Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bazoer vervangt ploeggenoot Klaassen en maakt debuut in selectie Oranje

Laatste update:

Danny Blind heeft opnieuw een wijziging moeten doorvoeren in zijn selectie voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Kazachstan en Tsjechië. De geblesseerde Quincy Promes werd al vervangen door Eljero Elia en Davy Klaassen heeft zich inmiddels ook afgemeld: hij liep tegen PSV een hersenschudding op. Zijn vervanger in de selectie is debutant Riechedly Bazoer.

/

De pas achttienjarige middenvelder van Ajax wordt hiermee beloond voor zijn geweldige ontwikkeling. Bazoer veroverde in het afgelopen seizoen al een basisplaats in de ploeg van Frank de Boer en is inmiddels niet meer uit het elftal weg te denken. Hij speelde tot dusver 25 competitiewedstrijden in de Eredivisie en mag nu hopen op zijn debuut in Oranje.

Bazoer was eigenlijk opgeroepen voor Jong Oranje, maar mag zich nu dus bij de grote jongens melden. Oranje treedt volgende week aan tegen Kazachstan (uit) en Tsjechië (thuis). Bij twee winstpartijen maakt Nederland nog een kleine kans op de derde plek in de groep. Voorwaarde daarvoor is wel dat Turkije minimaal drie punten laat liggen tegen Tsjechië en/of IJsland.


Riechedly Bazoer verdient dit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima vervanger, al vond ik Jorrit Hendrix vandaag ook solliciteren naar een toekomstige selectie voor Oranje!

4 oktober 2015 om 22:52

Hendrix speelde een stuj beter dan Bazoer... Mja ik vin dat Hendrix ook niet geselecteerd moet worden. WTH zeg is dit het niveau van Nederlands 'beste' team? Eredivisie spelers....

4 oktober 2015 om 22:58

Ik zeg niet voor niets 'solliciteren naar een toekomstige selectie voor Oranje'. Laat 'm eerst nog maar een jaartje domineren op het middenveld bij Psv.

4 oktober 2015 om 23:05

Bazoer speelt als een baas joh. Zou zich ook gewoon staande houden tegen de grotere spelers.

4 oktober 2015 om 23:07

Hendrix speelde heerlijk ja, misschien nog niet klaar voor Oranje maar goed aan de andere kant zitten er spelers die het in minder wedstrijden hebben laten zien dan Hendrix. En ook Bazoer trouwens, hoeveel goede wedstrijden heeft die Riedewald nou gespeeld? 5 misschien, heeft niks te zoeken bij Oranje.

4 oktober 2015 om 23:18

Speelt anders beter dan bmi etc dus hij heeft wel degelijk wat te zoeken in oranje en zijn dubuut was ook best goed

4 oktober 2015 om 23:19

Riedewald heeft concurrentie met Bmi, Rekik en Kongolo. Het is allemaal niet veel.

4 oktober 2015 om 23:23

Wie moet er anders als vervanger worden opgeroepen? Veel beters loopt er ook niet rond, dan kan je beter Bazoer oproepen. Die gaat er toch wel bijkomen later. Kan die beter nu al ruiken aan Oranje.

4 oktober 2015 om 23:24

Kongolo staat anders gewoon lekker te voetballen hoor. Rekik vond ik bij PSV niet veel, weet niet hoe hij het doet bij L'OM nu.

4 oktober 2015 om 23:24

@ansjo

Riedewald zit er sowieso terecht bij. Kongolo gaat zich ook nog eens focussen op de linksback positie. Voor de rcv's is er veel meer concurrentie.

4 oktober 2015 om 23:37

Ik had hier gister gelezen dat rekik waardeloos speelt in lyon dus die kan je beter thuislaten.

5 oktober 2015 om 00:09

Bazoer was 1 van de minste op het veld vandaag. Gaf veel ruimte aan Guardado en liep als een postbode elke bal te brengen. Selectiebeleid van Blind doet iig zn naam eer aan.

5 oktober 2015 om 00:26

Denk dat je hebt gelezen dat hij het niet goed doet bij marseille, lyon is een hele andere club en stad!
Maar hij kreeg commentaar van een franse ex prof, maar hij doet het niet slecht, alleen de resultaten vallen nog een beetje tegen.
Hij moet zich aanpassen aan een nieuw land en een nieuw team, maar volgens mij gaat rekik het wel redelijk doen

5 oktober 2015 om 00:38

Rekik zat vandaag op de bank. Voldoet blijkbaar toch (nog) niet.

5 oktober 2015 om 01:14

@wisconsin

Dus wanneer je 1 slechte wedstrijd speelt hoor je al niet meer in het Nederlands elftal thuis?

5 oktober 2015 om 01:50

Rekik in Lyon? Is de transferwindow weer geopend?

5 oktober 2015 om 03:53

Riedewald hoort niet in oranje. Zijn prestaties vallen vies tegen sinds zijn eerdere uitnodiging. Misschien dat de druk hem teveel wordt? Bakt er in ieder geval weinig van de laatste tijd.

Bazoer is natuurlijk een groot talent maar vandaag compleet uit de wedstrijd gespeeld door Hendrix. Ongelofelijk dat hij geselecteerd is.

4 oktober 2015 om 22:52

Diablos

Onzin, ik was vandaag erg kritisch op Ajax. Maar als er iemand een voldoende speelde, waren het Bazoer en Tete.

4 oktober 2015 om 22:59

Maar Hendrix was toch beter vandaag en daar gaat het volgens sommigen van jullie om. Iederee die 1 wedstrijd goed speelt hooet opgenomen te worden...

4 oktober 2015 om 23:08

ja hèhè die had een heel team dat lekker liep. Bazoer mocht het in zijn eentje klaren met een apatische Gudelj en een Klaassen met een hersenschudding.

4 oktober 2015 om 23:09

Hendrix speelt echt goed in grote wedstrijden, laat PSV het middenveld domineren. Tegen United was hij de beste van PSV vond ik.

4 oktober 2015 om 23:17

Echt hoezo speelt Klaassen met een hersenschudding een wedstrijd uit? Is toch schandalig.

5 oktober 2015 om 01:21

Noem namen zoiets zou ik nooit zegge, ook vandaag in nota bene het topic van Ajax PSV dat Riedewald niet eens geselecteerd had moeten worden. Oranje is iets dat je moet verdienen, vond ik altijd.

5 oktober 2015 om 03:42

Hendrix speelde ook in een betere ploeg zonder luie donders om zich heen. Bazoer was de enige die arbeid verrichte en domineert al een stuk langer dan Hendrix.

5 oktober 2015 om 06:25

Bazoer domineert al een stuk langer dan Hendrix? Hendrix speelt al 3 jaar regelmatig bij PSV, terwijl Bazoer nu net een half jaar speelt. Daarbij is Hendrix vrijwel altijd een van de beste spelers op het veld. Bazoer is natuurlijk een groot talent, maar ik zou persoonlijk toch voor Hendrix gaan.

5 oktober 2015 om 06:47

Hendrix was gewoon een bankzitter hoor. Met alle respect. Sinds kort is hij basisspeler en zelfs wanneer Maher zijn draai vindt, dan denk ik dat Hendrix als eerst geslachtofferd wordt. Hoop het zelf niet, want ik vind Hendrix een prima speler en ik geniet van zijn spel. Maar goed, Bazoer vind ik meer hebben. Misschien door zijn fysiek. Hendrix doet me denken aan clasie.

5 oktober 2015 om 06:49

En met domineert een stuk langer bedoel ik dat Bazoer gewoon langer een vaste plek heeft in het team. Je kunt er langer bij zitten, maar als je sporadisch speelt dan zegt dat ook niet veel. Riedewald is ook al 2 jaar in het eerste..

5 oktober 2015 om 07:14

Hahaha, idd.. maar zo smal begint de top in nederland blijkbaar te worden. Vergeet nooit dat Maduro na 17 minuten in A elftal werd geselecteerd

Maar he, ik vind het best. Nederland haalt EK toch niet meer en laat die tieners van Ajax zich maar vermoeien. Mooi dat die van PSV even rust krijgen. Komen nog belangrijke potten aan

5 oktober 2015 om 07:54

Get your facts right. Als je er niets van af weet reageer dan aub ook niet. Vorig jaar en ook het jaar ervoor al heeft Hendrix een hoop potten (aan een stuk) basis gestaan en werd af en toe gewisseld met Maher. Hendrix heeft vorig jaar 33 wedstrijden voor PSV gespeeld en het seizoen ervoor 27, waarvan ook al erg veel basis. Door blessures van Rekik, Schaars en Park.

5 oktober 2015 om 08:04

Speelt als er blessures of schorsingen zijn, niet omdat hij destijds een basisplek in het eerste had afgedwongen . Als iedereen fit is of in vorm speelt hij niet. Daarnaast speelt Bazoer al maanden zeer constant. Niet eens zo lang geleden waren heel wat PSV'ers ervan overtuigd dat Bazoer zogenaamd ook bij PSV in de basis had gestaan. Hoe zo als Hendrix er is? Aub zeg. Je hoeft niet de slimste te zijn om te zien dat Bazoer meer in zijn mars heeft dan Hendrix.

5 oktober 2015 om 08:57

Daar ging het niet om, jij zegt dat hij sporadisch speelt. En dat is gewoon niet het geval. 2 jaar geleden speelde hij inderdaad bij blessures, maar vorig seizoen heeft hij een goede reeks neergezet als concurrent van Maher, niet omdat die geblesseerd was. Waarschijnlijk is Bazoer inderdaad een groter talent, maar ik zou toch voor de man in topvorm gaan, Hendrix dus. Ik denk ook dat je meer hebt aan een type Hendrix in dit Oranje dan een type Bazoer.

5 oktober 2015 om 10:20

Hendrix speelt werkelijk elke wedstrijd goed. Bazoer is ook altijd een van de betere. Toch opvallend dat juist net na de wedstrijd Ajax PSV dan voor Bazoer gekozen wordt. Maar goed, dit is niet de raarste beslissing. Beter laat hij spelers als Riedewald en Anita thuis en roept hij Pieters op.

5 oktober 2015 om 12:46

Lee112,

Hendrix heeft de afgelopen 2 seizoenen 60 wedstrijden gespeeld voor Psv. Dit seizoen niet meegeteld. Dus Niet hoofdzakelijk bankzitter.

4 oktober 2015 om 23:11

Volgens mij waren het klaassen en gudlje die door hendrix uit de wedstrijd gespeeld waren. Hoewel dit de eerste wedstrijd was die ik heb gezien waar bazoer niet goed speelde

4 oktober 2015 om 23:27

Bazoer speelde juist als enige goed vandaag, maar hij kan het niet alleen. Gudelj faalt iedere week weer en Klaassen met zn hersenschudding.. Had hendrikx het iets makkelijker in een lekker spelend team natuurlijk. Ongelooflijk trouwens dat mensen na 1 wedstrijd meteen Hendrikx beter vinden dan Bazoer, die elke week de beste is bij Ajax. Die jongen wordt een wereldtopper. Had graag dat wij er zo een hadden rondlopen.

Ervaring? Nigel de Jong
Iemand die meer dan wekelijks speelt? Riechedly Bazoer.

4 oktober 2015 om 22:44

Nigel de Jong is geblesseerd op dit moment.

4 oktober 2015 om 23:18

Wel hij stond vorige week in de basis en zat gewoon bij de wedstrijdselectie van Milan vandaag

4 oktober 2015 om 23:29

Vorige week viel hij vlak voor rust uit.

en terecht wat een talent

4 oktober 2015 om 23:17

Het is alleen de vraag of je die jongen in dit soort wedstrijden moet laten debuteren. Zie nu liever meer ervaren spelers op het veld bij Oranje.

Maar voor de toekomst wordt deze jongen wel een zekerheidje als hij zo door gaat.

5 oktober 2015 om 00:37

Hij is er ook bijgeroepen op het laatste moment, lijkt me sterk dat hij al meteen zijn debuut gaat maken
En ook al is het kommer en kwel bij Oranje op dit moment, tegen Kazachstan zou het geen verschil moeten maken of Bazoer erin staat. Maar goed, we zijn wel vaker negatief verrast bij Oranje de afgelopen tijd hehe.

5 oktober 2015 om 07:20

Eens. Daarnaast vind ik het ook belachelijk dat je Klaassen vervangt voor Bazoer. Totaal onvergelijkbare spelers. Als Bazoer goed genoeg moet je hem gewoon selecteren. Als vervanger voor Klaassen moet je een nieuwe tien halen. Kies dan maar wen Propper of Maher.

5 oktober 2015 om 10:39

Die "ervaren spelers" hebben lang genoeg aan lopen kloten lijkt me. Het is tijd voor een nieuw Oranje met fris talent. En ach, als we het EK missen dan is dat maar zo. Alles draait om nieuwe aansluiting bij de top in 2020.

Geheel terecht. Wat mij betreft het enige echte toptalent (materiaal voor de Europese top) wat er in de Eredivisie rondloopt.

4 oktober 2015 om 22:48

Willems en Hendrikx vergeten?

4 oktober 2015 om 22:53

Willems misschien nog wel inderdaad. Hendrikx echt nooit niet, dat slaat nergens op.

4 oktober 2015 om 23:18

Hendrix blinkt uit tegen United en Ajax, veel meer kan je niet hoor.

5 oktober 2015 om 07:25

Nou de rest van de competities nog. Kom op zeg! Jullie schreeuwen moord en brand als tete en riedewald na een goede seizoensstart geselecteerd worden. Maar hendrikx wordt meteen de lucht ingeprezen na 2 goede wedstrijden.

5 oktober 2015 om 10:14

Bram na 2 goede wedstrijden? Hij heeft vorig seizoen Maher uit de basis gespeeld... Uiteindelijk kreeg Hendrix richting het einde v/d competitie een blessure aan spier bij zen buik en lag er dus verlopig uit...

Hij heeft zich dit dit seizoen weer herpakt en zen basis plaats terug gewonnen. Hij speelt elke wedstrijd een 8 echt een geweldig talent onze Jorrit Hendrix hij heeft wel iets weg van Mark van Bommel.

Dus ik zou het zeker een goed idee hebben gevonden als hij ipv Bazoer was opgeroepen.
Dan Bazoer die net 10 wedstrijden komt kijken (die natuurlijk ook heel talentvol is).

5 oktober 2015 om 13:30

Bazoer heeft vorig seizoen vanaf januari februari constant gespeeld dus wat dat betreft maakt het niets uit.

5 oktober 2015 om 13:33

Bovendien zou de gemiddelde middenvelder van een jupiler league club maher vorig jaar uit de basis hebben gespeeld, dus dat zegt ook al niet veel.
Als je moet kiezen tussen bazoer en hendrikx, en ze spelen beide goed de laatste tijd geef ik altijd bazoer het voordeel. Die jongen is het grootste talent op de Nederlandse velden en is potentiële wereldtop.

4 oktober 2015 om 22:51

Wat vind jij zijn sterke punten? Ik kan het namelijk niet ontdekken. Redelijk multifunctioneel maar niet echt uitblinkend in een bepaalde kwaliteit

4 oktober 2015 om 22:54

Zijn passing vind ik heel goed voor iemand van zijn leeftijd, hij is ook nog eens fel en sterk in de duels. Een echte moderne nummer 6.

4 oktober 2015 om 22:57

Ik zie dit ook als Bazoer zijn best doet kan hij een soort Pogba worden.

Hij is pas 18 dus geef hem 4 jaar eredivisie en dan zie je waar hij staat.

4 oktober 2015 om 23:29

4 jaar? Die is waarschijnlijk aan het eind van dit seizoen al weg, zelfs een blinde kan zien dat dit een toekomstige topspeler wordt, die nu nog te betalen is.

5 oktober 2015 om 06:28

Hendrix heeft een ontzettend goede passing en weet zich vaak perfect te positioneren. Zit vrijwel overal tussen. Ook behoudt hij vrijwel altijd de rust.

4 oktober 2015 om 22:54

Ziyech en Willems zijn er ook, Guardado gooi ik er ook tussen.

4 oktober 2015 om 22:55

Correctie Guardado is geen talent.

4 oktober 2015 om 23:08

Hendrix en van Beek vind ik daar ook bijhoren

Naar mijn mening de beste Nederlandse speler van de eredivisie en daardoor een verdiende uitnodiging.

4 oktober 2015 om 22:57

Haha nee joh hoe kan je dat nu al zeggen.

Vind het een geweldige voetballer, maar dit is wel een beetje opportunistisch. Jongens als De Jong (niet voor de positie van Klaassen uiteraard), Van Ginkel, Fer en zelfs Pröpper hebben aanzienlijk meer gepresteerd. Vind het bovendien krom dat hij na driekwart seizoen verkozen wordt, terwijl Ziyech al anderhalf jaar langer presteert, maar dat om één of andere reden niet genoeg is.

4 oktober 2015 om 22:48

Eens, ik vind dat met name leroy fer wel een keer een echte kans mag krijgen
Is toch 1 van de belangrijkste spelers van qpr. Hij kan met zijn lengte en kracht zeker wat toevoegen aan oranje

5 oktober 2015 om 09:35

dat hij een van de beste is bij qpr wil niet veel zeggen ik bedoel lekker in de 2 league van engeland een van de betere zijn is toch niet echt wat. Maasr ik vind ook dat leroy een kans moet krijgen alleen ik vind het lastig omdat hij in de 2de leauge zit

4 oktober 2015 om 22:52

Ziyecht heeft voor Marokko gekozen, dus dat wordt hem niet.

4 oktober 2015 om 22:54

Daar heeft hij een paar weken geleden voor gekozen, Ziyech presteerde daarvoor al een lange tijd geweldig.

Ja hoor. Roep er nog maar een op. Danny Blind zat in het stadion vandaag en ik hoop dat ook hij heeft gezien dat Propper en Hendrix het middeveldvan ajax compleet overklasten. Of hijdoet zijn naa eer aan.

Buiten dat ind ik nog steeds dat Nigel De Jong opgeroepen had moeten worden op deze positie. Als je Klaassen zoals tege Turkije als "6" gebruikt heb je veel meer aan De Jong.

4 oktober 2015 om 23:02

Pröpper speelde wel de afgelopen wedstrijden erg matig hoor, Hendrix is inderdaad wel al weken heel erg goed.
Maar inderdaad een middenveld met Guardado, Hendrix en Pröpper staat gewoon heel er goed. Perfect balans tussen controle en creativiteit.

5 oktober 2015 om 00:40

Heel goed middenveld inderdaad, maar creativiteit is echt 0,0 hoor. Alle creativiteit kwam vandaag van Pereiro en Locadia. Je hebt met Guardado, Hendrix en Pröpper eigenlijk teveel controle en te weinig creativiteit. Al werd dat vandaag niet zo duidelijk, omdat Ajax eweinig tegenstand bood.

5 oktober 2015 om 01:09

Niet heel veel scorend vermogen misschien, maar Guardado is wel iemand die met in een pass regelmatig iemand vrij voor de goal zet, ook dat is creativiteit. Zelfde geld voor Pröpper en eigenlijk ook Hendrix. Hebben allemaal gewoon een goede steekpass in huis en ook het inzicht.

5 oktober 2015 om 03:48

OBV deze wedstrijd hoort ook brenet in oranje. Bazoer is al maanden lang in vorm man. Hendrix ook goed, maar die speelt op een andere positie. Iets minder aanvallend. Proper? Lachwekkend. Voegt amper wat toe aan Psv. Vindt hem spelen als Klaassen. Klaassen die er overigens onterecht bij zat naar mijn mening. Bazoer is al het gehele seizoen beter.

Zou hem er dan ook maar meteen inzetten. Denk met afstand de beste controleur in de selectie.

4 oktober 2015 om 23:28

Bazoer is geen controleur, Hendrix en de Jong zijn voorbeelden van controleurs.

Is een groot talent, maar op dit moment is Hendrix (veel) beter bezig. Met hele sterke wedstrijden tegen onder andere Ajax, Manchester United en een 2e helft tegen Cska.

5 oktober 2015 om 07:35

Hendrikx speelt tot nu toe alleen goed als psv ook goed speelt. Bazoer is bijna altijd goed, ook al speelt ajax slecht. Dat is het verschil denk ik.

Leuk dat Bazoer en Hendrix grote talenten zijn, maar in de crisis waarin het Nederlands elftal momenteel verkeerd hebben we meer aan ervaren rotten waarvan je zeker weet dat ze hun mannetje staan?

zonder Arjen Robben hebben we het leiderschap en de passie van Nigel de Jong veel harder nodig!

4 oktober 2015 om 22:48

Die is geblesseerd.

5 oktober 2015 om 01:03

Lovrefc, tenzij je beter op de hoogte bent, wat natuurlijk mogelijk is, maar Nigel de Jong zat vanavond op de bank bij AC Milan.

5 oktober 2015 om 03:51

Maar is alsnog niet geheel fit. Wie selecteert nou mensen op halve kracht in deze tijden?

5 oktober 2015 om 09:31

Niet fit is iets anders dan geblesseerd. Daarnaast riep Blind ook Van der Wiel op, een speler die verre van wedstrijdfit was.

Ik ben het overigens met je eens dat een halve kracht inderdaad niet opgeroepen moet worden.

4 oktober 2015 om 22:52

Klopt, anderzijds zit het ook niet in beetje in "ons Nederlands bloed" om spelers voor de leeuwen te gooien. Kan mij nog een geweldige Sneijder tegen Schotland herrineren bijvoorbeeld.

Zeer getalenteerde speler dit, maar wauw wat is dit voor beleid man? Je hebt zoveel, op dit moment, betere alternatieven. Deze dwaas Blind passeert de belangrijkste de we momenteel nodig hebben en dat is Nigel de Jong. Maar met het oog op uitschakeling snap ik het wel, hij wilt gewoon alles uitproberen. Drama, drama, drama

4 oktober 2015 om 22:53

Die is geblesseerd.

4 oktober 2015 om 23:04

Huh nee hoor, zat gewoon op de bank tegen Napoli

Als feyenoorder ben ik zelfs blij met de selectie van Bazoer; wat een talent! Had in mijn ogen al eerder geselecteerd moeten worden; als je Vernon Anita gaat selecteren.... dan kun je toch niet om dit grote talent heen! Van Hendriks ben ik niet onder de indruk... Bazoer heeft veel meer indruk op mij gemaakt; wat een rust aan de bal!

Ook fijn dat Elia er weer bij zit; alles beter dan Narsing!!

4 oktober 2015 om 22:59

Niet onder de indruk van Hendrix? Was vandaag weer heer en meester op het middenveld, is echt uitstekend in vorm.
Zelfde geld overigens voor Bazoer hoor, maar een 18jarige oproepen voor twee beslissende wedstrijden lijkt me nu ook niet heel ideaal.

4 oktober 2015 om 23:19

Het verschil tussen Bazoer en Hendrikx is ook verwaarloosbaar wat dat aangaat.

5 oktober 2015 om 01:13

In leeftijd bedoel je?
Hendrix heeft wel veel meer ervaring, die jongen heeft gewoon al in totaal in alle competities 70 wedstrijden gespeeld voor PSV waarvan 50 als basisspeler. En ook aardig wat belangrijke wedstrijden, blinkt vaak uit in toppers, vorig jaar kan in me nog tegen Feyenoord herinneren dit jaar tegen United en nu Ajax.

5 oktober 2015 om 20:44

In ervaring scheelt het niet zoveel. Hoe kom je aan die 70 trouwens, volgens mij heeft hij niet meer dan 40 a 50 wedstrijden gespeeld volgens zowel Wikipedia als de VZ database. Dat scheelt niet heel veel met Bazoer zijn 25.

Het zijn allebei goede spelers en allebei in vorm. Maar die 15 extra Eredivisie wedstrijden gaan het verschil niet maken. Hendrix speelt inderdaad sterk in de toppers maar dat geldt ook voor Bazoer. Bovendien biedt Bazoer wat meer body en dynamiek, iets dat het waarschijnlijke middenveld van Hendrix en Wijnaldum wel kan gebruiken aangezien Sneijder enorm statisch is en Wijnaldum vooral flegmatiek dynamisch.

Ik had het begrepen als Hendrix was opgeroepen, maar dat van Bazoer kan ik even goed begrepen. Vind wel dat Bazoer vele malen meer potentie heeft al is Hendrix op dit moment wellicht een klein stapje beter.

Wauw... sorry maar wat is er met Oranje gebeurd roepen we nou ook spelers als Bazoer op?
Dit gaat niet zo langer, blind moet eens van zijn Ajax beleid af zulke jonkies hebben niks te zoeken bij groot Oranje misschien bij Jong Oranje.

4 oktober 2015 om 22:56

Bazoer moet eerst een een volledig seisoen de beste van de eredivisie zijn voor hij opgeroepen wordt, want dat is hij bij lange na niet. Pröpper en Hendrix zijn zijn de laatste tijd een stuk beter.

Mja wat het meest schrijnende nog is, is het niveau van onze bondscoach. Wat een kansloze knuppel.

4 oktober 2015 om 23:03

Klopt.

25 wedstrijden op het hoogste niveau "hoogste niveau Nec, Willem2..."
Dit kan toch niet joh...

Ik vind dat Oranje spelers uit het buitenland moet selecteren, zowat elke competitie is sterker dan dat van Nederland we leven niet meer in de jaren 90 of 80 dat Ajax nog Europees wat voorstelde.

4 oktober 2015 om 23:23

@ Lizzio: Je hebt gelijk, het begint nu wel heel erg door te slaan. Een jongen als Bazoer mag je van mij best een keer een kans geven, maar dan wel in een elftal met ervaren jongens.

Iemand die wekelijks bijvoorbeeld in de Premier League speelt leert daar een heleboel van. Tegenstanders zijn zo ongeveer stuk voor stuk beter dan wat je in de Eredivisie tegen komt.

Ook vind ik dat je in dat geval Bazoer niet mag laten debuteren onder zo'n grote druk. Het zou niet mogen kunnen dat hij straks eventueel 'verantwoordelijk' is door een fout te maken aan de uitschakeling van het Nederlands Elftal in de aanloop naar het Ek.

We hebben toch niet voor niets een Jong Oranje??

5 oktober 2015 om 00:43

@ entombed

Bazoer moet eerst een heel seizoen laten zien dat ie de beste is van de eredivisie voordat ie opgeroepen wordt, maar Hendrix moet al wel mee volgens jou?
Hypocrisie ten top. Bazoer heeft meer goede wedstrijden gespeeld dan Hendrix..

5 oktober 2015 om 03:56

Bazoer moet een seizoen lang de beste zijn, maar propper en Hendrix niet zeker? Iets met 2 maten.

5 oktober 2015 om 09:41

Ik vind dat we spelers uit de eredivisie moeten selecteren. Zodat spelers denken dat ze in de eredivisie moeten spelen om voor hun land uit te komen. Zo krijg je misschien wat toppers terug naar nederland die nog belangrijk willen zijn voor oranje. En ook zullen die spelers wat langer nadenken voordat ze naar het buitenland gaan. Ik bedoel als er meer spelers blijven hangen tot hun 24/25ste gaat het niveau van ons eredivisie omhoog.

de jong is geblesseerd dus een logische oproep voor Bazoer

Is leroy fer niet iets weer voor het NL elftal.

4 oktober 2015 om 23:22

Lijkt me niet realistisch dat hij zou worden opgeroepen. Spelers die op een tweede niveau actief zijn worden over het algemeen niet zo snel opgeroepen.

Wat praat iedereen hier dat De Jong geblesseerd is ik zag hem net gewoon op de bank zitten tegen Napoli?

4 oktober 2015 om 23:09

Ja hij is nog niet fit anders had hij ook wel gespeeld in de basis.

4 oktober 2015 om 23:20

Nigel de Jong is al meermaals gepasseerd dit seizoen terwijl hij volledig fit was. Geniet niet meer het volle vertrouwen

Waarom geen Nigel de Jong? De enige middenvelder die echt een tackle durft te maken en dan roep je die niet op! Op zich is er niks mis natuurlijk met Bazoer, maar ik vind hem nou niet echt de speler die we in Oranje moeten hebben om een middenveld te leiden, want Sneijder is daar ook niet meer geschikt voor...

4 oktober 2015 om 23:25

De jong is gewoon klaar, beter focussen op de toekomst.

4 oktober 2015 om 23:29

Waarom is Nigel de Jong precies klaar dan? Hij speelt volgens mij vrij regelmatig bij Milan, is daar zelfs aanvoerder en is gewoon iemand die het wel allemaal neer kan zetten.. Dat mis je nu, iemand die je in het veld bij kan sturen en kan coachen! Ik denk juist dat De Jong belangrijker kan zijn dan ooit!

5 oktober 2015 om 00:28

Ja klaar volgens de bondscoaches. Dus dan maar richtten op andere jonge spelers waar je het de komende jaren mee moet doen. Ik snap ook niet waarom de Jong er niet bij zit, en zo'n nietszeggende speler als Anita wel.

Qua talent is dit natuurlijk een terechte oproep. Echter vind ik het als je naar de huidige situatie kijkt echt totaal belachelijk. Er zijn talloze middenvelders uit Nederland die momenteel nog beter zijn dan Bazoer. Zijn tijd komt nog wel.

5 oktober 2015 om 07:39

Op zijn positie? Wie dan?

Wel Bazoer, geen Hendrix.
Blind is niet goed bij zijn hoofd.
Scholletje noemen ze hem toch.

Ach ja, geen verrassende keuze gezien zijn selectiebeleid. Bazoer heeft best wel potentie maar het is wel een beetje ongelukkig als je vandaag wordt weggespeeld door een team met Hendrix als een van de uitblinkers. Tegen United ook al een sterke pot, net als toen hij vorig jaar meedeed, nog als 19 jarige. Leeftijd benoem ik er maar even bij want dat is toch de belangrijkste kwaliteit van een voetballer tegenwoordig.

Met het oog op Oranje heeft Bazoer duidelijk (ook) een goede keuze gemaakt om naar Ajax te vertrekken.
Het is goed dat hij een kans krijgt bij Oranje hoor. Hij is echt een groot talent, maar net zoals met Riedewald, El Ghazi en Tete, is de timing helemaal verkeerd. Haal zo'n jongens erbij tijdens oefeninterlands, niet op een moment waarop Oranje alles uit de kast zou moeten halen om nog het eindtoernooi te kunnen halen.
Onbegrijpelijk deze keuzes van de bondscoach. Alsof hij erop uit is om over een goede week bondscoach af te zijn.

4 oktober 2015 om 23:46

Ik lees wel al die reacties van ervaring etc is nodig maar is tijdens de vorige interlands niet gebleken dat juist de ervaren spelers het lieten afweten? Het gaat erom of je goed genoeg bent. Bazoer en Tete presteren heel goed en ook erg constant. Welke spelers had jij in gedachten om op te roepen ? El Ghazi speelt de laatste wedstrijden zwak maar hij is wel een goede speler en zeker beter dan Narsingh. Je moet niet naar het team Ajax kijken maar naar het individu. Met betere spelers om hen heen gaan ze ook beter spelen.

5 oktober 2015 om 00:33

Enerzijds heb je gelijk, Bazoer is een groot talent, misschien wel het grootste talent wat we op dit moment hebben. Maar zo'n jongen selecteer je voor oefenwedstrijden om even aan het grote werk te ruiken.

Aan de andere kant, als vervanging voor Klaassen kun je hem erbij hebben. Je kunt idd nog een alternatief verzinnen, Hendriks, Propper, maar denk dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt.

We hebben volgende week hier een schoolvoetbal tournooi misschien zit daar ook nog wel wat voor Danny Blind bij . Jongens kom op het gaat om plaatsing voor het EK en het is niet een of ander tussendoortje , je hebt kerels nodig in deze 2 wedstrijden die gaan voor elke bal en het gras opvreten en waar de reusel uit de reet loopt , maar a.u.b. niet van die padvindertjes !!!

Enige reden dat Hendriks aardig speelt is Guardado! Wat een klasbak is dat + als extra's een leider en een schat aan ervaring en met nog enkele goede jaren in zich! Het is natuurlijk allemaal eredivisie niveau, maar Bazoer heeft veel meer rust, goede passes & overzicht (maakt vaak de juiste keuze). Vooral zijn rust & controle aan de bal; puur talent. Van talenten als Hendriks komen er nog velen. Propper speelt ook wel lekker soepel/makkelijk, maar is geen jongen waarmee je de oorlog wint. Bazoer wordt echt een topper! Natuurlijk; dat een Nigel de Jong er niet bij zit is mij ook een raadsel (heeft vrijwel altijd goed gespeeld voor oranje! Al is het natuurlijk niet een allrounder. Maar met onze verdediging heb je iemand als Nigel nodig voor als extra slot op de deur).

Slecht mijn mening natuurlijk maar Bazoer; wat een talent!

5 oktober 2015 om 00:30

Beetje kort door de bocht he, dat Hendrix (met een x) alleen door Guardado goed speelt. Of zoals hem komen er nog zoveel. Dan sla je de plank echt compleet mis. Ook vandaag weer sterk en altijd naar voren kijkend. Als verdedigende speler met een slecht fysiek schopte hij het al, als een van de weinige jeugdspelers bij Psv, naar het eerste. Dat toont al aan dat hij wat extra's heeft. Nu hij zich daarin ook heeft ontwikkeld staat er echt een complete speler in het veld. Het Nederlands elftal kan een middenvelder, die ook veel vanuit het defensieve opzicht denkt, goed gebruiken. In principe zou het daar nu nog te vroeg voor zijn, maar dat geldt voor meer spelers die wel geselecteerd zijn.

Goede keus en deze.kan heel ver komen! Tête moet ook gewoon basis staan samen met Virgil! Maby word het dan nog is wat met Oranje in de toekomst.

Cilissen
tete
De Vrij
Van Dijk
Willems

Mijn reactie werd net verwijderd bij een Ajax topic van dat Klaassen geblesseerd uit viel en dat Bazoer geselecteerd worden door Danny Blind omdat hij een Ajax bril op heeft. Had vandaag maar ook de voorgaande wedstrijden Hendrikx opgeroepen. Badoer laat geweldige dingen zien maar pas zijn eerste seizoen. Hendrix laat het al wat langer zien en verdiende het namens mij wel een keer om opgeroepen te worden maar dat zal nooit gebeuren met ze Ajax bondscoach.

5 oktober 2015 om 09:00

Als het al snel wat kritisch over ajax wordt dan wordt je reactie inderdaad weggehaald. Ik dacht dat we in een land van vrijheid van meningsuiting wonen

5 oktober 2015 om 10:12

Iedereen ziet toch dat bazoer beter is, hendrikx speelde goed gisteren en tegen manu ook. Maar is ook pas sinds dit seizoen basisspeler en zijn goede optredens hangen wel heel erg samen met het spel van psv. Als psv goed speelt speelt hij ook goed, speelt psv slecht, dan zie je hendrikx ook niet. Bazoer was gisteren wederom de beste aan ajax zijde damen met tete, zoals bijna altijd. Of ajax nu goed of slecht speelt, bazoer haalt bijna altijd een ruime voldoende tot goed!

Bazoer was vandaag weer een waardeloze schijtspeler die Oranje niet nodig heeft. Had die pannekoek er maar 4 gemaakt tegen PSV dan snap ik de uitnodiging. Heeft niets goed gedaan vandaag en dat gevalletje wordt opgeroepen? Is Oranje kleutertjes dag al begonnen bij Blind? Als je wilt verliezen moet je Bazoer maar in de basis opstellen eens zien wat de uitslag dan wordt. Wat kan ik me hier aan ergeren over het vertoondje spel niet om aan te zien. Het is niks en zal ook niks worden met die instelling van die droeftoeter. Het is echt een schande dat ie is opgeroepen en eigenlijk zou Ajax die gast voor straf moeten verbieden om in Oranje te spelen vanwege die wanprestatie van vandaag! Nu ga ik met een totaal ander gevoel Oranje kijken nu Ajax verloren heeft. Wat baal ik hiervan!

5 oktober 2015 om 10:13

Ga aub hocky kijken of zo. ..Want van voetbal heb je geen verstand als ik je reactie zo zie! !

Ik zou gewoon Leroy Fer oproepen. Doet t uitstekend, en t championship is de eeredivisie al voorbij gestreefd. Maar zelfs buiten dat vind ik Fer prima.
Ook Chery speelt best sterk. Niet waar je direct aan denkt, maar hij heeft wel wat van de speelstijl van Sneijder.

5 oktober 2015 om 01:31

Fer kwam net terug van een blessure toch? Of is die alweer 100% fit. Dan moet hij er natuurlijk sowieso bij. Chery niet dat is geen Oranje materiaal.

Ik vond het vandaag niet veel. Dit was zijn eerste echte test in de eredivisie en hij zakt . Dat schijnt het criterium te zijn voor een oranje uitnodiging.

Blind wat ben je toch weer objectief bezig. Ik vind dit echt een klap richting Nigel de Jong. Je roept toch gewoon hem op als vervanger. Die man heeft ervaring en gaat voorop in de strijd. Nee Blind komt weer met een Ajax speler die gisteren tegen PSV ook de weg kwijt was. En ook nog is een keer voor 2 superbelangrijke wedstrijden. Ik neem Blind vanaf nu totaal niet meer serieus. De Jong had als vervanger moeten komen en niemand anders.. Vind het echt om te kotsen steeds die keuze voor Ajax spelers.. Bah

Je kunt bijvoorbeeld een Nigel de Jong selecteren, maar je roept Bazoer op... De zoveelste Ajacied met maar een paar wedstrijden in de benen. Volgens mij snap je er dan helemaal niks van. Er moet gewonnen worden. Ik hoop dat die Blind als we er over 2 wedstrijden uitliggen meteen zijn biezen pakt of eruit wordt gegooid. Nog erger dan opa Hiddink.

5 oktober 2015 om 10:51

De Jong is geblesseerd, al een maandje.

Bazoer en Tete speelden een prima partij, deelden niet in de malaise van de rest. Je kan Blind niet capabel vinden, ik heb er ook mijn bedenkingen bij. Maar Bazoer selecteert hij echt niet op 1 duel. Ik durf er ook vergif op in te nemen dat hij vele malen verder zal komen dan Hendrix. Niet dat ik Hendrix een verkeerde speler vind, maar Bazoer heeft toch in alle opzichten veel meer in zijn mars.

Mensen hierboven hebben het over Nigel de Jong. Die zou je kunnen meenemen, maar dan zou ik hem als centrale verdediger gebruiken. Op het middenveld tegen een ploeg als Kazachstan moet je gewoon jongens hebben die aan de bal wat toevoegen. Bazoer doet dat, en kan natuurlijk ook gewoon zijn duels winnen. Ervaring is allemaal leuk en aardig, maar dan moeten ze wel aantoonbaar beter zijn, wat natuurlijk helaas niet meer het geval is dezer dagen..

Waarom Bazoer en niet Hendrikx? Die was gisteren op alle fronten de baas. Ook tegen Feyenoord enkele weken geleden was hij ontiegelijk goed.

Ik begrijp wel dat Blind Bazoer selecteert.....als hij het niet doet zakt het Ajax-percentage....Komop Blind...haal die oogkleppen af en slecteer een speler die wat meer ervaring heeft zoals Nigel de Jong met de punt naar achter en sneijder met de punt naar voren...de jong zorgt ervoor dat sneijder zijn steekpassjes kan geven en opgelost.....bazoer is echt nog te licht voor Oranje, net als alle Ajax-verdedigers...op misschien Tete na.....de rest moet nog even groeien.....veltman daarentegen......nooit meer selecteren, want die gaat echt niet veel meer omhoog qua niveau.....op zich zou ik niet zo een probleem met Ajax spelers in Oranje hebben als ze echt aanwijsbaar beter zouden zijn...maar dat zijn ze dus niet

Ik snap niet waarom hij Jorrit Hendrix niet selecteert. Danny Blind is gewoon een ajacied. Bah

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren