Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dnipro verrast Napoli opnieuw en bereikt finale van Europa League

Laatste update:

Het is Napoli niet gelukt om voor het eerst in 23 jaar een Europese finale te bereiken. Het team van Rafael Benítez kon het 1-1 gelijkspel van vorige week tegen Dnipro Dnipropetrovsk niet goedmaken en verloor donderdagavond met 1-0. De huidige nummer drie van Oekraïne mag zich nu met Sevilla opmaken voor de eindstrijd van de Europa League, die op 27 mei in Warschau wordt afgewerkt.

Napoli ging in de eerste helft op zoek naar de broodnodige goal, maar werd in de gutsende regen van Kiev voldoende tegengewerkt door Dnipro. De grootste kans in de eerste helft was voor Gonzalo Higuaín, die vrij voor het doel werd gezet door Gökhan Inler maar op doelman Denis Boyko stuitte. Na een gelijk opgaand eerste kwartier namen de bezoekers het heft nadrukkelijker in handen en na een half uur kregen zij weer een mogelijkheid: Boyko ranselde een kopbal van Higuaín uit zijn doel. Dnipro wilde koste wat kost de nul houden, maar zocht zo nu en dan ook de aanval op. Evgen Seleznev had na 34 minuten voor de 1-0 kunnen zorgen, maar Mariano Andújar had een goede parade in huis op het schot van de bonkige spits. De eerste helft bleef daardoor gespeend van doelpunten.

Beide partijen kregen na rust steeds meer last van het opspattende water, maar na een klein uur viel er plots een doelpunt in het Olimpiysky Stadion. Seleznev kopte een voorzet van Evgen Konoplyanka in de korte hoek binnen en zette het Dnipro van trainer Myron Markevich daarmee op rozen. Napoli moest daardoor twee keer scoren en Dries Mertens bracht na zijn invalbeurt in ieder geval leven in de brouwerij. Hij was zo’n beetje de enige man die voor het gevaar zorgde bij Napoli en tien minuten voor tijd werd een Napolitaanse poging nog van de lijn gehaald. Een doelpunt zat er voor de mannen van Benítez echter niet in. Via Nikola Kalinic en Matheus (lat) was Dnipro, dat nog nooit een grote Europese prijs won, in de slotfase zelfs nog dicht bij de 2-0.

Denk jij dat Dnipro Dnipropetrovsk de Europa League wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dnipro toch wel een stug team hebben gewoon de finale gehaald.

14 mei 2015 om 23:04

Zo is dat. Dit is toch de ploeg die Ajax heeft uitgeschakeld? Velen hier dachten dat Ajax dat wel even zou winnen, en spraken er schande van dat het niet gelukt was. En zie hier, ze staan in de finale door Napoli, toch niet de minste ploeg, uit te schakelen.

14 mei 2015 om 23:06

Jah dit is die zelfde ploeg jah. Hahah

14 mei 2015 om 23:06

Inderdaad. Dnjepr is gewoon een lastig te bespelen ploeg. Als club altijd ook al moeilijk gebleken om tegen te spelen voor Nederlandse clubs leert de Europacup-geschiedenis.

14 mei 2015 om 23:07

Ajax is tot nu toe toch de enigste die gewonnen heeft van ze in de knock out fase. Je koopt er niks voor, maar toch een leuke statistiek.

14 mei 2015 om 23:08

Hanteren toch een speelwijze die PSV dit jaar meermaals heeft gebruikt.
Dus hopelijk loont het volgend jaar ook voor PSV in de Cl!

Toch heel knap van Dnipro, gewoon het grote Napoli uitschakelen.
Maar, de trainer van Napoli is wel drama eerlijk is eerlijk.

14 mei 2015 om 23:09

Feyenoord won van sevilla ja die zelfde ploeg

14 mei 2015 om 23:13

Het is toch ook een schande man!!!?? Je doet net alsof ze barsten van de kwaliteiten man. Napoli was vandaag belabberd en Dnjepr heeft het geluk dat die buitenspelgoal werd goed gekeurd. Sevilla zal ze wegspelen. Ik zet mijn geld in op 5-0 voor Sevilla.

14 mei 2015 om 23:26

Als je in de finale van de europa league staat dan kan je toch wel iets. Of is dat geen fantastische prestatie?
Jij zegt dat ik net doe alsof het een wereldploeg is. Jij doet net alsof ze er niets van kunnen. De waarheid ligt in het midden, en ze zullen vast wat geluk hebben gehad, maar dat dwing je ook af.
Ik zie Sevilla ook wel winnen in de finale, maar niemand weet dat zeker, en 5-0 lijkt me overdreven. Ik ga voor een 3-1 overwinning.

14 mei 2015 om 23:26

5-0? Haha zou leuk zijn, want ik ben geen fan van hun tactiek, wel respect maar totaal geen fan, zie ik toch geen 5-0.

Sevilla gaat dit zeker wel winnen, napoli kreeg ruimte zat iets te bedenken, maar hun aalvalspatronen waren dramatisch en waarom Mertens op de bank zit is mij een raadsel!

14 mei 2015 om 23:26

Ik zet mijn geld ook op Sevilla maar 5-0 zal het niet worden. Eerder 1-0 of 2-0 want Dnjepr zal stug voor de eigen goal gaan liggen.

14 mei 2015 om 23:27

Zo zie je ook maar weer dat ajax psv en feyenoord op goede dagen niet zo heel ver afzitten van het gros van de europese subtop.

14 mei 2015 om 23:28

@gentleman23

Heb je nou nog niet geleerd van Juve - Real? Er is een reden dat deze ploeg tot de finale is gekomen, gewoon een erg moeilijk te bespelen team.

Omdat ze (net zoals Juve) de zwakste van de halve finales bleken zouden ze wel opgerold worden, het is niet zo gebleken.

Finale bereikt door een grote ploeg uit te schakelen en door niet eens de mindere te zijn en nogsteeds worden ze onderschat.
Al hadden ze wel geluk in de uitwedstrijd bij Napoli.

14 mei 2015 om 23:55

Playfair: Ok. Het is een knappe prestatie. Dat geef ik wel toe. Met maximale inzet en met minimale score de finale bereiken is knap. Mar ik vind het nog steeds een schande dat Ajax van deze clowns hebben verloren. Zit totaal geen voetbal in. RB Dalzburg kon ik nog begrijpen. Hun gingen erop en lieten dat niet los. Daar was Ajax kansloos tegen. Maar tegen deze ploeg had Ajax echt meer uit zich zelf moeten halen. Zelfde geldt voor Napoli trouwens. Zou knap zijn als er twee Italiaanse ploegen in de finale van de twee grootste toernooien stonden, maar jammer.

14 mei 2015 om 23:56

Bpreal: Ik meen het . We zien elkaar weer op de dag van de finale. 5-0 voor Sevilla. Dnjepr Dnjepropetrovsk gaat kansloos ten onder.

14 mei 2015 om 23:58

Juventerin: Nog gefeliciteerd met het behalen van de finale, maar Real heeft hier niets mee te maken. Juve is een veel stugger ploeg, dan de buschauffeurs uit Oekraine (ik provoceer niet) . Dat ploeg kan er helemaal niks van. Maar ze behalen toch de finale. Dat is extreem knap. Maar ik geloof dat Sevilla een paar maten te groot voor hun zijn.

15 mei 2015 om 00:18

Bedankt, ik weet dat zowel Real als Juve hier niks mee temaken hebben maar het valt te vergelijken, vooral door de onderschatting die heerst(e).
Sevilla is zeker een veel betere ploeg, maar dat is Napoli ook.

Toch denk ik dat het na penalty's beslist zal worden (in het voordeel van Sevilla), zeker omdat Dnipro daar wel voor zal gaan.

15 mei 2015 om 00:36

Ik ben het met je eens dat het gros van die ploeg, Dnjepr, niks voorsteld, maar die Braziliaan centraal achterin en die konoplajanka zijn echt wel goed hoor, die mogen best naar Ajax komend seizoen...

15 mei 2015 om 00:46

Paar jaar terug is dat psv ook gelukt tegen napoli, toivonen was toen zelfs de oorzaak met 2 doelpunten geloof ik. Te laat om het allemaal op te zoeken.

15 mei 2015 om 00:50

Mollema je weet echt niet wat je zegt! Psv speelt op de counter tegen bepaalde tegenstanders maar zo ongelofelijk verdedigend als dnipro hebben ze geen een wedstrijd gespeeld. Je provoceert niet maar laat je onwetendheid zien, PSV heeft nooit de bus geparkeerd.

15 mei 2015 om 01:00

En az dan ?

15 mei 2015 om 01:15

trainer van napoli drama?? heeft ie niet ooit de CL gewonnen?? als je beetje reëel bent weet je dat het lastig is om te winnen van Djnepr. dus dat heeft niks met trainer te maken. Ik wil wel nog iets zeggen over Ajacieden die zeggen dat zij "logischerwijs" in de finale hadden "kunnen" staan. echt, ga eventjes nadenken voor je zoiets zegt.

15 mei 2015 om 10:13

@tubby

Hahah, ben gewon PSV fan dus provoceren doe ik absoluut niet.
PSV speelde af en toe gewoon goede wedstrijden op de counter dat bedoel ik.
Dat klopt, dat ze niet altijd op de counter speelde.
Thuis tegen Zenit domineerde ze, maar toch verloren ze. Omdat, ze toen Niet niet verdedigend speelde, maar vol op de aanval.

Zal de Fifa of Uefa hier dan ook een keiharde straf aan uitdelen dat de fans van Dnipro het veld op rennen of mag het nu wel?
Verder wel een grote verrassing dat Dnipro de finale heeft gehaald.

Edit: Mijn fout dat was de FA die Aston Villa gestraft had

14 mei 2015 om 23:04

Oekraïne word het hele toernooi al beschermd. Dus nu ook.

14 mei 2015 om 23:08

wat een onzin . ze hebben het met de middelen die ze hebben Napoli hendig moeilijk gemaakt . terechte overwinning .

15 mei 2015 om 00:54

aliens hebben het voor het zeggen en bush heeft het wtc opgeblazen. Hou toch op, je kan overal iets achter zoeken. Off misschien vind opper alien italie wel een vervelend land en fluistert hij dat de scheidsen in

15 mei 2015 om 17:59

Ik doel natuurlijk op het feit dat de oekraiense en russische clubs elkaar niet mochten loten en dat is gewoon een feit. Verder niet teveel achter zoeken. Illuminatie volk.

14 mei 2015 om 23:10

Het is oorlog in dat land en jij wilt die fans bestraffen voor zowat het enige waarvoor ze ook maar kunnen juichen deze tijd?

14 mei 2015 om 23:24

Wat heeft dat er mee te maken dan? Snap je punt wel. Maar dan kan je alles wel zo redeneren.

14 mei 2015 om 23:29

Klopt, in principe horen ze gestraft te worden. Maar soms moet je het even door de vingers zien.

14 mei 2015 om 23:46

Mag ik dan ook het veld op rennen in Nederland omdat mijn hele familie in oorlog zit daar?

14 mei 2015 om 23:59

Welk veld heb je in gedachten?

15 mei 2015 om 10:25

Hahaha wat een teksten weer.

On: over het veld lopen moet sowieso bestraft worden. Anders word je inconsequent en daar schiet niemand iets mee op.

Toch opvallend dat Dnipro zo ver komt. Wat een klote ploeg is dat. Zit echt weinig kwaliteit in, behalve die konoplyanka. Ze kunnen goed verdedigen, maar daar houdt het bij op. Nog steeds een schande hoe Ajax tegen ze speelde.

Wat een verschrikkelijke ploeg. Echt hopen dat Sevilla die beker wint. Zo een ploeg gun ik het echt niet.

14 mei 2015 om 23:03

Ze werken zich helemaal te pletter om het gebrek aan kwaliteit te compenseren. Napoli heeft dit aan zichzelf te danken, kansen genoeg gehad. Maar waarom zou je het Dnipro niet gunnen? Zelfs in de 93e minuut met kramp staan ze op om door te gaan. Ja ze spelen hard en pakken regelmatig een kaart, maar in een halve finale waarbij je 1-0 voor staat lijkt me dat nogal logisch. Ik vind het prachtig dat er wederom een underdog (Juventus) door is naar een finale. Dat maakt het voetbal juist zo leuk.

14 mei 2015 om 23:08

Zonder die scheidsrechterlijke blunder uit de heenwedstrijd had het nooit gebeurd. Maa goed, meningen verschillen. Ik vind die ploeg een verschrikking om naar te kijken.

14 mei 2015 om 23:13

Zoals ik hier beneden ook al aangeef, dan was het in beide gevallen 1-0 geweest en speel je nu verlening. Dus je argument kan de prullenbak in. Ik snap dat het voetbal je niet aantrekt, mij ook niet. Maar het is knap dat je met zo'n middelmatig team door middel van inzet en mentaliteit een finale weet te halen. Ze voetballen naar hun mogelijkheden met volle overgave. Dan verdien je het een finale te spelen, zeker omdat Napoli gewoon zwak speelde.

14 mei 2015 om 23:24

Dan kan Napoli anders spelen in de 2e wedstrijd. Hadden ze niet hoeven te scoren. Toch?

15 mei 2015 om 00:02

Neemt niet weg dat het doelpunt viel toen Napoli nog gewoon geduldig speelde, niet massaal op de aanval speelden. Maar dit is allemaal achteraf gelul, Napoli heeft het laten liggen en Dnipro speelde qua kwaliteit naar behoren.

14 mei 2015 om 23:04

Hoezo verschrikkelijk? Ik vind het wel mooi. Een tijdje geleden zeiden hier de Ajacieden dat dit de makkelijkste tegenstander was om te loten, tegendeel is mooi bewezen. Ik zie ze de finale ook wel winnen, wij Feyenoord hebben ook gewonnen van Sevilla en waarom zou hun dat niet kunnen!

14 mei 2015 om 23:15

Laat me alsjeblieft niet lachen Sander. Dat je de wanprestatie van Ajax goedpraat. Sevilla speelt ze helemaal weg hoor. Hahah. Napoli was vandaag niet in goede doen helaas.

14 mei 2015 om 23:22

Ja dat zou Ajax ook doen (ze helemaal wegspelen). Dus nog geen dingen van te voren zeggen dat "wegspelen". Dit is een ploeg die verdedigend ijzersterk staat, en de aanval is ook niks mis mee. Ik zie ze best een kans maken! Geniet wel van zulke ploegjes die erg onderschat worden. Zoals Juventus nu in de finale.

14 mei 2015 om 23:59

Sander: Ik zeg het , omdat Sevilla toch meer kwaliteit heeft dan Ajax en zeker veel meer dan Dnipro Dnipropetrovsk. 5-0. We spreken elkaar op de dag dat de finale is.

15 mei 2015 om 01:15

Is goed. Sevilla gaat zeker in Polen!! 5-0 winnen.. moet het nog maar is zien.

14 mei 2015 om 23:06

Dat is voetbal, kan mooi zijn met verrassingen, maar dnipro is toch wel een lelijk eendje. Ik hoop van harte dat Sevilla de cup wint.

14 mei 2015 om 23:07

Ja wat zou jij doen als je Dnipro was? Op Konoplyanka na heeft geen speler van Dnipro de kwaliteiten voor een stap hogerop. Dnipro is misschien geen ploeg dat mooi voetbal speelt maar gezien hun kwaliteiten en wat ze daarmee bereiken gun ik ze de titel van harte.

Hoe is het mogelijk...

Dnipro toch verdiend door. Ze hebbemn er echt voor gevochten. Ze hadden eigenlijk ook de gevaarlijkste kansen. Echt chapeau voor dat team.

14 mei 2015 om 23:05

Verdiend ? Door een cadeautje uit de heenwedstrijd konden ze weer een bus parkeren. Een Chelseafan die het zegt, het zal wel geen toeval zijn.

14 mei 2015 om 23:08

Ja verdiend ja. Tenminste, als je meer doelpunten maakt win je toch bij voetbal?

14 mei 2015 om 23:11

Ze hebben met 1-0 gewonnen he? Was dat doelpunt uit afgekeurd was er sprake van verlening. Bus parkeren terwijl ze beste kansen hebben gehad? Ze speelden om niet te verliezen, maar dat lijkt me logisch met zo'n elftal. Daarnaast een beetje zielig dat je Chelsea er bij betrekt omdat hij die club support, hou je bij het onderwerp van dit topic. Jou gebrek aan gefundeerde argumenten hoef je niet op een ander af te reageren. Neem nog een fles azijn en geniet van je avond.

14 mei 2015 om 23:13

Besef je wel hoe zielig je nu wel klinkt ? Lijkt dat je een obsessie hebt met Chelsea. Ze hebbem hier niets mee te maken en toch betrek je hen erbij.

14 mei 2015 om 23:19

Dnpr kan het spel niet maken en als die grensrechter van vorige week gewoon zijn werk goed had gedaan had Dnpr dus het spel moeten maken. Had het dan 1-0 geworden vandaag? Dat zullen we nooit weten, maar ik geloof daar niet in. Ze hadden er tegen Ajax Ajax al uit moeten ligge.

14 mei 2015 om 23:24

Hadden, moeten, als dit, als dat. Die spelers van Napoli en Ajax hebben ook 2 benen. Beweren dat die ploegen zoveel klasses beter zijn, maar die ploegen kunnen niet meer scoren dan dat ploegje dat het spel niet kan maken.

14 mei 2015 om 23:27

Ze hebben twee onterechte doelpunten gemaakt. Waardeloze scheidsrechters weer dit toernooi, wanneer wordt daar is wat aan gedaan

15 mei 2015 om 09:24

Rodeduivelfan
Je kan enkel respect hebben voor hun mentaliteit en vechtlust, maar verdiend?? Toch niet op basis vh aantal kansen zeker.

15 mei 2015 om 09:33

Het aantal misschien niet nee, maar hun kansen waren veel gevaarlijker en concreter dan die van Napoli. Napoli heeft weliswaar veel pogingen gehad, maar ik vond die van Dnipro concreter. Napoli zelf was ook helemaal niet zo goed hoor. Kwamen er moeilijl door. Leden ook veel balverlies. Insigne was dramatisch en Hamsik op de bank is ook niet de slimste zet. Pas toen Mertens erin kwam, kwam er meer echte dreiging maar die was ook snel kapot.

echt een matig napoli gezien vanavond. in ieder geval geen extra italiaanse club in de CL volgend seizoen. nu is de finale sevilla-dnipro. ben toch wel een beetje nieuwsgierig ernaar.

Wat een onaantrekkelijke ploeg is dat Dnipro zeg had echt gehoopt op een finale sevilla napoli dit wordt nu een doodsaaie finale.

Godnondeju! Wie had dat verwacht van Dnipro!!!! Ik was helemaal blij dat Ajax dnipro lootte, was vooraf toch de zwakste. Zie ze staan dan, in die finale. Echt fantastisch voor die club en een dikke pluim voor Konoplyaka en Douglas, de toppers. Ik gun Dnipro een prachtige finale maar hoop toch dat het schitterende Sevilla de beker voor de tweede keer op rij pakt.

14 mei 2015 om 23:08

Met een fatsoenlijke scheidsrechters bij Qarabag-Inter, had Dnipro niet eens de groepsfase overleefde en nu staan ze in de finale. Zo zie je maar hoe een kleine fout een grote competitie kan beslissen.

14 mei 2015 om 23:16

Bullshit. Zo kun je wel uren doorgaan over fouten van scheidsrechters die er de laatste jaren zijn gemaakt. Zo is het voetbal eenmaal kerel.. Ik gun het ze van harte.

14 mei 2015 om 23:16

Wat is daar precies voorgevallen?

14 mei 2015 om 23:26

Allerlaatste seconde, allerlaatste poulewedstrijd, een doelpunt van Qarabag onterecht afgekeurd. Anders had Qarabag gewonnen en 2e geworden in de poule, nu speelden ze gelijk en werden ze 3e. Dnipro dus veel geluk gehad dat ze poulefase overleefden

14 mei 2015 om 23:35

Wat FCT 4 ever zegt. Tel daarbij op dat ze tegen Asse in de laatste wedstrijd een onverdiende vrije trap krijgen en daar uiteindelijk uit scoren en winnen.

Mooi voor Dnipro, de verassing van het toernooi gaat naar Warschau!

14 mei 2015 om 23:19

Warschau? Oké leuk voor die Polen van Sevilla. Maar ook leuk voor het relatief dichtbij gelegen Oekraïne.

14 mei 2015 om 23:36

Er speelt maar 1 Pool bij Sevilla, 2 Polen die spelen voor andere landen

14 mei 2015 om 23:41

Wauw je hebt gelijk Kolodziejczak is Frans.

En dan te bedenken dat Ajax met iets meer geluk gewoon in de finale van de EL had kunnen staan...

14 mei 2015 om 23:04

hoezo dat?

14 mei 2015 om 23:22

Omdat zij dnipro op de knieën hadden. En Napoli en Brugge ook te pakken waren geweest blijkt..

15 mei 2015 om 00:31

Zo kan je ook beredeneren dat Olympiakos in de finale van de CL had kunnen zitten omdat zij 1-0 wonnen van Juve en de andere wedstrijd met 3-2 verloren.

14 mei 2015 om 23:06

ja inderdaad , alsof ajax van Napoli had gewonnen . heb je afgelopen seizoen ajax zien spelen ?

14 mei 2015 om 23:12

Te bedenken dat The New Saints uit Wales met wat meer geluk de CL hadden kunnen winnen!

14 mei 2015 om 23:19

En dan te bedenken dat Melvin Platje er met een beetje geluk bij Real Madrid 1ste spits zou zijn.

Echt een schande. Dat dat Dpner gewoon zijn plaats kent de volgende keer. Wat een afgrijselijke kutploeg. Heel de finale naar de haaien. God wat hoop ik dat Sevilla met 6-0 wint

14 mei 2015 om 23:04

Als ze bij Napoli niet de misplaatste vedetteneigingen hadden en iets meer van de mentaliteit hadden getoond die Dnipro wel kon opbrengen hadden zij er kunnen staan.

Sevilla wint sowieso van Dnipro in de finale, ze zijn echt een paar klasses beter. Had veel liever Napoli in de finale gehad dan was er tenminste nog een beetje spanning..

14 mei 2015 om 23:05

Ajax zou ook winnen van Dnepjr en Napoli zou helemaal een makkie hebben, uiteindelijk toch iets anders afgelopen.

14 mei 2015 om 23:06

Napoli is ook een paar klasses beter dan Dnipro en zijn toch uitgeschakeld.

14 mei 2015 om 23:10

Dnipro heeft gewoon vaak geluk gehad en heeft nooit echt goed voetbal gespeeld, maar door de vechtlust en moed hebben ze de wedstrijden vaak over de streep getrokken, maar clubs als Ajax, Napoli en Sevilla zijn qua voetbal en spelersmateriaal echt beter

14 mei 2015 om 23:19

Napoli en Sevilla idd ja. Maar laten we wel wezen, de verdedigende linie van Dnipro is toch echt wel een paar klassen beter dan die bij Ajax.

15 mei 2015 om 00:46

Een paar klassen? Volgens mij hing het toch echt om slechts 1 goal.

15 mei 2015 om 01:42

Vergelijk de selecties van Napoli en Dnipro, Napoli heeft gewoon een selectie die een paar klassen beter is, dus verwacht je daar meer van.

14 mei 2015 om 23:09

Sevilla is inderdaad beter, maar dat zegt niks, iedereen dacht ook dat Napoli, Club Brugge en Ajax gingen winnen.

Heerlijk, een absolute underdog in de Europa League finale, net als Juventus in de Champions League finale.

Helaas. Ik had liever op Napoli gehoopt dan deze club. Er moet echt een regel komen dat er tijd bij komt als spelers in extra tijd tijdrekken in vorm van doeltrappen dode spel momenten etc.

Hopen dat Sevilla hem weer pakt.

Heel zuur voor Napoli dit. Als in de heenwedstrijd die buitenspelgoal van Dnipro niet geteld had zag het er een stuk beter uit, ook al had Napoli nog deze wedstrijd om het goed te maken. Toch wel een verrassing dit. De nummer 3 van Oekraine in de Europa League finale. Denk dat in de finale Sevilla opnieuw de EL wint.

Napoli echt verschrikkelijk, compleet verdiende overwinning voor Dnipro.

Wie had gedacht dat Dnipro de finale zou halen..

Wel mooi die vreugde bij Dnipro hun eerste Europese finale mag natuurlijk wel uitbundig worden gevierd. Gelijkspel was eerder op zn plaats deze wedstrijd.

Benitez mag z'n spullen deze zomer pakken denk ik. Toernooivoetbal was de enige specialiteit die hij echt waar kon maken de laatste jaren en zelfs die expertise heeft Napoli nu in de steek gelaten. Zijn natuurlijk meer factoren in het spel die ervoor gezorgd hebben dat Napoli z'n doelstellingen niet behaald heeft, maar je zult ergens een start maken. Higuaín zou ik ook bij een goed bod verkopen. Is het laatste half jaar te gortig met de kansen die hij krijgt.

14 mei 2015 om 23:08

Sowieso een overschattr coach. Alleen de Liverpool fans die ervan overtuigd waren dat hij magisch was. Wij Chelsea supporters waren gek volgens sommige scousers toen wij hem bekritiseerden.

Mazzari is een gemis. Hij bracht Napoli naar een hoog niveau. Nu is zal Napoli van een CL club die meedeed voor de titel naar een Europa League club gegaan.

14 mei 2015 om 23:20

Bij Valencia deed hij het ook gewoon goed en inderdaad bij Liverpool. Maar dat is allemaal al weer een tijdje terug. Na die slechte periode bij Inter heeft hij nog bij Chelsea laten zien dat hij gewoon Cupvoetbal kan spelen, maar zelfs dat lukt hem niet meer. Zijn wisselbeleid is op z'n zachtst gezegd apart. Hij heeft nu al twee jaar lang de tijd om z'n achterhoede eens een keer goed te versterken, maar het is nog steeds allemaal "net niet" (al komt Koulibaly eraan). Hij laat Gabbiadini steeds op een onnatuurlijke positie spelen als hij per se Callejon er weer eens in wil hebben, een speler die al een maand niet echt meer in vorm is. Hij verkiest een pas teruggekeerde Insigne nu al een paar weken over Mertens. En vanavond, net als de vorige 5 wedstrijden, zat er gewoon geen idee achter het spel.

Edit: Mazzarri weet ik nog niet zo zeker. Die kon Napoli zelf ook niet echt meer naar een veel hoger niveau brengen. Als ze (lees: De Laurentiis) een grote schoonmaak willen houden, dan zou ik Sarri als nieuwe coach aanstellen. De coach van Empoli wordt door menig (oud)trainer aangewezen als de beste trainer in de Serie A van het seizoen. Laat zijn ploegje aantrekkelijk voetbal spelen met een idee en kan een paar uitblinkers in de Serie A van dit seizoen eventueel met zich meenemen om te zien of ze het echt in zich hebben (exclusief Rugani natuurlijk).

14 mei 2015 om 23:22

Mazzari deed het ook echt lekker bij Inter, Not!

14 mei 2015 om 23:42

Klopt, maar na een tijdje raakt een coach toch over datum. Kijk maar naar Guus Hiddink. Was vroeger ook een geweldige coach, nu toch wel een overschatte coach. Dit was ook met Benitez. Eigenlijk in zijn Liverpool tijdperk begon het allemaal. Bij Inter, Chelsea en Napoli liet hij toch zien dat het een waardeloze coach is. Zelfs zijn eind periode bij Liverpool heeft hij niets klaar kunnen spelen. Ik vind dat cup voetbal gedoe onzin tenzij je coach bent van Swansea City of zo.

@kharika

Bij Napoli deed hij het fantastisch en daar gaat het om. Hij had daar moeten blijven.

15 mei 2015 om 09:28

zijn manier van spelen paste niet bij inter. de 3-5-2 formatie is niet geschikt voor inter. bij napoli past ie beter of misschien fiorentina als montella vertrekt

Wat hoop ik dat Sevilla in de finale die kansloze Oostblokkers helemaal afslacht, wat een kansloze ploeg zeg. Ook echt al die ploegen uit Oost-Europa en Rusland spelen van dat kansloze voetbal, kunnen die geen eigen competitie starten? Napoli - Sevilla was echt een veel leukere finale geweest, ik denk dat ik nu de finale niet eens ga kijken.

14 mei 2015 om 23:07

Gelukkig staat Italië bekend om aanvallend voetbal, de pot verwijst de ketel gevalletje. Leuke opmerking over Oost-Europeanen ook...

14 mei 2015 om 23:14

Haha, kijk jij maar eens Italiaans voetbal simpele ziel. Check de uitslagen van het weekend en kom dan verder praten. Er wordt gewoon net zoveel gescoord als in andere Europese topcompetities. Maar goed, van een Ajax fan had ik niks anders verwacht. Die spelen trouwens ook leuk voetbal, not. En wat jij van die opmerking vind boeit me al helemaal niks.

14 mei 2015 om 23:26

Zo gefrustreerd mannetje ben jij zeg. Zag je in het live-meepraten ook helemaal te keer gaan tegen zo kerel.. Zonde dat Palermo nergens aan meedoet (not)... zo kunnen we wel even doorgaan of niet?

14 mei 2015 om 23:28

Ik kijk af en toe Italiaans voetbal, maar ik kijk ook af en toe een wedstrijd uit Oekraïne en Rusland. Daarin wordt meestal ook voldoende gescoord. Helemaal boos worden over vooroordelen over Italiaans voetbal en dan doodleuk hetzelfde doen over voetbal in Oost-Europa. Ach, het zullen de frustraties wel zijn.

14 mei 2015 om 23:30

Kijk jij maar eens een keer Russisch voetbal of Oost Europa in het algemeen voordat je zulke domme opmerkingen gaat plaatsen. Daar spelen ze ook gewoon leuk voetbal maar omdat dat ver van je bed is, is het direct kansloos en moeten ze een eigen competitie beginnen. Volgens is Oost Europa ook gewoon Europa, simpele ziel...

14 mei 2015 om 23:33

Ik denk dat het anderen ook compleet niet boeit dat jij de finale niet kijkt.

14 mei 2015 om 23:35

Ach kom op, elke keer als een Nederlands team tegen een team uit Rusland of Oost-Europa moet is het weer om te janken. 10 man achterin, zelfs goede ploegen als Zenit en Dinamo speelde zo laf als maar zijn kan, verdedigend en op de counter. Maar je kan je wel leuk aangevallen voelen, maar dit is simpelweg mijn mening.

14 mei 2015 om 23:39

Oh wat jullie er allemaal van vinden kan me echt gestolen worden hoor. Ik geef hier gewoon mijn eigen mening over Oost-Europese ploegen. En ik verdedig inderdaad de competitie waar ik van houd, dikke pech als je daar problemen mee hebt.

14 mei 2015 om 23:42

En dat boeit mij dan ook weer echt totaal niet. Maar het feit dat jullie allemaal op mij reageren geeft aan dat jullie het wel degelijk boeit.

14 mei 2015 om 23:46

Juventus heeft op die wijze de finale van de Champions League gehaald en dan ga je de pot de ketel verwijten dat hij zwart ziet. Heel leuk dat er in de Serie A voldoende gescoord wordt, maar in de Oost Europese competities worden ook voldoende doelpunten gemaakt. Ook heel leuk dat dat je mening is en ook heel stoer van je dat het je niks kan schelen wat wij ervan vinden, maar het neemt niet weg dat wat jij zegt dikke onzin is.

En het feit dat jij de moeite neemt om te antwoorden geeft ook aan dat het je wel degelijk wat boeit, but that's none of my business...

14 mei 2015 om 23:53

Ja tegen een topclub als Real Madrid, dan begrijp ik het wel. Maar als je als Zenit of Dinamo nog niet durft te voetballen tegen PSV of Torino, dat is wel erg kansloos. Helemaal als je bekijkt wat voor een financieel vermogen die clubs hebben.

15 mei 2015 om 00:04

Tegen Monaco vond ik Juventus nou ook niet geweldig en had het zelfs met 10 man moeten spelen na die schandalige handsbal van Chiellini, dus nogmaals: het is erg hypocriet om een ander team te verwijten dat ze laf spelen terwijl een Italiaanse club op die wijze de finale heeft gehaald. Zenit had uit tegen Torino een hele matige dag en tegen Sevilla hadden ze weer goed gespeeld en hadden ze meer recht op een halve finale dan Sevilla.

15 mei 2015 om 00:17

Tegen Monaco moet je ook niet teveel risico nemen, dat zag je bij Arsenal wel. Maar over twee wedstrijden was Juve gewoon de betere en meest aanvallende ploeg. Maar ook Spartak Moskou, Dinamo Moskou, Anzhi, Zenit, Dnipro.. Ik vind er niet veel aan.

15 mei 2015 om 00:27

En moet je tegen PSV als je al door bent(dinamo) of na een lange winterpauze de nodige wedstrijdritme mist(zenit) wel risico nemen dan?

Ik denk dat je je maar eerst eens verdiepen in de clubs en het voetbal wat ze spelen voordat je oordeelt, want de meesten spelen gewoon leuk voetbal. Natuurlijk spelen ze niet altijd goed, maar daarvoor moet je maar FC Barcelona gaan kijken of zo. Krasnodar en Rubin Kazan spelen overigens ook heel erg leuk voetbal om naar te kijken. Ik heb jou heel vaak op andere mensen zien reageren als de meeste hier zeggen dat de Serie A verdedigend is en altijd 0-0 uitslagen in voor komen, maar je doet nu precies hetzelfde met de Russische clubs.

15 mei 2015 om 00:46

Sorry maar dat vind ik geen reden om opeens verdedigend te gaan spelen tegen teams met veel minder kwaliteit, maar dat geheel terzijde. Ik geloof ook best dat er Russische teams zijn die leuk voetballen, maar als ik naar Oost Europese of Russische teams kijk in Europa kijk vind ik er bijna nooit iets aan. Ik kan genoeg voorbeelden noemen, van Oekrainse clubs tot Wit Russische clubs. Misschien spelen die teams in de eigen competitie wel leuk, maar in Europa vind ik er vaak niet veel aan.

15 mei 2015 om 01:27

Ach Palermo_1898 kijk eens wat verder dan je neus lang is. Oost-Europese ploegen hebben inderdaad hun eigen stijl van voetbal. Dat het jouw mening is mag best. Maar ik kijk liever naar een Legia Warschau - Lech Poznan, dan naar Juve tegen Empoli. Empoli zou net zo goed met zijn allen gaan verdedigen. Italiaanse voetbal staat al jaren bekend om hun defensieve spel. Het feit dat Dnjepr zo ver komt met hun spel is knap. Ze hebben op Konoplyanka en hun keeper na geen bijzondere spelers. Doen ze geweldig.

15 mei 2015 om 01:43

Hoezo niet? Italiaanse ploegen geven toch ook nooit vol gas als dat niet hoeft? Ik heb Italiaanse ploegen in Europa ook zelden zien overtuigen, behalve AS Roma tegen mijn club door tactisch geblunder van onze coach die wilde aanvallen terwijl wij minder materiaal hadden. Naarmate hij iets verdedigender ging spelen werden er ook meer punten gepakt.

Van Wit-Russische teams hoef je echt niks te verwachten hoor, maar een club zoals Dinamo Kiev en Shakhtar uit Oekraïne hebben wel voldoende weten te overtuigen volgens mij. En verder weet ik niet welke wedstrijden jij dan hebt gekeken, maar waarschijnlijk heb je niet naar Zenit tegen Sevilla gekeken en heb je ook wedstrijden van FC Krasnodar overgeslagen waarbij ze thuis en uit niet onder deden voor zowel Everton als Lille. Thuis hebben ze die twee zelfs van de mat getikt. Alleen Wolfsburg was een klasse beter dan Krasnodar.

Ongelofelijk wat Dnipro dit jaar heeft gepresteerd, complimenten! Van hun speelwijze ben ik minder gecharmeerd maar ze hebben spelers als Konoplyanka die toch ook wel over individuele klasse beschikken. Napoli was vandaag helaas ook niet al te best en over 2 wedstrijden gezien heeft Dnipro deze finale verdiend. Ben benieuwd wat ze tegen Sevilla kunnen laten zien maar ik denk dat ze bij Dnipro echt wel trots genoeg zijn dat ze al zo ver zijn gekomen, want dit heeft niemand verwacht.

14 mei 2015 om 23:08

haha grapjas, ze hebben het totaal niet verdiend met twee onterechte goals

14 mei 2015 om 23:25

Had Napoli ook maar beter met de kansen om moeten gaan en dan hadden zij 't meer verdiend. Kijk eens wat een verschil (op papier en financieel) er eigenlijk is tussen deze 2 clubs, dan had Napoli gewoon verplicht 2x Dnipro met 3-0 moeten oprollen. Dat is niet gebeurt helaas dus dan verdient Dnipro het door te gaan ipv dit gemakzuchtige Napoli met al haar volgevreten vedettes.

mooi dat een ploeg met beperkte middelen de grootmachten het leven zuur kan maken , geld koopt niet alles . hopen dat ze ook Sevilla pakken .

Wat een verschrikkelijke arbiter weer. Die gele kaart van Callejon sloeg werkelijk helemaal nergens op, hij krijgt geel voor een klein duwtje, terwijl die treuzelende speler van Dnjepr gewoon een rotschop had moeten hebben tijdens die wissel. Verder een overduidelijke overtreding bij die goal, die gast van Napoli wordt helemaal naar de grond toe getrokken. Dnjepr moest in de finale komen en dat is gelukt. Verder heeft Napoli wel aangevallen, maar te weinig grote kansen gecreerd. Helaas hebben Italiaanse ploegen de laatste tijd wel vaker de scheids tegen.

Lekker ik gun het Napoli en vooral De Laurentis niet. Via competitie halen ze ook geen CL, dus misschien die ticket van de EL afstaan aan Inter?

Al zal Dnjepr kansloos zijn tegen Sevilla. Dat wordt hun 4de. 2 keer 2 keer achter elkaar. 06/07 en 14/15

14 mei 2015 om 23:09

Met betonvoetbal kunnen ze het ook Sevilla lastig maken

15 mei 2015 om 09:31

dan zal napoli alles moeten verliezen en inter alles winnen. dan krijg je:
inter 38-61
napoli 38-60

Had liever napoli tegen sevilla gezien veel leuker maar ja. Dit word echte stomme finale veel minder aantrekkelijk.

2 bizarre goals in 2 wedstrijden van Dnipro, die van vorige week was overduidelijk buitenspel en die van vandaag twijfel ik aan want hij hield vast(daarin tegen Britos ook). Al met al een hele knappe prestatie!

14 mei 2015 om 23:28

Toch perfect ingekopt! Maarja ze houden allebij vast dus wie moet je affluiten? Goed het spel door laten gaan.. Zelfs als de goal niet gemaakt werd was Dnipro gewoon door geweest!

15 mei 2015 om 00:55

Zeker goed ingekopt maar die goal van Dnipro vorige week had nooit geteld mogen worden, just saying that en dan was het 1-1 agg. en verlengen geweest. Maar ja gebeurd is gebeurd

15 mei 2015 om 01:17

Niet alles kan goed gaan!

Mooi voor Dnipro maar wat Napoli op de mat legde was echt zo slecht. Als dit met Roma de uitdagers zijn voor Juve kunnen ze nu al 2 sterren erbij zetten op het shirt in Turijn.

15 mei 2015 om 00:00

Hoeven er ook geen scheidsrechters meer omgekocht te worden.

15 mei 2015 om 19:38

Geert

Ik weet dat velen zo denken over Juve, maar ik wil toch even iets ophelderen. Je weet bv dat Juve onlangs vrij gesproken is van omkoping en alles waar ze van beschuldig werden? Omdat het bestuur op Moggi na er niets van af wist? Omdat er geen spelers, bestuursleden, andere mensen binnen de club zich van iets bewust waren? Omdat Moggi enkel schuldig was aan het bellen van de scheidsrechtersbaas die overigens nooit op enige avances is ingegaan? Dat de wilde verhalen over afgeroste arbiters niet klopten? Dat Juve nu een schadeclaim van maar liefst 400 miljoen kan en mag eisen vanwege oneerlijke uitsluiting en onterechte straffen, en dat andere clubs meer aandeel hadden in het contacteren van de scheidsrechtersbaas. Juve is geen omkoopclub, we hebben zeker onze schande door de jaren heen opgelopen, maar de vermeende omkoping is nooit bewezen en is nu zelfs als ongeldig verklaard.

15 mei 2015 om 20:13

Oké

Maar je zegt dus niet dat Juventus nergens schuldig aan was?
( "we hebben zeker onze schande door de jaren heen opgelopen" )

15 mei 2015 om 22:48

Klopt, de dopingperikelen en dergelijke, daar was zeker wat aan de hand, dat ontkennen zou dom zijn. Ook het feit dat we een voorzitter hebben gehad die trachtte om de boel te bedotten is niks om fier op te zijn, ook al ligt zoiets buiten de macht van de fans natuurlijk.

15 mei 2015 om 23:04

Zelf ben ik niet goed geïnformeerd dus ik bedoelde het ook meer als een grap eigenlijk. Maar bedankt voor de info.

En ik denk dat Juventus een bewonderenswaardige club is hoor!

1700 rijker bedankt!

Nu moeten onze jongens zich echt diep schamen. Want Dnipro is qua niveau en spelers niet heel veel beter dan Ajax hoor. Misschien zijn wij zelf wel beter. Maar wij hebben jochies en hun hebben kerels dat is het enige verschil. Wij hadden dus ook gewoon in de finale kunnen staan. Dan was het hele seizoen gered. En hadden we gewoon in de CL gezeten met twee clubs. Maar nu zal het Sevilla worden tenminste dat hoop ik. Want ik heb het gehad met dat nare Dnipro. Stelletje tijdrekkers.

14 mei 2015 om 23:21

Niet alleen het verschil jongetjes en mannen. Ajax heeft geen speler die het verschil kan maken zoals Konoplyanka. Vergeet niet dat deze mannen ook knokken voor elke meter en duels stevig aangaan, wereld van verschil met Ajax.

14 mei 2015 om 23:44

Ja dat zeg ik jochies en kerels. Onze A-junioren zijn te bang om een duel aan te gaan. En bij Dnipro klappen ze er op met gevaar voor eigen leven bij wijze van spreke dan hè. Maar dit soort finalisten komen eens in de zoveel jaar voor. Maar ik moet de ze toch eerlijk meegeven dat ze zich bij het rijtje mogen voegen bij Basel, Steaua en dat soort verrassende clubs. Die clubs worden toch altijd zwaar onderschat. Omdat de grote club geen speler kennen die bij deze clubs spelen en dan in eens verrassend winnen. En dat is ook wel weer de mooie kant van het voetbal.

Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om écht een team te zijn! Vreselijk om naar te kijken, maar kicken dat zo'n ploeg gewoon in de finale staat..zeker een les voor alle andere teams

Dure fout nu in de eerste wedstrijd zeg toch is het ze wel gegund zoveel ellende en onrust daar en dan toch dit bereiken.

Naast het feit dat dit natuurlijk een collectieve wanprestatie is van Napoli, moet er een diepe buiging worden gemaakt voor de werklust van Dnipro. Wat zijn die jongens aan de slag gegaan en hebben ze zich het snot voor de ogen gelopen om het gebrek aan kwaliteit te compenseren.
Toch hoop ik dat Sevilla de finale wint, omdat ik hen de sterkste en best voetballende ploeg vind.

Klote, want zo loopt Oekraine weer behoorlijk uit op NL op de ranglijst.
Door een fout in Napels kost het Napoli de finale.

Natuurlijk hoop ik wel op Sevilla.
Is toch knap dat je in 9 jaar tijd 4x de Uefa Cup/europa League wint.

Je mag ook echt niets meer in het voetbal. Als je iemand een zetje geeft, omdat hij tijd rekt door heel sloom het veld af te lopen krijg je een gele kaart. Man hij had een beuk moeten krijgen, verschrikkelijke scheidsrechter.

Prachtig dat Dnipro puur op wilskracht en mentaliteit de finale heeft gehaald. Natuurlijk hadden ze ook nog geluk met die buitenspelgoal in Napels, maar het begint allemaal bij mentaliteit en sinds ze Myron Markevich hebben weggehaald van het gerenoveerde Metalist Kharkiv, zit het qua mentaliteit uitstekend in elkaar daar. Ik hoop dat ze ook Sevilla weten te verslaan.

15 mei 2015 om 00:10

Dat bedoel ik ook met geluk, want zulke clubs als Dnipro hebben dat ook gewoon nodig als ze überhaupt kans willen maken op een plek in de finale.

15 mei 2015 om 00:14

Ja maar maak die dan ook, weetje wel. Blijkbaar is dat ook ene kwaliteit kansen afmaken.

Ik heb genoten van Dnipro, wat een passie en vechtlust heeft dat ploeg. Napoli had deze wedstrijd niets te vertellen. Dnipro geweldige leuke ploeg dat met volle overgave speelde.

Hoe zuur is dan nu die buitenspel goal vorige keer.

Ik heb deze wedstrijd niet kunnen kijken, was het een verdiende overwinning?

15 mei 2015 om 09:33

napoli verdiende meer vond ik. vooral higuain verzuimde het gisteren

en dan te bedenken dat dnipro de groepsfase overleefde door een scheidsrechtersfout bij qarabag-inter. opzich heeft inter wel een goede prestatie geleverd door dnipro 2 keer te verslaan in de groepsfase ;p

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren