Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Duarte baalt: ‘Heb voor de rest eigenlijk niet echt uitleg gekregen van Ajax’

Laatste update:

Lerin Duarte maakte tussen 2011 en 2013 een uitstekende indruk bij Heracles Almelo en door zijn goede spel verdiende hij een transfer naar Ajax. In Amsterdam kon Duarte het echter niet maken en dit seizoen kwam hij nog geen minuut in actie. De 25-jarige middenvelder, inmiddels op huurbasis actief bij NAC Breda, laat in gesprek met FOX Sports weten hoe hij erover denkt.

/

“Het waren moeilijke maanden, het was alleen maar trainen bij Ajax. Daar kwam ik niet meer aan de bak. Dat is natuurlijk vervelend, want je wilt graag spelen. Ik hoop dat ik dat hier kan doen”, aldus Duarte.

In de zomer kreeg Duarte al te horen dat hij nergens meer op hoefde te rekenen in de hoofdstad. “Dan hoor je dat je bij het tweede begint. Voor de rest heb ik eigenlijk niet echt een uitleg gekregen. Het was alleen trainen en geen wedstrijden spelen.” Dat noemt Duarte ‘heel moeilijk’, maar hij weet ook dat het een kwestie is van doorgaan en vechten. Dat gaat hij nu proberen bij NAC Breda, vertelt hij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft nerveuze potjes afgewerkt bij ajax. .helaas

11 februari 2016 om 09:03

zon jongen zou niet eens om uitleg hoeven te vragen want het is gewoon duidelijk dat hij tekort kom

11 februari 2016 om 09:23

Onzin, Ajax haalt hem op bij Heracles als breedte versterking. Heeft nooit geklaagd die jongen verdient een fatsoenlijk antwoord.

11 februari 2016 om 09:23

Speelde een leuk seizoen bij Heracles en als Ajax komt maak je die stap natuurlijk. Ik heb de aankoop nooit begrepen. Duarte is door de mand gevallen en is niet goed genoeg. Bij NAC moet hij wel mee kunnen en daar kunnen ze nog plezier aan hem beleven mits hij in vorm komt.

11 februari 2016 om 09:33

Ik vind 'door de mand vallen' wat zwaar. Daarvoor had hij toch echt eerst de indruk moeten wekken dat hij goed genoeg zou kunnen zijn.

Ik denk dat niemand ooit heeft begrepen dat Duarte werd gehaald als opvolger van Eriksen.

11 februari 2016 om 09:45

Daarbij was hij ook vaak conditioneel niet oke heb ik begrepen. Er zijn foto's van toen die jongen aan het seizoen begon.. Dan lijkt Willems nog een slanke den

11 februari 2016 om 10:06

Dat stoort me ook aan deze opmerking van Duarte. Waar is je zelf reflectie. Te dik, niet goed gespeeld, uit vorm, en sowieso minder dan de andere middenvelders. Hoezo heb je dan nog uitleg nodig. Topsport lijkt me sowieso geen leuke wereld omdat het vaak keihard en kil is, maar om daar als voetballer nou zo over te gaan klagen.

11 februari 2016 om 11:25

@jaktethefatman, snap wat je bedoeld. Maar in zijn situatie was ik zelf gewoon op De Boer afgestapt en om een antwoord gevraagd.
Maar in principe weet je het antwoord al als je niet opgesteld wordt. Je voldoet gewoon niet aan de gestelde eisen. Kortom: je bent niet goed genoeg voor Ajax.
Duarte zal dat eigenlijk ook wel weten.

11 februari 2016 om 11:28

Tuurlijk jij zal wel een geboren leider zijn. Jij komt te kort dus je krijgt geen uitleg.... Ja ze zouden jou de leiding moeten geven bij een groot bedrijf oid want je bent er geknipt voor....

11 februari 2016 om 12:23

Klopt. Toch ben ik bang dat de communicatie binnen Ajax kut verloopt. Spelers klagen hier wel vaker over, Andersen schijnt nog niet een keer te zijn bezocht in Tilburg, hoe moeilijk is het als Ajax zijnde om daar even iemand naar toe te sturen. Een evaluatie moment. Het is gewoon amateuristisch geregeld.

11 februari 2016 om 12:23

Wat moet er dan uitgelegd worden?

Je opmerking over ' leiding geven bij een groot bedrjf' slaat ook nergens op. Als iemand niet goed genoeg is en je kan er weinig van maken dan word zon persoon er gewoon uitgegooid of krijgt een andere functie. Bij een voetbalclub is dat lastiger als er geen club komt dus dan kan je hem alleen maar laten trainen

Dan is het begrijpelijk dat die tijd wordt gestoken in andere spelers. Dus waar moet hij uitleg over krijgen? Die zou hij moeten krijgen als hij wel de beste is. JE moet je altijd afvragen welk nut 'uitleg heeft. Een voetbalclub is geen sociaal project

11 februari 2016 om 12:35

jakethefatman

nu heeft hij ook moeten zien dat hij ook voor de breedte tekort komt

11 februari 2016 om 14:36

Het gaat erom dat beide partijen weet welke kant het opgaat. Een telefoontje, bezoek kan daarin helpen. Je hebt hier wel met mensen te maken. Hard zijn is prima maar niet communiceren is gewoon dom.

11 februari 2016 om 16:57

Helemaal mee eens ! Die jongen kan echt wel goed voetballen !! Speelde een super pot tegen Barca ! Had alleen de pech dat hij geblesseerd raakte !! Vind wel dat de communicatie verre te wensen blijft bij Ajax !! Ajax heeft een periode gehad dat als een speler een goed seizoen draaide hem meteen te willen kopen !! Dat is op zich geen probleem maar verhuur die speler nog een jaar of zo !! Concurrentie is goed maar je moet niet 4 of 5 dezelfde type spelers hebben want dat werkt niet !! Laat ze dan aan spelen toe komen bij een andere club of koop hem dan niet of verhuur hem dan meteen !!

tja uitleg: waardeloze aankoop (niet zijn schuld) en gewoon niet goed genoeg.

11 februari 2016 om 09:32

Ja maar ik snap nooit echt dat de communicatie tussen technische leiding en spelers zo slecht is. Het gebeurt zo vaak dat spelers met vraagtekens rondlopen. Maar het lijkt soms ook alsof ze zelf weinig doen om daar verandering in te maken. Want je kan lang wachten...

Een club moet natuurlijk wel wat uitleg geven, maar enige vorm van in een spiegel kijken lijkt me ook wel verstandig.

Duarte is een aardige voetballer, maar geen Ajax-materiaal. Dat moet hem toch ook wel duidelijk zijn zonder uitleg?

11 februari 2016 om 08:49

En wanneer een speler zonder uitleg zijn contract niet wilt verlengen schreeuwen we moord en brand. Vaak doen we of voetballers ondankbaar naar hun club zijn, maar er zijn meer gevallen waarbij dit andersom is.

11 februari 2016 om 08:59

En hoezo moet een club dankbaar zijn naar haar spelers? Krijgen die spelers niet goed betaald om hun werk te doen dan?

11 februari 2016 om 09:10

@jm87

Maar je snapt zijn punt toch?

11 februari 2016 om 10:20

En hoezo moet de speler dankbaar zijn aan de club? Doet hij niet gewoon zijn werk? En dat werk bestaat uit meer dan alleen voetballen.

11 februari 2016 om 13:56

@ Badhabbit

Nee begrijp het punt niet, want volgens mij schreeuwt er helemaal niemand moord en brand als iemand zijn contract niet wilt verlengen, dat is het goed recht van een speler. Dat een club daar bepaalde consequenties aan verbindt is een heel ander verhaal.

12 februari 2016 om 11:44

@jm87 ik noem de naam: Vilhena!

Was bij Heracles echt een smaakmaker. Maar verhuurd aan Heerenveen viel hij ook tegen. Sinds hij zijn dreads heeft afgeknipt is het flegmatieke er af; zou het hier aan liggen? Terug naar zijn roots en weer op gevoel ballen ipv in het keurslijf van de ideale profvoetballer.

De zoveelste speler onder De Boer die dit verkondigd, eens zien hoe massaal dit weer ontkracht gaat worden hier.

11 februari 2016 om 08:52

De Boer heeft al aangetoond echt niets te geven om je als hij je niet meer ziet zitten. Het gaat hem uiteindelijk nog lelijk opbreken, want andere spelers die misschien wel een band hebben met verbannen spelers zullen hem minder vertrouwen.

11 februari 2016 om 09:41

Tja Ajax, het kan je carrière maken of breken. Ik vind het wel zo net van Ajax als er een speler zou zijn die niet meer in aanraking komt voor het eerste en geen toekomst meer heeft bij Ajax hier een persoonlijk gesprek mee aangaat. Van Gaal doet dat bijvoorbeeld wel, Frank had/moet gewoon een gesprek met die jongen aangaan, zijn mening ventileren, en dan is het de taak van anderen bij Ajax om deze jongen van de loonlijst te krijgen of geld voor te vangen. Nu verloederen sommige spelers jaren in Jong Ajax, hoe mooi kan de droom zijn als je een jaar of 3 geleden bij een middenmoter word weggehaald door het grote Ajax, om vervolgens in een nachtmerrie te komen en nog meer stappen achteruit te doen dan waar je oorspronkelijk voor Ajax op zat. Ik hoop dat in de toekomst meer spelers hieraan zullen denken bij een overstap voor Ajax. Ik voetbal niet, maar als Ajax mij zou willen hebben voor bijvoorbeeld het middenveld zou ik al keihard nee zeggen. Niet dat ik niet bij Ajax wil voetballen, maar als ik goed genoeg was voor Ajax ga ik wel naar een club van een vergelijkbaar niveau die niet bijvoorbeeld 8 middenvelders heeft rondlopen en waar een voorkeur heerst voor eigen jeugd.

11 februari 2016 om 09:44

Frank de Boer lijkt inderdaad niet het type dat ook bij de reserves het veld oploopt om even een arm om de schouder te slaan van de jongens bij wie het net niet is. Wat dat betreft is het een harde. En dat kan hem nog wel eens opbreken ja, want je selectie bestaat niet uit alleen die elf die het op het veld voor je doen.

11 februari 2016 om 10:17

Dat harde is het probleem niet, goed zelfs eerlijk gezegd vind ik persoonlijk. Alleen zelfs als je hard bent moet je communiceren met je spelers die ook buiten de boot vallen. Hij hoeft niet elke dag/week een gesprek aan te gaan, maar als je hem buiten de selectie zet, en voor jezelf al de beslissing genomen hebt dat hij geen toekomst meer heeft bij Ajax, heb dan wel het lef en ga het gesprek aan. Deel het hem zelf mede, dat doen andere trainers ook. Maar gelukkig is dit wel iets wat iemand kan leren. Ik vraag me ook af hoe Frank met vedettes om kan/zal gaan. Ik hou van het type trainer dat Frank is, zijn manier of wegwezen, maar bij sommige clubs (in de toekomst) kan hem dit wel eens opbreken.

11 februari 2016 om 14:16

Maar het gaat hier niet echt om of hij het goed ziet of niet. Hij kan als trainer ook jongens die het net niet zijn steunen en ze wat op weg helpen. Waaom spelers als een baksteen laten vallen?

12 februari 2016 om 11:46

spelers die ajax via de achterdeur verlaten komen altijd in een slop terecht, dat is al sinds de jaren 90 zo. Schijnbaar doet het wat met je zelfvertrouwen.

En Babel zag de boer wel zitten, maar de afspraak was dat Babel zou vertrekken na een seizoen. Jozefzoon is een verdienstelijke speler bij Psv.

11 februari 2016 om 11:04

Ontkracht? Waarom? Deze speler wordt netjes betaald maar wordt geen gebruik meer van gemaakt, harde topsport mentaliteit. Ze werken mee om hem te verkopen of zoals nu te verhuren.

Hij heeft zeker niet al te veel kansen gehad. Maar hij heeft best wel een aantal goede partijen gespeeld, ook in de Cl.

Is ook vaak misbruikt qua positie door De Boer. Heeft behalve linkshalf ook linksbuiten, rechtsbuiten en zelfs linksback gespeeld. Toen hij als linksback door de mand viel tegen Salzburg (net zoals heel Ajax) was het helemaal gedaan met hem. Hij werd geslachtofferd.

Aan Duarte om bij NAC zijn carriere weer een nieuw impuls te geven !

11 februari 2016 om 09:13

Inderdaad. Ik denk dat hij best bruikbaar had kunnen zijn als de Boer hem op zijn positie had gezet (misschien niet in de basis, maar dan nog). En dan bedoel ik voordat de huidige versterkingen waren gehaald (gudelj, Sinkgraven, etc.).

11 februari 2016 om 10:18

Precies dit! Was bij Heracles de man en speelde in z'n beginperiode bij Ajax ook sterk, totdat hij door Frank linksback werd gezet. Sindsdien geen enkele kans meer gekregen. Dat hij vervolgens bij Heerenveen ook niet uit de verf is gekomen komt mijn inziens door het feit dat hij te lang niet meer op niveau had gespeeld. Zonde! Hopelijk komt hij er bij NAC weer bovenop.

Dit bedoel ik dat mensen niet zo moeten zeiken als spelers dwarsliggen. Als ze goed spelen doet de club alles voor je maar is het andersom dan kan je doodvallen, spelers die niet willen verlengen etc. moeten wat meer begrip krijgen tegenwoordig.

Het is Ajax, wat verwacht je. Bij Ajax ben je geen enkel deel meer van de club op het moment dat je als speler tekort komt. Verwacht dan geen communicatie meer, of enige uitleg. Ajax werkt alleen met spelers die goed genoeg zijn of de potentie hebben om goed genoeg te zijn. Ajax is keiharde business.
Nu kan Duarte natuurlijk zelf ook wel invullen dat hij niet goed genoeg is, in zijn verhuurperiode bij ons leek het al nergens op. Na een half uur spelen was meneer volledig kapot. Leek ook niet echt afgetraind.

11 februari 2016 om 11:17

Dat is niet waar, ja er heerst een harder topsport klimaat, maar er zijn ook genoeg spelers die de club warm vinden. Hoe kan Heitinga met minimale uitleg wel van de club houden, gewoon omdat hij weet dat dat de top is waarin hij werkt en de fans bv. wel warm zijn, maar die liefde moet wel van twee kanten komen en niet zoals bij Vermeer. De afkeer tegen hem kan ik volledig begrijpen.

11 februari 2016 om 11:54

@ Abe84

Ik geloof absoluut dat de huidige Ajax leiding best wat hartelijk om mag gaan met spelers die enigszins buiten de boot vallen. Zie ook het eerdere bericht van Andersen dat hij tijdens zijn verhuurperiode nog niets heeft gehoord van Ajax.

Maar vaak ligt het toch echt ook aan de speler zelf. Duarte kon het als prof zelfs niet opbrengen om te zorgen dat hij fit is. Als je zelf je vak al niet serieus neemt hoe kan je dan verwachten dat Ajax jou serieus neemt?

Heb dus uit zeer betrouwbare geruchten gehoord dat hij de dochter van FDB geregeld had. Nadat dat uitkwam, waren ze kansen over.

Bron: twee vrienden van Duarte, waarmee ik werk.

Wat is het toch met spelers dat ze zo graag uitleg willen.....
Als ze je geen uitleg verschaffen en jij t zo graag wilt, dan vraag je daar toch om?
Als jij daar om vraagt dan krijg je die uitleg....

Daarnaast hoef je bij Duarte geen uitleg te verwachten, kan hij zelf niet nadenken? Hij is gewoonweg niet goed genoeg.

11 februari 2016 om 15:34

Helemaal mee eens @conti,
de Boer hoef geen uitleg te geven of de club aan Duarte,
paste niet in het elftal van Ajax moet toe geven speelde naar mijn,
inziens echt wel een paar leuke wedstrijden.
Maar wat je weergeeft in je reactie,
Kan hij zelf niet nadenken? Hij is gewoonweg niet goed genoeg.

Speelde tegen AC milan thuis nog een puike pot. Is het helaas niet geworden.. mooie discussies hier over de communicatie tegenover zon speler. Valt voor beide kanten wat te zeggen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren