Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer onder druk: 'Wij staan als team achter hem'

Laatste update:

Frank de Boer maakte Ajax vier jaar op rij kampioen van Nederland, eindigde vorig seizoen als tweede en staat momenteel met zijn ploeg bovenaan in de Eredivisie. Toch is er kritiek op de coach: de supporters zijn het teleurstellende voetbal van Ajax zat en een deel van de aanhang vindt het tijd voor een frisse wind. Riechedly Bazoer en Joël Veltman steunen de geplaagde De Boer.

/

Veltman benadrukt dat het niet de schuld van De Boer is dat het voetbal van Ajax tegenvalt. “Ik vind niet dat er nu met de beschuldigende vinger naar hem moet worden gewezen”, zegt de verdediger in De Telegraaf. Volgens hem werd er tegen FC Groningen wel goed gevoetbald en had ook de wedstrijd tegen Molde FK goede fases. “Nu speelden we tegen PSV een wedstrijd dat het niet goed ging, maar moeten we niet roepen dat we er helemaal niets meer van kunnen.”

Bazoer is het met zijn ploeggenoot eens: “Wij staan als team volledig achter hem”, zei de middenvelder. “En hij staat achter ons. Ik vind het jammer dat de supporters hun kritiek zo op hem uiten. Of we hem tegen PSV hebben laten vallen? Dat wil ik niet zeggen. PSV was gewoon beter.” Bazoer hoopt na de interlandperiode te kunnen bewijzen dat de nederlaag tegen PSV een incident was. Ondertussen wordt De Boer in de Engelse wandelgangen genoemd als een mogelijke opvolger voor de ontslagen Brendan Rodgers bij Liverpool, al geldt Jürgen Klopp als de topfavoriet.

Het is tijd voor een trainerswissel bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lachwekkend dat hij onder druk zou staan na de eerste nederlaag in de competitie, eerste thuis tegwngoal sinds zeven maanden. De Boer doet het redelijk, net als de rest in Nederland. Er staat genoeg om gewoon weer kampioen te kunnen worden.

5 oktober 2015 om 07:30

Kampioen worden...na Molde en psv zou ik eerst maar blij zijn dat er komende 6 weken niet alleen maar verloren wordt, Heracles, Fey 2x, Fener
En dat onder druk staan heeft niet alleen met prestaties te maken, maar ook met het vertoonde spel wat al jaren niet beter wordt. Boer roept wel leuk voor de camera dat ze publiek willen vermaken maar de spelers lijken bang om een actie te maken of een bal vooruit te spelen.

5 oktober 2015 om 07:51

precies, het spel is slecht en het is gewoon tijd voor een frisse wind bij ajax

alle respect en dank voor de 4 landstitels, maar het is nu klaar, het spel is veel te slecht en de aankopen zijn bijna allemaal waardeloos, en daar heeft de Boer echt wel een belangrijk deel in gehad

alle europese wedstrijden dit seizoen waren een zwaar drame, alleen de eerste helft uit tegen Rapid wien was goed, en molde was ok maar die moet je gewoon winnen dus was het resultaat ook heel erg slecht

5 oktober 2015 om 08:01

Eens, het is allemaal heel matig wat ajax laat zien.. Als het een trainer van buitenaf was geweest ipv rasajacied de boer, dan had ie al ontslagen geweest.
Het was gisteren echt heel slecht en wat mij betreft een dieptepunt in een hele slechte periode. Dat je na 6-7 wedstrijden bovenaan staat slaat echt nergens op. Alle thuiswedstrijden waren slecht, maar werden gewonnen omdat de tegenstander nog veel slechter is.

Als de directie nou echt een lijn omhoog wil inzetten moet er een andere coach komen. Met de boer zie ik het niet meer gebeuren.

5 oktober 2015 om 08:11

precies, alleen is het moeilijk zeggen wie, liefst een trainer met ervaring..rons Jans lijkt me een goeie kandidaat die ook altijd aanvallend voetbalt met zijn clubs, en hij is altijd realistisch over de wedstrijd..de Boer heb ik lang vol zien houden dat het spel goed was terwijl het nergens op leek, daar heb ik echt een hekel aan

5 oktober 2015 om 08:12

Snapndat veltman hem steunt die wordt continu opgesteld al weet niemand waarom

5 oktober 2015 om 08:15

wie zou jij opstellen ipv veltman? zo slecht doet hij het niet hoor, de laatste 3 wedstrijden maakt riedewald wel een paar grote fouten maar verder speelt die ook niet slecht

5 oktober 2015 om 09:14

Heitinga
Routine en ervaring is belangrijk

5 oktober 2015 om 09:19

Alle mensen die eens hebben gestemd zijn de Ajax-avondje uit-opportunistische supporters. De echte weten wel beter. Het team zit in een dip, dat is niet leuk, maar het komt wel weer goed. Geen paniek...

5 oktober 2015 om 09:22

We gaan het zien dacht ik eerst ook , maar na 4 jaar zitten nog steeds in een dip

5 oktober 2015 om 09:23

ok, het team zit al een dik jaar in een dip, het komt wel goed!

5 oktober 2015 om 09:32

@samsterdammer: Het team zit in een dip? Heb je de wedstrijd gister gezien? Ik was zelf in het stadion (uitvak natuurlijk), maar dit kun je niet toewijzen aan een dip. In de gehele tweede helft zijn er 5 á 10 lange ballen geweest van achteruit die zonder enig idee naar voren werden geschoten.

5 oktober 2015 om 09:33

Alsof een andere coach ineens verschil gaat maken.
Alsof Veltman dan ineens wel fysieke duels gaat winnen en Milik wel een bal vast kan houden.

Elk onderzoek wat er geweest is wijst uit dat 't veranderen van coach eigenlijk zelden echt voordelige gevolgen heeft. Zeker niet als je 't qua prestaties gewoon goed doet en zo stabiel als Frank bent gebleken.

Frank volgt een bepaalde filosofie. Ik weet 100 zeker dat wat hij ziet ook niet wat hij zich erbij voorstelt. Maar het is ook gewoon inharent aan kwaliteit.

Als Schone je meeste stabiele factor in 't team is dan zegt dat al genoeg over de kwaliteit in 't team. Want laten we eerlijk zijn, zo geweldig is dat echt niet.

Je hebt een paar leuke talenten en verder gewoon middelmaat en heel veel jeugd die bij elk ander systeem of coach waarschijnlijk ten onder zouden gaan, omdat het dan meer aankomt op hun individuele kwaliteit en niet 't systeem. En dat kun je ook makkelijk zeggen van de jaren dat hij kampioen werd.

Frank is de reden dat mensen denken dat dit Ajax nog wat voorstelt. Niet de reden dat 't even minder gaat.

5 oktober 2015 om 09:52

Van de hoorn is de beste wat ajax nu heeft heeft echt nuet slecht gedaan na enkele wedstrijden waar hij een paar fatale fouten maakte en sinds dien is dat wat ierdeen als argument gebruikt en daar verstopt frank ook achter zodat hij niet in de basis staat. Ik snap niet hoe veltman aan zoveel ceridiet komt. Is die familie van de boer ofzo?

5 oktober 2015 om 09:58

@niellie078 Heitinga? Die maakte in Jong pas 3 Veltmannetjes in 1 helft, dus daar ga je de oorlog niet mee winnen

5 oktober 2015 om 10:00

Ik denk dat we frank gewoon kunnen houden alleen veranderen we zijn achternaam in rijkaard. Zou veel beter zijn dan de boer. Niet vergeten is een jongen van de club goed met cruif en weet hoe je een team moet bouwen en maakt spelers beter. Tot heden heeft de boer niks te klagen over talenten alleen de boer maakt voetballers alleen slechter. Kijk wat rijkaard met barca heeft gedaan. Ideale man

5 oktober 2015 om 07:37

Er staat genoeg om kampioen te worden? Laat me niet lachen. Met als respect, maar met die kleuterklas wat er staat wordt je geen kampioen.
Allemaal leuk met "het is de eerste nederlaag dit seizoen" blablabla..... Dit is ook pas de eerste keer dat ze een tegenstander van formaat treffen, en direct zie je dat het mis gaat. En er vanuit gaan dat PSV zonder Willems en Luuk de Jong speelden, anders was het helemaal triest afgelopen met Ajax.
Ik weet niet in hoeverre je Frank de Boer kan verwijten dat ze zo spelen. Maar hij wil dat eindeloze balletje terug en balletje breed toch? "Bal in de ploeg houden"? Nou als je geen spelers hebt ala Barcelona/Bayern kun je je tegenstander ook niet kapot spelen.
Ajax speelt al WEKEN slecht, maar doordat ze slechte tegenstanders treffen gaat het elke keer goed! Nu is het eindelijk afgestraft.

5 oktober 2015 om 08:14

helemaal mee eens behalve dat je zegt Weken, het is al een dik jaar niet om aan te zien

maar vooral de opmerking kleuterklas klopt helemaal, en het is allemaal leuk die talenten maar als ze 1 of 2 seizoenen top spelen zijn ze toch weer weg, ze moeten 2-3 spelers van +-28 jaar halen die lang bij ajax blijven zoals psv bijvoorbeeld guardado heeft gehaald en feyenoord oa el ahmadi

5 oktober 2015 om 08:20

Het gaat niet om de eerste nederlaag in zoveel tijd of of eerste tegengoal in zoveel wedstrijden of om het feit dat hij 4 keer kampioen is geworden..
Waar het om gaat is dat het voetbal al maanden slechter en slechter aan het worden is, niet om aan te zien is. Waar het om gaat is dat hij onbegrijpelijke wissels uit blijft voeren (lijkt wel of hij niet leert van zijn fouten of dat hij gewoon koppig wil zijn). Waar het om gaat is dat hij bv el Ghazi maar laat staan, ondanks dat die er helemaal niets van bakt. Terwijl je iemand als Schone hebt, die ook nog eens een vrije trap er in kan schoppen.
Het is hoog tijd voor een frisse wind. Blijf de Boer dankbaar voor alles wat hij, als speler en als trainer, heeft gebracht bij Ajax. Maar het is al tijden gewoon over.
2 keuzes: of we stellen een ervaren trainer aan van buiten de club. Of Jonk wordt trainer en gaat het plan-Cruijff eindelijk eens 1op1 uitvoeren (iets wat de Boer altijd geweigerd heeft), zodat we eindelijk eens (en definitief) zullen weten of dat gaat werken of niet.

5 oktober 2015 om 09:10

Europees is het voetbal nog steeds drama.

En in de competitie heeft Ajax nog weinig bijzonders tegen gehad. De komende weken zullen we het zien. Binnenkort staan de duels met Heracles, Vitesse en Feyenoord op het programma. En Europees 2x een clash met Fenerbahce. Dat wordt niet eenvoudig !

5 oktober 2015 om 09:41

Het voetbal is helemaal niet beter dan vorig seizoen..!
Ze spelen nu een stuk compacter en staan verdedigend inderdaad beter maar daardoor creëren ze aanvallend echt helemaal niets meer. Als je compact wilt spelen zoals Ajax dat nu doet dan moet je er voor zorgen dat je centrale verdedigers mee aansluiten op het moment dat je je tegenstander onder druk probeert te zetten. Veltman en Riedewald blijven veel te ver achterin hangen en daardoor speel je eigenlijk altijd met 8 tegen 11 op het moment dat je druk wilt gaan zetten.
Vertongen en Alderweireld deden dat heel anders en kwamen vaak mee op en daar ging veel dreiging van uit.
Bij Ajax ontbreekt iedere vorm van ervaring. Er zijn geen ervaren leiders die de ploeg sturen en bij de hand nemen. En daar kun je het technisch hart de schuld van geven maar in mijn ogen is Frank de Boer daar eindverantwoordelijk voor.
Frank de Boer had met de vuist op tafel moeten slaan voor echte versterkingen. Bij Ajax ontbreekt iedere vorm van goed bestuur. Het is een platte en onrustige organisatie geworden waarbij onervaren oud-voetballers een verantwoordelijkheid hebben die ze helemaal niet kunnen dragen. Er zal in dat opzicht echt iets moeten gaan veranderen.

5 oktober 2015 om 09:10

De enige reden dat Ajax deze cijfers kan overleggen komt door de naam "ajax". Je ziet het Europees, clubs die minder voor zouden moeten stellen dan de gemiddelde middenmoter in de Eredivisie spelen Ajax van de mat of maken het Ajax moeilijk. Maar als clubs zoals Groningen hun topscoorder rust geeft, en een hele andere tactiek gebruikt dan waarmee ze andere clubs bestrijden dan Ajax omdat ze denken "ow uit Ajax, hopen op een puntje" kan Ajax blijven prutsen en vallen ze pas door de mand zodra een club als PSV op bezoek komt. Als elke club druk zette op Ajax zoals ook de "kleine" clubs in Europa en PSV doen dan gaat Ajax nog veel meer punten verspelen en hadden ze nu nooit bovenaan gestaan. Clubs passen zich teveel aan aan Ajax omdat ze bang zijn dik te verliezen, terwijl die angst al jaren niet mee gegrond is, maar ja die naam he.

5 oktober 2015 om 09:55

Helemaal mee eens.

5 oktober 2015 om 09:11

Tijd voor de boer om te vertrekken , was gister in het stadion maar dit kan gewoon echt niet meer die wissels die nergens op sloegen Fischer in de spits , als er nu niet ingegrepen word , dan komt het gewoon niet goed
En dat we er in de vorige wedstrijd niet meer tegengoals hebben gekregen komt door de tegenstander die als makke schapen voor de eigen goal blijven hangen

De boer out !

5 oktober 2015 om 09:36

Ik vind het heel dubbel. Ik vind De Boer een held, hij maakt wel fouten, maar doet ook een hoop goed. Ik vind dat er een leuk team staat en hij stelt meestal de logische namen op. De resultaten zijn ook best goed. Echter het voetbal is wel een drama en Europees wordt er niks bereikt. Ik zou De Boer nog laten zitten denk ik toch, maar aan het einde van het seizoen moet er serieus gekeken worden waar Ajax staat, zowel qua spel als resultaten (ook Europees).

5 oktober 2015 om 10:04

Waarom zijn ze zo blind bij ajax. Geen enkele speler is beter geworden die onder frank heeft gespeeld. Tewijl ajax de laatste jaren alleen super talent naar amsterdam heeft gehaald. Dan moet je je zelf als club achter de oren gaan krabben. Ik zou nu gaan voor frank rijkaard weet hoe je een jong team moet opbouwen maakt talenten beter en heeft genoeg ervaring en een club man die ook goed met cruif kan opschieten.

5 oktober 2015 om 11:53

Inderdaad! Pas nu kom je erachter wie de echte supporters zijn. Allemaal kritiek. Trainer ontslaan van een ploeg die eerste staat.... Hoe gek kan je het verzinnen ??? Deze man heeft Ajax 4x op rij(!) kampioen gemaakt. Als iemand het maximale uit zijn selectie haalt is het Frank wel.

Ik zie ook dat ze andere spelers willen zien. Nou vertel welke speler gaat nou echt het verschil maken? En als je denkt dat Ajax na 3 dagen of 1 week of 1 maand opeens de sterren van de hemel gaat spelen ben je ook op je achterhoofd gevallen. Tegen Groningen en Molde was het gewoon goed. Tegen PSV niet. Kan gebeuren. Net alsof 1 zo'n wedstrijd alles zegt. Pas na zo'n beetje 20 à 25 wedstrijden heb je een goed beeld. En nogmaals, Ajax staat bovenaan.

Goede fases tegen molde? dat was de slechtste wedstrijd van ajax sinds jaren.

5 oktober 2015 om 08:20

wat een onzin, die wedstrijd was zeker niet slecht qua spel en al zeker niet de slechtste wedstrijd.. wel moet ajax gewoon winnen van die club

Weg gestuurd zal hij niet worden.....
hopelijk denkt Frank aan zelf opstappen. Maar daar zal hij wel te eigenwijs voor zijn....

Tijd voor een frisse wind !

5 oktober 2015 om 08:17

Gisteren zei hij dat ie het seizoen sowieso afmaakte

5 oktober 2015 om 09:22

er wordt (in het voetbal) zoveel gezegd, maar als FdB echt in de gaten krijgt dat het niet meer loopt en de supporters hem beu zijn stapt hij wel op, hoe koppig hij ook is... ik geloof niet dat hij voor de winterstop zal vertrekken maar je weet het nooit vooral als Liverpool zich weer meld, ik gun hem die stap ook en het is beter voor ajax

5 oktober 2015 om 09:26

@ Fcbogarde

Liverpool is vrij dus laten we hopen dat zij zich voor de Boer melden, wanneer hij dan gaat hopelijk neemt hij Overmars en Slop met zich mee. De Boer is maar 1 helft van het probleem, een nieuwe trainer die het met de huidige directeur voetbalzaken moet doen zal het ook moeilijk krijgen. Persoonlijk zou ik Beenhakker dan als directeur voetbalzaken willen en Jans als de nieuwe trainer. Beenhakker heeft ervaring, beschikt over een goed (internationaal) netwerk en heeft in het verleden ook goede spelers naar Ajax gehaald.

Met zijn karakter denk ik ook dat hij in staat is om de onvrede bij de scouting en de toekomst weg te nemen. Jans lijkt mij een goede trainer omdat hij goed met spelers kan omgaan, heeft op papier met mindere ploegen hele goede resultaten geboekt, is tactisch goed en laat zijn ploegen als bonus ook leuk spelen. Ook denk ik dat de karakters van Beenhakker en Jans ook prima zouden kunnen samenwerken.

5 oktober 2015 om 10:15

Ik denk dat jans te kort komt voor de top. Speelt te aanvallend en met heel veel karma maar ik denk dan dat je heel makkelijk tegen goals gaat krijgen in top wedstrijden en vooral als er druk komt op jans dat hij moet presteren. Ik zou voor frank rijkaard gaan en moet je nog geluk hebben dat hij open staat voor een baan als trainer bij ajax. Hij maakt jonge spelers beter en speeld mooi aanvallend voetbal is vriend van cruif en is een oude ajaxied en een held die alles als speler en voetballer heeft gewonnen blijftvaltijs rustig en straat altijd wereld klasse uit.

5 oktober 2015 om 10:53

@ 3ziz

Rijkaard zou top wezen, maar hij is al eens eerder benaderd en toen bedankte hij, ik heb zo het idee dat hij alleen maar bij een club aan de slag wilt die een veel grotere financiële slagkracht heeft.

Natuurlijk heb je nooit honderd procent zekerheid, maar ik niet dat hij Ajax naïef zou laten spelen, Hij komt op mij als een verstandig man over, ook met zijn voetbalverstand zit het ook goed. Het is een realistische man die zijn vak verstaat, tenminste zo komt hij op mij over, oh en in tegenstelling tot de Boer weet hij zijn spelers wel te motiveren.

Dat komt denk ik omdat hij als oud schoolmeester streng kan zijn, maar ook die warme persoonlijkheid kan zijn. In de Boer herken ik echt die stugge West-Friese/Streker mentaliteit van alleen maar "niet lullen, maar poetsen" waar weinig ruimte is voor dat warme karakter wat veel spelers toch ook nodig hebben. Wellicht is dit optisch bedrog, maar de Boer heeft zeker zijn lievelingetjes die veelal eindeloos mogen blunderen en volgens mij grijpt Jans in dat soort situaties ook sneller in.

5 oktober 2015 om 11:21

Het mooie ook aan rijkaard is dat hij ook met hele moelijke jongens kan omgaan. De moeilijke jongen zijn vaak de paareltjes van deze tijd als je het maximale eruit kan krijgen. De boer stuurt ze gelijk de deur uit vind dat het laatste optie.

Het is wel duidelijk dat er ergens iets mis gaat bij Ajax. Of dat het falende beleid is van Overmars met een reeks aan flutaankopen of de tactiek van de Boer waar iedereen van op slot van gaat spelen. Ik denk allebei. De Boer werd aangezien als een soort Wenger. Een trainer die tot in de eeuwigheid de club zou kunnen trainen maar dat is hij niet. De scouting en het aankoopbeleid van Ajax zijn iig nog steeds compleet van de pot gerukt en het elftal loopt voor geen meter als het tegen een klein beetje tegenstand loopt. Ik zou er niet rouwig om zijn als de Boer nu naar Liverpool zou vertrekken iig.

5 oktober 2015 om 09:29

Kijk juiste taal ! Beter voor Ajax idd als de boer weg zou gaan ! Wie zou zijn opvolger moeten zijn ?

Waarom mag er geen kritiek zijn? Ajax staat synoniem voor aanvallend/verfrissend voetbal daar is weinig van te zien op het moment.

5 oktober 2015 om 11:47

Daar stond Ajax vroeger synoniem voor. Ik zie het in ieder geval al jaren niet meer. Het is niet zo dat het nu voor het eerst stroef loopt.

Dat 65 procent het met deze poll eens is vind ik best verbijsterend. Als neutrale voetballiefhebber kan ik het nog wel begrijpen, aangezien het spel van Ajax niet geweldig is en je als voetballiefhebber het liefst het mooiste voetbal ziet. Maar als Ajax supporter.. Frank heeft Ajax 4 keer kampioen gemaakt met een selectie die vaak zeker niet sterker was dan de selecties van PSV en Twente. Frank is de schakel geweest die Ajax het extra gaf wat de jaren ervoor ontbrak. Elk jaar vertrokken de beste spelers en flikte hij het weer om kampioen te worden. Nee, Ajax moet zeker geen afscheid nemen van De Boer. Hij is en blijft in mijn ogen een held en mag nog vele jaren in dienst van Ajax blijven.

5 oktober 2015 om 08:32

De Boer werd kampioen met een selectie van Jol. Ieder jaar verdween er iets van die selectie en kwamen de kampioenschappen moeizamer. De Boer werd op het laatst alleen kampioen omdat de rest het nog slechter deed.
Hoeveel spelers heeft De Boer nu echt beter gemaakt? Veltman is niet (veel) beter geworden sinds zijn debuut. Van Rhijn speelt niet meer omdat hij niet beter werd en er toevallig een jeugdspeler doorbreekt die weer iets beter is. Zomaar 2 voorbeelden.
Noem mij maar spelers die duidelijk beter zijn geworden dankzij De Boer.

5 oktober 2015 om 08:46

Blind, schone, eriksen, el ghazi bijvoorbeeld

5 oktober 2015 om 10:29

Zowel eriksen en blind waren basis voordat de boer kwam. Shone is niet beter geworden anders was hij basis. De boer gebruikt em als een joker dat breek die jongen een dag waar ik ook niks van snap. En wow el ghazi van hoeveel spelers. Zoek even op hoeveel jongen grote talenten naar amsterdam zijn gekomen en die een paar jaar later allemaak via de achterdeur zijn wegegaan.

5 oktober 2015 om 23:13

Verthongen, Blind, Eriksen, El Ghazi, Cillessen, Alderweireld, Siem de Jong, Anita.

Ik vind de kritiek op de Boer niet geheel terecht. Het voetbal is inderdaad teleurstellend, maar de resultaten zijn al jarenlang geweldig.

Ik zou willen dat mijn club deze prestaties had met matig voetbal. Zolang als dat de Boer er al is, vind ik Ajax over het algemeen genomen niet geweldig spelen. Natuurlijk hebben ze mooie wedstrijden gespeeld in de afgelopen 5 jaar, maar het is over het algemeen behoudend en controlerend wat niet altijd leuk is om naar te kijken. Soms hadden ze het ook ontzettend mee. De resultaten zijn echter fantastisch, wat geen enkel andere club kan navertellen. 4 van de 5 jaar kampioen worden is echt een super prestatie. Ik heb als Feyenoordsupporter diep respect voor Frank en hoop dat deze man aanblijft.

Laat De Boer maar snel vertrekken , hij krijg het niet voor elkaar om aanvallend te spelen .

Bosz halen die maakt van elk elftal wel een Team , dat flikt hij nu voor het derde seizoen bij Vitesse .
Bosz krijg elk jaar een stel vreemdelingen voor zijn neus geschoteld , maar hij krijg ze wel aan het voetballen .
Bosz is de beste trainer van Nederland , al is het een eigenwijze kerel maar verstand van voetbal heeft hij wel .

Maar Bosz zal nooit bij Ajax komen omdat hij geen grote carrière heeft gehad , en DE Boer wel .

De Boer red het in het buitenland ook niet , misschien bij Barcelona , maar dat kan elke boeren lul met dit soort spelers .

@rowan1989 : Dus jij zou willen dat je elke week naar een zaadpartij zit te kijken, en je de volle pond voor een seizoenkaart betaald?
Dan wordt je misschien kampioen, je speelt kansloos Champions League waar je voor spek en bonen aan meedoet en volgend jaar hetzelfde liedje.

Het gaat mij niet zo zeer om de Boer, maar om het feit dat ze nu weer het stadion gaan verbouwen voor 50 miljoen en je niet eens een paar goeie ervaren versterkingen wil aankopen.

Fischer in de spits vind ik dan ook een keuze dat verkeerd heeft uitgepakt, stukje eigenwijs van Frankie.

En je hebt een Heitinga die gewoon naast Veldman of Riedewald hoort te spelen volgens mij.

Lijkt mij toch dat hij dat nu ook wel een beetje begint in te zien.

5 oktober 2015 om 08:27

Aangezien het stadion niet van Ajax is, zal het weinig uitmaken dat dat 50 miljoen euro kost, behalve dat de huur wel omhoog zal gaan.

Frank Rijkaart was gisteren aanwezig...hoop dat dat iets betekend!!!

5 oktober 2015 om 08:19

Ik denk het niet, Hiddink was ook aanwezig. Nieuwe trainer PSV? Dacht het niet

Ook al geef ik grif toe dat ik niet het hele interview heb gelezen en dus alleen de citaten op VZ, wat ik hier weer een beetje lijk te missen is het bewustzijn bij ajacieden dat het voetbal ontzettend matig is. "bij vlagen was het tegen Molde goed"??? Dat lijkt me nou de enige verkeerde manier om op die wedstrijd terug te kijken. Een week op water en brood voor selectie en staf lijkt me meer op z'n plek.

Natuurlijk, wat moeten die jongens anders zeggen. Ze kunnen moeilijk meegaan in de negativiteit en in het openbaar aan hun trainer gaan twijfelen maar ik zou graag wat meer besef zien van het feit dat Ajax zich in een hele zorgelijke situatue bevindt en dat het spel, ondanks de zwaar vertekenende 1e plaats in de competitie, ontzettend plichtmatig en voorspelbaar is en bovendien een straf om naar te kijken.

Het voetbal van Ajax is verworden tot een spelletje waarin het de bal zoveel mogelijk rond speelt onder het mom van "als wij de bal hebben kan de tegenstander niet scoren" terwijl het het doel van voetbal, het maken van een doelpunt, pas op de 2e.plaats heeft staan. Of de 3e. Alle verrassing is verdwenen uit het spel en vrijwel geen enkele speler passeert nog eens een mannetje. Toen Younes dat laatst vanaf links deed, waaruit meteeb werd gescoord, gleed ik gewoon bijna van de bank van schrik. Een passeeractie zie je nauwelijks nog maar levert door de acute man meer zoveel gevaar op.

Ik zou dolgraag eens wat meer voetbalinhoudelijke reactie willen van ajacieden op de kritiek op het vertoonde spel. Hopelijk dat Frank de Boer daar in de toekomst eens wat minder defensief op reageert. Hij moet dit, met Bergkamp en consorten, toch ook zien. Zou er wel wat voor over hebben om vanmorgen een camera te hebben in de koffiekamer van de Boer, als hij met zijn staf de wedstrijd nabespreekt.

5 oktober 2015 om 08:30

Tegen Molde creeerde we meer kansen dan tegen ieder andere ploeg. Ik heb genoeg goede dingen gezien, alleen na de capitualatie vanaf de 60e minuut was het bagger, maar daarvoor kon Molde van geluk spreken dat ze niet met 3/4-1de rust in gingen.

5 oktober 2015 om 08:51

Kom op man. Als Molde in de Eredivisie speelde dan stond het waarschijnlijk in het rechterrijtje. Het is een schande dat Ajax daar niet met twee vingers in de neus van won; die ploeg stelt echt niets voor. En dan kun je wel zeggen: "ik heb goede dingen gezien" en "molde van geluk spreken dat ze niet met 3/4-1de rust in gingen". Allemaal leuk en aardig dat ze wat driehoekjes spelen in Noorwegen en kansjes krijgen. Maar als je zo simpel een doelpunt weggeeft en niet de kwaliteit hebt om de kansen af te maken dan mis je gewoon kwaliteiten.
Feit is dat we in de tijd van Jol schreeuwde dat het Ajax met die kwaliteit meer rendement zou moeten halen. Dat rendement is er onder de Boer, maar de kwaliteit is zo hard achteruit gegaan dat zelfs als alles uit dit team wordt geperst het te weinig is wat Ajax na wil streven. Je ziet dat de Boer zoekende is naar een goede samenstelling en tactiek omdat hij zelf ook niet goed weet hoe hij deze van deze matige spelers een machine moet smeden die topwedstrijden kan winnen. De enige oplossing is als er een echte topper bijkomt.

5 oktober 2015 om 09:07

Fischer passeert continu zijn man. Dat deed hij tegen Molde en tegen PSV kwam hij er vaak zat langs. Dat Ajax de kwaliteit niet heeft om het tegen Molde af te maken is gegeven, maar dat komt door jeugdelijkheid. En het mooie daarvan is dat je weet dat het beter wordt naarmate het seizoen vordert. Ik zie onze spelers bijna iedere wedstrijd wel een beetje groeien. In het begin speel je vaak kutwedstrijden, maar die verdwijnen steeds meer naarmate het seizoen vordert. Het gaat wel goedkomen met Ajax hoor. Daar ben ik van overtuigd. Je moet gewoon leren kijken naar wat er wel goed gaat ipv wat er niet goed gaat, want dan zijn we over een jaar nog steeds niet klaar.

5 oktober 2015 om 09:46

Misschien zie jij het wat rooskleuriger dan mij maar als je bedenkt dat Ajax afgelopen zomer (op Moisander en Sigthorsson na) niemand heeft laten vertrekken dan had ik wel verwacht dat die groei vorig seizoen had plaatsgevonden. Ik zie Ajax wel een bepaald niveau halen tegen mindere tegenstanders waardoor er wel stabiliteit is. Maar het is structureel kwalitatief te weinig om topwedstrijden te winnen. Vorig seizoen ging het Europees al slecht en speelde we bijna alle topwedstrijden belabberd en dit seizoen is het weer hetzelfde liedje. De progressie die er zou moeten zijn is totaal nog niet terug te vinden in het spel.

Zou toch een schande zijn als je de Boer ontslaat. Maakt je 4 jaar op rij kampioen. Beetje respect mag wel..!!

5 oktober 2015 om 09:40

@ ibrahimovic10_

Wat onzin dat er een gebrek aan respect zou zijn, dat is echt zo´n mode zinnetje geworden wat te pas en te onpas maar gebruikt wordt. In Nederland blijven we altijd maar doormodderen terwijl we al weten dat het kalf half of al helemaal verdronken is. Zowel Ajax als het Nederlandse club voetbal kan het zich niet veroorloven om nog zo langer door te gaan. Elke Ajacied is de Boer dankbaar voor wat hij voor ons betekend heeft als speler en tijdens de woelige periode bij Ajax, maar tot hoelang moet je nog vertrouwen houden ?Op basis van wat denk jij dat de situatie zal verbeteren ?

Net zoals de spelers leert de Boer amper tot niet van zijn fouten, durft hij niet bij Overmars aan te dringen dat hij eens beter zijn werk moet doen. Ook omdat hij samen met Overmars al tweeënhalf jaar is afgestapt van het originele beleid. Dan hebben hebben we het nog niet eens over het maar blijven doorgaan met het structureel positioneel misbruiken van spelers, zijn vage wisselbeleid etc etc.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat de spelers helemaal niet meer naar hem luisteren, motivatie moet ten eerste uit jezelf komen, maar hoe vaak de Boer ook zegt dat het baltempo hoger moet, dat ze vooruit moeten etc etc; vertikken ze het gewoon. Of hij ze normaal of streng toespreekt, het maakt geen enkel verschil. Het is tijd voor een frisse wind zowel voor de trainer positie als voor de positie van directeur voetbalzaken, want als die blijft zitten zie ik het voor een volgende trainer (het liefst Jans) ook somber in.

Het blijkt gewoon dat het niet werkt met alleen jeugd maar dat weten alle trainer alleen bij Ajax niet , ik zat er gisteren en wij zijn gewoon vernederd al doet de 1-2 dat niet vermoeden , had het maar 1-4/1-5 geworden dan gaan de ogen misschien open van die prutsers die Ajax naar de kloten helpen , er lopen op dit moment spelers in het team die 5 jaar geleden nog niet op de bank kwamen en staan nu gewoon in de basis wat een beleid zeg , ik als ik PSV gisteren ziet spelen dan stemt dat mij niet vrolijk die durven wel te investeren in routine maar dat heeft meneer de Boer niet nodig routine halen en niet opstellen , kijk is naar de aankopen de laatste 5 jaar allemaal middelmaat maar ja het mag niets kosten , v/ Hoorn 4,5 miljoen uitgebreid gescout door wie ? Heitinga gehaald de Boer wilde hem voor 2 jaar zit niet eens bij de selectie , Schone een van de betere spelers de laatste 2/3 jaar speelt bijna niet , en dan heb ik het nog niet over alle miskopen die gedaan zijn , en ook het hele Ajax voetbal is vakkundig om zeep geholpen we kijken nu naar balbezit , en gisteren was helemaal erg stuitend 35 % voor Ajax en 65 % voor PSV erger kan bijna niet , maar ik zou zeggen lekker doorgaan zo dan eindig je dit jaar niet eens bij de top 3 .

5 oktober 2015 om 10:12

Of Frank Heitinga ook echt wilde is maar de vraag, zou me niks verbazen als dat gewoon puur iets is van kamp Cruijff. En lekker doorgaan, we zijn ook lekker begonnen. Als het resultaat er is, komt dat voetbal vanzelf ook wel. Geduld.

Er is geen reden tot paniek, er is ook geen reden aan te nemen dat het allemaal beter gaat worden: het is afhankelijk waarmee Ajax (en haar achterban) genoegen mee neemt. Ikzelf zou het niet chique vinden op dit moment De Boer te ontslaan, maar misschien biedt Liverpool of Newcastle binnenkort een goede uitweg...

Het probleem is, welke club zou nu serieus interesse hebben in De Boer. Laat zijn teams oersaai voetballen ala Van Marwijk. Daar is ook nooit meer een fatsoenlijke club voor gekomen. Fans van een toekomstige club nemen als ze degelijkheid wel een Duitse trainer. Nederlanders konden zich juist onderscheiden met gedurft voetbal. Cocu begint langzaam wel reclame voor zichzelf te maken. Depay gaat voor megabedrag, wint van Manu en heeft zijn team van jonkies tot mannen gemaakt. En won vorig jaar al in de Arena maar domineert nu zelfs al. Verder is het karakter van een Cocu veel geschikter om met topspelers te werken. De Boer is ergens toch een ordinaire schreeuwbal. Er zijn ook al tal van goede en talentvolle karakters bij 'm weggelopen.

5 oktober 2015 om 10:11

En LvG dan? Staat ook niet echt bekend om z'n omgang met spelers, maar schopt het wel tot de top.

Als je de Boer weg stuurt schiet je weinig op. Daarnaast vind ik dat hij wel wat krediet verdient. Maar ik vind wel dat hij het beter had kunnen doen. Ik heb gisteren vloekend en tierend naar de tweede helft zitten kijken. Hoe apathisch en passief Ajax toen speelde was echt verontrustend. De verdediging stond minstens 10 meter te ver naar achteren. De spitsen zette totaal geen druk en tot mijn grote schrik speelde Ajax een soort engels model met twee spitsen (klaassen en Fischer) en buitenspelers die op het middenveld stonden. De juiste spelers stonden wel op het veld maar de tactiek sloeg helemaal nergens op. Gelukkig was er na de wedstrijd wel zelfreflectie bij de Boer. Want als hij dat niet had gehad dan had ik ook geroepen dat ie er uit zou moeten.

5 oktober 2015 om 08:48

Hij had er 2 jaar geleden al uit gemoeten net zoals je door selecteert met spelers moet je ook als trainer aan zelfreflectie doen maar alleen al de arrogantie dat je denk alleen met jeugd de eredivisie de bestormen en in Europese wedstrijden wil laten zien dat je het kan redden met jeugd vind ik al stuitend , hij vroeg om routine hij kreeg het ook maar dat laat hij vrolijk op de tribune zitten , dit Ajax is de laatste 5 jaar helemaal uitgehold (alderweireld. Vertonghen, Eriksen , de Jong ,anita,en zelfs Theo Jansen) niet een speler van de huidige selectie heeft het niveau van de genoemde spelers , plus het feit dat bij het doorselecteren ook aankopen horen maar daar zijn ze ook niet echt goed in omdat het weinig of niets mag kosten , voor mij mag hij weg want hij laat Ajax op een manier voetballen die onderhand begint te irriteren want er komt steeds meer weerstand tegen de Boer dat was gisteren ook duidelijk merkbaar .

5 oktober 2015 om 09:07

Tuurlijk de kwalitatieve achteruitgang van de selectie is de hoofdreden dat het slechter gaat. Maar dan nog zie ik liever een team dat met de visie van Ajax ten onder gaat dan een team dat op een anti-Ajax wijze passief verliest. Ajax staat voor druk zetten als je de bal niet hebt en zo snel mogelijk weer de bal veroveren. Voor naar voren denken en combineren op de helft van de tegenstander. Een verdediging die ver tegen de middellijn aan staat en kan doordekken. Backs die langs het middenveld denderen en voorzetten geven. Niets van dit alles heb ik gisteren terug gezien, de kwaliteit was er misschien niet om dit allemaal uit te voeren. Maar het verwijt ligt hem in het feit dat Ajax het niet eens wilde proberen.

Leuk en aardig allemaal dat de spelers hun trainer steunen.Maar wat moeten ze anders zeggen? Ze laten het ook niet zien op het veld . De resultaten zijn scorebord resultaten. Het verbloemd al jaren het slechte spel ,slechte scouting en beleid van Ajax.De supportera zijn er wel klaar mee.Frank bedankt voor bewezen diensten. Maar het is tijd voor een andere aanpak.

Hij heeft het meeste succes gehad als trainer in zo korte periode een keer verliezen en hij moet weg ? Wat ben ik blij dat ik supporter ben van een andere club

5 oktober 2015 om 09:49

@ Roellie0809

Gaat u ergens anders even lekker provoceren, als u een beetje hier had opgelet is er al een paar jaar een grote groep supporters die zwaar ontevreden zijn. Dat daar nu de grote massa lijkt bij te komen heeft helemaal niets met alleen het verlies tegen PSV te maken, dus zo opeens is het niet. Zet u zelf niet zo voor paal, want het is duidelijk dat u totaal geen kennis heeft over hetgeen wat er onder de Ajax supporters leeft, maar toch de behoefte heeft (waarschijnlijk alleen maar vanuit uw onderbuik gevoelens) om ons te veroordelen met oud bollige en ongegronde clichés.

Tussen Koeman en de Boer had elke trainer het moeilijk bij Ajax. Blind, ten Kate van Basten, Jol. De houdbaarheidsdatum was ca 1,5 jaar.

Ik denk dat iedereen het snapt dat de Boer meer krediet heeft na 4 kampioenschapen. Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op.

Ligt het aan de Boer of de selectie? Of allebei?

5 oktober 2015 om 10:07

Aan de druk bij Ajax, aan de critici, en aan het gebrek aan geduld... Als er 4 jaar op rij, telkens topspelers vertrekken uit Amsterdam, kost het tijd om wat op te bouwen.

5 oktober 2015 om 11:06

@ FC Mopedlads

In mijn optiek ligt het aan de Boer en Overmars die al bijna drie jaar zonder mandaat zijn afgestapt van het afgesproken beleid. Alle typische Ajax/nederlandse voetbal kwaaltjes zijn alleen maar verergert, sterker nog er zijn er zelfs een aantal bijgekomen.

Aan serieuze scouting word niet gedaan en zoals gebruikelijk hebben beide heren ook de twee belangrijkste onderdelen van de club (opleiding en scouting) tegen zichzelf in het harnas gejaagd. Het eerste elftal is op geen enkel punt in balans terwijl 1 van de doelen van het rapport Coronel/de revolutie was dat het eerste van Ajax qua talent, gedegen internationale ervaring (dus niet voornamelijk of alleen maar Eredivisie ervaring), techniek, fysieke kracht, lente maar ook qua karakter in balans zou zijn. Zodat het eerste zou voldoen aan de eisen die aan het hedendaagse internationale voetbal worden gesteld.

Natuurlijk zal veltman zijn trainer in bescherming nemen. Hij beseft wel degelijk, dat bij een andere trainer zijn positie overgenomen zal worden door Heitinga.
Niet de snelste verdediger, wellicht niet de beste, maar wel een speler met pit, ervaring, lef en coachende kwaliteiten !

5 oktober 2015 om 10:06

Met dat laatste helemaal mee eens, wordt nog wel eens niet gezien/benoemd door veel mensen. Maar over Heitinga, die moet spelen i.p.v. Riedewald, is gewoon nog veel te jong en te naïef om dit soort wedstrijden te spelen.

Tussentijds vertrek van de Boer zou zeker geen goed doen. Aan het eind van dit seizoen mogelijk wel. Liverpool is een moie club maar zie eerder Klopp daar heen gaan. Gezeik over het spel van AJAX vind ik ook zwaar overtrokken. Europees ging/ gaat niet goed door individuele fouten en in beide wedstrijden flink wat gemiste kansen. Nu is er weer gezeur omdat er gisteren een complete offday was . Voorlopig staat AJAX daar waar ze aan het eind ook staan nr.1
Zorgelijk is wel de prestatie van Gudelj en Sinkgraven. Dat is ronduit slecht te noemen. Van Hanegem moet niet zeuren over spelers als van de Hoorn. Dat is gewoin een miskoop en die zal nergens betrr worden.

5 oktober 2015 om 10:05

Gudelj viel vandaag niet bepaald op nee, maar we hebben zo'n bikkel als Gudelj wel nodig zolang er geen routinier of een keiharde verdediger achterin staat. En zijn kwaliteiten gaan vanzelf wel benut worden, heeft gewoon even de tijd nodig. Ajax speelt ten eerste al met een hele andere opstelling en manier van spelen dan AZ, en daarbij wordt Gudelj ook nog op een andere manier ingezet. Dit soort dingen hebben tijd nodig, maar dat gaat allemaal goed komen. Ben nog wel benieuwd naar Sinkgraven, weet niet of dat wat gaat worden bij Ajax. Maar wie weet, en speelt hij straks wel de sterren van de hemel. We gaan het zien.

Wat een schaapjes volk hebben we in Nederland. Iedereen loopt en praat anderen na inplaats van een goed onderbouwende mening met feiten over de boer die gewoon weg goed doet met Ajax. Mag een team geen mindere periode hebben. Waarom ligt het toch altijd aan de trainer. Das zo gemakkelijk te zeggen. Misschien ligt het ook wel aan dat verwende supporters volk die alleen maar goud willen zien. Waar was PSV de laatste jaren, waar was Feyenoord.. Daar horen we jullie niet over terwijl PSV ook matig was en is dit seizoen. Frank verdient meer krediet voor wat hij neer zet. Niet alles gaat over rozen maar met vallen en opstaan. Ajax is altijd wat minder in deze periode. Dus wees geduldig en kies aan het eind van het seizoen een andere club als je er niet mee eens bent want deze poll slaat ook nergens op omdat het ietsje minder gaat. Heel jammer.

5 oktober 2015 om 09:15

Mag een team geen mindere periode hebben
Kijkt je het überhaupt wel eens ?
Het word al 10 jaar slechter

5 oktober 2015 om 10:01

Het gaat alleen maar beter sinds dat Frank trainer is. Met Jol was het voetbal niet zoals het hoort bij Ajax. Feit is dat vorig jaar en dit jaar 2 hele goede leerjaren zijn voor Ajax, en vooral voor de jonge jongens. Nu maar hopen dat die jonge jongens dan ook wat langer blijven, zodat we ze over een jaar of 3 nog als mannen in de ArenA zien spelen.

Weet iemand welke trainer ze zouden moeten aanstellen na de boer ?
Mischien Jaap stam
?

5 oktober 2015 om 10:59

Frank mag blijven alleen de achternaam moet veranderd worden in rijkaard.

Dit doet me denken aan de periode met Adriaanse destijds. Iedereen wilde hem weg hebben, alleen hij zelf geloofde er nog in. Maar de spelers lieten hem zakken, gingen niet meer door het vuur. Ajax werd uitgelachen en uitgefloten in de eigen Arena, alles en iedereen was verkrampt en het was duidelijk dat er nog maar één ding kon gebeuren: een trainerswissel.
Hopelijk loopt het nu anders, bijvoorbeeld als De Boer "gewoon" ja zou zeggen tegen Liverpool. Dan kan hij met opgeheven hoofd vertrekken en kan Ajax een andere kant op.

5 oktober 2015 om 09:58

Ja zeggen tegen Liverpool? En jij denkt dat Liverpool Ancelotti en Klopp vergeet?

Wat een onzin dat er zoveel mensen zijn die vinden dat Frank weg moet. Het komt echt wel, er gaat een moment komen dat de jongens gaan beseffen dat er wat meer geduld moet zijn, en dat ze ook wat langer zullen blijven. Geduld overwint alles.

Ferguson begon ook helemaal niet zo sterk bij ManU. Werd in de eerste 6 of 7 jaar zelfs geen kampioen. Maar bouwde langzaam zijn team op, gaf talenten de kans, en langzaamaan werden die talenten jongens, en die jongens mannen. En werd dat team een van de beste van Europa.

Nu zeg ik niet dat Ajax binnen 10 jaar weer de CL wint, maar wel dat we er wel komen. Met Frank de Boer als trainer.

5 oktober 2015 om 10:05

Maar het lijkt er niet op dat Frank zelf nog heel veel langer wil blijven, vind ik. Ooit zei hij dat hij graag wel 10 jaar zou blijven, nou, hij zit nu op de helft maar heeft vorige week nog gezegd dat het moment "wel dichterbij komt".

Dat de spelers hun trainer steunen is begrijpelijk. Een andere trainer zou vele van deze spelers niet eens opstellen. De spelers laten bijna wekelijks hun trainer vallen, dus dat steunen is ook een holle frase.
Tegen Molde ging in het fases goed, het is echt lachwekkend dat Veltman dit zegt. Molde hadden ze moeten opvreten, maar ze waren nog te beroerd om te vechten voor een resultaat. Molde had 200% inzet, neem daar maar een voorbeeld aan. Of een andere trainer dit zooitje aan het voetballen krijgt betwijfel ik. Teveel jongens zonder durf en initiatief. PSV heeft wel routine in huis en zie wat een wereld van verschil en dat zal straks weer vele malen zichtbaar worden tegen echt moeilijke tegenstanders. hopelijk wordt er iemand binnen de club eens wakker, zo kan het toch niet langer doorgaan.

Frank de Boer heeft op papier fantastische resultaten behaalt. Hij is hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor het behalven van "de derde ster", en plakte er daarna nog "even" 3 titels achteraan. De man verdiend absoluut een standbeeld.

Helaas is dit wel "op papier". Op een paar enkele wedstrijden na is het voetbal echt dramatisch. Er zit geen belevenis in, geen strijd, het is doodsaai en gewoonweg onaantrekkelijk om te kijken. 6-7 jaar geleden zat ik vanaf vrijdag al te wachten tot het eindelijk weer zo ver was: wedstrijdje Ajax kijken. Tegenwoordig zit je bijna de afweging te maken of je Ajax wilt gaan kijken, of dat Live & Cooking misschien toch spannender is.

Gister met pijn in m'n ogen naar een onthutsend Ajax zitten kijken. El Ghazi wederom niet gezien. Natuurlijk is hij nog jong, maar grijp dan in Frank! Iedereen moet vertrouwen krijgen, maar vertrouwen geven kan gewoon niet boven het resultaat gaan. Dit gaan echt weer gevalletjes "sigthorsson" worden. Soms eens 1 of 2 wedstrijden kan zo'n jongen ook goed doen. Even alles op een rijtje zetten, en dan met een volle bak motivatie er tegen aan gaan.

Zoals 3 en zelfs 4 jaar geleden ook al aangegeven. Ajax heeft een Plan A, en dan houd het op. Er is geen plan B. Middenvelders in de spits en op de vleugels zetten schat ik niet onder een plan B.

Om het nog wat mooier te maken gaat de Arena voor een dikke 40 miljoen verbouwd worden. Dus!?!? Jarenlang is al duidelijk dat er ervaring nodig is. Minstens 1 topper die er staat. Als excuus krijg je dan te horen dat die niet zo gemakkelijk te vinden zijn. Hoezo kan PSV er dan wel even 2 optrommelen? En dan krijg je nog niet eens het idee dat PSV er echt heel veel moeite voor heeft moeten doen. Maar nee, een keer 7 of 8 miljoen voor een gevestigde naam voor het niveau van Ajax is te veel.

En dan na Ajax - PSV zet je Arsenal - United op, en dan zie je letterlijk binnen 10 seconden na de aftrap al een compleet andere instelling. 11 man (in dit geval Arsenal) die door het vuur gaan voor elkaar. Vechten voor elke bal.

Ik zou graat optimistisch willen blijven, maar ondanks de eerste plek ben ik er bang voor dat er nog veel van dit soort wedstrijden gaan komen. En dan hebben we het nog niet eens over de "toppers" waartegen gespeeld wordt in Europa.

Moe van te worden, sommige reacties hier. Typische Ajax-fans, die alleen van zich iets laten horen als het slecht gaat. 'weg met de Boer etc etc. Als of dat ineens alle problemen zou verhelpen. Echt, er zijn maar zo weinig 'echte' Ajax supporters die altijd de club zullen steunen. Kijk Feyenoord, 15 jaar geen titel, stadion vol. Respect! Ajax 1 seizoen slecht gedraad (in de ogen van 'ajax supporters', want ja 2de plek is natuurlijk zwaar slecht) en Ajax (arena) mag blij zijn al het half gevuld is. Verwend kut publiek, want ja, 'we mogen nu wel eerste staan, maar ja het spel is niet goed'. Was het spel wel goed geweest en Ajax stond 2de, dan was men weer niet tevreden. Zucht.

Kijk dit, 4 titels op rij, paar jaar terug goed Europees gespeeld (ondanks zware poules) en dan toch zeuren, zeiken, janken, vloeken. Prima, snap ik. Het gaat om nu en niet wat Ajax 2/3 jaar terug heeft gepresteerd. Maar toch, aan dat gezeur heeft niemand wat.

Eerste verlies van dit seizoen en men reageert net of er 4 wedstrijden verloren zijn. Psv was gister sterker, volwassener en beter. Klaar. Kop op, en richten op Heracles. Heracles.. lees dingen over zwaar programma. Wow wat een zwaar programma. Tss laat me niet lachen. Heracles, Zwolle.. Zijn zo wisselvallig en beide clubs eindigen ergens op nummer 6/7 en Ajax lacht altijd het laatst. Fenerbache.. oei, tja die hebben het laten zien in Europa. Echt wel. Alles gewonnen. Not!!

Mensen kop op, er is geen man over boord wat de Boer vaak zegt. Steun je club in goed en slechte tijden, of zoek lekker een andere club of een leven.

5 oktober 2015 om 16:09

Kijk, jij zegt precies waar het op staat. Ik kan ergens de groep mensen die niet tevreden is over het spel goed begrijpen, maar aan de andere kant, valt het ook wel weer mee. Tegen PSV zakte Ajax door de ondergrens, absoluut. Maar kijk hoeveel kansen we hebben gehad in de wedstrijden ervoor, hoeveel balbezit we hebben gehad en hoeveel er zich heeft afgespeeld op de helften van de tegenstander. Het ding waar ik nu het meeste van baal, is gewoon de interland periode. 2 weken een falend Oranje zien, en daarna pas weer naar Ajax kijken. En ja, zoals DamskoAjax al zegt, Zwolle, Heracles en Fener gaan we gewoon pakken, want wij zijn AJAX! En anders rot je inderdaad maar op, met fluiten en schelden bereik je niks...

Laten wij even wel wezen, in heel Nederland word er dramatisch gevoetbald, niet alleen bij Ajax. Volgens mij gaat het nog steeds om resultaat, of vinden jullie het prima als je maar mooi speelt en 16 staat ?

Jullie club staat gewoon bovenaan zeg, met een paar pubers dus ik zou zeggen goed gedaan, en wat gaat een nieuwe trainer anders doen met deze spelers ?

Je bent zo goed als je spelers, dus men kan veel zeggen maar ik als niet ajax supporter neem mijn petje af voor Frank de Boer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren