Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bayern bewijst dat zeperd bij Arsenal een incident was

Laatste update:

Bayern München heeft woensdagavond even laten zien hoe de machtsverhoudingen liggen in Groep F. De ploeg van Josep Guardiola ging twee weken geleden nog onderuit bij Arsenal, maar liet dat in de thuiswedstrijd niet weer gebeuren en gaf de tegenstander uit Engeland voetballes. Bij rust stond Bayern al met 3-0 voor; Arjen Robben maakte als invaller de vierde van de avond. Het eindigde uiteindelijk in een ruime 5-1 overwinning voor Bayern, dat nu op negen punten uit vier duels staat. Olympiacos won van Dinamo Zagreb en daardoor staat Arsenal op de rand van uitschakeling.

/

Bayern München - Arsenal 5-1
Arsenal slaagde er twee weken geleden in eigen huis in om Bayern München van het scoren af te houden, maar dat bleek woensdagavond in de Allianz Arena onmogelijk. De eerste serieuze kans van de wedstrijd was direct raak: in de tiende minuut legde Thiago Alcántara de bal op het hoofd van Robert Lewandowski, die achteruit vallend van dichtbij binnen wist te koppen. De defensie van Arsenal dacht aan buitenspel, maar daar was geen sprake van. The Gunners moesten dus in de achtervolging en leken al snel op gelijke hoogte te komen, toen Mesut Özil een voorzet van Nacho Monreal binnen werkte. Gianluca Rocchi keurde de goal in eerste instantie goed, maar hoorde van een van zijn assistenten dat Özil hands had gemaakt, waardoor het feest werd afgelast.

Het was een spaarzaam moment dat Arsenal er in de eerste helft gevaarlijk uit kwam, want Bayern was duidelijk de bovenliggende partij. Tot heel veel kansen leidde dat overigens niet: Petr Cech greep in bij schoten van Kingsley Coman en Lewandowski, maar was na een klein halfuur spelen kansloos toen Thomas Müller de marge verdubbelde. Een schot van Coman mislukte, maar de bal kwam vervolgens bij Müller, die zo alsnog kon scoren. In het restant van de eerste helft bleef het eenrichtingsverkeer, al werd Cech pas in de laatste vijf minuten weer aan het werk gezet. De keeper keerde twee pogingen van Müller en kreeg een schot van Douglas Costa recht op zich af geschoten, maar op de uithaal van David Alaba had hij kort voor de pauze geen antwoord: 3-0.

Arsenal kwam totaal niet in het stuk voor en moest maar hopen dat de schade in de tweede helft beperkt zou blijven. Een kleine tien minuten in dit tweede bedrijf bracht Guardiola Robben als invaller binnen de lijnen en hij was direct trefzeker; bij zijn eerste balcontact tikte Robben op aangeven van Alaba de 4-0 tegen de touwen. Twintig minuten voor tijd deed Giroud met een fraaie eretreffer nog wel iets terug namens Arsenal, maar toen was al duidelijk dat er van een comeback geen sprake zou zijn. Robben kwam nog in de buurt van zijn tweede, maar stuitte eerst op Cech en wist de keeper acht minuten voor tijd te passeren, maar nu werd hij net van de bal gegleden op het moment dat hij het lege doel wilde vullen. Via Müller werd het kort voor tijd alsnog 5-1.

/

Olympiacos - Dinamo Zagreb 2-1
Arsenal heeft nu drie punten uit vier wedstrijden en staat daarmee gedeeld onderaan met Dinamo Zagreb, dat op de valreep verloor bij Olympiacos. De zege voor de Grieken was wel verdiend, maar omdat Edgar Pardo pas in de laatste minuut de winnende maakte, was het verdriet bij Dinamo groot. De eerste kans van de wedstrijd was voor Konstantinos Fortounis, die Paulo Machado omspeelde maar de bal vervolgens net naast schoot, en een schot van Hernani kon eenvoudig gepakt worden door Eduardo. Hernani kopte even later op aangeven van Arthur Masuaku ook nog net naast en door deze misser kon Dinamo na twintig minuten spelen op voorsprong komen. Josip Pivaric passeerde Dimitris Sovias en gaf de bal voor op Armin Hodzic, die de verrassende 0-1 binnen kopte.

Dinamo ging door deze goal met een nipte voorsprong aan de thee en dreigde zijn marge acht minuten na rust kwijt te raken, toen Gonçalo Santos met een wilde tackle een strafschop veroorzaakte. Konstantinos Fortounis ging vol vertrouwen achter de bal staan, maar zijn penalty werd gekeerd door Eduardo, waarna Fortounis de rebound over schoot. Dinamo bleef dus op voorsprong staan, maar via Pardo viel de verdiende gelijkmaker even later alsnog. Olympiacos wilde meer en Dinamo kwam tien minuten voor tijd nog met een man minder te staan, omdat Pivaric zijn tweede gele kaart ontving. Met tien tegen elf hadden de Kroaten het erg zwaar en kort voor het einde zorgde Pardo met zijn tweede van de avond voor een zege van Olympiacos, dat nu net als Bayern negen punten heeft en dicht bij een plek in de knock-outfase is. Een punt uit de laatste twee wedstrijden is voldoende.

Bayern München is de sterkste ploeg ter wereld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat doelpunt van Muller op het einde, echt waar wat een klasse hoe mooi die bal geplaatst is en in perfect het doel in rolt.

Dit is te mooi voor woorden.

4 november 2015 om 22:46

Ja idd. Dat bewijst gewoon echt de klasse van Muller. Ik heb echt zelden zo'n goede spelers gezien, echt ongelooflijk.

4 november 2015 om 22:50

Die kerel speelt het zo simpel maar zo goed. Ook z'n eerste goal lijkt gewoon zo simpel, maar hij maakt ze gewoon. Onderschatte speler.

4 november 2015 om 23:09

Robben maakte ook een geweldige invalbeurt! Ik vond dat meeverdedigen mooier dan de goal.

4 november 2015 om 23:44

Dat sprintje was inderdaad mooi om te zien. Doelpunt van Muller was ook echt klasse.

Je zag duidelijk dat de rechterkant van Arsenal te zwak was om Bayern van zich af te houden.

5 november 2015 om 20:20

Inderdaad, Debuchy was zwaar ondermaats en Bellerin vervang je niet zomaar.

4 november 2015 om 23:49

Wat als Müller ook nog is even snel zou zijn als Messi en Cristiano? dan was hij imo serieus de beste voetballer ter wereld. Müller is al jarenlang zo ongelofelijk goed bezig en haalt keer op keer die geweldige niveau weer, terwijl een Rooney bijvoorbeeld moeite heeft om dat ritme vast te houden.

Müller is zowel bij het nationale team als bij Bayern een eindbaas. Ik vraag me af waarom een gekke sjeik nooit 80 miljoen ofzo neerlegt voor hem. Altijd het proberen waard, ook al is het onrealistisch.

5 november 2015 om 00:01

Rooney is slachtoffer van het spel van zijn team terwijl Muller jarenlang in een team draait dat ieder jaar kampioen wordt en dat team wint ieder weekend met minimaal 4 doelpunten verschil. Zo te zien ook in de CL.

5 november 2015 om 00:34

Als we de media mochten geloven wou Bayern hem voor 100m halen afgelopen zomer. Er was in ieder geval serieuze interesse, voornamelijk door Van Gaal die Muller heeft meegemaakt.

Bayern heeft het geld echter niet nodig, en daarnaast is Muller een kind van de club en staat hij voor de identiteit van Bayern. Het lijkt me ook niet dat hij zelf snel weg zou gaan.

5 november 2015 om 00:51

Müller mist een dribbel/ actie. Waarschijnlijk zou hij met wat meer snelheid inderdaad nog gevaarlijker zijn. Je ziet dat als ie rechts de bal krijgt hij vaak geen kant op kan, op het balletje terug na.

Hoe makkelijk hij het balletje erin schoot laat maar weer een deel van zijn kwaliteiten zien. Ik vind hem alleen dit seizoen iets te weinig voor het doel komen.

Ach ja, wat had je verwacht? Bayern had de hele wedstrijd de macht, maar ik denk dat we zonder Bellerin er niet 5 tegen zouden krijgen. Was dat trouwens echt hands van Özil?

Ik erger me meer aan Olympiakos dat in de 90e minuut nog wint van Zagreb. Overwinteren is nu voor 99 onmogelijk, we hebben echt een wonder nodig. Kop op, herstellen tegen Spurs.

4 november 2015 om 22:44

Overwinteren is zeker nog niet onmogelijk. We moeten met 2 goals verschil winnen van Olympiakos en met 1 goal verschil van Zagreb. en dan moet Bayern van Olympiakos winnen. Dat is allemaal gewoon mogelijk.

4 november 2015 om 22:46

Mogelijk, maar voor mij hoeft het niet. Teveel blessures en een CL zal er niet beter aan doen. Ik hoop nu niet dat we het met opzet laten liggen, maar mochten we eruit vliegen dan liefst geen EL. Alles op de titel zetten.

4 november 2015 om 22:48

@stravven

Whahahaha en dan op mijn reacties reageren. De kans dat Aston Villa volgend jaar champions league speelt is nog groter dan dat Arsenal overwinterd..

4 november 2015 om 22:49

Het is simpel: Of CL of gewoon niets, EL heb je inderdaad helemaal niets aan.

4 november 2015 om 22:54

J. Vertonghen, wees eerlijk. De kans dat Bayern thuis van Olympiakos wint, noem jij die groot of klein? Ik noem dat een redelijk grote kans. Dat Arsenal thuis van Zagreb wint lijkt mij ook goed mogelijk. En met 2-0 van Olympiakos winnen is ook gewoon mogelijk. De combinatie is een tweede, maar het is gewoon haalbaar. En Aston Villa mag al heel blij zijn als ze 17e worden.

4 november 2015 om 23:00

Stravven maak je aub geen illusies. In Griekenland gaat olympiakos een muurtje timmeren en de hele wedstrijd zuigen en zeiken. Daar ga je gewoon niet winnen.

4 november 2015 om 23:04

Ik denk dat het zeker moet kunnen. Tegen die tijd zijn we weer een heel eind op volle oorlogsterkte. En Olympiakos is niet beter dan een team als Swansea.

4 november 2015 om 23:18

Het is gewoon mogelijk hoor, tegen die tijd is Arsenal hopelijk weer op volle oorlogssterkste, oftewel met het team dat thuis van Bayern won. De back-ups zijn veel te slecht, is vandaag alweer gebleken.

4 november 2015 om 23:52

Arsenal laat een Olympiakos alle hoeken van het veld zien, die winnen gewoon met 3-0 hoor. Tegen Zagreb zullen ze extra gemotiveerd zijn en de klus klaren voor patron Wenger. Ik zou eerder bang zijn van Bayern.

5 november 2015 om 00:05

Bayern walst over Olympiakos heen en Arsenal wint wel van Zagreb. Laatste wedstrijd hoeft Arsenal maar met 1 doelpunt te winnen toch? Afhankelijk van doelsaldo want onderling resultaat is dan gelijk

5 november 2015 om 00:40

Nee met twee doelpunten verschil want uitdoelpunten tellen dubbel en in het Emirates was het 3-2 voor Olympiakos.

5 november 2015 om 00:41

Ik denk dat dat prima moet kunnen. Arsenal heeft de neiging om het voor zich zelf te verpesten,dan weer (bijna) goed te maken en uiteindelijk toch nog te falen. Net zoals tegen AS Monaco vorig jaar.
Basicly is het enige echte punt of Arsenal met 2-0 kan winnen in Griekenland en dat is echt niet onmogelijk.

5 november 2015 om 01:21

Wordt er bij CL niet gekeken naar onderling resultaat bij gelijk aantal punten?

5 november 2015 om 07:15

@ mentalist Als Olympiacos een muurtje zal gaan bouwen vanaf het begin, of eerder gezegd; 'de bus parkeren', krijgen ze zelf over het algemeen alleen de kansen tegen. Veel tegenaanvallen zullen er niet komen. Zo lang Arsenal gewoon voorin blijft proberen met kansen te creëren en schieten, zal er vanzelf eentje invliegen! En met een verdedigend team is het dan ook echter moeilijk om teug te komen!

4 november 2015 om 22:46

Precies, ook met zoveel blessures heb je een wonder nodig om een goed resultaat te halen.

4 november 2015 om 22:56

Inderdaad. Zelfs op volle sterkte krijg je het lastig tegen dit Bayern. Toch wel jammer dat ze het al snel opgaven, ook niet terug in de wedstrijd gevochten.

4 november 2015 om 22:46

1 speler maakt hier echt het verschil niet hoor. De spelers van Arsenal fungeerden vanavond als pionnetjes op een trainingsveld, en ze hadden geluk dat Bayern op letterlijk 20% de bal wat rond ging tikken na de 4-0. Anders was het hier zomaar 7-0 geworden.

4 november 2015 om 23:15

En dat Cech speelde en niet Ospina.

4 november 2015 om 22:48

Zagreb is altijd al goed geweest in het weggeven van wedstrijden

4 november 2015 om 22:55

Kom op man Arsenal gaat gewoon door,ze winnen thuis van Zagreb en maken het uit bij Olympiakos af

5 november 2015 om 00:26

Serieus? 90 minuten lang voor heel Europa voor schut staan, en het dan ophangen aan je linksback? Zo ken ik er nog wel 1: met een fitte Robben vanaf minuut 1 was het niet bij 5 goals gebleven! Dit Arsenal draaide als een tierelier in Engeland en wordt zo vernederd door Bayern. Typerend

5 november 2015 om 00:44

Heel leuk en aardig maar en Kos en Bellerin er niet in maakt een wereld van verschil! Daarnaast had je in de heen wedstrijd nog fatsoenlijke wisselmogelijkheden (giroud en chambo). Nu had je aanvallend helemaal geen waardige opties, Iwobi is een talent en je kunt niet verwachten dat hij de kar in één keer trekt.

5 november 2015 om 12:42

Arsenal miste gewoon 4 belangrijke basisspelers, en dan ook nog de vaste invaller/vervanger. Met Ramsey, Koscielny, Bellerin, Walcott en Oxlade erbij is het al ontzettend moeilijk om bij Bayern resultaat te halen. Laat staan zonder deze 5 spelers. Komt nog bij dat Koscielny en Bellerin de laatste weken geweldig in vorm waren. Als dan een totaal uit vorm Debuchy hem vervangt dan ga je dat verschil gewoon voelen.

Een verlies hier was ingecalculeerd, maar ik had niet gedacht dat we zo kansloos zouden zijn.

5 november 2015 om 00:46

Ik denk dat er ook wel iets mentaals in zat bij Arsenal dat het toch wel niet zou lukken. Bij vlagen vond ik dat ze namelijk prima door de verdediging van Bayern heen kwamen. Als ze vanaf het begin af aan hun eigen spel hadden gespeeld en niet met zn allen in de 16 waren gaan staan, had de wedstrijd er heel anders uit kunnen zien. Bayern had waarschijnlijk wel gewonnen, maar niet met een 5-1 als je het mij vraagt.
Ook in de Buli heb ik het idee dat bijna alle teams zich al overgeven aan Bayern voordat de wedstrijd zelfs maar begonnen is, terwijl in de PL zelfs de kleine clubs vaak met vertrouwen een wedstrijd tegen een United, Chelsea of Arsenal ingaan.

Groot verschil alaba of lb en cb. Een wereld van verschil . Wel mooie wedstrijd van Bayern

4 november 2015 om 22:59

In de vorige wedstrijd tegen Arsenal was geen enkele centrale verdediger fit naast Boateng. Nu zijn alle verdedigers terug wedstrijdklaar.

4 november 2015 om 23:54

Ja zie het resultaat ervan

5 november 2015 om 07:58

Maar er kunnen maar 2 CB's spelen dus ze misten er 1tje. Net zoals Arsenal Kos miste gister, en hij is niet de enige.

Dik verdiend deze uitslag. Bayern was gewoon Bayern, Arsenal was uitermate zwak. Die eerste 2 doelpunten waren gewoon kinderlijk eenvoudig en ja daarna liepen ze erbij alsof ze geen zin meer hadden. Wat rond strompelen, zuur kijken en gewoon maar op 50% spelen. Deden gewoon niets meer en Bayern kon alles doen. 2e helft was het beter, maar dat kwam ook omdat Bayern rustiger aan deed.

Ik hoop nog altijd dat er iemand bij Arsenal komt die weet hoe hij een ploeg moeten laten verdedigen. Je kunt wel ver inzakken, maar zo simpel is het niet. Je ziet bij Arsenal gewoon de onkunde ervan af stralen. Ze staan met 2 linies, een van 4 en een van 5 en dat is het. Een ploeg als Bayern beweegt gewoon constant tussen die linies en zo spelen ze je helemaal kapot. De spelers van Arsenal hebben dan geen idee wat te doen en lopen en kijken dan uit paniek maar constant richting de bal. Ook het inzakken is gewoon veel te overdreven. In de eerste helft kreeg Bayern gewoon alle ruimte rond de 25 meter en verdedigde er niemand vooruit. Dit is gewoon het grote mankement van dit Arsenal, want zelfs tegen mindere ploegen komen ze hierdoor soms in gevaar.

Man of the match sws Alaba. Wat een topper is dat zeg.. Ook Thiago was erg goed en Costa is dé aankoop van de zomer.
Bij Arsenal is Campbell gewoon te zwak, al is dat niet gek voor een 3e/4e keus. Achterin wordt Koscielny enorm enorm gemist, daar moet echt een topper komen voor Mertesacker.

Deze pot snel vergeten en zorgen dat je wint van Zagreb (en Bayern van Olympiakos) en dan knallen in Griekenland. Wint Olympiakos ook nog in de 90e minuut.. man.
Die commentator was trouwens ook enorm irritant. Schijthekel aan commentators die weinig verstand hebben en partijdig zijn.

4 november 2015 om 22:46

Geen Koscielny en Bellerin, de twee beste verdedigers worden gemist, dan kan je je borst alvast nat maken. Ik denk dat het geen 5-1 zo zou worden. In de CL telt volgens mij onderling resultaat, dus Arsenal moet winnen van Zagreb, Olympiakos moet verliezen van Bayern en dan nog een score van 2-0 of meer.

4 november 2015 om 22:48

Ja, dus knallen in Griekenland en 2-0 maken haha.

4 november 2015 om 22:49

Monreal is wel de beste verdediger na Koscielny, daarna komen Bellerin en Gabriel.

4 november 2015 om 22:57

Ja maar dat is geen excuus. Vandaag had het 10-0 kunnen worden, dus 5-1 met Kos en Bellerin zou ook goed kunnen. Arsenal was gewoon enorm zwak de eerste helft.

4 november 2015 om 22:59

Sowieso alles geven in de Premier League, kampioenschap is mogelijk dit jaar, terwijl we de CL zelf verspeeld hebben in de eerste twee wedstrijden. 3 punten tegen Bayern is gewoon goed, mits je de anderer twee teams verslaat natuurlijk.

5 november 2015 om 10:34

Weet je wat het ook is bij de Cl.. Arsenal is gewoon kansloos om verder te komen dan de kwartfinale normaal gesproken, of je moet een goede loting hebben (en goed spelen.. Monaco..). Het is vaak al een ronde eerder afgelopen omdat ze altijd 2e worden in de groep, dus wat valt er te halen? Door die 2 wedstrijden die ze al verkloot hebben, staat de Cl ook echt op een laag pitje bij mij. De Premier League is nu een stuk belangrijker en dit jaar kunnen ze kampioen worden.

5 november 2015 om 00:55

Ik ben het helemaal eens met wat je zegt.

Je zegt dat Bayern veel tussen de linies speelt waar Arsenal geen idee heeft hoe ze daarop moeten reageren. Is dat niet gewoon het tactische falen van Wenger? Het is toch de taak van de trainer die hierin de spelers aanwijzingen geeft wat spelers moeten doen als de tegenstander zus of zo speelt.

5 november 2015 om 10:41

Wenger is in dit opzicht ook niet goed. De afgelopen jaren is er alleen maar aanvallend gevoetbald en altijd is er uitgegaan van eigen kracht. Toen kregen ze een paar keer een keihard pak slaag in topwedstrijden en sindsdien spelen ze wat behoudender in zo'n wedstrijden. Dat is allemaal goed, maar dan moet je het wel kunnen. Arsenal straalt dan vaak gewoon onkunde uit. Wenger weet niet goed hoe hij z'n ploeg goed moeten laten staan en de spelers zelf hebben al helemaal geen idee. Dit is trouwens ook in wedstrijden waarbij ze bv 2-0 voor staan en dan ineens inzakken terwijl dat nergens voor nodig is. Als gevolg krijg je steeds meer druk op je ploeg en is het nog billen knijpen of erger.

Ze zakken te ver terug en bijna iedereen schuift veel te ver naar de bal. Als de bal bv links is, schuift alles helemaal naar links. Leuk en aardig dat je het klein wilt maken, maar je kunt ook overdrijven. Zo komen er op 3/4 plaatsen weer mensen vrij en moeten ze weer als een gek de andere kant op. Na een paar keer raken ze in paniek en zakken ze gewoon helemaal de 16 in, als gevolg dat de tegenstander nog meer ruimte krijgt.

In de Premier League heb ik dit nog niet echt gezien dit jaar, maar in de Cl is het gewoon nodig af en toe. Tactisch zijn ze veel te zwak om dit soort wedstrijden te spelen.

5 november 2015 om 16:50

Ja klopt wat je zegt. Vraag me dan toch af hoe het komt dat Wenger hier zich niet in verbetert. Het is zo onnodig om tactisch zo zwak te zijn. Zoals je zegt is dit ook zeker niet de 1ste keer dat het voorkomt dat Arsenal zo overlopen wordt.

Als je echt bij de top wilt horen dan zul je hier toch echt in bepaalde wedstrijden tactisch goed moeten staan.

Ik denk eigenlijk niet dat Wenger zich hierin nog zal gaan ontwikkelen/verbeteren (aangezien dit al jaren zo gebeurd, dat die tactisch faalt samen met zijn spelers door zijn onkunde), maar doet hij dat wel dan is Arsenal nog een stuk sterker en gevaarlijker.

Bayern toch een maatje of 2 te groot gebleken voor dit Arsenal.. geen schande om te verliezen van dit Bayern.. hadden vorige wedstrijd een off day en hebben het nu recht gezet!

4 november 2015 om 22:50

Zeg maar gerust een maatje of vijf..

4 november 2015 om 22:53

Vandaag wel ja, maar Arsenal was niet op zijn sterkst. Normaal gesproken is Bayern twee maten te groot, vandaag vijf ofzo.

5 november 2015 om 00:29

Bayern mist toch ook een Ribéry, Robben deels, Gotze, Vidal zat dan nog op de bank. Als je na wat blessures met een cambell aan moet komen zetten zegt dat maar eens te meer dat Arsenal geen absolute top is! Zonde want er is zoveel uit die club te halen heb ik altijd het gevoel!

5 november 2015 om 12:45

Je kan de selectie van Bayern natuurlijk ook nauwelijks vergelijken met die van Arsenal. Die hebben op iedere positie 2 wereldtoppers, terwijl Arsenal blij moet zijn als we in het hele team 7 wereldtoppers hebben.

Geen schande om te verliezen van Bayern, en al helemaal niet met zoveel blessures bij basisspelers, maar dat het zo kansloos was was schrikbarend.

Hoezo incident? Arsenal won thuis verdiend en Bayern won vandaag verdiend. Maar goed, geen nieuwe blessures erbij gelukkig, nu blijft het maar beperkt tot 10 blessures...

4 november 2015 om 22:50

Arsenal had die thuiswedstrijd gewoon het spelverloop mee, en Bayern had een slechte dag. Normaal gesproken zou Bayern gewoon winnen, vandaar incident.

4 november 2015 om 22:56

Ik denk eerder dat je Arsenal en Bayern verkeerd om hebt geplaatst..

Beide wedstrijden hebben een terechte uitslag gekregen

4 november 2015 om 23:33

Ik zeg niet dat het geen terechte overwinning was, ik zeg dat Arsenal zijn dag had en Bayern een offday. Ajax won ook een keer zeer terecht van Barcelona, maar dat was ook gewoon een incident, zelfde ging hier voor Arsenal natuurlijk ook op. Niets mis mee, Bayern is gewoon veel beter dan de Europese subtop

5 november 2015 om 01:16

En ik zeg dat wat jij zegt behoorlijk zwart/wit is, want ik denk eerder dat Arsenal een enorm sterke wedstrijd neer zette de eerste keer en de tweede wedstrijd op alle fronten behoorlijk zwakker was dan haar eerste wedstrijd

4 november 2015 om 22:53

Een incident ja, want Bayern is veel en veel beter dan Arsenal. Met of zonder blessures. De gehele Engelse top kan al een tijd lang niet meekomen met Barcelona, Bayern en Real Madrid.

4 november 2015 om 23:00

Bedoel meer dat de uitslag terecht was vorige keer en dus geen incident was. Natuurlijk is Bayern beter dan Arsenal en kun je het daardoor weer wel een incident noemen. Het is maar hoe je het bekijkt ja.

4 november 2015 om 23:04

Vorige keer ging het eerder gelijkop met Bayern als meest voetballende ploeg en Arsenal de ploeg die op de counter kansen creeerde en 2x scoorde. Dat is een totaal andere overwinning dan de afstraffing van vandaag. Dat Arsenal dus van Bayern won is linksom of rechtsom een incident.

4 november 2015 om 23:25

Het is geen incident meer, Arsenal heeft nu driemaal aangetoond dat het Bayern het 1 wedstrijd frustrerend lastig kan maken en de andere wedstrijd van het veld gespeeld wordt.

4 november 2015 om 22:55

Is toch een incident.

4 november 2015 om 22:48

Kan jij dan vertellen wat er op dit moment 'eigen' is aan de stijl van Arsenal!? Wat is nu typisch Arsenal voetbal, kijkend naar her elftal van dit seizoen?

4 november 2015 om 22:52

Komop zeg. Arsenal staat al jaren voor mooi verzorgd voetbal. Dat is volgens mij toch wel bekend?

4 november 2015 om 22:55

Typisch Arsenal is het mooie voetbal, het combinatie voetbal. Bewegende mensen, een teweetjes etc.

4 november 2015 om 23:09

Zo staan ze bekend, maar ik heb het vanavond niet gezien. De beste wedstrijd van het seizoen, tegen manchester united, wonnen ze door powerplay, niet door mooi combinatie voetbal. Het snelle tikken en goed combineren zag ik vanavond vooral bij Bayern München

4 november 2015 om 23:19

Dan moet je vaker wedstrijden kijken Wimmetje, Arsenal staat bekend om haar combinatievoetbal, het liefst lopen ze de bal nog in het doel. Bayern was vandaag gewoon oppermachtig, geen schande hoor. Vind het alleen jammer dat zulke pauperanalisten een podium krijgen om dingen te vertellen op basis die ze hebben gezien in de jaren '80.

4 november 2015 om 23:31

Ik kijk regelmatig naar Arsenal, ook in de competitie! Ik vind het ook een heel fijne ploeg om naar te kijken, alleen het voetbal zoals jij het omschrijft, zie ik niet.

Waarom doe je trouwens zo negatief over de analisten. Ronald Waterreus heeft een jaar of 10 CL gespeeld met PSV, die heeft gewoon recht van spreken. Als een analist niet positief is over Arsenal, hoef je toch niet zo minderwaardig over hem te doen.

4 november 2015 om 23:39

Omdat Waterreus onzin zit te praten. Hij zegt allemaal dingen die niet waar zijn, daarom is er kritiek op hem. Hij baseert zijn mening alleen op twee wedstrijden, terwijl hij normaal gesproken nooit naar Arsenal kijkt, en daardoor dus ook niet kan weten hoe Arsenal speelt.

4 november 2015 om 23:39

Oke, fijn om te horen Wim! Misschien kijk je dan net de verkeerde wedstrijden, wat ik wel moet zeggen is dat Arsenal efficiënter is geworden. De bal in het doel proberen te lopen laten ze vaker links nu. Trouwens, bij het 2e doelpunt van Özil werd voorafgaand ook lekker gecombineerd.

Over de analisten: Ik vind ze allemaal pauper hoor, ook al praten ze niet over Arsenal. Ronald de Boer vind ik ook maar niets, alleen met Gullit kan ik het nog eens zijn. Als een Verbeek zegt dat Arsenal geen eigen identiteit heeft, haar spel speelt met weinig balcontact en geen dominant voetbal speelt, dan vraag ik mij af of hij wel het Arsenal onder Wenger bedoelt of Arsenal de Sarandi die actief is in de Argentijnse competitie.

Wat ik hiermee wil zeggen is: Als je bijna tot geen wedstrijden kijkt, probeer dan ook geen onzin te verkondigen op nationale televisie.

5 november 2015 om 07:22

Precies! Ik weet niet of iemand zich die kans van Cazorla nog kan herinneren van gisteren? Met 4 man tikken, klein lobje door de verdediging in de loop van Cazorla die de bal met links tegen Neuer aan schoot. Typisch Arsenal, net als die goal van Wilshere tegen Norwich, wie kent die niet?!

5 november 2015 om 07:32

Inderdaad, gisteren die kans van Cazorla om maar even een voorbeeld te noemen. Hoe alleen door die combinatie alleen voor het doel werd gezet was echt prachtig om te zien alleen schoot hij jammer genoeg recht op Neuer.

Incident is een groot woord, Arsenal maakte die dag gewoon z'n kansen af.

Jammer maar de score weerspreekt de wedstrijd ook. Arsenal werd in de eerste helft compleet gedomineerd, Gabriel zit te slapen en dan krijg je een vroege tegengoal, alle plannen vallen in duigen. Debuchy leek gewoon onzichtbaar, na z'n mooie tackle in de tweede helft, was hij er gewoon niet. Mertesacker verloor elke duel van Muller in de lucht, ongelooflijk.

2de helft waren er wel wat kansen, jammer genoeg gingen we daar niet goed mee om of we hadden er zeker 3 kunnen scoren. Al bij al gaan we verdiend uit de CL, ik zie Olympiakos dit echt niet meer weggeven. Nu alles op de PL zetten en hopen dat Koscielny en Bellerin terug zijn voor de Nld, wat een drama zonder die 2.

Douglas Costa. Voor zulke spelers komen mensen naar het stadion. Het is echt een verademing om hem te zien voetballen.

Dit is een type voetballer die doorslag geeft of je een wedstrijd wel of niet gaat kijken. Of wanneer je twijfelt tussen 2/3 wedstrijden.

Een Hazard, Ronaldo, Bale, Di Maria e.d. komen niet in de buurt bij dat wat ik probeer uit te leggen. Ronaldinho was de laatste voetballer bij wie ik dit gevoel ook had, maar dan vele malen erger. Natuurlijk is Douglas Costa nog niet op dat niveau. Ronaldinho had veel en veel meer plezier en belevin tijdens het spelletje en dit kon je duidelijk opmerken aan de manier van spelen. Zijn techniek en souplesse was buitenaards en op het toppunt van zijn carriere was het beter dan Messi, ik overdrijf niet.

Maar goed, terugkomend op Douglas Costa. Hij doet mij dus denken aan de altijd lachende Ronaldinho. Al is het maar een fractie van een seconde dat een speler mij laat terugdenken aan Ronaldinho. Dat is Douglas Costa bij deze gelukt.

4 november 2015 om 22:52

Ik kan me er wel in vinden eigenlijk. Neymar kan dit ook, al is die iets degelijker en efficiënter gaan spelen.

Mooie is dat Costa niet zo bekend was en de laatste 2 jaar ook niet zo geweldig was. Bayern neemt de gok en ineens doet die dit. Ongelooflijk. Hoe makkelijk hij die balletjes stillegt en daarna wacht op die kleine beweging van de verdediger om hem daarna gewoon keihard te vernederen. Technisch zo'n hoog niveau en zo effectief.

4 november 2015 om 22:57

Neymar nog efficienter?

4 november 2015 om 22:58

Trouwens costa was altijd goed in mijn ogen, mssn had te maken met mijn braziliaanse bril, maar kk vond hem altijd (!) beter dan bijvoorbeeld willian. Sterker nog toen willian naar cfc kwam kon ik niet begrijpen waarom ze niet voor costa zijn gegaan.

4 november 2015 om 23:02

Haha ja Neymar gooide z'n truccendoos toch erg vaak open, terwijl het niet altijd efficiënt was. Dat heeft hij nu best wel afgeleerd, aangezien hij gewoon veel efficiënter speelt. Minder gekke dingen, meer doelbewust en nuttig.

4 november 2015 om 23:05

Vond Willian toch echt wel beter. Costa heeft echt een lange periode gehad dat hij enorm weinig liet zien, al was het natuurlijk altijd een enorm talent. Verschil is vooral dat Willian zich echt liet zien en Costa dus niet.

Maakt uiteindelijk dus niks uit.

4 november 2015 om 23:13

Daar heb je helemaal gelijk in! Alleen vind ik het zo jammer dat Neymar zo licht als een veertje is. Maar goed, dat heeft ook weer z'n voordelen. En deze benut hij optimaal.

5 november 2015 om 00:25

Inderdaad. Wat Costa nu laat zien bij Bayern is echt van een wereldniveau.
Ik zie eindelijk weer een echte sambaspeler. Na Dinho heb ik eigenlijk niet echt meer van een Braziliaanse speler kunnen genieten.

Costa wordt een hele grote. Dit wordt de toekomst van Bayern

5 november 2015 om 07:32

@ Rust Cohle Dat vind ik het mooiste bij FC Barcelona, spelers zoals Messi, Iniesta, Sanchez (eerst) en Xavi (eerst) die de dwergen zijn in het voetbal, maar toch fysiek meestal als sterkste uit hun duels komen. Weten precies hoe ze hun lichaam moeten plaatsen tegen de tegenstander om het hem onmogelijk te maken de bal te pakken. En dan met een beweging erbij soms wel 2; of zelfs 3.. Een speler als Ronaldo heeft alles; grootte, fysiek, hard schot, hoge snelheid, precisie, balcontrole, inzicht en noem het maar op! Messi weet met eigenlijk alleen zijn balcontrole, balgevoel, buitenaards inzicht, teamspel en hoge acceleratie betere cijfers te halen dan Ronaldo. Dat vind ik erg knap! Daarom is Messi No. 1!

4 november 2015 om 23:16

Ik keek toen wel voetbal. En vond Ronaldo tijdens zijn Manchester United tijden zeer goed. Hij was onvoorspelbaarder en durfde meer dan tegenwoordig. Ook scoorde hij zo nu en dan wel eens een vrije trap, hehe :D. Maar als ik nu moest kiezen bij welke speler ik het meest geniet.. Costa!

4 november 2015 om 22:55

Nou, Neymar is toch ook zo'n speler?

Douglas Costa, ik vond hem altijd erg goed en wou hem in 2013 dacht ik graag bij cfc willen zien ipv willian maar toen vond iedereen willian beter maar nu is costa wat verder vind ik (niet dat k willian slecht vind want hjj is ook cfc beste speler dit seizoen).

4 november 2015 om 22:59

Je overdrijft wel. Messi was op zijn 19e al beter dan Ronaldinho, waarmee ik natuurlijk niets af doe van laatstgenoemde, maar aangeef hoe onwerkelijk Messi was/is. Maar goed, dit is off topic. Ik denk dat iedereen wel geniet van spelers als Douglas Costa.

4 november 2015 om 23:18

Ik snap wat je bedoelt. Messi staat bij mij ook onbetwist bovenaan, allertijden. Maar wat ik bedoel is echt dat moment waar Ronaldinho in bloedvorm was. Alles wat hij aanraakte veranderde in goud. Het sloeg nergens meer op. Ik moet gelijk denken aan dat filmpje dat op de schermen van het Camp Nou werd afgespeeld tijdens een vriendschappelijke wedstrijd tegen AC Milan (waar hij toen speelde). Zoek het eens op, om te smullen maat!!

4 november 2015 om 22:59

Precies dit ja, ook die akkapanna vandaag weer. Dat soort acties zijn heerlijk om naar te kijken en vermaken het publiek ook. Het mooie is dat bij hem deze acties vaak ook functioneel zijn. Voor dat soort spelers kom je naar het stadion.

Heerlijke invalbeurt Robben. Eindelijk weer iets om trots op te zijn als Nederlander zijnde. Bayern vandaag superieur tegen Arsenal.

In twee wedstrijden tegen Bayern 3 punten pakken is een resultaat waar de meeste teams voor tekenen volgens mij, overall hebben we het tegen Bayern gewoon goed gedaan. Arsenal was niet best, al scheelt het wel dat je 4 basisspelers mist, maar het is geen excuus, het was vandaag gewoon slecht. En wat is er met Debuchy gebeurt? Die mag van mij komende zomer vertrekken, dan halen we Jenkinson terug. En Campbell komt tekort, dat is ook duidelijk. In de competitie tegen de mindere goden kan het nog wel, maar in zulke wedstrijden zie je dat hij tekort komt. En voor het eerst in lange tijd dat ik blij ben met een aankomende interlandperiode.

Volgens mij mag hij tot de beste middenvelders van Europa gerekend worden; Thiago was vandaag weer fenomenaal! Maar liefst 125 passes, waarvan meer dan negentig procent aankomt en daar ook nog eens vier beslissende passes tussen zitten. Waanzinnige speler!

4 november 2015 om 23:13

Zijn er dan echt serieus mensen die hem niet to de beste middenvelders van Europa scharen.
Vond hem ook altijd een net wat groter talent dan Isco bij Jong Spanje, maar het is inderdaad wel zo dat er ook toen veel meer over Isco gepraat werd dan Thiago (wat ik dus best vreemd vond).

5 november 2015 om 07:52

Toch jammer dat Barca hem heeft laten gaan. Zou in mijn optiek perfect op het middenveld passen daar als opvolger van Xavi.

Weer wat geld misgelopen omdat Bayern Arsenal een doelpunt laat maken.. Dacht dat Bayern met minimaal 3 doelpunten verachil zou winnen zonder tegen goals..

Maarja, zo zie je maar weer. Ik vond Bayern de betere in London. Dus voor mij bestond er geen twijfel dat ze deze wedstrijd wel zouden winnen.

Ik kan mij hier een hoop Arsenal fans herinneren die City zaten af te kraken omdat ze kansloos waren in een poule met Bayern. Vind het daarom wel leed vermaak dat nu Arsenal zelf kansloos is. Zeker omdat dit ook gewoon een keiharde nederlaag is. Aan de andere kant is dit voor Arsenal wel een mooie kans om de El te winnen. Dat is toch zeker ook geen verkeerde prijs. En dat is niet eens sarcastisch bedoeld.

4 november 2015 om 22:58

Tja als je een half miljard uitgeeft en de premier league koopt is dat dan vrij komisch ja. Dit jaar heeft city weer het nodige miljoenen uitgegeven. Kijken of ze straks ook de CL kunnen kopen seizoen na seizoen.

4 november 2015 om 23:10

Volgens mij heb jij de eigenaren van de Barclays Premier League wat uit te leggen De teams met de grootste budgetten winnen ook bijna altijd de competitie. Ik zou eerder kritiek uiten als City zou falen in de PL met zoveel uitgaven dan om het feit dat ze veel uitgeven. Wat zou jij doen met zo'n budget? Precies...

4 november 2015 om 23:00

Define kansloos. Bayern moet van Olympiakos winnen en Arsenal moet twee keer winnen waarvan met 2-0 tegen Olympiakos, is niet kansloos.

En de EL mag Spurs hebben, ik speel liever geen Europees voetbal dan EL. En dan kunnen we ons echt vol op de titel focussen.

4 november 2015 om 23:03

Zowat iedereen is kansloos tegen Bayern en de Engelse clubs zijn nog lang niet van dat niveau. City stelde toen alleen teleur, zoals Arsenal vandaag.

4 november 2015 om 23:06

Arsenal kan nog steeds door en als City fan zou ik ze absoluut ook niet uit de CL willen zien.

In de eigen Allianz Arena is Bayern ongenaakbaar.

Bayern natuurlijk de terechte winnaar, veel te sterk dit team voor Arsenal dat teveel basisspelers mist. Iedereen liep erbij alsof ze er geen zin in hadden, vanaf minuut 1. Winst in Londen was geen incident, Arsenal was gewoon de slimmere ploeg. Het is niet onmogelijk om door te bekeren, hopelijk zijn de meeste spelers weer terug bij die wedstrijden zodat alles gegeven kan worden.

P.S wat zijn er trouwens bagger analisten bij SBS 6, echt pauper gewoon. Hoop echt dat het teruggaat naar de Nos.

In theorie is Arsenal bij lange na niet kansloos, als je de twee resterende wedstrijden wint (tegen de twee mindere ploegen uit deze poule) zou je zomaar op doelsaldo tweede kunnen worden, maar dan moeten de resultaten op de andere velden ook meezitten. In praktijk zie ik het echter niet gebeuren, ze moeten nu gewoon voor Europa League voetbal gaan.

4 november 2015 om 23:18

Het probleem is alleen dat doelsaldo alleen bepalend is bij hetzelfde onderlinge resultaat (zoals bij PSV en Wolfsburg). Als Arsenal de komende twee wedstrijden wint, maar met 2-1 van Olympiacos winnen, eindigt Arsenal alsnog derde omdat Olympiacos in Londen met 3-2 won. Arsenal móet dus met 2 goals verschil of 3-4 of meer van Olympiacos winnen.
En uiteraard van Zagreb winnen.

4 november 2015 om 23:24

3 punten tegen Bayern is een goed resultaat voor elke ploeg (behalve Real en Barca misschien), het is gewoon dat Arsenal zelf de CL heeft verspeeld in de eerste 2 wedstrijden.

Nou ik weet dat je een fan bent van hem, maar hij is niet een van de beste mid hoor. Nog niet. Ik vind hem af en toe te

dit was waardeloos hoe kan je hiervoor een fan zijn. Vooral voor de fans die zijn meegereisd die betalen veel geld voor een kaartje en dan zien ze dit. Echt waardeloos Arsenal is echt geen topclub gewoon een middelmatige ploeg die het geluk heeft dat ze ozil en Sánchez hebben

Bayern heeft Arsenal alle hoeken van het veld laten zien. Arsenal had ik eerlijk gezegd wel op zn minst van verwacht dat ze passie en strijd zouden tonen, maar nee hoor. Bayern heeft in mijn ogen toch wel de beste selectie op dit moment. Zoveel kwaliteit en bijna alle posities zijn gewoon dubbel bezet met wereldspelers.

Messi of Ronaldo? Doe mij maar Mueller!!! Hoop dat hij ooit ballon dor wint, al is het alleen al voor zijn liefdadigheid en zijn inzet/wedstrijdmentaluteit. Het is n alleskunner en staat garant voor goals en assists.

Man man man, wat een goed elftal heeft Bayern zeg! Zo compleet en zulke klasse! Lewandowski, Muller, Costa, Robben, Thiago, etc... Die costa moet trouwens wel opletten hoor, heeft dezelfde trekjes als Neymaar in zijn eerdte europese seizoen. Als hij die provocerende truxkjes blijft doen dan worden z'n benen nog eens onder 'm vandaan geschopt!

5 november 2015 om 09:45

Nou, ik hoop dat ie nooit ermee stopt. Is toch prachtig zo'n voetballer. Telkens and Douglas Costa de bal krijgt weet je gewoon dat er iets spannends gaat gebeuren. Als je dan de back ziet instappen kun je je alvast klaarmaken voor een zieke passeerbeweging. Het mooie aan Costa is oook dat zijn vervolg vaak prima is. Harde bal naar het midden, over de grond of door de lucht, vaak komen ze ook nog eens aan. Bayern heeft hier echt een diamant weten op te halen. Vond Coman ook prima spelen, trouwens.

Nog maar eens het bewijs dat als het er echt op aan komt de top van Engeland, ondanks al zijn geld, gewoon meedoet aan de CL om de hoop te vullen en niet boven een figurantenrol uitkomt.

Dat Arsenal nu een paar basis spelers mist is niet de reden dat de overwinning zo groot was. Mensen die dat als excuus geven vergeten wss dat in de andere wedstijd Bayern een grote volle ziekenboeg had, dat is eerder de reden dat Arsenal thuis won.

5 november 2015 om 07:15

Overvolle ziekenboeg? Maat, ze misten letterlijk alleen Robben & Götze. Ribery wordt niet gemist omdat Costa veel beter presteert dan hem. Dus om het daar op te gooien... Overdrijven kan ook.

Arsenal was thuis gewoon de slimmere ploeg en de verdiende winnaar. Omdat Bayern meer balbezit had betekent dat niet dat zij de betere waren met dat eindeloos getik van hun. Ze hebben uiteindelijk evenveel kansen gecreëerd en evenveel schoten op doel gehad.

Arsenal heeft superveel blessures opgelopen waardoor er 3 talentjes mee werden genomen en bankzitters die te kort komen in de basis werden gezet. Dit is geen excuus natuurlijk, Bayern was duidelijk de sterkere ploeg en hebben ook verdiend gewonnen.

5 november 2015 om 11:08

Dat Costa beter is betekent niet dat Ribery niet gemist wordt.
Als je naar de bank en het veld keek zag je wie er miste:
Benatia
Robben
Gotze
Ribery
Rode
Badstuber

Hierdoor had Bayern een aantal bankzitters die je natuurlijk normaal niet hebt.
Er is een reden dat de beste LB van de wereld niet op LB stond, vanwege de blessures van Benatia en Badstuber.

5 november 2015 om 11:30

Op de posities van Badstuber en Rode stonden er veel betere spelers, Costa doet het vooralsnog super goed op zijn positie dus Ribery wordt echt niet gemist. Het loopt als een trein bij Bayern. De enige die echt werd gemist was Robben aan de rechterkant want hij zou samen met Costa op de flanken iets kunnen creëren.

Arsenal had gisteren ook bankzitters die er normaal niet zitten, 3 talenten die eigenlijk normaliter niet op de bank zitten maar vanwege het grote aantal blessures wel noodzakelijk was. Ik vind de schuld leggen bij de ''overvolle'' ziekenboeg van Bayern dus geen excuus. Arsenal was die wedstrijd gewoon het meest efficiënt, het was geen incident zoals veel mensen willen beweren. Ik vind dat een beetje vergezocht.

Wat wel zo is, is dat de wedstrijd gisteren maar weer eens bewees dat de selectie van Arsenal niet breed genoeg is.

5 november 2015 om 13:07

Ik zie hier mensen het gemis van bellerin en kos als redenen geven voor deze grote score en dat het ook aan de zwakke bank ligt. Enige wat ik hier mee wil zeggen is dat bayern het zelfde had.

5 november 2015 om 17:49

Verschil tussen Arsenal en Bayern is dat Bayern nog steeds spelers van wereldklasse op de bank had zitten of i.i.g. van hogere kwaliteit dan dat Arsenal gisteren op de bank had zitten. Een Debuchy kun je niet vergelijken met Alaba, ongeacht op welke positie ze staan. Achterin heeft Bayern gewoon betere spelers, zowel op de bank als in de basis.

Bayern laat eens te meer zien dat het tot de absolute top hoort waar Arsenal niet onder valt. Absoluut geen schande, geeft alleen maar aan dat er nog een aantal stappen gemaakt moeten worden bij Arsenal.

Weer genoten van Müller en Giroud de mooiste goal van de avond zien maken. Trouwens Cech keepte gewoon weer ongelofelijk goed.

Baye is keisterk, maar mochten ze nog zo een zeperd begaan in de KO fase tegen Real of Barca, dan loopt het af zoals afgelopen 2 seizoenen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren