Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schaars: 'Qua karakter is hij een heel goede aanwinst voor PSV'

Laatste update:
/

Héctor Moreno werd op achttienjarige leeftijd vanuit Mexico naar AZ gehaald door Marcel Brands. De verdediger vertrok na enkele seizoenen uit Alkmaar en speelde de voorbije jaren in het tenue van Espanyol. Het was Brands, inmiddels technisch manager van PSV, die erin slaagde om de verdediger deze maand terug naar Nederland te halen.

"Mijn goede relatie met Hector heeft daarbij geholpen", zo stelt Brands dinsdag in De Telegraaf. Voor ex-AZ'er Stijn Schaars is het eveneens een weerzien. "Het was toentertijd ongelofelijk. Gelijk vanaf de eerste dag stond Hector er. Hij werd voor de leeuwen gegooid en hij pikte het gelijk op", weet de middenvelder nog.

Volgens Schaars is Moreno 'in de kern' dezelfde gebleven. "Hector is een rustige jongen, die precies weet wat hij wil en wat er gevraagd wordt in het veld", zo verzekert de ervaren middenvelder van PSV. "Qua karakter is hij een heel goede aanwinst voor onze ploeg."

Van Espanyol naar PSV is een sportieve verbetering

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker dat dit soort jongens naar ons komt. Dat kan toch het verschil maken met de concurrentie. Ajax haalt Heitinga, wij Moreno. Dat is toch een totaal andere klasse.

18 augustus 2015 om 09:36

Ja maar Heitinga komt transfervrij over, dan is het verwachtingspatroon toch een stuk lager.

18 augustus 2015 om 09:38

Inderdaad. Valt wel op trouwens dat PSV altijd bekende namen haalt. Scoutingsapparaat is niet echt inventief. Dit is overigens een prima aankoop.

18 augustus 2015 om 09:45

Lestienne en Pereiro waren voor deze transferperiode nog niet echt bekend bij het Nederlandse publiek volgens mij, en waarom zou je gokken op iets onbekends als je al ongeveer weet wat je binnen kan halen ?

18 augustus 2015 om 09:47

Want Pereiro had jij al jaren op de radar? Tevens vind ik Lestienne ook een verrassende naam, ondanks dat hij in België gespeeld heeft. Een jaar of 5 terug zou Larsson of Berghuis gehaald zijn.

On: Blij dat de deal rond is. Denk dat de as op dit moment van erg goede kwaliteit is. Hopen dat Moreno snel wedstrijd fit is!

Edit: Ah, ik ben niet de enige die dat dacht..

18 augustus 2015 om 09:53

Lestienne en Pereiro kende jij al?

18 augustus 2015 om 09:54

Onder Marc Overmars zijn ook prima aankopen gedaan. Het is de waan van de dag om anders te beweren. Alleen haalt Ajax meer talenten, PSV meer 'oudere' spelers.

Voorbeelden van goede aankopen van de afgelopen jaren (in het tijdperk Overmars):
Poulsen, Bazoer, Meleg, El Ghazi, Cerny, Muric, Milik, Gudelj, Sinkgraven..

Op de laatste twee na allemaal spelers die nog niet bij het grote publiek bekend waren op het moment dat zij gehaald werden. Dus volgens mij valt het allemaal nog wel mee..

18 augustus 2015 om 10:01

Jij bent echt niet serieus te nemen man. Jezus, welke club heeft nou als versterking voor het middenveld of Guardado gehaald ipv Ziyech, Gudelj, Veijnovic.

18 augustus 2015 om 10:03

Als je een beetje voetbal kijkt kende je Lestienne al ja. Pereiro was onbekender maar het is niet zo dat daar heel goed voor gescout hoeft te zijn. Was namelijk gewoon een jongen die voor het nationale elftal van Uruguay speelde.

18 augustus 2015 om 10:10

Serie A, Lestienne oke kan ik nog een beetje inkomen, maar dat kijk ik zelf nooit want die tribunes op de achtergrond nodigen meestal niet echt uit en dan zap ik weer verder..

18 augustus 2015 om 10:18

@ Azalkmaar2

Je kunt ook zeuren om het zeuren, PSV wil alleen jongens uit Zuid-Amerika halen die extreem getalenteerd zijn (je betaald er immers veel salaris voor). Dit betekend dat de kans ook groot is dat ze uitkomen voor jeugdelftallen van de nationale ploeg. Wat moet PSV dan, jongens uit de favela's plukken?

Lang niet alles wat Brands de afgelopen jaren gedaan heeft was te rechtvaardigen. In tegendeel, tot vorig jaar heeft hij het in mijn ogen gewoon slecht gedaan. De focus lag op jonge spelers uit de Eredivisie, het gevolg was dat je extreem veel betaald voor jongens die mijn moeder nog zou kunnen scouten op zondagavond tijdens Studio Sport.

Brands is gaan inzien dat jeugd alleen geen prijzen wint en de defensie het belangrijkste deel van het team is. Met een as van Moreno, Guardado en De Jong staat er een stabiele basis waardoor de jongere jongens de ruimte krijgen om te excelleren.

18 augustus 2015 om 10:43

Lestienne kende ik al pereiro daar in tegen niet.

18 augustus 2015 om 11:09

Daar wil ik dan wel even bij aantekenen dat PSV al achter Lestienne aanzet toen deze nog 18 moest worden. En hetzelfde geldt voor Guardado.

18 augustus 2015 om 12:33

@Kerb

Even een vergelijking... Brands haalt: Maher, Arias, Willems, Park, Moreno en Luuk de Jong. Ik zal er nog zeker een aantal vergeten zijn.. Maar als je deze jongens vergelijkt met die van Ajax zit er toch een behoorlijk verschil in. Ajax heeft zogenaamd toekomst gekocht (wat achteraf altijd nog moet blijken) en PSV heeft IN PRINCIPE jonge spelers gekocht die er meteen staan. Brands levert prima werk met een selectie dat wellicht ook nog door kan in de Champions League. Met een linksback die 20 assists in huis heeft en middenvelders die zeer creatief zijn kunnen ze ver komen. En dan heb ik het nog niet gehad over het centrale duo. In potentie vind ik Bruma nog steeds een prima speler, het enige is dat hij nog "volwassener" moet worden.

18 augustus 2015 om 12:33

En Guardado uiteraard!

18 augustus 2015 om 21:26

refaat..

Dat klopt helemaal. Ik heb ook helemaal geen kritiek op Psv. Het gaat mij er om dat er nu al een aantal PSV-supporters zijn die zichzelf rijk rekenen bij iedere aankoop en alles wat ook maar met Ajax te maken heeft proberen af te kraken. En dat is natuurlijk te gek voor woorden.
Ajax en PSV hebben een totaal ander beleid en beide hebben hun voor- en nadelen. Wie uiteindelijk de beste is zal gaan blijken. Net als Moreno zich maar eens moet bewijzen.

18 augustus 2015 om 09:45

Klopt inderdaad met Moreno heb je kwaliteit in huis. Heitinga heeft 3 jaar bijna niet gevoetbald en Moreno heeft tegen de beste spitsen ter wereld gespeeld de afgelopen jaren. Maar ja dat is ook het verschil tussen CL en heel misschien EL.

Inderdaad Piet Psv : niemand kende Pereiro, willems, Lestienne, Guardado( zat psv al 6 jaar achteraan) en Arias en moet je zien wat een sterren dat zijn. En ja we moeten ook wat bekende namen hebben, we spelen niet voor niks CL. Dat moet je gebruiken.

18 augustus 2015 om 09:47

Hoppa!..

En Ajax wordt in de afgelopen 5 jaar, 4 maal kampioen, PSV 1 maal.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je reactie alleen maar provocerend is. Moreno moet zijn eerste minuut voor PSV nog maken en jij wilt nu al een sneer naar Ajax uitdelen, zo lijkt het.

Het is kwestie van beleid wat het verschil maakt tussen Ajax en Psv. Ajax geeft de voorkeur aan de jeugd, PSV aan meer gearriveerde spelers. Voor beide is uiteraard wat te zeggen, beide kan je ook bekritiseren. Ik, als Ajacied puur sang, snap de weg die PSV bewandeld volkomen maar zie ook dat het voor- en nadelen heeft. Net als het beleid van Ajax waar je hetzelfde over kan zeggen. Maar laten we nu niet gaan doen alsof PSV en haar beleid 'helemaal geweldig' is en Ajax niks voorstelt..

18 augustus 2015 om 10:05

Je deelt nu zelf ook snaar uit naar PSV... Iets met een pot en verwijten.

En laten we eerlijk wezen, van die 4x is Ajax minstens 2x kampioen van de armoede geweest.

Ik snap ook totaal niet waarom Ajax niet investeert in grotere namen. Gudelj is een aanwinst, net als Bazoer, maar daar is t wel bij gebleven de afgelopen paar jaar. Ze willen toch presteren in alle competities? Koop toch een nieuwe CV en twee flankspelers. Die Fischer is t niet en Sinkgraven is een CAM, geen flankspeler. Zonde van zo'n Milik, met wat meer aanvoer denk ik dat hij er gerust 15 of meer in schiet in 1 seizoen.

18 augustus 2015 om 10:07

Jaa en de 6 Jaar daarvoor werd Psv 4 x kampioen en Ajax 0x !
Elke club heeft z'n eigen beleid .. Psv doet het op hun manier en Ajax op Johan z'n manier.

18 augustus 2015 om 10:29

Ik ben dat gezeur van 4x kampioen zo zat geworden..

Men vergeet de hele tijd dat ajax 4x kampioen is geworden door de zwakheid van hun concurrenten en niet zo zeer door hun onverslaanbaarheid of overwinnerlijkheid.

4x kampioen maar 4x niets te zoeken gehad op de Cl.
En zijn jullie soms vergeten dat PSV kort ervoor ook 4x Kampioen van Nederland was, en ja ze hadden wel degelijk iets te zoeken in de CL. want ze kwamen minimaal een ronde verder.

PSV haalt Moreno omdat ze internationale ervaring nodig hebben voor de Cl.
en ze hebben in mijn ogen wederom de sterkste team van de eredivisie.

Ajax haalt Heitinga omdat hij een kind van de club is die graag terug wilde komen, en het is mooi meegenomen dat hij wat ervaring mee brengt maar hij zou niemand op de bank houden binnen de huidige selectie van Ajax.

En je bent boos dat er weer een sneer naar Ajax uitgedeeld word.
Uhmm dat komt door de supporters zelf.
jullie schreeuwen altijd om aandacht altijd het grootste mond en altijd haantje de voorste dus als je een keer negatieve aandacht krijgt niet huilen...

18 augustus 2015 om 10:40

Mooi altijd hoe ajacieden zeer selectief zijn. Altijd worden de kampioenschappen van de laatste 5 jaar meegeteld, nooit van de laatste 10 jaar bijvoorbeeld

18 augustus 2015 om 11:01

Precies, er is deze eeuw maar 1 ploeg die de meeste kampioenschappen heeft behaald. En dat is niet dezelfde als van de vorige eeuw! Tijden veranderen, so deal with it. Beste Europese prestatie komt uit 010 (winnnen UEFA Cup), dan uit 040 (halve finale CL) gevolgd doorrrrr... 072 (halve finale UEFA Cup) en dan idd de ploeg uit 020 welke nog steeds spreekt over wij zijn Ajax, wij zijn de beste.

On: Brands heeft zeker goed ingekocht en verkocht, durven te investeren in plaats van centjes sparen. En gelukkig grond verkocht aan de gemeente om terug te kopen in termijnen in plaats van naar de beurs gaan om kapitaal te verkrijgen. En niks nieuw stadion maar gewoon een eigen stadion in het hart van de stad! Voetbal voor de supporters niet om een kapitaal op de bank hebben.

18 augustus 2015 om 11:02

@sucre: je kunt veel zeggen maar Ajax heeft bij vlagen zeer goed voetbal laten zien in de voorgaande 4 CL campagne's. Ze hadden enkel en alleen de pech om geen van de 4 campagne's de groepsfase te overleven. Moreno wordt door(bijna)iedereen op voetbalzone afgeschilderd als de messias van PSV en dat ze wel even door de groepsfase heen komen. Ik moet het eerst nog maar eens zien met PSV. Al hoop ik als Nederlander dat ze alle groepsfase duels winnen en minimaal de kwart finale zullen bereiken alleen al voor de punten die ze ermee kunnen behalen. Maar wie PSV vorig seizoen heeft zien voetballen weet dat het achterin 1 grote puinhoop is(en nog steeds). Moreno alleen kan een achterhoede niet alleen vormen. Komt nog bij dat PSV zonder Depay en Wijnaldum 2 zeer goede voetballers kwijt is. Nee, ik zie eerlijk gezegd de hype van dit moment niet in waarom PSV wel door de groepsfase zou moeten komen. Veel hangt natuurlijk van de loting af maar ik heb er een hard hoofd in. Maar hey, dit is enkel mijn mening

18 augustus 2015 om 11:02

Ironic..

Die sneer deel ik inderdaad uit. Daarna leg ik uit waarom ik dat doe. Het is om een voorbeeld te stellen zoals je had kunnen lezen.
De sticker 'kampioen van de armoede' kan je op ieder kampioenschap drukken. Als je na 34 wedstrijden de meeste punten hebt, ben je de terechte kampioen. Dat Ajax vorig seizoen geen kampioen is geworden, is onze eigen schuld, dan hadden we maar meer punten moeten halen. De jaren ervoor idem dito. Niks geen kampioen van de armoede.
Wat betreft de aankopen die Ajax niet doet, heeft te maken met de jeugd die er aan komt. Met spelers als Cerny, Van de Beek, Muric, Warmerdam en nog veel meer kan je wel spelers gaan kopen maar dan blokkeer je de weg voor het talent. En dat is iets dat Ajax niet snel zal doen. Het nadeel daarvan is dat je moet wachten tot het zover is of een speler de stap toch niet kan maken. Het blijft echter een keuze die je maakt. PSV doet dit anders en koopt wel spelers die er meteen staan. Het nadeel daarvan is dat (goede) jeugdspelers vertrekken omdat ze geen kansen zien bij Psv. Ook dat is een keuze die je maakt. Voor beide manier valt uiteraard iets te zeggen.

18 augustus 2015 om 11:10

Asroma8..

Dat is niet selectief. Het is gewoon een feit dat Ajax veel vaker kampioen geworden is dan PSV (33 om 22). En als je de laatste tien jaren telt dan is de stand 4 om 4. Je zal dus heel selectief moeten zijn om PSV beter voor de dag te laten komen. Dat geldt niet voor Ajax, hoe arrogant dat ook mag klinken..

18 augustus 2015 om 11:14

Hmmm... een kampioen die 17 punten meer haalt dan de kampioen van het jaar ervoor kun je met de beste wil niet de kampioen van de armoede noemen.

18 augustus 2015 om 11:17

Je kunt je eerste zin ook vervangen door "de laatste 10 jaar, 4x kampioen", klinkt toch minder goed he, maar is toch precies hetzelfde

18 augustus 2015 om 11:20

Tannat..

Of juist des te meer aangezien de rest van de clubs dan nóg meer punten hebben laten liggen..

18 augustus 2015 om 11:30

Kebm

Dat slaat nergens op. Als de kampioen zo veel punten verliest tegen zwakke teams, zonder dat er een ander team is dat in staat is om meer punten te halen, spreek je gewooon van kampioen van de armoede. Aangezien er blijkbaar geen fatsoenlijke topclub meer is die gewoon bijna alles wint in de eredivisie.
Het is ook niet zo dat de clubs uit het linkerrijtje één seizoen later opeens veel zwakker zijn geworden, en dat PSV daardoor zoveel punten meer haalde.

18 augustus 2015 om 12:07

Asroma..

Dat mag jij vinden. Ik vind dat de 'kampioen van de armoede' helemaal niet bestaat. Ajax heeft in één seizoen meer dan 15 punten goed gemaakt in de tweede seizoenshelft nadat ze in de eerste seizoenshelft bijna geen punten pakten. Dan speel je een slechte eerste helft van het seizoen en een hele goede tweede. Dat je dan uiteindelijk toch de meeste punten pakt, op het einde van de rit, is juist te prijzen voor dat team.

Overigens zijn het vaak de mensen die veel televisie (vi, Studio voetbal ed) kijken die met dit soort uitspraken komen. Die klakkeloos uitspraken van zogenaamde bekende mensen gaan herhalen zonder er zelf eerst eens goed over nadenken. Maar dat terzijde..

18 augustus 2015 om 10:45

Inderdaad. Heitinga heeft veel meer bereikt dan Moreno, heeft bij grotere clubs gespeeld, heeft Europese ervaring, is hoger geëindigd op Ek's en Wk's, spreekt de taal perfect, is niet continu geblesseerd en was gratis. Een totaal andere klasse inderdaad.

18 augustus 2015 om 10:59

En is toe aan pensioen. Of leef je zelf in het verleden? Het gaat om het nu hè..

18 augustus 2015 om 11:12

Exact, we leven in het nu. Heitinga is inderdaad 'over the hill'. Maar Moreno is al ruim een jaar niet meer fit. Hij wordt door iedereen echter beoordeeld op enkele wedstrijden tijdens het WK met Mexico, toen hij fit was en in een vijf-mans-verdediging speelde. Dus wie leeft er dan in het verleden? Hij was zo goed bij AZ. Nou nou.

Fit is hij dus al vanaf het WK niet meer en PSV speelt niet met 5 verdedigers. Zelfs BMI en de Vrij leken goede verdedigers in dat systeem.

18 augustus 2015 om 11:18

Hoppa!..

Hij leeft misschien in het verleden maar jij in de toekomst. Aangezien je nu al beweert dat Moreno van een hele andere klasse is dan Heitinga. De beste jongen heeft nog geen minuut voor PSV gespeeld!

18 augustus 2015 om 11:58

Euh nee. Maar hij komt wel bij een grotere club vandaan dan Heitinga en in tegenstelling tot Heitinga speelde Moreno daar wel....

18 augustus 2015 om 12:14

En dan is 'espanyol' die grote(re) club waar je het over hebt? Heitinga heeft een jaar bij Atletico en 4 jaren bij Everton gespeeld en daarnaast heeft hij meer dan 85 interlands achter zijn naam staan. Bij een groter (voetbal)land dan Mexico wel te verstaan. Dus volgens mij weet je zelf ook wel beter.

18 augustus 2015 om 12:39

De clubs Herta en Espanyol zijn exact vergelijkbaar. Moreno speelde afgelopen jaar 19 duels, Heintinga 13.

Goeie aankoop.
Ik hoop dat psv de groepsfase van de cl fase overleeft. Als groepshoofd en deze selectie is de kans wel groter dan de meeste keren van ajax afgelopen 5 jaar.

Psv feyenoord en ajax zijn de grote titelfavorieten. Ik ben erg benieuwd naar de onderlinge duels. Ik denk dat dat wel veel kan uitmaken wie er met de hoofdprijs vandoor gaat.

Er zijn voor mij ook eigenlijk niet echt andere kanshebbers. Meer grote outsiders zoals heerenveen vitesse en az. Maar zie dat niet gebeuren.

Ajax of psv moeten ook beide de knock out fase halen. Tenzij ajax nog faalt donderdag maar ze hebben zich wel aardig herstelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren