Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Succes Juventus betekent goed nieuws voor PSV bij loting groepsfase

Laatste update:

Juventus neemt het in de finale van de Champions League op tegen Barcelona en dat betekent indirect goed nieuws voor PSV. Juventus werd al kampioen van Italië, terwijl Barcelona hard op weg is naar de titel in Spanje. Dit betekent dat PSV normaal gesproken in pot 1 zal zitten bij de loting voor de groepsfase van de Champions League, weet het Eindhovens Dagblad.

De UEFA heeft drastische wijzigingen voor de loting voor de groepsfase van de Champions League aangekondigd. In pot 1 zaten voorheen de teams die door de jaren heen het best gepresteerd hadden in Europa, maar in de komende jaren zullen in pot 1 de Champions League-houder en de kampioenen van de zeven sterkste Europese competities zitten. Het gaat hier om de kampioenen van Spanje, Engeland, Duitsland, Italië, Portugal, Frankrijk en Rusland.

De Nederlandse competitie staat in de lijst voor komend seizoen achtste (Oekraïne heeft de Eredivisie inmiddels ingehaald, maar dit telt pas vanaf volgend jaar) en valt dus net buiten de boot, maar PSV komt in pot 1 terecht als de kampioen van een van de hiervoor genoemde landen ook de Champions League wint. Dat lijkt dus te gaan gebeuren; Barcelona heeft met nog twee wedstrijden te gaan een voorsprong van vier punten op Real Madrid.

Mocht PSV in pot 1 terecht komen, dan ontloopt het een aantal sterke ploegen. Het gaat waarschijnlijk om Juve, Barcelona, Bayern München, Paris Saint-Germain, Zenit Sint-Petersburg, Chelsea en Benfica.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kbegrijp het niet echt kan iemand het me duidelijker uitleggen?

13 mei 2015 om 23:18

Staat heel duidelijk in de tekst hierboven

13 mei 2015 om 23:18

Een groep in de poulefase bestaat uit 4 ploegen. Een groep ontstaat door uit 4 verschillende potten een balletje te rapen, namelijk uit pot 1, 2, 3 en 4.

In pot 1 zaten voorheen de sterkste ploegen van Europa, op basis van het puntenklassement. Nu zitten daar de landskampioenen in, waaronder dus ook PSV.

OT; nu zijn pot 2 en 3 gewoon sterker dus ben benieuwd of het daadwerkelijk beter uitpakt.

13 mei 2015 om 23:19

Pot 1 is de 7 kampioenen, word een van die 7 landen cl winnaar komt er plaats vrij voor nmr 8. Dit geval dus psv

13 mei 2015 om 23:21

Pot 1 zitten alleen maar kampioenen. Psv zit daar niet bij omdat NL op plek 8 staat en er maar zeven ploegen in pot 1 kunnen. Juve en Barca zijn/worden (waarschijnlijk) kampioen waardoor er een extra plek vrij is en zo kan PSV ook aanschuiven in Pot 1. Hopelijk heb ik het goed uitgelegd.

14 mei 2015 om 00:28

In elke pot zitten 8(!) ploegen! Anders kom je nooit op 8 groepen met 4 potten.

14 mei 2015 om 01:51

Niet helemaal waar. De winnaar van de CL krijgt volgens mij automatisch een plek in pot 1.
Dus wanneer Real Madrid de CL finale zou winnen zouden ze in pot 1 komen, ondanks dat ze (waarschijnlijk) niet eerste in de competitie gaan worden.
Omdat Juve wint is dit dus gunstig voor Psv Juve en Barça zijn of worden immers (waarschijnlijk! 4 punten voorsprong met nog 2 wedstrijden is te doen) kampioen.
edit: Dus plaatst nummer 8 biedt niet altijd garantie op een plek in pot 1

14 mei 2015 om 15:26

Dit is de virtuele potindeling als CL winnaar 2015 landskampioen wordt!

Pot 1:

FC Barcelona
Chelsea
Bayern München
Juventus
SL Benfica
Paris Saint Germain
Zenith Sint-Petersburg
Psv

Pot 2:

Real Madrid
Atlético Madrid
FC Porto
Arsenal
Man United
Valencia Cf
Bayer 04 Leverkusen
Manchester City.

Pot 3:

Shakhtar Donetsk
FC Basel
SSC Napoli (verwachte EL winnaar 2015)
Olympique Lyon
Ajax (als ze voorronde CL doorkomen)
Dynamo Kiev
Olympiacos
Sporting Cp

Pot 4:

SSC Lazio
Red Bull Salzburg
Viktoria Pilzen
Club Brugge
Celtic
Bate Borisov
VFL Wolfsburg
Fenerbahçe Sk

14 mei 2015 om 16:37

Aan de hand van die lijst hoop ik voor PSV een Bayer Leverkusen Olympiacos en Viktoria Plzen/bate Borisov.

13 mei 2015 om 23:21

Als juve de CL wint komt er een extra plek vrij in pot 1, want zij zijn al de kampioen van Italië.
Als Barca de CL wint komt er waarschijnlijk ook een extra plek vrij in pot 1, omdat zij waarschijnlijk de kampioen van Spanje worden.

Als Real echter kampioen wordt en Barcelona pakt de CL, zit PSV niet in pot 1.

13 mei 2015 om 23:30

Probleem is echter dat Psv er niets mee opschiet. Want nu kan Psv nog steeds clubs als Real Madrid , Man City , Man Utd , Arsenal , Atletico en noem ze maar op krijgen. Echt heel veel schiet Psv er niet mee op.

13 mei 2015 om 23:37

het scheelt iig de kampioenen van de 7 beste competities, dus het is wel iets

13 mei 2015 om 23:44

ledenis.

Precies wat ik wou zeggen.

Als je een beetje pech hebt, zit je nog steeds in de groep des doods.

13 mei 2015 om 23:48

ledenis.

Als psv in pot 3 zou zitten kunnen ze bayern en real loten ? dat kan nu niet. nu loot je maar 1 hele sterke tegenstander ipv 2. Dus waarom schiet psv hier niets mee op ?

13 mei 2015 om 23:50

Het scheelt voor PSV niets. Je kan nog steeds bij 3 topclubs in de poule komen. Ja, je ontloopt er een paar, maar pot 2 is met teams als Arsenal, Atletico Madrid,, Bayer Leverkusen, Manchester City, Manchester United, FC Porto, Real Madrid en Valencia toch ook enorm sterk lijkt mij. Misschien nog wel sterker dan pot 1. Daar heb je Barcelona, Chelsea, Bayern, Juventus, Psg, Zenit, PSV en Benfica.
En dan heb je nog teams als Wolfsburg, Gladbach, Lazio, Sevilla, Basel, Shaktar, Olimpiakos, Brugge, ook allemaal teams waar PSV niet zomaar van wint. Met wat pech kom je in een groep met pakweg Psv, Arsenal, Sevilla en Wolfsburg, daar gaat PSV niet hoger komen dan plek 4.

13 mei 2015 om 23:53

Dat kan wel want Real wordt geen kampioen en komt dus in pot 2.... begrijpend lezen blijft moeilijk...

14 mei 2015 om 00:08

Ik kan me nog wel herinneren dat PSV een tijdje terug het Emirates met een 1-1 gelijkspel verliet.. PSV kan gewoon winnen en/of gelijkspelen tegen die teams (de teams die dus niet in pot 1 zitten) als ze er een beetje zin in hebben.

14 mei 2015 om 00:14

Tja, om nou een half succesje van 8 jaar geleden tegen de eeuwige Europese faalhaas Arsenal op te voeren als argument om de kracht van PSV aan te tonen...

14 mei 2015 om 00:23

stravven

Waarom 4e? Sevilla en Wolfsburg kan je hebben.

14 mei 2015 om 00:46

@arvelajax, volgens mij is Stravven een beetje op z'n pik getrapt omdat 'wij' PSV fans Arsenal niet meer zien als een grootmacht in Europa.

14 mei 2015 om 07:28

Hangt af van je definitie van "grootmacht". Tweede worden in de pl is voor mij voldoende om een club nog steeds een "grootmacht te noemen. En dat gelijkspel? Tsja Ajax heeft ook thuis een keer gewonnen van barca. Dus barca is ook geen "grootmacht" in jouw optiek?

14 mei 2015 om 08:23

Ja maar je loot er geen twee, zoals Ajax overkwam. Ajax zat bij de loting in pot 3.

14 mei 2015 om 08:40

Hehe. Ik wist wel dat er nog slimme mensen zijn.

14 mei 2015 om 09:46

Je bent eigenlijk alleen kansloos tegen Barça, Real en Bayern. Al is het niet onmogelijk, Ajax lukte het een keer te winnen van Barça en had misschien kunnen winnen van Real zonder de onterecht afgekeurde goals.

14 mei 2015 om 12:39

PSV zou bij pot 2 komen denk ik. En dan schiet je er niets mee op.

14 mei 2015 om 00:33

Ik zal het even Goed uitleggen, want ik lees een heleboel niet zo slimme reacties. Voorheen werden clubs ingedeeld naar sterkte (lees prestaties in Europa) Dus de beste 8 ploegen in pot 1, de nummers 9-16 in pot 2 etc etc. Vanaf komend seizoen zitten in pot 1 de kampioenen van de 7 sterkste landen in pot 1 plus de Winnaar van de CL van het seizoen ervoor. In dit geval dus Juventus of Barcelona. Dat zijn dus 8 ploegen. Nu wil het feit dat de winnaar van de CL ook kampioen wordt in een van de sterkste landen en een club kan niet 2 plekken opvullen. Dat betekent dat ipv de winnaar van de CL, in seizoen 2015-2016 de kampioen van het 8e sterkste land in pot 1 geplaatst wordt. En in dit geval is dat Nederland en dus Psv.

En goed nieuws voor die teams uit pot 2/3/4 die psv loten

13 mei 2015 om 23:25

Dat is vaak zo he, als je de minste ploeg in een pot bent.

14 mei 2015 om 00:20

Psv is niet minder dan Benfica.

14 mei 2015 om 00:23

No sorry

14 mei 2015 om 00:28

True, maar veel zal het uiteraard niet uitmaken voor de tegenstander. Ik hoop alleen dat de loting voor PSV wat gunstig uit valt.

14 mei 2015 om 02:29

PSV is niet minder dan Benfica? Maak dat de kat maar wijs

14 mei 2015 om 09:29

Heeft geen zin want mijn kat kijkt toch geen voetbal.het is wel een licht voordeel voor psv maar word toch nog een hels karwei maakt niet uit wie je loot ze zijn inprinciepe allemaal gelijkwaardig of beter.

14 mei 2015 om 09:46

Ik scaht benfica wel een stuk hoger in dan psv. Psv heeft natuurlijk wel een redelijke kans thuis om te winnen maar benfica is wel een stapje hoger dan psv. Zeker als wijnaldum en willems ook weg gaan

14 mei 2015 om 10:18

Willems blijft waarschijnlijk Wijnaldum is ook nog niet weg. Wijnaldum is heel kritisch hij kijkt heel goed naar welke club hij wilt en hij vind het niet erg om nog een jaar langer bij PSV te blijven. Iedereen zegt hier wel dan kan PSV alsnog wel Real of Man City loten maar ze kunnen ook FK Krasdonar loten.

14 mei 2015 om 21:30

Benfica heeft veel en veel betere spelers dan Psv. Daar kan je niet eens aan twijfelen. Benfica zal altijd de favoriet zijn tegen PSV altijd.

14 mei 2015 om 23:40

Benfica heeft ook een 3x hogere begroting en doordat Brazilie een groot Potugees land is, ook veel talenten die van dat land overkomen.

Dat ze betere spelers hebben valt we mee.
PSV won de laatste 2 wedstrijden van Benfica.

Dat is wel gunstig voor PSV, denk dat de groepsfase overleven moet lukken iets wat Ajax laatste paar jaar niet is gelukt mede dankzij de loting.

13 mei 2015 om 23:21

Zegt opzich niks . Je kan nu alsnog ploegen als real en city loten .

13 mei 2015 om 23:29

Je kan (bijna) altijd goed of slecht loten, of het nou WK, CL, een staatslot, of een spelletje dobbelen is, het gaat erom dat vantevoren de KANS op een gunstigere loting nu hoger is voor PSV. En dat is weer goed voor het Nederlands voetbal.

13 mei 2015 om 23:51

Veel van de echt goede Nrs 2/3/4 van de toplanden zullen in pot 2 zitten. Aangezien je de sterkste kampioenen ontloopt is in elk geval de kans op een iets makkelijkere groep groter geworden.

13 mei 2015 om 23:34

Is koffiedik kijken maar wel frappant als je kijkt naar ajax de laatste jaren. Elk jaar moeilijkst mogelijke loting.

13 mei 2015 om 23:37

Dat valt ook wel weer mee. Ze hebben het redelijk moeilijk gehad, maar laten we niet overdrijven

14 mei 2015 om 09:49

Alleen die met Milan, Celtic en Barça was te doen. Maar Ajax deed zichzelf tekort uit bij Celtic en helaas kunnen Nederlanders niet winnen van Italianen. Hoewel dat 1 keer gelukt was zonder een onterechte penalty van Balotelli.

hahahhaha wat een grap zeg ik als psver ! voor het Nederlandse voetbal is het goed , maar voel me als psver wel een beetje in de steek gelaten omdat ajax altijd in pot drie kwam en we daardoor Europees nooit hoge ogen konden gooien ! ik hoop dat Ajax de voorronde overleeft en dat psv of ajax overwinterd in de cl ! voor het eerst in jaren heb ik het idee dat we meer kans gaan maken !

13 mei 2015 om 23:19

Precies. Zou mooi zijn voor het NL voetbal als we eindelijk weer eens 2 teams in de Champions league hebben.het is ook hard nodig.

13 mei 2015 om 23:22

Ik hoop het ook hoor, daar niet van. Maar hoe kan je nu al zeggen dat je het idee hebt dat jullie kans maken, terwijl er nog niets over het team van volgend seizoen bekend is?! haha.

13 mei 2015 om 23:23

Sportieve reactie. Maar ik hoop het ook. Psv maakt hierdoor wel een iets grotere kans. Hopen dat Ajax ook inderdaad de groepsfase kan halen. Zou natuurlijk mooi wezen voor het nederlands voetbal

14 mei 2015 om 00:55

@bshvn: Toch ligt het genuanceerder.

Vooral doordat PSV onafgebroken van 2001 tot 2014 best presterende ploeg uit Nederland in Europa was (eindscore volgens UEFA-team-rankings over 5 jaar) staan we nu voor het laatste jaar 8. Oekranie is al voorbij en zal voortaan deze 8 plaats innemen. Volgend jaar eindigt in ieder geval ook Belgie boven ons waardoor dit voorlopig een eenmalig kadootje is.

Hopelijk bewijst PSV dat de teloorgang van het Nederlands voetbal in Europa parrallel loopt aan de Europese prestaties van Psv. Volgend jaar de groepsfase overleven!

In pot 2 zitten toch ook super goede clubs. Wat een bullshit dit.

13 mei 2015 om 23:22

Daar gaat het niet om, die ploegen kon PSV anders sowieso wel loten aangezien ze zelf in pot 3 zouden komen.

13 mei 2015 om 23:31

Ok sorry dat wist ik niet. Dan begrijp ik het. Zeker een voordeel dan.

13 mei 2015 om 23:59

Het is maar hoe je het bekijkt hoor. Waarschijnlijk bestaat pot 3 nu uit sterkere ploegen.

14 mei 2015 om 00:27

Nee hoor Lee.

De ploegen die nu in pot 1 zitten zouden allemaal sowieso al in pot 1 of 2 hebben gezeten behalve PSV dus. De enige die dus uit een lagere pot komt is Psv, waardoor er hoogstens 1 club doorschuift naar pot 3. Pot 3 is dus nagenoeg gelijk met hoe hij eerst was.

14 mei 2015 om 06:48

@lee112
Is wel een groot voordeel. Je ontloopt Sowieso een van de allerzwaarste tegenstanders. Met de loting kan je een beetje mazzel hebben met wat er in pot 2 bij jou te recht komt. Maar datzelfde geldt als PSV in pot 3 had gezeten. Maar nu mag PSV ipv een pot 1 club tegen een pot 3 team spelen. Verschil van dag en nacht.
En mocht Ajax de CL halen waarop de kans klein is dan komen die nooit bij PSV in de pot dus die krijgen dan wel een zware tegenstander uit pot 1

13 mei 2015 om 23:28

Daar zitten zeker topploegen in maar normaal gesproken zouden ze in pot 3 of misschien wel pot 4 zitten en dan had je sowieso 2 of 3 toppers.

Het word evengoed heel zwaar maar nu ontloop je tenminste nog 1 top club.

13 mei 2015 om 23:21

Nu ontloop je in ieder geval 7 clubs die je anders sowieso kon loten. PSV had namelijk in pot 3 gezeten en geen van de andere kampioenen buiten pot 1 en 2. Uitstekend dus voor Psv, ze ontlopen bijna een hele pot!

14 mei 2015 om 00:37

Ik weet het niet hoor, maar niet zo lang terug speelde Ajax in een CL poule met Real Man Cit en Dortmund. Borussia Dortmund kwam uit POT 4. Zij haalde in dat seizoen de finale. Dus ja, ook als je in pot 1 zit kun je pech hebben en aangezien het een Nederlandse club is zal dat wel het geval zijn.

14 mei 2015 om 09:33

Ja maar stel psv was het team uit pot 1 geweest ipv real dan kreeg je ajax man city en dortmund.sterke poule maar dan heb je zeker kansen.psv heeft gewoon groot voordeel doordat je zowiezo 1 topteam misloopt.en teams uit pot 1 zijn normaal gesproken altijd sterker als die uit pot 3.

Maakt allemaal niet uit Nederlandse club komen niet eens door een EL poule. Je kan beter sterke tegenstanders loten heb je nog 3 mooie wedstrijden thuis.

14 mei 2015 om 00:32

Ik verwacht volgend seizoen een sterker Ajax met een fitte Fisscher en Gudelj erbij, misschien Van der Vaart, een linksback + CV en hoop dat ze de voorronde halen. PSV kan de verkopen van Depay en Wijnaldum, opvangen met bijvoorbeeld Pröpper, Tighoudini en Affelay en dan Willems, Arias, De Jong, Isimat allemaal proberen te behouden. In dat geval zie ik zeker een van de 2 ploegen de poulefase overleven.

Je kan alsnog Real enzo loten

14 mei 2015 om 09:35

Dat kon je zowiezo al...maar je ontloopt zowiezo chelsea barca juve bayern psg die je anders wel in je poule had gehad.psv heeft hier zowiezo geluk mee. Als je heel veel geluk hebt krijg je een poule psv arsenal anderlecht apoel dan zijn er zeker kansen.

You're welcome PSV

Hoop dus op een gunstigere loting dan Ajax laatste jaren (Al had Ajax sommige uitschakelingen aan zichzelf te danken, denk aan Lyon en Milan). Nederlandse club bij de laatste 16 zou wel weer keer mooi zijn. Maar echt makkelijk zijn poules in de CL natuurlijk nooit.

13 mei 2015 om 23:26

ow please... Die uitschakeling met Lyon doet nog steeds pijn...
De manier waarop... Met de arbitrage tegen Real... En de gebeurtenissen in Zagreb.... Brrrrrrrrrrrrrrrr

Hopen dus dat Barcelona de landstitel pakt. Ze hoeven nog maar 1 wedstrijd te winnen. De resterende 2 wedstrijden gelijk spelen is gezien het doelsaldo ook goed genoeg.

13 mei 2015 om 23:25

Ach ik hoop sowieso dat Juventus de Champion's League wint, dan maakt het niks uit wat er in spanje gebeurd .
Zou een prachtige bekroning zijn voor Buffon.

13 mei 2015 om 23:29

Ja haha, dat kan ook. Maar het kan voor de zekerheid geen kwaad als beide teams landskampioen worden.

14 mei 2015 om 11:47

gaat dan niet om doelsaldo maar onderling resultaat en dat is in voordeel van Madrid.

14 mei 2015 om 12:00

Ow ja, dat is waar ook. In Spanje telt inderdaad eerst het onderling resultaat. Dan moet Barcelona maar een wedstrijd winnen.

Dit maakt weinig tot niks uit want je kan alsnog Real, City, Arsenal, Porto etc loten

Nu schuift er dus overal 1 ploeg op die normaal een pot hoger had gezeten en maakt het nog niks uit

Ik zal het maar even duidelijk neerzetten aangezien veel mensen het niet snappen.

Dit maakt wel degelijk een verschil voor Psv, een substantieel verschil zelfs!

PSV ontloopt nu 7 ploegen die ze anders sowieso tegen zouden kunnen komen. Dit omdat PSV anders in pot 3 was gestopt. Nu ze in pot 1 zitten kan PSV dus nog maar 1 ploeg loten uit pot 2 en dus niet twee ploegen uit pot 1 en 2. PSV gaat er dus altijd op vooruit qua kansen.

Nou ik weet niet of dit zo goed nieuws is. Clubs als Real Madrid de Manchesters Arsenal Wolfsburg Leverkusen Monaco en noem maar op kunnen zo uit de koker komen.

14 mei 2015 om 08:57

Inderdaad. Teams uit Oekraïne, Rusland, Portugal zijn ook veel sterker. Dus maakt pot 1 ook niet veel uit voor Psv.

Het is toch een aardig rijtje ploegen welke je ontloopt. Ik zie mensen hier verschillende andere sterke ploegen opnoemen die dan overblijven om wel geloot te krijgen, maar Real is eigenlijk daaruit de enige ploeg die er bovenuit steekt. Porto, Arsenal, etc. is toch ietsjes minder allemaal (in vergelijking tot de ploegen die je zou ontlopen en Real).
Zuur voor Ajax dat we al die jaren wel ongunstig hebben geloot. Maar ja, niks aan te doen.
Hopelijk halen we in ieder geval de poulefase!

Zoveel scheelt het ook niet PSv kan namelijk een poule loten van Psv,real Madrid,united en Lazio.

14 mei 2015 om 00:19

United zit ook in pot 2.

14 mei 2015 om 00:42

Dan Arsenal of City komt op het zelfde neer.

14 mei 2015 om 15:40

Ajax won ook van City paar jaar terug en ging bijna door ten koste van United.
Dus het valt allemaal wel mee.

PSV kan ook United, Gladbach en Brugge loten.
Dan is de kans op de knockout fase best groot.

Laten we eerst maar afwachten.

1 fout, Oekrainë staat 9e in de ranking van volgende champions league, Nederland staat inderdaad 8e. In de text staat dat Oekrainë over Nederland heen is maar dat is voor volgend seizoen in ieder geval niet zo.

Heeft iemand al een overzicht van de ploegen in de potten 2, 3 en 4 die PSV zou kunnen loten? In ieder geval lijkt het mij een logische aanname dat PSV meer kans maakt als kampioen in pot 1, dan als kandidaat in pot 3 of 4. Immers zijn de kampioenen van de toplanden in principe veel beter dan de nummers 3/4 en de kampioenen uit Griekenland, Schotland, Kroatië en ga zo maar door.

Psv wordt onderschat. Halen wel de knock out fase.
We kunnen goed counteren.

14 mei 2015 om 08:53

Ze moeten wel eerst gaan versterken anders zie ik het nut niet in dat ze CL gaan spelen.

14 mei 2015 om 16:23

PSV wordt zwaar overschat door personen zoals jij. Bij een vorige post van je zei je dat PSV beter is dan Benfica en dat PSV bij een poule met Utd, Gladbach en Brugge een grote kans heeft om door te gaan. Ten eerste PSV is absoluut niet beter dan Benfica ze kunnen amper van Dynamo Kiev en Zenit winnen. Ten tweede is Gladbach ook veel beter dan Psv. Derde plaats van Duitsland boven teams als Leverkusen en Schalke wordt je niet zomaar. Ten derde zeg je Sevilla en Wolfsburg zijn te pakken. Sevilla die thuis meer dan een jaar niet heeft verloren waar ploegen als Barcelona en Real Madrid met angst komen en die de Europa League (waarschijnlijk) gaat prolongeren moet te pakken zijn voor PSV

14 mei 2015 om 23:32

Feyenoord won ook van Sevilla, dus waarom PSV niet dat beter is dan Feyenoord?
En ik zei dat PSV niet veel minder is dan Benfica, zei niet dat ze beter waren.
En Benfica is niet veel hoor, ze werden 4e in de CL en jawel Zenit eindigde 3e indezelfde poule C.
PSV was beter tegen Zenit in eigen huis, maar werden terecht uitgeschakeld in de uitwedstrijd.
Ze verloren ook dom van Sevilla.
En elk jaar onderschatten mensen PSV maar weer.

Maar ik kom wel weer bij je terug wanneer de tijd zich daar voor meldt.

Weet iemand trouwens in welke pot Ajax komt als ze de voorrondes doorkomen? Gaat het dan wel weer om Europese successen van de laatste 5 jaar? Zal dan wel weer pot 3 worden, of...?

Ik kan hier echt chagrijnig van worden. Ajax lootte elk jaar de verschrikkelijkste teams, en PSV doet weer een jaartje mee in de CL en ze ontwijken meteen alles. Niet eerlijk.

14 mei 2015 om 01:32

Had ajax maar kampioen moeten worden

14 mei 2015 om 06:41

Doet weer een jaartje mee? Niet te denigrerend doen he! Als het niet voor de behaalde successen door PSV jaren geleden was, had Ajax de hele tijd in pot 4 gezeten.

Anderzijds is het natuurlijk wel sneu voor Ajax, maar misschien is dit een goede motivatie om meer te knokken op het veld volgend seizoen. Voor de Eredivisie (eigenlijk gewoon PSV of Ajax, want de andere worden toch nauwlijks kampioen) is dit uitstekend- nu hebben we weer uitzicht op overwinteren in CL.

En de kampioen van NL heeft nu ook meer aantrekkingskracht als transfer targets weten dat ze a) in de CL meedoen, en b) in Pot 1 zullen zitten.

Het zal mij alleen niet verbazen als dit na 1 of 2 jaar terug gedraaid word.

Mensen die zeggen dat het niet zoveel scheelt zijn echt achterlijk. Als deze regeling er niet zou zijn zou PSV waarschijnlijk in pot 4 of pot 3 zitten. De gemiddelde teams uit die poules zijn gewoon veel minder goed dan de gemiddelde teams uit pot 1. Tuurlijk is er variantie waardoor je alsnog een relatief goede tegenstander hebt uit 3 of 4 maar variantie is er altijd!

Manchester United komt in een pot met PSV en Depay scoort 4 keer tegen PSV hahaha

14 mei 2015 om 08:52

Dit geloof ik best. In Engeland zal hij niet meer zo makkelijk meer gaan scoren....😊

Tsja dan pak je uit pot 2 bijv. Man Utd, Arsenal, Man City, Porto of Atletico.

Voor iedereen die roept dat dit niets uitmaakt: het kan wel degelijk groot verschil uitmaken; PSV zou in pot 3 (waar ze eigenlijk in zouden zitten) hoe dan ook 2 topploegen loten, namelijk die uit pot 1 en uit pot 2 (dit overkwam Ajax jaren achter elkaar). Nu ze zelf in pot 1 zitten loten ze hooguit 1 echte topper (pot 2) en de andere teams zullen waarschijnlijk van hetzelfde kaliber zijn als PSV (pot 3 en 4). Het verschil is dus dat ze eigenlijk buiten die ene topclub uit pot 2 waarschijnlijk een 2e topclub ontlopen, wat de kansen vergroot dat ze 2e kunnen eindigen in de groepsfase.

14 mei 2015 om 06:35

Inderdaad.

Als mensen nogsteeds niet inzien dat dit beter uitkomt: kijk op wikipedia naar de potindelingen van de laatste 2-3 jaar.

Ajax zat ieder jaar in Pot 3. Kijk naar de andere ploegen in Pot 3.

Kijk nu naar de ploegen die in Pot 1 zullen zijn met Psv. Ik denk dat iedere ploeg er voor tekent om deze switch te maken.

Ik dacht eerst dat het nogal weinig uit zou maken, maar nu je de namen van de clubs ziet ontloop je er toch een paar waar je bijna gegarandeerd 2 keer van zou verliezen. Natuurlijk zitten er in de andere potten ook super goede clubs, Psv zal het namelijk met elke club extreem moeilijk hebben. Toch ontloop je nu weer 1 absolute grootmacht en dat is altijd mooi meegenomen. Weet iemand wat het oplevert als je 1 ronde verder komt?

In pot 2 zullen nog steeds sterkere teams zijn zoals Man City, Arsenal, Roma, Atletico etc. Indien Psv geen versterkingen gaat halen, dan zal Psv ook geen rol van betekenis gaan spelen.

Eindelijk komt er eens verandering in. Dit is goed nieuws. Desalniettemin kunnen ze toch nog zwaar loten want pot 2 zal niet misselijk zijn en in 3 en 4 zullen ook goede ploegen zitten.

Snap niet dat er iemand denkt dat PSV de groepsfase kan overleven. Vorig jaar in de Europa league 2 keer verloren van Ludogorets? 1 puntje gepakt tegen Dinamo Zagreb en 1 keer gewonnen en verloren van Chornomorets? Joepie 7 punten uit zes duels tegen onbekende clubs. Dt wordt helemaal niks met PSV in de Chapions League.

Natuurlijk het verreweg de beste optie om in pot 1 te komen i.p.v. pot 3. De kans op een minder zware loting is hierdoor een stuk groter. Met een beetje mazzel kan je dus 2e worden. Dat zou voor het Ned. voetbal een hele goede zaak zijn. by deletead"> ajax
Zou handig zijn als iedereen zich realiseert dat als PSV de poule overleeft dit automatisch ook gunstig is voor Ajax. Geldt natuurlijk ook voor de overige Nederlandse deelnemers.

Natuurlijk is het verreweg de beste optie om in pot 1 te komen i.p.v. pot 3. De kans op een minder zware loting is hierdoor een stuk groter. Met een beetje mazzel kan je dus 2e worden. Dat zou voor het Ned. voetbal een hele goede zaak zijn. Ajax heeft het 4 keer achter elkaar niet waar kunnen maken, hopelijk PSV wel. Met het voordeel dus dat PSV in pot 1 zit.

Zou handig zijn als iedereen zich realiseert dat als PSV de poule overleeft dit automatisch ook gunstig is voor Ajax. Geldt natuurlijk ook voor de overige Nederlandse deelnemers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren