Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB pareert kritiek op keus voor Makkelie in kraker

Laatste update:

De beslissing van de KNVB om Danny Makkelie aan te stellen als leidsman voor de kraker tussen Feyenoord en PSV, aankomende zondag, is niet overal even goed gevallen. De arbiter is naast zijn baan bij de KNVB als politieagent werkzaam in de regio Rotterdam en dat leidt tot scheve gezichten.

/

De voetbalbond voelde zich dan ook genoodzaakt om te reageren. Middels Twitter maakt men duidelijk dat de achtergrond van Makkelie geen invloed zal hebben op zijn functioneren. “We krijgen veel opmerkingen over aanstelling Makkelie bij #FEYPSV, maar hij is nooit als politieagent actief geweest in Rotterdam”, stelt de KNVB.

Het statement is opmerkelijk, aangezien Makkelie op zijn eigen website wel degelijk melding maakt van een functie als hoofdagent in de regio. “Bij de Nederlandse Politie is hij werkzaam als hoofdagent binnen de eenheid Rotterdam, district Zuid-Holland-Zuid”, staat er. Het is voor Makkelie overigens zijn eerste echte topaffiche van dit seizoen.


De KNVB kan Danny Makkelie gewoon Feyenoord-PSV laten fluiten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weer een flater vd knvb. Stel gwn kuipers aan. Deze topper hoort gewoon door de beste scheids gefloten te worden

12 januari 2016 om 17:30

Die PSVer die vorig jaar en dit jaar beide keren in het voordeel van PSV floot?

12 januari 2016 om 17:40

Kuipers die Psv bevoordeeld? Ik kijk al 12 jaar Psv en als er 1 scheids niet in het voordeel van Psv fluit dan is het Kuipers wel. Kom dan ook met voorbeelden en video fragmenten als je hem beschuldigd.

12 januari 2016 om 17:52

Psv utrecht dit jaar....volgens mij gaf hij psv wel een penalty waar hij dat bij Utrecht niet deed.....maar gerechtigheid....werd volgens mij nog genist ook.

Maar ik vind Kuipers ook wel de beste scheids. En ja ze maken allemaal fouten maar vind dat hij deze pot had moeten fluiten.

12 januari 2016 om 18:02

Ledenis ken je feiten.Dit seizoen nog tijdens PSV-Feyenoord waar Elia helemaal geen overtreding maakte. Daarnaast vorig jaar trok Luuk de Jong Kongolo naar beneden. Beiden werden een doelpunt.

Feyenoord is in het Philips stadion de laatste 2 jaar genaaid door Kuipers.

12 januari 2016 om 18:26

Als je kampioensch afhankelijk is van Engelaar, moet je de oplossing bij jezelf zoeken .

Maar ik denk dat iedereen het er wel bijna over eens is dat Kuipers onze beste scheids is. En anders zijn er nog genoeg betere dan Makkelie. Deze aanstelling is scheef, maar niet om zijn achtergrond imo

12 januari 2016 om 18:32

Psvmanufan@ denk je niet dat als PSV Feyenoord gespaard zou hebben van die 10-0 afslachting,dat Feyenoord het PSV dan eerder gunde dan hun rivalen uit de hoofdstad? Nu wilde Feyenoord koste wat het kost winnen van PSV

12 januari 2016 om 18:34

Vorig jaar toen Luuk de Jong Kongolo onderuit haalde en de 3-1 waar Narsingh uit buitenspelpositie Vermeer hinderde wed beiden niet gezien. Dit jaar toen PSV een heel makkelijk gegeven penalty meekreeg door een 'overtreding' van Elia.

12 januari 2016 om 18:34

en ook die wedstrijd waarbij Engelaar toch met twee gestrekte benen kwam invliegen en daarbij de tegenstander moedwillig raakte?

12 januari 2016 om 18:41

Sindsdien fluit Kuipers altijd in het voordeel van psv.

12 januari 2016 om 18:42

Haha, elia maakt gewoon een overtreding op Pröpper, tikt hem duidelijk tegen zijn voet aan. de jong en kongolo waren gewoon in duel, allebij hielden vast maar kongolo zakte als een natte krant in elkaar omdat hij wist dat hij het duel zou gaan verliezen.

12 januari 2016 om 19:11

Eerste wedstrijd van dit seizoen stond het 2-1 en was Feyenoord in die fase de betere ploeg met een gemiste één op één kans en een bal op de paal. Toen gaf die een strafschop na een schwalbe van ik meen Propper.

Wat te denken van het jaar ervoor toen Luuk de Jong tot tweemaal toen met zijn handen een verdediger van Feyenoord wegdrukte waardoor PSV toen nipt wist te winnen. Ook die 3-2 ik meen in 2011 werd Feyenoord door een drukker in de rug bij Indi benadeeld en verloor het vlak voor tijd, al weet ik niet of dat Kuipers was.

Dat moment met Engelaar en laatst met die strafschoppen had Feyenoord het mee, maar Kuipers in ieder geval heeft ons de laatste twee/drie ontmoetingen met PSV wel benadeeld, hopelijk worden er zondag geen fouten gemaakt.

12 januari 2016 om 19:24

Ledenis
Is dit sarcastisch bedoeld? Ga ff afgelopen 2 wedstrijden van PSV fey terug kijken dan weet je wat er word bedoeld

Of makkelie de juiste keuze is gebleken kunnen we pas concluderen wanneer de wedstrijd is gespeeld! Ik vind het iig heel verstandig dat kuipers deze niet fluit! Juist kuiipers niet

12 januari 2016 om 19:27

Hansje

En tegen Feyenoord kregen ze een penaltie onterecht mee dit jaar. Dus dat zijn al 2 onterechte penalties. Evenveel als Feyenoord (die overigens ook 2 onterechte tegen heeft gehad) waar bijna iedere PSV-Ajax fan loop te roepen dat Feyenoord zoveel geluk heeft met de scheids dit jaar. Hahaha komisch

Ik heb nu al zin in de wedstrijd. Hopelijk laat makkelie het ren wedstrijd worden en word er objectief gefloten

12 januari 2016 om 19:37

@psvmanufan
Je verhaal gaat niet helemaal op. PSV speelde de laatste wedstrijd nog gelijk bij Groningen dus titel was er niet gekomen.

12 januari 2016 om 19:47

@socker40
Ach soms heb je het mee, soms tegen. En als hoe toevallig een paar keer gebeurt, komen dit soort verhalen. Bij de derde titel van Ajax was er zo'n periode waar Ajax pech had net de scheids maar als je een paar keer geluk hebt, ziet alleen de concurrent het.
Ajax heeft volgens mij het meeste voordeel van Blom gehad. Feyenoord weer met Van Boekel. Maar denk dat een scheidsrechter ook zich het beste voelt door oprecht te fluiten.

Nou ik heb er ook weer zin in.

12 januari 2016 om 19:55

Dat was in 2011 dat die goal werd uitgezonden. Maarja

12 januari 2016 om 20:07

Jouw opmerking laat me huilen van het lachen!

12 januari 2016 om 17:33

Zowel een scheidsrechter als agent zijn altijd neutraal en werken volgens het boekje. Ik zie het probleem niet. Niet zo azijnzeiken mensen.

12 januari 2016 om 17:51

@Ronaldoh. Daar zou ik niet zo zeker van zijn. De meeste corruptie zit onder het uniform

12 januari 2016 om 18:02

Als oprecht denkt dat mensen neutraal zijn omdat dat moet vanuit hun functie dan ben je ontzettend naief. Dat ze dat op papier moeten zijn, wil nog niet zeggen dat het zo is.

12 januari 2016 om 18:34

@De Bieroloog: wat is de oplossing dan? Geen scheidsrechter aanstellen?

12 januari 2016 om 18:35

Luinge weer laten fluiten!

12 januari 2016 om 18:57

Dat zou op zich we wat zijn. Ben benieuwd wat we dan te zien krijgen.

Ik zeg niet dat je het kunt voorkomen, ik reageer alleen op de stelling dat mensen in functie per definitie neutraal zijn. Dat is gewoon niet zo. Journalisten niet, scheidsrechters niet en ook rechters niet.

Mijn oplossing zou zijn: Kies een scheidsrechter die niet de schijn tegen heeft. Makkali is geen haar beter dan al die andere, dus om dan iemand te kiezen uit die regio is gewoon ontzettend dom. Met een beetje denkwerk voorkom je dit soort dingen.

12 januari 2016 om 17:38

Kuipers dus alstublieft niet, die kan deze wedstrijd niet aan

12 januari 2016 om 17:50

Dat vind ik nou zulke grote onzin, en eigenlijk gewoon conpetitievervalsing!
Keuze scheidsrechter mag nooit afhankelijk zijn of het een topper is of niet. Daarmee geef je gewoon aan dat andere clubs minder belangrijk zijn. En het wel kunnen doen met een leiding die wat minder presteert. Helaas gebeurt wat je zegt nu al redelijk vaak, dat de topwedstrijden de betere/beste scheidsrechter krijgt. En naar mijn mening moeten ze daar dan ook meteen mee stoppen!

12 januari 2016 om 17:55

Wat een naïeve reactie van jou Henky.. Bij een topwedstrijd komt veel meer kijken en een vele hogere druk dan bij een confrontatie van de nummer 16 en 12.. Natuurlijk moet de beste scheidsrechter bij de grootste kraker worden geplaatst.

12 januari 2016 om 17:58

Wat een onzin. De grootste wedstrijden moeten de beste scheidsrechters hebben, ook omdat juist die wedstrijden internationaal bekeken worden door de scheidsrechter commissies, voetballiefhebbers en de voetbalwereld. Spelers uit andere landen zullen minder snel komen als ze zien dat er een potje van gemaakt wordt, scheidsrechters worden minder snel geselecteerd voor internationale topwedstrijden en de liefhebbers zullen je nooit meer serieus nemen als je over voetbal praat.. en laten we eerlijk zijn , de meeste clubs zijn gewoon minder belangrijk dan Ajax, Psv of Feyenoord.

12 januari 2016 om 17:59

Flater? Wat een kinderachtige opmerking. Fluiten is zijn werk, daar krijgt hij goed.voor betaald. Hoe beter hij het doet, hoe meer (langer) hij zal verdienen ivm europeese wedstriijden. Onzin dus dat een scheidsrechter partijdig zou zijn.

12 januari 2016 om 18:02

Onzin. Dit gezeik heb je alleen bij voetbal. Kijk bijvoorbeeld naar internationale toernooien in Amerikaanse sporten (bv ijshockey tijdens de olympische spelen), daar fluiten scheidsrechters wedstrijden van de eigen nationale ploeg. Daar is amper ophef over.

En dan nog... Dat is toch geen binding met de club? Zelfs binding met de stad durf ik te betwijfelen. Waar je je druk om kan maken.

12 januari 2016 om 17:40

Nou laten we het zo stellen. Meneer werkt in Rotterdam, juist daar wonen meer fanatieke Feyenoord supporters dan PSV-supporters. Wat denk je wat er gebeurd als hij nou per ongeluk (zo goed zijn de scheidsrechters niet) een paar foute beslissingen maakt in het nadeel van Feyenoord?

12 januari 2016 om 17:42

Nou, wat voor vreselijke dingen gebeuren er dan ?

12 januari 2016 om 17:47

Dat weet niemand want Makkelie gaat niet in Feyenoords nadeel fluiten.

12 januari 2016 om 17:49

Nou ik zal een voorbeeld geven.
Kuipers heeft ooit aangegeven in de week na een wedstrijd Feyenoord - ajax in de broodtrommel van zijn dochter een briefje zat met de woorden: ''we maken je kk vader kapot''. En dan is dit maar een voorbeeld van vreselijke dingen...

Excuus, het betrof hier om Vink ipv Kuipers.

12 januari 2016 om 18:00

Heb je een bron daarvoor?

12 januari 2016 om 18:03

Ja hoor avey

http://www.nu.nl/voetbal/2396522/vink-was-kapot-va...

12 januari 2016 om 19:13

@vliegbaard, om jouw argument onderuit te halen; hij werkt niet in rotterdam! Hij werkt bij mij in de regio eronder. Ik kan je vertellen dat hier genoeg psv'ers en ajacieden wonen

12 januari 2016 om 19:29

Dan ga jij op een goede zondagmiddag daar in zuid-Holland met een Ajax shirt rondlopen...

12 januari 2016 om 20:43

Ja dat gaat hier prima

12 januari 2016 om 21:21

@vliegbaard
Dus jij vind het normaal dat dat niet mogelijk is, ik vind dat eerder een schande!
Verder iedere scheidsrechter zal proberen zo goed mogelijk te presteren en zal dus nooit iemand bewust benadelen, reden hiervoor is simpel: Geld, want hoe beter je fluit en hoe hoger je komt hoe meer je gaat verdienen dus partijdigheid is onmogelijk.
Daarbij snap ik de ophef niet, hallo de Knvb weet heus wel welke scheidsrechter voor welke club is of denk je niet!
Verder vind ik het een prima keuze, Makkelie is een van de beste en heeft al op het hoogste clubpodium gefloten ( CL ) en is ervaren genoeg voor deze wedstrijd en ik hoop dat hij het goed zal doen.
Verder hoe zielig kan je zijn man man man als je verliest ligt dat echt niet alleen aan de scheids, want als jij goed speelt kan de ander ook geen gelukje mee krijgen, kortom Verliezen doe jezelf en niet de ander!!!

12 januari 2016 om 22:28

Volgens mij Dordrecht...dat staat voor mij gelijk aan Rotterdam.

12 januari 2016 om 23:01

Prima. Ga hier in de omgeving maar eens navraag doen. Meer dan genoeg Dortenaren die niets bijzonders hebben met Rotterdam. De afstand tussen Dordrecht en Breda is maar een paar kilometer verder. Mag hij die ook al niet fluiten?

12 januari 2016 om 23:04

Ho ho ho, ik geloof je meteen hoor, ik ken een Rotterdammer die in de haven van A'dam werkt, en die is voor Ajax(de wonderen zijn de wereld nog niet uit).
En ja ook ik ken Dordtenaren die voor Ajax (&dordt) zijn.

12 januari 2016 om 17:43

Ik geloof best dat iemand als Makkelie naar eer en geweten zal fluiten. Als je echt een voorkeur hebt voor een bepaalde club en dat ook invloed laat hebben op je fluiten, dan val je vroeg of laat door de mand en wordt je geen scheidsrechter op eredivisieniveau. Dat neemt echter niet weg dat Makkelie bij elke beslissing die nadelig uitvalt voor PSV onder een vergrootglas komt te liggen en wellicht een hoop bagger over zich heel zal krijgen. Dan kan ik al voorspellen wat de reacties zullen zijn: "hij geeft Feyenoord alleen maar een strafschop omdat hij morgen weer normaal wil kunnen werken in Rotterdam". Dan lijkt het me toch handiger als de Knvb kiest voor een scheidsrechter die zowel met Rotterdam als Eindhoven geen enkele band heeft.

12 januari 2016 om 20:31

Ik weet dat Makkelie een voorkeur heeft voor Feyenoord. Maar tegelijkertijd weet ik ook dat Makkelie een bureacraat 1e klas is. Dat was hij namelijk al van kleins af van, dus het verbaast me niets dat hij agent en scheidsrechter is geworden nu ik er achteraf over nadenk.

12 januari 2016 om 21:24

@juicher
Je kraamt net zo slechte onzin uit als Van Gaal zelf.
Een scheids zal nooit maar dan ook Nooit Bewust een nadelige beslissing maken hier staat namelijk veel op het spel, want als hij deze wedstrijd goed fluit zal hij steeds hoger komen in de Fifa groepen en dus steeds meer geld verdienen.
Verder wat boeit het dat hij een agent is en een scheids is dat verboden of zo.

Volgens mij werkt hij in Dordrecht en niet Rotterdam. Maar wel mee eens dat je dit als bond niet moet willen. Je moet de discussie niet eens willen hebben.

12 januari 2016 om 17:40

Dordrecht is ook Zuid-Holland zuid ja, gaat nog wel een stukje verder dan Dordrecht. Zijn nog genoeg dorpen waar hij actief kan zijn.

12 januari 2016 om 17:43

Wij laten toch niet iemand uit Helmond Een topper fluiten.

12 januari 2016 om 17:52

Eenheid Rotterdam dus, daar valt alles in Zuid Holland onder tot en met Dordrecht, Gorinchem en tot aan gebied Haaglanden. Maar los daarvan, gezien de storm aan kritiek kan hij het al niet meer goed doen. Daarnaast denkt de knvb dat hij een topper is, maar hij bewijst tot nu toe vaker het tegendeel. Maar aan de andere kant, Nijhuis of Kuipers maken ook fouten dus ja

12 januari 2016 om 17:56

Op zijn persoonlijke website staat duidelijk: Bij de Nederlandse Politie is hij werkzaam als hoofdagent binnen de eenheid Rotterdam, district Zuid-Holland-Zuid

12 januari 2016 om 18:43

Ik woon in Dordrecht, de kuip is 15 minuten rijden als je door rijdt

12 januari 2016 om 21:27

@psvgek95
Toch wel zielig dat je daar zijn website voor nodig hebt.
Verder als je in Rotterdam werkt ( Of Dordrecht waar hij werk en woonachtig is ) het maakt geen reet uit. Een arbiter zal Nooit Bewust een nadelige beslissing maken i.v.m. de positie in de Fifa lijsten, want hoe hoger hij zal komen hoe meer geld er binnen komt.

12 januari 2016 om 22:29

Dordrecht valt als het goed is onder de regio Rotterdam(politie regio dan)

Los van het feit dat waar iemand werkt natuurlijk niets zegt over zijn eventuele clubvoorkeur, is dit natuurlijk wel een beetje vreemd. Waarom zou Makkelie op zijn eigen Website iets zetten dat niet waar is? Of is het district Rotterdam bij de politie groter dan alleen de stad?

Edit
Google weet raad....het district Rotterdam is inderdaad een stuk groter dan alleen de stad https://nl.wikipedia.org/wiki/nationale_politie_(n...

12 januari 2016 om 17:40

Een politieagent van Rotterdam die een wedstrijd van Feyenoord fluit... I rest my case.

12 januari 2016 om 17:47

Een Agent van het district Rotterdam; dat is wat anders dan de stad. Maar dan nog, wat is het punt? Ik werk in Zürich, ben ik dan per definitie een fan van de Grasshoppers?

12 januari 2016 om 17:47

Een werknemer van Aegon, destijds hoofdsponsor van Ajax, die als grensrechter actief was bij een Ajax wedstrijd. I rest my bullshit case...

12 januari 2016 om 17:52

Of een ziggo abonnee die een wedstrijd van Ajax fluit.

12 januari 2016 om 18:46

snap je Dammie, maar van Makkelie is het onder veel feyenoorders en natuurlijk zijn eigen omgeving bekend dat hij van jongs af aan ''feyenoorder'' is. net zoals waarschijnlijk veel van zijn vrienden en familie voor feyenoord is. Dordrecht/rotterdam is natuurlijk een een-tweetje.

12 januari 2016 om 19:27

Precies. Zoals ik al zei dus, bullshit. Dan kun je op elke scheidsrechter wel wat hebben.

12 januari 2016 om 20:03

Het is gewoon niet handig van de KNVB om dit te doen. Makkelie zal echt wel onpartijdig zijn, geen twijfel, maar er lopen nog 5 andere scheidsrechters rond die deze wedstrijd zouden kunnen lijden.

12 januari 2016 om 20:23

Kijk de graafschap - feyenoord terug en alle twijfels zijn weg. Hij floot alle belangrijke beslissingen in het voordeel van feyenoord.

12 januari 2016 om 20:33

Zelfs Feyenoord supporters schaamden zich er voor dat Makkelie zo opzichtig in het voordeel van de Rotterdammers floot.

12 januari 2016 om 17:42


Misschien heeft het te maken met het feit dat het mogelijk is dat Makkelie mogelijk Feyenoord 'supporters' tegen kan komen tijdens zijn werk en zich hierdoor kan laten intimideren? Ik snap overigens niet waarom de Knvb niet gewoon voor Kuipers heeft gekozen..

12 januari 2016 om 17:47

Die kan hij ook tegen komen in pak 'm beet Venlo...daarnaast weet jij denk ik net als ik niet eens wat hij precies doet en of hij bijvoorbeeld ook op straat actief is. En bovendien is het lastig vallen van een Agent nu niet echt heel verstandig....

Edit:
Misschien zijn zijn twee buurmannen en zijn vader wel hele grote PSV-supporters....weet jij veel? Lijkt me eigenlijk een veel groter probleem. Want wat is nu het belang dat Makkelie zou hebben om partijdig te zijn in deze? Of zoeken we gewoon iets dat er wellicht helemaal neit is...?

12 januari 2016 om 22:31

Supporters tegen komen, meneer heeft een pistool op zak...dus denk eerder dan die zogenaamde stoere jongens wel oppassen.

12 januari 2016 om 18:05

Ik vind dat je zeker gelijk hebt, waar iemand woont zegt niet veel. Maar waarom zou je als Knvb zijnde überhaupt dit soort mogelijke discussies gaan opzoeken? Met een beetje nadenken zorg je er gewoon voor dat deze situaties zich niet voordoen. Als hij nou extreem goed was dan kon ik het nog begrijpen. Maar hij is geen haar beter dan zijn collega's die niet uit de regio komen.

12 januari 2016 om 20:35

Precedentwerking De Bieroloog. Niets meer en niets minder. Zo kun je wel bezig blijven hè. Dan moet je scheidsrechters selecteren op afkomst i.p.v. kwaliteit. Dat moet je niet willen.

12 januari 2016 om 23:34

Er wordt niet geselecteerd op kwaliteit. Anders zou Makkalie niet gekozen zijn. Dat is juist mijn punt.

Nou, heb dr nog altijd een hard hoofd in dat hij deze pot in goede banen gaat leiden. En als je eens een fout maakt Makkelie, geef dat dan eens toe koh, met dat slappe gelul van m. Knap dat de knvb nu al in de kop van makkelie kan kijken als ie dadelijk die wedstrijd aan t fluiten is

Hebben we bij De Graafschap gemerkt dat het geen invloed heeft op het functioneren van meneer Makkelie. Afkeuren van een terechte goal omdat Vermeer nooit meer bij de bal kon.

Ongelooflijk dat deze man Feyenoord mag fluiten.

Elke fout in het voordeel van Feyenoord nu volledig uitvergroot worden.

12 januari 2016 om 17:39

Terecht afkeuren na een overtreding heeft niks te maken met zijn baan in die regio

12 januari 2016 om 18:06

Als je dat ziet als terecht afkeuren dan zijn er twee mogelijkheden: je hebt geen verstand van voetbal of een blinde voorkeur voor je eigen club. Bij die goal was namelijk helemaal niets aan de hand.

12 januari 2016 om 18:37

Alleen was er bij de genoemde situatie totaal geen sprake van een overtreding en werd een geldig doelpunt ten onrechte afgekeurd

12 januari 2016 om 18:41

@De Bieroloog: bij die afgekeurde goal was er wel degelijk wat aan de hand. Ik zeg niet dat het voldoende was om het afkeuren te rechtvaardigen. Maar je zag duidelijk een speler van de Graafschap zich breed maken (ik meen Peters) en daarmee een blok zetten. De speler keek niet naar de bal. Nogmaals of het een juiste beoordeling was, laat ik over aan de kenners. Maar 'helemaal niets aan de hand' is het andere uiterste.

12 januari 2016 om 18:47

En toch was er iets aan de hand, namelijk een overtreding. Dat is dus terecht afkeuren. Helaas hoort dat bij voetbal.

12 januari 2016 om 20:37

Daarbij zag hij 'het duwen' in het gezicht bij VD Pavert ook niet. Had een rode kaart voor Kramer moeten zijn want is een slecht voorbeeld voor iedereen.

12 januari 2016 om 22:03

Inderdaad, dat had rood moeten zijn, maar zag die niet.

12 januari 2016 om 17:56

Naast het feit dat het moment bijzonder zuur was voor de Graafschap heeft het weinig te maken met 'regio-voorkeur' of 'club-voorkeur'. Makkelie is gewoon een bijzonder matige tot soms zelfs slechte scheidsrechter. Juist om deze reden is het gek dat hij een dergelijke wedstrijd toegeschreven krijgt. Doe mij maar gewoon Kuipers voor toppers, desondanks dat ik soms gek wordt van de man, fluit hij wel het meest neutraal.

12 januari 2016 om 21:37

@dajoowie
Slecht ik weet niet of je verstand van fluiten hebt, maar Makkelie is een van de betere, heeft al een CL wedstrijd gefloten en is bijna elke keer wel Europees actief dus fluiten kan deze man wel.
Kuipers zal deze wedstrijd niet hebben gekregen, want om een arbiter alle topwedstrijden te laten fluiten is niet eerlijk, want dan krijgt de rest nooit de kans, en dan zal het niveau alleen maar minder worden.

Daarbij was de afgekeurde goal terecht ( Er wordt duidelijk een blok gezet zonder de intentie om de bal te spelen kortom een overtreding staat duidelijk in The Laws of the Game!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ) en de niet gegeven kaart aan Kramer ook, want die is vrijgesproken.

12 januari 2016 om 22:33

Slecht? hij is een van de betere scheidsrechters, nou zegt dat niet zoveel in Nederland...als je een van de betere ben.
Maar hij is nou net een van de weinige die ook echt goed kan fluiten, uiteraard zitten er wat mindere potjes tussen, maar niemand is perfect; hij niet en wij ook niet.

13 januari 2016 om 11:37

@gio1999 Laten we duidelijk zijn dat ik alleen maar refereer aan die wedstrijd omdat Brammie erover was begonnen. De situatie van Kramer waarover je praat is volgens mij vrijgesproken vanwege een formaliteit. Het gedrag was alsnog belachelijk. Ik heb persoonlijk dit seizoen meer waardeloze dan redelijke wedstrijden gezien van Makkelie (zie wedstrijden als de bekerwedstrijd Heracles - Vitesse, competitiewedstrijden als PEC Zwolle - Excelsior, de Graafschap - Feyenoord). Er staan overigens wel meer zaken in 'the Laws of the Game' die vaak niet worden nageleefd in het kader van de wedstrijd een wedstrijd laten worden. Ik vond persoonlijk het niet zo zeer een blok, maar meer een zwaktebod van Vermeer. Volgens mij werd hij ook vooral in de weg gestaan door eigen spelers, maar hiervoor zou ik het moment terug moeten zien. Hiernaast vind ik overigens het niet te vergelijken door te zeggen dat een Nederlandse scheids al in Europa heeft gefloten, want je kan zeggen wat je wil maar hier fluiten ze toch compleet anders.
Maar goed laten we hopen dat het een goede wedstrijd is met goede arbitrage. Dan is er in ieder geval voor fans van beide clubs naderhand geen reden om te wijzen naar de scheidsrechter.
@nd, ik verwacht geen perfectie van scheidsrechters want natuurlijk zijn het mensen. Hiernaast wordt hij wel als professional betaald voor zijn functie dus mag kritiek op zijn functioneren naar mijn mening wel. Wat ik persoonlijk het fijnste vind bij het kijken naar een scheidsrechter is consistentie, en dat mankeert er nog wel is aan bij Makkelie.

Maar goed richting jullie beiden, we kunnen het ook gewoon eens zijn om het oneens te zijn.

13 januari 2016 om 13:53

@dajoowie
Vergeet niet dat Makkelie er een korte tijd geleden nog gewoon uit lag, hij moet dus weer zijn vorm herpakken en als hij weer op zijn top is spreek je echt wel over een van de beste van NL, daarbij hij is nog jong ook.
Daarnaast heeft het wel degelijk grote invloed als je al Europees hebt gefloten, dit heeft namelijk te maken met ervaring qua druk en snelheid kortom daar is hij alleen maar beter van geworden.
Verder heeft deze man al CL gefloten dus als hij slecht zal zijn is iedereen binnen de Uefa blind.
Kortom ik begrijp al deze commotie niet, want het is een ervaren scheidsrechter met een prima staat van dienst.
En over dat van FEY-GRA is het niet de bedoeling dat een 4e man dit opmerkt en meldt...
Kritiek mag altijd, daar kan je ook voordeel mee uithalen, maar geloof mij maar dat elke scheidsrechter zal balen van een foute beslissing.
Daarbij vind ik Makkelie een goede scheids die wedstrijden wedstrijden laat.

Benieuwd hoe de Knvb reageert als ze merken dat op de website van Makkelie het tegendeel staat en ik geloof de eigen website van Makkelie eerder dan de Knvb in dit geval.

12 januari 2016 om 17:35

Het district Rotterdam is een stuk groter dan alleen de stad Rotterdam dus waarschijnlijk is er geen tegendeel in deze. Zo zag ik dat bijvoorbeeld Dordrecht ook onder het district valt en het nog een stukje verder naar het Oosten doorgaat. Maar los daarvan....het feit dat iemand ergens werkt will niet zeggen dat hij een clubvoorkeur heeft

niet als hater of stoker bedoeld maar de hoeveelheid beslissingen in de Kuip die uiteindelijk tot een nipte en gelukkige overwinning van Feyenoord hebben geleidt meenemende met deze beslissing om een Rotterdamse agent als Scheids te zetten op een potentiele competitie beslisser - dwz als Feyenoord verliest raken ze erg ver achter op Ajax en PSV - maakt het voor een complot denker wel verdacht...

Nogmaals - niet om reacties uit te lokken van Feyenoorders dat het belachelijk is wat ik zeg, of van Ajacieden en Psvers dat ik gelijk heb - ik zie wel dat het een onderwerp is wat heel sterk leeft en al heel vaak aan de orde is geweest dit seizoen - hier op de site en in de media - daarom vind ik deze aanstelling helemaal niet handig vd Knvb..

12 januari 2016 om 17:38

Alsof alle eventuele dubieuze beslissingen in de kuip genomen zijn door Makkelie en in het voordeel waren van Feyenoord? Volgens mij was er in de klassieker een cruciaal Moment waarbij Feyenoord benadeeld werd en punten verspeeld heeft door een arbitrale dwaling? Daarnaast is het district Rotterdam van de politie groter dan alleen de stad en zegt de locatie waar iemand werkt echt 0,0 over een eventuele clubvoorkeur.

Dus stop met in complotten denken en haten en ga gewoon lekker van de wedstrijd genieten; lijkt me een stuk gezonder en leuker :D

12 januari 2016 om 17:41

Ik ben Absoluut geen Feyenoorder....maar is Feyenoord juist niet min of meer genaaid door een fout van het arbitrale duo tijdens de laatste Feyenoord- Ajax? Bal over het lijntje, weet je nog wel?

12 januari 2016 om 18:04

En een onterechte rode kaart tegen Utrecht, en een buitenspel goal tegen Ado, en een onterechte penalty tegen Psv.
Maargoed mensen zien wat ze willen zien, en dat is dat Feyenoord ongelooflijk geholpen wordt door de Knvb.

12 januari 2016 om 20:27

welke onterechte penalty bij PSV-Feyenoord? Ik heb alleen een terechte penalty gezien hoor! En dan nog: hadden we met 2-1 gewonnen...so what's your point?

Onbegrijpelijk dat zo'n beperkte scheidsrechter als Makkelie deze wedstrijd mag fluiten.

12 januari 2016 om 21:39

Beperkt deze man heeft al CL gefloten hoor ik weet niet maar het is wat je beperkt vindt.

Wat een onzin dit zeg...Blom als fervent Ajaxfan fluit toch ook af en toe Ajax Zo kun je wel complottheorieën blijven bedenken Dacht trouwens dat Makkelie niet meer actief was bij de politie maar een kantoorbaan bij de KNVB had Offtopic Heb jaren met zijn vader Leo gewerkt bij het Korps Mariniers...fantastische vent en die chauffeert hem naar iedere wedstrijd

De Regionale Eenheid Rotterdam besslaat zoest heel het zuiden van Zuid-Holland. District Zuid-Holland Zuid beslaat de Hoekse Waard, de Drechtsteden en de Alblasserwaard, dus Makkelie is niet werkzaam in de stad Rotterdam. Gezeur om niets dus.

Misschien moeten wij als supporters eens normaal doen en van de objectiviteit van de scheidsrechters uitgaan.
Wanneer ze Makkelie niet meer op Feyenoord zetten suggereren ze dat hij partijdig is.
Mag hij dan ook Ajax en Psv niet meer fluiten, omdat dat concurrenten zijn van Feyenoord?

12 januari 2016 om 18:17

@Kink84: ik ben het volledig met je eens. Laten we ons als supporters eens van onze beste kant zien.

Zouden ze er bij Feyenoord wel aan denken om naast Kuyt nog iemand goed te laten oefenen op het nemen van strafschoppen? Dirk wordt natuurlijk wel een jaartje ouder. Stel dat hij uit valt, dan moet er ogenblikkelijk iemand klaar staan om zijn taak als strafschopnemer over ter nemen. Het zou toch zonde zijn als die cadeautjes niet uitgepakt worden.

Kansloos Knvb.

26-11-2015 op www.ad.nl:
"De Knvb heeft op het laatste moment besloten scheidsrechter Eric Braamhaar van de wedstrijd Cambuur-De Graafschap af te halen. De wedstrijd wordt morgen gespeeld in Leeuwarden. Aanleiding is de lezing die de arbiter vorige week bij de club in Doetinchem heeft gegeven.
[...] Toen ons die lezing ter ore kwam, hebben besloten Braamhaar een andere wedstrijd te geven. Om alle schijn van partijdigheid te vermijden."

En dan die laatste zin met name he. Knvb trek één duidelijk beleid!!!

12 januari 2016 om 18:19

Je geeft het antwoord gelukkig zelf al gegeven, lees het citaat nog maar eens. Braamhaar had een lezing bij de Graafschap gegeven. Makkelie werkt in het district rondom Rotterdam. Twee totaal verschillende situaties. Gelukkig laat de KNVB zich hier niet gek maken.

12 januari 2016 om 23:34

Om alle schijn van partijdigheid te vermijden zou Makkelie toch van deze wedstrijd gehaald moeten worden....

Geen hele slimme actie van de Knvb vooral het ontkennen niet. Ze zouden alle schijn moeten vermijden en als er nu een verkeerde beslissing in het voordeel van Feyenoord voorkomt in de wedstrijd zal iedereen hier naar wijzen.
Er zal altijd commentaar zijn op de aanstelling van de scheidsrechters maar dit had voorkomen kunnen worden.

Er was waarschijnlijk niks aan de hand geweest als iedereen gewoon zijn bek had gehouden en Makkelie deze wedstijd had laten fluiten. Nu iedereen hier ophef over gaat maken en de media dit nog verder opblaast zodat zelfs de KNVB hierop moet reageren, zal straks iedereen heel nauw gaan letten op elke beslissing die Makkelie neemt en dat weet hij zelf ook. Juist dit zal waarschijnlijk zijn beslissingen gaan beinvloeden en ik vrees dat dit dan eerder in het nadeel van Feyenoord zal gebeuren dan van PSV.

12 januari 2016 om 17:57

Dat is dus ook precies wat de psv aanhang hier mee wil bereiken. Dat als er een foute beslissing genomen wordt hij in het voordeel van Psv is.

Makkelie is hoofdagent in Dordrecht dus dit is echt heel erg ver gezocht weer.

12 januari 2016 om 17:59

Op zijn website staat duidelijk het volgende: Bij de Nederlandse Politie is hij werkzaam als hoofdagent binnen de eenheid Rotterdam, district Zuid-Holland-Zuid

Lijkt me sterk dat ie er over liegt eh?

12 januari 2016 om 18:22

Dordrecht valt binnen de eenheid Rotterdam. Het woordje Rotterdam is de enige link. Hij werkt in Dordrecht maar omdat dit binnen de Rotterdamse eenheid valt, gaan mensen dingen zoeken die er niet zijn.

12 januari 2016 om 18:24

Dordrecht valt ook onder die politie eenheid.

12 januari 2016 om 18:25

Zoeken? Er staat letterlijk Rotterdam?
Mensen gaan ver om dit proberen te verdoezelen, terwijl het er letterlijk staat..

12 januari 2016 om 18:26

Inderdaad. Het is echt ver gezocht. Indekken bij eventueel verlies heet dat.

12 januari 2016 om 18:27

En jij bent kennelijk te lui om na te gaan dat Dordrecht onder die eenheid valt en neemt het klakkeloos over.

12 januari 2016 om 19:20

Verdoezelen nog wel.
De man moet nog fluiten en is al schuldig bevonden.

12 januari 2016 om 20:40

psvgek95, jij bent zo iemand die facebook posts voor waarheid aanneemt zonder je verder in de materie te verdiepen nietwaar?

12 januari 2016 om 21:06

Nee hoor. Geef alleen wat er staat. kijk zelf maar juicher.

http://dannymakkelie.nl/

Je zou maar chauffeur worden.. Mag je helemaal niks meer fluiten.

Dat is dus sowieso toestand. Je kan elke overtreding wel anders uitleggen. Je eigen club maakt immers nooit een overtreding en de tegenstanders zijn immers allemaal matennaaiers die doorrollen.... Dus:

A. Hij fluit juist 'pro-PSV' om even goed aan iedereen aan te geven dat hij wel tegen Feyenoord durft te fluiten;

B. Hij fluit 'pro-Feyenoord' dus de mensen van social media krijgen gelijk.

12 januari 2016 om 19:27

Laten we hopen op scenario A.

Dat worden weer een paar penalty's. Vorige keer floot Makkelie ook als een blinde en stuurde hij iemand met een belachelijke rode kaart van het veld. Combinatie van thuisfluiter en het feit dat de man zich verbonden voelt met de stad door zijn werkzaamheden en dat heeft behoorlijk veel impact op de wedstrijd, zeer treurig dat het weer zo'n middag moet worden.

12 januari 2016 om 18:26

Wacht even... Omdat hij in Dordrecht werkt, voelt hij zich verbonden met de stad Rotterdam? A.u.b. zoek eens precies uit waar hij werkt voordat je met deze onzinnige aanname komt. Hij is hoofdagent in Dordrecht. De stad Dordrecht valt onder verantwoordelijkheid van de eenheid Rotterdam. Dat is het enige. Of ben je alvast een voorschot aan het nemen op een beslissing die mogelijk in het nadeel van PSV is?

De eenheid Rotterdam is ook de naam in Dordrecht.

Makkelie is ruk, ongeacht welke wedstrijd hij leidt.

Ze hadden gewoon Kuipers moeten doen. Nijhuis was ook nog wel okay geweest, al laat hij erg veel toe in toppers en hij laat zich soms nog door het publiek beinvloeden daarmee. Maar Nijhuis laat het tenminste een wedstrijd worden.

Ja ja want de scheidsrechters die niet in Rotterdam werken floten foutloos. Het maakt in Nederland bijna niet uit wie je zet. Allemaal matig tot slecht.

Het publiek fixt vast wel een penalty dan

Buiten dat, niet echt fan van makkelie als scheidsrechter. Dus hoop dat het goed gaat, zonder het kuip-effect.

Over de kwaliteiten van Makkelie valt te discussieren. Blijkbaar hebben ze bij de UEFA en de KNVB Makkelie hoog zitten, gezien de recente promotie naar een hogere Europese groep. Ik vind het wel onzinnig om te stellen dat iemand feyenoord niet mag fluiten omdat iemand in de buurt van Rotterdam werkt (Dordrecht). Mag iemand die in Amsterdam werkt, AZ dan ook niet fluiten?

De Knvb had gewoon niet moeten reageren. Van een scheidsrechter wordt verwacht dat hij neutraal is. Makkelie zal vast en zeker al meerdere wedstrijden voor Feyenoord gefloten hebben en dat was om deze reden nooit een probleem

De Knvb kan zo veel roepen, maar het zou beter zijn als ze eens iets doen. PSV is door deze man zo enorm genaaid en nu mag deze man vrolijk weer gaan fluiten. De beelden spreken echter voor zich. https://www.youtube.com/watch?v=fcrdwjulqwg

Al die trieste mensen die anti Feyenoord zijn en gelijk gaan zeggen dat makkelie bevooroordeeld zou zijn. Dan mag je alle scheidsrechters die uit de provincie noord holland ook nooit meer een wedstrijd van az en ajax fluiten zeker. Of alle mensen bij de knvb uit de provincie noord holland mogen niets meer bemoeien met ajax. Dan moet je daar ook voor zijn. Triest hoor. Tientallen miljoenen meer te besteden elk jaar en dan nog bang zijn dat Feyenoord wordt bevooroordeeld. Als er een club is die altijd het nadeel krijgt vd top 3 dan is het Feyenoord wel.

KNVB is weer eens niet consequent, hij fluit altijd pro-feyenoord, als voorbeeld tijdens de Graafschap - Feyenoord. Hier werd later ook Braamhaar weg gehaald omdat hij een lezing bij de club gaf. Schijnbaar mag je wel fan zijn en fluiten voor je eigen club, maar er geen zakelijke lezing o.i.d geven...? Ik snap helemaal niets van dit besluit

Ik ben zelf PSV supporter en ik vind dat we niet zo calimero moeten doen. Kom op nou. Het lijkt alsof men zich van tevoren wil indekken.

12 januari 2016 om 19:48

Exact!!
Dat wordt ook elke keer gecreert door die blogs op voetbalzone over wie de leidsman is etc...

Dit tast de geloofwaardigheid van de Knvb weer verder aan. Nu zal elke beslissing van makkelie in het voordeel van Feyenoord onder een vergrootglas komen te liggen. Helemaal als Makkelie er voor gaat zorgen dat Feyenoord gaat winnen.
Dat moet je als Knvb zijnde niet willen.

12 januari 2016 om 19:58

Ik weet niet of je de vele verwijzingen naar het werk van Makkelie hebt gelezen... Ik zal het nog een keer uitleggen... Makkelie is hoofdagent in Dordrecht. Dordrecht valt in het district Zuid-Holland onder de eenheid Rotterdam. Deze feiten zijn eenvoudig te controleren. Nogmaals zie de vele verwijzingen op dit topic. De KNVB spreekt dus gewoon de waarheid als ze zeggen dat hij niet in Rotterdam werkt. Laat je niet afleiden door 'de eenheid Rotterdam'.

12 januari 2016 om 20:06

Hij is werkzaam in een regio waar veel Feyenoord fans zitten. Dit kan hem beïnvloeden. En wie zegt dat hij niet ook in Rotterdam werkzaam is geweest?

12 januari 2016 om 20:31

@FCBaer: over het eerste punt heb je gelijk. Je kunt daardoor beinvloed raken. Ik denk dat die beinvloeding wel meevalt, maar dan heb je een hele andere discussie. Dan zou namelijk niemand Ajax kunnen fluiten omdat die in het hele land supporters hebben. Op het tweede punt zul je mij gelijk moeten geven. Jij zegt dat hij in Rotterdam werkt, terwijl dit feitelijk onjuist is. Het tegenargument geven dat hij misschien vroeger in Rotterdam heeft gewerkt doet daar niets aan af. Het is in deze discussie niet relevant, omdat ik het niet bestrijd.

Bla bla bla, wat een gemekker elke keer over de scheidsrechter. Elke club wordt weleens in nadeel en voordeel bedeeld door de scheids.

Kwalitatief zal er altijd wel discussie zijn, maar ik geloof niet in partijdigheid.
Ook deze mensen fluiten voor hun carriere.
Doen ze een wedstrijd er slecht, dan staan ze zo de week erop in de jupiler.

12 januari 2016 om 19:51

Geen enkele andere club wordt zoveel bevoordeeld als Feyenoord in de eredivisie. De meeste scheidsrechters zijn op een of andere manier bang om tegen Feyenoord te fluiten in de kuip.

12 januari 2016 om 20:04

@FCBaer: op basis van welke feiten kom je tot deze conclusie?

12 januari 2016 om 20:40

Gewoon wedstrijden van Feyenoord thuis kijken dan merk je hoe vaak ze bevoordeeld worden.

13 januari 2016 om 19:50

Misschien zelf een beetje te veel Feyenoord gevoel?

Wat een onzin.
Waarom zou deze scheids niet gewoon feyenoord kunnen fluiten??

Dus met andere woorden kan makkelie ook nooit ajax wedstrijden of ado wedstrijde fluiten want tjaa hij werkt in rotterdam als agent....
Als hier al moeilijk om gedaan word lijkt me dat makkelie ook wel het woord proffesioneel kent.

Een voetballer wat in duitsland voetbalt al zijn hele leven maar afkomstig is van italie bijvoorbeeld zou dus eigen goal gaan maken bij italie frankrijk als duitsland daardoor ook zich zou plaatsen en frankrijk niet.

Gewoon makkelie laten fluiten niet moeilijk om doen.
Zou juist politiek zijn als hij geen wedstrijden van feyenoord,ajax,ado mag fluiten omdat hij in rotterdam werkt....

12 januari 2016 om 20:03

Omdat wedstrijden van Feyenoord al zo onder het vergrootglas liggen. Dit zal nog erger worden als een scheidsrechter die werkzaam is binnen de eenheid Rotterdam, ook in het voordeel van Feyenoord gaat fluiten.

Volgens mij heeft Makkelie Feyenoord wel vaker uit en thuis gefloten. Volgens mij hoorde je toen niemand over zijn werkzaamheden bij politie. Laatst moest Cambuur tegen de Graafschap en kwam de grens uit Leeuwarden nou wat hebben we er een voordeel van gehad met een leeuwarder langs de lijn.

Kortom niet zeuren maar ballen. PSV wil even de druk opvoeren treurig

Laat de druk op Makkelie maar goed opgevoerd worden, misschien denkt hij dit jaar dan wel twee keer na voordat hij met rode kaarten of penalty's ten faveure van de thuisploeg gaat strooien ...

Twee jaar geleden deed hij beide namelijk in de wedstrijd Feyenoord-PSV, wat uiteindelijk het breekpunt in de wedstrijd was ten gunste van de thuisploeg...

Vorig jaar had PSV het echter volledig aan onachtzaamheid voorin te wijten dat er geen punten gehaald werden in De Kuip. Hopelijk zien we datzelfde recept dit jaar maar dan gecombineerd met de juiste effectiviteit!

Moge de beste winnen, en de scheidsrechter hopelijk niet een negatieve hoofdrol spelen... Gaat sowieso al lastig zat worden in De Kuip, het publiek zal er als altijd kort op zitten en Feyenoord zal met veel vuur en werklust spelen. Op een mooie wedstrijd!

13 januari 2016 om 07:38

Je spreekt jezelf tegen. Eerst ga je zeggen laat de druk maar opvoeren zodat ie bang wordt om eerlijk te fluiten en dan zeg je laat de beste winnen. Hij gaat bij de smerige overtredingen van de jong gewoon fluiten, niet net als kuipers vorige keer in het phillips stadion een overduidelijke penalty onthouden aan Feyenoord. Maak je borst maar nat, boeren gaan er gewoon aan hahaha

13 januari 2016 om 10:26

Ik spreek mezelf totaal niet tegen, hopelijk zorgt de druk ervoor dat de balans van thuisfluiter omslaat naar iets genuanceerder fluitgedrag. In andere woorden: eerlijker dus. Beter lezen volgende keer (of beter gezegd, minder geforceerd naar de tegenstellingen zoeken).

En moge inderdaad de beste winnen, en dat dat verschil gemaakt mag worden door voetbal, zoals vorig jaar (al was het zuur dat PSV toen geen punten pakte in Rotterdam), en niet door de leidsman (zoals twee jaar geleden dus overduidelijk, de vorige keer dat Makkelie deze wedstrijd kreeg). Ik ben benieuwd.

Inmiddels is de tekst op zijn website aangepast:
"bij de Nederlandse Politie is hij werkzaam als hoofdagent bij de politie Dordrecht."

Was ook al met Graafschap-Feyenoord! Makkelie floot dramatisch en keurde gwn onterecht een doelpunt van De Graafschap af... Maarja dat zijn we wel gewend wanneer de grote clubs komen

Onzinnige discussie. Tenzij je het consequent doorvoert en je de leiding van de Knvb en de coach van NL 11-tal ook laat bestaan uit mensen zonder club voorkeur, zodat er geen clubs worden bevoordeeld. Huidige situatie is dat sterk Ajax georiënteerd en ik kan mij niet voorstellen dat dat geen invloed heeft bij het nemen van beslissingen. 1 voorbeeld: De Kuip is door de Knvb afgedankt, kost veel inkomen en bevoordeeld de arena met name. En dat terwijl de spelers zelf, maar ook de meeste supporters veel liever het nl-11-tal in de Kuip zien spelen. Super grasmat en de beste sfeer. Néé, dan draait het ineens om te weinig eetgelegenheden voor de bobo's. Om maar iets te noemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren