Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wijnaldum jaloers: ‘Ik had hem liever bij PSV dan bij Ajax gezien’

Laatste update:
/

Georginio Wijnaldum werd uitgeroepen tot winnaar van de Gouden Schoen, als beste voetballer in de Eredivisie. De Zilveren Schoen en Bronzen Schoen waren voor Nemanja Gudelj en Eric Botteghin. De vraag is of Wijnaldum en Botteghin de komende maanden hun status te gelde zullen maken met een transfer naar een andere club. Gudelj is al verzekerd van zo’n stap, want hij tekende reeds een contract bij Ajax.

Wijnaldum vindt dat stiekem jammer, laat hij weten in gesprek met het tv-kanaal van De Telegraaf. “Hij gaat nu naar Ajax, maar ik had hem liever bij PSV gezien. Dat heb ik hem ook verteld, alleen Ajax was wat concreter en agressiever: ze wilden hem echt graag hebben. Bij PSV waren ze nog aan het afwachten, dus ik begrijp zijn keuze. Maar ik had hem liever bij PSV gezien”, aldus de aanvoerder van de Eindhovenaren.

Dat Gudelj uiteindelijk koos voor Ajax, nam een deel van het AZ-publiek hem niet in dank af. Er vertrokken de laatste jaren vrij veel spelers van Alkmaar naar Amsterdam en men had gehoopt dat Gudelj niet hetzelfde pad zou bewandelen. “Maar voor mij persoonlijk voelde het als de goede stap, om mijn carrière zo voort te zetten. Ik wilde ze graag bedanken voor twee mooie jaren en ze achterlaten met Europees voetbal: dat is gelukt.”

Past Nemanja Gudelj beter bij Ajax dan bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben ik de enige die denkt dat Wijnaldum er sowieso niet van had kunnen genieten?
Hij gaat toch zeker weggekocht worden door een Engelse ploeg?

19 mei 2015 om 12:20

Ja was ook het eerste waar ik aan dacht, hij is straks toch weg dus wat interesseert hem nou wie er straks bijkomen.

19 mei 2015 om 12:30

Denk dat hij alsnog graag heeft dat PSV goed presteert. Heeft er nu 4 jaar gespeeld en veel van zijn huidige teamgenoten zullen er ook komend jaar nog spelen

19 mei 2015 om 12:32

Het is nog niet zeker dat hij vertrekt, daarbij gun je het team waar je gevoetbalt hebt meer als de concurrent van dat team. Clubliefde is in dit geval niet het goede woord maar hij heeft zeker een zwak voor psv, mede door het kampioensschap. Natuurlijk zie je een van de grootste talenten van nederland liever bij de club waar je een zwak voor hebt als bij de rivaal van je vorige club en de concurrent van je huidige club.

19 mei 2015 om 15:15

ja geloof daar niet zo in, hij maakte ook na meer dan 5 jaar bij Feyenoord de overstap naar Psv. Het is maar net hoe het hem uitkomt,

19 mei 2015 om 23:41

Dus als bijv. Sterling van Liverpool naar Chelsea gaat om prijzen te winnen dan betekent dat hij over 4 jaar geen zwak kan hebben voor Liverpool en Chelsea? Vergelijk het met Feyenoord en Psv, waarbij Wijnaldum Ajax ziet als zijn grootste rivaal! Tuurlijk leeft hij mee met de club, trainer en vrienden en weet iedereen op dit moment dat Gudelj de best mogelijk binnenlandse transfer is geweest.

20 mei 2015 om 01:37

Wijnaldum is vertrokken om Feyenoord te helpen en natuurlijk was het op dat moment financieel en sportief een opstap voor hem. Maar het wss vooral om Feyenoord te helpen die toen diep in de shit zaten. Iets wat hij overigens nog steeds doet bij de jeugd van Feyenoord.

Ajax had eigenlijk nu al vier versterkingen binnen moeten hebben uit de Eredivisie. 3 speler van AZ Gudelj, Berghuis en Poulsen en van Groningen Botteghin. Maar ik moet toe geven dat we zeer te vrede zijn met de komst van Gudelj en ook van zijn kleine broertje. Wijnaldum gaat een mooie transfer maken naar de PL denk ik. Arsenal, Liverpool, Everton, Swansea City en Southampton hebben interesse. Allemaal mooie clubs voor Gino!!! En precies clubs voor zijn kwaliteiten. Want de top van de PL is toch te hoog gegrepen denk ik maar Arsenal en Liverpool zijn daar dan ook uitzonderingen in. Die clubs kan hij wel aan denk ik.

19 mei 2015 om 12:38

Berghuis is zeker wel een goede aankoop. Alleen om nou weer een speler van 6/7 miljoen te halen na Sinkgraven en Gudelj?

19 mei 2015 om 12:45

Ja waarom niet. Alles om beter te worden toch? We hebben gewoon een vet dikke bankrekening van meer dan 100 miljoen. Dus waarom niet? Desnoods een ruildeal maken plus een klein bedrag...???

19 mei 2015 om 13:10

Denk inmiddels niet meer hoor. er is al 12/13 miljoen af he?

19 mei 2015 om 13:41

Daar gaat 50 miljoen af voor de helft van de Arena, en nog eens 100 miljoen voor het terugkopen van de aandelen.
Kortom: Ajax hoeft nog maar 50 miljoen te sparen.

19 mei 2015 om 14:31

Ajax zou is beter moeten scouten in de Jupiler League loopt de perfecte Ajax back rond in de persoon van Caner Cavlan. Vergelijkbaar met Willems, alleen zoals altijd durft Ajax dat weer niet aan zal AZ hem wel pakken en koopt Ajax hem voor 5 miljoen.

Op papier lijkt dit echt een goede aankoop van Ajax, maar in praktijk zijn het juist de frivole middenvelders (eriksen) die echt succes hebben en een mooie transfer maken en de hardwerkende middenvelders zoals Anita die toch minder succes hebben (prima speler, maar Newcastle noem ik geen toptransfer). Ik vind het moeilijk om te stellen dat het een succes gaat worden, een miskoop zal het iig nooit zijn. Persoonlijk verwacht ik dat het ergens daar tussenin eindigt. Nemanja Gudelj heb je dit seizoen tijdens de topwedstrijden van AZ niet echt gezien en dat kan toch wel eens een gevoelig puntje worden voor Ajax. Kijk maar eens naar zijn doelpunten en assists:

Doelpunten:
ADO uit, 1x
Groningen thuis, 1x
Excelsior thuis, 1x
NAC uit, 1x
Cambuur uit, 2x
Dordrecht thuis, 1x
Zwolle uit, 1x (topwedstrijd)
Cambuur thuis, 1x
ADO thuis, 2x

Assist:
Feyenoord uit, 1x (topwedstrijd)
Heracles thuis, 1x
Groningen uit, 1x

Vervolgens de Motm nog even: NAC uit, Cambuur uit, Heracles thuis, ADO thuis.

Natuurlijk zijn dit enkel statistieken, maar ik betwijfel of Gudelj volgend jaar als één van de middenvelders van Ajax en niet als dé bepalende middenvelder van AZ het beter gaat doen.

Edit: Pröpper heeft overigens hetzelfde manco. Die heeft 2x een goede pot tegen Zwolle neergezet, maar dan houdt het ook op. Veijnovic bijvoorbeeld heeft al twee keer goede pot tegen AZ, goals tegen Twente en Ajax, Motm tegen Twente en goede cijfers in de wedstrijden tegen PSV en Feyenoord. Op stats gebaseerd lijkt Veijnovic zich in topwedstrijden beter staande te houden.

19 mei 2015 om 13:46

Over Gudelj kan ik weinig zeggen omdat ik deze jongen weinig zie spelen. Alleen kan ik wel zeggen dat jij hem nu beoordeeld op goals en assist terwijl hij juist heel goed is in het bewaken van het middenveld. Een echte controleur. Die boordeel je anders.

Over Propper praat je ook teveel wartaal. Statistieken zijn leuk, maar oordeel een controlerende middenvelder niet op zijn goals. Assist kan ik ook ontkrachten. Propper zet per wedstrijd wel minimaal 3x een speler vrij voor goal, alleen heeft hij de pech gehad dat het eerste half jaar niemand de kansen afmaakte. Eigenlijk het hele jaar niet, behalve Traore.

Tuurlijk zou Propper er meer kunnen maken, maar Vako speelt met de punt na voren en Propper en Veijnovic meer controlerend. Het is juist de kracht van Propper om de meters af te leggen en alsnog bij de 16 van de tegenstander te komen.

Het is puur waar je voor wilt gaan en welke positie. Wijnaldum is meer een echte 10. Dan zie ik meer een Zyech als vervanger. Propper zit tussen de 10 en de 6 in. Dus wilt PSV volgend seizoen wat willen en ze halen Propper, dan moet je een middenveld crieeren met Propper en Gurdado controlerend en Zyech op 10. Dan zit je 100% goed. Voeg een Berghuis op de rechts buiten en zorg dat je bijv. een Elia kan huren op links.

19 mei 2015 om 14:34

Ik haal de goals en assist erbij, maar ik kijk ook naar de totale beoordeling van een match. Whoscored heeft daar mooie grafiekjes voor die je een goed beeld geven van hoe een speler overall (dus ook tackles etc..) in een wedstrijd presteert. In de topwedstrijden geeft Gudelj niet thuis, daarbij weinig assists en goaltjes (ja dat is niet de functie van een CM, maar een CM bij een topclub moet er toch minimaal 7-10 maken). Hetzelfde geldt voor Pröpper.

Maar goed ik vertrouw erop dat een Vitesse-fan zijn eigen spelers kent, al ben ik niet met al je opmerkingen eens.

19 mei 2015 om 15:10

Ik begrijp m, en bedankt voor je uitleg.

Al zeg je zelf dat ze bij een topclub 7-10 goals moeten maken. En Vitesse en AZ zijn natuurlijk geen topclubs zoals een PSV of Ajax.
Wel ben ik het eens dat ze beide en vooral Propper er iets meer hadden mogen maken. Want het is immers de Micky Mouse competitie.

En idd ik ben een Vitesse fan, dus mis ook niet helemaal clean in het oordelen van Propper. Ik weet wel bijna zeker dat Propper een gouden aanwinst is voor een PSV of Ajax mits ze hem gebruiken op de manier zoals Vitesse dit jaar heeft gedaan.

19 mei 2015 om 14:59

Je vergeet de allerbelangrijkste wedstrijd van Pröpper. Uit tegen Feyenoord was hij magistraal.

Over Gudelj kan ik het wel met je eens zijn. Persoonlijk vind ik dat hij minstens net zoveel slechte wedstrijden dit seizoen heeft gespeeld als goede. Voor een middenvelder vind ik hem vooral heel inconsequent (een beetje net als Maher dus eerst). Nog maar afwachten hoe dat gaat uitpakken.

Sorry hoor wijnaldum ik snap de keuze wel van Gudelj. Dit zeg ik als ras Feyenoorder. Natuurlijk is winnen van Ajax het mooiste wat er is. Maar Ajax is wel samen met Feyenoord de mooiste en grootste club van het land. Kijk PSV mag dan wel kampioen zijn geworden en meer landstitels hebben dan Feyenoord. Maar Feyenoord en Ajax hebben gewoon de meeste uitstraling en achterban.

19 mei 2015 om 12:31

Amen, helemaal mee eens

19 mei 2015 om 12:40

raza , ik speel toch liever bij een club die komend seizoen cl speelt en ook altijd voor de prijzen meespeelt als met alle respect voor feyenoord omdat hun misschien een grotere achterban hebben

19 mei 2015 om 12:42

Ben ik volledig met je eens. Ik wil het zelfs wat erger maken, voor de PSV-fans die gaan mij dit niet in dank afnemen, ik denk en ben zelfs van mening dat PSV een uit de kluiten gewassen provincieclub is, weliswaar met een topstatus, maar vaak zijn de fans van PSV uit hun eigen gebied of komen er vaak vandaan.

19 mei 2015 om 12:51

Klopt. En we zijn er trots op.

19 mei 2015 om 13:03

Wij hebben jullie ook helemaal niet nodig

19 mei 2015 om 13:44

@ Conti

Ik kom uit een klein dorp in Noord Holland en ik ben voor Psv, en ik ken er genoeg uit de buurt hier die dat ook zijn. Alleen bij mij in de straat al een stuk of 5. Nu is dat niet alles zeggend, maar jij onderbouwt je betoog ook niet met feiten.

19 mei 2015 om 14:07

@ Tomtom18

Klopt, ik kan mijn betoog niet onderbouwen met feiten. Weet je waarom?
Ik ben geen onderzoeksbureau.
Daarom zeg ik ook met nadruk: Ik denk en ben zelfs van mening dat.
Breng het niet als een feit.

Daarnaast kan je moeilijk ontkennen dat de overgroote deel van de fans van PSV wonen in de buurt van Eindhoven of er van oorsprong vandaan komen.

19 mei 2015 om 23:49

Dat is eigelijk ook normaal bij een plaatselijke voetbal club, de rest zijn allemaal glory hunters, vaak al met de pap lepel ingegoten.

19 mei 2015 om 12:42

Precies helemaal mee eens raza!!! Wij hebben de meeste uitstraling en de mooiste achterban en de mooiste en grootste stadions van het land. En de beste jeugdopleidingen van Nederland en ook in de hele wereld staan onze jeugdopleidingen er goed voor. Niet arrogant bedoelt ofzo hoor maar het is wel gewoon de waarheid. Sorry maar daar kan PSV gewoon niet aan tippen...

19 mei 2015 om 12:49

Jullie hebben 11 procent van een stadion in bezit ja. En zodra je tweede staat is het stadion nog maar half gevult. Inderdaad top publiek!! Heel je verhaal is om jezelf te pleasen. In Eindhoven verandert er echt niemand van gedachte nu.

19 mei 2015 om 12:50

@Babel, wat een onzin, PSV heeft over heel de wereld supporters, daarbij is het in alles groter behalve het stadion. Dat feyenoord in nederland meer supporters en een groter stadion heeft zijn feiten, is dat tegenwoordig het criterium? Sunderland dus ook een topclub in engeland? Psv heeft een hogere begroting, veel meer landstitels en is de laatste 15 jaar zo ongeveer de enige uitdager van ajax op een sporadisch kampioenschap van az en twente na. Door de rivaliteit van feyenoord en ajax komt deze nonsens naar boven.

19 mei 2015 om 12:52

beste bieroloog, ajax heeft de hoogste bezettingsgraad van nederland en is nummer 6 van de wereld. waar haal jij het vandaan dat het halve stadion leeg is?

het zou natuurlijk veel beter zijn als wij ajax fans dit als rotterdammers oplossen, als het een tijdje minder gaat bestormen we gewoon het directie gebouw en gaan we eisen stellen.

19 mei 2015 om 12:52

Ach het is allemaal een kwestie van gevoel. Als is Ajax de grootste club van het heelal....ik blijf het een klote club vinden. Dat is nu zo en dat is over 1000 jaar nog zo. Amen

19 mei 2015 om 12:53

Alleen jullie kunnen niet kopen. Laat dat maar aanbpsv over.

19 mei 2015 om 12:56

Dat komt omdat die bezettingsgraad bij Ajax wordt berekend op het aantal verkochte kaarten. Ik zou zeggen kijk de laatste maanden eens een wedstrijd en je zou me dit niet eens hoeven vragen. Het twittter account: is de arena al vol. Daar kun je het bewijs vinden. Mocht je dit op een of andere onmogelijke manier gemist hebben.

19 mei 2015 om 12:59

afca-babel;

psv is natuurlijk gewoon groter dan feyenoord nu. groter dan ajax zijn ze niet, en met de huidige teloorgang van de eredivisie zie ik ze dat ook nooit worden.

voor mij zal psv altijd het clubje blijven wat philips en de gemeente nodig had om te blijven bestaan. al zou er natuurlijk niet heel veel anders zijn wat je kan doen om in een land met de twee topclubs te gaan concurreren.

op de een of andere manier ben ik door de jaren heen ook meer anti psv geworden dan anti feyenoord. De Club feyenoord vind ik een prima club, de supporters vind ik over t algemeen verschrikkelijk. bij psv is het precies andersom.

19 mei 2015 om 13:15

Ehm, volgens mij is de jeugdopleiding van AZ verkozen tot de beste jeugdopleiding afgelopen seizoen. Ajax heeft al jaren die prijs niet meer gewonnen.

19 mei 2015 om 13:24

haha bieroloog, op jouw advies toch maar even die twitter account bekeken.

zat de kuip vol tegen dord, excelsior, gae, en heracles?

er staan allemaal fotos op van wedstrijden tegen de kleintjes of NA een wedstrijd als er al veel mensen weg zijn... grappig dat er deze week een bericht op fr-fans staat, wat toch een fansite van feyenoord is als ik me niet vergis, waarin staat dat de kuip minder goed gevuld is dan de stadions van ajax en psv.

dit is gewoon het nieuwe verwijt naar ajax wat iemand ergens zei en iedereen klakkeloos overneemt omdat rotterdam verwijten te weinig heeft naar amsterdam.

goed voorbeeld is de arrogantie van amsterdamse fans; WIJ zijn arrogant, maar als wij van feyenoord winnen komen er normale reacties. als feyenoord beter speelt dan ajax Maar NOG Steeds Verliest hoor je heel rotterdam 6 weken over hoe veel beter feyenoord wel niet is dan ajax. is dat niet arrogantie? zelfoverschatting.

19 mei 2015 om 13:28

O en bieroloog, ik was nu toch geinteresseerd en heb t gegoogled.. dit is van nrcnext:

"het aantal mensen dat de wedstrijd daadwerkelijk bezoekt ligt dus lager. Door bij binnenkomst het kaartje of seizoenkaart te scannen meet Ajax hoeveel mensen er feitelijk naar een duel zijn geweest. Dit aantal is vóór het eindsignaal bekend. Toch meldt Ajax het aantal verkochte kaarten, niet het feitelijke bezoekersaantal.
Ajax is geen uitzondering, zo blijkt uit een rondgang van deze krant langs de achttien eredivisieclubs. Inclusief Ajax zijn er dertien clubs die het aantal verkochte kaarten als bezoekersaantal melden: Nec, VVV-Venlo, Feyenoord, AZ, FC Twente, Vitesse, FC Groningen, FC Utrecht, Excelsior, Roda JC, De Graafschap en Nac."

je hebt helemaal gelijk jongen, alleen doet feyenoord het ook.

19 mei 2015 om 13:34

PSV is Philips! Daar is het mee begonnen dus tuurlijk hebben ze die nodig. De gemeente heeft elke club in Nederland gespekt dus dat is onzin. Daarbij betaald PSV alles met rente gewoon af.

19 mei 2015 om 13:38

klopt ook wel, is ook niet zo gek dat ze dat deden want het was een top deal. wat ik er vooral mee bedoel is dat de gemeente de grond heeft gekocht voor 14mln meer dan wat het waard was. kan het artikel zo wel posten van het onderzoek wat er gedaan is als je t niet geloofd.
t gaat me er meer om dat destijds dat echt nodig was door puur mismanagement van psv, ze zaten gewoon in eenzelfde rol als twente nu en werden gered door de gemeente.

19 mei 2015 om 13:50

krakaka

Waarom lieg je over de bezettingsgraad? ik snap dat je een punt wil maken. Maar 6e van de wereld? zal ik een lijstje opsommen met stadions waar meer in kunnen en ook daadwerkelijk wekelijks vol zit?

Veder kan jij niet ontkennen dat als het even tegen zit het bij Ajax vaker leeg is dan vol? Tuurlijk heeft Ajax een prima achterban. Maar dit zijn feiten ....

19 mei 2015 om 13:51

@afca_babel

"en de beste jeugdopleidingen van Nederland..."

Maak jezelf even lekker belachelijk. Post hier even wie er de laatste jaren de prijs voor beste jeugdopleiding heeft gewonnen. Precies, dat is niet Ajax....

19 mei 2015 om 13:53

@ Afca Babel

Hoe kan je nou zeggen dat het de waarheid is? De waarheid in jouw ogen?

De mooiste achterban? Is een mening. Ik heb een hele andere mening.
Mooiste stadions? Sorry maar je wil toch niet beweren dat die UFO in Amsterdam mooi is? Dan liever het stadion van Dordrecht.

Dus je quote: "het is wel gewoon de waarheid" gaat gewoon niet op. Het is jouw mening. En die mening deel ik totaal niet.
Dus nee geen waarheid!

Maar goed, wij van WC eend.........

19 mei 2015 om 14:07

Ook die 14 miljoen wordt afbetaald en daar wordt rente over betaald. Pure winst voor de gemeente

19 mei 2015 om 14:19

Karanka. Ajax heeft zo veel meer van de gemeente gekregen dan psv. Stadion, aanleg infrastructuur. En denk dat ajax ook heel veel geld heeft gekregen voor dr grond van de meer. En daarbij psv is er nu zoveel sterker uitgekomen op financieel gebied. En over philips. Philips betaalde niet zo heel veel. Ajax kreeg meer geld. Alleen bij psv staat het in de naam op het stadion en alles. Dus ze kregen er gigantisch veel voor terug. Helaas stopt philips met consument apparatuur. En gaan de medische kant op.

19 mei 2015 om 14:19

@joeyt

de definitie van bezettingsgraad is een percentage die aangeeft in welke mate de optimale capaciteit is benut. dat er stadions zijn die meer plek hebben heeft er dus niks mee te maken.

verder lieg ik niet, ik vergiste me echter wel, het was al een tijdje geleden dat ik het artikel gelezen had. ajax is nr 1 van nederland en nr 14 van de wereld.
http://www. sportnext.nl/berichten/20121031_nederlandse_voetba...

19 mei 2015 om 14:23

@badhabbit:

weet je ook waar dat op gebaseerd word?
die prijs is een verkiezing... dat feyenoord hem wint zegt dus alleen dat zij de meeste stemmen krijgen. als je ziet welke jeugdopleiding de meeste kampioenschappen haalt, de beste A1 heeft (wat toch het belangrijkste team van de jeugd is), internationaal het meeste aanzien heeft of welke club de spelers voor het meest verkoopt dan wint ajax.

ik zelf vind dat ze elkaar niet veel ontlopen, maar ben ook niet erg goed geinformeerd naar de jeugdopleiding van feyenoord. vertel mij eens waar zij beter in zijn?

19 mei 2015 om 14:27

Altijd dat gezeur over dat stadion van ons. De historie, de legendarische spelers die er gespeeld hebben, de spelopvatting, de stad, het shirt, de onbetwiste waardering nog steeds in het buitenland, en vooral het gevoel maakt alles bij elkaar voor mij Ajax met afstand de mooiste club van Nederland. Een club is wel iets meer dan een stadion en dan nog zal Ajax met geen enkel stadion in Nederland willen ruilen. De kuip is ver uit de tijd en het Philipsstadion is veels te klein voor ons.

19 mei 2015 om 14:57

Fouder dat maakt niet uit, in de reglementen van de uefa staat dat als er een transactie plaatsvind tussen club en stad dat er altijd marktconforme prijzen gebruikt moeten worden, vandaar ook dat onderzoek van de Uefa. al verwacht ik niet dat daar echt wat uitkomt.

19 mei 2015 om 15:38

beste Andrevdd,

ajax heeft het stadion niet van de gemeente gekregen, maar gehuurd. Dat is naar mijn wete de meest normale gang van zaken in het europese topvoetbal.
"denk dat ajax veel geld heeft gekregen voor de meer" dat mag jij denken, daar heb ik niet zoveel mee te maken.

Dat philips bij psv hoort dat begrijp ik ook wel, en zoals ik net al zei is daar inderdaad niks mis mee.
Ik vind psv nou eenmaal de minst mooie club van de top3. komt door veel kleine dingetjes zoals die verkochte grond, de hulp van philips en bijvoorbeeld het feit dat ze "freo" op de bovenkant van de rug hebben omdat daar meer geld voor betaalt word dan de onderkant, omdat iedereen daar als eerst kijkt voor de naam van een speler. er is Niks mee om daar freo neer te zetten, maar het geeft mij zo'n gevoel van "winst boven alles" en zou het flink kut vinden als ajax het doet.

19 mei 2015 om 15:48

Die huurconstructie is natuurlijk ook waanzin want de gemeente Amsterdam heeft 0,0 belang bij een stadion. Mij maakt het verder niet uit hoor maar laten we bij de feiten blijven. Elke club wordt door de gemeente gesponsord en dat is maar goed ook. Het levert een gemeente genoeg op. Daarnaast kost andere culturele onzin klauwen met geld en zijn de theaters dan vaak niet eens gevuld. Heb liever dat het geld dan naar het voetbal gaat waar duizenden mensen van genieten. Uitgegeven wordt het toch wel.

19 mei 2015 om 15:54

Vind het oprecht mooi dat je me gelijk geeft. Kunnen velen hier nog van leren.

Mij persoonlijk interesseert het allemaal vrij weinig hoor. Kan me er alleen een beetje aan ergeren wanneer er foutieve claims worden gefaciliteerd . Dat beste en grootste gekletst..

Zo denk ik ook over de ''kolkende Kuip'. Een mythe die één keer per jaar voorkomt, als ze thuis winnen van Ajax. Dit gebeurt ook bijna nooit dus dan is het meestal ook doodstil. Nogmaals mij maakt het niet uit, maar die valse claims storen me.

19 mei 2015 om 12:42

Ach hou toch op, omdat feyenoord iets meer supporters heeft is PSV kleiner? Wat een kul, daarbij wordt feyenoord door veel supporters van andere clubs niet eens meer als topclub gezien door de landstitel droogte dus qua uitstraling valt het nogal mee.

19 mei 2015 om 15:14

Ik ben niet voor Feyenoord of Psv, maar uiteindelijk blijft PSV een provincieclub. Ik heb diverse delen van Nederland gewoond In NH, Utrecht, Gelderland en Zeeland.
Dan merk toch echt dan PSV niet leeft (behoudens van de jaren Romario/ronaldo) buiten Brabant itt Feyenoord.

19 mei 2015 om 15:32

In nederland heeft feyenoord meer supporters ja, in het buitenland niet. Wereldwijd heeft psv veel supporters in zuid amerika en azie, over grotere club gesproken.

19 mei 2015 om 16:03

Ik vind het prachtig dat iedereen uit de regio komt. Dat maakt het in mijn ogen een echte club. Voorbeeld: Ik woon in Brabant en veel mensen hier zijn fan van Ajax. Ze gaan er drie keer per jaar heen en hebben totaal geen binding met Amsterdam. Ik heb daar geen oordeel over, maar mij trekt het gewoon veel meer wanneer je met 100.000 echte Brabanders op een plein het kampioenschap viert. Het voelt bijna als een grote familie. Ik ben totaal niet subjectief maar ik zag een echt volksfeest plaatsvinden.

19 mei 2015 om 12:44

Zou verstandig zijn als je het bericht nog eens leest,want begrijpend lezen schijnt moeilijk te zijn .
Gini zegt nl dat hij zijn keuze wel begrijpt,waarom je het verhaal van de grote clubs erbij haalt is me een raadsel.
Er zijn 3 topclubs in Nederland ,waarbij Feyenoord uit het verleden is,maar ook in mijn ogen nog steeds een topclub.

19 mei 2015 om 12:47

Psv heeft veel meer uitstraling dan feyenoord. En zeker in het buitenland. Het enige waar feyenoord nog om bekend staat in het buitenland is dat je er goedkoop talenten kan weghalen en rome kent de rotterdammers ook wel voort. Ja klopt feyenoord heeft een grote achterban maar dat is voornamelijk doordat erbzo veel mensen in dat gebied. Feyenoord is al lang geeb topclub meer. Alleen een goede opleidingsclub.

19 mei 2015 om 12:52

Raza jij vind Feyenoord en Ajax de mooiste is jou keuze vriend.
Wij psv'ers vinden Psv de mooiste club .. Waarom is feyenoord groter ? door de supporters door de stadion ? zoals je al zegt qua prijzen komt feyenoord natuurlijk niet in de buurt en ik denk dat buiten Nederland Psv ook veel bekender is dan Feyenoord .. nou euhm mischien in Italie is Feyenoord wel bekender haha.

19 mei 2015 om 13:01

Dus zijn dat mooiere clubs? Wat een onzin! Dat bepaald iedereen voor zichzelf natuurlijk. Doe mij de gezelligheid uit Brabant maar ipv het slopen van de stad wat altijd gebeurt in de Randstad

19 mei 2015 om 16:20

Ik ga vaak uit in Amsterdam en Rotterdam daar heb je veel groepen bontkraagjes nadrukkelijk negatief aanwezig zijn maar veel narigheid zie ik niet. Paar x in Eindhoven uitgeweest maar man man man : kopschoppers, 8 tegen 1 , dronken boeren die niet van vrouwen af kunnen blijven. Gezellig hoor op Stratumseind.

19 mei 2015 om 13:01

Snap je nu ook waarom elke club zich op kan laden tegen Feyenoord en Ajax? Dat komt dus door deze houding. Vooral ook omdat het aangeeft hoe erg men zichzelf wil pleasen door grootste zelfoverschatting.

Het is ook een kinderachtig trekje. Wanneer er geen prijzen worden behaalt dan komt hij weer van stal: ''ja maar wij zijn groter!!!'. Psv supporters wordt vaak verweten calimero-gedrag te vertonen, maar ik vind juist het eeuwig willen benadrukken dat je de grootste bent een ernstige vorm van calimero-gedrag.

19 mei 2015 om 13:48

Amen.

En eigenlijk moet je het zien als een compliment Bieroloog. Wanneer de twee grootste "rivalen" samenspannen en zeggen dat ze toch samen groter zijn dan ons uit de kluiten gewassen "provincieclubje".

19 mei 2015 om 15:58

Inderdaad. Toch best slecht dat steden die zeker 4 keer zo groot zijn, zo slecht kunnen opboksen tegen een ''provincieclubje'. Laten we vooral niet meedoen aan al dat gekletst en gewoon lekker presteren op het veld.

Wij zijn als club inderdaad veel kleiner dat is gewoon waar. Maakt het in mijn ogen bijzonder knap wat er gepresteerd wordt.

19 mei 2015 om 16:10

Het beste zou idd zijn om er niet op te reageren. Maar bij sommige reacties kan ik het gewoon niet laten..........

19 mei 2015 om 13:03

Ik zou als speler toch eerder voor prijzen gaan dan voor uitstraling (subjectief begrip) en achterban. Komt nog bij dat ik niet geassocieerd zou willen worden met een deel van de achterban van Feyenoord als speler. Bij PSV speel je daarbij Champions League en bij Feyenoord wellicht Europa League.

19 mei 2015 om 13:28

Laat die 'meeste' uitstraling van Feyenoord maar achterwege, zeker na al die fratsen van die Feyenoord supporters (voorbeeld: Rome). Ik denk juist dat Psv een betere uitstraling heeft dan Feyenoord, Qua achterban valt iets voor de zeggen. Al denk ik dat Psv internationaal gezien meer supporters heeft dan Feyenoord.

19 mei 2015 om 13:38

@ Raza

Haha dus tegenwoordig is de criteria meer supporters en groter stadion?
Ja je moet wat he als je al weet ik veel hoeveel jaar droog staat. Dan ga je zoeken naar alternatieven.

Dus even jou tekst toepassen op de situatie van Gudelj.

Gudelj zou dus eerder voor Feyenoord kiezen omdat ze volgens jou een betere uitstraling hebben (lees meer supporters en groter stadion)? Terwijl PSV daar tegenover kan zetten; beter salris, CL deelname volgend seizoen. Terwijl Feyenoord nog niet eens zeker is van Europees voetbal.

Wat een lariekoek!!!

19 mei 2015 om 14:19

Feyenoord een mooiere club dan PSV hihi. Met die slopers als fans

19 mei 2015 om 14:26

@raza Als wij jullie goed vinden, vinden jullie ons dan ook goed? Dan zijn we allebei heel goed!

19 mei 2015 om 18:06

En daarom is het juist zo triest dat feyenoord al tijden zo slecht presteert.
Is ook niet zo gek omdat ajax en feyenoord in een drukker bevolkt gebied bevindt, dus kan je het ook omdraaien. Wat knap van psv dat ze ondanks minder support en kleiner stadion wel beter kunnen presteren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren