Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Je denkt toch niet dat die goals van PSV met Heitinga waren gevallen?'

Laatste update:

Een invalbeurt in het nationale bekertoernooi, daar moest John Heitinga het tot dusver mee doen bij Ajax. Frank de Boer geeft dit seizoen het vertrouwen aan het verdedigingsduo Joël Veltman-Jaïro Riedewald, terwijl Mike van der Hoorn op de bank zit als de derde man voor centraal achterin. Heitinga zit vaak niet eens bij de selectie en bekijkt veel wedstrijden vanaf de tribune.

/

Ook zondag zat de routinier niet bij de groep voor de topper tegen PSV en dat vindt Aad de Mos onbegrijpelijk. “Frank houdt te lang vast aan bepaalde jonge spelers”, stelt de analist in De Telegraaf. “In topwedstrijden wordt er iets anders gevraagd. Je denkt toch niet dat die goals van PSV met Heitinga waren gevallen? Die herkent zulke gevaarlijke situaties wel.”

Gastón Pereiro scoorde tweemaal in de Amsterdam ArenA: “Bij beide momenten kwamen de gebreken van Veltman en Riedewald aan het licht. Ze staan positioneel slecht en gaan te slap het duel aan”, is De Mos kritisch. Riedewald mag zich maandag melden bij het Nederlands elftal; Veltman werd niet opgeroepen voor de kwalificatiewedstrijden tegen Kazachstan en Tsjechië.

Het is tijd voor een basisplaats voor John Heitinga

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat weet je nooit, Heitinga is echt niet zo goed meer.

5 oktober 2015 om 09:23

Mee eens, maar Johnny heeft toch wel een stuk meer die killer mentaliteit. Daarnaast wat de Mos zegt, hij kan situatie's veel beter herkennen en inschatten. Dan hoeft het niet eens zo zeer te zijn dat hij het probleem op lost, maar wel dat hij andere spelers aanstuurt om het op te lossen.

5 oktober 2015 om 09:48

Een killer mentaliteit omdat hij altijd boos kijkt en erbij loopt alsof hij heel wat is? Heitinga is ontzettend matig!

5 oktober 2015 om 10:06

@ Xenethar

Geen killer mentaliteit ? Dan raad ik jou aan om even wat oude beelden te bekijken van de wedstrijden tegen Feyenoord en PSV uit het verleden. Ook in "normale" wedstrijden bracht hij toen het nodig gif met zich mee, maar tijdens de Nederlandse toppers deed hij daar nog een paar scheppen bovenop.

Hij kreeg daarvoor zelfs een compliment van Bert van Marwijk toen hij nog trainer van Feyenoord was na afloop van de "klassieker" in Amsterdam. Voor de camera´s van "eredivisie Live" vertelde hij dat zijn spelers een voorbeeld moesten nemen aan de gezonde agressiviteit en wedstrijd beleving van Heitinga. Die agressiviteit is hij echt nog niet verloren want dat zit gewoon in zijn speler karakter.

Of Heitinga echt zo matig is kan jij helemaal niet weten, dat geld ook voor mij. Alleen ik weet wel zeker dat hij het nodige gif met zich meebrengt, dat is iets wat die kleine prinsjes van ons heel goed kunnen gebruiken. Daarnaast is de kans ook gewoon groot dat hij niet zo kinderlijk naïef is zoals de meeste spelers van Ajax.

5 oktober 2015 om 11:09

precies oude beelden maar we leven nu en nu voegt hij niets meer toe of denk je dat het toeval is dat hij vierde keus is

5 oktober 2015 om 12:31

Hoe weet je dat hij niets toevoegt, hij speelt niet eens. Ook oude beelden zeggen iets over zijn killersmentaliteit. Een mentaliteit heb je of heb je niet.

5 oktober 2015 om 12:49

@ ramonfcu

Of jij begrijpt mijn bijdrage niet of je wilt de lolbroek uitgangen, ten eerste gaf ik toch heel duidelijk aan dat niemand op het moment echt kan weten hoe goed Heitinga nog is. Wat wel zeker is; is dat hij over de nodige gezonde agressiviteit beschikt, wat hij volgens "xenethar" niet zou hebben, dat is gewoon klinkklare onzin.

Er zijn genoeg beelden die dat laten zien, en Heitinga is dat echt nog niet kwijt hoor, toen hij uit zij dak ging toen hij in de beker scoorde droop de passie erbij hem vanaf. Dus die mentaliteit is hij echt niet verloren, daarnaast is het ook vrij aannemelijk dat Heitinga niet zulke kinderlijke fouten maakt. Ook al zou je hem maar zestig minuten kunnen gebruiken moet je dat gewoon doen, zeker omdat onze prinsesjes continue sturing nodig hebben en wel een aanjager kunnen gebruiken en tenslotte heeft Heitinga ook in het verleden laten zien dat hij een elftal op sleeptouw kan nemen. Iets wat Klaassen niet kan, dat zijn allemaal karakteristieke eigenschappen waar Ajax broodnodig behoefte aan heeft.

Dat hij vierde keus is bij de Boer zegt is niet zo verrassend, Heitinga is in eerste instantie gehaald om de grote massa te "pleasen". De Boer en Overmars wilde hem eerst helemaal niet hebben, maar toen de massa begon te morren kwamen ze met hem als zoethoudertje. Ook als je dat niet mee zou tellen dan zegt het nog niet zoveel dat hij vierde keus is bij de Boer, de Boer misbruikt structureel positioneel spelers en heeft zelfs de voorkeur aan een verdediger die zich nog moet bewijzen de voorkeur dan zijn centrum spitsen of laat een aanvallende middenvelder als "back" spelen. Zo maakt hij wel vaker rare keuzes, en tenslotte laat de Boer liever zijn oogappeltjes spelen, ongeacht hoe vaak ze door het ijs zakken.

De Boer heeft op een of andere manier een probleem met ervaren spelers, iets wat we ook zagen bij Pantelic, Poulsen en Schone, allemaal ervaren kerels die zich allemaal bewezen hadden. Toch werd steeds de voorkeur gegeven aan de aan de lopende band blunderende jonge spelers, de Boer wilt gewoon niet met ervaring spelen.

5 oktober 2015 om 17:27

Ik betwijfel of Heitinga de snelheid en techniek nog wel heeft om in andere situaties spelers als Pereiro, Narsingh of Locadia te snel af te zijn. Ajax heeft verdedigend trouwens verrassend weinig weggegeven tegen Psv. Het was eerder het middenveld wat volledig werd overlopen omdat er totaal geen druk werd gezet door de aanvallers van Ajax.

5 oktober 2015 om 09:23

Nee, dat weet je nooit. Maar hoe kinderlijk eenvoudig Riedewald werd uitgekapt bij de 1-2 en hoe slap Veltman een duel aangaat bij de 0-1 baart me toch zorgen. Zelfs een Kazachstan kan zulke acties maken.

5 oktober 2015 om 09:29

Ik denk dat de balvastheid van Pereiro hier vreselijk wordt onderschat.

5 oktober 2015 om 09:36

De eerste goal is gewoon lucky hoe Perreiro hem mee krijgt daarna schiet hij hem gewoon goed hard in.
Maar had niets met balvastheid te maken.

5 oktober 2015 om 09:40

Ja man. Natuurlijk. Houd vast die gedachte.

Kijk eens wat beelden van hem terug. Hij is echt een meester in de bal meekrijgen in de kluts. Dat heeft niets met geluk te maken.

5 oktober 2015 om 09:50

Hoppa

Achja als je voor Psv bent bekijk je het vanuit de mooie aanvallende actie, als je voor Ajax bent dan vind je dat er afgrijselijk slecht verdedigd wordt. Zo is dat natuurlijk altijd een beetje.

Pereiro mag balvast zijn (ook al was de eerste wel degelijk enigszins geluk, hij heeft daar eerst een flinke mispeer namelijk als hij wil schieten), tussen 3 man mag hij hem natuurlijk eigenlijk nooit mee krijgen. Uiteindelijk wel een goede goal. De tweede heeft weinig met een goede balvastheid te maken naar mijn mening, daar wordt Riedewald gewoon veel te eenvoudig uitgekapt.

5 oktober 2015 om 09:52

@martyn7

Blijkt dat het moeilijk te verdedigen is wanneer een aanvaller snel kapt. Arias had ook geen antwoord op de actie van Younes. Van Younes wordt gezegd dat hij tweebenig is maar hij verkiest altijd zijn rechterbeen om mee te schieten. Dit zou het voor Arias makkelijker maken om hem te verdedigen.

5 oktober 2015 om 09:55

Ik ben voor Ajax en vond dat eerste doelpunt gewoon een mooie aanvallende actie. Die Pereira is echt wel een talent, mooi om te zien hoe balvast hij is. Dat neemt niet weg dat Ajax verdedigend ontzettend matig is. Weet alleen niet wie je eruit zou moeten halen, Veltman of Riedewald. Ik zou denk ik voor Veltman gaan.

5 oktober 2015 om 10:03

Ah. Let me guess. En bij Suárez was het zeker wel een kwaliteit om de bal mee te frommelen?

5 oktober 2015 om 10:12

Beetje op zn Suarez was ie he.

5 oktober 2015 om 10:23

Heitinga en Mathijssen stonden als centraal duo ook altijd bekend als slap en traag. Nu is hij nog ouder en een stuk slechter als toen dus ja. Maar zoals velen zou ik het wel eens willen zien. Geef die jongen een kans. Zo komen we er nooit achter.

5 oktober 2015 om 10:55

@hoppa

haha jij maakt het wel heel spannend,

''hij is echt een meester in de bal meekrijgen in de kluts.''

knap dat jij dat al zo goed kan zien naar die paar minuten dat mensen hem echt hebben zien voetballen in het shirt van psv. psv heeft op alle flanken verdient gewonnen, maar die eerste goal is gewoon zwaar geluk dat hij hem mee krijgt, heeft niks met skills te maken, maar hou vooral vast die gedachte.

5 oktober 2015 om 11:22

Leuk ook dat er zoveel discussie op komt op mijn kritiek op de twee verdedigers. Pereiro de hemel in prijzen vind ik ook weer overdreven. De eerste minuten ligt hij alleen maar op de grond en daarna scoort hij er weliswaar twee, maar ben nog niet helemaal overtuigd na één wedstrijd. Natuurlijk wel de beste wedstrijd om het te bewijzen, maar alsnog. De eerste goal, ik blijf erbij, heeft hij al het geluk. Dat is geen kwaliteit, behalve het afronden. Daar moeten Veltman of Riedewald gewoon daadkrachtiger ingrijpen.

De tweede goal, natuurlijk, een prachtige goal. Maar net zoals bij Younes, laat de verdediger wel alle ruimte voor een schot. Arias stond ook helemaal verkeerd. Dat kan je aan een aanvaller toeschrijven, ik vind het gewoon matig verdedigd.

Al denk ik dat Heitinga misschien dit soort dingen niet doet, maar ondertussen aan alle kanten ervoor bij wordt gesprint door Narsingh, Pereiro, Locadia.

5 oktober 2015 om 12:34

@gaalmeister

Juist bij het eerste doelpunt kreeg hij de bal heel gelukkig mee uit de kluts voordat hij voor zijn voeten viel en hij maar uithaalde.

5 oktober 2015 om 09:37

Nee Heitinga is niet zo goed meer maar nog wel veel beter als die kleuterklas die er nu staat , zeker die eerste goal die had bij hem zeker niet gevallen .

5 oktober 2015 om 09:48

De Mos heeft gelijk. tegen middenmoters uit de eredivisie kun je best met zo'n piepjong elftal aantreden, maar in Europa, en in een topper als gisteren, heb je ervaring nodig zoals een Poulsen dat een paar jaar geleden in de belangrijke wedstrijden bracht. waarom heb je Heitinga dan uberhaupt gehaald?? dat je niet met alleen maar tieners redt was 2 maanden geleden tegen Rapid Wien al duidelijk, maar De Boer blijft doodleuk aan veredelde A1 opstellen, die al maanden lang fout op fout kunnen maken. 'dat zijn leermomenten' hoor je De Boer dan na de wedstrijd zeggen. Onvoorstelbaar..

Ach d'r mis ik de k dat die goals zeker wel gevallen waren en misschien nog wel meer heitinga is veels te traag....

Heitinga is oud roest. Heeft geen zin om die op te stellen want is nauwelijks beter dan wat er mu staat. Ajax heeft zitten slapen op de transfermarkt want met de verdedigers die er nu staan redden we het gewoon niet.

5 oktober 2015 om 10:31

Als ze in italie tot hun 40ste kunnen voetballen.
Waarom in nederland niet als je hier iets over de 30 ben ben je gelijk oud rot.
Waarom zou dat hier niet kunnen eredivisie is veel lichter dan de italiaanse.

Ik denk eerlijk gezegd wel dat deze goals ook met Heitinga waren gevallen, misschien die eerste niet want dat zag er wel heel potsierlijk uit wat Riedewald deed, maar dan was er wel weer een andere gevallen (riedewald blokte ook nog een schot in de tweede helft). Het spelersmateriaal is gewoon niet in evenwicht, een verdediging die verdedigend in het centrum kwetsbaar is en op de flanken creativiteit ontbeert (kan je beter andersom hebben) een middenveld dat veel dezelfde soort spelers heeft waardoor het eeuwig rouleren wordt, en flankspelers die vaak ook middenvelders zijn. Gisteren werd er ook weer idioot gewisseld een middenvelder (schone) voor een buitenspeler (El Ghazi), daarna een spits voor een middenvelder en ten slotte een verdedigende middenvelder (serero) voor een flankspeler (younes). Elke wissel leidde weer tot een paar verschuivingen in het elftal waardoor ajax geen moment meer aan voetballen toekwam en totaal geen druk meer kon zetten om maar iets van een slotoffensief te kunnen starten.

Aangezien ze aan de kant van Riedewald vielen, en als Heitinga zou spelen hij waarschijnlijk voor Veltman zou spelen, denk ik wel dat ze dan ook waren gevallen Aad neemt niet weg dat ik Heitinga wel eens wil zien spelen.

Als je Riedewald gisteren ziet prutsen vraag je je inderdaad af waarom Ajax Heitinga gecontracteerd heeft. Het kan toch niet zo zijn dat Heitinga slechter is dan Riedewald. Heitinga doet net of het hem allemaal niet kan schelen en dat dit van te voren afgesproken was, ik geloof er geen reet van dat Heitinga een contract getekend had bij Ajax als hij had geweten dat hij 85 van de wedstrijden vanaf de zijkant had moeten bekijken.
Het oproepen van Riedewald voor Oranje is ook lachwekkend natuurlijk maar ja Blind he........

5 oktober 2015 om 09:29

Tornado. Tsja na 1 slechte wedstrijd doen alsof Riedewald er geen hout van kan is ook weer zo wat. Die jongen is 18 en dan kan er wel eens zo'n mindere wedstrijd tussen hebben zitten, op een verdedigende positie is dat helaas vrij doorslaggevend gelijk. Maar die jongen is gewoon een zeer groot talent. Was bij zijn debuut in oranje nota bene gelijk nog 1 van de beste op het veld. Hij speelde gister slecht ja, maar het is zeker geen slechte speler.

5 oktober 2015 om 09:41

Riedewald is een groot talent dat ontken ik ook niet maar voor een selectie voor het Nederlands elftal is in mijn ogen meer nodig dat alleen talent. Zeker verdedigend is ervaring ook niet geheel onbelangrijk. Riedewald heeft een paar potjes tegen niet zulke grote tegenstander leuk gevoetbald maar gisteren was er een tegenstander van formaat en toen zakte hij (niet als enige) volledig door het ijs. Riedewald is talentvol maar nog niet toe aan Oranje eerst maar eens een seizoen nagenoeg foutloos op niveau spelen.

5 oktober 2015 om 10:41

1 slechte wedstrijd?
Ik heb hem al meerdere slechte wedstrijden zien spelen, oa tegen Molde.
Talent, maar dat hebben er meerdere.
Te vroeg opgeroepen voor Oranje.

Als je kijkt hoe weinig doelpunten Ajax in de competitie tot nu toe tegen heeft gekregen is het alleen maar logisch dat De Boer vast houd aan deze namen. Nogal goedkoop van De Mos om daar na 1 wedstrijd zo een punt van de maken. Het gebrek aan tempo of creativiteit lijkt me belangrijker.

5 oktober 2015 om 10:17

Je zegt terecht 'in de competitie'. Onze competitie is namelijk van een bedroevend niveau en elke keer als Ajax een tegenstander met een beetje niveau tegenkwam, vlogen ze de doelpunten om de oren, tot bij Jablonec aan toe. Er is simpelweg veel te weinig weerstand in Nederland en dat geldt dubbel voor Ajax, omdat kleine clubs nog steeds de neiging hebben om een roll over toe doen als het eerste tegendoelpunt is gevallen in de Arena. Dus op die verdedigende successen blindstaren zou ik niet doen. Veltman is echt een zeer matige verdediger en Riedewald nog steeds maar een talent. Maar De Mos doet nu alsof Heitinga ooit meer is geweest dan een matige verdediger. Heitinga heeft wat meer ervaring en kan heel goed stoer kijken, maar als verdediger stelt het helemaal niets voor en begrijp ik best dat De Boer liever de jonge spelers laat rijpen dan hem op te stellen.

Haha Aadje!! Was wisselspeler bij Herta!! Is geen topper net zoals de rest van de verdedigers van Ajax! Als hij beter was zou De Boer hem wel opstellen ziet hem iedere dag trainen:

5 oktober 2015 om 12:50

Normaal gesproken zou je wel zeggen dat een trainer de betere speler op zou stellen. Echter denk ik in het geval van Heitinga dat hij en De Boer elkaar niet zo goed liggen. Als De Boer een mindere band met je heeft, kun je het schudden. Het zal mij ook verbazen als Heitinga volgend jaar nog bij Ajax speelt.

Dat valt nooit te zeggen of die goals met Heitinga wel waren gevallen. Feit is wel dat Johnny wel iemand is die de boel op kan jutten en al die jonkies een schop onder de kont kan geven zodat die gasten eens blijven vechten voor wat ze waard zijn.

Het lukt onze jongens blijkbaar niet je volledig te motiveren voor een duel. Ik zie veel en veel te weinig de vechtlust en de wil om een wedstrijd te winnen ten koste van alles. Felheid, agressiviteit, mentaliteit, het ontbreekt bij dit jonge Ajax. Misschien had PSV ook wel gewonnen als Heitinga had gespeeld, maar dan waren we tenminste strijdend ten onder gegaan. Deze nederlaag doet alleen maar pijn, want ik heb geen moment een vechtend Ajax gezien die nog vol geloofde in haar kansen en de concurrent niet dichterbij wilde laten komen. Kansloos.

Het grote ajax en dat heeft zulke flapdrollen als verdediging, niet zo gek dat het een club in verval is qua voetbal.

Heiting was al niet erg goed voor hij ajax verliet en de rest van zijn carriere bewijst dat ook gewoon.

Beetje achteraf praten, maar misschien heeft Aad wel gelijk. De fouten die je zag waren vooral beginnersfouten en dat is Heitinga bepaald niet meer.

Hij moet nu in ieder geval een kans krijgen, want dit gaat nergens meer over. Heitinga op de tribune zetten, man man. En dan blinde Mike als derde man op de bank...
Desnoods Heitinga en v/d Hoorn een kans geven. Zeker Veltman is nu wel even rijp voor de bank.

Zakt Heitinga door het ijs, dan is het duidelijk dat je weer de transfermarkt op moet deze winter, want v/d Hoorn gaat ook op zeker weg.

Hmm moeilijk te zeggen. Met Veltman en Riedewald heb je gewoon goede verdedigers voor Eredevisie begrippen. Vooral van Riedewald ben ik groot fan. Maar gisteren liet hij zien dat hij goede wedstrijden afwisseld met mindere. Slordige inspeel passes en liep zich een paar keer vast tijdens het inschuiven. Op dat soort momenten kan je een Heitinga inbrengen die weer rust brengt achterin. Maar goed. Ik ben nog steeds tevreden over de achterhoede. Veltman scoorde een dikke voldoende en onze backs doen het ook erg goed. Verademing vergeleken vorig seizoen met van Rhijn en Boilesen.

Maar goed.. gisteren was de aanval het grootste probleem. Met name tijdens de omschakeling konden ze niemand voorin vinden. Ook speelde Gudelj verstoppertje, die liep voor spek en bonen te spelen. Fisher en El Ghazi waren ook niet goed. Wel weer complimenten voor Bazoer, die ik erg constant vind ballen.

Ondanks dat de Boer enorm veel krediet bij mij heeft, vraag ik mij mijzelf toch af of het niet beter is als Ajax volgend jaar een nieuwe trainer krijgt.

Ik vind het te makkelijk om nu te gaan roepen dat het met Heitinga veel beter was gegaan. Sterker nog ik denk dat dat niet eens zo is. Heitinga wordt om een simpele reden buiten de selectie gehouden. Hij kan het niet meer belopen! Met die ruimtes achterin en het tempo van gister was Johnny 28 x voorbijgelopen door jongens zoals Locadia en Narsingh. Laten we alsjeblieft niet zo paniekerig nu gaan roepen dat alles anders moet. De fout lag op het middenveld en met zoveel druk gaan er nou eenmaal goals vallen.

5 oktober 2015 om 10:08

Bij die actie waar Locadia Cillessen omspeelde en Veltman op de lijn de bal wegschoot...echt 100% dat Heitinga dat niet had gehaald.

Die eeuwige roep om Heitinga is echt kansloos. Leuk hoor dat hij een echte Ajacied is, maar daar houdt het mee op. Geen idee waarom hij nou aangetrokken is na al die topjaren dat hij bijv bij Hertha de bank warm hield.

Aad de Mos is hier even de personifiëring van een Nederlandse eigenschap; als een speler er niet is dan is hij ineens de beste speler van het team en een groot gemis. Maar oh wee als diezelfde speler in een wedstrijd een fout maakt, dan kan hij er ineens weer helemaal niets van. Waar is die roep om Heitinga in hemelsnaam op gebaseerd? Die man heeft de afgelopen seizoenen nauwelijks gespeeld en wordt als de grote verlosser gezien? En nee misschien waren die doelpunten niet gevallen als Heitinga gespeeld had, maar misschien waren er wel vier andere doelpunten gevallen. We weten het niet…

Onbegrijpelijk dat met de technische staf en trainers de spelers van Ajax nou niet echt beter zijn geworden. Tijd voor een ander beleid want dit wordt echt magertjes zo

Ondanks dat de Boer zegt dat hij graag internationaal ervaren mannen erbij heeft, laat de praktijk een heel ander beeld zien. Wanneer hij ze heeft doet hij er alles aan om ze weg te jagen. Neem nou bijvoorbeeld Pantelic en Poulsen, beide spelers voegde iets toe en wilde ook blijven en hadden helemaal geen buitensporige eisen. Volgens de Boer konden ze blijven, maar dan moesten ze wel genoegen nemen met nog minder speeltijd, tja dan jaag je ze ook zelf weg.

Ook Schone die wellicht niet voldoet aan het profiel van een "gedegen internationaal ervaren speler" heeft er heel wat jaren op zitten en kan je daarom ook echt een ervaren kracht noemen, hij heeft zich ook al bewezen maar komt desondanks ook zelden aan spelen toe. Volgens mij heeft de Boer helemaal niets met echt ervaren (dus niet spelers die 2 of 3 seizoen Eredivisie ervaring hebben) spelen.

Wat mij ook altijd erg opvalt is dat echte ervaren spelers zich steeds maar moeten bewijzen, alsof ze groen als gras zijn. Terwijl de jonge spelers structureel wekelijks dezelfde soort fouten maken, wanneer we dan wel gedegen (internationale) ervaring in huis hebben wat wat toevoegt; krijgen zij niet het respect die ze op zich wel verdienen en worden ze als talenten behandeld. Met als verschil dat jonge spelers ondanks te vaak falen over een bijna onuitputtelijk bron van vertrouwen mogen putten alsof het gearriveerde spelers zijn.

5 oktober 2015 om 11:38

Eens. Lijkt mij ook dat er bij Ajax best al reden genoeg was om sommige spelers op scherp te zetten door ze eens te passeren en dan bijv. v.d. Hoorn of Heitinga in te zetten.
Dat gebeurt niet. En bij mij zou Schöne ook altijd spelen. Was toch afgelopen jaren heel belangrijk voor Ajax.

5 oktober 2015 om 12:58

@ AZ-tifoso

Het is mij echt een raadsel wat er in zijn trainershoofd omgaat, hij ziet vaak dingen die er gewoon niet zijn, of is de logica ver te zoeken. Echt heh, ik ben zo benieuwd wat hij heeft tegen ervaren mannen, want ik durf te wedden dat hij het niet gepikt zou hebben als speler als een trainer hem steeds als rookie behandelde. Eerlijk gezegd denk ik dat West-Friese/Streekse eigenwijsheid het grootste probleem is, en daarnaast toch ook wel zijn ego om maar niet te erkennen dat hij grove fouten maakt.

Eerst was Riedewald nog de nieuwe Rijkaard en nu zou Heitinga hem moeten vervangen? Juist in topwedstrijden moet je de grootste talenten vertrouwen geven. Het gevolg is dat ze het dan af ten toe verpesten, maar Heitinga zou het echt niet beter doen.

Je moet gewoon standaard in de basis talenten met goede ervaring combineren. DIe goede ervaren spelers heeft Ajax niet en daardoor komen ze in de problemen. In tegenstelling tot Psv, waarbij talenten excelleren aan de hand van Guardado, Moreno en de Jong.

Heitinga verdient in dit soort wedstrijden een kans, daarvoor is hij gehaald. Aan de andere kant, als je talenten zulke wedstrijden niet laat spelen dan leren ze het nooit.

Is dat dezelfde Aad de Mos die zei dat PSV kansloos was in Amsterdam en met 3-0 onderuit zou gaan? Niet dat ik vooraf veel vertrouwen had in een overwinning van Psv, maar wat Ajax gister heeft laten zien was echt lachwekkend.

Met name verdedigend (riedewald) was Ajax niet al te best. Veltman speelde enigszins goed, maar dat kwam vooral door zijn harde manier van verdedigen. Ajax gaat het de komende weken zeer moeilijk krijgen tegen Heracles, 2x Feyenoord en 2x Fener.v

Ik vond Cillissen bij de eerste goal r ook niet goed uitzien; korte hoek bij een keeper van bijna 2 m toch boven hem de bal krijgen

Hoe goed of slecht Heitinga ook is, het blijft heel vreemd dat je zo iemand haalt en dan vervolgens nooit laat spelen en zelfs meestal op de tribune zet.
Dan zijn er bij de analyse voor het halen van de speler grote fouten gemaakt, of is er geen goed overleg geweest tussen trainer en de aankopende/halende technisch manager.

Ik begin moe te worden van Frank. Je haalt een ervaren iemand als Heitinga binnen maar de beginnersfouten van Riedewald of Veltman mogen maar gemaakt worden.
Veltman blijft maar breedtepassen geven die zeer regelmatig niet aankomen en Riedewald die zo vaak te slap instapt, gaat lopen met de bal en absoluut niet weet waar naar toe en door het midden uitverdedigd en de bal met gemak in de voeten van de tegenstander speelt waardoor je goals weg geeft.

Ik ben geneigd te zeggen: Frank bedankt voor de afgelopen 4 kampioenschappen maar het wordt nu tijd om hier een frisse wind te alten waaien. Het spel is niet om aan te zien. je kan tegen PSV op act punten komen en dan leg je wederom zo een bedroevende en beschamende partij op de mat.

Ik haak af.

Eerlijk gezegd heeft PSV niet zoveel naieve acties als Ajax terwijl beide teams gemiddeld even oud is. Is Psv gewoon veel volwassener op elk aspect. De grootste talent van Ajax is Bazoer daarna Riedewald maar die mogen de team niet dragen op zo een jong leeftijd. Dan worden ze matig zoals klaassen en Siem. Ze moeten gewoon vrij kunnen spelen zoals iemand als Galasek op de middenveld. Psv heeft dat met Guardado. Psv heeft echt perfect gehandeld door Moreno te halen

5 oktober 2015 om 13:05

PSV heeft wel degelijk veel meer ervaring dan Ajax. Als we de as er even bij pakken en deze gaan vergelijken:
Zoet/cilessen: Cillessen heeft meer ervaring en is ook ouder, maar het betreft hier de doelman.
Riedewald/moreno: Moreno heeft natuurlijk veel meer ervaring en is 10 x beter en volwassener.
Veltman/bruma: Die zijn qua ervaring ongeveer hetzelfde denk ik. Veltman wat meer CL ervaring en Bruma heeft al in het buitenland gespeeld.

Gudelj/hendrix: Beide weinig ervaring maar Hendrix is nog een stuk jonger. Wel vind ik Hendrix nu al een stuk beter dan Gudelj.
Klaassen/propper: Klaassen heeft meer ervaring maar verkeert niet in de grootste vorm de laatste tijd.
Guardado/bazoer: Bazoer is natuurlijk hét toptalent van Ajax, maar die legt het overduidelijk op alle fronten af tegen Guardado. Dat is niet erg maar resulteert wel in het verliezen van een dergelijke wedstrijd.

Milik/de Jong: Beide stonden door omstandigheden niet in de basis, maar De Jong is natuurlijk veel volwassener en ervarener dan Milik.

Al met al valt dus te concluderen dat PSV in de as (wat in mijn ogen het belangrijkste deel van het elftal is) een stuk beter en ervarener is dan Ajax. Dat is ook één van de redenen waarom PSV het zo 'makkelijk' had gister. Ajax is gewoon te wisselvallig.

6 oktober 2015 om 11:06

gudelj mag je niet met Hendrix vergelijken want ten eerste is hij een international en over ervaring gesproken volgens mij heeft hij ook Europa League ervaring. In iedergeval maken ze bij PSV minder kinderlijke foutjes dan Ajax. Dat komt alleen door Guardado en een hele serieuze voorhoede.derksen en co. onderschatten Luuk maar bij Twente dacht ik altijd dat hij de wereldtop kon halen. Narsingh was een topper bij Herenveen en is dat nog steeds. Deze spelers hebben zich echtwel bewezen. Dan heb ik het niet eens over Maher Lestienne locadia en Perreiro. Die ook potentieel wereldtoppers zijn. Locadia en Maher moet nog getriggerd worden maar ze hebben ook iets speciaals. Pereiro is enorm balvast maar vind Rashica alsnog de grootste talent van de Eredivisie en mijn geloof verdween in Ajax toen ze Kishna gingen verkopen. Psv had ritz en hiljemark ook niet mogen verkopen. Daarom zie ik ook het liefst Feyenoord kampioen worden. Dat NEC het zo goed doet is ook geen toeval. Het heeft allemaal met die overgenomen Psv spelers te maken. Feyenoord speelde vorige jaar de mooiste voetbal met Vitesse maar dit jaar moet Feyenoord het waar maken. Ik denk dat dit jaar Vitesse ook lekker zal draaien. Ajax zal dalen, ik kan het nu al zien en vooral met de aankomende wedstrijdprogramma.

Jaha Aad, want die Heitinga is ozo slim en snel dat hij dat allemaal wel even oplost achterin.
Wat een stom geklets zeg.

6 oktober 2015 om 11:14

Heitinga hoeft alleen de beuk erin te gooien want de rest van ajax is alleen maar aan het schijnverdedigen. Daar heb je gewoon een beetje initatief voor nodig zoals riedewald en bazoer het doen maar de andere 8 is beschamend als je sinkgraven veltman en v. Rijn ziet. Koning van de blunders. De rest is bijna hetzelfde en alleen op dat aspect zou heitinga al heel bruikbaar zijn.

Probleem is dat er bij Ajax totaal geen mannen rondlopen die vol de strijd aan willen gaan.
Het zijn allemaal meisjes daarom winnen ze niet want er komt meer kijken dan tikkie takkie

Kijk naar de ploegen die het int goed doen, je moet een balans in het team hebben en met Riedewald en Veltmannetje win je geen oorlog.

De Mexiicanen zijn een aanwinst voor PSV weet je waarom? omdat ze ook kunnen knokken en alles willen doen om te winnen, omdat dit eenmaal in hun mentailiteit zit.
Dit soort spelers ontbreekt bij Ajax.
Raar de Ajax dit niet wil zien, pure arrogantie gewoon.

Heitinga op z'n top was niet eens zo'n geweldenaar. Vind de ophef rond hem best wel een beetje overdreven. Ik denk dat hij niet eens meer de snelheid heeft op die gasten van PSV bij te houden. Op de top van zijn kunnen was hij niet eens zo snel. Ik kan me zoveel kritiek op hem herinneren toen hij nog in NL speelde en voor Oranje uitkwam.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren