Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘FIFA blundert en publiceert naam van Ballon d’Or winnaar’

Laatste update:

Op 11 januari wordt in Zürich de winnaar van de Ballon d’Or uitgeroepen. Lionel Messi wordt gezien als topfavoriet; Cristiano Ronaldo en Neymar zijn de andere genomineerden. NUsport-journalist Michel Abbink ontdekte woensdag een gigantische blunder op de website van de wereldvoetbalbond FIFA: de winnaar lijkt per ongeluk al bekend gemaakt te zijn.

/

Abbink toont op Twitter een schermafbeelding met begeleidende tekst dat Messi is uitgeroepen tot winnaar van de Ballon d’Or. Ook de naam van de vrouwelijke winnares staat vermeld: de Duitse Célia Sasic.

De verkiezing van de beste speler van de wereld wordt al jaren gedomineerd door Messi en Ronaldo. In 2008 won Ronaldo en vervolgens was het vier keer de beurt aan Messi. Daarna was Ronaldo twee keer de beste en voor de huidige editie is Messi de favoriet.


Denk je dat Lionel Messi de Ballon d'Or wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pure corruptie die gouden bal

6 januari 2016 om 15:57

Misschien word er wel wet genaaid met stemmen en alles ja, maar vond je de afgelopen edities dat de verkeerde de gouden bal heeft gewonnen dan?
Vond het afgelopen 5 jaar toch zeker wel dat de juiste winnaars zijn gekozen.

6 januari 2016 om 16:18

@wesley2802

Sneijder had hem in 2010 verdient en Ribery in 2013. Iniesta had de Ballon D Or mischien ook nog wel een keer verdient.

6 januari 2016 om 16:23

2010.

6 januari 2016 om 16:35

Ik vond Iniesta in 2010 beter dan Sneijdertje! En 2013 Ribéry? Jullie kijken echt naar hoeveel prijzen iemand wint he?! Was het niet Robben die juist in de CL belangrijk was... De goudenbal is voor de beste voetballer en niet voor de speler van het team die de meeste prijzen heeft gewonnen. Sneijder had in 2010 een top seizoen en had zeker op het podium moeten staan, maar de beste was hij niet! Alleen Iniesta had hem
tussendoor kunnen winnen, maar verder is alles wel terecht geweest

6 januari 2016 om 16:54

Natuurlijk moet de prijs naar de beste speler, maar omdat dat zo moeilijk is te bepalen, is het winnen van teamprijzen wel een goede indicatie waar de beste spelers rondlopen. Waarom wordt Pele gezien als de beste speler ooit, omdat hij 3 wk titels heeft gewonnen naast zijn uitstekende voetbalkwaliteiten. Zo werkt het nu eenmaal, je hebt prijzen nodig om de beste te kunnen zijn.

6 januari 2016 om 17:05

Ik moest even lachen toen ik dit las. Ribery in 2013 hahahahaha. Bayern was de beste ploeg maar Messi of Ronaldo zijn veel beter als Ribery.

6 januari 2016 om 17:10

Volgens de originele telling van France football , had Sneijder de gouden bal gewonnen in 2010 met Iniesta op een 2e plek en Xavi op de 3e plek.
Sneijder kreeg 293 punten en Iniesta 291 het verschil was dus minimaal en ze waren dat jaar vond ik gelijkwaardig.

De uitreiking van 2013 was na het uitstellen natuurlijk compleet lachwekkend geworden. De prijs moet gaan naar de beste speler en niet afhangen van een wedstrijd in een EK play-off ronde! dat is pas te belachelijk voor woorden.

En in 2013 werd Ribery overigens wel met afstand gekozen tot beste speler binnen Europa.

6 januari 2016 om 17:34

Tja, dat is een mening die bij ieder verschilt en er zijn ook geen duidelijke afspraken over dus mag ieder het zelf weten. Ik vind het persoonlijk wél een belangrijk aspect. Sneijder won de Champions League, de beker en de landstitel en blonk in alle drie de toernooien uit. Hij heeft het Nederlands elftal persoonlijk naar de finale geloodst en werd zelfs gedeeltelijk topscorer. In het najaar viel hij tegen, maar Messi was dit jaar ook geblesseerd.

6 januari 2016 om 18:06

Iniesta of Sneijder 2010! Ribery? Grapjas. JamesRonaldo vindt het een corrupte boel maar wat vindt hij of zij dat ook van de keren dat CR won.
Mijn mening is dat Messi hem elk wint. Verreweg de beste voetballer die er is. Maar had hem in 2010 aan Sneijder of Iniesta gegund.

6 januari 2016 om 18:20

Jongens toch jullie hebben het allemaal verkeerd, Jhon van Beukering was de terechte winnaar van 2010. Epic run!

6 januari 2016 om 18:21

Sneijder na die 2 eigen goals op het WK die hij alsnog op zijn naam kreeg?
Dan zou David Villa er meer recht op hebben gehad.

6 januari 2016 om 18:49

Wesley,,, sneider had em.in 2010 dik verdient en ronaldo in 2012...

6 januari 2016 om 22:49

Ribery? Waarom? Omdat ie aan het janken was voor de Ballon? Hou toch op joh. Kan zo 5 namen opnoemen die er meer recht op hadden in 2013. Zelfs Robben had er dan meer recht op.

6 januari 2016 om 23:05

Ze wilden gewoon sensatie zoeken en steve harvey nadoen om meer publiciteit te krijgen

6 januari 2016 om 15:57

Het is een stemronde.. de stemmen zijn al geteld. Pure corruptie? Heb je bewijs?

6 januari 2016 om 15:58

Hmm ik denk dat je fifa is meer moet gaan volgen..

6 januari 2016 om 16:03

Hij zegt: corruptie die goudenbal. Een organisatie kan corrupt zijn zonder dat deze prijs dat is. Daarbij zijn er geen rare winnaars uitgekomen en zijn de winnaars doorgaans wel terecht(subjectief).

6 januari 2016 om 16:08

Ja vaak spelers en trainers die zeggen dat hun stemmen nooit naar de gene waarop hun stemmen naartoe gaan..

6 januari 2016 om 16:40

je kunt altijd zien wie op wie heeft gestemd dus snap niet zo goed wat hier corrupt aan is? Alle aanvoerders en trainers stemmen dus zal het vast wel eerlijk gaan lijkt mij.

6 januari 2016 om 17:20

En dan nog gaat soms iemand anders met de prijs aan de haal. Pandev bijvoorbeeld had ooit op Mourinho gestemd en zijn stem op Mourinho was veranderd in pep!

6 januari 2016 om 17:27

De Gouden Bal is toch een grote grap. Elk jaar komen er weer berichten naar buiten dat iemand z'n punten anders verdeeld zijn dan hoe hij ze heeft ingeleverd. Daarnaast stemmen alle vriendjes van Messi op Messi en die van Ronaldo op Ronaldo. Daar wordt op voorhand al op gestemd, zonder dat ze kijken of Messi/Ronaldo daadwerkelijk de beste was. Besides; ik vond dit jaar zowel Messi (mede door zijn blessureleed van 1/5 van het seizoen) en Ronaldo niet de beste. In mijn ogen was dit absoluut Neymar. Ik ben nooit een fan van hem geweest qua gedrag, maar hij was veruit het meest constant dit jaar en toen Messi wegviel, stond hij boven alles en iedereen. Zijn acties waren weergaloos en zijn samenspel met Suarez uitmuntend. Als Messi hem wint, is het wederom een Gouden Bal die hij in mijn ogen niet verdiend, aangezien in 2010 Iniesta hem had moeten krijgen.

6 januari 2016 om 17:44

Deze reacties vind ik geweldig...." Elk jaar komen er weer berichten naar buiten dat iemand z'n punten anders verdeeld zijn dan hoe hij ze heeft ingeleverd" allemaal papegaaien praat. Verwijs me aub naar een interview van één persoon die dit heeft gezegd? Geen quote van Twitter o.i.d. maar echt een interview van een persoon die dit zegt.

6 januari 2016 om 18:36

Jij bent gewoon een Messi hater. Ik lees meerdere post van je en het gaat je er puur om dat Messi hem niet krijgt. Je weet dat je belachelijk wordt gemaakt wanneer je Ronaldo noemt, dus kies je maar voor Neymar. Doe je bril af en zie wat de meesten zien. Of koop een bril dan zie je beter..

7 januari 2016 om 00:07

Wel jammer dat mensen die kwartet van Messi tegen Arsenal in 2010 zijn vergeten, of die hattrick tegen Real Zaragoza, of zijn optreden tegen Stuttgart of El Clasico(5-0) en ik noem slechts een paar voorbeelden van de velen waarin Messi fenomenaal was. Oh ja tijdens de WK was ie tot de kwartfinale tegen niet eens zo slecht. Nee, Messi had hem gewoon verdiend in 2010 en Ronaldo had hem de twee voorgaand edities verdiend. Tot nu toe nooit verbaasd geweest om de Gouden Bal winnaar.

6 januari 2016 om 15:57

Maar dat is echt zo.. maar 90% ziet het niet in..

6 januari 2016 om 15:57

Dat FIFA corrupt is kan zijn, maar dat Messi de ballon d'or moet weten is voor iedereen overduidelijk. Wie dat niet inziet kan beter stoppen met het volgen van deze prachtige sport.

6 januari 2016 om 16:23

Zoiets heet een smaak, mening, visie.

Smaak; het type voetballer waar je van houd is voor iedereen anders.

Mening; iedereen heeft de kans een andere mening te hebben, dan hoef je niet meteen minder te zijn.

Visie; iedereen heeft een andere visie op wie de beste is. De een baseert het op puur talent, de ander op doorzettingsvermogen. Statistieken versus mooi voetbal. Veelzijdigheid versus pure kwaliteit.

Zo makkelijk is het dus niet om 'zomaar' te zien wie de beste is. Dat jij Messi de beste vind, betekent niet dat wij dat ook allemaal maar zo zien.

6 januari 2016 om 17:01

Wie vond jij dan beter dan Messi in 2015? Ik wil geen discussie starten; ik wil alleen een naam hebben.

6 januari 2016 om 17:05

Azrsenal,

Maar de duidelijke meerderheis deelt wel de mening dat ze Messi de beste vinden en daarom wint hij de Gouden Bal. Mooi verhaal verder en goede uitleg maar totaal irrelevant in deze. Als de Messi op hem stemmen wint hij terecht. Of wil men nu zo ver gaan dat er gesjoemeld wordt met de stemmen en dat eigenlijk Ronaldo of Neymar had moeten winnen?

6 januari 2016 om 17:05

Niet het afgelopen seizoen. was nergens in de Coppa America.

6 januari 2016 om 17:28

Waarom is het irrelevant? Rode Duivels stelt dat, wanneer je Messi niet de beste vind, je beter kan stoppen met voetbal volgen. Ik ben het daar niet mee eens vanwege de bovenstaande redenen. Iedereen heeft zo zn redenen om iemand te beste te vinden.
Ik zeg ook niet dat het terecht is als hij wint, ik ben het alleen niet met Rode Duivels eens. Als de prijs gegeven wordt op deze democratische manier, is het natuurlijk terecht dat hij hem wint. Dat betekent echter niet dat iedereen hem maar de beste moet vinden.

Ik gun hem Ronaldo meer, omdat hij met minder talent even ver is gekomen. Ronaldo is, naar mijn idee, iets completer. Dat betekent niet dat ik Messi slechter vind, of Ronaldo beter. Ik heb respect voor beiden. Daarmee wil ik die discussie sluiten, want dat was niet mijn insteek van de discussie. Daar kan je eindeloos over discussiëren, omdat iedereen een andere visie heeft.

6 januari 2016 om 17:30

Hier heb je je naam: Neymar. Mensen vergeten dat Messi gewoon 1/5 van het voetbaljaar gemist heeft en dat is in mijn ogen gewoon te veel om een Gouden Bal te pakken, tenzij hij in het overige 4/5 van het seizoen weergaloos was (lees: jaar van zijn meeste goals ooit), maar dat was hij niet.

6 januari 2016 om 17:32

Xaviola; er wordt ieder jaar gesjoemeld met de stemmen. Is het niet bij de Gouden Bal, is het wel bij de prijs voor beste trainer. Hoe vaak zijn die berichten al naar buiten gekomen? Een keer is al te veel, maar het gebeurd ieder jaar minstens een keer. Dat zegt genoeg over deze prijs en al helemaal over de FIFA. De winnaar wordt aangewezen door de FIFA, niet door de stemmers.

6 januari 2016 om 21:26

Azrsenal.
Hoe kom je erbij dat Ronaldo iets completer is dan Messi? De enige statistiek waarin hij iets beter is, zijn zn goals. Op alle andere vlakken is Messi beter en dan niet zo'n klein beetje ook. dribbels (effectief), passeren tegenstander, assists, passes (zowel simpele als risicovolle). Hierin is Messi vele malen beter dan Ronaldo en Messi heeft zelfs meer verdedigende acties.
Laten er aub geen misverstanden over bestaan, Ronaldo is qua doelpuntenmaker een fenomeen maar voor de rest laat hij niet zien dat hij een complete voetballer is. Uiteraard is het maar de vraag of dat het criterium moet zijn want een spits moet scoren en een keeper moet ballen tegenhouden, maar ja jij bent degene die dit als reden heeft aangezwengeld.
en ooh ja bivenstaande heeft niets te maken met smaak, visie

7 januari 2016 om 12:54

Nee, zoals ik al zei, de een baseerd het op statistieken, de ander op gevoel. Jij baseert het nu op statistieken, terwijl ik niet heb gezegd dat ik dat wel doe.

Ronaldo is voor mij completer, dat jij dat niet vind, daar heb ik niets mee te maken. Het is ook geen aanval op Messi.

Er is geen criterium voor beste speler, het enige wat telt is wie JIJ de beste vind.

6 januari 2016 om 15:58

Waarom denk je dat?

6 januari 2016 om 15:58

... vertel.. waarom is dit corruptie. Zij deze twee spelers dan niet afwisselend al jaren de beste?
en afgelopen kalenderjaar was Messi beter en vorig seizoen ronaldo.
Corruptie heb je altijd en overal, maar er is weinig discussie omtrent deze twee.

6 januari 2016 om 16:02

kom je er nou pas achter he he. Stemmen die spelers vaak hebben gedaan waarop hun hebben gestemd gaat vaak naar spelers toe waarop de stemmers niet op hebben gestemd. Wordt altijd mee gerotzooid.

6 januari 2016 om 16:05

Dat de Fifa corrupt is, is geen verrassing natuurlijk. Maar ik kan me geen echte controversiële gouden bal winnaar herinneren. Voor elke winnaar was wel iets te zeggen

6 januari 2016 om 16:36

Deco 2004 had em moeten krijgen won zowat alles maar ronaldinho werd het

6 januari 2016 om 16:48

Niet waar, Deco dat nog bij Porto.

6 januari 2016 om 16:49

Zo is er ook wat te zeggen over Sneijder in 2010. Maar voor de gene die de prijs hebben gewoon was ook genoeg te zeggen. Natuurlijk zijn er altijd mensen die liever een andere speler hadden zien winnen, maar onbegrijpelijk en verdacht zijn de keuzes nooit geweest.

6 januari 2016 om 17:00

Deco zat het eerste halfjaar nog bij porto waar hij meer prijzen won dan Ronaldinho zowel individueel als in team verband oa de cl

6 januari 2016 om 17:06

Men moet wel realiseren dat er nu meer naar teamprestaties (lees: prijzen) gekeken wordt dan vroeger. Het voetbal is veel resultaatgerichter geworden, en deze prijs is meegeëvolueerd. Tenminste, dat gevoel heb ik. Ik ben overigens niet van mening dat de winnaars van de afgelopen jaren onterecht wonnen.

6 januari 2016 om 17:08

Hahaha

Never dat Deco beter was dan Ronaldinho in 2004. Kijk gewoon puur de voetballers individueel en niet de gewonnen teamprijzen. Deco is nooit beter geweest dan Dinho. En vooral niet in 2004. 2004-2007 was Ronaldinho een klasse apart.

6 januari 2016 om 17:08

in 2010 was niets te zeggen voor Messi. Sneijder won de treble en WK finalist en topscoorder. Als men al een Barcelona speler had moeten belonen dan Iniesta want die was wereldkampioen geworden.
messi was nergens op de WK en de CL ging naar Inter.
geen enkele reden om Messi de prijs te geven.
dit jaar ook niet hoor. Er waren betere bij Barcelona. messi is lang geblesseerd geweest..

6 januari 2016 om 17:19

Schevchenko won toch de bal in 2004 en Ronaldinho in 2005.

6 januari 2016 om 18:38

dankje wel floyd a hha deco zat bij porto en ronaldinho net een half seizoen bij barca toen werd barca 2e nadat ze van heel ver kwamen.
deco won de cl en kampioenschap en speelde met portugal de verloren finale tegen griekenland ik vond dat deco die prijs had moeten krijgen dat jaar

6 januari 2016 om 16:58

Misschien is die corrupt maar dit is er geen bewijs van. Het stemmen is allang afgelopen.

6 januari 2016 om 17:05

Waar baseer je dat op?

6 januari 2016 om 17:07

Wat een onZin maat, Ronaldo was de beste doelpuntenmaker. Heeft hij inmiddels een prijs voor gehad, Neymar heeft de helft van zijn productie te danken aan Messi. Hetzelfde geld voor Suárez, dus van de genomineerden de terechte winnaar

6 januari 2016 om 18:19

Ik vind eerder Neymar dan Messi een terechte winnaar gezien de prestaties over het hele jaar gezien. Messi is vanaf September niet geheel fit geweest dus zou erg onterecht zijn als hij hem zou winnen. Ronaldo en Neymar waren constanter.

7 januari 2016 om 01:29

Ja, omdat Ronaldo die gouden bal niet gaat winnen..

Dit was ook geen verassing, Messi is ook verdient winnaar van 2015. De vraag is wie tweede of derde is geworden.

Heel slordig van de Fifa als je al verdacht wordt van corruptie.

6 januari 2016 om 16:06

Er kan al niet meer gestemd worden en de stemmen zijn al geteld. Dus wat maakt het uit?

6 januari 2016 om 16:12

Maar met stemmen kan nog gemanipuleerd worden hoor. Fifa is nooit zuiver geweest!

6 januari 2016 om 16:13

Het kan mij niets schelen. Ik zeg alleen dat het slordig is aangezien ze de schijn bij het grote publiek betreft corruptie tegen hebben. Gezien de rommel die Blatter heeft achtergelaten. Zonde dat dit niet geheim kan worden gehouden tot 11 januari als de ceremonie plaats vind. Nu kunnen Ronaldo en Neymar wel thuis blijven de 11e. Wel een terechte Winnaar.

6 januari 2016 om 16:49

Denk dat, als dit allemaal waar is, Neymar sowieso wel meegaat. Is zijn ploeggenoot nota bene. Plus het feit dat hij er voor de allereerste keer ooit staat!Dan blijf je sowieso niet thuis!

6 januari 2016 om 16:49

Denk dat, als dit allemaal waar is, Neymar sowieso wel meegaat. Is zijn ploeggenoot nota bene. Plus het feit dat hij er voor de allereerste keer ooit staat!Dan blijf je sowieso niet thuis!

6 januari 2016 om 16:54

Precies. Daarom staat Ronaldo ook op het podium. Was er niet geknoeid, had Suarez er gestaan in plaats van Ronaldo.

6 januari 2016 om 16:54

Voor Neymar zal het inderdaad een bijzonder moment zijn. Ik zie Ronaldo er wel toe in staat om lekker thuis te blijven wat hij een aantal jaren geleden al is aangaf. Ik kan het hem niet kwalijk nemen want als het zo'n gewenning is kom je natuurlijk voor het eremetaal.

6 januari 2016 om 17:12

Dat is een hele andere discussie. Ik denk persoonlijk dat Ronaldo meer heeft betekent voor Real Madrid met zijn doelpunten als Suarez die één van de drie musketiers is voor Barcelona.

7 januari 2016 om 01:36

Hahaah Ronaldo met zijn doelpunten tegen Matige spaanse ploegen?! Of Suarez die een grote rol heeft gespeeld in het binnenspelen van de CL.. Ken je feiten.

Moet Messi nu met Celia Sasic dansen?
Of hoeven de winnaars niet met elkaar te dansen?
Deze prijs heeft mij nog nooit kunnen interesseren....

Man man man wat een amateurisme weer. Het is natuurlijk geen verassing dat Messi wint, mocht dit waar zijn. Benieuwd met welk slap excuus de Fifa nu gaat komen. En als ze met een excuus hebben, zal dat dan ten koste gaan van de winnares?

Echt de beste vond ik Messi echt niet. Maar vanwege zijn naam en team prijzen zal hij hem krijgen en ook de stemmen vertrouw ik niet.

Wel een blunder, maar ja ik bedoel het was toch wel zeker dat hij hem ging winnen dus veel maakt het niet uit.
Stuur hem gewoon die goudenbal op met een leuk kaartje erbij, dan is die hele poppenkast ook niet meer nodig.

6 januari 2016 om 16:10

Hij gaat hem winnen puur omdat hij met Barca prijzen heeft gewonnen. Maar over het hele jaar vond ik hem zeker niet het beste. Maar dat is mijn mening.

6 januari 2016 om 16:28

Waar baseer jij op dat hij hem alleen wint op basis van gewonnen prijzen, waar hij overigens zeker 50 voor aangerekend mag worden?
Hij was gewoon de beste van het jaar. Zelfs de die-hard Cristiano fans kunnen dat beamen.

6 januari 2016 om 16:28

Waar baseer jij op dat hij hem alleen wint op basis van gewonnen prijzen, waar hij overigens zeker 50 voor aangerekend mag worden?
Hij was gewoon de beste van het jaar. Zelfs de die-hard Cristiano fans kunnen dat beamen.

6 januari 2016 om 17:20

Hij was zeker wel de beste, vooral als je gaat vergelijken met Ronaldo. Het gaat echt niet om de prijzen die hij gewonnen heeft. Maar zijn techniek en spel zijn gewoon veel mooier dan die van Ronaldo en zijn acties zijn veel belangrijker geweest. Ik bedoel dan ook bijv. het doelpunt tegen Atletico Bilbao in de beker, ik zie andere spelers dat niet doen hoor. Maar als je zoiets kan weet ik niet wie hem anders moet verdienen dan Messi.

6 januari 2016 om 16:15

Ik kan maar 1 speler bedenken die de Gouden Bal belangrijker vind dan zijn teamprestatie...

6 januari 2016 om 16:45

Touché!

Ik vraag me af hoe je het presteert om de winnaars per ongeluk al bekend te maken op de fifa site.

Niet opnieuw laten stemmen dan en er 2 weken bij plakken?

6 januari 2016 om 17:35

Zodat net zoals 2 jaar geleden de iemand hem krijgt die het niet verdient?

7 januari 2016 om 10:02

Clown.

7 januari 2016 om 13:53

Nee hoor, geen clown, gewoon een realist.

Was wel te verwachten dat hij zou winnen, hij is nu veel beter. Het is wel weer een giga blunder van de fifa.

Sjongejonge, wat een prutser ben dan je dan zeg. Maarja, ik denk dat deze uitslag voor weinig mensen een verrassing zal zijn.

Leek mij wel leuk dat ze elk jaar op dat podium de beste DM, verdediger, middevelder, aanvaller wordt gekozen.

6 januari 2016 om 16:52

Precies! Daar heb ik ook al aan zitten denken. Tegenwoordig worden alleen maar spitsen/links-/rechtsvoor geprezen. Voor verdedigende spelers is er geen aanzien meer.

6 januari 2016 om 17:25

Zoiets als een team van het jaar?

LOL en ik maar denken dat er live gestemd wordt door de pers in de zaal...hahahahaha
voordeel is wel dat je die avond wat anders kan gaan doen als we nu toch al weten wie de winnaar is.

Een gouden bal zou uit het volgende moeten bestaan.

.beste keeper
.beste verdediger
.beste middenvelder
.beste aanvaller

Heb je vier gouden ballen.. Want zonder die beste keeper, beste verdediger, beste middenvelder, kan je nooit een beste aanvaller zijn.. Voetbal is een teamsport en lijkt het zo individueel, terwijl dat niet zo is. Alleen jammer dat het zo eentonig is .. Messi-Ronaldo ... Het lijst voor volgend jaar kan ik nu al inleveren..

6 januari 2016 om 17:20

Ik snap je punt, maar op dat moment is messi opeens de beste middenvelder en ronaldo de beste aanvaller.. Dan krijg je die ongein

Blatter is nog niet weg of het gaat al verkeerd bij de Fifa.

Grappig dat het uitlekt maar de uitgelekte winnaar verrast mij totaal niet. Iedereen wist wel dat Messi zou winnen.

Heb nog nooit zo'n speler gezien. Volgens mij dringt het tot sommige mensen nog niet door hoe goed hij is als je bepaalde reacties leest online.

Ik wordt zo moe van dat Spaanse voetbal. Het wordt tijd dat Messi zijn kwaliteiten eens in Engeland laat zien...

6 januari 2016 om 17:38

Waarom, is toch mooier als die een team trouw blijft, zulke mensen zijn er niet veel meer

6 januari 2016 om 19:49

Want messi heeft zich nog niet genoeg bewezen met 5 gouden ballen en 4 CL. Het slaat nergens op dat messi zich moet bewijzen in Engeland. Hij heeft in de CL vaak genoeg gewonnen van engelse teams. 2x man utd in de finale en vorig seizoen city kompleet kapot gespeeld. Wat moet hij nog bewijzen?? Is het pas zo dat je goed kan voetballen als je in Engeland slaagt?

Jammer dat ze het al bekend hebben gemaakt maar laten we eerlijk zijn als we aan 2015 denken, denken we aan Barcelona en niet aan Real daarmee wil ik zeggen dat iedereen wel snapt dat Messi hem meer dan terecht gaat winnen was uitmuntend in de CL en in de competitie was hij eveneens zeer goed. In de Finale van de Copa del Rey scoort hij vervolgens het mooiste doelpunt van het seizoen. Hij vernederd Man City, Bayern in de CL met zijn spel + goals. Ronaldo heeft helemaal niks gedaan. Ze waren niet eens in staat om Juventus uit te schakelen in de halve finale omdat Real geen visie heeft en Ronaldo verdwijnt in grote wedstrijden. Als je later je kinderen verteld dat in 2015 Ronaldo de gouden bal heeft gewonnen omdat hij veel heeft gescoord maar geen enkele prijs heeft gewonnen dan vragen je eigen kinderen zich ook af wat boeien goals als je niks wint? Precies helemaal niks.

Jaja dit is natuurlijk niet echt bijzonder nieuws (wel slordig hoor althans). Iedereen had dit wel verwacht, maar wat ik liever had willen weten is wie er tweede en derde zijn geworden. Dat is nog tenminste spannend!!

Corrupt bende maar had ook niks anders gedacht, het was een tijdje geleden in het nieuws op MSN

Haha wat een stel amateurs zijn het ook. Niet dat ik het niet verwachtte, maar dit kan echt niet. Maar goed, Fifa heeft wel eens ergere blunders gehad. Qatar en Rusland zijn mooie voorbeelden daarvan, hehe.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren