Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kranten hard: ‘Feyenoord lijkt rijp voor de sloop’

Laatste update:

Feyenoord verloor de laatste vier competitieduels stuk voor stuk en niemand in Rotterdam-Zuid praat of fluistert nog over de eerste landstitel in zeventien jaar tijd. Na de verliespartijen tegen NEC, PSV en AZ ging het donderdagavond ook mis tegen sc Heerenveen. De kranten constateren dat de crisis uitgeroepen kan worden in De Kuip. Het Algemeen Dagblad stelt dat het nu al een zaak is van ‘redden wat er te redden valt’.

/

“De ploeg verkeert in een diepe sportieve crisis en de vraag is of daar snel een einde aan kan worden gemaakt. De afgelopen zomer stevig gerenoveerde ploeg zat zestien wedstrijden lang keurig in de slipstream van Ajax, maar leverde in de laatste vijf duels liefst veertien punten in”, geeft de ochtendkrant vrijdag aan. Giovanni van Bronckhorst wacht een hels karwei, stelt men. De achterstand op PSV (elf punten) en Ajax (twaalf) is heel fors.

De Telegraaf kopt ‘Feyenoord, hoe nu verder?’ en schrijft dat het Legioen snakt naar een afmaker. Michiel Kramer voldoet niet, Colin Kazim-Richards is een gesloten hoofdstuk en Anass Achahbar kreeg nog maar erg weinig speeltijd. Feyenoord zal voorlopig echter niet meewerken aan een vertrek van de spits. “Als de club er niet in slaagt om nog een spits te vinden, is Achahbar het enige alternatief achter Kramer voor de laatste drie maanden.”

/

De krant vindt dat Feyenoord donderdag door de ondergrens zakte en wijst op het feit dat zelfs ervaren pionnen als Dirk Kuyt, Karim El Ahmadi en Eljero Elia het niet voor elkaar kregen de ploeg vooruit te dirigeren. Het is alarmfase één in Rotterdam, concludeert men. De belangrijkste taak lijkt toch het halen van een andere centrumaanvaller. “Feyenoord zal in de komende dagen de speurtocht naar een spits moeten uitbreiden.”

De Volkskrant zegt dat Van Bronckhorst voor de grootste uitdaging in zijn nog prille trainersloopbaan staat: een crisis bezweren. Het dagblad stelt de vraag of de coach van Feyenoord sterk genoeg is om de club weer uit het dal te trekken. Ook legt men een link tussen de ineenstorting van het elftal en de ellende met Kazim-Richards. “De aanvaller heeft in anderhalf jaar nooit kunnen overtuigen, maar is voor een deel van de jonge spelersgroep wel een grote broer, iemand die hen raad geeft en ze beschermt. Dat is nu weggevallen.”

Denk je dat Feyenoord nog wel in de top drie eindigt, dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wordt nog lastig een goede spits te halen, Ajax lukt het ook al niet en die heeft meer te besteden, wel grappig dat kazim in de kleedkamer zo'n voorbeeld voor spelers kan zijn en daar buiten het tegenovergestelde last zien.

29 januari 2016 om 09:00

Ajax heeft wel te besteden maar willen/ durven geen geld uit te geven dis daar heb je dan ook niks aan

29 januari 2016 om 09:03

Waarom speelt feyenoord eigenlijk niet met Kuyt in de spits. Met links Elia en rechts bijvoorbeeld een bilal, anchabar of een hangende toornstra?

29 januari 2016 om 09:18

Kuyt is natuurlijk een echte Feyenoorder en met zijn kwaliteiten kan hij heel belangrijk zijn, maar hij past eigenlijk niet bij hoe Feyenoord speelt. Hij is eigenlijk een ideale 4-4-2 spits, want dan heeft hij de vrijheid om veel om de andere spits heen te bewegen en (wat hij goed kan) positie te kiezen voor de goal. Daarom was hij in zijn 1e periode zo succesvol toen hij samen met Kalou in de spits stond. Hij vult de rechtsbuiten positie zo goed mogelijk in, maar hij zou denk ik nog veel belangrijker zijn als ze naar 4-4-2 zouden switchen. Alleen zou dat misschien ten koste gaan van Elia

29 januari 2016 om 09:38

Klopt, daar heb je helemaal gelijk in! Elia zou wellicht op lm kunnen dan.

29 januari 2016 om 10:04

Zoals ik Elia gisteren zag spelen, denk ik dat je niet veel mist aan hem. Dan kan je inderdaad beter 4-4-2 gaan spelen.

29 januari 2016 om 10:20

Het gaat niet om die spits. Het gaat erom dat Feyenoord voor de winterstop, toen ze hun wedstrijden wel wonnen, ook niet goed speelden. Was gewoon niet goed wat ze lieten zien en dat hebben heel veel mensen al aangegeven. Nu is het zo dat ze het geluk niet meer hebben.

Al dat geleuter over een crisis. Bij Twente, daar is het pas crisis

29 januari 2016 om 09:21

Vind ik ook. Natuurlijk is het klote als je in een paar weken tijd je titelkansen vergooit, maar ze staan nu gewoon waar ze op basis van hun kwaliteit horen. En ze hebben nu Heracles en NEC achter zich, maar die zie ik het over 34 wedstrijden echt niet beter doen dan Feyenoord. Verder is Vitesse te wisselvallig en moet AZ van te ver komen. Misschien kan Utrecht nog wel stunten, maar ik verwacht dat Feyenoord gewoon derde eindigt en dat is helemaal geen schande.

29 januari 2016 om 10:11

Welke kwaliteiten, noem de beste speler van Feyenoord op en je vind in de top 5 al een paar betere spelers. Enige die oké zijn zijn Vermeer en Vilena. De rest is gewoon te slecht voor een top 3. Kuyt kan niet eens keer een normale voorzet geven.

29 januari 2016 om 09:53

typisch een opmerking voor een club dat dus geen topclub meer is. Je neemt genoegen met minder en verwacht er niks meer van. Bij een topclub is het al crisis als er 3x op rij is verloren, laat staan 4x. Het is dus wel degelijk crisis. Alleen is de crisis bij Twente groter en betreft het ook het financieel gedeelte. Bij Feyenoord is het vooral een sportieve crisis. Al 17 jaar. Op een Uefa cup na. Wat wel weer een mooie prijs is natuurlijk

29 januari 2016 om 10:57

Het is bij Ajax al crisis bij een gelijk spel ondervonden we dinsdag.

29 januari 2016 om 10:52

Juist hierom is Feyenoord dus geen titelkandidaat.
Op het moment dat Ajax of PSV 2 wedstrijden achter elkaar verliezen dan is het een groot drama.
Feyenoord verliest 4 potten achter elkaar, met een tussenpoze van een maand, en jij vind het geen crisis? Prima, dan is Feyenoord geen topclub meer.

Dit is ook de reden waarom Feyenoord(ers) niet moet uitspreken voor de titel te gaan, gezien ze gewoonweg de kwaliteit er niet voor hebben. Feyenoord valt weer in ouderwetse gewoontes, ze halen spelers voor veel geld die niet beter zijn en doen de jeugdspelers weg. Is Elia zoveel beter dan Boetius? Nee! Maar aan Boetius kon je veel verdienen, dus waarom behoudt je m niet en geef je m vertrouwen. Is Kramer beter dan te Vrede? Hells no! Toornstra voor veel geld gehaald en vervolgens wordt hij verpest en gaat Vilhena de deur uit.
Jaaa, Feyenoord doet altijd uitstekende zaken.

29 januari 2016 om 11:10

Feyenoord was ook geen echte titelkandidaat, enkel de belangrijkste outsider. Iedereen kan toch zien dat de selecties van Ajax en vooral PSV veel beter zijn.

Als je de bank van PSV zag, die kunnen nog even Pereiro of Locadia inbrengen om een wedstrijd open te breken, dat hebben wij niet.

29 januari 2016 om 11:19

Ach, welke ambities Feyenoord ook uitspreekt, het is toch nooit goed.

Ik maak me er dan ook geen zorgen om wat jij vindt. Typische reactie van 'zie je wel, ik heb gelijk', die je in elke situatie kan gebruiken

29 januari 2016 om 12:46

Eens! Er moet een juiste mix komen tussen jong en oud.

29 januari 2016 om 13:45

@ M1ch43ll

Elk jaar weer roepen vele spelers, vele bestuurders en vele supporters van Feyenoord dat ze titelkandidaat zijn.
Die last kunnen ze niet dragen.
Volgens mij roepen ze al 20 jaar lang dat ze kandidaat zijn, maar ze lijken maar niet te leren van hun fouten: Ga eerst ff alles op orde brengen en goed beleid voeren en dan pas dingen roepen. Ze bezwijken elke x weer op de druk die ze zichzelf opleggen, terwijl die totaal neit realistisch is

29 januari 2016 om 13:49

@ Wiedenkje
Wanneer Feyenoord uitspreekt met de top drie mee te doen, is dat de enige juiste ambitie. Kandidaat zijn ze gewoonweg niet. 1: ze hebben het budget niet, 2: Ze hebben de selectie niet, 3: Ze hebben het beleid niet.

Mijn reactie bind ik niet een typische reactie van 'zie je wel, ik heb gelijk'. Waarom? Omdat ik al van het begin af aan verkondig: Zolang jij Kramer in de spits hebt, Nelom als linksback, ga je geen kampioen worden. Dat is niet dat ik nu mijn gelijk wil halen.

Hoop alleen dat feyenoord(ers) nou eens leert en niet onrealistische ambities uitspreken. Feyenoord is en zal voorlopig, door gebrek aan beleid en geld, geen titelkandidaat zijn.

Waarom niet gewoon inzien dat 433 met dit materiaal niet lekker werkt? Kuyt komt zijn man rechts niet voorbij en heeft Karsdorp nodig. Die laat grote steken vallen de laatste weken. Elia komt zijn man niet voorbij aan de linkerkant. Kramer is inactief. Wat verwachten we dan?
Waarom niet 442 met Kuyt en Achahbar in de spits? Die kunnen een bal vasthouden als het moet. Kuyt op fysiek en Achahbar op techniek. Dan kan een Gustafson ook nog eens aansluiten (die daar met Kramer de kans niet voor krijgt). Dan maar wat meer achterover leunen.

29 januari 2016 om 09:13

Zet dan Kramer en Kuijt in de spits. Meer fysiek icm een goede techniek en ervaring. Denk dat Feijenoord eerder dat nodig heeft.

29 januari 2016 om 09:23

Je kan natuurlijk ook met Kuyt en Achabar beginnen en Kramer achter de hand houden als pinchhitter wanneer je er niet doorheen komt.

29 januari 2016 om 09:16

Ben het totaal met je eens man, dit Feyenoord kan totaal geen 4-3-3 spelen, waarom denk je dat Koeman ook op een gegeven moment 5-3-2 ging spelen? Je hebt dan zoveel meer defensieve zekerheden en op de omschakeling met de snelle spelers en middenvelders die aankunnen sluiten kan je dan gevaarlijk wezen. Het doet me pijn in me hart om Dirk week in week uit slechter te zien gaan spelen en om over de rest maar te zwijgen. Hoop toch echt dat Gio voor een 5-3-2 systeem gaat kiezen. Het liefst wil ik dat ze zo gaan spelen:

Vermeer

van Beek, Botteghin en Kongolo

Kuyt en Vilhena als wingbacks.

Tapia als extra slot op de deur als VM.

Dan een centraal middenveld met Gustafsson en Karsdorp.

En dan voorin Achabar en Elia.

Je hebt dan nog genoeg mogelijkheden op de bank zitten om te rouleren met sommige spelers. Maarja dat is allemaal speculeren, maar hopen mag altijd toch?

En nu maar hopen dat van Geel niet op de proppen komt met een middelmatige spits. Liever geen spits of eentje uit de jeugd. Is die Mats Hermann nog niet rijp voor een invalbeurt? Met Castagnois ging het ook prima. Ik vind dat de slechte resultaten indirect gevolg zijn van het gebrek aan meerjarenbeleid. Eerst eigen jeugd en nu ineens aankopen doen waar het team niet beter van wordt en waardoor de jeugd niet bijtekent. Supporters mogen ook wel eens wat mer hun onvrede laten blijken over dit falende technisch hart.

29 januari 2016 om 09:24

Feyenoord heeft geen technisch hart dat is een mooie Amsterdamse commerciële term, dat inmiddels ook na een flink infarct een bypass heeft gekregen wegens niet synchroon kloppen.

on: inderdaad lijkt de tijd weer terug te keren van de net niet aankopen die je elftal niet beter maken. Dan liever op die plek eigen jeugd en spaar al je aankopen op tot 1-2 echte versterkingen. Vanaf de zijkant lijkt het zo eenvoudig.

Is wel erg gesteld als Kazim als een grote broer wordt gezien, flut speler met een flut instelling die denkt alles te zijn.

De verdediging is zo lek als een mandje, elke tegenaanval is gewoon een grote kans voor de tegenpartij en dit moet je eerst eens zien op te lossen dan kan je pas verder bouwen.

Daarnaast is het middenveld veels te slordig en verliest erg veel duels, en de aanval is gewoon een pitbull zonder tanden leuke namen maar er komt geen bal voor van Elia, Kuyt heeft geluk met Karsdorp want van hem zelf komt helemaal niets hij is zooo traag, en Kramer doet niets maar wat krijgt die nu van de flanken? Bij aankoop wist je dat dit een pure afmaker is en dan zie je elke wedstrijd aan dat er geen ene voorzet van de flanken komt.... En dan laten spelers die vorig jaar sterk bezig waren het afweten zoals een van Beek, ja dan wordt het erg erg lastig.

Gio moet met een andere opstelling komen want dit werkt voor geen meter, verdedigend veel sterker staan en voorin puzzelen wat het meest effectief is.

29 januari 2016 om 11:49

Dat de verdediging zo lek als een mandje is, komt ook gewoon omdat Feyenoord middenvelders "omturnd" naar verdedigers. Een Karsdorp speelt jarenlang aanvallende middenvelder maar moet van Fred Rutten ineens rechtsachter gaan spelen. Wessel Dammers, zelfde verhaal. Die jongens hebben van nature gewoon veel meer aanvallende drang dan goed voor een verdediger is! Karsdorp kan aanvallend natuurlijk best een wapen zijn, maar als hij een beetje ijverige linksbuiten tegenkomt heeft hij gewoon zijn handen vol aan het verdedigende werk en komt er aanvallend al helemaal niets meer van terecht.

Het middenveld van Feyenoord is niet alleen slordig, maar werkt ook enkel vertragend. Er is op dit moment niemand die zoals Clasie vorig jaar een steekpass kan geven om een Elia of andere aanvaller weg te sturen. Dat is met name wat ik mis aan het spel van Veijinovic. Die balletjes breed kan de centrale middenvelder uit de A1 ook wel geven.

Elia krijgt dus weliswaar niet echt veel aanvoer waar hij wat mee kan, maar 1-op-1 komt hij op dit moment nog geen pylon voorbij. ik zou hem gewoon eens iedere training 50 voorsetten op Kramer laten geven, om te kijken of er wellicht iets aan te verbeteren valt. Volgens mij kopt Kramer op dit moment louter voorzetten van Karsdorp binnen.

Hopelijk is Botteghin binnenkort weer fit, ik denk dat hij verdedigend voor wat meer rust kan zorgen en dan komen spelers als Karsdorp en Nelom niet meer direct in de problemen...

"iemand die hen raad geeft"

ja daar heb je wat aan...zal wel hele goede raad zijn.

Ik hoor de afegelopen 2 maanden niets anders dan een nieuwe spits maar vertel mij een hoe en van wie hij dan de juiste ballen gaat krijgen. Fey is gewoon heel kwetsbaar achterin en dat heeft zn weerslag op het middenveld waardoor ze voorin geen ballen meer krijgen. Fey moet toch in staat zijn om per wedstrijd 10 voorzetten af te leveren?? Dat zijn er nu max 1 of 2. Daarnaast moet Fey het hebben van hard werken en kunnen ze nog veel te weinig terugvallen op basis van puur voetbal. De meeste spelers zijn dus niet slim genoeg

Het vreemde is dat ik niemand hoor over Van Bronckhorst. Volgens mij is hij ongeschikt als trainer.

29 januari 2016 om 09:49

Faalde in de play-offs ook vorig seizoen, weliswaar kort dag maar toch.

Feyenoord oogt labiel. Als het niet loopt moet je terug naar de basis en je verdediging op orde brengen en veel strijd (altijd)

Maar hoe Feyenoord geslacht werd tegen AZ en Heerenveen is topclub onwaardig, met name tegen AZ had 8-1 geworden zonder Vermeer

29 januari 2016 om 09:58

Tot nu toe maakt hij nog geen indruk. Maar Cocu had ook een leerjaar nodig. Soms moet je een trainer ook even de tijd geven (wat bijna niet gebeurd helaas). Gelukkig heeft Van Bronckhorst het vertrouwen van de supporters. Een trainer zonder Feyenoord verleden kon nu bijna zijn koffers al pakken.

29 januari 2016 om 11:24

Cocu en van bronkhorst situaties zijn niet te vergelijken. Cocu begon bijna helemaal met een nieuwe groep waar alle oude sterkhouders waren vertrokken o.a mertens en hij alleen maar met jeugdspelers moest werken (bakkali). Gio begint met enorm versterkt team met spelers als kuyt, elia, botteghin en vejinovic top aankopen voor Feyenoord begrippen. Oneerlijk om de situaties te vergelijken.

29 januari 2016 om 09:59

Tot en met december was hij volgens iedereen nog een hartstikke goede talentvolle trainer en nu zou hij er opeens niks van kunnen? Denk niet dat deze terugval met Gio te maken heeft, meer met enkele personen in het team.

29 januari 2016 om 10:58

Na de bekerwinst op Ajax was hij een betere trainer dan De Boer en nu bakt hij er niets meer van. Zo gaat voetbal.

Feyenoord mist een goede linksback en een goede nummer 6 a la clasie, vejinovic is meer een mooi weer voetballer en geen harde werker zoals clasie. Misschien Poulsen uit Eindhoven ophalen? Top bij AZ en nu alleen kansloos met een opgeleefde brenet en terugkerende Willems. En Een De Roon was ideaal geweest voor Feyenoord... Misschien nu een werkertje zoals kieftenbeld halen? En uiteraard knuppels zoals EL ahmadi wegdoen



Vermeer
Karsdorp-Van Beek - Kongolo - Poulsen (?)
Kieftenbelt
Vilhena/vejinovic-Toornstra
Bilal - kuyt - Elia

29 januari 2016 om 11:03

Laat Poulsen maar zitten, speel het seizoen uit met Kongolo op linksback (als Botteghin weer fit is) en haal volgend jaar Woudenberg maar terug.

Die verdedigende middenvelder zou Tapia moeten zijn, daar is die voor gehaald. Wat mij betreft stel je zondag tegen ADO een middenveld van Tapia-Vilhena-Gustafsson op.

Misschien moeten ze eens kijken naar een nummer 10. Denk dat Zyech een betere transfer was geweest dan Tapia.

Je kan wel aanvallers hebben maar ze moeten ook aanvoer krijgen.

Op het middenveld lopen allemaal de zelfde types.

29 januari 2016 om 12:11

Ja dat snapt iedereen, maar Ziyech moet tien miljoen kosten en wil zelf uberhaupt niet naar Feyenoord. Dan wordt het een lastig verhaal.

Overigens is Tapia de eerste '6' in de selectie, dus zo vreemd is zijn aankoop niet.

Feyenoord mag t/m 7 februari blijven verliezen, maar ik hoop dat ze daarna toch echt weer gaan winnen. Ik moet er niet aan denken dat een ploeg als NEC of Heracles 3e zou worden. Feyenoord speelt tenminste een rol van betekenis in Europa. En Feyenoord zal ook volgend jaar de 1e seizoenshelft wel weer goed spelen dus zullen ze ook nog eens overwinteren :D

29 januari 2016 om 11:08

De laatste keer dat NEC europees speelde, schakelde ze Dinamo Boekarest, Dinamo Zagreb en Spartak Moskou uit. Ze overleefde de groep fase en stranden tegen Hamburger SV. Dat heb ik Feyenoord recentelijk niet zien doen.

Haha lang leve de waan van de dag waarin de voetbalwereld leeft. Eerst kan het niet op met Feyenoord, is Van Bronckhorst de juiste man op de juiste plek en nu na wat tegenslag begint het zagen aan zijn poten al. Al dat opportunisme, heerlijk als je het van de zijlijn mag aanschouwen.

Ik heb gisteren zitten kijken naar die wedstrijd, in het stadion, maar als ze die eerste 25 minuten hem gewoon maken geef je Heerenveen ook niet het geloof dat er wat te halen valt.

Los daarvan werkt het niet om met van der Heijden achterin te spelen. Hij is te traag en compenseert het niet met tactiek, daardoor is de andere centrale verdediger (kongolo in dit geval) meestal bezig om zijn werk te doen. Zet daar een linksback als Nelom naast en Kongolo weet niet waar hij het zoeken moet qua oplossen. En nou hielp het ook niet echt dat Karsdorp ook een offday had.

Van der Heijden zou je dan moeten doorschuiven naar het middenveld. Als nummer 6. Dan komt hij veel meer tot zijn recht.

En ik zou toch proberen om met 2 spitsen te gaan spelen met Achabar om Kuijt heen of andersom.
Misschien Vilhena erachter zetten en dan Elia als linker middenvelder. Rechts ben ik dan nog niet uit, maar dat zou dan denk ik El Alhmadi moeten worden.

Achterin zal het wat schuiven moeten worden, maar ik denk dat je met Kongolo Van Beek Botteghin en Karsdorp een solidere verdediging hebt dan met wat je gisteren zag ploeteren.

Alles valt en staat nu denk ik met hoe Gio deze crisis (ja zo mag je het wel noemen na 4x op rij verliezen als topclub) het hoofd gaat bieden.

Gut, en dan heb ik niet eens wat met Feyenoord

29 januari 2016 om 11:08

Blijkbaar was Botteghin achterin toch belangrijk geworden. Gewoon degelijk en stabiel stond het met hem en van Beek. Toen speelde Kongolo en Karsdorp ook met veel meer vertrouwen op de back.

Daarnaast moeten we misschien eens een verdedigende middenvelder op gaan stellen, Tapia is daar voor gehaald en heeft de toekomst, dus laten we daar maar eens mee beginnen. Tapia en Gustafsson op het middenveld en dan aanvullen met Vilhena/veijnovic/el ahmadi, wat het beste past.

29 januari 2016 om 11:41

Botteghin wordt zeker gemist achterin! Het was af en toe gewoon treurig om te zien hoe zowel vd Heijden als Kongolo letterlijk naar lucht aan het trappen waren! Pepe's in de dop!

Ik zou persoonlijk vd Heijden ook niet op het middenveld willen hebben. Hij komt gewoon snelheid tekort, en kan dat blijkbaar niet compenseren met tactisch inzicht. Het enige positieve wat ik gisteren van hem heb gezien was toen hij de angel uit een gevaarlijke counter aanval haalde door wat hinderlijk in de weg te gaan lopen.

Als je de wedstrijd van gisteren hebt gezien, mag je toch hopen dat van Geel toch nog eens met Vilhena wil gaan praten. Dat was in mijn ogen een van de weinige Feyenoorders die een behoorlijk niveau haalde.

Het kampioenschap is al verspeeld, nu een kwestie van rotte appels eruit werken en zorgen dat je plek 3 vasthoudt en eventueel de druk kan opvoeren richting plek 2.

29 januari 2016 om 11:15

Precies Hoe komen we hier uit dit Feyenoord is nu wel heel erg,
de weg kwijt ongelooflijk.we mogen blij zijn dat we de derde plek houden.

Het gaat niet om een spits. Feyenoord speelt het hele seizoen al niet echt titelwaaridig, vind ik. Ze hebben zo veel geluk gehad in veel wedstrijden en dat geluk hebben ze nu niet. Als ze de wedstrijd tegen PSV thuis hadden gewonnen dan was het nu een heel ander verhaal. Er is geen sprake van crisis.

Feyenoord moet betere spelers halen en daar valt Tapia niet onder. Ik snap niet dat ze deze speler hebben gekocht. Van Geel haalt geen spelers die Feyenoord waardig zijn. En een spits is niet het probleem. Toen Feyenoord Pelle en Guidetti had was het ook niet titelwaardig. Ze waren gewoon goede concurrenten van PSV en Ajax en dat zijn ze dit seizoen weer.

Feyenoord moet eens gaan overwegen om de speelwijze om te gooien naar een 4-4-2 of een 5-3-2 a la Oranje op het WK. Meer defensieve zekerheid inbouwen, want dat is duidelijk de grootste achilleshiel Het staat de laatste wedstrijden helemaal open achterin. Daarnaast rendeert Kuyt beter in een 4-4-2 en zou je met Achahbar ook verder komen in deze speelstijl dan een 4-3-3.

Mocht je toch -om welke reden dan ook- per se verder willen gaan met 4-3-3, zorg dan dat Kuyt en Elia ook eens in dienst gaan spelen van de spitspositie, niet telkens zelf naar binnen trekken.

Ik zou dan eens proberen om in een 442 systeem te gaan spelen. Middenveld is dan wel puzzelen.

Vermeer
Karsdorp
van Beek
Kongolo
Nelom
El Ahmadi
Toornstra
Vilhena
Elia
Kuyt
Achachbar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren