Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dramatische eerste helft wordt PSV fataal in Moskou

Laatste update:

PSV heeft aan de tweede groepswedstrijd in de Champions League geen punten overgehouden. Het team van trainer Phillip Cocu ging woensdagavond met 3-2 onderuit tegen CSKA Moskou en na één helft voetballen stond er al een 3-0 stand op het scorebord. Alle deelnemers aan Groep B hebben nu na twee speelronden drie punten, maar PSV beschikt over het beste doelsaldo.

/

PSV won van Manchester United, maar werd zeker niet door iedereen als de favoriet beschouwd voor het duel in de Arena Khimki ten noordwesten van Moskou. Er werd vooral gewezen naar de ervaring van de Russische ploeg - verdediger Sergei Ignashevich speelde alleen al meer CL-duels dan de gehele PSV-selectie - en in de beginfase ging het woensdag ook al mis voor de bezoekers. Na zeven minuten bleef de bal na een hoekschop van Zoran Tosic in de doelmond liggen en voormalig VVV-Venlo-aanvaller Ahmed Musa schoot raak en daardoor bezorgde hij het fel begonnen CSKA een 1-0 voorsprong.

CSKA liet PSV vervolgens de bal rondspelen en loerde op balverlies om in de omschakeling toe te kunnen slaan. Seydou Doumbia en Maxime Lestienne mikten hierna over en na een kwart wedstrijd spelen werd het 2-0. Doumbia was het eindstation van een mooie counter en kopte op aangeven van rechtsback Mário Fernandes knap raak. De laatste keer dat PSV al na 21 minuten twee goals incasseerde in de Champions League, was in september 2001 tegen FC Nantes. AS Roma-huurling Doumbia had er een minuut later 3-0 van kunnen maken, maar schoot over. PSV speelde ongeïnspireerd en kreeg na 38 minuten alsnog de 3-0 om de oren.

/

Jeroen Zoet beging een overtreding op Tosic, waarna Doumbia vanaf elf meter mocht aanleggen en geen fout maakte. De Ivoriaan had er op slag van rust ook nog 4-0 van kunnen maken toen Musa een penalty versierde, maar dit keer trapte de spits over. PSV ontsnapte in de tweede helft al gauw aan een vierde tegendoelpunt toen Tosic de bal naast krulde, maar de regerend kampioen van Nederland werd via Adam Maher en Luciano Narsingh zelf ook gevaarlijk. Na ruim een uur spelen kregen de meegereisde fans weer echt hoop toen Lestienne na een voorzet van Maher de eretreffer tegen de touwen schoot.

Igor Akinfeev kreeg daarmee voor de 33e keer op rij een doelpunt tegen in een Champions League-wedstrijd. CSKA had direct weer tegen kunnen stoten, maar Musa mikte naast. Halverwege de tweede helft kwam PSV terug tot 3-2: Lestienne vond met een overhoeks schot de kruising. PSV slaagde er echter niet meer in om nog gelijk te maken en sloot het duel zelfs met tien man af, doordat Santiago Arias in de slotfase na een overtreding op Musa zijn tweede gele kaart pakte. Doumbia werd nog getrakteerd op een publiekswissel; hij werd vervangen door Kirill Panchenko.


Wie eindigt hoger in Groep B, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je heel eerlijk ben mag je deze nederlaag echt toeschrijven op het conto van Brenet, Bruma en Zoet. Wat die drie bij de goals doen is echt vreselijk.. Dat Cocu Brenet opstelt is lachwekkend, het krediet dat Bruma krijg idem dito.. En dat Lestiene het op ze heupen kreeg is het enige positieve maar als je zo verdedigd kan je nooit en te nimmer resultaten halen. Vind het ook een fout van Cocu om Vloet pas 2 minuten voor tijd te brengen...

Keihard oordeel maar ook PSV zwaar ongeschikt voor de CL!

30 september 2015 om 22:37

En Arias, was bij beide penalties betrokken en pakt nog een domme 2e gele kaart.

30 september 2015 om 22:39

Vloet had je dus eerder gewisseld voor een goed spelende Maher? Beetje vreemd niet.. En met Pasveer en de Wijs ben je nog verder van huis. Een beetje van de kant meepraten is makkelijk maar op de wissels was niks aan te merken.

30 september 2015 om 22:40

En Arias was ik vergeten.. 4 van de 5 laatste mensen falen hopeloos dan ga je nooit wedstrijden winnen op dit niveau..

Hoe vaak moet Cocu nog zien dat Brenet te kort komt? Locadia grote praatjes over willen spelen maar 90 minuten lang niet gezien...

30 september 2015 om 22:41

Toch nog goed gevochten boys!

30 september 2015 om 22:43

Alverez,

Niet voor Maher, die had hij moeten laten staan.. Haal Hendrix er af. Vloet en Locadia in de punt en Maher er kort achter...

Niet perse andere spelers die nu in de selectie spelen maar vooraf betere spelers halen...

Daarnaast moeten we niet doen alsnog PSV zo goed speelde de tweede helft want Moskou deden gewoon niks meer

30 september 2015 om 22:44

Tweede goal is toch vooral de fout van Bruma en Moreno hoe, hoe kan het dat ze allebei bij niemand staan en dat Doumbia tussen hun in totaal vrij staat?
Zoet doet niet super veel fout, penalty is onhandig maar ook wel erg makkelijk gegeven.

30 september 2015 om 22:47

Nee, ik vond ze wel mooi combineren met vlagen. Korte periodes van pressie en dat uit in Moskou, Dat was zeker niet slecht. Het punt dat ik net probeerde aan te geven is dat we weinig goede wissels hebben aangezien er veel blessures zijn. Hendrix vond ik de tweede helft wel redelijk spelen. Dat Moskou niks meer deed is natuurlijk gewoon niet waar. Het is gewoon de verdienste van PSV dat ze terug zijn gekomen tot de 3-2.

30 september 2015 om 22:59

Dat had hij vast gedaan maar arias had rood dus stond hendrix rechtsback

1 oktober 2015 om 00:24

Henk ga ff verder janken over je eigen clubje

1 oktober 2015 om 08:39

Doei 'zuurpruim' Henk. Hendix wisselen, hij was de enige die die 1ste en 2de helf psv waardig was. Vloet, een man die debuut moest maken. Van hem kan je geen wonder verwachten. Volgende keer mét Guardado en de Jong in de thuiswedstrijd zijn we ze zeker baas. Niet zo zuur doen, huilen doen we bij de F-jes.

30 september 2015 om 22:37

Thuis wordt hier gewoon van gewonnen. Cska is niks speciaals ik geloof nog steeds in overwinteren. Forza psv

30 september 2015 om 22:42

Ik hoop het echt maar als PSV thuis wint van CSKA dan is dat niet gewoon.

30 september 2015 om 22:43

CSKA is niets speciaals, maar PSV is op europees niveau ook niets speciaals. Ik zou niet te vroeg juichen, al hoop ik het voor het nederlands voetbal.

30 september 2015 om 22:49

Want PSV is wel wat speciaals? Zou CSKA misschien gas terug nemen omdat het 3-0 stond met de rust?

30 september 2015 om 22:50

Die tweede helft biedt wel hoop voor de return ja. Als ze die winnen en minimaal een punt tegen Wolfsburg halen, is de derde plek waarschijnlijk wel binnen.

30 september 2015 om 23:13

Fr12jules slaat met het gas terugnemen de spijker op zijn kop. Dit weekend speelt Cska derby tegen Dynamo en dachten bij rust dus al dat de buit binnen was.

30 september 2015 om 23:21

Juist uit is cska nog gevaarlijker met die snelle gasten voorin op de counter. Maar met een betere insteling, zoals in de tweede helft moet dat zeker lukken. Ook miste PSV teveel spelers, Locadia is ook echt een stuk minder dan de Jong.

30 september 2015 om 23:39

@frgiooo,

Wilde net zeggen. We hebben niet voor niets onlangs een 3-0 achterstand weggewerkt in 6-4 overwinning. Dat alleen al zegt genoeg.

1 oktober 2015 om 00:38

@Vincfred

Ik heb de wedstrijd niet gezien hoor, maar ik denk dat als je 3-0 voor staat in de rust dat je zoiets zal denken van 'komt wel goed'. Kan natuurlijk ook zijn dat CSKA wat gas terug nam, maar dat PSV ook beter begon te voetballen.

1 oktober 2015 om 08:22

Grote kans van wel nu man utd weer heeft verloren maar dan moeten ze een goed resultaat tegen bas aan gooien een tweede plek kan miss maar dan moet er door man utd van cska worden gewonnen

1 oktober 2015 om 10:13

United heeft gister gewonnen

1 oktober 2015 om 15:45

2e helft speelde Cska op 50%, dan is het niet vreemd dat je terug kan komen

30 september 2015 om 22:38

per ongeluk op duimpje omhoog gedrukt, want wat een onzin, bruma speelde gewoon weer een puike wedstrijd, zoet heeft ook echt helemaal niks verkeerds gedaan. en zwaar ongeschikt voor de cl? uit verliezen met 3-2 in rusland, dat is gewoon een goed resultaat hoor

30 september 2015 om 22:41

Verliezen is nooit een goed resultaat.
Het was volkomen onnodig.
Als je 3 kansen, Maher, Locadia en Pereiro, zo mist van 5 meter, dan is het slecht.

Brenet was slecht, maar we missen Arias nu tegen Wolfsburg.

30 september 2015 om 22:42

Een puike wedstrijd ja, maar wel bij de tweede goal lucht dekken?! Dan kun je je nog zo goed herstellen maar dan blijft het gewoon een 4.

30 september 2015 om 22:43

Rombomcu, ja ik heb er ook nog steeds een goed gevoel bij. Wolfsburg ligt PSV wel beter dan een Cska denk ik. Plus we spelen nog twee keer thuis waar PSV dat extra beetje kan geven. Met een fitte selectie is PSV sowieso in staat om iets te presteren.

Het enige wat we nu missen is een vervanger op de plek van Brenet. Tegen Manchester speelde hij heerlijk (ik was zeer verbaasd) alleen nu en in de competitie drama. Hopelijk snel weer een complete selectie en we kunnen voor plek 2 gaan!

30 september 2015 om 22:44

Wat stond Bruma bij de 2-0 te doen dan?

30 september 2015 om 23:06

Gewoon weglopen in plaats van naar de spits lopen

1 oktober 2015 om 00:23

Hoe kan je verliezen in godsnaam een goed resultaat noemen.... onbegrijpelijk

1 oktober 2015 om 00:29

Volgens mij heeft iemand jou ook per ongeluk een groen duipje gegeven, want Hoe kan je een verlies partij tegen een zon team een goed restaat noemen?

1 oktober 2015 om 00:39

Jij moet coch worden hshaha

1 oktober 2015 om 02:35

Menno Koch ? Dat is met een K. Of Serhat Coc ? Dat is zonder H.

1 oktober 2015 om 07:52

@kevints
Zoet zag die tweede goal al van mijlenver aankomen en nog zit hij er naast. Bruma staat lucht te dekken net als Moreno, Arias haalt z'n zoveelste tweede geel op het verkeerde moment op de verkeerde plek en Brenet kan gewoon echt niks. Noem het maar geen fouten.......

30 september 2015 om 22:40

De eerste goal was de fout van Lestienne hoor. Die loopt weg van de eerste paal.
Zoet kon gewoon inhouden bij de penalty. Hij dreef hem naar buiten. Dan hoef je niet meer in te grijpen.
De kopbal van Doumbia was inderdaad ontzettend zwak van Bruma. Daarvoor ben je verdediger geworden.

30 september 2015 om 23:24

Nee man. Die eerste goal was nooit een fout van Lestienne. Je luistert teveel naar Ronald Waterreus. Hij loopt gewoon een paar meter naar voren, voordat de corner wordt genomen. Hij had gewoon pech dat die corner net over hem heen ging. Dit was zeer zeker geen fout van Lestienne.

1 oktober 2015 om 07:54

Die eerste goal liet Brenet juist weer zijn kwaliteiten zien. Hij staat daar gewoon te slapen

1 oktober 2015 om 11:50

Natuurlijk is dat wel de fout van Lestienne. Hij staat daar om juist zulk soort ballen weg te werken. Nu komt er een gat achter hem waar niemand op kan anticiperen. Dat is geen pech, dat is dom. Zijn enige taak was om daar juist niet weg te lopen.

30 september 2015 om 22:40

Bank van nederlandse clubs is niet sterk genoeg. Heeft uiteraard met geld te maken en ia weinig aan te doen. Er moet echt geluk bij komen kijken (vooral loting) voordat een Nederlandse club overwintert in de CL.

30 september 2015 om 22:40

Zware onzin. Het is een zwaar waardeloze uitslag natuurlijk. In de eerste helft je zo laten aftroeven op met mentaliteit en/of angst? dat je vrijwel alles direct inlevert bij de tegenstander. Terwijl dat Cska voetballend helemaal niet zoveel is, zoals in de tweede helft ook wel duidelijk werd. Maar de wedstrijd had je als Psv zijnde uiteindelijk met een beetje effectiviteit a la Cska ook nog met 3-5 of iets dergelijks kunnen, of moeten, winnen. Hoop dat het voor Psv een les is voor de thuiswedstrijd, want zoveel angst/respect voor de tegenstander moet in de thuiswedstrijd compleet verdwenen zijn. Als dat het geval is kunnen ze Cska makkelijk hebben. Zijn in ieder geval zeker niet ongeschikt voor de Cl, sterker nog: ze staan voorlopig nog bovenaan in de poule

30 september 2015 om 22:50

Wat een slotconclusie! PSV had hier met gemak een punt gepakt als Brenet niet bestond. PSV doet gewoon mee in deze groep!

1 oktober 2015 om 08:11

haha nee dat is pas de grootste onzin,

dus omdat cska een stap of 2 terug deed in de 2e helft omdat er ook een zware wedstrijd op het programma staat aankomend weekend en dacht dat de buit binnen was, zou psv nu met gemak een punt of zelfs meer kunnen hebben? aub zeg hou toch op, als cska door had gedrukt had niemand nu niet zo gepraat, wat een onzin zeg.

1 oktober 2015 om 13:58

Haha, nee PSV speelde de eerste helft op hun best. Wat een opmerking weer. Als je er niets van snapt, reageer dan gewoon niet. Danku.

1 oktober 2015 om 03:57

Mensen noemde mij gek toen ik zei dat Poulsen de beste linksback van de Eredivisie was. Je zag weer ff hoe hij in 10 minuten Cska wegkapte. Grootste fout van Cocu was om niet met Poulsen te beginnen vooral nu Guardado geblesseerd is. Brenet vind ik persoonlijk beter als Arias maar hij loopt zich klem op links. Met Guardado viel dat op te vangen maar toen hij uitviel had hij gelijk voor Poulsen moeten kiezen en die keuze had hij al bij Nec moeten maken. Het verlies van PSV zie ik als trainersfout. Man of the match Lestienne, speelde in de eerste helft ook waanzinnig. Ik zag hem echt als een beest meeverdedigen. Ik onderschatte hem in het begin maar wat een aanwinst is hij zeg voor Psv. Iedereen speelde een goeie wedstrijd behalve brenet(wat niet zijn fout was) en bruma is een dombo die ik eerlijk gezegd met de dag beter vind worden. Er was vandaag gewoon geen leider op de veld daarom hebben ze verloren. Cocu heeft wel goed gedaan door schaars niet te laten spelen.

1 oktober 2015 om 08:19

En toch keihard bovenaan na twee wedstrijden.

Waarom weer die naïeve 4-3-3? Eerste helft 65 procent balbezit en kansloos 3-0 achter. Als PSV vanaf het begin had lopen counteren had het hier gewoon kunnen winnen. Dan zal het zoals gewoonlijk wel weer over individuele fouten gaan, maar misschien moeten Cocu en al die andere Nederlandse trainers eens in de spiegel kijken.

30 september 2015 om 22:52

Dat balbezit was echt dramatisch ja. PSV had gewoon alles lang op locadia moeten spelen. Dat doelloze rondikken bereik je op dit niveau geen fluit mee. Laat Cska maar lekker in balbezit komen zij spelen toch thuis..is PSV mooi ingestonken.

Pereiro had zo'n grote kans... Man man man, we hadden echt gelijk kunnen spelen hier. Kutzooi.

30 september 2015 om 22:42

Wrm staat narsing erin heeft al 2 jaar niks gepresteerd geef pereiro is paar wedstrijde.

30 september 2015 om 22:45

Jawel hoor, 2 counters tegen Ajax. Is toch niet helemaal niets

30 september 2015 om 22:46

Narsingh heeft geen bal goed geraakt en ook geen duel gewonnen.ergerde me kapot aan hem en ook aan Maher in de eerste helft, maar Maher speelde met veel meer overtuiging in de tweede helft.

30 september 2015 om 22:56

Hij begon het seizoen goed. Ik zou Propper er uit hebben gehaald, die speelde ook zwak. Pereiro is altijd gevaarlijk aan de bal. En met Narsingh heb je wel snelheid en kan een goede bal uit het niets geven.

30 september 2015 om 23:02

Het wordt tijd dat Pereiro wat meer gaat spelen. Het liefst op de plek van Maher of Narsingh. Maar laat dat maar wel verschillen per tegenstander. Zondag Ajax mag Narsingh wel starten voor de counter.

Zeer sterke tweede helft! Heb helaas of gelukkig de eerste helft gemist, maar de tweede helft was zeker sterk gespeeld in Rusland. Een gelijkspel had er wel ingezeten. Maargoed alles staat nog open in deze groep dus ik ben benieuwd! Come on Psv! Punten pakken tegen Wolfsburg :D

Brenet was weer eens bepalend voor de wedstrijd. Wat is hij slecht. Kost ons gewoon de punten.
2e helft spelen we wel aardig, kwam door ons zelf, maar ook dat Cska het rustiger aan deed.

Op basis daarvan hadden we wel 1 punt verdient, het is erg jammer, want dan hadden we toch een goed gevoel kunnen hebben na 2 wedstrijden.

NU staat alles weer gelijk.

30 september 2015 om 22:44

Ik moet zeggen na die eerste helft hadden we hier echt niks verdiend. Wat een dramatische pot. Brenet, narsingh een verschrikking om naar te kijken. Arias wat die weer allemaal aan het doen was sloeg ook op niks!

Ik snap die zogenaamde Nederlandse mentaliteit niet. Als verdedigen niet je sterkste kant is zorg je toch dat je je middenveld wat versterkt. Waarom dan nog die 4-3-3?? Je speelt gewoon uit in Rusland. Ieder punt was een overwinning geweest. Maargoed met een beetje geluk schiet pereiro die laatste bal er nog in haha (was wel onterecht geweest). CSKA was de tweede helft een beetje in slaap gesukkeld en dat kwam hun spel niet ten goede.

30 september 2015 om 22:51

Klopt, 1e helft was dramatisch. Maar 2e helft was gewoon weer goed.
En de 3-3 was zeker niet onterecht geweest. Punt was zeker terecht.

PSV heeft 2 goede goals gemaakt uit voetbal en Cska scoort 1 penalty en 2x door dekfouten van Psv.

Ik had hier ook niet op punten gedacht, maar als je 2e helft zo presteert doe je jezelf tekort.

30 september 2015 om 23:02

Ja klopt helemaal. Daarom is het ook zo'n zonde dat je zo'n waardeloze eerste helft speelt. Met een beetje pech sta je gewoon met 5-0 achter in de eerste helft. Dan herpak je je de tweede helft zo sterk en pak je hier nog bijna nog punten ook! Gemiste kans. Volgende wedstrijd maar weer wat pepers in hun reet steken. Met het publiek erachter moet dat lukken.


Denk toch wel dat je CSKA thuis kunt hebben. Wolfburg thuis en uit een punt en Louiske spaart ons vast nog wel een keer

30 september 2015 om 23:12

@peskens,

Dus omdat Lestienne vrij kan binnen tikken bij de 3-1 is dat een goede goal maar als wij een uit een goede kopbal na een prima aanval scoren is dat weer een dekkingsfout...

30 september 2015 om 23:21

Ik kan er niks aan doen als jij het verschil niet ziet.

Bruma en Moreno stonden minimaal 1 tot 2 meter van Doumbia.
Dus dat is een dekkingsfout. Doumbia stond daar zo wat stil, dus voldoende tijd om in te grijpen.

Bij die goal van Lestienne, neemt Maher de bal goed mee en passt goed op maat waardoor die Cska verdediger er niet bij komt en het gewoon een goal is.

30 september 2015 om 23:29

@koni078

Dat vind ik inderdaad ook vreemd. De 2-0 was een schitterend doelpunt waar een mooie aanval aan vooraf ging. Wellicht slecht verdedigd, maar wie verwacht dat een gozer van 1.60 een bal zo binnen kopt?

On: de titel zegt genoeg. 2e helft geeft hoop, maar zo veel ontzag voor een tegenstander heb ik zelden gezien. De poule ligt open en dat is ergens ook wel weer mooi.

1 oktober 2015 om 04:10

Je praat gewoon onzin. Het was een heel mooi aanval en een wereldklas kopbal. Hoe ga je op iets anticiperen als Bruma zijnde als de aanval uit een fout ontstaat , het was niet eens duidelijk of de voorzet wel zou aankomen. Zo vanaf daar inkoppen is gewoon pure klasse. De 1ste goal mocht niet gebeuren en na de 2de goal wat er paar seconden later gebeurd mag helemaal niet gebeuren en die 2 bullshit penaltys sloeg helemaal nergens op. Je moet mensen op tv maar niet blijven nalullen word echt moe van gozers zoals jou.

30 september 2015 om 22:48

't is makkelijk om de schuld bij Brenet te leggen. Na de wedstrijd tegen ManU was hij zogenaamd de beste stand-in van Willems volgens sommige, maar vandaag lukte het helaas niet.
Een ding is me wel duidelijk geworden na deze wedstrijd, als PSV op volle sterkte thuis tegen CSKA speelt dan kunnen ze het makkelijk winnen.

30 september 2015 om 22:51

Dan moet Cska ook wel op volle oorlogsterkte zijn, want Eremenko bijvoorbeeld was niet helemaal fit en we misten ook nog Vasiliy Berezutskiy.

30 september 2015 om 22:53

Brenet heeft nog nooit overtuigd op de linksback positie.
Hij is ook een rechtsback, dus op zich niet raar.

Maar hij wordt gewoon heel eenvoudig uitgespeeld door Tosic en in aanvallend opzicht ook veel balverlies.
Nu vind ik Poulsen ook niet de bom, maar die had in zijn korte tijd wel een geniale actie wat de 3-3 had moeten zijn.

30 september 2015 om 22:55

Peskens.

Dat is niet waar. Tegen United was Brenet één van de beste op het veld als linksback.

30 september 2015 om 23:16

Dat hij 1 van de beste op het veld was als linksback is misschien niet raar, want die wedstrijden stonden dan ook maar 2 linksbacks, dus dan is het 50/50.

Hij deed het aardig, omdat hij tegen Young speelde ( wat een linksbuiten is ) en daarna op Blind stuitte, die ook geen wereldtopper is.
Hij kwam er wel eens door, maar dat hij die wedstrijd een voldoende scoorde ben ik het wel mee eens.
Dus 1 zwaluw maakt geen zomer.hij heeft mij niet overtuigd voorlopig.

30 september 2015 om 23:26

Peskens

Ik zeg dat hij als linksback één van de beste op het veld was, niet dat hij één van de beste linksbacks op het veld was. Als je als een wijsneus uit de hoek komt en me op het Nederlands denkt te pakken, dan moet je het wel goed doen

1 zwaluw maakt geen zomer, maar het is dus niet zo dat hij nog nooit heeft overtuigd vanuit de linksback positie. Vind het zelf persoonlijk ook maar een matige voetballer overigens hoor, maar dat vind ik hem op de rechtsback ook.

1 oktober 2015 om 02:05

Cska kan uit nog sterker zijn dan thuis.
Vorig seizoen heeft PSV 4 keer tegen Russische clubs gespeeld en 4 keer verloren. En dat was nog met Depay. Ik zie geen redenen, waarom het dit seizoen anders zou zijn.

1 oktober 2015 om 07:15

Als ik op basis van de 2de helft oordeel, dan zie ik genoeg redenen. Maarja aan de andere kant, als PSV de 1ste helft weer zo begint dan wordt het een ander verhaal
Hopelijk wint PSV gewoon thuis, dan is er ten minste nog kans op overwinteren, want ze gaan uit bij Wolfsburg ook nie winnen denk ik.

Het is jammer maar helaas

Trots op het getoonde karakter in de tweede helft. Als een tegenstander - die bij rust 3-0 voorstond - tijd rekt in de laatste minuut weet je dat je alles hebt gedaan wat je nog kom.

Toppertje die Lestienne!

Ik snap nou nooit dat spelers op zo'n positie een rode kaart pakken. Het was absoluut niet zeker dat er een goal van komt en dan neem je toch zo'n risico en weet je eigenlijk zeker dat het 3-2 blijft. Oliedom

30 september 2015 om 22:42

Fout begon bij propper die gooide de bal totaal verkeerd in anders was dat moment er nooit gekomen.

30 september 2015 om 22:45

Maar dan nog. Je weet dat als je dan geel pakt, de wedstrijd voorbij is. Dan neem je het risico toch gewoon dat er een kans ontstaat?

Eerste helft een fantastisch Cska gezien en goede goals had gemaakt maar er ook weer voldoende kansen werden gemist. Tweede helft speelde Cska dramatisch en liet het PSV totaal onnodig in de wedstrijd laten komen en zat ik toch te denken aan de kansen die men na de 2-0 en 3-0 nog onbenut liet. Uiteindelijk toch hartstikke blij dat we deze toch winnend weten af te sluiten maar het is toch wel weer pijnlijk duidelijk dat we echt dringend behoefte hebben aan een nieuwe impuls centraal achterin.

30 september 2015 om 22:43

Ik vond Cska vooral in de tweede helft inspiratieloos. Er zat totaal geen lijn in het spel. Snap ook niet dat deze ploeg bovenaan staat in Rusland. Het is meer alle ballen op Musa en Doumbia en maar kijken wat ze doen.

30 september 2015 om 22:47

Nee, het leek wel alsof ze dachten dat men toch wel zou winnen ondanks dat PSV net 3-1 had gemaakt. Vond PSV in de eerste helft ook erg inspiratieloos trouwens. Het is wel duidelijk dat PSV zonder De Jong en Guardado nog een moeilijke periode tegemoet gaat.

30 september 2015 om 22:52

Vergeet Willems niet, die is zes klassen beter dan Brenet. Wordt zondag zwaar tegen Ajax.

30 september 2015 om 22:46

Zo fantastisch was het niet hoor. Ik weet niet wat jij gerookt hebt?

Cska zakte heel de wedstrijd terug en hoopte te counteren met hun snelheid.
Ze kwamen er goed uit door een blunderend verdedigend Psv.
2e goals was mooi, maar hij krijgt er alle ruimte voor.

2e helft heeft Cska 1x geschoten met Tosic, daarna was het PSV dat de wedstrijd domineerde.
Je mag nog van geluk spreken dat PSV veel kansen op de 3-3 laat lopen.

30 september 2015 om 22:49

Kijk de eerste helft maar eens terug dan zou ik zeggen, want ik heb op dat moment een fel Cska gezien dat er bovenop zat. Het is ook aan de defensie van Cska te danken dat jullie nog terugkwamen in de wedstrijd.

30 september 2015 om 22:53

En psv veel geluk dag zoet er veel uit hield en dat de 2e pingel werd gemist anders was het alang over geweest. Ga nu niet zo overdrijven alsof er echt wat te halen viel, als als als.. Met de rust had je totaal niks te vertellen, en. Over 90 minuten heeft CSKA terecht gewonnen klaar, psv is net als de andere Nederlandse ploegen lachwekkend in de CL, totaal niks te zoeken op het miljoenenbal

30 september 2015 om 22:50

Koni.

Ik zag je in live topic zeggen dat je Cska van eerste helft het beste in tijden vond? Was dat echt gemeend? Want dat moet dan betekenen dat er zeer goed hoop is voor Psv in de thuis wedstrijd lijkt mij. Cska heeft in de eerste helft effectief gereageerd op ballen die recht in de voeten geschoven werden, maar echt goed voetbal hebben ze zelf niet op de mat gelegd. Het was Psv dat abominabel slecht was.

30 september 2015 om 22:53

In Europees verband heb ik Cska bijna nooit zo goed zien spelen. Ik vond de spelers erg fel en gretig ogen en je moet niet vergeten dat Cska in de eerste helft ondanks de 3-0 voorsprong kansen waren op meer.

30 september 2015 om 23:01

Je kan het ook omdraaien een waardeloze eerste helft van psv en een geweldige 2e..het is maar wat je wil zien he koni. Neemt niet weg dat het een geweldige eerste helft van cska was.

30 september 2015 om 23:09

Vind je het heel erg als ik me in deze wedstrijd volledig op mijn club focus en ik mijn mening geef op basis van wat ik van mijn eigen club gezien heb?

'dramatische Locadia wordt PSV fataal in Moskou'

30 september 2015 om 22:40

'dramatische Brenet wordt PSV fataal in Moskou'

30 september 2015 om 22:43

Locadia speelde niet slecht ga ergens anders lopen zeiken

PSV gewoon voetballend beter dan Cska! Zeker de tweede helft klasse gespeeld. Die Russen wisten niet meer waar ze het zoeken moesten. Maar als één ding duidelijk is, is dat Brenet het grootste drama aller tijden is. Wat moet die Mario Fernandes gedacht hebben? Brenet persoonlijk schuldig aan de eerste twee doelpunten! Thuis wint PSV wel met Willems, Guardado en De Jong!

30 september 2015 om 22:40

En die Bruma en Moreno niet dan? Doumbia kon volledig vrij inkoppen.

30 september 2015 om 22:45

Inderdaad, maar die corner werd weg gegeven door die kluns van een Brenet. Die liep op badslippers te verdedigen vandaag.

Man Man Man wat heb ik me geergeerd aan Maher in de 1e helft !! Gelukkig maakt hij het in de 2e helft wel goed. Psv speelde heel erg slecht in de eerste helft en ik was bang voor een 6-0 uitslag maar de 2e helft was veel beter met Lestienne die zowiezo al goed speelde als uitblinker. Propper en Hendrix vond ik ook goed spelen de rest was allemaal dramatische al was narsingh ook wel goed in de 2e helft. Pereiro man hij had zich onsterfelijk kunnen maken hahah 90ste minuut voor de goal !!

Een prima wedstrijd voor Cska. De vlijmscherpe counters, de goede combinaties (vooral in de eerste helft). In de tweede helft heeft Cska de teugels laten vieren en dat was onnodig.
Jammer voor Akinfeev dat hij weer een tegendoelpunt krijgt- dat was tegen zo'n matig PSV niet nodig."
Jammer voor Doumbia dat ie geen klassieke hat-trick kon maken- beter had Natcho de tweede penalty in moeten schieten.
Al met al- hulde aan de Legerclub!

30 september 2015 om 22:42

Natcho heeft de afgelopen wedstrijden laten zien dat het ook niet zo'n specialist is in strafschoppen. Dat was vorig seizoen en zeker in de tijden bij Rubin toch wel even anders.

1 oktober 2015 om 02:11

Strafschoppen en CSKA- dat ligt elkaar uberhaupt niet. Ik weet niet of ze er aandacht aan besteden op de training, maar volgens mij mist Cska precies de helft van alle strafschoppen dit seizoen. Misschien moet Ignashevich de droge knallen weer uitvoeren

30 september 2015 om 22:44

Eerste helft was voor Cska inderdaad. Tweede helft was PSV een stukkie sterker. Vond Cska verdedigend vrij naief.

30 september 2015 om 23:09

@feye88
Mooie opmerking: "vond Cska verdedigend vrij naief" Ik ben benieuwd wat je dan van het verdedigen van PSV vond. Vond je Bruma, Arias en Brenet dan zo volwassen spelen?

30 september 2015 om 23:20

Waarom maak je een vergelijking? zie je me ergens zeggen dat PSV veel beter verdedigde? Ik heb het nu alleen over Cska. Die vond ik af en toe behoorlijk naief verdedigen ja. Vijf 100% kansen tegen krijgen is niet weinig.

1 oktober 2015 om 07:57

Misschien omdat je zelf de vergelijking maakt? "tweede helft was PSV een stukkie sterker"

1 oktober 2015 om 11:54

Dat ging over het spelbeeld. Ik zei niet: ik vond Cska meer of minder naief dan Psv. Die vergelijking heb ik dus niet gemaakt.

Beide teams waren naief, maar PSV voetbalde in de tweede helft beter en had meer kansen. Dus ja, ze waren een stukkie sterker. Goed lezen..

Het ging in de eerste helft gewoon te snel voor een aantal spelers van Psv. Geen schande op dit niveau, maar wel confronterend. Tweede helft hebben ze het gewoon goed gedaan. Natuurlijk was de concentratie weg bij Cska, maar je ziet dan hoe goed ze kunnen voetballen als ze gewoon de schroom van zich afwerpen. Zelfs Maher - dramatisch de laatste weken - leek weer even op de speler die hij bij AZ was: ontspannen, alles op techniek en gewoon lekker voetballen. Hopelijk gaan ze zondag ook zo de wedstrijd in.

Een luizenploeg, tegen wie je met iets meer lef ook UIT wel opzij kunt zetten. Wel treurig dat zo'n Narsingh totaal geen intentie heeft om ook maar een keer te proberen om een man uit te spelen. Balletjes terug alsof het een lieve lust is! Dat hij dan ook niet wordt gewisseld vind ik bizar, terwijl Lestienne, een speler die wel hard werkt en dreigend kan zijn, eraf moet. Maher herstelde zijn povere inbreng in de eerste 45 minuten knap, maar dat Cocu hem er dan uit haalt om nota bene Rai Vloet te brengen... On-be-grijpelijk!

30 september 2015 om 22:42

Zat Lestienne er niet gewoon doorheen of ergens last van en dat hij daarom werd gewisseld?

30 september 2015 om 22:45

Hij had last van zijn voet na een duel en kon niet echt verder liep een beetje te hinken.

30 september 2015 om 22:47

Nee werd gewisseld doordat er een rus op ze voet stond. Hoop toch echt niet dat we ook hem nog missen tegen Ajax, het word al lastig zat zo.

30 september 2015 om 22:46

Daar doe je Cska echt tekort mee. In de eersre helft werd PSV echt totaal overrompeld. Daarnaast is de manier waarop deze "luizenploeg" soeelde de manier waarop PSV ook graag speelt.

Die wissel van Lestienne zal overigens meer te maken hebben met de tik die hij kreeg. Anders zou Cocu hem echt niet wisselen.

30 september 2015 om 22:49

Hoezo onbegrijpelijk? Ze gaan de laatste 5 minuten alleen nog maar ballen voor de goal gooien en Vloet is lang en kan kopen. Vrij logische wissel lijkt me.

30 september 2015 om 22:53

Ik zag PSV anders weinig lange ballen de zestien ingeven de laatste 5-10 minuten?

30 september 2015 om 22:57

Ze kwamen niet aan nee, maar je zag toch wel dat meteen probeerde om de lange bal naar voren te spelen.

Op basis van de tweede helft had een gelijkspel er zeker ingezeten, de kansen waren er zeker. De eerste helft was natuurlijk ontzettend slap en slecht van Psv. Ze hadden nog geluk dat Doumbia die 2e penalty mist, al moet ik zeggen dat die eerste penalty wel erg makkelijk gegeven werd. Tweede helft speelde PSV een stuk sterker en leek het alsof Cska al dacht dat de winst binnen was. Eerste goal van PSV was mooi uitgespeeld en de tweede schiet Lestienne geweldig binnen. Zonde dat Arias zo dom is om nog een rode kaart te pakken, laat je man dan gewoon lekker lopen. Achteraf dus enorm zonde dat ze hier verliezen.

Jammer voor het Nederlands voetbal en van m'n 2 toto's dat PSV hier heeft verloren. Die goals in de eerste helft waren dramatisch, maar van 3-0 bijna terug in de wedstrijd komen is knap. Echter is Wolfsburg veel sterker dan Cska en zal dat een veel lastiger karwei zijn voor Psv. Zo een slappe start kunnen ze zich niet permitteren, vooral niet na wat ik vandaag gezien heb van Wolfsburg.

Erg jammer.. Uiteindelijk had er meer
Ingezeten voor PSV. Al met al staan ze bovenaan in de groep. Wie had dat verwacht.

Je ziet dat ze erg zoekende zijn zonder bepalende spelers. Uiteindelijk pakken ze het weer goed op.

Wat een rare wedstrijd... Hebben ze van shirtje gewisseld in de rust of zo?

Jammer dat Brenet weer zichzelf was vandaag. Heb me trouwens ook weer kapot lopen ergeren aan Narsingh, zodra er een tegenstander aankomt trekt hij zijn been terug. Zit geen strijd in. Zelfde geld voor Maher, maar die zorgt in ieder geval nog voor gevaar in de tweede helft.
Bruma maakte weer vaak de verkeerde keuzes vandaag en Hendrix en Lestiënne vond ik weer een prima partij spelen.

30 september 2015 om 22:46

Vind idd dat PSV weinig body heeft dit jaar. Nu misten ze ook Guardado en De Jong die beide de strijd wel durven aan te gaan. Je ziet gewoon dat de bank bij Nederlandse clubs minder is dan in andere (meer betalende) landwn

30 september 2015 om 22:50

Heeft niet eens zozeer met body te maken, maar Narsingh doet gewoon niet eens moeite om het duel aan te gaan echt ik wordt zo moe van die vent. Geef Pereiro maar gewoon een keer de kans.

Arias staat nu al een aantal wedstrijden garant voor het weggeven van een goal. Vandaag bij de 2 penalties betrokken en dan weer een domme 2e gele kaart. Brenet was geen lachwekkend in de eerste helft, kunnen we aub Poulsen laten staan tot Willems terugkomt Cocu?

Propper speelde in de 1e helft nog wel redelijk maar zakte in de 2e helft redelijk weg. Het omgekeerde voor Maher, die zich redelijk herpakte in de 2e helft. Verder had Locadia had de uitgelezen mogelijkheid om te laten zien dat hij in de spits hoort, maar in tegenstelling tot hem had De Jong die pass van Maher wel aangenomen.

Erg zonde dat we dit zo makkelijk weggeven in de eerste helft, misschien dat de spelers wat moed kunnen putten uit de 2e helft voor de wedstrijd tegen Ajax. Voorlopig staan we nog wel gewoon 1e in de poule

Voor degene die dachten dat Locadia een goede vervanger is van Luuk. Werkelijk niets goed gedaan


Complimenten aan Maher trouwens, nam PSV op de sleeptouw in de tweede helft.

30 september 2015 om 22:48

Ik.vind dat Locadia genoeg kansen heeft gehad en bewezen dat hij terecht geen 1e spits is. Als invaller scoort hij vaker dan als basisspeler.

Op het eerste gezicht is Maher natuurlijk een van de opvallendste spelers, maar ik denk dat deze wedstrijd goed laat zien waar het aan schort. Mooie assists, prachtige passjes, maar dat kan ook wanneer je de vuile meters niet maakt. Een guardado geeft ook de passes maar rent zich de longem uit het lijf om de omschakeling eruit te halen. Bij balverlies laat Maher zijn koppie hangen, kan CSKA rustig overnemen en de snelle spitsen wegsturen. PSV miste de jager, met ook de Jong weg is er te weinig sturing om die bal vroeg weer terug te winnen.

Mijn persoonlijke lichtpuntje: Narsingh speelde veel beter dan normaal. Sterker aan de bal, beter met zijn lichaam, op het oog minder balverlies.

Niet nodig dit verlies. Cska heeft mij totaal niet geïmponeerd. Ze zijn wel fataal in de omschakeling maar dat was allang bekend.

Desalniettemin heb ik in geen tijden zo'n trieste vertoning gezien van een club dan wat PSV liet zien in de eerste helft. Ze werden bij vlagen weggetikt. De verdediging werd zo simpel weggespeeld, het deed gewoon pijn aan mijn ogen om dit aan te moeten schouwen. Dat was volgens mij echt het dieptepunt qua niveau wat PSV kan bereiken (de ondergrens). Lager dan dit kan gewoon niet, althans dat hoop ik....

Wel knap om vervolgens tot 3-2 terug te komen. Pereiro had de 3-3 moeten maken natuurlijk, maar het zij zo. Duidelijk dat er veel werk aan de bak is voor Cocu want als je met deze instelling de wedstrijd tegen Ajax ingaat dan sta je al 1-0 achter nog voor de wedstrijd begint.... Maak daar maar gerust 2-0 van na vandaag te hebben gezien.

Maher was vandaag toch wel redelijk aan het spelen. Een aantal heerlijke passes van hem gezien. Ook Locadia voetbalde redelijk goed mee, alleen qua echt gevaar stichten was hij vandaag ondermaats. Narsingh zoals vanouds beperkt in de kleine ruimte. Misschien zondag maar Pereiro in de basis zetten ten koste van Narsingh.
Lestienne was uitstekend vandaag.

Denk dat de PSV fan veel negatieve, maar ook positieve punten uit deze wedstrijd kan halen. Ik denk dat deze poule moeilijk te voorspellen gaat worden. Het zou zo maar kunnen dat alles pas op de laatste speeldag beslist gaat worden.

30 september 2015 om 22:55

2e helft geeft ieder geval wel vertrouwen voor zondag.

Als je kijkt dat Pereiro nog een enorme kans mist en hetzelfde geld voor Narsingh ben je toch teleurgesteld. Verder heeft dit allemaal met PSV zelf te maken, als Cocu wilt winnen op Zondag zal hij toch Brenet op de bank moeten laten want die was echt verschrikkelijk vandaag jeetje mina hoe slecht kan het zijn, dek fouten, gepruts achter in Poulsen was al veel beter, ook maf Propper een slimmere speler worden, werd elke keer uitgelokt om het tempo en de kans om de bal te veroveren er uit te halen door domme overtredingen te maken. Uiteindelijk mag je niet klagen want als Lestienne niet even een paar bevliegingen heeft dan staat PSV hier met schaamrode kaken, maar nu krijg je het gevoel dat er meer verdient was. Psv, heeft toch wel een problem het spel is niet goed op dit moment.
Jammer voor het Nederlands voetbal, hopelijk verliest PSV op Zondag weer.

Echt heel jammer. Had je hier een punt gepakt, of zelfs meer, had je echt een goede uitgangspositie voor de rest van de groepsfase. 2e helft was inderdaad echt leuk om naar te kijken. Brenet was wederom matig

Laten we even stilstaan bij die actie van poulsen met die pass naar maher (waar uiteindelijk de 3-3 via pereiro moest vallen..)

PSV staat wel 1ste boys. Nog iets positiefs.

30 september 2015 om 22:47

Wel alle 4 gelijk. Had liever een andere resultaat daar.

30 september 2015 om 22:50

Mwaa je mag er vanuit gaan dat United toch wel door gaat denk ik. Dan kunnen Wolfsburg en Cska maar beter zo veel mogelijk punten laten liggen denk ik.

30 september 2015 om 22:58

Ik schat Wolfsburg als sterkste tegenstander en nu komt er dus een tweeluik.
Als je gewoon de thuiswedstrijd wint, dan is het al knap.

Eerste helft absoluut waardeloos.. Geluk dat het geen 4 of 5-0 word.

2e helft een heel ander psv gezien. Die via Locadia, die ik overigens heerlijk vond spelen ondanks zijn rare schwalbe. En Pereiro die pech heeft dat er een been tussen zit.

Kortom slechte eerste helft, goed hersteld en uiteindelijk jammer dat t niet gelijk werd..

Toch knap van PSV na een 3-0 achterstand tegen Moskou. Maher speelde weer zoals zijn in AZ tijd. Gewelige tweede helft.

Weet iemand toevallig of onderling resultaat ook telt in de groepsfase ? Die 3-2 kan dan nog wel eens gunstig worden voor Psv.

30 september 2015 om 22:47

Volgens mij wel!

30 september 2015 om 22:51

Ja dat zou zomaar het verschil tussen plek 2-3-4 kunnen zijn.. Hopelijk de eerste :P

30 september 2015 om 22:52

Volgens mij telt het onderlinge resultaat zelfs zwaarder als het doelsaldo.

30 september 2015 om 23:11

Uiteraard, maar we gaan er vanuit dat PSV thuis wel wint, en dan met 1-0 o.i.d en dan is dat in het voordele van Psv. Maar je moet wel eerst zien te winnen.

30 september 2015 om 23:25

Hopelijk is de selectie dan helemaal fit. Dan maken ze echt wel een goede kans hoor tegen Moskou.

Na de eerste helft dacht ik: nou, nu weten we weer precies waar we staan in Europa. Na de tweede helft: verdomme wat frusterend dat PSV niet alsnog gewonnen heeft, haha.

verdomme zeg, wat zonde dit..... Eerste helft was echt niet normaal slecht. Tweede helft was nog steeds erg matig.

Viel dat cska tegen zeg -_-. Op de bevliegingen voorin na totaal geen geweldige ploeg.

Thuis kunnen we ze pakken! Forza PSV!

Wow, eindelijk Maher. Geweldige tweede helft, net als zo'n beetje heel Psv. Daar moeten we ons maar aan vasthouden. Jammer van de 2 kansen nog na de rode kaart

Wil niet veel zeggen maar t doelsaldo van iedereen staat op "0" aangezien de voor en tegen doelpunten gelijk zijn... Dus je staat gewoon gedeeld eerste.
Wat de wedstrijd betreft. 1ste helft helemaal weg gespeeld en geluk gehad dat t geen 4-0 werd door de gemiste penalty. 2 terechte penalty's overigens.
2de helft met 10 man heeft PSV het gewoon goed gedaan. Jammer dat die 3-3 niet valt. Thuis moet PSV van hun kunnen winnen. Vooral als de jong er weer bij is. Belangrijkste speler bij PSV en onmisbaar

30 september 2015 om 22:54

Nee hoor, de penalty na die ''overtreding'' van Zoet op de aanvaller was veel te makkelijk gegeven. Het contact was er wel, maar het was eerder de speler die het contact opzocht. Totaal geen bewuste actie van Zoet om de speler neer te halen.
De tweede penalty waarbij Arias de overtreding maakte was volledig terecht.

Die 2 goals kunnen PSV nog wel eens goed van pas komen in de laatste wedstrijd thuis tegen CSKA. Ik heb me vreselijk geergerd aan de instelling van PSV, kan het echt niet begrijpen. Je weet het belang toch voor af of snappen ze het echt niet???? Jammer van die laatste kans van Pereiro, maar eerlijk is eerlijk, met zo'n zwakke eerste helft / instelling verdien je ook geen punt.

ach we staan teminste nog bovenaan iets wat de meeste nederlandse clubs de laatste jaren niet meer is gelukt, ik bedoel psv mag dan wel KUT hebben gespeeld, ze hebben uiteindelijk toch ons weer laten zien dat ze kunnen voetballen, ik bedoel jullie kraken psv nu wel af, maar als t 3-0 was waren jullie nog erger. Dus zeur niet zo, we hebben geluk dat wolfsburg verliest van man utd, en t gaat uiteindelijk om t resultaat, zonder die 2 goals van lestienne was psv niet meer eerste.

30 september 2015 om 23:16

Het leek toch ook nergens op? Kritiek op de eerste helft mag best, Cska is geen Europese topper (musa speelt daar ha) en dat zeg je in de tweede helft ook. Al kun je je afvragen of Cska het ook wel goed vond die tweede helft.

Als PSV CSKA thuis ontvangt en ze zijn weer compleet moet PSV toch wel kunnen winnen van Moskou.

30 september 2015 om 22:56

Dat lijkt mij ook!

30 september 2015 om 23:15

Aub roep dit nou niet, 2e helft liet CSKA ook de koppen zakken omdat het al 3-0 stond (wat 5-0 had moeten zijn met de rust). Tuurlijk krijg je dan wat meer ruimte en een paar kansjes maar daar bleef het ook bij, kom op zeg CSKA wint gewoon terecht, en ook thuis zal het loodzwaar worden voor psv .

1 oktober 2015 om 00:01

Wat een negativiteit weer, nergens voor nodig. Nee, dit Cska moet je kloppen thuis. Klaar.

1 oktober 2015 om 07:02

is gewoon de waarheid hoor, je praat jezelf alleen maar dingen aan die je als club helemaal niet aan kan, alleen met een dosis geluk is het mogelijk.

Vandaag waren we weer getuigen van Brenet die zijn oude niveau haalde (lees: niet PSV waardig). Een Narsingh die geen een man kan uitspelen en aanvallen kapot maakt. Snel weg met die speler, erger me er kapot aan! Hij speelt al lange tijd als een dweil, dus tijd voor de bank. Geef een andere speler maar de kans.

Verder, misschien wel het belangrijkste, het Nederlandse voetbal. De eerste helft compleet onder de voet gelopen door Cska Moskou. Het kon wel 5-0 staan de eerste helft. Alle 3 de goals verdedigende fouten, echt ongelofelijk. De tweede helft was goed, maar dit kwam ook mede doordat Cska het wel geloofde en ons de 2e helft onderschatte. (wat ook best logisch is)

Wij, als Nederlandse clubs, proberen altijd het spel te maken. Dit moeten we niet doen, want we kunnen het simpelweg niet...4 verdedigers is te weinig, speel dan met 5. Verdedigen met 4 kunnen we niet! Het lijkt alsof we niet beschikken over een winnaarsmentaliteit! Waar is onze nieuwe Jaap Stam??

Erg zuur voor PSV. Als je met zo'n instelling een voetbalwedstrijd ingaat dan vraag je er ook om, zeker in de Champions League. CSKA heeft in de tweede helft laten zien dat ze zenuwachtig worden als ze goals tegenkrijgen. Dit is echt geen wonderploeg.

PSV moet er voor zorgen dat ze de 2 thuiswedstrijden tegen Wolfsburg en CSKA winnen en dan is de kans nog aanwezig dat ze 2de worden. Iedereen kan in deze poule van iedereen winnen dat is zeker.

30 september 2015 om 23:17

Ben het helemaal met Pierre van Hooijdonk eens. We lijken wel naieve toeristen in het buitenland. Brenet lijkt wel een meisje met dr tas open in de Parijse metro. Verschrikkelijk om te constateren.

Eigen schuld. Als je zo slap begint aan een wedstrijd, dan kan je beter in Eindhoven blijven. Nederlandse clubs kunnen gewoon niet meer verdedigen, omdat er voor elke overtreden in de Eredivisie gefloten wordt. Dan word je te beschermend opgevoed in het voetbal. Overtredingen die Jaap Stam en Davids zouden maken in deze tijd, zouden met geel of zelfs rood bestraft worden. Eigenlijk is dat te triest dat de Knvb zo conservatief is en het Nederlands voetbal de vernieling in helpt. Straks moeten de jonkies meteen drie jaar wachten, voordat ze weer op een eindtoernooi Mogen meedoen. PSV gooit constant met geld, terwijl er amper een beleid achter zit (ja een korte termijn beleid). Elke club in de Eredivisie zou zijn hele structuur opnieuw moeten herzien en opnieuw moeten gaan hervormen. Allemaa niet meer van deze tijd. Als het van boven verrot is, dan is het merkbaar op de velden. Verliezen is geen ramp, maar met 3-0 achter staan, terwijl de meeste spelers gebleven zijn. Op Europees niveau moet je gewoon een killer zijn. Jochies in Nederland worden tegenwoordig ook veel te verwend. Een goed seizoen en ze gaan gelijk dreigen dat ze naar het buitenland willen. En dan raar vinden dat ze niet geselecteerd worden voor Oranje. Dan spelen ze iin Oranje en dan druipt er geen passie vanaf. Net zoals bij PSV vanavond. Denk dat we over paar jaar niet eens meer direct kwalificeren als je niet eens gelijk kan spelen tegen Cska.

30 september 2015 om 23:21

Je hebt gelijk over dat verdedigen! Kijk hoe Moskou verdedigde! Soms met 3 man om een speler heen, en alsnog geen overtredingen maken.. Vond hun verdedigende kwaliteiten erg goed!

Tss, verloren punten voor Psv. En hoe kan je nou Maher wisselen, de beste man bij Psv. Ik vind het al vanaf het begin af aan, Cocu maakt Maher kapot. Het begon al het eerste jaar waarbij Schaars achter iedere corner en vrije trap ging staan waar dat Maher had moeten zijn. Die jongen verdient een betere trainer en hoe langer hoe meer denk ik, die titel heeft PSV niet aan Cocu te danken. Wat een onbenul.

In de eerste helft heeft PSV het al weggegeven, met in de hoofdrol Joshua Brenet. Wat is die jongen toch dramatisch. In de eerste 2 minuten had PSV al 2 ingooien cadeau gedaan door een erg slechte pass. Dan zie je al dat er iets mankeert. Het is gewoonweg jammer dat alles zo snel ging in de eerste 45 minuten en ze Guardado, De Jong & Willems misten.. Op naar Wolfsburg met opgeheven hoofd! De 2e helft was erg goed gespeeld!

Bruma zo snel mogelijk verkopen die kan het niveau niet aan, wat een ruimte laat hij liggen waardoor Doumbia de 1-0 kon maken,narsingh heeft weer weinig laten zien ik vrees voor hem dat hij zijn basisplaats gaat verliezen,het word tijd dat PSV hem gaat verkopen.

1 oktober 2015 om 07:19

he he, eindelijk iemand die het begrijpt, sjonge jonge wat een hoop reacties hier met als als als, alsof ze nu werkelijk dachten dat er nu wel iets te halen viel omdat cska psv de 2e helft gewoon liet komen en er nogal laks mee om ging. dan nog heb ik heb maar 3 kansen gezien in de 2e helft van psv en daar vlogen er 2 van in.. dus welk recht had je op een punt of zelfs meer?

Het had voor rust 5-0 kunnen zijn. De 2e helft laat Cska het afweten. Ze dachten er al te zijn. PSV komt dan nog goed terug, maar na de 3-2 heeft het nog 1 redelijke kans gehad.

Benieuwd hoe ze het gaan doen tegen de sterke Duitsers. Vraag me af of ze daar punten tegen kunnen halen.

Al met al is 3 uit 2 voor PSV een prima start.

PSV is echt nog een groter drama dan Ajax in europa. Dit was echt heel slecht

1 oktober 2015 om 12:41

Nou dan is PSV echt geen groter drama dan ajax hoor! Dat kan namelijk bijna niet. ajax heeft niks, maar dan ook helemaal niks gepresteerd in Europees verband. Dit seizoen niet en vorig seizoen ook niet. Zelfs van een modale middenmoter wordt niet gewonnen.

Toegegeven: de eerste helft zakte het hele team gisteren collectief door de bodem en daarom verlies je die pot. Maar kansloos was het zeker niet! Zelfs met tien man was PSV nog dreigend. Echt jammer dat ze het in de eerste helft zo weggaven maar ik geef ze een goede kans om boven Cska te eindigen.

1 oktober 2015 om 12:45

Ajax kwam ieder jaar net iets te kort tegen de grote ploegen. Cska en Wolfsburg zijn die de beste en Man U is tegenwoordig ook niet meer te vergelijken met Barca, Real Madrid en Bayern. PSV had hier echt moeten winnen en dat deden ze niet. Ajax heeft wel degelijk wat gepresteerd in Europa alleen kwamen ze net te kort.

Dit verlies komt op conto van Cocu zelf. Brenet linksback. Eerste goal werkt hij de bal niet weg. Staat als een slappe zak te dekken. En bij 2e haalt hij voorzet er niet uit. Als rechtspoot ben je altijd stap te laat om buitenspeler die buitenom komt te blokken.

Incidenteel, die overwinning tegen Manu, dat blijkt helaas maar weer.

Erg knap dat ze nog terug komen als die fouten niet waren gemaakt was het wss wel een overwinning

Verdedigend dramatisch. Bruma, Brenet en Arias dat kan gewoon echt niet op Europees niveau wat een aanfluiting. Ook Locadia heeft laten zien dat er een groot verschil zit tussen de eredivisie en de EL Locadia raakte helemaal niets gisteren. Alleen Maher heeft zich enigszins aan de malaise bij PSV kunnen onttrekken maar zeker de eerste helft was onthutsend zwak.
Mocht PSV aanstaand weekend met dezelfde instelling naar Amsterdam vertrekken dat zie ik het heel somber in voor Psv.

Brenet is volledig door de ondergrens gezakt, deed weinig goed. Het leek ook alsof hij er geen zin in had. Had wel een paar keer een sliding mogen maken, zoals bij de 2-0. Die jongen heeft het eerste puur op basis van zijn snelheid gehaald. In de jeugd viel de rest niet zo op, omdat hij alles goed kon lopen. Maar nu hij echt kwaliteiten nodig heeft, valt hij door de mand. Ik zou de volgende keer Poulsen linksback zetten. Die kan ook niet voetballen, maar in ieder geval verdedigen, wat de belangrijkste taak is voor een linksback.
Verder werd wel duidelijk dat ook tegen 'zwakkere' ploegen in de Champions League voor 100 procent strijdlust nodig is. Al helemaal bij een ploeg als Psv. Dat je tegen Heracles niet helemaal gefocust bent, nadat je eerder in de week United hebt verslagen, kan ik nog een klein beetje voorstellen. Maar dat je je niet kan opladen voor Champions League wedstrijden?
Dit kan PSV wel eens de das om doen. Dit is een typische poule waar iedereen van elkaar gaat winnen. En elk punt dat je bij een uitwedstrijd pakt is er eentje. Nu wordt dat nog een heel karwei, naast het feit dat er ook nog 2 thuiswedstrijden gewonnen moeten worden. Ik zie dit PSV namelijk geen schijn van kans hebben uit tegen Wolfsburg en Man United.
Weet iemand trouwens of het bij een gelijke stand in de poule draait om doelsaldo of onderling resultaat?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren