Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Bruyne leidt ommekeer België in; Bale schiet Wales te hulp

Laatste update:

België en Wales hebben donderdagavond een belangrijke stap richting kwalificatie voor het EK van volgend jaar zomer in Frankrijk gezet. De ploeg van Marc Wilmots was te sterk voor Bosnië-Herzegovina, terwijl Wales aan een doelpunt genoeg had om Cyprus te verslaan. Wales blijft zodoende, na zeven duels, de koploper van Groep B, met drie punten meer dan België: zeventien om veertien. Israël, dat korte metten maakte met Andorra, zit België op de hielen: twaalf punten.

/

België - Bosnië 3-1
Na een kwartier spelen keek de ploeg van Wilmots al tegen een achterstand aan. Uit een voorzet van Mensur Mujdza kopte Dzeko de bal met een boog over Thibaut Courtois in het doel. Het was voor de aanvaller al zijn vijfde treffer tegen de Rode Duivels: 0-1. België wist zich geen raad met het compacte spel van Bosnië. Het was veelzeggend dat de gelijkmaker uit een corner tot stand kwam. Kevin De Bruyne mikte het leer op het hoofd van Marouane Fellaini, die zijn vijftiende interlandtreffer maakte: 1-1. Op slag van rust was het De Bruyne die België op voorsprong zette. Hij ontving de bal van Axel Witsel, draaide goed weg van zijn verdediger en schoot diagonaal raak: 2-1.

Bosnië startte ietwat beter aan de tweede helft en dwong doelman Courtois tot enkele reddingen. Een individuele actie van Eden Hazard zorgde een kwartier voor tijd voor een zucht van opluchting. De aanvaller passeerde drie man en werd in het strafschopgebied onderuit gehaald. Het was vervolgens Hazard zelf die de bal vanaf elf meter via de binnenkant van de paal tegen de touwen schoot: 3-1.

/

Cyprus - Wales 0-1
Het team van Pambos Christodoulou was de morele winnaar van de eerste helft. Wales was in de eerste 45 minuten de betere ploeg, maar slaagde er niet in om de kansen in minimaal één doelpunt uit te drukken. In de 29e minuut kreeg de ploeg van Chris Coleman de bal wel in het net. De dienstdoende arbiter koos er echter voor om de rake kopbal van Dave Edwards vanwege een overtreding van Hal Robson-Kanu af te keuren. De tweede helft hield niet over, maar kende voor Wales desalniettemin een bevredigend einde. Na voorbereidend werk van Aaron Ramsey kopte Gareth Bale steenhard de 0-1 binnen.

/

Israël - Andorra 4-0
De ploeg van Eli Guttman legde na nog geen half uur spelen al de basis voor de zege. Het was Eran Zahavi die na drie minuten al de score opende. In de 22e minuut verdubbelde Nir Biton de voordelige marge en vier minuten later benutte Tomer Hemed een penalty: 3-0. Het slotakkoord van de wedstrijd vond nog voor rust plaats en kwam op naam van Munas Dabbur: 4-0.

Wales lijkt zich rechtstreeks voor het EK te gaan plaatsen. Dankzij deze schitterende kopbal van Gareth Bale tegen Cyprus heeft Wales 17 punten uit 7 duels!

Posted by voetbalzone on donderdag 3 september 2015

Wie eindigt als eerste in de groep?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pff België speelt echt bedroevend slecht. Zoveel talent en zulk slecht voetbal, ik hoop dat Wilmots snel ontslagen word maar zie het niet gebeuren, hij verpest deze talentvolle generatie. Elke coach zou met deze ploeg wel resultaten halen, maar een echte tactische en goeie coach maakt van dit België een waar topland, het is toch ongezien dat je zo'n groep zo slecht kan laten "voetballen". Telkens maar weer hopen op een schot van De Bruyne of een kopbal van held Fellaini. Als Fellaini (met alle respect) uit dit elftal de beste is keer op keer weet je dat er iets serieus fout zit.

Over vedette Hazard valt bij de Duivels ook niks positiefs te zeggen, voegt aanvallend weinig toe en laat verdedigend telkens zijn man los. Dat je als aanvaller geen top dekking kan geven als je in de verdediging moet met zen allen snap ik, maar gewoon stoppen met lopen als je net moet meeverdedigen is een schande en een belediging naar je medemaats toe! Nee, Hazard is leuk bij Chelsea en kan een penalty trappen, maar als het er echt op aan komt is hij zelden van de partij, tegen de kleintjes is hij vaak geweldig maar tegen de betere teams is het meestal niet veel soeps. Een Griezmann bv werkt veel harder en verdedigt tenminste mee, Hazard voelt zich daar te goed voor en voelt zich te goed voor deze groep, dat zie je aan alles. Ik ben niet iemand die vaak erg kritisch is maar de maat is vol, Hazard heeft nog niks laten zien voor zijn land, niks. Ik ben veel gelukkiger met jongens als Fellaini en De Bruyne, jongens die trots zijn op het rode shirt en alles geven voor de Duivels keer op keer! Die gasten mogen fouten maken, want ze spelen tenminste met hun hart en volle inzet.

Forza België!!!

3 september 2015 om 22:51

Als ik je leraar was zou ik je een 10 geven! On: ik keek ook een beetje België maar zo slecht speelde ook weer niet. Tot nu toe vind ik deze poule het leukste van alle EK poules

3 september 2015 om 22:57

Ik zou in elk geval een punt aftrekken voor die dt-fout, maar dit geheel terzijde

Het is niet zozeer een probleem van inzet, ik geloof echt wel dat elke speler op dat veld zijn best wil doen voor de nationale ploeg. Maar er zit echt geen lijn in, het lijkt soms alsof die spelers elkaar amper kennen.

3 september 2015 om 22:57

Ligt het aan mij of worden alle goals van Wales verzorgd of gemaakt door Gareth Bale?

3 september 2015 om 23:07

Klopt. Ze gaan ook naar het EK onder de naam: Bales

3 september 2015 om 23:15

Indd, beetje positief blijven, ben toch wel voor de Belgen als wij t niet halen

3 september 2015 om 22:57

Tja, die ranglijst is ook een ranglijst van niks. Zegt niets over sterkte van landen.

4 september 2015 om 07:40

Thans is die ranglijst echt niet moeilijk te snappen als je een beetje moeite doet. De ranglijst is gebaseerd op resultaten van wedstrijden. Niet op hoe goed je speelt of intrinsiek of potentieel bent. Ook de tegenstander speelt een rol. België is een van de landen die zowat de meeste wedstrijden gewonnen heeft in de afgelopen 4 jaar en staan daarom bijna bovenaan.
26 punten in kwalif WK, 5 wedstrijden gewonnen op WK en nu 14 punten uit 7 matchen.

Ter vergelijking:
Duitsland: 28 punten in kwalif, 6 matchen gewonnen op WK, 13 punten nu, maar paar vriendschappelijke matchen verloren.
Nederland: 28 ptn uit kwalif maar in veel zwakkere poule, 5 matchen gewonnen op WK, 10 ptn in kwalif
Spanje en Italië hbb op het WK maar 1 match gewonnen en Engeland haalde 1 gelijkspel. Frankrijk speelt dan weer geen kwalificatie.

Er is niet te vatten. Onder Wilmots wordt weinig verloren en dan sta je vanzelf hoog op de ranking.

3 september 2015 om 22:59

Dat nonchalante heeft hij dit seizoen ook bij Chelsea, een beetje over het veld sjokken. Hij lijkt er geen zin in te hebben lijkt het ik wil die weergaloze Hazard van vorig seizoen zien die elke rechtsback verbaasd achterliet, als een balletdanser een hele verdediging voor schut zette ik weet wat hij kan doen dat is het inderdaad bedroevend om hem zo ondermaats te zien spelen.

3 september 2015 om 23:02

Het lijkt me eerder dat die niet volledig fit is, dan dat die er geen zin in heeft. Bij momenten leek hij me gewoon volledig op te zijn, ondanks dat die wel het nodige matchritme zou moeten hebben.

3 september 2015 om 23:12

Inderdaad, die jongen lijkt toe aan vakantie. Maar dat heeft ie net gehad, dus dan misschien toch een mentaliteitsprobleem, of vorig seizoen heeft echt te veel van em gevraagd.
Stuur hem 2 weken op vakantie, laat em z'n hoofd leeg maken en als hij er dan nog zo bij loopt, hard aanpakken

3 september 2015 om 23:42

Helpt ook niet dat Mourinho hem élke wedstrijd opstelt. Zelfs in makkelijke wedstrijden moet hij starten omdat het team vorig seizoen bewees het niet zonder hem te kunnen. Hij heeft vorig seizoen élke competitiewedstrijd gespeeld en enkel tegen Burnley (84e minuut); Crystal Palace (86e minuut), Leicester City (88e minuut), Everton (83e minuut) en Aston Villa (68e minuut) werd hij vervangen. Dan telkens nog zo laat. En dat voor zijn type speler... dit werkt zo niet Mourinho.

4 september 2015 om 07:45

@edenhazard

Je hebt volledig gelijk. 111 matchen in 2 seizoenen en bijna nooit gewisseld. Dat is gewoon veel te veel. Messi doet dat misschien ook, maar hij heeft dan ook zijn dipjes en Messi is een uitzondering.

3 september 2015 om 23:01

Wilmots is inderdaad een triestige coach, maar je bent wel heel streng voor Hazard vind ik. Hij is zeker niet de Hazard van Chelsea maar heeft ook wel goeie matchen gespeeld voor de rode duivels en die penalty heeft hij zelf afgedwongen en was daardoor beslissend. Tegen Rusland op het WK was hij ook beslissend met eij flits. Hij is wat meer een momentenvoetballer, maar is zo sterk aan de bal. Dat is ook een troef. Speelt zelden een bal kwijt. Ik zie hem nog altijd liever dan Chadli of Mertens op de flanken.

3 september 2015 om 23:23

Ik ben het akkoord met Alexdelpiero10. Hazard moet toch beseffen dat dit niet meer kan.

Dat je een keer slecht speelt kan gebeuren, maar dan moet je toch wel je best doen (hard werken). Misschien is het wel dat Hazard geen echt concurrent heeft (chadli en Mertens). Hij krijgt toch altijd voorkeur.

Nu zal ik niet zeggen dat België door hem slecht speelt, want dat zou belachelijk zijn. Hazard is een type speler die goed speelt als team goed speelt. Als het tegenvalt dan is hij onzichtbaar. Dat zie je nu ook bij Chelsea, dat minder goed speelt als vorig seizoen.

Hazard is een goede speler, maar staat te lang stil in zijn ontwikkeling. De Bruyne daarentegen wordt steeds beter.

3 september 2015 om 23:50

Bwa. In de 2de seizoenshelft speelde Chelsea heel slecht, maar was hij 1 van de weinigen die het juist wel goed deed en het team redde. Nu is hij inderdaad slecht aan het seizoen begonnen en bij de rode duivels moet het ook beter, maar sommige doen alsof hij er helemaal niets van kan bij de roded duivels. Net zoals Lukaku krijgen ze vaak bakken kritiek. Maar het moet inderdaad beter bij Hazard maar hij is nog steeds de beste optie die we daar hebben en daarbij hebben we ook totaal geen aanvallende patronen en bewegende mensen. Een speler zoals Hazard heeft mensen nodig die goed bewegen, maar bij ons staat iedereen constant stil en als er een pass gegeven wordt dan is dat 8 keren van de 10 achteruit.

3 september 2015 om 23:48

Onthoudt 1 ding na vanavond...

Fellaini = baas

Een verdedigende middenvelder die topscoorder is van Belgie, een land met heel veel voetbalkwaliteiten.

Welterusten.

4 september 2015 om 13:55

Fellaini speelt dan ook niet als verdedigende middenvelder, maar als nummer 10. Hij stond meer naast Lukaku dan naast Witsel.

Onze kevin doet het toch maar weer. Eerst die perfecte corner en daarna dat afstand schot van 35 meter. Ben heel trots op onze mannen.

3 september 2015 om 22:53

Inderdaad, Kevin is snel gegroeit nadat hij weggestuurd was bij Chelsea, wie had dit verwacht? De Bruyne gaat echt een hele grote speler worden als hij doorgaat met wat hij nu doet.

Eerlijk is eerlijk, Bale beslist echt vaak de wedstrijden voor Wales! Elke wedstrijd doet hij het weer ik ben erg verrast.

3 september 2015 om 23:06

Verrast!!
Hij is vaker beslissend als hij "de Man" is en wint altijd wedstrijden voor je team.

De meest ondergewaardeerde speler op VZ.

3 september 2015 om 23:09

Zelfde bij Spurs. Bij Spurs was hij de man en op hem kon je rekenen. Je ziet ook aan hem dat hij iets beter speelt als Ronaldo er niet is.

4 september 2015 om 00:45

Klopt maar dat komt omdat hij bij Madrid niet alle vrijheid krijgt, bij Wales is het een monster en een echte goalgetter!

4 september 2015 om 00:46

Naja heeft niet zo veel te maken met Ronaldo, bij Wales heeft hij vrijheid bij Madrid ook maar niet alle vrijheid, bij Wales word hij sowieso al aangewezen om vrije trappen te nemen etc, bij Madrid heeft hij betere spelers om zich heen daar is hij een van de sterren.

4 september 2015 om 07:48

Zo verrassend is dat niet als je hem bij Spurs zag spelen. Bij Real is het natuurlijk veel moeilijker om uit te blinken.
In bepaald opzicht is het voor Wales tactisch gemakkelijker dan voor België. Bale is absoluut duidelijk het speerpunt van de ploeg en als je wilt scoren moet je hem de bal bezorgen. Natuurlijk heeft Wales nog goede spelers zoals Ramsey. Maar vooraan is de tactief duidelijk. Geef de bal aan Bale en hij doet er wel iets mee.

4 september 2015 om 11:55

Precies, dat is wat hij ook in zijn eerste jaar deed bij Real Madrid, ik weet nog die actie tegenover Bartra daar is hij goed in, jammer dat hij niet meer zo veel vrijheid krijgt voorin.

Verdiende nederlaag voor Bosnie. Bosnie zou dit geniale Belgisch elftal pijn kunnen doen, omdat ze een handicap hebben en dat is Wilmots. Dit Belgie, met zo een fantastisch spelersmateriaal, behoort tot de top van het Europese voetbal, maar Wilmots laat absoluut niks zien met dit elftal. Vandaag had Bosnie een kans om te winnen, alleen toonden ze de strijd en passie niet, omdat ze opkeken tegen het ‘grote’ Belgie. Dit is het vaker geval bij ons. Daarnaast waren onze kleine verdedigers niet opgewassen tegen Belgische beren, zoals Fellaini. 

de eerste helft kwamen we helemaal niet te pas, maar de tweede helft begon het toch vele beter te draaien. Met een paar goede kansen tot gevolg, zoals voor Medunjanin en Dzeko, maar het mocht niet baten.

Begovic, Pjanic en Besic vond ik zeer ongelukkig spelen, terwijl Visca, zoals de afgelopen paar interlands, toch weer leuke en dreigende dingen liet zien, net als Lulic. Dzeko deed wat hij moest doen en dat was scoren. En hoe! Een geniaal kopballetje!

De kansen naar het EK slinken nu behoorlijk voor ons, maar ik hoop desondanks dat we een play-off plekje weten af te dwingen en toch naar het EK zullen gaan. Ik vind het zuur voor Bazdarevic. Hij laat sinds dag 1 positieve dingen zien, maar zelfs hij is niet opgewassen voor de schade die Safet Susic heeft aangericht.

Hajmo Bosno!

3 september 2015 om 23:07

Je hebt gelijk. Ik ergerde me zeer erg aan het onnodige balverlies van bijvoorbeeld pjanic en lulic. Het passen gaan ook zeer moeizaam zie ik. Ik heb wel genoten van begovic, dzeko en visca. Maar dit zal toch echt beter moeten! Hoe israel nu speelt zie ik ze ook niet meer de 3e plaats uit handen geven...

4 september 2015 om 01:03

Het passen ging de tweede helft ietsjes beter, maar de eerste helft kwamen wij gewoon niet aan te pas. Belgie zat er kort op en de paniek zat er goed in. Ik vond Begovic vanavond niet denderend. Ik vond hem bij de tweede goal knullig in de fout gaan, maar dat is het lot van een keeper: 1 fout, 1 goal. Voor de rest keepte hij een redelijke pot. Dzeko had de ruimte niet, zoals altijd eigenlijk, om zijn eigen spel te spelen. Hij had constant een paar hijgende Belgen in zijn nek. Desondanks scoort die een prachtige goal, die zijn klasse etaleert. Bosnie speelde tot vanavond, sinds de aanstelling van Bazdarevic, heel zakelijk. Geven weinig weg en zijn efficient voor de goal. Ik zie vanavond ook als een offday, want Bosnie kan beter, daar ben ik van overtuigd. Wat betreft Israel, Israel speelt goed, alleen heeft Israel een loodzwaar programma: uit tegen Wales en Belgie, thuis tegen Cyprus. Terwijl wij een makkelijker programma hebben: thuis tegen Andorra en Wales, uit tegen Cyprus. Voor ons moet het te doen zijn, want thuis zijn we ijzersterk en Bale heeft de vorige wedstrijd niet echt bewezen dat hij het ons moeilijk zal maken. Cyprus uit kan lastig worden, maar daar moeten wij puur op kwaliteit van winnen.

3 september 2015 om 23:13

Maar wat heb ik genoten van Dzeko zeg.. Ontzettend slimme speler en die geniale kopbal van hem was echt indrukwekkend.

3 september 2015 om 23:56

Stel je voor dat je Dzeko met Lukaku mag wisselen. We worden ogenblikkelijk 3 klassen beter. Pjanic vind ik ook heerlijk maarja mocht dat een Belg zijn zou Wilmots hem rechtsback ofzo zetten, de oelewapper.

Hoe zit het eigenlijk met Pocognoli? Vertonghen valt niet meer aan te zien. Nonchalant, plakt niet aan z'n man, wordt te vaak op snelheid gepakt, altijd balletjes breed, passes aan 2 km/h waarmee je het tempo nooit kan opdrijven en de Bosnische organisatie nooit uit verband kan spelen, en dom bal verlies a la Laurens de Bock.

4 september 2015 om 01:11

Misschien ben ik niet de objectiefste, maar ik vind Dzeko de perfecte spits voor het hedendaagse moderne voetbal. Hij heeft lengte, fysieke kracht, (redelijke) snelheid, een pegel in zijn rechter, schot acuraatheid, balvastigheid, kopkracht, spel intelligentie, techniek, neusje voor een goal en ga zo maar effe door. Alles gewoon! Daarom vind ik het ook zo jammer dat hij zooo lang bij City was gebleven. Het was overduidelijk dat hij daar alleen vanwege zijn salarisstrookje bleef, maar hij is nu eindelijk op zijn plek in Roma: Een club waar hij gewaardeerd zal worden en waar hij zal spelen.

4 september 2015 om 09:51

Inderdaad!
En voor die prijs, een koopje geweest voor Roma.

Als ik 1 speler mocht wisselen van de Rode Duivels en Bosnië was hij het wel.
Hopelijk geraken jullie nog gekwalificeerd!

4 september 2015 om 13:57

@belgunner: Pocognoli komt niet meer aan de bak bij Wba. Is daar zelfs geen tweede keus meer op de linksback.

Drie spelers die goed waren Fellaini, De Bruyne en Courtois. Alderweireld vond ik ook degelijk. Lukaku was wat ongelukkig maar woog ook wel op de verdediging, de kritiek op hem zal vrij groot zijn, maar ik vind dat hij beter heeft gespeeld dan in vele matchen die Benteke al voor België heeft gespeeld.

Fellaini die een hele match echt uitstekend was, vele hebben het over dat hij "geen United speler" is, maar dat is gewoon zever. In vorm is hij echt een heel goede speler en kan bij elke ploeg ter wereld wel wat bijdragen(daarom niet altijd in de basis). De Bruyne indrukwekkend, zeker nadat die zo een woelige periode achter de rug heeft. Hazard bewijst wel weer dat die een klasse speler is die gewoon totaal niet in vorm is, zeer slordig, liet zijn man ook wat teveel lopen, maar dan die ene flits...

Over het algemeen was het teamspel wat tegenvallend, nog steeds slagen we er niet in om een hele match te kunnen domineren, maar vond wel dat er de nodige lichtpuntjes waren.

3 september 2015 om 23:04

Als Lukaku speelt dan heb je het gevoel dat we met een spits spelen. Benteke brengt niet echt een meerwaarde en kaatst gewoon terug. Vind niet dat hij deelneemt aan het spel. Dat het af en toe eens mislukt met Lukaku dan neem ik dat er graag bij. Benteke doet niet echt iets fout, maar dat is omdat hij amper iets doet.

3 september 2015 om 23:14

Hangt er natuurlijk van af welke Lukaku we zien. Soms is hij zoals vandaag, dat hij hard werkt en veel loopt(zowel wanneer we moeten verdedigen als wanneer we in balbezit zijn), en zelfs als zijn controles dan ongelukkig zijn blijft die echt op een verdediging wegen. Maar Lukaku heeft ook al veel teveel matchen gehad waar die wat inspiratieloos leek rond te lopen, en dan is hij wel een stuk minder dan Benteke(zelfs als die niet in vorm is).

Maar ben het wel volledig met je eens, Benteke lijkt zich bij België meestal te beperken tot de kerntaken van een targetman en met zijn rug naar doel te spelen, maar zorgt voor te weinig dreiging richting het doel. Lukaku zoekt veel meer de diepgang op en met iemand als Fellaini daarachter is het juist dit dat we meer nodig hebben.

3 september 2015 om 23:50

Neem je het nog altijd op voor Lukaku met z'n grote mond? Altijd in de pers roepen maar op het veld laat hij z'n voetn nooit spreken..,
Kom op, deze man doet gewoon niks goed. Elke controle, elke kaats, elke koobal... Alles mislukt. Snap niet dat Batsman geen kans krijgt. Zo'n complete spits, doet me denken aan Benzema, behalve dat Batsman niet kan koppen. Is binnen enkele jaren de vaste waarde hoop ik.

Als Lukaku -die bij Evertin nochtans in vorm is- zo slecht blijft spelen bij de Duivels kan je net zo goed de Sutter, Depoitre, Emond, Origi... een kans geven. Lol, ik overdrijf, maar 't is niet normaal hoe beperkt hij is. Gewoon nutteloos tegen ploegen die zich ingraven, dus in zo'n beetje elke wedstrijd. Hij woog ook niet op de verdediging zoals Benteke dat doet.

Eigenlijk moeten de Belgen 0/6 pakken en derde worden. Hopelijk ligt Wilmogs dan buiten, dan winnen we die barrage wel (mss tegen Nederland ) en kunnen we echt met ambitie naar het WK. Maak Hazard en Vertonghen nou eens duidelijk dat dit niet meer kan. Zorg eens voor wat tactische variatie. Haal Witsel er nou eens uit. Ik ben normaal gek van Witsel maar hij vertraagt het spel zo enorm... Altijd maar weer Fellaini die ons moet redden, bah, het voetbal is niet om aan te zien.

3 september 2015 om 23:55

Wauw. Sorry hoor, maar hij was vandaag allesbehalve slecht. Hij was zeer aanwezig. Soms mislukken zijn acties, maar je speelt tenminste met iemand. Hij heeft enorm hard gewogen op de verdediging. Michy zou ik er ook eerder inzetten, maar hij is spijtig genoeg 4de keus. Ach, voor sommigen zal Lukaku het nooit goed genoeg doen. Hij had goede acties en had 2 assists kunnen hebben als zijn medemaats afwerkten en meer aanwezig waren in de 16. Vond hem een goede wedstrijd spelen. Met Benteke heb ik soms niet eens het gevoel dat we met een spits spelen.

3 september 2015 om 23:57

Witsel is wel de speler waar ik mij het meeste aan frustreer. Zo veel kwaliteiten maar altijd de boel vertragen. Tactisch is het gewoon een ramp en dat is zonde van deze generatie. Ik vrees dat we er nooit alles uit gaan kunnen halen.

4 september 2015 om 00:19

Je kunt geen fan zijn van Lukaku en ik snap volledig waarom, maar vandaag was hij echt wel degelijk. Zeker ook niet elke kaats of controle mislukte vandaag, er waren een aantal ballen die van zijn voet sprongen maar er waren vandaag genoeg situaties waarin hij juist goed de bal ophield en rond speelde. Hij speelde vandaag juist zoals hij bij Everton al een aantal weken doet en dat doet hij lang zo slecht niet op dit moment.

Witsel lijkt het moeilijker te hebben om zijn stempel te drukken sinds hij samenspeelt met Nainggolan op het middenveld. Hij zou inderdaad sneller de bal moeten afgeven en dat blijft enorm irritant aan zijn spel, maar wat ik wel geweldig aan hem blijf vinden is dat elke keer hij in duel gaat met een tegenstander je gewoon weet dat die bal van hem is.

4 september 2015 om 00:32

Nee was geen aanval op jou maar gewoon compleet onbegrip, ik ben met Giroud en de Sutter zwakke spitsen bij m'n favoriete ploegen gewend maar de prestaties van Lukaku bij België tarten alle verbeelding.

Ik ben Wilmots gewoon zo kotsbeu, ben er misselijk en ziedend van. Lukaku kan er ook niet aan doen dat hij niet in een dominante ploeg die tegen een muur speelt past, maar Wilmots moet gewoon eens tonen ballen te hebben en enkele grote namen op de bank zetten als die niet in vorm zijn. Witsel, Vertonghen, Lukaku en Hazard bijv. Hij werkt nu al 3/4 (?) jaar met deze groep en we hebben 0 (!) stappen gezet. Het spel kan niet slechter, tactisch staat het niet goed, de Bruyne en Hazard kan hij maar niet laten samenspelen, te weinig rendement op stilstaande fases... Ik weet niet wat er moet gebeuren tegen dat hij buiten ligt. Een 5-0 op Andorra?

4 september 2015 om 00:42

Ofwel heeft Lukaku jouw vriendin afgepakt ofwel ken je helemaal niks van voetbal. Lukaku is een absolute topspits met stats waar je niet goed van wordt. Hij speelde vanavond heel sterk in een erg gesloten match.

4 september 2015 om 09:21

Wat kan Wilmots eraan doen dat Bosië telkens met minstens 9 (!) achter de bal bleef. Zelfs landen als Duitsland en spanje hebben het dan moeilijk.

Waarom Witsel op de bank??? Hij heeft Pjanic de hele tijd uit de match gehouden. Lukaku deed zijn best, maar was een paar keer ongelukkig in de afwerking. Akkoord met Vertonghen, die denkt dat hij de Messi is van België, zo nonchalant spelen.

Wilmots heeft zijn beperkingen, maar hem afdoen als een nitwit is dikke zever.

De Bruyne speelde als rechtsbuiten neem ik aan?

3 september 2015 om 23:51

Ja. Daar speelt hij ook zijn beste wedstrijden voor Belgie.

Wat speelde Bosnië een slechte wedstrijd zeg...

Ik heb geen enkele speler zien strijden, ze zitten in een situatie waar ze een goed resultaat moeten boeken, maar het lijkt erop dat ze er niks om geven....

Maar goed, ze hebben het ook zelf weggeven, tegen België kun je zeker verliezen, maar tegen landen als Cyprus en Israël kan gewoon absoluut niet. Toch heeft Bosnië dat op een of andere mysterieuze manier voor elkaar weten te krijgen.

Zit je daar lekker op de 5e plek... Zelfs voor een plek in de play-off ronde hebben ze nu meer dan een wonder nodig.

3 september 2015 om 23:15

Gewoon winnen van Andorra en Wales thuis en uit van Cyprus. Wales is dan waarschijnlijk al geplaatst dus dat moet zeker lukken

4 september 2015 om 00:00

Ik hoop ook dat het lukt.

Ze moeten toch even wakker worden geschud, als ze het na vandaag al niet zijn. Maar al winnen ze deze laatste 3 wedstrijden zijn ze nog afhankelijk van de andere resultaten.

Andorra en Cyprus moeten gewoon 6 punten zijn en als het dan een beetje mee zit zou men Israël daarmee al voorbij kunnen gaan. En dan kunnen ze wel zien wat ze tegen Wales moeten maken.

Niet te geloven we gaan gewoon straks Wales in Frankrijk zien!
Bale flikt het alweer wat een held.

Zeer matige wedstrijd.
Wat is De Bruyne toch een klasbak.

Het zal toch niet gebeuren, maar Wilmots moet echt zo snel mogelijk weg.
Dat EK dat halen we wel, maar om de prijzen mee doen daar geloof ik simpelweg niet in.

Ik heb maar delen van de wedstrijd Belgie, individueel gezien heeft Belgie geweldige spelers maar ze verdienen veel betere coach die met dit team ver kan komen, Wilmots is niet goed genoeg, weg met die pannenkoek.

Beetje typische doelpunten dit, niets nieuws onder de zon. 1) Fellaini met de kop 2) Hazard die alle verdedigers naar zich toe trekt waardoor De Bruyne kan profiteren 3) Hazard die een fout (penalty) uitlokt en zelf omzet op geniale wijze. Had graag gezien dat Toby de bal eens in de winkelhaak schoot, maar het mag niet zijn.

Blijft eeuwig zonde dat Wilmots telkens wegkomt dankzij zijn klassespelers die zijn beperkte kwaliteiten als coach goed weten te verbergen. Daarom dat had ik graag dat het resultaat zou choqueren, maar het heeft niet mogen zijn.

Het is toch wel knap wat Bale doet hij schiet Wales in z'n eentje naar het EK. Dat laat toch zien dat het een enorm goede voetballer is. Hij voetbalt denk ik ook makkelijker bij Wales omdat hij daar geen prijskaartje van 100 miljoen om zijn nek heeft hangen.

Wij hebben Courtous en dan kan je al eens iets minder spelen , je weet dat er achter je een topkeeper staat die iedere match voor Belgie een belangrijke save doet . En een Hazard die altijd een belangrijke actie doet ,
BTW kijk ff wat er bij jullie rond loopt , willen de Ned niet meer winnen of wat .

Hoe mensen nog achter Wilmots staan, niet te geloven. Hij heeft geluk dat de klasse er bij sommige spelers afdruipt

wilmots zet 11 spelers op het veld en hoopt dat er via individuele klasseflitsen gewonnen wordt...
coach de nul, zet daar eens een deftige trainer voor en dan ga je vuurwerk zien
lukaku veel geklungel, origi op 7 min meer laten zien dan lukaku op 83....

Het was idd weer niet veel soeps wat het spel van de Rode Duivels betrof gisteren. Wat een trieste boel zeg: nul komma nul beweging, geen automatismen, iedereen doet maar wat en probeert vooral zo weinig mogelijk risico te nemen. Iedereen loopt nu wel te zagen op Lukaku bijvoorbeeld, maar die jongen onderneemt tenminste iets. Hij laat zich betrekken in het spel, probeert af en toe snel te kaatsen, probeert zijn man eens voorbij te lopen... Ok, dat lukt niet altijd, maar als je werkelijk niets probeert (zoals een Witsel of Vertonghen steeds doen), creëer je ook helemaal niks. Daarom heb ik het meer voor jongens als Nainggolan en Lukaku dan voor Witsel en Benteke: hun percentages na de match (passing, balverlies, dribbels...) zijn misschien lager, maar zij brengen tenminste wat variatie en durf.

Ook al weet ik dat het nooit gaat gebeuren, toch moet er echt iets veranderen op dat middenveld. Fellaini is een beest op de 10, verschrikkelijk nuttig (ook gisteren weer), maar de vraag is of je zo wil voetballen als Europees topteam. Elke bal naar voren hossen om dan bij te sluiten rond Fellaini... Vijf jaar geleden had ik daar mee kunnen leven, nu moet het voor mij wat meer zijn. Er moet echt een derde goeie voetballer bijkomen op het middenveld, iemand die de techniek én de durf heeft om met Hazard en De Bruyne in de combinatie te gaan. Dan denk ik aan Mertens (hij dan op links, Hazard centraal), Ferreira Carrasco (op rechts, De Bruyne centraal), Praet, Tielemans of Thorgan Hazard. Sowieso is het wat mij betreft hoog tijd voor wat nieuw bloed in de selectie, op zijn minst op de bank.

Wilmots heeft dus nog een pak werk voor de boeg om van dit team een machine te maken. Ik ben er echt honderd procent van overtuigd dat uit deze ploeg alleen maar het maximale gehaald kan worden als er meer gewijzigd wordt in de selectie en basisopstelling. Te veel jongens zijn momenteel zeker van hun positie, waardoor ze geen enkel initiatief of risico nemen (vertonghen speelt belabberd, Witsel veel te braaf, Hazard verdedigt niet mee...). Gisteren hoor ik alle waarnemers zeggen: je ziet dat X niet in vorm is, Y is uit vorm... Als bondscoach heb je toch net de luxe om spelers in vorm te kiezen? Wilmots kan kiezen uit 11 miljoen Belgen, dan kan je er toch 23 selecteren die in vorm zijn zeker? Natuurlijk moet een Hazard of De Bruyne ook spelen als de vorm minder aanwezig is, maar geldt dat voor iemand als Vertonghen ook?

En oh ja, dat Origi gisteravond mag invallen is ronduit belachelijk. Ja Marc, Origi meenemen naar het WK was een goeie zet (gok), maar dat heb je ons nu al genoeg aangewreven. Applaus, applaus, maar nu mag dat spelletje wel eens stoppen. Een spits die nul minuten speelde dit seizoen krijgt de voorkeur op de aanvalsleider van Marseille, die steeds basis staat en al drie keer scoorde. Onbegrijpelijk.

4 september 2015 om 11:44

Helemaal gelijk over de opstelling en het systeem! Fellaini op 10 en dan hopen op een goeie lange bal of voorzet is gewoon belachelijk. Goed voor een subtopper maar met dit team moet je beter kunnen. Het blijft natuurlijk een handig wapen om achter de hand te houden maar om daarmee te starten? Ik durf het zielig te noemen.

Ik kan er niet bij dat De Bruyne niet in het centrum speelt. Heeft ie z'n hele voetbalcarriere tot nu toe gespeeld en is er de ideale man voor. Van alle Belgen heeft ie de beste pass en het beste inzicht. Ook nog eens een groot loopvermogen, veel werkkracht en zowat tweevoetigheid. En zo iemand zet je niet centraal Willie??? Het is gewoon voetbalverkrachting om zo iemand op de vleugel te zetten. Voor al zijn pluspunten heeft De bruyne ook enkele minpuntjes en die minpuntjes maken net dat hij geen wereldklasse flankaanvaller is. Hij heeft namelijk geen denderende versnelling noch een flitsende actie waarmee ie 3 verdedigers op het verkeerde been zet. Zijn enige pluspunt op de vleugel is zijn fantastische voorzet.

Ik zou altijd spelen met Witsel als controleur (als ie in die rol speelt is het natuurlijk normaal dat ie 'onzichtbaar' is en niets onderneemt zoals jij zegt), Nainngolan als breker en De Bruyne als creatieve speler in een vrije rol op het middenveld. Op de vleugels heb je dan Hazard aan de ene kant en Yfc, Mertens of Januzaj (als ie het goed doet bij Dortmunnd) de rechterkant.

Overigens vind ik de wissel van Lukaku voor Origi één van de meer zinnige dingen die Wilmots heeft gedaan de laatste tijd. Je weet dat de ruimtes tegen Bosnie klein zijn, dan is een technische speler als Origi natuurlijk handig. Je zag ook dat Hazard dan meteen beter gaat spelen. Logisch ook, dan heeft ie iemand om mee te combineren. Wie moet ie anders zoeken? Lukaku en Fellaini, daar valt niet snel mee te combineren natuurlijk (nog een tactische blunder van onze heer bondscoach, hij zet Hazard op een eiland waar ie zelf een actie moet forceren of de bal rustig terug inspelen). Bovendien heeft Origi nog nooit teleurgesteld bij Belgie, ookal is ie z'n vorm in clubverband al even zoek. Ghij was gisteren in die 10 minuten ook een stuk dreigender dan Lukaku.
Nee die wissel snapte ik. Het is eerder achterlijk om met Lukaku te starten ipv Origi of Batshuayi. Die man heeft de technische verfijndheid van een gemiddeld stoplicht. Je weet dat de ruimtes klein gaan zijn Willie, dus spelen met een speler die nog geen bal stil kan leggen als mn nichtje 'm naar hem toe rolt is gekkenwerk. En ja Lukaku is snel, maar hij is ook enkel gevaarlijk als hij die snelheid kan gebruiken. En dat kan dus niet tegen Bosnie dat heel laag gaat staan waardoor er geen ruimte is achter de verdediging. Dat hoor je ook te weten als bondscoach. En zelfs als die ruimte er wel was, wie moet dan die sublieme steekpass tussen de cv en de back gaan geven? Fellaini? De bruyne kan dat, maar die staat in z'n neus te krabben op de vleugel.

We kunnen besluiten dat Wilmots er vooral geen kaas van heeft gegeten maar zelf blijft denken dat ie het spelletje heeft uitgevonden. Zolang hij aan het roer staat zie ik het somber in voor onze nationale trots. En bij de bond heb je natuurlijk nog minder verstand van voetbal en al helemaal niet iemand met de ruggengraat om Wilmots op straat te zetten. We moeten hopen dat Wilmots uit eigen beweging vertrekt omdat ie een mooie aanbieding krijgt van een club of dat de druk van de supporters en de pers zo groot wordt dat men bij de bond een keertje wakker schiet

De maat is vol. We hebben 2 concurrenten in deze poule en we hebben niet 1 maal kunnen overtuigen in een rechtstreekse confrontatie. Sterker nog, we hebben slechts 5 op 12 uit deze wedstrijden. Dat is gewoon belachelijk. Ik heb in 3 jaar onder Wilmots 3 goede wedstrijden gezien. De wedstrijd tegen Nederland in augustus 2012 die tegen Servië geloof ik en die tegen Frankrijk afgelopen juni. Als die man ook maar Enige vaderlandsliefde kent stapt ie zelf op!

Individueel top spelers geen hecht geheel. 'Nog niet' hoop ik. Wilmots to blame? of illustreert dit België als samenleving?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren