Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Simeone mengt zich in voortdurend debat: 'Ronaldo komt niet in de buurt'

Laatste update:

De vergelijkingen tussen Lionel Messi en Cristiano Ronaldo blijven de kop opsteken en Diego Simeone doet er vrolijk aan mee. De coach van Atlético Madrid steekt zijn mening niet onder stoelen of banken en stelt dat zijn jongere landgenoot ongeëvenaard is. Messi's eeuwige rivaal uit Portugal komt volgens de oefenmeester niet eens in de buurt.

/

In gesprek met het Argentijnse TyC Sports schaart Simeone Messi in een rijtje met Diego Maradona. "Hij is zonder twijfel de beste speler ter wereld. Er is niet één speler die ook maar in de buurt komt. Ook de vergelijking tussen Maradona en Messi gaat eigenlijk scheef, omdat het heel andere spelers zijn, of waren. Maar het staat buiten kijf dat ze allebei van een ongekend hoog niveau zijn."

"Messi speelde vier keer een Champions League-finale en won ze alle vier", vervolgt Cholo. "Er staat geen maat op. Hopelijk kan hij Argentinië ook naar winst leiden in de Copa América en daarna het WK. Een speler als hij past zich overal aan. Het draait bij hem maar om één ding: winnen."

Gaat Argentinië aan de hand van Lionel Messi de Copa América winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet echt objectief omdat hij Argentijn is.

20 juni 2015 om 14:41

Net als de brazilianen met Pele uiteraard haha

20 juni 2015 om 15:05

Precies. Grappige is dat hij zegt dat Messi en Maradona niet met elkaar te vergelijken zijn omdat ze andere type spelers zijn, maar Ronaldo vergelijkt hij wel met Messi.

20 juni 2015 om 15:07

Daarnaast denk ik dat je Messi beter kunt vergelijken met Maradona dan met Ronaldo.

20 juni 2015 om 15:46

Hij vergelijkt hem niet mwt christiano, hij zegt, niemand komt ik de buurt van messi. Daarbij ben ik het met je eens dat Messi niet met Ronaldo vergeleken moet worden maar met Maradonna. Messi verdient het om vergeleken te worden met zo'n voetbalgod, omdat hij dit zelf ook is. Ronaldo is een van de beste goalgetter in de history vam voetbal. Vergelijk hem maar met Gerd Muller.

20 juni 2015 om 16:19

Dit doet hij heel tactisch, messi en maradonna zijn 2 argentijnen. Daar uit kiezen is niet een slim plan met het oog op argentijnse publiciteit.

20 juni 2015 om 16:12

Als het gaat om wie je de beste vindt is dat altijd in meer of mindere mate subjectief. Uiteindelijk is dat ieders persoonlijke mening. Neemt trouwens niet weg dat Messi (verreweg) de beste is momenteel

20 juni 2015 om 17:27

Is niet een mening, zoiets is gewoon statistisch te bepalen.

20 juni 2015 om 17:40

Nee een mening is je voorkeur hebben voor maar de beste zijn is toch echt een feit en dat is Messi.

20 juni 2015 om 17:39

Misschien niet objectief maar ook objectief is Messi veruit de beste speler van de wereld. Messi is gewoon de allerbeste allertijden en hoeft daar geen WK voor te winnen. Een voetballer die het meest scoort van iedereen, het meest assisteert en ook nog eens het spel verdeeld. Keer op keer weer en altijd beslissend.

20 juni 2015 om 17:54

En toch heeft Ronaldo 3 seizoenen gehad dat hij statistisch gezien boven messi uitstak. Dat messi-fans hem niet tot de grootheden willen rekenen is gewoon kinderachtig en subjectief. Er zijn nu 2 wereldtoppers aan het spelen die allebei zo hun eigen capaciteiten hebben waarin ze excelleren. Geniet daar gewoon van en herinner ze allebei als legendes in de toekomst.

20 juni 2015 om 18:55

Wauw wat leuk. En wat heeft Ronaldo Real Madrid gebracht? Nog een heel belangrijk punt dat ik vergeten was. Ronaldo helpt zichzelf naar een gouden schoen. Messi helpt zijn club aan de treble. En al die andere prijzen die Barcelona de laatste 7 jaar gewonnen heeft. Daar zit gewoon een onoverbrugbaar verschil tussen. Qua voetbalkwaliteiten hoeven we al helemaal niet te praten, want er zijn genoeg betere voetballers dan Ronaldo. Dus nee bij Messi komt hij zijn hele leven niet in de buurt.

20 juni 2015 om 23:29

👍🏻

20 juni 2015 om 23:30

True truth

21 juni 2015 om 09:24

Heel erg objectief van jou.. Met zo'n profielfoto begrijp ik dat je keus naar Messi uitgaat. Je begint door te zeggen dat de beste speler afhangt van een ieders persoonlijke mening en dan spreek je jezelf tegen door te zeggen dat het een feit is dat Messi de beste is. Dat Real Madrid de afgelopen 6 jaren niet zoveel prijzen heeft gewonnen ligt zeker niet aan Ronaldo ik denk dat je dat zelf weet.. Als Messi dit jaar de goudenschoen had gewonnen had je die vergelijking niet gemaakt.. En ik weet niet waarom er gehamerd word op spel verdelen.. Ronaldo is geen spelverdeler en een flankspeler dient nooit het spel te verdelen ik denk dat je dat zelf ook niet.. Noem a.u.b de drie betere voetballers dan Ronaldo voor me op. Ronaldo zichzelf niet naar de goudenschoen helpen zonder zijn team te helpen dus die vergelijking gaat niet..

22 juni 2015 om 11:51

@kelsb01

Als je niet eens fatsoenlijk kunt begrijpend lezen snap ik niet waarom je reageert. k zeg een voorkeur hebben is een mening. Een voorkeur betekent niet dat iemand beter is. De feiten spreken voor zich en dat Messi zelf op het veld zien. Niemand is beter dan hij en is dat ook nooit geweest.

Nog zo'n kul argument, "ronaldo is een flankspeler". Waar stond Messi dit seizoen dan, balletjes wachten in de 16 ? Man man ik adviseer je echt eens wedstrijden te gaan volgen, want dit lijkt nergens op. Of wil je nu ook gaan beweren dan Messi vaak centraal komt? Nou ik kan je vertellen dat Ronaldo bijna altijd voor het doel verschijnt. Ik zou zeggen kijk zijn goals en kijk hoe vaak hij binnen de 11 meter scoort. Bovendien heeft Ronaldo meer dan het dubbele aantal schoten terwijl ze ongeveer even veel gescoord hebben dit seizoen.

Andersom kan ik ook zeggen een spelverdeler hoort geen 50 goals te maken... Een Gouden Schoen is niet eens relevant wanneer het geen prijzen oplevert. Je speelt voor je team en niet voor jezelf, het is geen tennis hoor. Betere voetballers dan Ronaldo ? Er zijn zoveel op te noemen. Daarbij wil ik niet zeggen dat ze ook betere spelers zijn. Ronaldo is een fenomenale speler maar qua voetballend vermogen zijn er betere spelers.

Lekker objectief. Een landgenoot, tevens de coach van Atletico, de aartsrivaal waar C. Ronaldo speelt.

20 juni 2015 om 14:43

Lijkt me dat met gezond verstand je hier niet over objectiviteit hoeft te discussiëren. Messi is gewoon de beste. En Ronaldo is zeker ook subliem, maar niet zo goed.

20 juni 2015 om 15:03

'Komt niet in de buurt', zegt Simone. Vind je dit objectief? Getuigd niet echt van objectiviteit. Je kan Messi beter vinden, maar om te zeggen dat Cr7 niet in de buurt komt vind ik raar. Anders zou hij ook niet de laatste 2 ballon d'ors winnen.

20 juni 2015 om 14:44

Dus? Ik ben geen Argentijn maar voor mij is het ook overduidelijk dat Ronaldo niet eens in de buurt komt van het voetballend vermogen van Messi.

20 juni 2015 om 14:56

Je bent ook geen portugees... Zet maar een nederlander en een belg tegenover elkaar en vraag of hazard of robben beter is. Meeste belgen zeggen hazard, nederlanders robben

20 juni 2015 om 14:57

Hahaha toevallig ben ik wel Portugees. Haha doodlachen

20 juni 2015 om 15:05

en ik ben argentijn en vind ronaldo beter !

kom jij toevallig uit madeira , ik kom namelijk uit rosario

20 juni 2015 om 15:13

Nee, ik kom gewoon uit Rotterdam maar mn ouders uit Lisboa ;-)

20 juni 2015 om 15:19

ik lach met je mee. Heerlijk als mensen te snel een oordeel vellen en het niet blijkt te kloppen.

20 juni 2015 om 15:20

das best wel toevallig .

ik kom namelijk gewoon uit amsterdam maar mijn ouders uit rosario

20 juni 2015 om 15:24

Ik denk toch wel dat de meeste Belgen echt wel weten dat Robben gewoon beter is dan Hazard hoor. Robben heeft ook al veel meer strikt in zijn carrière, is ook vind ik beslissender. Echte kenners weten in België echt wel dat Robben beter is.

20 juni 2015 om 15:39

Hahaha what are the chances!!

Idd best wel toevallig haha. Wel grappig

Messi / Ronaldo
Portugees / Argentijn
Rotterdam / Amsterdam

Enig smetje is idd Lisboa ipv Madeira haha

20 juni 2015 om 15:56

Leuk geprobeerd, jochie.

20 juni 2015 om 16:22

Slap geklets in de ruimte. Messi is fantastisch en te vergelijken met Maradona en Pelé . Ronaldo moet je vergelijken met Ronaldo O fenomeno, eusebio en Cruijff. Ander soorten spelers maar van hetzelfde kaliber.

20 juni 2015 om 16:32

had het inderdaad beter anders kunnen zeggen. het woordje "waarschijnlijk" ontbrak, want de kans was heel erg klein dat je portugees was Ik ben het wel eens dat messi de beste is.

20 juni 2015 om 20:26

Lamessias.

Dan ben je geen portugees maar een nederlander.

20 juni 2015 om 22:10

Touche..

20 juni 2015 om 23:13

Dat ligt eraan hoe je het leest. Hij zegt dat hij uit Rotterdam komt. Niet dat hij er geboren is.

20 juni 2015 om 14:47

Vanuit objectief oogpunt is het toch gewoon zo? Objectief = hoevaak hebben beide spelers de Ballon D'Or gewonnen? Messi 3x en Ronaldo 2x - daar heb je je objectieve antwoord.

20 juni 2015 om 14:52

Messie 4x en ronaldo 3x ken eerst je bronnen voordat je wat vermeld 😒

20 juni 2015 om 14:52

Messi**

20 juni 2015 om 15:00

Verdulleme, je hebt gelijk!

20 juni 2015 om 15:00

Dat Messi beter is dan Ronaldo staat voor mij ook vast. Maar de Ballon D'or is nou niet bepaald de graadmeter.... Dus als Messi straks sneller aftakeld dan Ronaldo, en aan het eind van hun carriere heeft Ronaldo er 6 en Messi 5 ofzo, dan is Ronaldo beter dan Messi? Zo werkt het niet...

20 juni 2015 om 15:13

In de tijd dat ze beide actief zijn is het een betere en objectieve graadmeter dan menig ander argument lijkt me.

20 juni 2015 om 15:49

Hij noemt geen bronnen.. je bedoelt, ken je feiten. Daarbij gaat het erom dat de een meer heeft dan de ander. Dat veranderd niet in deze.

20 juni 2015 om 19:54

Dus kaka is ook beter dan Xavi, Iniesta, Pirlo, Gerrard etc ?

Natuurlijk heeft hij gewoon gelijk. Messi is de beste en misschien wel de beste ooit. Je kan een voorkeur hebben, maar als het op voetballende kwaliteiten aankomt, kun je er niet omheen dat Messi de beste kwaliteiten heeft en deze gebruikt. Daarnaast nog te bedenken dat hij een stuk jonger is dan bovengenoemde 'concurrent'.

20 juni 2015 om 14:56

Ronaldo heeft in Portugal gespeeld en was de beste van Portugal.
Hij heeft in Engeland gespeeld en was de beste van Engeland en de wereld.
Speelt nu in Spanje en was 2 keer de beste van Spanje en de wereld.
Messi beste van Spanje en de beste van de wereld
Dat is het verschil tussen Ronaldo en Messi.
Ronaldo heeft zich overal bewezen.

20 juni 2015 om 15:26

Messi heeft zich in de CL bewezen tegen Engelsen, Duitsers, Spanjaarden, Italianen en Fransen en kwam overal als winnaar uit de strijd.

Messi speelt op aarde en is de beste van de aarde. Dan maakt het toch niet uit waar hij speelt. Naar mijn weten voetbalt niemand in het heelal maar als dat wel het geval was, dan was Messi daar ook de beste.

Er is ook eigenlijk geen Messi/ronaldo discussie aan de gang. Alleen een aantal mensen die niet willen accepteren dat Messi beter is. Maar om het positief af te sluiten: Ronaldo is ook heel goed. Alleen niet zo goed als Messi, maar nogmaals dat kan ook helemaal niet, want dan was Ronaldo de beste.

20 juni 2015 om 15:32

Is gewoon een kulargument wat je noemt, Messi speelt al bij een van de beste clubs ter wereld, heeft een geweldig leven dus waarom zou hij ergens anders gaan spelen? Een transfer had mogelijk kunnen zijn, ware het niet dat of Messi niet zelf weg wil, of Barca hem niet verkoopt. Daarnaast zijn er amper clubs die kunnen voldoen aan de transfersom.

Ronaldo heeft zich overal bewezen ja, vooral op het afgelopen Wk...

20 juni 2015 om 15:42

Ronaldo won de Champions League en Ballond'or met United voor hij naar Real vertrok.
Aanpassen aan een team is de moeilijkste onderdeel van voetbal.
Neymar had daar problemen mee en zelfs Cristiano Ronaldo had het moeilijk 1ste seizoen bij Real.
Portugal is van het zelfde niveau als Armenië misschien net beter.
Messi heeft nooit een prijs gewonnen met Argentinië.
Kijk wat voor selectie Argentinië heeft schandalig.

20 juni 2015 om 15:44

Quatro, Messi schoot Arsenal in zijn eentje aan stukken (helaas), besliste de CL finale tegen Man Utd. Speelde in en tegen Man City alsof het een trainingspartij was. Ik heb Ronaldo bovenstaande nog niet zien doen tegen deze Engelse topclubs. Ook niet toen hij er 4 jaar speelde, in Engeland, bij Man Utd dan echter heeft hij zelf nog nooit een CL finale beslist, alleen de 4-1 gescoord en vervolgens doen alsof je hem eigenhandig gewonnen hebt. Dus is toch een raar "argument"?

20 juni 2015 om 16:00

Dus de hele rit naar de finale is ook niet te danken aan de beste heer?

20 juni 2015 om 17:24

Simon Says: In de CL van Engelse teams winnen met je vertrouwde Barcelona is niet hetzelfde als je bewijzen in de Premier League bij een ander team. Het gaat hier ook om het team waar je in speelt en niet alleen maar om de tegenstander.
Dat gezegd hebbende ben ik er heilig van overtuigd dat Messi ook gewoon de beste zou zijn als hij in de PL zou spelen. We zullen het waarschijnlijk nooit weten hoe hij het daar zou doen, maar volgens mij heeft Messi zich al lang bewezen en daar hoeft hij echt niet voor naar een ander team te gaan.

20 juni 2015 om 19:58

Dat is ook precies het probleem. Ronaldo is te afhankelijk van zijn ploeggenoten en neemt bijna nooit het voortouw op belangrijke momenten. Daarom loopt het bij Portugal ook minder alhoewel daar ook echt geen koekebakkers spelen. Messi eist de ballen op, verdeelt het spel, zet mensen vrij voor de keeper en scoort zelf ook. Daarom is Messi de compleetste en beste. Hij bezit alles.

20 juni 2015 om 21:10

Kom op zeg, Messi is een geweldige speler maar beheerst zeker niet alles. Messi behoort op basis van zijn technische vaardigheid zonder twijfel tot de beste spelers ooit, maar we moeten niet doen alsof hij net zo compleet is als bijvoorbeeld een Zidane dat was. Dat was een speler die een ploeg op sleeptouw kon nemen. Messi helpt zijn ploeg over een dood punt heen met een briljante actie, dat is wat anders.

20 juni 2015 om 23:10

@hainrich

Zidane passeerde net zoveel spelers? Messi heeft veel meer snelheid, dribbelt beter, scoort echt zoveel meer en belangrijke knappe goals dan Zidane. Messi is een mix van alle legendes samen. Zidane had het 1, Pele en Ronaldo weer iets anders. Messi heeft alles wat zij hadden en nog beter. Een speler zoals hij zien we nooit meer.

20 juni 2015 om 23:55

Messi een mix van alle legendes samen? Is dit een grap? Messi speelt geweldig in een team met allemaal andere sterren om zich heen, maar in het Argentijnse elftal is hij minimaal vijftig procent minder. Ik ben een fan van dribbelaars en voor mij is hij na Maradona ook de beste speler die ik ooit aan het werk heb gezien, maar om hem completer dan Zidane te noemen is bijna lachwekkend. Zidane was als dribbelaar minder inderdaad, maar was, in tegenstelling tot Messi, volmaakt tweebenig, fysiek veel sterker en een echte leider.

Nee, er zijn in het verleden echt genoeg spelers geweest die op verschillende vlakken beter waren dan Messi. Jij hebt het bijvoorbeeld over snelheid. Messi is inderdaad snel, maar wel voornamelijk op de eerste vijf tot tien meter; ideaal in het spel dat hij bij Barcelona kan spelen waarbij hij maar zelden een echt lang sprintduel aan hoeft te gaan. Wanneer je hem op een sprint van vijftig tot zestig meter beoordeelt wordt het al een heel ander verhaal. Ronaldo9 zou hem er op die afstand falikant uit hebben gelopen. Messi mist de power om zijn snelheid over een wat langere afstand vast te houden.

21 juni 2015 om 00:56

Dat lijkt mij inderdaad een grap want Messi is idd geen mix van alle legendes samen, Messi is net als alle andere legendes uniek. Echter heb ik verder hierboven wel hét argument gelezen waarom Messi sowieso beter is dan Ronaldo.

Ronaldo speelt namelijk alleen voor Ronaldo. Ronaldo wil winnen omdat Ronaldo dan op de voorpagina van alle kranten staat en in ieder tv programma. Ronaldo wil scoren zodat Ronaldo de gouden bal wint en vergeleken wordt met de beste spelers ooit.

Messi speelt om te winnen en zal er daar alles voor doen om dat te bereiken. Als hij daarvoor 4 assits moet geven en zelf niet scoort is het ook goed. Messi maakt een compleet team beter en breekt ondertussen zelf ook record na record. Hij beslist finales, zijn techniek is ongekend. Messi is inderdaad met afstand beter dan Ronaldo en behoort zonder twijfel tot de beste ooit.

Ik ben ervan overtuigd dat de beste ooit niet bestaat omdat het voetbal teveel verschilt. De tijden van Pelé zijn niet te vergelijken met Cruijff en tijd van Cruijff niet met Maradona en zijn tijd niet met huidige. In hun tijdperk waren ze de beste ooit. Allemaal hebben ze op hun eigen manier het spel veranderd

21 juni 2015 om 09:23

@bobbelman
Ik ben het in grote lijnen wel met jou reactie eens. Dat Messi de beste van zijn generatie is daar kan ook naar mijn mening geen enkele twijfel over bestaan. De vergelijking met Ronaldo, die veel mensen maken, vind ik zelfs een beetje belachelijk. Ronaldo is een uitstekende speler maar zit niet in dezelfde categorie als Messi.

Messi kan zeker niet in zijn eentje Wk of Copa america winnen. Je ziet dat in zijn nationale ploeg het wat stroef loopt omdat die verdedigers daar niet op balbezit kunnen spelen en dat zorgt dat Messi niet altijd optimaal gebruik kan maken van zijn magische kwaliteiten.
Ondanks alles is Messi toch in staat om legio kansen te creeren en tamelijk veel goals te scoren.

20 juni 2015 om 15:07

Maradona won dat wk ook niet in zijn eentje hoor. Het was geen wereld team a la Duitsland, maar zeker geen slecht team.

20 juni 2015 om 16:11

Ik heb dat Argentijnse elftal toen zien spelen, maar dat was wel degelijk een redelijk matige ploeg. Qua kwaliteit was niet alleen Duitsland beter maar ook Frankrijk, Brazilië, Italië en Denemarken hadden toen beter spelersmateriaal.

Maradona zijn grootste prestatie was trouwens ook niet het winnen van het WK met Argentinië. Zij grootste prestatie was het winnen van de titel met Napoli. Ook een redelijk matig team, waarmee hij grootmachten als Juventus, Inter, Milan en Roma voorbleef. In een competitie waar op dat moment vrijwel alle grote wereldtoppers in rondliepen.

Mijn mening is gewoon zo 2 spelers met niveau boven de rest al jaren lang . Beiden totaal verschillend en totaal niet met elkaar te vergelijken en meten en discussie heeft geen zin want de ene maand lult iedereen ronaldo en de andere maand iedereen messi ik hoop dat die rivaliteit een keer stopt en iedereen er van geniet hoe lang het nog kan de 2 spelers zelf zouden er ook wel knetter gek van worden vind de eindelose discussie nu zwaar iritant worden en snap niet dat voetbalzone hier zo mee bezig is want zorgt alleen voor onru

20 juni 2015 om 14:57

Er hoeft ook gewoon niet gediscussieerd te worden. Een blinde kan zien dat Messi op voetballend vlak mijlenver boven Ronaldo staat. Het enige waarmee Cr7 nog met Messi kan concurreren zijn het aantal goals. Maar voetballend, nee joh.

Messi is gewoon een hele andere speler, ze hebben allebei hun kwaliteiten. Ronaldo zou denk ik beter renderen in Engeland dan Messi bijvoorbeeld.

Niet in de buurtt? Dan zou messi alle gouden ballen moeten winnen? Mja we weten wie het zegt een argentijn en de aartsrivaal van madrid

20 juni 2015 om 16:06

Jaa hij zegt het dus het zal niet waar zijn he? En wanneer Ronaldo en Beckham, real legendes, dat roepen. Wat zeg je dan? Want zelfs zij roepen dat.

Ronaldo is gewoon duidelijk de betere. Iedereen die het objectief bekijkt ziet dat ook. Beetje onzinnige discussie.

Zo ongeveer elke grootheid uit het voetbal heb ik al horen zeggen dat Messi beter is. Ben het ook hiermee eens omdat Ronaldo puur gefocusseerd is op goals.
Messi maakt er net zoveel maar zet daarnaast aanvallen op en bepaalt het spel.
Ronaldo is slechts een eindstation die zijn ploeggenoten niet beter maakt maar eerder beperkt. Messi laat zijn ploeggenoten beter spelen
Denk dat dit het fundamentele verschil is in het aantal prijzen dat Barcelona en real gewonnen hebben in de periode dat ze tegelijk actief zijn in de Primera divisionist.
Als er zomeren teruggekeken wordt op het tijdperk Messi is dat het beste uit de geschiedenis van Barcelona. Het tijdperk van real zal worden gezien als matig met slechts 1 titel en CL. Maar er is nog tijd voor Ronaldo om een inhaalslag te maken de komende jaren.

4x in de CL Finale - 4 keer winnen.. best indrukwekend!

Cristiano is voor my geen discussie de betere een killer een beest een geoliede machine de kompletere voetballer.
Bewijst zich keer op keer Engeland Spanje en neemt Portugal op sleeptouw
Laatste 3 wedstrijden een hatrick topscorer Champions L en de La Liga en topscorer Nationaal Elftal.
Braziliaan Ronaldo klaart ze beiden voor my was Ronaldo de beste was pas 16 jr al mee deed met het Wk.
Wat de fenomeen liet zien had ik nog nooit eerder gezien tot nu toe.
Helaas raakte bij vaak geblesseerd en heeft daarna niet veel meer mooie dingen kunnen laten zien.

Zodra simeone een ander team gaat coachen zal hij falen. Als hij slim is tekent hij een contract voor het leven.

Ronaldo moet je gwn nii vergelijken met messi

Ronaldinho is mijn meest favoriete speler en deed de mooiste trucjes in het veld en buiten het veld, ik vond hem echt de beste speler die ik ooit had gezien en toen Messi pas debuteerde als 18 jarige jongen was zijn niveau al net zo hoog als ronaldinho en eto o. Messi is net zo bescheiden sportief en talentvol als beide spelers. We hebben maar 2 jaartjes van ronaldinho op topniveau kunnen genieten maar messi voetbalt bijna 10 jaar al op topniveau. Christiano komt niet eens in zijn buurt qua voetballend vermogen. Christiano heeft ons wel bewezen dat je door hard werken ook de beste van de wereld kan worden. Messi is geboren met talent maar Ronaldo verdiend eigenlijk meer respect omdat hij altijd hard werkt om zichzelf te verbeteren. Die man heeft ook reuzenstappen gemaakt in zijn ontwikkeling en ik ken geen 1 voetballer die zich als christiano heeft ontwikkeld. Ik vind dat mensen ook ronaldo moeten waarderen voor de moeite die hij neemt. Het blijft wel grappig dat er sommige ronaldo beter vinden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren