Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Wolf wijst Feyenoord op bruikbare naam voor laatste linie

Laatste update:

John de Wolf denkt dat Feyenoord er goed aan zou doen Eric Botteghin over te nemen van FC Groningen. De volksclub versterkte zich deze zomer al met Marko Vejinovic, Simon Gustafson en Dirk Kuyt, maar zij kwamen voor het middenveld en de aanval. In defensief opzicht kan Feyenoord nog wel wat vers bloed gebruiken en De Wolf denkt dat Botteghin geknipt zou zijn.

/

De 27-jarige Braziliaan speelde vijf seizoenen bij PEC Zwolle, twee jaar bij NAC Breda en inmiddels ook twee jaar bij FC Groningen. Hij miste geen wedstrijd voor de Trots van het Noorden en won vorig seizoen de beker met die club. De Wolf, zelf oud-verdediger van Feyenoord, zou graag zien dat hij de overstap maakt naar De Kuip. “Als ik Feyenoord was, zou ik per direct Botteghin halen”, zegt De Wolf op Twitter.

“Hij is een topper in de verdedigende duels, kopsterk, fysiek sterk en opbouwend oké”, aldus De Wolf. Het lijkt echter lastig te worden voor Feyenoord om Botteghin echt te halen, mocht men al belangstelling voor hem hebben. Zijn contract loopt namelijk nog een jaar door en FC Groningen wil de Braziliaanse verdediger niet verkopen.

Denk jij ook dat Eric Botteghin een goede versterking zou zijn voor Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verrassende naam! Daar had volgens mij nog niemand aan gedacht. De Wolf is wel een goede voor de scouting. Zou in mijn ogen wel een versterking kunne zijn.

20 juli 2015 om 11:24

Heerlijk sarcasme. Het is wel een logische optie alleen verwacht niet dat ie wil banken en heb Sven iets hoger zitten. Misschien Kongolo op de back positie posteren

20 juli 2015 om 11:36

Het was inderdaad sarcastisch bedoeld. Maar toevallig nu bij hem maar het is iets wat veel te vaak terug komt. De gemiddelde voetbalvolger zou scout kunnen zijn van menig eredivisie club. Aan de andere kant, de grote clubs in Europa doen niet anders dan de beste spelers van andere teams kopen.

20 juli 2015 om 12:58

Het hoeft ook allemaal niet zo moeilijk te zijn. Scouten is voor 90% vooral de juiste contacten hebben.

20 juli 2015 om 13:06

Hee beste Kuipman,je bent onzichtbaar haha.
Over wat je zegt t.a.v. scouten,heb je gelijk.
Piet de Visser is hiervan een groot voorbeeld.

20 juli 2015 om 11:24

Eerlijk gezegd noemden zeer veel Voetbalzone-leden hem al als stand-in voor het duo v Beek (nu geblesseerd) en Kongolo. Feyenoord zou deze optie kunnen overwegen, wat ze wss al doen, maar niet voor meer dan 3 mln euro. V.d. Heijden komt namelijk wss ook al.

20 juli 2015 om 12:07

Ken je de term sarcasme? Man man...

20 juli 2015 om 14:31

Hij zou de beste CV van feyenoord zijn man..stand in..pff. is veel beter dan kongolo en nog steeds verder dan van beek. Meeste gewonnen duels, kopduels em geslaagde tackles. Eat your heart out.

20 juli 2015 om 15:11

Bottighin is rechts benig dus zou dan voor van Beek in de plaats komen.
Toch zie ik meer potentie in Van Beek en mag Botteghin dus toch als stand in komen.

20 juli 2015 om 11:39

Nou ik wilde net gaan typen! Wat een scout die man. Dat hij niet bij Brcelona mag werken. Stichting open deur zeg dit

Ook die optie zal echter wel bekeken worden. Is nl een naam die heel vaak genoemd is.
aar van der Heijden en Botteghin samen halen en je bent achterin ook dubbel en wars bezet.

Ik mis dan nog wel de nieuwe lb.

21 juli 2015 om 00:40

Voor Linksback zijn volgens mij Drenthe en Boilessen super goede kandidaten. Geef royston gewoon een prestatie contract. Loopt hij de kantjes eraf trap je hem eruit. Zou de beste back van de eredivisie kunnen zijn in mijn ogen.

Waarom toch altijd die blinde focus op de eredivisie. Botteghin is een sobere, goede verdediger, maar toch geen speler voor een club die uiteindelijk voor de prijzen wil spelen? Waar is in vredesnaam de scouting van Feyenoord? Transfers als Bilal, Toornstra, Vejnovic kun je prima doen door alleen elke week naar studio sport te kijken. Maar waarom niet een veelbelovende Zuid-Amerikaan?

20 juli 2015 om 11:23

Of een ervaren Zuid-Amerikaan als Antolin Alcaraz. Maar ik begrijp de keuze voor van der Heijden best wel. Transfervrij, Direct in te zetten, geen aanpassing nodig etc.

20 juli 2015 om 11:31

Veel Zuid-Amerikaanser dan een Braziliaan kan het niet zijn haha. Daarnaast heeft Botteghin zichzelf meer dan bewezen in de Eredivisie en zal zijn by CBrowse-2.3v"> salaris

20 juli 2015 om 14:32

Brazilianen zijn inderdaad Zuid-Amerikanen, maar voldoet Botteghin ook aan het predicaat 'veelbelovend', denk je? Ik denk het niet.

Oké, het is geen prutser en ik zou hem liever transfereren dan Van der Heijden, die me veel te nonchalant is. Maar hij is niet snel en wendbaar genoeg en kan niet goed genoeg meevoetballen om pressievoetbal te spelen.

20 juli 2015 om 11:41

@ Leonov

Sober en goed. Wat heeft zo iemand dan nog meer nodig? Of moet hij ook nog drie man kunnen passeren?

20 juli 2015 om 11:50

Precies! Was de beste verdediger van het afgelopen seizoen, En ik heb 'm inderdaad nog best vaak mensen uit zien spelen. Echt een zekerheidje.

20 juli 2015 om 14:30

Een verdediger bij een ploeg die dominant wil kunnen spelen moet snel zijn, want heeft veel ruimte in zijn rug en moet ook kunnen meevoetballen om het balbezit te behouden en het tempo van de balcirculatie hoog te houden. Dat heeft verder weinig met drie man passeren te maken, maar met het feit dat van een verdediger bij een kleiner team, dat vaak dieper verdedigt, iets anders gevraagd wordt.

Volgens mij moet Botteghin 3 miljoen kostte. Dat is veel geld voor Feyenoord en zeker voor iemand die op de bank plaats moet nemen er van uitgaande dat van Beek en Kongolo het centrale duo gaan vormen als ze allebei fit zijn.

20 juli 2015 om 11:28

Ik vind persoonlijk botteghin beter dan die beide. Echte rots in de branding. Hoop zelf dat hij voor een jaartje bijtekent zodat hij mooi nog europees kan spelen bij groningen en dat hij na dit seizoen nog een transferbedrag oplevert.

20 juli 2015 om 11:39

Vraag het mij af of die echt beter is. Zowel van Beek en Kongolo zijn al jaren bekend met het Feyenoord spelletje en hoeven zich niet meer aan te passen aan hun medespelers ook zijn ze niet nieuw met de 'kolkende' Kuip.

Botteghin is 27 jaar en van Beek en Kongolo zijn stukken jonger en hebben beide veel talent om over een aantal jaar een transfer hogerop te maken waardoor Feyenoord lekker geld kan verdienen dat zit er bij Eric niet in.

20 juli 2015 om 11:53

@ Roonie

Dat Feyenoord-spelletje is niet heel ingewikkeld, dat krijgt Botteghin gauw genoeg onder de knie.

20 juli 2015 om 13:02

Van Beek staat gewoon in de top 3 beste Eredivisieverdedigers als je het mij vraagt. Ik betwijfel het of Bottegin beter is, anders was er wel meer interesse.

20 juli 2015 om 13:24

Ja en statistieken wezen uit dat Botteghin de beste verdediger was, dus dan is hij alsnog beter.

20 juli 2015 om 14:14

Alleen op een ander niveau. Je moet altijd maar zien hoe Botteghin zou presteren bij een club als Feyenoord.

20 juli 2015 om 13:32

van Beek is waarschijnlijk de eerste 2 maanden van de competitie uitgeschakeld, werd net bekend. En met Dammers ga je de oorlog niet winnen!

Denk dat dat een goede aankoop zou kunnen zijn. Loopt al wat jaartjes mee in NL dus redelijk veel ervaring en kan net zijn 27 jaar nog zeker een tijd mee.

20 juli 2015 om 11:29

Ja, maar de doorverkoopwaarde over 3 jaar zal niet hoog zijn. Het is de vraag of je dat eruit haalt.
Tevens is het voor Feyenoord beter als van Beek en Kongolo "gewoon" spelen. Zij zijn jonger en talentvoller.

Ik zeg: Jan-Arie halen en met deze selectie het nieuwe seizoen in.

20 juli 2015 om 12:23

Moet een speler dan altijd maar gekocht worden met de reden hem over een paar jaar weer voor veel geld te verkopen ?!? Ik vind dit altijd maar een raar argument. Je moet in eerste instantie toch een speler kopen in de hoop dat die je elftal sterker maakt of ben ik een beetje ouderwets

20 juli 2015 om 12:40

Nee, eigenlijk heb je groot gelijk.
Helaas is Nederland een opleidingsland en is het verdienmodel van de clubs gebaseerd op transfers. Dus in principe spelen ze quite. Willen ze winst maken dan gebeurt dat met het verkopen van spelers die of zelf zijn opgeleid of die voor minder gekocht zijn.

Overigens denk ik dat het voor de uiteindelijke positie op de ranglijst en voor de ontwikkeling van de jonge spelers weinig uitmaakt of Feyenoord vd Heijden haalt of Botteghin.

Ik denk dat Botteghin te duur is om voor 3 miljoen op de bank plaats te nemen. Dat zou niet passen in het huidige beleid van Feyenoord.

20 juli 2015 om 11:38

Met Botthegin kun je echt voor t kampioenschap gaan. Kongolo is niet zo stabiel als Botthegin. Elke linie is dan sterk.

20 juli 2015 om 12:16

Kongolo was eerste seizoenshelft stabiel, maar kreeg te maken met vermoeidheid. Deelname aan het WK, veel wedstrijden spelen en verkeerde trainingsmethodes van Rutten.

Ik verwacht dit seizoen weer een sterke en fitte Kongolo.

20 juli 2015 om 13:11

Ook met Botteghin doe je niet mee om het kampioenschap.

Helemaal mee eens!

Kongolo staat in de belangstelling van Galatasaray, 1,25 mil. huur in het 1e jaar en koopoptie voor 6 mil.

Dan zou ik gaan voor Botteghin als concurrent voor v. Beek en v.d. Heijden en Rajkovic voor de linker centrale positie beide transfervrij binnenhalen.

Ik denk dat je er nog sterker op wordt ook!

20 juli 2015 om 11:33

Alsof Kongolo op deze leeftijd naar Galataseray wil gaan? Is sportief gezien een mini stapje vooruit. Hij kan zich beter in de kijken spelen bij Feyenoord en een grotere transfer maken, naar een competitie die de internationale top volgt.

20 juli 2015 om 11:49

Maar 7,25 mil. zou ik het toch doen als Feyenoord zijnde!

Speelde een slecht seizoen en is ook deze voorbereiding geen zekerheidje!

Als je dan 2 vervangers kan halen in v.d. Heijden en Rajkovic, waarvan ik de 1e beter vindt op dit moment en de 2e gelijkwaardig en ook nog beide transfervrij, dan boek je financieel en sportief pure winst!

20 juli 2015 om 12:13

Galatasaray een stap achteruit? Ze spelen regelmatig CL voetbal, en altijd om de landstitel. En bovendien in een competitie, waar veel betere spelers dan die in de eredivisie spelen.

20 juli 2015 om 13:18

hoe kom je bij rajkovic? die jongen heeft het al een tijdje niet meer laten zien..

20 juli 2015 om 13:22

Transfervrij en is bekend met de competitie!

Achter v.d. Heijden is het geen verkeerde, maar dan wel bij een eventueel vertrek van Kongolo!

Aan de kwaliteiten van Botteghin twijfel ik niet, wel denk ik dat 3 miljoen relatief veel geld is voor iemand die de basis niet direct sterker maakt. Ik zie dan liever de transfervrije van der Heijden komen die ook prima als 1e back-up kan fungeren.

20 juli 2015 om 11:45

Haha dat Kuyt in hoofdletter en ook die Kuip die helemaal ontplofte net of Messi binnen was gehaald. Ik denk echt dat hij het wel goed gaat doen, maar het is allemaal wel een beetje heel erg overdreven (of zoals ze gister op tv zeiden: de helikopter met hoop is weer geland). Overigens vind ik hetzelfde van die verering van Heitinga die in de Arena gebeurt

Beetje een open deur.... volgens mij roept heel nederland inmiddels dat Feyenoord Botteghin moet halen. dus om nu te zeggen dat "de Wolf Feyenoord wijst op..." lijkt me wat veel eer.

Goede verdediger en zeker een versterking voor Feyenoord, maar ik betwijfel of hij bereid is om een vaste basisplaats bij Groningen op te geven voor een mogelijke plaats op de bank bij Feyenoord.

plus dat je van die 3 mln waarschijnlijk maar weinig gaat terugzien...

Feyenoord heeft zich in een lastig pakket geworsteld. Van Beek en Kongolo zijn beide goed genoeg om basis te staan en kunnen in de toekomst de nodige euro's opleveren. Kortom, je zoekt als Feyenoord zijnde naar een ervaren kracht om erachter te zitten, die het niet erg vindt om op de bank te zitten (bijv. Boulah of Mathijsen). Nu die weg zijn zit Feyenoord dus met de gebakken peren.

Achter Beek en Kongolo is de spoeling vrij dun - of nog niet goed genoeg - en een Botteghin of Van der Heijden gaat het never accepteren om op de bank te zitten. Bovendien kan Feyenoord het zich nog steeds niet permitteren om een bankzitter voor 3-5 miljoen én zijn salaris op te pikken.

Je zou er als Feyenoord dan ook niet goed aan doen het wel te doen, waarop een Beek of Kongolo op de bank kan belanden.

20 juli 2015 om 11:45

Het is inderdaad lastig, daarom wilde van Geel door met Mathijsen. Misschien biedt van der Heijden een oplossing, maar dan ben je er nog niet.

20 juli 2015 om 12:56

Tussenoplossing zou zijn om Kongolo weer linksback te zetten? Maar om te beginnen is van Beek nu al 2 maanden geblesseerd. Verdedigers zullen altijd wel door een aantal gele kaarten tegen een schorsing aanlopen. En je kunt best een beetje rouleren bij lichte pijntjes, klachten en vermoeidheid.
Dan kom je voor bijvoorbeeld vd Heijden toch al snel aan 10-15 wedstrijden, beker er nog bij. Best interessant voor een vd Heijden toch.

John trapt even een open deur in. Vertrouwen geven aan jongens uit de opleiding zou in mijn ogen veel beter zijn dan een speler die een redelijk bedrag moet kosten en niet over de mogelijkheden beschikt om zich door te ontwikkelen naar een hoger niveau. Feyenoord zou echt zijn max zijn.

Wat een dilemma toch voor Feyenoord. Ik snap alleen niet waarom ze al niet lang een centrale verdediger of twee gehaald hebben. Je weet het hele jaar al dat Boula en Mathijssen weg gaan. Ze hadden beide een groot salaris, samen stonden ze op de loonlijst voor 1,8 miljoen aan salaris. Dan verleng je beide contracten niet en zorg je ook niet voor opvolging. Dat vind ik gewoon zeer zeer zeer slecht beleid. Je hebt een overvol middenveld en een tekort aan verdedigers.

Martin, naar mijn inzien faal je keihard.

20 juli 2015 om 12:21

Als er op 8 augustus één of twee extra verdedigers zijn dan vind ik het prima. En Gustafson is gehaald omdat een paar middenvelders nog zullen vertrekken.

20 juli 2015 om 13:28

Voorlopig is er na Clasie, nog geen middenvelder verdwenen. Daarnaast , als je 8 augustus een speler binnenhaalt, heb je er niets meer aan tijdens de eerste competitie wedstrijd.

20 juli 2015 om 13:38

Daarom gaf ik ook aan dat er op die datum één of twee extra verdedigers moet zijn. Van Geel heeft dus nog even, maar tijd gaat snel.

ik zag afgelopen week dat ezequiel munoz voor niks naar genua is gegaan, dan vraag ik me af wat voor salaris ze daar betalen want dat is echt een behoorlijke speler (centrale verdediger) waarvan ik niet snap dat hij geen betere club kon krijgen.
zal zo'n jongen nou echt boven de 1m per jaar krijgen daar? was echt een goede geweest voor top eredivisie.

botteghin vind ik persoonlijk te traag, maar is voor de rest wel een goede verdediger.
je kan niet echt goed varieren met je speelwijze wanneer je hem erin zet.

Het allerliefst Gouweleeuw maar met Botteghin ben ik ook blij. Maar van Geel slaapt nog.

Van der Heijden lijkt me een prima optie, indien Van Beek fit is zou je Kongolo op linksback zelfs kunnen overwegen. Oogt daar sterker dan Nelom en dan voeg je met Van der Heijden ook nog wat voetballend vermogen en ervaring toe daar achterin. Botthegin heeft idd weinig doorverkoopwaarde. Van Geel een beetje volgend denk ik dat hij alleen voor een bedrag rond 1-1.5 mio hem als serieuze optie beschouwt. Kritiek op Van Geel begrijp ik overigens slecht, kijk waar Feyenoord sportief en financieel vandaan komt en waar het nu staat. Ieder een paar stapjes de goede kant op en komend jaar verwacht ik met de huidige selectie ten minste een derde plaats, wat keurig in lijn ligt met de begroting.

Botteghin is goed genoeg voor elke Nederlandse club. Hij wordt (gelukkig) door iedereen onderschat. Het is zo's solide speler. Ik hoop dat hij blijft, dan maar gratis de deur uit. nog mooi een seizoen genieten van deze klasbak!

Botteghin is natuurlijk een goede optie, maar toch vooral als back up lijkt me. Hij is namelijk van hetzelfde type verdediger als van Beek, en ik vraag mij af of die 2 samen wel een goed duo kunnen vormen. In combinatie met van Beek zou ik persoonlijk toch voor een meer voetballend type gaan zoals Gouweleeuw inderdaad of anders vd Heijden.

Ik zou eens met El Ahmadi als rechter centrale verdediger proberen. Dat was onder Rutten al even sprake maar ging uiteindelijk niet door. Met El Ahmadi heb je een inschuivende speler naar het middenveld.

Vaak spelen clubs in de Eredivisie 4-3-3, kan Kongolo mooi als mandekker de spits uitschakelen. Met El Ahmadi creëer je een extra man op het middenveld. Typische Hollandse school wat Gio graag wilt spelen.

Grunn moet Botteghin nu niet meer laten gaan. Wie moeten ze daar in vredesnaam voor terug halen? Je kon de 2e helft tegen Southampton wel zien hoe kwetsbaar Grunn zonder hem was. Oke, het is misschien niet goed dat de verdediging van hem afhangt, maar zo is het nu eenmaal wel!

20 juli 2015 om 13:21

Bedoel Grunn moet Botteghin niet meer laten gaan:-)

Waarom Nathan Ake niet huren van Chelsea?

Ik snap werkelijk niet waarom men zegt dat Bottegin een stand in zou moeten zijn. En misschien wel niet goed genoeg is voor Feyenoord! Man man man, de man is al 2 seizoenen 1 van de betere verdedigers van de Eredivisie, en afgelopen seizoen de beste.

Nee, laat hem maar lekker bij onze FC.

Botteghin is helemaal niks, net zoals sommige "kenners " zeggen. Mooi bij Grunn blijven prutsen. Dus vooral niet halen! Duidelijk ?

Sven van beek is de laatste man voor oranje de komende jaren. Zou vol op hem inzetten, het spat er vanaf hoe goed hij is op die positie.

20 juli 2015 om 19:02

Helemaal mee eens. Echter is Sven de komende twee maanden geblesseerd en Dammers lijkt nog niet op niveau te zijn dus zal er iets moeten gebeuren.
Botteghin zal nog een transfersom kosten en een redelijk salaris eisen en daarnaast is hij 27 dus veel restwaarde zal hij ook niet hebben.
Omdat Sven eerste keus zal blijven is dit wel een dure back up voor van Beek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren