Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bij Ajax vond ik Cillessen en Tete de beste spelers, dat zegt genoeg’

Laatste update:

Feyenoord en Ajax kwamen zondag in De Kuip niet verder dan een 1-1 gelijkspel en volgens Willem van Hanegem mochten vooral de bezoekers uit Amsterdam tevreden zijn met dat resultaat. Na de openingstreffer van Sven van Beek maakte Ajax-aanvoerder Davy Klaassen de gelijkmaker.

/

De Kromme laat weten ‘een heel aardige wedstrijd’ te hebben aanschouwd. “Misschien wel de leukste die ik in maanden heb gezien. Vooral de eerste helft was attractief. Ik denk dat het Feyenoords beste wedstrijd was van dit seizoen”, maakt de oud-topvoetballer duidelijk in zijn column in het Algemeen Dagblad. Van Hanegem vindt het tekenend dat de uitblinkers aan Amsterdamse zijde de keeper en de rechtsback waren.

“Bij Ajax vond ik Cillessen en Tete de beste spelers. Dat zegt genoeg”, vindt de voormalig Oranje-international, die zich afvraagt of Kenneth Vermeer de 1-1 van Klaassen niet had kunnen voorkomen. “Cillessen verrichtte twee, drie cruciale reddingen. Bij zijn collega aan de andere kant, Vermeer, vraag ik me af of hij bij dat doelpunt die bal niet had kunnen pakken. Die bal had toch niet zo veel snelheid?”

Ben je het met Willem van hanegem eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk eerder dat Botteghin (was het geloof ik?) die bal voor de lijn had weg moeten werken. Hij bleef kijken naar de bal en timed vervolgens helemaal mis en is te laat.

9 november 2015 om 08:58

Hij was sowieso te laat geweest. Ik vond Bazoer trouwens goed. Die vond ik samen met Tete de besten aan Ajax kant. Cillessen deed het ook goed maar we moeten niet overdrijven. Die bal van Elia pakte hij goed maar die van Kazim was gewoon slecht afgewerkt.

9 november 2015 om 09:51

Denk eerder dat de grensrechter zijn vlag in de lucht had moeten steken

9 november 2015 om 10:14

Zoals de scheidsrechter tijdens de bekerwedstrijd had moeten fluiten voor een overtreding van Kuijt op Veltman? Dit soort dingen gebeuren gewoon. Als Kazim die bal erin knalt hoor je er niemand meer over. Belachelijk zijn al die gele kaarten. Klaassen had er of 2 moeten krijgen of geen 1 en El Ahmadi had met direct rood eraf gekund. Denk dat deze issues beter besproken kunnen worden. 1-1 vond ik een terechte uitslag. Geen van beide ploegen had meer verdient.

9 november 2015 om 12:35

En vergeet riedewald niet die met geel weg kwam wat ook rood had moeten zijn

9 november 2015 om 14:22

Vergeet jij dan ook je feijenoord bril niet af te zetten? Er waren fouten van de scheidsrechter. Die er ook vorige week waren. Maar toen riep je niet zo hard om rode kaarten voor feijenoorders. Prima pot gezien. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

10 november 2015 om 13:12

Het was geen 100% scoringskans.. die bal had hij nooit kunnen halen. voor verdere uitleg verwijs ik je door naar de VI uitzending van gister avond waar luinge de rest van de overtredingen uitlegt. Ik als ajax fan vind dit een terechte uitslag.. elke club heeft wel eens geluk en ongeluk.. dit keer waren wij het, vorige keer jullie. get over it en op naar de volgende wedstrijd.

Ik vond het een hele matige wedstrijd, net zoals 10 dagen geleden. Feyenoord wel de betere ploeg en de meeste kansen, maar ook weer heel veel slechte en onbegrijpelijke passes aan beiden kanten. Tete en Cillessen inderdaad de beste spelers van Ajax. Al met al was het niet veel.

9 november 2015 om 08:44

Voetballend gezien bracht Feyenoord ook niks. Ajax probeerde het nog maar was slordig en Feyenoord speelde goed kort. Al met al een hele matige wedstrijd. Met weinig echt goeie kansen voor beide clubs. Op de kans van Kazim na. Maar die mist eerder dan dat ie raak schiet. Scheidsrechter speelde voornamelijk een cruciale rol in dit duel.

9 november 2015 om 08:56

Inderdaad, volgens mij heeft Willem naar een andere wedstrijd gekeken. Voor de supporters hangt er een bepaalde spanning in de lucht en dan lijkt het natuurlijk al snel meer dan het eigenlijk was. Het was namelijk inderdaad een hele slechte wedstrijd, net als de vorige klassieker. Een groot foutenfestival met af en toe een overdreven lompe overtreding.

9 november 2015 om 09:59

Over het algemeen vond ik Feyenoord niet beter dan Ajax. Beiden een helft gespeeld waarin dominanter werd gevoetbald en beiden hadden kansen in de dominante helft van de tegenstander (Sinkgraven had bijvoorbeeld in de eerste helft moeten scoren). Ajax liet in de eerste helft een groot gat vallen op het middenveld waardoor Feyenoord daar veel balbezit had en dus beter was.

Bovendien waren Karsdorp (heel sterk) en Van Beek de betere bij Feyenoord, dus dat zegt net zoveel over Feyenoord, beste Willem.

Nouja, Cillessen en Tete zijn waarschijnlijk ook gewoon kwalitatief de beste spelers die Ajax heeft, dus zo heel raar is dat niet. Juist omdat de verdediging van ajax zo goed staat, weten ze ondanks de andere spelers nog goed te presteren (qua resultaat).

9 november 2015 om 10:10

Precies! Bazoer wordt ook een grote en de rest mag nog heel hard werken om hogerop te komen. Creativiteit wordt gemist en niet een beetje ook niet. Alleen maar lopers: Klaassen, Fisher, Gudelj... De enige creatieve speler die we hebben speelt slecht, heeft 0,0 vertrouwen en kan niet scoren (Sinkgraven).

Ben het zeker eens met Tete, wat een goede speler is en wordt dat! Ineens zie ik twee goede backs, Karsdorp en Tete. Beide andere type verdedigers, maar daar hoeft het NL elftal zich geen zorgen om te maken. Karsdorp in de basis bij een 4-4-2-tegenstander; Tete bij een 4-3-3-tegenstander.

9 november 2015 om 08:51

Om nog maar te zwijgen over Diks en Hateboer. De rechtsbackpositie zal niet het probleem zijn de komende tien jaar.

9 november 2015 om 09:03

Inderdaad, heel Nederland heeft het over Bazoer. Maar die zie je steeds niet in de top wedstrijden. Europees niet en innederland niet, zal er nog wel komen maar nu niet.

Maar die Tete speelt zo volwassen! Zo sterk aan de bal al en een echte verdediger eindelijk en niet vooral aanvallend. Speelt al weken top, haalt nooit een onvoldoende.

Kasdorp net zo inderdaad, maar die weet vooral met passie en aanvallend het verschil te maken. Als Willems goed terug komt hebben we de komende 10 jaar geweldige backs! En op rechts helemaal ideaal dat je kan switchen in je systeem.

9 november 2015 om 09:09

Bazoer was de vorige editie van Feyenoord- Ajax echt de uitblinker. Dit keer viel ie uit en is het dus moeilijk beoordelen.

9 november 2015 om 09:10

Ik vond Karsdorp gister heel matig.bij Tete wordt zijn gebrek aan aanvallende kwaliteiten belicht maar bij karsdorp was het gister toch wel schrijnender. Keer of 6-7 mee opgekomen helemaal vrij maar de voorzet kwam vaak niet eens in de buurt van mederspelers. Laat staan dat hij aankomt

9 november 2015 om 09:35

@afca: Toen was hij ook niet de uitblinker. Toen was ook Tete al de uitblinker, en was Bazoer haast onzichtbaar. Is ook geen schande die jonge is 18/19 dus gaat er zeker wel komen. Maar die Tete verdient toch wel wat krediet.

@rolo: Heel matig? was misschien wel de beste bij Feyenoord, zowaar ook verdedigend dit keer heel sterk. En heeft vaak geweldige steekballen. Die lage voorzet op Kramer was ook goed, alleen kwam Kramer te laat.

Kasdorp heeft echt een geweldige passing en diepgang. En Tete komt ze middenlijn niet over, en daar is niks mis mee. Want dat heeft Nederland weer eens nodig echte verdedigers die ook echt verdedigen gewoon!

9 november 2015 om 10:03

Haast onzichtbaar? Kreeg bij meerdere spelersrapporten van die wedstrijd het hoogste cijfer.. Wil niet zeggen dat die zaligmakend zijn, maar dan kan je wel stellen dat iemand niet onzichtbaar is. Tete is ook een geweldig talent, dat zeker.

9 november 2015 om 12:06

Capis Een verdediger die door zo'n domme fout oorzaak is van een tegengoal heeft toch geen goede wedstrijd gespeeld?

9 november 2015 om 13:33

@polop:

welke verdediger bedoel je van de 2?

Feyenoord en Ajax worden steeds beter in verdedigen de laatste 4 wedstrijden tegen elkaar leverde een 0-1, 0-0, 1-0 en 1-1 eindstand op. Ik vind het wel mooie wedstrijden om te zien. Veel strijd, passie en met vlagen goed voetbal. Alleen omdat de uitslagen wat tegenvallen, worden de wedstrijden snel als minder gezien. Dat vind ik onzin. Ik kan enorm genieten van goede verdedigde acties. Vroeger konden we in Nederland niet verdedigen, dat lijkt steeds beter te gaan.

9 november 2015 om 08:49

Zijn we daadwerkelijk beter gaan verdedigen of presteren de aanvallers ondermaats, of krijgen ze niet de juiste ballen vanaf het middenveld? Die minimale uitslagen zegt niet alles over de verdediging alleen natuurlijk.

9 november 2015 om 08:58

Ajax en Feyenoord hebben gewoon een bijzonder zwakke aanval. Dat valt niet op tegen de kleine clubs maar in Europa en wanneer ze onderling spelen wordt het pijnlijk duidelijk.

9 november 2015 om 09:15

Ja helemaal mee eens, aanvallen van beide ploegen zijn gewoon zwak. Aanvallers boezemen helemaal geen angst in. Schone speelde bij Ajax rechtsbutien maar heb hem alleen gezien toen hij gewisseld werd

9 november 2015 om 08:49

Beide ploegen worden aanvallend juist steeds zwakker. Fischer Schone Younes en Milik aan de ene kant en Kazim, Elia en Kramer aan de andere kant. Gewoon verschrikkelijk. De verdediging van Ajax is er verdedigend echt op vooruitgegaan met Tete en Dijks. Aanvallend brengen ze niets. Het was in mijn ogen een draak van een wedstrijd met kwalitatief zeer matige voetballers. Helaas zijn we nu echt heel ver afgedaald als topclubs.

Nou als dit de beste wedstrijd van Feyenoord was, dan heeft Willem geen hoge pet van ze op. Zowel Feyenoord als Ajax was enorm slordig en stapelde fout op fout. Geen ploeg die 4x een bal naar elkaar over kon spelen.

9 november 2015 om 08:48

Geldt niet voor Feyenoords eerste helft. Daar combineerden ze prima en lieten ze ajax weinig aan de bal. Zag er gewoon prima uit, zeker gezien de tegenstander die je trof gisteren. Tweede helft viel alles in duigen aan beide kanten en was het eigenlijk de bekerwedstrijd all over again.

Wat wil van Hanagem nou eigenlijk zeggen dan? Bij Feyenoord waren Botteghin en Karsdorp de beste spelers? Het was een zeer matig duel met een betere defensie aan beide kante en een aardig middenveld en een matige aanval.

9 november 2015 om 08:54

Hierbij doe je Vilhena wel te kort.

Toch als je alle duels van Tete zie dat hij in de rug van de tegenstander staat dan houd hij toch ook vaak beet?
Volgens mij kan hij zich beter breed houden en de man voor zich. Verdedigend een sliding maken of bal afpakken is hij meester in.
Ik vind wel dat hij veel vasthoud.

9 november 2015 om 12:08

Tete houdt inderdaad aardig vaak vast. Echter doen zijn tegenstanders dat idem dito. Spitsen hangen tegenwoordig continu aan hun tegenstanders. Dode spelmomenten lijken met regelmaat op partijen vrij worstelen. Het wordt blijkbaar geaccepteerd.

9 november 2015 om 13:10

Precies hoe ik erover denk. Wat leuke steekpassjes van Elia op het eind, maar verder waren beide ploegen aanvallend zwaar onder de maat. De Boer heeft daarnaast ook toegegeven dat zijn plannetje met Klaassen verkeerd heeft uitgepakt. Dat Gio er bewust een vechtwedstrijd van wilde maken helpt ook niet echt.

Er wordt nu veel gezegd dat deze wedstrijd alles had en echt goed was, maar ik vond het maar vies tegenvallen. Hoe kan een wedstrijd in welke feyenoord maar een passingspercentage van 70(volgens mij door optajohn gemeld op Twitter, maar zal het straks opzoeken) had nou hun beste wedstrijd zijn?
Overigens waren bij Feyenoord Karsdorp en van beek weer de beste spelers. Is dat voor de kromme dan ook tekenend?

Kramer en Kazim waren nou ook niet echt de beste aan kant van Feyenoord. Kuyt speelde ook zeer matig.

Vond persoonlijk karsdorp sterk spelen, zegt dat dan ook wat over het spel van Feyenoord?

tja willem, dat is het verschil tussen Cillessen en Vermeer.
Vermeer is een prima keeper voor de Nederlandse competitie en Cillessen is op het moment de beste Nederlandse keeper. Gewoon een stukje kwaliteitsverschil dus.

Cillessen zal ongetwijfeld een goede keeper zijn, maar de spelhervattingen van hem zijn ronduit zwak. Komen maar zeer weinig bruikbare ballen aan bij medespelers. als hij die al bereikt. Daar kan toch op getraind worden??? Wie is de keeperstrainer van Ajax?????

Oke meneer van Hanegem.

Zegt het dan ook genoeg dat aan Feyenoordzijde vooral van Beek en Kongolo sterk speelden?
Het was aanvallend gezien van beide ploegen best matig in mijn optiek.

Ik ben het voor 1x met Willem eens dat wij het voornamelijk moeten hebben van Kenny Tete. Dat is de beste speler uit de Ajax selectie. Ik snap niet wat er is gebeurt met Klaassen, Riedewald en Bazoer maar ze presteren onder maats de laatste wedstrijden. En waarom spelen Schone en Heitinga allebei niet in de basis. En ook Younes hoort in de vaste basiself. Cillessen, Tete, Heitinga, Riedewald, Dijks, Klaassen, Bazoer, Gudelj
Schone, Milik, Younes
Wissels: Onana, Veltman/Van der Hoorn, Van Rhijn, Serero, Van de Beek/Sinkgraven, Fischer, El Ghazi/Cerny

Cilessen, Tete, Riedewald en Bazoer behoren wekelijks tot de beste ajacieden dus dat is niet zo gek. Ik ben van mening dat Ajax een klasse aanvaller moet halen in de winterstop zodat de aanval beter kan gaan lopen. Ik zou Soriano wel in de spits willen zien bij Ajax. En eigenlijk zou Ajax ook nog Ziyech moeten halen voor meer creativiteit en scorend vermogen vanuit het middenveld:

----------Cilessen
Tete Veltman Riedewald Dijks
Bazoer Ziyech Klaassen
El Ghazi Soriano Fischer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren