Ik persoonlijk zou nu voor cavani gaan. Een strijder pur sang

16 februari 2016 om 22:52

Ha! Eindelijk nog iemand die ibra overhypt vindt. Laat nu pas veel zien, in een vervallen competitie. Op het hoogste podium valt het vies tegen. Ben het met bijna alles eens wat je zegt, vond alleen azpi een beetje te ver naar voren spelen, waardoor die te laat was met verdedigen. Verder ziet het er inderdaad niet verschrikkelijk slecht uitvoor chelsea, er is nog hoop

16 februari 2016 om 22:53

Ja ik ben een Zlatan fan, maar laten we even eerlijk zijn. Hij heeft vandaag echt goed gespeeld hoor. Oke de goal ging er met een beetje geluk erin, maar heb je ook gezien hoe goed zijn voorzetten aankwamen. Hij legde de bal best vaak goed en het begon al in de eerste minuten met die hakbal.
Wat Marquinhos betreft heb je gelijk, die hoort daar niet, maar ik denk dat hij Silva wel binnenkort kan vervangen en Silva is ook best vaak geblesseerd. David Luiz is inderdaad niet zo goed, hij moet het van zijn snelheid hebben, al heeft hij deze wedstrijd niet Zooo slecht gespeeld.

16 februari 2016 om 22:59

Ligt eraan wat je onder 'goed spelen' verstaat. Balletjes terugleggen is niet wat ik versta onder 'goed spelen'; van een speler met de status van Ibrahimovic mag je meer verwachten en dat brengt hij structureel niet op het hoogste niveau.

16 februari 2016 om 23:02

Dat vind ik dus ook Zlatan legde vaak terug zodat Lucas kon afwerken. En was balvast en kwam ook vaak de bal halen. Zlatan speelde gewoon normaal niet dramatisch.

16 februari 2016 om 22:55

Moyenne van bijna 0,5 in 10 jaar Champions League voor Zlatan. 47 goals inmiddels. Daarnaast lees ik net dat hij als enige speler ooit 10 jaren op rij in de CL heeft gescoord. Speelde vandaag inderdaad ongelukkig, maar overhypt of overschat is Zlatan zeker niet. Ik vind een beetje meer respect wel op z'n plaats.

16 februari 2016 om 23:03

Heb zojuist even de statistieken opgezocht; Zlatan Ibrahimovic scoorde in 37 wedstrijden in de knock-outfase van de Champions League maar 7 doelpunten. Dat geeft wel even wat perspectief aan die eerder genoemde 47 doelpunten; grotendeels gescoord in wedstrijden waarin relatief weinig op het spel stond dus (in de groepsfase maakte hij er 37 in 79 wedstrijden). Deze statistieken ondersteunen mijn standpunt; Ibrahimovic laat (te) weinig zien op het hoogste podium.

16 februari 2016 om 23:06

Dat moyenne zegt niks. In de grote wedstrijden is die veel te weinig aanwezig. Daarnaast heeft die in totaal in de cl maar 4 doelpunten tegen de engelse ploegen gemaakt in meer dan 20 wedstrijden.

16 februari 2016 om 23:07

Volgens de informatie van de Uefa is dat niet juist, want Messi scoorde voor het eerst in het seizoen 2005/2006 en Cr7 het seizoen daarop, daarna hebben ze iedere jaar gescoord tot en met dit jaar. Dus in dat geval scoort Messi al 11 jaar op rij en Cr7 10 jaar even lang als Zlatan.

16 februari 2016 om 23:25

Het hoogste podium bestaat volgens mij ook uit wedstrijden in de Groepsfase. Als je dat al niet eens mee rekent als ' het hoogste podium' dan wordt het natuurlijk een lastige discussie. Daarnaast heeft hij nog nooit de CL gewonnen, wat ook meteen aangeeft dat hij nooit in het elftal speelde dat favoriet voor de eindwinst was. Dat zet alles ook meteen in een ander perspectief. Maar ik heb geen zin een eindeloos welles nietes spelletje te spelen. Zijn moyenne is voor mij, naast zijn fabelachtige techniek, fysiek en indrukwekkende aantal jaren van presteren op dat hoogste podium genoeg reden om hem niet als overschat te zien. Maar goed, ieder zo z'n favorieten.

16 februari 2016 om 23:37

Statistieken geven, zoals Guaporta aangeeft, aan dat Zlatan het uitstekend doet in de groepsfase, maar al jaren te weinig goals maakt in de knock-out wedstrijden. 'Overschat' is ook een subjectieve term omdat niet iederen dezelfde kijk op een speler heeft. We kunnen gewoon constateren dat hij weinig laat zien in de knock-outs, vooral vergeleken met de uitstekende cijfers die hij in de groepsfase kan weerleggen. Om in te gaan op je punt dat hij nog nooit de CL heeft gewonnen (omdat hij dus nooit bij absolute topclubs speelt) en dat dat zijn magere statistieken verdedigt, hij heeft evengoed bij Barca en Inter gespeeld, wat gewoon topclubs zijn/waren. Bovendien is het aan grote spitsen ook de taak om mede door zijn doelpunten een club als PSG of Inter door te laten stoten naar de finale.

16 februari 2016 om 23:58

Ik vind het te makkelijk om alleen op doelpunten in de knock-out fase te hameren. Om de knock-out fase te bereiken heb je een goed draaiend team nodig waarin Zlatan veel scoorde. In die knock-out fase zijn de teams van Zlatan altijd snel uitgeschakeld, dan had hij ze opeens verder moeten schieten. Voetbal is een team sport, nu wordt er op Cristiano Ronaldo achtige wijze naar de cijfers van Zlatan gekeken. Bij een Benzema gebeurt altijd hetzelfde, Zlatan en hij voegen zoveel meer toe aan een team dan slechts een doelpunt of assist. Daarnaast is Zlatan in de grote landen altijd kampioen en topscorer geworden, alsof je daar geen grote wedstrijden speelt. En dan zwijg ik nog even over zijn staat van dienst voor Zweden, waar hij ook zat cruciale doelpunten heeft gemaakt. Ik vind jullie argument puur gebaseerd op weinig doelpunten in de knock-out fase van de CL een beetje zwak om te kunnen stellen dat hij 'er niet staat' in belangrijke wedstrijden. Zoals vandaag speelde hij ook uitstekend, buiten de afronding. Volgens mij sta je er dan gewoon, ondanks dat je niet scoort. Overal waar Zlatan komt, wordt een oudsider voor de CL geboren en telkens is de beste man eerste spits en onbetwiste leider van het elftal. Ook in de Champions League dus. Maar goed, I rest my cass. Goedenavond allemaal!

16 februari 2016 om 23:12

Ik lees wel eens onzin, maar dit slaat echt alles. Zlatan is de man van PSG dat nu al 3 jaar en dreigt 4 jaar op rij het tot de kwart finales te schoppen. Hij speelde niet zijn beste wedstrijd maar ik heb weer prachtige dingen gezien.

Overschat? Ik moet dit even verwerken hoor. Bid voor me dat ik hier nog overheen kom.

Overschat...

16 februari 2016 om 23:18

Begrijp me niet verkeerd; Zlatan blijft een geweldige speler, maar geeft gewoon niet thuis in de grootste wedstrijden. Noem hem trouwens ook niet overschat, maar wijs enkel op het uitblijven van topprestaties op het allerhoogste niveau in de belangrijke wedstrijden.

16 februari 2016 om 23:20

Begrijp ook wel dat Blanc besluit om Marquinhos daar te posteren, zeker aangezien hij hem dolgraag wil behouden voor de club en hem enkel speelminuten in deze wedstrijden kan bieden op die positie. Maar dan nog blijf ik van mening dat Marquinhos meer verdient; hij zou bijvoorbeeld bij Barcelona in de basis kunnen spelen nu Mascherano al flink op leeftijd begint te raken.

16 februari 2016 om 23:21

Begint deze onzin weer. Ik lach me echt kapot om jullie. Iedere wedstrijd maar hopen dat Ibrahimovic faalt om dit te kunnen zeggen, alsjeblieft. Vandaag speelde hij heel goed net als heel PSG. Het lag gewoon aan een fantastische Courtois. Heb het gevoel dat PSG dit niet uit handen gaat geven, maar zoals ik al had gedacht je moet Chelsea niet onderschatten

17 februari 2016 om 08:25

De onzin begint weer omdat een man van 2 meter een bal steenvast naar de grond kopt terwijl die in de 5 staat... Hoe kan het zo zijn dat iemand als Zlatan met dat postuur niet instaat is om een goede bal te koppen?

5e ontmoeting tussen chelsea en PSG en dit is dan de eerste goal van zlatan, van richting veranderd pfff en mensen doen alsof hij goed speelde. man man man....

Een man die door velen gezien word als een middelmatige stopper Cahill, had Zlatan gewoon echt in zijn broekzak.

17 februari 2016 om 00:12

Wat vond je van Cesc Fabregas?

Prima wedstrijd van psg , jammer van de tegengoal .
Leuke wedstrijd ook om te zien

Wat een goal van Cavani zeg niet verwacht, zie hem gewoon eerste spits worden volgend seizoen want Zlatan is aan zijn laatste seizoen bezig. aflopend contract enzo. T gaat nog wel moeilijk worden voor PSG omdat ze niet de nul hebben gehouden. proberen te scoren op stamford bridge wordt lastig zal denk ik een nog leukere 2e pot worden

Mooie speler Cavani. Begint op de bank maar als hij er dan inkomt geeft hij werkelijk alles! Meeverdedigen etc. Heerlijk afgemaakt ook de 2-1.

Ik heb een leuke wedstrijd gezien Psg domineerde maar Chelsea speelde helemaal niet zo slecht. Ik heb een beetje de klasse van Hazard trouwens gezien jammer dat hij eraf ging Hiddink kon beter Pedro eruit halen.

Edit: Ben trouwens Willian vergeten wat speelde hij heerlijk zeg hij verdient een betere team om zich heen!

16 februari 2016 om 22:43

Of Fabregas

16 februari 2016 om 22:45

Vond hazard te weinig aanwezig. Zowel aanvallend en verdedigend.

Terechte uitslag! PSG heeft meer kwaliteit ook viel me op. Ik heb wel genoten van Willian, wat een briljante speler! De rerurn wordt interessant

Ik vond het een heerlijke wedstrijd. Fabregas en Pedro vond ik wel de slechtste op het veld. Willian speelde wel echt fantastisch. Courtois was de grote man van Chelsea (letterlijk en figuurlijk). PSG heeft wel verdiend gewonnen maar had Chelsea eigenlijk op moeten vreten.

16 februari 2016 om 22:52

Pedro vond jij slecht spelen? Heel vreemd. Bood zich constant aan, speelde altijd de juiste man aan. Één keer raken, werkte van begin tot eind een slag in de rondte.

Wat een vreemde conclusie

16 februari 2016 om 22:54

Vond pedro in het begin juist goed. Aan het einde wat minder, maar zeker niet slecht. Ik vond eerlijk gezegd ivanovic en costa slecht spelen

een man of the match: Thibaut Courtois aan de kant van Chelsea.

Overall Motm: Lucas Moura , wat een beest is dat toch.. ik kijk voornamelijk Primera division, maar wat is hij een beest och och.. GE-NIET-EN als hij aan de bal is.

Ik ergerde me enorm aan Diego Costa.. wat is hij toch echt afgezwakt bij chelsea..? iemand die weet waarom hij nu zo belabberd is ..
ik mis de strijd in hem (a.madrid vorm)

Kan niet wachten op de return! denk toch dat PSG met de winst ervandoor.

Kwaliteit en felheid ligt veel hoger dan bij chelsea.

Morgen weer een CL wedstrijd om van te smullen hopelijk.

16 februari 2016 om 22:49

Costa begon in de spits en eindigde als vleugelspeler. En dan moet je een mannetje kunnen passeren iets wat hij niet kan. Dit jaar speelt hij opzich wel goed. Mja in dit soort wedstrijden is het nou eenmaal moeilijker als spits om je te laten zien.

16 februari 2016 om 23:19

Ik vond Lucas eigenlijk helemaal niet zo goed.
Is wel een speler met veel dreiging door zijn dribbels en snelheid, maar mist vaak het overzicht in mijn optiek.

Wat was verrati goed zeg, die kleine controleerde in z'n eentje heel de middenveld!

één van de sterke spelers van Chelsea was Pedro. Hij was één van de enige die gewoon ging passen i.p.v. pingelen, en hij had ook goede loopacties!

16 februari 2016 om 22:45

Ik vond Pedro werkelijk een van de slechtste op het veld. Heb jij wel goed gekeken?

16 februari 2016 om 22:46

Pedro?
William,Cortouis en Azpiliqueta waren de beste van Chelsea

16 februari 2016 om 22:50

@recoba_uruguay ik vond Willian en Courtois ook de beste aan Chelsea's kant

16 februari 2016 om 22:54

Ik vond Pedro en Willian ook de besten aan de kant van Chelsea

16 februari 2016 om 23:28

@deskundigheid

In de eerste helft was Pedro best ok maar in de tweede helft was hij erg zwak. Wat vooral opvalt is dat hij zijn energie teveel verspild. Dan zie je hem als een gek doorjagen op de keeper en vervolgens laat hij zijn man lopen en komt Azpi tegen twee man te staan...

Nou wat hebben we geleerd vandaag?

Trapp is een goede doelman, maar het blijft raar dat hij Sirigu uit het doel heeft verdrongen. Courtois is beter.
Zlatan faalt op het hoogste niveau. Scoort met een gelukje, maar hij is simpelweg te makkelijk te verdedigen. Het is een spectaculaire speler, maar is de hype niet waard en is zeker geen eigen werkwoord waard.
Hazard speelde verrassend oké, maar loopt zo ongelooflijk veel te pielen in de buurt van zijn eigen 16 en dat ging weer een paar keer mis.
United mist Di Maria.
De commentator heeft blijkbaar moeite met getinte spelers want haalde Mikel en Baba meermaals door elkaar.
Verratti is nu al een van de beste middenvelders ter wereld

16 februari 2016 om 22:48

O.b.v. een wedstrijd neem je de conclusie dat Verratti een van de beste middenvelder is?! Hij komt geen kilometer bij Busquets, iniesta, Modric enz.

Opzich geen verkeerde uitslag. Het begin was zwaar voor PSG maar naarmate de eerste helft vorderde kwamen we steeds beter in de wedstrijd en kregen we zelfs de grootste kans van de wedstrijd. Dat we met 1-1 gingen rusten vond ik niet eens zo onverdiend. In de tweede helft was het gewoon eenrichtingsverkeer en ondanks dat PSG een stuk beter was hadden we zeker een aantal goede mogelijkheden. Helaas was Costa totaal niet scherp. Het enige wat hij goed heeft gedaan is de bal doorkoppen bij die 1-1. Verder moet ik zeggen dat Willian, Baba en Cahill echt geweldig waren aan onze kant. Hazard viel weer zwaar tegen. Een 2-1 nederlaag is verdiend en nog niet eens zo'n slechte uitgangspositie. Heb er echter een hard hoofd in dat we deze ploeg gaan verslaan in eigen huis maar niets is onmogelijk. Ktbffh!

16 februari 2016 om 22:52

mwoaah Chelsea viel mij reuze mee, dacht dat ze de bus zouden parkeren maar Chelsea kwam er een aantal keer heel erg gevaarlijk uit. Een 2-2 zou ik ook niet eens onverdiend vinden. Costa was 2 keer heel dichtbij, die kopbal bij trapp en die 1 op 1 (die moet er gewoon in, klaar) en verder was Oscar nog dichtbij. Pedro ook een aantal kansen. Vond PSG goed tot aan de 16 maar het duurde tot ongeveer de 60ste minuut voordat ze ook echt iets deden met de bal in de 16 van Chelsea.

16 februari 2016 om 23:32

@gnst

Klopt man. PSG had absoluut een overwicht maar als je kijkt naar de echte kansen die er zijn geweest dan had Chelsea niet eens hoeven verliezen.

16 februari 2016 om 22:54

PSG is wel completer dan chelsea en heeft een veel betere bank en scoort ook veel makkelijker dan chelsea ..... het kan dat chelsea zich plaatst maar ik denk toch dat PSG het in Londen af kan maken gezien hun doeltreffendheid !

16 februari 2016 om 22:56

Baba geweldig? Vond hem een beetje onwennig spelen, mist ook wedstrijdritme. Ik bedoel zeker niet dat hij slecht speelde, maar had het gevoel dat die nog veel beter kan. Willian, cahill en courtois waren top!

Ik vond de verdediging vrij waardeloos zonder terry. Ivanovic week vaak uit naar buiten, waardoor cahill alleen centraal stond. dave daarintegen dacht dat die rechtsbuiten stond?
Helemaal die tweede goal had niemand die pass in de gaten. Toch heb ik goede hoop voor de return, met terry erbij is het gewoon mogelijk.

Heerlijke wedstrijd. PSG denk ik de terechte winnaar, met 2-1 als keurige uitslag voor de neutrale supporter. Zo blijft het lekker spannend.

Chelsea liet vooral in de eerste helft zien over genoeg kwaliteit te besvhikken om het PSG meer dan moeilijk te maken. Pedro en Willian waren bij de londenaren voor mij de beste spelers.

PSG heeft een hele sterke bank wat in mijn ogen het verschil gaat maken in dit tweeluik. De vermoeidheid was duidelijk te merken bij enkele Chelsea spelers, en waar PSG Cavani, Pastore, en Raviot in kan brengen, is de bank van Chelsea minder goed gevuld.

hoe dan ook kunnen we een leuke tweede wedstrijd verwachten.

Die Cavani hé, waarom ga je als je zo goed bent akkoord met een plek op de bank? Kom op zeg.
Ik zeg het al sinds die daar zit... Waarom haalt Arsenal hem niet? Dan heb je gewoon een wereldklasse spits.

Overigens mooie wedstrijd om te zien. PSG heeft een heerlijk middenveld.

Verdiende overwinning voor Psg. Echter is 2-1 niet een hele ruime marge om mee naar Londen te gaan. Buiten de eerste 20 minuten van de eerste helft vond ik Chelsea nog verrassend aardig spelen en kreeg zelfs wat kansen. Tweede helft was echter hetzelfde liedje als de eerste 20 minuten van de eerste helft en was PSG beter dan Chelsea.

Een echte CL wedstrijd! Prima vermaakt.
Chelsea natuurlijk geen club voor in de CL. Die horen echt thuis in de Europa League. Hebben weer heel de wedstrijd niks gedaan en toch krijgen ze het weer voor elkaar om te scoren. Dat ene doelpuntje van Mikel kan wel is cruciaal worden voor de volgende ronde.

PSG had hier sowieso een 3-1 of anders een 4-1 verdiend. Prachtig hoe Lucas langs iedereen doodleuk dribbelt alsof ze er gewoon niet staan. Heel raar dat hij eruit moest i.p.v. Di Maria die ik overigens dramatisch vond spelen. 2e helft ging gelukkig wat beter. Sterkste wapen van PSG is toch wel dat middenveld met Motta, Matuidi en Veratti. Echt een Chinese muur waar je niet zomaar langs komt en zodra ze balverlies lijden, pakken ze de bal binnen no time weer terug.

Onverdiende uitslag.

16 februari 2016 om 22:58

2-1 ia een prima uitslag, voor beide partijen. Chelsea had ook kansen, en voor een club dat uit zo'n diep dal komt voetbalden ze aardig

16 februari 2016 om 23:12

Echt? Ik ben de eerste de kritisch is wanneer eentopclub met zn allen voor het doel gaat hangen, maar dat was toch helemaal niet het geval?

In de eerste helft startte Psg heel sterk, en drong Chelsea terug. Waar ze zich overigens niet onwennig voelen, dus hielden ze de koppen erbij, en na een kwartier lieten ze zien dat dat middenveld heel goed uit te spelen was. De bewegelijkheid van Pedro, en Willian. Daar had Psg geen antwoord op, en tercht werd er met 1-1 gerust.

Na de rust was bij vele spelers aan de kant van Chelsea de pijp leeg, en deed Psg wat het moest doen. Aanvallen. Want 1-1 is geen goede uitslag. En 2-1 is voor Chelsea ook niet onoverkomelijk.

Ik vond Chelsea positief spelen.

Tja, wat moet ik hier over zeggen? Het was eigenlijk vrij duidelijk dat PSG de betere was. Toch was dit Chelsea niet het Chelsea van een paar maanden terug en deden we het niet onaardig. Met een maar 2-1 verlies valt er iets te hopen voor de return. In de tussentijd kan Hiddink proberen dit Chelsea nog iets meer te laten draaien en d.m.v. vertrouwen die daarmee kan opgewekt worden zie ik ons niet kansloos in de return. Het moge natuurlijk duidelijk zijn dat PSG na de grote 3(barca, Real, Bayern) een gevaarlijke outsider is samen met Juventus die zomaar de cup zou kunnen winnen dit jaar. Ik ben in ieder geval blij om te kunnen zeggen dat ik hoop heb voor de return.

Verder heeft dat PSG toch een heerlijk middenveld zeg, man man man. Die Verratti vind ik toch zo goed spelen hé. Lijkt met het jaar beter te worden en het is dat hij niet in Spanje speelt, maar anders werd het door de media denk ik al als een van de beste middenvelders betiteld(wat het in mijn ogen is).

16 februari 2016 om 23:10

Alle mensen met een beetje voetbal verstand weten dat Verratti een van de beste middenvelders ter wereld is. Hetzelfde geld voor Thiago Alcantara wat ook een wat onderschatte speler is, vooral bij de media.

Psg heeft een goeie pot gespeeld toch nog veel kansen gecreëerd ondanks dat Chelsea de boek toch wel flink aan het dicht timmer was. Ik verwacht dat de return peace of cake word voor pag omdat Chelsea moet en er dan veel meer ruimte is. Wat helemaal plezierig voor een Lucas en di Maria is

Voetballend was PSG heer en meester. De winst is dan ook volledig verdiend. Het is dat Courtois ze in leven hield. Return zal een heksenketel worden. Chelsea zal wel weer loeren op de counter en voor de 1-0 gaan. Maar als PSG zo speelt dan gaan ze nog een keertje scoren. Dan heeft Chelsea een probleem. Ik verwacht dat PSG aan het langste eind trekt. Puur omdat ze voetballend beter zijn en eigenlijk meer kwaliteit hebben.

16 februari 2016 om 22:59

nou die doelman van PSG hield chelsea toch ook wel van een doelpuntje meer met verschillende mooie reddingen .... zo niet had het PSG heel zuur kunnen opbreken ....

16 februari 2016 om 23:08

Kevin Trapp speelde ook een prima wedstrijd. Het zou onterecht zijn geweest als PSG had verloren of gelijk had gespeeld gezien het speelbeeld. Chelsea was alleen maar aan het loeren. Ze kwamen paar keer heel goed uit. Maar over het geheel gezien is PSG de terechte winnaar.

Super leuke pot voor de neutrale toeschouwer zoals mij. Vond het echt een wedstrijd die beide kanten op kon gaan. Tempo was bij vlagen hoog. Je kon niet met je ogen knipperen of de kansen kwamen weer. Ik verwachte voorafgaand dat PSG zou domineren en Chelsea de bus zou parkeren. Maar dat viel allemaal mee. Chelsea was bij vlagen echt heel goed. Wilian was top, Costa moest hier ook echt een goal maken, die ene kopkans pakte Trapp goed, maar die 1 op 1 kans in de tweede helft moet er gewoon in op dit niveau. Ondanks het feit dat PSG net iets beter was zou ik een gelijkspel niet onverdiend hebben gevonden, want Chelsea was zeker de eerste helft heel erg dichtbij een 2de en 3de goal.

Met 2-1 komt Chelsea goed weg. Denk dat PSG ook wel in Londen scoort en dan wordt het moeilijk voor Chelsea. Van mij mag Chelsea doorgaan, maar ik verwacht dat PSG, de betere ploeg, door gaat.

Wat een wedstrijdje was dit zeg! Terechte overwinning voor de fransen, wat was Courtois een beest van een keeper zeggen

16 februari 2016 om 22:56

Beide keepers waren goed.

16 februari 2016 om 23:00

idd , die Trapp hield PSG overeind op enkele cruciale fases , net zoals courtois dit deed !

Ik had vroeger een VZ account, maar ik zat er op een gegeven moment niet op.
Nu ik deze wedstrijd heb gezien, wou ik toch maar een nieuwe account maken, want wat heb ik genoten van deze wedstrijd. PSG was de betere, al was Chelsea telkens gevaarlijk als ze naar voren kwamen. Maar het spel van Psg, ge-wel-dig. ik vind dat leuker dan tikkie-takka.
Dit PSG is zo sterk dat ik ze nog wel zie winnen. Ik geef toe dat PSG een koopteam is, maar hoe zij spelen is toch wel anders dan Real Madrid of City.
Trapp en Sirigu zijn beide goede keepers, alleen heeft Trapp me nog niet overtuigd.
Met Marquinhos, Silva, Luiz heb je kracht en snelheid centraal achterin en dan hebben ze nog goede backs.
Over het middenveld van PSG hoef ik niet te beginnen, want dat spreekt voor zich, alleen wil ik wel vermelden dat Veratti 1 van de beste middenvelders van zijn generatie kan worden, wat een werklust heeft die jongen.
In de aanval heb je met Zlatan en Cavani gevaarlijke spitsen en met Lucas en Di Maria snelle spelers op de flanken.

Leuke wedstrijd met een terechte winnaar.

Heb vooral genoten van het PSG middenveld en ook wel van Di María. Zlatan scoorde ook weer eens sinds tijden een belangrijke goal ik de CL knockout-fase. Ondanks dat dit resultaat opzich zeker niet ongunstig is voor Chelsea verwacht ik toch dat PSG gewoon door gaat. Ze hebben simpelweg meer kwaliteit. Wat was Hazard trouwens vandaag weer teleurstellend denk echt dat hij naar een andere club gaat na dit seizoen.

PSG zit in mijn optiek nog wel onder het niveau Barça en Bayern en meer in het rijtje Juve, Real, Atléti.

Vreselijk wedstrijd.

Beide teams hebben zoveel individuele kwaliteit, maar kunnen niet fatsoenlijk voetballen. Van Chelsea was dat al een langere tijd duidelijk, maar in Psg´s geval lijkt de massa zich illusies te maken. Zelfs bij deze wanvertoning van PSG krijgen ze lof. Kunnen niet verdedigen en niet aanvallen, leunen slechts op de individuele kwaliteit. Los zand.

Hazard wordt weer beetje beter
Ze moeten Hazard en Oscar gebruiken in plaats van Matic chelsea heeft geen mooie combinatie spel met elkaar
Als Terry terug is wordt het beter beter zonder Baba

Chelsea heeft hier echt geluk gehad dat het geen 3 of 4 is geworden. Zonde wat dat betreft maar heb desalniettemin van deze wedstrijd genoten

17 februari 2016 om 08:33

Op basis van het betere positiespel van Psg? Want Chelsea had de betere kansen.

Leuke wedstrijd gezien! Voor mij was de man van de wedstrijd Thiago Motta. Op zijn leeftijd zo energiek en zo scherp is al knap maar ook zonder dit feit was hij in mijn ogen de sterkste. Willian is ook een geweldige speler!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren