Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Sportief directeur van Barcelona scout Van Persie en vijf Ajacieden’

Laatste update:

De krant SPORT meldde woensdag dat Barcelona de verrichtingen van Riechedly Bazoer, Jairo Riedewald en Anwar El Ghazi scherp in de gaten houdt en die interesse neemt misschien wel serieuzere vormen aan, want Mundo Deportivo schrijft dat sportief directeur Robert Fernández komende donderdag op de tribune zit bij de Europa League-wedstrijd tussen Fenerbahçe en Ajax.

/

Fernández, wiens officiële titel die van technisch secretaris is, komt in eerste instantie kijken voor Robin van Persie, maar ook Bazoer, Riedewald El Ghazi, Davy Klaassen en Arek Milik zullen in de gaten worden gehouden door de sportbestuurder van Barcelona. Collega Ariedo Braida zit ook niet stil, want hij heeft een scoutingtrip naar zijn vaderland geboekt.

De Italiaan houdt naar verluidt Domenico Berardi, Sime Vrsaljko, Felipe Anderson en Granit Xhaka in de gaten en hij wil ook met Juventus over Paul Pogba praten. De 23-jarige verdedigende middenvelder Xhaka komt overigens uit voor Borussia Mönchengladbach.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lol.... niet bepaalt serieus te nemen dit, en nee dat ligt er niet aan omdat het spelers van ajax zijn, als het van een team was in de eredivisie die ik wel fan van ben, had ik het ook niet serieus kunnen nemen...

Met name nu al die spelers van hierboven sowieso al door de mand vielen bij nederlands elftal.
Van persie kan in principe nog, nouja, blijft ook beetje raar maar toch.

19 oktober 2015 om 19:18

Tjah ze zijn allen gewoon erg getalenteerd. Dat is een feit volgens mij.

19 oktober 2015 om 19:31

Zie jij Milik of Klaassen met hun fluwelen techniek ooit bij Barcelona spelen?

19 oktober 2015 om 19:31

Bazoer snap ik trouwens wel, de rest is niet serieus te nemen.

19 oktober 2015 om 19:51

Zitten zeker talenten tussen, maar Bazoer is op termijn misschien de enige die echt de top kan halen.
Wees eerlijk, Klaassen is voor Ajax van grote waarde, maar die zie je toch niet naast een Iniesta lopen.

19 oktober 2015 om 20:19

Riedewald speelt wel het spelletje zoals barca dat wilt zien

19 oktober 2015 om 20:45

Ja, maar het niveau aankunnen is een ander verhaal.

19 oktober 2015 om 22:00

als je naar ajax kijkt spelen ze erg goed in eredivisie maar buiten nederland en tegen de top van nederland gaat het eigenlijk altijd fout! celtic, molde, psv etc. ook presenteren de spelers van ajax niet goed in nederlands elftal maar dat ligt ook aan de kwaliteit van de rest van de nationale ploeg. bazoer zie ik ooit wel bij barca spelen maar ik denk dat het voor hem slim is zeker nog 5 jaar bij ajax te spelen of een club van zelfde kwaliteiten

19 oktober 2015 om 19:19

Het zijn allemaal spelers met veel potentie die ze eventueel over een paar jaar kunnen kopen. Zo gek vind ik het niet dat Bazoer en El Ghazi ertussen staan.

19 oktober 2015 om 19:41

Heel gek is het niet, maar ze zullen zeker geen basis plaats krijgen in het begin. Milik is misschien beetje raar, maar als hij alleen hoeft te scoren heeft hij alleen maar goede voetballers om zich heen nodig. Enfin, ik geloof er ook niet zoveel in. En anders kan Ajax flink cashen.

19 oktober 2015 om 20:32

In de gaten houden is iets anders dan volgende week kopen he? Of snappen jullie de tekst niet?
Los hier van is het gewoon een feit dat er weet een heerlijke lichting toppers aan zit te komen. Bazoer, Riedewald, Tete, de jongens van Feyenoord
(noem de hele bende maar op) Hendrikx van PSV. En verder een Maher, Klaassen, Promes, Rekik, na een goed seizoen. Die laatste groep is over de grens 'talent' heen maar je weet hoe het gaat in het voetbal. Ze hebben niet voor niks in de groep 'talenten buitencategorie' gezeten en kunnen zo weet op de radar van een Barca verschijnen.

19 oktober 2015 om 21:15

Je onderschat hoeveel spelers er door Barca in de gaten gehouden worden. Dat zijn er tientallen, die hebben enorm veel scouts. Tweede punt was je mist is dat men kijkt naar leeftijd categorieen.

Dat die spelers nu bij het Nederlands elftal door de mand vallen doet er dan dus niet toe, ze worden niet voor nu gescout maar Barcelona wil inschatten hoe die spelers over vijf, zes jaar zullen zijn.

Er zijn de laatste weken bijna honderd namen langsgekomen die Barcelona zogenaamd in de gaten zou houden, het is dus giswerk of de club daadwerkelijk geïnteresseerd is in deze spelers. Blijkbaar zijn de berichten over Robin van Persie serieuzer dan aanvankelijk werd gedacht, maar nu wordt ook de naam van Radamel Falcao plotseling genoemd nu hij 'ongelukkig zou zijn' bij Chelsea. Denk overigens wel dat Barcelona oprecht geïnteresseerd is in Jaïro Riedewald aangezien de club op zoek is naar een centrale verdediger die ook als linksback uit de voeten kan. Daarnaast is het niet meer dan logisch dat El Ghazi, Klaassen en Bazoer in de gaten worden gehouden.

19 oktober 2015 om 19:27

Ook logisch dat Milik gevolgd wordt, maar denk meer op basis van zijn statistieken van vorig seizoen en interlands voor Polen.

19 oktober 2015 om 19:40

Kom op zeg. Zelfs binnen Ajax is Milik niet onomstreden.

19 oktober 2015 om 19:48

Ik zeg toch ook dat het niet op basis van zijn prestaties bij Ajax is de laatste maanden?

19 oktober 2015 om 19:48

Op basis van zijn statistieken bij het Poolse nationale elftal zou dat logisch zijn, maar als ze al eerder een wedstrijd van hem hebben bekeken kan er al meteen worden geconcludeerd dat Milik niet geschikt is voor Barcelona. Daar ontbreken toch echt de technische vaardigheden voor en zou hij toch echt meer doelpunten voor Ajax moeten maken. Maar goed, als je toch aan het kijken bent; waarom dan ook niet even een verslag over Milik naar Barcelona sturen?

19 oktober 2015 om 19:58

Ook nu weer: ze zien deze spelers niet als directe versterkingen op korte termijn. Ze zien deze spelers als mogelijke aankopen in de toekomst. Milik is daar ook een logische kandidaat voor om te volgen.

19 oktober 2015 om 20:21

Dat is ook niet meer dan logisch; zulke spelers worden niet bekeken als directe versterking, maar om een beeld te hebben van zo'n talent mochten ze in de toekomst toch concreet willen worden. Toch moet er al wel een basis aanwezig zijn en voor Barcelona spitst zich dat duidelijk toe op technische vaardigheden; daar blinkt Milik niet in uit en verwacht ook niet dat hij één van de redenen is geweest dat Robert de wedstrijd komt bekijken.

19 oktober 2015 om 21:13

Ja, maar als jij spelers nooit gaat bekijken, weet je ook niet of ze technisch goed of slecht zijn. Ja, je kan filmpjes kijken, maar dat zegt ook niet alles.. Logisch dat ze komen kijken, waarschijnlijk keuren ze hem af. Daar zijn we het zeker over eens.

19 oktober 2015 om 22:53

Daarom zeg ik toch ook 'als ze al eerder een wedstrijd van hem hebben bekeken'?

Hou toch op zeg! Wat een stroef gelul zeg! Voor de toekomst kan ik me voorstellen dat Bazoer en Riedewald op een lijstje verschijnen, maar El Ghazi, Klaassen en - hahahahaha! - Milik komen wel erg veel tekort in de basis om voor Barcelona in aanmerking te komen zeg!

19 oktober 2015 om 19:26

Millik yup right .. Man man moet niet gekker worden .
Bazoer is de enige waarvan ik denk dat ie het echt ver gaat schoppen

19 oktober 2015 om 19:31

Maar wat jij vindt vinden ze bij Barcelona niet zo belangrijk denk ik.

Ze zijn jongen, spelen in het eerste van Ajax en zijn allemaal international. Tjah dat zegt wel wat.

19 oktober 2015 om 19:31

Jongen, ik begrijp dat jij Milik niet serieus neemt op basis van zijn prestaties en spel bij Ajax dit seizoen, maar wat hij bij Polen laat zien is gewoon heel erg goed. Samen met Lewandowski scoort hij erop los. Dat is, helaas, een hele andere Milik dan we bij Ajax zien spelen. Alleen het is logisch dat Barcelona een jonge spits die zo belangrijk is bij zijn nationale ploeg, nu al bekijkt om wellicht over een paar jaar te halen.

19 oktober 2015 om 19:34

Bazoer is een goede voetballer maar voor de top zal hij tekort komen omdat hij te langzaam is. De vergelijking met Toure snap ik niet zo goed Toure is een echte power speler die ook nog eens goed kan voetballen in Bazoer zie ik totaal geen power speler. Riedewald is niet hard genoeg voor de absolute top, moet veel sneller en feller ingrijpen en niet alleen het beentje uitsteken. En el Ghazi is gewoon niet goed genoeg.

19 oktober 2015 om 20:03

Bazoer niet snel? Dan heb je zijn rushes dit seizoen gemist, ook tegen Heracles rende die iedereen er een keer uit op de rechtervleugel.

19 oktober 2015 om 21:27

Ahahahahah! Bazoer niet wat!? Jij moet eens voetbal kijken ouwe

19 oktober 2015 om 19:36

Ik begrijp niet wat er zo grappig is aan Milik? een van de meest getalenteerde spitsen van zijn leeftijd met 6 goals in de ek kwalificatie en 6 assists. Hoe zit dat bij de spelers van het Nederlands elftal?

19 oktober 2015 om 19:38

El Ghazi is jong, scoort erop los en is sinds kort international. Logisch dat Barcelona eens gaat kijken. Klaassen is op jonge leeftijd al aanvoerder en is ook international. Milik is jong, maar neemt met Lewandowski wel Polen bij de hand met goals en assists. Logisch dat Barcelona even komt kijken en dat hoeft niet concreet te zijn.

19 oktober 2015 om 20:33

Hahaha. Arek Milik. 21 jaar oud, 101 wedstrijden als full prof, 19 interlands en 9 doelpunten voor Polen. Echt een lachwekkende speler, ja. Zeg eens, hoeveel 21-jarige spitsen ken jij met zulke cijfers als international?

Dat hij bij Ajax niet juist gebruikt wordt betekend niet dat het een koekenbakker is. Ooit voor de grap eens gekeken naar een wedstrijd van Polen? Dan zie je meteen wat deze jongen uit kan richten in een twee-spitsensysteem. Kan op termijn echt een geweldenaar worden hoor. Niet gek dat een Barcelon nu al een kijkje komt nemen.

19 oktober 2015 om 21:21

Je kan lachen wat je wilt maar men scout in leeftijd categorieen. In die categorieen staan de Ajacieden er redelijk goed op. De kans dat een of meerdere van die jongens over een paar jaar de top haalt, is gewoon aanwezig. Met zoveel rijke clubs tegenwoordig, moet je vroeg scouten om straks de boot niet te missen.

En Milik is 21 en heeft afgelopen jaren negen keer gescoord voor Polen in internationale wedstrijden. Dat is een uitstekend gemiddelde. Als hij dat door trekt, hoe goed wordt die speler dan als ie strak 27 is?

19 oktober 2015 om 21:53

Milik zal nooit in aanmerking komen voor Barcelona dat ziet iedereen. Vergelijk hem is met Suarez is zijn Ajax tijd dan concludeer je dus meteen dat Milik toch een hoop minder groeipotentieel heeft. Daarnaast kan iedereen zien dat hij zwaar tekort komt qua techniek voor Barcelona het zelfde geldt voor El Ghazi en Klaassen. Vergelijk Milik ook is met de huidige spitsen van zijn leeftijd ik denk dat iedereen het erover eens is dat Embolo, Martial, Vietto, Morata, Alcacer, Berahino en Kane veel meer potentie hebben.

20 oktober 2015 om 00:15

Precies als je al ziet hoe de grote memphis depay al niet mee kan in Engeland

20 oktober 2015 om 05:11

@memphisdepay

We zullen het zien, Barcelona heeft ook een reserve spits nodig die goals kan maken. Alleen al in spanje heb je drie topclubs die minimaal zes spitsen nodig hebben. In Engeland heb je 5 top clubs, die hebben er tien tot vijftien nodig. Dan heb je Frankrijk nog, Duitsland etcetera.

Overigens spelers als Marial spelen niet in de spits maar op de flank.

Serieu,dat mensen dit geloven. Waarom zou je interesse hebben in Klaassen als je ook geïnteresseerd bent in spelers va n het niveau van Pogba. Klaassen staat, vind ik, al redelijk lang stil in zijn ontwikkelingen

19 oktober 2015 om 19:36

Ik ben bang dat Klaassen uiteindelijk tekort gaat komen voor de echte top, net zoals Clasie. Maar toch heeft Klaassen laten zien dat hij op een middenveld met Blind (en Poulsen) en Serero het Barcelona middenveld heeft gedomineerd en met Blind en Sneijder het Spaanse middenveld heeft gedomineerd. Dat doe je niet zomaar. Hij heeft echter een paar blessures gehad en speelt vaak door met blessures, dat heeft ook wat met hem gedaan. En hij speelt vaak op andere posities, dat bevordert je prestaties ook niet.

19 oktober 2015 om 21:35

Je moet wonderkids niet vergelijken met spelers die talent hebben maar nog een lange weg te gaan hebben. Pogba valt nu in de category 80-100 miljoen. Dat zijn uitzonderingen waar de hele wereld achter aan zit.

Barcelona moet over vijf, zes jaar ook een goed elftal hebben dus houden ze nu tientallen spelers van de rond de twintig in de gaten. Sommige zullen ooit aangekocht worden, de rest valt af.

El ghazi schiet ze wel in de kruising bij Ajax maar bij het NL-elftal komt er geen voorzet aan. Als PSV'er zeg ik dat hij een talent is maar Barca is een beetje overdreven. Als hij nou altijd zo speelde had ik wat meer waardering voor hem gehad. Zoals het NL-elftal naar het EK helpen of iig iets proberen

Sorry hoor maar spelers zoals El Ghazi, Bazoer en Riedewald kunnen nog lang niet het niveau van FC Barcelona aan. Leuk dat je goede wedstrijden speelt tegen Heracles, Cambuur en Excelsior maar deze spelers moeten zich ook nog gaan bewijzen in grote wedstrijden voor Ajax tegen PSV en Feyenoord en de Europese tegenstanders zoals Celtic en Fenerbache. Ook in belangrijke wedstrijden voor Nederlands Elftal zoals tegen Tsjechië ging het niet al te best ( kwam ook door de overige spelers ). Laat ze eerst maar eens 3 jaar presteren bij Ajax voordat ze de stap naar het buitenland maken.


enige die ik nog wel geloof van de Ajax spelers is bazoer, de rest komt naar mening talent te kort voor barca.

19 oktober 2015 om 19:40

Zegt Voetbalzone dan dat hij geen Spanjaard is?

19 oktober 2015 om 20:55

Ja ik zag later toen ik al gepost had, dat de laatste alinea over braida gaat, maar had geen zijn om me post aan te passen haha

gewoon 20 miljoen per stuk vragen, in ruil voor suarez
nee, ik denk niet dat 1 van deze spelers serieus via ajax naar barcelona gaat.
maar ze gaan ajax wel een mooi bedrag opleveren over een tijdje.

Dat mensen niet begrijpen wat de intentie hiervan is vind ik verbazingwekkend. Deze jongens worden gescout om hun ontwikkeling in de gaten te houden en een profiel te schetsen hoe een speler zich kan ontwikkelen. Dan is het niet heel gek dat Bazoer, Riedewald en El Ghazi in de gaten gehouden worden, daar waar zij alle drie erg jong zijn en alle drie over zeer veel talent beschikken. Het is niet de bedoeling dat deze spelers in januari gekocht worden en de club naar de treble moeten leiden.

19 oktober 2015 om 19:41

Ja precies, gewoon in kaart brengen van deze talenten. Wilt nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk serieus gaan worden voor 1 van deze spelers.

20 oktober 2015 om 00:16

Ik had geen zin om zoveel te typen dus dank voor je reactie! 100 procent eens!
Die gast bekijkt wel tig spelers, jong oud voor nu of in de toekomst, lijkt me handig dat je spelers volgt en blijft volgen, ik snap de verbazing niet!

20 oktober 2015 om 00:26

@ayrshire Precies wat jij zegt. Spelers als Bazoer, El Ghazi en Riedewald zijn 19 en er zit nog zoveel rek in. Nee dat ze aankomende winter nog niet gaan begrijp ik ook. Alleen als ze nog 2 jaar bij Ajax blijven en dan 3 jaar bij een club als Arsenal, Juve of Dortmund gaan spelen en ze blijven zich ontwikkelen dan kunnen het interessante spelers worden voor barca en real. Ajax heeft nu echt een talentvolle selectie. Als ze dit team nog 6 jaar bij mekaar zouden kunnen (gaat nooit gebeuren) zou je best wel is een keer halve finale CL kunnen komen. Het is alleen jammer dat Ajax wereldwijd op nummer 1 staat met talent. Maarja het is ook wel leuk om spelers als Eriksen, Suarez, Vertonghen, Sneijder, Huntelaar en Zlatan te blijven volgen naar hun vertrek.

Barca scout iedere speler die een potentiële versterking zou kunnen zijn voor de vaste basiself, voor de bank en voor de tribune. Ze bekijken iedere speler zover dat kan zodat zij natuurlijk niet afgetroefd worden door een concurrent. Dat doet trouwens iedere topclub. Er is niets bijzonders aan. Wekelijks zitten scouts van Real, Barca, United, City, Liverpool, PSG etc. etc. in allerlei stadions over heel Europa.

Lijkt me logisch dat Barça deze spelers volgt. Maar ze volgen waarschijnlijk nog 500 andere spelers. Zegt dus niet zoveel.

19 oktober 2015 om 19:55

Mwah, het zegt zeker wel iets, maar ze volgen denk ook spelers als Karsdorp, Tete, Hendrikx en zo. Maar het is gewoon iets positiefs als Barca 5 spelers van Ajax volgt.

20 oktober 2015 om 06:55

Wat zegt het dan?

19 oktober 2015 om 22:08

Dus als Barca komt zullen deze spelers nee zeggen en wachten tot Real ooit komt? Doe niet debiel gozer en denk logisch na.

Ozil, Modric en Isco zijn ook allemaal grote Barca fans, maar Barca toonde geen interesse en Real wel en dus spelen ze bij Real.

20 oktober 2015 om 00:19

Felipe Anderson zou anders zomaar de Douglas Costa van Barca kunnen worden. Geweldenaar is dat.. Maar moet gewoon de stap maken naar een grotere club. Meesterlijke dribbelaar.

20 oktober 2015 om 06:56

Let even op je taalgebruik.

Het is niet meer dan logisch dat Barca de markt in de gaten houdt. Zoals ze deze jongens in de gaten houden zullen ze waarschijnlijk nog 200+ spelers in de gaten houden. Tot een transfer van Milik en Klaassen zie ik het nooit komen, Bazoer is in mijn ogen in de toekomst wel wellicht het overwegen waard.

19 oktober 2015 om 20:02

Er kan nog zo ontzettend veel gebeuren met deze spelers in de toekomst. In Nederland denken wij dat iemand van 22 al op zijn topniveau zit of de meeste rek eruit is......

19 oktober 2015 om 22:03

Nee maar met 22 jaar kan je in 99 van de 100 gevallen toch wel zien waar de speler terecht komt. Iedereen kan zien dat spelers als Willems, Bazoer, Riedewald en Solanke iets speciaals hebben en ver zouden kunnen komen. Maar iedereen kan ook wel voorspellen dat spelers als bijvoorbeeld Klaassen, Propper en Gudelj niet bij de top 10 clubs van de wereld een dragende kracht worden. Daarnaast daag ik je uit een speler op te noemen waarvan niemand in Nederland dacht dat hij zo ver zou kunnen komen die nu bij een top 10 club speelt. Heel misschien Blind maar die vind ik niet echt tellen want hij is nu niet bepaald een van de betere bij Utd en zal dat denk ik ook niet worden.

Grappig om te lezen dat er mensen zijn die het vrij logisch vinden dat spelers als Milik en Klaassen worden gevolgd. Ik zie het al voor me bij barca. Zou voor Real natuurlijk top zijn.

Hahaha. Dit is toch niet serieus te nemen. Het gat tussen Ajax en Barcelona is gapend en deze 5 spelers blinken in onze Eredivisie al niet uit. Je kunt wel zeggen dat deze spelers voor de verre toekomst in de gaten houden, maar dan kunnen ze er nog duizenden in de gaten gaan houden. Ik geloof het niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren