Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Nooit eerder meegemaakt dat we zo weinig te vertellen hadden in ArenA'

Laatste update:

Een striemend fluitconcert voor de spelers van Ajax na het laatste fluitsignaal van de topper tegen PSV. De Amsterdammers hadden hun grootste concurrent graag op een achterstand van acht punten willen zetten, maar waren in eigen huis de onderliggende partij en leden een verdiende 1-2 nederlaag. Kenny Tete concludeerde na afloop dat Ajax er gewoon niet aan te pas kwam.

De rechtsback zag dat PSV veel meer balbezit had dan Ajax. “Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat we zo weinig te vertellen hadden in de ArenA”, zei Tete in gesprek met Metro. “Als je niet de bal hebt, dan moet je veel meer lopen. We hielpen ze ook wel in de wedstrijd door heel veel slordig balverlies te lijden.”

Mitchell Dijks zei dat de Ajacieden voor aanvang heel scherp waren, maar dat daar in de wedstrijd niet veel terug van was te zien. “Ik snap het fluitconcert van het publiek wel een beetje, maar ik ben altijd snel naar binnen als de eigen fans gaan fluiten”, aldus de linksback. Na de interlandonderbreking speelt Ajax tegen Heracles Almelo.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goh blijkbaar nu al de vcl wedstrijd vergeten. Toen was het minstens net zo bagger. Ook toen amper wat te vertellen. Hopeloos. Oke we hadden toen meer de bal, maar er werd amper wat ermee gedaan. Ach voordeel van zo een nederlaag is dat het als wake up call kan gelden. Time will tell.

4 oktober 2015 om 22:29

Maar hoeveel wake up calls moeten er nog komen?

5 oktober 2015 om 00:48

@ hansje1969

Inderdaad, dit is nu al jaren aan de gang, maar de spelers vertikken het gewoon. Wat dat betreft vind ik het echt een vorm van werkweigering. Ze willen gewoon niet, en daarnaast halen al die donderspeechen van de Boer ook weinig uit, wanneer het structureel zo moeilijk is om de motivatie en concentratie uit jezelf te halen dan houd alles op (op 2 tot 3 uitzondering na).

Dit heeft niets maar dan ook niets meer met professioneel voetbal te maken. Dit soort praatjes horen we al jaren, het valt me op dat de spelers weinig tot geen schaamte kennen door steeds te zeggen dat ze van alles beseffen blabla en dan toch elke keer niet thuis geven. Neem nou Dijks bijvoorbeeld; voor de wedstrijd tegen Molde beloofde hij dat Ajax niet meer slaperig aan een wedstrijd zou beginnen, net zoals ze vandaag zogenaamd weer heel scherp waren volgens hem.

Voor de revolutie was dit al een probleem maar het loopt de laatste jaren echt de spuigaten uit met die zogenaamde pseudo profs, maar goed ze zijn zo jong dus mogen we niks van ze verwachten.

5 oktober 2015 om 01:55

Maar dan ligt het probleem toch bij de opleiding, trainer en club zelf. En kunnen we concluderen dat de "fluwele" revolutie, expres tussen aanhalingstekens, is mislukt.

5 oktober 2015 om 06:22

@afca_leeds
Ik denk zelf dat ze niet beter kunnen, naast luiheid en desinteresse.
Maar een Riedewald en Veltman kunnen niet beter. Zijn gewoon beperkte voetballers.
En EL Ghazi doet het leuk tegen Ado, maar mist het niveau om tegen een club die iets beter is ook dat niveau te halen.
Dus ik denk vooral kwaliteits kwestie

5 oktober 2015 om 06:43

@ Dutchfavourite

Persoonlijk beschouw ik de revolutie ook al zou goed als dood, het technisch hart en de Boer houden zich al tweeënhalf (bijna drie jaar) niet meer aan hetgeen wat was besproken en afgesproken ten tijden van het rapport Coronel/de revolutie. Het zou nog gered kunnen worden maar dan moeten er wel consequenties verbonden worden aan het rapport van Ling, maar de interim algemeen directeur zal waarschijnlijk niet ingrijpen.

Eerlijk gezegd verwacht ik ook weinig van de raad van commissarissen, want ook zij zijn ernstig tekort geschoten. Met name van "van Duivenbode" en "van Wijk" had ik meer verwacht, zij zouden juist de buldogs moeten zijn in de raad van commissarissen om erop toe te zien dat de dagelijkse (technische) leiding zich niet voor de derde keer zou afwijken van hetgeen wat afgesproken was. Al had dat rapport voor mij niet gemaakt hoeven worden; aangezien glashelder is wie er binnen Ajax al jaren dwars liggen.

Voor de revolutie was het ook al probleem dat spelers vaak niet scherp aan de aftrap verschenen of misplaatst dachten het wel even ongeconcentreerd op veertig procent af te kunnen. Een van de verbeterpunten was om een betere topsport mentaliteit te ontwikkelen bij de spelers. Ook zou er een einde gemaakt worden aan het structurele fouten festijn. Ja, een fout maken kon; alleen na drie keer zou er toch een lichtje moeten gaan branden. Niet zoals nu waarbij men zoals vanouds per seizoen een miljoen keer per seizoen dezelfde soort gemaakt worden, ik had niet gedacht dat het kon; maar het word van kwaad tot erger. Persoonlijk denk ik dat wel veel te gul zijn het accepteren van fouten of het hebben van die zogenaamde "off-days" waardoor er een bepaald soort gemakzucht is ingeslopen.

Dat blijkt ook wel uit de woorden van velen spelers, men zit nog niet een week in het buitenland en de meeste hebben het er al over dat het er daar veel professioneler aan toe gaat. Dat het in het buitenland totaal niet geaccepteerd word dat je drie keer dezelfde fout maakt of structureel niet scherp/ongemotiveerd aan de aftrap verschijnt.

Motivatie moet ten eerste uit een speler zelf komen, maar dat lijkt op een of andere manier heel moeilijk te zijn, eerlijk gezegd denk ik ook niet dat de Boer ze nog kan motiveren. Steker nog, ik denk dat hij totaal geen overwicht meer heeft op de selectie, ondanks dat hij het ze al tig keer verteld heeft dat:

- Er een fatsoenlijk baltempo gehanteerd moet worden.

- Dat er sneller vooruit gespeeld moet worden wanneer dat kan.

- Dat men een fatsoenlijke concentratie kan opbrengen, zodat men niet zo ongelooflijk slordig is en vaak niet eens in staat is om een fatsoenlijke pass over twee meter te kunnen geven.

- Dat ze scherp/gemotiveerd aan de aftrap moeten verschijnen, elke keer beseffen ze wat er moet gebeuren, weten ze zus en zo; alleen tijdens de wedstrijden is daar niets van terug te zien.

- Ze simpele afspraken moet nakomen in het veld zoals; het niet structureel laten lopen van (directe) tegenstanders, serieus opspringen wanneer je in de muur staat, niet jezelf weg draaien wanneer de tegenstander op de goal schiet en je zo de bal vrije doortocht geeft en het niet structureel uitrollen van de rode loper, etc etc.

Hoe vaak ze dit ook verteld worden, ze vertikken het gewoon. Dit heeft in mijn ogen weinig met jeugdigheid (wat zo ie zo teveel als excuus gebruikt word) te maken, maar duid mijn inziens op een serieus mentaliteit probleem. Ook de donderpreken van de Boer zetten weinig soda aan de dijk. Overmars en Slop (long overdue) moeten echt zo snel mogelijk weg, al ben ik bang dat beide heren gewoon blijven zitten. Ook al ben ik de Boer dankbaar wat hij voor ons als speler betekend heeft en als trainer tijdens de extreem woelige jaren, maar dit kan gewoon zo niet langer.

Het feit dat hij intern ook nooit eens intern met zijn vuist op tafel slaat voorop zijn minst fatsoenlijke versterkingen of Overmars aanspoort om eens serieus en intensief te gaan scouten, Of het gegeven dat hij de ene keer de wekelijkse wanprestaties goed praat en de andere keer het kraakt komt op mij heel slecht over. Dan heb ik het nog niet eens over het structureel misbruiken van spelers, slecht wisselbeleid, duidelijke voorkeur behandelingen van spelers etc etc.

5 oktober 2015 om 07:01

@ hansje1969

Ik ben het volledig met jou eens dat sommigen simpelweg niet beter kunnen, maar ook al mis je de voetballende kwaliteiten, het moet het toch mogelijk zijn om op zijn minst met een gezonde wedstrijd instelling het veld op te komen ?

Mijn inziens is het een combinatie van een gebrek aan kwaliteit, maar ook een gebrek professionalisme. Dat laatste zou toch verbeterd moeten en kunnen worden, wellicht door meer met sport psychologen te werken, spelers beter voor te lichten wat het inhoud om "professional" te zijn, minder gul zijn in het accepteren van structurele fouten en daaraan ook consequenties verbinden.

Om nog even terug te komen op het chronische gebrek aan kwaliteit, zolang het huidige technische hart en de Boer er zitten verwacht ik niet dat daar enige positieve verandering in gaat komen. Een tijdje geleden zei ik dat ik helemaal geen oog strelend voetbal van ze verwacht, maar dat ik wel verwacht dat ze met een goede wedstrijd motivatie/concentratie het veld opgaan. Dat is blijkbaar nu ook al teveel gevraagd, Ajax is helaas verworden tot een ploeg waarbij je met "gods gratie" maar moet hopen dat de spelers het kunnen opbrengen om een of twee fases per wedstrijd degelijk te spelen om vervolgens te hopen dat het genoeg is voor de winst.

P.s. Ik zal vanmiddag nog even reageren op je pm, fijne ochtend nog.

5 oktober 2015 om 18:56

Zoals je zegt, zolang de boer en Overmars op hun post zitten, verandert er niets.
Ajax speelde op de eerste wedstrijd bij zijn debuut tegen Milan heel leuk voetbal. Daarna had dat zijn hoogte punt wel gehad. Maar tactisch had de boer het ook met een matige ploeg vaak goed voor elkaar.
Van zijn wissels begrijp ik niet veel de laatste tijd. Kijk nou tegen Molde. Wat is het nut om Serero in de 89-ste minuut te brengen?
Gisteren deed hij na de 1-2 ook waar ik had gehoopt dat hij het meteen zou doen, Schöne brengen. Ajax had niets te vertellen op het middenveld. Zet er dan een bij die doelgericht is denk ik dan.
Maar ook zolang we het spel van de boer blijven spelen - met welke mindset dan ook - blijft het huilen met de pet op. Dus Frank - hoe aardig ik hem ook vind - moet gewoon vervangen worden en Overmars moet gewoon weg

5 oktober 2015 om 06:52

Zijn ze na de interland ronde weer vergeten en zegt Klaassen dat we de finale van de Europa League gaan winnen.

5 oktober 2015 om 07:03

En ook wel lekker dat meeste PSVers allemaal ff 2 weken rust krijgen en halve elftal van Ajax wel door moet bikkelen.

Dat fluitconcert hadden ze beter aan Overmars kunnen geven voor het feit dat er alleen maar tieners op het veld staan... Die jongens kunnen er zelf niets aan doen...

4 oktober 2015 om 22:22

De boer stelt ze toch op???

4 oktober 2015 om 22:26

Maar de boer moet wel, krijgt alleen maar pulp van Overmars Al ben ik ook klaar met de boer. Ook met dit materiaal moet je meer en beter kunnen dan het huidige Ajax

4 oktober 2015 om 22:48

Wie koopt Gudelje en Sinkgraven etc dan? Daar heeft Frank toch wel wat over te zeggen mag ik aannemen?

5 oktober 2015 om 01:51

Als je kijkt naar hoe zo'n leider en hoe belangrijk Gudelj was bij AZ, dan kan je niet anders dan concluderen dat Gudelj een prima aankoop was. Iedereen had verwacht dat hij die rol bij Ajax ook zou kunnen vervullen, maar dat komt er nog niet helemaal uit.. Toch denk ik dat Gudelj uiteindelijk een waardevolle aankoop gaat blijken te zijn, PSV wou hem niet voor niets ook graag hebben. Ik denk dat het gewoon nog wat tijd kost allemaal en als er een paar echte kwalitatieve ervaren krachten bij waren gekomen dan was het waarschijnlijk allemaal wat sneller gegaan. Dat is wel een verwijt dat je kan maken aan het technisch hart.

Overigens begint Ajax inmiddels ieder jaar slechter te voetballen onder Frank de Boer en ik heb sterk het vermoeden dat dat ook aan de speelwijze van Frank ligt. Ik heb veel respect voor Frank en de kampioenschappen die hij naar Ajax heeft gebracht, maar toch denk ik dat het na dit seizoen tijd is voor een frisse wind. Dat is naar mijn mening het beste voor beide partijen. Wie dat dan zou moeten zijn is een moeilijke vraag. Wat voor mij in ieder geval wel boven water staat is dat het iemand moet zijn vanuit Ajax zelf, die de jeugd en het Ajax-spelletje kent. Dan kom je al snel uit bij bijv. Jonk of Stam. Dat zouden in mijn ogen beide waardige opvolgers zijn.

5 oktober 2015 om 02:34

PSV heeft van af het begin aangegeven dat ze Propper wilde hebben als nieuwe middenvelder hoor niet Gudelj, maar inderdaad het leek een goede aankoop. De stap van AZ naar de Nederlandse top blijkt vaak toch moeilijker dan het lijkt, kijk naar Maher.

5 oktober 2015 om 08:10

Ajax wilde Pröpper al 2 of 3 jaar van ons kopen, maar hij wilde zelf niet weg. Zijn streven bij Vitesse was: twee seizoenen continue spelen. Behalve met een blessure en/of schorsing, maar dat lijkt me logisch. Nadat dat was gebeurd, bleek het best een talentje te zijn en kwam PSV in actie. En aangezien de financiën er in Arnhem nou niet bedoeld goed voor staan, werden ze "gedwongen" om hem samen met Vejinovic te verkopen. En zo had Ajax niets..

5 oktober 2015 om 08:11

En aangezien de financiën er in Arnhem nou niet bepaald goed voor staan... *

PSV heeft op de meeste posities ook veel betere spelers. Dat is de verdienste van Marcel Brands. Nu er voor het tweede jaar op rij voldoende evenwicht is in dit team, verwacht ik opnieuw de titel voor Psv.

4 oktober 2015 om 23:23

Nee, dat is te danken aan een andere filosofie. Bij ons staat het geld op het veld zei Brands en niet op de bank. Psv is een voetbalvereniging en geen spaarvereniging. Als je graag een kans wil bieden aan "talenten" is dat een edele gedachte, maar dan moet je achteraf niet huilen als je door aangekochte buitenlanders van de tegenpartij van de mat wordt gespeeld. Ajax zit helemaal klem tussen enerzijds de wil om mooi te spelen en lekker te voetballen en aan de andre kant een revolutie die dat in de weg zit. De individuele aandacht op de Toekomst is echt de grote fout. Voetbal is een teamsport, samen winnen en samen verliezen, leren van anderen in een team en een trainer die elkaar door en door kennen. Wisselen van trainers en een focus die op het individu ligt ipv het team doen Ajax de das om. Hoef je niet van me aan te nemen, maar een beetje amateur psycholoog snapt dit.
Cruijff heeft niet overl verstand van. Van voetbal...? Misschien Peoplemanagement...? Helemaal niks

4 oktober 2015 om 23:52

Brands is toch beleidsbepaler in Eindhoven, dus mede dankzij hem staat er een sterk team. Verder is de filosofie bij PSV inderdaad beter.

5 oktober 2015 om 00:23

@Imponeria
De filosofiebij psv is anders. Daar gaat resultaat boven alles. In Eindhoven wordt ook ingraven in eigen huis gewaardeerd zolang psv punten haalt. Voor zover gaat dat nog redelijk. Bij Ajax moet er, behalve resultaat, ook goed gevoetbald worden met het zoveel mogelijk jonge (deels) zelfopgeleidde spelers. Resultaat is er tot nu toe (eerste in de competitie) alleen het voetbal is niet om aan te zien. Waar ze in Eindhoven in dit geval de polonaise zouden lopen, wordt er bij Ajax geklaagd. Dus, om nou te zeggen dat de filosofie beter is. Dat is behoorlijk subjectief. Persoonlijk vind ik de filosofie namelijk een verschrikking. Ik kijk voetbal omdat ik voetbal wil zien. Ajax blijf ik kijken in de hoop dat ze eindelijk weer eens gaan voetballen. Maar, PSV heb ik al in geen jaren meer 90 minuten uit kunnen zitteb met de 'resultaat-boven-alles' instelling. Ik ga tenslotte ook niet naar de bioscoop als er geen leuke film draait. Maar, dat is puur persoonlijk.

5 oktober 2015 om 00:34

Leuk en aardig maar de laatste keer dat Ajax goed speelde met mooi voetbal kan ik me niet herinneren. Als dat nou de filosofie is weet ik het ook niet meer. Filosofie bij een club is onzin, iedere trainer heeft zijn eigen kijk en is gespecialiseerd in zijn eigen filosofie. De een speelt liever combinatievoetbal, de ander vechtvoetbal en de ander weer countervoetbal. Je moet spelen naarmate je kan spelen en wat bij het team en de spelers past. Daarom moet Ajax ook Europees afstappen van hun zogenoemde (saaie) 'ajaxvoetbal', heb schijt aan wat de media schrijft, ga voor de punten en niet voor de roem. Maar misschien denken andere er weer heel anders over, ik kijk er zo tegenaan.

5 oktober 2015 om 02:37

En voor Ajax ga je wel goed zitten. Het spel varen Ajax is toch al jaren niet om aan te zien. Ik zie liever een perfecte counter dan dat doelloze rondspelen op het middenveld.

5 oktober 2015 om 05:53

@ Jdw17

Buiten het verbeteren van de opleiding waren er meer zaken die beter en anders moesten- Hier een aantal punten die besproken waren in het plan Coronel (wat ook grotendeels het plan van Cruijff is) en hetgeen er besproken was tijdens de revolutie.

- De directeur voetbalzaken zou de letterlijke decennia lange onvrede onder de scouting nu eindelijk eens moeten oplossen. Onder Overmars is die alleen nog groter geworden, met als gevold dat er voor de tweede keer in vijf jaar tijd een scout zelf ontslag nam (al kon Overmars niets doen aan de eerste omdat hij toen nog niet in dienst van Ajax was).

- Ook zou de onvrede bij de jeugdopleiding opgelost worden, net zoals vanouds staat ook dat onderdeel ook weer lijnrecht tegenover de directie en de technische leiding.

- Jonge talenten zouden aan de hand van gedegen internationale ervaren mannen zich moeten ontwikkelen. Waaraan Ajax een voorbeeld zou moeten nemen aan FC Basel en Salzburg die er wel in slagen om bij de top en subtop van Europa ervaren spelers weg te halen voor bescheiden bedragen. Zodat Ajax in elke linie een gedegen internationale ervaren man zou moeten hebben.

Daarvoor zou er intensief gescout moeten worden, waar allemaal niets van terecht is gekomen. Aan het begin van het vorige seizoen vertelde een scout van Ajax dat ze helemaal niet naar dat soort spelers mochten kijken en Overmars bovendien alles te duur vond. Aan het einde van het vorige seizoen gaven zowel de Boer als Overmars toe dat ze in al die jaren niet serieus gekeken hadden naar gedegen internationale ervaring zoals beschreven tijden het rapport Coronel en de revolutie. Dus spelers die zich al in grotere competities hadden bewezen, en dus geen spelers met alleen maar of voornamelijk alleen maar Eredivisie ervaring, of (nederlandse) spelers die in het buitenland alleen maar de bank hadden warm gehouden.

- Ajax zou niet meer meewerken aan het vertrek van sterktehouders een week voor het sluiten van de markt, ook al zou dit tijdelijk een ontevreden speler opleveren. Toch gebeurde dit op het huidige seizoen na elke keer, ook was het zo dat er voor sterktehouders gedegen vervangers moesten komen. Men oordeelde dat je niet ongestraft steeds je sterktehouders kon verkopen en verwachten dat je op niveau bleef presteren als daar niets voor terug gehaald werd. Ook hier geld weer dat er intensief gescout moest worden en dat het technisch hart schaduw lijstjes moest hebben.

Elke keer bleek maar weer dat Overmars die niet had, wat overigens zijn primaire taak was toen zijn functie omgeschreven werd; namelijk het faciliteren van de trainer van het eerste. Zodat die ten alle ten tijde over een goed uitgebalanceerde selectie zou beschikken. Vanaf het begin af liet hij al zien niet de juiste man te zijn voor de job, maar goed dat is een andere discussie.

- Wanneer een speler qua ervaring of techniek of een andere kwaliteit van absolute meerwaarde zou zijn mocht Ajax een uitzondering maken en meer mogen uitgeven. Er werd heel duidelijk gesteld dat dit alleen mocht voor spelers die zich zich internationaal bewezen hadden of er door hun kwaliteit er op hele korte termijn er zouden kunnen staan. Voor Sinkgraven is volgens het originele beleid veel te veel betaald aangezien hij alles nog te bewijzen heeft, want voor dat soort spelers mochten dat soort bedragen niet betaald worden. Een andere reden waarom hij niet zou mogen komen was als de Toekomst aangaf een gelijkwaardige speler aan Sinkgraven in huis te hebben. Volgens de opleiding had Ajax zelf wel types Sinkgraven rondlopen., ook hier legde Overmars en co het beleid weer naast zich neer. Ook voor Gudelje is veel te veel betaald volgens het originele beleid, bovendien voldeed hij niet aan de beschrijving van een "gedegen internationale speler" zoals besproken tijdens het rapport Coronel en de revolutie.

- Ook zouden er geen paniek aankopen meer gedaan worden, toch gebeurde dit met als voorbeelden Sinkgraven, Zimling, Sanago, Gudelje etc. Tevens zouden er ook geen spelers gehaald mogen worden die meerdere seizoenen niet gespeeld hadden of die een reputatie hadden van glas te zijn.

- Ook zou er gestopt worden met het structureel positioneel misbruiken van spelers omdat het zelden iets toevoegt aan het spel. Bovendien was men er over eens dat dit meestal de ontwikkeling van de spelers niet ten goede kwam, maar helaas is dit nog steeds schering en inslag.

- Ook zou er serieuze aandacht besteed worden aan fysieke kracht en lengte, zodat Ajax nu eindelijk eens qua talent, gedegen ervaring, techniek, fysieke kracht, lengte in balans zou zijn zoals vandaag de dag de gevraagd word in het internationale voetbal.

- Ook zou er gekeken worden naar de intensiteit van de trainingen, want ondanks dat er hard en veel getraind word kwamen Ajacieden vaak toch nog conditie/uithouding vermogen tekort, daar is tot nu toe ook geen enkele verbetering in te zien. Ook zou er naar de medische begeleiding van spelers gekeken worden, Ajax heeft nog steeds zoals voor de revolutie te maken met dezelfde soort blessures door overbelasting en/of omdat spelers te vroeg gebracht worden.

- Ook zou er een beteren balans qua karakters in de spelersgroep moeten komen, aangezien het al tig jaren een structureel probleem was dat Ajax niet beschikte over spelers met een over mijn lijk mentaliteit. Ook moest de topsport mentaliteit verbetert worden, want voor de revolutie was het ook een probleem dat spelers niet scherp aan de aftrap verschenen of wel dachten een wedstrijd op veertig procent te kunnen spelen. Ook dat is nog steeds een groot probleem wat echt de spuigaten begint uit te lopen.

Dit zijn een aantal harde verbeterpunten die na de revolutie ingevuld zouden moeten worden. Het rapport Coronel/de revolutie ging over meer dan alleen maar het verbeteren van de jeugdopleiding, overigens klopt het ook niet dat alle spelers zelf opgeleid moesten worden (zoals velen denken). Wanneer Ajax talenten van Nederlandse of buitenlandse clubs kon overnemen zou men dit ook gewoon doen, het deels her/vervolg opleiden behoorde ook tot het beleid. Het verbaasd me serieus dat zoveel mede supporters dit allemaal al vergeten zijn

5 oktober 2015 om 06:41

Je kan wel blijven roepen dat Ajax als enige club in Nederland mooi moet voetballen enzovoorts, maar ze spelen al jaren geen mooi voetbal meer dus waarschijnlijk is dat iets van jaren geleden en het speelt het zich vooral in de hoofden van supporters af. Het beleid is er namelijk al jaren niet meer naar.

5 oktober 2015 om 06:47

Beste Frankapf, het is maar van welke film je houdt. Ik kijk persoonlijk liever naar een snelle actiefilm dan naar een langdradige drama film.

Ingraven was overigens meer van toepassing op Ajax gisteren dan op Psv.

Die filosofie waar jij het over hebt heeft vooralsnog alleen maar ontevreden Ajax supporters opgeleverd. Heb er meerdere horen klagen ondanks de 4 kampioenschappen op rij. Maar blijf maar door gaan zo, elk jaar winnen in de Arena bevalt me prima, alleen een beetje jammer voor de Europese resultaten en het Nederlands elftal

4 oktober 2015 om 23:26

Je gaat gelijk hebben, ajax heeft geen ee jong, guardado, moreno en willems. Geen ervaring en qua kwaliteit is er alleen klaassen

Haha dat zal best! Tete heeft nog geen 15 wedstrijden voor Ajax gespeeld, waarvan waarschijnlijk nog maar de helft in de Arena!

Dat uitfluiten van het eigen publiek slaat toch ook helemaal nergens op...als je cluppie verloren heeft moet je de spelers steunen ipv hun eigenwaarde omlaag te halen.

4 oktober 2015 om 22:20

Ja, lekker applaudisseren na zo'n wanvertoning!

4 oktober 2015 om 22:25

Wat is steunen? Doen alsof je neus bloedt na zo een matige wedstrijd? Voor hetzelfde geldt werd er geklapt en gejuicht en zouden sommige Ajax spelers denken dat ze een goeie pot hadden gespeeld.

4 oktober 2015 om 23:35

Misschien hadden we ook zo'n knuffelsessie moeten doen. .... Het was vandaag wederom slecht en dan hoor je fluitconcerten ipv carnavaleske sferen. ..

5 oktober 2015 om 00:51

Haha zoals ze dat in Eindhoven wel atlijd doen na een teleurstellende wedstrijd? Ach dit gebeurt overal, en inderdaad vooral bij Ajax. Want ook als ze nog gewonnen hadden, was er wel geklaagd over het slechte spel.

Vorig jaar tegen Feyenoord was ongeveer hetzelfde, alleen scoorde Feyenoord toen niet...

4 oktober 2015 om 22:20

Die wedstrijd was nog erger inderdaad. Maar toen was Tete er niet bij.

Gebeurt in Eindhoven precies hetzelfde hoor als ze zo voor de dag komen

Wauw.... Dat kind is nog een tiener en heeft pas 15 wedstrijden gespeeld voor het A-team. Waarvan de helft uitwedstrijden zijn. Hij praat alsof die 600 wedstrijden betaald voetbal achter zijn naam heeft staan. Je zal nog veel dingen meemaken broekie.

4 oktober 2015 om 23:10

Nouja ajax is wel weer echt slecht.. ze houden de nul met geluk en doen alsof ze goed spelen maar wat is nou echt een goede linie? Ajax is trots op hun 120 miljoen op de bank maar het is echt 10 keer niks

Ik begrijp niet dat Ajax met zijn financiële kracht geen spelers haalt uit Zuid Amerikaanse landen zoals Psv. Uit Scandinavië komen vaak toch niet de absolute topspelers. Verder zou Ajax toch ook afvallers van de top uit Europa kunnen contracteren zoals Benfica en Porto? De laatstgenoemde clubs hebben ongeveer dezelfde mogelijkheden als Ajax maar het verschil is ontzettend groot.

Ajax denkt te klein met alleen de jeugdopleiding als peiler.

4 oktober 2015 om 23:34

Ja als je net zoals porto die spelers wilt contracteren moet je in zee met allemaal van die "shady" investeerders. Daarom staat bij elk talent van porto al een afkoopsom van 50 miljoen in het contract omdat ze maar 30% van die speler "zelf" hebben. En dat wilt ajax natuurlijk niet gewoon goed op ervaring en kwaliteit scouten. Zoals psv al 2 jaar achter elkaar bewijst met moreno en guardado

5 oktober 2015 om 00:54

Al 2 jaar achter elkaar bewijst? Guardado was een voltreffer ja (overigens ook voor een groot deel op toeval berust, omdat hij na Defour 2e keus was). Moreno is tot dusver niet zo'n groot succes als Guardado hoor, is vooral negatief in het nieuws geweest met zijn tackles.

5 oktober 2015 om 02:39

Moreno goede spel wordt in de media overschaduwd door die berichten over blessures. Moreno staat gewoon erg goed te spelen bij PSV

5 oktober 2015 om 12:01

Zuid Amerikanen en Ajax is geen ideale combinatie volgens mij. Ik kan me in elk geval geen Zuid Amerikaan herinneren die er is geslaagd.
Het probleem ligt hem in het altijd maar vast willen houden aan het "ajax"spelletje. Een team functioneert altijd het beste als je gebruik maakt van het beschikbare materiaal en daar bedoel ik mee dat je moet kijken wie je spelers zijn en daar mee werken en niet naar het gewenste systeem en de spelers iets opdringen waar ze zich niet prettig bij voelen. Het is echt niet zo dat Gudelj in eens niet meer die drijvende kracht op het middenveld kan zijn, het is niet zo Milik en Zivkovic geen goals meer kunnen maken. Er wordt zoveel meer van ze gevraagd wat in mijn ogen niet bij hun past waardoor ze door de mand vallen. Je scout en koopt aan op basis van een bepaalde kwaliteit en die moet je laten renderen. Nu koop je aan om ze te veranderen natuurlijk vallen ze dan door de mand. Tuurlijk val je door de mand als je als jeugdspeler wordt gehyped en nog niet eens van je puisten af bent.
PSV doet dat gewoon vele malen slimmer, ook zij spelen in grote lijnen 433 maar geven de spelers wel een bepaalde mate van vrijheid in hun spel daarom slagen de aankopen sneller/vaker.

Ik snap die fluitconcerten in de Arena wel. Ajax had door kunnen pakken na die titels en bonussen van CL voetbal. Ze doen geen goede aankopen en het spel is eigenlijk al jaren drama, met wat postieve uitschieters daar gelaten. Ik vind juist dat ze juist nog rustig blijven in de Arena.

Het voetbal ziet er niet uit.
Spelers hebben geen idee wat ze doen of moeten doen.
Ik denk dat de boer zijn beste tijd heeft gehad en er mag wat mij betreft een nieuwe coach gezocht worden. Of trustfull voor de groep zetten.
maar het is gewoon uitgewerkt.
En Ajax heeft echt wel de spelers om beter voetbal te spelen dan wat ze nu doen.
Younes en el ghazi waren op een gegeven meer links en rechtsback dan aanvallers.
Er word geen driehoekje dus het positiespel is slecht.

Eigenlijk ging het precies zoals Johan Cruijff al voorspeld had.

5 oktober 2015 om 12:04

Ze weten inderdaad niet wat ze moeten doen, ze krijgen zoveel opdrachten mee dat ze niet vrijuit kunnen voetballen.

5 oktober 2015 om 19:58

Dat weet ik niet.
Lijkt mij sterk maar er klopt tactisch iets niet.
Cruijff heeft het al gezegd Met een tien kan je niet zo goed druk zetten als dat je met de punt naar achteren speelt.
en echt nog geen week later heeft Cruijff zijn gelijk gekregen.

Ik zie Ajax liever zo spelen.
Bazoer is een geweldenaar en gudelj heb nog achter de hand.

Jasper
Tete
Heitinga
Riedewald
Dijks
Klaassen
Bazoer
Sinkgraven
El ghazi
Milik
Fischer
6 oktober 2015 om 08:41

Tactisch klopt het inderdaad niet, maar het ligt niet zo zeer aan de opstelling. Het probleem ligt hem aan de vrijheid, het probleem ligt hem in het fouten mogen maken. Nu zijn zitten ze vol met opdrachten lijkt het wel en durven ze geen fouten te maken waardoor het geforceerd is en je dus steeds dezelfde fouten krijgt. Veltman en Riedewald maken steeds dezelfde fouten, El Ghazi gaat amper een man voorbij. Allemaal omdat ze of geforceerd (riedewald/veltman) spelen of bang zijn voor balverlies (El Gahzi) want balbezit is heilig. Ook het feit dat je bijna iedere wedstrijd 3 andere aanvallers of een andere invulling ervan hebt staan wil ook niet echt helpen.
Een team gedijt bij duidelijkheid en die is er niet, Serrero mocht/moest weg maar heeft al bijna net zoveel minuten gemaakt als Sinkgraven bij wijze van. Milik is gekocht om de bank warm te houden! Zivkovic is gekocht om voornamelijk Jong Ajax te vullen lijkt het wel. Dit soort dingen zijn niet goed voor het vertrouwen van een speler en dus je kapitaal wat op het veld hoort te staan. Al die talenten die we maar door moeten zien breken gaan het niet redden zonder stabiliteit en helderheid.
Frank en Johan zijn inmiddels zowat heilig verklaard maar zijn beide schuldig aan deze scheize. Frank door zijn gebrek aan duidelijkheid en Johan door het schitteren in afwezigheid.
Je kunt een plan nog zo nooit schetsen maar als je er niet bent om in ieder geval de boel te sturen of te volgen heeft het nooit kans van slagen.
Onze Rotterdamse vrienden hebben wat dat betreft de beste slogan geen woorden maar daden en die zijn nu hard nodig in Amsterdam.

Hij was er vorig seizoen voor de beker ook niet bij toen vitesse met 0-4 won in de arena!

De Boer en het TH voert niet uit wat Cruijff voor ogen heeft. Jonk gaf ook al aan dat aankopen prima zijn, als het maar geen breedteaankopen zijn. Gudelj, miskoop. Duarte, miskoop. Vd Hoorn, miskoop. Heitinga, miskoop. Zimling, miskoop. Milik, miskoop. Sana, miskoop. Viergever, miskoop.en dan laat ik de huurlingen maar even achterwege. Bijelkaar is dat 1,5 elftal met veel salaris en aankoopsommen. Overmars en De Boer kopen de verkeerde spelers. Verder is de aanpak en tactiek van De Boer verkeerd. Cruijff probeert dit tussen de regels door aan te geven, zonder De Boer te willen beschadigen, maar het houdt een keer op. De Boer, ga lekker naar Engeland. Dit wordt niks meer.

4 oktober 2015 om 23:20

Ben het in grote lijnen met je eens hoor, zeker met de aankopen ( al is Milik geen miskoop imo gewoon een goede spits die voor een enorm laag bedrag is gekocht ) maar van mij hoeft Ajax niet te verandere van werkwijze, tuurlijk is het niet sprankelend maar wel gezond. Ik wil over 15-25 jaren nogsteeds naar mijn Ajax kunnen kijken omdat ze een aantal financieel gezonde jaren hebben gekend. In mijn ogen is Ajax zich nu voor de komende jaren aan het verzeker van de titelstrijd, nu alleen nog die miskopen achterwegen laten en dan ben ik een tevreden man, Ajax komt er wel weer bovenop dat weet ik zeker!

4 oktober 2015 om 23:21

8 spelers opnoemen en dan zeggen 1,5 elftal! Ajax heeft gewoon een slecht elftal, psv heeft spelers als guardado, moreno, de jong en willems. Wat zet ajax daar tegenover? Klaassen is briljant en el ghazi heeft briljante acties maar dat zijn er 2 van de 11 en el ghazi is niet betrouwbaar, kijk vandaag maar, hij doet niks. Ajax is te onervaren en heeft te weinig kwaliteit voor een kampioenschap, laat staan presteren in europa..

5 oktober 2015 om 02:44

Wat heeft Cruijff voor ogen dan? Is er überhaupt iemand die dat weet? Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze maar naar die man blijven luisteren. Maar goed, los daarvan lijkt de scouting van Ajax inderdaad al jaren nergens op. Ze kopen de beste speler van eredivisiesuptopper( vaak AZ of Heerenveen) en huren een afdanker van een topclub. De enige echt 'verassende' en goed gescoute speler vind ik Milik. Zo'n Sinkgraven heeft gewoon even veel gekost als Guardado, Moreno en Arias bij elkaar he.

Tete was er vorig jaar dan ook niet bij, toen Feyenoord vele male beter was in de Arena.
Geluk dat Feyenoord toen niks afmaakte en PSV nu wel. En dat zijn niet de enige wedstrijden.

We horen al tijden lang dat ajax een jonge ploeg heeft die nog moet wennen aan 2 wedstrijden in de week etc. Dat klopt ook volledig. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld az. Het enige verschil is dat de begroting van ajax 3 keer zo groot is en dat er geld is wat geinvesteerd kan worden. Ik vind het doodzonde dat ze alles maar oppotten. Kom eens met een goede versterking op elke linie. Hierdoor word het niveau van de gehele selectie inclusief de jonge garde ook beter. Je leert toch echt sneller wat van een daniel agger of een moreno dan van bijvoorbeeld heitinga of viergever. Ik hoop dat overmars zich nu beseft dat er iets gebeuren moet. Van psv verliezen is zelfs thuis geen schande. De manier waarop is triest te noemen.

vitesse gaf ajax vorig jaar ook zwaar nakkie in de arena om de beker.4-0 als k het goed heb

Ik kan me nog die wedstrijd tegen Red Bull Salzburg herinneren. Toen hadden ze ook niks te vertellen in de Arena. Hoe dan ook, ik ben blij dat het saaie en risicoloze voetbal van Ajax eindelijk een keer afgestraft werden. Ze mogen dan wel bovenaan staan, als ze weer kampioen worden is het weer kampioen van de ellende dit jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren