Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord akkoord met FC Groningen over Botteghin

Laatste update:

Het heeft er alle schijn van dat Eric Botteghin de rest van dit seizoen voor Feyenoord voetbalt. De verdediger liet zelf al weten dat hij graag de overstap wil maken en de Rotterdammers hebben donderdagochtend een akkoord met FC Groningen bereikt over de verdediger.

/

De huidige werkgever van Botteghin laat op de officiële website weten dat de transfer ‘op enkele details na’ rond is en dat Feyenoord het alleen nog eens hoeft te worden met de speler zelf. Gezien de wens van de 27-jarige Braziliaan om naar De Kuip te verhuizen, zal dat vermoedelijk geen problemen opleveren. Botteghin heeft toestemming gekregen om in Rotterdam te gaan onderhandelen.

Algemeen directeur Hans Nijland van Groningen maakte tegenover RTV Noord al duidelijk dat hij verwacht dat er donderdag nog sprake zal kunnen zijn van een definitief afgeronde transfer. Botteghin speelt al sinds 2007 in Nederland: na vier seizoenen bij PEC Zwolle kwam hij twee jaar uit voor NAC Breda, alvorens hij in 2013 naar Groningen verkaste. Woensdag speelde hij tegen FC Twente (1-1) waarschijnlijk zijn laatste wedstrijd voor die club. Overigens liet Feyenoord eerder via de officiële kanalen weten dat Luke Wilkshire vertrekt uit Rotterdam.

Vind je eric Botteghin een echte versterking voor Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goeie aanwinst
Gaat alleen weer ten kosten van de jeugd van
Feyenoord waar ze zo trots opwaren

13 augustus 2015 om 11:31

We zijn er nog trots op alleen je word er geen kampioen mee een fout die Ajax maakt.

Doorselecteren en jeugd blijven gebruiken. Karsdorp kan gewoon blijven spelen.
Van beek ook en kongolo op links. NU is het zo dat je in de breedte sterker bent geworden.

13 augustus 2015 om 11:40

Owjah een fout die ajax maakt? volgens mij waren zij de afgelopen jaar aardig succesvol. Ajax jeudig of niet schat ik wel hoger in dan feijenoord.

13 augustus 2015 om 11:48

Succesvol wat hadden ze dan vorig jaar?

Ja zijn ze nu een ronde verder in de Cl?

Precied de fout die ajax maakt. Tuurlijk moeten ze met jeugd spelen echter als je 100 milj. op de bank heb zal je echt ervaring moeten halen.

Dus ja de fout die ajax maakt.

13 augustus 2015 om 11:51

Ajax een fout maakt? Ajax is afgelopen 5 jaar 4x kampioen van NL geweest. Nee Europees red je het niet met jeugd maar in de Eredivisie kan dit prima al ben ik van mening dat 1 ervaren leider ala guardado niet zou misstaan bij Ajax.

13 augustus 2015 om 11:51

Bliek hoe kan je als feynoorder zeggen dat ajax geen succes heeft gehaald... Feyenoord loopt al jaaaren achter op de top van NL of heb je een wolkenkrabber voor je staan waar je niet langs kan kijken? Ook met bothegins ed. Gaat het dit haar weer niet gebeuren.

13 augustus 2015 om 11:53

Welke fout maakt Ajax?
Getuige de 4 kampioenschappen in de afgelopen 5 jaar?

13 augustus 2015 om 11:55

Ja, omdat PSV de verkeerde aankopen had gedaan en Feyenoord het ook van eigen jeugd moest doen.

Voetballend heeft Ajax absoluut niet geïmponeerd. De laatste keer dat ze kampioen werden was misschien wel de slechts voetballende ploeg die ooit kampioen werd van de Eredivisie. Het was slaapverwekkend, inspiratieloos en elke keer dat een tegenstander druk durfde te zetten kraakte Ajax. Zo goed was Ajax dus absoluut niet die afgelopen jaren.

Of Ajax nu nog beter is dan Feyenoord moeten we zien, ligt eraan of Ajax ook eens die ervaring die ze gehaald hebben gaan inzetten en hoe de spelers die Feyenoord heeft gehaald elkaar gaan vinden in de wedstrijden.

13 augustus 2015 om 11:57

Ik snap ook niet wat deze aankoop te maken heeft met "ten koste van eigen jeugd".

In de verdediging zijn vertrokken:
Bouhlarouz, Mathijssen en Wilshire.
Nieuw zijn:
Van der Heijden en Bottegin
Daarnaast is Stef Gronsveld als jeugdpeler aan de selectie toegevoegd.

Per saldo komt er meer eigen jeugd bij dan dat er is weggegaan.
Of hadden we de gehele A1 een basisplaats moeten geven?

13 augustus 2015 om 11:57

Je weet niet eens hoe het seizoen gaat lopen...

13 augustus 2015 om 11:59

@ Superghost

Ach, Ajax werd met slaapverwekkend voetbal kampioen. Maar ze wonnen vrijwel alle topwedstrijden tegen de concurrenten. Dat betekent dat het voetbal bij de andere ploegen nog veel minder was. Het was niet spectaculair, het was niet bijzonder. Maar het was wel stabiel, het was degelijk en het was effectief. Dat zijn ook vormen van goed.

Internationale en Chelsea speelden ook geen goed voetbal. Maar wonnen wel de Champions league in de afgelopen 5 jaar. United onder Ferguson speelde ook relgematig dramatisch. Maar zijn wel record kampioen in Engeland geworden. Duitsland en Italie speelden met hun nationale ploeg ook vrijwel altijd voetbal gebseerd op werk lust. Maar die werden wel meerdere malen wereld kampioen.

Er bestaan verschillende vormen van goed. Goed kan uitzonderlijk mooi voetbal zijn. Goed kan ook stabiel zijn en effectief zijn. Met de laatste 2x goed werd Ajax 4x kampioen. Dus hoe kan je dat slecht noemen?

13 augustus 2015 om 12:01

Copr, de helft van de selectie is gekocht..... en als je naar de basis kijkt van Feyenoord is 90% gekocht, ja dat gaat ten koste van eigen jeugd

13 augustus 2015 om 12:17

@scavajaa je leest niet ging over het afgelopen jaar toch??

Als je de 5 keer kampioen word een eigen vermogen heb van 100 miljoen dan mag je best investeren in ervaring.
Leuk de eredivisie winnen ja zou het super vinden als Feyenoord dat doet.

Maar bij ajax mag je eigenlijk wel verwachten dat ze ook door selecteren en dat ze stappen in Europa willen maken toch?
Maar eigenlijk ben je bij ajax geen stap verder gekomen de afgelopen 5 jaar.
Eigenlijk sta je stil terwijl andere clubs doorgaan.

Psv haakt de Jong en Gaudardo 2 goede ervaren spelers.
Feyenoord halt nu Botteghin , van der heijden prima ervaren toch.

Ajax haalt sinkgraven , van der Hoorn , Gudelj wat ik wel super vind.
Maar waarom haalt ajax geen ervaren europese speler?

13 augustus 2015 om 12:20

Van de huidige selectie zijn er 16 vd 30 "eigen" jeugd.
Dat vind ik nog steeds een behoorlijk aantal.

Je kan ze moeilijk allemaal een basisplaats geven.
de laatste wedstrijd van Feyenoord hebben er 6 "eigen" jeugdspelers meegedaan.

13 augustus 2015 om 12:25

Van de huidige Ajax selectie zou alleen Klaassen een basisplaats bij Feyenoord hebben de rest acht ik gelijkwaardig of zelfs minder.

13 augustus 2015 om 12:25

Ik zal het nogmaals uitleggen, je komt als Eredivisie niet verder met aankopen enkel met jeugd. Hier beschrijf ik hoe je de Eredivisie weer op een normaal niveau kan brengen zoals Duitsland dat 10 jaar terug heeft gedaan.

De Eredivisie verkoopt elk jaar weer elke speler die enigszins iets in Europa kan.

Doordat de clubs in de Eredivisie vaak spelers verliezen en daardoor dus veel geld zien komen.. blijft er natuurlijk veel geld in de Eredivisie.

Het eerste wat er zou moeten gebeuren is dat dat elke club evenveel TV-inkomen krijgt van de eredivisie zowel de nummer 1 als de nummer 18. Daarnaast zou ik als baas van de Eredivisie zeggen elke club moet 10% van het budget wat ze dat seizoen hebben aan de jeugdopleiding besteden. Daarnaast zijn de professionele clubs die dus in het betaalde voetbal zit verplicht om regionaal dus in hun stad en omstreken tips aan de clubs te geven en dus trainingen die ze byv bij Ajax gebruiken openbaar te stellen aan de amateurclubs in de regio.

Ik denk dat dit wel noodzakelijk is om ervoor te zorgen dat we zo veel mogelijk goede talenten krijgen die we dus voor veel geld kunnen verkopen en dus hopelijk van Nederlandse bodem waardoor Nederlands elftal ook weer een boost krijgt. Doordat de voorlichtingen van de Bvo's bij amateurclubs terecht komt kunnen de regionale Amateurclubs een beter niveau halen waardoor de Bvo's weer betere talenten kunnen binnenhalen uit hun plaatselijke regio. Dit is dus een Win-Win situatie (dit hebben ze in Duitsland gedaan en het pakt succesvol uit).

Ook zou ik graag willen zien dat een deel van de transferinkomsten naar het verbeteren van faciliteiten en technieken gaat aangezien je hier veel profijt uit kan halen. Zodra je dus geld binnenkrijgt kun je ervoor zorgen dat byv. het Trainingscomplex gemoderniseerd wordt hierdoor kunnen talenten zich beter ontwikkelen en dus hogere transfersommen als resultaat krijgen. Doordat er natuurlijk vooral door de transfers verdient word moeten we ook zorgen voor een geldstroom die niet afhankelijk van transfers is. Dus vaste inkomsten i.p.v variabele inkomsten.
Dit kan gerealiseerd worden door of het stadion te vergroten wat onderdeel zou moeten zijn van het verbeteren van faciliteiten echter heb je hier wel meer aanhang voor nodig. Echter hebben we door het verbeteren van de sociale dienst zoals ik het even noem (waken over het niveau van de amateurs door te helpen met tips ect.) krijgt de omgeving meer binding met de club die hun helpen. En dat kan het makkelijkst gebeuren als een klein jongentje begint met voetballen, dan kiest ie welke club hij leuk vindt. Komt er toevallig wel is een speler of een trainer op de amateurclub kijken zal hij sneller geneigd zijn om naar deze club toe te trekken.

Doordat we dus geld stoppen in 1. De opleiding van spelers 2. Verbeteren van Amateursclubs en 3. Verbeteren van faciliteiten en technieken. zullen we dus betere talenten afleveren waardoor we meer transferinkomsten krijgen en doordat we dat geld in de lange termijn stoppen zal Nederland een van de modernste stadions van Europa/wereld krijgen over heel de competitie gezien (wat dus weer de kans vergroot op een WK in Nederland en vergroot de status). Daarnaast zullen we dus betere trainingsfaciliteiten krijgen waardoor er dus mindere geblesseerde komen en we meer over de spelers te weten komen en ze sneller leren en dus sneller de stap kunnen maken naar het buitenland.

Over technieken ontdekken bedoel ik zeg maar.. Nieuwe trainingen die beter werken (dit kun je testen op amateurclubs), nieuwe machines( byv. https://www.youtube.com/watch?v=jubgdylecka Gotze heeft gezegd dat hij heel veel aan deze machines had) en van die automatische machines die ballen afschiet op de keeper en dus zowel eerste elftal als jeugd zelf kunnen gaan trainen na de training om zo de perfectie na te streven

Daarnaast zou ik de scouting collectief doen, volgens mij zijn er al scoutingbureau's die tegen een vergoeding (5% van transfersom spelers aanwijzen die je zoekt).

De hoofdpunten zijn dus
- Spelers verkopen blijft op #1 aangezien we zonder dat niet op dezelfde financiële middelen kunnen komen.
- Deel van het geld in de jeugd stoppen, resultaat is betere jeugd.
- Deel van het geld in stadion en trainingscomplex stoppen. ( het hoeft niet in een keer een hypermodern trainingscomplex/stadion te zijn het kan stap voor stap gedaan worden.. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd).
- De nieuwere techniek gebruiken, dus nieuwe machines.
- Collectief scouten

Dit brengt dus het Nederlands voetbal in een cirkel die zichzelf eigenlijk telkens upgrade naar het volgende niveau.

13 augustus 2015 om 12:36

Dan is psv kampioen omdat Ajax altijd zijn beste spelers verkoopt en verkeerde aankopen heeft gedaan en Fnoord met eigen jeugd bezig is?
Zo blijf je aan de gang. Kinderachtig

13 augustus 2015 om 12:39

Jij hebt er verstand van Gudelj is ouder dan de Jong..

13 augustus 2015 om 12:40

Wow topreaktie van je. Zullen aan het eind van de rit wel zien.
Denk trouwens dat je mijlenver naast zit. Persoonlijk denk ik dat er van dit Fnoord hooguit 1 a 2 spelers bij Ajax in de basis zouden staan Maar daar moet ik nog goed over nadenken. Kuyt misschien.

13 augustus 2015 om 12:40

Bijna even oud..

13 augustus 2015 om 12:53

En daarom won Feyenoord die prijzen en werd er in de jeugd meer kampioen en werden er meer spelers naar het eerste afgeleverd in oranje

13 augustus 2015 om 13:00

Op basis van wat gaat Feyenoord het dit jaar niet redden? Op basis van jouw intelligentie zeker? De selectie van Feyenoord doet niet onder aan dat van Ajax! Op veel posities beter zelfs

13 augustus 2015 om 13:03

Cillissen, Dijks en Tete zie ik
Ook wel graag bij Feyenoord maar de rest niet inderdaad

13 augustus 2015 om 13:10

ik kan het je wel vertellen. Ajax maakt de fout die jij ook maakt. Teveel het verleden erbij halen. Jullie praten over 2 jaar geleden. Terwijl de supporters en fans in het heden kijken.
En als je naar deze aankoop kijkt dan is het een prima aankoop om dit jaar een gooi te doen naar de titel. Iets waarin Ajax alleen maar langzaam achteruit blijft lopen.

13 augustus 2015 om 13:19

Tja, 4x kampioen in 5 jaar zegt ook weinig als het van armoede niet anders kan.
Gezien de prestaties in europa afgelopen jaren. Ja, ze hebben gewonnen van city, barca e.d. en aardig gespeeld tegen andere teams.
Maar is het niet toevallig zo dat ze gewoon altijd denken wij zijn de beste dus het komt wel goed. Waardoor je net een stapje te weinig doet en steeds verliest. En dat gebeurd van het niveau PSG tot het niveau rapid wien ,rb salzburg, steau b.
Ik moet ze nog maar zien winnen van die club waar ik nooit van gehoord heb om de EL te halen.

On: Goede versterking als die er daadwerkelijk is en worden we in de breedte alleen maar sterker.

13 augustus 2015 om 13:24

Is andersom ook zo, ik zal bij Feyenoord geen 1 speler weten die 100 procent zeker bij Ajax in de basis zal staan.

13 augustus 2015 om 13:28

Rekenen gaat niet best bij je! Kongolo, van Beek, Karsdorp, Nelom in de Basis.
Daarnaast heb je: Manu, Schuurman, Woudenberg, Gronsveld, Sleegers, Vilhena, Dammers, Verdonk, Nieuwkoop, Achabar, Lopes Cabral.

Voor de rest totaal geen eigen jeugd in de selectie hoor....

13 augustus 2015 om 13:54

@ Tristan

Wil niet de discussie over de jeugd verder bespreken, maar je maakt wel 1 klein foutje. Met de aankoop van Botteghin is het uitgesloten dat Karsdorp, Van Beek, Kongolo en Nelom de verdedigers blijven voor de basis.

Voor de rest is dat natuurlijk pietluttig, meer ook niet

13 augustus 2015 om 13:57

Welke fout maakt feyenoord dan wel niet? Ik ben niet voor ajax maar hier moest ik hard om lachen

13 augustus 2015 om 14:11

Helaas was het voetbal in beide wedstrijden tegen Feyenoord niet beter. Feyenoord was zelfs superieur. Helaas win je daar geen punten mee.

13 augustus 2015 om 14:27

Xajacfa, 90 % van de spelers die jullie eigen jeugd noemen is ook aangekocht dus wat dat betreft.

13 augustus 2015 om 14:37

Ajax was inderdaas effectief wat hun de landstitels heeft opgeleverd. Het spel zelf was constant en vaak onaantrekkelijk. Maar besef wel dat vooral PSV ondermaats was en Feyenoord kwam uit een diep dal. Speelde wel aantrekkelijk maar was zeer wisselvallig. Het feit dat Ajax zo constant was is te danken aan Frank de Boer. Het was niet zozeer de talentvolle selectie van Ajax want dat had Ajax niet. Nu je ziet dat PSV wel beter is geworden heeft het meteen wat opgeleverd.

13 augustus 2015 om 14:39

Jij bepaald dus even wie Feyenoord zou willen hebben? Ik als
Feyenoord supporter zou alleen Cillessen en Tete nemen. Kongolo als linksback is beter dan Dijks. Dijks is toch die speler die weg was gestuurd door Ajax en bij Herenveen ook geen indruk kon maken en vervolgens bij een degradatie kandidaat wel mee kon? Guldeje laat zelf ook weinig zien. klassen zou ik er trouwens ook bij willen, maar de rest niet hoor! El Gazi???? Op basis van het wereld doelpunt? Typisch Ajax supporters met hun waan van de dag! Elia is echt nog steeds beter hoor! Dus niet zo slap lullen met je 10 spelers. Hooguit 3

13 augustus 2015 om 15:00

@ neverbackdown

Ik ben geen ajax supporter, maar hier moet ik dit jongetje toch even op zijn plek zetten. Je hebt namelijk nogal een grote mond voor een aanhanger van een club die in 2006 voor het laatst boven ajax is geeindigt. Zelfs vorig jaar, toen ajax het zwakste elftal in 40 jaar tijd had kon feyenoord er niet boven eindigen. Sterker nog feyenoord eindigde er kansloos 12 punten onder.

Je zit dijks af te zeiken maar in een reactie hiervoor geef je toe dat je dijks wel zou willen hebben bij feyenoord. Wat is het nou? Je geloofwaardigheid is al niet erg hoog gezien je miezerige groene balkje, maar met dit soort tegenstrijdigheden wordt die geloofwaardigheid alleen maar lager.

De selectie van ajax is wel degelijk beter, alleen al gezien ajax meer scorend vermogen in het team heeft. Feyenoord had vorig jaar enorme moeite om het net te vinden, de enige scorende spelers die er bij zijn gekomen zijn de nu toch al wel erg oude kuijt en de wisselvallige kramer.

13 augustus 2015 om 15:24

ze zullen echt niet allemaal 34 wedstrijden spelen. Dus je heb ze echt allemaal nodig

15 augustus 2015 om 17:45

Hahaha jij hebt er verstand van zeg. De Jong is ruim een jaar ouder dan De Jong.

13 augustus 2015 om 11:32

De jeugd staat in de basis. Ze worden steeds jonger, van Beek is nog maar 20, de jongens daarachter zijn er gewoon nog niet klaar voor. De laatste jaren zijn er voornamelijk verdedigers verkocht bij Feyenoord. Heel mooi maar dan moet er ook een keer een vervanger gekocht worden.

13 augustus 2015 om 12:12

Jeugd staat in de basis.... M1ch?

Er zijn er maar 4 die voor de basis in aanmerking komen door alle aankopen
Sven van Beek, Terence Kongolo, Miquel Nelom en Rick Karsdorp

als dan ook nog Botteghin gehaald wordt gaat dit volgens mij ten kosten van minimaal 1 uit het rijtje Kongolo, Nelom en van Beek. (en je hebt ook nog van der Heijden.

De andere speler die in de basis zou moeten staan maar steeds verder er van af raakt is Vilhena....

hoezo jeugd in de basis. Als verdediger heb je nog een kleine kans om de basis te halen maar op het middenveld en in de aanval totaal niet.

13 augustus 2015 om 12:19

Dat dit ten koste gaat van Nelom is niet erg.
Doorselecteren Nelom is niet goed genoeg.

Vihenna heeft de laatste jaren niets laten zien dus waarom zou die basis moeten staan?

13 augustus 2015 om 12:52

Ik doelde voornamelijk op de centrale verdedigers aangezien Botteghin dat ook is.

En ja, Van Beek en Kongolo staan in de basis en zullen daar ook blijven.

Mogelijk dat Kongolo op linksback komt te staan ter vervanging van Nelom, die is simpelweg niet goed genoeg. Zo eerlijk moet je soms ook zijn.

Op het middenveld gaan die jeugd spelers wel weer komen, voornamelijk Schuurman en evt Sleegers (al kan die ook op linksbuiten). Dit seizoen al invallen en als ze zich doorontwikkelen volgend jaar wellicht in de basis...

13 augustus 2015 om 13:01

Juist, een talent van 18 of 20 hoeft geen basisplaat te hebben. Die krijgen vast wel hun kansen dmv invalbeurten. Als ze dan iets laten zien mogen ze misschien wel eens in de basis starten. Dat is toch hoe het overal werkt?

13 augustus 2015 om 13:31

Niets laten zien omdat vilhena ook nooit echte kans heeft gehad. Zet hem minimaal 5 wedstrijden op nr 10 en hij scoort minimaal 3 keer. Is gewoon een uitstekende nr 10 met scorend vermogen.

13 augustus 2015 om 13:35

Sven van Beek, Kongolo, Karsdorp, Vilhena, Manu, Schuurman zie ik allemaal minuten pakken dit jaar.

13 augustus 2015 om 13:48

Ja maar wij zijn doorgeslagen met zoveel mogelijk jeugd in de basis zetten. Een basisplaats moet je afdwingen, onder concurrentie. Als jij geen concurrentie hebt, sta je in de basis ja, zonder veel moeite. Betekent niet dat je (al) goed genoeg bent.

De inzet van jeugd is een belangrijk en nuttig streven maar moet geen heilig doel op zich zijn. Het zijn 95 van de 100 keer de ploegen met een mix van talenten en gearriveerde spelers die de prijzen mee naar huis nemen.

13 augustus 2015 om 14:22

Deneutralekijk, jij snapt het. Van cocurrentie wordt een talent beter als hij basisklant wil zijn. Degene die dat niet willen moeten lekker verkocht worden. Als je goed genoeg bent dan speel je. Daar komt nog eens bij dat Kuijt en Botteghin echte winnaars zijn waar jonge spelers nog een hoop van kunnen leren. Het gaat om de details. Ik ben blij met de aankopen van Feyenoord dit seizoen.

13 augustus 2015 om 15:26

als je niet goed genoeg ben ja moet je dan opgesteld worden.
Feyenoord jeugd is best goed ,maar je selecteert nooit ieder jaar 3 spelers door.
misschien 1 of 2

13 augustus 2015 om 11:32

Als de jeugd niet goed genoeg is, moet je opzoek na versterking. Prima wat feyenoord hier gedaan heeft.

13 augustus 2015 om 13:49

Dat dus, met een 'nog)' voor die niet goed.

13 augustus 2015 om 11:33

Wel frappant dat een psv supporter iets over de eigen jeugd van Feyenoord op te merken heeft. Volgens mij loopt er nog steeds genoeg eigen jeugd in het eerste/ de selectie rond en is er de afgelopen jaren ook nog eens een hoop eigen jeugd verkocht (De Vrij, Clasie, Janmaat, Indi). En met alleen maar jeugd red je het niet, dat mag onderhand toch wel duidelijk zijn. En met vertrek van Boula en Mathijssen moest dat achterin wel opgevangen worden. Nu ben je er alleen maar op vooruit gegaan. Voorin heb je ook meer opties en middenveld is ook goed bezet dus genoeg mogelijkheden voor Feyenoord dit seizoen met ook nog eens een aanzienlijk sterkere bank.

13 augustus 2015 om 11:37

@rodg,

Het gaat er om dat Feyenoord het licht ook heeft gezien en ook wel weet dat je het met de jeugd alleen niet gaat redden en dat je soms de portemonnee moet trekken om de nodige kwaliteit en routine binnen te halen.

13 augustus 2015 om 11:47

Dat licht hadden ze allang gezien alleen was er de laatste jaren een schuld weg te werken van zo'n 40 mln waardoor er geen geld was om "aanwinsten" te halen.

Daardoor kon Feyenoord alleen in de groep "transfervrije spelers" kijken voor versterkingen.

13 augustus 2015 om 12:07

Moet je dr ook even bijvertellen hoe die schuld mede is ontstaan.

Door het halen van toppers op hun retour en spelers zoals elia. Vragen een hoog salaris maar helpen je op sportief gebied niet verder. Ik vraag me dan af of ze wel iets geleerd hebben?

13 augustus 2015 om 12:30

Aantal jaren geleden zagen ze dat licht ook wel, maar was er geen geld om te investeren ;-)

Ben dat eigen jeugd verheerlijken wel een beetje zat eigenlijk.

13 augustus 2015 om 12:30

Feyenoord had t licht allang gezien alleen konden ze niet investeren. Ajax, die moet het licht nog zien.

13 augustus 2015 om 12:41

Janmaat eigen jeugd Fnoor??

13 augustus 2015 om 12:50

Janmaat heeft idd in de jeugd van Feyenoord gespeeld en is erna naar de jeugd van Ado gegaan maar om Janmaat eigen jeugd van Feyenoord te noemen....

13 augustus 2015 om 12:51

Janmaat heeft zijn opleiding bij Feyenoord genoten idd.

13 augustus 2015 om 12:56

@tornado72

Als een speler 8 seizoenen in de jeugd van Feyenoord heeft gespeeld, mag je hem "lijkt mij" toch wel eigen jeugd noemen?

13 augustus 2015 om 13:13

Oke ik vind het prima....

13 augustus 2015 om 13:13

Janmaat is eigen jeugd bij Feyenoord, alleen niet doorgebroken bij ons. Via een omweg weer terug gekomen.

13 augustus 2015 om 13:37

Arwinos, het salarisbudget is nog altijd gehandhaaft dus in de financiele problemen komt Feyenoord niet. Sterker nog, er gaat veel geld opzij voor nieuw trainingscomplex en reservering voor financiering nieuw stadion. Elia vergelijken die eind twintig is met een Makaay die dik in de dertig was toen die kwam is idioot. Sterker, Elia kan je met winst verkopen als die een seizoen sterk speelt.

13 augustus 2015 om 11:37

Inderdaad.. toen ik dat gister zei over de komst van Kramer kreeg ik flink te horen dat jeugd niet belangrijk is.

Ik las 1 a 2 seizoenen geleden juist dat Feyenoord zo'n opleiding heeft en dat ze daarom geen aankopen nodig hebben, nu is er weer wat geld en worden overal spelers vandaag getrokken en mag de jeugd weer banken en/of vertrekken

13 augustus 2015 om 12:04

En straks zitten ze weer met financiele problemen vanwege de hoge salarissen van oud-spelers en toppers op hun retour die Feyenoord sportief niet verder helpen. Het lijkt wel alsof Feyenoord weinig heeft geleerd.

13 augustus 2015 om 13:00

Ja inderdaad.. Het zal vast zo'n vaart lopen, maar ik vind het wel schrijnend hoor.

Je verkoopt Clasie, Boetius en Te Vrede.

Maar je koopt vervolgens Vejinovic, Gustafson, Kramer en Botteghin. Daarnaast trek je nog even Elia, van de Heijden en Kuyt aan.
Vejinovic, Gustafson, Kramer en Botteghin.

Dat zijn gewoon 4 spelers extra. Daarbij komt dat de ervaren jongens echt niet voor een appel en een zachtgekookt eitje komen voetballen.
Ik hoop maar dat ze een beetje oppassen met uitgeven.

Ik bedoel: Als je naar carrière van van Geel kijkt: Vrijwel overal waar hij komt loopt het erg goed, maar zodra hij vertrekt valt de organisatie als een kaartenhuis in elkaar. Als Feyenoord zijnde zou ik even oppassen.

13 augustus 2015 om 13:16

Feelingood: Matthijssen, Wilkshere en Bhoularouz zijn ook weg, brengt het al weer mooi in evenwicht. Natuurlijk moet je gebruik maken van eigen jeugd, maar als die eigen jeugd de belofte niet waar maakt of niet goed genoeg is, zul je toch wat anders moeten. Nu is de top van de eredivisie aangeschaft (vejinovic, Botteghin en Van der Heijden) en nog twee bijzondere spelers, Elia en Kuyt.

13 augustus 2015 om 13:32

@feelingood overdrijf ajb niet zo. Er loopt nog steeds enorm veel eigen jeugd bij Feyenoord rond. Maar uiteindelijk moet de kwaliteit wel boven komen drijven. De selectie is nu gewoon goed in balans qua jonge gasten en ervaring. En dan heb ik het over gasten met ervaring waardoor je er niet op achteruit gaat. Vorig jaar was er met Boula en Mathijssen wel ervaring maar hield ik mn hart vast als die moesten spelen. Eigen jeugd is geen doel maar een middel, bij gelijke kwaliteit ga ik er vanuit dat eigen jeugd altijd de voorkeur krijgt.

En zoals anderen hier al aangeven, je verkoopt ook nog eens Mathijssen, Boulahrouz, Wilkshere en Verhoek.

13 augustus 2015 om 14:20

Jullie hebben inderdaad gelijk omtrent Boula, Mathijssen, Verhoek en Schaken.
Dan valt het qua salarisveranderingen allemaal reuze mee inderdaad. My mistake.

Ik denk ook zeker dat de selectie van Feyenoord sterker is dan vorig seizoen. Maar ik vind het gewoon altijd mooi om te zien als er jongens in de eerste teams zitten die uit de jeugd van de betreffende club komen. Ik vind dat Feyenoord daar meer mee zou kunnen. (boetius, Vilhena en Achabar hadden wat mij betreft meer vertrouwen moeten krijgen). Maargoed, dat is mijn mening, ik snap dat de trainers op een kortere termijn denken.

13 augustus 2015 om 11:39

Met Nelom, Van Beek, Kongolo, Karsdorp, Vilhena en Manu als spelers die volop uitzicht hebben op een basisplaats kun je niet zeggen dat de jeugd nu genegeerd wordt. Zeker als je bedenkt dat daarachter ook nog jongens als Sleegers, Nieuwkoop, Cabral, Woudenberg en Schuurman staan te trappelen.

13 augustus 2015 om 12:03

Nelom, van Beek of Kongolo gaat zijn basisplaats verliezen door deze aankoop.

Vilhena wil niet bijtekenen, juist omdat hij te weinig speelt. Manu is ook geen basisklant. Dus echt uitzicht valt op een basisplaats valt vies tegen.

13 augustus 2015 om 12:04

@ Stefandefree

Karsdorp (rechtsback)
Van Beek (rcv)
Kongolo (linksback)
Vilhena (am?)
Zie ik allemaal wel als basis spelers. Hopelijk gaan Schuurman, Woudenberg en nieuwkoop inderdaad ook nog een aantal minuten maken. Maar de grootste winst voor Feyenoord ligt in een logische opstelling naar mijn idee.

Vermeer
Karsdorp - Beek - Botteghin - Kongolo
Veijinovic (cvm) - Toornsta (box to box) Vilhena (am)
Basacikoglu - Kramer - Kuyt

Wissels:
Hahn, Heijden, Woudenberg, Cabral, El Ahmadi, Immers, Gustafson, Sleegers, Nieuwkoop, Schuurman, Elia, Kazim, Manu, Achabar.

13 augustus 2015 om 12:24

Ik denk dat woudenberg en sleegers verhuurt word.
Manu mag verkocht worden.
Schuurman doet het goed en hoop ik iik dat die minuten krijg.
Vihenna moet zich echt gaan bewijzen nu anders eeuwige talent.

Ik zelf zie liever Hanh op het doel.
Daarbij denk ik dat het of Toornstra of Vihenna word El amahdi zal ernaast gaan spelen.
Voorin zal elia wel gaan spelen en bilal banken.

Ik vermoed dat dit het word.

Vermeer
Kardorp -Beek-Botteghn of Heijden-Kongolo
El ahmadi-Veijnovic-Immer of Toorntra
Kuyt-Kramer-elia

yoch aardig team met voldoende wissels.

13 augustus 2015 om 12:25

@ D-Bergkamp

Prima opstelling, al zou El Ahmadi er van mij eventueel ook wel in mogen. Hij was zaterdag ook weer erg belangrijk. Daarnaast zal Elia denk ik ook een basisplaats krijgen in eerste instantie. Feyenoord gaat eindelijk naar een situatie toe waarin je van een wissel niet per definitie zwakker wordt.

13 augustus 2015 om 13:05

Als je zegt dat Van Beek zijn basisplaats zou kunnen verliezen dan heb je geen idee waar je het over hebt, lijkt me. Ik denk dat alleen Kuyt meer zekerheid heeft op een basisplaats. Er is geen verdediger bij Feyenoord die zo goed is als Sven. Ik zie Nelom wel banken (kongolo naar links).

13 augustus 2015 om 13:58

@ El Ahmadi

Persoonlijk vind ik El Ahmadi het typische voorbeeld van overal net niets. Voor een CVM mist hij lengte, duelkracht en gif. Voor een CM mist hij vooruit voetballen en loopvermogen. Veijinovic en Toornstra hebben beiden een groter loopvermogen en ik geloof er in dat die twee samen genoeg verdedigende taken op pakken. Zeker ook omdat er met Botteghin veel meer sturing van achteruit zal komen zal de defensie zekerder staan en is er dus minder behoefte aan een pure Cvm.

Daarnaast schat ik nog dat Manu mag vertrekken, Achabar zelf weg zal willen, Sleegers verhuren. Misschien dat Nelom/woudenberg nog vertrekt/verhuurd word.

13 augustus 2015 om 14:12

Daar vergis je je in mijn ogen toch echt. El Ahmadi is zonder bal echt een van de besten in de Eredivisie. Hij is ongelofelijk sterk in het vooruit druk zetten en veroveren. Niet voor niets was Feyenoord met hem vorig jaar de ploeg met de meeste onderscheppingen/balveroveringen op de helft van de tegenstander. Duelkracht en gif mist hij in mijn ogen dan ook allerminst. Mijn enige aanmerking op hem is, is dat hij het spel altijd vertraagt.

13 augustus 2015 om 11:44

Neehoor van Beek blijft gewoon basis. Kongolo ook op linksback, waar die zich beter kan ontwikkelen. Hij heeft als linksback het WK 2014 gehaald, en als centrale verdediger komt die gewoon tekort. Moet je veel meedogenlozer voor zijn dan Kongolo.

13 augustus 2015 om 11:59

Niet mee eens. Kongolo zie ik de top nog wel halen als CV, maar niet als linksback, daarvoor mist hij de snelheid van de moderne linksachter.

13 augustus 2015 om 12:33

Kongolo is anders best snel met die lange benen van hem...

13 augustus 2015 om 13:07

Valt inderdaad reuze mee. Hij is voor een CV echt wel snel, maar voor een LB wat minder. Maar als hij dat compenseert met zijn positionering hoeft dat geen probleem te zijn.

13 augustus 2015 om 12:47

Moet een PSV supporter nodig zeggen! Soms moet je gewoon van buitenaf iets halen. Nelom voldoet niet dus Kongolo schuift naar links

13 augustus 2015 om 12:53

Moet jij. Zeggen als PSV supporter. Jullie kunnen de opleiding wel stopzetten. Jullie zijn weer lekker aan het kopen

13 augustus 2015 om 15:38

De meeste PSV supporters gaan ook niet als een dolle van de daken lopen roepen dat we de beste jeugdopleiding hebben. Wij kopen gewoon slim in op de plaatsen waar de jeugd niet goed genoeg is. Feyenoord lijkt zijn oude streken weer terug te krijgen door oudjes te koppen of te contracteren die geen tot weinig restwaarde hebben. Op die manier krijgen jullie dezelfde problemen als voor de jeugdexplosie, zeker als je weer geen Europees voetbal haalt.

Hoe komt het trouwens dat Feyenoord supporters over het algemeen zo slecht tegen kritiek kunnen en zich meteen aangevallen voelen? Ook al met de pers, VI bericht een kritische noot en meteen bam, deurdicht voor de grootste voetbalmedia van de Benelux.

13 augustus 2015 om 13:30

Hoezo ten koste? Als je jeugd niet kan winnen van Van der Heijden, Botteghin of Toornstra moeten ze zich gaan afvragen wat ze in Engeland of Duitsland te zoeken zullen hebben. Interne concurrentie is goed. Hoe meer weerstand op de training hoe sterker je voor de dag komt tijdens wedstrijden.

Gelukkig !! Ik zie Feyenoord nu serieus meespelen om de bovenste twee plaatsen. Nelom eruit en vervangen Door Kongolo. Ik weet dat het niet zijn favoriete plaats is maar het teambelang boven alles. Mvg heeft goed zijn best gedaan deze transferperiode.

Erg benieuwd wie Groningen haalt als vervanger.
Etienne Reijnen lijkt mij geen goede keuze, denk zelf aan een Fischer van Excelsior of Van Eijden van Nec. Optie om Van der hoorn een seizoen te huren met optie tot koop klinkt ook niet slecht. Kan opbloeien en verder ontwikkelen bij Fc Groningen.

13 augustus 2015 om 11:31

Als ze maar van Bartje Vriends afblijven!

13 augustus 2015 om 11:32

Helemaal gelijk. Laat Reijnen maar lekker bij Cambuur blijven.

13 augustus 2015 om 11:32

Reijnen lijkt me ook geen goed plan! Laat die maar mooi bij Cambuur. Ben er alleen bang voor dat hij toch gaat.. En dan kunnen we weer opzoek naar een nieuwe rechter centrale verdediger.

13 augustus 2015 om 11:40

Dat met van der hoorn is zo'n gek plan nog niet, ik ben alleen bang dat Ajax nog wel wat van de drie miljoen wilt terugzien.

13 augustus 2015 om 11:59

Ik hoor ook veel sainsbury van Zwolle... Dat zou betekenen dat Reijnen weleens naar Zwolle kan gaan.. Als je ziet hoe Jans met Reijnen sprak ma de wedstrijd....

13 augustus 2015 om 12:40

Ik betwijfel het, als Sainsbury gaat hebben we alsnog 4 centrale verdedigers over

Kijk goede berichten en ook te verwachten nahet ontbinden van het contract van Wilkshere.

Welkom bij de club en denk dat Feyenoord er goed op staat

Hoeveel geld is er met de transfer gemoeid?

13 augustus 2015 om 11:33

Er word gesproken over 2,5 miljoen. Dit zou een mooi bedrag zijn voor Groningen. Meer had je er niet uit kunnen halen met zijn nog 11 maanden durende contract

13 augustus 2015 om 11:35

Als dat waar is heeft Nijland de hoofdprijs binnen gehaald. Benieuwd wie vervanger wordt.

Goede aankoop voor Feyenoord. Feyenoord heeft een leuke selectie op deze manier. Ik zie ze best lang meedoen om kampioenschap.

Opbouw zit goed in elkaar qua leeftijd, ervaring, fysiek, techniek en snelheid.

Als Elia vorm van Twente weet te halen, zeker een gevaarlijke outsider voor de titel...

Als dit maar niet ten koste gaat van Van Beek en Kongolo dat zijn jogens die je over een paar jaar voor miljoenen kunt verkopen. Ik vind Botteghin wel een versterking voor Feyenoord heeft de juiste leeftijd e heeft veel Eredivisie Ervaring. Botteghin vind ik ook een betere aankoop dan Van Der Heijden die ik geen echte verdediger vind.

13 augustus 2015 om 11:40

2,5 miljoen, ik kan me niet voorstellen dat je voor zo'n bedrag een speler koopt die op de bank plaats gaat nemen. Van beek heeft een prima seizoen achter de rug. Kongolo was erg wisselvallig, is opbouwend niet zo sterk als van beek, en verdedigend is hij minder dan botteghin. Met name met hoge ballen vind ik kongolo geen sterke verdediger ( psv uit kreeg hij geen vat op de Jong ). Het mooiste in mijn optiek is dat kongolo nelom gaat vervangen, en van beek/botteghin centraal, met v/d Heijden als back-up. Heb je een prima verdediging denk ik.

13 augustus 2015 om 11:44

Klopt, voor vd Heijden zouden ze ook geen 2,5 miljoen hebben betaald. Transfervrij is het echter wel een uitstekende aanwinst voor Feyenoord, dat zag je in de wedstrijd tegen Utrecht al.

13 augustus 2015 om 11:37

Dat is onzin. Als je gisteren naar Groningen hebt gekeken kun je zien hoe goed Botteghin kan doordekken, doet dit niks minder dan een van Beek. Dit hoeft dus geen probleem te worden voor Feyenoord. Geweldige aankoop.

Hier ben ik wel heel blij mee, want ik denk dat Brands door zou schakelen naar Botteghin als de transfer van Moreno zou klappen. Ben blij dat Feyenoord hem opgepikt heeft want bij PSV spelen ze met veel ruimte in de rug en dat is iets wat Botteghin helemaal niet kan.

13 augustus 2015 om 11:46

Alsof PSV pressie speelt. PSV is vorig jaar kampioen geworden met heel verzorgt countervoetbal. PSV speelt juist helemaal niet met veel ruimte in de rug. Ik vind dat niet erg. Maar wel eerlijk erover zijn.

13 augustus 2015 om 11:57

PSV speelt dit jaar wederom countervoetbal dus hoezo ruimte in de rug?

13 augustus 2015 om 12:05

@ Bootsjungen

Groningen speelt normaliter juist vrij ver van het doel af inclusief Botteghin. Zeker afgelopen seizoen stond Botteghin vrij veel op de middenlijn te verdedigen en met veel ruimte in zijn rug. Dus dat hij dan niet kan is echt onzin.

13 augustus 2015 om 12:56

Psv met veel ruimte in de rug? Jij ben de eerste en tot nu toe enige die dat ziet!? Psv speelt het liefst met de kont tegen de eigen 16 mede omdat Bruma niet de snelste is en omdat Psv heel veel snelheid had/heeft in de voorhoede.

Zou men een aankoop van 2.2 miljoen euro met een vorstelijk salaris op de bank zetten? Nee. Verrassend is het niet, want bij Feyenoord schuiven we de grote talenten graag opzij voor dure aankopen. Maar wel klagen als er niet verlengd wil worden. En als het even kan, verwaarlozen we ook nog enkele andere posities in het elftal. Die twee miljoen had je beter in een fatsoenlijke back kunnen steken.

13 augustus 2015 om 11:39

Inderdaad, nu moet Kongolo dus naar links? Koop dan gewoon een linksback.

Ik vind dit eerlijk gezegd een onbegrijpelijke aankoop waar Feyenoord volgens mij eerder slechter dan beter van gaat worden. Ze zullen nu namelijk Kongolo en Van Beek niet meer samen laten staan. Want deze dure aankoop zal geen reserve zijn. Daar hebben ze Van der Heijden al voor gehaald.

13 augustus 2015 om 12:07

@ Hakkie2

Is juist wel logisch, van Beek liep het laatste half jaar op zijn tenen vanwege veel te veel wedstrijden. Terwijl Kongolo de tweede seizoenshelft bizar door het ijs is gezakt. Die heeft zeker 12 wedstrijden op rij lopen knoeien. Juist met Botteghin verhoog je de ondergrens en creeer je rust. En je bent geljk van Nelom af op de back positie.

Karsdorp - Beek - Botteghin - Kongolo

13 augustus 2015 om 13:44

Daar hebben ze Van der Heijden dus al voor. En als je probleem ee linksback is, koop dan een linksback. Ik,verwacht dat Kongolo binnen 10 wedstrijden op linksback gaat klagen en volgend jaar redelijk goedkoop weg gaat, omdat dan algemeen bekend is dat hij zeer ontevreden is. Deze aankoop kan ze wel eens 10 miljoen gaan kosten.

13 augustus 2015 om 13:59

@ Hakkie2

Heijden is simpelweg om Van Beek te ontlasten, die moest vorig seizoen teveel wedstrijden spelen en was op aan het einde van het seizoen. Botteghin is de basis kracht die de ervaring gaat brengen. Oftewel Kongolo zal of bank of linksback komen te spelen.

Op de linksback heeft hij minder druk, word er voetballend meer verwacht en heeft hij nog een back up. Oftewel meer ervaring op bouwen en later terug schuiven naar de CV positie.

13 augustus 2015 om 14:08

Dan rot ie toch op. Gezeik altijd. Zeker van die jonge gasten. Hij speelde gewoon niet uit die Kongolo. Wat is er mis met concurrentie en wisselen. Wil je met 11 spelers kampioen worden dan? Bovendien worden ze vorstelijk betaald. Laat hem een voorbeeld nemen aan Kuyt.

13 augustus 2015 om 11:46

Ben er helemaal mee eens. Vd Heijden is echt niet gekomen om op de bank te zitten, Botteghin gaat sowieso spelen,Kongolo naar linksback ( terwijl hij 1 van de grotere talenten is op zijn positie ) zo hou je je talenten niet. Van Beek en Kongolo waren een goed duo, met heel veel potentie. Kongolo is de dupe, waardoor hij vertrekt.

13 augustus 2015 om 13:35

vd heijden is dus wel voor de bank gekomen.

Kan NAC hier ook nog iets aan verdienen?

13 augustus 2015 om 11:42

Binnenlands transfer niet volgens mij.

Super goede transfer. Het is heel belangrijk om goede vervangers achter de hand te hebben voor van Beek en Kongolo. Tevens houdt het hun ook scherp. Voor de mensen die denken dat van beek nu rechtsback wordt, droom lekker verder. van Beek en Kongolo blijft het centrum alleen nu hebben we goede back ups! Alleen nog een linksback kopen nu. Nog 2 weken de tijd daarvoor

13 augustus 2015 om 11:44

Denk je niet dat kongolo naar links verhuist en botteghin zijn plaats over neemt? Denk persoonlijk dat dat ongeveer je beste opstelling is

13 augustus 2015 om 12:23

Dat zou eventueel ook nog wel kunnen alleen Kongolo is toch echt meer een CV dan een back. Ik zie liever een opkomende back met een goede voorzet ala willems. Maarja, in ieder geval wel genoeg kracht achterin met kongolo als lb

@ Tommie we kunnen zeker meedoen met deze selectie achterhoede is goed bezet op de LB positie na dan. Middenveld is aardig bezet met jongens als Toornstra Immers Gustafson Vejenovic Schuurman en El Ahmadi. Voorin ook aardig goed bezet met Kuyt Elia Kramer Kazim Achabar en Manu Keepers hebben we Hahn Vermeer en Miazek. Ik hoop dat dit ons jaar word het zou zomaar kunnen al moet je PSV en Ajax niet onderschatten.

Zo blijkt maar weer dat v Geel een moeilijke handelspartner is maar toch een goede doorzetter is.
Wat zijn dit mooie tijden als Feyenoord fan!

Super aankoop maar ik zou liever 2 nieuwe backs zien komen want nelom bakt er niet veel van en we hebben maar 1 optie voor rb die a.s. zaterdag geschorst zal zijn.

13 augustus 2015 om 11:42

Ik ben heel tevreden over Karsdorp, dat kan echt een nieuwe Janmaat worden denk ik. Als back-up voor die plek zie ik op het moment echter alleen Cabral, een jongen die het gehele vorige seizoen geblesseerd is geweest. Daarom ben ik bang dat ze met Van Beek gaan lopen schuiven en daar ben ik absoluut geen voorstander van.

Nelom is inderdaad een drama. Het verbaast me dat Woudenberg geen kansen krijgt.

13 augustus 2015 om 11:59

V Beek moet idd gewoon centraal blijven spelen want dat is echt onze rots in de branding daar. Gewoon Karsdorp en Cabral voor rb.

Over Woudenberg verbaas ik me niet echt. Gio heeft em al een tijdje bekeken en kwam dus tot de conclusie dat hij (nog) geen optie is. Begrijp me niet verkeerd want zelfs dan wil ik hem nog liever dan matige Nelom. Een nieuwe lb is idd echt vereist.

Botteghin vind ik voor eredivisie begrippen echt een goede verdediger. Ik snap ook niet dat ajax of psv nooit bij hem geïnformeerd heeft.

On: goede versterking voor fyenoord! Samen met van beek een prima centrum

Off: Hoe zit het eigenlijk met fyenoord voorin ? Ze hebben in voorhoede ook wel veel opties...

13 augustus 2015 om 11:43

Manu is aangeboden bij diverse clubs in het buitenland en Sleegers staat waarschijnlijk voor een verhuur. Dan houd je Kramer, Kuijt, Kazim, Achahbar, Bilal en Elia over. In principe voldoende denk ik.

16 augustus 2015 om 13:52

Achabar als backup spits en kazim richt zich op de vleugels ?

16 augustus 2015 om 17:20

Rechts Kuyt en Bilal, centraal Kramer en Kazim, links Elia en Bilal. Hiervan zie ik graag de eerstgenoemde in de basis. Achahbar is wat mij betreft overal een optie voorin. Zonde, ze hadden Kazim gewoon moeten wegdoen en Achahbar stand-in voor Kramer maken.

Geweldig. Zou mooi zijn voor het Nederlandse voetbal als alle drie de topclubs tot het eind mee zouden strijden om de titel. En dan gun ik Feyenoord het kampioenschap wel. Al met al wel jammer dat er, behalve de backs, helemaal geen jeugdspelers meer over blijven in de basiself. Maar de talenten zullen ongetwijfeld hun minuten gaan maken als het na een uur 3-0 staat ofzo.
On: Botteghin is echt een topverdediger. Voetballende is 'ie trouwens ook prima in orde. Ik zag hem gisteren met links een bal over 30 meter geven. Terwijl ie rechts is.

De beste mandekker in de Nederlandse competitie. Ik ben een groot fan van hem. Werkt altijd hard en is bikkelhard. Ik ben blij dat we bij NAC hebben mogen genieten van een goede verdediger als hij.

Reijnen alsjeblieft niet zat gister weer te stuntelen tegen zwolle.

Prima aankoop voor Feyenoord. Is 2,5 miljoen (is nog niet zeker) alleen niet een beetje veel voor een speler met een aflopend contract? Daarnaast heeft Feyenoord een luxeprobleem met Van Beek, Kongolo, Van der Heijden en Botteghin. Van Beek en Kongolo zullen ook wel op de backpositite kunnen, maar dat heeft niet hun eigen voorkeur. Het zou zonde zijn als zij door het aantrekken van Botteghin en Van der Heijden minder gaan spelen.
Voor Groningen is 2,5 miljoen een lekker bedrag. Wel jammer dat het relatief laat in deze transferperiode gebeurt. Een opvolger zal nu waarschijnlijk ook duurder zijn.

13 augustus 2015 om 12:06

Van beek niet op rechtsback svp, is verreweg de sterkste opbouwer van alle centrale verdedigers en kan daarnaast ook redelijk goed verdedigen. Lb kongolo, lcv van beek, rcv botteghin en rb karsdorp. Zo benut je imo maximaal de capaciteiten van al je verdedigers en speel je nog steeds met 3 jongens van de eigen jeugd achterin.

v Geel strak bezig weer. Hij wordt hier ten onrechte wel eens vergruist maar volgens mij heeft hij een hele strakke zomer achter de rug. Ook met het vertrek van Wilkshire gaat Feyenoord een stapje vooruit maken.

13 augustus 2015 om 11:55

Ja echt goed bezig! Lullgi voor Clasie, maar zijn transfer is dubbel en dwars waard geweest.

Daarvoor terug gekocht:
Vejinovic, Gustafson, Kramer en Botteghin.

Heb je nog Boetius en Te Vrede die samen verkocht zijn voor 2.5 miljoen.

Transfervrij binnen gehaald: Elia, van der Heijden en Kuyt.
Goede zaken voor Feyenoord!

13 augustus 2015 om 12:26

Lullig voor Clasie? Ik denk dat die hij niets liever ziet dan dit. Hij kan Feyenoord met een gerust hart achterlaten.

13 augustus 2015 om 15:28

Ik doel meer op dat men hem nu niet gaat missen en hij dit project gaat missen. Hij had ook wel graag met dit Feyenoord willen spelen ipv de selecties waarin hij heeft gespeeld.

13 augustus 2015 om 15:27

Dat vind ik ook. Het verschil zit m vooral in de breedte. Alle posities zijn nu aardig dubbel bezet, veel beter dan de laatste jaren in ieder geval. En het is ook nog eens een goede mix van ervaring en talent. Ik zie het komende seizoen daarom ook positief tegemoet. Zeker als Elia zijn niveau weet te halen.

Andere clubs spelen nog in Europa, daar kan Feyenoord misschien nog van profiteren. En dan moet Feyenoord gewoon zorgen dat het volgend seizoen wel weer Europees speelt, want wat vorig seizoen nog gebeurde op het einde mag echt niet meer.

Is dat belachelijk? De tijden waar jij over praat kwamen een voor een, let goed op: Wijnaldum, Fer, Leerdam, Castaignos, Clasid, Indi, de Vrij, Kongolo, vBeek, Vilhena, Boetius en nog een aantal door. Die prijs was wel degelijk terecht en heefy niks met

Prima aankoop voor Feyenoord. Bij FC Groningen maakte Eric Botteghin altijd een zeer stabiele indruk en ik ben benieuwd hoe hij het bij Feyenoord zal doen, maar zo op het eerste oog, lijkt Botteghin mij een prima aankoop voor Feyenoord.

Ik denk dat Botteghin nu centraal in de verdediging zal gaan spelen met Sven van Beek, Terence Kongolo als linksback en Rick Karsdorp als rechtsback. Toch heb ik liever dat Feyenoord nog minimaal één extra vleugelverdediger aantrekt, want Karsdorp doet het wel naar behoren als back, maar persoonlijk vind ik hem meer een middenvelder, Kongolo heeft het als back ook wel prima gedaan, maar desondanks zie ik in hem toch meer een centrale verdediger, Lucas Woudenberg is dan wel een echte back, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe goed hij is en of hij daadwerkelijk wel goed genoeg voor Feyenoord is en Miquel Nelom komt tekort voor Feyenoord.

Zie opstelling: persoonlijk hoop ik dat ze Pelé van Anholt van SC Heerenveen kunnen overnemen. Hij kan zowel als rechts- en linksback uit de voeten en maakt altijd wel een solide indruk op mij. Hij kan dan rouleren aan de rechter- en linkerkant met Karsdorp en Kongolo, maar dit moet dan de vaste basiself worden in mijn ogen (zie opstelling).

Vermeer
v.Anholt
v.Beek
Botteghin
Kongolo
Vejinovic
Toornstra
el Ahmadi
Kuyt
Kramer
Elia
13 augustus 2015 om 12:03

Strak. Feyenoord heeft genoeg mogelijkheden in de selectie.
De huidige selectie lijkt sterker dan de selectie van het afgelopen seizoen.
Dat is op zich al een compliment, aangezien niet veel clubs dat kunnen zeggen.

Lijkt mij een prima aankoop, de concurrentie strijd op het middenveld en voorin was al toegenomen door de aankopen die we reeds eerder hebben gedaan, achterin waren het wat mij betreft teveel 'zekerheidjes doordat we daar te dun bezet waren. Meer concurrentie achterin zorgt voor meer scherpte op de trainingen voor een basisplaats, hopelijk komt dit in de wedstrijden ook tot uiting! Al met al denk ik dat we met dit 'nieuwe' Feyenoord zeker een goede ploeg hebben die tot veel in staat moet kunnen zijn in de vaderlandse competitie.

Feyenoord krijgt een prima Eredivisie-selectie zo op deze wijze.
Complimenten voor van Geel, die de Clasie-miljoenen omzet in een aantal goede spelers.

Dat er nu te weinig Feyenoord-jeugd een kans zou krijgen is onzin.
Er zitten er genoeg bij de selectie, maar daarmee speel je niet om de 1e drie plaatsen, terwijl Feyenoord dat qua clubgrootte en traditie wel moet.

Het is ook geen vast gegeven dat iedere jeugdlichting genoeg talent opbrengt als de lichting met oa De Vrij, Kongolo, Clasie. Dat was exceptioneel gelet wat deze lichting opgebracht heeft.
Nee, Feyenoord. Prima bezig zo.

Allereerst Botteghin bedankt voor 2 mooie jaren FC Groningen succes bij Feyenoord !!
Tsja wie zou Botteghin moeten vervangen ? Vd Hoorn lijkt me een goeie optie speelt weinig bij Ajax en heeft europese ervaring !!!

13 augustus 2015 om 12:05

Ik zou liever vd Hoorn bij Feyenoord zien dan Botteghin, dus ik denk dat je in vd Hoorn een meer dan waardige vervanger zult hebben.

13 augustus 2015 om 12:13

Dat denk ik dus ook denk dat hij de ideale kandidaat is dan is een jongen met europese ervaring ook met het oog op de europa league is dat geen overbodige luxe lijkt me.
Voor Ajax komt hij net iets te kort maar voor Groningen is het een ideale speler.
We zullen zien waar Nijland mee aan komt zetten !!

13 augustus 2015 om 22:27

Nou.....Reijnen dus....😮

Feyenoord is denk ik titelfavoriet met Ajax en Psv.
Als je spelers als Elia, Kuyt, Kramer, Vejinovic en Boteghin haalt heb je je behoorlijk versterkt.

13 augustus 2015 om 12:18

Gewaagde uitspraak dit.

Ik hoop gewoon niet als een Reijnen of vd Hoorn of Vriends als vervanger... ik zeg haal die in Rusland verdwaalde Granqvist terug maarja die zal wel een salaris hebben van heb ik jou daar.

13 augustus 2015 om 12:06

Dat denk ik ook wel al zie ik hem liever ook terug komen maar ja dat salaris kan Groningen niet op tafel leggen !!!

Jammer dat hij weg is maar als Feyenoord bereidt is om de hoofdprijs te betalen en zijn salaris te verdubbelen is het niet anders. Nog een goed seizoen bij ons en hij had dat salaris ook wel kunnen krijgen bij een mooie club in Engeland of Duitsland. Helaas maar het is niet anders.

Botteghin bedankt voor je fantastische inzet de afgelopen twee jaar en veel succes bij Feyenoord (behalve tegen ons uiteraard).

Met de transfersom die we hebben ontvangen moet het mogelijk zijn om een goede vervanger op te halen. Nijland kennende hebben ze deze waarschijnlijk al bijna binnen en wordt hij een dezer dagen gepresenteerd.

Mogelijke Feyenoord opstelling

Elia Kramer Manu
Toornstra Vejinovic El Ahmadi
Kongolo Botteghin Van Beek Karsdorp
Vermeer

13 augustus 2015 om 13:35

Kuyt ipv Manu, botteghin en van beek wisselen en el ahmadi en vejinovic wisselen. De rest ziet er prima uit!!!

13 augustus 2015 om 15:33

Idd zeker Kuyt opstellen. En als Toornstra slecht speelt kan Immers hem nog vervangen.

En achterin hoor je ook geruchten over Kongolo – Van der Heijden – Botteghin – Van Beek.

Ik zie Hahn Vermeer er ook nog wel uitkeepen dit seizoen, laat af en toe wat steekjes vallen.

Feyenoord en aankopen? Kuyt en Elia waren gratis boden zichzelf aan dus wat aankoopbeleid aangaat loopt Feyenoord achter dit geldt ook voor opbrengsten van verkoop. Botteghin is een versterking en Hans Nijland zal ongetwijfeld al met een nieuwe defensieve kracht hebben gesproken. Ook een club als Groningen heeft een schaduwelftal en ja Groningen heeft zich behoorlijk versterkt, Feyenoord heeft geen schaduw elftal en van Geel zal nooit begrijpen dat dit wel nodig is om ooit weer kampioen te kunnen worden. Feyenoord is slechts negen keer kampioen in het betaalde voetbal vanaf 1954 geworden voorbijgestreefd door clubs als AZ, Twente en Vitesse en ja ook Groningen. PSV zie ik niet als top heb dit ook nooit ervaren als top club maar meer als koop club, de enige twee absolute top clubs zijn Ajax en Feyenoord die iedereen kent in het buitenland. Feyenoord moet af van, van Geel en er iemand neer zetten met echt voetbal verstand om ooit weer mee te draaien om het kampioenschap van Nederland.

13 augustus 2015 om 13:16

"voorbijgestreefd door clubs als AZ, Twente en Vitesse en ja ook Groningen."

Geloof je het zelf?

13 augustus 2015 om 14:51

@Scitzo

Zelden zoveel onzin gelezen in een bericht. Feyenoord is nog altijd beter dan Groningen, AZ, Twente en Vitesse. Een toevallige titel of een keertje hoger op de ranglijst geëindigd zijn doet daar niets aan af. Feyenoord is in alles een grotere club dan de eerder genoemde clubs. Betere faciliteiten, grotere aanhang, groter stadion en de laatste tijd weer meer financiële mogelijkheden.

En hoezo is PSV geen topclub? Na Ajax toch echt de meeste landstitels behaald. Ook dit jaar wederom een uitstekende selectie en doen zeker mee om de titel. Een gelijkspel tegen ADO doet daar niets aan af.

Je voert een zeer zwak argument aan. Je zegt dat PSV geen topclub is in Nederland maar meer een koopclub. Geef je hiermee niet indirect aan dat een koopclub geen topclub kan zijn? Dus Real Madrid is geen topclub omdat ze relatief veel aankopen doen en dus een koopclub zijn? Kijk maar eens rond in Zuid-Amerika zou ik zeggen. PSV heeft daar zeker een grote naam vanwege spelers als Romario en Ronaldo die in het verleden actief waren voor PSV.

Weggegooid geld! Zal vrees ik niet goed genoeg blijken voor Feyenoord. Ik zie dan liever vd Heijden voetballen

13 augustus 2015 om 12:08

Botteghin is tenminste wel een echte verdediger. Van der Heijden is toch meer de man met voetballende kwaliteiten die de neiging heeft om naar voren te spelen. Niks mis met deze aankoop derhalve, vult de huidige selectie prima aan naar mijn idee!

13 augustus 2015 om 12:14

Zoiets zou zomaar kunnen gebeuren. Daarnaast vond ik dat Feyenoord wel voldoende centrale verdedigers had, een linksback hadden/hebben we harder nodig.

13 augustus 2015 om 12:15

Hier ga je nog wel op terug komen en durf wel te voorspellen dat Botteghin binnen een paar maanden op handen gedragen word in de Kuip.

Chery , Kieftenbeld en Botteghin weg.
De bijna hele as pleite in maand tijd.
Kijken welke speler we terug kopen.

Feyenoord wordt toch wel een stuk sterker in de breedte zo. Was de voorgaande jaren juist het struikelblok in Rotterdam, dat wanneer er een basisspeler wegviel er geen adequate vervanger was die kon worden ingezet.

Prima versterking. Zag hem graag komen maar wij kopen alleen maar middenvelders...

Petje af voor Nijland en overige bestuursleden, door de onderhandelingen steeds uit te stellen krijgen ze waarschijnlijk de "hoofdprijs". Tactiek heeft prima gewerkt.

Botteghin bedankt voor je inzet.

Super aankoop van Feyenoord. Elke week van hem genoten!

De vervanger moet Granqvist, van Dijk en Botteghin doen vergeten.... arme jongen.

13 augustus 2015 om 12:19

Haha achja, Botteghin moest Granqvist en van Dijk doen vergeten, die erfenis heeft hij ook prima gedragen! Zal lastig worden, maar heb er alle vertrouwen in dat Nijland een adequate vervanger weet te vinden voor Grun!

Botheggin is een groot verlies voor Groningen wat ze niet zomaar kunnen opvangen. feyenoord heeft nu een selectie die volgens mij qua leeftijd en ervaring het meest in balans is van alle eredivisie ploegen. Ze zijn natuurlijk geen titelfavoriet maar ik hoop dat ze ver komen. Ik gun het het de supporters daar in Rotterdam wel.

Baal er ontzettend van, dit kost ons 4 plaatsen op de ranglijst.Helaas werkt het nu eenmaal zo. Ik denk dat de mensen die nu nog kritisch over hem zijn in Rotterdam snel zullen merken hoe goed deze gast is. Maar nogmaals ..zware aderlating voor mijn cluppie.

Stiekem wordt feyenoord toch telkens ietsje sterker.
Is vast nog niet genoeg voor de titel, maar toch.

13 augustus 2015 om 12:21

Ik zou als PSV supporter hem aardig beginnen te knijpen anders. PSV was voor mij topfavoriet maar nu Feyenoord Elia, Kramer en Botteghin binnen heeft gehaald (3 top spelers voor Eredivisie begrippen) is Feyenoord in 1 klap gestegen tot topfavoriet bij mij.

Top elftal man voor de Eredivisie.

Vermeer
Karsdorp
Botteghin
van Beek
Kongolo
Toornstra
Vejinovic
El Ahmadi
Kuyt
Kramer
Elia
13 augustus 2015 om 13:25

Nou, ik niet.
Maar dat komt ook omdat ik gewoon veel vertrouwen heb in PSV als Moreno er bij is en als Willems weer terug is. Op dat moment zijn alle linies goed tot zeer goed.
En dan hoef je ook minder naar anderen te kijken.
En als je een speler als Kazim in je team nodig hebt zegt dat ook wat.
Maar goed, zoals ik al zei: ze worden langzaam steeds iets sterker.

13 augustus 2015 om 13:41

Hmwa, in de aanval en het middenveld zou ik alleen Kuyt voor Narsingh willen wisselen bij Psv, met die opstelling. In de verdediging alleen Kongolo en van Beek, die beter zijn dan Bruma en Poulsen (Of brenet).
Wel een degelijk team, denk dat ze beter zijn dan Ajax. Maar PSV toch nog niet imo.

13 augustus 2015 om 15:30

Wie zie jij bij PSV dan op linksbuiten die beter is dan Elia?

13 augustus 2015 om 15:47

Heb jij Elia zien voetballen afgelopen jaren? Denk het niet ofwel? Die jongen heeft nauwelijks gevoetbald, dan kun je er toch niet vanuit gaan dat hij beter is dan Locadia / Bergwijn / Lestienne? Zeker niet als je ziet wat de statistieken zijn.

Elia: 82 wedstrijden gespeeld afgelopen 4 jaar, 6 gescoord.
Lestienne: 104, afgelopen 4 jaar 28 doelpunten.

Lestienne heeft daarnaast ook veel meer potentie, is nog jong, terwijl Elia al oud is, over zijn top is en geen restwaarde meer heeft (zeker niet met 2 jarig contract).

Lestienne heeft een huurperiode + optie tot koop op bedwongen. Dus mocht die nog uit gaan blinken ook, kunnen we hem voor een relatief zacht prijsje ophalen.
Tegen Ado speelde die op het begin ook heel behoorlijk, jammer dat die zo'n hele matige linksback achter zich heeft staan nu Jetro is geblesseerd.

Tl;dr: Locadia zelfs al wil die niet spelen op LV is alleen al beter dan Elia.

Met Bottegin en vam der Heijden hebben ze een sterk hart. Ik denk dat kongolo nu na de linksback positie gaat daar komt hij beter tot zijn recht. Wel jammer voor van Beek want dat is een groot talent.

Met de huidige selectie en Botteghin erbij kan Feyenoord nu eindelijk echt meedoen voor t kampioenschap en zijn ze absoluut geen outsider meer.

Niet echt slim van Groningen om deze uitstekende verdediger naar een concurrent voor Europees voetbal te laten gaan. Maar aan de andere kant wel begrijpelijk omdat Botteghin zelf zijn zinnen op een vertrek had gezet.

Hij had trouwens ook niet misstaan bij één van onze beide nationale topclubs. Zowel Ajax als PSV hebben momenteel nu niet bepaald een geweldig verdedigingscentrum staan. Raar eigenlijk dat ze allebei niet geprobeerd hebben Botteghin te halen.

behoorlijke speler hoor, maar geen goede aankoop voor Feyenoord.
Relatief oud en duur en de Eredivisie is ook echt z'n plafond. Gaat het moeilijk krijgen bij en echt grote club en goed doorverkopen zit er ook niet echt in.
Beter waren ze in Rotterdam voor Nuytinck gegaan.

Goede aankoop, in elke linie een speler met kwaliteit en ervaring gehaald. Gun ze eindelijk eens weer t kampioenschap, en met deze selectie komt dat dichterbij.

Iemand een idee over hoeveel feyenoord hiervoor betaald heeft?

Sommige mensen hier hebben dezelfde eigenschappen als van Geel, geen dus. Toornstra beter dan Sinkgraven roepen sommigen, Toornstra zal beter in slapen zijn dan Sinkgraven maar qua voetballend vermogen is Toornstra een nul. Groningen heeft een sterk elftal door gerichte aankopen en ook de vacature Botteghin zal opgevuld worden het enige wat ze echt missen is scorend vermogen te afhankelijk van de Leeuw. Van Geel besteed de Clasie miljoenen goed roept er eentje 12 miljoen waar 18 miljoen op zijn plaats is dan doe je het niet echt goed hoor. Tibbling levert een club als Groningen al zo'n 10 miljoen en Tibbling is nu al van het niveau Clasie waar Clasie weleens door het ijs zakte zie je dit niet bij Tibbling.
Betere scouting levert meer op!

13 augustus 2015 om 15:25

Iets klopt er niet. Tbbling levert 10 miljoen op. Clasie had Feyenoord 18 miljoen moeten opleveren. En toch is Tbbling nu al beter dan Clasie? Je probeert Van Geel wel heel (te) snel af te kraken.

On topic: prima aanwinst voor Feyenoord, de betere spelers bij de andere clubs weghalen (vejinovic, Botteghin, Kramer) Volgens mij doe je het dan goed als TD.

@marosa: Botteghin levert 3.5 miljoen op terwijl Groningen weinig geld heeft uitgegeven aan nieuwe aankopen, ken Hans Nijland persoonlijk en je hoeft niet bang te zijn dat hij niet al een nieuwe speler op het oog heeft om Botteghin te vervangen en het zou maar zo ook uit zuid Amerika kunnen komen.

2 miljoen volgens mij heeft hij gekost. Koopje dus, en voor Feyenoord een goede speler erbij. Die gaan ook vol meedoen op het kampioenschap.

3,5???? dat is verrekte veul, zelfde als Moreno.

Als dit inderdaad vandaag rond komt, dan heeft van Geel zijn werk gewoon fantastisch gedaan. Hij is verantwoordelijk voor het samenstellen van een goede selectie, met de middelen die hij heeft. Dat heeft hij bij deze uitmuntend gedaan. Nu is het aan Gio en JP om ze optimaal te laten presteren. Hulde Martin, ongeacht wat de media aan het einde van het jaar ons weer door de strot probeert te duwen..

Ik kan me niet heugen dat Feyenoord in de breedte zo goed was als nu, terwijl er nog grote talenten aankomen. Of het goed genoeg is, is wat anders...

goede aankopen van feyenoord gaan zorgen dat ze meedoen om de titel dit seizoen!
maar hoe zal de verdediging eruit gaan zien denken jullie feyenoorders?

13 augustus 2015 om 14:14

Ik denk (en hoop) dat Nelom uit de basis verdwijnt en Kongolo daar gaat spelen. Ergens wel zonde, want Kongolo heeft laten zien een uitstekend duo te (kunnen) vormen met Van Beek. Maar de laatste fase van vorig seizoen liet hij behoorlijk wat steken vallen, dus ik denk dat hij blij moet zijn dat hij in de basis blijft op deze manier.

Ik moet nu (helaas) toegeven dat van Geel hier toch wel heel goed werk heeft verricht. Voor minder dab €5 miljoen Kuyt, elia, v/d heiden, kramer en botteghin. Wij hebben alleen al voor sinkgraven meer betaald.

kan je van beek niet rechtsback zetten? ik zou gaan voor van beek-vdheijden-botteghin-kongolo dan heb je echt wel zieke verdediging voor de eredivisie.

Ik had liever een goede linksback zien komen ipv Botteghin maarja. Ik zou Kongolo nu naar LB schuiven en Botteghin op zijn positie. Verder zou ik Vermeer wisselen voor Hahn, ik vind Vermeer teveel foutjes maken de laatste wedstrijden. Ook zou ik Toornstra wisselen voor Vilhena, Toornstra speelt al maanden erg zwak.

Vermeer
Karsdorp
van Beek
Botteghin
Kongolo
El Ahmadi
Vejinovic
Vilhena
Kuyt
Kramer
Elia
13 augustus 2015 om 15:40

laten we dat nou maar even afwachten he.
Eerst maar eens kijken hoe ze presteren dit seizoen

Topaankoop. Nu nog Nelom weg doen een daarvoor een goede vervanger gaan halen en Feyenoord kan zo maar mee gaan doen.

Hahn / Vermeer / Miazek

Karsdorp / Lopes Cabral
Van Beek / Botteghin
Kongolo / Van der Heijden
Aankoop / Woudenberg

Vejiinovic / El Ahmadi / Verdonk
Immers / Toornstra / Schuurman
Vilhena / Gustafson / Nieuwkoop

Kuyt / Bilal
Kramer / Achabar / Kazim
Elia / Sleegers

Nelom en Manu verkopen (immers, Kazim en EL Ahmadi bij een goed bod ook weg).
Dammers en Gronsveld verhuren (verdonk, Nieuwkoop en Schuurman eventueel ook).
Kongolo, Karsdorp en Vilhena verlengen!

Geen excuses meer!

Als je nu niet meedoet om de titel ligt het aan Gio en niet aan MvG!

Alle toppers bij de subtop weggehaald, dus de titel, minimaal directe plaatsing voor Europa (3e) is gewoon een must.

Ik ben wel benieuwd of dit ten koste gaat van Karsdorp, v. Beek schuift door naar rechts nu waarschijnlijk.

Het is wel een knokploeg, maar ook erg statisch denk ik. Het middenveld schreeuwt nu om een type Vilhena erbij, want v.d. Heijden schuift in en el Ahmadi is veel te statisch dan.

Ik zou spelen met een middenveld op 6 Vejinovic, rechts Immers of Toornstra en links Vilhena.

In de grote wedstrijden kan je altijd kiezen voor 2 controleurs, el Ahmadi met Vejinovic en Immers op 10.

Benieuwd, heel erg benieuwd, maar eindelijk ook hoopvol!

Goed gedaan, Feyenoord! Complimenten. En ook al ben ik Ajacied, ik houd van concurrentie en gun jullie eigenlijk wel weer eens een titel. Wij hebben er al 33, op een gegeven moment wordt dat ook een beetje saai. Nou ja, als PSV het maar niet wordt, de rest is minder belangrijk. Veel succes dit jaar!

Lekker!

Hahn/Vermeer

V.Beek-Botteghin-V.d.Heijden-Kongolo
Vejinovic.
Kuijt-Vilhena/El ahmadi
Bilal-Kramer-Elia

Hiermee kunnen de rechts en linksbenige verdedigers wisselen, wie centrum en wie back.
Hiermee kan Bilal en Elia de voorzetten op kramer en evt kuijt geven.
Vilhena en Elahmadi vechten om plekje bij het elftal.
Heb je Karsdorp nog eventueel voor aanvallende intensies
En heb je een goede bank.
Met Vermeer/Hahn,Karsdorp, Woudenberg, Elahmadi/Vilhena, Toornstra,Kazim en Achabar.

En dan nog zelfs redelijks tribune klanten: Dammers, Verdonk, Immers, Sleegers, Gustafson, Schuurman, Manu

Psv heeft ook jaren ern goed team gehad met top sprlers strootman en mertens en werden 7 jaar niet kampioren. Feyenoord heeft zeker goed ingrekocht en zal ook meedoen om de titel, maar wat ik wilde zeggen je kan nog zo'n goeire spelers hebben, dat geeft geen garantie op het kampioenschap. Denk dat een team een aantal jaren samen moet spelen jonge spelers en ervaring sperelt een rol dan ook het nodige geluk maar vooral de kracht om te winnen. Zoals Feyenoord deed tegen utreg, zo wordt je kampioen.

13 augustus 2015 om 15:29

Ik ben het helemaal met je eens.
Eigen jeugd is mooi ,maar je kan daar niet op blijven teren.
Als je 4 jeugdspelers heb in de basis en nog 4 op de bank is dat al heel veel

Feyenoord kan nu gewoon 2 teams opstellen die top 5 zouden spelen maar of dat genoeg is voor een titel moet nog maar blijken.

Feyenoord heeft sinds jaren weer een topselectie, naar hun begroting. Ook hier een goede mix van (eigen) jeugd en routine. De backups zijn ook veel sterker dan vorig seizoen.

Botteghin was inprincipe de beste verdediger afgelopen seizoen. Hij was het meest constant en is altijd gevaarlijk bij standaardsituaties. Prima deal voor Feyenoord.

Nu wel nog wat doen aan de backs, want Van Geel creëert wel een probleem zo. Wilkshire was een miskoop en gaat weg, maar Krasdorp is eigenlijk een middenvelder. Nelom aan de andere kant volstaat al jaren niet. Kongolo daar neerzetten vind ik ook zonde van zijn talent, maar wordt mogelijk wel werkelijkheid.

Kijkend naar de mogelijkheden concludeer ik dat Feyenoord qua selectie behoorlijk naar Ajax is toe gegroeid. Ajax heeft nog wel een Cillessen en Klaassen, maar voor de rest zijn deze selecties aan elkaar gewaagd. Alles hangt af of Gio het team aan de praat krijgt tegen zowel de concurrenten als de kleinere teams. Het gemis van Europees voetbal, zou Feyenoord daarbij kunnen helpen. Al met al ziet de toekomst er rooskleurig uit voor Feyenoord. Met minder dan een derde plaats, mogen ze niet tevreden zijn dit seizoen. Succes aan het legioen, een mooi seizoen gewenst!

Vermeer - Hahn - Miazek

Nelom - Woudenberg - Gronsveld
Vdheijden - Kongolo
v Beek- Botteghin - Dammers
Karsdorp - Lopes Cabral

Vejinovic - Nieuwkoop - Verdonck
El Ahmadi - Toornstra - Immers
Vilhena - Schuurman - Gustafson

Bilal - Kuyt
Kramer - Kazim - Anass
Elia - Manu - Sleegers

Heel brede en goeie selectie, waarvan ik toch nog wel - 5 spelers zou laten verhuren.
De backs zijn de enige vrij zwakke plekken in deze selectie, de rest van de posities heeft spelers die Feyenoord kampioen kunnen maken als je vergelijkt met wat er bij Ajax, PSV en AZ loopt.

Eventueel denken aan een verkoop van Immers, Manu/kazim, Nelom/woudenberg, El Ahmadi en met het geld voor van Anholt en een goeie LB gaan.

En voor de mensen die zeggen dat er geen eigen jeugd in de selectie zit, 16 van de 30 spelers komen uit de jeugd, tuurlijk niet allemaal basis of iets, maar op deze manier kan je ze rustig brengen.

Goede verdediger, maar dit is dan weer niet het punt waar Feyenoord dient te versterken. Het middenveld is zwak en de aanval is ook niet denderend, ondanks de terugkeer van Kuyt. Verkwisting van geld.

Eerste bod was 2.2 miljoen tweede bod was 2.6 miljoen derde bod was 3.4 en een beetje. En ja Feyenoord is door de kleinere clubs voorbij gestreefd AZ en Groningen spelen Europees Feyenoord niet en waar eindigde Feyenoord het afgelopen seizoen precies ja op plek 4 mocht playoffs spelen en faalde weer eens. Clubs als AZ, Twente, Vitesse en ook clubs als Groningen en Heerenveen doen het beter dan dan Feyenoord met hun begroting. Feyenoord koopt terwijl de andere clubs scouten. Chery beter dan Clasie, Tibbling beter dan Clasie en zo zijn er veel spelers beter dan Feyenoord spelers. De verhouding tussen kleine clubs en Feyenoord is niet zo groot als je denkt hoor, welke doorstroming had Feyenoord dit jaar 2de rangs verdedigers de kleinere clubs kopen slimmer in omdat ze beter scouten bij Feyenoord halen ze negen van de tien keer uitgerangeerde spelers. Feyenoord 9 keer kampioen in het betaalde voetbal vanaf 1954 met zo'n trouwe aanhang en dat voelt zich niet bestolen door wanbeleid door van Geel daarvoor moet je een behoorlijk IQ hebben om tot zo'n conclusie te komen.

Iedereen geeft altijd af op Gudde maar deze idioten hebben niet in de gaten dat juist Gudde diegene is die Feyenoord uit het moeras trekt uiteraard met vriend Blokland maar toch. Rotterdam heeft de grootste aantal ongeschoolde inwoners en dat zie je terug in de kuip met het hap snap beleid zoals Mario Been zei.

@wim Drenthe: Je haalt dingen door elkaar, als Groningen Tibbling verkoopt is zijn waarde zo'n 10 miljoen en voor een club als Groningen is dit de jackpot. Bij Ajax zou Tibbling 20/25 miljoen kosten bovendien vergeet je gemakshalve dat Tibbling nog maar een half jaar in Nederland speelt en altijd een 7 scoort of hoger. Clasie had inderdaad de hoofdprijs moeten opbrengen zo'n 18 miljoen dat is ongeveer de prijs die en club als Feyenoord kan vragen, indien Depay bij Feyenoord had gespeeld had Feyenoord ook geen 30 miljoen voor hem gekregen en nu bij United zal zijn waarde rond de 50 miljoen zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren