Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Defensief wankel Oranje krijgt er vier tegen in ArenA

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft de oefenwedstrijd die in het teken stond van de extreem belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd tegen Letland niet kunnen winnen. Vrijdag in de Amsterdam Arena wonnen de Verenigde Staten na een knotsgek slot met 3-4. De hoofdrol bij het defensief wankele Oranje was voor Klaas-Jan Huntelaar, die twee keer scoorde en via Memphis Depay ook belangrijk was bij de derde. Huntelaar is Patrick Kluivert (veertig goals) voorbij op de topscorerslijst aller tijden van Oranje: hij staat nu op 41. Robin van Persie voert de lijst aan met 49.

/

Bondscoach Guus Hiddink nam geen risico met Stefan de Vrij, Ron Vlaar en Jetro Willems, terwijl Wesley Sneijder woensdag met Galatasaray nog in actie kwam in de bekerfinale van Turkije. Het zorgde ervoor dat niet de sterkste elf binnen de lijnen stonden, maar Oranje begon desondanks prima aan het duel met de Amerikanen. Depay en Daryl Janmaat (die zijn 25ste interland speelde) kregen kansjes, alvorens het Nederlands elftal het iniatief langzaam maar zeker kwijtraakte.

De Verenigde Staten, gecoacht door voetballegende Jürgen Klinsmann, namen in het kwartier na de goede openingsfase van Oranje het heft in handen. Althans, op het gebied van kansen. Gyasi Zardes knalde de bal hard op keeper Jasper Cillessen, Michael Bradley schoot de bal tegen de paal, Timothy Chandler verprutste de rebound (en stond bovendien buitenspel) en Brek Shea leverde een slap rollertje af toen hij doorbrak over links. Oranje krabbelde weer wat op, kreeg al een dot via een kans via Huntelaar (naast via een Amerikaans been), en diezelfde Huntelaar kopte niet veel later alsnog binnen.

/

Dat gebeurde na een puntgave voorzet van Depay. Voor Huntelaar was dat zijn veertigste treffer in dienst van het Nederlands elftal, waarmee hij op gelijke hoogte kwam met Kluivert. Op slag van rust leek Georginio Wijnaldum ook nog eens de 2-1 te maken, ware het niet dat Depay een overtreding had begaan. Die 2-1 zou er vlak na rust wél komen. Van Persie miste nog een vrije kopkans door de bal tegen doelman Brad Guzan aan te koppen; Huntelaar deed niet veel later voor hoe het wel moest. Weer profiteerde de spits van een fantastische voorzet, dit keer van invaller Gregory van der Wiel. Huntelaar speelde ook een hoofdrol bij de 3-1: via het hoofd van Depay schoot de spits raak.

Voor Hiddink was dat het sein om Davy Pröpper te laten debuteren. Oranje liet de teugels na die derde goal weer wat vieren en met name doelpuntenmaker Zardes kreeg kansen. Zo zag de aanvaller van Los Angeles Galaxy een doelpunt afgekeurd worden wegens duwen. Een tegengoal zat eraan te komen en die treffer werd gemaakt door John Brooks, die simpel binnentikte. In de bizarre slotfase kreeg ook Oranje weer kansen: zo zette invaller Wesley Sneijder met een heerlijke inspeelpass Daley Blind vrij voor Guzan. Blind passte op invaller Luuk de Jong, die het ding met veel mazzel nog bijna over de lijn kreeg. Het bleef bij de paal. In de knotsgekke slotfase zorgde Daniel Williams voor de 3-3, ramde De Jong op de paal en lag de bal er aan de andere kant direct weer in voor de 3-4 (Bobby Wood).

Klaas-Jan Huntelaar moet altijd spelen bij Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker slecht weer dit zeg.... wat een verdediging. Zulke makkelijke tegengoals gekregen. Ik zie het somber in voor het EK, als je zo speelt kan je net zo goed gewoon thuis blijven. De Jong heeft werkelijkwaar alles slecht gedaan net als Blind, Narsingh, Propper... de enige spelers die echt een voldoende hebben gescoord zijn Memphis en Cillessen.

5 juni 2015 om 22:23

Ach met het wk zag ook iedereen het somber in. Toernooi zijn wedstrijden opzich,maar het is inderdaad niet bijster goed....

5 juni 2015 om 22:25

Frankstank, dat klopt zeer zeker, naar nu is het toch wel een heel ander geval. Nederland kan het niet maken om 4 goals tegen te krijgen tegen dit Amerika

5 juni 2015 om 22:25

Verschil is alleen wel dat de oefenwedstrijden en kwalificatiewedstrijden bijna allemaal gewonnen werden. Dit is echt schandalig slecht. Met van gaal hebben we misschien ook niet goed voetbal gelaten zien, maar de resultaten waren er en de verdediging was niet eens zo dramatisch.

5 juni 2015 om 22:26

Tja als De Vrij en Vlaar er weer bij zin en dan Willems nog heb je best een aardige verdediging

5 juni 2015 om 22:30

Nou met Hiddink op de bank zie ik het somber in.. Hij krijgt het gewoon niet voor elkaar. En dan na het EK blind aan het roer. Worden dramatische jaren voor het Nederlands elftal.

5 juni 2015 om 22:34

wat een drama reactie zeg, ben jij vergeten er onder van Gaal gewoon goed gevoetbald werd en amper doelpunten tegen kreeg en amper wedstrijden verloor.

5 juni 2015 om 22:36

Nou bedankt Ik doelde er meer op dat je nooit kunt voorspelen hoe het op een toernooi zal gaan.Tuurlijk een goeie voorbereiding is belangerijk,maar je kunt niks voorspellen bij een toernooi.

5 juni 2015 om 22:38

Moet je je wel voor het toernooi kwalificeren. Ik zie Nederland in deze vorm nog verliezen tegen Tsjechië, Turkije en IJsland.

5 juni 2015 om 22:50

Willems is zeker geen verdediger hij staat alleen op die plek maar verdedigend wordt het er niet beter van overigens lag het probleem meer op het middenveld waardoor de verdedigers op hun slechte punten gewezen werden en BMI en Bruma zijn niet NL elftal waardig. Ik vind het ook tactisch erg zwak en dat is Guus aan te rekenen. we kunnen niet zonder een Bikkelaar op het veld Guus

Opstelling tegen Letland hopelijk de volgende met meer man achter de bal maar op de vlanken vanaf het middenveld snelheid. Jammer dat Klaassen er niet bij is die kon ook wel op het middenveld de balans brengen met zeer weinig balverlies

Cilissen
Van der Wiel
De Vrij
Vlaar
Willems
Berghuis
Sneijder
De Jong
Depay
Huntelaar
Van Persie
5 juni 2015 om 22:54

De Jong is niet mee. Berghuis op basis waarvan heeft hij meer krediet dan Promes die paar keer speler van de maand in Rusland is geworden. Verder van Persie speelt gewoon waardeloos. Gewoon 4-3-3 en een middenvelder dan ipv Van Persie. Gewoon Blind op het middenveld

5 juni 2015 om 23:05

Willems is op de linksback positie echt wel een stuk beter dan Blind. Hij is veel sneller, fysiek sterker en heeft geweldige rushes naar voren. Daarnaast zijn de voorzetten van Willems ook nog zeer secuur (die van Blind zijn ook geweldig).

Blind kan het beste voor de cvm positie gaan. Hier komt hij veel beter tot zijn recht. BMI en Bruma zijn inderdaad niet het Nederlands elftal waard.

5 juni 2015 om 23:55

Ga fietsen met je Blind. Vandaag ook weer slecht in defensief opzicht, maar daar ben jij blind voor.

6 juni 2015 om 00:20

Frankstank.

Waarschijnlijk was jij een van 95 procent die het somber in zag het WK van 2014 ik had het geloof wel dat onzer LVG het varkentje zou wassen aan de andere kant van de plas.
Nu met Hiddink aan het roer vrees ik toch het ergste die man heeft een kunde van drie keer niks als het om het Nederlandse voetbal gaat, hij weet hoe je het moet bestrijden en daar is direct ook alles mee gezegd.

6 juni 2015 om 01:14

@ fcdh079,

Turkije speelt al jaren droeviger dan Nederland en dat is in deze kwalificatiereeks ook niet anders dan voorgaande jaren...

5 juni 2015 om 22:23

Haha wat een schandelijk zooitje is het toch.

Opdat Blind, Bruma, Wijnaldum en BMI maar dan ook nooit meer opgeroepen zullen worden, wat een laag niveau hebben die zeg, om te janken!

Die wissels van Hiddink ook, op het einde sta je gewoon met 3 nummer 10 spelers. Hoe is het ook mogelijk om Wijnaldum er de hele wedstrijd in te laten staan...

5 juni 2015 om 22:34

De nederlaag reken ik ook toe dat middenvelders overlopen werden. Dramatisch gewisseld en helaas teveel kansen laten liggen op de nekslag.

5 juni 2015 om 22:36

Heel Nederland hoopt dat Guus Hiddink het gewoon voor gezien houdt. Hij kan het niet meer. Op dit moment een van de slechtst mogelijke coaches van het NL elftal. Is dit NL elftal onder Hiddink overigens niet statistisch het slechtste NL elftal aller tijden?

5 juni 2015 om 22:36

Helaas de conclusie dat notabene Bradley sterker was bij vlagen dan ons middenveld.

5 juni 2015 om 22:36

Nou niet alleen die 4 die je nu opnoemt hoor. Cillessen speelde ook bizar maar dan ook bizar slecht. Verder heb ik Narsingh niets goeds zien doen. Clasie had er geen zin ik en Propper was ook bagger. De enige die goed speelde was Depay, en die speelde de tweede helft ook slecht.

Hiddink moet per direct weg en ik wil Verbeek zien, die zet de spelers op scherp want dit kan niet door de beugel.

5 juni 2015 om 22:37

Cillessen slecht? Haha, ga toch weg, je hebt de wedstrijd duidelijk niet gezien.

5 juni 2015 om 22:40

Cillessen slecht? Ben je nu alleen aan het zeiken om het zeiken. Die heeft er nog veel ballen uitgehaald anders hadden we er 8 om onze oren gehad. Dan ook nog die drama verdedigers voor hem. Ook Huntelaar was dikke prima. Hele voorhoede was niet slecht alleen Clasie viel door de mand op het middenveld en alle verdedigers echt drama.

5 juni 2015 om 22:43

Een keeper moet meer kunnen dan alleen een bal tegen houden. Volgens mij moet jij beter kijken want Cilessen heeft geen bal geraakt vandaag. Als hij de bal had wist je al dat we hem kwijt raakten. Hoopte zo dat Guusje de ballen had om hem eruit te halen maar dat durft ie natuurlijk niet, begrijpelijk.

5 juni 2015 om 22:46

Jullie moeten eens beter kijken naar een goede keeper als Neuer, Valdes en Courtois. Die gasten kunnen niet alleen goed keepen (zoals Jasper ook kan maar dan minder) maar ze kunnen ook meevoetballen. Ook dat hoort bij een doelman.

5 juni 2015 om 22:55

Cillissen was gewoon bar en bar slecht maar zo ook 8 van de 11 anderen. Ik vind dat Bruma er nooit bij had moeten zitten. Zijn eerste balcontact was gelijk balverlies. Ik vond alleen Depay, Promes, Huntelaar en RVP redelijk tot goed spelen. Hiddink moet echt ander werk zoeken. Als het maar niets met voetbal te maken heeft.

5 juni 2015 om 22:56

Wees blij dat Cillessen keepte. Beste Nederlandse keeper die er is. Kon niks doen aan de doelpunten. Echt bagger verdedigd. Hij was gewoon kansloos.

5 juni 2015 om 22:57

Ach ga toch weg man hij moet de ballen eruithalen en de verdedigers moeten gewoon een klein beetje fatsoenlijk opkunnen bouwen dan is het goed maar met deze verdediging sjongejongejonge

5 juni 2015 om 23:03

Clasie was veel beter dan Wijnaldum

5 juni 2015 om 23:05

Ik zeg helemaal niks over de doelpunten man, lees eens. Ik zeg nergens dat ik het een slechte keeper vind, maar vandaag was hij erg slecht bij het opbouwen. Notabene bij een land als Nederland, die van opbouwen moet hebben, staat er een keeper die dat niet kan. Daar moet hij nog even op trainen, want het is een prima lijnkeeper.

De verdedigers moeten ook kunnen opbouwen ja, maar de keeper toch ook gewoon? Nu staat er niemand die dat kan..

5 juni 2015 om 23:11

Het komt natuurlijk ook doordat er teveel 'donkere' jongens in de selectie zitten.

5 juni 2015 om 23:14

Cillessen is ook opbouwend een prima keeper hoor, weet niet onder welke rots jij gezeten hebt afgelopen seizoen, maar als je denkt dat cillessen alleen een lijnkeeper is, heb je het goed mis.

Grootste punten van ergernis vandaag waren voor mij: v.d. wiel, luuk de jong, Bruma (waarom wordt hij los van Hiddink zijn PSV hart geselecteerd) en Wijnaldum.

Ik vond Blind, BMI en Cilessen nog wel een redelijk niveau halen, Clasie deed het goed, Pröpper toonde ook veel inzet, prima debuut, Sneijder amper gezien, Huntelaar deed wat hij moest doen en Narsingh hoeft van mij ook nooit meer geselecteerd te worden. RvP had nog wel wat meer tijd van mij mogen krijgen, vond dat hakje wel weer getuigen van die flair en geliktheid van hem.

5 juni 2015 om 23:15

@entelechy

Sarcastisch, cynisch of hoe je deze reactie ook bedoeld, hij kan niet ik weet niet wat je zeggen wilt?

5 juni 2015 om 23:16

hou als je blieft op cillissen was verre weg de best van t veld! daarna depay! maar maar misschien in t vervolg zoet of pasveer selecteren? aangezien hiddink toch merendeel psvers selecteerd.

5 juni 2015 om 23:26

Pröpper is trouwens helemaal geen 10, wat ik wel belachelijk vind is Wijnaldum erin, Huntelaar/rvp voor de Jong (echte PSV-voorkeurs wissel naar mijn mening) sowieso dat één van de twee erin had moeten blijven, dan was Huntelaar het meest logisch geweest, maar ook RvP speelde niet slecht tot zijn wissel naar mijn mening. Maar waarom we het weggeven is omdat Hiddink terwijl USA steeds maar door ons middenveld heen wist te steken, toch geen verdedigend ingestelde middenvelder inbrengt, en zelfs Clasie er afhaalt. Hij had beter Wijnaldum kunnen wisselen voor Pröpper dan had je twee cm's en hadden we het makkelijker uitgespeeld naar mijns inziens

5 juni 2015 om 23:27

Die "donkere" jongens hebben anders wel de grootste successen geboekt met het nederlandse voetbal. En nu nog steeds zijn de "donkere" jongens de gene die het moeten doen en laten zien. Lekker reacties uitlokken, stoer

5 juni 2015 om 23:30

Grootste succes was onder EK '88 en daar waren niet al te veel donkere jongens bij betrokken hoor, maar dat je er uberhaupt huidskleur bij moet betrekken is veel geniepiger, en ik voel me als Antilliaan zijnde dan ook behoorlijk op mijn teentjes getrapt.

5 juni 2015 om 23:31

Oh, nou ik heb het anders niet gezien dat Cilessen opbouwend prima is. Als hij de bal naar voren schiet ben je hem sowieso kwijt. Dat is bij elke interland zo, ook bij die van het wk. Toen ergerde ik me al dood aan hem. Maar het zal wel moeilijk zijn om jullie te overtuigen aangezien de Ajacieden hier in de meerderheid zijn. Ik kan alleen maar zeggen: bekijk de wedstrijd nog een keer en dan zie je dat Cilessen alles inlevert.

5 juni 2015 om 23:36

Ik spreek niet uit mijn voorkeur voor Ajacieden hoor, je hoort mij geen woord reppen over een Sneijder of vd Vaart als iemand hun zal afkraken, Cillessen echter benoemen als een niet mee-voetballende keeper , terwijl hij vrijwel elke bal van de verdediging bij Ajax moet verlengen naar middenveld en dit ook prima doet. getuigt van iets heel anders als wat jij hebt gezien deze wedstrijd. Wat me trouwens ook helemaal niet is opgevallen deze wedstrijd hoor, ik ga morgen nog eens nakijken op Whoscored.com volgens mij loop je maar wat slap te lullen.

5 juni 2015 om 23:40

@azrsenal

Ik kan niet kijken naar Valdes, dat is een bankkeeper.

5 juni 2015 om 23:50

Waren allebei gewoon even slecht, misschien is dat moeilijk te zien omdat jij door een andere bril kijkt. Waar BMI en Bruma mee bezig waren vnv heeft weinig met voetballen te maken.

5 juni 2015 om 23:57

zo makkelijk om zo'n link te leggen... De Jong verdiende net zoald propper op speeltijd. Wat wijnaldum erin? Die stond er vanaf het begin al in? Wijnaldum en clasie waren allebei een drama denk je dan echt dat die denkt ooh wijnaldum zit bij psv dus die laat ik staan? Dus hij bracht willems niet omdat het dan te duidelijk was dat hij het liefst heel psv opstelt? Oke Narsingh is al een jaar een drama hoe die nog bij de selectie zit is echt het een nieuw wereld wonder.

6 juni 2015 om 00:07

Nou liet BMI tenminste niet op knullige wijze zijn man steeds uit zijn mandekking ontsnappen, had hij nog wel een paar een mooie slidings en een stuk minder wexdstrijden gespeeld dit seizoen, dus daar kon ik nog wel mee leven maar Bruma daarentegen heeft dus een bagger seizoen gehad, verdient het op miraculeuze wijze om toch geselecteerd te worden en speelt vervolgens een dramatische wedstrijd, net als Wijnaldum. Ja dat doet me wel denken dat zijn sympathie voor Psv'ers enigszins meespeelt voor zoiets als een vriendschappelijke wedtrijd.

6 juni 2015 om 00:10

Door wat voor bril kijk ik volgens jou dan? Een Feyenoord bril? Ik zou inderdaad Veltman liever zien maar dat heb je me nergens horen zeggen, dus dat je mij verwijt door een Ajax-bril te kijken vind ik nergens op slaan. En ik zeg nergens dat Wijnaldum erin moet blijven hij moest er juist UIT

6 juni 2015 om 01:44

Dat hebben trainers er van gemaakt! De beste keepers in het verleden konden niet meevoetballen. Jasper hebben niet hoog zitten, maar ik vind het wel de meest betrouwbare keeper!

6 juni 2015 om 02:23

Maar dan wel weer zeggen dan blind een redelijk niveau behaalde, voor zijn doen misschien maar dan voegt hij nog niets toe, is telkens een fractie te laat, fysiek wint ie niks en heeft weinig aanvallende wapens, alleen een goede voorzet. Indi ging ook meerdele malen goed de fout in!

6 juni 2015 om 19:10

jouw moeder of zus pijpt of neuk zeker een donker iemand

5 juni 2015 om 22:24

Tja, dat krijg je zonder Nigel de Jong. Een triest middenveld dat compleet overlopen wordt zonder iemand die ook maar een poot uitsteekt of een gat dichtloopt.

5 juni 2015 om 23:08

Inderdaad, met een Clasie die zo slap en traag is als t maar kan ga je sowieso verliezen. Daarbij een Indi die nodig moet gaan trainen, gaat iedereen zo door onze verdediging en middenveld heen. We missen Nigel heel erg, had ook echt behoefte aan iemand die gewoon een trap uitdeelt.

5 juni 2015 om 23:40

Clasie speelde prima deze wedstrijd, Indi was ook niet de absolute zwakke plek. Wijnaldum leed steeds balverlies in de laatste fase, en Clasie loopt niet gaten dicht zoals De jong dat doet, puur omdat hij een heel ander takenpakket uitvoert bij Feyenoord. Je hebt een type Fer/strootman/de jong nodig op het middenveld anders werkt het niet, maar het lag eerder aan zoutzakken Wijnaldum, Bruma, Narsingh, v.d. wiel en Luuk de jong (eigen goal, 3 100 % kansen missen) dat we deze wedstrijd niet professioneel hebben afgesloten. Je kan het Clasie en BMI niet kwalijk nemen, BMI niet dat hij met zo'n zakkenwasser als Bruma moet samenspelen en Clasie niet dat er geen defensief ingestelde middenvelder naast hem gepositioneerd staat.

6 juni 2015 om 01:36

Een trap uitdelen in een vriendschappelijke wedstrijd? Dit soort ploegjes moet je gewoon met 2 of 3-0 terug naar huis sturen. Daar zijn geen excuses voor.

5 juni 2015 om 22:24

Kwam ook door het te aanvallende middenveld hoor.
Wie speelt er nou met Propper, Gini en Sneijder tegen een USA dat sowieso voldoende kansen kreeg.

Neemt niet weg dat onze verdediging indd matig is. Die Bruma is groot voor niks. Verdedigt als een schooljochie.

5 juni 2015 om 22:58

Bruma was slecht maar vond BMI toch nog een stuk slechter bij dat laatste goal om te huilen

5 juni 2015 om 23:05

Ja en dan de enige middenvelder die wel meeverdedigde Clasie eruit halen en Wijnaldum de hele westrijd laten staan

5 juni 2015 om 23:21

@maroc precies dat, en dan met die twee prutsers erachter, hoewel ik BMI het helemaal nog niet zó slecht vond doen hoor, Bruma is toch wel één van de beperktste verdedigers ooit die speelt onder het Nederlands elftal. Heeft géén goed seizoen gedraaid persoonlijk, speelde de hele wedstrijd lang met veel te veel ruimte tussen hem en zijn directe tegenstander, liet iedereen lopen en liet 2 van de 4 goals zijn mannetje lopen waardoor de goal valt. Blind kan prima op linksback en deed dat ook niet slecht, als Depay hem nou eens inspeelt in als hij zijn rush naar achterlijn legt, die gebruikte die ruimte elke keer alleen maar om zelf weer 20 meter over te schieten...

Hoe kan je de schuld bij BMI leggen, kijk je door net zo'n PSV-bril als Hiddink?

6 juni 2015 om 01:02

Nee juist niet ik vond bruma heel slecht spelen ook dramatisch maar hoeveel passen van bmi zijn aangekomen en hij heeft ook paar keer zn man laten lopen blind vond ik ook dramatisch de enige die ik nog redelijk vond spelen waren depay huntelaar clasie en cillessen en promes ging ook wel

6 juni 2015 om 01:35

Maar als je kijkt naar wat we beschikbaar hebben aan verdedigers zou ik altijd nog liever BMI in de basis hebben dan Bruma. Ik zou nog eerder Gouweleeuw ovan AZ of van Beek van Feyenoord opgeroepen hebben.
Sorry dat ik je beticht door een PSV bril te kijken, ik kan alleen niet voorstellen dat je BMI nog slechter vond dan Bruma, ook als je over het algemeen naar beide hun niveau kijkt, zou Bruma niet eens geselecteerd moeten worden mijns inziens.

5 juni 2015 om 22:24

Huntelaar?

5 juni 2015 om 22:24

Huntelaar krijgt van mij ook wel een voldoende. werkte hard en met 2,5 goal kan je toch geen onvoldoende scoren lijkt mij

5 juni 2015 om 22:27

Idd

5 juni 2015 om 22:25

Hoe kun je nu op die nieuwelingen afgeven? Die martins indi en bruma zijn echt niet Nederlands elftal waardig, heel amateuristisch! En die hebben er al zoveel gespeeld. Die nieuwelingen moet je niet na een kwart wedstrijd veroordelen!

5 juni 2015 om 22:39

Het gaat niet om de nieuwelingen, het gaat om de wissels van de bondscoach en het spelen met drie aanvallend ingestelde middenvelders. En Bruma kan ook echt niet op dit niveau.

5 juni 2015 om 22:25

Huntelaar heeft 2goals gemaakt. Het middenveld was te aanvallend en de verdediging te zwak. De verdedigers falen vandaag. Vooral Bruma was slecht.

5 juni 2015 om 22:59

Iedereen zecht vooral bruma maar ik vond bmi nog slechter die kan niet eens een normale bal spelen

5 juni 2015 om 23:26

Is niet gek dat Bruma wordt genoemd. Die jongen is gewoon niet goed genoeg. Voor PSV en de Eredivisie is het een prima verdediger, maar meer dan dat is hij gewoon niet. Leuk voor die jongen dat Hiddink hem oproept, maar onze bondscoach moet eens stoppen met zijn PSV vriendjes op te roepen. Depay, Wijnaldum, Willems allen toppers en voegen ook iets te aan Oranje. Maar kap toch eens met een Luuk de Jong, Bruma, Affelay maar ook die Zoet die wordt/ werd opgeroepen.

Tsja en over Indi heb je meer dan gelijk. Die jongen zakte vandaag volledig door het ijs. Hoe makkelijk ze bij hem weg draaiden, zwak in de duels. Pff.

5 juni 2015 om 23:43

De hele verdediging vandaag was gewoon dramatisch. Blind kan de binnenkant niet afdekken, blijft me opvallen. Bruma en Martins Indi samen is gewoon zeer chaotisch, maar goed we hadden voor vandaag niet beter. Gelukkig zijn Vlaar en de Vrij er weer bij wanneer het er echt om gaat.

Laten we er ook niet te zwaar aan wegen. Het was slecht om dit uit handen te geven, zeer slecht zelfs. Maar het blijft maar een oefenwedstrijd waarin Hiddink duidelijk dingen wilde proberen en mensen een kans wilde geven die normaal niet spelen. Laten we alsjeblieft niet weer allemaal denken dat we het beter weten.

Nederland voetbalde in balbezit gewoon heel aardig vandaag. De verdediging is komende week voor 75 anders (de vrij, vlaar en willems die voor vandaag niet fit waren en volgende week wel) dus ik denk dat het gewoon goed moet komen.

We laten ons weer leiden vind ik door opportunisme omdat we er 2 tegenkrijgen in de laatste paar minuten, waarbij de 3-3 gewoon pure pech was en de 3-4 dramatisch verdedigd. De bondscoach kan ook weinig doen aan persoonlijke fouten.

5 juni 2015 om 22:26

Voordat mensen weer spelers de schuld gaan geven, kunnen ze zich beter eerst tot GUUS HIDDINK richten! Een goede promes eruit halen voor waardeloze Narsingh?? Clasie die het middenveld in handen heeft vervangen hoppa gelijk alles uit balans.... Dan nu even wat spelers... Bruma, gewoon nooit meer doen! Blind komt te veel snelheid te kort op linksback! Indi is zonder de Vrij of Vlaar helemaal de weg kwijt! Memphis, clasie en Huntelaard speelden heel goed!

5 juni 2015 om 22:26

kom op zeg, de wedstrijd is verloren ja, maar ik heb toch een beter elftal gezien, ze waren gretig en alleen de twee verdedigers bruna en bmi waren de minderen van deze elftal

5 juni 2015 om 23:01

En de backs en het middenveld was niks mis mee?

6 juni 2015 om 07:42

Ook wel, maar minder, blind is geen lb meer, maar als die de bal miste of verloor, gaat hij er achteraan en dat zie je bv bmi niet doen. Bruma, die heeft niet veel gespeeld, dus dat is nog te verklaren, al vindt ik hem zelf niet zo veel aan. Geef me dan maar liever de vrij, die heeft zich goed ontwikkelt. Middenveld, eerste helft was clasie beter dan in het tweede helft, maar ook weer logisch, het zal daar echt wel zeer warm en broeierig zijn geweest, dit geld dus voor alle spelers. Propper komt er in en je verwacht hem zo te zien als bij vitesse, maar dat kan natuurlijk nooit zo zijn. OP zich heeft hij het zo zo gedaan, maar lef toont hij wel.

5 juni 2015 om 22:27

Was een leuke pot voetbal man! Ik heb me prima vermaakt. Op naar Letland!

5 juni 2015 om 22:28

Huntelaar is echt gevaarlijk in de 16 man echt wat een fantastische spits ook een goed schot

5 juni 2015 om 22:34

Blind moest gewoon op het middenveld ipv Wijnaldum die 2x had moeten scoren, dan had Willems Lb kunnen staan

5 juni 2015 om 22:39

Huntelaar verdient ook wel een voldoende hoor haha.

Bruma, Indi en Blind. Wat een grabbelaars zijn dat zeg pfffff.

6 juni 2015 om 06:28

Cillissen had zeker van de 4 tegen goals zeker 2 ervan moeten houden. Dus om te zeggen dat hij foutloos gekeept heeft vind ik erg roos kleurig. De hele achterhoede op van der wiel na speelde slecht. Clasie werd door een ieder in het elftal geplaats maar had totaal geen meerwaarde. Wil je N. De Jong niet opstellen kan je voor kiezen tegen mindere tegenstanders maar dan moet er wel een vent staan en geen kabouter veel verkeerde passes geeft.dus willengte we een goede achterhoede en een VCM dan zullen Vermeer,de Vrij, Vlaar en Willems en v.d. Wiel er moeten staan.

5 juni 2015 om 22:32

En hou ook aub op met blind op linksback wordt er helemaal moe van veelste traag. Bruma drama. Huntelaar redelijk net als depay kwam tenminste gevaar van af

het is maar een oefenpot, maar 4 goals tegen is altijd slecht.

5 juni 2015 om 22:39

Tegen Amerika met een op papier veel sterkere ploeg is gewoon schandalig slecht! Hiddink, Wijnaldum, Narsingh, Bruma en Blind out en daarvoor in de plaats is het tijd dat Klaassen, Berghuis en Van Beek of Van Dijk kansen gaan krijgen

6 juni 2015 om 10:02

Ja wat dan zijn geweldenaars.... Allemaal om te huilen op dit moment.

Wat een ongelooflijk slecht Nederland was dit vandaag zeg. Gewoon beschamend en schandalig!

Er zijn wel een aantal dingen duidelijk geworden vandaag.

- Janmaat kan in het Nederlands elftal gewoon niet verdedigen
- Blind is als back te langzaam en moet op het middenveld spelen. (of niet)
- Bruma/bmi komen veel en veel te kort. Graag De Vrij en Vlaar??? neerzetten!
- Clasie speelde dramatisch verdedigend gezien en verzoop volledig door Propper/wijnaldum.
- Narsingh blinkt niet uit bij PSV en komt ook voor Oranje te kort. Promes en Depay waren veel beter.

Positief vond ik Huntelaar, de gretigheid van Van Persie en de vleugels. Die speelde best lekker.

5 juni 2015 om 22:32

Ze moeten Virgil van Dijk een kans geven, als een Bruma in het Nederlandse elftal zit kan van Dijk dat zeker! Hopelijk ziet Hiddink dit nou ook is in.

5 juni 2015 om 22:34

Op zich ben ik het met je eens dat je die jongen minimaal een keer moet uitnodigen voor een trainings stage, maar het zegt best wel wat dat zowel Van Gaal als Hiddink hem beide links laten liggen.

Daarnaast is Bruma geen maatstaf, die komt ook te kort.

5 juni 2015 om 22:36

Van Dijk heeft wel degelijk een paar keer meegedaan op een trainingsstage. Hij kon blijkbaar niet imponeren

5 juni 2015 om 22:38

Hmm ok, dat kan ik me niet herinneren maar dan heeft hij dus wel zijn kans gehad.

Gewogen en te licht bevonden.

5 juni 2015 om 22:41

Hij is al vaker uitgenodigd en kwam zwaar tekort. Stop eens met die ongein. Virgil wie?

Clasie was geweldig. Met Blind en bruma ga nooit wat winnen. Maar het ergste: Guusje Hiddink. Pepernoot eerste klas.

5 juni 2015 om 23:14

Clasie werd overlopen gek. Virgil die beter is dan elke eredivisie verdediger en de beste spelen in schotland

6 juni 2015 om 01:55

Ach joh, niemand volgt het Schotse voetbal en volgt de trainingen van Oranje ook niet. Ik ook niet by the way, maar hoe kunnen mensen oordelen dat Van Dijk kwaliteitstekort komt om met Oranje mee te gaan. De wedstrijden die ik heb gezien van Celtic (champions League wedstrijd) en van FC Groningen, vond ik het gewoon echt een hele stabiele/constante centrale verdediger.

Het niveau dat Botteghin heeft (1 van de beste verdedigers van de Eredivisie), dat niveau had Van Dijk ook toen hij nog bij Groningen speelde. En hij is zelfs 5 jaar jonger! Maar ik vind het niet zomaar een centrale verdediger, want naast zijn hoofdtaak verdedigen, kan hij ook vrije trappen nemen en geweldige crosspassen geven. Dus hij is vrij compleet ook en hij is ook meedogenlozer geworden in duels was me opgevallen bij Celtic. Dus het is een vrij complete verdediger.

Ik vind het eigenlijk ook raar waarom Douglas niet 1 heeft gespeeld met Oranje. Als jongens als Kongolo, die nog niks heeft bereiken en vorig seizoen wat sterke wedstrijden heeft gespeeld, mee mag naar een wk en Bruma die dit seizoen niet sterk speelde, maar alles liet afhangen op zijn andere maatje wel wordt geselecteerd en in de basis staat, dan mag Douglas toch een keer spelen?

Waarom wordt Erik Pieters nooit meer geselecteerd of Van Aanholt? Paul Verhaegh heeft trouwens ook een verschrikkelijk goed seizoen gehad met Augsburg, dus ik snap ook niet waarom hij niet is gekozen. Fer heeft trouwens ook een lekker seizoen gedraaid, dus ja.

Als ik een opstelling mocht maken, dan zou het dit zijn. Dus ook zonder Robben. Eigenlijk 4-1-2-1-2 brede diamant. Beerens heeft een goed seizoen gedraaid en snap ook niet waarom hij niet is geselecteerd. Van Persie buiten de zestien en Huntelaar in de zestien. En Sneijder als echte 10. Blind heeft weer bewezen dat hij als linksback te weinig snelheid heeft, maar op het middenveld doet hij het aardig bij Manchester. Je kan ook De Jong neerzetten, maar Blind kan het ook wel. Verhaegh heeft een geweldige seizoen gehad met Augsburg en het is een echte verdediger, dus die niet steeds opkomt, wat ik super irritant vind, want we hebben genoeg kwaliteit voorin en achterin niet. Pieters is ook hetzelfde verdediger als Verhaegh, tenminste bij Stoke komt hij niet al te vaak op, maar hoe doet dat ook wel eens. En De Vrij, Vlaar en Cillissen spreken voor zich.

Cillissen
Verhaegh
De Vrij
Vlaar
Pieters
Blind
Beerens
Depay
Sneijder
Hunterlaar
Van Persie
5 juni 2015 om 22:34

Depay vond ik ook erg nonchalant spelen, hij moest minstens 2 goals scoren vandaag. Promes deed het ook aardig en moet vaker opgeroepen worden ten kosten van Narsingh want die bakt er echt niks van

En waaron speelde assinstenkoning Willens niet

5 juni 2015 om 22:36

Haha geeft hij het een keer af, is het ook niet goed!

5 juni 2015 om 22:39

Depay had misschien beter gekund maar scoorde een ruime voldoende (7-7,5).

Narsingh eerder een 4 en Promes een 6,5.

Achterin en op het middenveld vallen er echter een paar ruime onvoldoendes.

5 juni 2015 om 22:43

Willems was geblesseerd

Verdedigend ontzettend schokend. Ik hoop dat er in nederland echt een menaliteitsverandering komt, ongelofelijk zeg.

5 juni 2015 om 22:24

Aanvallend mag je ook wel zeggen dat er een paar in hadden gemoeten.

5 juni 2015 om 22:33

Dat was ook wel pech, volgens mij 3-4 keer de paal

5 juni 2015 om 23:34

@ Medellin

Ja, maar bij drie goals kan je ook wel spreken dat dat gelukt is, als we nou 3-4 keer de paal hadden geraakt en niks gescoord hadden was ook de aanval ondermaats, maar vooral het speelse gemak waarmee we deze wedstrijd uit handen geven lijkt echt amateuristisch. Sterkste defensie is naar mijn mening de Vrij/veltman - Bmi/vlaar waar de linker naam mijn voorkeur geniet voor de eerste selectie.

6 juni 2015 om 00:00

De VS had ook minstens 2x paal geraakt dus wij waren misschien ook wel gelukkig nog met 4 tegengoals. Dramatische verdediging hebben we gewoon.

6 juni 2015 om 01:24

Hahah Veltman, grappenmaker, dat is precies hetzelfde als ik zeg dat Van Dijk mee moet, maar ik heb hem laatste tijd amper zien spelen bij Celtic, dus ik kan dat niet oordelen. Maar ik heb Veltman vaak genoeg gezien. Als je De Vrij en Veltman hebt, dan heb je twee opbouwende verdediger. De Vrij kan meedogenloos zijn, dat heeft hij overigens geleerd en bewezen bij Lazio, maar Veltman kan dat totaal niet. Geef mij maar Vlaar en De Vrij.

Snap ook eigenlijk niet in godsnaam waarom Bruma is geselecteerd. Rekik was dit seizoen veel beter en Bruma is zo verschrikkelijk instabiel. Ik vind Rekik ook veel verder in zijn ontwikkeling, dan Bruma, die niet zo veel vooruit is gegaan. Hij maakt nog steeds kinderlijke fouten. Ik denk zelfs dat Roel Brouwers het beter doet dan Bruma. Wat verschrikkelijk zeg.

6 juni 2015 om 01:53

Lees even goed wat ik zeg, 'waar de linker naam de voorkeur geniet binnen de selectie' misschien een beetje onduidelijk maar ik bedoel te zeggen de twee linker namen tussen de '-' :

De Vrij - BMI en tweede keus Veltman - Vlaar. Ik zie liever BMI dan Vlaar op de sobere verdedigers positie, omdat Vlaar goed rendeert in een 5 mans verdediging, maar te langzaam is met veel ruimte in zijn rug.

Wat een verdediging.. Blind die steeds te laat is, Bruma en BMI die niet met hun man meelopen.. Hiddink, hou lekker de eer aan jezelf.

Weer een paar mooie conclusies kunnen trekken vandaag. Belangrijkste: Narsingh en Bruma voortaan maar thuis laten. Narsingh bewijst keer op keer wat een waardeloze voetballer het is als hij niet op snelheid de diepte in wordt gegooid. Bruma – BMI is het meest waardeloze centrum dat ik in de afgelopen tien jaar in Oranje heb gezien: BMI is te dom, Bruma is dom én kan niet verdedigen. Blind is te traag als linksback. Wijnaldum ook niet meer als CM opstellen graag, dan liever Propper (al was die ook niet beresterk vandaag) of Gudelj en het liefst Strootman die dynamiek brengen zonder hun verdedigende taken te verwaarlozen. Promes is een groot talent: mist nog wat rendement en moet beter afgestemd worden in Oranje maar brengt zoveel meer dan Narsingh. Robben en Strootman worden node gemist en ook De Vrij achterin was een verademing geweest. Cillessen mag zich wel eens meer laten gelden in zijn eigen zestien, maar speelde verder prima.

5 juni 2015 om 22:25

Jammer wel dat Gudelj al 9 interlands heeft gespeeld voor Servie, want Nederland had hem echt kunnen gebruiken.

5 juni 2015 om 22:28

Daar was ik niet van op de hoogte. We hadden hem echt wel kunnen gebruiken, op dit moment missen we gewoon een powervoetballer op het middenveld en dan word je tegen zo'n USA kapot gelopen. Kan niet wachten tot Bazoer twee jaar verder is in zijn ontwikkeling

5 juni 2015 om 22:29

Gudelj man, wil hem eerst wel eens zien slagen bij Ajax. Clasie acht ik een betere speler en als hij het al niet redt...

5 juni 2015 om 22:30

Ik weet de status van Nigel de Jong niet? Maar dat is toch een speler die je altijd nodig hebt.

5 juni 2015 om 22:31

Niet overdrijven, zo goed is Gudelj niet. Voegt niks toe als je al Strootman, Clasie, Klaassen, Wijnaldum, Propper en op termijn o.a. Bazoer hebt.

5 juni 2015 om 22:32

Clasie is een 6, Gudelj een 8 en zou op de positie hebben gespeeld van Wijnaldum danwel Propper. Je kan vraagtekens hebben bij zijn kwaliteiten (al heeft hij dit seizoen niet zwakker gepresteerd dan Wijnaldum of Propper) maar niet bij zijn arbeidsethos, defensieve kwaliteiten en loopvermogen. Hij had in elk geval het tegenwicht tegen het Amerikaanse fysiek kunnen bieden dat we nu zo node miste. Clasie en Gudelj zijn compleet onvergelijkbare spelers.

@ T Alvarez
Klopt, vind het ook een flater van Hiddink dat hij Nigel niet mee heeft genomen. Waarom wordt die man zo schromelijk onderschat, terwijl hij één van de besten ter wereld is in wat hij doet.

@keizerstad
Hij voegt fysiek en loopvermogen toe, een combinatie die in de huidige selectie van Oranje geen enkele middenvelder heeft. Als je dan ziet hoeveel verticale powerdynamiek de USA opstelt, dan heb je zo'n speler nodig. Met Strootman en Bazoer wordt Gudelj overbodig, maar tegenover Propper en Wijnaldum is hij absoluut een meerwaarde in dit soort wedstrijden

5 juni 2015 om 22:34

Ik vind Klaassen echt een heel stuk beter dan Gudelj, ben wel van Klaassen. Moderne middenvelder die perfect op '8' kan spelen. Gaat i.m.o. een veel grotere toekomst tegemoet dan Gudelj. Prima voetballer hoor maar niet meer dan dat.

5 juni 2015 om 22:37

Oh absoluut, maar ik heb het over dit moment. Ik ben dol op Klaassen en ben van mening dat zijn talent niet op waarde wordt geschat, maar op dit moment wordt Klaassen in veel wedstrijden nog afgetroefd. Hij begint zich te tonen, maar verstopt zich in een aantal wedstrijden ook vrij makkelijk. Gudelj gooit die schroom gewoon sneller van zich af: maar goed, de discussie is irrelevant aangezien Gudelj niet meer voor Oranje kan spelen. Ik denk in elk geval dat Klaassen in deze wedstrijd helemaal kapot was gelopen in defensief opzicht al had hij wel één van de kansen van Wijnaldum gemaakt.

5 juni 2015 om 23:35

Nigel zou nuttig zijn tegen de VS maar tegen Letland heb je hem niet nodig.

5 juni 2015 om 22:28

Hopelijk komt Strootman terug op niveau en kan die samen met Clasie/blind de boel controleren met Sneijder ervoor.

Anderzijds missen we vandaag 4 basis spelers (robben, Strootman, de Vrij & Vlaar) terwijl Willems & Sneijder ook nog op de bank zaten. Het kan allemaal erger maar goed was het vandaag echt niet.

5 juni 2015 om 22:30

Natuurlijk, maar toch is het pijnlijk om te zien hoe snel een semi B-elftal van Oranje tegen een semi B-elftal van de USA volledig kapot wordt gelopen. Het zijn zulke simpele dingen en je ziet het al twintig minuten aankomen dat die powerhouses uiteindelijk meer gaan aanzetten, en het is frappant om te zien hoe weinig spelintelligentie er dan zit in deze spoeling. BMI en Bruma hebben veel potentie als verdediger (fysieke bouw, snelheid) maar zijn zo ontzettend dom in de keuzes die ze maken en missen felheid. Het is een ander spelbeeld geweest met Strootman, Robben, De Vrij en Vlaar (hoewel die kapot was gelopen vandaag denk ik) maar desalniettemin is dit niet iets waar je te snel overheen moet kijken. Wat mij betreft blijft een aantal spelers maar een tijdje thuis

5 juni 2015 om 22:33

Je hebt natuurlijk gelijk. Vlaar zou het met deze verdedigend enorm hoge lijn ook niet volgehouden hebben.

Maar wie dan? Bruma, Bmi, Rekik en veltman vind ik allemaal te kort komen op het moment.

Over enkel afgelopen seizoen zou ik bijna Van Beek roepen maar dat is natuurlijk te snel.

5 juni 2015 om 22:35

Ik zou de verdediger opstellen die complementair is aan De Vrij of met wie De Vrij de beste klik heeft. Veltman moet het niet van zijn fysiek hebben maar heeft bij Ajax regelmatig fysieke spitsen uitgeschakeld (zijn debuut tegen Bony uitgezonderd), waaronder Ibrahimovic. Veltman beschikt in tegenstelling tot de meeste verdedigers van Oranje over vrij veel spelintelligentie, wat een goede counter is tegen de domme brute kracht die de USA vandaag bood. Anders zou ik het ook niet weten en zou ik het volledig af laten hangen van De Vrij. Van Beek zou een interessante optie zijn, wellicht mijn favoriete.

5 juni 2015 om 22:38

Van Ginkel en Strootman zijn box-to-box spelers en kunnen niet als controleur uit de voeten. Vind dat je Van Ginkel ook wat overschat

5 juni 2015 om 22:42

De Jong, Clasie & Blind kunnen op 6 spelen.
Van Ginkel & strootman spelen op 8.
Propper, Wijnaldum, Sneijder spelen op 10.

Het punt is dat we op dit moment eigenlijk een 8 missen. Iemand die de controleur kan ondersteunen maar ook kan aanvallen. Strootman is nodig!

5 juni 2015 om 22:48

Bijkomend probleem is dat Sneijder en Clasie niet heel dynamisch zijn en in hun verplaatsing vooral horizontaal zijn. In het moderne voetbal gaat het er ook om dat je je als middenvelder verticaal over het veld verplaatst, dat je diepgang hebt. Speelt Oranje maar met één zo'n speler met diepgang, dan gaat het het heel lastig krijgen omdat het spel dan heel voorspelbaar wordt en makkelijk te verdedigen. Ik pleit er al een tijdje voor om Sneijder te passeren voor een middenvelder die meer diepgang en loopvermogen en dreiging in de 16 brengt: denk aan een Wijnaldum of Klaassen. Volgens mij bereik je daar als team uiteindelijk veel meer mee.

5 juni 2015 om 22:53

Klaassen zou kunnen

6 juni 2015 om 02:07

Ac Milan is geen fatsoenlijke Serie A club op dit moment.

Ongeloofelijk hoe slecht ze verdedigend waren, niemand verdedigde mee en lieten alles maar over aan bruma en bruno. Niet dat hun een goede match hebben gespeeld, want dat was ook niet oranje waardig.

Lekker Van Persie eruit halen als het middenveld ondermaats presteert goed bezig.

5 juni 2015 om 22:27

Ja die was mooi he.
Wijnaldum speelde als een dweil, en die laat je dan een hele wedstrijd staan, maar RVP kan eruit.

Heb echt werkelijk het idee dat de 3 mannetjes in pak geen idee hebben wat ze nou precies aan t doen zijn.

5 juni 2015 om 22:37

Nog veel leuker was het dat hij Clasie eruit haalt en vervolgens met 3 aanvallende middenvelders gaat spelen. (sneijder, Propper & Wijnaldum).

Niet eens een 8 maar gewoon 3x een 10! Hoe gek ben je dan Hiddink?

5 juni 2015 om 22:47

Amen!

Mag die man EIN-DE-LIJK ontslagen worden? Heeft geen idee wat hij aan het doen is! Letterlijk Ard van Peppen zou een betere coach zijn.

5 juni 2015 om 22:32

Leuke was dat het aanvalsspel met een klap volledig lam lag na het vertrek van Persie. Toeval? Dacht t niet.

5 juni 2015 om 23:11

Ik zou daarbij de invloed van Narsingh niet onderschatten. Maar inderdaad, Van Persie is een klasbak en wordt in Nederland onderschat. Meevoetballend zo ongelooflijk belangrijk en heeft briljante loopacties bij tijd en wijlen

6 juni 2015 om 03:18

Van Persie is een geniale spits die niet eens hoeft te scoren om goed te spelen wat bij Klaas Jan wel het geval is

6 juni 2015 om 08:48

Ik heb anders nog meerdere kansen gezien daarna en geen kleintjes ook...

5 juni 2015 om 22:31

Cillissen was inderdaad enorm goed bezig en heeft alle eventuele twijfel/kritiek die er was nu wel de kop ingedrukt.

man man man wat een slechte generatie is dit zeg. enige lichtpunt is depay! hele verdediging matig met dieptepunten blind en bruma.. middenveld wijnaldum clasie of propper allemaal slecht!

Ik zweer dat het in de mentaliteit zit van de spelers van nederland. Lijkt echt alsof het ze soms echt niet boeit wat er gebeurt. Naja dan verlies je thuis met 3-4 van USA met een matig ploeg als we eerlijk zijn. Kan echt niet meer.

Middenveld, Sneijder, Propper en Wijnaldum. Dit gecombineerd met een zeer zwakke verdediging. Ja natuurlijk ga je er dan aan.
USA speelt niet eens in z'n sterkste opstelling.

Gelukkig Oranje ook niet. Jetro en Stefan werden sowieso gemist vandaag evenals Robben.

Complimenten aan Usa. Ik vond ze beter spelen dan Oranje.

5 juni 2015 om 22:53

Dat middenveld sloeg helemaal nergens op inderdaad. Al was dat pas de laatste 12 minuten.

Ik vond het erger dat de gehele wedstrijd door, Wijnaldum die op 8 speelde geen enkele defensieve actie heeft gemaakt. Daardoor stond Clasie de hele tijd tegen 2 of zelfs 3 man en liepen die Amerikanen zo door naar Cillessen.

6 juni 2015 om 08:40

Na het WK bakt Gini er niks van in Oranje. Verdedigend deed hij indd niks. Leek zelfs alsof hij niet op 8 wilde spelen. Hem vond ik zo matig, evenals Bruma. Blind en Bmi.

Met alle respect maar NL stelt tegenwoordig weinig voor vergeleken met 4 jaar geleden. Het verbaasd mij niet eens dat ze verloren hebben van USA. Toekomst ziet somber uit voor NL...

Zo zie je maar weer met dat gehype altijd in die nietszeggende eredivisie. Hebben jullie Wijnaldum gezien? En Propper deed alles fout. NL gaat het niet halen meer

Als we zo spelen hebben we ook niets te zoeken op het Ek.
Ongelooflijk dit is schandalig 3-1 voor staan thuis en dan nog weg geven. Volgende wedstrijd maar weer 5 2 3 spelen, want anders winnen we niet.

Het is dan wel vriendschappelijk, maar toch: Hiddink dient op te stappen. Het werkt gewoon niet.

5 juni 2015 om 22:46

En dan krijgen we Danny Blind die op dit moment ook zijn aandeel heeft in dit wanbeleid

5 juni 2015 om 23:36

Danny Blind had echter ook een aandeel in de derde plek op het afgelopen wk.

6 juni 2015 om 14:34

Blind heeft geen mening en heeft niks te zeggen. Die helpt een beetje met uitzetten en trainingen maar neemt geen beslissingen hoor.

Man man man.. niet eens woorden voor! Guus gaat ons een geen-plaatsing bezorgen met deze belachelijke selectiebeleid..
Bruma, Wijnaldum, Narsingh, L.de Jong niets te zoeken in oranje

5 juni 2015 om 23:10

Wijnaldum hoort er normaal gesproken wel bij te zijn de rest idd niet.
Maar zo zijn er wel meer die overgewaardeerd worden: BMI (te dom om te poepen), Blind (zo enorm traag), Clasie (wanneer gaat hij nou eens echt doorbreken, net niet allemaal), Janmaat (weer slecht)

Bruma een en al drama! Ook Indi is niet aantoonbaar beter geworden in Portugal. Hoe hij zich liet aftroeven niet normaal!

Volgende wedstrijd maar beginnen met Vlaar en De Vrij achterin. Willems i.p.v. Blind en Sneijder i.p.v. Wijnaldum.

5 juni 2015 om 23:11

Prima wijzigingen

6 juni 2015 om 01:53

Daar kan ik goed mee leven. Dan ziet er hele elftal al een stuk beter uit.

Aanvallend best redelijk, moet nog wel verbeterd worden. Verdediging was dramatisch. Bruma en Indi waren echt dramatisch. En in de laatste 20 minuten 3 goals tegen krijgen.. Gun het Klinsmann. Maar man wat was dit slecht.

Het was ook weer een potje zomer avond voetbal, straks lekker een biertje hoppa..

On:

Kan het nog enigszins begrijpen ook, lang seizoen afgelopen moet je eerst een oefenwedstrijd tegen de VS die met 3 a 4 namen komen die je misschien nog kent en thats it. Hopen dat t de volgende wedstrijd beter is en die maar winnen maakt niet uit hoe. en dan welverdiende vakantie, de meeste hebben het nodig.

USA heeft genoeg kansen gehad. Het is dus niet raar dat ze hier winnen. Nederland heeft ook kansen gehad om het te beslissen. USA heeft gewoon een goede ploeg waar rekening mee moet worden gehouden. Ik neem aan dat jullie de afgelopen WK hebben gezien. En daar hebben ze zeer goed voetbal laten zien.

5 juni 2015 om 22:34

Man wat waren die Amerikanen slecht hou aub op. Nederland was gewoon dat laatste half uur nog slechter. Maar dit Amerika is echt niks alleen de keeper en die man die 2 keer scoorde met de geblondeerde kuif. Maar bij Nederland
Indi was de slechtste verdediger. Hoe hij zich keer op keer liet aftroeven niet normaal meer
Bruma was ook drama
Janmaat was aanvallend en verdedigend slecht
Vd Wiel aanvallend goed verdedigend slecht
blijft geen verdediger over.
Hiddink ook eruit want dit wisselbeleid is niks en hij is te oud om veranderingen door te voeren.

5 juni 2015 om 22:49

Opmerkelijk dat je de Amerikanen slecht vond terwijl ze zoveel kansen hadden. Je geeft zelf aan dat een aantal speler niet goed genoeg zijn. En Hiddink eruit. Nou, dan was Nederland toch slechter dan de Amerikanen. Of begrijp ik je verkeerd?

6 juni 2015 om 00:09

Zeer goed voetbal? Een gelukkige winst tegen Ghana, een degelijke match tegen een imploderend Portugal en dan weggespeeld door de Duitsers en de Belgen. De USA is vooral veel inzet en mentaliteit maar kwa niveau geraken ze echt niet hoger dan een Europese subtopper

Bruma en Indi waren echt lachwekkend slecht echt bizar dat zulke personen in Oranje staan

Wat een drama verdediging hebben we nu zeg. Ook een fout van Hiddink om met zo'n aanvallend middenveld te gaan spelen (wijnaldum, sneijder en propper). Daarmee zet je alleen maar meer druk op de verdediging die er niks van kan.

Het moge duidelijk zijn dat het centrum echt keihard gefaald heeft, maar ook Blind mag hier op aangekeken.. Alle 4 de goals vanaf de linkerkant..

Aanvallend goed, veel goals en kansen. Verdedigend dramatisch. Nooit meer Indi en Bruma samen in het centrum. Het liefst beide gewoon voorlopig niet meer basis. Blind heeft rugdekking nodig, dat is toch overduidelijk, je weet dat hij niet de snelste is. Maar elke steekbal was er dwars doorheen, Indi en Bruma leken het wel te vertikken om mee terug te lopen. Van der Wiel trouwens ook. Nouja, met de beste verdediging gebeurt dit niet hopelijk. En aanvallend is het wel een goed systeem. Was een leuke wedstrijd met veel goals.

Pff, ik ben echt woest. Dit had gewoon gewonnen moeten worden!!! tegen de VS nota bene! Guus trek je conclusies....

Prima op een goaltje na bijna gelijk tegen het grote Amerika. Gelijkspelletje zit er wel in tegen de Letten.

5 juni 2015 om 22:26

Wat viel Yedlin lekker in zeg. Die jongen was fel en zó snel. Heerlijk om naar te kijken.

5 juni 2015 om 22:31

Ja maar de verdediging van NL zie je in Engeland in de 4 Divisie, zoveel ruimte krijgt hij niet in de PL. Daarom brengt Poch hem langzaam.

5 juni 2015 om 22:42

Is ook erg logisch, want het voetbal van de MLS is totaal anders dan PL, maar hij is ook nog erg jong en biedt al veel kwaliteit en beschikt over talent en potentie. Ik heb Walker dit seizoen af en toe echt zien blunderen en als hij er volgend seizoen klaar voor is dan kunnen we hem echt gebruiken. Momenteel doet hij ook keihard zijn best en Poch moet hem gewoon kansen geven in de Cups en EL. Kane kreeg deze kansen ook en weten allemaal hoe dat liep.

5 juni 2015 om 23:38

Die Yedlin speelde ook op het wk als invaller. Viel direct op, echt razendsnel is hij. Leek mij direct een speler die wel opgepikt ging worden door een Europese club.

6 juni 2015 om 01:59

Jij bent lekker bijdehand aan het doen, maar dhr blind die er vanavond ook geen kut van bakte speelt voor 1 van de topteams in de pl. Just saying......

Duidelijk dat BMI en Bruma zijn te slecht voor Oranje. Blind is echt te sloom. Narsingh hoeft ook niet meer worden opgeroepen. Hou Promes in de basis en wissel hem uiteindelijk dan voor Berghuis ofzo.

Beschamend dit toch binnen een kwartier is de wedstrijd verspeeld, ik ga het toch maar zeggen. Hiddink Out!

Wat een bout! Indi bakt er echt helemaal niks van! Serieus niet meer meenemen!!

Hiddink mag ook wel opstappen hoor! Wisselbeleid van niks! En te oud om veranderingen door te voeren!
We zakken weer weg op de ranglijst.

Ongelofelijk die verdediging. Aanvalslinie wereldklasse. Middenveld zit ook wel goed. Maar dan heb je Bruma: zelfs cuco martina is beter man, die vent moet je nooit oproepen. Gewoon lekker met De Vrij en Vlaar spelen met van Dijk en Indi als back ups.

5 juni 2015 om 22:37

Indi als back-up? Jij snapt er ook niks van, Indi net zo goed nooit meer oproepen die was nog slechter dan Bruma hoor! Totaal geen goed positie kiezen, slechte timing, liet zich makkelijk aftroeven keer op keer! nee die moet echt geen back up neem gewoon een ander.

6 juni 2015 om 10:10

Vertel mij eens wie we dan mee moeten nemen? Kees Kwakman?

6 juni 2015 om 20:32

Ik zou eerder Douglas en van Dijk de kans geven als back-ups. Kongolo ook maar hij is nog jong en op het moment niet in vorm. Maar veel slechter dan Indi kan niet hoor. Hij veroorzaakt ook vaak gevaarlijke situaties door shirtje trekken in de 16.
Je hebt zeker gelijk dat Vlaar en de Vrij basis dienen te staan. Daarachter heb je een boel jongens die allemaal aan elkaar gewaagd zijn: Kongolo, Douglas, (van Dijk hoort een kans te krijgen) en zelfs van Beek zou ik eerder op de plek van Indi zetten. En Kees Kwakman is inderdaad zelfs een betere optie dan Indi. Alleen zijn gezichtsuitdrukkingen zijn leuk, verder is het 1 en al ergernis voor mij.

Schandalig 4 goals tegen Amerika, zelfs in een oefenwedstrijd! Aanvallend prima maar verdedigend waardeloos echt waardeloos, hopelijk stuk beter in Letland.

Tip van de dag: Hiddink pak je koffers!

5 juni 2015 om 22:45

Centrum De Vrij en Vlaar is minimaal 4 klassen beter dan wat er nu staat. En zolang Danny Blind ook maar enige invloed heeft binnen Oranje zal er altijd een plekje gevonden worden voor zoonlief, terwijl Willems een (veel) betere linksback is, Strootman op elk vlak een (veel) betere linkermiddenvelder/controleur is en Klaassen en De Jong i.m.o. ook beter zijn.

5 juni 2015 om 23:20

Dat is het vreemde. In Oranje voegt hij namelijk nooit wat toe. Als linksback is hij ongeschikt door zijn gebrek aan snelheid en diepgang, zeker als Depay linksbuiten staat en voor het middenveld is hij niet speciaal genoeg.

5 juni 2015 om 23:21

Blind was vandaag nog geblesseerd en kon eigenlijk niet spelen. De andere linksbacks in de selectie zijn BMI & Blind en die speelde beide vandaag...

Het echte probleem lag hem vandaag meer op het middenveld. Van persie op 10 denkt niet als middenvelder en verdedigd dus simpelweg nooit.

Wijnaldum dacht dat hij ook op 10 speelde en liet veel te vaak zijn man lopen. Daardoor stond het centrum incl clasie keer op keer tegen een overmacht.

6 juni 2015 om 01:18

Hij was bij Utd ook niet zo boeiend hoor, ze zijn 4e geworden in een ontzettend zwak PL-seizoen. De algemene mening bij Utd is dat Blind een solide wisselspeler is maar als ze willen meedoen om de titel en CL dan moet er een betere speler komen.

Wat moet je hiervan zeggen? Wat verdedigen ze slecht zeg! Niet meelopen met je man is bij Oranje tot kunst verheven. Er vielen er een aantal lelijk door de mand waaronder Wijnaldum.
Gelukkig is het maar een oefenwedstrijd maar tegen Letland zal het een stuk beter moeten.
Het EK is ver weg voor deze ploeg.

Beste Guus,

Roep a.u.b. Jaap Stam weer op voor oranje. Liever naar een opa verdediger kijken dan dit stelletje amateurs in oranje shirt. Je hoeft me niet te bedanken voor de tip trouwens.

Met vriendelijke groeten,

T. Alavez

Daley Blind was echt om te huilen. Bijna alle goals kwamen door hem. Hoort op middenveld thuis heel veel te sloom als linksback.

Daley Blind was zeker niet de enige vandaag die heel erg slecht was maar Blind viel me het meest tegen.

5 juni 2015 om 22:28

Inderdaad bij hem ontstonden de goals. Wat een trager slechte speler is het..

6 juni 2015 om 02:49

Ik zie hem liever op de bank dan op het middenveld.

Ongelofelijk wat slecht verdedigd. Janmaat , blind , Bruma allemaal middelmaat. Zoveel kansen weggegeven niet normaal. Volgende wedstrijd Vlaar en de vrij in centrum. Ik moet wel zeggen dat Nederland ook wat ongelukkig was in afwerking plus VS speelde ook goed voetbal en legde de zwaktepunten bloot. Maar 3-1 mag je nooit weggeven.

Hoe... hoe.... Ik heb hier echt geen woorden voor, wat een kutavond..

4 goals tegen tegen Amerika, ongelofelijk. Hiddink, opzouten en wel nu.

Wat is Blind toch ene matige speler, werd 14 keer voorbij gelopen, bij hem ontstonden de gevaarlijk kansen voor de Usa. Clasie Blind komen te kort. Blind die is zo traag vooral de laatste goal zag je hoe traag Blind wel niet os, dat is lachwekkend. Hebben we een top back Willems zet je die op de bank die ik paar klasse beter acht dan Blind. USA overigens de terechte winnaar.

Zou de Knvb nu eindelijk eens zien dat dit met Hiddink niets word.
Wat een grote schande dit.
Maar de Jochies krijgen gewoon weer een kans dinsdag.
Mijn baas schopt me eruit bij zoveel onkunde.

Ik dacht dat we alleen maar een Micky mouse competitie hadden.

Boeeeeeeee. Je weet dat Amerikanen tot einde gaan, waar dan ook en dan laat je je zo aftroeven. Stel slappe sulletjes zijn het. Hou verdomme je kop erbij en je wint van deze Amerikaanse ploeg met 3/4-1.

Boeeeeeeeee

Om even wat positiefs te brengen: Ik heb wel leuke dingen gezien bij NL. Een Depay die zich ontwikkelt tot een topper, andere creatievelingen voorin, een Huntelaar die lekker speelde, van Persie die weer gepassioneerd speelt.

Volgende keer tegen Letland gewoon Blind op het centrum en een juiste mix van vedettes en nieuw bloed en komt wel goed..

Zou de Knvb nu eindelijk eens zien dat dit met Hiddink niets word.
Wat een grote schande dit.
Maar de Jochies krijgen gewoon weer een kans dinsdag.
Mijn baas schopt me eruit bij zoveel onkunde.

Ik dacht dat we alleen maar een Micky mouse competitie hadden.

Men moet zich niet wijsmaken dat dit "maar" een oefenpot is:

Dit is schandalig!!!

Met een ander scoreverloop ok, maar als je 3-1 voorstaat, oefenpot of niet mag je never nooit 3-4 verliezen.

Wij zijn heel bang want Bruma is erbij. Mij god er zijn der toch echt een paar Nederlands 11tal onwaardig. Bruma, BMI echt geen international

Hoe lang blijven we nog aan die slappe centrale verdedigers houden.... Bruma, Indi, Veltman keer op keer mogen ze fouten maken en toch blijven ze staan. En dan heb je een beer van een verdediger in Schotland lopen die best wel eens een kans verdient, die laat je gewoon links liggen.

5 juni 2015 om 22:32

Natuurlijk is Virgil van Dijk de beste centrale verdediger die we hebben. Het zal altijd wel een raadsel blijven waarom hij nog steeds genegeerd wordt. Er moet iets heel bijzonders met hem zijn gebeurd, waardoor hij persona non grata is geworden, maar wat?

5 juni 2015 om 23:25

Van Dijk heeft trainigs stages gelopen bij het Nederlands elftal. Daar hebben ze hem aan het werk gezien en toch af laten vallen. Blijkbaar is die jongen toch niet zo goed als we denken. Al lijkt het me sterk dat hij minder is dan Bruma/bmi/rekik/veltman.

6 juni 2015 om 15:39

Kan nooit slechter zijn dan de eredivisie

Guus is gek op de psvers uit de Mickey mouse competitie, gezien zijn selecties en wat guus opstelt,maar blijkbaar heeft hij niet ene Douglas ( die elke prijs al heeft gepakt in Nl) dit seizoen met 2 vingers in neus 2x zien winnen van psv...Zonder tegen treffers in 180 + minuten voetbal. ....

Het is toch niet best gesteld als je als coach meent uitermate zwakke verdedigers als Bruma en Indie te moeten opstellen. En als we nu niet anders hadden, maar Van Dijk en Douglas zitten gewoon thuis.

Propper is er ook echt nog niet aan toe, dat was duidelijk te zien.. maar goed wie op dit moment wel.. vond alleen van Persie Hunterlaar en Depay Oranje waardig de rest kan je thuis laten.. maar dan hebben we niemand meer we zullen gewoon moeten accepteren dat er voor Oranje een moeilijke tijd aan komt..

Gelukkig neemt de leerling van Hiddink het over. Wat een verademing zal dat zijn zeg. Niet alleen Hiddink moet eruit...

Lol, wat een wisselvallige vertoning. Wijnaldam verliest bijna elke fysieke duel, dat kan en mag gewoon niet op dit niveau. Daarnaast geeft hij zijn man zoveel ruimte dat hij aantal keren gewoon vrij de doortocht had en kon schieten. Het is maar dat Cillessen goed keepte anders verloor je gewoon 3-9, want de keeper van amerika hield er wel wat uit, maar voornamelijk tegen de paal en lat.

Daarnaast was Blind enorm zwak, je ziet dat die jongen voor de linksback positie gewoon snelheid tekort komt. Hij wordt gewoon keer op keer op snelheid eruit gerend en daarnaast verliest die ook vrij gemakkelijk een fysiek duel, dit is gewoon schandalig op dit niveau. Blind is te matig op alle fronten voor het LB positie. Mist snelheid, mist fysiek en positioneert zichzelf niet slim genoeg om die 2 grote minpunten nog enigszins te compenseren.

Dit Amerika was niet zo denderend en best slecht dat er zo matig gepresteerd wordt. Bruma komt ook gewoon zwaar tekort, altijd te laat, zo zwak inkomen, mist felheid en power.

Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt tegen Letland

De Vrij centraal doet volgens mij al wonderen. Als De Jong, Strootman en Robben dan ook nog meedoen dan staat het al behoorlijk goed. Tegen Letland in ieder geval De Vrij centraal en Sneijder op het middenveld.

Pfff waar te beginnen met oranje? Alleen Cillessen, depay en huntelaar hebben een goede wedstrijd gespeeld. De verdediging was waardeloos, middenveld mist teveel kwaliteit en hiddink is geen geschikte bondscoach meer voor oranje.

Dramatisch! Laten we van Dijk en Douglas lekker thuis, want wij hebben Bruma en Indi met daarachter Rekik nog. En Nigel de Jong hebben we ook niet nodig want we hebben Clasie die bij de nummer 4 van Nederland zo nu en dan eens een leuke wedstrijd speelt in de Eredivisie....

Guus kan om mij vertrekken. Heeft er totaal geen kijk op.

Wat een waardeloze pot van nederland, ze moeten eens leren om als een team te spelen en niet als een aantal omhoog gevallen miljonairs, want op dit moment speelt nederland onder zijn niveau en dit kan de bondscoach toch niet accepteren. ik schaam me als ik nederland zo zie spelen.

Pröpper wordt in de eredivisie geroemd maar ik heb hem niks bijzonders zien doen.

De toekomst ziet er heel donker uit voor het Nederlandse voetbal. Man man man, wat een droevige bende. Ik zie het heel somber in.

Verdedigend erg zwak, maar daar speelde ook niet de sterkste op de juiste posities. De vrij en Vlaar zijn toch wat meer zekerder achterin.
Maar kom op op dit niveau kan je Blind gewoon linksback zetten. Het is een middenvelder, voor de linksbackpositie moet je zeker op dit niveau snelheid hebben. Met Willems heb je één van de grootste talenten uit Nederland voor die positie. De combinatie Willems en Memphis zal ook goed gaan lopen.
Clasie en Blind moeten het maar gaan uitvechten samen wie er op 6 gaat spelen.

5 juni 2015 om 23:28

De Jong is leuk tegen een Spanje/duitsland op het middenveld maar als Nederland het spel moet maken niet.

Hopelijk kunnen Blind of Clasie of wellicht zelfs Bazoer zich goed ontwikkelen het komende jaar want 1 van hen zal het moeten doen. Daarnaast Strootman neerzetten met Sneijder ervoor. Dan staat er een fatsoenlijk middenveld.

5 juni 2015 om 23:01

Blind is gewoon veel en veel te sloom tegen zo' n snelle als yedlin. Hiddink had in moeten grijpen en een snelle back (willems) in moeten brengen of moeten zorgen dat uedlin niet continue berijkt kon worden

5 juni 2015 om 23:02

Yedlin* en natuurlijk bereikt..

oh bij fox zit zo'n dweil jhonny van schip commentaar te geven .
arch , weet zelf niet eens waar de klepel hangt!!!!

Bruma was slecht hoe kon je die nu oproepen die Defensie kan echt niet dit is gewoon schandalig schaam je. Natuurlijk misten Nederland wat belangrijke spelers maar VS was ook niet compleet Hiddink moet opstappen. In ieder geval voor die mensen die stoer deden van de week dat Nederlands Elftal veel beter is dan Marokko. Nou ik heb het vandaag niet gezien Oranje is al maanden waardeloos sinds Van Gaal weg is.

Nooit meer Bruma, voorlopig ook geen Martins Indi. Ook geen Janmaat meer. Wijnaldum mag voortaan ook thuis blijven. De Jong, Nigel, voor Clasie, Sneijder voor van Persie, Narsingh niet meer oproepen, Luuk de Jong kun je ook beter thuislaten, voortaan maar Drost.

5 juni 2015 om 22:50

Wat heeft Janmaat ermee te maken? Speelde een goede pot. Toen Greg erin kwam ging het helemaal mis nietwaar?

6 juni 2015 om 08:23

Greg liet aanvallend iets leuks zien, om daarna bij de volgende vier acties verdedigend volledig door het ijs te zakken. Vond vd Wiel ondanks die prachtassist erbarmelijk.

Ik vind vooral het selecteren van Bruma en BMI abominabel. Die wil ik echt niet meer zien voorlopig. Met zo'n wankel centrum kan je ook Blind niet opstellen want die heeft een tactisch sterker centraal duo nodig om zijn gebrek aan snelheid te compenseren. Voor de rest hoop ik dat Hiddink en co hier van geleerd hebben en dat het opstellen van Bruma en BMI echt niet kan op dit niveau.

Blind moeten ze ook niet meer opstellen op de linksback positie. Zet daar Willems neer.

Waarom altijd het centrale duo de schuld geven? Ze stonden daar steeds 1 op 1, zeker in de slotfase deed het middenveld verdedigend helemaal niets.

5 juni 2015 om 22:41

Joh kijk bij de laatste goal hoe Bruma naar de grond, gaat. Een verdediger mag daar nooit naar de grond gaan.

En je kan 10 voorbeelden pakken. Gewoon beide niet goed genoeg.

5 juni 2015 om 22:45

En waar was Blind? Die voorzet had nooit mogen komen.

5 juni 2015 om 22:52

Tuurlijk komen ze te kort.. Maar als je dat weet dan zorg je er toch voor dat het middenveld goed staat zodat je ze het een beetje makkijker maakt. Ik heb wel 5x iemand het hele middenveld over zien steken zonder aangepakt te worden.

5 juni 2015 om 22:55

Inderdaad Blind werd ook aan alle kanten voorbij gelopen

5 juni 2015 om 22:58

Tja mensen in Nederland denken nog steeds dat je met Clasie en Wijnaldum aan kan komen zetten.

Het is gewoon lachwekkend. Hele middenveld en verdedging is één grote grap.

5 juni 2015 om 23:23

@ Freshzone

Het is niet alleen het middenveld of de verdedigers. Yedlin kwam via de rechterkant telkens mee op en kon lekker zijn gang gaan. Waar was Depay of iemand anders die zijn mannetje over nam?

Nederland werd gewoon aan alle kanten overlopen en dat kwam mede door de keuzes van Hiddink. Hoe kan je bij een 3-2 tussenstand, terwijl wij al werden overlopen een CVM (. Clasie) eruit halen en een AM (. Sneijder) inbrengen. Dat is vragen om problemen.

5 juni 2015 om 22:48

Douglas is uitstekend 1 op 1..
Deze verdedigers komen iig zwaar te kort

Als ik Nederland zo zie spelen onder Hiddink, maakt Marokko gehakg van ze

5 juni 2015 om 23:29

Ik ben bang dat op het moment zelfs Andorra of Zanzibar gehakt maakt van ons....

6 juni 2015 om 00:43

Haha Zanzibar? Dacht dat het niet meer bestond. Nee dat gaat weer te ver maar aangezien Marokko's frisse spel onder leiding van Zaki zou Marokko wel een overwinning kunnen behalen op de Oranje leeuwen.

Hé Guus haal die Bruma en Luuk De Jong nog eens bij de selectie joh... Sjonge jonge wat een natte krant is dat zeg. Kan totaal niet verdedigen. En die De Jong is gewoon goed voor PSV maar voor Oranje veel te licht. In het vervolg maar proberen met z'n broer Siem en/of Dost. Maar van Persie en Huntelaar in het vervolg maar samen opstellen. 3-4 hahaha... Als het zo doorgaat zijn we er helemaal niet bij straks in Frankrijk. Laat Bruma eruit en Indi ook Indi is een goed om in te vallen maar niet voor de basis. Probeer eens Van Dijk en Douglas die spelen goed maar krijgen geen kans in Oranje. En haal Strootman weer terug bij de selectie. En speel gewoon met De Vrij en Vlaar achterin en dan Van Dijk en Douglas als back-up dan heb je toch wat kerels achterin staan. Want we zijn verdedigend echt erg zwak. Veltman, van Beek, Martins Indi, Bruma, Rekik het is niet echt top. Als komen ze wat te kort voor Oranje

Cillessen
Janmaat
De Vrij
Vlaar
Willems
N. De Jong
Blind
Sneijder
Van Persie
Depay
Huntelaar

Waarom ga je ook in godsnaam met drie cam spelers op het middenveld spelen... Dan kan je verwachten dat het niet goed gaat aflopen met een verdediging die er ook niet best uit zag. Hiddink Hiddink Hiddink toch

Dus... wanneer gaat Hiddink het echte Nederlands elftal oproepen?
Jongens als Van Ginkel, van Dijk, van Aanholt slaan zich op de dijen van het lachen.

Zou ome Guus goed naar Bradley hebben zitten kijken? Kijk ome Guus dat is een speler van van het huidige voetbal. Loopvermogen en kracht... komen wij aan met halve techische voetballer als Wijnaldum en Clasie.

Blind ga ik al helemaal niet over beginnen.

Maargoed het zal wel weer allemaal. Ze zijn allemaal gek in het buitenland, wij hebben onze Hollandse school *kuch kuch*

Hoeveel meer moet er gebeuren zodat Hiddink de eer aan zichzelf houdt?

Het wisselbeleid van Hiddink is waarschijnlijk het slechtste in historie. Lijkt wel of die totaal geen idee heeft wie die wisselt. De PSV-ers Bruma en Narsingh, op basis van wat worden deze mannen geselecteerd? Vooral Narsingh voegt echt he-le-maal niks toe. Veel bewegingen maar er gebeurt helemaal niks. Ook Wijnaldum heeft bij Hiddink zoveel krediet, gebaseerd op niets!

Mogen het duidelijk zijn dat de verdediging echt van een amateuristisch niveau is en nooit meer in deze samenstelling mag spelen. Het duo Bruma en BMI is echt van een bedenkelijk niveau, zou beide voorlopig niet meer oproepen. Blind komt ook zwaar tekort. Vind het onbegrijpelijk dat deze jongen bij een club als Utd mag voetballen, zijn traagheid is echt het toppunt.

Vond Clasie op het middenveld ook erg tegenvallen helaas. Had een paar mooie openingen en passes vooruit maar was verdedigend ontzettend zwak en niet opgewassen tegen vooral Bradley, die trouwens een geweldige pot speelde.

De verdediging van Oranje heeft echt een dieptepunt geraakt. Hiddink neemt v. Gaal, aan deze wedstrijd te zien, totaal niet serieus. Hoe durf je als je verdediging dit niveau heeft, met 3 aanvallende middenvelders spelen? Het is om moedeloos van te worden. Guus gaat gewoon lekker door waar die mee bezig was, ervoor zorgen dat Nederland niet naar het EK gaat.

Ik zie mensen op blind afgeven maar onze centrale verdedigers waar waren die? Sinds wanneer stop je met verdedigen rond de strafschopstip? Middenveld werd ook overlopen laatste 20 minuten.

5 juni 2015 om 22:45

Bij hem begonnen de goals...

5 juni 2015 om 23:15

Centrale duo was ook amateuristisch maar kijk die 3-2..... Die pass was makkelijk te onderscheppen door een back die wel snel is. Door Blind zijn traagheid leek het een goede pass.

En ja, ook op het middenveld komt Blind snelheid tekort. Snelheid in het handelen dan.

5 juni 2015 om 23:18

Ja maar als een linksback het niet kan bijbenen moeten de CV kiezen dan kom je automatisch man te kort. De backs positie,s mogen de buiten speler nooit veel ruimte krijgen dan zou zelfs Ramos verzuipen.

Wat een drama. Ik hoop dat de Vrij en Vlaar volgende wedstrijd weer kunnen spelen, want met deze twee (Bruma en Martins Indi) redden we het niet. Tenzij we wél alle kansen erin schieten.

Dit lijkt me terecht, de verzameling clowns van Hiddink zouden nog niet eens in de g-competitie van de wereld mee mogen spelen. Het lijkt me heerlijk als het Nederlands elftal niet naar het EK mag, dan heb je ook geen last van al die hersenloze idioten die voetbal kijken. Ik ben als Nederlander voor Letland. En het was nog best lastig om een voetbalshirt van Letland te bemachtigen.

luister goed naar mij, een afellay die dit jaar maar 15 wedstrijden heeft gespeeld, is nog altijd 1000 keer beter dan wijnaldum, clasie, propper etc etc etc. wat een prutsers zijn dat zeg! en nigel de jong is niet meer nodig? hahahahahahaha!!!

en guus, zet ff BMI direct bij het grofvuil, het wordt nooit meer wat met die jongen.

5 juni 2015 om 23:16

Affelay heb je ook niets meer aan

Waarom stuurden hiddink de jong weg? Slaat gewoon helemaal nergens op, de middenveld en de verdediging waren vandaag echt dramatisch. Spelers die echt nooit meer mogen worden opgeroepen:
-Bruma
-Van der Wiel
-BMI

Het is gewoon werkelijk een schande, 4 doelpunten tegen in een thuiswedstrijd.

5 juni 2015 om 23:07

Voor zover ik zag heeft van der wiel geen grote fouten gemaakt en een wereldklasse voorzet gegeven. Die mag gerust blijven hoor.

Nou een ding is zeker dit Nederland is zeker niet beter dan Marokko.

5 juni 2015 om 22:52

ik denk het wel , maar ik moet toegeven dat het mensen zal gaan laten twijfelen.
je moet ook mee rekning houden dat onze verdediging niet compleet was en dat er de tweede helft continu gewisseld werd waardoor de balans bij ons ( nederland en door de schuld van hiddink)) ver te zoeken was.

Heel erg duidelijk. Dit Nederlands Elftal heeft veel te weinig kwaliteit op het middenveld zonder Snijder en de achterhoede is om te janken. Een paar namen: Clasie-Wijnaldum-Bruma-Martins Indi en nog wel een paar zijn er door de mand gevallen.

Guusje kan je naar mij luisteren en tegen letland zo spelen:
Cilessen
Janmaat - De Vrij - Vlaar - Willems
Wijnaldum - Blind/clasie - Sneijder - Depay
Van Persie - Huntelaar

Eredivisie spelers komen gewoon tekort op dit moment. Daarbij een matige coach die gewoon niet kan wisselen. Laat v Marwijk maar weer aantreden om kwalificatie veilig te stellen.

5 juni 2015 om 22:51

Net zoals hij de Eagles heeft veiliggesteld voor degradatie.

Cilessen, v.d. Wiel (?), De Vrij, Vlaar, Willems, Klaassen, Strootman, Sneijder, Robben, Huntelaar, Depay. Voor van der Wiel graag een ander, maar wie? Willems ook niet top als verdediger, maar Blind is een blinde op de linksback. Waarom Douglas niet proberen? (We hoeven niet bang te zijn - Bruma is er bij; dan ben ik dus stervensbenauwd!-). Voor Strootman eventueel Nigel de Jong. Zijn we wakker, Guus (danny)???

Indi en Blind werden een paar keer het bos in gestuurd door een student van de Amerikaanse universiteit Muwhahahahahahaha.

Verliezen van energieke semi-amateurs en wat gasten uit de 2e bundesliga. Te triest voor woorden dit. En dan vooral de defensie, zo slap allemaal.

Het middenveld moet echt een grote make over krijgen. Met spelers als Clasie, Wijnaldum ga je ook op termijn nooit de oorlog winnen. Mijn hoop is gevestigd op Van Ginkel, Klaassen, Strootman met een op z'n retour zijnde Sneijder. Daarnaast is het ook belachelijk dat de Jong niet wordt geselecteerd ten faveure van Clasie.

Klaas moet altijd spelen? Schreeuwen ze allemaal jaaaaaaa!!!
??????
Goed man zo scoren tegen Amerika nog wel!
Tijd om nu echt definitief afscheidt te nemen van Guusje, het word nu veel te spannend!

5 juni 2015 om 23:08

Huntelaar heeft al 41 goals gemaakt in 72 wedstrijden. En dat terwijl hij zelden in de basis staat. En wat is er mis met Amerika? Volgens mij is de verdediging van Amerika sterker dan Nederland.

6 juni 2015 om 00:16

De verdediging van Letland is zelfs beter dan die van Amerika! Waar heb jij het over?
Er spelen er twee van in Europa en die zitten op de bune of de bank,
Stop maar met denken, lijkt me verstandiger,
Jij noemt elke flut competitie in de wereld beter dan die van Nederland incl. de MLS wanneer je zegt dat de Amerikaanse verdediging beter is!
en wat hebben die goals in godsnaam te maken met zijn huidige vorm op niveau? Helemaal niks.
Klaas is de beste bij een gebrek aan beter.
Dank u.

Wat een negatief gelul weer zeg. Het is een OEFENWEDSTRIJD! Waar de instelling vaak ver te zoeken is. Kijk wat er achterin stond. Bruma en indi nou dat zijn echt geen basisspelers hoor. Het liep verder prima, veel kansen gezien maar achterin komen straks de basisgasten weer terug. Je kan dit soort wedstrijden niet vergelijken met ek wedstrijden of kwalificatiewedstrijden.

5 juni 2015 om 23:00

Het middenveld werd ook regelmatig overlopen hoor. Wijnaldum, Clasie, Propper zijn slecht in balbezit tegenstander.

En dit was amerika nog maar. Laat staan dat Nederland tegen een topland moet voetballen. Hiddink heeft het werk van van gaal razendsnel weten af te breken. Ook slecht voor onze fifa ranking dit. Stap aub z.s.m. op hiddink.

Nah Wijnaldum hoeft voorlopig ff niet meer. Rechtsvoor kunnen we beter open laten... of wil vPersie daar nog wat ballen... moeilijk voor hem dacht ik.
Qua verdediging hebben de gasten bij Heerenveen of AZ nog wel kans op selectie... zijn echt niet minder. Bruma, Indi,Janmaat en Blind: ff niet aub.
Natuurlijk vehoorlijk id steek gelaten door middenveld waar Clasie als enige wat defensiefs deed maar Bradley overspeelde in zn eentje het hele NL middenveld..
Toch maar weer Nigel?
Twee defensief ingestelde spelers lijkt me niet gek als je zo'n vergiet achterin hebt.
Vrij helder alleen moet Guus s conclusies trekken onderhand

Het is wel duidelijk dat oranje meer aan klaassen kan hebben dan aan clasie. En ook een strootman in topvorm moet wijnaldum uit de basis kunnen spelen. Rechtsback positie is matig bezet, zowel Janmaat als van der wiel maken teveel verdedigende foutjes. Willems moet de nummer 1 linksback worden en er moet een stabiele centrale duo worden gevonden, misschien de vrij/van dijk? Met depay en straks robben in de aanval zit het wel redelijk goed maar de spitspositie blijft een probleem. Van persie lijkt over zijn top heen en huntelaar is wel een goaltjesdief maar meevoetballend niet goed genoeg.

5 juni 2015 om 23:12

Clasie en Blind nooit meer oproepen. Klaassen brengt agressie en leiderschap. Voortaan Willems en Klaassen laten spelen, dan heb je zekerheid. Klaassen is een geboren leider dat zag je tegen Spanje was hij de belangrijkste man. Clasie dat is mij een slap mannetje zeg.

Okee, de moderators hebben mijn reactie verwijderd. Hier nog eens: Guus ga naar huus! Het kan toch niet dat dezelfde groep die de halve finale van het Wk bereikte nu niet eens kan winnen van de VS, Tsjechië of Ijsland? Echt niet te geloven.

6 juni 2015 om 01:17

@ Xavier_fcb

Je doet het voorkomen als dat een wonderploeg was, in Brazilië zat ook alles mee voor Oranje. Iedereen verwachtte dat we toen op ons bek zouden gaan, maar dat is nu onder Hiddink aan de gang. Wat dat betreft was het gewoon uitstel van executie, nu zet ik wel mijn vraagtekens bij opstellingen van Hiddink maar ik kan hem niet verantwoordelijk houden dat er zoveel spelers zijn die de basis vaardigheden niet tot amper beheersen. Het word echt eens tijd dat men in Nederland meer gaan eisen van spelen, we zijn veel te genereus in het toestaan van fouten.

6 juni 2015 om 15:59

Klopt, het is geen wonderploeg en Louis had al het geluk dat Guus nu mist, maar verliezen van de VS op zo'n manier vind ik niet kunnen. Als het nu 1 keer mis zou gaan, dan zou ik het jammer vinden, maar geen aandacht schenken, maar dit is een patroon. Er zit ook geen enkel idee achter de opstellingen heb ik het idee, geen basisploeg en allerlei systemen... 4-4-2, 5-3-2, 4-3-3... Kies gewoon 1 systeem en 1 alternatief systeem/alternatieve manier van spelen. Bijv Juventus speelt 4-4-2, maar als ze een resultaat over de streep willen trekken gaat de poort dicht en komt er een extra centrale verdediger bij, 5-3-2 dus.

Dit is het slechtste wedstrijdverslag dat ik ooit gelezen heb

Nog steeds mensen die volhouden dat Blind een goede linksback is? Wat een drama.

5 juni 2015 om 23:15

Ook op het middenveld voegt hij niets toe. Is te traag overal en speelt alle ballen breed. Ik snap niet waarom die Blind wordt opgeroepen. komt bij United al zwaar te kort.

Ah damn ben de wedstrijd vergeten!! Hoe speelde Rvp??

5 juni 2015 om 23:22

Rvp wordt te oud.

BMI nooit meer alsjeblieft, zelfde geld voor Bruma. Nooit meer oproepen. Blind alsjeblieft niet meer LB. Met 3 CAM'S spelen was ook niet erg handig. Altijd een verdedigende middenvelder een box to box en een creatieve nummer 10. Douglas en Van Dijk er snel bij graag. Narsingh, L. De Jong ook nooit meer. En waar was Nigel? Zucht.

Depay gaat hopelijk echt een grote worden. Nu al een van de betere. Blind belachelijk slecht, wtf doet deze jongen bij United? Hij zou toch ook niet bij Barca of Real in de basis staan? Met deze verdediging wordt het helemaal niks. Had niet gedacht dat ik ooit zou hopen dat Willems weer in de basis zou staan ;'

Van de achterhoede van Nederland wordt je echt niet vrolijk! Janmaat, Van der Wiel en Bruma waren hopeloos. Bmi: net voldoende en Blind: desastreus! Clasie was op het middenveld een aanfluiting en Prōpper niet meer opstellen.
De juiste uitslag had moeten zijn: 5 - 7 in het voordeel van de Usa.

Ik zie Nederland zich niet kwalificeren, of eindelijk zouden Van Dijk en Douglas eindelijk eens hun kans moeten krijgen. Het is werkelijk onbegrijpelijk dat deze geroutineerde spelers geen kans krijgen! Dit is een enorme aanfluiting.

5 juni 2015 om 23:29

Wij kunnen wel onze verdedigend ingestelde spelers de schuld geven en dat is ook wel deels terecht maar hoe kan het toch dat Hiddink telkens cruciale fouten maakt?

Clasie, een cvm eraf en Sneijder een am erin. Daardoor speelden wij met Wijnaldum, Pröpper en Sneijder op het middenveld. Eigenlijk alle drie aanvallende middenvelders.

Hij ziet dat USA met Yedlin een zeer aanvallend ingestelde back inbrengt. Ondertussen wijzigt Hiddink niets waardoor Depay wordt overlopen en Blind nog meer in de moeilijkheden komt.

Wij kunnen dan wel allemaal op Blind gaan zeiken maar wij hebben een coach die ons team gewoon tactisch goed moet laten staan.

6 juni 2015 om 09:44

@rbn, Deels ben ik met jou eens. Ook ik vind de tactiek van Hiddink nergens op slaan, maar dit valt op korte termijn niet te verbeteren. Tot het eind van zijn aanstelling als bondscoach zullen wij het met hem moeten uithouden. Vervolgens komt Danny Blind en dat wordt evenveel ellende.

Het belangrijkste op dit moment is de aanpassing van de selectie. Mannen als Van Dijk en Douglas horen in het Nl basis team! Zij spelen regelmatig tot zeer regelmatig tegen Europese topploegen en staan daar hun mannetje.
Overigens vond ik Blind, toen hij nog bij Ajax speelde een zeer goede voetballer, maar sinds hij bij MU speelt gaat het steeds minder. In het Nl elftal heb ik hem al geruime tijd geen voldoende zien halen. Persoonlijk zie ik liever Willems op deze plaats.

Cillissen
Vlaar
Van Dijk
Douglas
Willems
Sneyder
N.de Jong
Depay
Narsingh
Huntelaar
Van Persie
6 juni 2015 om 10:17

Vlaar als rechtsback? Met zijn draaicirkel? Depay op het middenveld? Hij verdedigt nog minder mee als Sneijder. Zo zou De Jong ook compleet worden overlopen.

Ik snap niet waarom Hiddink niet verder kijkt. Van Ginkel heeft een leuke serie gespeeld en blijft een groot talent. Ik zie hem liever bij de selectie om te kijken of hij het gewenste niveau heeft dan de 27-jarige Chery.

Van Dijk en Douglas kunnen toch nooit minder zijn dan Bruma? Dat is gewoon onmogelijk. Bacuna zou ik ook in de gaten houden. Speelt bij vlagen echt fantastisch bij Aston Villa.

Dit soort spelers had je deze week mooi kunnen testen en dan had je een indicatie gehad.

7 juni 2015 om 09:58

@rbn, sorry mijn fout. Depay op de lb plaats en Ven Persie achter Huntelaar.
Voor Vlaar weet ik geen alternatief te bedenken. Van der Wiel Van Rhijn, Janmaat, allemaal één pot nat! Uit nood zou ik dan toch maar voor Van der Wiel kiezen.

6 juni 2015 om 00:40

Bmi heb werkelijk waar niks goed gedaan die jongen kijkt zo dom uit ze ogen die weet niet waar die mee bezig is

Goed nieuws voor klaassen deze wedstrijd, clasie en wijnaldum vielen door de mand. En ook pröpper was onzichtbaar.

5 juni 2015 om 23:45

Het hele elftal viel na de 3-1 door de mand. Clasie heeft ook prima wedstrijden gespeeld en Propper kun je echt niet gaan beoordelen op 30 minuten.

Ben ik nou de enige die dit vindt of is Daley Blind echt heel erg slecht? Linksback is het echt een drama met die kerel...

6 juni 2015 om 03:05

Zijn slechts een aantal fanatieke supporters die hem nog verdedigen. Hij komt gewoon zwaar tekort op dit niveau. Zie hoe hij telkens voorbij gelopen wordt...

Ben echt verschrikkelijk teleurgesteld. De oranje machine uit de periode 2008-2014 is niet meer. We hoeven van het clubvoetbal niets meer te wachten, en nu ook niet meer van ons vlaggenschip.

Maar goed, ook in tegenslag ben je supporter.

Van Persie zit op de bank bij Manchester United, Nigel de Jong speelt in de late herfts van zijn carriere met het gedevalueerde Milan in de middenmoot, Van der Vaart en Afellay zijn wel uit beeld voor Oranje of verdienen dat tenminste en ondanks zijn schitterende doelpuntentotaal is Huntelaar nooit echt doorslaggevend voor Oranje. Hoewel ook Sneijder met Galatasaray eigenlijk in een competitie en bij een club beneden zijn stand speelt is hij en natuurlijk onze star ace Arjen Robben de enige van deze generatie die naar mijn idee werkelijk hun waarde nog structureel bewijzen. Alles wat daaromheen zit laat zien dat we in een tussenfase belandt zijn. Eigenlijk waren we dat ook al in 2014, maar het vakmanschap van Louis van Gaal wist dat te camoufleren.

We moeten hopen dat Strootman weer fit raakt en zijn oude niveau haalt, terwijl we in Stefan de Vrij (en wellicht al zijn nieuwe collega Wesley Hoedt), Memphis Depay, Daley Blind, Daryll Janmaat en hopelijk Giorginio Wijnaldum en Jordy Clasie spelers hebben die bij hun (nieuwe) club stappen kunnen gaan maken om meer gewicht in de schaal te leggen bij Oranje. Op een veelbelovende waarde voor Oranje van Gregory van der Wiel, Luciano Narsingh, Jeffrey Bruma en Bruno Martins Indi reken ik eigenlijk niet meer. Het is kwaliteit, mentaliteit of een combinatie daarvan dat bij deze jongens simpelweg tekort komt. Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat de laatste twee basiskrachten zijn. Martins Indi is een veel te robuuste en onbehouden speler om op topniveau een uitstekende prestatie van te vragen. Dat geldt ook voor Jeffrey Bruma, die grossiert in verkeerde inspeelpasses, verkeerde timing en kordaat ingrijpen. Ik vind het vreselijk dat dit soort doorsnee verdedigers de voorrang krijgt boven veel talentrijkere verdedigers als Virgil van Dijk en Sven van Beek. Zij, for the time being Ron Vlaar, Stefan de Vrij en in de toekomst Wesley Hoedt zijn naar mijn idee de juiste verdedigers voor Oranje's toekomst.

Wat is die Quincy Promes toch een fijne speler om naar te kijken. Heeft veel meer potentie in zich dan Memphis Depay. Heeft het het hele seizoen in de Russische competitie laten zien, terwijl Memphis het in de grote wedstrijden (ajax, Dynamo Moskou, Zenit) vrijwel nooit laat zien.

6 juni 2015 om 00:51

Welke wedstrijd heb jij gezien? Depay was by far de beste speler bij oranje.

6 juni 2015 om 01:37

Ik zei toch echt grote wedstrijden..

Nou leek Amerika een ideale tegenstander om de moeilijke kwalificatie even van ons af te zetten...
Dan maar weer duimen voor het kansrijkere Go Ahead Eagles in Europa.

Guus Hiddink heeft gewoon een vrienden effal opgsteld ..spelers die hij oh zo leuk vindt in omgang blanbla sentimenteel gdoe..... Maar bij LvG moesten spelers zich kapotwerken om in oranje te komen.. Sneijder en de jong als voorbeeld... Nu zie ik mneer blind gwoon op linksback martins indi weer en bruma goddank geen AfFelay want dat kon ie niet meer verdedigen... stuur guus naar huus en zet een coach op die van deze welpjes leeuwen maakt.

Daarnaast is propper toch wel veel beter dan clasie en wijnaldum stuur die trage controleurs ook terug kunnen de druk en fysiek niet aan samen bmi, DB en bruma

Toch maar is Douglas en Van Dijk oproepen voor het NL elftal?

Wij zijn bang want Buma is erbij, Buma is erbij... oh oh oh wat is die kerel slecht zeg. Maar dat geld zo´n beetje voor alle verdedigers van Nederland. Nu hoor ik alweer dat Sneijder het over fouten had maar dit zijn geen fouten meer; dit is gewoon pure onkunde. Wanneer gaan we nu eens verdedigers echt leren wat verdedigen is want dit kan gewoon echt niet meer. Nu zag het middenveld er ook alles behalve goed uit, maar de verdediging is al jaren zo zwaar onder de maat dat je het eigenlijk wel niveauloos kunt noemen.

Die zogenaamde topsport mentaliteit in het Nederlandse voetbal moet nu ook eens een keer aangepakt worden. Zo´n voorsprong mag je nooit uit handen geven, een ander typisch Nederlands kwaaltje "het middenveld wat overlopen werd" was ook weer zoals vanouds aanwezig. Hoe vaak moeten dit soort blamages nog voorbij komen voordat er echt eens iets veranderd. Die smoes van Sneijder die hoe verrassend ook weer begon over "hier moeten we van leren", het Nederlands voetbal leert al jaren niet van hun fouten.

Volgende wedstrijd Janmaat buiten de basis houden. Martins Indi, Blind, Van Persie en Wijnaldum ook maar even niet meer opstellen. Bruma s.v.p. Nooit meer oproepen !!! (dramatische gozer)

Komende kwalificatiewedstrijd zó spelen ... (mits iedereen fit en beschikbaar)

Cillessen
v.d. Wiel
De Vrij
Vlaar
Willems
Klaassen
De Jong
Sneijder
Robben
Huntelaar
Depay

Buiten het feit dat spelers als Bruma, Martins Indi, Blind en Wijnaldum hebben gefaald tegen de VS, is vooral Hiddink de grote schuldige. Waarom speel je in een veredelde 4-2-4 formatie ?!? En dan ook nog Clasie en Wijnaldum als enige middenvelders opstellen. Clasie is een passende speler zonder al te veel loopvermogen en Wijnaldum heeft wel loopvermogen, maar dan alleen vooruit. Meeverdedigen ho maar.
Wanneer Van Persie had plaatsgemaakt voor een 3e middenvelder en Wijnaldum was gewisseld, was het middenvelder minder overlopen en had de (toch al zwakke) verdediging minder onder druk gestaan.

Van Gaal zag (en ziet) het spelletje beter en ving de zwakte van de verdediging op door op het WK compacter te spelen en een extra verdediger op te stellen. Maar zelfs in de kwalificatiewedstrijden (4-3-3) deden we het onder Van Gaal een stuk beter !

Die net-niet PSV-ers (zoet, Bruma, Rekik, Wijnaldum, Narsingh, De Jong) waar Guus een harde plasser van krijgt hoef ik voorlopig niet meer in Oranje te zien in elk geval !

Niet alle tegendoelpunten kun je op het falen van de verdediging gooien hoor. De Jong kopt bij een voorzet (corner volgens mij) de bal direct in de voeten van een Amerikaan op de rand van de 16 die hem er vervolgens zonder al te veel moeite inschiet.

Ach ja, het was maar een oefenwedstrijd, met veel geblesseerden. De enige conclusies die ik kan trekken is dat Memphis best goed speelde en dat Blind telkens voorbij werd gelopen.

6 juni 2015 om 05:29

Makkelijk Blind als zondebok. Heb je Bruma gezien deze was echt nog veel slechter of Bmi. Als PSV zou ik mij zorgen maken met Bruma de CL in.

Het is onder Hiddink gewoon een Café elftal geworden en mijn inziens komt dat grotendeels door Hiddink! Totaal geen bezieling, overwinningen lijken incidenten en die nabeschouwingen zet ik per definitie af omdat Hiddink wel weer plus punten gezien heeft maar ja ook weer niet...! Ben nu zover dat we beter niet naar het EK moeten gaan (word echt een totale afgang), complete staf vervangen en we beginnen opnieuw! Het houd een keer op!

De hele achterste linie heeft een wanprestatie geleverd. Een schande gewoon. En dat geldt ook voor Guus Hiddink, want die op in de loop van de 2e helft puur een vakantie-elftal op het veld lopen. Het wisselbeleid was verre van oplettend en desastreus !

Op deze wijze gaan we het EK zeker niet halen. En misschien moeten we dat ook maar niet willen uit zelfbescherming !

Hans kraaij stelt rvp de vraag of de vrij en vlaar de onbetwiste nummers 1 en 2 zijn. Maar helaas durfde die slappeling niet te zeggen dat de defensie van gister oranje onwaardig was. Tekent de ambitie en sfeer bij oranje als je het mij vraagt.

6 juni 2015 om 15:14

Even voor de duidelijkheid, kun jij 3 spelers van naam die (reserve) aanvoerder zijn bij hun land opnoemen die na zo'n vraag zouden zeggen dat de defensie van hun ploeg onwaardig is..

Messi?
Robben?
Ronaldo?
Zlatan?
Rooney?

Veel succes...

Ik snap niet dat er niet deeensief gewisseld is, Bruma was een drama. Wijnaldum was ook vrij bleek en ik snap okk niet dat die tot het einde bleef staan. Blind was opbouwend goed, maar verdedigend zwak. Clasie amper gezien. Wat een drama. Ik snap de keuze voor Promes ook niet, die doet weinig goeds. Depay was in ego-land

Nadat Clasie eraf ging werd die wedstrijd verloren, dat lag niet aan Sneijder, maar je ziet dat hij zijn verdediging toch ontlast. Daarnaast ook een prachtbal op Memphis, die dat helaas te mooi wou oplossen. Verder snel vergeten deze wedstrijd. De hele verdedigende linie was super slecht.

Wat heb ik Kuyt gemist, wat heb ik Nigel de Jong gemist. Ondanks hun leeftijd nog zeer goed bruikbaar, in ieder geval beter als het zooitje van gister. Waarom krijgt Douglas nooit de kans, en waarom Van Dijk niet? En als je dan de bank ziet met Hiddink en Blind. Daar straalt ook geen vertrouwen uit. Ik begin me echt zorgen te maken met dit stelletje. Halen we de EK wel?

Ik heb niet eens gekeken. Waarom niet? Het NL elftal is niet meer, ik heb er niets meer mee. We verliezen vaker dan een slechte zondagamateur. Ga liever wat leuks doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren