Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ronaldo en Messi moeten het WK de rug toekeren'

Laatste update:

Het lijkt wel of de gehele voetbalwereld problemen heeft met Joseph Blatter en de manier waarop de Zwitser de wereldvoetbalbond FIFA leidt, maar de bestuurder werd vrijdag wel herkozen als preses van de bond. Volgens analyticus en oud-prof Gary Neville is er slechts een manier om Blatter van zijn troon te stoten: door een opstand van de spelers.

/

“De snelste en beste manier om Blatter weg te krijgen is een opstand van de spelers”, begint de oud-speler van Manchester United in zijn column in The Telegraph. “Je krijgt de stemmen uit Afrika en Azië echt niet weg bij Blatter, maar de spelers kunnen een eenheid vormen. Het is aan spelersvakbonden als FIFPro en de PFA om hun macht en positie te gebruiken om Blatter ten val te brengen.”

“Als oud-speler weet ik dat sommige spelers het niet veel kan interesseren, maar anderen volgen de gebeurtenissen hoofdschuddend. Ook zij vinden het niet goed wat er gebeurt. Ik zeg niet dat de spelers moeten staken, maar de FIFA en Blatter zijn niets zonder de spelers. Het moet een gecoördineerde actie zijn. Denk eens aan Cristiano Ronaldo en Lionel Messi, de grootste sterren van dit moment, en denk aan een WK zonder die twee. Als Ronaldo en Messi hun rug naar het WK keren vanwege de gang van zaken bij de FIFA, dan komen sponsoren en televisiezenders in opstand. Dan komt de FIFA tot stilstand.”

De spelers moeten in actie komen tegen Joseph Blatter

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
30 mei 2015 om 13:45

Jammer het wk is zo fantastisch maar fifa verpest het dat toernooi brengt elk land samen voetbal is een mooie sport en wat mensen oals messi en ronaldo er mee kunnen het mag niet verpest wirden door een laar verwende mensen die in het bestuur van fifa zitten vooral blatter

30 mei 2015 om 14:23

Blatter is gezond en oud en is nog 4 jaar de baas,
Dan stapt hij op.
Inderdaad zal hij n de toekomst niet het eeuwige leven hebben.

Dit kun je niet van de spelers vragen. Een voetbalcarriere is kort en daar moet je alles uit zien te halen, daar horen wk's dus ook bij. Je kunt ze niet de dupe laten worden van politieke spelletjes buiten hun schuld om. Dit is vergelijkbaar met de situatie dat atleten werden opgeroepen om de winterspelen van Rusland te boycotten, dat kun je gewoon niet van hen vragen.

30 mei 2015 om 13:33

Ondanks dat ik steeds roep dat de organisaties op de schop moeten en dat er iets moet gebeuren, is dat in mijn ogen niet de verantwoordelijkheid van de voetballers. Die moeten zich niet met randzaken gaan bemoeien, laat dat de clubs en bonden maar uitvechten.

30 mei 2015 om 13:59

Eindelijk een zinnige reactie. Voor spelers als Lionel Messi is het WK van Rusland mogelijk zijn laatste kans om een WK te winnen. Dat gaat hij echt niet zomaar boycotten inderdaad.

30 mei 2015 om 14:25

Pprecies, voetballers hebben een eer hoog te houden en hebben verder weinig met Blatter te maken.

30 mei 2015 om 16:46

maar als bvb nederland spanje en duitsland weigeren te gaan dan heb je ook niets aan een wk zonder de toplanden

Blatter is natuurlijk corrupt, maar mensen maken het erger dan het is.

Hij is een hele sociale man die een kans geeft aan andere landen om ook in de picture te komen.

Zuid-Afrika, Brazilië, Qatar, Rusland vind ik prachtige beslissingen.

Als het aan deze kruisvaarders lag, dan werd de WK alleen in Engeland, Belgie, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italie, Spanje of Portugal gehouden wat totaal niet past in een WK, de W staat voor wereld!!!! niet West-Europa.

Mensen moet leren andere landen te respecteren. Qatar heeft fantastische stadions gebouwd. En mensen zeggen dat Qatar medewerkers misbruikt als slaven, maar sorry Qatar heeft niet 50 miljoen zwarte mensen mishandeld en ze de naam gegeven zwarte piet/ni**er en Indonesiërs gewaterboard voor specerijen.

De BBC maakt expres propaganda tegen Qatar net als tegen de Polen om zo de EK en WK zwart te maken alleen omdat hun het niet hebben gekregen. Zogenaamd de Polen in EK zullen elke zwarte fan doodsteken en dat soort onzin, terwijl alleen 1 keer een gevecht was tussen Polen en Russen en voor de rest alles perfect liep

Qatar is een fantastische land voor de WK, ik hoop dat na Rusland een land als China ofzo aan de beurt komt of Australië. Ik kijk al een hele seizoen elke jaar voetbal in Europese stadions en sfeer, ik hoef niet nog een WK in een Arena, Phillips stadion, white hart lane, Bernabeu, etc te zien.

30 mei 2015 om 12:48

Daar zeg je wat

30 mei 2015 om 12:53

Wat zegt ie dan? Ik lees: in vergelijking met andere dingen zijn die doden zo erg nog niet. Te bizar natuurlijk.

30 mei 2015 om 12:58

Wat zegt hij dan? Dat wij in het verleden verkeerde dingen hebben gedaan, dus moeten we bij hedendaagse mensenrechtenschendingen ook maar een oogje toeknijpen. Dat is een argument van niks.

30 mei 2015 om 13:07

Hij zegt nog meer hoor Ripley. En dat snijdt meer hout dan het vergelijk wat jij eruit pikt.

30 mei 2015 om 12:51

Volledig met je eens behalve over je laatste stukje die laatste vergelijking slaat natuur nergens om..
Voor de rest zijn de toewijzingen onder Blatter gewoon oke, maar die van Qatar toch echt niet...

30 mei 2015 om 13:14

Het gaat er niet om of wij de voorzitter zijn, maar om Blatter, door recente gebeurtenissen is er iets gebeurt wat heel veel mensen al lang wisten dat de Fifa corrupt is.

In de komende maanden gaan er nog veel interessante dingen gebeuren.

30 mei 2015 om 12:53

Aha, en het huidige West-Europa heeft wel 50 miljoen mensen mishandeld? Je kunt mensen kwalijk nemen wat er momenteel gebeurt, niet wat hun voorouders een paar eeuwen geleden hebben gedaan. Als er nu sprake is van het uitbuiten van werknemers in Qatar nemen we dat het huidige Qatar kwalijk. Logisch toch?

30 mei 2015 om 13:05

Natuurlijk is het ook blatters fout dwaas. Hij is degene die kan zeggen: behandel je werknemers goed of we kappen ermee. He-le-maal niks.hij laat die gasten gewoon doodgaan. Ik heb nog nooit iemand mishandeld dus schuif wat andere mensen lang geleden hebben gedaan niet in mijn schoenen. Blatter kan nu wat veranderen maar hij is een idioot die na de dood van Mandela nog geen 11 seconden lang zn mond kon houden.

30 mei 2015 om 13:05

Je kunt toch zelf ook wel je conclusies trekken. FIFA claimt een organisatie te zijn die mensenrechten hoog in het vaandel heeft staan. Bij de constructie van de stadions, een plan voor Qatar wat door de FIFA is goedgekeurd, worden de mensenrechten echter niet voldoende gerespecteerd. Dus ja de FIFA is wel degelijk verantwoordelijk voor het overlijden van werknemers, en Blatter is verantwoordelijk voor de FIFA. Jij vraagt of we het hem kwalijk kunnen nemen, het antwoord is ja. Die verantwoordelijkheid hoort nou eenmaal bij zijn functie.

30 mei 2015 om 13:09

Er wordt geschat dat er een paar duizend mensen doodgaan. Die hebben dringend geld nodig dus die pakken al het werk aan. Als je de keuze hebt om geld te verdienen of dood te gaan van de honger is t makkelijk. Blatter kan hier wat aan doen door goede omstandigheden te eisen. Maar hij kijkt er niet eens naar om

30 mei 2015 om 13:17

De werknemers hebben vaak geen keus om dat ze toch aan geld moeten komen, maar dan moeten de faciliteiten wel goed zijn.
Blatter had kunnen weten dat dit soort dingen al langer spelen in dat soort landen.

Verdiep je aub in die zaken.

30 mei 2015 om 13:21

Zoals ik zei verdiep je in die zaken dan kom je zelf op het antwoord of er al mensen overleden zijn.

30 mei 2015 om 13:50

Grapje zeker? Er zijn al honderden overleden daar.

30 mei 2015 om 12:54

Qatar heeft niks met voetbal. Geen normale competitie, geen historie, niks. Ze hebben olie in de grond en kopen daarmee een WK. Zuid Afrika, Brazilie, Rusland gaat er allemaal in bij mij. Fantastisch! Maar Qatar, dat slaat gewoon nergens op. Misschien over 20 of 30 jaar als er iets van voetbalhistorie in dat land is.

30 mei 2015 om 13:15

Wat een scheve vergelijking, uiteraard kan de eerste WK die het toen organiseerde geen Historie hebben omdat er toen bijna geen historie was onder de voetballanden.

Rare vergelijking.

30 mei 2015 om 13:17

Als jij zegt dat er geen WK gehouden moet worden in Qatar omdat het geen voetballand is..prima!!! Maar dan vraag ik me af waarom uit diezelfde hoek geen kritiek is gekomen op een EK-19 toernooi in Israël. Volgens jouw woorden, een land dat nieuw is en geen historie heeft slechtst vanaf 1948 en geen voetbal land is.

30 mei 2015 om 13:26

Er is veel minder aandacht voor de EK-19. (bijna) niemand maakt het wat uit waar dat gehouden wordt. Daarnaast is Israel toch wel een beetje een voetbalstaat. Ze doen redelijk mee in de Ek/wk kwalificaties, maar halen het zelden. Daarnaast hebben ze toch regelmatig spelers lopen in buitenlandse competities, een teken dat voetbal in dat land toch wel (enigzins) belangrijk is. Denk recent aan Benayoun, Ben Haim en Ben Sahar. Bij Qatar spelen ze allemaal in hun eigen (flut)competitie.

30 mei 2015 om 13:40

@pieter180
Klopt, die flutcompetitie heeft alleen een Raul gehad (topscorer Real Madrid, 3 CL winnaar en 3de topscorer van CL) en die flutcompetetie heeft ook nu alleen maar Xavi, 28 hoofdprijzen gewonnen inclusief WK en Ek.

Dat vind ik toch een stuk beter als een Benayoun hoor.

30 mei 2015 om 13:55

de competitie in zuid afrika is serieus te nemen wou je zeggen en heeft die wel historie? je moet ergens beginnen, al ben ik ook niet voor quatar gezien de zware omstandigheden.

30 mei 2015 om 14:06

Raul en Xavi komen daar echt niet omdat het zo'n mooie competitie is. Die komen daar puur voor de knaken.

30 mei 2015 om 14:06

Zuid Afrika doet tenminste aardig mee in de Africa Cup, en ook nog wel eens op een WK. Daarnaast lopen er regelmatig Zuid-Afrikaanse spelers in Europa rond.

30 mei 2015 om 12:55

@hakimullah

Precies. De Fifa en Blatter is al jaren corrupt en de Westere landen hebben dat altijd oke gevonden en zelf schuldig gemaakt aan corruptie, omdat zij er hun voordeel uit haalden.

Vervolgens krijgen landen buiten het Westen de kans, en pats, Fifa is corrupt, Blatter corrupt, Afrika en Azië corrupt.

Maar wanneer gaan ze het hebben over de illegale transacties vanuit Engeland en Frankrijk? Oh ja, nette Europese landen die maken zich nergens schuldig aan ondanks dat juist daar het meest geld omgaat.

Zucht, is men daadwerkelijk zo naïve?

30 mei 2015 om 13:53

Hmmja, behalve dat ze niet zo moeilijk deden bij de VS, Japan & Zuid Korea, Zuid Afrika en Brazilië. Zelfs Rusland geeft niet veel gedoe. In Qatar gaan veel mensen dood zodat zij voor de buitenwereld kunnen pronken met een mooi toernooitje. Als je dat goedpraat ben je gewoonweg achterlijk.

30 mei 2015 om 14:13

Nee, dat is onzin, omdat Qatar uit moslims bestaat daarom komt er kritiek erop van de kruisvaarders. Ik vind een land dat 1 miljoen Irakezen omlegt om WMD leugens en inside jobs toch erger dan een land dat werk biedt aan een paar duizend Pakistanen.

Ze kunnen niet tegen dat Qatar moderner is dan veel westerse landen. Daarnaast zijn ze jaloers op Qatar omdat Qatar stadions bouwt die je kunt vervoeren naar andere landen. Dus mocht het zo zijn dat een WK ergens in KSA of Egypte ofzo wordt gehouden (als het wat rustiger daar wordt) dan kan Qatar die stadions verplaatsen daar naartoe en hoeft niet elke land miljoenen te pompen voor een stadion.

30 mei 2015 om 14:21

Allemaal heel nobel en behalve dat ze mij wat te religieus zijn, lijkt het me een fantastisch modern land, maar punt is dat er daar mensen dood gaan die niet dood hoeven te gaan en dat de FIFA daar deels voor verantwoordelijk is. Voor klagen over het Amerikaanse leger moet je bij Obama of Rutte zijn.

30 mei 2015 om 19:39

@gtootod

De Fifa en de Westerse wereld geven niks om doden van buitenaf tenzij ze er baat bij hebben, economisch gezien of als propaganda.

Ik praat het zeker niet goed en Qatar moet hierop aangepakt worden maar laten we dan eerst bij onszelf beginnen.

Aangezien juist de grote Europese bedrijven en bonden lak hebben aan mensenrechten.

30 mei 2015 om 20:59

Ik vind ook dat die westerse bedrijven die in arme landen de bevolking uitbuiten keihard moeten worden aangepakt. Dat hun CEO direct kan vertrekken. Net als bij de FIFA.

30 mei 2015 om 21:16

Dan zijn we het denk ik volledig met elkaar eens.

30 mei 2015 om 12:58

Aha, dus omdat twee/drie eeuwen geleden nederlanders slaven verhandelden, mogen wij niks zeggen over de slavernij in qatar? Wat een bullshit! Als er een ding is waar ik (en het gros van de mensen) tegen zijn is het slavernij en rascisme. En dat mensen in de gouden eeuw anders handelden is niet onze fout. De hedendaagse maatschappij is anders en het is tijd dat mensen dat in beginnen te zien.

Wat je zegt over andere landen een kans geven, heb je natuurlijk wel een punt. Maar het gaat er wel om dat het wk een voetbalfeest wordt. Qatar is absoluut geen voetballand. Ook moet het wk daar in de winter gehouden worden. Rusland ben ik veel minder op tegen, en zuid-afrika vond ik ook prima. Wat mij betreft kan je veel betere keuzes maken om een wk te organiseren.

30 mei 2015 om 12:59

Jij snapt er geen pepernoot van! De landen die nu deze WK's krijgen betalen dit met corrupt geld! Die landen zouden eens meer aan hun eigen bevolking moeten denken. Zoals Qatar waar veel mensen in armoede leven maar er wel dikke stadions de grond uitkomen voor miljarden euro's. Beetje krom!

30 mei 2015 om 13:18

De bewijzen komen nu toch naar boven? lang bij beetje gaat het allemaal bekend worden.
Let wat vaker op het nieuws.

30 mei 2015 om 14:26

De geruchten zijn er al. Harde bewijzen moeten geleverd worden.

30 mei 2015 om 13:00

Eens Hakimullah behalve met je laatste alinea. Wat mij betreft gaat het om de manier van toewijzing, dat moet zuiver gaan naar mijn idee. Dat is nu waarschijnlijk niet gebeurd. Maar het lijkt me volkomen logisch dat andere werelddelen ook wk's organiseren omdat, zoala je terecht aangeeft, het voetbal van de wereld is en niet van Europa en nog drie landen.

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik een wk in de winter niet zie zitten. Maar vanwege wat ik net gezegd heb en het feit dat het speelbaar is in de winter en niet in de zomer lijkt het me een legitieme reden om het in de winter te doen. Dat ik het dan niet zie zitten is dan niet zo belangrijk, aangezien miljoenen of zelfs miljarden Aziaten het wel zien zitten. Dus wie ben ik?

30 mei 2015 om 13:01

Ben het grotendeels met jou eens. Iedereen moet precies altijd naar de pijpen dansen van die landen. Tijdens het WK in Zuid-Afrika werd er constant gereclameerd over de vuvuzuela en wilden mensen het zelfs verbannen van het WK omdat het hen stoorde in hun living. Wat is het nu van een WK als je niet van verschillende culturen kunt snuiven. Toegangsticketten mogen ook beter verdeeld worden. En het is onzin als mensen afkomen met het argument dat Afrikaanse landen niet ver komen, want er is om te beginnen nooit een eerlijke verdeling geweest.

30 mei 2015 om 13:08

@rodeduivel

Het Westen bepaalt de standaard toch, dat merk je ook aan de reacties hier. Pas wanneer wij het oke vinden is het oke. Pas wanneer anderen zich aanpassen is het oke want wij gaan dat niet doen hoor.

Het gaat niet om corruptie, want gezien geld de wereld doet draaien en hier het meeste is, zijn wij hier vrijwel zeker het meest corrupt van waar dan ook ter wereld.

Het gaat ons puur om die niet-Westerse landen. Als men teminste de ballen had dit toe te geven in plaats van met nietszeggende argumenten te komen had ik niet eens gereageerd.

Ik begin in ieder geval steeds meer sympathie voor Blatter te krijgen.

Wanneer begint het Amerikaanse onderzoek tegen de illegale ransacties van Engeland en Frankrijk?

Oh wacht Westers, die staan bij voorbaat vrij van misdaden lol.

30 mei 2015 om 13:54

Larsoboy vind het prima dat er in Qatar mensen dood gaan, want het Westen moet niet zo zeuren die zijn namelijk zelf ook corrupt. Het is een beetje een rare redenatie.

30 mei 2015 om 14:28

Lekker goedkoop scoren om over die doden te praten. Alsof dat de reden is waarom mensen hier klagen. Dit zijn allemaal drogredenen. Men komt hier de moraalridder uithangen om zogenaamd zorgen te uiten op de overleden terwijl dat niet de eerste reden is maar omdat Qatar geen voetballand is.

Als men hier echt gaf om mensen levens dat werd er ook volop aandacht gegeven aan de Amerikaanse drones die onschuldige mensen levens heeft verwoest, de corrupte Westen die wapens importeert in arme anden met corrupte leiders en rebellen en alle resources veiligstellen. Maar als deze problemen worden aangekaart wordt je meestal voor gek verklaard of zijn het opeens conspiracy theories. Dit is heel hypocriet als je het mij vraagt.

We weten allemaal wel dat de FIFA niet deugt, maar kom niet met die onzin argumenten als mensen die dood gaan of even in het algemeen dat Qatar geen voetballand is. Net of ze in de Verenigde Staten bijvoorbeeld veel geven om voetbal.

30 mei 2015 om 17:38

Onzin argumenten dat mensen doodgaan? Hoe kun je dat nou zeggen?

30 mei 2015 om 17:57

Omdat een hoop mensen schijnheilig daarover doen. Het gaat de grootste gedeelte daar echt niet om en enkel dat als excuus willen gebruiken, oftewel drogredenen. ''qatar is geen voetbal land, zandbak etc''.

Dat zijn de voornaamste redenen. Reageer eens op mijn andere stellingen uit mijn eerste post, als men echt om mensen levens gaf dan was Fifa niet de enige die zij willen boycotten.

30 mei 2015 om 19:48

@gtootod

Nogmaals dit gaat ons niet om de doden. Wij in het Westen bewijzen constant dat het ons niet uitmaakt hoeveel er doodgaan tenzij wij er enige baat bij hebben net als dat wij dit als argument gebruiken tegen Qatar terwijl het hoogstwaarschijnlijk puur gaat om het feit dat het om een moslimland gaat, ook al zal men dat niet willen toegeven.

Als het om mensenlevens ging zou de Fifa als eerste Europa moeten boycotten vervolgens verder moeten kijken.

Je negeert ook de rode draad die door mijn reactie loopt om doormiddel van drogredenering te willen winnen van logica.

Als er een gedeelte in de wereld bekend staat om het uitbuiten en het tot in de extremen negeren van mensenrechten is het het Westen wel.

Het is daarentegen wel een stuk makkelijker om te wijzen dan onszelf een spiegel voor te houden.

Of doen we dat expres ten voordele van de datgene waar we zelf baat bij hebben?

30 mei 2015 om 21:06

Bedrijven die arme mensen uitbuiten zijn waardeloos. Of je nou Apple, Primark of FIFA heet en of je nou islamitisch, christelijk of atheïstisch bent maakt dan helemaal niets uit. Er gaan daar duizenden mensen dood, omdat de FIFA het daar wilde houden. De enige terechte keuze is dan de baas weg te sturen.

30 mei 2015 om 21:08

En mochten jullie het je afvragen. Ik maak me ook nogal druk over dat wij in het westen veels te weinig doen om mensen in arme landen echt te helpen, maar om daarom niks meer aan de FIFA te willen veranderen is een sterk staaltje van whataboutism

30 mei 2015 om 21:19

Oh nee tuurlijk moet er ook iets aan dit gebeuren. Ik denk dat wij allen streven naar een betere wereld, althans dat hoop ik.

30 mei 2015 om 13:02

We leven in 2015 kerel, kom eens uit je zandbak... Het getuigt niet van veel intelligentie dat je omstandigheden van de bouw van de stadions in Qatar goed probeert te praten met Zwarte Piet. Ik praat de slavenhandel absoluut niet goed, maar dat is toch echt al een tijdje geleden hoor! Maarja, in het midden oosten kijken ze het toch niet zo nauw op een mensenleven, verklaart misschien je reactie.

30 mei 2015 om 13:27

@liverbird

Is dit echt serieus wat je schrijft? Je denkt toch niet echt op deze manier na?

De 2de wereldoorlog is ook een tijdje geleden, waarom stoppen wr niet met het gedenken ervan? Puur alleen al dat je een zin start met; ik praat slavenhandel absoluut niet goed, en er vervolgens een maar aan vast plakt geeft echt aan dat je geen weet hebt wat er toen is gebeurd. Het is veruit de slechtste pagina uit de geschiedenis van de mensheid na natuurlijk het vrijwel volledig uitroeien van 2 hele continenten vol indianen.

Deze 2 gebeurtenissen worden vrijwel geboycott uit de Westerse geschiedenis wat ronduit schandalig is en ook aangeeft hoe krom jou zicht op de wereld is.

Als er een gebied is dat aangeeft geen ene moer om mensenlevens te geven is het het Westen en dat doen ze al niet sinds het ontstaan ervan.

Een samenleving ontstaan op de genocide van meer dan 200 miljoen indianen en het tot slaaf maken en vermoorden(african Holocaust) van 12 en 70 miljoen mensen bij elkaar dus bijna 100 miljoen mensen.

Zucht.

30 mei 2015 om 13:36

Moet ik me dan schuldig gaan voelen omdat mn voorouders mensen hebben mishandeld/verkocht? Dat is het zelfde als wanneer ik m'n Duitse buurman niet meer aan kijk omdat zn opa (bij wijze van spreke) tig miljoen Joden heeft vermoord.

Volgens mij snap je de intentie van mijn reactie niet. Ik reageer op het feit dat er zo luchtig wordt gedaan over de belachelijke omstandigheden van de bouwvakkers in Qatar en dit wordt vergeleken met Zwarte Piet. Hallo, dit is iets wat nú gebeurt en heeft niks te maken met het donkere verleden van Europa. Volstrekt belachelijk dat die vergelijking wordt getrokken.

30 mei 2015 om 13:51

@liverbird

Het zou juist raar zijn als je er geen onbewuste inwaarte schuld door voelt, terecht of onterecht. Het valt me alleen op dat Westerse mensen ook totaal geen moeite doen om onderzoek te doen naar de slechtste tijd uit de geschiedenis van de mensheid, zo van ach lang geleden. Vraag maar aan een Duitser hoe hij zich voelt bij de 2de wereldoorlog, ondanks dat hij er niks mee te maken had. Ze kijken direct naar de grond van schaamte wat een terechte reactie is ondanks dat ze hier niks mee te maken hebben.

Mijn punt is dus dat wij hier in het Westen niks om mensenrechten geven en niks om mensenlevens tenzij het die van ons betreft. We bewijzen dat elk jaar, maand, week, dag en seconde weer.

Ik reageerde vooral dus op het punt dat je na zo'n zin 'maar' durft te gebruiken waardoor je duidelijk aangeeft vrijwel niks te weten over die tijd en niet eens een logisch oordeel te kunnen vellen of je het ermee eens was of niet(ik weet dat ke het er niet mee eens was).

Oh en dat ze in het midden-oosten niet zo nauw op mensenlevens letten wat natuurlijk een grappige statement is als we naar het Westen kijken.

Ik bedoel willen kijken.

30 mei 2015 om 14:00

@liverbird1
Als het westen zich zo zou bekommeren om de mensenrechten in Qatar en de bouw van die stadions dan kunnen ze het land makkelijk boycotten en /of sancties opleggen .
Het westen schreeuwt wel maar vind uiteindelijk maar 1 ding belangrijk en dat zijn dikke Dollars en het doet zelf dus keihard mee aan die praktijken.
Overal in de wereld zijn westerse banken betrokken bij illegale onmenselijke praktijken zo ook in Qatar.

30 mei 2015 om 14:04

Probeer eens begrijpend te lezen en het motief van mijn reactie in te zien. Ik neem het op voor de bouwvakkers in Qatar, aangezien dat nu gebeurt en er nog iets aan gedaan kan worden. Vind het verschrikkelijk en het enige wat jij doet is hier omheen praten en stellen dat West-Europeanen ook geen lieverdjes waren. Dat is gebeurt en hoe erg het ook is, er kan niks meer aan gedaan worden. Dit in tegenstelling tot de bouw van de stadions van het WK, wat een actueel onderwerp is.

30 mei 2015 om 20:02

@liverbird

Nee jij zou begrijpend moeten lezen. Ik weet precies wat de motief van je reactie is en die heeft niks met mensenlevens te maken maar simpelweg met jou entertainment wat voetbal is.

Als Qatar en Rusland het WK niet had gekregen had niemand zich bekommert om de mensenrechten van men daar net als dat deze werknemers in Qatar sinds de start ervan zo behandelt werden maar het ons zoals gewoonlijk niks uitmaakte, tot dat we er zelfs niks van wisten omdat de media het ook onbelangerijk vond om te vermelden.

Simpelweg omdat we er nu baat bij hebben is het een gespreksonderwerp, zonder dat was ons nietszeggende leventje in zoals gewoonlijke bliss verder gegaan.

En ik heb het vooral over het feit dat het Westen nog steeds geen lieverdjes zijn, sterker nog, nagenoeg duivels die op slinkse manier zelf alle mensenrechten aan hun laars lappen overal op de wereld maar het simpelweg niet vermelden of wanneer men iets hoort van een bedrijf, een toespraak genoeg is om alles te vergeven.

De geschiedenis die ik vermelde was simpelweg om mijn argument kracht bij te zetten.

Het is makkelijk om te wijzen, maar we zouden hier juist een spiegel voor moeten houden voordat we durven kritiek te uiten op landen als Qatar.

Met alle respect voor de mensen die het daar moeilijk hebben tot zelfs doodgaan.

Maar als we echt iets om mensenlevens gaven hier dan zou er geen honger op de wereld zijn aangezien we de wereldbevolking 13 levens lang zouden kunnen voeden.

Jammer dat het zoveel geld kost en wij eten niet gratis weggeven maar liever weggooien.

Want ja hoeveel zijn mensenlevens nou eigenlijk voor ons waard?

Een voetbaltoernooi bijvoorbeeld, onze entertainment. Dan zijn mensenlevens buiten het Westen opeens belangerijk.

30 mei 2015 om 13:05

Kruisvaarders? Wat een debiel ben jij joh, het gaat om meer dan 1000 slaven die in Qatar zijn doodgewerkt, het feit dat Qatar geen voetbaltraditie heeft, nog nooit aan een WK heeft meegedaan, mensen heeft omgekocht etc. Rusland is misschien ook corrupt, maar is ten minste een voetballand.

30 mei 2015 om 13:15

Verdedig, slaven? Weet je wel wat slavernij inhoudt? Dit zijn veelal Pakistanen die er zelf voor kiezen om in Qatar te werken om een beter leven voor hun gezinnen te kunnen bieden. De werkomstandigheden zijn natuurlijk schandalig te noemen maar een vergelijk met slavernij gaat wel wat ver. Ik ben zeer benieuwd wat die gastarbeiders kiezen als je vraagt wat ze liever hebben: of stoppen met stadions bouwen of op dezelfde voet doorgaan. Ik denk dat ik het antwoord wel weet. Het zit m dus meer in de omstandigheden dan de vrije keuze die men heeft.

30 mei 2015 om 13:28

Ze kunnen niet eens kiezen, want hun paspoort is ingenomen ze kunnen Qatar niet uit. Dat noem ik slavernij en als er journalisten in Qatar komen om de boel te onderzoeken worden ze opgepakt (zie recente BBC journalisten). Nee lekker landje hoor dat Qatar. Verdiep je in de materie zou ik zeggen.

30 mei 2015 om 14:19

@verdedig
Bedoel je diezelfde landen die Al Jazeera verslaggevers doodschieten vanuit een apache en vertellen aan hun baas dat ze iemand met Ak's zien lopen terwijl er camera's om hun nek hing? En vervolgens vrolijk grappen maken en nog 20 andere erbij neermaaien?

Bedoel je diezelfde landen dat mensen als Snowden and Bradley bedreigen/martelen omdat hun de waarheid naar buiten brengt?

Snap je me punt met deze dingen?

Elke land doet wel verkeerde dingen, als je daarop alleen met je vergrootglas zet, dan moet de WK in Antarctica gehouden worden.

30 mei 2015 om 14:24

Maar aan al die dingen land de FIFA niks direct veranderen, behalve in Qatar. Snap je nu het punt van de intelligente mensen?

30 mei 2015 om 14:44

Diezelfde landen? Ik heb het over Qatar en niet over andere landen, dus wat kraam je onzin uit?

30 mei 2015 om 15:14

Praat jij aub niet over intelligentie.
Je kan niet eens een simpel zinnetje typen.
Als jij zo denigrerend durft te praten jegens een ander aangaande een duscussie waarin jij helemaal geen mallemoer toevoegt anders dan een kat, kan een ander dat ook bij jou.
Respect komt tevens ook niet voor in jou woordenboek.

30 mei 2015 om 20:13

De Fifa heeft niks te maken met politieke kwesties in een land en totaal geen inspraak in deze kwesties. De Fifa is een voetbalorganisatie. Als het om mensenrechten gaat dienen andere organisaties actie te ondernemen.

Maar goed de situatie is al zo sinds de oprichting van Qatar. Toen gaven zowel wij als de media er vrijwel niks over omdat in weze, mensenlevens ons uiteindelijk vrij weinig boeien, tenzij we er baat bij hebben zoals nu.

En dat gaat niet om mensenlevens, maar puur onze entertainment. Het is op zich wel schattig dat men doet alsof ze hier iets om mensenlevens geven.

Als ze dat zouden doen dan zouden ze in plaats van het Islam en Moslims te bombarderen tot het gevaar van de wereld door IS, in zien dat er misschien 200 x zoveel Moslims door de IS is vermoord dan Westerlingen.

Desondanks gaan we voor Charlie Hebdo wat racisten tot in de extrema zijn(tekenden Afrikanen onder andere veelal als slaven of geketende beesten) met zijn allen de straat op maar vergeten we de duizenden mannen, vrouwen en kinderen die IS elke dag neerschiet heel gemakkelijk.

Zucht.

30 mei 2015 om 20:27

Je bent niet goed snik, als de Fifa zegt dat het WK niet doorgaat zodra er nog 1 dode valt is het zo gepiept met de arbeidsomstandigheden daar. De Fifa besluit toch dat daar een WK wordt gehouden? Of zou je het ook een goed idee vinden om het WK in Syrie te gaan houden, want ach de politieke situatie is geen zaak van Fifa, als ze maar lappen.

Schattig dat we iets om mensenlevens geven? Volgens mij bombarderen wij IS juist, maar goed uit je lap tekst valt wel af te leiden dat je er een vreemde gedachtegang op nahoudt.

30 mei 2015 om 21:35

@verdedig

Nogmaals, de situatie is altijd al zo geweest ver voordat Qatar het WK toegewezen kreeg en aangezien er nog honderden bouwplannen klaarliggen zal het ook met het ontzeggen van het WK niet ophouden, dat begrijp je toch wel? De Fifa gaat puur over onze entertainment en als wij dus veilig zijn is er niks waar de Fifa zich mee bezig zou moeten houden, zoals ze toentertijd wel deden in Brazilië omdat het gevaar van toeschouwers in het geding kwam. Maar goed jij vind dus dat een voetbalinstantie, zich druk moet gaan maken over de levemsomstandigheden van mensen terwijl de politiek zich et niet eens druk om maakt, niet alleen daar maar over de gehele wereld? Als je dat een raar idee vindt, dan mag je mij best niet goed snik noemen, die krijg je van me.

Oh en wij bombarderen de IS dat klopt, tesamen met burgers die niks met de IS te maken hebben net als dat wij toentertijd met Al Qaida duizenden mannen, vrouwen en kids hebben meegenomen.

Ik vraag me ook af, hoe gevaarlijk is IS daadwerkelijk dat wij het nodig achten daarheen te gaan? Laat ik het zo zeggen, met onze militaire en technologische macht, zou het niet binnen een week gepiept zijn als wij de IS echt van de wereld wegwillen? Moeten wij echt bang zijn voor de IS die op houten bootjes hierheen komt, zoals de nieuws enkele weken geleden vermelde? Kom nou.

De IS is geen gevaar voor ons, maar voor moslims en als er iets is waar wij overduidelijk weinig om geven ij de Westerse wereld zijn het moslims.

Dus waarom zijn we daar eigenlijk? Vul dat is in op google. Je krijgt zeer interessante, verontrustende nieuwtjes, niet gevormd door ons eigen media orgaan.

Vrijwel alle terroristische groeperingen van de laatste jaren zijn feitelijk direct en indirect gesteund door het Westen.

Nogmaals wij geven niet om mensenlevens. Als dat zo was had het gehele Westen jaren geleden al voor de deur gestaan van parlementaire gebouwen om ze te dwingen er iets aan de onrecht in de wereld te doen. Het probleem is dat het ons eigenlijk weinig uitmaakt zolang wij goed leven en de overheid geen geld uit gaat geven aan mensenlevens zonder er baat bij te hebben.

Vandaar dat wij ook liever de binnenkomende vluchtelingen die hier binnenkomen, wegsturen dan helpen. Het kost ons geld en dat is een mensenleven nou eenmaal niet waard.

Vandaar dat ik het 'schattig' vindt

30 mei 2015 om 23:42

Je bent duidelijk anti westers, prima maar je kan geen objectief verhaal houden dus verder discussiëren heeft geen zin.

31 mei 2015 om 01:08

@larsoboy

Je maakt best goede punten, maar ik vind het wel enigszins generaliserend of 'het westen'. Er zijn ook echt mensen in het westen die wel iets geven om mensen levens. Ik neem aan dat je bijvoorbeeld zelf ook in het westen woont. Het lijkt zoals jij het schetst net alsof al het kwaad in de wereld door het westen komt. En dat gaat toch wat ver naar mijn mening.

30 mei 2015 om 13:16

Ik ben het grootendeels met je post eens maar om hedendaags misbruik van slaven te vergelijken met slavernij in een totaal andere periode slaat natuurlijk kant noch wal.

30 mei 2015 om 13:29

Schitterend verwoord. Elk land heeft wel iets waar ze zich voor moeten schamen. Maar de media blaast dan ook alles letterlijk op. Mensen worden gebrainwasht. Niet dat ik zeg wat er in qatar gebeurt juist is natuurlijk

30 mei 2015 om 13:36

De enige reden waarom het lijkt dat Blatter sociaal is, is omdat hij op een corrupte manier kleinere (bv. Afrikaanse) voetballanden allemaal beloftes maakt zodat hij opnieuw verkozen wordt. Ik ben ervan overtuigd dat dat de enige reden is waarom Blatter beloftes maakt, ik vind hem maar een eng mannetje. Als je maar een aantal seconden stilte houdt voor Nelson Mandela zegt het al genoeg, de man denkt dat de wereld om hem draait en heeft totaal geen respect voor andere grote namen.

30 mei 2015 om 13:46

Qatar een fantastisch land voor een wk. Je bent niet goed er gaan veel mensen dood en werken onder enbarmelijke omstandigheden. En waarom ga je dingen van jaren geleden uit Indonesië erbij halen. Toen die dingen gebeurde waren de meeste mensen die nu op voetbalzone zitten nog niet eens geboren. Wat je zegt is dus complete onzin

30 mei 2015 om 14:04

Wat ik zeg is geen complete onzin, de media is subjectief bezig alleen omdat Qatar en Rusland de Wk's hebben gekregen, na de haatcampagne tegen Qatar zal de haatcampagne tegen Rusland beginnen, dat het een gewelddadig land is en geen homo's accepteert, etc. Alsof de hele wereld die vrouwen in het westen met een stopdas en een mannelijke hanen kapsels mag.

Mensen zijn gewoon verschillend en op een WK moet je daarom juist elke werelddeel bezoeken vind ik en niet alles in west-europa houden.

De moderne slavernij is iets spijtigs, maar wat ik probeer te zeggen is dat niet alleen Qatar hieraan deelneemt, denk maar aan die arme Thaise 12 jarige meisjes die ontmaagd worden door de Rijke Westerse mensen, denk maar aan die fabrieken van Adidas in Bangladesh waar mensen dood gewerkt worden en onder hele slechte omstandigheden werken

Zo kan je over alles wat zeggen, want elke land heeft minpunten. Betekent niet dat het hele land een grote minpunt is.

Kijk, landen als Israel, Syrie, Afghanistan, Yemen, daar is het nu gevaarlijk of politiek onjuist om daar te houden wegens grove mensenrechten schending zoals waterboarding, sleep deprivation, nagels eraf halen, Palestijnse kinderen verkrachten, clusterbommen gooien, vrouwen vernederen en verkrachten, etc.

Dus in dit soort landen ben ik ook van mening dat een WK niet thuishoort.

Maar Qatar en Rusland, daar kun je gewoon normaal leven hoor. En Qatar is mooier dan Nederland hoor!!!

30 mei 2015 om 15:10

Door het wk in qatar te houden stimuleer je wel de uitbuiting van de arbeiders daar. Ik vind wel dat het wk in elk wereld deel gehouden moet worden en geloof best dat qatar een mooi land is maar niet geschikt voor een wk. De temperaturen zijn veel te hoog en in de winter houden is geen optie. Ze buiten arbeiders uit en de strenge islamitische regels lijken me ook geen goede reden om het daar te houden.
Kortom het mag van mij part in haiti gehouden worden, als de omstandigheden maar goed genoeg zijn. Het wk in qatar is naar mijn idee net zo slecht als het wk op Antarctica gehouden zou worden.

30 mei 2015 om 15:13

In Israël bepalen de Israëlische burgers wie er namens hen regeren. In Qatar is de emir en alleen de emir de baas. De Qatari worden zoet gehouden met geld en moeten verder hun bek houden. De Qatarese zender Al Jazeera heeft commentaar op alle Arabische leiders, behalve de vriendjes van de emir en natuurlijk Qatar zelf. Zo worden honderden miljoenen Arabieren gehersenspoeld. Ik snap dat jij dit aantrekkelijk vindt. Maar ik weet wel welk land een betrouwbaardere partner van het westen is. Ik prijs de dag dat Qatar ineenstort. Een van de kwaadaardigste landen ter wereld. Hoofdsponsor van terroristenclub Hamas en helaas ook financier van een aantal twijfelachtige moskeeën in Nederland. Waar anti-Westers en anti-democratisch wordt gepredikt. Ik prijs de dag dat er een rendabel alternatief is voor olie: dat is de dag dat al deze schurkenstaten zullen vallen. 'inshallah.'

30 mei 2015 om 20:23

@patriot

Je weet toch wel dat de oliestaten heel nauw samenwerken met Amerika, Israel, Nederland en meerdere Europese staten? Hamas, IS en dergelijken vermoorden ver en dan ook veruit meer moslims dan wat dan ook en worden niet alleen door Qatar gesteund maar ook door het Westen.

Er is ook allang een rendabel alternatief voor olie, dat is er al sinds midden jaren 30.

Juist de leiders van olie, Amerika en Saoudi Arabië houden het in leven.

Heb je eigenlijk wel door hoe erg het Westen gehersenspoelt wordt door het welbekende Nazistische systeem? Geschiedenis herhaalt zich, zoals gewoonlijk. We hebben het alweer niet door.

Het enige verschil is dat landen nu samenwerken en doen alsf ze tegen elkaar zijn. Net als dat Apple doet alsof ze een concurrent van Samsung zijn terwijl ze directe samenwerkingsverbanden hebben.

Puur manipuleren van mensen om datgene gedaan te krijgen wat ze willen dat er gebeurd.

30 mei 2015 om 14:00

Tuurlijk verdienen andere landen ook een kans om een WK te organiseren. Maar in Qatar gaat toch echt ten koste van het voetbal. Als je voor qatar kiest dan weet je dat het niet in de zomer kan, dus het moet in november en december worden gespeeld. Dan zijn 95% van alle competities bezig. In deze competities spelen toch de meeste sterren van de landen. groot gevolg dat kan zijn is dat veel ploegen hun spelers niet laten gaan omdat ze die nodig hebben in de competitie. Na een WK heb je als speler ook een rust periode nodig. Clubs zijn hun spelers dan 2 maanden kwijt midden in een seizoen. Wk's en Ek's zijn toevoegingen voor clubvoetballers, geen plaatsvervangers.

Clubs betalen deze spelers, dus ik geef ze groot gelijk als ze hun spelers niet naar et winterwk in Qatar laten gaan

30 mei 2015 om 14:50

Ja, want Blatter wil een WK in zo'n land uit de goedheid van zijn hart.

Hou dan lekker een WK in een straatarm land en laat de Fifa ervoor betalen. Blatter geeft echt niets om die landen en aan het einde van een regenboog staat geen pot met goud.

30 mei 2015 om 16:12

Zegt het land Zuid-Afrika je wat?

31 mei 2015 om 01:06

Zuid Afrika is inderdaad een arm land, maar er zijn echt véél armere landen dan Zuid Afrika, waar ook gewoon echt geen geld is om een stadion te bouwen. Zo'n land zal het WK echt niet krijgen hoor. Zonder geld geen WK. Is ook best logisch, maar we moeten niet net doen alsof Qatar het WK krijgt uit een of ander nobel streven.

30 mei 2015 om 15:05

Brr wat een engerd ben jij zeg. Hoop dat je niet in Raqqah terechtkomt. Met je kruisvaarders. Wat doe je hier überhaupt? Emigreer lekker naar dictatuur Qatar zou ik zeggen. Val Nederlanders niet lastig met je wahabitische propaganda. Dat hoort hier niet thuis.

30 mei 2015 om 17:40

Weet je hoeveel doden hij op zijn naam heeft staan.

30 mei 2015 om 13:16

Flut? Messi vorige WK finale? en hoe je het went of keert Messi en Ronaldo zijn gewoon reclame voor het voetbal, die wil en moet je op het WK hebben.

30 mei 2015 om 13:25

Ik heb niet gezegd dat hij geweldig was, jij gaf aan dat ze altijd flut presteren op het Wk.

Een WK finale plaats is alles behalve flut.

Ze zijn niet gek om dat te doen

30 mei 2015 om 13:49

Ja je kan van hun niet verwachten om dat te doen. Ze willen maar al te graag een wk winnen, zeker omdat ze dat nog niet gelukt is.

Ik denk dat het zowel Messi als Cristiano vrij weinig kan schelen waar de FIFA mee bezig is, dusja. Kleine kans van slagen als je het mij vraagt.

30 mei 2015 om 13:32

Ja haha inderdaad

Laat dan ook Robben,Buffon,chiellini,pirlo,Courtios,hazard,Neuer,thaigo silva,neymar,Ramos enz het tournooi laten schieten dan komt het nog harder aan.

Tussen de spelers en de Fifa zitten nog zat kleinere organisaties zoals voetbalbonden en clubs. Volgens mij hebben clubs meer te maken met de organisatie van hun werelddeel. Ik vind niet dat spelers zich met dit soort politiek moeten bemoeien. Het kan niet van ze gevraagd worden, al zou het wel schelen als ze dit zouden doen. Dat Blatter Ronaldo nadeed was ronduit treurig.

Mensen kunnen een "probleem" ook wel overdrijven zeg...

Spelers moet je daar niet mee opzadelen, de Uefa moet gewoon keihard zijn, en bewijzen dat ze wel zonder Fifa kunnen. En zeker te weten dat er meer bonden mee gaan dan

30 mei 2015 om 12:55

Doen ze toch niet. Alleen Engeland en Nederland zijn fel tegen Fifa. Frankrijk en Spanje hebben zelfs op Blatter gestemd.

Denk je nou werkelijk dat Messi en Ronaldo zich hier om druk maken denk het niet die hebben wel andere zaken aan hun hoofd

30 mei 2015 om 13:05

Precies, die profs zijn hier hellemaal niet mee bezig. Ze willen gewoon betaald krijgen, dat is het

Organiseer om de 2 jaar gewoon een EK en nodig 4 teams uit Zuid-Amerika uit 1 uit Noord-Amerika, 1 uit Midden-Amerika en dan nog 1 uit Afrika en Azië en klaar is kees. Dan heb je net zo'n mooi toernooi

30 mei 2015 om 13:15

En voor iedere speelgerechtigde voetballer is het toernooi natuurlijk verplicht om mee te doen! zo niet dan krijgen ze een proces aan de broek en worden ze per direct verbannen van de voetbal velden.
De Fifa is corrupt maar de Uefa is met Platini echt niet veel beter!

Zo een onzin. In zuid afrika en brazilië zijn honderdduizenden mensen uit hun woning weggejaagd voor het bouwen voor stadion. zelf beelden gezien waarop de Braziliaanse politie vluchtende mensen in de rug schiet. Waar waren de mensen van Uefa en de moraalridders op bij VZ dan?
Als je het echt zo erg vind wat Qatar doet dan moet je als land gewoon Qatar boycotten. Wel klagen over "slaven" in Qatar maar Europese bedrijven nemen wel gewoon opdrachten aan uit hetzelfde land waar ook dezelfde "slaven" voor worden betaald

Het is best een slim idee, maar gaat niet werken.
Probleem is dat Messi, Ronaldo en andere grote spelers het WK nog niet gewonnen hebben.

Helaas voor Neville zijn zowel Ronaldo als Messi, de laatste in iets mindere mate, niet echt relevant tijdens het WK's. Beiden zijn elk toernooi slechts een zijroute voor Die Mannschaft op weg naar de volgende ronde en/of de bokaal.

30 mei 2015 om 14:31

De Mannschaft heeft de afgelopen 16 Jaar maar 1 prijs gewonnen... Noem dan Spanje.

30 mei 2015 om 15:26

wat Gereed44 zegt klopt gewoon
WK 2006: kwartfinale: Argentinie - Duitsland ... Arg verliest na strafschoppen
WK 2006: troostfinale: Portugal - Duitsland 1-3
Euro 2008: kwartfinale Portugal - Duitsland 2-3
WK 2010: kwartfinale: Argentinie - Duitsland 0-4
Euro 2012: poule: Portugal - Duitsland 0-1
WK 2014: poule Portugal - Duitsland 0-4
WK 2014: finale Arg-Dui 0-1
wedstrijden waarin Messi en Ronaldo speelden en waarin is gebleken dat beiden landen incl deze spelers een zijroute zijn voor het Duitse team

Het lijkt wel of de spelers van nu geen statement durven maken, geen echte persoonlijkheden, dat vind ik jammer, zelfs van de grootsten, in mijn ogen kun je dan ook nooit tot de beste worden uitgeroepen, aan de ene kant staat het los van de voetbalkwaliteiten op het veld, maar aan de andere kant in het onlosmakelijk met elkaar verbonden, zij zijn degenen die idd een verschil in de wedstrijd kunnen maken, maar ook door eens een gepeperde uitspraak te doen, daarbij komt ook nog eens dat Ronaldo en Messi heel graag nog de WK willen winnen, dus de kans dat beide zich afmelden voor een WK lijkt me zeer klein, helaas!! Ik vind de hele situatie bedroevend, en misschien als je uit ieder land, de club pakt die het vaakst landskampioen is geworden en je maakt daar een competitie van lijkt me dat ook zeer interessant om naar te kijken.

Blatter de reug toekeren door niet te spelen.
IK weet niet of spelers dit doen op het hoogste podium.
Het is ook nog al een rigoureuze maatregel.
Messi en consortenzullen dat niet gauw doen.
Het is werkwijgering en je zet je inkomen(hoe hoog dat ook is) op het spel.
Neville heeft gemakkelijk praten.

Rusland is een prima beslissing, Qatar onhandig door de hitte en de arbeidsomstandigheden. dat

Een gezamenlijke actie van de bonden heeft volgens mij meer effect. Want wie wil kijken naar een WK kijken waar Europese en noord em zuid amerikaanse landen niet aan deelnemen. Ik in ieder geval sta niet springen om een finale tussen Guinee vs costa rica te kijken.

Weer een zoals zij zelf zeggen "butt hurt" Engelsman.

Vraag me af of hij zou zeggen dat Ronaldo en Messi eruit zouden moeten stappen als Engeland de organisator was van het Wk?

En weer moeten andere eruit stappen.... Laat maar eerste de Engelse spelers eruit sappen. De FA begon toch als eerste met boycot en andere dreigementen. Nu is men aan het wachten op andere die de eerste stap zetten

Het moet toch niet gekker worden.

Vooropgesteld: Blatter is een boef, en het is een schande dat hij nu herkozen is.

Dat gezegd hebbend: een meerderheid van de voetbalbonden van deze wereld wil hem als voorzitter. Dat is dan heel vervelend voor de bonden die hem weg willen hebben, maar je hebt het te accepteren. Soms krijg je gewoon niet wat je wil.

Al het geroep om een boycot of om uittreden uit de Fifa, is enorm kortzichtig. Want wat gebeurt er dan? Dan krijg je een splitsing van bonden. Dan krijg je dus N O O I T meer een wereldkampioenschap zoals we dat kennen. Is dat het waard? Als voetbalsupporters hebben we natuurlijk niet echt last van de corruptie van Blatter en co. Er verdwijnt wat geld, maar daar merken jij en ik niks van. Laat de bestuurders en de sponsors zich daar maar druk om maken, het is echt niet een probleem van de fans. En er gaat eens een WK naar een land dat geld onder de tafel heeft geschoven. Dat is niet nieuw, maar nu vinden we het opeens erg. Toegegeven, een WK in Qatar is een onzalig plan. Maar is dat het waard om dan de Fifa op te blazen en nooit meer een echt WK te hebben? Absoluut niet. Je land kan ook weleens een WK mislopen (zoals in 2002), of de organisatie is een keer matig. Zo kan er altijd wat zijn. Zo ook in Qatar straks.

We lopen nu met zijn allen onze bestuurders na te blaten, maar denk eens na wat er gebeurt als je echt boycots gaat uitvoeren. Onherstelbare schade, waar de fans de dupe van zijn.

Wat volgens mij het echte probleem is, is dat we in Europa decennia lang gewend zijn geweest om elke 8 jaar een WK te hebben. 1974, 1982, 1990, 1998, 2006. Sinds 2014 is dat patroon doorbroken (zoals afgesproken) en nu zien we dus de gevolgen daarvan: er komen Wk's in kleine landen met andere omstandigheden. Dat is lastig voor ons om te accepteren.

Het is goed om corruptie aan te pakken, het is goed om met zijn allen tegen Blatter te strijden, maar als je die strijd verliest, moet je je verlies accepteren, en niet je wil op gaan leggen aan anderen door kansloze acties als boycots. We zijn nou een keer niet de baas van de wereld, hoe graag we dat in Europa ook zouden willen.

Heefd Van Praag toch het een em ander losgemaakt.

Wat verschrikkelijk naïef van Gary. De spelers zijn zowat de slaven van de voetballerij.. Welke macht hebben die nou om iets te bewerkstelligen, hoe zouden ze dat coördineren? Nee, dit moet toch echt van de grootste bonden komen en met name vanuit de Uefa als een geheel. Jammer dat de Zuid Amerikaanse bonden ook in de zak van Blatter zitten...

had neville zelf moeten doen als speler maar toen gaf hij niet thuis

Ik denk dat dit pas zin heeft als ook grote landen gaan boycotten. De sponsoren gaan echt niet ineens in opstand komen omdat Ronaldo, die afgelopen WK helemaal niks heeft gepresteerd, er niet bij is. Er zijn dan namelijk genoeg goede spelers die ook interessant zijn voor sponsors.
Ik ben er nog steeds voorstander van om een nieuwe Fifa op te richten. Zolang grote landen als Nederland, Frankrijk, Spanje, Duitsland en Engeland niet meer bij de Fifa willen horen, gaat dat echt enorm ten koste van het imago van de Fifa. en dan zullen alle omgekochte landen in Afrika en Azie ook minder enthousiast zijn.

Belachelijk. Zullen die 2 nooit doen

Dan lopen ze ook geld mis. En dat gaat niet gebeuren. Een prijs mislopen oké maar geld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren