Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Klaassen: 'Ik denk dat we het volgende week wel kunnen afmaken'

Laatste update:

In een stadion vol met mooie herinneringen verzuimde Ajax woensdagavond een grote stap in de toekomst van de Champions League te zetten. De ploeg van Frank de Boer verspeelde tegen tien man van Rapid Wien een voorsprong van 0-2: 2-2. Davy Klaassen had Ajax in de eerste helft aan een dubbele voorsprong geholpen.

/

"Als je bij rust met 0-2 voor staat en dan ook nog eens met een man meer komt staan, mag je niet tevreden zijn", zo vertelde Klaassen in gesprek met SBS6. "Dit is een 2-2 nederlaag. We begonnen niet eens zo goed, maar daarna hadden we vaker moeten scoren. Anwar El Ghazi had de bal een keer aan Arek Milik moeten geven. Dan was het 0-3 geweest."

De spelers van Ajax hadden elkaar in de rust nog gewaarschuwd, zo erkende Klaassen. Rapid Wien verkleinde al snel de achterstand. "Na die rode kaart van Rapid deden we zo veel fout. Dat mag gewoon niet. Ik denk wel dat we het volgende week kunnen afmaken. We moeten dan zoals de laatste 25 minuten van de eerste helft spelen.”

Ajax speelde vanavond met de jongste basisopstelling ooit in een Europees duel: gemiddeld 21 jaar en 219 dagen oud. Vier spelers waren niet eens geboren toen in 1995 de Champions League werd veroverd!

Posted by voetbalzone on woensdag 29 juli 2015

Komt Ajax een ronde verder?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Ajax het af gaat maken, maar alsjeblieft haal veltman eraf, dit kan niet meer. Is Bruma in het kwadraat.

29 juli 2015 om 23:23

Ik kan je wel vertellen ik heb liever Veltman dan Bruma in het veld staan.

29 juli 2015 om 23:31

Ben ik even blij dat jij geen trainer van PSV bent. Moet er niet aan denken zeg, geen bal over 5m komt aan bij die jongen.

29 juli 2015 om 23:23

Denk dat de Boer het nu ook wel inziet, hij maakt gewoon teveel domme fouten voor dit niveau. Met Heitinga is er nu een alternatief.

30 juli 2015 om 07:28

Frank de Boer is zo eigenwijs als het maar kan, ben bang dat Veltman voorlopig blijft staan.

30 juli 2015 om 07:51

Dat ziet de Boer niet want dan was Veltman niet eens begonnen.

29 juli 2015 om 23:23

Gewoon spelen met Heitinga en Riedewald ventraal achterin

29 juli 2015 om 23:31

Hij was inderdaad de slechtste van het Veltman!

29 juli 2015 om 23:58

Verdedigend is hij best ok, maar owee als hij de bal krijgt, dan weet jij echt niet wat hij er mee moet... en als hij hem dan de tribune inschopt... maar nee meneer levert hem keer op keer in bij de tegenstander...

30 juli 2015 om 04:47

Hahah geniaal

30 juli 2015 om 08:34

Dat komt omdat hij veel te ambitieus in zijn passing is. Een pass van verdediging maar middenveld mag nooit een lange pass zijn. De kans op onderschepping is dan gewoon te groot en staat de verdediging open en bloot! Passen van verdediging maar middenveld moeten korte passes zijn zonder kans op onderschepping. Kijk maar eens hoe dat bij Barcelona word uitgevoerd.

30 juli 2015 om 10:37

Behalvr de val van riedewald op sinkgraven dan

30 juli 2015 om 10:44

Nee, dat was een lange pass vanuit de verdediging naar de aanval. Als dit mis gaat zijn er nog middenvelders om dit te herstellen.

30 juli 2015 om 07:33

Zoals gisteren dacht ik appeltje eitje na afloop van de eerste helft, echter heb ik mijn vraagtekens wat betreft de mentaliteit van deze ploeg. 0 - 2 weggeven tegen 10 man is schandalig. En is het enigszins terecht dat men loopt te zeiken op Veltman, maar had Ajax zijn opgelegde kansen benut in de 1ste helft en je hebt dan een kansloze tegenstander.

Geen beste 2e helft, maar maken het Dinsdag wel af.

Niet denken Davy. Doen.

29 juli 2015 om 23:26

Ook wel denken, anders doe je het niet

29 juli 2015 om 23:30

Noem me ouderwets... Ik vind dat je als aanvoerder niet zoiets moet zeggen. Je maakt je er makkelijk vanaf, alsof het wel goed is zo. Hij leek nog niet eens teleurgesteld. Ik zou woest zijn als je tegen 10 man staat en je wint niet. Dat je de 2e helft zeer onder de maat speelt, vergeleken met de eerste. Jullie hadden het vandaag moeten afmaken!!

30 juli 2015 om 07:30

Je hebt het interview niet gezien? Was er zoals altijd als hij niet wint goed zuur van. Wilde zelfs niks weten van een vergelijking met het puntertje van Kluivert, omdat nu niet gewonnen werd. Maak je nou maar geen zorgen over de instelling van Klaassen.

30 juli 2015 om 14:07

Heb het zeker gezien, anders geef ik er geen commentaar op. Ik vond dat het de indruk wekte, er goed mee te kunnen leven. Dat er zo triest gespeeld werd in de 2e helft en dat je een voorsprong tegen 10 man uit handen geeft.

Ajax is verplicht om het af te maken. Dat Rapid Wien kan er echt helemaal niks van. Voor de wedstrijd dacht ik dat het nog een redelijk tegenstander was, maar er lopen echt een paar dramatische voetballers tussen. Deze 2-2 heeft Ajax puur en alleen aan zichzelf te danken. Leeftijd mag geen excuus zijn. Anders kunnen we de CL voorronde maar beter aan een ander land geven, want dan gaat het natuurlijk nooit meer gebeuren.

30 juli 2015 om 01:57

Zo typisch dit. Van tevoren roepen dat we moeten waken voor onderschatting. En na 90 minuten kan de tegenstander er weinig van. Rapid is gewoon een degelijke ploeg. Meer niet en minder niet. Ajax moet hiervan winnen, maar zo groot als jij doet vermoeden, is het verschil niet

30 juli 2015 om 12:06

Rapid zou in nederland voor de 3de/4de plaats spelen. gewoon een redelijk goede ploeg.

Is toch gvd te hopen zeg...

Einde eerste helft zag er wel sterk uit, Milik en Klaassen vulde elkaar goed aan blij verrast erdoor. Tete verdedigde heel scherp, niet altijd even goed maar wel bikkelhard en scherp. Cillessen wat omgelukkig op sommige momenten en Veltman heeft een lijntje teveel gesnoven ...

Achja, kan wel het negatieve gaat ophalen maar bij vlagen zag ik leuk spel dat me voor de return houvast geeft. Afmaken Boys!

Als we geen rare dingen doen dan moet het goed komen. Eigen publiek er achter.

29 juli 2015 om 23:27

Dan moeten de fans eerst kaartjes kopen. Het leeft nog niet echt 8n Amsterdam.

29 juli 2015 om 23:34

Pardon er zijn er al 40.000 verkocht.

30 juli 2015 om 00:04

Wat voor bron heb jij geraadpleegd dan? Er zijn al meer dan 40.000 kaarten verkocht, met dat "niet leven" valt het volgens mij dus wel mee. Je hebt het zeker over de Johan Cruijff Schaal, daar zijn inderdaad nog weinig kaarten voor verkocht. Daar kunnen Ajax en Amsterdam echter ook niets aan doen.

30 juli 2015 om 00:11

Kan het me ook niet voorstellen dat zo'n belangrijke wedstrijd niet leeft. Die schaal kan me gestolen worden. Mooi extra leven wedstrijd je.

Leer el ghazi overspelen aub

29 juli 2015 om 23:29

Beetje simpel dit...

Balletje op Gudelj vergeten ? Had gewoon net zo goed 0-2 moeten zijn..

29 juli 2015 om 23:34

Ja toen was ie eindelijk wakker na zijn gepruts, gudelj had ook die balen moeten laten gaan voor milik die daar stond

Dat is hem geraaie, ongelovelijk tegen 10 man 2-1 voorstaan het niet te geloven !!
Volgende wedstrijd alsjeblieft veltman eraf heel gauw en heitinga erin.
Voor de rest groot fan van sinkgraven wauuw die speelde erg goed hoor !!
Dijks maakte ook een steady indruk, niet uitblinkend maar wel gewoon goed.

Ben echt even pissed off vanavond, gewoon 2-0 voorstaan en dan alsnog uit handen geven, typisch Nederlands ongelovelijk !!
Volgende week met deze opstelling beginnen graag, en afmaken !!
Want als we er volgende week ....... durf het amper uit te spreken dat heb je bij mij echt de poppen aan het dansen !!!!!

30 juli 2015 om 00:07

@NicolaiBoilese

Steady indruk? Ben ik de enige die vond dat hij juist fout was bij de 1-2? Ingooi voor Rapid, Dijks met de bal in zijn handen en gooit hem gewoon naar de man die moest ingooien. Dit terwijl hij zelf nog naar zijn positie moest lopen. Daarna een snelle ingooi, achterin 1 op 1, Riedewald die uit moet stappen en er even niet aan te pas komt en daar was de 1-2....

Als Ajax gewoon het aanvallende voetbal gaat spelen wat ze de laatste 25 minuten van de 1e helft deden gaan ze het wel redden. Want je zag wanneer rapid onder druk werd gezet , ze er niet goed onderuit kwamen.. en met een kolkende arena moet het wel goed komen.

En alsjeblieft milik, speel zo heerlijk als deze partij want dan doe je het erg goed, vond hem zeker goed spelen !!

Cillesen
Tete
Heitinga
Riedeald
Dijks
Gudelj
Bazoer
El ghazi
Klaassen
Sinkgraven
Milik
29 juli 2015 om 23:32

Volgende week is Fischer hopelijk fit, Hun Rechtsback was zo dramatisch dus daar moet je gewoon een echte buitenspeler op zetten die zowel binnendoor als buitenom kan.
Gewoon 4-3-3 en zelf het spel maken en vroeg druk zetten dan is dit Rapid te pakken

29 juli 2015 om 23:36

En hoe wil je dat doen dan, gudelj eruit halen ?? Haal je wel een hoop power weg hoor, vond het wel goed zo !!

En dan 2e helft fischer inbrengen voor sinkgraven of gudelj, maar dit spel moet je nu doortrekken vond het een goeie opstelling kracht gemixt met creativiteit !!
Maar alsjeblieft als we het volgende week niet afmaken dan ooooh !!
Maar heb er alle vertrouwen in met vol publiek erachter meot het goedkomen

29 juli 2015 om 23:47

Dat power is overdreven, de felheid van Klaassen en de power van Bazoer waren vandaag duidelijker aanwezig dan de power van Gudelj. Vond Gudelj persoon maar matig spelen.

29 juli 2015 om 23:54

Ik vond Sinkgraven op links erg dreigend maar op rechts was hij nergens te bekennen. In Fisher zie ik geen buitenspeler. Eerder een spits

30 juli 2015 om 07:37

Welke power van Gudelj? Werd steeds van de bal gezet, dekt lucht en draait steeds de verkeerde kant open. Hij was de reden dat Ajax teveel ruimte weggaf. Ging steeds terug lopen en de ballen teruguit spelen. Dat gelul over power ken ik nu wel, maar dan zal hij toch echt korter op de man moeten spelen. Hij sjokt over het veld als een gearriveerde vedette maar voegt niets toe. Tuurlijk is hij er nog maar net, maar hij zal zich flink moeten verbeteren om de fysiek die hij heeft ook daadwerkelijk te laten renderen.

30 juli 2015 om 10:52

Singraven op links lijkt inderdaad uitstekend. Dreiging buitenom en binnendoor. Toen Singraven naar rechts ging werd het weer trechtervoetbal.

30 juli 2015 om 11:44

Ik zal niet al mn hoop vestigen op een over het paard getild knaapje.. Dat wordt de 2e boilesen. Daarnaast moet ajax echt waken ik zie ze namelijk niet gemakkelijk winnen volgende week. En met met dit spel ga je de volgende ronde zwaar gedoucht worden..

30 juli 2015 om 11:46

* fisher niet sink

30 juli 2015 om 11:37

Volkomen mee eens met jouw opstelling. Veltman eruit en Heitinga erin zetten.

Ook bij de nabeschouwing hoor ik het mensen nog hebben over dat dit de 'jeugdigheid' kan zijn. Dat hoor ik elk seizoen man, bloed irritant. Seedorf was in '95 ook 18/19 jaar. Wat ik nu wil aangeven? Als een speler nog 'jeugdig' is dan hoort hij niet in Ajax 1 te spelen. En met dit voetbal hoort die Veltman gewoon nog niet in Ajax 1, ongeacht of hij nou al een WK op z'n naam heeft staan of niet. Hij doet gewoon nog steeds teveel onzin in het veld.

Ajax die gaat het nog moeilijk krijgen in de Arena...

Edit: spelfout

Houd op met praatjes aub. Zsm. Ik wil nu eens daden zien. Zowel van TH om echte versterking te halen. En van al deze spelers. Om een wedstrijd eens pro uit te spelen.

Te veel gepraat uit Amsterdam. Amsterdamse bluf is tegenwoordig wel erg lege bluf, zonder bravoure en branie...

29 juli 2015 om 23:35

Ja laten we Messi halen! Oh wacht.. wat verwacht je dan als versterkingen? Spelers die uit de basis bij clubs als Arsenal weggeplukt worden?

Begrijp me niet verkeerd, want ik zie ook het liefst spelers komen die er direct staan en een meerwaarde zijn, maar hoe reëel is dat eigenlijk nog voor de Nederlandse competitie? Als spelers voor hun lol als 40e op de lijst bij Chelsea geplaatst worden krijgen ze nog 5 miljoen per jaar, terwijl dat hier op een miljoen max voor een goede aankoop ligt. Kijk naar een Pereiro die bij PSV komt binnenlopen, zelfs zulke spelers moeten tegenwoordig al 5 a 6 miljoen kosten.

Dat ze dit toch echt thuis moeten afmaken en uit moeten spelen ben ik het volkomen mee eens, maar helaas zijn de pieken en dalen bij jonge spelers nou eenmaal een stuk groter dan ervaren spelers.

29 juli 2015 om 23:48

Gast wie heeft t over die spelers?? Maar je gaat het toch niet ontkennen dat aankoop en huurbeleid dramatisch zijn van die overmars?! Ik heb nu alleen vertrouwen in daley.

Met een beetje lef en goede scouting kan je toch echt wel wat bolwerken. Kijk idd Psv...ze tonen ballen door interesse te tonen in die Moreno. Dat zou toch een wereld transfer zijn voor Nlse begrippen. Guardado was natuurlijk ook schot in de roos, maar daarvoor had PSV interesse in Defour...

Ajax komt met die younes en Sanogo..zimling...

Ja ik weet al die spelers bieden geen garantie. Maar als je toch hardop schreeuwt dat je iets wil betekenen in Europa of zelfs cl winnen...nou dan zijn hun daden echt niet parallel met wat zen allemaal verkondigen

30 juli 2015 om 00:00

Gast, om dan toch maar even op dezelfde manier te openen. Het aankoopbeleid is helemaal niet zo negatief als je wilt doen schetsen hier. Younes en Sanogo ga je puur op verhalen en statistieken af, maar zijn beide nog jong en dus afwachten, kun je onmogelijk nu al een goed oordeel over hebben. Zimling en Duarte waren echt slechte aankopen ja. Maar zelfs een van der Hoorn heeft als breedte aankoop z'n nut gehad, genoeg voor de aankoopsom? Nee vind ik niet, maar hij is dan ook nog niet weg.

Je kunt zeggen PSV toont ballen, je kunt ook zeggen PSV wijkt maar weer eens af van de ingeslagen richting die ze onder Cocu wilden ingaan: Jeugd de kans geven. Want een Hendrix kan weer banken bij het kopen van een Moreno. Bij Ajax slaan ze nou eenmaal wel duidelijk de richting jeugd in, en dan is er geen ruimte voor dure aankopen die wat ouder zijn en dus eigenlijk wel moeten spelen. De keuze is dan eigenlijk simpel: Of je smijt met geld en haalt basisspelers die tegen je plafond qua financien aanzitten en de jeugdspelers op de bank of de jupiler league houden, je kan ook zeggen we halen jonge spelers, en spelers zoals Heitinga met ervaring en geven de jeugd wel de kans. PSV kiest het eerste, Ajax het tweede.

Wat ze verkondigen is dan ook: 'met eigen jeugd europees weer een rol spelen' en Overmars heeft z'n bek wel is te groot met de beste selectie in jaren e.d. want qua huidige kwaliteiten is dat zeker niet waar. Maar wellicht qua potentieel wel, en dan is het maar net of je dat op het veld wilt benutten voor die ervaring die momenteel nog gemist wordt, of op de bank wilt zetten om ze geen ervaring te geven.

30 juli 2015 om 00:16

Ben je nu echt serieus? Aankoopbeleid en huurbeleid zijn dramatisch. Zelfs gudelj heb ik nog m'n twijfels. Maar die geef ik nog voordeel vd twijfel.
Als je dit weigert in te zien dan kunnen wij wat dit betreft niet verder discussiëren.

NU de zogenaamde ambitie. Nee hoor niet alleen met jeugd cl winnen. Er was uitgesproken dat de jeugd idd het kloppend hart moet zijn, maar deze wel aanvullen met directe versterkingen op het moment dat er geen betere beschikbaar is. Hier faalt de beleiduitvoerders al hard(o.a. overmars dus).

Daarbij, verkoopt die beste overmars steeds onze spelers voor fooi. Elk keer als een spelers dragend begint te worden, wordt deze verkocht met 1 jaar max 2 jaar contract. Hoe wil je dan ooit cl winnen?? Alleen met jeugd dus hè....jeugd die na 1 goed seizoen alweer weg is. Omdat overmars en consorten keer op keer te laat een contract open breken.

Overmars is niet geschikt voor zijn functie bij Ajax.

Als klap op de vuurpijl, probeert hij ons begin vorig jaar wijs te maken dat dat de beste selectie is in jaren. Echt kapot schandalig...er zát meer kwaliteit in de selectie waar vierklau en verlaat onderdeel van waren man.
---
Edit. Aanvulling. Nee ook nie qua potentie. Kom zeg...wie in deze selectie acht jij een carrière voor de boeg te hebben net als Huntelaar? Suarez? Eriksen? Verthongen...gaan we verder terug..vd vaart..sneijder...ibrahimovic....nee overmars kan ik nie serieus nemen

30 juli 2015 om 00:32

Dan discussieren wij niet verder, en maak ik alleen even duidelijk dat je je beeld wellicht wat moet aanpassen op het aankoopbeleid:

De vele jeugdspelers laat ik dan maar buiten beschouwing, want ook daar is de een (bazoer) succesvoller dan de ander (honer)

Huren/aankopen zijn alleen echt slecht geweest: Zimling/cuenca/duarte, dat was echt slecht. Andersen/van der Hoorn zijn nog niet afgeschreven, wel twijfelachtig.

Maar een aantal heeft voor de verhouding voor de prijs waarvoor ze kwamen hun waarde wel gehad, ook al was het bij een aantal maar tijdelijk of als back-up (hoesen, Sana, Poulsen, Babel, Boer). Moisander ook zeker belangrijk geweest.
En dan heb je nog een Viergever die niet als directe basis moet worden gezien maar als breedte. Verder: Schone, Sinkgraven, Dijks, Heitinga, Gudelj, Milik, Younes, Sanogo. Schone heeft zich al bewezen voor een gratis aanwinst, de rest moet het nog laten zien.aangezien ze nog niet lang onder contract staan.

Ik vind het dus op zeker een stuk minder bedroevend als je wilt doen geloven. Er wordt niet met enorme bedragen gesmeten (op het laatste half jaar na dan) en toch materiaal gehaald waar de Boer blijkbaar 4x kampioen mee is geworden.

Dat je niet aan potentie wilt kijken zegt voor mij genoeg, want als je spelers als Riedewald, Tete, Bazoer, Sinkgraven, Klaassen ziet spelen. Moet je wellicht toch naar potentie kijken. Maar als je gaat zitten wachten op topaanwinsten van het kaliber Sulejmani zal ik je niet tegenhouden. Younes afschrijven omdat hij 1,5 miljoen kost. Heb toch liever dat hij dat kost dan het bedrag dat Sulejmani kostte nog voor het Overmars tijdperk.

30 juli 2015 om 00:49

Laatste dan. Zoals eerder gezegd...ik ga niet al te veel zeggen over de aankopen. Maar toch wel even je laatste alinea mbt tot deze aankopen. Over 4x kampioen.

Je maakt hier toch echt een denk fout mijn mede Ajacied. De boer is kampioen geworden met materiaal waar overmars geen ruk tot weinig mee te maken had. Althans de kern ervan. De dragende spelers.

En nog een denkfout. Potentie van wie nou? Je noemt 5 tal spelers, waarvan er 2 nog geen onderdeel uitmaakten van de 1e selectie op t moment dat overmars zijn uitspraak lanceerde. Plus 1 speelde nog bij uuuhhh ergens in Friesland. Alleen riedewald...beter dan Vermaelen en Verthongen? We zullen zien. Klaasen beter dan vd vaart, Sneijder. Dacht t niet...beter dan de jong..zou kunnen.
Dus zo sterk vind ik nogmaals je argumenten niet zo. Maar goed jij hebt je mening, ik respecteer dat. Maar mijn inziens mag jij wel iets kritischer zijn.

Veltman is inderdaad een drama.....maar een nog groter drama vind ik El Ghazy.... Vorig seizoen al weinig beslissend of beter dan zijn directe tegenstander en ook vandaag weer een ramp! Heeft net zoals Kishna nog heel weinig laten zien...en vindt zichzelf waarschijnlijk ook heel wat. Persoonlijk had ik hem er na zijn egoïstische actie waarbij hij voor eigen succes gaat, en niet inspeelt op Milik bij 0-1 om er 0-2 van te maken hem er direct afgehaald! Dan leren die verwende nestjes het wel...

29 juli 2015 om 23:32

Ja serieus he, dit is geen knvb bekerwedstrijd tegen top oss dat je bij 0-1 zo'n kans mag weggeven omdat meneer el ghazi ff met buitenkantje voet die bal er in wil krullen in de verre hoek. Te triest voor woorden.

29 juli 2015 om 23:46

baronhoefnagels, je kraamt onzin uit. El Ghazi had vorig seizoen een bijzonder hoog rendement. Hij scoorde regelmatig en had ook de nodige assists in huis. Waarschijnlijk had hij Milik niet eens gezien en het is een spits eigen om voor eigen succes te gaan. Hij gaf overigens een prima assist op Gudelj en was niet te beroerd om mee te verdedigen.

30 juli 2015 om 09:12

Onzin.....? Als je zijn prestaties goed noemt....dan praat je pas onzin..! Ajax was vorig seizoen als team niet best, en ook hij was niet best. Hoeveel goals, en daarvan hoeveel winnende, en hoeveel directe assists had hij dan vorig seizoen (een winnende goal en/of assist is een 1-0 of een 3-2 en niet een goal die bv 3-0 of 3-1 wordt)? Ik weet het niet, zal het moeten opzoeken dus zeg jij het maar! Maar goed...jij jouw mening en ik de mijne: ik moet het nog zien of hij het gaat maken.., ik betwijfel het!

29 juli 2015 om 23:58

Eens

Heb het pas vanaf de 2-2 gezien,maar volgens mij heb ik een leuke pot gemist.

het was te voorspellen dat ajax een drama zou zijn dus dit resultaat is niet zo verassend. klaasen scoort dan wel 2 x maar het blijft een middelmaat. als dit je aanvoerder is dan moet je niet de CL in gaan dan sta je gewoon voorschut. misschien is het wel goed dat ajax er nu al uit gaat want als ajax CL speelt sta je voorschut in europa. en trouwens wat is Veltman een slechte voetballer zeg.

hopen dat psv het goed doet dit jaar want anders gaan we plekken verliezen in europa.
Van ajax zullen we het niet moeten hebben.
ik schat op dit moment az een stuk hoger in als ajax zelfs groningen gaat het denk ik beter doen.

29 juli 2015 om 23:38

Haha ga je mond spoelen man !!
Ajax speelde de 1e helft na de 1e goal de tegenstander volledig weg en speelde enorm goed.
Natuurlijk 2e helft was kut, maar groningen en az zijn by far way niet beter dan Ajax hoor !!

Ik heb er juist een positief gevoel over dit seizoen, natuurlijk de 2e helft was kut maar het spel de 1e helft ging wel meteen naar voren, en er werd naar voren gevoetbald !
Dus nee ajax gaat gewoon mee doe om de titel !!

30 juli 2015 om 11:16

maar dat gaan ze dan alleen de eerste helft van elke wedstijd doen ??? of hoe zie je dat voor je ??

29 juli 2015 om 23:40

Klaassen is erg sterk de laatste wedstrijden. Die gaat een goed seizoen draaien. En ook Ajax gaat anders spelen als afgelopen seizoen.

30 juli 2015 om 00:27

Ik vond Klaassen helemaal niet goed spelen. Hij had tot aan het openingsdoelpunt geen knikker geraakt en leed veel balverlies. Klaassen is in mijn ogen geen nummer 10 maar een rechtshalf. Sinkgraven zou de nummer 10 moeten zijn die de lijnen uitzet. Klaassen loopt overal en nergens en bemoeit zich haast nooit met het spel te verdelen.

30 juli 2015 om 11:18

die gaat door de mand vallen dit seizoen. leuk dat zon jongen uit de jeugd komt maar als trainer moet je gewoon eerlijk zijn en zeggen dat een jaar bij jong ajax hem niet zou misstaan

Als je tegen een ploeg met een man meer al een voorsprong weg geeft zou ik niet zo zeker zijn dat je volgende week doorgaat. Ik heb de tweede helft gezien maar dat was echt heel slecht. Het leek wel of niemand precies wat ze met de man meer situatie aan moesten. Als ik soms de keuzes van spelers zag, ballen met een soort boogballen naar een medespeler in de dekking aanspelen ipv de zijkanten zoeken en over de grond de vrije man zoek. De basis zal maar zeggen, die was helemaal weg. Erg vreemd.

Iedereen is er weer als de kippen bij om deze wedstrijd als drama te bestempelen. Maar die vergeten tegelijk dat ze na de eerste helft vast lyrisch waren. Jonge spelers = wisselvalligheid, maar het voetbal dat de laatste 25 minuten werd gespeeld van de 1e helft was een stuk beter dan het beste voetbal dat vorig seizoen op die schaarse momenten werd gespeeld.

Vooraf zeg je, 2-2 nou ja dat kan prima, goede uitgangspositie. Nu is het drama en mega slecht volgens de meesten omdat ze een 2-0 voorsprong weggeven. Ja dat is slecht, en dat mag echt niet. Maar het is nog altijd die 2-2 waar vooraf voor getekend zou worden, wel met een naar smaakje. Als Ajax beide helften had omgedraaid was iedereen positief, want je ze maken wel een 2-0 achterstand ongedaan na een slecht eerste helft. Meningen worden gemaakt door momenten, en dat zat vanavond daarvoor niet echt mee, overigens daargelaten dat ik het voetbal in de 2e helft ook niet om aan te gluren vond hoor, ik ben alleen van mening dat het niet direct weer een drama seizoen wordt.

Wat me wel zorgen baart is het op de bank blijven van Heitinga, een ervaren spelers die de Boer zo graag wilde hebben, die veel heeft meegemaakt en de ploeg bij momenten op sleeptouw moet nemen. Waar bleef deze jongen dan na de rode kaart? Veltman speelde niet best, was een ideale wissel geweest in mijn ogen. Een man als Heitinga die een jong team bij de hand kan nemen bij een geheel nieuwe situatie voor ze.

29 juli 2015 om 23:50

Je hebt zeker een punt, Ajax speelde vanaf ongeveer minuut 20 tot de rust erg sterk. Maar een tweede helft zoals nu kan je gewoon echt Champions League kosten. Sterker nog, tegen een sterkere tegenstander die Ajax ongetwijfeld gaat krijgen in de volgende ronde zijn 20 minuten die zo slecht zijn als de gehele 2e helft net gewoon voldoende voor uitschakeling. En dat besef schijnt er nog niet echt te zijn. Ergens ook niet raar gezien de leeftijd.

En De Boer moet natuurlijk Heitinga er heel snel inzetten, al is het maar om een beetje ervaring in de ploeg te brengen.

30 juli 2015 om 00:07

Je slaat denk ik met je laatste zin uit de eerste alinea de spijker op de kop. De leeftijd met een keeper van 26 die dat gemiddelde nog aardig omhoog haalt moet je concluderen dat je waarschijnlijk een heel seizoen geen constante lijn zal kunnen halen. Gemiddeld zal het niet ouder dan 20,5 geweest zijn aan veldspelers vandaag denk ik zo.

Ik ben alleen van mening dat deze jonkies niet dinsdag nogmaals hetzelfde overkomt. Spelers leren snel, jeugd is wisselvallig maar je ziet toch zelden dat zelfs jeugd binnen een week 2x hetzelfde gebeurd. Dit zal vast zonder inbreng van oudere spelers dit seizoen nog vaker overkomen, maar dat hoort nou eenmaal bij de leeftijd.

30 juli 2015 om 00:05

Helaas duurt een wedstrijd 90 minuten en geen 25. Wat heb je eraan om nu super lyrisch te gaan doen over die 25 minuten? Ik zou me eerder zorgen maken om die tweede helft tegen 10 man. Die was namelijk verschrikkelijk. Ik denk juist dat we eens wat kritischer moeten zijn en niet alles afschuiven op jeugdigheid, onderschatting etc. Dit mag gewoon niet meer gebeuren. We willen als Nederlandse clubs zijnde toch stappen vooruit zetten? Dan moeten we eens stoppen met alles recht lullen.

30 juli 2015 om 00:09

Je kunt de spelers helaas geen 200 wedstrijden en 5 jaar erbij geven in een paar dagen tijd. Jeugdigheid = wisselvalligheid, of we dat nou willen of niet het hoort er nou eenmaal bij.

Ik ben niet lyrisch over die 25 minuten, want ik vind dat dat het niveau is waar je helemaal naartoe moet. Dat het constanter moet is een feit, maar hoe wil je dat erin brengen bij zo'n jonge ploeg? Kan er wel enorm kritisch op gereageerd worden. Jochies blijven 18/19 jaar oud.

30 juli 2015 om 00:15

Je hebt daar volledig gelijk in hoor, maar dan wordt er toch een team samengesteld dat totaal niet in balans is?

Afca_leeds zei het al goed in een voorgaand topic, je hoort steeds dezelfde dooddoeners: 'we moeten hier van leren', 'dit mag echt niet meer gebeuren' en ga zo maar door. Dan moet er bij het bestuur toch een lampje gaan branden? Ajax heeft absoluut de talenten, maar je ziet nu het levende bewijs dat die inderdaad enorm wisselvallig zijn.

30 juli 2015 om 01:18

Omdat het aantoonde dat er veel kwaliteit in de ploeg zit, daarnaast een verademing tov van vorig jaar. Ze kunnen het wel, maar haalde ineens hun niveau niet meet, kritisch moet je zeker zijn, maar niet dramatisch.

30 juli 2015 om 01:21

Omdat goede ervaren krachten te duur zijn of niet willen komen, daarnaast had frank gewoon Heitinga moeten brengen. Het is het lot van Ajax dat je veel leermomenten hebt, maar ik kan ook genieten van jeugdige onbevangenheid, een positieve eigenschap van een jong team. Wat wil eraan doen?

30 juli 2015 om 01:15

Eens! Ik heb bij vlagen genoten, ook nog eens een stuk jonger en meer uit eigen opleiding, dat zegt wel iets. Wat mij ook opviel, de fysieke kracht van dit Ajax. Milik, Bazoer, Riedewald, Dijks, Tete hebben een goede lengte en sterk lichaam (4 van deze stonden vorig jaar niet in de basis), Gudelj, Klaassen en El Ghazi staan ook hun mannetje op dat vlak. Duelkracht dat heeft Ajax ook meer.

Eens over het wisselbeleid, achteraf zou ik zeggen zeker na de rode kaart, Veltman eruit Heitinga erin en de boel weer op scherp zetten. Leermomentje ook voor Frank. Tweede helft was een collectief falen qua scherpte op de eerste plaats.

30 juli 2015 om 02:09

afcanats, wat een dom gelul. Gelukkig hebben we het duo Cruyff en Jonk nog en hun visie over het opleiden van spelers. Sinkgraven was met kop en schouders de beste speler van de afgelopen avond en kwam uit de jeugdopleiding van Heerenveen. Zo af en toe moet je gewoon 7 miljoen € aftikken voor een uitzonderlijk talent en niet alles geloven wat Jopie en Jonk beweren in de Telegraaf. Die revolutie van Cruyff en Jonk stelt geen zak voor. De beste speler van Ajax is Sinkgraven en daar hangt gewoon een prijskaartje aan.

30 juli 2015 om 09:25

Zeg ik dat er iets mis is met het kopen van Sinkgraven? Bazoer en Tete waren ook erg goed. Bij jou is alles zo zwart wit en negatief, ik lees geen televaag.

30 juli 2015 om 07:40

Heitinga lijkt me geschikter om een voorsprong te verdedigen dan om hem erin te brengen als je iets wil forceren of controleren.

Voor mij is het glas halfvol. 2-2 teken je van tevoren blind voor. Ik heb een goede Riedewald, Bazoer, Sinkgraven, Tete en Klaassen gezien.

Buiten dat foutje speelde ook Veltman gewoon goed.

Thuis maak je dit af.

30 juli 2015 om 10:52

Veltman goed ? heb je het aantal foute passes gezien ? hij is schuldig aan allebei de tegen goals bij de eerste staat hij lucht te dekken ipv 2 passen terug te doen en om over de tweede maar te zwijgen maar onze trainer heeft grenzeloos vertrouwen in deze zeer matige speler , die er bij loopt alsof het een zomeravond partijtje betreft , maar niet het besef heeft dat hij niet van het niveau is wat ajax moet nastreven .

30 juli 2015 om 11:39

Veltman is er gewoon duidelijk nog niet klaar voor. Tuurlijk speelt hij nu al 3 seizoen in Ajax 1 geloof ik en tuurlijk heeft hij al een WK gespeeld, maar hij doet gewoon nog steeds teveel domme dingen. Ik zeg Heitinga erin zetten en Veltman eruit.

Overigens vond ik Gudelj op gegeven moment ook bloed irritant spelen. Geen bal werd er vooruit gespeeld, alles speelde hij terug.

Dat mogen we hopen ook! Belachelijk dat je als ajax zijnde nog gelijk speelt ook tegen 10 man van rapid! Ik had nog nooit van 1 speler gehoord die bij rapid speelt.... echt ik ben er nog steeds boos over wat is het voetbal van ajax afgezakt zeg

Het is voor het NL voetbal niet Mogen maar Moeten. Anders zakken we nog verder af en dat zou zonde zijn.
De wedstrijd gisteren was alles behalve goed maar als je met een man meer komt te staan, dan mag je het niet meer weg geven.
Je zag de twijfel bij ajax in de ploeg sluipen en op dat moment ging het helaas mis.
Ajax ging temporiseren en dat is van de ene kant logisch maar van de andere kant kan Ajax geen wedstrijd "dood" maken. dat was vorig jaar al een probleem en ze proberen het toch weer en krijgen dan de deksel op de neus.
Erg jammer dit want als je deze wedstrijd gewoon met 1-2 wint is er in mijn ogen echt niets aan de hand en sta je al met 1,5 been in de volgende ronde en heb je sowieso al El.

Wat het ook wordt volgende week, ik heb gisteren twee ploegen aan het werk gezien die totaal niks te zoeken hebben in de CL. Wat een dramatisch niveau.

En wederom de arrogantie van we klaren het volgende week wel even. Ga eerst eens een resultaat en een mooie pot neerzetten en trek daarna pas je mond open. Ik hoop ook dat Ajax punten voor Nederland pakt maar je gaat bijna wensen dat Ajax volgende week hard op zijn bek gaat.

Veltman heeft genoeg kansen gehad en moet nu langzaam aan toch eens gaan plaatsnemen op de bank. Gezien het elftal sowieso nog wat routine kan gebruiken zou ik daar Heitinga neerzetten. Die optie is er nu tenminste. Die zal zorgen dat de jonge jongens ook wat minder verslappen, want dát was toch gewoon wat er fout ging gisteren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren