Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik kies voor het voetbal, anders was ik wel naar Feyenoord gegaan'

Laatste update:

Hakim Ziyech blijft nog een jaar bij FC Twente, maar dat betekent niet dat zijn ambities zijn afgevlakt. De spelmaker van de Enschedeërs heeft echter een nauwgezet plan uitgestippeld en daarin past nog een extra jaartje voetbal in de Eredivisie. Na dit seizoen wil Ziyech graag een transfer maken naar een topcompetitie, zo vertelt hij in Voetbal International.

/

Dat betekent dat ook het naar verluidt geïnteresseerde VfL Wolfsburg het in principe niet meer hoeft te proberen bij de 22-jarige speler. De kans dat hij vertrekt is naar eigen zeggen tien tot twintig procent. “Ik heb gezegd dat ik blijf. En ik wíl ook blijven, uit overtuiging”, zegt Ziyech in het weekblad. Alleen als een ‘prachtige club’ komt, wil hij eventueel toch nog nadenken over een vertrek.

Van groot belang is daarbij dat de voetbalvisie in orde is. Ziyech heeft geen zin om voor een club te spelen waar zijn kwaliteiten niet goed worden benut. “Ik kies voor het voetbal, niet voor het geld. Anders was ik een jaar geleden wel naar Feyenoord gegaan”, besluit de viermalig Oranje-jeugdinternational.

Is Hakim Ziyech in jouw ogen nu ook al toe aan een stap hogerop?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

mooi om te zien dat hij in ieder geval na denkt over zn carriere en doet wat hij denkt dat het beste is.

Niet blind luisteren naar je bankrekening of zaakwaarnemer

13 augustus 2015 om 18:28

Beetje naief om te geloven wat een voetballer in de media zegt. Daarnaast bestaan er psychologische mechanismen als hindsight bias en confirmation bias, en hebben we allemaal last van cognitieve dissonantie. Ziyech koost voor Twente, omdat Rutten hem vertelde dat Immers op 10 zou spelen en hij zich moest richten op de positie van linker middenvelder of linksbuiten. En daar had hij geen zin in. Twente kocht hem voor de 10 positie en dat zag hij zitten en hij dacht dat Twente een stap omhoog zou zijn van Heerenveen. Wat bleek: Rutten vertrok en hij had voor die 10 positie kunnen vechten bij Feyenoord, Twente zakte zwaar door het ijs en hij was de sterkste speler in plaats van de speler die nog een jaar mocht bijleren. Dus: verkeerde keuze gemaakt. Maar: dat kun je voor jezelf niet 1-2-3 accepteren, en dus praat je je keuze goed. Zijn goed recht en een normale menselijke reactie, maar je loftuitingen lijken mij onzin.

By the way: ik vind het bijzonder knap van Ziyech dat hij zich in de chaos die Twente afgelopen seizoen was staande wist te houden en heel consequent gepresteerd heeft. Hij bewijst een topper in wording te zijn en ik vind het nog steeds jammer dat hij niet voor Feyenoord koos. Maar geloof mij, volgend seizoen speelt hij voor een binnenlandse topclub of voor een buitenlandse subtop club.

13 augustus 2015 om 18:48

Leonov

Rutten vertrok pas in de play-offs he, dus hij had gewoon het gehele seizoen op links-, dan wel rechtsbuiten, gespeeld evenals Toornstra nu heeft gedaan.

Heeft bij Twente een heel seizoen op zijn eigen positie mogen doorontwikkelen als beste man van het elftal inderdaad. Is daardoor echter ook meer dan genoeg in beeld gekomen op zijn positie, omdat hij nou eenmaal ver erbovenuit steekt. Dus een heel seizoen op je eigen positie opvallen (bij Twente) i.p.v. op een andere positie geposteerd worden omdat hij toch ergens moet spelen (bij Feyenoord), dan kan je niet spreken van een keuze die hij goed zou moeten praten. Wat dat betreft heeft hij gewoon de juiste keuze gemaakt.

Het enige wat je sportief zou kunnen aanmerken op zijn keuze is dat Heerenveen vorig seizoen simpelweg beter was dan Twente en hij daar ook gewoon verder had kunnen gaan op zijn eigen positie. Met andere woorden, hij had helemaal niet weg moeten gaan, maar dat is achteraf praten.

14 augustus 2015 om 11:23

Voor die redenering valt inderdaad ook best wat te zeggen, maar je zou ook net zo goed kunnen zeggen dat een speler die vertrouwen heeft in zijn kunnen had willen vechten voor de kans om iemand als Immers eruit te spelen. Daarnaast speelde Feyenoord vorig jaar ook nog Europees voetbal. Ziyech had zich meer kunnen ontwikkelen bij Feyenoord en dat weet hij achteraf ook wel. Maar hij had ook niet kunnen weten dat er bij Twente luchtfietsers het beleid bepaalden en dat de club aan de rand van een faillissement zou aanbelanden.

Hoe dan ook: bottom line is dat het een goede voetballer is en ik deze uitspraak niet erg serieus neem.

Of je wilde gewoon de concurrentiestrijd niet aangaan?

13 augustus 2015 om 15:58

Ja, want Immers is wel een heeele grote concurrent.

13 augustus 2015 om 16:01

Nou Immers is om de een of andere reden heilig hier, dan snap ik inderdaad dat die het liever bij Twente probeert, want wees nou eerlijk, Feyenoord is een grotere club en betaalde beter en het spel van Twente was vorig jaar alles behalve beter dan dat van Feyenoord. Lijkt me toch dat die twijfelde over zijn basisplek...

13 augustus 2015 om 16:04

Ja want hij wist, voordat hij kwam, dat het spel vorig jaar zo zou gaan als het is gegaan. Ik snap niet dat je kunt geloven dat hij bang zou zijn voor concurrentie bij Feyenoord eerlijk gezegd. Daarnaast zou ik geen reden kunnen bedenken om daar over te liegen uit Ziyech's oogpunt.. Maargoed.

13 augustus 2015 om 16:46

Hij heeft zelf aangegeven vlak na zijn transfer dat hij naar Twente ging omdat hij daar zekerheid had op een basisplek op de "10" en bij Feyenoord niet

13 augustus 2015 om 16:54

Precies, omdat Feyenoord hem niet wou hebben voor op de 10 positie.

13 augustus 2015 om 19:10

Bijna goed Troy. Twente haalde Ziyech voor zijn eigen plek, de 10. Feyenoord had andere plannen met hem. Dat wilde Ziyech logischerwijs niet en hij koos voor Twente. Had niks met concurrentie te maken.

13 augustus 2015 om 16:00

Met Immers? Denk niet dat hij daar bang voor was.

Bij Twente kon hij op zijn positie spelen, bij Feyenoord niet. Voor zijn ontwikkeling vond hij Twente een betere stap en ik kan niet zeggen dat hij dat verkeerd heeft, hij doet het toch goed bij Twente en mocht al aan het Nederlands elftal ruiken.

13 augustus 2015 om 16:35

Ziech wou garantie op zijn favoriete plek de nr 10

Bij Feyenoord kreeg hij die garantie niet en moest hij de concurrentie aangaan met immers. En jullie zeggen dat immers niks voorstelt dus dan had die toch makkelijk hem uit de basis gespeeld (wat ik makkelijk zou zien gebeuren) maar nee ziech wou garantie op basis plek zonder zich te hoeven bewijzen in het team, tjah dan kan je toch niet anders concluderen dat hij bang was dat hij niet immers uit de basis kon spelen en zo naar een andere positie moet uitwijken

13 augustus 2015 om 16:42

haha, dat is inderdaad het Rotterdamse sprookje Soccer4u
Waarom zou Feyenoord hem de concurrentie aan laten gaan met Immers wanneer hij voor een hele andere positie zou worden aangetrokken? Dat is nogal dom...

Uiteraard heeft Ziyech bij Twente ook geen garantie op de basis, maar is hij wel voor zijn favoriete positie aangetrokken.

13 augustus 2015 om 16:55

@ Soccer4u

Klopt helemaal. Bij Twente staat hij altijd in de basis op zijn favoriete plaats, op nr 10. Als hij nooit meer wil trainen, een McDonalds-dieet volgt en 140kg weegt, dan nog moet hij in de basis staan want hij heeft een gegarandeerde basisplaats. Bij Twente hoeft hij niet te presteren en te bewijzen.

(voor de niet zo slimme mensen: dit is sarcasme)

13 augustus 2015 om 17:19

Lees je wel goed of niet? Hij zou niet perse voor een andere plek zijn gehaald! Hij had op 10 gekund en andere plekken! Alleen hij moest dan de strijd aangaan met de concurrentie heeft hij zelf toen nog verklaart!! Nu zegt die natuurlijk met andere woorden dt hij alleen op andere plek was gezet, wat moet hij anders zeggen?!?!? Stel je voor dat hij nu had gezegd.... Bij Feyenoord kreeg ik niet de garantie dat ik op 10 zou spelen n had ik moeten knokken voor die plek. en bij Twente wist ik dat ik perse voor de 10 werd gehaald dus was mijn keuze makkelijk gemaakt?!? Dan zou hij met andere woorden dus aangegeven dat hij niet de concurrentie aandurfde met immers (aangezien immers zijn concurrent zou zijn voor de nr 10)
Tussen de regels lezen heet zoiets! I heb me destijds goed ingelezen en alles van de transfer gevolgd want ja ik hoopte juist dat hij immers kwam vervangen!! Dat was hem ook zeker wel gelukt!! Maar hij wou zekerheid voor de nr 10 positie vandaar zijn keuze op Twente (wat ik ook wel logisch vind opzich)

En ik zeg nergens dat ziech perse een basisplek eiste, goed lezen!! Hij wou de garantie voor zij nr 10 plek, en Feyenoord gaf geen garantie die zei ga de concurrentie maar aan en bewijs het

13 augustus 2015 om 17:46

Dd28 je kan met sarcasme mijn argument onderuit halen, is best grappig, in jouw ogen misschien.

Bij elke club moet je je bewijzen, zelfs een messi zou met een mc donald dieet en 140 kilo ofzo geen basis hebben. doe ff normaal!

Maar er is een verschil als 2 clubs je willen en de 1 zegt:
als je op 10 wilt spelen zou je de concurrentie moeten aangaan met de huidige nr 10 als dat niet lukt hebben we nog plek voor je op de vleugels
en de andere club zegt: Jij bent ons eerste keuze voor de nr 10 en als jij je niveau haalt sta je gewoon basis op je favoriete positie

in beide gevallen zou hij zich moeten bewijzen. Logisch
maar je kan toch niet ontkennen dat hij voor de veiligste route koos (wat zijn recht was). Ik ben er van overtuigd dat hij immers uit de basis had gespeeld, alleen was hij blijkbaar zelf daar niet zo overtuigd van

13 augustus 2015 om 17:46

Dd28 je kan met sarcasme mijn argument onderuit halen, is best grappig, in jouw ogen misschien.

Bij elke club moet je je bewijzen, zelfs een messi zou met een mc donald dieet en 140 kilo ofzo geen basis hebben. doe ff normaal!

Maar er is een verschil als 2 clubs je willen en de 1 zegt:
als je op 10 wilt spelen zou je de concurrentie moeten aangaan met de huidige nr 10 als dat niet lukt hebben we nog plek voor je op de vleugels
en de andere club zegt: Jij bent ons eerste keuze voor de nr 10 en als jij je niveau haalt sta je gewoon basis op je favoriete positie

in beide gevallen zou hij zich moeten bewijzen. Logisch
maar je kan toch niet ontkennen dat hij voor de veiligste route koos (wat zijn recht was). Ik ben er van overtuigd dat hij immers uit de basis had gespeeld, alleen was hij blijkbaar zelf daar niet zo overtuigd van

13 augustus 2015 om 17:54

Ach, bij Feyenoord zou Immers gewoon op 10 blijven staan en Ziyech op rechtsbuiten. Bij Twente kon hij wel op 10 spelen en daar ging zijn voorkeur ook naar uit. Hij koos niet voor de veiligste route maar voor de beste (in zijn en ook in mijn ogen). Natuurlijk had hij bij Feyenoord op 10 uit kunnen komen, maar als je kijkt naar Toornstra dan denk ik dat hij gewoon als rechtsbuiten zal eindigen. Al met al een prima keuze. Bij Twente had hij niet echt concurrentie, dat klopt, en wellicht wou hij ook wel de 'garantie' hebben dat hij de nr 10 was. Het zegt wel wat over het vertrouwen wat Twente had in Ziyech. Bij Feyenoord was het plaatje wat hem geschetst was gewoon minder.

13 augustus 2015 om 18:20

Nou als je ziyech vorige seizoen hebt gezien dan was immers binnen paar wedstrijden gaan banken. Het is dat Immers bij heel veel mensen krediet heeft gekregen door zijn werkmotortje en werklust. Maar iedereen kan zien dat Immers niet de man voor op 10 is. Het is zoals je zelf zegt: bij Twente had hij niet echt concurrentie en dus veel zekerheid dat hij alle kansen op nr 10 zou krijgen en bij Feyenoord had hij die garantie niet.

Volgens mij zitten we wel een beetje op dezelfde lijn gezien je laatste post.

Alleen 1 kantekening, je noemt toornstra als voorbeeld. Toornstra was gehaald omdat ziyech voor Twente koos. Anders had je een Ziyech op nr 10 een Bilal op rechtsbuiten (die kwamen beide van Heerenveen en hadden dus al een connectie) links boeitius. Dan had Feyenoord in de voorhoede grote stappen gemaakt. Toornstra is leuke aanwinst gebleken maar Ziyech had Feyenoord veel verder kunnen helpen!

Al met al hoe het ook is gelopen, Ziyech heeft uiteindelijk wel de juiste keuze genomen als je zijn ontwikkeling ziet... Maar hij koos wel voor de veiligste weg.

13 augustus 2015 om 20:39

Ja, we zitten ook aardig op 1 lijn heb ik het idee

Toornstra was het alternatief voor Feyenoord indien Ziyech niet kwam, wat dus ook gebeurde. Maar Toornstra werd weggezet als rechtsbuiten en daarom heb ik ook het vermoeden dat dit met Ziyech ook zou gebeuren, alleen Ziyech is een wat betere voetballer maar hij zou ook als rechtsbuiten renderen denk ik. Maar goed, dat is puur speculeren.

13 augustus 2015 om 21:26

@ soccer4u

Oh ja net zoals Toornstra zeker, die als aanvallende middenvelder ook de kans heeft gehad om de concurrentiestrijd aan te gaan? Laat me niet lachen, Rutten was van plan Ziyech te verkrachten op rechtsbuiten, net als hij met Toornstra gedaan heeft. Wonderbaarlijk genoeg blijkt Toornstra juist op die plek zijn beste periode bij Feyenoord te hebben gehad, maar Ziyech is natuurlijk een aanvallende middenvelder pur sang. Die man moet 100 keer per wedstrijd aan de bal komen om er 20 keer iets fantastisch mee te doen. Die moet je niet op rechts zetten om een voorzetje te geven als ie zijn man al voorbij komt. Ziyech is ook niet de man die je de vieze kilometers moet laten lopen om het zo maar te zeggen.

13 augustus 2015 om 16:20

oranje88

Of hij wilde gewoon voor zijn eigen positie gehaald worden?

Als nummer '10' zijnde een heel seizoen op de rechtsbuiten spelen, van dat beeld werd Ziyech niet vrolijk blijkbaar, en dus heeft hij achteraf meer dan gelijk met zijn beslissing. Kijk maar waar Toornstra het hele seizoen heeft gespeeld vorig jaar. Hij is het levende bewijs van de juiste keuze die Ziyech heeft gemaakt.

Overigens 'juiste' keuze als je erbij betrekt dat hij per se bij Heerenveen ging vertrekken. Achteraf gezien had hij vorig jaar sportief gezien natuurlijk het beste bij Heerenveen kunnen blijven.

13 augustus 2015 om 16:37

@inkemontana:

Er is wle een flink verschil tussen deze jongen e Toornstra. Hij zou denk ik wel de concurentie hebben gewonnen van Immers. Maar je krijgt geen garantie nee, dat zou hij bij PSV en Ajax ook krijgen.

Die laatste zin van hem was ook totaal niet nodig. Ik kies voor het voetbal, Twente speelde vorig jaar onder Schreuder laf voetbal en dit jaar net zo. Ze hebben daar zo veel mooie technische spelers en nog is voetballend niks. Als hij voor het voetbal koos, kon hij bij Heerenveen blijven, of anders naar een AZ, PSV of Ajax kunnen gaan. Twente brengt voetballend niks meer dan een Feyenoord voor hem.

Je kan me niet zeggen dat dez ejongen niet vreselijk baalt dat hij naar Twente is gegaan. Ik zie ook dit jaar Twente niet boven Feyenoord eindigen maar ook niet boven Heerenveen.

Wat zonde is want dez ejonge zelf is een geweldige speler! Die niet zou misstaan bij een Ajax of PSV ook. Alleen die hebben precies al een erg sterk middenveld helaas.

13 augustus 2015 om 16:45

Ziyech zou doodongelukkig zijn op de positie van Toornstra. Wat hemzelf betreft heeft hij absoluut voor het voetbal gekozen.
En volgens mij slaagt hij daar prima in, gezien het grote aantal assists, doelpunten en uitverkiezing voor oranje.

14 augustus 2015 om 06:36

Wat Jansen Joenite zegt: Ziyech is een raspaardje, Toornstra is in principe meer een werker. Die schikt zich wellicht makkelijker op een andere positie. Ziyech hoort gewoon op 10 en hij wist dondersgoed wat hem aangedaan zou worden als ie naar Rotterdam-Zuid zou verhuizen. Hij heeft voor hem de juiste keuze gemaakt, dat betekent niet dat Toornstra een verkeerde heeft gemaakt.

Zodra die mooie club komt zal die toch de zekerheid van een basis plaats achter zich moeten laten. Die mooie club zal geen garanties kunnen bieden.

13 augustus 2015 om 19:12

Waar heeft hij wel de zekerheid van een basisplaats dan?

Geagiteerde Feyenoordsupporters, kom maar door.

Wel respect voor deze jongen dat hij wil blijven. Als FC Twente het elftal om deze jongen bouwt zie ik ze nog wel ergens komen dit seizoen.

13 augustus 2015 om 16:17

Neehoor je moet goed lezen. Hij koos voor een basisplek, niet voor de concurrentie aangaan.

13 augustus 2015 om 16:27

Lees zelf maar goed Frgiooo, Hakim zegt dat hij voor het voetbal heeft gekozen waar zijn kwaliteiten het beste tot z'n recht komen. Hiermee bedoelt hij de nummer 10 positie. Feyenoord wilde hem voor de flanken halen. Twente voor de 10. Dit betekent niet dat hij een basisplaats eist.

13 augustus 2015 om 16:30

Bij Feyenoord had hij die basisplek ook wel gehad, net als Toornstra. Alleen op de positie die hem niet bevalt en waar hij rondweg misbruikt zou worden.

13 augustus 2015 om 16:49

P107
Je moet tussen de regels doorlezen, en dan ook alle uitspraken erbij pakken van zijn transfer toen!
Hij zou niet de garantie krijgen voor zijn plek nr 10! Daarvoor moest hij zich eerst bewijzen! Aldus hij had op 10 gekund als de immers eruit speelde, zou hem dt niet lukken had die op de flanken gekomen idd

En Twente zei jij bent ons nr 10 en zal een basisplek krijgen... Dus ja ik snap ziech zijn keuze wel aangezien die perse garantie wou dat hij op 10 kwam te spelen! Dus ja hij ging voor zekerheid ipv de concurrentie aangaan voor zijn plek. En dat terwijl die immers echt wel had laten banken!

13 augustus 2015 om 17:15

Kom maar op met die bron waarin staat dat Feyenoord op zoek was naar een nummer 10 die de concurrentie aan zou gaan met Immers....

13 augustus 2015 om 17:58

ik heb ook nooit gezegd dat Feyenoord perse op zoek was naar perse een nr 10. Als je Feyenoord veel volgt had je geweten dat ze in ziech een speler zagen die op meerdere plekken uit de voeten kon. Maar iedereen weet dat ziech een nr 10 is met geweldige kwaliteiten die een nr 10 moet hebben. Alles wat immer niet heeft zeg maar. Balcontrole, Balsnelheid, techniek, open draaien, steekpassen etc. Dus ja iedereen weet dat hij gewoon op de nr 10 was beland gezien zijn kwaliteiten. Alleen feyenoord heeft het niet slim aangepakt te zeggen dat ze in hem ook een speler zagen die eventueel op de vleugels kon enz. En twente heeft het slim aangepakt om hem de woorden te laten horen die hij wilde horen! met als gevolg alle financiele ellende naderhand waar ze ziech ook niet over hadden ingelicht. Kortom, ziech wou alleen op 10 en hij zag daarvoor meer kans bij twente als bij feyenoor

13 augustus 2015 om 18:30

Dus Feyenoord zoekt volgens jou maar wat in het rond, niet gericht op een bepaalde positie. Lekkere scouting.. geeft ook niet bepaald blijk van wat ze met een speler aan willen. Logisch dat Ziyech dat niet wil toch?

13 augustus 2015 om 19:50

Ik heb nooit gezegd dat Feyenoord niet gericht scout en niet kijken voor bepaalde posities!

Misschien is het je ontgaan maar sommige players zijn multifunctioneel en kunnen op meerdere plekken uit de voeten! En je ziet wel vaker dat een speler in een nieuw team dat ze op een andere positie komen te staan dan de oorspronkelijke positie. Zie bijv bale, omdat het team het beste rendeert met Ronaldo op links krijgt bale een andere opvulling en positie i het belang van het team!

Ziyech had misschien geen zin dat hij rechtsbuiten kwam te staan zodat immers op 10 kon omdat de coach uiteindelijk beslist dat het team zo het beste rendeert! Dus koos die voor Twente omdat het beeld daar anders is geschetst en gegarandeerd werd dat hij gehaald werd voor de nr 10 positie en bij Feyenoord niet die garantie kreeg. Vandaar zij logische keuze

13 augustus 2015 om 19:57

Nee, helemaal niet logisch...
Kijk naar de wedstrijd van gister en je ziet hoe multifunctioneel hij is.. Not

Nogmaals: lekkere scouting!

13 augustus 2015 om 17:32

Absoluut niet geagiteerd hoor, als Ziyech zich liever ontwikkelt bij Twente dan moet hij vooral bij Twente gaan voetballen, bij Feyenoord komt er toch een ander soort druk bij kijken, daar is niet elke voetballer tegen bestand. Ik geniet ook van hem bij Twente, dat is blijkbaar een club waar hij zich goed kan ontwikkelen. Ideaal toch?

14 augustus 2015 om 00:49

Wel raar dat die druk er is... In de laatste 20 volgens mij bijna 22 jaar 1x kampioen van Nederland geweest. Denk dat de druk bij Twente precies hetzelfde is.

14 augustus 2015 om 09:12

En hoe vaak is in die 20 jaar Twente boven Feyenoord geëindigd? Hoeveel Europese prijzen heeft Twente gepakt? Hoeveel man zit er wekelijks in het stadion en waar wordt het voetbal nog intenser beleefd?

Het is toch geen geheim dat de druk bij Feyenoord hoger ligt dan bij Twente?

Ik ben benieuwd. Hij heeft erg veel talent maar het komt er niet altijd uit. Hij kan een topper worden en zeker als hij zijn eigen visie en traject volgt vol ambitie, kan je ver komen.

13 augustus 2015 om 15:59

Nou.... als hij haf nagedacht... dan was hij zeker niet naar Twente gegaan. Twente is niets meer dan een omhoog gevallen suptopper. die gaan gewoon weer in de marges voetballen.
en dat zeg ik natuurlijk met alle respect.
En hij voetballen doe je nu hij twente...dus hou je aub bezig met twente. je krijgt het straks al moeilijk genoeg met Heracles.

13 augustus 2015 om 16:02

Omhooggevallen subtopper? Serieus? Twente is gewoon de 4e club van Nederland.

En hoezo als hij had nagedacht was hij niet naar Twente gegaan? Hij zat er een half jaar en toen is alles ingestort, dat kon hij niet weten. Ik vind wel dat hij is voorgelogen, hij is onder verkeerde voorwaarden naar Twente vertrokken, maar hij had dit niet kunnen weten.

13 augustus 2015 om 16:04

precies...de 4e club van nederland...dus in de niet meer de topclub die ze pretendeerde te zijn.in de marges dus..

iedereen had kunnen zien dat ze bovenstand leefden..

13 augustus 2015 om 16:09

Blijf jezelf voorhouden dat jullie nog wel die geweldige topclub zijn

13 augustus 2015 om 16:13

Feyenoord is vergaande glorie, met alle respect, want de club heeft een prachtig verleden.

Op het moment dat hij moest kiezen lagen de kaarten er anders voor en was zijn keuze voor Twente logisch. Twente moet nu even gas terug nemen en dat was door velen niet voorzien.

13 augustus 2015 om 16:15

alleen het feit dat wij wel bij de top 3 worden gerekend. . geeft mij al genoeg voldoening over deze uitspraak.

13 augustus 2015 om 16:31

Jullie worden tot de top-3 gerekend vanwege het verleden, in het heden zijn jullie niets meer dan een subtopper

Het zegt genoeg dat jullie in dit decennium 1x op nummer 1 hebben gestaan. Dat jullie sinds 2000 maar 2 noemenswaardige prijzen hebben gehaald, al 16 jaar geen kampioen meer zijn geworden. Feyenoord is een gevallen topclub.

13 augustus 2015 om 16:32

Maar uiteindelijk staan we allebei zonder prijzen en Europees voetbal...
Een top 3 bestaat niet meer. In Nederland bestaat alleen nog een top 2.

13 augustus 2015 om 16:35

Schorpioen nog niet zo lang geleden vertrokken er types als Fer naar Twente omdat alles daar beter was. Jaren achter elkaar hoger op de ranglijst, Europees voetbal, etc. Feyenoord werkte mee uit pure geldnood. Dus met al dat respect dat je zegt te hebben, valt het in werkelijkheid wel mee. Een jaar geleden was de keuze voor Twente helemaal niet raar, en was Ziyech ook totaal niet zeker van een basisplaats. Nu natuurlijk wel, maar dat is achteraf gepraat.

13 augustus 2015 om 16:35

Ja, Feyenoord wordt tot de top 3 gerekend en Twente bij de top 4...

13 augustus 2015 om 17:09

Jaja een subtopper die eindigd 2de, gedeeld 2e, weer 2de en 1x 4rde (had 3rde moeten worden maar heeft fey zelf verpest) dt zie ik een Vitesse, Heerenveen, Twente, pec, Groningen niet doen! Dus volgens mij moet jij eens gaan opzoeken wat subtop inhoud denk ik. Arsenal is ook een subtopper toch?!?
Je kan het ook zo zien: welke club heeft als laatste Europese prijs binnen gesleept? Precies Feyenoord, terwijl alle andere clubs nooit die prijs hebben gewonnen en psv en Ajax nog verder terug moeten in de tijd om daarover te praten. Dus je kan een club oordelen over geen kampioenschap halen, maar ook over Europese prestaties, net zoals het verleden van een club, de fans, stadion spelen er meerdere factoren om een club als een topclub te zien of subtop! Twente supporters moeten zich eens realiseren dat ze nooit een grotere club als Feyenoord Ajax of psv zou worden! Het grappige is dat psv door iedereen als topclub word onderstreept... Reken bijv laatste seizoen niet mee dan waren ze 2x3rde geworden en 1x gedeeld 2de. Was het dan ook nog maar een subtopper volgens jullie? Een gevallen topclub? Waarschijnlijk wel, maar nu is het natuurlijk een topclub hahaha het is maar hoe je het wilt bekijken!

13 augustus 2015 om 17:11

#jansen....

dit is een sneer terug die ik wel kan waarderen.

13 augustus 2015 om 17:16

@ Edo..

ja daar heb je gelijk in...maar dat kwam door die te grote broek die ze droegen.
nu dat ze weer met de beide voeten op de grond staan zullen we zien hoe het verder loopt.

13 augustus 2015 om 17:22

Soccer4u, ook leuk dat je over Europees praat. Twente staat op de Europese clubranking op een 68ste plaats, Feyenoord staat 91ste.

Of een club een topclub is, daar zijn geen richtlijnen voor. Enkel onderbuikgevoelens. Het boeit overigens ook helemaal niets.
Het is meer dat men in Rotterdam zo hoog van de toren blaast, terwijl het lang geleden is dat er echt iets bereikt is. Leuk dat je wil teren op een prijs van 13 jaar geleden, maar op dezelfde manier kan Twente toch ook niet teren op het meer recente kampioenschap?

@schorpioen: tja, helaas is het nog waar ook (met dank aan het fijne play-off systeem)

13 augustus 2015 om 18:11

1 ding heb je nu gelijk Jansen Joenite.

Je kan idd niet teren op 1 prijs van lang geleden, echter heeft feyenoord niet 1 prijs gewonnen in het verleden.

Hoevaak is Twente ooit kampioen geweest? Hoevaak Feyenoord?
Hoevaak heeft Twente iets gewonnen in europa league en CL en hoevaak feyenoord?
Hoe groot is de achterban/fans van twente? En hoeveel van Feyenoord?

Er zijn geen vaste richtlijnen voor een topclub inderdaad. Dus waarom hou jij dan zo vast aan "het Richtlijn" van Recente prijzen!?!?

Ik neem mee:
Alle prijzen ooit gewonnen, nationaal als europees
De hoeveelheid Fans (bekendheid)
Budget
Recente prestaties (afgelopen 4 jaar 3x 2de (waarvan 1 x gedeeld en 1x 4rde) in 4 jaar is dit geen eindklassering van een subtopper

Hoog van de toren blazen doen sommige ja. maar die heb je bij alle clubs er tussen zitten. Ik zeg niet dat Feyenoord de topclub is en favoriet voor de titel. Maar ze zijn wel de club die na ajax en psv het dicht tegenaan zit.
Vraagje voor jouw. Als feyenoord dit jaar kampioen worden of 2de worden en volgend jaar 1ste. Zijn ze dan wel weer een top club? Want als feyenoord 1ste word dit jaar hebben ze het over 5/6 jaar gezien het beter gedaan dan psv. zoals je al zei er zijn geen richtlijnen voor een topclub of subtop. maar degene die feyenoord geen topclub vinden hebben het altijd alleen maar over de Recente Prijzen. En ik reken meer dingen tot wat een topclub maakt. Arsenal is in mijn ogen ook een topclub terwijl die ook al jaren geen kampioen zijn geworden. het is dus maar hoe je het zelf wilt zien

13 augustus 2015 om 18:12

@ jansen..
ja uiteindelijk zitten we in het zelfde schuitje... maarja.. het zou maar saai zijn hier op VZ als we elkaar niet zouden jennen.

13 augustus 2015 om 18:35

Soccer4U.. en weer val je terug op ver verleden. Dat zegt geen ruk tegenwoordig. Ik zeg overigens ook niet dat Twente groter is dan Feyenoord. We zijn immers maar een provinciaaltje. Ik zeg alleen dat er weinig reden is om hoog van de toren te blazen.

13 augustus 2015 om 20:05

Ik heb het over het verleden van 10 jaar terug bijvoorbeeld maar ook over de afgelopen 5 jaar, omdat jij het hebt over dat er nog maar 2 topclubs zijn in nl. Wanneer ik een aan een topclub denk ga ik denken aan alle prijzen binnenlands en buitenlands, historie, budget, hoe groot en bekend een club is, recente prestaties etc
Niet alleen kijken naar de prijzen die ze hebben gewonnen! Zoals jij zelf beaamt zijn er geen richtlijnen voor een topclub omdat het bestaat uit meerdere factoren. En jouw tegenargument bestaat uit het vernoemen van jaren geen prijzen!
Afgelopen 4 jaar (zonder de laatste jaar meegerekend dat psv kampioen werd en fey 4rde) wie was dan over 3 jaar lang de best presterende na Ajax? Dat is toch echt Feyenoord en psv op 3. Dat is toch vrij recent en jij hebt het over alleen nog maar 2 topclubs. Een mening die ik dus niet deel en met veel argumenten mijn mening geef!

Omdat er geen vaste richtlijnen zijn over wat een topclub nu precies is zou het altijd een persoonlijke mening blijven, dus ja eigenlijk zullen we het beide nooit zeker kunnen bevestigen haha

13 augustus 2015 om 20:38

Jongen.. maak je nou niet zo druk joh. Zo erg is het niet dat je de aansluiting op PSV en Ajax verliest. En wat betreft topclub of niet heb ik al gezegd: "het boeit ook helemaal niets."

13 augustus 2015 om 20:41

Tja, ik zie Feyenoord ook niet echt als een topclub op dit moment. Maar ook niet als een subtopper, een beetje ertussenin. Je kan met allerlei argumenten komen, maar dat is mijn mening en daar moet je gewoon niet al te veel van aantrekken

Alsof het iemand kan boeien als ene Dd28 op voetbalzone of andere leden hier vindt dat Feyenoord of elke andere willekeurige club een topclub is of niet.

14 augustus 2015 om 00:52

In bijna 22 jaar 1x kampioen... Dat is een feit.

Gewoon focussen op je eigeb club en niet steeds over Feyenoord praten zou bijna gaan denken dat hij zichzelf iets moet bewijzen ofzo

Een sneer richting Feyenoord zonder inhoudige diepgang. Het is alom bekend dat jij een vaste plek in Rotterdam wou hebben. Feyenoord wou hierin niet in meegaan en vandaar je keuze voor Twente. Gelukkig is iedereen vrij in zijn keuze, maar je moet niet zomaar modder gooien.

13 augustus 2015 om 16:25

Het is alom bekend dat Ziyech voor zijn eigen positie gehaald wilde worden. Ik snap niet waarom sommigen blijven beweren dat hij een basisplaats eiste. Als Toornstra iets heeft bewezen dan is het toch wel dat Feyenoord de 'nummer 10' aankoop van destijds niet per se op zijn eigen positie wilde laten spelen.

13 augustus 2015 om 17:30

De Rotterdammers blijven op dit punt maar in hun eigen waarheid geloven, ook al weet iedereen wel dat hij bij Feyenoord gewoon ook op de vleugel moest gaan spelen. Twente zag hem als spelmaker in de as en dat heeft het verschil gemaakt.

13 augustus 2015 om 17:37

Klopt, als Gio vorig jaar al trainer was geweest was Ziyech waarschijnlijk wel gehaald, Gio heeft namelijk al laten blijken geen fan van Immers op 10 te zijn. Ik neem, als Feyenoordsupporter, Ziyech niets kwalijk; als een club beter voor je ontwikkeling is/lijkt en je verkiest dat boven een hoger salaris kan ik daar alleen maar respect voor hebben. Hij zegt hier eigenlijk ook niets verkeerd over Feyenoord natuurlijk, het wordt een beetje uit z'n context gerukt.

15 augustus 2015 om 03:30

Met vaste plek bedoel ik voornamelijk positie, niet een basisplaats. Ik ben van de opvatting dat een speler invloed heeft waar hij het liefst speelt, maar dat de coach uiteindelijk bepaalt waar hij jou neerzet. Hoeveel voetballers spelen op een positie waar ze liever niet spelen, maar ze spelen daar omdat de coach denkt dat ze daar van toegevoegde waarde zullen zijn voor het team. Als je alleen maar al nagaat wat voor legendes er zijn gevormd, omdat ze een andere positie kregen aangewezen van hun coaches...

13 augustus 2015 om 20:46

Het is eigenlijk helemaal geen sneer.. Hij geeft aan dat zijn persoonlijke spel en het spel van Feyenoord niet echt bij elkaar passen.
Dat is naar mijn mening gewoon waar. Feyenoord moet het momenteel voornamelijk hebben van hard werken, bikkelen en sleuren. Dat is dus niet de manier hoe hij het spelletje graag speelt. Het één is niet beter dan het ander, gewoon verschillend.
VZ brengt het middels de kop alsof hij Feyenoord in een slecht daglicht zet. Daar zijn ze best goed in, Maar deze kop slaat alles. Roept ook direct reacties op die vervolgens weer verwijderd worden.

15 augustus 2015 om 03:50

Ik baseer mijn mening vooral op deze informatie hier op VZ. Het zou best kunnen dat er een aantal dingen uit de context zijn gehaald. Ik heb de hele interview in ieder geval niet gelezen. Mijn eerste indruk was dat hij niet naar een 'koopclubje' gaat, maar naar een club waar hij lekker kan ballen. Daarom beschouwde ik het als moddergooien. Ik waardeer het alleen maar dat hij zijn carrière kritisch uitstippelt!

15 augustus 2015 om 09:36

"ziyech heeft geen zin om voor een club te spelen waar zijn kwaliteiten niet goed worden benut" Het staat gewoon in de tekst hierboven.

Ik snap wel wat hij bedoelt, maar hij doet net alsof hij heeft gekozen tussen de tribune van Manchester City of de basis van Twente. Bij Feyenoord had hij namelijk ook gewoon kunnen voetballen denk ik, want als hij de strijd was aangegaan dan waren zijn kwaliteiten ook zeker gewaardeerd met een basisplaats.

13 augustus 2015 om 15:53

Het is geen sneer richting feyenoord van Ziyech, als het een sneer is is die van VZ en de schrijver van het artikel door de woorden zo te plaatsen.

Hahahahhah alsof die bij Feyenoord Immers niet ui de basis had gespeeld.

Niet helemaal geloofwaardig. Twente speelt erg onaantrekkelijk defensief voetbal. Ziyech etaleert voornamelijk zijn traptechniek (corners, vrije trappen) en is de man om wie alles draait. Om het laatste koos die voor Twente. Als hij alles van tevoren had geweten was de keuze anders geweest.

13 augustus 2015 om 16:26

Waarom zou het anders zijn geweest?
Beiden geen prijzen en Europees voetbal..

Bij Twente kan hij zich in ieder geval bewijzen op zijn favoriete positie, dat al resulteerde in de voorselectie van oranje. Bij Feyenoord zou hij misbruikt worden op rechts mid en zou hij daardoor waarschijnlijk na een jaar worden gezien als miskoop.

13 augustus 2015 om 16:39

Een jaar geleden, toen hij de keuze maakte, draaide helemaal niet alles om hem. We zijn een jaar verder, alles is anders, en achteraf weet iedereen het heel goed. Maar het gaat hier over de situatie in 2014, niet 2015.

Beetje jammer dat zo'n uitspraak uit zijn verband wordt/gaat worden gerukt. Wat hij zegt is compleet logisch, maar dit artikel doet voorkomen alsof het een sneer is richting Feyenoord, wat het niet is. Hij zegt enkel dat zijn speelstijl beter past bij hoe FCT op dit moment speelt dan dat het past bij Feyenoord, wat waar is. Selectie bestaat uit totaal verschillende spelers. Twente heeft geen spelers als Kuyt of Kazim, en ook de meeste middenvelders zijn niet direct te vergelijken.

Nou ik verwacht anders niet dat hij minder betaalt krijgt bij Twente nu als wat Feyenoord hem aan heeft geboden? Twente betaalt ook al zon hoog salaris voor Corona, voor Ziyech zal dat toch niet heel anders zijn. Overigens had hij denk ik, zonder moeite in de basis bij Feyenoord gestaan naast Veijnovic en El Ahmadi.

13 augustus 2015 om 16:24

Toch wel!
Volgens mij kon hij in Rotterdam zo'n 2 ton meer verdienen dan bij Twente. Het hoge salaris van Corona wordt volgens mij deels betaald door de investeerders.

13 augustus 2015 om 17:38

Zonder moeite basis? Ik denk dat het de sterspeler zou zijn!

Beetje rare uitspraak. Vooral vanuit de gedachte dat "respect" belangrijk is. Een club beledigen zegt eigenlijk veel over de mens die dat doet. Beetje sneu.

13 augustus 2015 om 16:24

Een voetbalzone titel haalt meestal alles uit z'n context en dat blijft in je kop hangen.

Hij wil dus dat zijn kwaliteit optimaal word benut (waardoor hij de kans groot acht dat hij daardoor ook sneller groeit).
Veel clubs hebben tegenwoordig meerdere goede spelers die niet op hun plek staan omdat er een betere speler op die positie en/of in dat systeem past... ik denk dat Hakim daar bang voor was.
Volgens mij heeft ie uiteindelijk gelijk gekregen in zijn keuze voor Twente, want ongeacht waar Twente in de competitie eindigde.. hij is daar nu, binnen een jaar, de man geworden EN word veel besproken in de media in positieve zin.

13 augustus 2015 om 17:03

In het interview van anderhalve pagina staat er 1 zin 'anders was ik wel naar Feyenoord gegaan'. Die zin hebben ze hierboven als titel geplakt, en geheel uit de context getrokken.

Haha want Twente speelt prachtig en geweldig voetbal en is tig keer beter dan Feyenoord? Op alles is het antwoord nee. Had gewoon hier moeten komen dan had die vanzelf op 10 gekomen, maar goed hij zal vast wel spijt hebben hoor, Twente heeft toch een paar klappen moeten incasseren het laatste jaar.

13 augustus 2015 om 17:01

Waarom spijt? Ja, Twente heeft het vorig jaar slecht gedaan, hebben geen Europees voetbal. Maar dat heeft Feyenoord ook niet dus zo heel veel verschillen ze niet. Bij Feyenoord zou hij niet op 10 zijn gekomen aangezien Immers een God is in Rotterdam zo lijkt het. Toornstra werd ook weggezet als rechtsbuiten en ik denk dat Ziyech ook daar zou worden misbruikt. Heeft bij Twente Oranje gehaald, dus denk niet dat hij veel spijt heeft van zijn keuze. Anders zou hij wel weg willen.

Hij zou bij Feyenoord op rechts spelen en meer verdienen. Hij wilde per se op 10 spelen en dan kon Feyenoord hem niet garanderen. Daarnaast is hij nu aanvoerder en komt hij bij een nieuwe club misschien wel op de bank. Dat bedoeld hij denk ik.

Minder concurentie meer kans op speeltijd, beetje de weg van de minste weerstand wat in dit geval best aardig uitpakt.

13 augustus 2015 om 16:22

Waarom zou hij bij Feyenoord voor de nr 10 moeten concurreren wanneer hij zou worden aangetrokken voor rechtsmids? Daarvoor koop je hem toch niet als rechtsmid?
Bij Feyenoord is nooit ter sprake gekomen dat hij zou worden aangetrokken om de concurrentie met Immers aan te gaan. Die concurrentiestrijd is overigens niet eens een strijd voor Ziyech, haha.

Dat is gewoon rechtpraten wat krom is.

13 augustus 2015 om 17:00

Feyenoord is een stap hoger dan Twente of je het nou leuk vindt of niet dus is er minder ruimte voor fouten. Bij Feyenoord had hij ook bijna zeker een basisplaats afgedwongen maar daar was hij schijnbaar op voorhand niet zo zeker van.

13 augustus 2015 om 17:24

Waarom zou hij blij moeten worden van een basisplaats bij Feyenoord op een positie die hem helemaal niet zint?
Hij wil helemaal niet spelen op de positie waar Feyenoord hem voor wilde halen!

13 augustus 2015 om 18:34

Jansen Joenite
Blijf jij volhouden dat hij alleen voor de flank zou worden gehaald om je gelijk te krijgen!?!? Omdat Ziyech nu zegt dat die koos voor het voetbal ipv geld? Hij zal nu toch nooit zeggen: ja ik ging niet naar feyenoord omdat ik geen garantie kreeg op mijn lievelingspositie!?!?! Zou beetje dom zijn als die dat had gedaan.

Jij vroeg mij om bronnen over dat Feyenoord hem perse voor de nr 10 zou halen. Wat ik nooit heb gezegd. Ik heb gezegd dat hij daar uiteindelijk gewoon terecht was gekomen maar de garantie niet kreeg
Jij blijft maar volhouden dat hij voor de flanken was gehaald.

Heb jij een andere bron vanuit Feyenoord zijnde dat hij perse zou worden gehaald voor de flanken dan? Andere bron als wat Ziyech nu zegt (want achteraf is altijd makkelijk praten)

13 augustus 2015 om 18:53

Feyenoord wilde hem zelfs eerst in plaats van Clasie! (bij vertrek) Hoezo misbruiken...

Een middenveld van Ziyech, Vilhena en Vejinovic zou ik zo graag willen zien.

Als Ziyech voor het voetbal had gekozen was hij naar Feyenoord gegaan. Op basis van de resultaten is AZ de vierde club van Nederland en zeker geen FC Twente. FC Twente is door wanbeleid nagenoeg failliet en speelt de komende jaren geen rol van betekenis meer.

13 augustus 2015 om 16:59

Twente is de vierde club van Nederland, dat is gewoon een feit.

Bij Twente kon hij op zijn eigen positie spelen, bij Feyenoord zou hij als een mislukte rechtsbuiten worden misbruikt, kijk maar naar Toornstra. Ook geen schim meer van de speler die hij bij Utrecht was.

13 augustus 2015 om 17:07

Zou het niet kunnen komen doordat het niveau bij Feyenoord een aantal niveau's hoger ligt dan bij Utrecht? De wedstrijden die Toornstra op z'n favoriete stekkie speelde had hij ook de grootste moeite om het tempo bij te benen.
Ik denk overigens wel dat Toornstra uiteindelijk een vaste plek in het team kan veroveren op z'n favoriete plek alleen kost het hem tijd om te wennen aan de club Feyenoord. Ik sluit niet uit dat de stap voor Zyiech in eerste instantie ook te groot was geweest van Heerenveen naar Feyenoord.

13 augustus 2015 om 18:13

Dat ook natuurlijk, maar Toornstra speelde als een soort rechtsbuiten. Ten minste, niet op zijn vertrouwde positie. Als je al van een mindere club komt en je speelt ook nog niet op je eigen positie, dan ga je het vaak lastig krijgen. In mijn ogen een beetje kapitaalvernietiging. Je haalt Messi ook niet op en zet hem in de verdediging (beetje een extreem voorbeeld).

Ziyech geeft hier wederom aan waarom hij de stap naar Twente heeft gemaakt en hopelijk geeft dit eindelijk een beetje duidelijkheid. Je wordt toch wat moe van de Rotterdammers die het hebben over het eisen van een basisplaats of het niet aan durven gaan van de concurrentiestrijd. Het is heel simpel: bij Feyenoord wilde men hem ook als veredelde vleugel gaan opstellen en bij Twente zag men hem als spil en spelmaker waar het elftal om heen gebouwd kan worden. Lijkt me toch een hele andere insteek en het valt toch gewoon te begrijpen dat Ziyech daar dan voor gaat.

Voor het voetbal? Want twente speelde beter dan feyenoord? .. En hij speelde met betere positiespel spelers dan el ahmadi? .. Pff ziyech kon de druk niet aan joh ...

14 augustus 2015 om 11:11

Hij had afgelopen misschien nog wel meer druk bij FC Twente dan dat hij bij Feyenoord zou hebben, grappenmaker. Welke druk had Feyenoord? Europees voetbal halen? Kampioenschap was al lang uitgesloten.

Hakim koos voor het spelen op zijn favoriete positie. Daar wil hij zich oprichten omdat daar zijn kwaliteiten liggen. Vandaar ''voor het voetbal kiezen''. Bij Feyenoord kreeg hij die garantie niet. Dat is wat hij bedoeld. Beetje misleidend die quote net of hij Twente sportief beter vindt. Concurrentie aangaan wat veel met name fans van Feyenoord claimen lijkt me niet de reden. Hij is er van overtuigd dat hij naar de top kan dus daarom lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij de concurrentie niet durft aan te gaan.

deze opmerking van hakim ziyech moet ik wel om laggen want 1 feyenoord betaalde niet veel meer en 2 zit er een stuk meer voetbal nu in feyenoord dan twente als je bijv twente groningen bekeek daar zat echt amper voetbal in feyenoord lukte misschien niet veel maar die willen combineren . al zijn ziyech en corona wel echt 2 super goede voetballers vooral voor de nederlandse competitie die 2 houden twente nu op de been

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren