Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bakkali haalt uit: 'Misschien dat PSV nu mening wel zou bijstellen'

Laatste update:

Zakaria Bakkali weigerde maandenlang zijn aflopende contract met PSV te verlengen, werd teruggezet naar de beloften en vertrok uiteindelijk transfervrij uit Eindhoven. Nu staat de negentienjarige aanvaller annex Belgisch (jeugd)international onder contract bij Valencia. Bakkali had naar eigen zeggen ook veertien andere opties.

/

"Maar ik koos niet voor het geld, wel voor een team dat een langetermijnproject in gedachten had", vertelt Bakkali in gesprek met diverse Belgische media. "Valencia rekent nu nog niet op mij. Normaal ook als je anderhalf jaar niet meer gespeeld hebt. Maar als ik het mocht herdoen, zou ik net hetzelfde gedaan hebben: niet bijtekenen bij PSV."

"Misschien dat als PSV erop terugblikt, het zijn mening wel zou bijstellen." In de optiek van Bakkali werd hij door PSV gebruikt 'om een voorbeeld te stellen' en dacht de directie dat hij wel zou bijtekenen als hij bij de beloften spijt zou krijgen. "Maar ik bleef rustig. Ik kookte van binnen, nu nog steeds, maar die woede uitte ik nooit. Ik ben rijper geworden."

Bakkali speelde tot dusver slechts 31 officiële speelminuten voor Valencia en is niet ingeschreven voor de groepsfase van de Champions League. Daar is Bakkali naar eigen zeggen niet verrast door, na anderhalf jaar stil te hebben gestaan. "Nu denk ik alleen maar aan trainen, trainen en nog eens trainen. Ik ben nog jong. Ik ben diep gevallen, heel diep. Nu kom ik terug. Sterker."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ligt aan PSV en niet aan hem. Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad.

2 september 2015 om 08:35

Ik vind dat hij hier 100% gelijk heeft. Als hij na zijn contract wil vertrekken is dat zijn recht! en is het eigenlijk een slag onder de gordel van PSV om hem voor die reden naar de belofte te sturen om zo toch een contract af te dwingen.

Mensen worden boos als iemand een contract bij tekent en een maand later vertrekt want dan is hij een verrader. Maar als iemand zegt ik wil op et einde van mijn contract veranderen van ploeg is hij de schuldige? Het is zwak van PSV dat zij zo omgaan met Mensen hun toekomst wanneer die in hun volste Recht handelen!

2 september 2015 om 08:41

En als psv hem dan niet wil opstellen is dat hun recht..

2 september 2015 om 08:44

Wel kinderachtig als je ziet met wat voor reden PSV hem niet wilt opstellen!

2 september 2015 om 08:46

Het verschil is dat Bakkali naar eer en geweten juist heeft gehandeld en Psv niet.
Een club die een speler naar de B kern verwijst enkel en alleen omdat hij niet wil bijtekenen is gewoon oneerlijk. En PSV zal hier zeker mee inzitten dat het een keer niet is gelukt.

Bakkali heeft zoveel talent dat hij het zeker zal halen bij Valencia, vanaf volgend seizoen zal hij opkomen ben ik zeker van.

2 september 2015 om 08:56

Helemaal niet kinderachtig.

PSV stelt liever een speler op die zich verder ontwikkeld en waar men dan aan kan verdienen bij een eventuele verkoop.

Aan Bakkali viel niets meer te verdienen en zo geweldig speelde hij ook niet meer na een stormachtig begin.

2 september 2015 om 08:56

Wat moet PSV dan doen!?
Bakali een koala knuffel geven en in de basis zetten?
Nee tuurlijk niet, je stelt een andere speler op die wel bij PSV wilt voetballen en blijven. Je gaat toch niet een jeugdspeler "opleiden" zodat hij ervaring opdoet om dan gratis de deur uit te gaan.

Voor hem 10 anderen, hij moet niet doen alsof hij speciaal is!! Groot gelijk van Psv. (als er geen adder onder het gras zit natuurlijk)

2 september 2015 om 09:00

Als ploeg wil je altijd zo goed mogelijk presteren. Dus als iemand goed genoeg is zet je hem in de basis, als hij niet goed genoeg is dan niet.

Als hij niet goed genoeg is voor de basis zal hij normaal gezien op de bank zitten, maar Bakkali zou sowieso bij de A kern moeten zitten naar zijn kwaliteiten. En hoezo gratis? Hoe beter de spelers in een ploeg, hoe beter de ploeg draait, hoe meer geld er binnen komt..

Hij wilde voor PSV voetballen, maar waarom zou je er willen blijven als iedereen weet dat je beter na 2 jaar te goed bent voor de ploeg?

En wie zegt gratis? Het was 2 jaar ervoor. Hij had de zomer ervoor verkocht kunnen worden voor geld.

2 september 2015 om 09:04

En het is trouwens niet gratis. Ze zouden sowieso een opleidingsbonus moeten betalen aan Psv. Ongeacht hij transvervrij was of niet Dat was de reden dat ze hem vorig seizoen een flutcontract aanbiedde die hij sowieso niet ging accepteren gewoon zodat ze dat geld nog zouden krijgen

2 september 2015 om 09:22

Waarom is dat kinderachtig dan Defban? Bakalli wilde niet bijtekenen. Is zijn goed recht. Maar waarom zou je als PSV zijnde dan nog tijd en energie steken in een speler die zich, A: nog niet heeft bewezen op het hoogste niveau, en B, toch weg gaat. Dan kun je beter doorgaan met jongens die er na dat seizoen nog wel zijn. Bakalli is natuurlijk vrij om wel of niet het contract te verlengen, maar een club is ook vrij om een speler wel of geen speel minuten te geven.

2 september 2015 om 09:30

Boilesen die niet speelt bij Ajax is precies hetzelfde verhaal. Ik geef die clubs groot gelijk. Door een voorbeeld te stellen weten spelers dat ze op tijd moeten vertrekken of moeten bijtekenen. Dat wordt ze vantevoren duidelijk gemaakt en dan moet je ook de consequenties accepteren als speler. De club moet toch denken aan haar continuïteit.

2 september 2015 om 10:06

Waarom bijtekenen als je er geen geen gevoel bij hebt.Je contract loopt af dus dan sta je in je recht. Dat clubs het niet laten spelen als chantage middel gebruiken is wat kinderachtig maar ook wel weer te begrijpen omdat men dan niet meer investeert in de speler. Ik vind alleen het constant ondet druk zetten van de speler van psv en hem negatief in het nieuws brengen door hem af te schilderen als geldwolf niet fair. Ook psv wilde op termijn de hoofdprijs voor deze jongen vangen waar deze speler het meeste geld zelf wil houden.Deze voetbalwereld draait daar nu eenmaal om en club liefde bestaat niet.

2 september 2015 om 10:40

Redenen als niet willen bijtekenen, niet op komen dagen voor afspraken, 400 x per maand van zaakwaarnemer wisselen? Of ligt dat ook allemaal aan Psv?

2 september 2015 om 10:50

Boilesen staat er niet in omdat hij niet goed genoeg is, besides heeft Boilesen genoeg kansen gehad om zich te bewijzen maar overtuigen doet hij niet.

2 september 2015 om 10:59

@rudeboy65

Dat Kees Ploegsma de samenwerking beëindigd heeft destijds, is niet de wens van Bakkali geweest.
Ik vind het echt heel jammer dat PSV fans de schuld alleen maar bij Bakkali neerleggen. Als PSV zich anders had opgesteld, hadden jullie de vervanger van Depay al binnen en misschien over 2 jaar weer 30 miljoen naar binnengeharkt.

Als ik jou was, zou ik meer teleurgesteld in PSV zijn dan in Bakkali..

2 september 2015 om 11:05

Omdat je dan spelers gaat dwingen om bij te tekenen. Het was niet zo dat hij een aflopend contract had toen dit allemaal speelde. Dus in ruil voor speeltijd moet je, je contract zo lang mogelijk verlengen naar de wensen van de club? Wat nou als Depay nog een twee jarig contract had en dit niet wilde verlengen?

2 september 2015 om 11:15

Kijk hoe PSV met hem omging! Hij heeft een half jaar niet kunnen voetballen door een fout van PSV en nog steeds is hij de schuldige?! Doordat hij 15 wedstrijden had gespeeld in het 1e mocht hij niet meer met de beloften mee doen. Hoe kun je een speler een half jaar wedstrijden ontnemen en dat allemaal omdat hij zich er niet goed voelde bij een contract? Je kunt ook te ver gaan als club om je zin door te drijven.

2 september 2015 om 11:16

Hier vergis je je in want ook PSV heeft het recht om bij niet verlengen ervoor te kiezen om dan liever een ander talent(zoals Depay) de kans te geven op die positie.

2 september 2015 om 11:17

Inderdaad, Heel vuil van Psv hoe zij gehandeld hebben. Maar voor velen hier, kan alleen een speler in fout zijn.. Terwijl iedereen die logisch nadenkt wel door heeft hoe PSV het gespeeld heeft.

2 september 2015 om 11:17

Jij vindt het normaal dat een club een speler een half jaar niet laat spelen om een contract? Hij mocht ook niet meer met de beloften mee doen. Hierdoor moeten mensen niet gaan zeuren dat spelers alleen maar aan geld denken want dat doen clubs dus zelf ook! En clubs gaan veel verder om geld te kunnen vangen dan spelers, maar dan is het normaal...

2 september 2015 om 11:18

@Isco24

Waarom teleurgesteld in PSV? Het is heel simpel: bijtekenen met een schappelijk salaris of vertrekken. Hij wilde beide niet. Ik geloof niet dat Psv aan heeft gezet op een oorlog met een veelbelovend talent. Bakali had allerlei eisen, dat moet wel, anders verleng je gewoon.

Als je op je 17e in zo'n soap terecht komt met je club, doe je toch echt wat verkeerd...

2 september 2015 om 11:29

Pdb4

Je bevestigt precies wat ik nou bedoel!
Je zin "bakali had allerlei eisen, dat moet wel, anders verleng je gewoon." verklapt al dat je eigenlijk geen zekerheid hebt van je stelling en dus ook gewoon bent meegegaan in de verhalen van de club.

Hoe je het wendt of keert, het is kapitaalvernietiging van de bovenste plank geweest van Psv. Ik snap dat je een jongen van 17 jaar geen miljoen salaris per jaar gaat bieden, maar verder zou ik als club zijnde er alles aan doen om zo'n jongen voor me te behouden.
Ze zijn afgelopen jaar weliswaar kampioen geworden, mede dankzij Depay, maar hoe rooskleurig had de toekomst eruit gezien met Bakkali op de linkerflank dit seizoen, volgend seizoen en het seizoen daarop om hem vervolgens te verkopen voor een kleine 30 miljoen bijvoorbeeld?

Maar ach, iedereen blijft maar met het vingertje wijzen naar Bakkali. Hij zit namelijk nu in een schitterende stad, met heerlijk weer, goede voetballers om zich heen en over 2 jaar misschien wel in de basis bij Valencia, of een andere mooie Spaanse club.
En Psv? PSV probeert over 2 jaar weer een keer kampioen te worden en anders de groepsronde van de Europa League te bereiken

2 september 2015 om 17:29

Ja en Psv hoeft hem niet opstellen of bij de selectie te houden zolang ze maar zolang zijn contract liep netjes betaalde toch..

Hij heeft wel een punt hoor, want Psv deed dit ook alleen maar om hetzelfde ingang te brengen als bij Ajax net als met jeugd (maar dan kan dit gebeuren zie je nu ook met Boilesen bijv.) En toch is het net iets anders bij Psv net als met de jeugd.. Psv moet wel die 'warme' club blijven want dat is hun kracht, de sfeer en rust! Maar voor de duidelijkheid Psv staat volledig in zijn recht net als Bakkali, maar imo, hij is gewoon dom! Je tekent gewoon bij en als je dan echt weg wil en kan, er word goed betaald ben je toch sowieso weg contract of niet..

2 september 2015 om 09:06

Waar praten wij over? Deze jongen was 17 op het moment dat dit speelde, dit is allemaal geregeld door zijn zaakwaarnemer(s), waar ik mee wil zeggen dat hij wel een mening mag hebben, maar zelf niet eens weet hoe of wat er is besproken. Op deze leeftijd en zelfs de meeste voetballers weten niet eens wat er contractueel is vastgelegd met welke clausules etc.
Ben benieuwd waar hij over enkele jaren staat, maar gezien de Spaanse voetbalclubs zijn ze niet zo scheutig om jonge spelers basisplaatsen te gunnen of het moet een exceptioneel talent zijn.
Ik snap jonge spelers sowieso niet die niet willen bijtekenen, terwijl zij aan het begin van hun toekomst staan en bij bijv. een club als PSV ervaring kunnen opdoen. Bij Valencia is het een stuk moeilijker.

2 september 2015 om 11:19

Eens kijken hoelang hij het bij Valencia gaat volhouden en wanneer hij daar minimale speeltijd gaat eissen.

Goedzo jongen, gewoon je best doen en laten zien dat je beter bent dan hun.

2 september 2015 om 11:20

Wie is "hun" ?

2 september 2015 om 11:54

Psv, meneer.

2 september 2015 om 14:17

Dank u ... Ach de schuld zal ergens in het midden liggen. Bakali heeft jiet nestjes gehandeld om bijvoorbeeld speeltijd te eissen na een paar potjes gespeeld te hebben, en PSV zou ook wel niet goed gehandeld hebben ... Vindt het alleen "dom" om nog over he oude club te hebben als je nu ergens anders zit, sluit dat hoofdstuk lekker af en concentreer je lekker op t voetbal.

2 september 2015 om 16:38

Ja, dat is waar, maar PSV hun probleem is dat ze denken dat ze poeslief zijn en iedereen de schuld geven en hunzelf niet maarja, het is gebeurd.

2 september 2015 om 20:06

Wat wil je hiermee bereiken is mijn vraag, maarja ik ben blij dat Bakkali weg daar is want hij kan veel beter.

Ja, anders doen als in de zin: Niet zoveel moeite in hem steken.
Waar PSV hem wellicht gebruikte als een voorbeeld, gebruikte hij PSV net zo hard door telkens te beloven bij te tekenen en het dan toch niet te doen. De vele verschillende zaakwaarnemers hielpen ook zeker niet mee.

Ik denk dat Psv, hier totaal niet mee zit. Hij heeft het wel hoog in z'n bol, word niet eens ingeschreven voor de CL. Met zo'n mentaliteit red je het niet. Hij had nu al een kampioenschap achter zijn naam kkunnen hebben, en misschien wel vaste basisspeler bij Belgie. Nu heeft hij nog helemaal niets.

2 september 2015 om 08:44

Behalve veel geld in een mooiere competitie, bij een betere club die een veel betere toekomst perspectief!

2 september 2015 om 08:51

Veel geld? Hij zegt zelf dat hij het daar niet voor doet.
Mooiere competitie en betere club? Ik weet niet in welke competitie Valencia B speelt maar denk niet dat ze beter zijn dan PSV.
En toekomstperspectief? Bij PSV zou hij basisspeler en vaste international zijn geworden en daarna voor vele miljoenen, net als Depay, naar een topclub zijn gegaan.

2 september 2015 om 11:13

Ook al doet hij het niet voor het geld, hij verdient wel meer! En wel degelijk speelt hij in een mooiere competitie. Nu kun je wel kinderachtig doen door te doen alsof hij alleen bij Valencia B gaat spelen, maar bij PSV zat hij ook in het 2e en het 2e van Valencia is toch beter dan jong PSV en die competitie is sterker dan de competitie waar jong PSV speelt. En als we kijken naar beide eerste elftallen is Valencia in alle opzichten ook beter. En bij PSV werd hem geen duidelijke toekomst plan vertelt waardoor het niet goed aanvoelde om bij te tekenen

2 september 2015 om 12:11

Je bent de vergelijking aan het maken met de huidige situatie en het scenario van bijtekenen twee jaar geleden. In het geval van bijtekenen zou hij nu niet in Jong PSV spelen, wellicht zelfs in het nationale elftal. Daanaast zou hij al twee jaar het nieuwe contract bij PSV gehad hebben en waarschijnlijk meer geld dan nu (ben niet op de hoogte van de tekenpremie bij Valencia). Bakkali zal vast een hele lieve jongen zijn, maar de afgelopen anderhalf jaar heeft hij stilgestaan in een cruciale fase van zijn carriere. Dat kon nooit de bedoeling zijn.

PSV heeft één hele grote fout gemaakt en dat was het overschrijden van de maximale wedstrijden in PSV 1. Waardoor hij niet meer in de JL league kon voetballen. Staat tegenover dat hij op zijn 17de(!!) al 15 wedstrijden in de Eredivisie had gevoetbald, niet misselijk. Staan de ontelbare leugens, tientallen zaakwaarnemers en ongeinspireerde houding in het veld tegenover.

Net wat ik al dacht, zelfkritiek is deze jongen vreemd. Steek toch eens de hand in eigen boezem en zeg dat je het zelf ook verkloot hebt. Die zien we over een paar jaar bij Al-Arabi spelen..

2 september 2015 om 08:47

Waarom heeft hij het zelf verkloot? Moet je altijd bij tekenen als de club dat zegt? Wanneer een club van je af wilt is het heel normaal, maar als een speler niet wilt verlengen is dat automatisch de boeman! Hij voelde zich niet goed bij dit contract, waarom is dat zo slecht?

2 september 2015 om 09:18

@defban, het gaat er niet zozeer om of hij wel of niet wil verlengen, want zoals je zegt, dat is zijn goed recht. Je moet echter niet keer op keer aankomen met het verhaaltje dat je dit keer de voorwaarden gaat accepteren om vervolgens gewoon simpelweg niet op te komen dagen bij de onderhandelingen en een week later weer helemaal opnieuw te beginnen.

Kortom, dat hij niet tevreden is en weg wil, zijn goed recht, maar geef dat dan gewoon eerlijk aan i.p.v. er zo'n toneelstuk van te maken.

2 september 2015 om 09:24

@defban,
Als een speler in een half jaar tijd 4-5 zaakwaarnemers verslijt ligt het natuurlijk aan de club.
En hoe kom je erbij dat hij zich niet goed voelde bij het contract, heb je het contract gelezen??
Volgens mij heeft Bakkali regelmatig aangegeven dat hij bij zou tekenen maar was hij vervolgens degene die telkens niet op kwam dagen.
Ligt natuurlijk allemaal aan Psv.

2 september 2015 om 17:41

Als je slim bent, 17/18 jaar, en nadenkt, dan teken je bij. Maar op die leeftijd moet eigenlijk je omgeving ervoor zorgen dat je bijtekent, neem Bazoer.. Als je dan na een seizoen alsnog weg wil en ook weg kan dan gebeurd dat toch wel in het hedendaagse voetbal, contract of niet! Maar hij heeft nu zijn carriere op pauze gezet en nu is het maar de vraag hoe het gaat verlopen want hij is nu pure handelswaar net als Affelay was..

Mooi om te zien dat hij zijn eigen gedrag prima vind, echt een goed voorbeeld voor de jeugd. Keurig ook dat hij zo uithaalt naar de club die hem de kans heeft geboden op het hoogste niveau. Ook mooi om te lezen dat hij erg dankbaar is.

PSV heeft hem niet gebruikt om een voorbeeld te stellen, dit "voorbeeld" heeft meneer zelf gecreëerd. Uiteraard mag iedereen gewoon niet bijtekenen, en dus transfer vrij zijn club verlaten, echter de manier waarop hij dit heeft gedaan is gewoon niet goed geweest. Verschillende keren zou er een toenadering zijn geweest, dan wel verlengen dan niet, nieuwe zaakwaarnemers enz. Op een gegeven moment is het gewoon klaar! PSV heeft geleerd van de zaak Toivonnen en heeft gewoon gezegd : dit doen we niet meer. Als iemand niet wilt verlengen, dan maar in trainen bij jong.

Overigens vind ik het echt zonde! groot talent, die helaas op zo'n manier weg gaat. Ik hoop dat hij het gaat redden bij Valencia. Maar ik ben een beetje bang dat het hem niet gaat lukken. Zou jammer zijn want hij heeft echt wel leuke dingen laten zien in de wedstrijden die hij voor PSV speelde.

Veel talent. Weinig zelfreflectie.

Het kan nog lukken, maar dan moet hij wel zijn voeten eindelijk weer eens gaan laten spreken, in plaats van praatjes hebben.

2 september 2015 om 09:26

Helemaal mee eens.

Dit verhaal is de wereld volgens Bakkali. Allemaal prachtig, maar ik zie niet waarom we nu nog steeds door zouden moeten gaan met energie in die jongen steken. Hij is een Belg die in Valencia op de tribune zit, en er is niet met die jongen te praten. Laat hem maar praten, het is goed zo. Of we kunnen ooit nog van hem genieten als voetballer, of niet. Het is mij om het even.

Het punt was dat je speeltijd in de basis eiste. Daar is het mis gegaan. Kan nu wel de zoveelste gefrustreerde supporter gaan uithangen, maar ik zeg het beste ermee!

Hij heeft anderhalf jaar alleen maar kunnen trainen, trainen, trainen. Je zou toch verwachten dat hij nu wedstrijden wil spelen.

Iedereen doet of Bakkali de boosdoener is maar wel of niet bijtekenen is toch zijn eigen keuze?psv ging op een hele kinderachtige manier te werk door hem in het 2e weg te stoppen.

2 september 2015 om 08:58

PSV koos ervoor om een andere speler op te stellen waar men nog wel geld aan kan verdienen bij een verkoop. Dat heet zakelijk, welkom in de grote mensen wereld.

2 september 2015 om 09:24

Het probleem was dat Bakkali zijn afspraken nooit na kwam, telkens andere mensen naar PSV/Brands stuurde, nooit bereikbaar was (terwijl hij blijkbaar altijd met zijn mobiel bezig was) en meerdere keren gezegd te hebben bij te gaan tekenen om er op het moment suprême op op terug te komen. Uiteindelijk heeft juist PSV het contractvoorstel na de transferperiode zomer 2014 definitief ingetrokken en is aan het eind van vorig seizoen alleen voor de sier nog een aanbod gekomen om de opleidingsvergoeding veilig te stellen.
Als Zakaria in het begin duidelijk aan zou hebben gegeven niet bij te gaan tekenen, zou hij gewoon verkocht worden (volgend volgens mij had PSV zelfs al een akkoord met zowel Atletico als Stuttgart maar wilde hij zelf niet weg).

Bakkali is een leugenaar. Wilde in die anderhalfjaar tijd een stuk of 10 keer wel bijtekenen, dan weer niet, dan weer wel. Dat hij meerdere zaakwaarnemers heeft gehad en zelfs zijn eigen familie opzij heeft geschoven om meer geld te ontvangen zegt eigenlijk genoeg. Het zijn eigenlijk de mensen die willen afgeven op PSV die nu de kans nemen om de schuld bij PSV te leggen. Feit is gewoon dat deze jongen allang had kunnen vertrekken bij Psv, en nu geeft hij zelf de schuld aan PSV omdat hij naar de belofte moest.

Feyenoord en Ajax hanteren hetzelfde beleid (zie Leerdam bijvoorbeeld.) Dus waar het vingertje wijzen naar PSV vandaan komt snap ik niet helemaal. PSV heeft hem meerdere aanbiedingen gedaan, heeft hem meerdere malen vergeven (nadat hij sorry heeft gezegd, dus de schuld bij zichzelf neerlegde). Maar toch neemt hij het PSV nu kwalijk omdat hij geen zakelijke kennis heeft. Hij heeft notabene zijn eigen familie aan de kant geschoven om meer geld te innen. Geen goed woord voor deze jongen. Groot talent, fantastische voetballer, maar ik heb liever 10 Brenets die willen dan 1 Bakkali die alleen maar op geld uit is.

2 september 2015 om 09:30

Huh?

Ik zie hier en daar een paar mensen Bakkali steunen, maar ik zie er geen koppeling aan een Ajax of Feyenoord. Dat doe jij nu juist zelf.

Ik ben voor Ajax en zie geen enkele reden om het over mijn club te hebben. Bakkali is een onbetrouwbare etter en PSV heeft bijzonder veel geduld met hem gehad. Ik zie zelfs geen reden om uberhaupt nog veel aandacht aan die jongen te besteden, het is allemaal verspilde moeite. Laat hem lekker zijn ding doen in Valencia, PSV is 10 stappen verder sinds Bakkali die ene goede wedstrijd speelde. Bakkali zou nu irrelevant moeten zijn voor Psv.

2 september 2015 om 09:40

Ik maak de koppeling met de andere topclubs omdat er (niet alleen op dit bericht) wordt gedaan alsof het alleen bij PSV beleid is om contractweigeraars terug te zetten naar de beloften. Ik bestempel nergens Bakkali-supporters als Feyenoorders of Ajacieden. Sorry als dat zo over komt.

2 september 2015 om 09:47

Klopt hoor, alle clubs doen dat. Niet fraai, wel de realiteit. En zakelijk ook best te begrijpen.

PSV heeft in dit specifieke geval bovendien nog minder aanleiding gegeven om verwijten te krijgen. De aanbiedingen zijn gedaan, Bakkali zei ook telkens te willen, etc. Dus het is niet eens zo dat ze Bakkali gewoon koud op de tribune gezet hebben.

Ik zou als PSV gewoon blij zijn dat die soap voorbij is, en die jongen lekker laten babbelen daar in Valencia.

2 september 2015 om 10:20

Ja het verhaal rondom Bakkali is niet bij iedereen bekend heb ik het idee.

Ik hoop voor hemzelf dat ie slaagt in het voetbal, ik zou nooit hopen dat een speler niet de wereldtop haalt. Maar ik ben er wel blij mee dat we bij PSV geen last meer van hem hebben.

2 september 2015 om 09:31

Mooi gesproken, feitelijk en met emotie

2 september 2015 om 17:47

Dat hij meerde zaakwaarnemers en zijn familie opzij zette zei inderdaad alles.. Psv heeft hier gewoon goed gehandeld zelfs op het laatst toch nog met hem om de tafel willen, tja als hij dan zo dom is.. Als je slim bent, 17/18 jaar, en nadenkt, dan teken je bij. Maar op die leeftijd moet eigenlijk je omgeving ervoor zorgen dat je bijtekent, neem Bazoer..

EN het gebeurt inderdaad overal neem nu ook Boilesen bij Ajax!

Ik zie Bakkali nog steeds de absolute top halen, hij heeft zo ongelofelijk veel talent.

2 september 2015 om 09:34

Er zijn talloze jongens met veel talent die het niet gered hebben. Talent is nodig, maar leven voor je sport en volwassen gedrag vertonen zijn minstens zo nodig. Je ziet dat Bakkali nu nog een plaat voor zijn kop heeft.

Er zijn maar weinig jongens die het eerst niet begrepen, maar toch de stap naar de volwassenheid hebben gemaakt en een topcarriere hebben gehad. Van Persie is daar het beste voorbeeld van. Die is bij Arsenal volwassen geworden. Maar de meeste jongens maken die stap niet en verpieteren bij een van de vele anonieme topclubs die jonge talenten vroeg halen.

Wat heb je in die anderhalf jaar dan gedaan als je zòn grote achterstand hebt??? Tekenend voor je mentaliteit misschien??? En die 14 andere opties waren zeker ook grote clubs.

2 september 2015 om 14:15

Hij is ook geblesseerd geweest

Rijper... De knul is 19 jaar. Hij heeft zich gek laten maken door de mensen om hem heen, die beloofden hem gouden bergen wrsch. Nu zit hij weliswaar lekker in Spanje, zou best willen ruilen als ik naar buiten kijk, maar ik verwacht hem eerder bij een Segunda club of degradatiekandidaat dan het eerste.

"Nu kom ik terug. Sterker." Wou wat een originele quote.

Gokje, hier gaan we echt nooit weer iets van horen. Ja, totdat hij zich inschrijft bij de amateurs van weetikveelwaar.

Ik hoop dat hij mijn vermoeden loochenstraft btw.

Die jonge heeft natuurlijk helemaal gelijk!

ik bedoel de bank van PSV is van hout en nu zit hij lekker op een heerlijke leren stoel of zelfs in de loge op de tribune, En dan de centjes bij PSV had hij maar een schamele 4 ton, en nu muchos meer.
En ja, Valencia heeft echt een meerjarenplan voor hem, en bij PSV was het plan dat hij (belachelijk maar waar) niet direct in de basis stond. Maar hij komt sterker terug, en dan bedoelt hij dat hij een abonnementje heeft gekregen voor de sportschool.

Heel veel succes gewenst, maar ik denk dat het niet genoeg is

Elk nieuwsbericht over deze jongen is er een teveel. Zulke types zullen het nooit ver schoppen in de voetballerij van vandaag. Cashen in de woestijn over 2 jaar en over 5 jaar te zwaar en uitgerangeerd ergens in de tweede divisie in België belanden.

Als bijna doorbrekend talent is 1,5 jaar stilstaan toch wel erg lang. Met 19 jaar nog steeds heel jong, maar hij moet het nu wel gaan laten zien binnen nu en twee jaar, anders zal het denk ik een eeuwig talent blijven.

" ik kook van binnen maar die woede uitte ik nooit" ... Hou dan nu ook gewoon je moond en concentreer je op je eigen ding.
De enige die nog met deze situatie lijkt te zitten ben jezelf.

Bouya2.0. Ik kijk nu al uit naar zijn hangende pootjes straks als hij een keer basis staat bij met alle respect Cambuur.

Vind het vooral grappig dat meeste die hier roepen dat Ajax Kishna betere kans had moeten geven, schuld bij Overmars en Co ligt enz enz nu vooral roepen dat PSV er goed aan gedaan hebben en Bakkali zo te behandelen, dat hij toch niks is enz enz.

Hoop zowel voor Kishna en voor Bakkali dat ze beide hun talent gaan waarmaken, ja ik als Ajacied hoop ook dat Kishna het goed doet, dit vooral gezien het een goede voetballer kan worden en wie weet hebben we dan een leuke speler voor Oranje dan, bij Bakkali hoop ik dat hij het goed gaat doen zodat België over (alweer) een leuke speler gaan beschikken.

Daarnaast zijn in beide gevallen zowel club als speler deels schuldig, bij Kishna was ook de zaakwaarnemer nog aan het stoken.

Ik snap echt niet waarom de hele PSV aanhang zo boos is op de jongen. Hij heeft zijn contract toch uitgediend? Wat heeft hij nu verkeerd gedaan dan? Het lijkt wel pure frustratie dat een jonge talent behoefte heeft aan een nieuw avontuur, en dat is uiteindelijk omgeslagen in afgunst. Belachelijk en kinderachtig als je het mij vraagt.

2 september 2015 om 12:51

Het probleem is dat hij meerdere keren beloofd heeft om bij te tekenen (ook toen hij nog niet 'verbannen' was) maar hij heeft de hele tijd rare spelletjes gespeeld. Helemaal na Labyad vallen dat soort praktijken best verkeerd bij de PSV aanhang.

Er zijn gek genoeg veel mensen die het hem niet gunnen, maar ik gun hem echt het aller beste! Ik hoop echt dat hij de critici de mond gaat snoeren!

Ben blij voor hem dat Valencia wel een uitgewerkt plan heeft...

Zowel club als speler staan hier volledig in hun recht. PSV hoeft niet te investeren in een speler waarvan ze weten dat hij transfervrij de deur uit loopt. Ook mogen ze hem gebruiken om een signaal naar andere spelers af te geven. Voor het Nederlands voetbal zou het desastreus zijn als zelfs de jeugdspelers allemaal transfervrij opgepikt worden door het grote geld dat wel een gokje wil wagen.
Het is Bakali z'n goed recht om z'n aflopende verbintenis niet te verlengen en z'n geluk te willen beproeven in het buitenland. Beide moeten niet zeuren en elkaar verwijten maken.

Bakkali mag zjch nu misschien gaan bewijzen bij Valencia, hij heeft zichzelf die kans bij PSV ontnomen.
Vreemd dat hij zich nu wel de tjd neemt om basis te worden, daar waar hij PSV die tijd niet gunde en tot nu toe zijn scholing genoot.

Nou komop laat je voeten spreken!!! Hoop dat deze jongen doorbreekt bij valencia, zou ook goed zijn voor het nationale elftal, al is d3 concurrentie daar erg hoog.

Nou dit word hem gewoon niet, ja hij is nog jong, maar hij heeft geen goede kop erop zitten nog erger als Affelay.. En ja net als Affelay is hij nu bij Valencia een gokje met weinig kosten die je sowieso met winst nog wel door kan verhandelen want hij komt dan toch bij Valencia vandaan..

Na Toivonen en Labyad had hij moeten weten dat zijn aanpak slecht uit zou pakken voor hem. Jammer dat hij zoveel tijd heeft weggegooid. En jammer dat hij het heeft over zijn "woede", ik zou verwachten dat dit woede tegen zichzelf is maar ik weet eigenlijk wel beter...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren