Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars erkent: ‘Aan het einde van week staat er een gesprek gepland’

Laatste update:

John Heitinga is inderdaad een kandidaat om de defensie van Ajax van een nieuwe impuls te voorzien. Marc Overmars bevestigt de berichtgeving over oriënterend contact met de centrale verdediger van Hertha BSC. "Aan het einde van de week staat er een gesprek gepland”, zo erkent de directeur voetbalzaken van Ajax aan De Telegraaf.

/

Heitinga, 31 jaar, staat sinds vorig jaar zomer onder contract bij Hertha BSC, waar hij afgelopen seizoen geen basisplaats had. Hij kwam niet verder dan dertien Bundesliga-duels en een optreden in de DFB Pokal voor de Berlijnse club. Het contract van Heitinga loopt nog een seizoen door.

Heitinga is na Rafael van der Vaart de tweede ex-Ajacied die in beeld is om bij Ajax terug te keren. Van der Vaart lijkt zijn loopbaan spoedig bij Real Betis voort te zetten. Heitinga heeft altijd aangegeven zijn loopbaan bij Ajax te willen afsluiten. Na zijn vertrek uit Amsterdam kwam hij ook uit voor Atlético Madrid, Everton en Fulham.

John Heitinga zou Ajax sterker maken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Aan hem kun je je geen bult vallen. Zal voor 8 ton willen voetballen en brengt ervaring met zich mee.

Natuurlijk is hij al een tijd niet meer top, maar hij heeft als pluspunt dat hij als jong jochie al bij Ajax rondliep.

Ik vergelijk hem met Ooijer. Ook daar had ik mijn twijfels over zijn kwaliteiten, maar niet over zijn ervaring.

9 juni 2015 om 18:49

Wat is dit ineens op vz. Iedereen ziet heitinga graag komen? Een kwalitatieve versterking dit is weer een dure breedteversterking. Als je het bij Hertha niet kunt doen moet dit de man zijn die Ajax vooruit helpt? Nooit fan van johnny geweest en is alleen maar gedaald in niveau. Alsjeblieft stop met deze onzininvesteringen. Waardeloos beleid dit. Sneijder of de Jong zouden nog kunnen.

9 juni 2015 om 18:50

Een kwalitatieve injectie is benodigd en geen risicoloze breedteaankopen. Dit is gewoon schandalig omgaan met je mogelijkheden.

9 juni 2015 om 19:03

Ga je daar op terug komen wanneer heitinga het goed doet? Of heb je zoals altijd alleen maar commentaar

9 juni 2015 om 19:05

Het gaat me er niet om of heitinga het goed gaat doen of niet. Het gaat mij erom dat overmars 7 telefoonnummers heeft als netwerk heeft en dat er op deze manier nooit een topversterking gaan krijgen.

9 juni 2015 om 19:08

Mentalist heeft gewoon gelijk. Heitinga is totaal overbodig. Heeft al jaren niet meer gespeeld. Ik vond hem persoonlijk bij Ajax al niet geweldig.

Ervaring heeft hij uiteraard wel, maar dat hebben Stam, de Boer en Bergkamp nog meer.

In de Ooijer rol met een salaris van € 250.000 kan ik nog mee leven. Anders lekker laten lopen.

Ik zou eens een belletje wagen voor Berbatov of Rosicky!

9 juni 2015 om 19:08

Ja groot gelijk in VI publiceerde laatst een lijst van 25 mogelijke ervaren verstrekkingen voor Ajax...

Het zou me niets verbazen als Marc Overmars bij de meeste namen zo iets had van: Oooww Ja die is er ook nog... of.. nog nooit van gehoord maar zijn profiel is best goed eigenlijk

9 juni 2015 om 19:09

Laatst die lijst van VI gezien stonden echt wel haalbare spelers in die meer toevoegen dan Johnny...

WAAROM moeten wij met die namen komen laat Marc eens x verrassing uit de hoge hoed toveren ipv die bekenden namen wordt er gek van

9 juni 2015 om 19:10

Een topversterking is niet te betalen mentslist. Zelfs niet voor Ajax. Dan moet je dus aankloppen bij dit soort spelers. Spelers die het niveau van de eredivisie makkelijk aankunnen en te betalen zijn. Wie had je anders in gedachte. Die gaat het gewoon heel goed doen bij Ajax. Daar ben ik van overtuigd.

9 juni 2015 om 19:11

Juist Tommie. Hoe onrealistisch het ook mag klinken dat soort spelers moet je durven aanspreken. Maar daar belt Ajax bij voorbaat al niet naartoe. Overmars heeft Ajax gigantisch de markt uitgeprijsd met zijn whatdappgroep van oud- internationals en ex eredivisie als netwerk.

9 juni 2015 om 19:13

Arwinos wat een gelul. Echt belachelijke calimero instelling. Als je een leuke speler 1 miljoen euro netto biedt dan komt die lekker ballen. Het liefst een talent met enorme potentie en anders het salarisplafond omhoog. Dit is niet te harden zo.

9 juni 2015 om 19:18

Ik ben altijd fan geweest van Heitinga. Een echte ajacied en gewoon een degelijke speler

9 juni 2015 om 19:18

Hij is nog niet klaar na heitinga. Maar wees blij dat er ervaring bij kan komen. Ik denk dat het best een goeie keus is en dat heitinga nog zeker meekan. Hoop alleen wel idd dat ze nog een goeie erbij halen.

9 juni 2015 om 19:23

Berbatov of Rosicky? Die willen echt in NL voetballen he... Dream on. Kom gerust met haalbare alternatieven.

9 juni 2015 om 20:02

Ja laten we vooral het hele seizoen achter onrealistische aankopen aanlopen, om dan uiteindelijk in paniek een aankoop als Zimling te doen omdat die échte grote vissen toch liever in een grotere competitie/grotere salaris club willen voetballen.

Wat een kortzichtigheid weer.

9 juni 2015 om 20:06

Nou paai hem ff-tjes geef hem ff 1,5 miljoen per jaar met een 3 jarige contract en een lekkere fles wijn en stuur een beetje een serieuze delegatie naar dat gesprek zodat ajax kan laten zien dat ze het serieus nemen. Dus niet dat alleen Overmars met zn aktetas aan komt zetten want Overmars neemt haast niemand meer serieus. Deze vis moet worden binnengehaald dan is er eindelijk iemand binnen de selectie die het niet allemaal nog moet leren. aanvoerdersband lijkt me ook duidelijk. Zou het proffesionaliteitsniveau binnen ajax ook verhogen, straks hoeft niet frank de boer heel de dag schoolmeestertje meer te spelen.

ik zie heitinga nog 10 keer liever dan van de vaart aangezien de verdediging het zwakste is, we hebben al genoeg goede middenvelders en aanvallers. Hoewel vd vaart (of zo iemand) van mij nog steeds welkom is om dezelfde redenen als heitinga. dat soort gasten kunnen tenminste met frank de boer in discussie gaan. want dat zie je te weinig. en bovendien is heitinga veel meer een pure voetballer en minder een showbizz mannetje.

Misschien moeten ze hem zelfs maar een open contract geven dat die zelf zn salaris in mag vullen (wel een max bijv. 2miljoen per jaar) ik denk dat heitinga dan niet eens 2 miljoen hoeft maar met minder genoegen neemt.

9 juni 2015 om 20:18

@zegmaarniets

Heitinga is écht een ras-ajacied en ik heb er vertrouwen in dat hij niet met een enorm royaal salaris gepaaid hoeft te worden, hij schermde zelf vorig seizoen al met een overgang naar Ajax, toen zei Overmars dat Heitinga niet meer in beeld was om een versterking te worden van Ajax.

Ik denk dat hij wel aan het salarisplafond zit hoor, dus reken op een salaris van tussen de 8 ton - 1m + bonussen, maar dat is hij waard hoor, op de begroting van Ajax kunnen we dat makkelijk missen.

9 juni 2015 om 21:45

Als je maar genoeg betaalt, dan willen voetballers overal spelen. Drogba in China, Eto'o in uithoek van Rusland en dan nog tal van spelers in de VS of in de zandbak.

Daarnaast kan Ajax ook nog eens aanbieden dat spelers voor de titel spelen en misschien zelfs CL.

Als ze niet proberen zulke spelers te halen lukt het nooit. Ik zeg toch ook niet dat ze makkelijk haalbaar zijn. Ik zeg alleen dat je het moet proberen.

Kijk eens wat er in Griekenland (Afellay), Denemarken (Agger), bij Basel, Red Bull Salzburg of Turkse clubs rondloopt.

Zulke spelers willen nog best in Nederland spelen hoor. Als je echter nooit een belletje waagt, zul je ze nooit binnenhalen.

Liever eigen jeugd dan spelers als Zimling. Dus spelers die echt in de top hebben gespeeld, of anders niets.

9 juni 2015 om 21:49

Je kunt het als Ajax zijnde natuurlijk altijd proberen. Maar een speler van het kaliber Rosicky is niet haalbaar denk ik. Die wil waarschijnlijk ergens afbouwen in het Midden-Oosten of gaat naar de Mls.

Straks loopt Ajax achter de feiten aan en dan komt er weer een paniekaankoop van het kaliber Zimling. Dat moet je ook niet willen!

9 juni 2015 om 22:04

Ook al zijn ze niet haalbaar. Het etoo nieuws was om te smullen. Zou toch prachtig zijn om een grote naam te hebben in amsterdam die ook op het veld een bleksemafleider is voor de jonkies. Dat tegenstanders gewoon bang worden. Proberen kan altijd, proberen!! Liever een blauwtje gelopen bij zowel rosicky, berbatov, agger, cardozo, gelson Fernández, inler en soriano dan nog een seizoen naar zimling en vd hoorn gluren.

9 juni 2015 om 22:26

@ Mentalist

Ik was uiteindelijk vooral gefrustreerd over die hele Eto'o affaire, te lang lopen wachten totdat alle andere haalbare alternatieven al gevlogen waren, dan zelf de stekker uit de doos trekken terwijl we geen alternatief hadden, wat een brevet van onkunde was dat zeg.

Geloof me, ze proberen een hele hoop achter de schermen de Boer geeft het vaak genoeg aan; ze gooien overal lijntjes op maar krijgen vaak al van de zaakwaarnemer nul op rekest, ruimte voor overleg met de desbetreffende speler is er vaak niet eens.

9 juni 2015 om 22:49

Eens. Maar dat lag vooral aan overmars. Die had gewoon 3 dagen bedenktijd moeten geven en anders maar niet. Ik geloof niet zo dat ze met jan en alleman bezig zijn. Iedere aankoop die onder het bewind van overmars is gedaan deed het of goed in de eredivisie of werd gehuurd van Barcelona. Waarbij iedere redelijke aanbeveling van steen gelijk wordt opgevolgd. Als ik dan lees dat ze met pazzini bezig zijn geloof ik er niets van, ik ben alle vertrouwen in overmars inmiddels wel kwijt.

9 juni 2015 om 23:31

Ik vind niet dat je de schuld hier volledig bij Overmars neer kunt leggen. Ook de technische staf olv Frank de Boer en Jeroen Slop (helaas) bepalen of een speler komt.

Overmars heeft zeker goede dingen gedaan en er voor gezorgd dat we weer kapitaal hebben. Dit kapitaal dient echter wel op het veld te staan.

Een beetje kwaliteit erbij is ook niet verkeerd, want buiten Cillesen en Klaassen zijn er niet echte toppers. Milik, Sinkgraven, Bazoer en El Ghazi komen er wel. Van Rhijn, Schone, Veltman en Fischer draaien wel mee. De rest is eigenlijk gewoon (nog) Ajax onwaardig!

Kopen dus!!!

9 juni 2015 om 23:31

@mentalist
Ja ik al jaren. Als voetballer was hij heel erg goed. Als leidsman kan hij er niets van. Het niveau is onder Overmars alleen maar elk jaar achteruit gegaan. En velen miljoenen binnen gehaald.....ok'ay, maar ook veel geld verziekt aan kwaliteitsloze breedte aankopen. Zie waar we nu staan.
En dan mislukt Van der Vaart (wat ik niet betreur) en dan roept Overmars dat we voor plan B en C gaan. Jij al iets van zijn snode plannen gezien?

10 juni 2015 om 00:23

Mwah dat hij de laatste jaren zuinig aan heeft gedaan kan ik nog niet echt wakker van liggen. Dat je echter sinkgraven en gudelj vervolgens voor 15 miljoen excl salarissen ophaalt en buitenlandse subtoppers als "te duur" gaat lopen bestempelen zakt mijn broek geheel van af. Nu valt gudelj op voorhand wel te billijken want dat is een goede speler vind ik. Maar het typeert het technische beleid. Het is god zegene de greep, van der vaart mislukt, dan maar heitinga. Er zit 0 komma 0 lijn in. Ze kloten maar wat aan met overmars als spil. Stel je voor je gaat 4 magere seizoenen tegemoet en haalt 4 keer geen cl? Dan zijn al die lieve miljoenen weer verdampt en begin je van voren af aan. Enige verschil is dan dat je ook een totaal uitgemergelde selectie hebt staan.

10 juni 2015 om 00:25

Ik ben het niet vaak met jullie (jij en Mentalist) oneens, maar in het geval van Overmars wel. Zoals ik hierboven al aangeef is hij niet alleen verantwoordelijk!

Het enige waar ik me aan stoor is dat als de gewenste aankoop er niet komt, er dan een heel slecht (of geen) alternatief komt.

Kwaliteit kost nou eenmaal geld. Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als je dat wel lukt heb je geluk, maar daar kun je niet op hopen.

Ik vind het beleid wat betreft het kopen van jonge spelers prima. Erkende toptalenten van een jaar of 19 kosten vaak al 10 miljoen euro, dus is het aantrekken van 16 jarige spelers prima.

Alleen met jeugd red je het gewoon niet.

Er moet dus naast de jeugd, kwaliteit gekocht worden.

Dus geen uitgerangeerde spelers als Heitinga en Van der Vaart, maar toppers voor de Eredivisie. Het geleuter van 'in de Eredivisie kan hij prima mee' slaat nergens op. Ajax moet spelers hebben die eigenlijk te goed zijn voor de Eredivisie (tadic, Pelle, Guardado, Depay).

Het kopen van kwaliteit is echter niet alleen Overmars zijn portefeuille. Frank de Boer had toch ook kunnen zeggen: Een redelijke voetballer bij Nec, die op de tribune zat bij Udinese, 50% van de wedstrijden bij Brugge speelde en nu op de bank zat bij Mainz kan nooit iets toevoegen aan Ajax!

En Slop kan ook zeggen: Voor toppers als Berbatov of Rosicky gast het salarisplafond omhoog.

Overmars is dus niet alleen schuldige hierin.

10 juni 2015 om 01:11

Tommie. In essentie zijn we het volkomen met elkaar eens. Tuurlijk is het niet overmars zijn schuld. Overmars is echter eindverantwoordelijke voor het technische beleid en zet overal zijn handtekening onder. Daarnaast is hij natuurlijk ook belast met de onderhandelingen. Natuurlijk gaan aankopen in gesprek met de technische staf maar dat is niets unieks bij Ajax hoor. Overmars heeft gewoon de verantwoordelijkheid en daar wringt de schoen omdat ik vind dat het technische beleid hard heeft gefaald. Van leuk besturen bij go ahead naar TD bij Ajax is natuurlijk geheel andere koek. En ondanks dat die revolutie goed voor de club is geweest vind ik wel dat er zeker kwetsbaarheden zijn binnen de huidige opzet.

10 juni 2015 om 17:35

''als je een leuke speler 1 miljoen euro netto biedt dan komt die lekker ballen. Het liefst een talent met enorme potentie en anders het salarisplafond omhoog. Dit is niet te harden zo.''

Wat is dat voor onzin mentalist. Zo makkelijk is het natuurlijk niet hè. Zelfs al gaat Ajax hoge salarissen bieden (waar iedereen juist op tegen was in de tijd van Jol ed, en nu is het opeens wel prima... beetje hypocriet) dan nog kan het niet op tegen de concurrenten die nóg meer bieden. En ook al gaat het de speler niet om het geld maar om het sportieve aspect, dan is de Eredivisie gewoon niet aantrekkelijk genoeg. Begrijpelijk.
Het is ongelooflijk moeilijk om spelers waar je van op aan kunt (dus die echt wat gepresteerd hebben) naar een club als Ajax te halen. Waarom zullen die voor een matig salaris naar de Eredivisie gaan, als ze ook kunnen cashen in het Midden Oosten, of nog op een behoorlijk niveau kunnen meedraaien in een grote Europese competitie. En als ze daar al te slecht voor zijn, is het dus maar de vraag of ze nog wat aan Ajax toevoegen en is het hoogstwaarschijnlijk geen 'gevestigde' speler.

''het liefst een talent met enorme potentie'' Haha ja, dat wil ik ook wel! Heb je zelf niet door hoe simpel die opmerking is. Helaas kapen alle (sub) topclubs die spelers allemaal weg. Ajax krijgt gewoon niet snel de voorkeur. Kijk naar Odegaard.
En als de (sub) top clubs er niet voor in de markt zijn, en het een relatief onbekende speler is, dan zit je er dus weer mee dat je helemaal geen zekerheid hebt, omdat ie nog niets op een acceptabel niveau heeft laten zien. Ja, misschien is het talent daar, maar dat hoeft niks te zeggen. Het is geen Fifa waar de ontwikkelingscurve al van tevoren vastligt.

Ach het kan altijd erger, wie weet pakt dit toch goed uit...

9 juni 2015 om 19:12

Als Psv'er zou ik zeggen zeker doen.
Is pas 31 jaar en heeft toch minstens 10 wedstrijden dit seizoen gespeeld.
Zal de verdediging bij Ajax zeker van impuls voorzien als hij komt. Wie weet kan hij het EK bij een heel goed seizoen gewoon nog halen ook.

9 juni 2015 om 19:16

Precies, en al wordt hij voor de Ooijer rol gehaald.. Prima toch?

Tenminste eindelijk iemand die er de beuk in wil gooien, die een tik uit durft te delen. Dat is wat we nodig hebben, met Heitinga en Gudelj zit je dan wel goed.

9 juni 2015 om 20:25

Zie hem zelf ook niet als de verlossing. Maar met alle versterkingen bij elkaar, ga je toch aardig vooruit. Maar alles valt of staat met een verandering van spelopvatting van F. de Boer.

Cillissen
van Rhijn
Veltman
Heitinga
van Dijk
Bazoer
Gudelj
El Ghazi
Sinkgraven
Fischer
Milik
9 juni 2015 om 20:34

Kunnen ze Ooijer niet weer terug halen??

9 juni 2015 om 21:16

Leuke opstelling, alleen waar is Klaassen gebleven. Toch een van de betere spelers nog bij Ajax. Verder heb je groot gelijk over de spelopvatting. Ik zag laatst nog een uitgebreid filmpje over Ajax onder Koeman met o.a. v.d. Meyde, Sneijder, Maxwell, Ibrahimovic, Trabelsi, Chivu en Galasek. Dat was me ook een elftal.... spelers als Pienaar en Boukhari die zich ook goed aanpasten aan het niveau. Helaas is er in dit Ajax geen enkele speler van dat niveau. Van Reijn is niet de helft zo goed als Trabelsi bij Ajax, Veltman kan nog niet de helft zo goed verdedigen als Pasanen... laat staan dat we Viergever moeten vergelijken met Chivu. En maar te zwijgen over Milik v.s. Ibrahimovic of onze topper Boilesen v.s. Maxwell.

Wat een armoede is het toch. Wel 100 miljoen op de bank maar een fatsoenlijke scouting lijkt nergens meer te ontdekken.

9 juni 2015 om 22:24

Was hem helemaal vergeten. Sinkgraven dan maar weer naar de bank, die komt wel aan spelen toe met blessuregevallen/spelers uit vorm.

Dat zou pas topnieuws zijn, ervaring in de verdediging kunnen we goed gebruiken, bovendien is Johny iemand met een Ajaxhart.

9 juni 2015 om 18:51

Top Nieuws? ik weet niet hoor, maar Heitinga kon het bij everton allemaal al niet bij benen en bij hertha ook al niet... Hoop toch echt eerder op iemand van niveau

9 juni 2015 om 19:10

En daarom werd hij speler van het jaar ?

9 juni 2015 om 18:51

Jaa iets wat van der vaart niet heeft en die alleen maar voor de centjes gaat

9 juni 2015 om 18:56

@patrick_020

Van der Vaart heeft wel een clubhart, deze is alleen al ingenomen door HSV

9 juni 2015 om 19:30

Van der Vaart heeft een familiehart en wil daarom in zuid Spanje spelen

Een man met ervaring. Goede pass in de poten. Een echte leider die goede coaching heeft.. Maar nog belangrijker. Een man die voorop gaat in de strijd en een echte Ajacied is. Hij zal alles geven voor het shirt wat hij aan heeft. Een speler die we nodig hebben..!

9 juni 2015 om 20:36

Goede pass?? Een echte leider?? volgens mij zit je verkeert. Dit topic gaat namelijk over John Heitinga.

9 juni 2015 om 21:21

Heitinga heeft wel degelijk een goede pass in zijn benen. Enige nadeel vond ik in zijn Ajax tijd dat hij het idee had om werkelijk waar elke bal lang te geven als crosspass naar de linksbuiten.

En een leider? Het lijkt mij wel..... passie voor Ajax, laat zich altijd horen op het veld in de vorm van coaching. Kan misschien wat scherpte en organisatie brengen.

Is Heitinga de speler die Ajax kwalitatief echt veel beter maakt? Nee.
Maar het is wel een speler met ervaring en de kwaliteiten in de top van de Eredivisie mee te kunnen. Misschien is hij wel het puzzelstukje die de verdediging van Ajax vorm kan geven.

9 juni 2015 om 21:56

@robert141

Weet je wel wie Heitinga is? Hij staat er juist om bekend een voetballende verdediger te zijn, heeft een uitstekende pass in zijn benen... Een echte leider? Durf je dat te ontkennen? Als er iemand charisma en pit uitstraalt op het veld is het Heitinga wel, zeker in een jonge selectie zou hij die rol heel goed kunnen invullen.

Die heeft werkelijk nergens, maar dan ook nergens een vaste basisplaats gehad, behalve bij Ajax.
Zelfs in Oranje moest een muur worden gebouwd voor de verdediging met hem erin.

9 juni 2015 om 18:51

euhm bij atletico en everton heeft hij gewoon een vaste basisplaats gehad hoor. ook vond ik hem in zijn primetime samen met mathijssen een beter duo bij het nederlands elftal dan wat er nu voor handen is. echter is hij enorm veel zwakker geworden de afgelopen jaren en heeft hij nu weinig meer bij ajax te zoeken ben ik bang.

9 juni 2015 om 18:55

Nooit onbetwist geweest bij Atletico en ging als bankzitter naar everton waar hij goede periodes heeft gehad maar ook hemeltergend slechte periodes. Deze man brengt niet altijd een 6. Totaal onnodig dit.

9 juni 2015 om 18:58

was gewoon de vaste rechtsback van atletico hoor en bij everton heeft hij zon 3 jaar in de basis gestaan. Het was een prima verdediger, niet meer dan dat, maar had zeker zijn waarde. Echter nu niet meer.

9 juni 2015 om 19:02

Dan ben je onjuist ingevoerd vriend. Stond vaak rechtsback bij atleti maar was op het eind zeker niet meer onbetwist. Bij everton ging het redelijk allemaal maar ook behelpen vaak. Dit is gewoon kaliber mathijsen.

9 juni 2015 om 19:05

euhm ja hij was ook kaliber mathijssen... beiden goed genoeg voor de subtop/middenmoot van een groot voetballand, maar geen absolute top idd. nu hij minder is geworden is het helemaal niks meer idd. maar ok zie dat hij 28 wedstrijden atletico heeft gespeeld en zal niet voor niks weg zijn gegaan, dus wellicht dat hij op het laatst niet zoveel meer speelde. maar dan nog vind ik dat speedlite zwaar overdrijft met zijn reactie: "nergens, maar dan ook nergens een vaste basisplaats gehad." dan klinkt het net alsof hij er helemaal niets van kon. heitinga haalde altijd een acceptabel niveau, zowel bij het nederlkands elftal als bij zijn clubs, maar was nooit een echte rots in de branding, dat niet nee. maar welke echte topverdedigers hebben we gehad in nederland sinds stam en de boer?

9 juni 2015 om 19:15

Als er geen Nederlandse verdeidgers voor handen zijn die passen. Dan kijk je toch naar een andere nationaliteit? Zo moeilijk is dat toch niet?

9 juni 2015 om 19:38

Lees je mijn reacties eigenlijk wel?? Ik zeg constant dat ajax voor een andere optie moet gaan.... In grote lijnen zijn we het exact met elkaar eens, alleen jij blijft steeds vallen over dat hij bij atletico de laatste paar wedstrijden niet meer mocht doen, de rest zijn we het volkomen met elkaar eens.

9 juni 2015 om 19:59

@ mentalist

Niet waar, hij werd verkocht door de financiële malaise bij Atletico destijds, Heitinga werd voor 10 miljoen verkocht en werd gezien als een koopje. Hij had een sterk debuut seizoen achter de rug en bij Everton was hij echt onomstreden is Evertonian van het jaar geweest, 4 seizoenen basis gestaan en word nog steeds op handen en voeten gedragen door de fans daar. Jij bent juist onjuist geinformeerd.

9 juni 2015 om 21:08

Klopt, Heitinga is altijd een matige voetballer geweest. Wel een die voor iedere meter vecht in het Ajax shirt. Persoonlijk vind ik het best leuk hem terug te zien bij de club.

9 juni 2015 om 21:53

Zeker! Heitinga is een echte ajacied. Ik zie hem er graag bij voor de ervaring en voor zijn charme als onbehouwen verdediger.

tja wat moet ik hier nu van denken. word al jaren niet meer opgeroepen waar jongens als veltman en bruma wel worden opgeroepen. kreeg geen/nauwelijks speeltijd meer bij everton, fullham en herta bsc. ik hoop dat hij nog iets kan, maar ik vind dat er wel een ernstig gebrek aan creativiteit is bij het aankoopbeleid van ajax. het is altijd de bekende weg bewandelen. de wereld is groter dan de (ex)eredivisie en denemarken marc(en frank), ga je netwerk eens uitbreiden.

9 juni 2015 om 20:13

misschien is die weg wel zo bekend omdat het de juiste is en daarom het meest opvalt. ik zou 123 niemand weten waarbij een transfer als deze slecht heeft uitgepakt. er zullen er wel een paar zijn maar die hebben vast geen WK-finale gespeeld (waarin die trouwens rood kreeg)

Toch 87 interlands gespeeld. Hoewel duidelijk over zn top, is het qua ervaring sowieso een aanwinst.

Als uitgerangeerde spelers als Heitinga en eerder van der Vaart bij Ajax op het verlanglijstje staan dan hoeft de concurrentie zich weinig zorgen te maken.

ik toch liever een maxwell of zoiets terug komen. die gast kan naast zijn ervaring ook het niveau nog een beetje omhoog brengen.

Was Heitinga afgelopen winter niet bij Ajax aangeboden en weigerden zij zijn diensten? En nu een x-aantal maanden later plannen ze een orienterend gesprek... Snap er soms weinig welke logica er ook achter mag zitten.

9 juni 2015 om 19:02

Dat zal wel met het vertrek van moisander te maken hebben, dat er nu wel ruimte is voor hem. Persoonlijk vind ik het erg zwak. Naast veltman moet een echte versterking worden aangetrokken. Niet een heitinga die weer een plek opvult, zodat ze straks kunnen zeggen: nu hebben we genoeg verdedigers. Ik wil versterkingen!!

9 juni 2015 om 19:13

Ah ja klopt. En afgelopen winterperiode mocht Moisander vertrekken maar Ajax wilde hem nog liever een half jaar houden en als dank mocht hij transfer vrij weg. Dus toen kozen ze voor Niklas boven Johnny, en nu is de een weg en mag de ander komen.

Van mij mag Ajax ook Heitinga zijn concurrent over nemen, John Brooks (afgelopen interland nog trefzeker tegen Nederland). Hij is een linkspoot, athletisch gebouwd (sterk en snel),komt graag mee naar voren, is nog jong (21 of 22 jaar) en Engels praten we allemaal wel. In mijn ogen ideaal, maar goed. 17 miljoen coaches hm.

Tja Marcie gaat geen spelers halen die kwalitatief wat toevoegen, weer een aankoop voor de bank

Laat Johnny B-Good maar graag terug komen !

Oké hij heeft de laatste jaren niet veel meer gespeeld, maar heeft voldoende ervaring en kwaliteit om als versterking te gelden. Met 11 technische prima donna's redt je het niet. Je moet ook spelers hebben, die kunnen lezen, sturen, coachen én ingrijpen.

9 juni 2015 om 19:14

Er zit ook een betere middenweg tussen 11 primadonnas en johnny stijvehark naaktslak heitinga.

9 juni 2015 om 19:50

Jij moet Heitinga niet wegzetten als een zeer matige voetballer Mentalist. Natuurlijk is Heitinga geen Europese topspeler meer maar met zijn Ajax verleden en zijn ervaring kan hij zeker van waarde zijn voor dit Ajax.

9 juni 2015 om 19:52

@ mentalist

Wat een enorme overdreven reactie zeg.. Je noemt ten eerste de middenweg niet, ten tweede; Johnny is waarschijnlijk de beste optie wat betreft ervaren speler die centraal achterin, op rv en op CVM inzetbaar is, die ook nog voor een enigzins acceptabel salaris voor Ajax zal willen spelen. Als Poulsen de Messias was, dan is Heitinga een god.

Het is trouwens 'is' niet 'zit'.

9 juni 2015 om 19:57

@ Mentalist

Bovendien trap je nu ook gewoon op mijn Ajax-teentjes... Johnny is een echte Ajacied, wordt onder de harde kern nog steeds erg gewaardeerd, en hem een naaktslak en een stijvehark noemen is Ajax-onwaardig.
Je gaat toch hopelijk ook niet dat soort dingen over Jantje Verthongen roepen als hij op ze 32e terug wil naar Ajax? Sommige Ajacieden verdienen een bepaald niveau van respect, en jij weigert ze dat te geven.

10 juni 2015 om 10:23

Amen Selassi020! Heitinga is geen Chiellini, maar voor Ajax nog gewoon een goede verdediger. Daarnaast is hij belangrijk vanwege zijn ervaring. En zoals je al zegt: hij verdient respect. Ik zou hem zelfs terughalen op zijn 40e.

9 juni 2015 om 21:54

Sjonnie! Een van de meest geliefde Ajax spelers in zijn tijd. Althans, door mij dan toch. Laat maar terugkomen inderdaad. Ik krijg nog steeds hartverzakkingen van zijn terugspeelballen.

9 juni 2015 om 22:32

Niet alleen door jou. Chivu, Heitinga, Galasek, dat waren toch de pitbulls van Ajax, de publiekslievelingen door de hoeveelheid passie en strijd die zij in een wedstrijd wisten te gooien wisten ze vele ajacieden aan zich te binden. Tuurlijk waren showpaardjes V.d. Vaart, Sneijder en Ibrahimovic de grote mannen in de schijnwerpers, maar bij de harde kern waren het deze drie die voorop stonden.

10 juni 2015 om 10:19

Ja inderdaad. En De Jong ook nog! Zulke spelers zijn toch nodig voor de balans. Hopelijk kan Gudelj die rol een beetje op zich nemen.

Ben er zeker van dat Heitinga nog kan mee draaien in de verdediging van Ajax.
Voor een balletje-breed is hij de man die het tempo laag kan houden.
Wees welkom,oude krijger.

Heitinga is de man die Ajax naar de titel kan brengen dit jaar, haal gelijk Urby Emanuelson en Ryan Babel terug. Stuk voor stuk toppers!

9 juni 2015 om 19:11

Pfff... er zijn zoveel betere spelers met meer ervaring en minder eisen dan dezr verwende spelers..

9 juni 2015 om 20:10

Ik was dan ook sarcastisch

9 juni 2015 om 20:11

@ Pelie

Babel en Emanuelson verwend noemen, oké maar Johnny is niet verwend ja!

9 juni 2015 om 20:14

@ relatiefaanjou

wie zou jij halen dan, met enigzins vergelijkbare ervaring, salariseisen en ambities?

9 juni 2015 om 20:39

Maduro wellicht, Vermaelen huren.

9 juni 2015 om 21:34

Maduro is misschien een paar jaar jonger, maar in kwaliteit echt niet beter dan Heitinga. Daarbij kan hij alleen maar op Cvm/cm en hebben we nogal veel spelers op het middenveld, dus een overbodige aankoop.

Vermaelen mag niet weg bij Barça, ook niet onder verhuur, zolang ze geen spelers aan kunnen trekken zal er niemand vertrekken. Hij heeft zich nog helemaal niet kunnen bewijzen en zal zelf ook niet weg willen zonder dat hij een redelijk aantal wedstrijden gespeeld heeft, of zijn kans na een redelijk aantal wedstrijden niet krijgen zal.

wat een rare reacties allemaal en vooral negatief.
Heitinga heeft WK finale gespeeld en 98 interlands..
Ging van Ajax naar Atletico en kon daar niet meekomen, maar is dat raar?
Alderweireld kan er nu bijvoorbeeld ook niet meekomen en is gewild door alle clubs in Engeland.. dus zegt dat zoveel ? Soms pas je gewoon niet in een speelstijl..

Bij Everton was hij gewoon een goede speler, die zelfs speler van het jaar werd en uiteindelijk niet meer in de basis kwam doordat er betere spelers kwamen, kan gebeuren toch?
Dat het bij Hertha niet lukt is meer te wijten aan het feit dat ze degradatiekandidaten zijn en heitinga toch meer een opbouwende verdediger is. In de eredivisie kan hij makkelijk mee, en met zijn mentaliteit en aanvoerders kwaliteiten kan hij de verdediging neerzetten, en dat is wat er nodig is. Daarnaast kan hij jongens als van Rhijn even laten weten dat er meer van ze verwacht word dan wat ze nu doen.

9 juni 2015 om 20:55

Even de feiten op het juiste rijtje: Heitinga speelde bij Atletico toen de club nog zonder Simeone speelde. Het was toen nog geen top; meer middenmoot-subtop in Spanje. Bij Everton heeft Heitinga in mijn optiek echt te weinig laten zien. Hij vluchtte toen ook snel naar Fullham, maar daar werd zijn contract niet verlengd. Bij Hertha is hij verder door het ijs gezakt. Eigenlijk is hij al drie jaar op zoek naar vorm & club...

Ga lekker naar Ajax. Maar doek daar dan meteen je technische hart incl. scouting op.

9 juni 2015 om 21:54

@ Ferryn

Te kort bij Everton?? Waar heb je het over hij is Evertonian van het jaar geweest, heeft 4 jaar basis gespeeld en wordt daar nog steeds enorm gerespecteerd. Je loopt maar wat uit je nek te lullen

9 juni 2015 om 22:37

In het seizoen 2012-2013 onder Moyes begon de ellende voor Hetinga. Moyes speelde liever Jagielka en Distin in het centrum. Heitinga kwam er niet aan te pas. Of er moesten blessures zijn. En als hij dan speelde, was dat niet sterk, zoals de 3-3 tegen Aston Villa waar Heitinga betrokken was bij alledrie de tegengoals.
Heitinga wilde in de zomer van 2013 zijn contract niet verlengen, waarna hij uiteindelijk op 31 januari 2014 transfervrij tekende bij Fullham voor 6 maanden. Fullham heeft hem na 6 maanden geen nieuw contract aangeboden.

Bron: engelse wikipedia.

9 juni 2015 om 22:45

Nou moet je ook niet vergeten dat Distin een geweldige toekomst toegedicht werd/wordt en Heitinga natuurlijk ook een dagje ouder wordt. Als ik football manager speel, dan zal ik uiteindelijk ook de routiniers laten banken als er een nieuwe potentievolle verdediger in de selectie is die de speeltijd nog nodig heeft om te ontwikkelen.
Hij is zeker niet goed genoeg meer voor de PL maar ik denk dat hij precies die vorm & club weer zal vinden in Ajax, zijn cluppie waar hij zich altijd 130 % voor heeft ingezet.

Ze zijn bij Ajax helemaal gek geworden. Hopelijk kan Ling een beetje realisme injecteren bij het TH, want het loopt echt de spuigaten uit. Is er dan geen eenoog aanwezig in het land der Blind(en)???

Heitinga is een voetballer die vroeg "oud" is geworden en heeft de laatste jaren nauwelijks gepresteerd. Ik vraag me af of dit de defensieve versterking is die Ajax nodig heeft. Ervaring heeft hij wel maar dat zegt niet alles. Kijk maar naar Boularouz en Mathijssen bij Feyenoord.

10 juni 2015 om 01:23

Ik kan je het antwoordt alvast geven : Nee

Simpelweg omdat hij eigenlijk maar op twee posities uit de benen kan : Rechtscentraal en rechtsback. Met Van Rhijn, Veltman, Van der Hoorn en Tete in huis heb je toch al genoeg ?

We zoeken iemand die linkscentraal en linksback uit de voeten kan. Met Dijks, Riedewald en Viergever hebben we daar slechts 3 opties. Als je ervan uit gaat dat Boilesen vertrekt althans. Kortom, Heitinga zijn komst gaat zover ik zie helemaal niks oplossen. Hoogstens een vertrek van Van der Hoorn of Tete inluiden.

Als dit doorgaat lijkt Ajax straks op een veteranen-elftal
Heeft totaal geen toegevoegde waarde
Bij v.d.Vaart zou het ietsjes anders zijn

9 juni 2015 om 21:32

Ja inderdaad joh, echt een veteranen elftal niemand boven de 26.. Wat een dramatische reactie!

Zie toch liever Douglas komen. Een echte sloper.

9 juni 2015 om 22:29

Douglas is een veel te beperkte voetballer voor het Ajax-systeem, zie een v.d. Hoorn, ook een echte sloper, die valt gewoon keihard door de mand bij Ajax omdat hij niet mee kan voetballen. Daarbij ook een mentale knak heeft opgelopen, maar sobere verdedigers doen het in ieder geval niet goed binnen het Ajax-systeem.

Dit is toch te dramatisch voor woorden. Eerst vd vaart polsen die over the hill is en nu heitinga polsen die nog meer over the hill is. Is het nou zo moeilijk om fatsoenlijke spelers te halen? Zou bijna terug verlangen naar de tijd voor de boer en co. Nu zullen we geen Suarez types meer zien bij Ajax. Nee alleen middelmaat uit de Nederlandse competitie of oud Ajax spelers die bij een middelmatige club op de tribune zitten..... Schandalig! Kijk eens wat verder! Wees verdorie niet zo gierig!!!!

Heitinga al 3jr geen wedstrijd meer gespeeld niet te geloven en dan onderhandelen mag blij zijn als die gratis mag spelen

Daar worden ze in Tilburg niet warm of koud van..........
En als meneer Overmars denkt dat de ervaring vanaf de bank goed is voor dit Ajax dan boffen ze maar met deze vastgeroeste bankzitter.

Wat een afgang. Krijgt zeker ook een 4 jarig contract aangeboden?
Zo veel miljoenen op de bank en dan met een uitgerangeerde verdediger aankomen die zelfs bij een Duitse degradatiekandidaat niet in het stuk voorkomt. Daar zullen ze in Eindhoven wel een hoop schik in hebben, dat Mark Overmars voor het aankoopbeleid verantwoordelijk is. .

Zou er nou niemand bij Ajax rondlopen die zich afvraagt waarom die jongen zelfs daar niet aan spelen toekomt?

Mentalist !!!!!
Sneijder en de jong zouden nog kunnen hahhahaa
Sneijder is nig steeds de beste cm ter wereld !!!
Noem 1 betere , zou ajax alleen kampioen maken

9 juni 2015 om 23:06

Ik noem:

Iniesta, Yaya touré, David Silva, Cazorla, Oscar en een hele hoop andere middenvelders die ik beter vind dan Sneijder. daarbij zijn er een paar trouwens wel echt CM, wat Sneijder niet is. Sneijder speelt bij Gala op Lam, en is van nature een Cam. Kan op CM maar is niet zijn natuurlijke positie.

Ben het overigens wel met je eens dat de Jong en Sneijder nog een niveau aantikken waar ze makkelijk met veel betere teams dan Ajax meekunnen.

Hij speelt al 3 a 2 jaar niet meer basis.. nou lekker hoor wat een slechte aankopen doet Ajax altijd weer. Kunnen ze niet gewoon naar de Ligue2/ligue1 gaan en daar degelijke verdedigers binnenhalen?

Heitinga is wat mij betreft welkom, een type Ooijer maar dan nog ietsje jonger en bovendien een echte Ajacied!
Maar ik vind dat Overmars wel eens een gesprekje mag aanknopen met Nigel de Jong, zijn contract loopt af bij Milan je leest helemaal niets over geïnteresseerde clubs of iets!

Cillissen
van Rhijn
Veltman
?
Dijks
Klaassen
N de Jong
?
Fischer
Milik
Kishna

Heitinga, hoe verzinnen ze het? Heitinga was in zijn beste periode al een matige verdediger en heeft de afgelopen 4 jaar geen knikker meer geraakt.

niet te geloven, stel je haalt de cl....
dit is geen vooruitgang voor ajax
vd engelse en duitse bank naar topclub in nederland

Gaan we nu ook Emanuelson halen? Als ze maar bij Ajax hebben gespeeld, dan is het goed. Kwaliteit? Redelijk vaak gespeeld de laatste tijd? Is niet belangrijk, als ze maar ervaring hebben met het zitten op de bank bij een degradatiekandidaat in een topcompetitie en een tik uit kunnen delen (kan ik ook).

Enige creativiteit voor wat betreft aankopen hebben ze bij Ajax niet.

Goed nieuws. Overmars is op weg terug naar Gae. Heitinga is een versterking voor GAE

Wat is dit voor onzin. Overmars mag zijn spullen pakken en oprotten. Hij bakt er helemaal niets van.

En wat is dat gelul dat andere versterkingen niet haalbaar zijn. Als PSV ook zo dacht bij Guardado dan had hij er nooit gespeeld. Sterker nog ze weten hem te contracteren ook nog.

Heitinga mag oprotten en lekker verpieteren. Ijskoud karaktermoord plegen bij die gozer. Had hij maar terug moeten komen toen het in engeland niet lukte, maar toen wilde meneer niet, was het nog te vroeg voor Ajax. Nu hij ook keihard faalt in het buitenland zien we Ajax als optie.... Hij wordt geen eens opgeroepen voor het Nederlands elftal, waar toch echt de allerzwakste positie de defensie is. Gewoon een voorbeeld van maken voor de rest. Kom terug als je nog echt iets voorstelt of blijf maar lekker weg.

Ook dat gezeik over oud spelers. Degene die terug kwamen en er echt iets van maakte, kwamen niet terug als versleten en opgerand, maar kwamen terug toen ze nog wel het niveau hadden dat goed genoeg was voor de (sub)top van Europa. Ik begrijp best dat ze niet te vroeg willen komen, maar je moet toch echt komen als de subtopclubs van europa je heel graag zouden willen hebben. En niet alleen bij Ajax ook bij Feyenoord en bij Psv.

Zelfde geldt voor sneijder en de jong, maar ook voor overmars die toch duidelijk een brevet van onvermogen mag krijgen. En dat gezeik dat het technische hart het samen beslist rot maar op hij s technisch directeur, hij krijgt ook de bonussen als het goed gaat dan slaat hij maar ook met zijn vuist op tafel bij rotzooi en anders gewoon wieberen. Leuk dat je oud topspeler bent geweest, zorg dan maar ook dat je een top technisch directeur wordt en anders doorselecteren.........

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren