Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Deal met gewilde Andersen en De Jong in de maak'

Laatste update:

Frenkie de Jong lijkt toch niet naar PSV te gaan. De achttienjarige middenvelder van Willem II heeft volgens het Brabants Dagblad bij de directie van de Tilburgse club aangegeven dat zijn voorkeur uitgaat naar Ajax, dat ook in hem geïnteresseerd is.

/

Volgens De Telegraaf heeft Jurgen Streppel direct na het uitduel met Ajax (3-0 verlies) een balletje opgegooid. De trainer van Willem II wil Lucas Andersen graag een jaar van de Amsterdammers huren. De Deense middenvelder komt voorlopig niet in de plannen van Frank de Boer voor: hij speelde dit seizoen geen minuut in de hoofdmacht.

Mogelijk zou een overgang van De Jong naar Amsterdam in een deal tussen de clubs over Andersen kunnen worden gegoten. Vandaag neemt Ajax tijdens het technisch overleg een beslissing over de toekomst van Andersen, die nog steeds als groot talent wordt gezien. Streppel beseft dat de fans van Willem II graag willen dat De Jong blijft, maar hij vindt de tiener 'nog niet stabiel genoeg' om hem veel speeltijd in het hoogste keurkorps te gunnen.

Ajax moet Lucas Andersen aan Willem II verhuren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ik vraag me af hoeveel spelers willem 2 nog wil huren . daar schiet je als club toch helemaal niks mee op .

17 augustus 2015 om 07:02

Ja zeker wel, Willem 2 moet eerst een stabiele club worden. Dat worden ze doormiddel van in de Eredivisie blijven. Door bepaalde kwaliteiten te huren komt het wel goed. Een Zivkovice kan zo maar 20 doelpunten maken. Een Andersen kan prima functioneren op het middenveld of op de flanken. Ik vind dit een betere manier van beleid. Dan heel veel spelers kopen en hopen op geen degradatie.

Willem2 heeft nu al een betere selectie dan de degradatie kandidaten.

17 augustus 2015 om 07:09

Hoe kun je een stabiele club worden als je zoveel huurlingen hebt? Op het moment dat ze niet zoveel meer kunnen huren hou je weinig stabiliteit meer over, als ze niet genoeg geld hebben om al die spelers middels aankopen te vervangen.

17 augustus 2015 om 07:13

Ik snap wat je bedoeld. Maar ze hebben zelf toch ook toppers. Bijvoorbeeld Frenkie de Jong, Dijks, Ondaan en nog wat. Die echt wel geld opleveren. Daarnaast kan Willem 2 juist door Ajax sterker worden. Ze moeten gewoon een samenwerkingsverband maken. Ik weet zeker dat ze er sterker van worden. Wellicht Mike van der Hoorn daar maar een seizoen plaatsen.

17 augustus 2015 om 07:14

@kohaku

Willem 2 kan niet serieus allemaal spelers aantrekken van een bepaalde kwaliteit en ze allemaal een contract geven. Doelstelling is behouden blijven voor de eredivisie en daar op verder te bouwen. Er zijn vele clubs die naar de eredivisie kwamen, spelers aantrokken om in de eredivisie te blijven en vervolgens degradeerden en ook per direct in geld nood kwamen.

Door spelers te huren kan je een hogere kwaliteit halen voor minder geld. En zonder dusdanige financiële risico's. Op de lange termijn is het misschien niet wat je wilt. Maar een samenwerkingsverband met een grote club met één van de beste opleidingen van Europa kan geen kwaad.

Nu huren ze Zivkovic en Andersen. Volgend jaar misschien Nouri/cerny/vd Beek en misschien hun eigen Frenkie de Jong.

17 augustus 2015 om 07:52

van huren wordt je geen stabiele club . dat is hetzelfde als een huis huren , je bouwt geen eigen vermogen op op deze manier . je weet van te voren dat ze maar 1 jaar blijven . ik vind het een domme zet .

17 augustus 2015 om 07:57

@ Diekertjedap

Maar een huis huren in plaats van kopen kan met financiële onzekerheid wel interessant zijn. Tenslotte loop je dan geen risico op een grote restschuld of langdurige contracten die je moet honoreren ondanks een eventueel minder inkomen.

Als je een contract hebt voor 1 jaar ibj je werkgever zonder de zekerheid dat je er volgend jaar nog werkt (willem 2 in de eredivisie) dan is het kopen van een huis niet aan te raden. Tenslotte sluit je dan een langdurig contract af zonder de financiële zekerheden. Terwijl het huren van een huis met een 1 jarig contract zorgt dat je een huis hebt maar niet de risico's hebt.

Huren is niet per definitie slecht.

17 augustus 2015 om 08:04

Ik ben ook geen voorstander van veel huren. Maar ik ben niet op de van hun plannen... misschien dat ze op deze manier op bepaalde plekken goede spelers willen hebben zodat de rest zich hieraan kan optrekken, ze horen eindigen en hun eigen spelers zo meer waard worden...
op lange termijn lijkt het me tamelijk onnozel om een uitstal club van Ajax te worden

17 augustus 2015 om 08:31

Sommige mensen snappen het nog steeds niet. Tegenwoordig worden gekochte spelers weg gekocht bij minder teams dus dan ben je ze ook kwijt. En ala ze falen zit zit je nog meerdere jaren aan vast. Dit is een prima beleid. Op deze manier kunnen er grote talenten na Willem 2 komen jaar in jaar uit. Goed voor Willem 2 en Ajax .

17 augustus 2015 om 08:39

@diekertjedap: op zich een goede vergelijking ware het niet dat je de plank totaal misslaat. Met een huis kopen, bouw je ook geen vermogen op. Je koopt dat huis namelijk door de grootste schuld van je leven op je te nemen. Een enorme verplichting. Als er iets misgaat in je leven: scheiding, verlies werk etc kan je in de problemen komen.

Zo is het met spelers kopen ook. Je kan in de problemen komen als je veel geld steekt in nieuwe spelers en dan opeens doen ze het niet zo goed als jij dacht. Dat is ook kapitaalvernietiging.

Huren is slecht wanneer er achter dat huren geen gedachte zit. Veel clubs doen het ook pas halverwege het seizoen. Maar huren met een idee en dan met name de juiste spelers huren kan je die kwaliteitsimpuls geven. Het gaat er ook om wat je betaald. MEt een deal als hierboven kan w2 én geld krijgen én goedkopere kwalitatieve huurspelers krijgen.

17 augustus 2015 om 08:51

maar bij de verkoop heb je in ieder geval een grote kans op winst . het s kapitaal vernietiging als je aan het opleiden bent voor een verhurende club . alleen de verhurende club plukt er de vruchten van .

17 augustus 2015 om 09:10

Als Zivkovic er 'zomaar' 20 kan maken bij Willem 2 had ajax m echt niet verhuurd hoor.

17 augustus 2015 om 09:17

@ Diekertjedap

Foutief gezien, met verkoop heb je niet een grote kans op winst. Dat is een fabeltje. Sterker nog, de 5 topclubs in Nederland hebben allemaal op die manier geprobeerd geld te verdienen. En alle vijf zijn ze aan de rand van de financiele afgrond gekomen daardoor.

17 augustus 2015 om 09:25

Nou als je jongens huurt kun je hun vertrouwen pakken en hopen dat als jij hem wilt kopen dat hij dan ook zelf in de deal gaat zitten van ik wil graag naar bijv. Willem II en willem II wil hem hebben kunnen je alsnog tot een akkoord komen

17 augustus 2015 om 09:35

Vitesse heeft europees voetbal gehaald met al die huurlingen.

17 augustus 2015 om 09:55

Huren kun je altijd. Altijd overbodige spelers of jonge talenten die bij de topclubs niet aan bod komen. Daarnaast is hetvaak geen risicovolle inverstering. Door het geld van de eredivisie kan willem 2 dus financieel stabiel worden en steeds minder spelers huren. Zit een goed idee achter.

17 augustus 2015 om 09:58

Bedrijven hebben vaak ook een percentage uitzendkrachten, in slechte tijden kan de organisatie zodanig worden afgeslankt dat het kan voortbestaan. Dat zelfde beleid volgen de (slimmere) clubs die onderin de eredivsie meedoen, het is niet onrealistisch voor die clubs dat ze degraderen. Mocht dat gebeuren ruilen ze zonder al te veel pijn de eredivisie jas in voor het jupiler league jasje. Vaak onstaan de financiele problemen bij kleine clubs door teveel risico te nemen met aankopen, contracten zonder degradatieclausule e.d. Dus het huren van spelers is dan gewoon verstandig beleid, kwaliteit en weinig risico :-)

17 augustus 2015 om 11:15

Een De Sa is na dit seizoen gewoon transfervrij. Andersen en Zivkovic zijn beter dan de spelers die er rond lopen en mooie tijdelijke oplossingen voor hun dus. Ligeon kan misschien ook wel gekocht worden na dit seizoen voor laag bedrag. Ttete speelt hij niet uit de basis zo.

17 augustus 2015 om 11:22

@ Kohaku

Op deze manier haal je vrij goedkoop spelers. Ze zijn wel binnen een jaar weg, maar ze geven de selectie wel een kwaliteitsimpuls. Als je niet huurt heb je een veel minder team. Heracles huurde in haar begintijd in de Eredivisie ook aardig wat spelers. Ze kunnen niet elke speler kopen die ze willen en dit is dan een goed alternatief in mijn ogen. Spelers zoals een Boakye werd eerst gehuurd, hij beviel en werd later gekocht. Op die manier kun je ook zien of een speler wat toevoegt zonder gelijk een transfersom te betalen. Op deze manier heb je een selectie van een hoger niveau, wat betekent dat je hoger eindigt en/of degradatie weet te ontlopen. Dat scheelt weer enorm met de TV-gelden, en op die manier kan je uitgroeien tot een stabiele club in de Eredivisie zoals Heracles. Hebben net het stadion uitgebreid waardoor de begroting stijgt en ze minder genoodzaakt zijn om te huren.

17 augustus 2015 om 11:25

Nou door een goede relatie te onderhouden met de topclubs (en kwa speltype ook veel overeenkomsten te vertonen) kan je spelers met kwaliteiten huren die je als Willem 2 zijnde nooit zou kunnen kopen op deze leeftijd, maar door ze te huren voeg je alsnog die extra kwaliteit toe aan je selectie

17 augustus 2015 om 11:27

Het is heel logisch. Als Willem 2 zijnde wil je een aantal jaar achter elkaar in de eredivisie lijven waardoor je een goede financiële basis krijgt om mee verder te kunnen. De Financiële inkomsten tussen clubs die in de Jupiler League spelen en de Eredivisie is namelijk enorm.

Spelers huren van een Ajax is voor een Willem 2 ideaal. Het zijn namelijk spelers van een niveau goed genoeg om in de eredivisie te spelen en je weet als Willem 2 zijnde wat je er aan hebt. Het is juist uitermate slim van Willem 2 om spelers als Zivkovic en Andersen te huren. Zo heb je als Willem 2 zijnde een bepaalde garantie om in de eredivisie te blijven en kan je als club verder bouwen.

17 augustus 2015 om 16:11

dat heeft te maken met de scouting die geen reet voorstelt bij die clubs , niet met het principe .

17 augustus 2015 om 09:12

Als vitesse met het vreemdelingenlegioen van chelsea elk jaar zo kan presteren. Waarom kan willem 2 dan niet stabiel worden door middel van het huren van spelers?

17 augustus 2015 om 12:00

Het is gewoon een prima tijdelijke oplossing De spelers die ze halen spreken de taal. Dat scheelt al heel veel. Ze spelen het zelfde spel. Lekker aanvallen is de intentie. Van der Hoorn mogen ze ook nog wel huren. Dan moeten wij Duarte nog verkopen. Serero mag van mij nog wel blijven. Prima jongen voor de groep/bank.

17 augustus 2015 om 09:31

Als je ieder jaar een aantal goede spelers kunt huren schiet je hier natuurlijk wel wat mee op.. Je bent alleen nooit geheel zeker op de lange termijn. Maar dat ben je eigenlijk toch niet, omdat je beste spelers van je team toch hogerop zullen willen.

17 augustus 2015 om 09:54

Nou Willem2 zal een budget hebben om spelers te kunnen kopen als je daarvoor niet de versterking kan vinden is het slim om te huren. Ik zou zeggen huur Andersen voor 2 jaar dan heb je 2 jaar deze speler bij Willem2 en kan je met meerdere huurlingen een leuk niveau aantikken waardoor sneller spelers geneigd zijn om naar Willem2 te komen en zo kan je langzaam bouwen naar een elftal met vaste krachten.
Daarnaast als je leuk voetbal speelt als team zullen een PSV/Ajax en of Feyenoord altijd wel spelers willen verhuren die interessant zijn voor clubs als Willem2.

Lijkt mij ook een ideale deal. Ik vind Andersen persoonlijk niks. Maar voor een Willem2 een echte aanwinst. Die jongen heeft vertrouwen nodig en minuten.

Over Frenkie de Jong heb ik geen idee. Het schijnt een groot talent te wezen. Laat hem sowieso in Willem2 daar nog spelen.

17 augustus 2015 om 08:16

Frenkie de Jong gaat nog lang niet genoeg minuten maken bij Willem 2. Is echt een gigantisch talent, maar nog te grillig. Jaartje Jong Ajax, dan Willem 2 en vervolgens zijn kans krijgen, zou een stuk beter zijn.

17 augustus 2015 om 09:58

Ja maar wat moet ajax nou met nog meer middenvelders ..... daar hebben we er wel zat van dacht ik zo

17 augustus 2015 om 10:39

Kunt u iets meer vertellen over De Jong, wat zijn zijn kwaliteiten, op welke speler lijkt hij?

17 augustus 2015 om 10:39

Eigenlijk wel ja. Nouri, VD Beek, Antonucci, De Jong en nog meer. Maar niet iedereen zal het uiteindelijk redden.

17 augustus 2015 om 11:17

Box to box middenvelder. Speelde geweldig bij EK Oranje U19. Goede klik met Nouri ook. Hij zal gehaald worden voor Jong Ajax. Serero/duarte mogen ook nog weg geloof ik. Dan komen er gelijk weer plekken vrij.

17 augustus 2015 om 11:19

Antonucci is net 16 geworden. Van de Beek zit dicht tegen het eerste aan en ik vermoed dat Nouri eerst als buitenspeler gaat doorbreken wegens zijn fysiek. Wat ze ook een beetje doen met Andersen en Sinkgraven. Maar dat zal ook afhangen van zijn eigen prestaties, blessures en schorsingen van medespelers. Antonucci moet nog blijken hoe hij het straks gaat doen. De andere 3 horen het wel te halen.

17 augustus 2015 om 17:29

Lijkt qua spel een beetje op Klaassen (als we het dan toch over Ajax hebben). Maakt veel meters en heeft veel diepgang. Is niet de creatiefste (zoals Sinkgraven bijvoorbeeld), maar kan door zijn gedrevenheid wel veel forceren en is (in elk geval bij de jeugd) sterk in de duels. Het meeste wat ik van hem weet, heb ik ook van anderen vernomen (een bron bij Willem 2), maar ik heb wel het idee uit die paar wedstrijden die ik zelf heb gezien dat het aardig klopt. Het lijkt me een aardig talent dat samen met Antonucci, Nouri en van de Beek een toekomstig middenveld kan vormen. En ja, ik weet dat het middenveld uit 3 spelers bestaat, maar je moet sowieso altijd 6 middenvelders in de selectie hebben, misschien wel meer.

Had deze jongen niet al een akkoord met PSV dan?
Zal het zelf wel prima vinden als hij naar Ajax verkast. Qua talent op het middenveld zijn we voor de komende seizoenen dan prima voorzien. Tenminste op voorhand. Of dat echt zo zal zijn moet uiteraard nog blijken.

17 augustus 2015 om 07:06

Ja hij was akkoord met Psv,maar ik kan begrijpen dat je als jong ventje eerder voor Ajax kiest dan voor Psv, Ajax geeft de jonge spelers gewoon meer kansen.
Gisteren bij studio voetbal zei iemand het al. Zo een Bergwijn had er bij Ajax echt wel ingestaan,maar PSV kiest voor zekerheid dmv het huren van een wat oudere speler.

Ik denk dat de komende jaren geen enkel toptalent de voorkeur aan PSV geeft tov Ajax. Puur vanwege eigen belang.

17 augustus 2015 om 07:14

Ja, je ziet het wel hoeveel kans Zivkovic krijgt. Die staat daar drie jaar onder contract voor ie misschien eens bij het eerste zit. En je krijgt net als bv Zoet, Depay en Hendricx erg weinig kans ja. Die spelen en speelden ook nooit in het eerste.
Ze hebben gisteren ook gezegd dat het ook om prijzen gaat, met alleen jeugd kom je er niet. En ook Ajax koopt hoor. Als middenvelder in de jeugd bij Ajax moet je nu gaan hopen dat er over twee jaar een aantal verkocht worden anders kom je niet aan de bak. En voor de verdediging hebben ze ook genoeg binnen gehaald de afgelopen jaren.

17 augustus 2015 om 07:16

Ben ik het met je eens. Je ziet het zaterdag maar als voorbeeld. Een Cerny die debuteert. Terwijl Ajax ook bijvoorbeeld een rare positie wisseling kon doen. Maar ik vind dat het nog beter kan. Bijvoorbeeld een Muric binnenkort de voorkeur geven. Muric is echt voor mij doen nog beter dan Cerny en Fischer.

17 augustus 2015 om 07:21

@ Kohaku

Zivkovic is geen goed voorbeeld en dat besef jij, maar ook Richairo zelf beseft dat heel goed. Die heeft zelf ook aangegeven te begrijpen dat er teveel dingen nog mis gingen om serieuze concurrentie te worden. Als je ziet wie er bij Ajax spelen en kansen krijgen dan is dat meer dan PSV en ook meer dan Feyenoord.

Riedewald, Veltman, Tete, Bazoer, Klaassen en El Ghazi zijn eignelijk standaard basis spelers en zijn allemaal jeugdtalenten geweest die kansen hebben gekregen. Hetzelfde geld natuurlijk voor van Rhijn en Fisscher die ook veel minuten zullen maken dit seizoen.

Maar het verschil zit hem juist in de kleine dingetje die je afgelopen wedstrijd kon zien. Frank de Boer neemt een 17 jarige speler mee en laat hem bij een 2-0 stand gewoon in vallen. En dat is iets dat bij PSV vrijwel niet gebeurt. Daar komt niet Bergwijn in de ploeg, maar Jozefzoon. Daar komt niet Paal in de ploeg maar Schaars. En dat kleine, maar dusdanig essentiële, verschil is ongelofelijk belangrijk.

17 augustus 2015 om 07:24

@ Oranje88

Bergwijn en de jeugd staf van Ajax konden een beetje moeilijk met elkaar door één deur heen en daardoor heeft Bergwijn besloten om ergens anders voor zijn kansen te gaan. Bergwijn stond bij Ajax al bekend als een groot talent en zal ook bij PSV zeker zijn kansen gaan krijgen.

Het enige dat PSV moet gaan doen is ipv Jozefzoon bijvoorbeeld kansen te gaan geven aan Bergwijn.

17 augustus 2015 om 07:37

Kohaku. Natuurlijk koopt Ajax ook, echter geeft Ajax die jonge jongens gewoon meer kansen. En ja met alleen jeugd redt je het waarschijnlijk niet, maar denk jij dat een jonge speler kan schelen? Die wilt gewoon spelen hoor. Eigen belang! Een PSV zal Bazoer nooit in de as laten spelen bijvoorbeeld. Ik ben ervan overtuigd. Ajax geeft hem daar gewoon de kans. Riedewald speelt gewoon wekelijks op een cruciale positie. PSV haalt een Moreno en laat duidelijk merken dat ze de jeugd niet goed genoeg vinden. Dat is ook het nadeel vh beleid van PSV. Geloof me die strijd om toptalenten gaan ze niet winnen zodra Ajax zich in de strijd mengt.
Ajax laat juist met de verhuur van Zivkovic zien dat ze nog vertrouwen in hem hebben. Hij hoeft maar 1 goed seizoen te hebben en hij zal gewoon spelen in Ajax 1. Nu speelt ook de jonge milik in de spits.

17 augustus 2015 om 07:43

Klopt bergkamp, maar dat zie ik PSV dus niet doen. Je verwoord het perfect. In plaats van een jozefzoon zet een bergwijn. In plaats van een schaars een paal. Maar PSV doet dat op het oog liever niet. PSV investeert liever in wat al ervaren spelers voor de breedte.

17 augustus 2015 om 07:45

@kohaku, is het nou echt zo moeilijk om de emoties even te parkeren en gewoon objectief te kijken?
Het is eenzijdig belicht door zivcovic, depay en zoet te noemen, maar tete, Veltman (die door iedereen gekraakt wordt, maar toch zijn kans krijgt), Bazoer, el ghazi, Klaassen, etc. niet te noemen. Tuurlijk biedt Ajax de jeugd meer perspectief. PSV is daarentegen weer sterker in het aankopen van spelers. Wat mij betreft hoeft dat laatste geen negatieve bijklank te hebben. Het lijkt echter of veel PSV ers daar zelf moeite mee hebben.

17 augustus 2015 om 09:05

Over het algemeen klopt het dat Ajax de jeugd (te) snel de kans geeft. Maar het geval Bergwijn slaat nergens op. Jij haalt aan dat Cerny zijn debuut maakt, dat deed Bergwijn vorig jaar ook al. Ook Ajax haalt een Younes op, staat die Cerny ook niet zogenaamd in de weg?

Bovendien is Lestienne gehuurd, dus Bergwijn kan een seizoen lang gaan spelen in de Jupiler League, om volgend seizoen voor het vrijkomende plekje te gaan strijden. Maar goed, zo ver had Adriaanse zich natuurlijk niet laten inlezen.

Jeugd inzetten is goed, ze kennen de clubvisie al, fans kunnen zich identificeren met deze jongens en ze kunnen relatief gezien veel geld op leveren doordat ze bijna niks kosten. Echter, moet er in mijn ogen een gezonde mix zijn. Ervaren spelers moeten talenten kunnen sturen in het veld. Een paar maanden geleden stond er een mooi interview in de VI over Basel. Die streven elk jaar naar een verdeling van 33 procent ervaren spelers, 33 procent gekochte talentvolle spelers en 33 procent jeugd. Met zo'n visie ben ik het helemaal eens.

17 augustus 2015 om 09:48

@oranje88:

En weer het bekende verhaal over de jeugd die bij Ajax zogenaamd meer kansen krijgt dan bij Psv...

Een goede jeugdspeler heeft net zoveel kans om door te breken bij PSV als bij Ajax. Het verschil is alleen dat er tot voor kort nauwelijks echt goede spelers uit de jeugd van PSV kwamen. En spelers die niet goed genoeg zijn, die krijgen inderdaad geen kansen. Kun je afgezien van Huntelaar ook maar één speler noemen die bij PSV geen kans heeft gekregen maar die achteraf toch heel goed bleek te zijn?

Spelers die goed genoeg zijn krijgen echt wel een kans. Van o.a. Zoet, Depay, Hendrikx, Brenet, Tamata en Locadia kun je toch niet echt zeggen dat ze niet genoeg speeltijd hebben gekregen om te laten zien wat ze waard zijn?

En wat Bergwijn betreft, dat heeft PSV juist heel verstandig aangepakt. Die jongen is nog niet klaar voor een basisplaats. Hij is pas 17 en pas een paar maanden geleden overgegaan van de A1 naar Jong Psv. Wil je die meteen als basisspeler in de Champions League voor de leeuwen gaan werpen? Juist omdat Bergwijn eraan komt heeft PSV geen nieuwe linksbuiten gekocht, maar er één gehuurd voor een jaar. Zodat Bergwijn rustig gebracht kan worden met invalbeurten en zodat over een jaar kan worden gekeken of hij er dan klaar voor is.

En bij Ajax is de jeugd ook niet heilig, hoor. Of denken je dat Cillessen, Onana, Boer, Van der Hoorn, Heitinga, Viergever, Sinkgraven, Andersen, Serero, Gudelj, Milik, Younes, Sanogo en Schöne, allemaal gekochte of gehuurde spelers, de eigen jeugd niet in de weg zitten?

17 augustus 2015 om 10:27

De discussie gaat er over dat jonge spelers liever voor Ajax kiezen omdat je daar als jonge speler meer kansen krijgt.
Van de spelers die jij opnoemt waren er heel veel erg jong toen ze hun eerste contract bij Ajax ondertekende:
Cillessen, Onana, van der Hoorn, Sinkgraven, Andersen, Serero, Milik en Younes. Bovendien komt Heitinga uit de Ajax opleiding.

17 augustus 2015 om 10:39

@cabinessence

Noem het hoe je wilt, feit is dat hij eerder naar Ajax toe wilt. Rarara waarom als Brabantse jongen?? Graag bij huis spelend wilde hij o zo graag. Hij weet dondersgoed dat hij als jonge jongen eerder speelt in de hoofdstad. Het gaat niet zozeer om eigen jeugd, wie zegt dat???. Het gaat om jonge jongens de kans geven. Al die namen die jij opnoemt kregen ook op jonge leeftijd de kans. Kortom kul tegenargument. Je bevestigd alleen maar mijn gelijk.
Bij Ajax speelt de eigen jeugd als die goed genoeg is, Bij Ajax krijgen jonge voetballers de kans als die beter zijn dan de eigen jeugdspelers.

Dat is amper het geval bij Psv.

Denk jij dat Frenkie zichzelf ziet als Ajax jeugd? Natuurlijk niet, echter weet hij dat Frank de Boer zeer gecharmeerd is van jonge spelers. Zelfs in slechte tijden!

17 augustus 2015 om 11:03

@oranje88
Wat zit jij voor onzin uit te kramen? Als de eigen jeugd/jeugdspelers die dan al wel niet gekocht zijn oid, goed genoeg zijn krijgen ze in Eindhoven ook echt wel een kans, zie Depay, Willems, Zoet, Hendrix, Locadia enz.

17 augustus 2015 om 11:05

Toevallig spelen er maar 2 van dat hele rijtje, dus zij staan inderdaad onze 'jeugdspelers' niet in de weg.

17 augustus 2015 om 11:21

Met El-Ghazi aan de rechterkant heb je iemand die misschien niet perfect speelt, maar wel scoort. Dus die speel je op dit moment niet zo uit de basis. Maar Muric, van de Beek en mogelijk ook Nouri maken op korte termijn ook hun debuut. Frank zei: hun tijd komt nog wel.

17 augustus 2015 om 11:23

Minder dan bij Ajax! En vreemd dat je Locadia (die zelf vindt dat hij geen kans krijgt) en Hendrix die lekker de bank warm houdt benoemd.
Je kijkt overduidelijk door een PSV bril. Valt me ook op dat alleen PSV fans denken dat jonge spelers echt de kans krijgen in Eindhoven.

Depay, Jetro en Zoet eens, maar goh na al die jaren werd het eens tijd.

Bij Ajax is het concept simpel. De ene jeugdspeler of jonge speler out de ander krijgt een kans. Perfect voorbeeld met de keepers. Stekelenburg- Vermeer- Jasper (gehaald op jonge leeftijd).

Of de creatieve spelers: vd vaart- Sneijder- Eriksen-Klaassen- Nouri?? of Frenkie de Jong?

Het is geen toeval daar.

17 augustus 2015 om 11:25

@Kohaku: Zivkovic vind ik zelf ook eek apart verhaal. Die jongen was naar mijn mening al klaar voor het eerste en Sanogo als vervanging is gewoon een achteruitgang. Echter kan dit ook goed uitpakken voor Ajax, Zivkovic ontwikkeld zich door, komf beter terug en Ajax houdt aandacht van Europese clubs van zich af totdat de speler een topjaar voor Ajax kan maken. Daarmee bedoel ik dus ipv 15 goals, 25-30 goals in een seizoen.

17 augustus 2015 om 11:27

@ Kohaku

Goh, wat een heerlijke subjectieve reactie.

Bij Ajax 1 speler eruit plukken die weinig speelt en dan toevallig de jeugdspelers van PSV noemen die wel zijn doorgebroken, want heel veel meer spelers kun je niet noemen.

Bij Ajax stonden afgelopen zaterdag in de basis: Tete, Riedewald, Veltman, Bazoer, Klaassen en El Ghazi. 6 spelers die de kans krijgen.
Bij PSV alleen Brenet.

En heel grappig dat je Zoet noemt, hij speelde in het seizoen 2008/2009, 2009/2010 en 2010/2011 maar liefst 0 wedstrijden voor Psv. Werd 2 jaar verhuurd aan RKC en pas in zijn 5e seizoen kreeg hij de kans. En dan kom je met Zivkovic die over 3 jaar de kans krijgt. Lachwekkende reactie.

17 augustus 2015 om 11:36

@oranje88

"noem het hoe je wilt, feit is dat hij eerder naar Ajax toe wilt. Rarara waarom als Brabantse jongen??"
In de regio Tilburg is Ajax populairder dan Psv. Kan makkelijk dat hij altijd al Ajax-supporter is geweest.

"het gaat om jonge jongens de kans geven."
Het basiselftal van PSV dat afgelopen jaar kampioen werd: Zoet (24), Rekik (19), Arias (23), Bruma (23), Willems (21), Maher (21), Wijnaldum (24), Guardado (28), Depay (21), De Jong (24). Nee, inderdaad, de jonge jongens komen bij PSV niet aan bod...

"kortom kul tegenargument. Je bevestigd alleen maar mijn gelijk."
Welk gelijk? Wijs het even aan, ik zie het niet.

17 augustus 2015 om 12:05

Dat de jeugd geen kans krijgt. Alles is aangekocht, alleen Zoet en Depay niet. En dat vind ik prima hoor. Maar ga dan als club zijnde niet lopen zeggen dat de jeugd meer kans krijgt. Zoet is geen sterkeeper, gewoon prima Eredivisie keeper. Depay was wel een goede speler.

De rest is gewoon aangekocht en die geweldige jeugd wordt alleen maar geblokkeerd. Dan moet je ook zo eerlijk zijn dat je als supporter kan inzien dat een Bazoer weg wilt en dat een Frenkie de Jong PSV bedankt, vind ik dan.

Ze spelen gewoon met aangekochte spelers, prima spelers voor de Eredivisie. CL zal nog moeten uitwijzen. Maar laat PSV en de supporters hier op het form van PSV dan ook gelijk stoppen met het ophemelen van de jeugd en het zeggen dat de jeugd een kans krijgt. Want dat krijgen ze namelijk niet.

17 augustus 2015 om 12:08

Brenet is een waardeloze speler, dat ook nog eens.dus zo goed is de jeugd daar niet eens. Zoet maakt een prima indruk bij Rkc, maar bij PSV laat hij zien dat hij niet een topper is en dat hij nooit eerste keeper wordt van het Nederlands elftal. Dat is natuurlijk ook niet voor iedereen opgelegd. Het is geen Gomes uit de betere tijd, om het zo maar op te noemen. Zoet kost je nog wel eens punten.

Verder is er veel afgunst dat Frenkie de Jong voor Ajax kiest, had ik wel verwacht. Maar is wel jammer natuurlijk dat het zo moet.

17 augustus 2015 om 12:10

@oranje88:

Sowieso, waar is jouw obsessie met jonge spelers op gebaseerd? Sommige spelers zijn op hun 17e/18e goed genoeg voor de basis, maar de meeste spelers zijn dat gewoon nog niet. Moet je ze dan heel geforceerd voor de leeuwen gooien en opzadelen met de druk van het kampioen moeten worden en moeten presteren in de Champions League? Zo kun je jonge spelers kapot maken.

Depay moest het eerst twee jaar doen met geleidelijk steeds meer invalbeurten en wat bekerpotjes en kreeg daarna pas een basisplaats. Heeft volgens mij prima uitgepakt. Dat lijkt me ook een natuurlijke manier van een speler brengen dan wanneer je bijvoorbeeld nu Bergwijn (17 jaar en pas een paar maanden geleden doorgestroomd van de A1 naar Jong Psv) ineens zou bombarderen tot basisspeler.

17 augustus 2015 om 13:44

@ Cabinessence

Je hoeft van Bergwijn tot ook geen basis speler te maken? Maar je kan hem in ieder geval bij de selectie houden en alvast in 10 tot 15 wedstrijden wat minuten laten op doen als je toch al voor staat. En dat is het puntje waar de schoen meestal wringt, dat gebeurt dus bijna niet.

Komend seizoen zouden Bertrams, Heesakkers, Paal, Duarte en Boljevic af en toe speelminuten moeten krijgen. Spelen allemaal in Jong PSV en toch wel de spelers waar het meeste van verwacht word als ik mijn info op orde heb. Niet als basis speler, maar net zoals Cerny de laatste 15 minuten als je 2-0 voor staat.

17 augustus 2015 om 07:16

@ Lee112

Klopt maar Willem 2 wilde niet meewerken aan de deal met PSV en dus bleef Frenkie de Jong gewoon bij Willem 2. Nu Ajax met een naar verluid interessant voorstel komt voor Frenkie de Jong en ze de laatste tijd zowiezo goed samen zaken doen word het interessant voor Psv. Frenkie de Jong heeft gewoon aangegeven om een hoger niveau te willen proberen. Wat in principe ook niet helemaal dankbaar is jegens willem 2.

17 augustus 2015 om 07:19

Net wat oranje88 zegt... na al die grootspraak van psv over eigen jeugd hoef je maar 1 zomer te bekijken hoe psv zich gedraagd op de transfermarkt om te zien dat je als jonkie gewoon nauwelijks een kans krijgt. Feyenoord en Ajax zijn veel betere plekken voor de jeugd om door te breken. Hopelijk verandert dit de komende jaren bij psv... dat zou ze goed doen.
Frenkie de Jong, welkom bij Ajax.
Over Andersen: die jongen heeft vertrouwen nodig. Veel speelminuten op een iets lager niveau

17 augustus 2015 om 07:54

Kijk inderdaad maar naar deze zomer, waarin Feyenoord en ook Ajax coor iedere linie nieuwe spelers hebben gehaald en dan speelt eentje niet eens Europees en de andere moet zich nog maar zien te kwalificeren.

17 augustus 2015 om 08:08

Ja man... kijk even naar de prijzenlast van psv de afgelopen 8 jaar met hun fantatische beleid. Mij maakt t niet uit hoor, maar wees dan wel een vent en geef toe dat jullie beleid pas 1 jaar effect sorteert. Ik vind het niet erg dat jullie kopen, ieder zijn ding. Maar dan kan je wel dingen verwachten zoals straks met Frenkie de Jong.

17 augustus 2015 om 09:09

Wat een slechte argumenten allemaal. 1. josefzoon is geblesseerd dus die valt nu nooit in en vorig seizoen was bergwijn pas 16 en er nog niet klaar voor.
2. Bergwijn is een jaar jonger als cerny en volgens veel ajacieden is dit zon super talent hoezo werd hij niet eerder gebracht dan als ajax altijd spelers eerder kansen geeft.3 hendrix is de eerste backup voor het verdedigende middenveld niet schaars en hendrix is eigen jeugd.
4.het is toch logisch dat psv spelers koopt als je 3 basis spelers verliest moet je gewoon kwaliteit terughalen voor die plekken als de talenten nog niet klaar zijn voor een heel seizoen.je wilt niet zoals wenger een speler te vroeg brengen en hem helemaal kapot spelen en jaren later alleen met blessures laten sukkelen.4 lestienne is gehuurd als tussenpoos zodat ze bergwijn dit jaar kunnen voorbereiden op het grote werk.

Frenkie de Jong is zeker een talent maar of hij meer kansen gaat krijgen bij ajax is maar afwachten die hebben evenals psv gewoon een goed bezet middenveld.

17 augustus 2015 om 09:22

@Rvandoor
Je zet er toch pas een jeugdspeler in op het moment dat hij goed genoeg wordt bevonden door de trainer en als je ergens anders een betere speler kan kopen, dan moet je die toch kopen. Als het werkelijk zo'n supertalent is komt hij van eigens wel bovendrijven met de trainingen.
Bovendien, denk jij dat hij als de een van de zoveel talenten een kans gaat krijgen? Ik lees overal dat Ajax genoeg talenten/spelers op het middenveld heeft.

17 augustus 2015 om 10:18

Wie heeft het over fantastisch beleid? Ik geef aan dat Feyenoord en Ajax precies hetzelfde aan het doen zijn, terwijl zij al jaren praten over de wereld te veroveren met hun fantastische opleiding. Ajax had een stappenplan om de Europese (sub-)top te bestormen sinds de fluwele revolutie en kunnen niet eens van Rapid Wien winnen. Wanneer heb je Brands dit soort woorden horen bezigen?
De aankopen van PSV zijn niet allemaal sportieve successen geweest, maar wel degelijk financiële successen, waardoor PSV uit een financieel dal is gekropen. PSV besloot niet de hand op de knip te houden, maar te investeren en terug te verdienen en op die manier weer gezond te worden.
Er is ook nooit grootspraak geweest over de jeugdopleiding, men heeft altijd aangegeven dat men meer met de jeugd wilt. Maar meer met de jeugd willen doen staat niet gelijk aan een A1 het veld op sturen en hopen op het beste.

17 augustus 2015 om 11:26

Die Cerny is 17 jaar jong en staat achter 2 andere jonge spelers. Eerst achter 3 (kishna ) die nu weg is en daarom schuift Cerny door.
Bij PSV zal er een andere gekocht worden voor de basis.

En geen idee waarom Europese prestaties erbij worden gehaald. 1 PSV bakt er Europees gezien ook weinig van en 2: jonge spelers boeien echt niet of er wat gepresteerd wordt Europees. De jonge spelers willen spelen en die kans is aanzienlijk groter bij Ajax dan bij Psv.

17 augustus 2015 om 15:47

zucht!! lezen is altijd zo moeilijk voor die verongelijkte mannetjes van hier. Volgens mij heb ik het over Ajax en hun Europese doelstellingen. Die waren luid en duidelijk en 5 jaar later moeten we opeens doen alsof ze dit niet hebben lopen roepen.

De jonge spelers horen te spelen, in de A1 en in jong Ajax/feyenoord/psv.

toen ik voetbal keek had je soms een uitzondering als Seedorf die op zijn 16e zijn debuut maakte. Nu verwacht iedere snotaap voor zijn 20e basisspeler te zijn. En dan vragen we ons af waarom het zo slecht gaat met het Nederlands voetbal. Zo slecht zelfs dat de Belgen ons inhalen.

Goed nieuws van De Jong! Schijnt een groot talent te zijn.

Hopelijk leeft Andersen wat op na een verhuurperiode van 1 a 2 jaar. Als je F. De Boer mag geloven bezit Andersen net zoveel voetbalkwaliteiten als Eriksen, maar moet hij vertrouwen tanken en lekker elke week spelen. Dijks en Blind zijn goede voorbeelden van wat een periode 'mentale rust' bij een andere club met je kan doen.

Frenkie, kom maar op. Het zou leuk zijn mocht Ajax weer zo'n spelertje weten te strikken. Goede jeugd is altijd welkom.

17 augustus 2015 om 07:10

Precies een Klaassen zal ook niet langer dan 2 jaar bij Ajax spelen. Dat geldt ook voor Bazoer met zijn razend snelle ontwikkeling. Eerlijk gezegd ook voor Gudelj. Maximaal 3 jaar misschien. Maar we hebben wel nog Sinkgraven die dit seizoen meer los komt. Het zelfde geldt voor talenten die nu in Jong spelen. Die de minuten gaan maken en wellicht debuteren.

17 augustus 2015 om 07:17

@ Ahjacied

Het voordeel is wel dat binnen twee weken alle genoemde spelers allemaal tot 2020 vast liggen. Oftewel als Klaassen over 2 jaar in de belangstelling staat nadat hij 4 seizoenen basis speler is geweest bij Ajax kan er echt de absolute hoofdprijs gevraagd gaan worden. Hetzelfde geld voor Bazoer, Gudelj, El Ghazi, Sinkgraven etc. Dit is het lange termijn beleid waar Ajax al 5 jaar mee bezig is en dat gaat straks de financiële vruchten af leveren.

17 augustus 2015 om 08:11

De financiele vruchten ? wat heb je er aan als je uitgeschakeld wordt tegen een tweederangs club uit Oostenrijk waar blijven de sportieve ambities en waar blijven de sportieve vruchten waar PSV gewoon door pakt en de broodnodige routine haalt blijft Ajax maar jonge spelers aantrekken niets mis mee maar die worden alleen beter met oudere spelers om zich heen , de enige die zich onderscheid is Bazoer maar die heeft zoveel klasse en overzicht dat je blij mag zijn als hij nog 1/2 blijft , Frank de boer wilde routine en kreeg die ook maar laat het lekker op de bank zitten met alle gevolgen van dien dus geen CL , Veltman mag gewoon de fouten blijven maken want die hoeft toch nooit te vrezen voor zijn plaats , financieel doen ze het goed maar sportief geen we steeds verder achteruit , hoelang blijven ze nog zo doorgaan met dit voetbal en beleid op deze manier .

17 augustus 2015 om 08:28

@ Sloep01

Wat heb je aan financiële vruchten als je uitgeschakeld word. Omdat je simpelweg bij de laatste 32 van Europa wilt behoren. Van die 32 ploegen waar je zo graag bij wilt horen hebben 29 ploegen (ja je leest het goed) een begroting van meer dan 100 miljoen. Oftewel een verschil van minimaal 35 miljoen!!! per jaar in uitgaven mogelijkheden. Wil je mee doen met the big boys, zul je ook inkomsten moeten genereren als the big boys.

En PSV pakt door, ik zou als ik jou was serieus PSV supporter worden. Alles wat PSV doet is in jou ogen goed. EN over Ajax ben je niets anders dan negatief. Wees is een keertje trots op je club man of koop een seizoenskaart voor Real Madrid. Maar dat gezeik continu en alles negatief willen bekijken is echt te triest voor woorden.

Weet je, PSV pakt door. Gefeliciteerd. Die zijn 1x kampioen geworden nadat ze 50 miljoen in de selectie hebben geinvesteerd. PSV is ook nooit door de voorrondes heen gekomen en PSV was in de Europa league ook altijd eerder uitgeschakeld dan Ajax. Dus wie heeft het precies beter gedaan?

Je noemt jezelf echte supporter, ik heb nog nooit een supporter gezien die zo ongelofelijk negatief is. Jeetje wat moet jij een zwaar leven hebben.

17 augustus 2015 om 08:30

Sloep: psv doorpakt? Haha man, eerst zien dan geloven. Dit gewekdige psv beleid werpt al 8 jaar niet zijn vruchten af... ook Europees niet.
Wel ben ik met je eens dat Ajax mat meer op de ervaring had kunnen zitten. Maar dat komt komende jaren wel met langdurende contracten. Uiteindelijk kweekt Ajax haar ervaring zelf.

17 augustus 2015 om 08:57

Blijf jij maar lekker in de fluwelen revolutie geloven , en lekker de wijsneus uithangen ik weet wel beter hoor , het heeft namelijk niets te maken met of we wel of niet bij de beste 32 horen maar ik heb het over dat je op deze manier geen ambities toont, en dat heeft niets te maken dat ik alles wat PSV doet goed vind dat maakt jij er van , ik ben een Ajax supporter die Ajax voetbal wil zien en dat zien we al 2/3 jaar niet meer onder deze trainer maar daar sluit jij je ogen voor door met allerlei onzinnige statistieken te komen die nergens op slaan uitgeschakeld worden door een tweederangs club uit Oostenrijk daar heb ik je niet over gehoord want dat pas niet in jou straatje , ik zit in vak 405 als bijna 19 jaar met allemaal mensen die nog veel langer een kaart hebben die zijn volgens jou dus ook allemaal gek ? want ik ben niet de enige hoor die er zo overdenkt en ik geef mijn menig wanneer ik dat wil en laat mij de mond echt niet snoeren door de eerste de beste wijsneus die denkt dat hij er verstand van heeft .

17 augustus 2015 om 09:14

Met andere woorden, ga je dadelijk ieder jaar je spelers duur verkopen en anders kun je er nog 2 a 3 jaar van genieten als clubs niet het juiste bedrag willen betalen. Hiermee kun je groeien, niet als al je beste spelers iedere keer na hun topjaar nog maar een 1-jarig contract hebben.

17 augustus 2015 om 09:22

@ Sloep01

Ach, dan ben ik maar een wijsneus. In tegenstelling tot jou heb ik in ieder geval wel de feiten aan mijn zijde en ben ik daardoor geloofwaardiger. Maar als je het niet eens ben met mijn standpunten. Reageer dan gewoon niet op mij. Hetgeen dat jij niet in wilt zien is lange termijn planning en de daarbij behorende stap terug die je af en toe moet doen. Als je jezelf daar niet eens in wilt of kan verdiepen, dan moet je ook niet zeuren over wat je wel of niet wilt.

De beste stuurlui staan aan wal, je wilt graag schreeuwen maar komt met geen enkel inhoudelijk en/of haalbara voorbeeld. Dan ben ik misschien een wijsneus die er volgens jou geen verstand van heeft. Maar ik kan wel realistisch denken.

En ja we zijn uitgeschakeld door Rapid, en ja dat mag niet gebeuren. Maar man man man, alles is negatief voor jou. En je blijft continu maar PSV er bij pakken. En als je na 19 jaar op de tribune zitten zo weinig toekomst/positieve dingen ziet in je club. Dan moet je serieus maar eens af gaan vragen of het nog wel jou club is.

17 augustus 2015 om 09:49

Welke sportieve feiten heb jij aan je zijde dan als ik vragen mag ? 5 maal niet de tweede ronde gehaald van de CL en daarna uitgeschakeld in de Europa league door clubs die totaal niet aanspreken , al 5 jaar lang de beste spelers verkocht en alleen maar jeugd er voor terug of in ieder geval minder ik weet zeker als Ajax 1 of 2 goede routiniers had gehaald 2/3 jaar geleden dan had PSV nooit van z'n leven kampioen geworden maar als jij dit goed genoeg vind mag ik het toch niet vinden ,
En je zegt zelf uitgeschakeld door Rapid mag niet gebeuren heb je enig idee wat Ajax nu aan miljoenen misloopt ?
en mij afvragen of Ajax mijn club is hoe durf je dat te zeggen ik ben het niet eens met het beleid dat heeft niets te maken of het wel of niet mijn club is .

17 augustus 2015 om 09:56

shot fired. je hebt helemaal gelijk je komt door dit beleid in een vicieuze cirkel terecht want voor hoe meer je je spelers verkoopt hoe meer salaris je kan bieden hoe langer de spelers blijven en hoe verder je komt in europa en daardoor beter sponsorgeld + prijzengeld binnenharkt waardoor je betere spelers/ beter scoutingsnetwerk/jeugdopleiding kan krijgen je word steeds beter. het beleid van psv is heel leuk op korte termijn maar als je gaat kijken of het altijd succesvol is nee dat denk ik niet want je maakt alles direct op aan nieuwe transfers de spelers zullen niet langer blijven de inkomsten zullen niet stijgen.

17 augustus 2015 om 10:20

@ Sloep01

Iets met 4x kampioen worden in 5 jaar tijd. Hoe ontegenzeggelijk slecht het gaat met Ajax volgens jou. Schijnbaar gaat het bij PSV en Feyenoord nog slechter aangezien die het niet konden behalen. Maar ook die kwamen niet door voorronde CL heen en in de Europa League kwamen ze ook niet verder dan Ajax.

Al 5 jaar lang de beste spelers verkocht en geen goede spelers terug gehaald. Ach, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, Siem de Jong, Blind, Vd Wiel, Anita waren ook allemaal spelers die een kans kregen omdat de speler op hun positie verkocht werd. En ja, we zijn vorig jaar geen kampioen geworden. Heb je uberhaupt wel eens gekeken hoe moeilijk het is om 5 jaar achtereen kampioen te worden? Bayern, Chelsea, City, United, Barcelona, Real Madrid. Allemaal teams die het niet lukte om 5 jaar op rij kampioen te worden. Is dat moeilijkheidsgraad genoeg?

En ja Ajax loopt nu miljoenen mis, dat klopt. Maar een echte supporter heeft liever dat ze eenmalig miljoenen mislopen. Dan dat ze gaan investeren in spelers om CL te behalen en daarmee 7 jaar terug in de tijd gaan en verliezen binnen 4 jaar 60 miljoen eigen vermogen er door heen jassen.

Als supporter moet je op de lange termijn kijken in plaats van instant succes willen behalen. Vergelijk het met een bak koffie. Wil je per direct koffie haal je instant koffie en flikker je er water bij. Wel koffie maar het smaakt nergens naar. Maar als je langer wacht krijg je een bakje met versgemalen bonen die veel beter smaakt. Iets meer geduld, veel beter resultaat.

Als je supporter bent van een club hoef je het niet eens te zijn met het beleid. Maar wanneer je een kritische noot wilt plaatsen doe dat dan in ieder geval onderbouwd en realistisch. Lees jezelf in, zorg voor de correcte info en plaats dan de kritische en opbouwende noot. Dan is het een ander verhaal. Maar schreeuwen om het schreeuwen is supporter onwaardig. Hetzelfde geld voor eigen spelers uit fluiten en hetzelfde geld voor continu negatief zijn. Ben je een echte supporter zoals je zelf zegt. Sta dan eens achter je club en lees jezelf in. Dan hoef je het nog steeds niet eens te zijn. Maar dan heb je in ieder geval begrip voor.

17 augustus 2015 om 17:33

Niets aan toe te voegen, D-Bergkamp.

Lijkt mij vreemd van Ajax, ze hebben met Nouri en van Beek al de grootste talenten lopen op die positie. En prima van Ajax dat ze lange contracten neerleggen zodat ze de absolute hoofdprijs kunnen vragen maar wat doen ze vervolgens met dat geld? Krijgt de supporter inmiddels meer waar voor zijn geld? Het was afgelopen jaar het kijken niet waard, ben benieuwd wanneer dat dit jaar gaat veranderen. 2 gewonnen wedstrijden biedt nog geen garantie voor een nieuw seizoen.

17 augustus 2015 om 07:38

@ Wortel

Tegen AZ uit met 3-0 winnen, tegen Willem 2 thuis met weinig inspanning veel kansen creeeren en ook met 3-0 winnen. Ajax had 15 schoten waarvan er 7 op doel waren tegen Willem 2. Dat kan je toch wel stellen als vrij aanvallend voetbal.

17 augustus 2015 om 09:33

Ik snap dit ook niet he. 10 goals in 4 wedstrijden, oftewel 2,5 per wedstrijd. Maar nee hoor, Ajax speelt geen aanvallend voetbal en het is saai om naar te kijken. De wedstrijden tegen Wenen, AZ en delen van de wedstrijd tegen Willem II vond ik echt wel leuk om te kijken. Niet foutloos natuurlijk. Andersen heeft geen plek in dit team (behalve op de bank). Dan maar verhuren. Net zoals Zivkovic genoeg talent om op langere termijn nog in Ajax 1 te spelen, maar nu vooral behoefte aan speeltijd op redelijk niveau.

17 augustus 2015 om 10:44

@ Leidsehood

Ach, mensen klagen graag om het klagen.
Tegen Rapid Wien speelde we één helft fantastisch maar belonen we onszelf niet voldoende. De tweede wedstrijd kom je 2-0 achter en knok je op werk lust terug naar 2-2. Ook een positief punt. Tegen AZ speel je gewoon heel erg degelijk en win je solide met 3-0 zonder in gevaar te zijn geweest. AZ had 1 schot op doel. Tegen Willem 2 speel je op half gas, kan je domineren wanneer je aanzet en win je vlekkeloos met 3-0.

Voorlopig competitie, 2 wedstrijden, 6 punten, 6 voor, 0 tegen. Te vroeg om de loftrompet te steken. Maar zeker te laat om volledig negatief te zijn.

17 augustus 2015 om 14:31

Ik ben het er mee eens dat het beter is dan vorig seizoen. Echter maak ik me zorgen om twee dingen:

1. Waarom loopt Ajax achteruit na een voorsprong? Je zag het in Wenen: meerdere kansen worden gemist, 0-2 voorsprong, Rapid rijp voor de slachtbank. Dan druk je toch door? Dan ga je toch in de 2e helft verder met het voetbal uit de 1e helft, zodat je er nog een paar bij maakt? Dan ga je toch niet naar achteren lopen met alle gevolgen van dien, en dus een 2-2? Ik baal daar ontzettend van, want hierdoor ben je wel gewoon CL voetbal mis gelopen. Zelfde verhaal tegen Willem II. Na de 1-0 werd er niet doorgedrukt, maar nam Ajax gas terug. Waardoor er lange tijd niet veel te beleven was en Willem II wat meer kon voetballen.

2. De verdediging begint erg kwetsbaar. Je zag het al tegen Rapid: die gasten scoren 5x over twee duels omdat de verdediging kinderlijke fouten maakt. Dat baart mij zorgen. AZ en Willem II hebben weliswaar niet gescoord, maar ook in deze wedstrijden konden zij soms, 1 of 2 keer, soms 3, er kinderlijk eenvoudig door heen lopen. Nu werd het weliswaar niet afgestraft, maar opnieuw: dat geeft mij geen goed gevoel als er straks tegen betere tegenstanders wordt gevoetbald.

17 augustus 2015 om 14:48

@ Eziomessi

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, defensief worden er nog te veel fouten gemaakt. Dit komt weliswaar ook voort uit het feit dat we eigenlijk zonder een CVM spelen. Daar waar Feyenoord en PSV vaak met een CVM en een box to box spelen. Die hebben dus iets meer defensieve degelijkheid.

Tegen Rapid Wien was onverklaarbaar, die gasten waren na de rust dubbel zo fel leek het wel. Feitelijk waren zij iets verder en Ajax zakte gewoon helemaal door het ijs. Desondanks verlies je hem op persoonlijke fouten. Mag niet gebeuren maar het gebeurde.

Een beetje inherent aan jeugdelijkheid denk...

Ik ben blij dat mijn club Heracles gestopt is met dat huren.. Zo af en toe komt er nog 1 op huur basis maar over het algemeen schiet je er niet veel mee op. Willem II wordt wel heel erg rood/wit zo. Wat vinden de supporters ervan?

17 augustus 2015 om 07:38

Ik ben geen Willem 2 supporter, maar zo veel is er toch niet mis met dit beleid? Er zijn weinig spelers beschikbaar om permanent over te nemen en ook geld is er amper. Dan moet je wachten op buitenkansjes en de selectie op peil houden met huurlingen. Eerst maar eens een paar jaar overleven in de Eredivisie en dan proberen om een elftal te gaan bouwen.

17 augustus 2015 om 07:47

misschien moet de Knvb eens gaan werken aan een maximaal aantal contractspelers of het beperken van verhuurbare spelers . het beste zou zijn dat de Fifa dat wereldwijd regelde . wat ajax , Chelsea en dergelijke doen maken het voetbal kapot en zorgt ervoor dat de salarissen de pan uit rijzen . alleen de verhurende partij wordt hier beter van . als ajax eens niet zoveel spelers onder contract kon hebben dan bleef een groot deel van de talenten ook bij hun ploegen . of ze nu bij hun eigen ploeg blijven , waar ze de hele tijd zijn opgeleid of ze worden verhuurt , dat maakt niks uit . het is gewoon handel in spelers en de tegenstanders bewust zwakker maken .

17 augustus 2015 om 08:06

@ Diekertjedap

Ach, noem het handel in spelers. Ajax bied talenten een kans op een profcarriere in het voetbal. Internationaal gezien zijn we de opleiding met het hoogste aantal afgeleverde prof voetballers. Ajax heeft in percentuele en in absolute cijfers de meeste profvoetballers op de europese velden voortgebracht en is dus letterlijk de grootste garantie op een profcarriere.

Je vergeet voor het gemak dat heel veel clubs profiteren van de opleiding van Ajax. Groningen, Willem 2, Zwolle, GAE etc hebben allemaal (ex) spelers van Ajax in hun selectie rond lopen.

17 augustus 2015 om 08:20

@Bergkamp: je maakt clubs zo wel degelijk zwakker. Spelers ophalen voor erg weinig geld en ze vervolgens weer verhuren aan die clubs om een paar jaren later ze zelf te gaan opstellen als ze beter zijn... leuk voor Ajax, maar zo een club vangt dan veel minder geld voor zo een speler, dan wanneer deze speler wel gewoon bij die club had gebleven en later door Ajax werd overgenomen.

17 augustus 2015 om 08:34

@ Rvandoor

Het is nog steeds een keuze van de clubs om spelers te huren en spelers te verkopen. Frenkie de Jong heeft gewoon nog een contract voor een jaar en Willem 2 heeft tegen PSV al laten weten dat ze gewoon een goed bedrag voor hem willen vangen. PSV wil dat niet betalen. Ajax bied waarschijnlijk een deal aan waarin Andersen een jaar bij Willem 2 gaat voetballen. Zonder dat Willem 2 het salaris hoeft te betalen. Als dat een bod is wat Willem 2 acceptabel vind, dan moeten ze het doen. Vinden ze het niets, dan accepterne ze het niet.

In de afgelopen jaren heeft Ajax o.a. Dijks en Vd Hart een trasnfervrije uittocht gegeven. Maar ook Lukoki, Hoesen, Koppers zijn voor hele kleine bedragen de deur uit gegaan. En bij Ligeon, De Sa, Menig en Becker zou dat ook zomaar eens kunnen gebeuren.

17 augustus 2015 om 08:36

Wat Chelsea, Porto en Benfica doen.. Oke.. Maar Ajax? Die verhuren jonge talenten om ze te laten rijpen, terwijl bovengenoemde clubs spelers van 24/25 jaar oud verhuren om hun marktwaarde te verhogen. Lijkt me een beetje een andere situatie

17 augustus 2015 om 08:57

Ben ik met je eens Bergkamp... en zo een club moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden... het levert niks op behalve hoge klassering. Maximum aantal spelers huren zou mooi zijn.
Vanuit Ajax oogpunt erg begrijpelijk omdat de spelers beter worden en omdat het niveau in de eredivisie omhoog gaat.

17 augustus 2015 om 10:18

Maar je kan wel altijd blijven doen alsof ajax de beste opleiding heeft en dit dat maar hoeveel halen nu de echte topclubs? echt 1 in de 5 jaar ofzo de rest is allemaal middenmaat.leuk dat ze zoveel spelers bij profteams krijgen maar wat voor een teams zijn dit want bij alle europeze topclubs nu speelt er maar 1 opgeleide speler van ajax en die is ook nog niet goed genoeg (vd wiel).dus zo goed gaat het niet meer met de opleiding.na sneijder en vd vaart geen enkele topper meer voortgebracht en hoelang is dat al geleden?

17 augustus 2015 om 10:28

@ Ryan030

Noem ik het de beste opleiding? Nee, dat doet ik niet. Ik noem de Ajax opleiding de grootste garantie op een prof carriere. En dat is met zowel percentuele als absolute cijfers te onderbouwen. Oftewel als je jeugdspeler bent bij Ajax heb je in Europa de grootste kans om prof voetballer te worden. En zeker voor een jeugd speler zijn zulk soort feiten erg interessant. En spelers hoeven niet vanaf hun 5e opgeleid te worden bij Ajax om een deels Ajax product te zijn. Een 18-21 jarige speler scouten die doorgroeid is ook goed beleid.

Maar wil je een paar namen?
- Daley Blind (basis speler United)
- Eriksen (basis speler Tottenham)
- Vertonghen ( Basis speler Tottenham)
- Alderweireld ( basis speler tottenham)
- van der Wiel (psg, as roma?)
- Siem de Jong (newcastle)
- Anita (newcastle)
- Stekelenburg (southampton)
- Suarez (barcelona)
- Huntelaar (schalke)

Allemaal bij Ajax gespeeld en vervolgens een stap gemaakt in hun carriere. Nee niet allemaal in de jeugdopleiding gespeeld. Maar wel vroeg gescout, kansen gegeven en door laten stromen.

Heeft Ajax niet al genoeg middenvelders? Zou zonde zijn wanneer spelers als van der Beek en Nouri hier de dupe van worden. Dat schijnen ook grote talenten te zijn en die echt al lang voor de club spelen. Zou niet weten wat ze dan ook nog met de Jong moeten. Naast de eigen jeugd heb je ook altijd wel één of twee aankopen nodig binnen een elftal.

17 augustus 2015 om 07:43

@ Cfcrotterdam

Nouri en vd Beek zijn de twee grootste talenten, maar betekent dat je de ogen moet sluiten voor andere grote talenten. De Jong speelt bij Oranje onder 19 ook vrij veel met Nouri de laatste paar maanden. Zeker toen bekend werd dat Donny vd Beek niet afgestaan zou worden heeft Frenkie vrijwel alleen maar basis gestaan en uitgeblonken bij Oranje U19.

Laat de Jong het maar uitvechten met Nouri en Vd Beek. Is hij beter zal hij spelen.

Eerst een akkoord met PSV wat uiteindelijk niet tot een transfer komt omdat Willem II niet mee wil werken. Nu heeft zijn club belang bij een overgang naar Ajax en gaat de voorkeur uit naar een overgang naar Ajax. En dan nog zijn er mensen die denken dat hij voor Ajax kiest vanwege het perspectief dat men hem bij Ajax bied. Schei toch uit man!

Willen II begint met een vierde Ajax huurling overigens wel steeds meer op een satellietclub van Ajax te lijken. En dat binnen dezelfde competitie 😊

Ik ben voetbalfan, maar serieus neem ik deze poppenkast allang niet meer.

17 augustus 2015 om 08:02

@ Patpsv

Waarom zo negatief? Het is toch niet de schuld van Frenkie de Jong dat PSV slechts een opleidingsvergoeding wilt betalen en geen transfersom? En het is toch logisch dat Willem 2 daar niet aan mee wilt werken? De enige partij die de transfer tot stand kon brengen was PSV en die hebben het nagelaten.

Maar misschien moet je ook even terug lezen naar een uitgebreid interview met Frenkie de Jong, gepubliceerd op 17 juli 2015 wat precies een maand geleden is. Daar spreekt hij duidelijk uit dat hij wacht op welke clubs akkoord bereiken met Willem 2 en dan gaat hij serieus nadenken over een transfer. Hij heeft nergens een voorkeur uitgesproken.

Je bent een voetbalfan, maar kan schijnbaar niet accepteren dat er een speler niet naar PSV komt omdat PSV niet genoeg wilt betalen om de speler te halen. Dan moet je ook niet verdrietig zijn als een club zijn speler niet laat gaan.

17 augustus 2015 om 08:39

Bergkamp,

Je draait er om heen. Dit artikel suggereert dat Frenkie zijn voorkeur naar Ajax gaat, je zegt zelf al dat het aan PSV ligt dus pat heeft wel degelijk een punt.

Zijn voorkeur ligt niet zo zeer bij Ajax maar gaat volgens dit artikel naar Ajax omdat 1 Willem 2 er meer gebaad bij is en 2 PSV naar verluid niet aan de vraagprijs wil voldoen.

Boeit verder allemaal niet zo veel hoor want ik geloof nog steeds dat PSV in de race is voor Frenkie en als hij naar Ajax gaat even goede vrienden en zal ik er ook niet wakker van liggen.

17 augustus 2015 om 08:46

@ Panerai

Frenkie de Jong heeft in een interview heel duidelijk uitgesproken dat het hem niet uit maakt naar welke club hij gaat. Heeft zelfs gezegd dat bij Willem 2 blijven een serieuze optie was. HIj wilde veel speelminuten kunnen maken. Het artikel suggereert inderdaad dat Frenkie naar Ajax wilt. Maar dat zal (denk ik persoonlijk) meer voortkomen uit het feit dat Ajax vorige week al een akkoord had met Willem 2 omtrent Frenkie.

Mensen vergeten dat ze eerst maar eens in de schoenen van een speler moeten gaan staan. Een half jaar geleden was PSV de meest geinteresseerde en interesante club die zichzelf had gemeld. Logischerwijs heb je dan een voorkeur voor Psv. Maar PSV komt niet tot een akkoord en ze het op een laag pitje. Vervolgens komt er een club met dezelfde statuur (ajax) en die pakt door en bereikt een overeenstemming met Willem 2. Logischerwijs is het dan niet vreemd dat hij een voorkeur voor Ajax heeft. Die laten tenslotte zien dat ze hem graag willen hebben.

En zeker de laatste sneer dat Willem 2 een satelliet club van Ajax word. Ze hebben ook 5 ex PSV spelers in de selectie. Kinderachtig gewoon.

17 augustus 2015 om 11:31

@D-Bergkamp. Dat heet afgunst. Jammer dat niet iedereen kan waarderen dat Frenkie de Jong naar Ajax komt. Een prima speler. We hebben in die generatie geweldige spelers lopen. Ook in de defensie van Jong Ajax lopen er een paar met ongeveer dezelfde leeftijd. Frenkie is een goede versterking. Van de Beek is in mijn ogen al wel iets verder en zal ook eerder de stap maken om in het eerste te spelen lijkt me.

Verder is het mooi wat Willem II doet. Ze hebben zich prima versterkt met spelers die bij ons op het tweede plan zitten. De Sa kunnen ze na het seizoen gratis over nemen. Ligeon voor een prikkie. Alleen Zivkovic heeft verder toekomst bij Ajax, net zoals Andersen, mits ze beide een goed seizoen hebben. Verder mooi om te zien dat er bij PEC ook een aantal spelers lopen van Ajax (verleden) en vergeet niet Feyenoord, daar stonden afgelopen weekend meer spelers uit de Ajax-jeugd op het veld dan uit de Feyenoord-jeugd. Vond ik wel een grappig feitje.

17 augustus 2015 om 11:32

In zijn privé omgeving werd al vaker gelekt dat hij naar Ajax wou. De geruchten bleken dus te kloppen

17 augustus 2015 om 13:51

@ Flasher

Ja Jong Ajax staat er sinds jaren eigenlijk weer een keertje goed voor naar mijn idee. Een hoop jongens die de potentie hebben om het eerste te halen als ze hun ontwikkeling door zetten. Dat blijft natuurlijk maar de vraag maar er zitten er genoeg die op den duur het kunnen halen.

Verdediging: Sanniez, Owusu en Savastano
Middenveld: Mahdioui, Nouri, Beek en stiekem Bakker
Aanval: Muric, Cerny en El Azzouzi

Frenkie de Jong is een leuke toevoeging. Aangezien bij het eerste Andersen (huur), Serero (transfer) en duarte zullen vertrekken. Dan heb je 5 middenvelders in Jong Ajax waarvan er elk weekend 1 of 2 mee kunnen met het eerste.

17 augustus 2015 om 14:51

Ik heb geen vertrouwen in Bakker, ook niet in Warmerdam. Prima Eredivisie spelers, niks voor Ajax. Ook gezien de concurrentie lijken ze het niet te halen. Duarte staat echt spelers in de weg nu, die moet lekker weggaan. Andersen verhuren.

Nouri wordt nu ook gezien als linksbuiten en dat is gezien zijn fysiek normaal. Daar zal hij ook zijn debuut gaan maken bij Ajax 1 uiteindelijk. Vanavond spelen El Mahdaoui en Nouri niet. Nouri denk door zijn lichte blessure en El Mahdaoui geen idee.

17 augustus 2015 om 16:42

@ Flasher93

Bakker is inderdaad niet iemand die uitblinkt zoals Nouri bijvoorbeeld doet. Maar op de een of andere manier is die jongen altijd betrokken doelpunten en speelt hij wel vrij stabiel. Dus afschrijven wil ik hem ook nog niet. Een soort type Siem de Jong zie ik wel in hem zitten.

Duarte zal ook in jong Ajax weinig minuten gaan maken. Zeker gezien de concurrentie daar en de plannen voor Lerin. Alleen wie wil zijn salariseisen betalen? Andersen bij Willem 2 zou een goede deal zijn. Dan alleen Serero nog maar daar komt wel een clubje voor.

17 augustus 2015 om 08:06

Je kan simpelweg niet weten wat er in dat koppie van deze frenkie rondgaat. Who cares wat zijn persoonlijke voorkeur is.. ik ken deze jongen trouwens alleen van de berichten die ik op vz lees, heb m nog nooit zien ballen

17 augustus 2015 om 08:19

Oh Calimero toch, eem vierde Ajacied. Strepper gaf gisteren aan zelfs 5 ex-psvers onder contract te hebben, is het nu een satellietclub van Psv dan?

17 augustus 2015 om 09:00

Nee psv wilde gewoon niet met een fatsoenlijk voorstel komen, dat is waarom Willem II niet wilde meewerken

Ik denk dat wij hier alleen maar op vooruit gaan.

Jaja das lekker zeg. De Jong is een verschrikkelijk groot talent en ik had verwacht dat hij naar Psv zou gaan. Dit zou een geweldige transfer zijn zeg, wat een talent.

Deal met Ajax is al even rond. Vorige week is overmars in Tilburg geweest om te onderhandelen. Dat balletje opgooien na afgelopen zaterdag klopt niet. Is al gedaan tijdens de transfers van zivkovic ligeon en de sa.

17 augustus 2015 om 08:32

Verschil is dat er nu meer noodzaak is omdat Andrade is uitgeschakeld. Willemii moet er nu een aanvaller per direct bij hebben. Het liefst geen ventje van 18 maar iemand met een beetje Eredivisie ervaring; Andersen lijkt me uitstekend.

Zou een goede deal zijn. Maar om de Jong meteen naar Amsterdam te halen zie ik niet als toegevoegde waarde. Je kunt hem beter verhuren en mee laten trainen met het eerste van Willemii en wellicht pikt hij daar wat minuutjes mee.

17 augustus 2015 om 08:42

De jong komt ook weer terug naar Tilburg. Wordt weer voor 1 of 2 jaar gestald hier. Willem II krijgt geldbedrag. De jong terug op huur basis en 1 of 2 spelers van Ajax.

17 augustus 2015 om 09:10

Prima deal. Ajax wil altijd de toptalenten van Nederland hebben en geeft ze ook de kans terwijl Willemii gewoon per direct versterkingen nodig heeft.

17 augustus 2015 om 12:44

Op basis waarvan denk je dat? Bij Willem II heeft hij geen basisplek nog. Kan hij toch beter jaartje Jong Ajax in de JL en daarna jaartje Eredivisie spelen.

17 augustus 2015 om 13:13

Willemii heeft momenteel een te jeugdig elftal; als je dan nog eens een jongen van 18 op het middenveld moet plaatsen wordt je helemaal geslacht. Dat elftal schreeuwt om ervaring. De Jong is een toptalent; speelt al zn hele jeugd in alle jeugd elftallen van Oranje en is al maanden op de radar bij menig topclub.

17 augustus 2015 om 12:43

Gewoon in Jong Ajax laten spelen. Is hoger niveau dan Jong Willem II

En volgend jaar zijn de 5/6 huurlingen weg en zak je diep weg.

Helemaal omdat er weinig spelers zijn die van Willem 2 zijn en die veel marktwaarde hebben.

Aparte constructie, Maarja streppel is ook altijd een hele vage kerel in interviews en persoonlijk een beetje nare kerel hoe hij overkomt.

Hopelijk voor Willem 2 wordt het wat maar logisch klinkt het allerminst

17 augustus 2015 om 09:39

De andere optie is: je koopt nu spelers, maar kunt dan niet dezelfde kwaliteit aantrekken dus bent meteen degradatiekandidaat. Als je degradeert dan heb je spelers met een contract die weg willen omdat ze geen Jupiler niveau willen spelen en dan moet je ze voor weinig laten gaan, ook omdat je zelf in de Jupiler league niet genoeg geld binnen krijgt. Kortom, nu kies je voor meer kwaliteit in de selectie en een lager risico. Zo kan Willem II hopelijk in de Eredivisie blijven en middelen opbouwen om betere spelers te halen volgend jaar. Vind dit dus wel degelijk doordacht beleid. Hoe het gaat uitpakken is natuurlijk onduidelijk, maar dat is altijd zo.

17 augustus 2015 om 10:37

Van de 11 spelers die afgelopen weekend in de basis stonden bij Willem II hadden er 9 een meerjarig contract. Op het moment heeft Willem II 3 huurlingen, waarvan er 2 basis spelen. Valt dus allemaal wel mee!

Van mij mag hij naar Ajax. Bij PSV hebben we in het eerste elftal een heel mooi middenveld staan, met een prima bank. In Jong PSV lopen weer jongens als Paal en enkele Belgische talenten rond. Voor Ajax geldt volgens mij een beetje hetzelfde verhaal. Ik denk dat deze jongen (voorlopig) beter bij Willem 2 kan blijven.

Ik blijf er van overtuigd dat andersen het goortste talent is op de nederlandse velden, wat een techniek heeft die jongen.

Vertrouwen eninder druk zullen hem goed doen en hopelijk volgend jaar in ajax 1

17 augustus 2015 om 09:40

Inderdaad; wat fysieke training, mentale rust en speelminuten en die jongen kan dit seizoen flinke stappen maken. Zie hem wel net zo'n ontwikkeling maken als Dijks.

17 augustus 2015 om 10:19

Andersen is by far de speler van Ajax die ik echt een goede voetballer vind. Hij moet de krachthonk in en vertrouwen krijgen, dan gaat hij echt nog wel een mooie toekomst tegemoet.

HEt is leuk dat er zoveel talenten naar Ajax komen/zijn, maar zijn er niet een beetje te veel?
Gaan ze elkaar niet in de weg zitten/

17 augustus 2015 om 12:54

De sa en ligeon hoeft ajax niet terug dys die kunnen blijven als ze bevallen. Zie het als een goedkoop testjaar. Bevalt het niet dan zijn er ook geen langdurige contracten voor w2. En de rest kan w2 tijdelijk van dienst zijn en ajax dus ook zie het als de opbouw van een mooie relatie tussen de 2

18 augustus 2015 om 12:59

Een soort satelliet club van Ajax klinkt het hoe jij het zegt. Nu Haarlem failliet is kan Ajax spelers verhuren aan Willem 2.

Feyenoord deed dat tot voor kort bij Excelsior, AZ bij Telstar (gestopt in 2013) en ga zo maar door.

Wat een gezever en kuldiscussies altijd over de hoeveelheid eigen jeugd in onze selectie. Het maakt mij niet uit hoeveel talenten er doorstromen uit de jeugd, zolang ze een toegevoegde waarde hebben moet je het doen en anders niet. Er moet gewoon elk jaar een team staan dat meedoet om het kampioenschap of dat nou uit jeugd bestaat of uit aankopen maakt niet uit. Dus waarom voelen veel Psv'ers zich zo aangesproken bii dit soort onderwerpen. Ik sta honderd procent achter het beleid van PSV en ben zeer tevreden over de huidige selectie. Dat Frenkie een voorkeur voor Ajax zou hebben, zo be it. Kan er niet rouwig om zijn. Dus zullen we als Psv'ers ophouden ons als Calimero's te gedragen?

17 augustus 2015 om 09:56

Ja je hebt helemaal gelijk.
Ik begrijp het ook niet. Laat hem lekker naar Ajax gaan.
Ajax heeft er belang bij om jeugd aan te trekken en om altijd
voor jeugd te gaan. Dat doen ze overigens ook alleen maar vanwege
hun opleiding vroeger toen er nog echt topvoetballers doorbraken. Dat imago
moet naar buiten uitgestraald worden dat ze een ongelooflijk goede jeugdopleiding hebben
terwijl het al jaren in verval is in mijn ogen.
Natuurlijk doen ze dat ook voor de centjes. Ze wisten van te voren al dat Zivkovic geen aanspeelpunt is maar doen het toch omdat er wellicht in de toekomst geld aan te verdienen is. Ze nemen het risico ondanks dat het geen Ajax spelers zijn puur voor de handel. Uit alle uithoeken van de wereld zoeken ze naar spelers waar ze later aan kunnen verdienen ook al voldoen ze niet aan het profiel.
Dat is in mijn ogen geen opleiden maar gewoon een kopie wat Arsenal jarenlang doet. Ajax is gewoon het Engelse model gaan volgen i.p.v. bij hun echte opleiding van vroeger te blijven.

17 augustus 2015 om 10:21

Hij heeft niet eens een voorkeur voor Ajax, dat maakt VZ en dat maken de ajacieden ervan. Hij heeft een voorkeur voor een topclub en wie het eerste eruit is met Willem II. Maar zichzelf op de borst kloppen zijn onze vrienden van Ajax niet ongewoon.

17 augustus 2015 om 12:30

even een uitspraak van Frenky die hij nog niet zo lang geleden gemaakt heeft:

In een overstap naar PSV of Vitesse heeft hij geen interesse. Het 17-jarige talent uit Arkel, dat al bij de A-selectie meetraint, is zelf niet door PSV of Vitesse benaderd. "het kan zijn dat die clubs zich bij mijn zaakwaarnemer (stellar Group, red) hebben gemeld", zegt hij. "maar ik blijf liever nog een paar jaar bij Willem Ii.

Allemaal na te lezen in het brabants dagblad. kwestie van googlen

17 augustus 2015 om 14:28

Dit zei hij voor dat hij een overeenstemming had met Psv.. hmm allemaal na te lezen in het Brabants Dagblad.

De reden dat hij niet bij PSV zit, komt omdat PSV geen overeenkomst met Willem II kon krijgen. Allemaal te lezen in het Brabants Dagblad en ook de Telegraaf als ze daar een keer aan fatsoenlijke journalistiek gaan doen.

Ik vind dit niks.. 4 spelers van Ajax is echt te veel! Kijk eerder naar een speler als Cas Peters die ook op de linker vleugel kan spelen. We hebben niks aan een aanval met alleen maar 18 jarige..

17 augustus 2015 om 11:06

Andersen is al bijna 21 en heeft niet alleen bij Ajax al aardig wat wedstrijden gespeeld. Hij is ook Deens international en heeft CL wedstrijden op z'n naam staan. Hij is jong, maar niet onervaren.

17 augustus 2015 om 12:11

Andersen is verder dan Frenkie de Jong, dus in dat opzicht ga je als club gewoon op vooruit. Bovendien is hij jeugd international. Heeft Europese ervaringen. Hij spreekt de taal en moet op het bot gemotiveerd zijn om zich te bewijzen, aangezien de concurrentie het goed doet. Streppel is een goede coach voor hem die hem in de watten legt en het vertrouwen uitspreekt. Win win situatie lijkt me

17 augustus 2015 om 16:18

de meeste spelers die bij ajax vandaan komen hebben een air om zich heen van dat gaan we wel even doen hier bij willem2 . zeker zivcovic die nu al een naam heeft . willem 2 schiet hier helemaal niks mee op .

17 augustus 2015 om 16:29

De Sa was een prima speler voor Gea, maar was lang geblesseerd aan zijn rug. Ligeon was de beste man bij NAC en Zivkovic heeft laten zien bij FC Groningen prima te kunnen voetballen, vooral met ruimte. Dat heeft hij ook bij Willem II. Stuk voor stuk prima spelers voor Willem II. Andersen is niet z'n speler die naast zijn schoenen loopt, Is een van de meest creatieve spelers uit de Eredivisie. Maar om een of andere reden komt het er niet uit zoals de meeste hopen. Hij is ook pas 20 jaar. Niet iedereen maakt de stappen van Eriksen in z'n snel tempo. Daarom is het voor hem goed een vol seizoen te spelen. Hij doet het spelletje en bij Willem II lopen prima voetballende mensen rond. Kan echt een succes worden.

Helaas, helaas, Frenkie moeten ze wel laten gaan. Jongen heeft een contract voor één jaar en loopt daarna sowieso weg, En zoals Streppel al zegt, momenteel hem speeltijd geven is een investering en geen directe versterking, dus hooguit een investering ten faveure van zijn volgende club.

Met pijn in mijn hart wel hoor, heb echt echt genoten van dit ventje bij de beloftenpotjes.

Vind wel dat Willem II even moet stoppen met die Ajax verheerlijking... Gadver zeg! Go your own way!

17 augustus 2015 om 12:23

Er lopen meer oud-PSV spelers rond hoor. Dus dat is onzin. Koppers is een prima linksback. De Sa kan je na het seizoen transfervrij overnemen. Dan heb je met Ondaan en de Sa twee super sneller spelers met een prima voorzet. Zivkovic is gewoon een topspeler in wording, kan Willem II veel plezier aan beleven. Ook Ligeon is gewoon een prima back. Vorig jaar een van de betere bij Nac.

18 augustus 2015 om 00:54

Koppers is gehaald van Twente, heeft een verleden bij Ajax maar staat bij Willem II onder contract. Inderdaad, een degelijke back, niet bijzonder. Ligeon komt in mijn ogen tekort en Zivkovic? Heb de hele voorbereiding van Willem II gezien, eerste competitiewedstrijd ook, maar deed hij daar in mee? Ik zag alleen af en toe Matthieu invallen en toen werd er een lege plek gevuld!

De Sa, eens met je. Heerlijke speler, hoop dat ze die inderdaad overnemen.

17 augustus 2015 om 12:34

Nou Willem II noemt zich anders al decennia lang het Ajax van het zuiden.. Dus logisch dat ze dan nu ook daadwerkelijk spelers van Ajax gaan huren

Hoeveel mv's wilt Ajax nog hebben??

17 augustus 2015 om 12:14

Dit is altijd z'n onzin hé. Deze jongen komt gewoon in Jong Ajax te spelen. Het is gewoon de bedoeling dat elke positie dubbel bezet is met een 'top' talent daar achter. Dat moet je als topclub gewoon hebben. Uit ervaring zie je hoe snel het kan gaan op een positie met blessures/schorsingen. Dijks was Linksback nummer 4. Sinkgraven speelt ook LB, omdat onder andere 1 spelers is vertrekken en omdat er twee geblesseerd zijn.

Frenkie de Jong is een prima talent die bij Ajax past. Hij zal gewoon aansluiten bij Jong Ajax en daar zijn minuten maken dit seizoen. Daarna is het de vraag hoe het eerste er uit ziet. Bij een geweldig seizoen kan het soms snel gaan. Duarte moet nog vertrekken. Serero krijgt zijn laatste kans. Andersen krijgt zijn laatste kans. Concurrentie hoort bij een topclub

17 augustus 2015 om 16:19

hoeveel van die top-talenten die ajax elke keer haalt breken er ook daadwerkelijk door dan ? bijna geen .

17 augustus 2015 om 16:32

Vertonghen, Alderwerield, Eriksen, Vermealen.
Boilesen begon super goed, kreeg daarna vervelende blessures. Alleen omdat hij zijn contact niet verlengde, mag hij nu weg.

Verder Fischer, Cerny, Bay, Muric, Meleg, Andersen, Zivkovic zijn allemaal nog in dienst van Ajax en nog te jong om te beoordelen.
Tuurlijk breekt niet iedereen door. De een heeft heimwee (andersen), de ander krijgt blessures (boilesen), weer een ander heeft een vervelende zakenwaarnemer (kishna), de een vertrekt op te vroege leeftijd (bouy). Er is altijd wel een reden waarom z'n 'top' talent niet uit zijn verf komt.

Jongens vergeet niet dat bij een Transfer, die mogelijk niet eens een aanwinst blijk te zijn van een miljoen euro en later word doorverkocht voor 3 miljoen dat eigenlijk de speler niks opbrengt voor een club.

Als eerst wil de speler een transfer vergoeding, de zaakwaarnemer wil ook wat geld verdienen.
Hij verdiend misschien een 3 a 4 ton per jaar.
Er komen zoveel kosten bij.

Huren is zo verkeerd nog niet, zeker als spelers een echte versterking blijken te zijn als een Andersen.
Zet daar tegenover dat Andersen te duur is om te kopen voor een Willem 2.

* ze kunnen ook een Duarte kopen, maar daar kom je ook niet ver mee..

Zou een superdeal zijn Andersen krijgt speeltijd bij een club met een goede coach, ik hoop nog steeds dat de klasse die Andersen in zich heeft er uit gaat komen. Ik herinner me de thuiswedstrijd tegen psg daar in was hij met zijn dribbels gewoon de verdediging de baas.

Is Frenkie de Jong een echte 6 zoals ik hem heb gezien bij Oranje? Dan zou het zeker een goede aankoop zijn over 2jaar een middenveld van Nouri van de Beek en de Jong. Want Klaassen en Bazoer blijven vrees ik nog maximaal 2 jaar.

Willem II is het 2e ajax aan het worden , met al die huurspelers. Ken heel die Frenkie niet maar als hij werkelijk zo goed is dan moet hij het maar eens laten zien. Vraag me af hoelang dat gaat duren bij Ajax, zie Zikovic.

17 augustus 2015 om 12:17

Er spelen mee oud-PSV spelers, dus ga niet zeuren. Andersen is een prima aanwinst voor menig Eredivisie club. En als je Frenkie niet kent, heb je waarschijnlijk geen Nederland U19 gekeken bij het jeugd EK. Hij heeft bij Willem II nog geen basisplek, dus hij gaat gewoon beginnen bij Jong Ajax. Waar hij aan de club en medespelers kan wennen. Ik gok dat hij wel met het eerste gaat mee trainen, maar dat is slecht speculatie.

Zivkovic heeft gewoon een matig jaar gehad. Hij moet leren wat het voetballen inhoudt op topniveau. Hij heeft zich gewoon niet van zijn beste kant laten zien. Maar bij een goed seizoen strijdt hij volgend jaar samen met Milik om eerste spits te worden. Maar dat ligt puur aan Zivkovic zelf.

Een verhuurperiode is denk ik ook het beste voor Lucas Andersen. Willem ll is een van de clubs, waarbij ik denk dat ze goed zullen zijn voor de ontwikkeling van Andersen. En ja, met Ruben Ligeon, Richairo Živković en Lesley de Sa heeft Willem ll al drie spelers van Ajax gehuurd, maar volgens mij hebben ze bij Willem ll ook niet echt veel andere opties.

Dat Andersen talent heeft, kan niet ontkend worden, maar het komt er gewoon niet uit. Een verhuurperiode is dan voor alle partijen een goede optie en ik heb al aardig wat positieve verhalen over Frenkie de Jong gehoord, dus ik ben benieuwd of hij daadwerkelijk een groot talent is.

Als ik de Jong was zou ik nog bij Willem 2 blijven. Meer kans op speeltijd in de eredivisie. En bovendien lopen er bij Ajax al meer dan genoeg goede middenvelders rond. Ik vind het hartstikke irritant dat elke keer die grote talentjes al snel worden weggehaald bij hun club door de clubs met geld...

17 augustus 2015 om 12:18

Hij heeft geen basisplek bij Willem II, ook een lichte blessure nu. Hij kan Andersen zijn plek over nemen bij Jong Ajax.

Ik zie liever dat er een transfersom wordt betaald. Misschien kunnen we dan een poging doen om Armenteros terug te halen.

Goed bezig! Vond hem laatst op het jeugdtoernooi goed spelen, dat zijn ook de enige wedstrijden die ik heb gezien van hem om eerlijk te zijn maar daar maakte hij een goede indruk. Heeft zijn fysiek mee itt bijvoorbeeld Nouri, vond hem ook beter spelen dat toernooi dan Nouri die bezig was met de Ramadam.

Op basis van die wedstrijden en de lovende kritieken lijkt het een goede aankoop te zijn. Ook goed dat Andersen verhuurd word, kan hij zijn broodnodige minuten in de eredivisie maken en hopelijk fysiek flinke stappen zetten.

Hoop overigens dat Ajax nog wat (top)talenten haalt, na het vertrek van Malen/fosu Mensah en Dilrosun mag er wel iets bij komen. Dolberg doet het trouwens goed, leuke speler om te volgen maar het is nog te vroeg om te zeggen dat hij het gaat maken... ben benieuwd!

17 augustus 2015 om 12:21

Antonucci is gehaald. Maar in de generatie van de vertrokken spelers, is het wat minder idd. Markus Bay loopt er nog rond. Vond ik ook wel een prima speler, maar heeft er lang uitgelegen. Ook jordy de Bruijn is weer fit, al weet ik niet waar hij gaat spelen. Maar dat de A1 dit seizoen zwakker is, is duidelijk. 4 potentiële basisspelers van de A1 die vroegtijdig weg zijn, dat voel je wel in een elftal.

17 augustus 2015 om 13:46

Antonucci idd samen met Dolberg 2 spelers om te gaan volgen, ken ze nog niet dusdanig om een goed oordeel te vellen! Bay vond ik wel een goede speler maar minder dan zijn concurrenten en het blijft afwachten hoe spelers terugkomen van een blessure. Maar wat je zegt is waar natuurlijk, een vertrek van 4 basisspelers voel je en zie je ook terug in de resultaten tot nu toe al is de stap van b naar a groot en moet je deze spelers even de tijd geven. Komt vast goed Vanavond jong ajax, hopelijk zien we wat talent aan het werk en winnen ze nu wel!

Edit: jammer.. zie de wedstrijdselectie voor jong zojuist, balen! Geen Nouri, el Mahdioui maar wel Vissie, Bakker etc. Dan maar kijken naar Younes!

Helaas werkt het zo in het voetbal. Wel stom van Brands. Een paar ton meer betalen en de Jong was binnen geweest.

Bij ajax debuteren talenten vaak al rond hun 18e, zie bijvoorbeeld bazoer. De Jong speelt nog niet zijn wedstrijden in 1 bij Willem 2, waarom wel bij Ajax?

17 augustus 2015 om 12:19

Gaat gewoon naar Jong Ajax, don't worry. Hij heeft het zelf in de hand natuurlijk. Misschien dat hij een beker wedstrijd gaat mee pakken dit seizoen. Van de Beek is al iets verder in zijn ontwikkeling en zit ook dicht tegen het eerste aan. Bij een goede ontwikkeling kan het voor De Jong hetzelfde zijn.

Als PSV hem echt wilde hadden ze al lang het bod verhoogd. Hij wilde een paar maand terug namelijk graag naar PSV.

Ter ondersteuning van jouw stelling een citaat uit de Telegraaf:
PSV wilde niet te ver gaan voor De Jong, mede omdat de club in de eigen jeugd al enkele grote talenten heeft voor het middenveld, onder wie Kenneth Paal, de Zweed Ramon Pascal Lundqvist en de Belg Dante Rigo.

17 augustus 2015 om 14:34

True! Maar toch vind ik het een domme keuze..

Je kan imo beter 4a5 top talenten voor 3 posities hebben ipv 3. Je kan dan lekker rouleren en vanwege blessures zullen ze allemaal hun wedstrijden wel spelen, daarbij blijft het de vraag of deze talenten het allemaal zullen redden. Nu gaat het om een bedrag van enkele tonnen... heb je straks omdat je dit soort jongens laat lopen voor psv 1 een aankoop nodig om dit op te vangen ben je meer geld kwijt. Gaat het(het niet te ver gaan) echter om een prijsverschil van enkele miljoenen ok logisch, maar dit is een ''risico'' dat je wel moet durven nemen denk ik, het gaat hier schijnbaar om een paar ton...ajax zit in hetzelfde schuitje als Psv, hebben genoeg goede middenvelders, ook in de jeugd! Toch ben ik blij dat Ajax hem naar Amsterdam haalt vanwege hetgeen ik hierboven vermeld.

Het zou voor Andersen wel goed zijn als hij eens een seizoen lang alle wedstrijden speelt.

snap er niks van, ze kopen nu allemaal talentjes die eigenlijk via de revolutie al afgeleverd hadden moeten.

17 augustus 2015 om 14:55

Die zijn er ook. Riedewald, Bazoer, Cerny, Muric, Larey, Van de Beek, Nouri, Owusu, Savastano, EL Azzouzi, Tete, El-Ghazi. Genoeg talent dat nu al bij Ajax 1 zit of bij Jong Ajax. Ongeveer even oud. Ongetwijfeld dat er eentje het om een of andere reden niet haalt en dat een minder talentvolle speler zich wel in het eerste weet te werken. Maar goed, talent is er en deze speler, Frenkie de Jong, is gewoon een prima aanvulling.

Duarte, Serero mogen weg, Andersen mag zijn kansen krijgen bij Willem II. Nouri wordt meer gezien als buitenspeler door zijn fysiek op het moment. Alleen Donny van de Beek zit nu dicht tegen het eerste aan. Verder lopen El Mahdaoui en Eiting nog rond en ook sluit ik een Bay nog niet uit om de stap naar het eerste te kunnen zetten, maar die zijn minder ver in hun ontwikkeling.

Ik hoor her en der dat willem II een huurlingen leger wordt genoemd maar vraag me dan wel af hoeveel huurlingen mag je dan max hebben? We hebben nu 2 voor de basis (zivkovic en de Sa) en 1 voor de breedte (ligeon). Valt dus wel mee. Bovendien De Sa is gehuurt ter vervanging van de langdurig geblesseerde Ondaan en Andersen wordt gehuurd voor de langdurig gebleseerde Andrade. Daar moeten we wel huurlingen voor halen omdat we anders een ontevreden speler op de bank moeten zetten bovendien heeft willem II niet het geld om een gelijkwaardige vervanger aan te kunnen trekken dus huren we. Daarnaast we willen Manu overnemen maar die wil niet omdat we niet aan zn financiele verplichtingen kunnen voldoen hetzelfde geldt voor Armenteros. We moeten wel aanvallers huren want die salarissen die die gasten krijgen kunnen wij niet ophoesten en met 3 aanvallers in de selectie is dat gewoon te weining. Eigen jeugd wordt voordat ze door kunnen breken opgehaald door PSV of Ajax dus wat moeten we dan?

Bij de Sa is er een optie tot koop afgedwongen zodat we hem als ie bevalt definitief kunnen overnemen en volgend jaar niet hoeven te huren. Goed beleid dus door Streppel e.d. en persoonlijk een elftal met 5 huurlingen is nog niet zo erg. Was vorig jaar ook en op het middenveld en in de goal hebben we daar nu een vaste vervanger voor gehaald. Alleen helaas zijn nu onze twee vleugelspelers langdurig in de lappenmand en moeten we deze plekken gaan opvullen met huurlingen.

Wel grappig op zich dat mensen kritiek uiten op Willem 2 terwijl als een JL club samenwerkt met een topclub dat het een topactie is van die JL club...

Willem II is financieel gezien gewoon nog steeds op JL niveau....
Dat ze dus goede spelers van topclubs willen huren (simpelweg omdat ze nog niet in staat zijn om langdurige contracten aan te bieden voor spelers met vergelijkbare kwaliteiten) is alleen maar logisch.
Een paar jaar stabiel in de eredivisie meedraaien op deze manier, kosten laag houden, winst proberen te maken om zo op lange termijn niet meer afhankelijk te hoeven zijn is veel verstandiger dan nu vol investeren in spelers die wellicht te kort komen, misschien af te zakken naar de JL met alle problemen van dien....

bij Willem II weten ze gelukkig perfect wat ze doen, geen Nac praktijken, geen Utrecht praktijken, geen Twente praktijken etc. die te veel wilden in 1 keer en te lang boven hun stand geleefd hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren