Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer rekent op drie nieuwe gezichten bij eerste training van seizoen

Laatste update:

Ajax begint aankomende vrijdag officieel aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen en Frank de Boer verwacht naast de reeds aangetrokken Nemanja Gudelj nog twee nieuwe spelers te kunnen verwelkomen op de eerste training. Het is de bedoeling dat de transfers van verdedigers Mitchell Dijks en John Heitinga nog voor vrijdag worden afgerond, zo meldt De Telegraaf.

/

Dijks werd maandagavond al medisch gekeurd en zal waarschijnlijk dinsdag of woensdag zijn terugkeer naar Ajax afronden. De linksback wordt overgenomen van Willem II, waar hij een sterk seizoen achter de rug heeft. Heitinga zal donderdag medisch gekeurd worden en hoopt een dag later mee te kunnen trainen bij zijn nieuwe ploeg.

Gudelj brak de laatste interlandperiode uit voorzorg voortijdig af, om alvast aan de slag te gaan, zodat hij topfit aan de start kan verschijnen bij de eerste oefensessie. Kolbeinn Sigthórsson zal er vrijdag niet meer bij zijn; hij is op weg naar FC Nantes. Ajax is op zoek naar een nieuwe spits en is daarnaast bezig met de komst van Pione Sisto, een middenvelder annex vleugelaanvaller die moet worden overgenomen van FC Midtjylland. Eerder viel de naam van Václav Kadlec nog.

Denk je dat de terugkeer van John Heitinga bij Ajax een succes wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik mag toch hopen voor Ajax en haar supporters dat de Boer op nog een paar versterkingen mag rekenen voor het seizoen begint..... Zeker als Sigthorsson vertrekt en Zivkovic wordt verhuurd, zal er toch een spits (kadlec) moeten komen.

Ik vraag me af of het gat met PSV daarmee dan te overbruggen is. Ik vind het, op Gudelj en eventueel Kadlec na, niet echt kampioensmateriaal. En Gudelj is ook maar afwachten, zal niet de eerste zijn die bij een subtopper goed presteert en bij Ajax vervolgens geen pepernoot raakt.

23 juni 2015 om 09:13

Eventueel zou ipv Kadlec ook Sisto kunnen, dat Fischer dan in de spits kan gaan spelen.

Eigenlijk vind ik dat Ajax naast deze 3 spelers en Sisto/kadlec, nog alleen maar één goede verdediger nodig heeft. Het liefst een goede cv, al moet ajax daar een miljoen of 7-8 voor uittrekken, dan staat de verdediging iig.

23 juni 2015 om 09:37

Is milik inmiddels al van ajax??

23 juni 2015 om 09:52

Jaa

23 juni 2015 om 15:09

Ik vind juist dat Ajax eens moet ophouden met die experimenten, Fischer kan incidenteel wel als spits spelen maar het gaat me te ver om van hem ineens de standaard tweede spits te maken en een speler te kopen voor de eigenlijke positie van Fischer, de flank. Mis je een spits? Haal dan een spits(!) en ga niet weer schuiven.

23 juni 2015 om 09:14

Hoppa psv is ook depay kwijt en moet nog maar afwachten of wijnaldum en willems blijven dus gaan ze er wel op achteruit als dit gebeurd en siggi en zichivic fout geschreven die hebben nauwelijks hun steentje bijgedragen dus das geen verlies

23 juni 2015 om 11:59

Naast Depay is PSV ook Rekik kwijt zoals de zaken er nu voor staan. Daarnaast vertrekt inderdaad waarschijnlijk ook Depay en wellicht Willems. Dat laatste verwacht ik echter niet, omdat er nauwelijks geruchten de ronde doen. Hoe dan ook, PSV wordt aantoonbaar zwakker. Ajax lijkt er een beetje op vooruit te gaan, al zijn Dijks en Heitinga ook geen zekerheidjes.

23 juni 2015 om 12:11

Laten we nou even niet kijken wat PSV doet en wie er weg gaan. Laten we gewoon kijken naar de te kort komingen van onze selectie. Wat PSV doet is niet interessant. Ajax moet eens zelf ambities tonen en het niveau opkrikken. Kampioen worden omdat psv verzwakt is, hebben we nu wel vaker gezien. Nu gewoon zelf een hoog niveau nastreven

23 juni 2015 om 13:12

Willems blijft nog een jaar, Isimat is een upgrade ten opzichte van Rekik, en alle spelers (die vorig jaar de eredivisie toch redelijk gedomineerd hebben) zijn weer een jaar verder.
Daarnaast noem je alleen de mogelijke versterkingen van Ajax, maar PSV speelt CL en haalt veel geld binnen. Die zullen zich ook goed gaan versterken.

En wat hansje zegt inderdaad. Ajax moet ambitie tonen en niet naar PSV kijken. Anders krijgen we weer zo'n ontzettend slecht en apathisch jaar voor de kiezen.

23 juni 2015 om 13:35

Hehe eindelijk iemand die uitgaat van eigen kracht, ik ben dan misschien voor PSV maar hoop ook gewoon dat Ajax een sterker team krijgt dan afgelopen jaar. Hogere amusementswaarde in de Eredivisie en met een beetje geluk zelfs 2 eredivisieploegen in de CL zou geweldig zijn om de neerwaartse spiraal waar we in zitten tegen te gaan.

23 juni 2015 om 14:56

Eens!

23 juni 2015 om 17:54

Maar de vraag is of er na Dijks, Gudelj en Heitinga nog wat bij kont.of we de CL halen zal hoe dan ook moeilijk zijn. Maar het verschil met PSV is voorlopig niet gedicht. Het gat met PSV was echt erg groot en dat dicht je niet met Dijks en Heitinga.

23 juni 2015 om 09:15

@hoppa!

We moeten een linkercv erbij halen en een spits. Kadlec kan dus, maar eigenlijk liever een bewezen spits. En ja, een hele goed Lcv... Desnoods kost die 10 miljoen maakt me niet uit, maar weer een seizoen als het afgelopen seizoen, god alsjeblieft niet..

23 juni 2015 om 09:19

PSV raakt naast Depay ook Wijnaldum en Rekik waarschijnlijk kwijt, toch drie belangrijke schakels. Voor PSV is het 't komende seizoen ook maar afwachten of ze er meteen staan en het gat naar het het elftal van vorig jaar zelf kunnen overbruggen.

23 juni 2015 om 09:27

Ach, volgens 3/4 van VZ kan Rekik er niets van en is Wijnaldum zwaar overschat, dus die zullen het probleem niet zijn.

Overigens denk ik dat PSV er niet zwakker van wordt als Isimat naast Bruma staat, ipv Rekikik. En om heel eerlijk te zijn zie ik ook liever Propper dan Wijnaldum. Het enige punt is dat je zonder Wijnaldum en Depay wel heel veel goals/assists inlevert. Propper gaat ze niet maken, dus zal een andere rol van Maher heel belangrijk worden (en een goede vervanger voor Depay).

23 juni 2015 om 09:36

You never know what you got until it's gone! PSV pakte 89 punten. Zie jij ze dat evenaren of zelfs verbeteren? Alles zat mee. Ik zeg niet dat ze geluk hadden, want ik vond ze zeer dominant, maar het zat niet tegen.
Met depay en gini dwing je gewoon het 1 en ander aanvallend af, zoals je zelf al aangeeft. Nu dat wegvalt lever je te veel denk ik in.

23 juni 2015 om 09:43

De afgelopen 20 jaar hebben geleerd dat een regerend landskampioen, zelfs als hij verzwakt is door het vertrek van de beste spelers, het jaar daarop vaak toch weer gewoon kampioen wordt. Zelfs als de concurrent zich heeft versterkt.

En nu Ajax zich nauwelijks heeft versterkt en PSV de middelen heeft om zich in de breedte sterker te maken, vermoed ik dat PSV gewoon weer de topkandidaat is voor de titel. Maar natuurlijk zal het deels afhangen van de vervanger van Depay, maar op dat vlak zijn de ontwikkelingen hoopvol. Het feit dat men bij PSV inziet dat er in Nederland geen vervanger rondloopt, stemt mij al erg hoopvol. Dat zien ze erg goed.

23 juni 2015 om 09:45

Hoppa!, Je hebt gelijk dat men hier op VZ niet altijd overtuigd is van de kwaliteiten van Rekik, echter stond et wel een centrum met Bruma wat op elkaar ingespeeld was en waar het elftal gewoon aan was qua automatismen en opbouw. Die stabiliteit valt toch weg en maakt het voor een elftal toch even zoeken naar de juiste balans.

Zeker als er met Depay en Wijnaldum nog twee zekerheden wegvallen. Het is verder nogal wat als je met hen de nodige doelpunten inlevert. Er zullen toch anderen op moeten staan, wat niet direct een vanzelfsprekendheid is.

Wat Pröpper betreft geldt hetzelfde als wat je zelf al over Gudelj zegt: het is maar afwachten hoe hij omgaat met de veranderde druk en het hogere niveau bij Psv. Met andere woorden: of hij de stap direct aankan vanuit een subtopper of geen pepernoot goed raakt. Maher heeft ook een tijd nodig om aan te tikken.

23 juni 2015 om 10:12

In jouw ogen heeft Ajax zich nauwelijks versterkt. Gudelj is gewoon 1 van de beste middenvelders van de ED en had in waarschijnlijk iedere ED ploeg een basisplaats gehad. Daarnaast heeft Ajax met Heitinga gewoon een belangrijke schakel gekocht. Niet zozeer voetballend, maar iemand die de verwende knapen op scherp zet.

Dijks ipv Boilesen is ook gewoon een versterking. Dijks was gewoon na Jetro de beste linksback vh afgelopen seizoen. Yes een lager niveau, maar hij kan het.

Aanvallend is Ajax ook bezig met de nodige versterkingen. De namen die nu genoemd worden hoeven het niet te worden he. Niet eens zo lang geleden waren er andere namen in de spits. Kortom ik wacht het af.

Ook gaat er anders gespeeld worden, waarschijnlijk met Klaassen op 10.
Heb je enig idee hoe goed hij is op 10? Niks is zeker in de wereld, maar ik zie hem 15 goals maken op die positie gecombineerd met de nodige assists.

Maar ja nogmaals praktijk zal laten zien hoe Ajax er aankomend seizoen voor staat. Wel denk ik dus echt niet dat PSV zoveel sterker is.

PSV seizoen 2013/2014 presteerde waardeloos. Spelers werden aangetrokken en de kern bleef. Zelfde gebeurt nu bij Ajax. Ik maak mij in ieder geval geen zorgen. En nee niet omdat het bij PSV gebeurde moet het ook bij Ajax lukken, maar voor het eerst sinds jaren blijft de kern bij Ajax. Nu kan Ajax verder bouwen vanuit deze kern.

23 juni 2015 om 10:28

@bsv. De recente historie leert echter dat aanpikken bij PSV een stuk eenvoudiger is dan bij Ajax. Aankopen hebben het in Amsterdam nu eenmaal een stuk moeilijker.

Maher had PSV gewoon niet moeten kopen. Momentenvoetballer, altijd geweest. Neemt geen verantwoordelijkheid, komt zelden in de bal. Met hem speel je gewoon grotendeels met 10 man. Zeldzame misser van de scouting (als je kijkt naar de grotere investeringen), in mijn ogen.

23 juni 2015 om 10:56

Hoppa!, in de recente historie had Psv, zoals Lee ook al aangeeft, een vaste kern staan met sterkhouders die al een tijdje voor de club speelden. Nu enkele van deze belangrijke spelers wegvallen, zal het voor nieuwkomers toch een stukje lastiger zijn om hun draai meteen te vinden.

Er zal toch gezocht moeten worden naar een plek in een veranderde hiërarchie binnen een elftal, dat veel van zijn vastigheden is kwijtgeraakt.

Door het constante verlies van de beste spelers bij Ajax was het voornamelijk lastig voor aankopen om aan te tikken de afgelopen seizoenen. Met dat gegeven gaat PSV komend seizoen eveneens te maken krijgen.

Bij Ajax heeft men dat probleem komend seizoen minder. De kern van vorig jaar blijft en kan alleen maar groeien, waardoor het inpassen van aankopen ook eenvoudiger zal zijn.

Daarnaast denk ik dat Gudelj en Heitinga met hun karakter en ervaring er snel zullen staan. Bovendien is Dijks geen nieuwkomer en ook een karakterspeler; zij zullen daarmee gelijk het nodige vechtlust en spirit aan het elftal toevoegen.

En last but not least: er staat bij Ajax een geweldig talentvolle lichting aan te komen, waarvan er een aantal komend seizoen zullen doorbreken onder De Boer.

Al met al zal het vermeende gat waar jij over spreekt tussen PSV en Ajax wel meevallen.

23 juni 2015 om 11:09

@ Hoppa!

PSV zal komend seizoen ook gewoon een sterke selectie hebben, daar ga ik wel vanuit. Alleen word het nogal onderschat hoe moeilijk het zal worden om je topscoorder, aanvoerder en vaste CV te vervangen. 2 spelers uit je as en je beste speler vervangen is niet zo makkelijk. De gehele organisatie zal opnieuw moeten staan.

Daarnaast zeg je dat Ajax zichzelf niet heeft versterkt, dat is gewoon weg niet waar en dat weet je zelf ook. Milik is definitief over genomen. Fisscher is weer terug van blessures en weer scherp. Maar denk aan Gudelj die over is gekomen, Kadlec die deze week word binnen gehengeld. Mensen zijn negatief over Heitinga en dat kan ik heel goed begrijpen. Ben er zelf ook één van. Maar negatief zijn over Mitchell Dijks is gewoon weg onzin.

Het middenveld van Ajax met Klaassen/gudelj/sinkgraven/bazoer hoeft absoluut niet onder te doen voor het middenveld van Psv. En de aanval van Ajax met Fisscher/milik/kadlec/el Ghazi doet zeker niet onder voor de aanval van Psv.

23 juni 2015 om 11:21

Nauwelijks versterkt valt toch wel mee, ze hebben al drie spelers gekocht en de kans is groot dat daar nog 1 of 2 bijkomen.

23 juni 2015 om 12:24

@lee

PSV presteerde in 2013/2014 helemaal niet waardeloos. Kennelijk heb je dan alleen naar de eerste seizoenshelft gekeken. In de tweede seizoenshelft was PSV (op 1 puntje na) de best presterende club van de Eredivisie. Dat is het grote verschil, bij PSV zat er al een stijgende lijn in, die werd versterkt door de komst van nieuwe spelers.

Bij Ajax gaat het al 4 jaar bergafwaarts (met de tweede seizoenshelft van afgelopen seizoen als absolute dieptepunt) en probeert men nu met pure middelmaat het tij te keren. Ja, Gudelj is een aardige speler, maar om hem één van de beste middenvelders van de Eredivisie te noemen gaat me erg ver. Maar goed, hij is een versterking.

23 juni 2015 om 12:48

@ Hoppa!

Tuurlijk is Gudelj een van de beste middenvelders van de eredivisie. Dat ziet iedereen en snap ook echt niet waar je het vandaan haalt, wie zou dat dan wel moeten zijn volgens jou? Ik kan werkelijk geen andere speler opnoemen die op zijn positie (dus niet 10) aantoonbaar en duidelijk beter is dan Gudelj, jij wel? De spelers die nu gehaald worden zijn zeker geen pure middelmaat, voor eredivisie begrippen.

23 juni 2015 om 12:49

@ Hoppa!

Maher zal flink wat verdienen bij Psv, maar dat hij de hele club kon kopen wist ik niet

23 juni 2015 om 13:05

@hoppa,

Ajax presteerde ook waardeloos @ tweede seizoenshelft vandaar dat het lijkt alsof PSV het goed deed @ 2013/2014 tweede seizoenshelft. Niet te vergeten hoe slecht het was tijdens de eerste seizoenshelft en dat alles dan beter lijkt voor wat PSV betreft.

Man Ajax had dit seizoen @ eerste seizoenshelft maar 4 punten achter op Psv. OOO dus ze hebben het goed gedaan? Een seizoen duurt toch echt 34 wedstrijden en over 34 wedstrijden presteerde PSV gewoon waardeloos @ het seizoen 2013/2014.

Hoeveel nederlagen dat seizoen 10 of waren het er zelf 11??? Schandalig als PSV zijnde en dat weet je best. Alsof men obv zelfs dat tweede seizoenshelft dacht dat PSV een jaar later 89 punten zal pakken.

En leuk dat Ajax zogenaamd 4 jaar bergafwaarts gaat. PSV voor dit jaar al 7 jaren op rij, maar zie het afgelopen seizoen. Kortom men kan de toekomst niet voorspellen.

En ja Gudelj is gewoon 1 van de betere middenvelders. Als je dat niet ziet ligt dat aan je eigen visie. Maar o wee hij nu Psv'er was hoor, dan was hij waarschijnlijk wel 1 van de betere middenvelders.... met de nadruk op waarschijnlijk.

23 juni 2015 om 14:01

@ ajaxlwd

Of het versterkingen zijn moeten we nog maar afwachten, het zal niet de eerste keer zijn dat spelers die het leuk deden bij een subtopper en een laagvlieger het niet redde bij Ajax.

Natuurlijk heb je nooit garanties, maar zelfs een beetje zekerheid hebben we nog niet. Daarnaast was iedereen het er over eens dat er juist spelers bij moesten komen die eens niet voornamelijk Eredivisie ervaring hadden; en daarbij alle typische Nederlandse kwaaltjes beheersen. Gudelje heeft het bij AZ in de grote wedstrijden ook niet laten zien, ze krijgen echt wel het voordeel van de twijfel maar ik blijf toch aan de sceptische kant.

Ondanks dat ik Heitinga een een top gozer vind en een echte Ajacied, is hij ook nog een groot vraagteken. We kunnen nou niet zegen dat hij internationaal geslaagd is, waarbij hij bovendien ook moeite had om het tempo bij te wonen. Nu de Boer eindelijk heeft ingezien dat het tempo structureel omhoog moet is het nog maar de vraag of hij daar in mee kan. Tenslotte weet ik niet of hij geaccepteerd zal worden als leider aangezien zijn internationale club carrière niet geweldig is verlopen.

Tot nu toe ik zie de aankopen meer als breedte aankopen, en laat dat nou net hetgeen zijn wat we niet meer wilden. En zeker niet na afloop van het vorige seizoen. Die kwaliteit injectie die Ajax al jaren toezegt heb ik nog niet gezien.

23 juni 2015 om 09:20

De grootste winst voor Ajax zit in de meer aanvallende opstelling en de terugkeer van de nummer 10. Verder gaat er zeker nog wel een spits bij komen. Ik weet alleen niet of Kadlec de ideale Ajax-spits is. Meer een speler voor 4-4-2. Ik zie dan liever Bendtner komen. En zo groot zijn de verschillen niet tussen Ajax en Psv. Zeker nu de bepalende Depay weg is !!

23 juni 2015 om 09:59

Als ze gaan spelen met een nummer 10 dit jaar, dan betekent dat echt oorlog met Jonk en de jeugdopleiding met haar beleid. Volgens Cruijff's filosofie moet Ajax met een '6' spelen en 2 aanvallende middenvelders. Dit is ook wat Ajax met al haar jeugdelftallen speelt. Spannend, wordt dit als het echt gedaan gaat worden door Fdb.

23 juni 2015 om 11:02

@ Rekik

Foutief gezien, in de gehele jeugdopleiding word er vrijwel overal 4-3-3 gespeeld met de punt naar voren. Dat is juist één van de grootste discussie punten die gaande is namelijk.

23 juni 2015 om 11:38

Leuk geprobeerd, maar in de jeugd spelen ze 4-3-3 met de punt naar voren. Bij het eerste elftal was dat de afgelopen 2 seizoenen met de punt naar achteren. Daar was juist onvrede over

23 juni 2015 om 12:17

Hoi Bergkamp en Maxwell,

Helaas moet ik jullie teleurstellen. De Ajax jeugd speelt volgens de filosofie van Cruijff met de punt naar achteren. Waarop ik dit baseer? Ten eerste omdat ik elk weekend jeugd wedstrijden volg van Ajax. Omdat ik dit hier niet kan bewijzen, heb ik ook nog een artikel opgezocht op ajax1 waar een insider dit onderschrijft. Dit artikel (zeer aan te raden) over de huidige ontwikkelingen op de toekomst, laat zien dat er juist steeds vaker geopperd wordt voor een tactiek met een nummer 10, maar dat dit absoluut niet past in de filosofie. Het artikel heet: Langs de Lijn op de Toekomst, aflevering 8.

Omdat ik waarschijnlijk geen directe links mag plaatsen hier, heb ik een fragment eruit gepakt:

“Plan-Cruijff kan alleen slagen als je de voetbalvisie van Cruijff extreem doorvoert in de jeugd. Mijn gevoel zegt dat er door sommige trainers te snel en te makkelijk wordt afgeweken van de visie in haar meest pure vorm. Een voorbeeld van die afwijking is de roep om weer met een ‘10’ te gaan spelen in de opleiding, of zelfs in het eerste. We krijgen 4-3-3 met de punt naar achteren en met eindeloze positiewisselingen er kennelijk niet effectief in, en dus willen sommigen terugvallen op een ander spelsysteem. Daarmee ondermijn je de opleiding. Een 4-3-3 met de punt naar achteren geeft je de mogelijkheid maximaal vooruit te spelen op de helft van de tegenstander in de kleine ruimtes, mits goed uitgevoerd.''

23 juni 2015 om 12:46

Je lult bergkamp, in de jeugd speelt men amper/niet met de punt naar voren! Dat is gewoon iets uit je duim! Rekik heeft gelijk, van de D1 t/m Jong Ajax speelt iedereen met de punt naar achter. Soms, als een wedstrijd erom vraagt, wordt het omgezet, maar dat gebeurt zelden..

23 juni 2015 om 12:50

En Maxwell lult ook.. Ook ik ben elk weekend op de Toekomst en zie al jaren opstellingen met een 6. Makkelijkste voorbeeld Ijn Nouri en vd Beek, áls Ajax al met een 10 zou spelen, zou Nouri op 10 staan omdat hij verdedigend het minst brengt, toch speelt Nouri altijd met 8 op z'n rug en vd Beek met 10. En nee, ze hebben geen vaste rugnummers in de jeugd..

23 juni 2015 om 09:20

Ik hoop echt dat ze die Sisto kunnen halen, mocht hij zich doorontwikkelen kan hij een revelatie worden in de eredivisie.

23 juni 2015 om 09:22

Ajax lijkt mij gewoon versterkt hoor. Spits zwak: nieuwe krijgt een kans. Fischer terug in combinatie met kishna. Linksback was zeer zwak, ander krijgt een kans. Body erbij op het middenveld en iemand die ballen over 40 meter panklaar neerlegt . Daarnaast ook ervaring / winnaarsmentaliteit erbij. En nog belangrijker. De belangrijkste spelers lijken te blijven. PSV heeft al bewezen hoe belangrijk dat is @ afgelopen seizoen. De punten waarop Ajax slechte scoorde lijken te zijn /worden aangepakt. Uiteraard moeten we wel zien of Ajax echt is versterkt, maar het zal mij niet verbazen.

23 juni 2015 om 13:01

Nou is het verschil natuurlijk ook wel dat de 'belangrijkste' spelers bij Ajax een stuk minder bepalend, belangrijk en goed zijn dan bij Psv. Ajax heeft zo slecht gepresteerd dat niemand echt een uitblinker was, en dus zal er ook niemand vertrekken die je echt gaat missen. Enkel als Cillessen vertrekt natuurlijk, die heeft goed gekeept. Ik zie het ook wel positief in hoor aankomend seizoen, maar ik vraag me af of alle plekken zijn aangepakt. Dijks is solide bij Willem 2, maar gaat die op hoger niveau hetzelfde niveau houden? Dan nog heb je een back up nodig als Boilesen weggaat. LCV heb je eigenlijk ook een nieuwe nodig, want lijkt me niet dat Heitinga voor LCV gehaald is. (neem overigens aan dat vd Hoorn weggaat?)

23 juni 2015 om 13:20

Eens, maar hoeveel punten hebben we minder dit seizoen tov het seizoen toen we de vierde op rij vierden? Blind ging toch echt pleite toen en was Blind nou zoveel beter dan bijvoorbeeld Klaassen (toen hij dit seizoen fit was)? Ik denk dat we hem ook wel zouden missen evenals El Ghazi die gewoon MVP is geworden. Voor de rest valt het indd mee (cil noemde je al vandaar dat ik hem niet benoem).
Dit x lijkt men gewoon eindelijk te realiseren dat geld incasseren leuk is, maar je niet vooruit helpt als het niet geïnvesteerd wordt.

Eens we hebben matige verdedigers, maar zelfs dan hebben we nog Cil als slot op de deur. Zelfs denk ik dat onze verdediging nou echt niet zoveel minder is als die van bijvoorbeeld PSV of Feyenoord. Alleen aanvallend (met name vergeleken met Psv) is de verdediging wel minder. Zo back als Jetro, die hebben we niet.

Ik denk niet dat Mike pleite gaat. Ik denk echt dat men Heitinga als LCV wilt gebruiken. Laten we hopen dat Dijks het in ieder geval prima doet.

23 juni 2015 om 09:26

Gat naar PSV overbruggen? Nu Depay vertrokken is en Wijnaldum en Willems in de nadrukkelijke belangstelling staan van clubs uit het buitenland en er daarmee vanuitgaande dat minimaal een van die twee ook nog gaat vertrekken, zijn de rollen omgedraaid. Zou me eerder zorgen maken over het gat dat PSV naar Ajax moet (gaan) overbruggen.

23 juni 2015 om 09:32

Haha, daar maak ik me geen zorgen over. Heitinga is geen verbetering ten opzichte van wat er al staat en Dijks is gewoon echt niet van Ajax-niveau. Dat wordt gewoon weer humor links achterin bij Ajax.

En Wijnaldum is, zeker voetbaltechnisch, goed te vervangen. Zijn meerwaarde zit vooral in zijn captainskwaliteiten en zijn drive, maar die zit er nog genoeg in de selectie met jongens als Guardado en de Jong.

En Willems, ik denk dat hij gewoon nog een seizoen blijft. Of er moet een absolute topclub komen die meer dan 20 miljoen voor hem wil betalen. En dan nog, zelfs als Willems vertrekt heeft PSV met Poulsen nog altijd de beste linksback van de top 5 van afgelopen jaar. En die gaat dan waarschijnlijk ook nog concurrentie krijgen.

23 juni 2015 om 10:55

Maar over welk gat heb jij het dan?

23 juni 2015 om 09:53

Hoppa! Haha mooi is zulke praat he? Dat is het lekkere aan kampioen worden, dat je wat uit de hoogte kan praten. Merk toch ook wel dat ze daar niet alleen bij Ajax van genieten wanneer men kampioen wordt Maar even zonder gekheid. We moeten natuurlijk niet doen, na een (zeer) goed seizoen van Psv, dat er ineens een enorm gat bestaat in sterkte tussen de selecties. Ajax heeft al een selectie staan die meer dan prima is om kampioenschap mee te doen en met de verliezen (qua spelers) van Psv nu zeker evenwaardig is. Een spits gaat er zeker bijkomen, met Milik alleen kan je geen seizoen volmaken. En persoonlijk hoop ik inderdaad ook nog op een linksback. Wat dat betreft vind ik wel dat jullie met Poulsen al een betere optie hebben binnengehaald.

23 juni 2015 om 11:19

Moet zeker nog een spits bij en het liefst nog een speler met ervaring. Dan wordt het afwachten hoe de rest zich gaat ontwikkelen. Met talenten als Singraven, el ghazi, bazoer en milik liggen er zeker mogelijkheden. Verder moet bijvoorbeeld Veltman er wel staan dit seizoen anders zie ik het niet meer gebeuren met hem enKlaassen heeft afgelopen seizoen gewoon goed gespeeld. Kan alle kanten op komend seizoen.

23 juni 2015 om 15:54

Extra spits heeft weinig zin in dit spel.
Ajax speelt met 10 middenvelders.
Spits heeft er weinig te zoeken want die wordt nauwelijks aangespeeld
Alleen als de spits van zijn positie wegloopt is hij aanspeelbaar.
Maar dan is hij een middenvelder geworden die een andere middenvelder aanspeelt.
Als Ajax dit spel wilt blijven spelen dan zijn ze sterker met 10 middenvelders.
Logies als je er over nadenkt.

Ben echt benieuwd hoe ajax er nu voor staat met deze 3, mijn gevoel zegt dat er nu eindelijk een stevige basis is gelegd met wat aankopen, in ieder geval 2 kerels met kloten (gudelj en heitinga) want dat mis ik al jaren

23 juni 2015 om 09:17

Welnee, Ajax speelt het komende seizoen wederom zakelijk en zal in 9 van de 10 gevallen niet om aan te zien zijn.

Enige verschil ten opzichte van vorig seizoen is Gudelj, maar daar mag je alleen wat extra gif van verwachten en geen wonderen.

23 juni 2015 om 15:56

Heitinga kloten?
Hoe kom je daar nu bij?
Ik denk eerder dat het hele team keihard moet werken om de fouten die Heitinga begaat ongedaan te krijgen.
Hoop tegengoals en een aantal tegen penaltys en man minder situatie door gele kaarten.
J

Tsja ik hoop maar dat het wat wordt in de voorronde champions league. Ik denk dat hoe goed Heitinga nu is Viergever niet uit de basis speelt. Verder heeft Ajax echt in mijn ogen veel te veel middenvelders: Klaassen, Gudelj, Serero, Sinkgraven, Bazoer, Andersen, Schöne. Dijks kan Boilesen wel uit de basis spelen als Boilesen zo slecht blijft spelen. Ik zal dan zo gaan spelen. (mits iedereen verder blijft)

Cillesen
Van Rhijn
Veltman
Viergever
Dijks
Gudelj
Klaassen
Bazoer
El Ghazi
Milik
Fischer
23 juni 2015 om 09:19

@holland94
Dat middenveld ontbeert creativiteit, allemaal lopers eigenlijk. Sinkgraven moet er eigenlijk bij. ik zelf vind het middenveld totaal uit balans. We hebben zoveel lopers, en Sinkgraven en Andersen als creatieve spelers, en die zijn er nog niet klaar voor. We hadden een stylist erbij moeten halen en Andersen en Sinkgraven hadden verhuurd moeten worden. Schone en Serero verkopen.

23 juni 2015 om 10:36

Schöne speelt nooit op het middenveld. Blijven er 6 spelers over voor 3 posities. Dat valt wel mee en bovendien zou het nog kunnen dat Serero of Andersen verkocht cq verhuurd wordt.

Zwakste punt blijft de Lcv. Viergever is een prima backup voor meerdere posities, maar zou geen basismateriaal moeten zijn. Heitinga heeft niet veel op de plek gespeeld en het is de vraag welk niveau hij heeft. Riedewald is nog niet klaar voor een basisplaats.

23 juni 2015 om 10:57

Ik denk eerder dat Veltman dr lcv wordt want Veltman heb ik gezien , kan ook met links passen en beetje schieten. Heitinga wordt gewoon rcv en in Heitinga heb ik vertrouwen. Ik twijfel alleen heel erg aan Dijks. Weten jullie of Dijks Ajax echt beter maakt of we het met hem redden? En iedereen zegt we redden het niet met Milik. Als milik een heel jaar speelt, dan is hij gewoon een speler die er 20 in knalt hoor. Voor het aantal wedstrijden die Milik speelde knalde hij er een behoorlijk aantal in.

Ik moet zeggen dat als Sisto, Kadlec, Gudelj, Heitinga en Dijks de score is, ik ergere zomers heb meegemaakt als Ajacied.

23 juni 2015 om 09:30

Precies. Nu Siggy, Serero, Boilesen, Duarte en Van der Hoorn nog verkopen en zorgen voor wat goede doorstroom en het was een geslaagde zomer.

23 juni 2015 om 10:46

Doe Viergever er ook maar bij.. Is ook uitermate zwak!

23 juni 2015 om 09:30

Maar ook betere zomers. Wat te denken van die zomers toen Chivu, Maxwell, Trabelsi, Ibrahimovic, etc werden aangetrokken.

Stuk voor stuk toptalenten. Onbekend in Nederland maar absolute revelaties. En dan nu aan komen zetten met Heitinga, Dijks en Gudelj. Ik weet niet wat er is gebeurd bij Ajax...

23 juni 2015 om 09:40

Al die spelers moesten zich eerst bewijzen en werden ook met de nodige bedenkingen van buitenstanders aangetrokken. Kortom je weet niet vooraf wat een speler brengt. Ik denk dat men vooral Dijks onderschat. Was afgelopen seizoen gewoon de op 1 na beste linksback in de ED. Uiteraard bij Willem 2, maar de skills zijn wel degelijk aanwezig.

23 juni 2015 om 09:46

De zomer van El Hamdaoui was de beste zomer (dacht men toen). Het zou wel goedkomen toen.. Nou ik moet het nog gaan zien. Ik denk dat de versterkingen die Ajax nu heeft gehaald al belangrijk kunnen zijn. Daarnaast staat er dadelijk wel echt een brede selectie. Ik zou niet weten wat er naast een spits nog kan worden aangetrokken?

Naast de opstelling heeft Ajax nog:
Achterin: Van der Hoorn, Viergever, Tete, Riedewald?
Middenveld: Bazoer, Andersen, Serero, Donny?
Aanval: Kishna, .....?

Aanvullingen voor de aanval en je hebt een sterke selectie.

Cilessen
v. Rhijn
Veltman
Heitinga
Dijks
Sinkgraven
Gudelj
Klaassen
El Ghazi
Milik
Fischer
23 juni 2015 om 10:39

Wat denk je van die zomer met Van Basten? Er werd toen 30 miljoen uitgegeven aan Sulejmani, Cvitanich, Aisatti en nog wat spelers geloof ik. Toen dacht ik dat Ajax met gemak kampioen zou worden omdat ook Huntelaar en Suarez er al speelde. Dat jaar viel ook flink tegen uiteindelijk.

Kopen kopen kopen. Waarom Gudelj kopen omdat hij hard werkt?? En ja die slome Heitinga word veel sneller na zijn 31e. Slim om zo'n speler te halen als je met veel ruimte in de rug. Dijks ook al zo'n topper.

Ajax als jullie perse wat willen kopen investeer dan niet in troep en haal wat fatsoenlijk. Haal bijvoorbeeld een Veloso voor op het middenveld. Dan betaal je wat meer salaris maar heb je wel een topper in huis.
Vleugelspelers heb je niet eens nodig met el Ghazi, Kishna, Muric en Cerny.
En je maakt mij niet wijs dat er verdedigend geen betere alternatieven zijn dan Heitinga. Bijvoorbeeld een Douglas of Roel Brouwers.

23 juni 2015 om 09:48

Ok.

23 juni 2015 om 10:08

Van alle namen die je noemt past er geen 1 in het salaris huis van Ajax.

Misschien iets teveel fm of FIFA gespeeld?

Mocht kadlec en sisto (minder dan 6 mil graag) ook nog komen heeft Ajax het prima gedaan deze zomer. Heitinga, dijks en gudelj geven Ajax body iets wat er compleet miste. Gudelj en heitinga zijn ook nog eens sterke koppers.

Ajax staat er het beste voor en is ingespeeld. PSV verliest teveel basisspelers om direct weer full pull te kunnen spelen. Verwacht veel van de Boer dit jaar.

Kaat Sisto maar naar Heerenveen komen

23 juni 2015 om 11:38

Laat m maar komen natuurlijk

Alleen Gudelj is een echte versterking. Dijks was vorig jaar nog niet goed genoeg en Heitinga speelt al jaren geen basis meer. Hoop echt nog op een goede spits en rechtsbuiten. Waarbij vooral killers mentaliteit (wil om te winnen) belangrijk is. Stop Overmars met een gevulde portemonnee in het vliegtuig naar Zuid Amerika!!!

Wat belangrijk is voor Ajax is dat er spelers komen met ervaring met Europees voetbal. Of dit CL ervaring is of EL maakt niet uit. ED ervaring alleen is gewoon niet genoeg meer voor een club als Ajax.

Terugkeer van Heitinga gaat een succes worden.... Denk dat het nog wel eens een geweldige flop kan gaan worden. De laatste jaren alleen maar zwak gepresteerd en nergens een vast waarde geweest. Waarom zou hij dan in godsnaam nu wel gaan presteren? Ja of het niveau in de eredivisie moet echt dramatisch zijn gedaald.....

Dijks en Heitinga...... Ja ik merk wel dat we weer voor het kampioenschap gaan.

Ajax heeft achterin geen versterking meer nodig met Heitinga en Viergever als LCV en Veltman en Vd Hoorn als Rcv.
Nee even serieus, de Europese punten zijn hard nodig en hiermee zie ik het voor Ajax somber in in de CL. Er moet echt een versterking komen van een jaar of 27 met Europese ervaring, met snelheid die je nu mist achterin. Of een ervaren verdedigende middenvelder die een bal af kan pakken. Daar leg je dan eens 10-15 miljoen voor neer voor een 4 jarig contract maar dan kun je daarmee een basis leggen.

Echter zijn er nu al vrij veel middenvelders aangetrokken, en met de komst van Heitinga zie ik niet snel nog een ervaren verdediger komen.

Over Psv:
Wijnaldum is een gemis maar wel op te vangen. Propper kan samen met Guardado het spel verdelen. Prioriteit is een linker vleugelspeler met een goede voorzet. Ik heb begrepen dat ze met een linksbenig talent uit Uruguay aan het onderhandelen zijn. Prima zaak, wellicht Tighadouini erbij kopen van Nac, dan is links ook dubbel bezet. Ik denk dat je voor deze versterkingen in totaal minder dan 15m betaalt en Wijnaldum zal zo'n 18 miljoen opleveren.

Als kers op de taart een vervanger voor Bruma halen, ik hoop op Botteghin, maar mag ook uit het Buitenland opgehaald worden. Botteghin heeft zich bewezen in de ED en is niet duur, en anders 10-15m uitgeven aan een steady verdediger met rust aan de bal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren